[F1] Seizoen 2015 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 101 Laatste
Acties:
  • 267.838 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:31:
[...]

Ik denk dat een auto wel kan detecteren wanneer hij een onderdeel verliest. Dat lijkt me een betere insteek dan dat je gaat kijken waar op de baan wat stuitert. Maar ook dat is prima te detecteren. Het geeft in ieder geval de mogelijkheid om een ontwijkpoging te doen. Of iets in de auto desnoods te detecteren om een scherm op te werpen :+

In ieder geval vind ik dichtgooien wat makkelijk als men niet kijkt naar alternatieven. Plus dat je met headsup displays e.d. wat andere bedrijven aantrekt en eventueel technologische ontwikkeling stimuleert.
Mja, ik zie in de F1 ook liever de open cockpits. Maar ik kan me geen heads-up systeem voorstellen waardoor Wilson (met 280kmph) die nosecone had kunnen ontwijken. Of Massa die veer, of Surtees dat wiel. Die waarschuwing is altijd te laat, daar kun je gewoon niet op reageren.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Smultie schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:17:
[...]

Een formule 1 auto met een gesloten cockpit is toch niet meteen gelijk aan een LMP1-auto?
Ik snap die vraag van Requiem19 wel...
heb jij wel eens een LMP1 auto gezien zonder bodywork? Onderhuids lijken die auto's echt heel veel op een F1 auto

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
SnowDude schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:39:
[...]
heb jij wel eens een LMP1 auto gezien zonder bodywork? Onderhuids lijken die auto's echt heel veel op een F1 auto
Grootste verschil, structureel, is dat LMP's ontworpen zijn voor 2 zitplaatsen. Daardoor is de tub een heel stuk breder. Visueel zijn het vooral de spatborden die het verschil maken.
Overigens vindt ik bij de LMP's de gesloten auto's er vaak beter uit zien.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Arfman schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:23:
Ik heb geen harde cijfers, maar ik gok zo dat het vaker voorkomt dat een F1 auto op de kop ligt dan dat je een losvliegend onderdeel tegen je hoofd krijgt. Ik ken alleen Massa en Wilson nu als voorbeelden. Bianchi had een gesloten cockpit ook niks geholpen, tenzij je een titanium voorruit als optie ziet.
Het "probleem" beperkt zich niet alleen tot de F1 klasse maar geldt eigenlijk voor alle OW klassen. En als je dat meeneemt dan zijn er toch wel meer slachtoffers gevallen door rondvliegende onderdelen. Zelfs het afgelopen weekend nog op Spa, bij GP3, ging het gelukkig nog net goed (coureur zelf werd niet geraakt).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 19:36
Is er al bekend of er ook mensen strafpunten krijgen voor afgelopen race? Ben wel benieuwd of Bottas ook een punt krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alwind schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:48:
Is er al bekend of er ook mensen strafpunten krijgen voor afgelopen race? Ben wel benieuwd of Bottas ook een punt krijgt.
Dat zou in het geval van Bottas zeer onterecht zijn, is mijn mening.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
hardware-lover schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:50:
[...]

Dat zou in het geval van Bottas zeer onterecht zijn, is mijn mening.
Klopt maar vind ik ook bij unsafe release soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
alwind schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:57:
[...]

Klopt maar vind ik ook bij unsafe release soms.
Tja, tijdens een pitstop blijft het een teamsport. Als een monteur wat fout doet wordt de coureur ook benadeelt.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat me verbaasde is dat hij door mocht rijden. Ik zou zeggen: opgemerkt > verplicht de pits in voor vervangen door correcte band. Dat is veel effectiever.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
SnowDude schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:39:
[...]
Andersom dan: als ze toch zo op elkaar lijken, waarom zou het zo erg zijn als de F1 het "raampje" van de LMP1 klasse leent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:50
gambieter schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:04:
Wat me verbaasde is dat hij door mocht rijden. Ik zou zeggen: opgemerkt > verplicht de pits in voor vervangen door correcte band. Dat is veel effectiever.
Dat verbaasde mij ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Smultie schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:06:
[...]

Andersom dan: als ze toch zo op elkaar lijken, waarom zou het zo erg zijn als de F1 het "raampje" van de LMP1 klasse leent?
Omdat ik het gwoon niet mooi vind. Zelfs de stepped nose F1 auto's vond ik mooier dan elke gesloten LMP1

Ook worden de auto's dan weer 25 kilo zwaarder terwijl ze eigenlijk 100 kilo lichter moeten worden.

[ Voor 12% gewijzigd door SnowDude op 25-08-2015 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
SnowDude schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:08:
[...]

Omdat ik het gwoon niet mooi vind. Zelfs de stepped nose F1 auto's vond ik mooier dan elke gesloten LMP1
Ik heb het ook niet over gesloten wielkasten en welk van de andere stijlelementen die de LMP1 onderscheidt van de F1, maar puur over een glazen/plastieken kapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het is blijkbaar niet toegestaan om verschillende banden op de auto te monteren, dan volgt er een straf, maar ermee (blijven) rijden is verder geen probleem.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Maar mag ie dan ook 1 band wisselen? Of is ie dan twee setjes kwijt?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Señor Sjon schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:12:
[...]

Maar mag ie dan ook 1 band wisselen? Of is ie dan twee setjes kwijt?
Voor zover ik weet mag je 1 band wisselen. Ze moeten alleen allemaal van het zelfde type zijn. Je mag bijvoorbeeld niet voor met intermediates rijden en achter met full wets.
Smultie schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:10:
[...]

Ik heb het ook niet over gesloten wielkasten en welk van de andere stijlelementen die de LMP1 onderscheidt van de F1, maar puur over een glazen/plastieken kapje.
Het probleem is niet alleen maar een kapje, je zal toch ook alle aanhechtingspunten moeten verstevigen en er zal een (dure) sluiting moeten komen die altijd van binnen en van buiten geopend moet kunnen worden, het laatste wat je wil is dat er brand uitbreekt en dat de sluiting niet meer werkt.

[ Voor 44% gewijzigd door SnowDude op 25-08-2015 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Dit heeft toch geen enkele zin? Zo'n veer die bijv. Massa's hoofd raakte vliegt er gewoon onderdoor....

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:41

Player1S

Probably out in the dark

hardware-lover schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:46:
[...]

Het "probleem" beperkt zich niet alleen tot de F1 klasse maar geldt eigenlijk voor alle OW klassen. En als je dat meeneemt dan zijn er toch wel meer slachtoffers gevallen door rondvliegende onderdelen. Zelfs het afgelopen weekend nog op Spa, bij GP3, ging het gelukkig nog net goed (coureur zelf werd niet geraakt).
maar hoe vaak gebeurd het nu effectief? We hebben het over incidenten.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Smultie schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:17:
[...]

En natuurlijk wordt een auto dan wel veiliger.
Het voorbeeld hierboven (auto op de kop en in de brand) is bíjna van het kaliber dat je wel eens hoort als mensen uitleggen dat ze geen gordel omdoen voor het geval dat ze gedesoriënteerd in de sloot terechtkomen met hun auto.....
Volgens mij zijn we nu juist oplossingen aan het zoeken voor dat probleem.
Wanneer kreeg iemand de laatste keer iets op zijn hoofd in de F1? Volgens mij was het Massa.

