[F1] Seizoen 2015 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 101 Laatste
Acties:
  • 267.837 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:58
Bij Max krijg je ook nog het idee dat hij het expres in Blanchimont doet omdat hij het extra gaaf vindt om het juist zo te doen en niet via een 'saai DRS inhaalactie'.

Hij wist niet dat Nasr die ronde ging pitten natuurlijk en had op safe kunnen spelen door Nasr na Eau Rouge met DRS fluitend voorbij te rijden. Dat was een stuk minder risicovol, maar ook duizend keer saaier ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:20
Requiem19 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:17:
Bij Max krijg je ook nog het idee dat hij het expres in Blanchimont doet omdat hij het extra gaaf vindt om het juist zo te doen en niet via een 'saai DRS inhaalactie'.

Hij wist niet dat Nasr die ronde ging pitten natuurlijk en had op safe kunnen spelen door Nasr na Eau Rouge met DRS fluitend voorbij te rijden. Dat was een stuk minder risicovol, maar ook duizend keer saaier ;).
Het is instinctief, je wilt erlangs en je ziet een gaatje en dan ga je ervoor. Anders moet je wachten tot de DRS zone en dat kost ook alleen maar tijd. Als er dan nog iemand voor zit heb je kans dat je het in de DRS zone ook niet redt. Dus haal je in :9

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:29

AzzKickah

06-CENSORED

Tuurlijk! Gewoon gaan! Het is Maldonado niet :')

Leuke race wel. Top acties van Max. Ook super om te zien dat ze op Sky en de BBC weer laaiend over 'm zijn.

Gaat mooi zo! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het ook een leuke race maar dat komt ook omdat ik mij in het saaie tussen stuk prima vermaakt heb hier op tweakers. Ik vind formule 1 kijken eigenlijk het leukst met live timing erbij en de chat open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 11:46
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:26:
Ik vind formule 1 kijken eigenlijk het leukst met live timing erbij en de chat open.
Bij mij gaat de (Wireless) hoofdtelefoon op en al de andere digitale zooi af. d:)b

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:26:
Ik vond het ook een leuke race maar dat komt ook omdat ik mij in het saaie tussen stuk prima vermaakt heb hier op tweakers. Ik vind formule 1 kijken eigenlijk het leukst met live timing erbij en de chat open.
Hier net zo, nadeel is wel dat ik dan af en toe vergeet naar de race te kijken. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke samenvatting van Max zijn acties :

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2015 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:42
Arfman schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:25:
Precies! Dit jaar Hamilton WK, die geeft aan dat Rosberg hem niet meer bedreigd/pusht, en Mercedes zegt "dan geven we je een hele kluif" en contracteert Max voor 3 jaar.

;)

EDIT: maar holy shitballs die move bij Blanchimont! Ik zat echt te kijken en dacht "die gaat zo de muur in, einde carrière" en hij haalt het ook nog .. wtf. Echt hartslag 200.
Ik dacht bij die inhaalactie aan de crash van de Jong in de GP2 race van zaterdag.
YouTube: GP2 2015 - Spa - De Jong Huge Crash

Gewaagde actie waarbij Nasr hem (gelukkig) wel de ruimte liet aan de buitenkant.

Al met al vond ik het een mooie race waarbij de verschillende strategieën zorgde voor extra spanning en inhaalacties. Kvyat die goed gokte met de laatste pitstop, Vettel die met 1 stop probeerde uit te rijden wat resulteerde in een mooie 3e plaats voor Grosjean en Max die met nieuwe banden nog dicht bij het gevecht voor de 5e plaats kwam. Voor Max had de race nog een paar ronden langer mogen duren. :)

Zijn er nog Tweakers naar Spa geweest? Ik zat vrijdag op Gold 3 tribune (in Eau Rouge _/-\o_ ) en zaterdag zat ik met mijn vriendin op de Silver 4 tribune (Rivage). Normaal zit ik op tribune bij La Source of Eau Rouge maar ik moet zeggen dat Silver 4 ook echt een leuke tribune.
De race heb ik vandaag op tv gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Het viel me op dat Ricciardo met een voet zowel z'n auto als de grond aanraakte terwijl de KERS lampjes oranje/rood waren. Beetje vreemd. Normaal gesproken gaat de coureur op de auto staan en spring er met 2 benen tegelijk vanaf, waarom in dit geval niet?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Maar hoe is dat nou uiteindelijk met Bottas' banden opgelost dan? Hij kreeg een drive-through, en toen? Heeft ie tot z'n volgende stop doorgereden met die 3 zachte en 1 harde band? Of heeft ie een extra stop gemaakt?

[ Voor 9% gewijzigd door AzzKickah op 24-08-2015 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

AzzKickah schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 00:27:
Maar hoe is dat nou uiteindelijk met Bottas' banden opgelost dan? Hij kreeg een drive-through, en toen? Heeft ie tot z'n volgende stop doorgereden met die 3 zachte en 1 harde band? Of heeft ie een extra stop gemaakt?
De drive trhough was alles. volgende stop de correcte verzameling banden gekregen.

*snip* offtopic

[ Voor 40% gewijzigd door Señor Sjon op 24-08-2015 10:10 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Afgelopen weekend 3 dagen op en neer geweest naar Francorchamps. Vrijdag en zaterdag op het stukje tussen Les Combes en Bruxelles vertoefd. Vrijdag een rondje circuit gelopen (viel behoorlijk tegen :p)

Zondag bij Les Combes gezeten, einde Kemmel straight. prima plek om de race te volgen, al was het gebrek aan een TV scherm wel jammer. Toch blijf ik erbij dat het zo ongeveer de beste plek is voor de race, omdat bij Les Combes toch het meeste gebeurd.

Moet deze week de race nog eens terugkijken, want van alle verstappen actie heb ik weinig meegekregen :P

*snip* offtopic

[ Voor 26% gewijzigd door Señor Sjon op 24-08-2015 10:10 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

asing schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:23:
[...]

Het is instinctief, je wilt erlangs en je ziet een gaatje en dan ga je ervoor. Anders moet je wachten tot de DRS zone en dat kost ook alleen maar tijd. Als er dan nog iemand voor zit heb je kans dat je het in de DRS zone ook niet redt. Dus haal je in :9
Van die paar onboard acties lijkt het bij Verstappen wel getriggerd te worden door het knipperende lampje van z'n voorganger.
kevz schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 08:11:
[...]

Eigenlijk een vrij entertaining race kwa actie hoe je het ook wendt of keert... Maar zeer triest dat Wilson door pech die stuiterende neus van Karam's auto recht op zijn helm kreeg. Ik vrees toch het ergste, maar hoop op de kleine kans dat hij er goed van af komt :F
Weer een redelijke freak accident; gebeurt niet vaak. Je ziet dat onderdeel wel hard de lucht in schieten, maar verder ziet het er niet hard uit ofzo.
Hopelijk een beetje zoals Massa met die veer.

[ Voor 37% gewijzigd door MrSleeves op 24-08-2015 08:22 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

De gehele zondag aan Kemmel Straight gezeten, was genieten! (al vond ik de F1-race niet heel veel aan).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

TommyGun schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:19:
De gehele zondag aan Kemmel Straight gezeten, was genieten! (al vond ik de F1-race niet heel veel aan).
Dat idee heb ik ook altijd dat als je naar een race gaat dat je weinig van de race zelf meemaakt. Je ziet de auto's wel elk rondje voorbij komen en je geniet van het geluid, de sfeer en alles maar de race volgen is toch lastiger. De race vond ik thuis prima. De eerste helft was leuk, toen even een paar ronden wat minder maar aan het einde vond ik het weer een leuke race.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Gé Brander schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:23:
[...]

