Je stond daar helemaal alleen, werd je overrun? Dan maakt het geen donder uit waarmee ze schieten, je legt het toch wel af. Kun je je beter afvragen waarom je niet wat dichter bij je team bent gebleven
Vraag: Als ik een Mark of Excellence scoor. En ik verkoop m'n tank en herkoop deze later. Heb ik dan nog steeds m'n Mark?
JaCatscratch schreef op zondag 05 juli 2015 @ 09:56:
Vraag: Als ik een Mark of Excellence scoor. En ik verkoop m'n tank en herkoop deze later. Heb ik dan nog steeds m'n Mark?
World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
Nogal kleine meting voor die conclusie. Voor hetzelfde geld had je de komende 6 gewonnenp0st schreef op zondag 05 juli 2015 @ 01:04:
Het ging weer super vandaag, 4 potjes, 0 gewonnen.
Als je niet geraakt kan worden, maakt het niet uit waar ze mee schieten.Eerste potje; alleen maar mensen die met premium rounds schoten,
Wat is er met de minimap? Iedereen om je heen ging dood, of jij ging in je eentje zuid?laatste potje zie minimap. Vandaag mocht gewoon even niet, dan stop ik er ook maar gewoon mee
[afbeelding]
"nog even snel een potje met de Panther". Stom, had niet goed opgelet, de tegenpartij had een KV-2. Die dingen zijn echt fantastische snipers. Ik word _altijd_ gesloopt door die dingen en ze schieten vrijwel nooit mis.
Mijn stats die game met een zgn. sniper 75mm KwK L100 met 0,32 acc? 15 schoten, 3 raak. Ondanks dat ik volledig geaimed was gingen ze nagenoeg allemaal met een boogje van het doelwit weg. Naja, die pot zouden we sowieso verliezen, maar in sommige potten mag je dan ook gewoon echt niks doen van de RNG-goden.
Ik had een goede hoop van de Panther, maar het ding valt me erg tegen nog. Hij is nog niet volledig geüpgrade (turret en tracks nog), dus het zal nog iets beter worden natuurlijk. Maar de accuraatheid van de gun is écht niet de 0,32 die het zou moeten zijn, de vuursnelheid valt me erg tegen (ik dacht dat ie rond de 3s reload had, maar dat blijkt 4s te zijn, scheelt toch even 33% dpm, oeps
), en alpha heeft ie natuurlijk ook niet. Penetratie heeft ie wel ruim voldoende, maar ja, dan moet je wel eerst raakschieten natuurlijk. Oh well, gelukkig hebben we de Comet nog, die bevalt wel erg lekker. En als ik wil snipen op tier 7, kan ik altijd de Tiger H pakken.
Mijn stats die game met een zgn. sniper 75mm KwK L100 met 0,32 acc? 15 schoten, 3 raak. Ondanks dat ik volledig geaimed was gingen ze nagenoeg allemaal met een boogje van het doelwit weg. Naja, die pot zouden we sowieso verliezen, maar in sommige potten mag je dan ook gewoon echt niks doen van de RNG-goden.
Ik had een goede hoop van de Panther, maar het ding valt me erg tegen nog. Hij is nog niet volledig geüpgrade (turret en tracks nog), dus het zal nog iets beter worden natuurlijk. Maar de accuraatheid van de gun is écht niet de 0,32 die het zou moeten zijn, de vuursnelheid valt me erg tegen (ik dacht dat ie rond de 3s reload had, maar dat blijkt 4s te zijn, scheelt toch even 33% dpm, oeps
Ik begrijp de irritatie niet helemaal die ontstaat als mensen gold schieten, het zit nou eenmaal in het spel dus deal with it
Dan kan je net zo goed moeilijk doen over bijvoorbeeld de autoaim (wtf 0ms server side aim hallo) en premium consumables. Vooral over die laatste hoor ik nauwelijks mensen zeuren, ook omdat het natuurlijk veel minder duidelijk is dan premium ammo, maar premium consumables geven imho net zoveel of zelfs meer voordeel dan premium ammo (zie viewrange, reloadtime, gedrag vd tank etc)
Verder vind ik wot echt een game vol met klagende mensen, het gaat altijd kut, rng zit tegen, tomatenteams, kutarty, kut td, kutserver, kutpolen, kutmm, kutmaps etc. zie, ik klaag nu zelfs ook, maar het valt me gewoon heel erg op, heb dit nog niet in andere games zo meegemaakt op deze manier "ragen".
En ik doe het zelf ook hoor, misschien nog wel erger dan de rest hier. zo erg dat ik pas een platoon uit mn eigen team van een paar schoten heb voorzien en een passieve teamgenoot maar gewoon voorbij een hoek heb geduwd
Desalniettemin, bovenstaande is gelukkig zeldzaam en ik heb besloten dat maar niet meer te doen lol. Ik heb eens goed mn eigen spel geanalyseerd en ben tot de conclusie gekomen dat ik vaak zelf de tomaat ben als ik snel dood ga, en dat je door beter beoordelen van wat er om je heen gebeurd al een stuk meer gaat winnen.
Als ik kijk dat sommige echte supergoede unicums gewoon ruim 70% ofzo van de games hard carryen, dan ligt het echt niet altijd aan de mm dat je kansloos verliest imho
Dan kan je net zo goed moeilijk doen over bijvoorbeeld de autoaim (wtf 0ms server side aim hallo) en premium consumables. Vooral over die laatste hoor ik nauwelijks mensen zeuren, ook omdat het natuurlijk veel minder duidelijk is dan premium ammo, maar premium consumables geven imho net zoveel of zelfs meer voordeel dan premium ammo (zie viewrange, reloadtime, gedrag vd tank etc)
Verder vind ik wot echt een game vol met klagende mensen, het gaat altijd kut, rng zit tegen, tomatenteams, kutarty, kut td, kutserver, kutpolen, kutmm, kutmaps etc. zie, ik klaag nu zelfs ook, maar het valt me gewoon heel erg op, heb dit nog niet in andere games zo meegemaakt op deze manier "ragen".
En ik doe het zelf ook hoor, misschien nog wel erger dan de rest hier. zo erg dat ik pas een platoon uit mn eigen team van een paar schoten heb voorzien en een passieve teamgenoot maar gewoon voorbij een hoek heb geduwd

Desalniettemin, bovenstaande is gelukkig zeldzaam en ik heb besloten dat maar niet meer te doen lol. Ik heb eens goed mn eigen spel geanalyseerd en ben tot de conclusie gekomen dat ik vaak zelf de tomaat ben als ik snel dood ga, en dat je door beter beoordelen van wat er om je heen gebeurd al een stuk meer gaat winnen.
Als ik kijk dat sommige echte supergoede unicums gewoon ruim 70% ofzo van de games hard carryen, dan ligt het echt niet altijd aan de mm dat je kansloos verliest imho
True that!gotfurrr schreef op zondag 05 juli 2015 @ 13:35:
Ik begrijp de irritatie niet helemaal die ontstaat als mensen gold schieten, het zit nou eenmaal in het spel dus deal with it![]()

Hopelijk betrekking op de teamdamage and pushen van teamgenoot? Reflectie is goed.Desalniettemin, bovenstaande is gelukkig zeldzaam en ik heb besloten dat maar niet meer te doen lol.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Ja dat natuurlijk, ik weet ook wel dat ik daarmee een grens overga en lijfstraffen verdien😉
Jup, van de spelers individueel begijp ik het ook prima, alleen het feit dat je binnen een minuut weg geschoten wordt met alleen maar premium shells, dat is een steeds meer terugkerende trend waardoor de hele meta van de game inmiddels geruïneerd wordt. Hoezo aimen? Gewoon prem+autoaim bam.wsLy schreef op zondag 05 juli 2015 @ 01:14:
13 90 in een tier 10 battle? Wat denk he zelf?? Lorraine.. Hmm voor de zekerheid toch maar gold laden met deze gun.. T-54; hurr durr must spam prem only
Stalingrad, was met 3 teammates, en ik had het zeker niet afgelegd als ik niet alleen maar door autopen ammo beschoten werd, de 121 kan zich redelijk weren tegen andere tanks normaal...Ilikebananas schreef op zondag 05 juli 2015 @ 08:44:
Je stond daar helemaal alleen, werd je overrun? Dan maakt het geen donder uit waarmee ze schieten, je legt het toch wel af. Kun je je beter afvragen waarom je niet wat dichter bij je team bent gebleven
Tsja om half 2 's nachts heb ik nog weinig behoefte om mijn steekproef verder uit te breidenPcDealer schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:17:
[...]
