[F1] Seizoen 2015 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 101 Laatste
Acties:
  • 267.836 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Destruction schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:58:
Maar de geschiedenis herhaalt zich gewoon weer. Vroeger was het om Jos, nu om Max. Ofwel hij heeft Massa daar niet verwacht (inschattingsfout) ofwel hij heeft telaat geremd. In beide situaties zit daar inderdaad zeer zeker een leermoment. Maar "hij moet eens leren rustig te doen" is een statement van heel andere orde, die gaat eerder op voor een Maldonado..
Hij pushte de situatie duidelijk te ver, maar er is niets verloren. Dat is inderdaad van een andere orde dan Maldonado (of Verstappen in dat gevecht met Maldonado), daar lijkt de controle veel minder de zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Maar de geschiedenis herhaalt zich gewoon weer. Vroeger was het om Jos, nu om Max. Ofwel hij heeft Massa daar niet verwacht (inschattingsfout) ofwel hij heeft telaat geremd. In beide situaties zit daar inderdaad zeer zeker een leermoment. Maar "hij moet eens leren rustig te doen" is een statement van heel andere orde, die gaat eerder op voor een Maldonado..
Precies, Max legt net ook uit dat hij de downforce verloor en daarmee grip omdat hij dicht achter Massa terecht kwam. Dat is dan ook de enige reden waarom de actie mislukte.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:18

Destruction

(ex-)Automonteur

Vos schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:59:
[...]

Een Belg met Nederlandse licentie? Ken je feiten dan ook ;).
Ik zou je aanraden je even goed in te lezen. Als je in Belgie geboren bent, ben je Belg. Dat hij onder Nederlandse licentie racet is iets anders, maar dat maakt hem geen Nederlander.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Destruction schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:00:
Ik zou je aanraden je even goed in te lezen. Als je in Belgie geboren bent, ben je Belg. Dat hij onder Nederlandse licentie racet is iets anders, maar dat maakt hem geen Nederlander.
Van Wikipedia:
Nationality: Dutch [...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 16:54

Vos

AFCA

[...]

Hij heeft een dubbele nationaliteit. Maakt niet waar je dan geboren bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Vos schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:51:
[...]

Haha je kan het ook overdrijven.
Inderdaad, ik vind het wel leuk dat we weer een Nederlander hebben en dat hij het nog redelijk goed doet ook nog, maar de aandacht is echt overrated. Als ik thuis al zeg dat ik niet snap waarom iedereen die jongen zo eert alsof het een koning is krijg ik bij wijze van te horen dat ik me moet schamen.

Heel eerlijk, als papa niet in de Formule 1 had gereden had zoon er nu ook niet gereden. Noem het jaloezie, maar er lopen heel wat meer jongens en zeker ook meiden rond die genoeg talent hebben maar het niet kunnen laten zien omdat de wereld geen aandacht voor ze heeft. Niet alleen Max Verstappen kan dit niveau halen, dat is iets wat we in ons achterhoofd moeten houden.

Moet wel zeggen dat ik zijn 'Russische-roulette-inhaalacties' (™ :+) erg op prijs stel, hij durft ten minste die "onverantwoorde" inhaalactie te doen 1 ronde voor de finish die ook heel anders had kunnen aflopen. Zo'n mensen heb ik bewondering voor, zeker is Lewis ook goed, en Vettel (al is dat wel echt een dom schaap, zo lang tegen advies in blijven doorrijden op oude banden met alle gevolgen van dien) maar als ik eerlijk ben vind ik het niks om die mensen te volgen. Geen enkele actie.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:28

vhal

ಠ_ಠ

Mompelt iets over dubbele nationaliteiten...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Je weet dat iedereen op WIkipedia zomaar iets kan invullen? Dus ook iemand die mogelijk de feiten niet kent?

Dubbele nationaliteit kan ik niet uitsluiten, maar hij is geboren in Belgie. Daarop baseer ik mijn uitspraak dat-ie Belg is.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
[...]

Waar je geboren bent, bepaalt je nationaliteit niet. In het geval van Max heeft hij twee paspoorten, zowel een Nederlands als een Belgisch paspoort. Hij heeft dus een dubbele nationaliteit, maar heeft aangegeven voor de Nederlandse nationaliteit te kiezen zodra hij 18 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Als ik Max op de bbc goed heb begrepen blokkeerde zijn wiel vooral door het verlies van downforce omdat er direct weer een auto voor zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:08
"hij moet eens leren rustig te doen" is een statement van heel andere orde, die gaat eerder op voor een Maldonado..
Eens vooral als je kijkt waar ie gestart was, dan was het een prima prestatie als hij hem gewoon zonder risico had uitgereden.
Dat laatste vroeg ik mij ook af als het nou Maldonado was dan was het vast weer een kamikaze actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Destruction schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:02:
Je weet dat iedereen op WIkipedia zomaar iets kan invullen? Dus ook iemand die mogelijk de feiten niet kent?

Dubbele nationaliteit kan ik niet uitsluiten, maar hij is geboren in Belgie. Daarop baseer ik mijn uitspraak dat-ie Belg is.
Klopt, al is Wikipedia doorgaans redelijk betrouwbaar voor dit soort dingen. Een random tweaker die wilde aannames doet op basis van incomplete gegevens daarentegen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
sjaool schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:00:
[...]

Precies, Max legt net ook uit dat hij de downforce verloor en daarmee grip omdat hij dicht achter Massa terecht kwam. Dat is dan ook de enige reden waarom de actie mislukte.
En iemand met meer ervaring had daar misschien net wat meer op geanticipeerd ;)

Ik ben niet aan het verkondigen dat Max beter achter Kimi had kunnen blijven, natuurlijk niet. Sterker nog hij was er al voorbij voor het rempunt! Op dat moment is de positie in principe van jou, tenzij je een foutje maakt. Er was dus geen reden om te pushen of om risico te nemen of wat dan ook. Dat deed hij dan misschien ook niet, maar er is een verschil tussen "braaf op je plekje rijden" en "gecontroleerd inhalen zonder een fout te maken". Het is niet zo zwart wit als men het hier ziet.

Ik ben het zeker eens dat Max geweldige dingen laat zien en het risico dat hij vaak neemt is mooi om te zien, maar ik ben gewoon van mening dat hij dit af en toe te vaak doet en op momenten waar het niet nodig is. Dat leert hij nog wel en op dat moment is hij niet meer te stoppen, maar het is gewoon een observatie die ik bijna elke race terug zie komen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:27
MAX3400 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:56:
[...]
Grapje zeker? Dus de prestatie van Grosjean en Kvyat was minder dan wat Verstappen heeft gepresteerd?
Er rijden gelukkig voornamelijk goede coureurs rond in de F1... en daarvan zijn er elke race een paar bij die hele mooie dingen laten zien.
Deze race Kvyat die heel sterk reed (next car?!...) , Grosjean die gewoon op het podium staat.. en Vettel die dapper probeerde maar waar het niet lukte. En Max..

