[F1] Seizoen 2015 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 101 Laatste
Acties:
  • 267.839 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:17
alwind schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:07:
Ik zou trouwens zo 40 euro per maand betalen voor een skysport als dat hier beschikbaar was. Het is gewoon lekker om in het ritme te blijven. Als bij sport 1 de ft3 of q is afgelopen is het meteen bam weg formule 1 en komt er een andere sport. Bij sky komt er een naprograma interviews enz.
Denk dat Sky meer waard is dan 40 euro. Denk dat je eerder aan het dubbele moet denken dan.
En dat heb ik er niet voor over!

Ik ben blij met die 10 euro per maand voor Sport1Go, want ik kijk ook NASCAR & Indy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 19:36
Adlermann schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:24:
[...]

Maar, zo slecht vind ik olaf niet hoor. Ok het studio gebeuren is niet zo goed. Maar olaf doet het prima. Ok hij mist eens wat, maar dat doen de andere zenders ook. Hij zit alleen, dus hij mist meer.
Er is niks mis met Olaf idd. Ik vind wel dat duo's altijd beter zijn dat heb ik zelfs al in radio programma's. Alleen mis ik gewoon actie voor en na de race. Waar de bcc en sky van alles uitzend gaat het bij sport 1 over allemaal randzaken in die studio. En wat er die week te zien is. Ik heb toch al betaald dus ik krijg ook elke week een mail wat er wel te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Was al om 10:41 besproken :). We kwamen er niet helemaal uit welke versie het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

volgens mij rfactor2, maar zou ook een iracing kunnen zijn. maar qua look'n'feel blijf ik bij rfactor2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:53

BM

Moderator Spielerij
Dat is iRacing :)
sanderb schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:19:
[...]

Ik mag hopen dat de andere rookies toch ook wat meer doen dan af en toe een uurtje playstation.. ;)
Zelfs al benaderd het simracen de werkelijkheid alleen maar, je krijgt denk ik als coureur toch wel veel meer gevoel over instellingen e.d.
Los daarvan is het natuurlijk een perfecte mogelijkheid om een circuit te leren kennen.

Goeie ontwikkeling wat mij betreft. En ik hoop dat Max ook in simracing eens wat prestigieuze wedstrijden gaat rijden. Zou goed zijn voor de e-sport denk ik.
Die andere rookies zitten (net als Max) gewoon vele uren in de fabriek in de simulator. Hoezeer ik iRacing ook een warm hart toedraag denk ik toch dat de simulatoren in de fabriek het net ff beter doen dan een (hele mooie) thuissetup :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:28

Niellie41

[object Object]

Vanmorgen werd ook al gezegd dat dit iRacing is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
BM schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:52:

[...]

Die andere rookies zitten (net als Max) gewoon vele uren in de fabriek in de simulator. Hoezeer ik iRacing ook een warm hart toedraag denk ik toch dat de simulatoren in de fabriek het net ff beter doen dan een (hele mooie) thuissetup :)
Ja, dat is natuurlijk de vraag. Een sim zoals op de fabriek komt hoogstwaarschijnlijk meer overeen met de werkelijkheid. Echter, je zit niet de hele dag op de fabriek (in geval van Torro Rosse in Italië?). Max vertelde dat hij 's avonds thuis na de race nog even wat simracing doet, blijkbaar helpt dat wel, of hij doet het vooral ter ontspanning.
Ik vraag me alleen af of je niet de verkeerde dingen aanleert door de afwijking van de werkelijkheid, echter zal dat met een pro wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het wordt tijd voor de Canal+ onboard samenvatting van Spa, die van BBC is niet echt bijzonder, behalve bij de start. Opvallend dat de Mclaren's keer op keer wel goed wegkomen bij een start, dat schijnen ze heel aardig voor elkaar te hebben daar. Toch nog één positief punt van die Money Pit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

hardware-lover schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:23:
Het wordt tijd voor de Canal+ onboard samenvatting van Spa, die van BBC is niet echt bijzonder, behalve bij de start. Opvallend dat de Mclaren's keer op keer wel goed wegkomen bij een start, dat schijnen ze heel aardig voor elkaar te hebben daar. Toch nog één positief punt van die Money Pit.
De Honda's schijnen flink wat koppel te hebben bij een laag toerental, waar ze bij de start dus veel voordeel van hebben. Was me ook al opgevallen dat ze vaak goed weg zijn.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 10:27
BM schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:52:
[...]

Ik denk dat die setup van Max nog wel eens verdomde dicht in de buurt kan komen.
Echte G krachten kun je niet genereren, maar dat kan in de sim in de fabriek ook niet.
Zover ik kan vinden gebruikt RBR zelf rFactor voor de simulator. Wellicht heeft Max daarvan zelfs een kopietje :p

Als ik zie hoe vet dat ding is dat hij thuis heeft staan snap ik dat je daar een paar uur per dag in wil zitten :)
Het is niet suf alleen een recaro stoeltje met logitech stuurtje in ieder geval! Dat ding hobbelt flink mee..

video en plaatjes:
http://www.playseathq.com...ts-playseat-headquarters/

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:34
sanderb schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:16:
[...]

Ik denk dat die setup van Max nog wel eens verdomde dicht in de buurt kan komen.
Echte G krachten kun je niet genereren, maar dat kan in de sim in de fabriek ook niet.
Zover ik kan vinden gebruikt RBR zelf rFactor voor de simulator. Wellicht heeft Max daarvan zelfs een kopietje :p

Als ik zie hoe vet dat ding is dat hij thuis heeft staan snap ik dat je daar een paar uur per dag in wil zitten :)
Het is niet suf alleen een recaro stoeltje met logitech stuurtje in ieder geval! Dat ding hobbelt flink mee..

video en plaatjes:
Vergis je niet dat hier een hoop simracers zitten die een thuissetup hebben die nog een stukje beter/mooier is dan waar Max nu mee rijdt.

Ik las op het iRacing forum dat Atze gezegd heeft dat Max met een Clubsport wheel van Fanatec rijdt. De Direct Drive stuurtjes die sommige simracers gebruiken (2000 euro?) zijn nog een klap beter.

Ik denk dat het handigste van iRacing is dat je beter kunt oefenen tegen anderen. Op de simulator in de fabriek is het alleen 'hotlappen' ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:50
Ik meen te hebben gelezen dat er genoeg echte coureurs juist van iRacing af waren gestapt, omdat het slechte gewoontes zou maken. Nu kan je best oefenen zoals in het filmpje hierboven door duels te doen, maar het lijkt mij als F1 coureur een beter idee om minstens bij rFactor2 te blijven. Word eens tijd voor iRacing2 waar alles even een flink stuk geupdate word, niet? :P

Maar zelfs zonder de battles van Max in zijn sim setup, denk ik dat hij 't zelfde had gereden zoals hij deed in Spa. Lekker agressief en alle kansen pakken :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 20-09 00:41
Enige probleem met iRacing is dat ze maar een heel beperkt aantal F1 tracks hebben. Van de huidige kalender enkel Gilles-Villeneuve, Silverston, Spa, Monza, Suzuka, Circuit of the Americas en Interlagos. Dus van de nog resterende 8 circuits heeft hij er nog 4 waar hij naar alternatieve lijnen kan zoeken ;) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
sanderb schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:16:
[...]

video en plaatjes:
Volgens mij is dat Project Cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Erapaz schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:51:
[...]