Dat idee heb ik ook altijd dat als je naar een race gaat dat je weinig van de race zelf meemaakt. Je ziet de auto's wel elk rondje voorbij komen en je geniet van het geluid, de sfeer en alles maar de race volgen is toch lastiger. De race vond ik thuis prima. De eerste helft was leuk, toen even een paar ronden wat minder maar aan het einde vond ik het weer een leuke race.
We zaten tegenover een groot scherm dus dat was het probleem niet, maar mijn aandacht was ook wel wat verslapt na de GP3, GP2 en Porsche races :+. Maar je hebt wel gelijk, je mist toch commentaar en dergelijke. Mooi overigens hoeveel mensen voor de Red Bull's stonden te juichen i.p.v. de Toro Rosso van Max :D (al vind ik het soms ook moeilijk om ze uit elkaar te houden).

De parade ronde was wel erg vet _/-\o_

En het V6 geluid viel me dit keer best mee, wellicht omdat ze daar 330 gingen...

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 24-08-2015 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:20
Ik heb de hele race bij Pouhon gezeten. Kon precies op het scherm kijken tussen de hekken (opening voor takelwagen) door. Was echt een mooie plek waarin ik de complete bocht kon zien en heb alle van de race meegekregen. Maar man man wat was het een drukte. En heb denk ik wel honderden Verstappen/NL vlaggen gezien. En natuurlijk het zeer goede weer!

Verder was dit mijn eerste race sinds de turbo motoren. Maar dat is echt een aanfluiting :( Het geluid van de F1 auto's deed totaal onder tegenover de rest van de races gisteren. (GP3, GP2 en Porsche Supercup).

Ook de drivers parade was mooi om te zien. Enkele jaren geleden toen ik er was stonden ze maar simpel op een vrachtwagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

XNL073 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:28:
Ik heb de hele race bij Pouhon gezeten. Kon precies op het scherm kijken tussen de hekken (opening voor takelwagen) door. Was echt een mooie plek waarin ik de complete bocht kon zien en heb alle van de race meegekregen. Maar man man wat was het een drukte. En heb denk ik wel honderden Verstappen/NL vlaggen gezien. En natuurlijk het zeer goede weer!
Het was inderdaad echt ontzettend druk zeg. Ik stond gelukkig op P3 en was binnen no-time van Kemmel naar de parkeerplaats, dus uiteindelijk 'maar' een uurtje vertraging gehad (er zijn jaren geweest dat we 2 tot 3 uur vertraging hadden).
Verder was dit mijn eerste race sinds de turbo motoren. Maar dat is echt een aanfluiting :( Het geluid van de F1 auto's deed totaal onder tegenover de rest van de races gisteren. (GP3, GP2 en Porsche Supercup).
Ik schreef net dat ik het wel mee vond vallen, maar dat was dus op het rechte stuk. Zaterdag heb ik even bij Pouhon gezeten maar dat klonk vrij flut inderdaad. Op topsnelheid echter klinkt het best aardig. Dit was mijn eerste keer Kemmel, de voorgaande keren hebben we altijd op Pouhon gezeten maar bij gebrek aan actie maar eens gewisseld van plek.
Ook de drivers parade was mooi om te zien. Enkele jaren geleden toen ik er was stonden ze maar simpel op een vrachtwagen.
Zekers _/-\o_ In Hongarije stonden ze ook op zo'n saaie vrachtwagen, dit was veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 19:36
Hebben jullie een foto van de parade ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb de race niet helemaal gezien, alleen de samenvatting bij Veronica. Vraagje dat ik heb.

Kvyat en Max gingen beiden over op zachte banden op het einde. Was het realistisch geweest voor Max om 5e te worden? Hij doet een nobele poging op het einde, maar hoeveel ronden heeft hij die banden kunnen gebruiken? Het rijtje voor hem, Kimi, Massa, Perez reden allemaal vlak bij elkaar. En zo te zien was hij best wel sneller.

Dat schemerde ook wel een beetje door in de reactie van Ted bij z'n notebook op sky. Nobele race, mooie acties, maar had er niet (nog) meer in gezeten?

Valt me ook op in de reacties van Max na de kwalificatie, hij was boos op Renault. Maar hoe goed die motor het ook gedaan had, hij was altijd 18e geworden. Sainz daarentegen hoor je nooit negatief over iets, is voornamelijk erg gefocust. Vind ik erg sterk van hem!!

[ Voor 72% gewijzigd door naitsoezn op 24-08-2015 11:01 . Reden: Foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:06
BlauweFles schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:05:
Sainz daarentegen hoor je nooit negatief over iets, is voornamelijk erg gefocust. Vind ik erg sterk van hem!!
Sainz is in Spaanse kranten enorm negatief geweest over Renault?
Maar dat krijgen wij niet te horen, omdat hier is het "Max, Max & Max"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:22
Gisteren ook de hele dag in Pouhon gezeten, prima plek.

Hele dag oordopjes in, GP3, GP2 en Porsche Supercup en toen de oordopjes uitgedaan toen F1 kwam. Had ze totaal niet nodig, wat een deceptie zeg! Ik had de V6'en nog niet eerder "live" gehoord, maar man man man wat verlang ik terug naar het geluid van een jankende V8 of nog beter de oude V10's. Dit is echt helemaal niets. Enig voordeel is dat je de commentator op de speakers prima kan horen (Overwegend in het Frans dat dan wel)

Qua verkeersdoorstroming na de race schijnen ze dit jaar het een en ander gewijzigd te hebben in de logistiek, een hele verbetering. Vanaf de parkeerplaats bij Stavelot nu hooguit een half uurtje gedaan om de straat uit te komen het dorp in. Laatste keer dat ik in Spa was (2010) hebben we daar 4 uur over gedaan. Gewoon het volledige dorp een-richting maken, prima oplossing.

Overigens is de claim van Honda dat het chassis van McLaren ook een groot deel de performance problemen zijn ook wel redelijk op waarheid gebaseerd. In het tweede deel van Pouhon waren er maar twee teams waarvan de coureurs iedere ronde moesten liften (rode lampjes aan), Manor/Marussia en McLaren. Dit geeft wel aan dat het McLaren chassis gewoon niet in staat is om volle bak de Pouhon te nemen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Modbreak:Het ongeluk van Justin Wilson kan in een apart topic of in Algemeen race topic Deel 2 besproken worden. Ja, het is een ex-F1 coureur, maar hij rijdt al ca. 10 jaar in de VS. Ik heb een hele zwik posts die kant op verplaatst.

Ander punt is dat de toon in dit topic wel een heel stuk vriendelijker kan, want de gemoedelijke sfeer hebben we ondertussen wel gedag gezegd. Dan heb ik het over de Verstappen discussies en ook of iets wel/niet in het goede topic staat.

[ Voor 13% gewijzigd door Señor Sjon op 24-08-2015 10:13 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Guy Ligier is overleden op 85 jarige leeftijd

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Bij deze een plaatje van vorig jaar, was het dit jaar ook weer met klassieke auto's?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3506922/parade1.jpg

En eentje van Max in de busstop op zaterdag:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3506922/verstappenSpaKlein.jpg

Dit jaar ben ik alleen op zaterdag geweest en heb de hele dag in de schaduw onder een boom bij de busstop gezeten. Een erg mooie plek, op zondag is het daar volgens mij heel druk. Ik vond het zaterdag al best vol, en heb daarom besloten om dit jaar de race maar thuis te kijken.
Volgend jaar wil ik wel weer op zondag, dan is er weer een Duitse GP, dus zal het misschien wat rustiger zijn.

