Als je een medium zoekt die vergelijkbaar speelt als de cromwell, dan raad ik je de M7 aan. Uiterst wendbaar, snel en een snelvurende gun. Net als de cromwell geen armor van betekenis, iedereen en z'n moeder kan je pennen. Maar het is een goede allrounder, je kunt goed flanken, scouten en met andere mediums in een wolfpack mee. Mijnsinziens een ondergewaardeerde medium.Gaius schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:49:
[...]
Enig idee hoe de Amerikaanse mediums spelen in vergelijking tot de Britse mediums? Als ik zo door de eigenschappen heen blader zit het met de mobiliteit en gun depression ook wel snor, alleen zijn ze wat minder nauwkeurig en qua pen wat minder, klopt dat een beetje?
Thanks voor de uitleg! Die Centurion gaat er sowieso komen, ik hoef namelijk nog maar 27k xp. Bij de Amerikaanse mediums zit ik pas bij de M4 op tier 5 en ik heb de Fury die me wel bevalt. Ik haal geen topresultaten in de Fury (nog), maar de speelstijl is wel lekker. Het is lastig uit te leggen, maar het speelt comfortabel.jantje 2 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:34:
[...]
<knip>
Ik zou persoonlijk denk ik als je kan kiezen de amerikaanse mediums doen. Hopelijk heb je er wat aan, heb het ff kort en snel opgeschreven
Waarschijnlijk ben ik met teveel lijnen bezig (zeker gezien het geringe aantal battles wat ik speel), maar ik zet de Amerikaanse medium-lijn dan toch wat serieuzer op het lijstje. Klinkt goed iig.
Dank voor de feedback! Ik weet dat m'n settings overbodig zijn in Handbrake, maar qua grootte en encodingtijd van een FRAPS AVI viel dat wel allemaal mee. Nu met mijn DxTory AVI heeft hij zoveel meer tijd nodig om te encoden en is de MKV zoveel male groter. En ik vraag me af waarom dat eigenlijk komt?Mojo schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:47:
[...]
Wat het vooral nogal overbodig maakt zijn je settings in Handbrake. Placebo RT0 is nogal overbodig. Je moet gewoon even kijken naar de bitrate. h264 is wel goed in het comprimeren van animatiebeelden. Op 1080p60 is een bitrate van 12Mbit (2 pass encoding) voldoende en zal je zien dat de kwaliteit genoeg blijft.
Bedankt voor de feedback! Hier kan ik wat mee! Zoals hierboven reeds aangehaald viel het allemaal nog mee om te encoden met de Placebo preset vertrekkende van een FRAPS AVI. Maar nu ik DxTory gebruik, zal ik inderdaad met andere settings moeten spelen. Ik ga van de week je CRF: 16 settings proberen. Kan ik ergens een voorbeeldfilmpje van jou bekijken om de kwaliteit te beoordelen? Of zijn dat de Mr_Size replays?User schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:35:
[...]
Fraps gebruikt inderdaad een andere codec. Voor zover ik weet encodeert Fraps tijdens het opnemen al het een en ander (lossy codec), Lagarith doet dat praktisch niet (near-lossless codec), vandaar ook dat je bij het opnemen met Dxtory veel minder resources nodig bent.
Placebo preset is ENORME, ENORME, ENORME overkill. Niet alleen is placebo sowieso compleet nutteloos, Youtube gooit er toch nog een codec overheen waardoor je in principe voor nop zit te encoden. De naam geeft het in principe al aan, je bent achterlijk lang bezig met een encoden voor een niet praktisch meetbaar verschil in kwaliteit.
Het is in principe hetzelfde als urenlang een Ferrari mooi blinkend oppoetsen en dan via een zandweg naar een autowasstraat gaan om je auto schoon te maken om hem te showen aan mensen.
Compleet zinloos.
Ik gebruik zelf deze instellingen:
[afbeelding](CRF: 18)
Qua kwaliteit zit het ergens rond het gemiddelde.
Als je wat betere kwaliteit wil:
[afbeelding](CRF: 16)
Hoger dan dit is in mijn ogen niet echt zinvol.
Als je tier 8 heavies en mediums er geen zin in hebben...