Volgens mij is dat Project Cars.
Jep het is ook Project Cars. Zeer duidelijk te zien aan de HUD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Project Cars? Dat was ongetwijfeld voor de PR foto's, denk niet dat Max daar veel te zoeken heeft... ;).
kevz schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:44:
Ik meen te hebben gelezen dat er genoeg echte coureurs juist van iRacing af waren gestapt, omdat het slechte gewoontes zou maken. Nu kan je best oefenen zoals in het filmpje hierboven door duels te doen, maar het lijkt mij als F1 coureur een beter idee om minstens bij rFactor2 te blijven. Word eens tijd voor iRacing2 waar alles even een flink stuk geupdate word, niet? :P

Maar zelfs zonder de battles van Max in zijn sim setup, denk ik dat hij 't zelfde had gereden zoals hij deed in Spa. Lekker agressief en alle kansen pakken :)
2FMSH for the win! :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Requiem19 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:59:
Project Cars? Dat was ongetwijfeld voor de PR foto's, denk niet dat Max daar veel te zoeken heeft... ;).
...
Ja, dat is grafisch natuurlijk mooier dan rFactor of iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
@Grandprixradio (Olav Mol voornamelijk)

"De trucks van het Lotus F1-team zijn weer vrij om te reizen.
Het geschil tussen Lotus en Charles Pic is echter nog niet voorbij."

Wel mooi! Ik verwacht toch dat ze snel stoppen (overgenomen worden door Renault), maar ben blij dat alle teams in Monza rijden.
Ben benieuwd of ik in slaap val bij Monza, nooit een leuke baan gevonden!

[ Voor 37% gewijzigd door Ryur op 26-08-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dat is toch ultiem gaaf dat hij die move in de race dan succesvol uit kan voeren. Zeker door het beperkte testen dat men kan doen, worden de sims steeds belangrijker voor coureurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
Requiem19 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:21:
[...]

Ik las op het iRacing forum dat Atze gezegd heeft dat Max met een Clubsport wheel van Fanatec rijdt. De Direct Drive stuurtjes die sommige simracers gebruiken (2000 euro?) zijn nog een klap beter.
Dit is zeker geen Fanatec stuur:

https://instagram.com/p/5roMx6yqhE/

Eerder een Leobodnar setup met een custom stuur. Ook heeft hij zo te zien een hydraulische rem

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:28

Niellie41

[object Object]

SnowDude schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:40:
[...]

Eerder een Leobodnar setup met een custom stuur. Ook heeft hij zo te zien een hydraulische rem
Max rijdt nu wel met een Fanatec stuur.
He's using the Fanatec Clubsport now instead of the Frex. Slowly but surely his sim setup will be perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
SnowDude schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:40:
[...]
Hij is in ieder geval met grote waarschijnlijkheid de tiener met de beste Netflix setup :p

ontopic:
Mooi dat Lotus er dus zeer waarschijnlijk wel bij kan zijn.
Ik vind het een hele goede zaak dat coureurs voor hun rechten opkomen, net als Giedo, maar als het ten koste gaat van het hele F1 circus mag Bernie van mij persoonlijk ingrijpen.
Problemen die er nu zijn oplossen, en zorgen dat teams eens netjes met hun hoeveelheid contracten en coureurs omgaan.
Als je mensen belooft te laten rijden - al is het maar testdagen - en ze betalen daarvoor, dan moet je die afspraken gewoon nakomen.

Toen ze van Pirelli geen banden kregen was het verhaal dat het geld er wel is, maar toch ook nog niet, omdat ze het prijzengeld nog moeten krijgen van het lopende jaar...
Dan zit je dus wel echt op het randje... En er schijnen meer leveranciers in de rij te staan.
Goed dat die derde plek er dus was afgelopen race :)

Ik hoop dat Renault ze overneemt en daarmee hun beider toekomst veilig stelt. Alleen afwachten wat RBR / STR dan gaan en kunnen doen.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

sanderb schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:57:
[...]

Hij is in ieder geval met grote waarschijnlijkheid de tiener met de beste Netflix setup :p

ontopic:
Mooi dat Lotus er dus zeer waarschijnlijk wel bij kan zijn.
Ik vind het een hele goede zaak dat coureurs voor hun rechten opkomen, net als Giedo, maar als het ten koste gaat van het hele F1 circus mag Bernie van mij persoonlijk ingrijpen.
Problemen die er nu zijn oplossen, en zorgen dat teams eens netjes met hun hoeveelheid contracten en coureurs omgaan.
Als je mensen belooft te laten rijden - al is het maar testdagen - en ze betalen daarvoor, dan moet je die afspraken gewoon nakomen.

Toen ze van Pirelli geen banden kregen was het verhaal dat het geld er wel is, maar toch ook nog niet, omdat ze het prijzengeld nog moeten krijgen van het lopende jaar...
Dan zit je dus wel echt op het randje... En er schijnen meer leveranciers in de rij te staan.
Goed dat die derde plek er dus was afgelopen race :)

Ik hoop dat Renault ze overneemt en daarmee hun beider toekomst veilig stelt. Alleen afwachten wat RBR / STR dan gaan en kunnen doen.
Soms is een beetje rellen gewoon nodig om zaken aangepast te krijgen. Het feit dat het de F1 in de problemen zou helpen geeft ook aan dat het verre van optimaal in elkaar steekt.
Die hele koehandel met coureurs en sponsor/prijzengeld en wazige contracten geeft de F1 ook geen goede naam lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
Hippocampus schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 18:45:
[...]
Soms is een beetje rellen gewoon nodig om zaken aangepast te krijgen. Het feit dat het de F1 in de problemen zou helpen geeft ook aan dat het verre van optimaal in elkaar steekt.
Die hele koehandel met coureurs en sponsor/prijzengeld en wazige contracten geeft de F1 ook geen goede naam lijkt me.
Ik ben al blij dat het in de F1 nog niet zo erg is als in de voetballerij... maar ik geef de mannen die nu hun poot stijf houden en naar de rechter stappen groot gelijk.
Ik kan best begrijpen dat Lotus in de knel is gekomen. Bij voorkeur laat je je vaste coureurs testen, maar als je het geld niet hebt om de banden voor die test te betalen...tsja..dan is een pay-driver die al dan niet via een sponsor een klap geld neerlegt om wat rondjes te mogen rijden wel prettig.

Het helpt daarin niet dat er nu minder testdagen zijn. De 2 dagen die nu gedwongen young driver testing zijn, zijn eigenlijk de enige reële momenten. Daar zouden ze er best wat meer van mogen doen.

Wat betreft het prijzengeld: Volgens mij is de hele wereld het erover eens dat die verdeling nergens op slaat. Behalve dan degenen die er nu van profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
sanderb schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 18:59:
[...]

Ik ben al blij dat het in de F1 nog niet zo erg is als in de voetballerij... maar ik geef de mannen die nu hun poot stijf houden en naar de rechter stappen groot gelijk.
Ik kan best begrijpen dat Lotus in de knel is gekomen. Bij voorkeur laat je je vaste coureurs testen, maar als je het geld niet hebt om de banden voor die test te betalen...tsja..dan is een pay-driver die al dan niet via een sponsor een klap geld neerlegt om wat rondjes te mogen rijden wel prettig.
Absoluut, wat ik alleen niet kan begrijpen is dat een professioneel raceteam halverwege het seizoen in een keer zonder geld zit. Dan heb je of de inkomsten niet goed ingeschat, of de uitgaven niet in de hand. We hebben het toch niet over een ammateur jeu de boules vereniging uit Lutjebroek. (Misschien maar gaan eisen dat Maldonado toch maar zelf een schade verzekering afsluit voor hij instapt ;) )
Het helpt daarin niet dat er nu minder testdagen zijn. De 2 dagen die nu gedwongen young driver testing zijn, zijn eigenlijk de enige reële momenten. Daar zouden ze er best wat meer van mogen doen.