Hebben jullie nog een tip voor een parkeerplaats? Ik stond op Blachimond (rood), echter vanwege het eenrichtingsverkeer moest ik vorig jaar half Belgie door om thuis te komen, dus heb ik er erg lang over gedaan. Zaterdag leek dat ook even zo te zijn, echter kon ik in Stavelot alsnog linksaf richting de E42.
Kun je vanaf de parkeerplaats bij Les Combes (groen) wel na de race naar de E42? De parkeerplaatsen bij La Source lijken mij erg druk op zondag? Ik heb daar jaren geleden op vrijdag al een keer in een weiland gestaan, dat was toen best ver lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ryur schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:06:
[...]

Sainz is in Spaanse kranten enorm negatief geweest over Renault?
Maar dat krijgen wij niet te horen, omdat hier is het "Max, Max & Max"
Ik ben eigenlijk wel benieuwd, wat heeft hij gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

BlauweFles schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:05:
Ik heb de race niet helemaal gezien, alleen de samenvatting bij Veronica. Vraagje dat ik heb.

Kvyat en Max gingen beiden over op zachte banden op het einde. Was het realistisch geweest voor Max om 5e te worden? Hij doet een nobele poging op het einde, maar hoeveel ronden heeft hij die banden kunnen gebruiken? Het rijtje voor hem, Kimi, Massa, Perez reden allemaal vlak bij elkaar. En zo te zien was hij best wel sneller.

Dat schemerde ook wel een beetje door in de reactie van Ted bij z'n notebook op sky. Nobele race, mooie acties, maar had er niet (nog) meer in gezeten?
Moah, hij profiteerde vooral van de lekke band van Vettel. Die hield het groepje op zodat max kon aansluiten. Hij zat na bottas nog wel een paar secondes achter kimi, had nog zeker wel 3,4 rondes geduurd om er bij te komen. Vanuit dat oogpunt had vettel Ferrari bijna dubbel pech bezorgd :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Aantal foto's die ik heb gemaakt afgelopen weekend:
https://flic.kr/s/aHskihnyvw

Ben nog benieuwd wat Pirelli en Ferrari nog gaan uitvechten over die lekke band... Voor mij een gevalletje gegokt en verloren...

[ Voor 44% gewijzigd door Hoogie2004 op 24-08-2015 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Laatste gerucht is nu dat Renault aan het kijken is om Force India over te nemen. Nog even en ze hebben elk niet-fabrieksteam wel gehad geloof ik. Ben wel eens benieuwd, want ik begrijp uit de berichtgeving dat de aandelen verspreid zitten over drie partijen. Eén daarvan de familie Mol.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/120454

Daarnaast zou Lotus in problemen kunnen komen met beslagleggen door een rechtszaak die Pic aangespannen heeft. Dat is toch ook een team waar onrust rond blijft hangen.

[ Voor 20% gewijzigd door Wom op 24-08-2015 11:10 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
naitsoezn schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:05:
[...]

Moah, hij profiteerde vooral van de lekke band van Vettel. Die hield het groepje op zodat max kon aansluiten. Hij zat na bottas nog wel een paar secondes achter kimi, had nog zeker wel 3,4 rondes geduurd om er bij te komen. Vanuit dat oogpunt had vettel Ferrari bijna dubbel pech bezorgd :P
Dat gevoel heb ik ook. Want Bottas kwam ook vanaf p4 ofzo achter Max te zitten op softs en heeft Max nooit aan kunnen vallen. Ik denk niet dat Max voorbij Kimi was gekomen als Vettel niet als extra obstakel in de busstop zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Wom schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:08:
Laatste gerucht is nu dat Renault aan het kijken is om Force India over te nemen. Nog even en ze hebben elk niet-fabrieksteam wel gehad geloof ik. Ben wel eens benieuwd, want ik begrijp uit de berichtgeving dat de aandelen verspreid zitten over drie partijen. Eén daarvan de familie Mol.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/120454

Daarnaast zou Lotus in problemen kunnen komen met beslagleggen door een rechtszaak die Pic aangespannen heeft. Dat is toch ook een team waar onrust rond blijft hangen.
Ik denk dat ze wachten tot Lotus failiet is om dan een doorstart zonder schulden te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:46

rally

Deyterra Consultancy

alwind schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:24:
[...]

Ik denk dat ze wachten tot Lotus failiet is om dan een doorstart zonder schulden te maken.
Dat denk ik niet. Het afwikkelen van een faillissement en de doorstart erna gaat aardig in de papieren lopen en is redelijk complex.

Bovendien loop je het risico dat waardevolle medewerkers het team verlaten en elders aan de slag gaan.

Ik denk niet dat Renault dat risico wil lopen of die ellende op de hals wil halen.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als het 100 miljoen aan schulden scheelt... plus dat waarschijnlijk alles en iedereen zich meldt om alsnog afgeschreven, openstaande rekeningen betaald te krijgen door Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Bij een faillisement wordt de boedel verkocht om schulden te betalen. Dan blijft er niet veel over :-).

Bij een doorstart lijkt me dat schulden blijven bestaan, hoewel je dan wellicht wel een schuldenverlaging kunt overeenkomen met schuldeisers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
En ook leuk: een van de grootste schuldeisers is Mercedes voor de motoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Ryur schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:47:
En ook leuk: een van de grootste schuldeisers is Mercedes voor de motoren :)
En Pirelli denk ik want die zijn al aardig druk aan het zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

rally schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:40:
[...]

Dat denk ik niet. Het afwikkelen van een faillissement en de doorstart erna gaat aardig in de papieren lopen en is redelijk complex.

Bovendien loop je het risico dat waardevolle medewerkers het team verlaten en elders aan de slag gaan.

Ik denk niet dat Renault dat risico wil lopen of die ellende op de hals wil halen.
Dat zag je goed bij Caterham en Marussia. Caterham was niet failliet gegaan terwijl Marussia dat wel was. Mag je raden waar het faillissement en de doorstart wel gewerkt heeft. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
alwind schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:52:
[...]

En Pirelli denk ik want die zijn al aardig druk aan het zetten.
Ik denk dat Pirelli zich beter druk kan maken om de banden. Want die hebben nog behoorlijk wat uit te leggen aan Ferrari

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurf_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 20:59
Gé Brander schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:23:
[...]

"vroeger" bij RTL4 werd het commentaar van Olaf Mol ook via een open frequentie verzonden zodat je die met je eigen scanner kon oppikken. Headsetje onder je oordoppen en je had het live commentaar van de stream die naar Hilversum ging. Kreeg je ook het commentaar mee tijdens de tv reclames (meestal de opmerkingen over de dames in strak latex die in/op/achter de pits rondscharrelden)
Is dat nu nog zo? Denk er over om ook weer eens te gaan maar zonder commentaar moet je of de F1 app bij je hebben of bij een rondebord zitten om de race live ook goed te kunnen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

SnowDude schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:02:
[...]

Ik denk dat Pirelli zich beter druk kan maken om de banden. Want die hebben nog behoorlijk wat uit te leggen aan Ferrari
Dat zal wel een ja/nee spelletje worden omtrent de levensduur van een band en hoelang je er verantwoord op kunt rijden. Je kon duidelijk zien dat het loopvlak er de brui aan gaf, dus dat het uit overmatige slijtage voortkwam lijkt mij (met mijn boerenfluitjesverstand) logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Wom schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:08:
[...]

