Dus dan hadden we maar geen stevigere monocoque moeten gebruiken? Maar geen verbeteringen bij de benzinetank? Maar alle wielen laten vliegen? Die hekken zijn ook maar dom of niet?
Dat iets gevaarlijk is, wil niet zeggen dat je de risico's niet verder kunt verminderen. Er is nu al een paar keer iets gebeurd waarbij de coureur gevaar loopt omdat hij een bepaalde positie in de auto heeft. Is het dan maar genoeg om te zeggen "tjah, het is gevaarlijk, tough luck?" of kunnen we ervan leren en kijken wat we kunnen doen om niet alleen de sport veiliger te maken, maar ook andere zaken te betrekken om ontwikkeling te stimuleren?
Juist dingen als headsup display e.d. gaan de komende jaren best veel invloed hebben en het is eerder de vraag wanneer dan of het er komt. En als je er onder andere de veiligheid mee kunt verbeteren, hebben ze dan niet de verplichting om ernaar te kijken?
Ja een scheidsrechter kan ook bepalen of het een goal is, maar toch is goal-lijn technologie wel fijn om te hebben. Veranderen om het veranderen ben ik ook tegen, maar dit kan prima. En misschien is de techniek nog niet zo goed om een 100% garantie te geven, maar ik denk dat het nog altijd beter kan dan nu.
Moet je kijken hoeveel interesse een Samsung, Microsoft of HTC kan krijgen als ze ook schermen in helmen willen gaan toepassen? Of zelfs ala holo-lens? Hoe meer platformen dergelijke technologieën hebben, hoe sneller de ontwikkeling ervan. En dergelijke bedrijven brengen ook mooi sponsorgeld mee imo.
Zal het er direct veiliger van worden? Geen idee. Ik heb wel wat meer vertrouwen in wat er nu technologisch mogelijk is aan detectie en visuele input. Prima, maar alles wegwimpelen met "er is toch altijd gevaar, waarom zou je het proberen" is niet echt een insteek die F1 waardig is.
Edit:
Hmm, serieuze problemen bij Lotus:

Sad news from here in Spa FOM have seized lotus trucks & cars & aren't allowing them to leave. We wish them our best
Nog een video van de FIA test:
[
YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=e87HIlOIYFA]
[
Voor 14% gewijzigd door
Martinspire op 25-08-2015 19:53
]