Nogal kleine meting voor die conclusie. Voor hetzelfde geld had je de komende 6 gewonnen
[...]
Als je niet geraakt kan worden, maakt het niet uit waar ze mee schieten.
[...]
No shit Sherlock? Als je niet neukt kun je ook niet zwanger worden

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Toch is er een sprookje waar de held van het verhaal verwekt wordt zonder neuken.
If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair
Er zijn waargebeurde verhalen van vrouwen die "spontaan" zwanger werden. Het kind heeft dan alleen het DNA (en chromosomen) van de moeder. Komt door een zeldzame afwijking, en de kans dat het gebeurd is zeer klein. Maar theoretisch is het mogelijk. De gevolgen voor het kind, en of het zoiets overleeft weet ik niet.Derby schreef op zondag 05 juli 2015 @ 18:01:
[...]
Toch is er een sprookje waar de held van het verhaal verwekt wordt zonder neuken.
Zo is het ook mogelijk dat je WoT uitzet, maar perongelijk je bot stat programma aanklikt en win je alsnog die 6 potjes.
Nee, maar ik vind gold shells geen garantie voor pen met auto aim hoor. Je moet nog steeds gewoon goed richten op de tanks waar je gold op zou schieten.
Maar goed, HESH gold ammo is nou eenmaal anders
Overigens, de switch van 4202 naar Centurion Action X geeft nu AP/HEAT/(low pen)HESH. Heat op de Centurion Action X is wel interessant

Nee, maar ik vind gold shells geen garantie voor pen met auto aim hoor. Je moet nog steeds gewoon goed richten op de tanks waar je gold op zou schieten.
Maar goed, HESH gold ammo is nou eenmaal anders

Overigens, de switch van 4202 naar Centurion Action X geeft nu AP/HEAT/(low pen)HESH. Heat op de Centurion Action X is wel interessant
Verwijderd
Als zelfs hier alles zo zuur is als een een citroen, heeft de MM idd dit spel kompleet gesloopt.
"subhumans, bots, etc" niet eens doorhebben dat dit alleen beetje platoonen is met gouden granaatjes en leuke mm en platoonen.De 60% mannen zitten te campen ergens achterin. Crybaby en dat soort gasten zul je echt niet een filmpje zien posten met 25% winrate in hun eentje. Fata Morgana.
Oh en het is "de liefde bedrijven"
"subhumans, bots, etc" niet eens doorhebben dat dit alleen beetje platoonen is met gouden granaatjes en leuke mm en platoonen.De 60% mannen zitten te campen ergens achterin. Crybaby en dat soort gasten zul je echt niet een filmpje zien posten met 25% winrate in hun eentje. Fata Morgana.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2015 00:58 ]
Dat ben ik niet met je eens. Je kunt zeggen wat je wilt van vele unicums, maar diegenen die ook gewoon Twitch live games streamen gaan wel met hun billen bloot en velen daarvan carryen ook gewoon 25% win chance potjesVerwijderd schreef op maandag 06 juli 2015 @ 00:50:
Als zelfs hier alles zo zuur is als een een citroen, heeft de MM idd dit spel kompleet gesloopt.
En waarom zou je uberhaupt een slecht filmpje laten zien, wie zit daar op te wachten? Of het moet voorzien zijn van goede analyse waarom je in de fout ging en derhalve een slechte game had; een soort van 'this shows you how not to suck'.
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Echt ik snap niet waarom mensen nog steeds klagen om de teams, na een tijdje heb je toch wel door dat je team perfect geschikt is als cannon fodder en niks meer?
Sacrifice for GG
Sacrifice for GG
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
In mijn geval is het vooral even de teleurstelling/irritatie een uitlaatklep geven, waarbij ik probeer niet te zuur te zijn. En tijdens het tikken besef ik mij meestal wel weer dat de fout bij mezelf ligt, dat ik crap speel en een noob ben.
Voor mij is dit bovendien ook mn eerste echte pvp-game, met alle voor- en nadelen die daarbij horen.
En ja, de teams zijn crap, maar dat zijn ze aan beide kanten en met skillbased mm zou dat gezeik er nog steeds zijn. Je wn8-kleurtje geeft immers niet aan hoe je normale potten zijn, maar hoe vaak je derpt voor iedere goede pot die je speelt.
Voor mij is dit bovendien ook mn eerste echte pvp-game, met alle voor- en nadelen die daarbij horen.
En ja, de teams zijn crap, maar dat zijn ze aan beide kanten en met skillbased mm zou dat gezeik er nog steeds zijn. Je wn8-kleurtje geeft immers niet aan hoe je normale potten zijn, maar hoe vaak je derpt voor iedere goede pot die je speelt.
De meeste mede-unicums die ik ken spelen gewoon agressief, het defensieve werk komt wanneer ons team het weer flink laat afweten of we in de minderheid zijn op een flank.
En als een unicum ergens aan het snipen is kan dat meerdere redenen hebben.. Wat voor tank zit hij in? Staan er heavies voor hem die de klappen beter kunnen vangen/bouncen? Hoeveel vijanden en teamgenoten staan er? Staat hij op deze positie arty-safe en verderop misschien niet?
Er zijn gewoon zoveel factoren waar je rekening mee moet houden.. En natuurlijk is het ook een spelletje van de mechanics te misbruiken, waardoor jezelf minder snel gespot wordt maar toch damage kunt doen.
Vorige week had ik ook een teamgenoot die alleen op mij liep te bitchen omdat ik een unicum was, want in zijn ogen waren alle unicums 'arrogant assholes' en 'unsocial people'. Dat hij zelf dood gaat met maar 500 damage in een tier 10 battle dat boeit natuurlijk niet, dat zal ook de reden zijn waarom hij ~900 wn8 heeft en ik 2800+..
En als een unicum ergens aan het snipen is kan dat meerdere redenen hebben.. Wat voor tank zit hij in? Staan er heavies voor hem die de klappen beter kunnen vangen/bouncen? Hoeveel vijanden en teamgenoten staan er? Staat hij op deze positie arty-safe en verderop misschien niet?
Er zijn gewoon zoveel factoren waar je rekening mee moet houden.. En natuurlijk is het ook een spelletje van de mechanics te misbruiken, waardoor jezelf minder snel gespot wordt maar toch damage kunt doen.
Vorige week had ik ook een teamgenoot die alleen op mij liep te bitchen omdat ik een unicum was, want in zijn ogen waren alle unicums 'arrogant assholes' en 'unsocial people'. Dat hij zelf dood gaat met maar 500 damage in een tier 10 battle dat boeit natuurlijk niet, dat zal ook de reden zijn waarom hij ~900 wn8 heeft en ik 2800+..
Zelf zit ik al 2 weken in een vrije val qua stats (WR 40% oid, wat mn gemiddelde van 51,8 in 7500 potjes nu naar de 51,5 heeft getrokken, bizar) , dus ik denk dat ik maar een tijdje het spel opnieuw moet leren op tier 5 en 6 
Overigens wel opvallend dat zoveel IS-6 drivers apcr schieten, ongeacht de tank waar ze op mikken. Het nut van een t8 premium is toch credits grinden, maar in dit geval dus t8 statpadding? Heb er zelf 1, maar the noble art is toch juist die 175 pen laten werken
Overigens wel opvallend dat zoveel IS-6 drivers apcr schieten, ongeacht de tank waar ze op mikken. Het nut van een t8 premium is toch credits grinden, maar in dit geval dus t8 statpadding? Heb er zelf 1, maar the noble art is toch juist die 175 pen laten werken
Ik maak me al lang niet meer druk over de MM en over het feit dat er wordt geschoten met premium ammo. Na zo lang spelen is dat toch gewoon een gegeven dat je al lang aanvaard hebt?