Wat betreft het prijzengeld: Volgens mij is de hele wereld het erover eens dat die verdeling nergens op slaat. Behalve dan degenen die er nu van profiteren.
Dat is ook het probleem, iedereen moet het er mee eens zijn om dat te veranderen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:21
Weer een mooi filmpje !! http://www.gpupdate.net/nl/videos/6636/

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ziggo en Sport1 komen met een gratis sportzender voor alle klanten van Ziggo. Dat meldt het AD. De nieuwe zender zou Ziggo Sport gaan heten en onder meer Champions League-duels, Spaans voetbal en Formule 1-races gaan uitzenden.
'Ziggo en Sport1 lanceren gratis sportzender'

[ Voor 36% gewijzigd door Tristan op 27-08-2015 07:04 ]

• asing

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik zou bijna zeggen: what is the catch, want:
If it sounds too good to be true..

Het is ook maar de vraag of het om races gaat of om samenvattingen.
En ik denk niet dat veel mensen nu echt nog een Sport1 abonnement nemen voor die 2 extra F1 zenders (sterker nog: ik zou 'm opzeggen).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:34

IkWilbert

Het is mij!

asing schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 07:59:
[...]

Ideaal!

* asing duimt voor een HD kanaal..... O+ <3 *O* :Y
Ik duim mee! Klinkt goed, benieuwd hoe alles eruit komt te zien qua sport en gratis ;)

I intend to live forever. So far, so good.

• alexbl69
  • Laatst online: 20-09 00:41
Erapaz schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:21:
[...]
Ja, dat is grafisch natuurlijk mooier dan rFactor of iRacing.
En dus volkomen overbodig als je serieus met Simracing bezig bent ;) . Heb zelf ook project Cars voor de ontspanning, maar voor het serieuzere werk heb je iRacing (of rFactor, maar gebruik dat al een tijdje niet meer).

Grafische pracht en praal is bij iRacing ondergeschikt aan de simulatie. Een vloeiende ervaring is veel belangrijker en geeft je veel eerder het idee daadwerkelijk in de auto te zitten dan de juiste schaduwwerking op de auto van de tegenstander. Heb zelf een triple-screen setup en speel op 120fps, en dat zuigt je bij tijd en wijle echt wel de actie in.

Nederland heeft (volgens mij) een zeer behoorlijke sim-racing community, en ik vind het fantastisch dat Max daar gebruik van maakt / de vruchten van lijkt te plukken. Natuurlijk simmen alle coureurs, maar dat is (volgens mij) bijna alleen in private-sessies. Max is de eerste F1 coureur waarvan ik het gehoord heb die op een serieuze sim tegen anderen racet, en het zou natuurlijk fantastisch zijn als hij die ervaring op het circuit kan gebruiken. Het zou inderdaad zo maar kunnen dat hij die manoeuvre van afgelopen zondag niet gedaan had zonder hem van te voren te kunnen oefenen.

Hoop dat Max' invloed er ook voor zorgt dat Simracing in Nederland nog populairder wordt. Want de meesten van ons (mijzelf incluis) zullen nooit dichter bij 'the real thing' komen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:03

Pierre

Van nature lui!

Met reclame, en ben benieuwd wie dat gaat betalen de rechten voor F1 en voetbal zijn mega hoog.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:28

Entity

9000rpm

MrSleeves schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:14:
Ik zou bijna zeggen: what is the catch, want:
If it sounds too good to be true..

Het is ook maar de vraag of het om races gaat of om samenvattingen.
En ik denk niet dat veel mensen nu echt nog een Sport1 abonnement nemen voor die 2 extra F1 zenders (sterker nog: ik zou 'm opzeggen).
Ziggo gaat natuurlijk ook Sport1 gewoon betalen voor die zender, dus ja, Sport1 zal abonnees verliezen, maar ook weer nieuwe inkomsten krijgen van Ziggo, maar wellicht ook van adverteerders (want meer kijkers is hogere advertentie inkomsten).

Ik hoop in ieder geval dat het om volledige races gaat en HD kwaliteit, ik was aan het overwegen om weg te gaan bij Ziggo, maar dit zou een reden zijn om dat te heroverwegen :)

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 11:06

Ypho

Allround Nerd

Zal vast niet zo zijn dat ze alle races uitzenden, maar misschien een aantal (net zoals nu bij Veronica het geval is). Wat ook nog zou kunnen is de uitzending met <random> commentaar, en als je Olav Mol (of Sky) commentaar wilt, dat je dan moet betalen. (Ditzelfde hebben ze bij de Superbowl. Bij de "gratis" Fox hebben ze NL commentaar. Wil je het originele (US) commentaar, moet je Fox Sports abbo hebben.)

Ben erg benieuwd, kijk nu meestal bij BBC of de oosterburen.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

alexbl69 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:16:
[...]
Hoop dat Max' invloed er ook voor zorgt dat Simracing in Nederland nog populairder wordt. Want de meesten van ons (mijzelf incluis) zullen nooit dichter bij 'the real thing' komen.
Ligt er toch een beetje aan wat je van een auto verwacht? Niemand houdt je tegen om een oude 330i aan te schaffen via Marktplaats, er een rolkooi, aanpasbare coilovers en een setje gebruikte zomerbanden onder te schroeven en "tegen jezelf" op Zandvoort, Zolder, Spa, etc. te gaan rijden? ;)

Ach ja, de koningsklassen van de autosport; inderdaad zullen weinig Tweakers daar ooit in terecht komen irl maar dromen staat je ook vrij. :*)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Entity schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:18:
[...]

Ziggo gaat natuurlijk ook Sport1 gewoon betalen voor die zender, dus ja, Sport1 zal abonnees verliezen, maar ook weer nieuwe inkomsten krijgen van Ziggo, maar wellicht ook van adverteerders (want meer kijkers is hogere advertentie inkomsten).

Ik hoop in ieder geval dat het om volledige races gaat en HD kwaliteit, ik was aan het overwegen om weg te gaan bij Ziggo, maar dit zou een reden zijn om dat te heroverwegen :)
Sport1 en Ziggo hebben hetzelfde moederbedrijf. Daarom kunnen ze dit doen. Denk niet dat Ziggo er voor betaald. Denk eerder dat het een poging is meerdere mensen tot Sport1 te bewegen. Net die leuke voetbalwedstrijd kom niet op dat kanaal en die beslissende race clasht met een onbeduidende pot tennis die men toevallig al zou uitzenden etc etc.
Nadat je toch al hele seizoen gekeken hebt wil je die ook zien en dus sluit je maar Sport1 af....tenminste daar hopen ze dan op he.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
MAX3400 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:21:
[...]