Niet voor niets hebben ze direct na de wedstrijd bij de BBC de beelden van die inhaalactie die ze samen met Max doorspreken.
De actie in blanchimont was uitzonderlijk. Dat is een punt waar je in de F1 niet snel een actie buitenom zal zien.

En dit is precies wat Max moet doen: Uitzonderlijke acties die lukken. En dat de actie op RAI niet lukt is dan ook minder erg. Pas als hij er bij zo'n actie 3 anderen uitkegeld of zichzelf een DNF bezorgd is hij dom bezig. Vooralsnog lukt het hem aardig om positief op te vallen.
Hij heeft inmiddels de naam een agressieve coureur te zijn, maar hij wordt niet gezien als een brokkenpiloot.

En dat Verstappen liefhebbers een beetje te snel in de verdediging schieten komt inderdaad door jarenlang -en zelfs nu nog- de grindbakgrappen te horen van de 15 miljoen bondscoaches die dit land rijk is :+

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:04:
Dat deed hij dan misschien ook niet, maar er is een verschil tussen "braaf op je plekje rijden" en "gecontroleerd inhalen zonder een fout te maken". Het is niet zo zwart wit als men het hier ziet.
Gecontroleerd inhalen doe je alleen bij auto's die aanzienlijk langzamer zijn dan jij. Als het wat gelijkwaardiger wordt moet je eigenlijk altijd de grenzen opzoeken en is er per definitie een verlies van controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Tommy The Cat schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:02:
Als ik Max op de bbc goed heb begrepen blokkeerde zijn wiel vooral door het verlies van downforce omdat er direct weer een auto voor zat.
Zo begreep ik het inderdaad ook. Hij had een mega draft, ging harder op die bocht af dan heel de race daarvoor, DRS stond vol open en Massa zorgde voor vuile lucht, waardoor Max minder grip aan de voorkant had tijdens het remmen.

Al met al beetje ongelukkige samenloop van omstandigheden en gewoon heel jammer dat het net niet lukt. Maar hier leert hij hopelijk van. Afgezien van dit ene puntje reed hij gewoon echt een strakke race.

Al viel wel op dat de bandenslijtage van Verstappen minder was dan de andere auto's om hem heen. Mogelijk door het gebrek aan downforce..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

kuusj98 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:02:
[...]

Inderdaad, ik vind het wel leuk dat we weer een Nederlander hebben en dat hij het nog redelijk goed doet ook nog, maar de aandacht is echt overrated. Als ik thuis al zeg dat ik niet snap waarom iedereen die jongen zo eert alsof het een koning is krijg ik bij wijze van te horen dat ik me moet schamen.

Heel eerlijk, als papa niet in de Formule 1 had gereden had zoon er nu ook niet gereden. Noem het jaloezie, maar er lopen heel wat meer jongens en zeker ook meiden rond die genoeg talent hebben maar het niet kunnen laten zien omdat de wereld geen aandacht voor ze heeft. Niet alleen Max Verstappen kan dit niveau halen, dat is iets wat we in ons achterhoofd moeten houden.

Moet wel zeggen dat ik zijn 'Russische-roulette-inhaalacties' (™ :+) erg op prijs stel, hij durft ten minste die "onverantwoorde" inhaalactie te doen 1 ronde voor de finish die ook heel anders had kunnen aflopen. Zo'n mensen heb ik bewondering voor, zeker is Lewis ook goed, en Vettel (al is dat wel echt een dom schaap, zo lang tegen advies in blijven doorrijden op oude banden met alle gevolgen van dien) maar als ik eerlijk ben vind ik het niks om die mensen te volgen. Geen enkele actie.
Dat hij door Jos in de F1 rijdt kan je nooit als feit aannemen. Er zijn zat rijders die zonder bekende papa in de F1 rijden. Natuurlijk moet je het veel geluk, talent en vaak ook geld hebben wil je een zitje krijgen. Zat mensen die nooit enige mogelijkheid krijgen.

Maar verder is het niet alleen Nederland die hem de hemel in prijst, iets wat hier wel snel gebeurt inderdaad;). Veel mensen die nu pas voor het eerst een F1 race kijken. Laten we gewoon zeggen: time will tell. Over een paar jaar weten we uitweek hout hij echt gesneden is.
Destruction schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:02:
[...]

En dan moet ik mij beter inlezen? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 23-08-2015 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]
Met 17 jaar al meer dan 10 jaar race-ervaring is wel dedication hoor. Er zijn genoeg rijkeluis zoontjes en misschien wel dochters die dit ook geprobeerd hebben en het niet gehaald hebben. btw Red Bull selecteert zijn jongere coureurs echt niet op een vader die in de F1 gereden heeft. Daar kom je ook echt wel aan de bak als je talent hebt zonder rijke ouders. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Marc3l schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:03:
[...]

Eens vooral als je kijkt waar ie gestart was, dan was het een prima prestatie als hij hem gewoon zonder risico had uitgereden.
Dat laatste vroeg ik mij ook af als het nou Maldonado was dan was het vast weer een kamikaze actie.
Kijk, een voorbeeld van iemand die precies snapt wat ik hiermee heb willen zeggen :) Dat is een stuk beter dan mensen die meteen op hun achterste poten gaan staan, waarvoor dank :)

@Nick: Max gaf in het interview aan dat-ie downforce verloor omdat-ie (te) dicht achter Massa terecht kwam. Dan kun je urenlang blijven hameren dat Max het allemaal zo fout gedaan heeft, en als Max hierdoor z'n auto in de muur geparkeerd had had ik je groot gelijk gegeven, maar in dit geval vind ik het nogal overdreven hoe je erop reageerde. Niets meer, niets minder.

@Camacha: Net of Wikipedia compleet is als er Nederlander staat terwijl-ie 2 nationaliteiten heeft volgens jou. Iets met pot en ketel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:05:
[...]

Gecontroleerd inhalen doe je alleen bij auto's die aanzienlijk langzamer zijn dan jij. Als het wat gelijkwaardiger wordt moet je eigenlijk altijd de grenzen opzoeken en is er per definitie een verlies van controle.
Nee hoor... natuurlijk moet je de grenzen op zoeken, maar als er bij elke inhaal actie sprake is van 'verlies van controle' dan doe je het toch niet goed.

Daarnaast, op dit moment was Kimi inderdaad aanzienlijk langzamer, Max had volledige draft en was er voor het rempunt al voorbij. Als ze naast elkaar de remzone in zouden gaan dan had hij risico kunnen (moeten) nemen om hem in te halen, maar door de draft (/ DRS?) was dat minder nodig.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:03
Firesphere schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:29:
[...]