Dat zal wel een ja/nee spelletje worden omtrent de levensduur van een band en hoelang je er verantwoord op kunt rijden. Je kon duidelijk zien dat het loopvlak er de brui aan gaf, dus dat het uit overmatige slijtage voortkwam lijkt mij (met mijn boerenfluitjesverstand) logisch.
Ik denk dat Pirelli straks aangeeft dat Vettel 10 keer buiten de baan is geweest en dat de band daar niet voor bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Tja, echte slijtage van het kan het niet zijn want de ronde tijden waren nog goed

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

alwind schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:14:
[...]

Ik denk dat Pirelli straks aangeeft dat Vettel 10 keer buiten de baan is geweest en dat de band daar niet voor bedoeld is.
Vettel is een van de coureurs waar ik me aan erger m.b.t. het respecteren van track-limits. Hij rijdt meestal ruim buiten de baan, want de stewards doen toch niets. *(behalve bij bochten waar iedereen het doet). Ik vind het niets gek dat die band lek ging, hij reed al lang op dat setje, en hem kennende reed hij inderdaad geregeld met de wielen aan de verkeerde kant van de curb, waar alle zooi ligt. Imho boontje komt om zijn loontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:27
alwind schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:14:
[...]
De discussie gaat over waar de band wel voor bedoeld is. Een puncture door externe factoren kunnen ze namelijk makkelijk terzijde leggen. Een failure door slijtage op dit moment niet.
Dat een band op een bepaald moment zo ver versleten is dat je geen grip meer hebt en er dus niet meer op kan rijden is iets anders dan een band die op een bepaald moment gewoon ineens kan klappen.. dus ook op high speed circuits op het einde van een recht stuk.

Ze hebben overigens wel een antwoord: Ze hebben in 2013 voorgesteld/gevraagd om een limiet aan het aantal ronden te hangen:

http://www.crash.net/f1/n...equest-to-limit-laps.html
“In November 2013, Pirelli requested that there should be rules to govern the maximum number of laps that can be driven on the same set of tyres, among other parameters to do with correct tyre usage. This request was not accepted.

“The proposal put forward a maximum distance equivalent to 50% of the grand prix distance for the prime tyre and 30% for the option. These conditions, if applied today at Spa, would have limited the maximum number of laps on the medium compound to 22.”
Vettel zat al op 28 ronden op de medium compound..
Tel daar bij op dat je een paar keer buiten de baan komt, misschien toch wat vuil oppikt, of de curbs een paar keer hard neemt...

Het lijkt me verstandig dat ze tot dit opgelost is in ieder geval van de teams vragen om die limiet toch te handhaven.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
sanderb schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:33:
[...]

De discussie gaat over waar de band wel voor bedoeld is. Een puncture door externe factoren kunnen ze namelijk makkelijk terzijde leggen. Een failure door slijtage op dit moment niet.
Dat een band op een bepaald moment zo ver versleten is dat je geen grip meer hebt en er dus niet meer op kan rijden is iets anders dan een band die op een bepaald moment gewoon ineens kan klappen.. dus ook op high speed circuits op het einde van een recht stuk.

Ze hebben overigens wel een antwoord: Ze hebben in 2013 voorgesteld/gevraagd om een limiet aan het aantal ronden te hangen:

http://www.crash.net/f1/n...equest-to-limit-laps.html

[...]

Vettel zat al op 28 ronden op de medium compound..
Tel daar bij op dat je een paar keer buiten de baan komt, misschien toch wat vuil oppikt, of de curbs een paar keer hard neemt...

Het lijkt me verstandig dat ze tot dit opgelost is in ieder geval van de teams vragen om die limiet toch te handhaven.
Pirelli heeft voor de wedstrijd gezegd dat de banden 40 ronden mee konden gaan. Volgens Ferrari was de strategie die ze hebben gedaan zondag ochtend al bepaald en bij die meetings zit ook de embeded engineer van Pirelli.

Het uitvallen van Maldonado werd niet veroorzaakt door een kapotte motor. Hij schijnt te hard over een kerb te zijn gereden en daar heeft hij de aandrijflijn beschadigt.

[ Voor 6% gewijzigd door SnowDude op 24-08-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SnowDude schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:50:
[...]
[knip]

Het uitvallen van Maldonado werd niet veroorzaakt door een kapotte motor. Hij schijnt te hard over een kerb te zijn gereden en daar heeft hij de aandrijflijn beschadigt.
Hij reed inderdaad direct daarvoor over het "wasbord" wat aan de binnenzijde ligt, hij heeft de kerb niet eens gehaald.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Een paar pluimpjes voor Max van Joe Saward: https://joesaward.wordpre...om-spa-on-monday-morning/

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Max ronden per band lijkt me echt afschuwelijk. Wanneer kwam Michelin ook alweer?

Deze vervorming is ook niet zo gezond (was dacht ik geschoten in Eau Rouge)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CNG_cNqWIAImmuU.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
SnowDude schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:18:
Tja, echte slijtage van het kan het niet zijn want de ronde tijden waren nog goed
Snap ook niet waarom Pirelli die banden zo heeft aangepast dat de "cliff" van een paar seizoenen terug compleet verdwenen is. Dat voegde nog wel wat spanning toe; kan een coureur goed genoeg met de banden om gaan om de cliff te ontwijken, of pusht hij toch net te hard en is er ineens 3s per rondje aan pace verdwenen.

Met competitieve race-ronden ineens een klapband is gewoonweg gevaarlijk. Een coureur moet aan kunnen voelen wanneer de boel aan de limiet zit, en het mag nooit als verrassing komen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Señor Sjon schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:43:
Max ronden per band lijkt me echt afschuwelijk. Wanneer kwam Michelin ook alweer?

Deze vervorming is ook niet zo gezond (was dacht ik geschoten in Eau Rouge)
[afbeelding]
Die vervorming is niets mis mee, dat gebeurd met elke raceband in een snelle bocht. Vergeet niet dat de druk van een F1 band maar tussen de 1.2 en 1.5 bar is en dat de wand heel hoog is door de kleine velg diameter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Tja. Groter probleem (ipv de banden) vind ik nog altijd de staat van de motoren.

Het blijkt gewoon, ook na 1,5 jaar, bijna onmogelijk om bij de Merc's te komen. Lotus heeft nu een goede auto vanwege de motor en versnellingsbak. En zal ook op Monza dus goed mee gaan komen. Zelfde voor Williams en F-I.

Ferrari is 9e na kwalificatie en probeert 3e te worden, maar nog steeds op ruime achterstand.
Renault heeft behalve betrouwbaarheid nog geen stap weten te zetten, en dat is wachten op Rusland. Over 3 of 4 races pas.
Honda, ondanks alle goede praatjes, nog steeds geen betrouwbare snelle motor. En waarschijnlijk pas volgend jaar een echte stap. Want de motor van nu is de laatste echte ontwikkeling tot volgend jaar.

Ondertussen hebben ze bij Mercedes nog geen tokens ingezet dit jaar. Begrijpelijk, want ze zijn met afstand de snelste en betrouwbaarste. Zouden ze het wel doen? Rijden ze nog verder weg.

Complimenten zijn terecht voor Mercedes, ze lopen jaren voor op de concurrentie. Erg knap! Alleen helaas neemt het wel heel veel plezier weg voor de rest. En dat is vooral de schuld van Renault (en Honda). Ferrari heeft een enorme stap gemaakt, na toch wel veel problemen de laatste jaren, het is alleen nog niet genoeg.

Ik verbaas me erover dat de politiek in de F1 dit probleem niet makkelijk weg krijgt. Dat is in het begin van het v8 tijdperk ook gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
SnowDude schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:55:
[...]