Gisteren zat ik nog in een groen team en mochten we spelen tegen een rood / oranje team. Direct verloren omdat de helft van ons team het blijkbaar interessanter vond om elkaars moeder uit te schelden via chat. Een groot aandeel van de spelers van WOT blijkt toch uit veel hormoongedreven pubers te bestaan. Het enige wat mij het meeste stoort is dat je soms momenten hebt, waar je keer na keer altijd bottom tier bent. Want dan ben het meest afhankelijk van de andere spelers.
En dan geef ik eerlijk toe, als bottom tier zijnde, dat ik geregeld premium laad. Je kan tenslotte premium ammo ook met silver betalen en ik grind toch nog genoeg lage tiers om de kosten te dragen van de hogere tiers. Daarbij soms zijn er van die intense games waar alles dreigt mis te gaan, die je toch nog probeert recht te trekken op het einde en dan durf ik ook soms premium te gebruiken. Gewoon om minder last te hebben van RNG.
Nu sinds kort ben ik een blauwe speler. En ik merk toch meer groepsdruk. En als er dan games zijn, waar je pech hebt en redelijk snel sterft of je niet voldoende dmg kon doen, dan kan je de wind van voor krijgen. Ik wil niet weten hoe dat moet zijn voor paarse spelers. Waar is mijn goeie oude tijd van UT en niet wakker te moeten liggen van 'stats' omdat je een paar slechte games had?
Soit, on the positive side; nog 17k xp en ik heb de IS-3 in m'n garage. Na veel vloeken op die ***-tank mag ik er zelf bijna in gaan rondrotsen.
Gisteren zat ik nog in een groen team en mochten we spelen tegen een rood / oranje team. Direct verloren omdat de helft van ons team het blijkbaar interessanter vond om elkaars moeder uit te schelden via chat. Een groot aandeel van de spelers van WOT blijkt toch uit veel hormoongedreven pubers te bestaan. Het enige wat mij het meeste stoort is dat je soms momenten hebt, waar je keer na keer altijd bottom tier bent. Want dan ben het meest afhankelijk van de andere spelers.
En dan geef ik eerlijk toe, als bottom tier zijnde, dat ik geregeld premium laad. Je kan tenslotte premium ammo ook met silver betalen en ik grind toch nog genoeg lage tiers om de kosten te dragen van de hogere tiers. Daarbij soms zijn er van die intense games waar alles dreigt mis te gaan, die je toch nog probeert recht te trekken op het einde en dan durf ik ook soms premium te gebruiken. Gewoon om minder last te hebben van RNG.
Nu sinds kort ben ik een blauwe speler. En ik merk toch meer groepsdruk. En als er dan games zijn, waar je pech hebt en redelijk snel sterft of je niet voldoende dmg kon doen, dan kan je de wind van voor krijgen. Ik wil niet weten hoe dat moet zijn voor paarse spelers. Waar is mijn goeie oude tijd van UT en niet wakker te moeten liggen van 'stats' omdat je een paar slechte games had?
Soit, on the positive side; nog 17k xp en ik heb de IS-3 in m'n garage. Na veel vloeken op die ***-tank mag ik er zelf bijna in gaan rondrotsen.
Gelukkig komen er weer een aantal old school shooters aanCatscratch schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:17:Waar is mijn goeie oude tijd van UT en niet wakker te moeten liggen van 'stats' omdat je een paar slechte games had?
Toxikk; www.toxikk.com
Reflex; www.reflexfps.net
Unreal Tournament (4): www.unrealtournament.com
Alle drie heb ik ze al gespeeld, heerlijk!
Tsja, de een ergert zich kapot aan zogenaamde noob protection en de ander aan de teams; zo hebben we allemaal wel iets waar we niet goed van worden en niet kunnen beïnvloedenFordox schreef op maandag 06 juli 2015 @ 07:31:
Echt ik snap niet waarom mensen nog steeds klagen om de teams, na een tijdje heb je toch wel door dat je team perfect geschikt is als cannon fodder en niks meer?
Sacrifice for GG
Ik word eigenlijk alleen pist als mensen op tier 1 t/m tier 4 met gold ammo op je schieten. Matilda niet mee gerekend. Dan denk ik waarom? Het is niet met matchmaking waar bij tier 5 er bij komt
Ach, dat zijn alleen maar gefrusteerde mensen en/of statpadders.Redeta schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:48:
Ik word eigenlijk alleen pist als mensen op tier 1 t/m tier 4 met gold ammo op je schieten. Matilda niet mee gerekend. Dan denk ik waarom? Het is niet met matchmaking waar bij tier 5 er bij komt
Als je niet weet wat je aan het doen bent en lekker aan het schieten bent met je 50% crew, met een aim circle ter grote van een kleine planeet en een penetratie van een natte ui. Dan gebruiken mensen graag premium ammo om 1 van de schoten die ze per ongeluk raak schieten ook te laten penetreren.
Neem het advies van de unicums hierboven over, gebruik je team als cannon fodder en snipe ze allemaal.
Tja ik speel vooral pz. I C dan word het niet echt iets met snipen.
Maar dat is wel waar dat je eigenlijk je team kanonnen voer is.
Maar dat is wel waar dat je eigenlijk je team kanonnen voer is.
Ach.. ik had net een nieuwe speler als top tier.... een Super Phershing die echt niet wist wat hij deed.
Kijk ik na de battle naar zijn account, 1 battle gespeeld. En nee.. het was geen reroll. Het is jammer dat mensen niet pas een premium tank kunnen komen als ze die betreffende tier gewoon gegrind hebben.
Kijk ik na de battle naar zijn account, 1 battle gespeeld. En nee.. het was geen reroll. Het is jammer dat mensen niet pas een premium tank kunnen komen als ze die betreffende tier gewoon gegrind hebben.
http://wotlabs.net/eu/player/GJP
Alsof dat iets uit maaktGJP80 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:57:
Ach.. ik had net een nieuwe speler als top tier.... een Super Phershing die echt niet wist wat hij deed.
Ik heb er niet zo'n moeite mee, de ene keer heb je pech, de andere keer heb je geluk. En skill is niet per se gelijk aan tactisch goed spel (genoeg falende blauwe lemmingtrains gezien).
Het is meer dat ik het nogal zielig voor hem vond. Eerste match van het spel en die kerel is echt door van alles en nog wat uitgescholden in een stuk of 3 verschillende talen.Ilikebananas schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:11:
[...]
Alsof dat iets uit maakt
Ik heb er niet zo'n moeite mee, de ene keer heb je pech, de andere keer heb je geluk. En skill is niet per se gelijk aan tactisch goed spel (genoeg falende blauwe lemmingtrains gezien).
Yup, daar verwachten ze dat je niet kunt spelenIlikebananas schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:18:
De rage is minder op lagere tiers?
[removed]
Ze zouden eigenlijk gewoon alles met <200 wn8 na 5k battles gewoon een aparte matchmaker moeten geven. Laat de bots maar op elkaar schieten
Laat mij er ook maar bij dan. Lekker easymode WN8 farmenGJP80 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:10:
Ze zouden eigenlijk gewoon alles met <200 wn8 na 5k battles gewoon een aparte matchmaker moeten geven. Laat de bots maar op elkaar schieten

Gisteren nog een 83 WN8 12k player tegengekomen in een tortoise, nou die had geen moeite met dingen raak schieten. Elk schot werd geraakt en gepenned. je verwacht van zulke gasten eigenlijk helemaal niets, maar toch kunnen ze soms nog wel een wat raken ( die game had die zowiezo boven de 83wn8 gehaald ^^ )
[ Voor 28% gewijzigd door jantje 2 op 06-07-2015 14:30 ]
Van het weekend geen tijd gehad, dus vandaag het 'weekend' filmpje:
Was het maar zo'n feest. Ik kan niet van te voren zien of dit een team wordt waarmee ik voorin mee moet rijden om ook nog wat damage te kunnen doen, of dat ik achterop moet hangen om toch nog wat damage te kunnen doen. (eerste situatie een roll-over en tweede situatie een roll-over voor de tegenstander)Fordox schreef op maandag 06 juli 2015 @ 07:31:
Sacrifice for GG
If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair
Mr_Size schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:08:
[video]
Wel lekker dat je in de eerste 30 seconden meteen iemand voor Fucking Nazi uitmaakt
Standaard reactie op de "SA" spam.Edmin schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:58:
[...]
