I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
"When you grow up your heart dies"
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Maar toch dank je wel voor Max
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Jinxed Vettel lekker danPWM schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:27:
Oh wat hoop ik dat Grosjean het niet red, en gewoon lekker in de grindbak (hebben we die?) beland.
De race net 2 rondjes te lang voor die band. Ves dan toch 8!PWM schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:27:
Oh wat hoop ik dat Grosjean het niet red, en gewoon lekker in de grindbak (hebben we die?) beland.

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
[ Voor 17% gewijzigd door NickThissen op 23-08-2015 15:29 ]
Dit mogen ze idd wel bestraffen ja.... Hij gaat amper aan de kant en anderen gaan links en rechts erlangs.PWM schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:29:
Vettel krijgt hoop ik een zware straf voor het blijven rijden.
Gokje nemen prima, maar als het niet lukt, dan ook je verlies pakken en die auto naar de kant
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Waarom? In theorie had de band het "makkelijk" kunnen volhouden als hij wat voorzichtiger had gereden. Ik zie niet een reden voor een straf hier.PWM schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:29:
Waarom? Hij moet toch naar de PIT.PWM schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:29:
Go Verstappen
Mess with the best, die like the rest
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
[ Voor 40% gewijzigd door Vos op 23-08-2015 15:30 ]
⏩ PVOutput☀️
Dat niet, gewoon te laat geremd.PWM schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:30:
Stom, hij dacht er 2 te kunnen pakken.
P9 prima! 8 natuurlijk
[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 23-08-2015 15:32 ]
Jij kan het vast beter ofniet?NickThissen schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:30:
Max sukkel!!! Waarom zo laat remmen.........
[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 23-08-2015 15:32 ]
Dat is de echte racer.vhal schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:30:
Lekker overmoedig weer...
Verwijderd
8 ste tochRivanov schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:31:
Toch nog netjes 9de. Mooi hoor!
8*Rivanov schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:31:
Toch nog netjes 9de. Mooi hoor!
Are you a one or a zero
Sorry typfout. Had 'm al aangepast.
Verder netjes gedaan
Jeuh Romain
Jammer maar dapper @VES!!!
[ Voor 63% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-08-2015 15:34 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Als de roddels van Ferrari die nog een jaartje RAI doen om in 2017 VES te nemen waar zijn...dan heeft ie even heel goed laten zien waarom dat een goede keuze is
Is standaard op Spa... rondjes zijn namelijk iets van 7km. Met het risico dat er coureurs zonder benzine komen te staan.vhal schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:32:
Beetje jammer voor de fans dat ze gelijk de pits induiken
[ Voor 12% gewijzigd door sjaool op 23-08-2015 15:34 ]
⏩ PVOutput☀️
Nu podium/interviews waar Lewis kan vertellen dat het gewoonlijke pr praatje kan houden dat het een geweldige race was.
Mess with the best, die like the rest
Mja, al zou je denken dat die 5min max ook wel eraf kunnen.sjaool schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:33:
[...]
Is standaard op Spa... rondjes zijn namelijk iets van 7km. Met het risico dat er coureurs zonder benzine komen te staan.
Dus mag ik geen commentaar geven?
Het is gewoon erg jammer dat hij vaak te overmoedig is. Soms gaat het goed (zie eerder in de race), vaak gaat het mis. Deze fout laat toch gebrek aan ervaring zien vind ik.
Als hij dat plekje bij Ferrari wil had hij hier goed gedaan om een nette inhaal actie te laten zien. Een mislukte poging telt dan helaas zwaarder negatief dan een gelukte poging positief zou tellen. Dat is misschien niet helemaal eerlijk maar zo is het denk ik wel.
Wil niet zeggen dat hij het niet top gedaan heeft verder hoor!
[ Voor 5% gewijzigd door NickThissen op 23-08-2015 15:36 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Arg, jammerrrr.
Wel erg goede keuze van TR om hem te pitten. Zelfde geldt overigens voor Kyvat. Slimme zet van RB, anders had hij zijn plek niet behouden.
