"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Ik heb hem vorig jaar ergens vrijgespeeld, zit net te kijken en heb het in al die maanden maar 2x gebruikt met 100% winst.. en toch blijf ik het negeren
Maar in battles zie je de Tog's nu wel volop. Gelukkig is het weekend ook voorbij, won amper iets en vandaag 10 potjes gedaan en 8x winst

TOG is mijn meest gespeelde tank, heb een 3 skill TOG bemanning (want heb geen andere Britse zware tankVedrano schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:23:
[...]
Ik heb hem vorig jaar ergens vrijgespeeld, zit net te kijken en heb het in al die maanden maar 2x gebruikt met 100% winst.. en toch blijf ik het negeren
Maar in battles zie je de Tog's nu wel volop. Gelukkig is het weekend ook voorbij, won amper iets en vandaag 10 potjes gedaan en 8x winst
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Momenteel veel Togs in het open veld voor mn loop, huur n00bs dus
Intel Core i5 4670K / 3.4 GHz * Corsair Vengeance 1600 MHz / PC3-12800 * 1x Asus EAH6870 DC/2DI2S/1GD5 * MSI Z87-G45 Gaming * Logitech G19 Keyboard * Logitech Mouse G500 * WD Caviar Black WD1002FAEX
http://worldoftanks.eu/en.../44/top-tree-obj140-2015/
Helaas voor dat "bijna", want je wilt eigenlijk voor 1 juli nog snel de T-44 verkopen anders loop je credits mis.
Of je koopt de T-54 zonder eerst de T-44 te verkopen en wacht met de verkoop tot de top of tree weer veranderd is.Istrilyin schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 17:20:
Yes yes yes! Object 140 is Top of the Tree, en ik heb de T-54 op 30k XP na...
http://worldoftanks.eu/en.../44/top-tree-obj140-2015/
Helaas voor dat "bijna", want je wilt eigenlijk voor 1 juli nog snel de T-44 verkopen anders loop je credits mis.
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Het is nu al een aantal dagen zo dat ik bijna alleen maar teams als dit krijg... Mijn winrate van de laatste 7 dagen is ~53-54%.. daar waar mijn winrate van de laatste 1000 battles ~68-69% is.

Wat ik altijd zo zuur vind is dat je zelf ziek veel dmg kunt doen. Maar dat vervolgens de VKB van de tegenstander die slechts 1 schot damage heeft gedaan effectief gezien net zoveel XP krijgt.wsLy schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 20:52:
Dit soort teams........
Het is nu al een aantal dagen zo dat ik bijna alleen maar teams als dit krijg... Mijn winrate van de laatste 7 dagen is ~53-54%.. daar waar mijn winrate van de laatste 1000 battles ~68-69% is.
[afbeelding]
Enkel omdat zijn team wint. Wat mij betreft zou het XP verdienen meer mogen afhangen van je persoonlijke prestaties en niet van het al dan niet winnen van een pot.
http://wotlabs.net/eu/player/GJP
Ware het niet dat ie hiermee High Caliber binnen haalt en dus zowiezo al evenveel XP en Credits als een win krijgt.GJP80 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:42:
Wat ik altijd zo zuur vind is dat je zelf ziek veel dmg kunt doen. Maar dat vervolgens de VKB van de tegenstander die slechts 1 schot damage heeft gedaan effectief gezien net zoveel XP krijgt.
Enkel omdat zijn team wint. Wat mij betreft zou het XP verdienen meer mogen afhangen van je persoonlijke prestaties en niet van het al dan niet winnen van een pot.
Maar je hebt gelijk de verhouding tussen 5.2k damage/3 kills en 545 damage/1 kill is wel erg scheef.
World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
Je kan hier echter niet zien of de VKB nog assisted damage heeft gedaan (doe zelf geregeld in m'n E75 meer dan 2k assisted damage). Als je het afzet tegen de VKB die 1900 damage en geen kill heeft gedaan heeft deze maar 50 xp meer.GJP80 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:42:
[...]
Wat ik altijd zo zuur vind is dat je zelf ziek veel dmg kunt doen. Maar dat vervolgens de VKB van de tegenstander die slechts 1 schot damage heeft gedaan effectief gezien net zoveel XP krijgt.
Nah GJP heeft hier wel gelijk in. Weinig doen, maar wel winnen levert teveel op in relatie tot veel doen en verliezen. Dat mag zeker meer balanced worden.Frunz schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:37:
[...]
Je kan hier echter niet zien of de VKB nog assisted damage heeft gedaan (doe zelf geregeld in m'n E75 meer dan 2k assisted damage). Als je het afzet tegen de VKB die 1900 damage en geen kill heeft gedaan heeft deze maar 50 xp meer.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Hoezo?User schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:51:
Heeft iemand in GOT de zoutpot laten vallen trouwens?
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Gast zat bij de tegenpartij trouwens. Geen idee hoe die teamdamage komt, hoewel ik wel een vermoeden heb.
Is dit niet beter om met de Council van GoT op te nemen, lijkt me een betere oplossing dan hier op het forum stennis schoppen.User schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:31:
Gast zat bij de tegenpartij trouwens. Geen idee hoe die teamdamage komt, hoewel ik wel een vermoeden heb.
[ Voor 7% gewijzigd door Frunz op 01-07-2015 14:51 ]
Ria is council van GoT?Frunz schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:51:
[...]
Is dit niet beter om met de Council van GoT op te nemen, lijkt me een betere oplossing dan hier op het forum stennis schoppen.
Plus, als iemand publiekelijk vraagt om uitleg, krijgt ie publiekelijk antwoord.