[...]
Wel lekker dat je in de eerste 30 seconden meteen iemand voor Fucking Nazi uitmaakt
Dan moet je nog even SPG-15 ook zonder honours halen, dan ben je ook klaar...

GrapjasRianata schreef op maandag 06 juli 2015 @ 21:44:
Dan moet je nog even SPG-15 ook zonder honours halen, dan ben je ook klaar...
Verder wel een topavond gehad overigens: 82% WR en rond de 3K WN8.
En met een halve LT missie 15 heb ik nu wel eindelijk mijn female comet crew af, dus kan ik verder met de grind richting de Centurions en verder
Ik heb besloten om ook maar eens richting Centurion te gaan.
...alsof ik niet genoeg grinds in de pen had
...alsof ik niet genoeg grinds in de pen had
Ik moet zeggen dat ik de Centurion nog niet zo speciaal vind, al heb ik hem nog neit elite. De STA-1 is nog steeds mijn favoriete T8 medium.
Hier is mijn latest 2 Ace Tanker filmpje trouwens
WoT player info
WoT player info
[ Voor 36% gewijzigd door CobraVE op 07-07-2015 09:12 ]
Heej Cobra is hier ook te vindenCobraVE schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:09:
Ik moet zeggen dat ik de Centurion nog niet zo speciaal vind, al heb ik hem nog neit elite. De STA-1 is nog steeds mijn favoriete T8 medium.
[video]
[video]
WoT player info

Heeft iemand hier toevallig ervaring met die premium medium tank van de fransen
de AMX Chasseur de chars?
Lijkt me namelijk wel een grappig ding
Nickname KasPlantje.
AMX CDC is een goede tank hoor! Je moet alleen onthouden dat heel die tank van karton is gemaakt.
Binnenkort me winrate op die tank maar eens proberen op te krikken, die is nu echt dramatisch..
Binnenkort me winrate op die tank maar eens proberen op te krikken, die is nu echt dramatisch..
Ik heb eigenlijk alleen maar franse tanks dus tot zo ver niks nieuws. Al moet ik zeggen dat die Amx 1948 Tier 8 tankdestroyer wel degelijk behoorlijk armour heeft voor zijn tier.Bigsexy3 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 10:20:
AMX CDC is een goede tank hoor! Je moet alleen onthouden dat heel die tank van karton is gemaakt.
Nickname KasPlantje.
Idem. Maar dat probleem heb ik wel met alle tanks waar ik geen sixth sense op heb.Bigsexy3 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 10:20:
Maar inderdaad gemaakt van karton. Silhouet van een huis en weinig camouflage. Desondanks erg leuk om mee te spelen.
Iets wat ik van mijn andere impulsieve aankoop, de Panther 8,8 niet kan zeggen ...
Die laatste ga ik toch eens een keertje installeren!wsLy schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:42:
[...]
Gelukkig komen er weer een aantal old school shooters aan
Toxikk; www.toxikk.com
Reflex; www.reflexfps.net
Unreal Tournament (4): www.unrealtournament.com
Alle drie heb ik ze al gespeeld, heerlijk!
Omg that end game.... zoveel luck ik heb sinds tijden niet gezien haha. oneshot paper box. Niemand kan je ineens meer raken. die T32 die de gun hit van dode tank terwijl je turret 100 meter erboven uitsteekt. Wel netjes gedogded tussen de wrecks ofc. Die T29 die na 100 jaar op je reet aimen nog niet kan schieten. Die KV-5 die je angled ufp raakt en daarna te dom is om die papieren box te raken.Mr_Size schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:08:
[video]
Die 704 was ook wel grappig... die autoaimede jou volgens mij waardoor hij in de rots schoot, ipv van op je paper turret mikte.
Het was in ieder geval een vermakelijke replay haha. Liet weer typisch het niveau in WoT zien.
[ Voor 4% gewijzigd door jantje 2 op 07-07-2015 11:03 ]
Had de replay gisteren ook bekeken. Erg fijn!
Moet ook eerlijk toegeven dat Mr_Size een erg aangename stem heeft voor zo'n zaken.
Moet ook eerlijk toegeven dat Mr_Size een erg aangename stem heeft voor zo'n zaken.
No suck, only killUser schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:13:
No luck, only skill.

Yep, volgens mij is er nog plaats in de clanBigsexy3 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:52:
[...]
Heej Cobra is hier ook te vinden. Mohge! Tot snel zou ik maar zeggen (mits Metko nog een plekje over heeft voor me
)
Heb de CDC, erg goede tank maar als je een average speler bent dan ga je het niet goed doen in deze tank. Geen armour hebben en zo groot als een Tiger II vereist goede kennis van het spel en een goede inschatting van je tegenstanders.GerGio schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 10:01:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met die premium medium tank van de fransen
Het was zeker niet slecht gespeeld, daar was niets op aan te merken. Maar het was wel super grappig om al die faalhazen te zien spelen. Normaal ben ik te lui om de replays te kijken maar wilde die conway wel eens zien spelen.User schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:13:
No luck, only skill.
Ik snap het ook wel hoor.jantje 2 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:10:
[...]
Het was zeker niet slecht gespeeld, daar was niets op aan te merken. Maar het was wel super grappig om al die faalhazen te zien spelen. Normaal ben ik te lui om de replays te kijken maar wilde die conway wel eens zien spelen.
Ik was er eerder verbaasd over dat niemand opmerkingen had over welke tank ik prio gaf.
Also, men is nu serieus bezig met WN9!
Wotlabs development topic
Na het lezen van de topic start kan je hier je voorlopige stats bekijken.
Ik ga hem wel proberen ik heb wel een beetje een zwak voor franse tanksCobraVE schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:08:
[...]
Yep, volgens mij is er nog plaats in de clan
[...]
Heb de CDC, erg goede tank maar als je een average speler bent dan ga je het niet goed doen in deze tank. Geen armour hebben en zo groot als een Tiger II vereist goede kennis van het spel en een goede inschatting van je tegenstanders.
Nickname KasPlantje.
Die IS-3 had je goed te pakken van achteren, ik was daarna wss naar de T29 toegereden omdat die oneshot was. Aangezien dat gevecht met de T32 en daaarbij dan de T29 in je reet eigenlijk altijd verloren had moeten worden ^^User schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:17:
[...]Ik snap het ook wel hoor.![]()
Ik was er eerder verbaasd over dat niemand opmerkingen had over welke tank ik prio gaf.
Die WN9 statistieken is nog een beetje vaag, ze proberen het volgens mij steeds moeilijker te maken om het te begrijpen. Wat is nu een beetje de scale wat goed is? 2k+ is unicum? en wat is super unicum?
Als je nu 3,5k wn8 hebt is dan 2,5k WN9 vergelijkbaar? Lijkt meer op WN7 qua waardes weer.
[ Voor 28% gewijzigd door jantje 2 op 07-07-2015 12:27 ]
That 110.3% adjusted winrate op mijn Stug IVUser schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:17:

Kleine datasets geven nog grappige resultaten. Of zou het voorspellend werken
Also platoon rating: 1.85
Oh well, ik moet zeggen dat ik die xTE rating voor tanks apart ook wel interessant vond.
Welk nummertje krijgt maakt geen ene bal uit, de schaal maakt wel uit.jantje 2 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:26:
[...]
Die IS-3 had je goed te pakken van achteren, ik was daarna wss naar de T29 toegereden omdat die oneshot was. Aangezien dat gevecht met de T32 en daaarbij dan de T29 in je reet eigenlijk altijd verloren had moeten worden ^^
Die WN9 statistieken is nog een beetje vaag, ze proberen het volgens mij steeds moeilijker te maken om het te begrijpen. Wat is nu een beetje de scale wat goed is? 2k+ is unicum? en wat is super unicum?
Als je nu 3,5k wn8 hebt is dan 2,5k WN9 vergelijkbaar? Lijkt meer op WN7 qua waardes weer.
Een van de verschillen met WN8 is dat WN8 aan het lage en hoge eind van het spectrum redelijk flawed was. Op WoTLabs rapporteren veel 3000 WN8 spelers dat ze zakken naar ~2300 WN9, terwijl (bijvoorbeeld) 2500 WN8 spelers zakken naar 2100 WN9.Zero means AFK, 2000 means roughly twice the contribution of 1000. Scaled to put 1565 at the average recent for a tier 10 player. WN8 unicum point is around 2000.