Overigens was de FIA het met mij eens (zie artikel http://www.motorsport.com...ut-closed-cockpit-tests):
But of bigger concern to the FIA was potential difficulties in drivers getting out of the cockpit in the event of an accident – or delays in medical crews being able to attend to a driver because they had to waste time trying to remove a potentially damaged cover.
En in dat zelfde artikel wordt al een voorbeeld genoemd van de auto op z'n kop in de sloot: Raikkonen die onder Alonso's auto zat. Die zat anders dus bekneld, want eerst had Alonso's auto weggehaald moeten worden.

[ Voor 35% gewijzigd door MrSleeves op 25-08-2015 15:44 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
MrSleeves schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:40:
[...]

Volgens mij zijn we nu juist oplossingen aan het zoeken voor dat probleem.
Wanneer kreeg iemand de laatste keer iets op zijn hoofd in de F1? Volgens mij was het Massa.

Overigens was de FIA het met mij eens (zie artikel http://www.motorsport.com...ut-closed-cockpit-tests):

[...]
Ik weet niet of we de Vilota en Bianchi mee moeten tellen (en of de afloop daar anders zou zijn met een gesloten cockpit). Maar als ik even naar Indycar kijk, zijn naar mijn gevoel de zwaarste gevallen steeds die waar een impact op het hoofd plaatsvindt. Hinchcliffe had al een hersenschudding na aanrijding met een relatief licht stuk debris. Di Matta kopte een hert, Wheldon ging met cockpit eerst de hekken in, en kwam met zijn helm tegen een paal (RIP) en nu Wilson.
Zijn er nog andere zwaargewonden gevallen die niet aan hun hoofd geraakt zijn ?

Edit: Over Alonso en Raikkonen, dat is een mooi argument tegen een gesloten cockpit, maar het had niet zoveel gescheeld, of het had het ultieme argument vóór een gesloten cockpit geweest.

[ Voor 8% gewijzigd door u_nix_we_all op 25-08-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Dat ben ik met je eens dat het hoofd nu het meeste risico loopt. Ik vraag me alleen af of dat een gesloten cockpit niet het probleem verplaatst. Feit is dat ze met 300+ km/u, en dus met een hoop kinetische energie, langs stilstaande objecten racen. Er zal altijd een zwakste plek blijven. Als je nu de zwakste plek oplost komt er een nieuwe zwakste plek voor terug.

Het laatste fatale ongeluk op Le Mans was met een volledig gesloten GT auto en dat was niet gerelateerd aan rond vliegende onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

u_nix_we_all schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:38:
[...]

Mja, ik zie in de F1 ook liever de open cockpits. Maar ik kan me geen heads-up systeem voorstellen waardoor Wilson (met 280kmph) die nosecone had kunnen ontwijken. Of Massa die veer, of Surtees dat wiel. Die waarschuwing is altijd te laat, daar kun je gewoon niet op reageren.
Nou jij hebt het over het moment waarop de coureur hem kan zien. Ik heb het over het moment dat er iets los schiet, dan kan die auto naar alle andere auto's een seintje geven "pas op, ik ben wat kwijt" oid. Dan heb je toch net wat meer tijd en eventueel kun je al een schatting doen waar zo'n onderdeel heen vliegt wat dan de beste route is om hem te ontwijken. Dus als baan-systeem, niet auto-specifiek.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:27
Martinspire schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:44:
[...]
Nou jij hebt het over het moment waarop de coureur hem kan zien. Ik heb het over het moment dat er iets los schiet, dan kan die auto naar alle andere auto's een seintje geven "pas op, ik ben wat kwijt" oid. Dan heb je toch net wat meer tijd en eventueel kun je al een schatting doen waar zo'n onderdeel heen vliegt wat dan de beste route is om hem te ontwijken. Dus als baan-systeem, niet auto-specifiek.
Enig idee hoe hard die auto's gaan? En hoe onvoorspelbaar een traject van een losvliegend onderdeel vervolgens is?
De veiligste plek om te rijden als je achter iemand rijdt die crasht is precies op de ideale racelijn.. De kans dat de auto (of onderdelen van) die crasht nog steeds op die plek is/lijn rijdt, is namelijk het kleinst..

Het enige wat het syteem dat jij voorstelt kan doen is tegen iedereen zeggen: "CRASH!!!... STOPPEN!!" en hopen dat iedereen heel snel stilstaat voor ze in de crash rijden..
Daarvoor hoef je geen loslatende onderdelen te registreren.. een druk op de knop vanaf de marshalls kan dat ook.
Dan nog blijf ik erbij dat het zo goed als onmogelijk is om met die snelheden rondvliegende en rondslingerende onderdelen te ontwijken.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:54
Niet om het topic weer de non-F1 kant op te gooien, maar met Indycar zal je altijd het grootste risico op letsel lopen puur omdat open wheel + 350 kmh + ovals (muren, geen run off!!) behoorlijk gevaarlijk zijn. F1 heeft simpelweg veel meer veiligheid door al niet op ovals te racen en dus overal grindbakken en dergelijke te hebben. Indycar zal ook niet veranderen, het is een deel van de charme dat het gevaarlijk en zo ongelovelijk hard gaat...

Mijn YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

sanderb schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:17:

Dan ben ik meer voorstander van het concept die Andries van Overbeeke maakt van de Honda:
http://andriesvanoverbeek...ncept-with-closed-cockpit
[afbeelding]
Dat ziet er best goed uit eigenlijk :)

Hebben de coureurs/teams er ook nog iets over te zeggen, of moeten die maar gewoon naar de FIA luisteren als het zover komt ?

[ Voor 25% gewijzigd door Hippocampus op 25-08-2015 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hippocampus schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:58:
[...]

Dat ziet er best goed uit eigenlijk :)

Hebben de coureurs/teams er ook nog iets over te zeggen, of moeten die maar gewoon naar de FIA luisteren als het zover komt ?
Vind je? Ik kreeg toch echt even barf neigingen, ik vind het niets dus.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Firesphere schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:59:
[...]

Vind je? Ik kreeg toch echt even barf neigingen, ik vind het niets dus.
Ja nou, een beetje de straaljager/cockpit look. Ik vind het wel wat hebben. In ieder geval vele malen beter dan dat andere plaatje, brrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

sanderb schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:19:
[...]

Enig idee hoe hard die auto's gaan? En hoe onvoorspelbaar een traject van een losvliegend onderdeel vervolgens is?

Dan nog blijf ik erbij dat het zo goed als onmogelijk is om met die snelheden rondvliegende en rondslingerende onderdelen te ontwijken.
Prima, mag je vinden, maar ik acht de techniek toch al wel wat verder dan dat. En zo heel onvoorspelbaar zijn onderdelen nou ook weer niet.

Ik denk in ieder geval dat je het met me eens bent dat het dichtgooien van de cockpit niet de enige optie moet zijn?

Wat vinden we van Max zijn Duits?

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 25-08-2015 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Martinspire schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:22:
[...]

Ik denk in ieder geval dat je het met me eens bent dat het dichtgooien van de cockpit niet de enige optie moet zijn?
Wat dacht je er van om gewoon eens te accepteren dat motorsport gevaarlijkis? Dat is imho de makkelijkste oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

SnowDude schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:31:
[...]
Wat dacht je er van om gewoon eens te accepteren dat motorsport gevaarlijkis? Dat is imho de makkelijkste oplossing.
Dus dan hadden we maar geen stevigere monocoque moeten gebruiken? Maar geen verbeteringen bij de benzinetank? Maar alle wielen laten vliegen? Die hekken zijn ook maar dom of niet?