Performance Chart van F1.com

1 ronde eerder wisselen en hij was 5e of 6e gewordenVos schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:12:
[...]
Veel winnen? Hij had p9 kunnen verdedigen. Nu wordt hij ook max 9e.
https://wren.co/join/Devian
PSN: dennisvandenb
Waar dat op gebaseerd is heb ik nooit begrepen overigenssanderb schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:36:
Deze laat ook wel weer zien uit welk hout VES gesneden is..
[afbeelding]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Dat zeg ik.... Haha. Je was net eerdering._Buttje schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:37:
MAX 10e in kampioenschap met 26 punten VS SAI 16e en 9 punten!!! Toch goed bezig!!
PSN: dennisvandenb
Helemaal mee eens. Hij moet nog net iets meer rust krijgen. Met meer ervaring voel je gemakkelijker aan dat Raikkonen toch eerder moet remmen voor die bocht omdat z'n banden 25 rondjes oud zijn. Nu nam hij net teveel risico, terwijl hij verder juist alles zo goed deed..NickThissen schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:36:
[...]
Het is gewoon erg jammer dat hij vaak te overmoedig is. Soms gaat het goed (zie eerder in de race), vaak gaat het mis. Deze fout laat toch gebrek aan ervaring zien vind ik.
Als hij dat plekje bij Ferrari wil had hij hier goed gedaan om een nette inhaal actie te laten zien. Een mislukte poging telt dan helaas zwaarder negatief dan een gelukte poging positief zou tellen. Dat is misschien niet helemaal eerlijk maar zo is het denk ik wel.
Wil niet zeggen dat hij het niet top gedaan heeft verder hoor!
Maar pas op hoor Nick, op dit forum mag je geen commentaar geven op onze nieuwe God
Zelfs ervaren coureurs overkomt dit hoor. Je ziet dit vaak genoeg gebeuren en niet alleen bij Max. Dat Max het randje opzoekt toont aan dat hij vooruit wil en dat zien de teambazen ook graag. Het braaf rondjes rijden zien we al veel te veel met doodsaaie races tot gevolg.NickThissen schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:36:
[...]
Heb je ook de toelichting? Kan hier vrij weinig meesanderb schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:36:
[afbeelding]
De remactie vond ik ook een fout(je).
[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 23-08-2015 15:40 ]
Waar staan die cijfers voor?sanderb schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:36:
[afbeelding]
Hij moet leren wanneer hij het randje moet opzoeken en wanneer hij het op veilig moet spelen. Hij was er al langs, zijn normale rempunt was meer dan genoeg geweest om de plek te winnen, dit was dus een punt waar hij op veilig had moeten spelen en niet nog die laatste meter later willen remmen.sjaool schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:38:
[...]
Zelfs ervaren coureurs overkomt dit hoor. Je ziet dit vaak genoeg gebeuren en niet alleen bij Max. Dat Max het randje opzoekt toont aan dat hij vooruit wil en dat zien de teambazen ook graag. Het braaf rondjes rijden zien we al veel te veel met doodsaaie races tot gevolg.
Verwijderd
Niet mee eens, hij is 17 en zijn eerste jaar in F1. Hierdoor krijgt hij ervaring en zal vanzelf rustiger gaan worden als hij ouder wordt. Prima resultaat en heerlijk spectaculair gereden!Requiem19 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:38:
[...]
Helemaal mee eens. Hij moet nog net iets meer rust krijgen. Met meer ervaring voel je gemakkelijker aan dat Raikkonen toch eerder moet remmen voor die bocht omdat z'n banden 25 rondjes oud zijn. Nu nam hij net teveel risico, terwijl hij verder juist alles zo goed deed..
Maar pas op hoor Nick, op dit forum mag je geen commentaar geven op onze nieuwe God.