En wat doet hij precies verkeerd? Er wordt niet gescholden o.i.d. of mensen beledigd. Ik doe dit 1x per 5 potjes ongeveer
[ Voor 9% gewijzigd door Mr_Size op 01-07-2015 15:00 ]
Tuurlijk lok ik een reactie uit. En als Ria het niet nodig vind om uitleg via PM te vragen, vind ik het niet nodig om via PM uitleg te geven.Mr_Size schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:59:
lol, jij lokt een reactie van Rianata uit door zo'n oneliner op het forum te plempen. Wil nog niet zeggen dat zijn antwoord een open invitatie is om te namen en shamen toch? Had ook via DM gekund bijv.....
En wat doet hij precies verkeerd? Er wordt niet gescholden o.i.d. of mensen beledigd. Ik doe dit 1x per 5 potjes ongeveer
Kweenie, hij wordt butthurt en gaat teamgenoten beschieten?
Mijn gedachten idd. Wat betreft de team damage, die hij deed in dat potje, daar kunnen we niets over zeggen. Het wordt een ander verhaal wanneer 'het slachtoffer' zich meldt bij GOT en we een replay krijgen ter review.Mr_Size schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:59:
lol, jij lokt een reactie van Rianata uit door zo'n oneliner op het forum te plempen. Wil nog niet zeggen dat zijn antwoord een open invitatie is om te namen en shamen toch? Had ook via DM gekund bijv.....
Eens met MrSize, daarbij lijkt hij op teamdamage na niet veel fout te doen. Terwijl door jou (user) geïnsinueerd wordt dat de teamdamage expres is, wat je niet kan bewijzen zonder replay. En volgens mij heeft GOT niet zo veel met tweakers te maken, in ieder geval het forum niet.Mr_Size schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:59:
Also, Ria, teamdamage is alleen not-done als er een slachtoffer is die zich meld? Ok.
User doe nou niet alsof je dom bent. Je had ook gewoon kunnen zeggen dat iemand van GoT los ging in de chat zonder meteen de naam te vermelden.User schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:11:
Er mag wel publiekelijk om uitleg gevraagd worden maar publiekelijk uitleg geven mag niet. Ok.
Also, Ria, teamdamage is alleen not-done als er een slachtoffer is die zich meld? Ok.
En teamdamage kan gebeuren, hoeft niet opzettelijke te zijn. Dat kan natuurlijk wel, maar hoeft niet.
Aannames...
Speed limits are like herpes.
Nee, niet mijn woorden verdraaien of verkeerd interpreterenUser schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:11:
Er mag wel publiekelijk om uitleg gevraagd worden maar publiekelijk uitleg geven mag niet. Ok.
Dat insinueer ik in eerste instantie toch ook?Plato112 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:18:
[...]
User doe nou niet alsof je dom bent. Je had ook gewoon kunnen zeggen dat iemand van GoT los ging in de chat zonder meteen de naam te vermelden.
Klopt, maar niet op de positie waar hij stond.En teamdamage kan gebeuren, hoeft niet opzettelijke te zijn. Dat kan natuurlijk wel, maar hoeft niet.
Aannames...
Als je niet wilde dat ik verkeerd interpreteerde had je het niet zo moeten opschrijven.Rianata schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:19:
[...]
Nee, niet mijn woorden verdraaien of verkeerd interpreterenNaar mijn idee kunnen we als council alleen iets wanneer we daadwerkelijk bewijs hebben in de vorm van een replay. Het is gezien de damage 1 schot damage geweest en we weten allemaal dat zoiets ook per ongeluk kan gebeuren. Nu hoor ik je denken: "Maar ik heb ook een replay, ik zat in dezelfde game en ik zie het als ...(invullen)...". Als je daar iets mee wilt doen weet je ons via de juiste paden te vinden. Thanks.
Uiteraard heb ik een replay, maar ik weet niet wanneer die teamdamage is gebeurt en of het uberhaupt gebeurde wanneer hij gespot was.
Het zal me verder ook een rotzorg zijn wie het was, ik had het idee dat GoT relatief streng was met schelden/ragen/teamdamagen/etc ingame.
Grapjas.Als je daar iets mee wilt doen weet je ons via de juiste paden te vinden.
Bij gebrek aan bewijs (jij kan het niet in je replay vinden) kan je iemand nou eenmaal niet veroordelen. Daarbij zeg je dat GoT streng is op bepaalde fronten, dan moet je misschien GoT aanspreken via de gebruikelijke kanalen en niet via het grote WoT forum op tweakers. Dit lijkt namelijk erg op namen en shamen.User schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:26:
Uiteraard heb ik een replay, maar ik weet niet wanneer die teamdamage is gebeurt en of het uberhaupt gebeurde wanneer hij gespot was.
Het zal me verder ook een rotzorg zijn wie het was, ik had het idee dat GoT relatief streng was met schelden/ragen/teamdamagen/etc ingame.
Daar verschillen we dan van mening, want hij is duidelijk geirriteerd in de chat en moppert wat in hoofdlettersUser schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:26:
[...]
Dat insinueer ik in eerste instantie toch ook?
[...]
Klopt, maar niet op de positie waar hij stond.
[...]
Als je niet wilde dat ik verkeerd interpreteerde had je het niet zo moeten opschrijven.![]()
[...]
Grapjas.
Een puntje in je verhaal dat ik niet kan volgen is:
"Klopt, maar niet op de positie waar hij stond."
&
"Uiteraard heb ik een replay, maar ik weet niet wanneer die teamdamage is gebeurt en of het uberhaupt gebeurde wanneer hij gespot was."
Dat spreekt elkaar een beetje tegen hoe ik het lees.
[ Voor 45% gewijzigd door Rianata op 01-07-2015 15:35 ]
Wel raar dat het slachtoffer zich moet melden, alsof het uitmaakt of hij zich meldt ja of nee. De team damage is gedaan en als dit opzettelijk is, kan je dit vrij makkelijk zien in je eigen replay. Het gaat toch erom of jouw leden zich gedragen en niet zozeer of het slachtoffer het gepast vond?Rianata schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:33:
[...]