Dat iets gevaarlijk is, wil niet zeggen dat je de risico's niet verder kunt verminderen. Er is nu al een paar keer iets gebeurd waarbij de coureur gevaar loopt omdat hij een bepaalde positie in de auto heeft. Is het dan maar genoeg om te zeggen "tjah, het is gevaarlijk, tough luck?" of kunnen we ervan leren en kijken wat we kunnen doen om niet alleen de sport veiliger te maken, maar ook andere zaken te betrekken om ontwikkeling te stimuleren?

Juist dingen als headsup display e.d. gaan de komende jaren best veel invloed hebben en het is eerder de vraag wanneer dan of het er komt. En als je er onder andere de veiligheid mee kunt verbeteren, hebben ze dan niet de verplichting om ernaar te kijken?

Ja een scheidsrechter kan ook bepalen of het een goal is, maar toch is goal-lijn technologie wel fijn om te hebben. Veranderen om het veranderen ben ik ook tegen, maar dit kan prima. En misschien is de techniek nog niet zo goed om een 100% garantie te geven, maar ik denk dat het nog altijd beter kan dan nu.

Moet je kijken hoeveel interesse een Samsung, Microsoft of HTC kan krijgen als ze ook schermen in helmen willen gaan toepassen? Of zelfs ala holo-lens? Hoe meer platformen dergelijke technologieën hebben, hoe sneller de ontwikkeling ervan. En dergelijke bedrijven brengen ook mooi sponsorgeld mee imo.

Zal het er direct veiliger van worden? Geen idee. Ik heb wel wat meer vertrouwen in wat er nu technologisch mogelijk is aan detectie en visuele input. Prima, maar alles wegwimpelen met "er is toch altijd gevaar, waarom zou je het proberen" is niet echt een insteek die F1 waardig is.

Edit:
Hmm, serieuze problemen bij Lotus:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CNQSUHgWIAAaSBx.jpg
Sad news from here in Spa FOM have seized lotus trucks & cars & aren't allowing them to leave. We wish them our best

Nog een video van de FIA test:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=e87HIlOIYFA]

[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 25-08-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:47
Martinspire schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:22:
[...]
Wat vinden we van Max zijn Duits?
[video]
Leuk stukje, alleen dat geklap telkens tussendoor :X Het Duits van Max en Jos is toch wel prima, dat had ik niet verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
Martinspire schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:38:
[...]

Dus dan hadden we maar geen stevigere monocoque moeten gebruiken? Maar geen verbeteringen bij de benzinetank? Maar alle wielen laten vliegen? Die hekken zijn ook maar dom of niet?

Dat iets gevaarlijk is, wil niet zeggen dat je de risico's niet verder kunt verminderen. Er is nu al een paar keer iets gebeurd waarbij de coureur gevaar loopt omdat hij een bepaalde positie in de auto heeft. Is het dan maar genoeg om te zeggen "tjah, het is gevaarlijk, tough luck?" of kunnen we ervan leren en kijken wat we kunnen doen om niet alleen de sport veiliger te maken, maar ook andere zaken te betrekken om ontwikkeling te stimuleren?
Ik ben niet tegen veiligheid, maar ik denk wel dat er een grens is aan het reguleren en beperken van risico's. In de paardensport vallen op jaarbasis meer doden in Nederland dan door de motorsport, moeten we dan de de gehele paardensport maar verbieden? En als ik het in het extreme doortrek, zullen we dan in de MotoGP een rolbeugel en gordels gaan gebruiken?
Juist dingen als headsup display e.d. gaan de komende jaren best veel invloed hebben en het is eerder de vraag wanneer dan of het er komt. En als je er onder andere de veiligheid mee kunt verbeteren, hebben ze dan niet de verplichting om ernaar te kijken?
Buiten het feit dat ik niet geloof dat dat soort systemen binnenkort snel genoeg zijn om zoiets chaotisch als een dwarrelend aerodynamisch onderdeel te voorspellen. Zal je een system moeten hebben dat in grijpen in de auto. Ik geloof niet dat er ook maar een rijder is die met 360 km/u op 10 cm van een betonnen muur wil rijden met een systeem in de auto die zijn stuur input kan overrullen. De systemen voor het besturen die hoef je trouwens niet te onwikkelen, die bestaan natuurlijk al lang, kijk naar straaljagers met flybywire systemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
17 jaar, maar ik vind het prachtig hoe goed zijn Engels en Duits is en uberhaupt hoe volwassen hij altijd oogt. Respect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even inhakend op die canopy/kap en wat te doen als je op de kop ligt? Mercedes zelf had in de SLS al "explosieve bouten" gemonteerd omdat deze auto Gullwing-deuren heeft.

Of het een mogelijke oplossing is voor een gesloten kap op een race-auto, durf ik niet te zeggen maar als het op een consumenten-auto mag, waarom dan niet op een cutting edge race-auto?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

SnowDude schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:55:
[...]

Ik ben niet tegen veiligheid, maar ik denk wel dat er een grens is aan het reguleren en beperken van risico's.
In de jaren 90 vonden ze het ook al veel veiliger en veilig genoeg. En toen gingen er nog wat coureurs dood en een wereldkampioen. Pas toen werden er weer meer maatregelen genomen. Is dat wat je wilt? De put dempen als het kalf verdronken is?
In de paardensport vallen op jaarbasis meer doden in Nederland dan door de motorsport, moeten we dan de de gehele paardensport maar verbieden?
Dat moet je de paardensport aanrekenen, niet meteen verdraaien.
En als ik het in het extreme doortrek, zullen we dan in de MotoGP een rolbeugel en gordels gaan gebruiken?
Dus die middelen van airbag en HANS waren ook niet nodig bedoel je? Ook de MotoGP heeft vorderingen gemaakt. Niet alles is gebruikt in de sport, maar de veiligheid voor motorrijders zijn er op vooruit gegaan. De Formule 1 heeft imo de verplichting om te doen wat het kan om de veiligheid te verbeteren en onderzoek te doen naar de mogelijkheden daartoe.
[...]

Buiten het feit dat ik niet geloof dat dat soort systemen binnenkort snel genoeg zijn om zoiets chaotisch als een dwarrelend aerodynamisch onderdeel te voorspellen.
Prima, mag je vinden, maar dat is mijn punt ook totaal niet.
Zal je een systeem moeten hebben dat in grijpen in de auto. Ik geloof niet dat er ook maar een rijder is die met 360 km/u op 10 cm van een betonnen muur wil rijden met een systeem in de auto die zijn stuur input kan overrullen.
Ze hebben het instellen van de motor en allerlei andere zaken ook al overgegeven. En in personenauto's gaat dat ook gebeuren. Ze hebben tijd geleden toch ook gewoon met traction control gereden? Dat is in principe toch ook een aanpassing van je gaspedaal. ABS heeft ook even in auto's gezeten. Dus gas/rem hebben we al gehad. Waarom niet het stuur waar nodig?