Die vervorming is niets mis mee, dat gebeurd met elke raceband in een snelle bocht. Vergeet niet dat de druk van een F1 band maar tussen de 1.2 en 1.5 bar is en dat de wand heel hoog is door de kleine velg diameter.
Toch waren de meeste engineers hier niet zo blij mee. ;)
BlauweFles schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:59:
...
Renault heeft behalve betrouwbaarheid nog geen stap weten te zetten, en dat is wachten op Rusland. Over 3 of 4 races pas.
Welke betrouwbaarheid? Verstappen op blok 6, de Red Bulls waarschijnlijk in Monza ook allebei en Sainz haalde niet eens de start waardoor hij een spek&bonen race kreeg.
Ik verbaas me erover dat de politiek in de F1 dit probleem niet makkelijk weg krijgt. Dat is in het begin van het v8 tijdperk ook gebeurt.
Toen is er heel veel misbruik gemaakt van de betrouwbaarheidsclausule en had je het tokensysteem nog niet. Ook waren Mercedes en Ferrari aan elkaar gewaagd. Aangezien Renault daarna met engine mappings e.d. vier titels op rij pakte zorgt ervoor dat ze nu niet zo happig op gelijkwaardigheid zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door Señor Sjon op 24-08-2015 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:40
masterslave schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:07:
Hele dag oordopjes in, GP3, GP2 en Porsche Supercup en toen de oordopjes uitgedaan toen F1 kwam. Had ze totaal niet nodig, wat een deceptie zeg! Ik had de V6'en nog niet eerder "live" gehoord, maar man man man wat verlang ik terug naar het geluid van een jankende V8 of nog beter de oude V10's. Dit is echt helemaal niets. Enig voordeel is dat je de commentator op de speakers prima kan horen (Overwegend in het Frans dat dan wel)

Qua verkeersdoorstroming na de race schijnen ze dit jaar het een en ander gewijzigd te hebben in de logistiek, een hele verbetering. Vanaf de parkeerplaats bij Stavelot nu hooguit een half uurtje gedaan om de straat uit te komen het dorp in. Laatste keer dat ik in Spa was (2010) hebben we daar 4 uur over gedaan. Gewoon het volledige dorp een-richting maken, prima oplossing.

Overigens is de claim van Honda dat het chassis van McLaren ook een groot deel de performance problemen zijn ook wel redelijk op waarheid gebaseerd. In het tweede deel van Pouhon waren er maar twee teams waarvan de coureurs iedere ronde moesten liften (rode lampjes aan), Manor/Marussia en McLaren. Dit geeft wel aan dat het McLaren chassis gewoon niet in staat is om volle bak de Pouhon te nemen,
Mwah, snap het gezeur op het geluid niet zo, ik ben vorig jaar naar Hockenheim geweest en gister naar Spa, en het klinkt toch wel een stuk luider. Bovendien vind ik het geluid van de F1 een stuk meer high-tech dan van de andere klasses, ben er zelf wel fan van.

Overigens heb ik er gisteren ruim 4 uur over gedaan om van de groene camping af te komen, daarna nog drie kwartier op de snelweg in de file gestaan. Ben qua doorstroming nog geen fan dus :+

Ik denk overigens dat McLaren daar expres lift, zodat ze weer wat energie in die motor krijgen. Het chassis zelf zag er redelijk stabiel uit in de verschillende bochten waar ik heb gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Knul schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:07:
[...]

Mwah, snap het gezeur op het geluid niet zo, ik ben vorig jaar naar Hockenheim geweest en gister naar Spa, en het klinkt toch wel een stuk luider. Bovendien vind ik het geluid van de F1 een stuk meer high-tech dan van de andere klasses, ben er zelf wel fan van.
100% mee eens. De GP3 en GP2 is gewoon herrie... De F1 is een ingewikkeld, mooi geluid. Het hoeft niet persé hard te zijn om mooi te zijn. Die turbo-fluit die je hoort O+

Ik vind het huidige geluid 100x mooier als het geluid uit 2011 / 2012 (toen ik voor het laatst ben geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Hoogie2004 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:09:
[...]

100% mee eens. De GP3 en GP2 is gewoon herrie... De F1 is een ingewikkeld, mooi geluid. Het hoeft niet persé hard te zijn om mooi te zijn. Die turbo-fluit die je hoort O+

Ik vind het huidige geluid 100x mooier als het geluid uit 2011 / 2012 (toen ik voor het laatst ben geweest).
+1
Ik vind het geluid juist hartstikke mooi!

Ja ik geef toe, krijg wel kippenvel bij NASCAR als de motoren gestart worden, maar het geluid van de F1 vind ik ook super! En dat je de remmen nu hoort piepen! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Als ik zo de race live zou kunnen volgen dan zou dat mij zo gelukkig maken :). Gewoon een stream via internet waarbij je aan kunt geven bij wie je mee wilt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Volgens mij schrok Alonso zich rot toen Verstappen aan de binnenkant kwam in Blanchimont aangezien hij daarna ook meteen nog een plekje verliest aan Raikkonen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

XyritZz schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:26:
[...]

Volgens mij schrok Alonso zich rot toen Verstappen aan de binnenkant kwam in Blanchimont aangezien hij daarna ook meteen nog een plekje verliest aan Raikkonen.
Dat is het mooie aan inhalen buiten de DRS zones om. Doordat men het niet verwacht wordt er geen rekening mee gehouden. Dergelijke dingen spreken kijkers aan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:47
Hoogie2004 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:32:
[...]

Vettel is een van de coureurs waar ik me aan erger m.b.t. het respecteren van track-limits. Hij rijdt meestal ruim buiten de baan, want de stewards doen toch niets. *(behalve bij bochten waar iedereen het doet). Ik vind het niets gek dat die band lek ging, hij reed al lang op dat setje, en hem kennende reed hij inderdaad geregeld met de wielen aan de verkeerde kant van de curb, waar alle zooi ligt. Imho boontje komt om zijn loontje.
Wellicht ben ik niet objectief maar ik ben het erg met je oneens:

-Track limits worden ieder weekend (zo lijkt het in ieder geval) apart beoordeeld. Volledig logisch dus dat coureurs de limieten opzoeken, sterker nog coureurs die dit niet doen laten imo tijd/kansen liggen.
-Leuk dat Pirelli een max aantal ronden aan een band hangt maar het mag natuurlijk niet zo zijn dat de band klapt bij 300+ wanneer je 5 ronden te lang op die band rijd.. Dat is heel iets anders dan een band die zijn grip verliest bij het negeren van zijn levensduur.
-Vettel heeft op vrijdag zijn zorgen al uitgesproken over de banden, Rosberg een dag later. Het is gewoon hele gevaarlijke situatie en Pirelli die reageert doodleuk met: eigen schuld moet je maar minder rondjes rijden. Dat vind ik ronduit ongepast. Ik zou eerst maar eens gaan onderzoeken hoe die banden zijn geklapt, voordat het een keer ernstig mis gaat.

Samengevat kan ik me Vettel zijn woede heel goed voorstellen, de veiligheid van de coureurs is in het geding.

Of het slim is om dit vlak na de race zo te ventileren is een ander verhaal, maar wel begrijpelijk na het missen van het podium in de laatste ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Grimmie187 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:02:
[...]