Zolang ook de team damage niet bewezen opzettelijk is, dan laten we dat voor wat het is, want daar kunnen we dus niets mee. Vandaar ook mijn eerdere opmerking over wanneer 'het slachtoffer' zich zou melden.
Not that i care, ik schiet af en toe ook wel eens me eigen team when certain feelings arise.
Maar de manier hoe je het controleert is een beetje krom ofc.
Ik heb niet gezegd dat het kan vinden. Ik zeg alleen dat ik niet weet wanneer het gebeurd is. Het is niet mijn taak om een replay te gaan napluizen om één schot op te zoeken.Frunz schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:31:
[...]
Bij gebrek aan bewijs (jij kan het niet in je replay vinden) kan je iemand nou eenmaal niet veroordelen. Daarbij zeg je dat GoT streng is op bepaalde fronten, dan moet je misschien GoT aanspreken via de gebruikelijke kanalen en niet via het grote WoT forum op tweakers. Dit lijkt namelijk erg op namen en shamen.
Ware het niet dat Gathering of Tanks bij Gathering of Teakers vandaan komt. Ik weet dat de council van GOT hier bereikbaar is en aangezien ik geperma'd ben op de GoT TS en geen GoT forum account heb neem ik de weg van de minste weerstand.
Het zal me echt een rotzorg zijn wie het gedaan heeft. Maar aangezien er op dit forum geen regel tegen naming and shaming is (afaik) ga ik niet de moeite nemen om de naam weg te halen.
Kan ik daar uit concluderen dat jullie alleen tegen teamdamage zijn als er zich een slachtoffer meld?Rianata schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:33:
Zolang ook de team damage niet bewezen opzettelijk is, dan laten we dat voor wat het is, want daar kunnen we dus niets mee. Vandaar ook mijn eerdere opmerking over wanneer 'het slachtoffer' zich zou melden.
Siegfriedline assault. Hij stond aan de ene kant van de heuvel waar de tank traps op staan, ik aan de andere kant. Ik was niet van plan om continue gespot bovenop een heuvel te staan. Hij stond lijnrecht tegenover mijn team, alleen zat er een tanktrap en een heuveltop tussen.Een puntje in je verhaal dat ik niet kan volgen is:
"Klopt, maar niet op de positie waar hij stond."
&
"Uiteraard heb ik een replay, maar ik weet niet wanneer die teamdamage is gebeurt en of het uberhaupt gebeurde wanneer hij gespot was."
Dat spreekt elkaar een beetje tegen hoe ik het lees.
En zoals ik al zei, ik ga niet voor jullie een replay napluizen om teamdamage uit te zoeken. Hij is jouw clanlid, niet de mijne.
My thoughts exactly.jantje 2 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:42:
[...]
Wel raar dat het slachtoffer zich moet melden, alsof het uitmaakt of hij zich meldt ja of nee. De team damage is gedaan en als dit opzettelijk is, kan je dit vrij makkelijk zien in je eigen replay. Het gaat toch erom of jouw leden zich gedragen en niet zozeer of het slachtoffer het gepast vond?
Hoezo, de meest logische wijze waarop zoiets binnenkomt bij een clanleader, council or whoever van een (onze) clan, is dat een speler (het slachtoffer) een replay stuurt waarin duidelijk te zien is dat er opzet in het spel is. Nu is dat indit geval (nog) niet gebeurd. User doet echter een observatie en een insinuatie, maar kan / wil ook met zijn replay kennelijk niets hard maken. Dan is het toch case closed? Of ben ik nou gek!jantje 2 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:42:
[...]
Wel raar dat het slachtoffer zich moet melden, alsof het uitmaakt of hij zich meldt ja of nee. De team damage is gedaan en als dit opzettelijk is, kan je dit vrij makkelijk zien in je eigen replay. Het gaat toch erom of jouw leden zich gedragen en niet zozeer of het slachtoffer het gepast vond?
Not that i care, ik schiet af en toe ook wel eens me eigen team when certain feelings arise.
Maar de manier hoe je het controleert is een beetje krom ofc.

Wil je nu serieus beweren dat ik moet uitzoeken of jouw clanlid expres heeft zitten teamdamagen?Rianata schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:49:
[...]
Hoezo, de meest logische wijze waarop zoiets binnenkomt bij een clanleader, council or whoever van een (onze) clan, is dat een speler (het slachtoffer) een replay stuurt waarin duidelijk te zien is dat er opzet in het spel is. Nu is dat indit geval (nog) niet gebeurd. User doet echter een observatie en een insinuatie, maar kan / wil ook met zijn replay kennelijk niets hard maken. Dan is het toch case closed? Of ben ik nou gek!
User kan NIET hard maken wat er is gebeurd, voor hetzelfde geld is een scout hard tegen hamuratax aangereden. Verder kan het plaatje gephotoshopped zijn (het is immers al geknipt en geplakt).jantje 2 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:42:
[...]
Jij komt met insinuaties, dan moet je ze ook hard maken.User schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:52:
Wil je nu serieus beweren dat ik moet uitzoeken of jouw clanlid expres heeft zitten teamdamagen?
Waarschijnlijk het had niets met dat filmpje te maken als ik zo de vervolg posts leest, ik dacht dat dit met de replay te maken had en jij in de game aanwezig was ten tijde van de team damage. Dan zou het een rare manier van handelen zijn ja.Rianata schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:49:
[...]
Hoezo, de meest logische wijze waarop zoiets binnenkomt bij een clanleader, council or whoever van een (onze) clan, is dat een speler (het slachtoffer) een replay stuurt waarin duidelijk te zien is dat er opzet in het spel is. Nu is dat indit geval (nog) niet gebeurd. User doet echter een observatie en een insinuatie, maar kan / wil ook met zijn replay kennelijk niets hard maken. Dan is het toch case closed? Of ben ik nou gek!