Waarom? In theorie had de band het "makkelijk" kunnen volhouden als hij wat voorzichtiger had gereden. Ik zie niet een reden voor een straf hier.
Hij bleef gewoon op de ideale lijn rijden en hinderde duidelijk de anderen. Dat was een gevaarlijke situatie en zou imho moeten bestraft worden.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

sanderb schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:04:
[...]

Er rijden gelukkig voornamelijk goede coureurs rond in de F1... en daarvan zijn er elke race een paar bij die hele mooie dingen laten zien.
Gelukkig wel ja anders werd het helemaal zo'n saai spelletje om naar te kijken.
De actie in blanchimont was uitzonderlijk. Dat is een punt waar je in de F1 niet snel een actie buitenom zal zien.
Het is dat het gister slecht afliep maar in de GP2 werd het ook geprobeerd. Natuurlijk is zo'n aktie supervet om te zien ongeacht hoe het mannetje achter het stuurtje heet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een goede coureur zijn is meer dan goed sturen. Dat is je ook in de kijker rijden en je sponsoren blij maken. Daarbij helpt het zeker dat je vader mensen in die wereld kent, maar de jongen lijkt zelf ook wel het talent te hebben om zich drijvende te houden.

Hoe het anders was gelopen weet je nooit, maar op basis van wat hij inmiddels heeft laten zien kan je wel redelijk zeggen dat dit geen typische pay-driver is.
Destruction schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:07:
@Camacha: Net of Wikipedia compleet is als er Nederlander staat terwijl-ie 2 nationaliteiten heeft volgens jou. Iets met pot en ketel?
Er staat niets dat onwaar is.
NickThissen schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:08:
Nee hoor... natuurlijk moet je de grenzen op zoeken, maar als er bij elke inhaal actie sprake is van 'verlies van controle' dan doe je het toch niet goed.
Er is geen sprake van een (volledig) verlies van controle, want dan was het een spin of ander grootschalig incident geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Mooie inhaalacties worden naar mijn weten hier toch ook gewoon genoemd? Ja als Max het doet hoor je er meer mensen over hier. Vreemd he met een Belg Nederlander ;). Is met iedere sport zo waar een Nederlander actief in is.

De goal van Van Persie op het WK was ook minder mooi geweest als Ronaldo hem gemaakt had ;).

[ Voor 17% gewijzigd door Vos op 23-08-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:49

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

sanderb schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:04:
[...]

Deze race Kvyat die heel sterk reed (next car?!...) , Grosjean die gewoon op het podium staat.. en Vettel die dapper probeerde maar waar het niet lukte. En Max..

Niet voor niets hebben ze direct na de wedstrijd bij de BBC de beelden van die inhaalactie die ze samen met Max doorspreken.

En dit is precies wat Max moet doen: Uitzonderlijke acties die lukken. En dat de actie op RAI niet lukt is dan ook minder erg. Pas als hij er bij zo'n actie 3 anderen uitkegeld of zichzelf een DNF bezorgd is hij dom bezig. Vooralsnog lukt het hem aardig om positief op te vallen.
Hij heeft inmiddels de naam een agressieve coureur te zijn, maar hij wordt niet gezien als een brokkenpiloot.

En dat Verstappen liefhebbers een beetje te snel in de verdediging schieten komt inderdaad door jarenlang -en zelfs nu nog- de grindbakgrappen te horen van de 15 miljoen bondscoaches die dit land rijk is :+
^ met hierboven. Dankjewel. Zo'n verhaal typen op een tablet is geen pretje dus het blijft vandaag bij one-liners van mij ;)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Destruction schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:07:
[...]

Kijk, een voorbeeld van iemand die precies snapt wat ik hiermee heb willen zeggen :) Dat is een stuk beter dan mensen die meteen op hun achterste poten gaan staan, waarvoor dank :)

@Nick: Max gaf in het interview aan dat-ie downforce verloor omdat-ie (te) dicht achter Massa terecht kwam. Dan kun je urenlang blijven hameren dat Max het allemaal zo fout gedaan heeft, en als Max hierdoor z'n auto in de muur geparkeerd had had ik je groot gelijk gegeven, maar in dit geval vind ik het nogal overdreven hoe je erop reageerde. Niets meer, niets minder.

Even trollen hoor ;).

Gezien Max' ervaring in Monaco met remmen terwijl er mensen voor je zitten, zou je denken dat hij daar nu van geleerd zou hebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Een zogenaamde "remproef" (waar of niet waar) kun je nooit op anticiperen als je een inhaalactie wilt proberen. ;)

Zo de "trol" is gevoed. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Requiem19 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:11:
[...]

Even trollen hoor ;).

Gezien Max' ervaring in Monaco met remmen terwijl er mensen voor je zitten, zou je denken dat hij daar nu van geleerd zou hebben >:)
Yup en in Monaco hebben ze niet kunnen bewijzen dat Grosjean eerder van het gas ging/remde dan de rondes ervoor, dus is het terecht dat ze Max de aanrijding hebben aangerekend.

Ook daar was het jammer dat meneer Massa zijn mond open deed, die kon zich beter stil houden. Antwoord van Max daarop was ook geniaal. Laat 'm maar lekker van zich afbijten, je bent de jongste en je moet zeker niet over je heen laten lopen maar je mannetje staan. Achter het stuur en naast de baan.

Ik vind het geheel prima dat jullie een Formule 1 willen met allemaal grijze muizen die geen risico's meer durven nemen. Maar dan moeten jullie ook respecteren dat ik liever een Formule 1 heb met coureurs a la Senna, Hamilton en (bijvoorbeeld) nu Max, die er wél voor gaan. Of moet ik nu echt het befaamde interview met Senna hier gaan posten?

[ Voor 42% gewijzigd door Destruction op 23-08-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
sjaool schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:12:
Een zogenaamde "remproef" (waar of niet waar) kun je nooit op anticiperen als je een inhaalactie wilt proberen. ;)

Zo de "trol" is gevoed. :+
Oh wacht, Massa deed een braketest op Verstappen, om z'n voormalig teamgenoot Raikkonen een handje te helpen!!