Ligt er toch een beetje aan wat je van een auto verwacht? Niemand houdt je tegen om een oude 330i aan te schaffen via Marktplaats, er een rolkooi, aanpasbare coilovers en een setje gebruikte zomerbanden onder te schroeven en "tegen jezelf" op Zandvoort, Zolder, Spa, etc. te gaan rijden? ;)

Ach ja, de koningsklassen van de autosport; inderdaad zullen weinig Tweakers daar ooit in terecht komen irl maar dromen staat je ook vrij. :*)
Setje gebruikte zomerbanden??? Daar kom je niet ver mee. Beter 2e hands slicks, of streetlegal toyo of yokohama

never argue with a moderator, he will shut your account down.

• Erapaz
alexbl69 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:16:
[...]

En dus volkomen overbodig als je serieus met Simracing bezig bent ;) . Heb zelf ook project Cars voor de ontspanning, maar voor het serieuzere werk heb je iRacing (of rFactor, maar gebruik dat al een tijdje niet meer).

Grafische pracht en praal is bij iRacing ondergeschikt aan de simulatie. Een vloeiende ervaring is veel belangrijker en geeft je veel eerder het idee daadwerkelijk in de auto te zitten dan de juiste schaduwwerking op de auto van de tegenstander. Heb zelf een triple-screen setup en speel op 120fps, en dat zuigt je bij tijd en wijle echt wel de actie in.

Nederland heeft (volgens mij) een zeer behoorlijke sim-racing community, en ik vind het fantastisch dat Max daar gebruik van maakt / de vruchten van lijkt te plukken. Natuurlijk simmen alle coureurs, maar dat is (volgens mij) bijna alleen in private-sessies. Max is de eerste F1 coureur waarvan ik het gehoord heb die op een serieuze sim tegen anderen racet, en het zou natuurlijk fantastisch zijn als hij die ervaring op het circuit kan gebruiken. Het zou inderdaad zo maar kunnen dat hij die manoeuvre van afgelopen zondag niet gedaan had zonder hem van te voren te kunnen oefenen.

Dat snap ik. Echter het doel was hier een reclame filmpje maken en daar zie je natuurlijk niet op hoe goed een sim is. Realisme wordt in een filmpje afgeleid uit de grafische kracht.
Begrijp me verder niet verkeerd, ik ben me ervan bewust dat iRacing een veel betere simulatie is. Verder gebruiken de meeste raceteams een versie van rFactor die die publiek beschikbaar is, toch?

• asing
Ik kijk de kat uit de boom. Het kan zijn dat ze alleen het hoofdkanaal vrij uitzenden in SD. Wil je HD of de onboards, dan moet je naar Sport1 zelf toe. Zoiets kan het zijn. Het zal niet zo zijn dat het kanibaliseren negatieve gevolgen heeft voor de inkomsten.

Het kan ook zijn dat ze ontdekt hebben dat bijvoorbeeld 5% van de abonnees naar F1 kijkt, en dat de interesse voor CL en Spaans voetbal ook nihil is. Dan versterken ze Ziggo door dat naar een gratis kanaal te schuiven, en vullen ze de zendtijd die vrijkomt met sport die meer kijkers trekt.

• alwind
asing schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:35:
Ik kijk de kat uit de boom. Het kan zijn dat ze alleen het hoofdkanaal vrij uitzenden in SD. Wil je HD of de onboards, dan moet je naar Sport1 zelf toe. Zoiets kan het zijn. Het zal niet zo zijn dat het kanibaliseren negatieve gevolgen heeft voor de inkomsten.

Het kan ook zijn dat ze ontdekt hebben dat bijvoorbeeld 5% van de abonnees naar F1 kijkt, en dat de interesse voor CL en Spaans voetbal ook nihil is. Dan versterken ze Ziggo door dat naar een gratis kanaal te schuiven, en vullen ze de zendtijd die vrijkomt met sport die meer kijkers trekt.
Tv kijkers bij ziggo nemen elk kwartaal af en bij KPN krijg je gratis HBO en Spotify dus ik denk dat ziggo wat terug wil/moet doen. Ik was ook bezig over te stappen naar kpn.

• SnowDude
Speedster schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:32:
[...]

Setje gebruikte zomerbanden??? Daar kom je niet ver mee. Beter 2e hands slicks, of streetlegal toyo of yokohama
Tja imho zijn zomerbanden goed genoeg om te leren racen rijden op een circuit. Slicks of semi's zijn voor een beginner overkill, ga eerst maar eens leren hoe je echt een bocht goed aan snijdt.

Het zelfde geldt voor karting, een snelle schakelkart is erg leuk maar om goed te leren rijden kan je beter beginnen met een automaat die slecht op toeren komt. Dan moet je echt veel beter op je bocht letten om niet te veel tijd te verliezen.

Over de sims, ik heb geen ervaring met rfactor en heb helaas geen ruimte voor een goede permanente setup, het grootste probleem heb ik met de standaard stuurtjes altijd met het waardeloze rempedaal. Ik heb wel een semi serieuze sim setup voor mijn vliegbrevet, ook zonder forcefeedback, maar die gebruik ik meer om prodecures te oefenen dan om echt te leren vliegen.

• asing
alwind schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:41:
[...]

Tv kijkers bij ziggo nemen elk kwartaal af en bij KPN krijg je gratis HBO en Spotify dus ik denk dat ziggo wat terug wil/moet doen. Ik was ook bezig over te stappen naar kpn.
Ik zal heel eerlijk zijn, vroeger zette ik leuke series in mijn UPC DVR om standaard op te nemen. Nadeel, je miste vaak de laatste minuten, volgende seizoenen kregen een andere naam en werden niet opgenomen en alle herhalingen werden ook opgenomen. Om gestoord van te worden.

Tegenwoordig Sickrage op de NAS. Ik heb alle series zonder reclame en herhalingen :9 , Mijn UPC/Ziggo kastje gaat eigenlijk alleen aan als ik live F1 kijk. Verder is het ding uit. Telefonie gebruik ik ook niet, alleen die internetpijp is altijd druk ;) .

ADSL geprobeerd maar de doorvoersnelheid is om te janken. Van de 20MBit hield ik er 12 over.

[ Voor 10% gewijzigd door asing op 27-08-2015 08:57 ]

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ypho schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:21:
Zal vast niet zo zijn dat ze alle races uitzenden, maar misschien een aantal (net zoals nu bij Veronica het geval is). Wat ook nog zou kunnen is de uitzending met <random> commentaar, en als je Olav Mol (of Sky) commentaar wilt, dat je dan moet betalen. (Ditzelfde hebben ze bij de Superbowl. Bij de "gratis" Fox hebben ze NL commentaar. Wil je het originele (US) commentaar, moet je Fox Sports abbo hebben.)

Ben erg benieuwd, kijk nu meestal bij BBC of de oosterburen.
Als ze dan precies de races uitzenden die niet op de BBC komen, helemaal top. ;)

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

[...]

Dat is qua budget echt compleet niet vergelijkbaar ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

2016 rij ik mee in karting, prijs best acceptabel, zeker als je in teamverband rijdt. sponsoren zoeken gaat wat moeizaam

• SnowDude
Arfman schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:18:
[...]

Dat is qua budget echt compleet niet vergelijkbaar ;)
We dwalen een beetje af maar vrij rijden op een circuit rijden is ongeveer 100 euro per uur, exclusief onderhoud en schade uiteraard. Mijn broer heeft een jaar geleden op Zandvoort een zuiger gebroken en dan wordt zo'n uurtje rijden al snel 3000 euro :'(

Er is een groot verschil in racen en circuit rijden, maar er is geen sim die mij het echt het zelfde gevoel kan geven dat ik heb als ik met 250 op de teller richting Tarzanbocht dender :9 .