Ik heb alleen 720p filmpjes. Geen idee wat Size gebruikt.Catscratch schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:23:
[...]
Dank voor de feedback! Ik weet dat m'n settings overbodig zijn in Handbrake, maar qua grootte en encodingtijd van een FRAPS AVI viel dat wel allemaal mee. Nu met mijn DxTory AVI heeft hij zoveel meer tijd nodig om te encoden en is de MKV zoveel male groter. En ik vraag me af waarom dat eigenlijk komt?
[...]
Bedankt voor de feedback! Hier kan ik wat mee! Zoals hierboven reeds aangehaald viel het allemaal nog mee om te encoden met de Placebo preset vertrekkende van een FRAPS AVI. Maar nu ik DxTory gebruik, zal ik inderdaad met andere settings moeten spelen. Ik ga van de week je CRF: 16 settings proberen. Kan ik ergens een voorbeeldfilmpje van jou bekijken om de kwaliteit te beoordelen? Of zijn dat de Mr_Size replays?
En een toevoeging: De conquerer heb je al met 110K XP, ipv de ~170K die je normaliter voor een T9 bij elkaar moet grinden.Inrage schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:53:
[...]
Je MOET doorduwen, echt waar! De Conqueror maakt alles goed (al moet je daar ook nog effe de topgun op grinden, ook heel pijnlijk) !! Die krijgt trouwens ook een armour buff binnenkort als ik het goed heb. Hopelijk nerfen ze ter compensatie niet de sublieme gunOp dit moment is het ook meer een medium tank, of long range sniper met veel HP, want echt brawlen is die ook niet goed in. Enkel in de 2de fase van een potje kan je die HP gebruiken om wat verzwakte tegenstanders van dichtbij op te zoeken.
Caravan gewoon altijd hull down spelen en proberen 2 shoten tegen 1 te traden. Tegen tier 9 en 10 ben je wel kansloos. Heel de lijn is ook wel ideaal om je tank te leren anglen. Ze hebben allemaal tracks die wat uitsteken waarmee je heel wat 0 damage crits vangtMaar wel als sitting duck op het veld blijft staan natuurlijk...
- Ruud
En ik heb er de ballen verstand vanUser schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:57:
[...]
Ik heb alleen 720p filmpjes. Geen idee wat Size gebruikt.
@Catscratch:
Ik gebruik Shadowplay van Nvidia om mijn replays (op max settings, in 1080p, zoals ik ingame ook speel) op te nemen, met de H.264 codec. Daarna nog een nabewerking in Sony Vegas, waarbij ik een 1080p (=full HD) template gebruik. De output is in ieder geval in beide gevallen een .mp4 file. Als ik dit upload naar YT is de video beschikbaar in 1080p.
Vorig jaar gebruikte ik nog Overwolf om mijn video's te recorden. Toen haalde ik maximaal 720p, ook omdat ik toen nog een oude videokaart en beeldscherm had die geen 1080p ondersteunden.
Maar nogmaals, echt veel verstand heb ik er niet van. Ik weet de basic settings en ik weet welke ik moet hebben om de gewenste output te krijgen. Maar de achterliggende techniek daar weet ik eigenlijk niets van
Hier nog de settings van de template uit Vegas die ik gebruik:
Use this setting to create an MP4 (AVC/AAC) file for progressive internet downloads.
Audio: 192 Kbps; 48.000 Hz; 16 Bit; Stereo; AAC
Video: 29,970 fps; 1920x1080 Progressive; YUV; 12 Mbps
Pixel Aspect Ratio: 1,000
Hopelijk heb je er wat aan
"Ik haal geen topresultaten in de Fury (nog), maar de speelstijl is wel lekker. Het is lastig uit te leggen, maar het speelt comfortabel."
Ik heb exact hetzelfde! Kreeg hem als noob voor mn verjaardag, dus had eerst een WR van 45% oid er op.
Maar dat is nu bijgetrokken naar 50% en hij speelt van het begin af al heerlijk... en verder blijft het een coole tank uiteraard... heb de echte overigens op tankfest gezien
Ik heb exact hetzelfde! Kreeg hem als noob voor mn verjaardag, dus had eerst een WR van 45% oid er op.
Maar dat is nu bijgetrokken naar 50% en hij speelt van het begin af al heerlijk... en verder blijft het een coole tank uiteraard... heb de echte overigens op tankfest gezien
Hoe de f*ck moet ik toch ooit LT missie 15 gaan halen als je keer op keer dit soort teams krijgt?

5 zwakzinnige teams op rij, constant top tier die 0 dmg doen etc.
Beste kans op Malinovka ook weer verkeken. Ik sta op exact dezelfde spot als waar Rianata zijn missie haalde in ook nog eens dezelfde tank. Maar in mijn potje gaat een 13 90 nog verder naar voren staan en doet 3,7K spotting en ik 'maar' 2K. En uiteraard ook gewoon weer een loss omdat o.a. een Paarse Type 59 het voor elkaar krijgt 0 dmg te doen. Op Malinvoka, true story.
Gewoon 0 invloed op die light missies. Gad-ver-dam-me ;r
edit: na 4 potjes dan eindelijk genoeg kunnen carry-en om de Type 64 te dubbelen. Top dmg, top xp, maar weer niet in de buurt van LT 15 want weer geen ruk aan assist dmg. Hoo-fucking-ray..