Maar als hij solo tegen User speelde en hij ergens random een teammaat geraakt heeft, snap ik dat je wacht totdat je een reactie krijgt van diegene die geraakt is. Aangezien niemand van GoT aan jou gaat melden dat ze iemand van hun eigen team hebben geraakt
Mocht het in dit geval zijn dat User de team damage aankaart kan je het ook zien dat hij in dit geval het "slachtoffer/melder" is en zou je op basis daarvan natuurlijk het na kunnen gaan.
Nou lijkt me dat enigszins onnodig gezien dat het slechts één hit betreft gezien de damage + tank. Ook zal dit opzettelijk zijn lijkt me dat niet het einde van de wereld. Iedereen raakt wel eens iemand van zn eigen team zij het opzettelijk of per ongeluk.
[ Voor 11% gewijzigd door jantje 2 op 01-07-2015 15:58 ]
Correctie: Ik wil het niet hard maken omdat het stomweg niet mijn pakkie an is.Frunz schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:55:
[...]
User kan NIET hard maken wat er is gebeurd, voor hetzelfde geld is een scout hard tegen hamuratax aangereden. Verder kan het plaatje gephotoshopped zijn (het is immers al geknipt en geplakt).
That's not how this works, that's not how any of this works.[...]
Jij komt met insinuaties, dan moet je ze ook hard maken.
Edit:
Bingo.Mocht het in dit geval zijn dat User de team damage aankaart kan je het ook zien dat hij in dit geval het "slachtoffer/melder" is en zou je op basis daarvan natuurlijk het na kunnen gaan.
Ik zie een butthurt iemand en ik zie iemand die teamdamage heeft gedaan. Beide iemanden zijn dezelfde persoon in hetzelfde potje. Ik 'meld' de teamdamage. Waarom moet ik nu ineens bewijzen dat het opzettelijk was?
Gezien de beweringen van photoshop, hoe moeilijk zal het zijn om het 1 en ander in elkaar te fixen? Ik bedoel, ik kan video's editten. En toch mij vragen om bewijs te leveren?
[ Voor 36% gewijzigd door User op 01-07-2015 16:02 ]
Als het niet jouw pakkie an is, waarom post je het dan op een openbaar forum zonder (echt) materiaal om je verhaal te steunen. Je wilt blijkbaar bereiken dat hij gestraft wordt, anders had je dit hele verhaal niet hoeven doen. Dit wil je op basis van je blauwe (bruine/groene/gele) ogen.User schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:58:
[...]
Correctie: Ik wil het niet hard maken omdat het stomweg niet mijn pakkie an is.
[...]
That's not how this works, that's not how any of this works.
Hoe denk je dat het werkt als ik bij je werkgever (ik gebruik dit even als voorbeeld, want ik het geen idee hoe S3AL hier mee omgaat) aanklop met een hoop insinuaties omtrent jouw persoon en aanstuur op een reprimande. Dan zou ik dat toch ook moeten staven met bewijzen, ipv een kleine screenshot waarvan de authenticiteit niet kan worden bevestigd.
MAW, zonder jouw bewijsmateriaal is er geen nut om dit op een forum te verkondigen, of om er iets tegen te doen. Of het slachtoffer moet zich ook melden.
@hierboven, een replay file is iets lastiger te editen (gaat helemaal veel tijd in zitten) dan een kleine pic. Voor zo ver ik kan zien hoeft dit niet eens dezelfde battle te zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Frunz op 01-07-2015 16:09 ]
Waarom zou ik dit niet op een openbaar forum mogen plaatsen?Frunz schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:07:
[...]
Als het niet jouw pakkie an is, waarom post je het dan op een openbaar forum zonder (echt) materiaal om je verhaal te steunen. Je wilt blijkbaar bereiken dat hij gestraft wordt, anders had je dit hele verhaal niet hoeven doen. Dit wil je op basis van je blauwe (bruine/groene/gele) ogen.
Ik lever keihard bewijs dat er teamdamage is gedaan. Ik lever keihard bewijs dat iemand keihard butthurt is. Blijkbaar is dat niet genoeg om een onderzoek in gang te stellen?Hoe denk je dat het werkt als ik bij je werkgever (ik gebruik dit even als voorbeeld, want ik het geen idee hoe S3AL hier mee omgaat) aanklop met een hoop insinuaties omtrent jouw persoon en aanstuur op een reprimande. Dan zou ik dat toch ook moeten staven met bewijzen, ipv een kleine screenshot waarvan de authenticiteit niet kan worden bevestigd. MAW, zonder jouw bewijsmateriaal is er geen nut om dit op een forum te verkondigen, of om er iets tegen te doen. Of het slachtoffer moet zich ook melden.
Als een fabrikant een klacht krijgt over een product dat faalt, zal de fabrikant een onderzoek instellen of het een productiefout oid is of dat de klant uit z'n nek lult. Of denk je dat een fabrikant pas wat doet als hij van een klant definitief en onomstotelijk bewijs krijgt dat het een productiefout is?
Om 1 of andere manier vertrouwen fabrikanten de gebruikers voor geen meter en gaan ze zelf op onderzoek uit. Waarom nu niet? Vertrouwen doen jullie mij toch al niet.
1+1 is niet altijd 2, team damage hoeft niet voort te komen uit butthurt zijn, hierin gebruik je de drogreden: overhaaste generalisatie. Je hebt immers geen bewijs wanneer en waar team damage is gedaan.User schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:14:
[...]
Waarom zou ik dit niet op een openbaar forum mogen plaatsen?
[...]
Ik lever keihard bewijs dat er teamdamage is gedaan. Ik lever keihard bewijs dat iemand keihard butthurt is. Blijkbaar is dat niet genoeg om een onderzoek in gang te stellen?