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

L1nt schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:29:
[...]

Denk eerder dat het een poging is meerdere mensen tot Sport1 te bewegen.
Ik denk eerder dat het een manier is om mensen naar ziggo te bewegen :) . Als ik het goed begrijp is het een kanaal die alleen door ziggo wordt aangeboden, en met toenemend aantal tv-aanbieders zal dit een nieuwe reden kunnen zijn om voor ziggo te kiezen. Vind het wel slim eigenlijk :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

naitsoezn schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:07:
[...]

Ik denk eerder dat het een manier is om mensen naar ziggo te bewegen :) . Als ik het goed begrijp is het een kanaal die alleen door ziggo wordt aangeboden, en met toenemend aantal tv-aanbieders zal dit een nieuwe reden kunnen zijn om voor ziggo te kiezen. Vind het wel slim eigenlijk :)
Ook dat. Denk dat beide een grote drijfveer zijn. Mensen lokken naar Ziggo en vervolgens lokken een Sport1 Abbo te nemen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Arfman

Arfman

Drome!

L1nt schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:09:
[...]

Ook dat. Denk dat beide een grote drijfveer zijn. Mensen lokken naar Ziggo en vervolgens lokken een Sport1 Abbo te nemen.
Tja, ik zou graag naar Ziggo willen maar dat kan niet, want bij ons heeft Caiway de boel overgenomen. Dit soort acties zouden alleen helpen als de kabel/tvmarkt in Nederland ECHT wordt vrijgegeven.

Ik blijf nog wel even bij Sport 1, misschien dat ik volgend jaar losse wedstrijden ga kopen en voor de rest de BBC kijk.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• SnowDude
Arfman schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:28:
[...]

Tja, ik zou graag naar Ziggo willen maar dat kan niet, want bij ons heeft Caiway de boel overgenomen. Dit soort acties zouden alleen helpen als de kabel/tvmarkt in Nederland ECHT wordt vrijgegeven.
Tja echt vrijgeven is technische helaas gewoon niet mogelijk, althans niet zonder een andere kabel te trekken naar je meterkast. Het gaat te ver buiten het topic om de precieze technische oorzaak aan te wijzen, maar het komt er op neer dat je of alleen op papier naar een andere aanbieder gaat en gewoon het zelfde signaal houd, of meerdere providers delen de bandbreedte (waardoor je maar de helft van de kanalen overhoudt) of je krijgt meerdere coax kabels in de grond. Dat laatste heb ik in een aantal steden in het oosten van europa gezien daar komen soms gewoon 4 verschillende coax kabels het huis in.

* SnowDude is DVB-C en Docsis engineer

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
@Ziggo die Formule 1 uit gaat zenden, ze zeggen dat ze samenvattingen en races gaan uitzenden, maar ze zeggen niet of ze ALLE races gaan uitzenden. Kan best zijn dat het zo'n veronica concept is waarbij je maar 3 races per seizoen mag kijken.

Mag Ziggo wel reclame uitzenden tijdens een live event? RTL mag dit wel vanwege Luxemburg, SBS niet, hoe zit dit met Ziggo?

Mess with the best, die like the rest

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik ben trouwens ook benieuwd of het een HD of SD kanaal betreft.

"When you grow up your heart dies"

• SnowDude
ThaStealth schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:09:
@Ziggo die Formule 1 uit gaat zenden, ze zeggen dat ze samenvattingen en races gaan uitzenden, maar ze zeggen niet of ze ALLE races gaan uitzenden. Kan best zijn dat het zo'n veronica concept is waarbij je maar 3 races per seizoen mag kijken.

Mag Ziggo wel reclame uitzenden tijdens een live event? RTL mag dit wel vanwege Luxemburg, SBS niet, hoe zit dit met Ziggo?
Hoewel in het AD (de enige bron voor dit nieuws) niet wordt gesproken over reclame, is dit denk wel waarschijnlijk. Maar ik verwacht dan dat dat op het zelfde niveau is als bij Sport1 select nu al gebeurd.

• alwind
SnowDude schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:31:
[...]

Hoewel in het AD (de enige bron voor dit nieuws) niet wordt gesproken over reclame, is dit denk wel waarschijnlijk. Maar ik verwacht dan dat dat op het zelfde niveau is als bij Sport1 select nu al gebeurd.
Mijn "onbetrouwbare" bron geeft aan dat ze gewoon het hoofd kanaal vrijgeven zoals eurosport dat ook doet en dat er voor de andere kanalen gewoon betaald moet worden. En dan is het maar net of de race op dat kanaal uitgezonden wordt of dat daar een belangrijke voetbalwedstrijd op komt.

[ Voor 10% gewijzigd door alwind op 27-08-2015 11:33 ]

• SnowDude
alwind schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:32:
[...]

Mijn "onbetrouwbare" bron geeft aan dat ze gewoon het hoofd kanaal vrijgeven zoals eurosport dat ook doet en dat er voor de andere kanalen gewoon betaald moet worden. En dan is het maar net of de race op dat kanaal uitgezonden wordt of dat daar een belangrijke voetbalwedstrijd op komt.
Dat zou wel mooi zijn als sport 1 select in zijn huidige vorm vrij komt, maar eest zien en dan geloven

• asing
alwind schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:32:
[...]

Dat zou al heel gaaf zijn!

Dan hoef je enkel te kiezen tussen NL of Engels commentaar tijdens een deel van de wedstrijden. Ik vind Olav oke, en hij zal meer info geven over Max, maar het Engelse commentaar is uitstekend te noemen 8) . Dus het zal alleen Sport1 worden voor de wedstrijden die de BBC niet uitzendt.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ThaStealth schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:09:

Wie zegt dat ze F1 LIVE gaan uitzenden ? Ik moet het nog zien, als ze gaan beloven alle races live te doen, zal Sport1 het helemaal moeilijk krijgen om voldoende abonnees te trekken. En (zonder bronvermelding, dus een gerucht) ze moeten er al flink op toeleggen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

SBS6 reageert al op Champions League uitzending die daar niet te zien mogen zijn.

http://www.volkskrant.nl/...uw-ziggo-kanaal~a4130259/

Laten we maar eerst wachten wat wettelijk wel en niet mag worden uitgezonden. Daarna kunnen we pas juichen voor persoonlijke voorkeuren die we dan kunnen zien.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

KroontjesPen schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:29:
SBS6 reageert al op Champions League uitzending die daar niet te zien mogen zijn.

http://www.volkskrant.nl/...uw-ziggo-kanaal~a4130259/

Laten we maar eerst wachten wat wettelijk wel en niet mag worden uitgezonden. Daarna kunnen we pas juichen voor persoonlijke voorkeuren die we dan kunnen zien.
Dat kan nog een leuk juridisch gevecht worden als Ziggo dat wel doet. Ziggo Sport wordt alleen voor Ziggo abonnees dus in theorie niet "open net".

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
u_nix_we_all schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:22:
[...]

Wie zegt dat ze F1 LIVE gaan uitzenden ? Ik moet het nog zien, als ze gaan beloven alle races live te doen, zal Sport1 het helemaal moeilijk krijgen om voldoende abonnees te trekken. En (zonder bronvermelding, dus een gerucht) ze moeten er al flink op toeleggen.
AD zegt dat:
Ziggo Sport komt voort uit het huidige Sport 1 en zal dus grotendeels dezelfde sporten uitzenden. Dat zijn onder meer de Champions League, Spaans voetbal, de EK-kwalificatiewedstrijden, golf en Formule 1. Het betreft hier zowel hoogtepunten als live-wedstrijden.
MrSleeves schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:40:
[...]