Ik denk dat een coureur liever het stuur uit handen geeft naar een gecontroleerde crash, dan ongecontroleerd een onderdeel tegen je helm krijgen om vervolgens dood te gaan. Ben niet zo snel met die conclusies.
De systemen voor het besturen die hoef je trouwens niet te onwikkelen, die bestaan natuurlijk al lang, kijk naar straaljagers met flybywire systemen.
Hier geef je meteen een voorbeeld van een beroep op snelheid wat ook een deel van de besturing heeft overgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:17
Martinspire schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:38:
[...]
Hmm, serieuze problemen bij Lotus:
[afbeelding]
Was al bekend. Voordeel voor Lotus is dat de volgende race Monza is, dus zouden ze wat later van Spa kunnen vertrekken.

Als het een "FOM-transport race" was geweest hadden ze echt een probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:14
Om te zeggen dat een gesloten F1 gelijk een LMP is... een open LMP is ook niet gelijk een F1... Zit toch aardig verschil in.

Daarbij vind ik die render hierboven eigenlijk wel erg tof, die met die 'straaljager' kap, niet die rare bumper ... Zou het niet zo erg vinden als wagens in de toekomst gesloten zouden zijn, maakt de sport niet minder spannend ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:56:
Om te zeggen dat een gesloten F1 gelijk een LMP is... een open LMP is ook niet gelijk een F1... Zit toch aardig verschil in.

Daarbij vind ik die render hierboven eigenlijk wel erg tof, die met die 'straaljager' kap, niet die rare bumper ... Zou het niet zo erg vinden als wagens in de toekomst gesloten zouden zijn, maakt de sport niet minder spannend ofzo
Een open LMP1 is toch LMP2?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:14
Nee... Verschil zit vooral in mogelijke motorisering en gewicht.
Daarbij heb je nu alleen gesloten LMP1's, maar tot voor kort ook nog open. En in de LMP2 rijdt nu zowel open als gesloten, al denk ik dat binnen de nieuwe regels ook alleen gesloten toegestaan is (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:03:
Daarbij heb je nu alleen gesloten LMP1's, maar tot voor kort ook nog open. En in de LMP2 rijdt nu zowel open als gesloten, al denk ik dat binnen de nieuwe regels ook alleen gesloten toegestaan is (?)
Klopt. LMP2 is per 2017 alleen gesloten (zie ook de meeste LMP2 auto's).
Ook is in LMP2 maar een kleine 4-tal verschillende chassis mogelijk, dus er zijn nu een aantal teams die van LMP2 gaan 'promoveren' naar LMP1-NH

Maar dit hoort eigenlijk weer in het andere topic :)

Ikzelf ben eigenlijk wel tegen de gesloten auto's. Ik volg ook wel het WEC & NASCAR, maar toch vind ik OWR ook leuk! Het 'hoort' gewoon bij de Formula 1 & de andere OWR-classes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:03:
Ow, ja, ik had het verkeerd om. My bad. LMP1 is tegenwoordig inderdaad alleen nog maar gesloten.

Het verschil tussen de twee weet ik prima hoor, ik vergistte me alleen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 17:29

AzzKickah

06-CENSORED

Zit de race op Hockenheim van 2000 te kijken op Sky. Wat een prachtrace! Allemaal 'oh ja!'-momentjes, prachtig geluid (vooral on-board O+ ), prachtige auto's (in het echt gezien op de Nurburgring toen ik 15 of net 16 was), Jos in de Arrows, de oude circuit-layout.

Heerlijk om terug te zien zeg :) Aanrader voor een slome zondagmiddag komende herfst/winter! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door AzzKickah op 25-08-2015 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnowDude schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:55:
[...]

Ik ben niet tegen veiligheid, maar ik denk wel dat er een grens is aan het reguleren en beperken van risico's. In de paardensport vallen op jaarbasis meer doden in Nederland dan door de motorsport, moeten we dan de de gehele paardensport maar verbieden?
Dit kunnen ze op mijn werk ook altijd zo goed. Andere projecten maken gemiddeld meer fouten dus we vinden het niet erg. Zo werkt het natuurlijk niet misschien moet er ook wat in de paardensport veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Martinspire schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:34:
[...]
Dus die middelen van airbag en HANS waren ook niet nodig bedoel je? Ook de MotoGP heeft vorderingen gemaakt. Niet alles is gebruikt in de sport, maar de veiligheid voor motorrijders zijn er op vooruit gegaan. De Formule 1 heeft imo de verplichting om te doen wat het kan om de veiligheid te verbeteren en onderzoek te doen naar de mogelijkheden daartoe.
[...]
Airbags worden in de autosport niet gebruikt, met een goede stoel, een 5 punts gordel en een HANS systeem voegen ze alleen maar meer gevaar toe dan dat ze oplossen.

Ook een ingebouwde HUD in de helm veroorzaakt meer problemen door dat de helm zwaarder wordt. Bij een crash van 30G kan een ons extra gewicht echt behoorlijk wat extra krachten los maken.

In de huidige F1 auto's kan ik momenteel geen enkel aktief veiligheids systeem bedenken. Alles is passief, zoals de tub, impact structures, HANS enz. Het enige systeem dat relatief makkelijk aktief gemaakt kan worden, de brandblus installatie, moet ook door de coureur of een marshall geactiveerd worden, puur om het feit dat niemand wil dat deze perongeluk afgaat.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:30:
[...]
Dit kunnen ze op mijn werk ook altijd zo goed. Andere projecten maken gemiddeld meer fouten dus we vinden het niet erg. Zo werkt het natuurlijk niet misschien moet er ook wat in de paardensport veranderen.
Dat zeg ik niet, ik denk alleen dat er niet overtrokken gereageerd moet worden en dat mensen zich moeten realiseren dat sommige sporten nou eenmaal gevaarlijker zijn dan dammen, en de paardensport pakte ik er bij omdat van een aantal sporten wel duidelijk is dat ze gevaarlijk zijn zoals bijvoorbeeld bergbeklimmen en parachute springen. Maar sommige sporten die veilig lijken zijn soms veel gevaarlijker zijn dan dat mensen zich realiseren.

Waar in dit geval bijvoorbeeld ook even aan voorbij wordt gegaan is de vraag hoe in vredesnaam die hele nosecone loslaat, ook dat zou in mijn ogen nooit zomaar mogen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:20
SnowDude schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:03:
[...]
Waar in dit geval bijvoorbeeld ook even aan voorbij wordt gegaan is de vraag hoe in vredesnaam die hele nosecone loslaat, ook dat zou in mijn ogen nooit zomaar mogen gebeuren.
Zouden ze in F1 strengere eisen hebben? Ik kijk al F1 sinds Jos erin rijdt en ik kan me geen moment heugen waarin de nosecone afbreekt. Meestal een deel van de endplate, de vleugeltjes erop of de hele vleugel.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

asing schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:39:
[...]

Zouden ze in F1 strengere eisen hebben? Ik kijk al F1 sinds Jos erin rijdt en ik kan me geen moment heugen waarin de nosecone afbreekt. Meestal een deel van de endplate, de vleugeltjes erop of de hele vleugel.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=krK7gxnKJ38]
Oke, hij breekt niet volledig af en wordt een gevaar voor de rest maar krak is krak? Volgens mij, maar corrigeer me alsjeblieft, zat de cone van Hulkenberg ook niet helemaal vast meer (slo mo replay die ik niet op YT kan vinden). Blijft de volgende vraag; is een rondvliegende cone erger dan een losgeslagen auto die alleen nog maar rechtdoor schiet?

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 26-08-2015 07:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik vind een straaljager canopy helemaal niet zo'n gek idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

MAX3400 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 07:00:
[...]