Beste kans op Malinovka ook weer verkeken. Ik sta op exact dezelfde spot als waar Rianata zijn missie haalde in ook nog eens dezelfde tank. Maar in mijn potje gaat een 13 90 nog verder naar voren staan en doet 3,7K spotting en ik 'maar' 2K. En uiteraard ook gewoon weer een loss omdat o.a. een Paarse Type 59 het voor elkaar krijgt 0 dmg te doen. Op Malinvoka, true story.
edit: na 4 potjes dan eindelijk genoeg kunnen carry-en om de Type 64 te dubbelen. Top dmg, top xp, maar weer niet in de buurt van LT 15 want weer geen ruk aan assist dmg. Hoo-fucking-ray..

[ Voor 35% gewijzigd door Mr_Size op 13-07-2015 20:25 ]
Als je wilt genieten van Strongholds skirmishes tier 6 & 8 door GOT, kom even kijken op http://www.twitch.tv/4t4r14n 
En uiteraard ook zichtbaar op http://www.twitch.tv/gathering_of_tanks/ (hosting mode).
En uiteraard ook zichtbaar op http://www.twitch.tv/gathering_of_tanks/ (hosting mode).
[ Voor 28% gewijzigd door Rianata op 13-07-2015 21:49 ]
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Zit ook vast...Gisteren op 90hp na...Bijna...Mr_Size schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:13:
Hoe de f*ck moet ik toch ooit LT missie 15 gaan halen als je keer op keer dit soort teams krijgt?
[afbeelding]

http://thunderskill.com/en/stat/Chinpokemon
Zo, maar ff lekker wat SH gedaan. Randoms waren niet te doen vanavond. 7 light potjes gespeeld, 28,6% WR en 5K WN8. GG
u shall play arty fgtMr_Size schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:13:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Lol, is dat wat WG ons wil vertellen dan p0st!??

haha, echt he?! Dat ding is zo fijn als het ff mee zit.wsLy schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:57:
Als je tier 8 heavies en mediums er geen zin in hebben...
[afbeelding]
Ik heb dat soort scores zelfs enkele keren gehad in tier 10 games. Als je behouden speelt, schenken ze je weinig aandacht, want je bent toch maar een simpel tier 7 scoutje... Maar snelle reload en goede aimtime en dan doe je best veel dmg.
Heb de hele battle rondgereden met <300hpDweebus schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 02:30:
[...]
haha, echt he?! Dat ding is zo fijn als het ff mee zit.
Ik heb dat soort scores zelfs enkele keren gehad in tier 10 games. Als je behouden speelt, schenken ze je weinig aandacht, want je bent toch maar een simpel tier 7 scoutje... Maar snelle reload en goede aimtime en dan doe je best veel dmg.
In het begin 2 onnodige hits gekregen, ernaar maar misbruik gemaakt van mijn viewrange.
Mijn eigen casual vrienden/collega clan had gisteravond ook weer es genoeg mensen online, dus we hebben ons maar weer eens aan t6 strongholds gewaagd.Rianata schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:54:
Als je wilt genieten van Strongholds skirmishes tier 6 & 8 door GOT, kom even kijken op http://www.twitch.tv/4t4r14n
Dit maal had iedereen geschikte tanks (t37, crommie(b) en ik eigenwijs in mn Fury) en lieten we de heavies thuis. Onze tactiek was ook al een stuk beter dan de vorige pogingen.
We troffen echter bizar genoeg alleen maar teams met groene en betere spelers, terwijl onze club voor de helft uit beginners met <2k battles bestaat. Terwijl we de vorige pogingen regelmatig met veel slechter spel over Poolse tomatenclans heen konden rollen..
Uiteindelijk toch 1/3 weten te winnen, waaronder enkele heerlijk laffe cap en vertraag acties tegen veel betere spelers, dat was dan weer leuk. Was trots op ons zooitje n00bs
Tis me echter een raadsel waarom zoveel blauwe en paarse spelers gaan sealclubben in de laagste skirmish klasse, easy credit grinding gok ik...
Easy credits, +-4 minuten per game, 7 personen nodig, zeer korte queues en gemiddeld 25k credits winst per game als credit bonus aanstaat +-40k credits winst. Nog meer voordelen nodig_Anvil_ schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:09:
[...]
Tis me echter een raadsel waarom zoveel blauwe en paarse spelers gaan sealclubben in de laagste skirmish klasse, easy credit grinding gok ik...
Met S3AL hebben we in 15 minuten eens 6 battles gespeeld a 50-60k winst. T6 prem tank en 50% credit bonus tikt behoorlijk aan hehe.KeiFront schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:27:
[...]
Easy credits, +-4 minuten per game, 7 personen nodig, zeer korte queues en gemiddeld 25k credits winst per game als credit bonus aanstaat +-40k credits winst. Nog meer voordelen nodig.
ah juist, dus we kunnen beter t8 of 10 spelen lol..
Vraagje over de gebouwen: weet dat de HQ eerst naar een hoger level moet.. maar moeten de overige gebouwen dat ook? Of kunnen we bijv. eerst de hq op 4 zetten en dan een ander gebouw? Zoals gebruikelijk is de ingame tekst niet helder..
Vraagje over de gebouwen: weet dat de HQ eerst naar een hoger level moet.. maar moeten de overige gebouwen dat ook? Of kunnen we bijv. eerst de hq op 4 zetten en dan een ander gebouw? Zoals gebruikelijk is de ingame tekst niet helder..
Dat kan afzonderlijk. Je HQ kan een hoger level hebben dan je andere gebouwen, je andere gebouwen kunnen niet een hoger level hebben dan je HQ._Anvil_ schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:48:
ah juist, dus we kunnen beter t8 of 10 spelen lol..
Z.s.m. naar de top engine, dat ding is anders niet vooruit te branden
ok, maar kan de hq naar l4 terwijl de rest nog op 1 zit?x-cessive schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:27:
[...]
Dat kan afzonderlijk. Je HQ kan een hoger level hebben dan je andere gebouwen, je andere gebouwen kunnen niet een hoger level hebben dan je HQ.
Ja_Anvil_ schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:47:
[...]
ok, maar kan de hq naar l4 terwijl de rest nog op 1 zit?
World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
Het begint zowaar een trend te worden bij mij.
Nu LT15.3 gehaald voordat ik hem unlock.