Dat kan nog een leuk juridisch gevecht worden als Ziggo dat wel doet. Ziggo Sport wordt alleen voor Ziggo abonnees dus in theorie niet "open net".
Inderdaad, maar ze zitten al "achter de decoder" omdat je ten alle tijden een abbo + CI+ module bij Ziggo nodig hebt. Dat de prijs van de sport zender ergens in het abbo verwerkt is, is wel wat krom maar wellicht juridisch hard te maken.
Ziggo kan trouwens SBS gewoon uit het aanbod gooien als ze te moeilijk doen (niemand die het zal missen :P) alleen krijgen ze dan de NMa over zich heen ben ik bang ;)

Mess with the best, die like the rest

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

beany

Meeheheheheh

ThaStealth schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:52:
Ziggo kan trouwens SBS gewoon uit het aanbod gooien als ze te moeilijk doen (niemand die het zal missen :P) alleen krijgen ze dan de NMa over zich heen ben ik bang ;)
Ze hebben wel te maken met programmaraden die een niet bindend advies uitbrengen welke zenders er minimaal te krijgen moeten zijn. Volgens mij is er een Europese uitspraak ergens in 2011 of 2012 dat Ziggo zich er niet aan hoeft te houden. Doorgaans houden de kabellaars zich wel aan die adviezen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
beany schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:15:
[...]

Ze hebben wel te maken met programmaraden die een niet bindend advies uitbrengen welke zenders er minimaal te krijgen moeten zijn.
Programmaraden bestaan niet meer...

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

beany

Meeheheheheh

CreativeS schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:38:
[...]

Programmaraden bestaan niet meer...
Hmpf, loop ik even achter :P

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Arfman schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:28:
[...]

Ik blijf nog wel even bij Sport 1, misschien dat ik volgend jaar losse wedstrijden ga kopen en voor de rest de BBC kijk.
Heb je geen glasvezel afgenomen dan? Kan me anders niet voorstellen dat je liever Ziggo hebt.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• Arfman

Arfman

Drome!

fynrd1 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:00:
[...]

Heb je geen glasvezel afgenomen dan? Kan me anders niet voorstellen dat je liever Ziggo hebt.
Nee, coax bij Caiway. Ik zit nog met 2 Humax decoders die minder (of net) 2 jaar oud zijn, te grote desinvestering + IPTV is nog niet al te stabiel.

Ziggo beviel ons altijd prima, geen problemen, gratis interactieve TV via de Humax, gratis (maximaal) 5 smartcards, etc. Enige wat Caiway goed doet is het probleemloos doorgeven van TV en internet, de rest van de "perks" zijn weg.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

beany schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:15:
[...]

Ze hebben wel te maken met programmaraden die een niet bindend advies uitbrengen welke zenders er minimaal te krijgen moeten zijn. Volgens mij is er een Europese uitspraak ergens in 2011 of 2012 dat Ziggo zich er niet aan hoeft te houden. Doorgaans houden de kabellaars zich wel aan die adviezen.
Op 1 januari 2014 treedt een nieuwe Mediawet in werking. Daarin komen programmaraden niet meer voor. Programmaraden en kabelraden.nl stoppen hun werkzaamheden per 1 januari 2014. Deze website blijft in 2014 nog online
Bron: kabelraden.nl

Overigens, de kabelraden hadden voor 2014 al niets te vertellen over het digitale pakket...
.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Bullet NL schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:44:
[...]

[...]

Bron: kabelraden.nl

Overigens, de kabelraden hadden voor 2014 al niets te vertellen over het digitale pakket...
.
Jullie weten dat dit het F1 topic is he?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Echt he....

Kan het weer over F1 gaan? Apart F1 tv topic misschien? ;).

Tost downplayed Sainz & Verstappen een beetje:
"Yes, both drivers are skilled, but they are still young, inexperienced, and if the car was not working so well and be easy to drive it would be much difficult for them."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/120502

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Requiem19 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:54:
Echt he....

Kan het weer over F1 gaan? Apart F1 tv topic misschien? ;).

Tost downplayed Sainz & Verstappen een beetje:

[...]

http://www.autosport.com/news/report.php/id/120502
Die ziet, leest en hoort de geruchten van Mercedes en Ferrari ook wel, de rookies moet natuurlijk geen kapsones krijgen ;)

• kevz
Zo die is sceptisch zeg, een F1 auto die zichzelf naar de finish rijd speciaal voor rookies? :P

Carlos en Max hebben prima skills en leren met een fatsoenlijke auto des te meer. Maar wat een onzin om te zeggen dat het puur aan de auto ligt. Natuurlijk blijft F1 een autosport waarbij de verschillen tussen de teams groot is, maar het merendeel van de coureurs in F1 zit daar met goede reden, anders komen er vanzelf weer stoeltjes vrij :')

@Bullet, ja tis net een F1-politiek nieuwsbericht nu je het zegt haha

[ Voor 7% gewijzigd door kevz op 27-08-2015 16:00 ]

Mijn YouTube

• Requiem19
kevz schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:59:
Zo die is sceptisch zeg, een F1 auto die zichzelf naar de finish rijd speciaal voor rookies? :P

Carlos en Max hebben prima skills en leren met een fatsoenlijke auto des te meer. Maar wat een onzin om te zeggen dat het puur aan de auto ligt. Natuurlijk blijft F1 een autosport waarbij de verschillen tussen de teams groot is, maar het merendeel van de coureurs in F1 zit daar met goede reden, anders komen er vanzelf weer stoeltjes vrij :')
Ik citeer wel een stukje uit dat artikel he, hij zegt in hetzelfde artikel ook:
"I am more than happy with both of the drivers, they are doing a really good job," said Tost, speaking to AUTOSPORT.

"Both of them have shown fantastic performance and they have shown us we were justified to bring them into the team

"I don't think with an experienced driver we would have had too many more points.

"Max has so far done great and fought really well with the other drivers, such as with [Pastor] Maldonado in Austria.

"And we must not forget those drivers have an advantage of 70, 80 horsepower, or maybe more, so therefore you can say we are more than pleased and satisfied with his performance.

• kevz
Het is een beetje een non nieuws bericht of hoe je het wilt noemen. Iedereen weet ondertussen wel dat hun coureurs kunnen rijden en ook dat de auto het prima doet op het motoren probleem na. Dus Max en Carlos blijven nog een seizoen? Hoopt Franz Tost? :P

Mijn YouTube

• Requiem19
Haha, misschien deels marktwaarde drukken van beide coureurs zodat ze blijven en deels even benadrukken hoe goed het designteam is.

James Key doet het met minder middelen bijna even goed als de RB boys, dat is toch best opmerkelijk...

Verwijderd

Die hoeft weinig te hopen, iedereen vind verstappen een talent, maar ik zie geen jongetjes rijden voor de topteams, die blijven vanzelf waar ze gewild zijn.

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:19
Mijn italiaans is niet zo goed, maar zojuist even door g translate gegooid:
http://www.gazzetta.it/Fo...rrari-1201105215068.shtml

[ Voor 3% gewijzigd door Juncto op 27-08-2015 16:40 ]

• Wom

Wom

Requiem19 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:08:
Haha, misschien deels marktwaarde drukken van beide coureurs zodat ze blijven en deels even benadrukken hoe goed het designteam is.