Ik zak van 1510 naar 1450 ofzo. Dus het lijkt indd vooral hoog en laag meer te veranderenUser schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:32:
Een van de verschillen met WN8 is dat WN8 aan het lage en hoge eind van het spectrum redelijk flawed was. Op WoTLabs rapporteren veel 3000 WN8 spelers dat ze zakken naar ~2300 WN9, terwijl (bijvoorbeeld) 2500 WN8 spelers zakken naar 2100 WN9.
Ik ga van 1927 naar 1711.
Doe ik lekker veel moeite om naar de 2000 ye komen, gebeurd dit
Ik neem aan dat 2k wn8 ongeveer gelijk staat aan 1750 wn9?
Doe ik lekker veel moeite om naar de 2000 ye komen, gebeurd dit
Ik neem aan dat 2k wn8 ongeveer gelijk staat aan 1750 wn9?
[ Voor 4% gewijzigd door Fordox op 07-07-2015 12:42 ]
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Schaal is nog niet definitief bekend. Voordat de schaal bekend is zullen waarschijnlijk alle WoT accounts berekend worden. Zal ongeveer 2 dagen per miljoen accounts kosten.
Ja logisch inderdaad, voordat je de schaal goed kunt bepalen wil je eerst je n en de bijbehorende scores weten. Blijft de onderliggende verdeling (normaalverdeling dacht ik?) wel intact of niet?User schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:46:
Schaal is nog niet definitief bekend. Voordat de schaal bekend is zullen waarschijnlijk alle WoT accounts berekend worden. Zal ongeveer 2 dagen per miljoen accounts kosten.
Ik zou zelf rond dezelfde WN9 score blijven hangen, dus ik maak me geen zorgen
Dat kan kloppen idd, ik ben ongeveer naar 2300-2400 gezakt afhankelijk van Cr1/Cr2. maar het is mij te veel materie om erin te verdiepen. Persoonlijk was WN8 inderdaad af en toe een beetje off.. vooral de multipliers met damage en dan een kill sloegen soms nergens op.User schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:32:
[...]
Welk nummertje krijgt maakt geen ene bal uit, de schaal maakt wel uit.
[...]
Een van de verschillen met WN8 is dat WN8 aan het lage en hoge eind van het spectrum redelijk flawed was. Op WoTLabs rapporteren veel 3000 WN8 spelers dat ze zakken naar ~2300 WN9, terwijl (bijvoorbeeld) 2500 WN8 spelers zakken naar 2100 WN9.
Eens zien of dit wat meer consistent is en hopelijk niet te veel verschillende ongein, en simpel( wat het momenteel niet is ^^ )
Die 'multipliers' zitten er gewoon weer in, je wil toch een accurate rating?
Zo niet -> Old efficiency rating best rating.
Ik was er tevreden met WN7 damage en kills beide ongeveer 45%. en dan nog winrate en wat andere ongein. Werkte perfect en was makkelijk te begrijpen. Alleen lights waren fucked, maar dat konden ze wel verbeteren. Beter als lights padden zoals nu.User schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:46:
Die 'multipliers' zitten er gewoon weer in, je wil toch een accurate rating?
bij WN8 kon je soms 4k damage doen is 3k wn8 maar als je 2k damage en 1kill deed had je ook 3k wn8. klopt naar mijn idee nooit echt ^^
[ Voor 13% gewijzigd door jantje 2 op 07-07-2015 13:49 ]
Alleen correleerde dat veel slechter met 'skill' dan WN8 en WN9. Plus WN7 is gigantisch makkelijk te padden. Ja, WN8 valt makkelijk te padden met lights, maar WN7 valt met alles makkelijk te padden.jantje 2 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:48:
[...]
Ik was er tevreden met WN7 damage en kills beide ongeveer 45%. en dan nog winrate en wat andere ongein. Werkte perfect en was makkelijk te begrijpen. Alleen lights waren fucked, maar dat konden ze wel verbeteren. Beter als lights padden zoals nu.

Hoe kan je WN7 dan goed padden? Als dat met alles makkelijk kon betekent dat toch juist dat mensen met skill een hogere rating halen doordat zij de damage ,kills en wins binnenharken ( wat uiteindelijk het doel van het spelletje is )User schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:52:
[...]
Alleen correleerde dat veel slechter met 'skill' dan WN8 en WN9. Plus WN7 is gigantisch makkelijk te padden. Ja, WN8 valt makkelijk te padden met lights, maar WN7 valt met alles makkelijk te padden.
En als daarop een correctie voor lights hadden gemaakt zie ik verder geen problemen. Misschien komt het omdat ik het langste met WN6/WN7 heb gespeeld, maar eff en WN8 zijn in mijn ogen meer omslachtig geweest dan WN6/Wn7
Damage farmen op tier 10, kills farmen op tier 2-3. Insta hoge WN7.jantje 2 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:56:
[...]
Hoe kan je WN7 dan goed padden? Als dat met alles makkelijk kon betekent dat toch juist dat mensen met skill een hogere rating halen doordat zij de damage ,kills en wins binnenharken ( wat uiteindelijk het doel van het spelletje is )
En als daarop een correctie voor lights hadden gemaakt zie ik verder geen problemen. Misschien komt het omdat ik het langste met WN6/WN7 heb gespeeld, maar eff en WN8 zijn in mijn ogen meer omslachtig geweest dan WN6/Wn7
Ervaringdeskundige? haha dat wist ik niet, lijkt me een beetje omslachtig om het op die manier te doen. Maar waarschijnlijk zulle er wel idioten zijn die het op die manier gedaan hebben. Maarja er zijn momenteel ook zoveel Wn8 padders die alleen lights spelen of met low expected values.User schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:03:
[...]
Damage farmen op tier 10, kills farmen op tier 2-3. Insta hoge WN7.
Dat probleem blijf je altijd houden. Nu ik erover nadenk was er ook een penalty voor low tier clubben
( onder T5 ) dat is natuurlijk wel opgelost met WN8 zodat mensen ook nog een low tiers voor de lol kunnen spelen.
Speel zelf eigenlijk nooit onder T5 dus ja dat gaat allemaal een beetje langs mee heen.
Hopelijk zit spotting damage/assistance damage er nu wel in, zonder dat zijn ratings niet compleet.User schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:17:
[...]
Nope, werking van WN7 heeft me nooit echt geïnteresseerd. Maar WN7 pakt de average tier en stats van een sessie en vergelijkt die met de expected stats van die tier. Farm damage op hoge tier, farm kills op lage tier, voila, een belachelijk mid-tier gemiddelde.jantje 2 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:12:
[...]
Ervaringdeskundige? haha dat wist ik niet, lijkt me een beetje omslachtig om het op die manier te doen. Maar waarschijnlijk zulle er wel idioten zijn die het op die manier gedaan hebben. Maarja er zijn momenteel ook zoveel Wn8 padders die alleen lights spelen of met low expected values.
Dat probleem blijf je altijd houden. Nu ik erover nadenk was er ook een penalty voor low tier clubben
( onder T5 ) dat is natuurlijk wel opgelost met WN8 zodat mensen ook nog een low tiers voor de lol kunnen spelen.
Speel zelf eigenlijk nooit onder T5 dus ja dat gaat allemaal een beetje langs mee heen.
Nee.CobraVE schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:19:
[...]
Hopelijk zit spotting damage/assistance damage er nu wel in, zonder dat zijn ratings niet compleet.
aha, ja op die manier kan je dan inderdaad wel hard padden als je dit wil inderdaad. Nooit gedacht dat het zo zou werken. Komt denk ik omdat ik nooit in lower tiers zit. Gem tier is denk ik bijna 8 ofso.User schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:24:
[...]
Nope, werking van WN7 heeft me nooit echt geïnteresseerd. Maar WN7 pakt de average tier en stats van een sessie en vergelijkt die met de expected stats van die tier. Farm damage op hoge tier, farm kills op lage tier, voila, een belachelijk mid-tier gemiddelde.