[video]
[video]
Oke, hij breekt niet volledig af en wordt een gevaar voor de rest maar krak is krak? Volgens mij, maar corrigeer me alsjeblieft, zat de cone van Hulkenberg ook niet helemaal vast meer (slo mo replay die ik niet op YT kan vinden). Blijft de volgende vraag; is een rondvliegende cone erger dan een losgeslagen auto die alleen nog maar rechtdoor schiet?
Het is wel zo dat het duidelijk van ander materiaal is gemaakt. Het is redelijk zwaar (aangezien de klap hard was en het daarna als een raket omhoog ging) en blijft heel. Bij een F1 auto lijkt het wel een soort veiligheidsglas en brokkelt het echt in stukjes uit elkaar.
Tristan schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:05:
Ik vind een straaljager canopy helemaal niet zo'n gek idee!
Op zich geen gek idee, maar heeft wel nadelen.

Is het niet een idee dat de rijders daar zelf iets over zeggen? Zij hebben er het voordeel/nadeel van.
Persoonlijk zou ik het al afschieten, omdat bij mij dat soort dingen zouden beslaan. :o :+

[ Voor 19% gewijzigd door MrSleeves op 26-08-2015 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
MAX3400 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 07:00:
[...]

[video]
[video]
Je laat 2 filmpjes zien waar de vleugel afbreekt en niet de nosecone zelf. De vleugels zijn relatief licht en bros. De nosecone moet een stevige crash op kunnen vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Laatst online: 10-09 10:37
MrSleeves schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:14:
Op zich geen gek idee, maar heeft wel nadelen.

Is het niet een idee dat de rijders daar zelf iets over zeggen? Zij hebben er het voordeel/nadeel van.
Persoonlijk zou ik het al afschieten, omdat bij mij dat soort dingen zouden beslaan. :o :+
Beslaan? Die van een straaljager beslaan ook echt niet hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Tristan schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:28:
[...]

Jij weet niet hoeveel ik zweet. Het is dat ik geen inspanning lever in een auto, maar mijn voorruit zou nog beslaan. :D
SnowDude schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:28:
[...]

Je laat 2 filmpjes zien waar de vleugel afbreekt en niet de nosecone zelf. De vleugels zijn relatief licht en bros. De nosecone moet een stevige crash op kunnen vangen.
Maar het voorste stuk, zakt ook in als een soort kreukelzone. Het echt harde deel blijft aan de auto zitten om de coureur te beschermen.

Blijft erbij, dit is typisch iets om in de GPDA te bespreken. Zij hebben er het meeste last van.

[ Voor 46% gewijzigd door MrSleeves op 26-08-2015 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

SnowDude schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:28:
[...]

Je laat 2 filmpjes zien waar de vleugel afbreekt en niet de nosecone zelf.
Dat filmpje van Rosberg laat op 0:24 toch duidelijk zien dat de hele bovenste bevestiging van de neus loskomt. Daar is geen vleugeltje aan gelogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
AzzKickah schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:28:
Zit de race op Hockenheim van 2000 te kijken op Sky. Wat een prachtrace! Allemaal 'oh ja!'-momentjes, prachtig geluid (vooral on-board O+ ), prachtige auto's (in het echt gezien op de Nurburgring toen ik 15 of net 16 was), Jos in de Arrows, de oude circuit-layout.

Heerlijk om terug te zien zeg :) Aanrader voor een slome zondagmiddag komende herfst/winter! ;)
Heb je een YT link voor die race? Vind alleen fragmenten of samenvattingen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 17:29

AzzKickah

06-CENSORED

alexbl69 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:49:
[...]

Nee helaas niet, hij was op Sky F1. Die zenden bijna elke dag 's avonds wel een classic race uit.
Ik dacht bij deze, laat ik eens kijken welke dat ook alweer precies was (ik dacht ff die met Burti die air-born ging bij de start) maar het was een andere. Deze race van 2000 had écht alles, echt leuk om nog eens in z'n geheel te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Tristan schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:28:
[...]

Het extra gewicht wat de apparatuur weegt wat de cockpit van een straaljager op temperatuur en druk te houden doet zo'n jet niks.
Als men straks niet alleen die paar kilo van zo'n canopy maar ook nog een soort airco moet inbouwen zal de ontwerpers nu al kopzorgen bezorgen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het gewicht van een canopy zal echt niet een issue zijn, ten opzichte van het aerodynamisch voordeel wat een dergelijke constructie op zal leveren. Zou bijna zeggen dat de auto er sneller van zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
alexbl69 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:49:
[...]

U vraagt, wij draaien, wel met Duits commentaar:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1fxcbTzxJD8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Alleen jammer dat je eindigt met een gebakken coureur. Nu al klagen ze over de hitte in de cockpit. Als dat ook nog eens niet wegkan... Lekker in Maleisië. :X

Dan heb je nog troep als olie en rubber die erop blijft zitten (alleen tearoff in de pit) en ze hebben geen wisser met regen. Combineer die twee en je bent door een soort troebele jampot naar buiten aan het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Señor Sjon schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:32:
Alleen jammer dat je eindigt met een gebakken coureur. Nu al klagen ze over de hitte in de cockpit. Als dat ook nog eens niet wegkan... Lekker in Maleisië. :X

Dan heb je nog troep als olie en rubber die erop blijft zitten (alleen tearoff in de pit) en ze hebben geen wisser met regen. Combineer die twee en je bent door een soort troebele jampot naar buiten aan het kijken.
Maar hoe werkt dat in een straaljager dan? Die hebben toch ook last van regen/vogel(schijt)/vliegjes/andere troep zelfde geldt voor de hitte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:46

ThunderNet

Flits!

CFC-Mathijs schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:41:
[...]

Maar hoe werkt dat in een straaljager dan? Die hebben toch ook last van regen/vogel(schijt)/vliegjes/andere troep zelfde geldt voor de hitte?
"Airco" :) (dmv warmtewisselaar)

Daarnaast heb je op hoogte minder last van veel zaken :)

[ Voor 3% gewijzigd door ThunderNet op 26-08-2015 09:46 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Señor Sjon schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:32:

ach bij 3 druppels regen gooien ze de SC al uit. Bij 50 druppels de rooie vlag. Dus dat is geen probleem :X

Maar voor die uitzonderlijke gevallen dat er iets richting de helm vliegt wat zwaar is zijn ze iig wel beschermt 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Player1S op 26-08-2015 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Die slipstreamen niet bij elkaar met krokante Pirelli's. Ook heb ik gehoord dat muggen en vogels niet op eigen kracht die hoogte halen. ;)
L1nt schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:47:
[...]

ach bij 3 druppels regen gooien ze de SC al uit. Bij 50 druppels de rooie vlag. Dus dat is geen probleem :X

Maar voor die uitzonderlijke gevallen dat er iets richting de helm vliegt wat zwaar is zijn ze iig wel beschermt 8)7
Jup, die paar keer dat het gebeurd is en waarbij ook nog de vraag is of een canopy wel had geholpen. Lees dat bij bv. Bianchi die klap zo hard was dat een canopy geen zier had uitgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 20:15
L1nt schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:47:
[...]

Heb het idee dat ze tegenwoordig toch ook al de safety car direct eruit gooien als er een beetje regen valt. Leuke regenraces zoals in de tijd dat Jos Verstappen nog reed heb ik iig al tijden niet meer gezien (hoewel ik ook een tijdje wat minder F1 heb gekeken).