Je vergeet dat dit wettelijk is vastgelegd en dat de fabrikant de eerste zes maanden schuldig is tot het tegendeel (door de fabrikant) is bewezen. Zij hebben hier dus belang bij. Zijn deze zes maanden voorbij, dan is het de zaak van de consument dit te bewijzen (het slachtoffer, met belang). In dit geval ben jij niet het slachtoffer en zijn er geen wettelijke redenen. Het is dus wachten op het slachtoffer, zoals Rianata aangaf.Als een fabrikant een klacht krijgt over een product dat faalt, zal de fabrikant een onderzoek instellen of het een productiefout oid is of dat de klant uit z'n nek lult. Of denk je dat een fabrikant pas wat doet als hij van een klant definitief en onomstotelijk bewijs krijgt dat het een productiefout is?
Om 1 of andere manier vertrouwen fabrikanten de gebruikers voor geen meter en gaan ze zelf op onderzoek uit. Waarom nu niet?
[ Voor 4% gewijzigd door Frunz op 01-07-2015 16:24 ]
Maar het kan 2 zijn. Volgens mij heb ik nergens definitief gezegd dat het met opzet was, alleen dat het onwaarschijnlijk is dat het per ongeluk was. Maar schijnbaar wil niemand moeite doen om te bewijzen wat het nu definitief is.Frunz schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:21:
[...]
1+1 is niet altijd 2, team damage hoeft niet voort te komen uit butthurt zijn, hierin gebruik je de drogreden: overhaaste generalisatie.
Dat zal best, heeft GoT er geen belang bij om uit te zoeken wat het is? Als niet-slachtoffer kan ik best een observatie indienen bij een fabrikant. Als mijn observatie enige vorm van vaste basis heeft gaat het bedrijf echt wel een onderzoek uitvoeren.[...]
Je vergeet dat dit wettelijk is vastgelegd en dat de fabrikant de eerste zes maanden schuldig is tot het tegendeel (door de fabrikant) is bewezen. Zij hebben hier dus belang bij. Zijn deze zes maanden voorbij, dan is het de zaak van de consument dit te bewijzen (het slachtoffer). In dit geval ben jij niet het slachtoffer en zijn er geen wettelijke redenen.
Dit klinkt als: "Het zal ons een rotzorg zijn wat GoT leden doen, pas als je een slachtoffer bent mag je klagen. Wat je observaties van onze leden zijn zal ons een rotzorg zijn."
Dat ben je niet, ik heb je ban al gelijk naar de gebeurtenis weer weggehaald! Wat mij betreft ben je altijd welkom op ons ts, zolang je maar naar onze richtlijnen gedraagt. Als je dan (iemand van) het council uitdaagt, dan zal ik als onderdeel van dat council handelen.User schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:47:
[...]en aangezien ik geperma'd ben op de GoT TS [...]
Als dat zo klinkt dan moet ik dat hier rechtzetten. Tevens moet vermeld worden dat Frunz GOT lid is, maar geen onderdeel van de Council uit maakt, dus zijn uitspraken zijn op persoonlijke titel. No offence FrunzUser schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:27:
Dit klinkt als: "Het zal ons een rotzorg zijn wat GoT leden doen, pas als je een slachtoffer bent mag je klagen. Wat je observaties van onze leden zijn zal ons een rotzorg zijn."
Ik zal contact met je opnemen User buiten dit draadje om om te kijken wat jij hebt, wilt overdragen en of wij daar iets mee kunnen.
Hier sla je de spijker op z'n kop, er zijn namelijk geen bewijzen als jij die niet kan/of wil aanleveren (replay). We weten namelijk niet wie het slachtoffer is. Het enige dat je kan doen is de dader aanhoren en op basis daarvan je conclusie trekken.User schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:27:
[...]
Maar het kan 2 zijn. Volgens mij heb ik nergens definitief gezegd dat het met opzet was, alleen dat het onwaarschijnlijk is dat het per ongeluk was. Maar schijnbaar wil niemand moeite doen om te bewijzen wat het nu definitief is.
Ik kan niet voor de dader spreken, maar ik kan me indenken dat hij niet meewerkt aan z'n eigen veroordeling.
None taken, ik spreek inderdaad op persoonlijke titel, maar wel in m'n achterhoofd dat ik tot dezelfde club hoor en ik me dus wel enigszins aangesproken voel.
[ Voor 17% gewijzigd door Frunz op 01-07-2015 16:36 ]
Oh, een permaban is nu ineens niet permanent? Je hebt me een permaban gegeven, als je mij niet permanent weg wou hebben had je mij geen perma moeten geven. Simpel.Quantor schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:28:
[...]
Dat ben je niet, ik heb je ban al gelijk naar de gebeurtenis weer weggehaald! Wat mij betreft ben je altijd welkom op ons ts, zolang je maar naar onze richtlijnen gedraagt. Als je dan (iemand van) het council uitdaagt, dan zal ik als onderdeel van dat council handelen.
Also, een kaboutertje heeft me in mijn oor gefluisterd dat er nog steeds mensen met tags in de naam op de GoT TS rondlopen, zou je die ook even willen permabannen? Kthxbai.
Ik kan de replay aanleveren als de council daar om vraagt. Maar gezien ik nog geen aanvraag heb ontvangen zie ik geen reden om de replay te leveren.Frunz schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:33:
[...]
Hier sla je de spijker op z'n kop, er zijn namelijk geen bewijzen als jij die niet kan aanleveren (replay). We weten namelijk niet wie het slachtoffer is. Het enige dat je kan doen is de dader aanhoren en op basis daarvan je conclusie trekken.
Ik kan niet voor de dader spreken, maar ik kan me indenken dat hij niet meewerkt aan z'n eigen veroordeling.
Grapjas, theoretisch gezien hoor ik ook bij GoT aangezien ik dat hele zaakje met nog 2 anderen heb opgericht. Maar recent zijn theorie en praktijk niet hetzelfde, maar dat is drama voor een andere keer.dat ik tot dezelfde club hoor en ik me dus wel enigszins aangesproken voel.