-Leuk dat Pirelli een max aantal ronden aan een band hangt maar het mag natuurlijk niet zo zijn dat de band klapt bij 300+ wanneer je 5 ronden te lang op die band rijd.. Dat is heel iets anders dan een band die zijn grip verliest bij het negeren van zijn levensduur.
[...]
Hier ben ik het helemaal mee eens. Dat een band klapt als je er te lang op doorrijdt dat is niet erg (en spectaculair :D), maar dan moet je als coureur wel van te voren gewaarschuwd worden door of grip verlies of een hoge temperatuur. Het mag niet zo zijn dat je het ene moment nog vol mee kan rijden met iedereen en dat je 20 meter verder op in een keer een klapband krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

[...]
-Track limits worden ieder weekend (zo lijkt het in ieder geval) apart beoordeeld. Volledig logisch dus dat coureurs de limieten opzoeken, sterker nog coureurs die dit niet doen laten imo tijd/kansen liggen.
Ik zeg niet dat de andere coureurs het niet doen hoor, maar Vettel doet het extreem vergeleken met de rest. Overigens ben ik van mening dat dit een gevolg is van de uitloopstroken, en de stewards moeten hier gewoon harder tegen gaan optreden imho. Of er moet gewoon een strook grind buiten de curb liggen. Je moet gewoon altijd 2 wielen op de baan houden, simpel genoeg. Met een strook grind gaan ze ook niet zo ruim over de curb... Maar ik denk dat ik bijna alleen sta in deze mening, van mij mogen ze elk rondje afkeuren in Practice en Quali waar je niet ten minste 2 wielen op het zwart houdt.
Eens, geen discussie over de veiligheid en het vanzelf klappen van de banden. Dat mag nooit.

Echter combineer een 'extreem oude set banden' met de wielen extreem ver over de curb zetten (vuil / scherpe randjes / whatever) en ik vind het niet zo heel gek dat ie lek rijd... Hiervoor geld dus simpelweg, doe onderzoek naar die klapband, en als je de oorzaak echt kunt toeschrijven op de constructie van de band, doe dan je beklag. Niet zonder feiten maar wat roepen omdat je boos bent.
-Vettel heeft op vrijdag zijn zorgen al uitgesproken over de banden, Rosberg een dag later. Het is gewoon hele gevaarlijke situatie en Pirelli die reageert doodleuk met: eigen schuld moet je maar minder rondjes rijden. Dat vind ik ronduit ongepast. Ik zou eerst maar eens gaan onderzoeken hoe die banden zijn geklapt, voordat het een keer ernstig mis gaat.
Tja, de teams zoeken hier ook altijd de limiet op met wat kan. Denk aan 2 jaar terug, de teams monteren de linker-banden rechts, en andersom, en als ze stuk gaan krijgt Pirelli de schuld.

Blind luisteren naar de teams lost hier in ieder geval niets op, het is daar toch altijd wie het hardst roept krijgt gelijk. Gedegen onderzoek naar de oorzaak kan wel wat oplossen. Grote kans dat er een oorzaak aan te wijzen is die in ieder geval niet 100% naar Pirelli wijst.

Vorige keer dat er echt veel banden stuk gingen, riepen de teams ook dat de banden kut waren, in Silverstone, en toen de teams het eigenlijk zelf schuld waren (de teams die het hardst klaagden monteerden de linker en rechterbanden aan de verkeerde kant van de auto). Er waren toen ook 4-5 teams die prima met die banden overweg konden, en toch werd er wat aangepast omdat de 5 teams die buiten de lijntjes kleuren harder konden roepen.
Samengevat kan ik me Vettel zijn woede heel goed voorstellen, de veiligheid van de coureurs is in het geding.

Of het slim is om dit vlak na de race zo te ventileren is een ander verhaal, maar wel begrijpelijk na het missen van het podium in de laatste ronde.
Slim is het zeker niet, en dit zijn zaken die de F1 in het algmeen zeker geen goed doen. Ze moeten dit soort dingen in een achterkamertje overleggen, en niet in de media. Je schiet er niks mee op om Pirelli's naam zwart te maken, het is niet constructief. (kijk maar naar de hele RedBull / Renault ruzie, die doet ook meer kwaad dan goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:47
Hoogie2004 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:33:
[...]

Vorige keer dat er echt veel banden stuk gingen, riepen de teams ook dat de banden kut waren, in Silverstone, en toen de teams het eigenlijk zelf schuld waren (de teams die het hardst klaagden monteerden de linker en rechterbanden aan de verkeerde kant van de auto). Er waren toen ook 4-5 teams die prima met die banden overweg konden, en toch werd er wat aangepast omdat de 5 teams die buiten de lijntjes kleuren harder konden roepen.

[...]
Volgens mij was een van de belangrijkste conclusies na de incidenten op Silverstone dat Pirelli wel degelijk schuld had. Ze hebben nota bene de hele structuur van de band veranderd (kevlar binnenwand t.o.v. ijzer/staal).

Dat de teams de banden misbruik(t)en is ook absoluut waar, maar dat kun je denk ik nauwelijks voorkomen.

Overigens hebben beide partijen al aangegeven dit uit te gaan praten, dus case closed wat mij betreft.
http://www.f1today.net/nl...nclaaf-om-ruzie-te-sussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

SnowDude schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:50:
[...]
Pirelli heeft voor de wedstrijd gezegd dat de banden 40 ronden mee konden gaan.
Ja, KUNNEN gaan. Dat is natuurlijk altijd afhankelijk van de omstandigheden. Vettel had ook op full-wets kunnen rijden die misschien ook wel 30 ronden mee gaan. Als het had geregend. Nergens is er een garantie afgegeven dat er verplicht/onder elke omstandigheid/gegarandeerd 40 rondes mee gereden kunnen worden.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
tdw schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:49:
[...]

Ja, KUNNEN gaan. Dat is natuurlijk altijd afhankelijk van de omstandigheden. Vettel had ook op full-wets kunnen rijden die misschien ook wel 30 ronden mee gaan. Als het had geregend. Nergens is er een garantie afgegeven dat er verplicht/onder elke omstandigheid/gegarandeerd 40 rondes mee gereden kunnen worden.
Dat klopt, maar er zit een Pirelli engineer bij de besprekingen over de strategie, en ook die heeft schijnbaar geen bezwaar gehad ten opzichte van de tactiek (Anders had Pirelli dat nu wel van de daken geschreeuwt)
Hoogie2004 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:33:

[...]

Eens, geen discussie over de veiligheid en het vanzelf klappen van de banden. Dat mag nooit.

Echter combineer een 'extreem oude set banden' met de wielen extreem ver over de curb zetten (vuil / scherpe randjes / whatever) en ik vind het niet zo heel gek dat ie lek rijd... Hiervoor geld dus simpelweg, doe onderzoek naar die klapband, en als je de oorzaak echt kunt toeschrijven op de constructie van de band, doe dan je beklag. Niet zonder feiten maar wat roepen omdat je boos bent.

[...]
Het probleem is dat deze klapband heel anders was dan de klapband van Rosberg. Bij Rosberg was heel duidelijk het karkas beschadigt waardoor de band klapte dat is iets wat je verwacht bij schade van buitenaf. Bij Vettel liet eerst het loopvlak los en pas daarna begaf het karkas het.

Zoals ik hierboven ook al zei, het is niet erg dat een band het na 28 ronden begeeft, het is wel erg dat een band het begeeft zonder dat de coureur een signaal van over slijtage krijgt. Die rechterband krijgt natuurlijk in Spa 3 keer per ronde behoorlijk op zijn donder, Raidillon, Pouhon en Blanchimont. Het begint er bijna op de lijken dat Ferrari de banden slijtage zo onder controle heeft dat ze niet meer tegen de cliff aan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

SnowDude schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 18:05:
[...]