Vettel wel de meest zure uitvaller van de dag denk ik zo. Overduidelijk gewoon te veel gevraagd van de banden.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Het groepje van Kimi verloor veel tijd achter Vettel.Wom schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:42:
Uit de onboardbeelden kon je goed zien dat Max flink later remde dan Kimi. Iets te overmoedig naar mijn idee, maar je merkte ook dat het vermogen van de Ferrari Kimi hielp in de route naar die bocht toe. Was wel verbaasd te zien dat hij het gat wist te dichten, was toch een seconde of 6 welke hij dicht heeft weten te rijden in een paar rondes tijd.
Vettel wel de meest zure uitvaller van de dag denk ik zo. Overduidelijk gewoon te veel gevraagd van de banden.
En daar is hij dit jaar dus druk mee bezig. Als hij het niet probeert weet hij ook niet tot hoever hij kan gaan. Op safe gaan spelen voordat je wat de gevolgen zijn geeft je niet het gevoel dat je moet hebben om tot het randje te kunnen gaan. Voor de rest komt het verder vanzelf met het aantal races dat hij in de toekomst nog rijdt. Nee, ik heb liever een coureur die ervoor gaat en dit laat zien dan iemand die heel berekenend rijdt.NickThissen schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:41:
[...]
Hij moet leren wanneer hij het randje moet opzoeken en wanneer hij het op veilig moet spelen. Hij was er al langs, zijn normale rempunt was meer dan genoeg geweest om de plek te winnen, dit was dus een punt waar hij op veilig had moeten spelen en niet nog die laatste meter later willen remmen.
Het is een poging van formula1.com om, ook tijdens live timing, meer inzicht te geven in wat er gebeurt.Vos schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:39:
[...]
Heb je ook de toelichting? Kan hier vrij weinig mee.
Hier staat wat uitleg:
In het kort: Ze nemen de telemetrie van stuuruitslag, gas, rem e.d. en bereken ten opzichte van de andere coureurs hoe een coureur het doet.
Het zegt idd niet veel
Wat je er vooral uithaalt is dat de agressievere coureurs, die laat remmen, veel bochtensnelheid e.d. pakken hoog scoren.
RIC zit ook altijd hoog...en Max zit vaak bovenaan.
Het laat eigenlijk alleen zien hoe hard er geknokt wordt. HAM hoeft niet aggressief te zijn bijvoorbeeld..
Precies, maar dan moet hij dat dus wel leren gaandeweg. Niet iedereen leert datVerwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:41:
[...]
Niet mee eens, hij is 17 en zijn eerste jaar in F1. Hierdoor krijgt hij ervaring en zal vanzelf rustiger gaan worden als hij ouder wordt. Prima resultaat en heerlijk spectaculair gereden!
Wacht maar even tot er beelden opduiken van die actie. Massa reed 'm in de weg, daarom kon-ie niet anders.NickThissen schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:41:
[...]
Hij moet leren wanneer hij het randje moet opzoeken en wanneer hij het op veilig moet spelen. Hij was er al langs, zijn normale rempunt was meer dan genoeg geweest om de plek te winnen, dit was dus een punt waar hij op veilig had moeten spelen en niet nog die laatste meter later willen remmen.
Het is altijd wel weer typisch Nederlands. Heel de (F1) wereld is zwaar onder de indruk van Verstappen en "wij" nederlanders moeten om het kleinste dingetje iemand volledig afzeiken

Ik zag de actie aankomen en dacht ook "Max, uitrijden, geen risico meer nemen", maar om nu massaal te gaan roepen dat-ie onbeheerst doet wat er in hem opkomt vind ik wel weer een totaal ander uiterste. Het is niet alsof ie Kimi, Massa en 2 marshalls de baan af gereden heeft

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Misschien was dit zijn normale rempunt en had hij niet verwacht dat Massa zo traag die bocht inging? Daardoor harder moeten remmen, blokkeren en toch netjes Massa nog kunnen ontwijken.NickThissen schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:41:
[...]
Liever zulke acties dan de 20 ronden ervoor.