[ Voor 11% gewijzigd door User op 01-07-2015 16:38 ]
Dus je lokt eerst mensen uit de tent door een overhaaste generalisatie van een screenshot en je verhaal over butthurt (Ik kan werkelijk waar geen andere reden bedenken dat je anders die screenshot plaatst). Om vervolgens wel met materiaal aan te komen als blijkt dat er niet op je eerste bewijs wordt gereageerd.User schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:35:
Ik kan de replay aanleveren als de council daar om vraagt. Maar gezien ik nog geen aanvraag heb ontvangen zie ik geen reden om de replay te leveren.
Lijkt erg op bewijs achterhouden waar de verweerder (in dit geval denk ik dat hij het nog niet eens weet) niet op kan (misschien: mag) reageren, maar op basis van weinig al veroordeeld moet zijn.
@hierboven, ik weet dat je ook tot de club behoorde, ik ken je verhaal niet waarom je weg bent gegaan (hoef ik ook niet per se te weten), weet alleen dat het niet helemaal netjes is gegaan over en weer. Maar als je ergens weg bent heb je daar toch niets meer mee te maken.
[ Voor 15% gewijzigd door Frunz op 01-07-2015 16:45 ]
Zie forumbericht, verzoek richting jou gedaan.User schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:35:
Ik kan de replay aanleveren als de council daar om vraagt. Maar gezien ik nog geen aanvraag heb ontvangen zie ik geen reden om de replay te leveren.
Formeel plaatste ik die screeenshot om te voldoen aan de vraag van Gathering of Tanks commander Rianata. Maar blijkbaar is een screenshot niet genoeg (bij de weg, WoT screenshots hebben watermerken over de hele screenshot). Mij was echter niet verzocht een replay te plaatsen of te leveren. Gezien dat verzoek nu wel is gedaan, heb ik mijn replay van desbetreffende gevecht naar Gathering of Tanks commander Rianata gestuurd.Frunz schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:41:
[...]
Dus je lokt eerst mensen uit de tent door een overhaaste generalisatie van een screenshot en je verhaal over butthurt (Ik kan werkelijk waar geen andere reden bedenken dat je anders die screenshot plaatst). Om vervolgens wel met materiaal aan te komen als blijkt dat er niet op je eerste bewijs wordt gereageerd.
Edit:
Sorry Quantor, Frunz vind dat ik niks meer met GoT te maken mag hebben.@hierboven, ik weet dat je ook tot de club behoorde, ik ken je verhaal niet waarom je weg bent gegaan (hoef ik ook niet per se te weten), weet alleen dat het niet helemaal netjes is gegaan over en weer. Maar als je ergens weg bent heb je daar toch niets meer mee te maken.

Maar inderdaad, behalve dan dat ik regelmatig gewone leden van GoT spreek heb ik geen connecties met GoT of met de council van GoT.
[ Voor 23% gewijzigd door User op 01-07-2015 16:54 ]
De 'beste' van allemaal:

Krijg ik eindelijk een spot map (Fiery Salient), heb ik een compleet kneuzen team. Een andere light tank ging op de standaard passieve spot plek staan, dus die spot was vergeven. Vervolgens gaan er 8 tanks op de 2 lijn staan campen, waaronder een top tier heavy (E-75). Er was niemand op E6, waardoor de tegenstander langzaam aan controle kreeg over de game.
Verder alleen maar city maps. Al 2x Stalingrad en 1x Kharkov gehad. 3x een keiharde loss ofc.
Ik moet er achter zien te komen wanneer de sterren precies goed staan zodat ik weet wanneer ik genoeg strontluck ga hebben om deze missie te voltooien..
6k en 7k ( nu 7k 8k? )heb ik beide gehaald in malinovka standard. Early field en daarna end game richting hun bases trekken. En uiteraard hopen dat de andere scouts retards zijn.
Met 2 tier 10 arties in platoon (deze kunnen niet voor zichzelf spotten) en dan targets schieten die jij spot (kunnen zij rekening mee houden). Verder inderdaad gewoon een hoop mazzel hebben.Mr_Size schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 17:09:
Ik moet er achter zien te komen wanneer de sterren precies goed staan zodat ik weet wanneer ik genoeg strontluck ga hebben om deze missie te voltooien..
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Ik had gedacht dat met de veranderingen aan deze missie ik hem sneller zou halen dan bij de STUG. Maar helaas.
Ik vind alleen die aantallen zo laag, maar dat komt omdat spelers daarvoor software moeten installeren om de data door te geven aanwotlabs.net toch?User schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 17:34:
Misschien een idee om de mapcounter op Wotlabs in de gaten te houden en alleen die missie proberen als er goeie maps online staan?

"We are starting a new project to help players keep track of the currently most played maps. To that end, we developed a small program that helps us build this database. However for this project to work, we need the help of hundreds of players who are willing to send us some information about the maps they're playing.
Want to know how you can help us build this service? Click here and join the project! http://forum.wotlabs.net/...970-map-rotation-checker/
Damn,User schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 17:34:
Misschien een idee om de mapcounter op Wotlabs in de gaten te houden en alleen die missie proberen als er goeie maps online staan?

In het kader van waaromheb ik daar zelf niet aan gedacht, wist ik niet dat dat bestond.
LT15 of HT15, beide zouden prima te doen moeten zijn, willen maar niet lukken...
[ Voor 10% gewijzigd door Titus op 01-07-2015 18:04 ]
Ook ik krijg continu maps/teams waar het niet uit maakt wat je doet.
Heb nu al meerdere keren in een pot ruim aan de condities voldaan (een aantal keren zelfs alleen in eigen dmg al meer dan genoeg). Maar telkens verliezen we die potten en wordt ik dus afgeknald (een van de condities voor met honors)
Al twee keer Primary gehaald en toch nog op het allerlaatst gesnapshot door de tegenparty waardoor ik al twee keer ben gestorven...Secondary heb ik nodig want ik kom nu 1 token tekort en heb geen zin om arty missies te spelen...