Zo heerlijk als alles opeens weer logisch is >:) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Is verstappen nog under investigation vanwege het buiten de baan gaan bij het inhalen van bottas?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Button nu op de BBC. Laat toch wel merken dat-ie het beschamend vindt om achteraan rond te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
aicaramba schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:16:
Is verstappen nog under investigation vanwege het buiten de baan gaan bij het inhalen van bottas?
Volgens mij niet. Hij was er ook nog niet voorbij op dat moment. Weet niet hoe ver hij buiten de baan zat? Volgens mij is buiten de baan gaan echt met 4 wielen ernaast en telt de curb zelfs nog mee als baan?
Als ze dit gaan bestraffen zou ik ook een slechte zaak vinden. Als we alleen nog maar inhaalacties gaan zien aan het einde van de DRS zone(s) is de lol er snel af.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik las het op nujij, maar dat is natuurlijk niet de meest betrouwbare bron. Vandaar mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Omdat ik denk dat het toch nodig is, hier nog even het interview waar Senna DE opmerking maakt.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=pdCWDSpwv9U]
"If you no longer go for a gap, you're no longer a racing driver"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Requiem19 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:15:
[...]

Oh wacht, Massa deed een braketest op Verstappen, om z'n voormalig teamgenoot Raikkonen een handje te helpen!!

Zo heerlijk als alles opeens weer logisch is >:) 8)
Sh*t, geen alu hoedje op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Destruction schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:21:
Omdat ik denk dat het toch nodig is, hier nog even het interview waar Senna DE opmerking maakt.

[video]
"If you no longer go for a gap, you're no longer a racing driver"
Niet de meest gelukkige quote. Jacky Stewart stelt die vraag naar aanleiding van zijn crash met Prost op Suzuka in 1990, waar Senna Prost gewoon bewust uitschakelt om wraak te nemen voor 1989.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Requiem19 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:24:
[...]

Niet de meest gelukkige quote. Jacky Stewart stelt die vraag naar aanleiding van zijn crash met Prost op Suzuka in 1990, waar Senna Prost gewoon bewust uitschakelt om wraak te nemen voor 1989.

[video]
Dat kan wel zo zijn, maar het statement wat-ie daarna maakt kan ik het alleen maar mee eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Zeker, volledig mee eens.

Daarom is het ook zo gaaf om naar Max te kijken. Je zag hem in de laatste ronde nog proberen Raikkonen eruit te remmen met een do or die actie in de Busstop, maar Raikkonen had dat ruim op tijd door en verdedigde de binnenkant goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

sanderb schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:19:
[...]

Volgens mij niet. Hij was er ook nog niet voorbij op dat moment. Weet niet hoe ver hij buiten de baan zat? Volgens mij is buiten de baan gaan echt met 4 wielen ernaast en telt de curb zelfs nog mee als baan?
Rumbles tellen niet mee als baan. Er staan doorgetrokken witte lijnen aan beide zijden van het asfalt en daar mag je niet met 4 wielen naast staan om een "voordeel" te krijgen. Iemand willen inhalen en een positie ermee pakken, lijkt me "voordeel".

Ik ben desondanks ook geen racecontrol/marshal dus moet het antwoord schuldig blijven of er nog iets uitgedeeld moet/gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:24:
waar Senna Prost gewoon bewust uitschakelt om wraak te nemen voor 1989.
Even uit pure interesse: waar haal je die opzet vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:30:
[...]

Wikipedia: 1989 Japanese Grand Prix & Wikipedia: 1990 Japanese Grand Prix ;)

Iets met verkeerde beslissingen van de stewards die (vermeend) ervoor zorgden dat 1990 na 13 seconden in de grindbak eindigde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:30:
[...]

Wat mij betreft is dat de algemene consensus onder Formule 1 fans. Maar jij denkt er anders over? ;).

Uit mijn hoofd meen ik me ook te herinneren dat Senna, na de 1989 farce en diskwalificatie door Balestre, ook wel eens gezegd heeft dat hij het dan wel 'zo' zou oplossen.

Argument 3 is dat je T1 van Suzuka alleen kunt inhalen als je redelijk ver naast je tegenstander bent. Een topcoureur als Senna wist dat een dergelijke manoeuvre niet ging werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:34:
Wat mij betreft is dat de algemene consensus onder Formule 1 fans. Maar jij denkt er anders over? ;).
Dit is wat er mis is met dit topic. Iedereen vat alles gelijk op als een uitdaging of verpiswedstrijd. Zo valt er geen leuke, normale discussie meer te voeren.

Ik doe er even niet aan mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:38:
[...]

Dit is wat er mis is met dit topic. Iedereen vat alles gelijk op als een uitdaging of verpiswedstrijd. Zo valt er geen leuke, normale discussie meer te voeren.

Ik doe er even niet aan mee :)
Zo vatte ik jouw opmerking in ieder geval niet op, maar jij de mijne dus wel. Dat is geheel aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 22:02

krvabo

MATERIALISE!

MAX3400 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:29:
[...]

Rumbles tellen niet mee als baan. Er staan doorgetrokken witte lijnen aan beide zijden van het asfalt en daar mag je niet met 4 wielen naast staan om een "voordeel" te krijgen. Iemand willen inhalen en een positie ermee pakken, lijkt me "voordeel".

Ik ben desondanks ook geen racecontrol/marshal dus moet het antwoord schuldig blijven of er nog iets uitgedeeld moet/gaat worden.
https://gfycat.com/UnawareBowedDrake

Hier zie je duidelijk dat Max alweer achter Nasr zit (ernaast, maar er achter), voordat hij hem passeert. Hij heeft geen voordeel gehaald (hij vertraagt zelfs) bij het van de baan zijn.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-09 14:49
VES had echt een mooie race, volgens mij 1 van de weinig die echt op andere plekken als DRS inhaalde.
Momentje met RAI/MAS in de laatste ronde is een mooi leermomentje, als hij die momenten ook goed gaat af ronden wordt hij een hele grote. (Hij is nu al op de goede weg, don't get me wrong)

Hij is nog maar 17 en laat zich nu al zo positief zien in de F1, maar perfect is hij (nog) niet, (verwacht ik overigens ook niet van hem)

Deze jongen staat gewoon P10 in het kampioenschap, dat moet toch een droom zijn....
Hopelijk kunnen we nog vele jaren van hem genieten, want hij is voorlopig wel de smaakmaker.

*Heb maar even alles genuanceerd, anders krijg ik iedereen over me heen dat ik te kritisch ben op Max. :+ *
krvabo schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:46:
[...]

Hier zie je duidelijk dat Max alweer achter Nasr zit (ernaast, maar er achter), voordat hij hem passeert. Hij heeft geen voordeel gehaald (hij vertraagt zelfs) bij het van de baan zijn.
Als dit bestraft gaat worden (wat ik betwijfel), dan zie je nergens behalve met DRS meer inhaal acties.
Je rijdt beide op de limiet (naast elkaar) en probeert genoeg ruimte te geven aan elkaar zonder veel tijd in te boeten. (Tevens verloor VES tijd hierdoor volgens mij en had hij er anders ook naast gezetten bij de Busstop) >:)

[ Voor 31% gewijzigd door Ithric op 23-08-2015 16:50 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Requiem19 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:41:
[...]