Dat klopt, maar er zit een Pirelli engineer bij de besprekingen over de strategie, en ook die heeft schijnbaar geen bezwaar gehad ten opzichte van de tactiek (Anders had Pirelli dat nu wel van de daken geschreeuwt)
Ja, omdat 40 ronden op die banden misschien ook wel gewoon te halen is. Maar dan moet je dus geen Vettel heten en gewoon op het asfalt blijven.
Zoals ik hierboven ook al zei, het is niet erg dat een band het na 28 ronden begeeft, het is wel erg dat een band het begeeft zonder dat de coureur een signaal van over slijtage krijgt. Die rechterband krijgt natuurlijk in Spa 3 keer per ronde behoorlijk op zijn donder, Raidillon, Pouhon en Blanchimont. Het begint er bijna op de lijken dat Ferrari de banden slijtage zo onder controle heeft dat ze niet meer tegen de cliff aan lopen.
Tsjaaaa... Is dat dan een probleem van Pirelli of van Ferrari?

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

tdw schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:49:
[...]

Je ben een beetje naïef, er moet altijd een duidelijke limiet zijn waar je bij overschrijden gevaar loopt. Pirelli geeft 40 ronden voor het desbetreffende circuit. Hierin is uiteraard meegenomen hoe de coureurs rijden, aangezien hier gebruik maken van data die ze verzamelen. Vettel, zat op 27 - 2 (VSC) op 25 ronden. De band is uit elkaar gevallen zonder dat er aanwijzingen waren dat dit ging gebeuren. Optimaal gebruik zat rond de 20 ronden, daarna zou je moeten merken dat de band sterk in prestatie gaat degraderen.

Belangrijk nog, Ferrari had al rond 11 uur aangegeven dat zij deze strategie gingen doen, ook dit is in samenspraak gegaan met Pirelli. Niks aan de hand, tijdens de race is er bij Pirelli als bij Ferrari niks opgevallen. Ook bij andere teams is deze tactiek besproken, maar voor deze teams was het in performance een no-go.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ryur schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:21:
[...]

+1
Ik vind het geluid juist hartstikke mooi!

Ja ik geef toe, krijg wel kippenvel bij NASCAR als de motoren gestart worden, maar het geluid van de F1 vind ik ook super! En dat je de remmen nu hoort piepen! O+
En zoiets dan? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
tdw schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 18:49:
[...]
Ja, omdat 40 ronden op die banden misschien ook wel gewoon te halen is. Maar dan moet je dus geen Vettel heten en gewoon op het asfalt blijven.
Zonder dat we hier met zijn allen de echte oorzaak weten is alles speculeren.
[...]
Tsjaaaa... Is dat dan een probleem van Pirelli of van Ferrari?
Als (ik zeg als, want niemand hier weet de echte oorzaak) het loopvlak zomaar loslaat zonder eerst performance verlies of een hele hoge temperatuur dan is dat levensgevaarlijk en dus een probleem van Pirelli. Stel je voor dat dit gebeurd was is Raidillon of Blanchimont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Holy sh.. woooow :D Whahaha wat geweldig! _o_

De eerste keer dat ik 'm afspeelde zat ik op 1 auto te wachten die voorbij zou komen, vliegt dat opeens voorbij :D Hahaha, al 6x afgespeeld nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
O+
Maar dat is ook meer de wind door de snelheid dan de motor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

SnowDude schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:11:
Als (ik zeg als, want niemand hier weet de echte oorzaak) het loopvlak zomaar loslaat zonder eerst performance verlies of een hele hoge temperatuur dan is dat levensgevaarlijk en dus een probleem van Pirelli. Stel je voor dat dit gebeurd was is Raidillon of Blanchimont.
Hier ben ik het wel mee eens. Ben benieuwd of we dit ooit nog komen te weten.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

SnowDude schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:11:
[...]

Dit is volgens mij ook de kern van de boosheid van Vettel en Rosberg. De rondetijden waren gewoon goed totdat het gebeurde. Je zou als coureur verwachten dat als een band niet meer kan, je dat gewoon merkt in wegligging en rondetijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ex F1 coureur Justin Wilson is overleden aan zijn verwondingen. :'( :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 25-08-2015 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoogie2004 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 07:09:
Ex F1 coureur Justin Wilson is overleden aan zijn verwondingen. :'( :'(
kevz in "Algemeen race topic Deel 2" ? Staat volgens mij ook in het roze vlak hier als topicwarning en in Señor Sjon in "[F1] Seizoen 2015 - Deel 2". ;)

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 25-08-2015 07:23 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:28

vhal

ಠ_ಠ

En ?

De beste man heeft toch wat races gereden in de F1. Het gedoe wat wel mag en niet mag is niet echt gepast op zo'n manier...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
vhal schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:22:
[...]

En ?

De beste man heeft toch wat races gereden in de F1. Het gedoe wat wel mag en niet mag is niet echt gepast op zo'n manier...
Eens! En anders had de post gisteren over Ligier ook verwijderd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

SnowDude schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:22:
[...]

Eens! En anders had de post gisteren over Ligier ook verwijderd moeten worden.
Precies, en is Schumacher ook niet besproken?
Ik denk dat de volgende race in Italië er ook best wat aandacht voor gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:03

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik vind dat zolang (in dit geval) Wilson's volledige carriere niet doorgesproken gaat worden zoiets prima hier moet kunnen.

And on that note.. Ik heb 'm buiten F1 niet gevolgd, ken 'm van de tijd dat-ie naast Jos reed bij Minardi en later zijn switch naar Jaguar. R.I.P Justin Wilson.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Ben benieuwd wat dit voor gevolgen heeft voor de open auto in de F1. Zijn toch meerdere ongelukken nu in korte tijd waarbij er iets tegen de helm aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik denk dat Formule 1 niet zozeer moet kijken naar dit ongeluk van Wilson. De kans dat een onderdeel van een F1 auto tegen het hoofd van een coureur komt is in F1 veel kleiner. Immers staan er bij 80% van de circuits geen muren zo dicht op de baan en rijden ze ook niet zo hard dat een hele neus vleugel airborne kan raken. Ik kan me in ieder geval niet herinneren dat ik dat ooit gezien heb in F1?

Het Bianchi ongeluk is volgens mij wel adequaat behandeld. Bij het minste of geringste krijgen we nu de VSC, wat de kans op een herhaling van dat ongeluk nihil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Zoals Olav Mol zelf netjes schreef:

"Gesloten cockpits maakt van indycar, f1, GP2 een andere klasse. bij MotoGP maak je ook geen zijspan als ze vallen. het hoort er helaas bij"
"Zonder het ultieme risico zou racen in topklassen het minder aantrekkelijk maken voor veel coureurs. Ze weten dat het "part of the game' is"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Dat zie ik als een drogreden; vanuit die optiek zou je Formule 1 nooit veiliger geprobeerd te maken hebben, maar nog steeds met auto's rondrijden die even veilig waren als in de jaren 70. Hoewel het risico onderdeel van Formule 1 is, probeert men dit risico wel te verkleinen.

Waarom is het zo belangrijk dat er geen plexiglas schermpje mag komen op de cockpit van de coureur? Het wordt dan toch niet ineens een Le Mans auto? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Ryur schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:15:
Zoals Olav Mol zelf netjes schreef:

"Gesloten cockpits maakt van indycar, f1, GP2 een andere klasse. bij MotoGP maak je ook geen zijspan als ze vallen. het hoort er helaas bij"
"Zonder het ultieme risico zou racen in topklassen het minder aantrekkelijk maken voor veel coureurs. Ze weten dat het "part of the game' is"
Zo zijn er wel meer beroepen minder leuk gemaakt door arbo diensten. Denk aan het trainen van wilde beesten of het zonder tuigje wassen van ramen op een flat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Requiem19 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:18:
Dat zie ik als een drogreden; vanuit die optiek zou je Formule 1 nooit veiliger geprobeerd te maken hebben, maar nog steeds met auto's rondrijden die even veilig waren als in de jaren 70. Hoewel het risico onderdeel van Formule 1 is, probeert men dit risico wel te verkleinen.