James Key doet het met minder middelen bijna even goed als de RB boys, dat is toch best opmerkelijk...
Vooral dat laatste. Wat Key neergezet heeft met zijn team is gewoon knap te noemen. Met flink wat minder downforce kunnen ze andere teams prima bijbenen. Geeft wel aan dat het chassis goed te noemen is.

Overigens heeft de leiding van TR al zoveel veren in de coureurs hun achterste gestoken dat ze bijna als pauw kunnen dienen, dus dat downplayen zal niet echt werken denk ik.
Juncto schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:39:
Ferrari zou motoren aan TR willen leveren om op die manier in 2017 Max in zijn bolide te kunnen krijgen. Aldus dat artikel.

[ Voor 22% gewijzigd door Wom op 27-08-2015 16:43 ]

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Toch heeft die Tost best wel een puntje. Als de wagen makkelijk te besturen is word het wel makkelijker. Een nerveuze auto zou zeker tot meer fouten leiden. Zeker voor iemand die krap een jaar open wheelers rijdt.

Denkt niet zozeer dat hij dit zo naar buiten heeft gebracht maar dat dit meer onderdeel is van een groter interview en men slechts een hapje publiceert op de site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Juncto schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:39:
Ferrari heeft duidelijk interesse in Max, net als Mercedes.

Zeg nou zelf, wat is makkelijker, een jonge gast bij een collega team weg halen of een jonge gast uit eigenopleiding zelf voor de leeuwen gooien. Max en Carlos zijn daarom ook veilige keuzes voor elk topteam. Dat hebben ze beide al ruimschoots bewezen.

Het punt is, Mercedes en Ferrari zijn op dit moment de topteams, Waarbij Mercedes ook nog eens duidelijk beter is dat Ferrari (over een aantal races gezien). Echter, dit kan volgend jaar ook weer heel anders zijn. McLaren laat Honda nooit weer zo prutsen, Red Bull heeft als nadeel dat ze zelf geen motor ontwikkelen, dus feitelijk (mits Renault Lotus overneemt) altijd een klantenmotor krijgen. Feitelijk zijn er om het echt leuk en spannend te houden te weinig motorleveranciers in de Formule1.

Eigenlijk moet het niet mogen dat Force India altijd een paar motor upgrades achter op Mercedes loopt, maar jah...

• Requiem19
Wom schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:42:
[...]

Vooral dat laatste. Wat Key neergezet heeft met zijn team is gewoon knap te noemen. Met flink wat minder downforce kunnen ze andere teams prima bijbenen. Geeft wel aan dat het chassis goed te noemen is.

Overigens heeft de leiding van TR al zoveel veren in de coureurs hun achterste gestoken dat ze bijna als pauw kunnen dienen, dus dat downplayen zal niet echt werken denk ik.

[...]

Ferrari zou motoren aan TR willen leveren om op die manier in 2017 Max in zijn bolide te kunnen krijgen. Aldus dat artikel.
Ze missen geen downforce, maar pk's. Met het chassis wordt het hele pakket bedoeld.

Downforce heen ze meer dan de meeste teams. Zelfs met weinig vleugel gingen ze nog aardig door sector 2 op Spa. Zeer goed functionerende vloer/diffuser etc.

Lijkt me btw wel gek als Max binnenkort al vastgelegd wordt voor 2017. In hoeverre gaat TR hem dan nog supporten in 2016?

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:18
Voor het 2016 seizoen voorzie ik weinig coureurs van team veranderen. De meeste 'oudjes' blijven en dus zit het een beetje vast en is er geen doorstroming. Alles hangt af van wat Button gaat doen. Maldonado en Nasr kopen ergens wel een stoeltje met hun sponsorgeld en Sauber als Lotus kunnen het geld goed gebruiken dus hebben ze geen reden om weg te gaan. Het Haas team komt er dan in 2016 wel bij, maar het is nog maar even de vraag of Lotus het gaat overleven als het niet overgenomen wordt door Renault. Blijft toch best wel sneu voor coureurs zoals Vandoorne die de stap naar F1 willen maken.

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Ik hoorde vandaag dat er weer onderzoeken zijn in Venezuela naar fraude, dus misschien geen Maldonado voor 2016 :).

• Wom

Wom

Requiem19 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 17:00:
[...]

Ze missen geen downforce, maar pk's. Met het chassis wordt het hele pakket bedoeld.

Downforce heen ze meer dan de meeste teams. Zelfs met weinig vleugel gingen ze nog aardig door sector 2 op Spa. Zeer goed functionerende vloer/diffuser etc.
Dat bedoel ik met minder downforce. Slecht verwoord, maar we zitten op dezelfde lijn ;)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

• asing
Some say.....

Sommigen zeggen dat Onze Lieve Heer hoogstpersoonlijk bij hem langs is geweest en hem heeft gesmeekt of Hij zijn rechtervoet eventjes mag lenen.

Ik heb begrepen dat veel coureurs hun beklag hebben gedaan bij Bernie en de FIA; dit kan zo niet langer doorgaan. Ze voelen zich in hun hemd gezet door een tiener zonder rijbewijs. Bottas werd na een zoekactie van stewards en baancommissarissen na drie uur teruggevonden in de omringende bossen, huilend tegen een boom. Van Nasr is tot op heden niets meer vernomen. Zijn wagen werd verlaten langs de baan teruggevonden. Het schijnt dat hij ergens in Brazilië op het strand watermeloenen verkoopt.

Sommigen zeggen dat hij niet op aarde is verwekt, anderen zeggen dat hij helemaal niet is verwekt maar dat hij half mens en half race auto is.

Massa piepte dat hij zich gekleineerd voelde, Kimi murmelde dat hij ijskoude rillingen kreeg van Max en Pérez was alleen maar druk met de diverse vacaturesites op internet.

De rijders hebben gelijk gekregen, dit kon inderdaad niet langer doorgaan. De actie - waarbij Max in één zucht Kimi voor Les Combes passeert, vervolgens Massa rechts verschalkt en Pérez na het uitkomen van de bochtencombinatie voorbij rijdt - wordt geschrapt. In plaats daarvan mag Max een heel moedige doch vergeefse poging wagen om Kimi te passeren. Oud-coureurs, commentatoren en analisten zullen deze inhaalpoging prijzen en daarmee nogmaals het talent van Max benadrukken.

Sommigen zeggen dat zijn heerschappij vijftien jaar gaat duren en dat hij daarna de baas van de Formule 1 wordt. Er is niemand die dat tegenspreekt.

Hoewel Bottas letterlijk door Max het bos in werd gestuurd mag deze actie wel blijven staan. Frank Williams verhinderde dat ook deze werd geschrapt. Hij verontschuldigde zich hoogstpersoonlijk bij Max voor het gedrag van Massa en noemde Massa zelfs een huilebalk. De actie van Max op Bottas was een leermoment voor de Fin en de psychiaters hadden gezegd dat het voor zijn genezingsproces beter was om zijn beperkingen onder ogen te zien.

Sommigen zeggen dat zijn linkertepel de vorm van het circuit van Spa-Francorchamps heeft.

Over de twee inhaalacties van Max in Blanchimont is veel discussie geweest. Alonso werd hier bij het ingaan van de bocht binnendoor ingehaald en Nasr in de bocht buitenom. Zelden vertoond, en vaak in tranen eindigend. Alonso gaf uiteindelijk toe, maar onder voorwaarde dat de actie niet live op tv wordt uitgezonden en in de samenvattingen slechts terloops wordt genoemd.