Ik denk dat het eerder kwam omdat ie meer snelheid had, zijn normale rempunt niet werkte maar de paar meter ervoor ook niet genoeg gaven. Verder had ie bijna een lockup, dan kun je beter de bocht wat ruimer nemen om te zorgen dat ie niet helemaal een flatspot geeft.NickThissen schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:41:
[...]
Iemand volledig afzeiken, roepen dat hij onbeheerst doet wat in hem opkomt? Kun je me niet woorden in de mond leggen aub?Destruction schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:45:
[...]
Wacht maar even tot er beelden opduiken van die actie. Massa reed 'm in de weg, daarom kon-ie niet anders.
Het is altijd wel weer typisch Nederlands. Heel de (F1) wereld is zwaar onder de indruk van Verstappen en "wij" nederlanders moeten om het kleinste dingetje iemand volledig afzeiken![]()
Ik zag de actie aankomen en dacht ook "Max, uitrijden, geen risico meer nemen", maar om nu massaal te gaan roepen dat-ie onbeheerst doet wat er in hem opkomt vind ik wel weer een totaal ander uiterste. Het is niet alsof ie Kimi, Massa en 2 marshalls de baan af gereden heeft
Ik heb alleen gezegd dat hij soms overmoedig is en dat dat laat zien dat hij nog wat ervaring mist, that's all.
Nee, het is precies andersom.Destruction schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:45:
[...]
Wacht maar even tot er beelden opduiken van die actie. Massa reed 'm in de weg, daarom kon-ie niet anders.
Het is altijd wel weer typisch Nederlands. Heel de (F1) wereld is zwaar onder de indruk van Verstappen en "wij" nederlanders moeten om het kleinste dingetje iemand volledig afzeiken![]()
HEEL Nederland, met dit forum voorop ligt op de knieën en vereert de grote Max Verstappen.
Als er dan een kleine kanttekening geplaatst wordt, gaat iedereen op z'n achterste poten staan. Dat is toch niet nodig? Waarom mag je naast de complimenten niet een klein verbeterpunt aangeven?
Jouw reactie is typerend voor de enorme overgevoeligheid ten aanzien van Max Verstappen die hier sinds dag 1 is.
btw hij was de laatste ronden op de softs ook nog eens het snelste van het hele veld.
[ Voor 28% gewijzigd door sjaool op 23-08-2015 15:50 ]
Lol. Mij verwijten dat ik fanboy ben is van IS zeggen dat het brave mensen zijn. 2 verschillende dingen.Requiem19 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:47:
[...]
Nee, het is precies andersom.
HEEL Nederland, met dit forum voorop ligt op de knieën en vereert de grote Max Verstappen.
Als er dan een kleine kanttekening geplaatst wordt, gaat iedereen op z'n achterste poten staan. Dat is toch niet nodig? Waarom mag je naast de complimenten niet een klein verbeterpunt aangeven?
Jouw reactie is typerend voor de enorme overgevoeligheid ten aanzien van Max Verstappen die hier sinds dag 1 is.
Als de boodschap die op anderen overkomt niet op die manier bedoeld is, moet je 'm anders brengen. Hij is 17, de jongste ooit, zijn eerste jaar Formule 1. Natuurlijk moet-ie nog heel veel leren, daar bestaat geen enkele twijfel of discussie over. Maar ik heb het met Jos ook altijd gezien. Bij het minste of geringste deugde hij voor geen meter en werd-ie voor totale prutser weggezet.. Dat mag wel eens afgelopen zijn.
Als je een totale prutser bent (en geen/weinig sponsorgeld hebt) dan kom je niet in zo'n Formule 1 auto te zitten. Uitzondering daarop is Maldonado, die er imo totaal niet thuis hoort. Maar omdat-ie 30(40?)M mee kan brengen krijgt-ie z'n zitje..
[ Voor 10% gewijzigd door Destruction op 23-08-2015 15:53 ]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Omdat de tijd te doden tot de TUSCC race op VIR, had ik de race maar opgezet. Het was wel ok. Verstappen heeft goed gereden. Ik hield mijn adem wel even in bij de actie op Raikkonen. Gelukkig liep het goed af.