Zo vatte ik jouw opmerking in ieder geval niet op, maar jij de mijne dus wel. Dat is geheel aan jou.
Ik moet hem (Camacha) er gelijk in geven dat meestal dit soort discusies wat verhitter verlopen. In mijn ogen erg jammer en bovendien ook onnodig.

Bij voetbal vraag ik me al af of dat komt door het gebrek aan IQ van de gemiddelde supporter, of wat daar de oorzaak van moet zijn.. Maar de Formule1 is in mijn ogen altijd een sport geweest waarbij de supporters van de sport elkaars favoriet respecteren (ik ga er even vanuit dat we hier niemand hebben die fan is van Maldonado. Als dat wel zo is, sorry dat ik hem noemde als iemand die niet in de F1 thuis hoort :+) en dat zie ik graag zo blijven ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

krvabo schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:46:
[...]

Zei ik toch; ik weet niet of ervoor bestraft moet worden? Neemt niet weg, als twijfelgeval, dat als hij op tijd had moeten liften om niet buiten de baan te komen, de inhaalactie in de chicane niet geslaagd was. De vraag is dan inderdaad (waar mogelijk) of er "voordeel" behaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 19:50
Max is under investigation voor die inhaalactie op Bottas.

https://twitter.com/cmckinleyF1/status/635454871592943617

Nog een bron:
http://www.gpupdate.net/n...dleiding-na-belgische-gp/

[ Voor 33% gewijzigd door Ryur op 23-08-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
Ithric schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:47:
Als dit bestraft gaat worden (wat ik betwijfel), dan zie je nergens behalve met DRS meer inhaal acties.
Je rijdt beide op de limiet (naast elkaar) en probeert genoeg ruimte te geven aan elkaar zonder veel tijd in te boeten. (Tevens verloor VES tijd hierdoor volgens mij en had hij er anders ook naast gezetten bij de Busstop) >:)
Nasr ging ook nog eens daarna naar binnen. Het heeft VES eigenlijk vooral tijd gekost...en de mogelijkheid geboden om wat ervaring op te doen :)

Voor de liefhebbers:
YouTube: Max Verstappen overtakes Nasr. Belgium Spa Grand Prix 2015

Niet goed te zien, maar volgens mij zit hij inderdaad aeven met 4 wielen naast de witte lijn. Dan is de vraag of hij ook naast Nasr had gezeten voor de bus stop als hij daar niet al ernaast zat.
Nu maakt het niet uit. Nasr naar binnen, en actie op te baan zonder schade.
Ik verwacht dan ook geen straf...of het moet weer zo'n lullig puntje op zijn licentie zijn.

zoals ik al eerder zei: Dit zijn precies de momenten waar hij het nu van moet hebben om te kunnen laten zien wat hij kan.

Hij profiteert ook weer maximaal van het uitvallen van Sainz. Die juist in de Q een visitiekaartje afgaf. Die jongen heeft misschien minder motoren gebruikt dan Max, maar ook hij heeft zijn portie pech meer dan gehad.
Begin het bijna jammer te vinden dat er ook internationaal zoveel meer aandacht voor VES is. Sainz doet het heel erg goed en in de kwalificatie zelfs simpelweg beter.
Max heeft nuttige ervaring opgedaan door vol de gevechten aan te (kunnen) gaan.. Sainz mocht op 2 ronden achterstand wat rondjes rijden tot hij naar binnen werd gehaald voor een DNF..

[ Voor 11% gewijzigd door sanderb op 23-08-2015 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vettel moet zich ook melden, die is blijkbaar zo boos dat hij zich niet heeft laten wegen ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Hoe kom jij op Nasr (12 of 9?)?
Hij is under investigation voor Bottas (77)?
Wat heeft dit te maken met de link die jij geeft?

[ Voor 4% gewijzigd door Ryur op 23-08-2015 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
^^Oeps: zie hierboven, klopt niet wat ik wou uitleggen..

Even kijken of we dat moment kunnen vinden.

Deze vermoed ik?
http://www.sport1.nl/vide...stappen-langs-bottas.html

Hij vocht gewoon met de auto, hij won daar niet de plaats mee en zorgde juist dat Bottas weer een potentiële actie kon maken.
(goed opgelost dus door de marshals, wel even laten weten dat er naar gekeken wordt maar geen straf.)

[ Voor 155% gewijzigd door Ithric op 23-08-2015 17:07 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vettel: "I didn't go off the track but, out of the blue, the tyre explodes. It's not acceptable."
Nou, dan moet hij de Eau Rouge video maar eens kijken ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Verstappen niet bestraft en behoudt achtste positie

http://www.gpupdate.net/n...-behoudt-achtste-positie/

[ Voor 51% gewijzigd door Ryur op 23-08-2015 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
Ryur schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:02:
[...]

Hoe kom jij op Nasr (12 of 9?)?
Hij is under investigation voor Bottas (77)?
Wat heeft dit te maken met de link die jij geeft?
Crap.. Je hebt helemaal gelijk.. Niet goed gekeken en dacht dat het over de wieltjes naast de baan bij Nasr ging..
Bij Bottas zat ie er inderdaad ook naast...
Maar blijkbaar toch geen straf dus? fijn :)

YouTube: Max Verstappen overtakes Bottas. Belgium Spa Grand Prix 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Geen straf idd. Maar dan vraag ik me af of Bottas (Williams) geklaagd heeft bij de stewards? Als ik het zo lees zijn het iig niet de stewards zelf geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Laatst online: 18-06 08:59

Shva

aka Jos_theboss

Rot es op met die drs na eau rouge, spa is verpest :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 11:46
Shva schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:11:
Rot es op met die drs na eau rouge, spa is verpest :(
Eens, DRS moet korter daar

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Jep, dit verpestte de race best wel he...

De inhaalacties buiten het DRS gebied waren veel gaver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Destruction schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:45:

Het is altijd wel weer typisch Nederlands. Heel de (F1) wereld is zwaar onder de indruk van Verstappen en "wij" nederlanders moeten om het kleinste dingetje iemand volledig afzeiken |:(
Dit dus, dat was altijd bij Jos Verstappen al, maar is ook bij voetbal zo en ook bij VDG "wat echt een overduidelijke paydriver is die dankzij schoonpapa erin zit" (zonder zich in VDG te verdiepen want dat is allesbehalve een paydriver omdat 'ie in andere raceklasses uitstekend gepresteerd heeft zonder steun van zijn schoonvader). Af en toe is het beschamend om NL'er te zijn: "WE" hebben gewonnen en "ZE" hebben verloren-mentaliteit. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Maar laat dan eens zien waar je die mentaliteit ziet?

De gehele Nederlandse media is extreem positief over Verstappen. Zelfs het Monaco incident werd behoorlijk positief weggeschreven.