http://thunderskill.com/en/stat/Chinpokemon
En als ik dan eens een keertje in een battle zit waarin het überhaupt mogelijk is (vanavond 0 keer uit 10), dan is het een faalteam, of een walk-over

Loop er zelf ook op stuk, het is makkelijker om er één te killen van twee tiers hoger dan twee van één tier hoger. Je moet al bijna kill stealen, één keer bijna, maar ik stond alleen tegen een Deathstar, in m'n Leopard PTA, jammer genoeg te lastig om hem even te killen zonder gezien te worden.Ilikebananas schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 21:28:
Ik zit vast op MT15 voor de T-55: Twee TD's van een tier hoger afschieten. Ik kom er gewoon te weinig tegen![]()
En als ik dan eens een keertje in een battle zit waarin het überhaupt mogelijk is (vanavond 0 keer uit 10), dan is het een faalteam, of een walk-over
Was hard op weg naar de 52% WR, maar de grafiek maakt nu een vrije val dus. Ergste was nog wel dat ik na 6 of 7 potjes mn Jagdpanther II nog niet gedubbeld had! Uiteraard veel fail teams (2/3 dood in 1 minuut etc.) maar ik weet gewoon nog steeds niet hoe ik dat ding moet spelen, waar te staan etc.
Ik heb zowel ervaring met de Britse AT lijn als glass sniping TD's (dicker max WR 56% na 350 potjes), maar met de JP2 wil het maar niet lukken, zelfs nu alle modules erop zitten.
Denk dat ik de mobiliteit misbruik door in het begin te snel naar voren te rushen. Weet dat het bedekken van de lower hull heel effectief kan zijn, maar dat lukt ook maar zelden. Het is een lang smal ding met zero gun depression.. Met de gun is niks mis uiteraard, met mn speelstijl schijnbaar des te meer.
Nu ik heb vroeger (voor een half jaar pauze) telkens gespeeld met TD's. Nu ben ik begonnen met m'n eerste HT line. Het carry potentieel is daar toch veel groter dan de gemiddelde TD eerlijk gezegd.
Jagd II is ook een tank met een best wel hoge skill ceiling, als je goed bent kan je veel uit die tank trekken. Het enige sterke punt van de tank is de mobility combined met zn superstructure. Je moet dus eigenlijk altijd denken waar kan ik hulldown staan ( als je aggresive speelt ofc, met snipen maakt het geen reet uit )_Anvil_ schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:21:
Normaliter niet mijn gewoonte om te piepen over dit soort dingen, maar cumbayaa wat gaat het slecht momenteel met WoT: gisteren zeer veel gespeeld, 33 %WR (!!) , dat gebeurde me als n00b een jaar terug zelfs niet! Gemiddelde de laatste 14 dagen volgens mn gsm app: 45% WR
Was hard op weg naar de 52% WR, maar de grafiek maakt nu een vrije val dus. Ergste was nog wel dat ik na 6 of 7 potjes mn Jagdpanther II nog niet gedubbeld had! Uiteraard veel fail teams (2/3 dood in 1 minuut etc.) maar ik weet gewoon nog steeds niet hoe ik dat ding moet spelen, waar te staan etc.
Ik heb zowel ervaring met de Britse AT lijn als glass sniping TD's (dicker max WR 56% na 350 potjes), maar met de JP2 wil het maar niet lukken, zelfs nu alle modules erop zitten.
Denk dat ik de mobiliteit misbruik door in het begin te snel naar voren te rushen. Weet dat het bedekken van de lower hull heel effectief kan zijn, maar dat lukt ook maar zelden. Het is een lang smal ding met zero gun depression.. Met de gun is niks mis uiteraard, met mn speelstijl schijnbaar des te meer.
En vergeet niet je ben en blijft een TD die op sommige maps als assault TD gespeeld kan worden. Maar over het algemeen is het early game iets achterin hangen, midgame ga je de push trekken door middel van hulldown of blitz tetiks. En endgame ben je snel genoeg voor de clean up.
Het verschil tussen een goede pot en een slechte kan heel snel zijn, doordat je eigenlijk geen hull armor hebt je dood bent voor je het door hebt als je niet in positie staat.
Recent heb ik hem heel veel gespeeld voor de missies, heb hem teruggekocht en bijna alle missies die in T8 konden gedaan met Jagd II.
http://thunderskill.com/en/stat/Chinpokemon
EDIT: bizar om te zien dit, 9k dmg in de JP2... geen idee hoe die gast hull down over heuvels gaat, lukt bij mij nooit zo
[ Voor 34% gewijzigd door _Anvil_ op 02-07-2015 20:31 ]
Maar op tier 7,8 en 9 ben je koning.
Alle vragen hebben een antwoord
Het zit blijkbaar in de naam, met de T54E1 heb je precies hetzelfde probleem.mhindrik schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:39:
Je bent wel bijna verplicht gold te spammen met de t-54 als je in een tier 10 pot komt. 200 Pen is soms wat te weinig, zeker tegen e100's en de Maus. Zijkant van die turrets kom je al bijna niet door heen.
Wel een heerlijke tank trouwens.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
200 pen is niet zo zeer het probleem, het is de RNG die ervoor zorgt dat 200 pen soms gewoon niet werkt. Als je low pen rolls hebt kom je gewoon op 150mm - 200mm uit. Dat is zelfs te weinig op een Leo PTA in zn turret te pennen en dat is het meest frustrerende van 200 pen. Je weet dat je bepaalde plekken kan pennen, maar als RNG zegt nope dan bounce je alles wat los en vast zit.mhindrik schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:39:
Je bent wel bijna verplicht gold te spammen met de t-54 als je in een tier 10 pot komt. 200 Pen is soms wat te weinig, zeker tegen e100's en de Maus. Zijkant van die turrets kom je al bijna niet door heen.