Hmmm jammer, dan is die rating net zo nutteloos als wn8 nu =/
Als jij kan bewijzen dat WN8 nutteloos is omdat WG geen spotting damage in de API heeft zal ik die mening van je overnemen.CobraVE schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:53:
[...]
Hmmm jammer, dan is die rating net zo nutteloos als wn8 nu =/
Het is niet zozeer nutteloos, het is alleen jammer dat het er niet in zit. Want als je, for arguments sake, 12k spotting damage doet met een scout zonder daarbij schade te doen, kills te behalen, etc. krijg je dood leuk 0-100 WN8. Terwijl als je 4k schade doet met een gemiddelde tier 8 scout, je minimaal 10k+ WN8 hebt. Nu valt daar niks aan te doen omdat WoT dat niet bijhoud en dus niet beschikbaar is via een API. In sommige gevallen WN8 daardoor nadelig. Aan de andere kant heeft WN8 met bepaalde situaties ook belachelijke voordelen waardoor je flink kunt padden.User schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:01:
[...]
Als jij kan bewijzen dat WN8 nutteloos is omdat WG geen spotting damage in de API heeft zal ik die mening van je overnemen.
De WG rating neemt wél spotting damage mee, WG rating voor de win!
[ Voor 83% gewijzigd door User op 07-07-2015 15:29 ]
Het is nutteloos als een rating want het is gebaseert op de helft van de info die belangrijk is.User schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:01:
[...]
Als jij kan bewijzen dat WN8 nutteloos is omdat WG geen spotting damage in de API heeft zal ik die mening van je overnemen.
Alleen damage en kills maar geen spotting damage of assistance damage. Die zijn net zo belangrijk voor het winnen van battles.
Daarbij is de rating op T10 vaag (4000 damage is 2500 wn8 en 4000 damage en 2 kills is 3500 wn8 oid) en op T7 met bijvoorbeelde de Comet of een M41 bulldog pad the hem de pan uit....
Win ratio is een goede indicatie omdat je om te winnen niet zoveel mogelijk damage moet doen maar de best mogelijke damage op de belangrijkste tanks.
Als jij in een battle 1200 damage doet maar die doet op tanks die je flank/team bedreigen is dat veel belangrijker voor het eindresultaat dan 3000 damage doen op de makkelijkste targets.
WN8 is gebaseerd op kills, damage, spots en decap punten. En assisted damage is 'de helft'? Ok.CobraVE schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:51:
[...]
Het is nutteloos als een rating want het is gebaseert op de helft van de info die belangrijk is.
Alleen damage en kills maar geen spotting damage of assistance damage. Die zijn net zo belangrijk voor het winnen van battles.
Mensen hebben 'wat' statistiek losgelaten op tienduizenden replays om de invloed van assisted damage te kunnen bepalen. Die invloed valt in het niet bij de invloed van kills en damage.
Ja, nogal wiedes dat minder damage en meer kills meer WN8 oplevert. Zoals je zelf al zegt is ook belangrijk hoe en waar je die damage doet. Zo ook met kills, je kan wel belachelijk veel damage doen, maar met kills verhoog je de kans om te winnen meer door alleen maar damage te doen. Er zit dus ook een kills*damage factor in WN8.Daarbij is de rating op T10 vaag (4000 damage is 2500 wn8 en 4000 damage en 2 kills is 3500 wn8 oid) en op T7 met bijvoorbeelde de Comet of een M41 bulldog pad the hem de pan uit....
Win ratio is een goede indicatie omdat je om te winnen niet zoveel mogelijk damage moet doen maar de best mogelijke damage op de belangrijkste tanks.
Als jij in een battle 1200 damage doet maar die doet op tanks die je flank/team bedreigen is dat veel belangrijker voor het eindresultaat dan 3000 damage doen op de makkelijkste targets.
Geeft het meenemen van assisted damage een accuratere rating?
Ja.
Heeft assisted damage een enorme invloed op de accuraatheid van de rating?
Nee.
Is WN8 nutteloos?
Nee.
Voor de exacte invloed van assisted damage kan ik je verwijzen naar het WN8 ontwikkelingstopic op WoTLabs.
Also, je bedoelt die winratio die zo makkelijk te padden is door CW, platoon, etc?
Ik haal meer voldoening uit spannende potjes en spelen met tanks die ik leuk vind, dan cijfertjes padden... Haal ook voldoeding als ik mee het verschil kan maken, wat ook wel resulteert in betere stats, dus ik zeg niet dat het onbelangrijk is 
Maar, in plaats van om de paar maanden een nieuwe rating te verzinnen, zouden ze beter die data eens gebruiken om een betere MM door te voeren! Veel te veel potjes zijn eenzijdige walkovers...
Betere MM en meer xp/credits per pot! (want potjes gaan langer duren)
Met betere MM bedoel ik geen league systeem, gewoon evenveel noobs en goede spelers per team zou al leuk zijn.
Ook lijken ze het aantal scouts & arties per team wel mooi te kunnen verdelen, maar heb je toch steeds veel games waar een team 5-10 heavies heeft en het andere team 2-5... op een city map ben je dan wel serieus in het nadeel. Ook dat lijkt me niet zo moeilijk te balanceren... (al geeft het wel variatie in de games, toch is het op sommige tiers echt belachelijk oneerlijk...)
Maar, in plaats van om de paar maanden een nieuwe rating te verzinnen, zouden ze beter die data eens gebruiken om een betere MM door te voeren! Veel te veel potjes zijn eenzijdige walkovers...
Betere MM en meer xp/credits per pot! (want potjes gaan langer duren)
Met betere MM bedoel ik geen league systeem, gewoon evenveel noobs en goede spelers per team zou al leuk zijn.
Ook lijken ze het aantal scouts & arties per team wel mooi te kunnen verdelen, maar heb je toch steeds veel games waar een team 5-10 heavies heeft en het andere team 2-5... op een city map ben je dan wel serieus in het nadeel. Ook dat lijkt me niet zo moeilijk te balanceren... (al geeft het wel variatie in de games, toch is het op sommige tiers echt belachelijk oneerlijk...)
Hoe zit dat met de Mark of Excellence rating. Telt daar enkel damage?User schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:31:
[...]
WN8 is gebaseerd op kills, damage, spots en decap punten. En assisted damage is 'de helft'? Ok.
[ Voor 17% gewijzigd door Inrage op 07-07-2015 16:35 ]
Pssst, WN8 is niet gemaakt door WG. De makers van WN8 kunnen niets aan de MM veranderen. Verder is WN8 ook al een jaar of wat oud.
Om terug te komen op je eerste punt. Om even een Amerikaanse topspeler te citeren:
Om terug te komen op je eerste punt. Om even een Amerikaanse topspeler te citeren:
We all enjoy the game, but it has serious flaws in terms of balance, map/class design, the amount of shitters, and more. And it always will. If/when you get to the point where shoot at pubbies' tanks isn't fun, just quit. It will never be anything other than what it is. Chasing stats is pointless and degenerate. Other game modes can't fill your game time. And that's all there is.
[ Voor 4% gewijzigd door User op 07-07-2015 16:36 ]
Ja ik weet ook dat WN8 niet door WG gemaakt is... maar het zou niet de eerste firma zijn die een 'mod' toepast in z'n game... Waarom zouden ze niks aan de MM kunnen veranderen? Tis toch gewoon een code... Zal wel eerder zo zijn dat ze een kosten bate analyse gemaakt hebben en op dit moment zullen de kosten voor MM improvement hoger zijn dan het verlies van spelers(en dus inkomsten) die afhaken door deze MM...User schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:34:
Pssst, WN8 is niet gemaakt door WG. Ze kunnen niets aan de MM veranderen.
[...]
EDIT: Zie net dat je je post hebt aangepast. Het moet idd WG zijn die eens in actie schiet.
Het is niet omdat 1 'pro' speler een slechte mentaliteit heeft dat iedereen dat principe moet volgen... Als iedereen constant tevreden zou zijn met de huidige gang van zaken dan zou alle vooruitgang stilvallen... go figure...
[ Voor 19% gewijzigd door Inrage op 07-07-2015 16:43 ]
Oh zeer zeker is het gewoon code. Alleen...Inrage schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:39:
[...]