Waarom is het zo belangrijk dat er geen plexiglas schermpje mag komen op de cockpit van de coureur? Het wordt dan toch niet ineens een Le Mans auto? :P
We moeten ook niet doen alsof dit soort freak accidents structureel gebeuren en meteen heel panisch reageren.

Het is een beetje erg kromme vergelijking maar het doet me beetje denken aan Jack Thompson na bv de shooting op Virginia tech. "we moeten games verbieden omdat de dader Counter Strike speelde". Ik denk dan "ja er spelen wereldwijd miljoenen mensen dat spel en 1 persoon met mentale problemen gaat opeens in het wilde weg schieten.... jup ligt aan de game".

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
In mijn post zeg ik ook niet dat er iets moet veranderen, ik ben alleen benieuwd waarom men vindt dat F1 zo verandert als je een transparant dakje op de cockpit zet...

Waar komt dat gevoel vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Als ze naar een gesloten cockpit gaan kunnen ze net zo goed met LMP1 auto's gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Requiem19 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:18:
Omdat het helemaal niet zeker is dat het dan veiliger wordt: auto komt op zijn kop terecht en gaat in de fik.. en dan?

En zoals gezegd: in de F1 is de kans nog veel kleiner omdat er niet zo snel op deze manier zooi op de baan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:34

IkWilbert

Het is mij!

FIA gaat volgende maand testen met gesloten cockpit

http://www.motorsport.com...-out-closed-cockpit-tests

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
damn wat lelijk:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-0.motorsport.com/static/img/amp/600000/630000/638000/638400/638450/s6_523790/f1-fia-to-carry-out-closed-cockpit-tests-2015-fia-to-carry-out-closed-cockpit-tests.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Levensgevaarlijk. Zicht nog meer belemmert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Ik moest zo hard lachen dat iedereen me aankeek op kantoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Ik vind het prima als ze maatregelen nemen om de veiligheid te verhogen, maar het maken van een gesloten cockpit vind ik een te makkelijke oplossing. Waarom niet beter signaleren dat er een gevaarlijk voorwerp op de baan is? Doe er juist iets anders mee, denk aan een heads-up display in de helm of iets. Je kunt best veel verzinnen zonder meteen te zeggen "ah fuck it, dan maar gesloten cockpit".

Op zich maakt het me niet heel veel uit als de cockpit gesloten is, maar waarom zou je dan nog de huidige vorm aanhouden van de auto? Hoe een F1 auto er op dit moment uitziet, komt grotendeels door de open cockpit. Dat zie ik liever niet veranderen. Daar hebben we andere raceklassen voor.

[ Voor 26% gewijzigd door Martinspire op 25-08-2015 14:13 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:27
De F1 moet zo veilig mogelijk zijn. Met de nadruk op mogelijk.
Het gevaar van de sport hoort inderdaad erbij. Maar als we allemaal alleen keken vanwege de ernstige - of zelfs dodelijke- ongelukken, dan was de F1 al lang weg. De spanning zit niet in het feit hoeveel coureurs het seizoen overleven.

Die Halo-style van Mercedes hierboven had in ieder geval weinig gedaan tegen een rondvliegende neus..

Dan ben ik meer voorstander van het concept die Andries van Overbeeke maakt van de Honda:
http://andriesvanoverbeek...ncept-with-closed-cockpit
Afbeeldingslocatie: https://m2.behance.net/rendition/pm/27191727/hd/f05049b471542932d6ac16e6c20c6b36.jpg

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
SnowDude schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:39:
Als ze naar een gesloten cockpit gaan kunnen ze net zo goed met LMP1 auto's gaan rijden.
Een formule 1 auto met een gesloten cockpit is toch niet meteen gelijk aan een LMP1-auto?
Ik snap die vraag van Requiem19 wel...

En natuurlijk wordt een auto dan wel veiliger.
Het voorbeeld hierboven (auto op de kop en in de brand) is bíjna van het kaliber dat je wel eens hoort als mensen uitleggen dat ze geen gordel omdoen voor het geval dat ze gedesoriënteerd in de sloot terechtkomen met hun auto.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:03

Arfman

Drome!

Ik heb geen harde cijfers, maar ik gok zo dat het vaker voorkomt dat een F1 auto op de kop ligt dan dat je een losvliegend onderdeel tegen je hoofd krijgt. Ik ken alleen Massa en Wilson nu als voorbeelden. Bianchi had een gesloten cockpit ook niks geholpen, tenzij je een titanium voorruit als optie ziet.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:11:
Ik vind het prima als ze maatregelen nemen om de veiligheid te verhogen, maar het maken van een gesloten cockpit vind ik een te makkelijke oplossing. Waarom niet beter signaleren dat er een gevaarlijk voorwerp op de baan is? Doe er juist iets anders mee, denk aan een heads-up display in de helm of iets. Je kunt best veel verzinnen zonder meteen te zeggen "ah fuck it, dan maar gesloten cockpit".
Signaleren ? Daar is gewoon geen tijd voor. Het gaat om een fractie van een seconde waarin er voor je iets gebeurt, en je kunt er gewoon niet op reageren. Ik denk dat op dit moment de open cockpit wel degelijk een van de gevaarlijkste aspecten van het racen is. Het is nogal een rijtje aan het worden de afgelopen jaren, met Surtees, Massa, Hinchcliff, de Vilota, Bianchi, en nu Justin WIlson.
Ook in bijv. de LMP klasses zie je de trend naar gesloten cockpits, ik denk dat het in de F1 ook wel zal gaan gebeuren. En dan zie ik liever een doorzichtige canapé a la RedBull x2010/x2011 dan een kooiconstructie of iets met beschermbeugels ofzo

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

u_nix_we_all schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:23:
[...]

Signaleren ? Daar is gewoon geen tijd voor. Het gaat om een fractie van een seconde waarin er voor je iets gebeurt, en je kunt er gewoon niet op reageren. Ik denk dat op dit moment de open cockpit wel degelijk een van de gevaarlijkste aspecten van het racen is. Het is nogal een rijtje aan het worden de afgelopen jaren, met Surtees, Massa, Hinchcliff, de Vilota, Bianchi, en nu Justin WIlson.
Ook in bijv. de LMP klasses zie je de trend naar gesloten cockpits, ik denk dat het in de F1 ook wel zal gaan gebeuren. En dan zie ik liever een doorzichtige canapé a la RebBull x2010/x2011 dan een kooiconstructie of iets met beschermbeugels ofzo
Ik denk dat een auto wel kan detecteren wanneer hij een onderdeel verliest. Dat lijkt me een betere insteek dan dat je gaat kijken waar op de baan wat stuitert. Maar ook dat is prima te detecteren. Het geeft in ieder geval de mogelijkheid om een ontwijkpoging te doen. Of iets in de auto desnoods te detecteren om een scherm op te werpen :+

In ieder geval vind ik dichtgooien wat makkelijk als men niet kijkt naar alternatieven. Plus dat je met headsup displays e.d. wat andere bedrijven aantrekt en eventueel technologische ontwikkeling stimuleert.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 25-08-2015 14:32 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Pagina: 1 ... 59 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Vragen over hoe Sport1, Sport1Go of wat dan ook te ontvangen zijn offtopic en zullen in de prullenbak verdwijnen.

Welke zender zendt wat uit?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.