Dus ga je maar premium schieten om tegen de RNG te vechten

[ Voor 10% gewijzigd door jantje 2 op 03-07-2015 11:05 ]
gisteren in een pot met de VK3002D kwamen we een T32 tegen. Die begon ook gelijk te zeuren over goldnoobs. Toen heb ik er nog een paar premium shells ingejaagd, incl de killshot door zn cupola.Ryack schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:25:
Het is weer als van ouds. Met de nieuwe top of tree eindelijk mijn T-54 gekocht. Is nog helemaal stock en zo. Wordt ik gisteren in een t10 game uitgescholden omdat ik een gold noob ben.Wou er nog op wijzen dat de "klagende" speler dood was en ik niet maar de game was toen al voorbij.
wat verwacht ie nou, dat tier 7 mediums met crappy penetratie op je blijven bouncen terwijl je zelf rustig richt en schiet in je tier 8 heavy?
Over prikkelen van tegenstanders gesproken. Laatste weken twee keer meegemaakt dat een hoge tier, 9 of 10, een tier 2 tank in het platoon er bij had.
De eerste match begon ik er over in de chat terwijl de match nog niet was gestart. Het werkte goed, tegenstanders die op elkaar begonnen te schieten, alom frustratie bij de tegenpartij.
De tweede match ging iets anders. Ik begon er weer over in de chat maar de tegenpartij was niet zo makkelijk van de kook te brengen. Terwijl ze ons op de hele map klem zetten en afschoten lieten ze de t2 cappen. In plaats dat ze ook de laatste van ons dood maakten wonnen ze op de cap. Bastards!
Heb net even een platoontje gedaan met de A-43 en vond hem lekker spelen. TOG in het open? die schiet je zo naar nul. Heb na 35 potjes zelfs een hoger gemiddelde damage en kills dan mijn twee Cromwells
[ Voor 23% gewijzigd door jdh009 op 03-07-2015 14:12 ]
Als ik in een light of medium wordt verrot geschoten door een heavy van een tier hoger (die op dat moment top tier is), dan zeur ik. Anders zelden of nooit.PcDealer schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:19:
Ik snap dat gezeur ook niet. En daarbij dat bepaalde tanks standaard APCR schieten...
Zelf gebruik ik Gold zelden, eventueel als bottom tier, als ik een goed armor tegen kom... (eg Comet loopt op 95% zilverlingen)

#NoNeedToAim
Haha dat is wel erg de kat op het spek binden en nogal overkill in T8 SMM denk je ook niet^^ maar geen #NoNeedToAim wanneer tegen E-75 of ST1/ VK4502B dan moet je toch nog even aan de bak om te aimenUser schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:44:
Hoorde ik daar iemand mijn naam noemen?![]()
[afbeelding]
#NoNeedToAim
Edit : zelfs een slaaf gevonden om de T95e2 te duo grinden? of tweede acc?
[ Voor 8% gewijzigd door jantje 2 op 03-07-2015 16:42 ]
GJP-slaaf best slaaf.jantje 2 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:41:
[...]
Haha dat is wel erg de kat op het spek binden en nogal overkill in T8 SMM denk je ook niet^^ maar geen #NoNeedToAim wanneer tegen E-75 of ST1/ VK4502B dan moet je toch nog even aan de bak om te aimen
Edit : zelfs een slaaf gevonden om de T95e2 te duo grinden? of tweede acc?
We moeten het echt eens hebben over de arbo voorwaarden...User schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 17:09:
Nee, ik rammelde alleen even aan je ketting.
Back ontopic, ik heb User december vorig jaar geholpen om die tank te grinden. Was snel geregeld met al die XP multipliers van die specials. En ik had verder zelf toch niets te grinden.
[ Voor 30% gewijzigd door GJP80 op 03-07-2015 17:13 ]
http://wotlabs.net/eu/player/GJP
User schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 17:09:
Nee, ik rammelde alleen even aan je ketting.
Is het trouwens nog wat, die tank? Ik hoor er wat negatieve signalen over dus heb zelf nog niet veel aandacht gegeven aan mijn grindprojectje voor deze tank
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Zelfs met 250mm HEAT pen is het dus geen denderend succes? Hmm ik stof mijn alt account wel een keer af tijdens de anniversary over een poosjeUser schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 17:23:
Valt tegen. Hij is wel grappig om lage tiers mee te pesten, maar je begint vrij weinig tegen hogere tiers. Ding heeft het zelfde kanon als de T69.
Niet op hoge tiers in ieder geval. En hij ziet gewoon tier 10, waar je gewoon hard de sjaak bent.p0st schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 17:26:
[...]
Zelfs met 250mm HEAT pen is het dus geen denderend succes? Hmm ik stof mijn alt account wel een keer af tijdens de anniversary over een poosje
Ik ga zelf in WoWs lekker terug grinden richting de St. Louis (langzaam, maar met een belachelijk aantal DPM spammende guns... de TOGII van dit spel
Momenteel is het ook een sealclub feestje met alle open beta n00bs, jammer voor mn stats dat ik nauwelijks tijd heb om te spelen
Ik vermoed dat je PvE battles zit te spelen.Vedrano schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 19:57:
Denk dat ik WOT maar ga skippen met alle weekend drama elk keer... WOWS is de bom nu, 6 battles gedaan en 6 x winst, ook al heb ik geen idee wat ik doe
Ik was gisteren ook twee potjes in easy mode. Geeft veel minder credits en XP. Tegenstanders knallen voortdurend tegen bergen en kusten op
Geen idee, co-op battles ofzo, 15 potjes gedaan en maar 1x verloren, heel bizar

Wat was dat een frustrerende missie! (twee TD's van een hogere tier afschieten) Ik ben bijna een week lang top tier geweest, of in battles terecht gekomen zonder TD's. Nu gehaald op een loss, dus zonder honors, maar ik was toch al van plan alle lijnen te doen

Dit topic is gesloten.