De actie buitenom op Nasr, daar was meer discussie over: eigenlijk kon deze helemaal niet. Daniël de Jong was een dag eerder in dezelfde bocht bij precies dezelfde actie keihard eraf gegaan. Niemand haalt daar in. En tóch deed Max het en hij hield voet bij stuk, deze actie leverde hij niet in. Maar hij ging er wel mee akkoord dat hij tijdens het passeren niet een spelletje simracing op zijn stuur zal spelen terwijl hij een banaan eet.

Sommigen zeggen dat hij 'The Stig' in levende lijve heeft ontmoet. Wij weten niet wat er toen gebeurd is, maar Top Gear bestaat niet meer.

Het enige wat wij weten is dat hij Max Verstappen heet en racen in zijn bloed heeft.

Geplukt van formule1nieuws.nl

• Requiem19
Oh dear lord...

• SnowDude
Bullet NL schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:55:
[...]

Eigenlijk moet het niet mogen dat Force India altijd een paar motor upgrades achter op Mercedes loopt, maar jah...
Ik vind nog steeds dat een motor leverancier de verzegelde motoren bij de FIA aflevert en dat de FIA ze dan random verdeelt onder de teams. Op die manier zou een fabrieksteam niet voorgetrokken kunnen worden.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Some say...., enough is enough.

Testing, one, two ...

Verwijderd

SnowDude schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 17:36:
[...]

Ik vind nog steeds dat een motor leverancier de verzegelde motoren bij de FIA aflevert en dat de FIA ze dan random verdeelt onder de teams. Op die manier zou een fabrieksteam niet voorgetrokken kunnen worden.
Zo gaat het volgens mij ook behalve voor sommige teams die geen geld hebben voor een geüpdatet motor en daarom nog oude gebruiken.

Groot voordeel voor de fabrieksteam is de afstelling van de software.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2015 17:45 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik vond de reactie van Jos wel leuk om te zien toen hem gevraagd werd naar het F* woord tijdens de BBC voorbeschouwing van de kwalificatie. Tijdens het antwoord van Jos geloof ik niet dat ie Suzi Perry één keer recht in haar ogen heeft gekeken :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Voor de beeldvorming:

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Fraai vind ik het niet, maar als het maar één meer leven zou kunnen sparen, so be it. Ik vraag me wel af of de rijder werkelijk nog wel zoveel zicht heeft dan voorheen, niet alleen naar voren bedoel ik dan. Dat is toch al vrij beperkt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Tja, het geval wat Massa overkwam ga je hier ook niet mee oplossen, maar goed, het zal zo nu en dan best werken. Alleen vraag ik me af of het in en uitstappen nog een beetje te doen is zo.

Verder is het gewoon een lellek ding :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik denk niet dat dit veel zou doen in een gevalletje zoals Massa met de veer, en of een ongeluk zoals dat van Justin Wilson hiermee voorkomen had kunnen worden? Ik denk dat er dan een dicht dak op zou moeten komen.

Maar hoeveel veiliger kan de Formule1 nog worden? Als Formule1 auto's volledig dichtgemaakt worden zijn het toch gewoon opgevoerde/veredelde LeMans wagens? Je kunt imo ook te ver doorslaan en freak accidents zoals dat van Massa, Bianchi en nu ook Wilson zul je nooit echt kunnen uitsluiten.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
L1nt schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:53:
Toch heeft die Tost best wel een puntje. Als de wagen makkelijk te besturen is word het wel makkelijker. Een nerveuze auto zou zeker tot meer fouten leiden. Zeker voor iemand die krap een jaar open wheelers rijdt.

Denkt niet zozeer dat hij dit zo naar buiten heeft gebracht maar dat dit meer onderdeel is van een groter interview en men slechts een hapje publiceert op de site.
Aan de andere kant zie je de Red Bull en Torro Rosso auto's wel met een vrij platte achtervleugel op Spa rijden om toch nog een beetje topsnelheid te hebben. In ruil voor die topsnelheid leveren ze wat downforce in, en minder downforce zorgt juist voor een lastiger te besturen auto.

Dat het een goede auto is wil niet zeggen dat de afstelling altijd zo is dat het ook makkelijk te besturen is.
SnowDude schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 17:36:
[...]

Dat gebeurt in principe ook, maar de teams hebben niet altijd geld voor de updates op de motor en vergeet ook niet hoeveel invloed engine mappings hebben op de performance en ik sluit niet uit dat Mercedes wat dat betreft de meest optimale settings voor zichzelf houdt.

Mercedes heeft overigens onlangs zelf al in een interview aangegeven dat een titel meer glans zou hebben bij sterkere tegenstanders en dat ze daarom serieus overwegen om motoren te leveren aan RBR.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

hardware-lover schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 01:32:
Fraai vind ik het niet, maar als het maar één meer leven zou kunnen sparen, so be it. Ik vraag me wel af of de rijder werkelijk nog wel zoveel zicht heeft dan voorheen, niet alleen naar voren bedoel ik dan. Dat is toch al vrij beperkt.

[video]
maar hoe vaak komt het nu werkelijk voor dat zoiets echt nodig is? Bijna elk weekend worden er tig open wheel races overal op de wereld gereden.

We moeten niet een oplossing bedenken voor iets wat niet echt een probleem is. Freak accidents hou je toch wel. En met zo'n stellage creëer je weer nieuwe potentiële freak accidents.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
De Mercedes' klanten teams zijn er zelf van overtuigd dat ze gelijkwaardig materieel hebben:
"We have no doubts over the parity of the engines from Mercedes during the Australian Grand Prix," Symonds told AUTOSPORT.

"We have a great working relationship with all the team at Brixworth and know how hard they pushed things to the limt to bring the best performance to Australia.

"HPP are constantly checking the data and all the power units are exceptionally close in performance.
Force India benoemt zelfs dat het een contractuele verplichting is:
Bob Fernley, deputy team principal of fellow Mercedes customer Force India, stressed that this is a contractual obligation.

"Yes, and the contract states that," Fernley told AUTOSPORT when asked whether Force India has engine parity.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/118139

Als Mercedes dus mindere motoren blijkt te leveren, plegen ze contractbreuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Requiem19 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:07:
De Mercedes' klanten teams zijn er zelf van overtuigd dat ze gelijkwaardig materieel hebben:

[...]

De hardware kan helemaal gelijk zijn, maar de software van de ECU valt daar helemaal buiten. Dat is in mijn ogen ook wel een gat in de reglementen en hierdoor kan Mercedes alsnog een aantal pk extra hebben. Mercedes kan de software testen op hun test banken in de fabriek, iets dat de klanten teams niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Requiem19 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:07:

[...]

Force India benoemt zelfs dat het een contractuele verplichting is:

[...]

Maar Williams en Force India hebben er totaal geen belang bij om kritisch te zijn. Ze hebben de beste motor die er is, en de klanten staan bij Mercedes in de rij. Dus zelfs als ze er minder vermogen uitkrijgen dan Mercedes zelf, gaan ze daar echt niet over klagen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Pagina: 1 ... 61 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Vragen over hoe Sport1, Sport1Go of wat dan ook te ontvangen zijn offtopic en zullen in de prullenbak verdwijnen.

Welke zender zendt wat uit?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.