Zo'n 17 jarige knul, staat wel even 10e in het kampioenschap.
Haha je kan het ook overdrijven.Destruction schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:45:
[...]
Hebben we hier al een benaming voor? Een Godwin kun je het namelijk niet noemen.Destruction schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:50:
[...]
Lol. Mij verwijten dat ik fanboy ben is van IS zeggen dat het brave mensen zijn. 2 verschillende dingen.
Leuk interview met Max op BBC.
[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 23-08-2015 15:56 ]
Grapje zeker? Dus de prestatie van Grosjean en Kvyat was minder dan wat Verstappen heeft gepresteerd? Perez reed ook een slechte race; zoveel minder interessant om naar te kijken dan Verstappen? En net als vorige race; vergeet niet dat er weer een paar zijn uitgevallen aan de voorkant (zoals een Ricciardo en een Vettel) dus eerlijk gezegt mag Verstappen weer eens in zijn handjes knijpen dat er uberhaupt punten gescoord zijn.ing._Buttje schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:47:
MAX was wederom de smaakmaker
Zie ook Requiem19 in "[F1] Seizoen 2015 - Deel 2" waar ik het volledig mee eens ben; als in Hongarije en in Belgie er minder uitvallers waren, was half Nederland (en dit topic) waarschijnlijk niet te genieten omdat "onze Max" ineens 9e en 12e werd en uit 2 races maar 2 puntjes had kunnen pakken.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Maar de geschiedenis herhaalt zich gewoon weer. Vroeger was het om Jos, nu om Max. Ofwel hij heeft Massa daar niet verwacht (inschattingsfout) ofwel hij heeft telaat geremd. In beide situaties zit daar inderdaad zeer zeker een leermoment. Maar "hij moet eens leren rustig te doen" is een statement van heel andere orde, die gaat eerder op voor een Maldonado..
Verwijderd
Ik snap het probleem niet zo. Buiten dat de actie niet onbeheerst genoemd kan worden, is niets doen veel minder optimaal dan wel iets doen. De opties zijn:NickThissen schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:46:
Iemand volledig afzeiken, roepen dat hij onbeheerst doet wat in hem opkomt? Kun je me niet woorden in de mond leggen aub?
1) Braaf op je plekje blijven rijden en niets doen.
2) Een poging wagen, mogelijk meer punten scoren en de sponsoren blij maken.
Je taak als coureur is om de grens op te zoeken en de winst te maximaliseren. Daarbij ga je tot de grens en er soms net overheen. Hij waagde een poging, kwam net niet goed uit, maar beheerste de situatie goed genoeg om niet de in problemen te komen en geen punten te verspillen.
Er lijkt niet zoveel mis mee te zijn. Alleen als je zegt dat hij veel te veel risico nam en bijna al zijn punten overboord gooide was het geen goede actie, maar zo wild of ongecontroleerd was het mijns inziens niet.
Een Belg met Nederlandse licentie? Ken je feiten dan ookDestruction schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:58:
Man man man... Ik dacht dat Formule1 van een ander niveau was dan voetbal. Ik ben neutraal kijker, ben fan van de sport, niet van specifiek 1 coureur. Al vind ik het wel leuk dat er weer een Nederlander (althans, Belg onder Nederlandse licentie) meedoet en leuke dingen laat zien. Maar ik ben net zo min fan van hem als van andere coureurs.
Maar de geschiedenis herhaalt zich gewoon weer. Vroeger was het om Jos, nu om Max. Ofwel hij heeft Massa daar niet verwacht (inschattingsfout) ofwel hij heeft telaat geremd. In beide situaties zit daar inderdaad zeer zeker een leermoment. Maar "hij moet eens leren rustig te doen" is een statement van heel andere orde, die gaat eerder op voor een Maldonado..
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Vragen over hoe Sport1, Sport1Go of wat dan ook te ontvangen zijn offtopic en zullen in de prullenbak verdwijnen.
Welke zender zendt wat uit?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.