Ja ik weet ook dat WN8 niet door WG gemaakt is... maar het zou niet de eerste firma zijn die een 'mod' toepast in z'n game... Waarom zouden ze niks aan de MM kunnen veranderen? Tis toch gewoon een code...
Met die redenatie is het hele spel code, waarom passen ze dan artillerie niet aan? Daar zitten mensen ook over te huilen!
Anyway, feit is gewoon dat het aanpassen van de MM belachelijk moeilijk is omdat je eerst complexe modellen moet maken om uit te vinden hoe het spel gaat veranderen. Het is absoluut niet met een paar testservers bepaald. Ik bedoel, een 'simpele' penetratie nerf heeft ze ook al een paar testservers gekost en ze zijn absoluut niets opgeschoten.
Nee, assisted telt daar ook mee. Alleen is de berekening achter MoE behoorlijk retarded. De analisten weten uberhaupt niet eens of het MoE percentage wel schaalt met de mensen die boven/onder dat 'percentage' zitten.Inrage schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:31:
[...]
Hoe zit dat met de Mark of Excellence rating. Telt daar enkel damage?
De MoE berekening is iets waar ik me niet in wil verdiepen, puur omdat die berekening volledig retarded is. Op WoTLabs staat de formule achter MoE wel ergens.
Absoluut niet waar. Als iedereen tevreden zou zijn met het huidige spel zal WG nog steeds veranderingen en verbeteringen aanbrengen. (En wees eens realistisch, de grote meerderheid vind het allemaal wel best.)Inrage schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:39:
Het is niet omdat 1 'pro' speler een slechte mentaliteit heeft dat iedereen dat principe moet volgen... Als iedereen constant tevreden zou zijn met de huidige gang van zaken dan zou alle vooruitgang stilvallen... go figure...
Dat ze nu tevreden zijn, wil niet zeggen dat ze een aanpassing/verbetering niet goedkeuren.
[ Voor 18% gewijzigd door User op 07-07-2015 16:48 ]
Maar dat is meer omdat de totaal niet nadenken wat logisch is. Een ezel had nog kunnen denken dat 230 pen op een T10 med niet werkt zeker niet in combinatie met 25% RNG en een belachelijke drop off in range.User schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:45:
[...]
Oh zeer zeker is het gewoon code. Alleen...
Met die redenatie is het hele spel code, waarom passen ze dan artillerie niet aan? Daar zitten mensen ook over te huilen!
Anyway, feit is gewoon dat het aanpassen van de MM belachelijk moeilijk is omdat je eerst complexe modellen moet maken om uit te vinden hoe het spel gaat veranderen. Het is absoluut niet met een paar testservers bepaald. Ik bedoel, een 'simpele' penetratie nerf heeft ze ook al een paar testservers gekost en ze zijn absoluut niets opgeschoten.
Die gasten zijn naïef en kijken totaal niet naar hun eigen spel. Het is nu al moeilijk om soms reliable fucking weakpoints te pennen. Ja ook met tier 10 meds. RNG naar 15% halen in combinatie met een pen nerf van 10 pen ( zoals ze al met de heavies gedaan hebben in het verleden ) zal al een veel beter resultaat geven.
Het is echt niet zo moeilijk als het lijkt, maar ja als je je eigen game niet kent, is het logisch dat ze ook niets kunnen fixen. MM zelfde verhaal. zorg voor balancing op maps + tanks. Heb je een groot gedeelte van de flawed MM al te pakken.
1. Iedere speler een gewicht/rating geven op basis van de best mogelijke rating (WN8, 9, ...) en dan zorgen dat er in ieder potje per tier en per type ongeveer eenzelfde gewicht/rating is.User schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:45:
[...]
2. Als extra regel ervoor zorgen dat het aantal van een bepaald type tank nooit meer dan 2 kan verschillen. Dus geen 7 heavies tegen 2 toestanden.
Dat zou al een mooi begin zijn
En Arty... tja... Arty zorgt voor de nodige spanning en uiteraard ook frustratie. Echter is arty spelen imo nog veel frustrerender door de schijt accuracy, extreem saaie gameplay (vooral door lange reload) en de vele city maps. Dus bekijk het zo
Ik vraag me af welke patch nog eens een verbetering van de gameplay heeft gebracht? Buiten wat UI functionaliteit en de missies, niks voor zover ik het mij kan herinneren. Misschien ligt de focus bij WG wel verkeerd. De accuracy patch die nog toch meer gold schieten (want $$$) Nieuwe tanks (en dan vooral premiums want $$$) die komen er wel aan sneller tempo bij.User schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:45:
[...]
Absoluut niet waar. Als iedereen tevreden zou zijn met het huidige spel zal WG nog steeds veranderingen en verbeteringen aanbrengen. (En wees eens realistisch, de grote meerderheid vind het allemaal wel best.)
Dat ze nu tevreden zijn, wil niet zeggen dat ze een aanpassing/verbetering niet goedkeuren.
Is de meerderheid wel tevreden? Zowiezo heeft de helft van de spelers geen clue van wat er aan de hand is (als jij mag overdrijven, ik ook
[ Voor 29% gewijzigd door Inrage op 07-07-2015 17:07 ]
Naast het feit dat de mm complex en gevoelig is zijn er psychologische redenen om de boel niet teveel te balanceren.
Één van de grote succesfactoren van het spel is juist de ingebalanceerdheid in de teams en natuurlijk de rng. Hierdoor hebben minder goede tot gemiddelde spelers toch de kans eens een keer wat dingen "goed" te doen en te winnen van unicums. En het is voor de unicum spelers toch draaglijk genoeg om te blijven spelen.
WG wil geld verdienen en het meeste geld zit in de massa (die baat heeft bij ongebalanceerdheid), niet bij de unicums.
Één van de grote succesfactoren van het spel is juist de ingebalanceerdheid in de teams en natuurlijk de rng. Hierdoor hebben minder goede tot gemiddelde spelers toch de kans eens een keer wat dingen "goed" te doen en te winnen van unicums. En het is voor de unicum spelers toch draaglijk genoeg om te blijven spelen.
WG wil geld verdienen en het meeste geld zit in de massa (die baat heeft bij ongebalanceerdheid), niet bij de unicums.
[ Voor 3% gewijzigd door Ilikebananas op 07-07-2015 16:58 ]
Mwah, valt wel mee hoor... Ze maken het zichzelf juist lastig terwijl het dat helemaal niet hoeft.User schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:45:
[...]
Uiteindelijk doen ze elke vorm van MM voor het geld. Een slechte MM zorgt er voor dat mensen wegrennen en geen geld meer besteden. Een 'goede' MM zorgt ervoor dat mensen meer geld gaan besteden.
WG zou heel makkelijk arty uit het spel kunnen halen. Maar dat zal wel zorgen voor een daling van inkomsten. En daarom doen ze het maar niet. En tuurlijk spelen er meerdere reden mee. Maar onderschat de kracht van inkomsten niet. Uiteindelijk draait het allemaal (voornamelijk) om geld...
User schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 17:03:
[...]
Maar dat wil er bij EU en NA spelers simpelweg niet in. Die willen *altijd* bovenaan staan, met natuurlijk een boel kanonnenvoer zodat ze mooi kunnen domineren. Maar zelf kanonnenvoer zijn? Oh nee!

[ Voor 11% gewijzigd door ChojinZ op 07-07-2015 17:05 ]
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Iemand die het snapt!Ilikebananas schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:57:
Naast het feit dat de mm complex en gevoelig is zijn er psychologische redenen om de boel niet teveel te balanceren.

De Russen accepteren gewoon dat ze soms gewoon kanonnenvoer zijn. Ze weten ook dat ze een potje later zelf kanonnenvoer gevoerd krijgen. Maar dat wil er bij EU en NA spelers simpelweg niet in. Die willen *altijd* bovenaan staan, met natuurlijk een boel kanonnenvoer zodat ze mooi kunnen domineren. Maar zelf kanonnenvoer zijn? Oh nee!
Er is een verschil tussen een league systeem van MM en een gewone balances MM waarbij er 'tomatoes' in beide teams zitten die op elkaar kunnen knallen. Er zit zowiezo al genoeg RNG factor in dat de mindere goden ook epische games kunnen spelen...Ilikebananas schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:57:
Dat is dus HELEMAAL NIET wat IK bedoel met fair MM... zucht...User schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 17:03:
[...]