In dit topic heb ik welgeteld 3 mensen (waaronder ik) geteld die een verbeterpunt hebben aangegeven. Dus die hele dramatische mentaliteit die jij schetst zie ik mbt Max Verstappen echt totaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
*Laat maar, ik reageer niet hierop*
(waar is de verwijder knop als je hem zoekt!)

[ Voor 88% gewijzigd door Ithric op 23-08-2015 17:29 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Requiem19 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:25:
Maar laat dan eens zien waar je die mentaliteit ziet?

De gehele Nederlandse media is extreem positief over Verstappen. Zelfs het Monaco incident werd behoorlijk positief weggeschreven.

In dit topic heb ik welgeteld 3 mensen (waaronder ik) geteld die een verbeterpunt hebben aangegeven. Dus die hele dramatische mentaliteit die jij schetst zie ik mbt Max Verstappen echt totaal niet...
Gaat niet zozeer om dit topic, maar check reacties op nieuwsberichten (nujij of een willekeurig forum) maar eens: dan is het altijd kommer en kwel om de minste of geringste dingen. Dat is denk ik ook waar Destruction op doelt en had hij het niet alleen over dit topic maar gewoon NL in zijn algemeen. ;)
Ithric schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:25:
Weet je wat ik erg vind, dat omdat het zoon super talent is je niks mag zeggen wat op kritiek lijkt. (wordt elke keer bevestigd weer)

Waarom als iemand aangeeft dat hij het beter had kunnen oplossen, meteen aangevallen hierop.
Zo jammer voor een communitie als GOT.
Probleem is dat het oordeel al geveld was voordat er tekst en uitleg gegeven was: voordat Verstappen uitgelegd had dat 'ie geen grip meer had was het oordeel alweer geveld hier.

[ Voor 33% gewijzigd door Bart-Willem op 23-08-2015 17:32 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Bart-Willem schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:29:
[...]

Gaat niet zozeer om dit topic, maar check reacties op nieuwsberichten (nujij of een willekeurig forum) maar eens: dan is het altijd kommer en kwel om de minste of geringste dingen.
Leuk en aardig, maar waarom worden mensen hier dan aangevallen om een objectieve observatie van hun zelf? (zie ook wat Reqeuim zegt hierover, 1 post hierboven)

Dit is geen Telegraaf.nl/Nu.nl waar mensen gewoon wat roepen zonder onderbouwing, tevens hebben vele van hun 1x een F1 race gekeken of kijken hooguit 1 seizoen.

Hier op GOT kijken mensen toch echt al wat langer dan dat vaak, of ze geven niet een reactie zoals daar.

[ Voor 3% gewijzigd door Ithric op 23-08-2015 17:32 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Nou, dan kan ik je aanraden om de Max Verstappen fanpagina eens te volgen op Facebook. Daar worden mensen die niet meedoen in de polonaise ritueel geslachtofferd :).

Kortom, daar lees je een heerlijke zee van positivisme. Overigens is die pagina nog best nuttig, omdat ze er heel goed alle nieuwtjes omtrent Max delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:20

iichel

Gazoooo

snap wel dat ie under investigation is voor de actie op Bottas, 4 wielen buiten de witte lijn bij de linker knik

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ithric schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:31:
[...]

Leuk en aardig, maar waarom worden mensen hier dan aangevallen om een objectieve observatie van hun zelf? (zie ook wat Reqeuim zegt hierover, 1 post hierboven)

Dit is geen Telegraaf.nl/Nu.nl waar mensen gewoon wat roepen zonder onderbouwing, tevens hebben vele van hun 1x een F1 race gekeken of kijken hooguit 1 seizoen.

Hier op GOT kijken mensen toch echt al wat langer dan dat vaak, of ze geven niet een reactie zoals daar.
Dat soort reacties komen hier soms ook voorbij hoor, meestal wel "in the heat of the moment" en dan kan ik er prima mee leven. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
iichel schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:33:
snap wel dat ie under investigation is voor de actie op Bottas, 4 wielen buiten de witte lijn bij de linker knik
Er wordt geen actie ondernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hebben we na al die jaren weer eens een competitieve rijder in de auto, die we zowel in Nederland alsook in half België kunnen verstaan, waarbij ook nog eens wat te genieten valt her en der op de banen, en dan nog is het gezeur niet van de lucht.

Ik hoop de inhaal-actie op Alonso ook nog onder ogen te krijgen. Want wat ie later aan de buitenzijde deed, deed ie volgens mij op vrijwel dezelfde plek, al eerder bij Alonso aan de binnenzijde (meen ik in de achtergrond gezien te hebben). We gaan opzoek naar onboard beelden waardoor daar hopelijk wat meer duidelijkheid over gaat komen.

Ik heb in ieder geval genoten en kan weer twee weken teren op deze race en dit resultaat :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:45:
Ik heb in ieder geval genoten en kan weer twee weken teren op deze race en dit resultaat :)
Inderdaad, laten we hiervan genieten. Als fan is dit een veel leukere periode dan waar bijv. Hamilton in zit; die kan eigenlijk alleen maar verliezen.

Vond het overigens wel apart dat er geen herhaling getoond werd, terwijl de DRS inhaalacties op Kemmel er soms wel 2 kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:28

vhal

ಠ_ಠ

gambieter schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:04:
[...]

Nou, dan moet hij de Eau Rouge video maar eens kijken ;)
Die band linksachter is nou niet 1 die echt vol de curbs raakt. Of deed Rosberg hetzefde in de vrije trainingen?

Pirelli komt wel weer weg met een smoes...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

[knip]
Die zin snap ik niet, bedoel je nou dat ie er zelf voor koos om buiten te blijven? Ik dacht namelijk dat het team dat besloten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
De onboards van Max:

https://vid.me/0Cdg

Die move op Alonso ook zeg, wow. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Roamor schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:17:
De onboards van Max:

https://vid.me/0Cdg

Die move op Alonso ook zeg, wow. _/-\o_
Bedankt voor het delen! Jezus, die move op Alonso was zo mogelijk nog heftiger dan de move op Nasr.

Extreem gaaf 8). Ook mooi om te zien hoe ontzettend enthousiast Davidson wordt van Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Die samenvatting van beelden zegt alles waarom iedereen zo enthousiast is over de Max. :D
Max is een ruwe diamant die geslepen moet worden door ervaring en daar is hij nu heel druk mee bezig. :)

Ook al heeft hij meer race-ervaring dan de meeste coureurs die nu in de F1 rondrijden.

Max zijn start was niet perfect maar als je ziet hoe snel hij dat kleine foutje corrigeert en daarna binnen een paar bochten vier man inhaalt dan heb je toch een behoorlijke mate van inzicht en anticipatievermogen. 8)

[ Voor 50% gewijzigd door sjaool op 23-08-2015 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Requiem19 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:24:
[...]