Zoals vroeger is het in ieder geval niet meer en heb het idee dat ze tegenwoordig altijd wachten tot de baan weer opdroogt. Heb volgens mij de laatste jaren zelfs nooit full wets gebruikt zien worden, alleen intermediates, aangezien de safety car bij veel regen toch wel naar buiten komt tot de baan alweer opdroogt :(

Voor de mensen die de laatste jaren nog veel hebben gekeken, zijn er nog wel eens echte regenraces waarin er niet meteen een safetycar naar buiten komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
[...]

Ik heb vernomen dat die niet veel last hebben van rondvliegend rubber tijdens de vlucht.

Oke flauw.

Maar in de 24 uurs races hebben ze er ook minder last van. Het is wel iets om rekening mee te houden maar mocht er dit jaar nog een ongeluk gebeuren met een los onderdeel dan wordt de kans wel groter.

Ze hebben ook testen met een klein scherm die boven gewoon open is. Ik zal even kijken of ik die Fia video nog kan vinden.

[ Voor 32% gewijzigd door alwind op 26-08-2015 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:03

Pierre

Van nature lui!

alwind schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:59:
[...]

Ik heb vernomen dat die niet veel last hebben van rondvliegend rubber tijdens de vlucht.
_/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Snowdog schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:57:
[...]
Leuke regenraces zoals in de tijd dat Jos Verstappen nog reed heb ik iig al tijden niet meer gezien (hoewel ik ook een tijdje wat minder F1 heb gekeken).
Canada 2011? Of ben echt echt gestopt met kijken na seizoen 2003?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
alwind schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:59:
[...]

Oke flauw.

Maar in de 24 uurs races hebben ze er ook minder last van. Het is wel iets om rekening mee te houden maar mocht er dit jaar nog een ongeluk gebeuren met een los onderdeel dan wordt de kans wel groter.

Ze hebben ook testen met een klein scherm die boven gewoon open is. Ik zal even kijken of ik die Fia video nog kan vinden.
In de 24 uurs races schijnen ze er nog best last van te hebben. Er wordt ook altijd flink gepoetst tijdens de pitstops.
Het wordt waarschijnlijk ook geen gesloten cockpit, eerder een open structuur van ringen of buizen die meer bescherming biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 20:15
MAX3400 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:07:
[...]

Canada 2011? Of ben echt echt gestopt met kijken na seizoen 2003?
Heb af en toe nog wel eens een race gekeken, maar niet echt veel. In 2013 en 2014 (geloof ik) wel veel races gezien, maar kan me niet herinneren dat ik daar nog een echte regenrace heb gezien. Misschien ook toevallig gemist, maar de keren dat er regen was, werd er meestal direct een safety car naar buiten gegooid. Beetje jammer dus.

Canada 2011 niet gezien denk ik, dus zal die binnenkort eens een keertje bekijken :P

Edit: thanks voor de aanbeveling iig!

[ Voor 3% gewijzigd door Snowdog op 26-08-2015 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Snowdog schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:57:
[...]

Heb het idee dat ze tegenwoordig toch ook al de safety car direct eruit gooien als er een beetje regen valt. Leuke regenraces zoals in de tijd dat Jos Verstappen nog reed heb ik iig al tijden niet meer gezien (hoewel ik ook een tijdje wat minder F1 heb gekeken).

Zoals vroeger is het in ieder geval niet meer en heb het idee dat ze tegenwoordig altijd wachten tot de baan weer opdroogt. Heb volgens mij de laatste jaren zelfs nooit full wets gebruikt zien worden, alleen intermediates, aangezien de safety car bij veel regen toch wel naar buiten komt tot de baan alweer opdroogt :(

Voor de mensen die de laatste jaren nog veel hebben gekeken, zijn er nog wel eens echte regenraces waarin er niet meteen een safetycar naar buiten komt?
Suzuka vorig jaar gezien?

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=BgeJYzImhPg]

Wel waar dat het snel té nat is. Pirelli heeft aangegeven dat dit ook komt omdat ze ze full wets niet voldoende hebben kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Snowdog schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:13:
[...]

Heb af en toe nog wel eens een race gekeken, maar niet echt veel. In 2013 en 2014 (geloof ik) wel veel races gezien, maar kan me niet herinneren dat ik daar nog een echte regenrace heb gezien. Misschien ook toevallig gemist, maar de keren dat er regen was, werd er meestal direct een safety car naar buiten gegooid. Beetje jammer dus.

Canada 2011 niet gezien denk ik, dus zal die binnenkort eens een keertje bekijken :P

Edit: thanks voor de aanbeveling iig!
Canada 2011 moet je echt gezien hebben. Geweldige race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Canada 2011 liet ook goed zien wat er mis is met F1. Lang genoeg achter de SC en wachten zodat fullwets geen zin hebben en binnen notime naar slicks gewisseld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Helaas gaat de safetycar pas naar binnen als de baan geschikt is voor intermediates, ze racen nooit meer op fullwets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Daar is dus een reden voor:

Januari 2015 (Autosport.com)
Formula 1 teams have been urged to follow up on the recommendations of the Jules Bianchi accident panel and support Pirelli in its desire for a bespoke wet tyre test.

One of the lessons that came out of Bianchi's Japanese GP crash was that Pirelli should have more support in helping deliver the best possible rain tyres.

The panel that looked into the circumstances of the crash suggested that there be an annual test that was focused solely on wet running.

Pirelli has faced criticism from drivers about its wet tyres, but it is hamstrung in what it can do by severe limitations on testing.

Although F1's sporting regulations stipulate that one day of pre-season running should be devoted to wet work, and the FIA has discussed a proper test, there has not yet been significant progress in sorting the matter out.

Speaking to AUTOSPORT, Pirelli motorsport director Paul Hembery said his company was willing to hold a full-on wet tyre test, but team support was lacking.
Juni 2015 (autosport):
Formula 1 tyre-supplier Pirelli finally looks set to conduct the wet-weather test it has long called for.

The likelihood is the test will take place in February 2016 at the Paul Ricard circuit.
Rain affected Friday's second Canadian Grand Prix practice session, prompting McLaren's Fernando Alonso to highlight teams have little faith in the wet tyres at present.

"We don't have the tyres to run in those conditions," said Alonso after only the two Mercedes went out in the rain, with Lewis Hamilton immediately crashing on intermediates.

"I understand the fans completely. I know they compare to 10 years ago, 20 years ago when the cars were running, even with much more water on the track.

"But they had different tyres and they could run. We cannot run."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Erapaz schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:20:
Helaas gaat de safetycar pas naar binnen als de baan geschikt is voor intermediates, ze racen nooit meer op fullwets.
Wel jammer....

Ik herinner me een onboard shot van, ik geloof, Ayrton Senna, in de regen.
Ze lieten de ademhaling horen en de hartslag (200 bpm) zien.
Topsport, niet normaal!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
albino71 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:27:
[...]

Wel jammer....

Ik herinner me een onboard shot van, ik geloof, Ayrton Senna, in de regen.
Ze lieten de ademhaling horen en de hartslag (200 bpm) zien.
Topsport, niet normaal!
Best logisch, ze doen alle mogelijke moeite om middels de meest idiote regels de wedstrijd vorm te geven. Daarnaast zijn er nog sponsorbelangen van de grote teams. Dat gaat om serieus geld.