Iemand die het snapt!![]()
De Russen accepteren gewoon dat ze soms gewoon kanonnenvoer zijn. Ze weten ook dat ze een potje later zelf kanonnenvoer gevoerd krijgen. Maar dat wil er bij EU en NA spelers simpelweg niet in. Die willen *altijd* bovenaan staan, met natuurlijk een boel kanonnenvoer zodat ze mooi kunnen domineren. Maar zelf kanonnenvoer zijn? Oh nee!
Wil gewoon niet bij voorbaat aan een pot beginnen wetende dat je als team geen kans maakt of in het andere geval dat het een supersaaie pot gaat worden omdat de tegenstand debiel is. Dat heeft niks met bovenaan staan te maken of als indivudu steeds te moeten domineren... Ik snap ook niet dat je dit door elkaar haalt.
[ Voor 31% gewijzigd door Inrage op 07-07-2015 17:38 ]
Wie heeft er voordeel bij een league systeem?Inrage schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 17:09:
[...]
Er is een verschil tussen een league systeem van MM en een gewone balances MM waarbij er 'tomatoes' in beide teams zitten die op elkaar kunnen knallen. Er zit zowiezo al genoeg RNG factor in dat de mindere goden ook epische games kunnen spelen...
WG niet, want het wordt alleen maar complexer en foutgevoeliger. De massa niet, want die vinden het wel prima zo. Blijft een handvol unicums (goede spelers) over die van mening zijn dat het daardoor leuker wordt (valt ook nog te bezien hoe dat in de praktijk uitpakt). Maar wacht, die blijven het spel nu ook spelen...
Ik vermeld het maar omdat als sommige mensen het hebben over faire MM dat ze willen dat enkel mensen van dezelfde skill met en tegen elkaar spelen. (zoals bij League of Legends en andere Moba's bijvoorbeeld) Van zo'n systeem ben ik niet zo zot van in een shooter als WoT.Ilikebananas schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 17:28:
[...]
Wie heeft er voordeel bij een league systeem?
WG niet, want het wordt alleen maar complexer en foutgevoeliger. De massa niet, want die vinden het wel prima zo. Blijft een handvol unicums (goede spelers) over die van mening zijn dat het daardoor leuker wordt (valt ook nog te bezien hoe dat in de praktijk uitpakt). Maar wacht, die blijven het spel nu ook spelen...
Ligt er helemaal aan welke class the speelt, voor een scout of medium met goede spotting range is assitance/spotting damage meestal belangrijker dan eigen damage en deze class helpt net zo goed een match te winnen als een aggressieve medium dat doet. Echter al die spotting damage wordt niet meegenomen.User schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:31:
[...]
WN8 is gebaseerd op kills, damage, spots en decap punten. En assisted damage is 'de helft'? Ok.
Mensen hebben 'wat' statistiek losgelaten op tienduizenden replays om de invloed van assisted damage te kunnen bepalen. Die invloed valt in het niet bij de invloed van kills en damage.
[...]
Ja, nogal wiedes dat minder damage en meer kills meer WN8 oplevert. Zoals je zelf al zegt is ook belangrijk hoe en waar je die damage doet. Zo ook met kills, je kan wel belachelijk veel damage doen, maar met kills verhoog je de kans om te winnen meer door alleen maar damage te doen. Er zit dus ook een kills*damage factor in WN8.
Geeft het meenemen van assisted damage een accuratere rating?
Ja.
Heeft assisted damage een enorme invloed op de accuraatheid van de rating?
Nee.
Is WN8 nutteloos?
Nee.
Voor de exacte invloed van assisted damage kan ik je verwijzen naar het WN8 ontwikkelingstopic op WoTLabs.
Also, je bedoelt die winratio die zo makkelijk te padden is door CW, platoon, etc?
Win ratio is een stuk moeilijker te padden dan wn8, zoals ik al zei voor wn8 pak je gewoon een goede light tank zoals de bulldog of een E-25 en heb je zo unicum wn8 bij elkaar.
Als ik solo speel is of mijn winratio high of mijn wn8, reden daarvoor is als je voor wn8 speelt je veel nutteloze damage doet dan wanneer je simpelweg probeert te winnen, daarvoor hoef je geen bakken damage te doen, alleen slim te spelen.
Heb je statistieken om dat de onderbouwen?CobraVE schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 17:41:
[...]
Ligt er helemaal aan welke class the speelt, voor een scout of medium met goede spotting range is assitance/spotting damage meestal belangrijker dan eigen damage en deze class helpt net zo goed een match te winnen als een aggressieve medium dat doet. Echter al die spotting damage wordt niet meegenomen.
Ik zou zelfs kunnen redeneren dat damage doen in een light moeilijker is dan assisted damage halen en dat daarom gewone damage goed beloont moet worden in lights.
En zoals ik al zei, er is genoeg data die bewijst dat assisted damage minder invloed heeft op een win dan gewone damage. Het lijkt me heel erg sterk dat jij een sample size van tienduizenden replays geanalyseerd hebt en een compleet andere conclusie hebt kunnen trekken.
Really? Really? Er zijn legio tanks waar ik, al dan niet in platoon, belachelijk makkelijk WR mee kan padden.Win ratio is een stuk moeilijker te padden dan wn8, zoals ik al zei voor wn8 pak je gewoon een goede light tank zoals de bulldog of een E-25 en heb je zo unicum wn8 bij elkaar.
FYI: De beste WN8 pad tank is trouwens een medium.
Ik speel altijd voor de win en toch haal ik makkelijk unicum WN8. Doe ik wat fout?Als ik solo speel is of mijn winratio high of mijn wn8, reden daarvoor is als je voor wn8 speelt je veel nutteloze damage doet dan wanneer je simpelweg probeert te winnen, daarvoor hoef je geen bakken damage te doen, alleen slim te spelen.
Alleen is het dan zo gebalanceerd dat iedereen uiteindelijk naar 50% winrate gaat. Dus die kun je dan al niet meer meenemen in je rating. En zo levert dit nog wel meer bijwerkingen op die niet echt gewenst zijn. Zo heel simpel zijn zulke aanpassingen nietInrage schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:56:
[...]
1. Iedere speler een gewicht/rating geven op basis van de best mogelijke rating (WN8, 9, ...) en dan zorgen dat er in ieder potje per tier en per type ongeveer eenzelfde gewicht/rating is.
2. Als extra regel ervoor zorgen dat het aantal van een bepaald type tank nooit meer dan 2 kan verschillen. Dus geen 7 heavies tegen 2 toestanden.
Dat zou al een mooi begin zijn
[removed]
Incorrect, beste wn8 tanks zijn light tanks met goede pen.User schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 17:54:
[...]
FYI: De beste WN8 pad tank is trouwens een medium.
[...]
Ik speel altijd voor de win en toch haal ik makkelijk unicum WN8. Doe ik wat fout?
Weet ik niet, alleen elite tanks spelen (niet echt grinden) en goede premiums?
CobraVE schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:55:
[...]
Incorrect, beste wn8 tanks zijn light tanks met goede pen.

Rara welke tank is dit?
Dus met elite tanks en goeie premium spelen is fout?Weet ik niet, alleen elite tanks spelen (niet echt grinden) en goede premiums?
Aaight.
Ha! Zojuist MT-15 gehaald door twee E-25 en een AT-15 te killen in mijn Indien.
Comet?User schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:01:
[...]
[afbeelding]
Rara welke tank is dit?
[...]
Dus met elite tanks en goeie premium spelen is fout?
Aaight.
Nee helemaal niet, maar dan verlies je gewoonweg minder omdat je het maximale uit je tank kunt halen
Dat weet jij net zo goed als ik.
Ik vroeg je wat ik fout deed als ik én goeie WR én goeie WN8 kreeg.CobraVE schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:25:
[...]
Comet?
Nee helemaal niet, maar dan verlies je gewoonweg minder omdat je het maximale uit je tank kunt halen
Dat weet jij net zo goed als ik.
Maar je hebt zeker geen idee wat voor tank het is?
Spoiler: Het is een medium.
Dit topic is gesloten.