Bedankt voor het delen! Jezus, die move op Alonso was zo mogelijk nog heftiger dan de move op Nasr.

Extreem gaaf 8). Ook mooi om te zien hoe ontzettend enthousiast Davidson wordt van Max.
Inderdaad zeg, dat met Alonso niet eens gezien tijdens de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
hardware-lover schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:45:
Hebben we na al die jaren weer eens een competitieve rijder in de auto, die we zowel in Nederland alsook in half België kunnen verstaan, waarbij ook nog eens wat te genieten valt her en der op de banen, en dan nog is het gezeur niet van de lucht.

Ik hoop de inhaal-actie op Alonso ook nog onder ogen te krijgen. Want wat ie later aan de buitenzijde deed, deed ie volgens mij op vrijwel dezelfde plek, al eerder bij Alonso aan de binnenzijde (meen ik in de achtergrond gezien te hebben). We gaan opzoek naar onboard beelden waardoor daar hopelijk wat meer duidelijkheid over gaat komen.

Waar slaat dit dan op, omdat iemand een verbeterpunt heeft op een actie is het meteen gezeur.

Is het echt zo diep gezonken hier? :F

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ithric schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:41:
[...]

Waar slaat dit dan op, omdat iemand een verbeterpunt heeft op een actie is het meteen gezeur.

Is het echt zo diep gezonken hier? :F
Ik ben het met jou eens hoor, maar er is gewoon een aantal mensen behoorlijk euforisch over Max' prestaties (en terecht). Die mensen ervaren het nogal als een domper als je dan een minder punt benoemt.

Echter, wat mij betreft blijven mensen die ook mindere punten willen benoemen dat gewoon doen. Niets aantrekken van die raspositivisten ;). Max is thuis waarschijnlijk de eerste die zelf in iRacing vanavond nog eens met Atze die remactie in Les Combes gaat oefenen. Want in tegenstelling tot sommige fans, is hij (thank god!) volgens mij wel behoorlijk zelfkritisch en leergierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Wat een geweldige race van Max en wat een azijnzeikers zitten hier.... bwegh.

Anyways, het was de laatste ronde en de laatste keer DRS. Daarmee was het ook de laatste kans om Kimi te pakken. Chapeau voor de poging! Als je de beelden terugkijkt was er geen andere optie dan OF erachter blijven OF in de vuile lucht van de Williams te komen.

Als je dan vanaf achteren niets te vrezen hebt, en alleen maar wat kan winnen dan doe je dat toch?

--- Racing, because all other sports require one ball. ----

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Exocet schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:35:
[...]
Inderdaad zeg, dat met Alonso niet eens gezien tijdens de race.
En deze bedoelde ik dus, het was wel in beeld, maar dan ver achterin ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
asing schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:00:

Anyways, het was de laatste ronde en de laatste keer DRS. Daarmee was het ook de laatste kans om Kimi te pakken. Chapeau voor de poging! Als je de beelden terugkijkt was er geen andere optie dan OF erachter blijven OF in de vuile lucht van de Williams te komen.

Als je dan vanaf achteren niets te vrezen hebt, en alleen maar wat kan winnen dan doe je dat toch?

EDIT:
Ik geef het op, met dat gezeik alleen maar hier.
Ga wel op de Telegraaf.nl kijken, daar verwacht ik het teminste

[ Voor 11% gewijzigd door Ithric op 23-08-2015 19:10 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Rustig jongens. Ja, hij rijdt geweldig. Ja, hij rijdt soms nog wat onbezonnen. Beide dingen mogen genoemd worden.

Hij heeft trouwens de laatste 4 races 3x top 8 gereden. Toch netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
asing schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:00:

Het punt was dat Max juist wel die poging moest doen op Kimi én dat hij ook alles goed deed, behalve op tijd remmen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
aicaramba schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:07:
Rustig jongens. Ja, hij rijdt geweldig. Ja, hij rijdt soms nog wat onbezonnen. Beide dingen mogen genoemd worden.

Hij heeft trouwens de laatste 4 races 3x top 8 gereden. Toch netjes.
Tja mensen lezen alleen wat ze zelf willen lezen, ik en de andere (azijnzeikers) geven hem ook genoeg lof namelijk. :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Requiem19 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:08:
[...]

Het punt was dat Max juist wel die poging moest doen op Kimi én dat hij ook alles goed deed, behalve op tijd remmen :).
Het grappige is dat de 'licht' kritische mensen hier voor het merendeel mensen zijn die redelijk serieus simracen (iRacing) en wellicht iets anders naar racen kijken vanwege de simrace ervaring.

Ik bedoel daarmee niet dat simracers gelijk meer verstand van racen hebben hoor, maar meer dat simracers het iets anders benaderen omdat je weet hoe kut het is als je alles verpest met 1 move in iRacing etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Requiem19 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:14:
[...]

Het grappige is dat de 'licht' kritische mensen hier voor het merendeel mensen zijn die redelijk serieus simracen (iRacing) en wellicht iets anders naar racen kijken vanwege de simrace ervaring.
Ik niet... Ondanks dat ik wel van race-spelletjes hou maar dat neem ik niet mee in mijn posts in dit topic. Azijnzeiker of niet; de objectiviteit ten opzichte van F1 is sinds het begin van dit seizoen ontzettend ver te zoeken op verschillende Nederlandstalige sites/forums (al dan niet van commerciele insteek).

In zijn algemeenheid; vanaf Australie was het Verstappen voor en Verstappen na op Veronica & Sport1. Wat anderen ook al aangeven, ook de Telegraaf maar ook Nu.nl staan vol met artikelen over de prestaties van Verstappen. Ongetwijfeld allemaal correct en hoogstaand journaille. maar als ik even snel naar http://www.nu.nl/formule-1 kijk, is gemiddeld 1 op de 7 berichten over de 19 andere coureurs met enig nieuwswaardig bestaan op mijn 1440p-monitor. Is dat dan slecht of goed? Persoonlijk vind ik het een glijdende schaal van journalistieke creativiteit; het is voor de gemiddelde lezer helemaal niet meer terug te vinden waarom Pirelli random last heeft van kapotte banden. Er staat sowieso 0 achtergrond-info dit jaar op Nu.nl en zelfs het artikel over 900 GP's van Ferrari is een keiharde aanfluiting qua info; het gaat hier wel over "wereldmerk" Ferrari en een mijlpaal van jewelste. Zelfs F1.com geeft meer info vrij dan Nu.nl & Olav Mol bij elkaar in een heel weekend aan "gewauwel".