Dan wil je niet dat door wat regen de boel overhoop gegooid wordt omdat ineens individuele kwaliteiten van de rijders een rol gaan spelen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Requiem19 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:26:
Daar is dus een reden voor:

Januari 2015 (Autosport.com)

[...]

Juni 2015 (autosport):

[...]

[...]
Ok, prima, laat die full-wets maar thuis dan en hang de rode vlag uit totdat het intermediate weer is. Daarna gewoon een staande start op inters graag en niet dat geneuzel achter de safetycar. Die ronden tellen namelijk wel mee en dat gaat dus ten kostte van de race afstand.

Ja, ik weet dat ze de baan willen droogrijden, maar daar zijn ook andere oplossingen voor. In de landen waar daglicht een probleem wordt moeten ze gewoon eerder beginnen. "Vroeger" begon de race altijd om 14:00 uur lokale tijd en gingen we 's nachts ons bed uit. Nu zijn alle races tussen 7 uur 's ochtends en 8 uur 's avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hmm, ik vind niet het stukje dat ik bedoel.
Wel een stukje met Thierry Boutsen achter het stuur.
Indrukwekkend.

YouTube: Heartbeat during F1 drive

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Erapaz schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:35:
[...]

"Vroeger" begon de race altijd om 14:00 uur lokale tijd en gingen we 's nachts ons bed uit. Nu zijn alle races tussen 7 uur 's ochtends en 8 uur 's avonds.
Maak van 8 uur maar 10 uur. Vs en Mexico beginnen beiden pas om 20:00. Ik wordt helemaal gek van al die verschillende tijden :). van mij mag elke race oom 08:00 in de ochtend beginnen.

[ Voor 14% gewijzigd door alwind op 26-08-2015 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Erapaz schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:35:
[...]

Ok, prima, laat die full-wets maar thuis dan en hang de rode vlag uit totdat het intermediate weer is. Daarna gewoon een staande start op inters graag en niet dat geneuzel achter de safetycar. Die ronden tellen namelijk wel mee en dat gaat dus ten kostte van de race afstand.

Ja, ik weet dat ze de baan willen droogrijden, maar daar zijn ook andere oplossingen voor. In de landen waar daglicht een probleem wordt moeten ze gewoon eerder beginnen. "Vroeger" begon de race altijd om 14:00 uur lokale tijd en gingen we 's nachts ons bed uit. Nu zijn alle races tussen 7 uur 's ochtends en 8 uur 's avonds.
Je geeft het zelf al aan:

1) de auto's rijden de baan droog. 20 keer x liter water per seconde dat van de baan gehaald wordt is 20 keer meer dan geen auto's op de baan.
2) Door te rijden kunnen de coureurs en SC aangeven wanneer er weer geracet kan worden. Als je de race stillegt, is het onduidelijker wanneer er gereden kan worden.
3) Sinds het Bianchi incident starten races al eerder:
FORMULA ONE'S season-opener in Australia is one of five races which will start an hour earlier under new guidelines as a result of Jules Bianchi's horror crash in Japan last year.
http://www.express.co.uk/...Jules-Bianchi-crash-Japan

4) Als je de race stillegt, is het mogelijk te donker om te herstarten vroeg of laat.

Kortom, wat mij betreft geen goed idee. Grootste probleempunt is imo dat bijna geen enkel team Pirelli eens echt wil helpen om de full wets op orde te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
alwind schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:39:
[...]

Maak van 8 uur maar 10 uur. Vs en Mexico beginnen beiden pas om 20:00. Ik wordt helemaal gek van al die verschillende tijden :). van mij mag elke race oom 08:00 in de ochtend beginnen.
Het gaat over lokale tijd he :P.

Mexico begint gewoon om 13:00 lokale tijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:14
Iemand dit al gezien: YouTube: Max Verstappen and Atze Kerkhof Spa Training

Verstappen die VOOR de grandprix van Belgie aan het oefenen is met inhalen, en hier zie je dus dat hij oefent op blanchimont

jAls dit gewoon klopt, dan is dit misschien wel een begin van een echt nieuwe generatie, van coureurs die thuis dag in dag uit kunnen oefenen.

[ Voor 20% gewijzigd door Adlermann op 26-08-2015 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 21:36
Wat gaaf! :D Welke game is dit? iRacing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Danielson schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:49:
Wat gaaf! :D Welke game is dit? iRacing?
Ja, iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Adlermann schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:42:
Iemand dit al gezien: YouTube: Max Verstappen and Atze Kerkhof Spa Training

Verstappen die VOOR de grandprix van Belgie aan het oefenen is met inhalen, en hier zie je dus dat hij oefent op blanchimont

jAls dit gewoon klopt, dan is dit misschien wel een begin van een echt nieuwe generatie, van coureurs die thuis dag in dag uit kunnen oefenen.
Nice find, thanks for sharing :).

Dat is behoorlijk briljant om te zien. Je ziet in het filmpje ook duidelijk dat hij ook een keer te wijd ging in Blanchimont. Zoiets oefenen is geen garantie op succes, maar zorgt er wel voor dat je 'het al eens gedaan hebt'. Je weet beter wat de kans is dat de coureur de binnenkant kan houden, waar je min of meer moet insturen als er iemand naast je zit etc.

Heel slim, want zo bouw je dus 'ervaring' op met situaties die je nog niet in het echt meegemaakt hebt.

Echt meesterlijk. Denk dat het slimmer is als Max dit niet had laten delen, want nu geef je een competitive advantage weg. Sainz duikt zo ook iRacing in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:19

Arfman

Drome!

Testament voor het realisme van iRacing, ook al is het een oude FW31 waar je in iRacing mee rijdt.

Eind dit jaar/begin volgend jaar kunnen we virtueel kapotgaan in de MP4/30 trouwens, geen grap :D

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Ik denk eigenlijk dat de meeste concurenten andere dingen te doen hebben in hun vrije tijd. Max is jong en leeft 100% voor de f1. Ik vermoed dat de wat oudere coureurs er wel vol voor gaan qua sporten en trainen maar niet elke dag 4+ uur sim games spelen go karten enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 09:44
Arfman schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:54:
Testament voor het realisme van iRacing, ook al is het een oude FW31 waar je in iRacing mee rijdt.

Eind dit jaar/begin volgend jaar kunnen we virtueel kapotgaan in de MP4/30 trouwens, geen grap :D
Volgens mij gebruikt max hier rfactor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:15

Niellie41

[object Object]

perpixel schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:03:
[...]

Volgens mij gebruikt max hier rfactor?
Die video is iRacing. In de video van de BBC deed hij rFactor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Niellie41 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:12:
[...]

Die video is iRacing. In de video van de BBC deed hij rFactor.
BBC had sowieso zijn oude setup want hij heett er nu een met 3 schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

alwind schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:56:
Ik denk eigenlijk dat de meeste concurenten andere dingen te doen hebben in hun vrije tijd. Max is jong en leeft 100% voor de f1. Ik vermoed dat de wat oudere coureurs er wel vol voor gaan qua sporten en trainen maar niet elke dag 4+ uur sim games spelen go karten enz.
ach die oudjes hebben altijd wel wat tegen dat nieuwerwetse spul.

Overigens denk ik dat de meesten best wel het eea proberen in sims. Alleen hebben die niet allemaal een setup thuis staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
MAX3400 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:32:
[...]