Wat moet er dan? Ook op GoT dan maar 2 topics maken? "[F1] Seizoen 2015 - Verstappen Department" & "[F1] Seizoen 2015 - Hardcore Fans"? Lijkt me ook niet de bedoeling toch? Nou ja, denk dat ik dan (net als sommigen hier) dit topic maar moet laten verdwijnen in "Mijn Topics"; de grenzen van kritiek & lof kunnen amper overschreden worden aangezien de schenen & roze zonnebrillen van een flink aantal GoT'ers uitermate gevoelig zijn voor een minieme disturbance in de (race-)force.

Alvast bedankt voor de gebruikelijke "don't let the door hit you on your way out" maar ik zal me mogelijk wel vervoegen in andere race-topics op GoT; heb liever weinig maar correcte info dan een constante flame-war over wie het het beste weet of & waarom Verstappen iets wel/niet heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo. nu de rust weer terug is. Wel zonde dat TR zonder Sainz weer punten is verloren voor p5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:00
Interview bbc met coulthard en eddie jordan, ook over de inhaal actie op raikkonen waarbij hij aangaf geen downforce meer te hebben door massa die voor hem reed..

2015 Belgium - Post-Race: BBC Max Verstappen

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Die pluimen van Mercedes blijf ik toch ook wel apart vinden:
https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/635428246985830400
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:40:
Zo. nu de rust weer terug is. Wel zonde dat TR zonder Sainz weer punten is verloren voor p5.
Balen voor het team idd, en ook voor Sainz, die wel erg de pechduivel mee ziet rijden de laatste wedstrijden. Het puntenverschil tussen beiden is nu wel erg geflatteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Requiem19 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:08:
[...]

Niet zo mee eens :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cXOH0aZ.png

Hier zit Max er net voor en de vleugel klapt op.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WDlO98A.png

Hier gaat iedereen weer op de racelijn zitten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nqANfhb.png

Max gaat naar buiten, Massa naar binnen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HSagtEv.png

En daar blokkeert Max.

Ik zie niet echt ruimte om eerder te remmen want daar zit Kimi nog.Die zit op oude banden en die wil je niet verrassen door net even wat vroeger te remmen. Bij foto 3 zie je Kimi wel wat eerder remmen dan Max, dus daar had het gekund. Maar met een beetje pech redt Kimi dat niet en wordt je van achteren aangetikt. Was Massa wat verder weg geweest dan was het wel gelukt. :P

[ Voor 4% gewijzigd door asing op 23-08-2015 20:03 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
Je hoeft er niet 100% voorbij, hij had de binnenbocht evengoed na de 1e bocht naar rechts. Hij remde te laat en juist daarom blokkeerde hij door net ff over de limiet te gaan. Ja leuk dat Massa daar zit en zijn downforce verpest maar hij heeft ogen. Max was te gretig maar het zag er in ieder geval entertaining uit :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
kevz schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 20:05:
Je hoeft er niet 100% voorbij, hij had de binnenbocht evengoed na de 1e bocht naar rechts. Hij remde te laat en juist daarom blokkeerde hij door net ff over de limiet te gaan. Ja leuk dat Massa daar zit en zijn downforce verpest maar hij heeft ogen. Max was te gretig maar het zag er in ieder geval entertaining uit :P
Zeker entertaining! En hij is zelf bijzonder blij met P8 : http://www.gpupdate.net/n...plek-heel-goed-resultaat/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
asing schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 20:01:
[...]

Niet zo mee eens :

[afbeelding]

Hier zit Max er net voor en de vleugel klapt op.

[afbeelding]

Hier gaat iedereen weer op de racelijn zitten.

[afbeelding]

Max gaat naar buiten, Massa naar binnen.

[afbeelding]

En daar blokkeert Max.

Ik zie niet echt ruimte om eerder te remmen want daar zit Kimi nog.Die zit op oude banden en die wil je niet verrassen door net even wat vroeger te remmen. Bij foto 3 zie je Kimi wel wat eerder remmen dan Max, dus daar had het gekund. Maar met een beetje pech redt Kimi dat niet en wordt je van achteren aangetikt. Was Massa wat verder weg geweest dan was het wel gelukt. :P
Thanks voor de screenshots. Discussieert makkelijker :-).

Op screenshot 1 zit Max nog aan de buitenkant en Kimi aan de binnenkant. Die vleugel klapt pas op zodra je gas los laat, dat deed Max dus later dan Kimi en Massa.

Als hij eerder geremd had, had Kimi niet naar de buitenkant gekund. Dit deed Kimi pas toen hij zag dat Max veel later remde. Daarmee gaf Max Kimi de ruimte om weer naar de racelijn te gaan.

Dus eerder remmen had Kimi in ieder geval niet boven op Max laten klappen.

Maar laten we er niet te lang bij stilstaan. Ik kijk liever naar de on boards van Alonso terwijl hij door Max ingehaald wordt (includief Spaans gevloek? ;--))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ik kijk/luister nog het liefste naar de Engelse commentatoren. :+

En dit gebeurde er ook nog : https://twitter.com/JaneBleach/status/635461363104653312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Requiem19 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 20:22:
[...]

...

Maar laten we er niet te lang bij stilstaan. Ik kijk liever naar de on boards van Alonso terwijl hij door Max ingehaald wordt (includief Spaans gevloek? ;--))
Misschien even delen? Wil ik ook wel zien 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Exocet schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:00:
[...]

Misschien even delen? Wil ik ook wel zien 😀
Ik heb ze ook niet, was meer een hint van 'Wie wil dit even met ons delen' :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
Ik blijf altijd in mijn achterhoofd houden dat de mensen die tweeten voor merken ook maar mensen zijn.. In dit geval ook nog eens zeker weten F1 liefhebbers. En er zijn maar weinig F1 liefhebbers die die actie op blanchimont niet kunnen waarderen.

Dat Mercedes gecharmeerd was van Max wisten we ook al. RBR kon direct een stoeltje bieden, Mercedes niet... anders had Max misschien wel bij een van de Mercedes powered teams gereden.
Dan mogen ze blijven flirten toch? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:57

Arfman

Drome!

Precies! Dit jaar Hamilton WK, die geeft aan dat Rosberg hem niet meer bedreigd/pusht, en Mercedes zegt "dan geven we je een hele kluif" en contracteert Max voor 3 jaar.

;)

EDIT: maar holy shitballs die move bij Blanchimont! Ik zat echt te kijken en dacht "die gaat zo de muur in, einde carrière" en hij haalt het ook nog .. wtf. Echt hartslag 200.

[ Voor 33% gewijzigd door Arfman op 23-08-2015 21:26 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Pagina: 1 ... 58 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Vragen over hoe Sport1, Sport1Go of wat dan ook te ontvangen zijn offtopic en zullen in de prullenbak verdwijnen.

Welke zender zendt wat uit?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.