Dat filmpje van Rosberg laat op 0:24 toch duidelijk zien dat de hele bovenste bevestiging van de neus loskomt. Daar is geen vleugeltje aan gelogen ;)
O ja dat is waar ook ja, daar lieten de joints los boven aan de neus. Dat was wel een behoorlijke productie fout van Mercedes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 00:41
AzzKickah schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:59:
[...]

Nee helaas niet, hij was op Sky F1. Die zenden bijna elke dag 's avonds wel een classic race uit.
Ik dacht bij deze, laat ik eens kijken welke dat ook alweer precies was (ik dacht ff die met Burti die air-born ging bij de start) maar het was een andere. Deze race van 2000 had écht alles, echt leuk om nog eens in z'n geheel te zien.
Hmm, heb geen sky bij Ziggo helaas. Wel leuk dat ze het doen. Had Olav het daar laatst niet over, dat FOM idioot veel geld vraagt als je oude races uit wil zenden? Lijkt me ook wel leuk om te zien. A F1 race a day keeps the doctor away ;) .
Erapaz schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:32:
[...]
U vraagt, wij draaien, wel met Duits commentaar:
Danke sehr. Die Sprache ist kein Problem ;) .

Dit is hem toch niet helemaal. Deel 1 eindigt net op het moment dat de lampen uitgaan, maar deel 2 en verder is niet te vinden helaas.

[ Voor 19% gewijzigd door alexbl69 op 26-08-2015 11:43 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
alexbl69 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:39:
Hmm, heb geen sky bij Ziggo helaas. Wel leuk dat ze het doen. Had Olav het daar laatst niet over, dat FOM idioot veel geld vraagt als je oude races uit wil zenden? Lijkt me ook wel leuk om te zien. A F1 race a day keeps the doctor away ;) .
"@Olav_Mol hoe komt sky trouwens aan al die beelden van max.? Oa start v max niet gezien op sport1"

En dan Olav's reactie:
"@Bouncer1980 zij betalen vele tientallen miljoenen aan rechten en hebben alle onboards los, om op te nemen voor dit soort dingen"

Ja dat kan er bij Sport1 (of welke zender dan ook) er niet uit!
Sky is volgens mij iets van 40-60 pond per maand (volgens mij zo'n 60-80/90 euro per maand als ik de koersen goed heb?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:20
Jos is ook trots als een aap met zeven staarten : http://www.gpupdate.net/n...race-max-perfect-gereden/

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ryur schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:47:
[...]

"@Olav_Mol hoe komt sky trouwens aan al die beelden van max.? Oa start v max niet gezien op sport1"

En dan Olav's reactie:
"@Bouncer1980 zij betalen vele tientallen miljoenen aan rechten en hebben alle onboards los, om op te nemen voor dit soort dingen"

Ja dat kan er bij Sport1 (of welke zender dan ook) er niet uit!
Sky is volgens mij iets van 40-60 pond per maand (volgens mij zo'n 60-80/90 euro per maand als ik de koersen goed heb?)
lang leve torrent-stream :X sinds de eerste race die ik van sky gezien heb, wil ik niet meer anders; zo volledig met verslag legging, beelden en analyse aangevuld met groot budget voor specials. is dan ook gehele zaterdag/zondag wel wat te zien. race is paar uur, maar complete uitzending is uurtje of 5-6 :P

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Ik luister ook altijd Teds notebook terug in de auto als het weekend om is.

Ik zou trouwens zo 40 euro per maand betalen voor een skysport als dat hier beschikbaar was. Het is gewoon lekker om in het ritme te blijven. Als bij sport 1 de ft3 of q is afgelopen is het meteen bam weg formule 1 en komt er een andere sport. Bij sky komt er een naprograma interviews enz.

[ Voor 66% gewijzigd door alwind op 26-08-2015 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:27
Requiem19 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:53:
[...]
Echt meesterlijk. Denk dat het slimmer is als Max dit niet had laten delen, want nu geef je een competitive advantage weg. Sainz duikt zo ook iRacing in :P
Het is best wel in het nieuws geweest dat hij bij team Redline is aangesloten. Niet de minste schijnbaar in het simrace wereldje. In het BBC item werd ook nog ingegaan op het virtueel trainen.

De Atze Kerkhof waar hij in die video mee rijdt heeft ooit zonder enige 'echte' ervaring een F3 test bij van Amersfoort gereden en kreeg daarna direct de mogelijkheid om in de Duitse F3 mee te rijden.

Dat Max op voor hem nieuwe circuits steeds heel snel gewend is, is dus niet voor niets. (P2 in FP1 Monaco bijvoorbeeld..)

Ik mag hopen dat de andere rookies toch ook wat meer doen dan af en toe een uurtje playstation.. ;)
Zelfs al benaderd het simracen de werkelijkheid alleen maar, je krijgt denk ik als coureur toch wel veel meer gevoel over instellingen e.d.
Los daarvan is het natuurlijk een perfecte mogelijkheid om een circuit te leren kennen.

Goeie ontwikkeling wat mij betreft. En ik hoop dat Max ook in simracing eens wat prestigieuze wedstrijden gaat rijden. Zou goed zijn voor de e-sport denk ik.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
himlims_ schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:06:
[...]

lang leve torrent-stream :X sinds de eerste race die ik van sky gezien heb, wil ik niet meer anders; zo volledig met verslag legging, beelden en analyse aangevuld met groot budget voor specials. is dan ook gehele zaterdag/zondag wel wat te zien. race is paar uur, maar complete uitzending is uurtje of 5-6 :P
En door piraterij kan dus het budget van sport1 nooit omhoog. Beetje kip-ei verhaal. Maar je hebt natuurlijk absoluut 0.0 recht om de sky uitzending te bekijken. Behalve als je in de UK gaat wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Adlermann schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:19:
[...]

En door piraterij kan dus het budget van sport1 nooit omhoog. Beetje kip-ei verhaal. Maar je hebt natuurlijk absoluut 0.0 recht om de sky uitzending te bekijken. Behalve als je in de UK gaat wonen.
Dat is ook de reden dat ik wel voor sport1 betaal maar dit weekend gewoon via de BBC heb gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
alwind schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:21:
[...]

Dat is ook de reden dat ik wel voor sport1 betaal maar dit weekend gewoon via de BBC heb gekeken.
Zo doe ik ik het ook (alleen toevallig nu sport 1 opgezegd, ivm maar 70% loon door 2e jara ziekte).

Beetje los kopen op sport1 nu voor de races, die bbc niet heeft is goedkoper.

Maar, zo slecht vind ik olaf niet hoor. Ok het studio gebeuren is niet zo goed. Maar olaf doet het prima. Ok hij mist eens wat, maar dat doen de andere zenders ook. Hij zit alleen, dus hij mist meer.

En hij is ee nbeetje te pro max, ok. Maar dat kan ik hem vergeven. Hij zit daar ook als liefhebber en supporter.

Zijn interviews en het ongelimiteerde enthousiasme, gecombineerd met zijn zeer goede verbale kwaliteiten maken hem toch wel een positieve invloed op de uitzending.
Pagina: 1 ... 60 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Vragen over hoe Sport1, Sport1Go of wat dan ook te ontvangen zijn offtopic en zullen in de prullenbak verdwijnen.

Welke zender zendt wat uit?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.