Blijkbaar
Maar het staat je natuurlijk vrij om door te blijven emmeren met LT-15
Altijd beter dan Titus die gisteravond 2 tansk in de fik zette, super blij was omdat hij dacht zijn double fire missie gehaald te hebben en toen tot de realisatie kwam dat die een ram-missie aan had staan.User schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:02:
Het begint zowaar een trend te worden bij mij.
poderosoo schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:12:
Altijd beter dan Titus die gisteravond 2 tansk in de fik zette, super blij was omdat hij dacht zijn double fire missie gehaald te hebben en toen tot de realisatie kwam dat die een ram-missie aan had staan.

Het was echt perfect! Jagdtiger 8.8 in de fik in zijn achterkant en geclipped. Nog 1 shell over. Pode: jaag hem achter in die Tiger. Dus ik er recht achter staan, goed aimen van 2 meter afstand. FIK

Ram missie

Daarom ben ik ook al stiekem met arty missies begonnen en stelde ik vorige keer de vragen aan je over de S-51 (of GW Panther etc)...p0st schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:08:
[...]
Maar het staat je natuurlijk vrij om door te blijven emmeren met LT-15
Niet dat het daar nu zo goed mee gaat, speel nu de Hummel en ff geen credits om zomaar weer een andere arty bij te kopen aangezien ik afgelopen weekend Object 416 heb aangeschaft...
Ach, zo had ik van 't weekend de doe 1000 damage in een heavy tank missie. Wist ik precies 999 te halen aan het eind van de pot (met de T14). Ik ben dan ook nog maar een beginner

Ter compensatie vanochtend even 28% WR gescoord, mochten jullie nog steeds groen van jaloezie zijn.Edmin schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 23:18:
Zo, dikke 80%wr vanavond. Kom maar op met je MM klachten
Begin deze week HT15 gescoord met de IS-3. Ik wil nu beginnen aan de LT missies. Al heb ik er weinig zin in na het lezen van al deze comments. 
Welke light lijn is ok? Heb hier niet zoveel ervaring in geef ik eerlijk toe. Ik wou misschien starten met de Chaffee.
Ondertussen is m'n Dxtory Lagarith bestand opgeladen op youtube, maar de kleuren zijn echt niet goed. Veel te contrastrijk en te donker. Anyways vanavond probeer ik de MagicYUV codec. En experimenteer ik verder. Zo blijven we bezig.
Welke light lijn is ok? Heb hier niet zoveel ervaring in geef ik eerlijk toe. Ik wou misschien starten met de Chaffee.
Thanks voor de info! Maar ik kan verder met de informatie van User. Heb zelf een ATI kaart en die heeft ook zo'n variant van Shadowplay, maar dat trekt echt op niets.Mr_Size schreef op maandag 13 juli 2015 @ 19:14:
[...]
@Catscratch:
Ik gebruik Shadowplay van Nvidia om mijn replays (op max settings, in 1080p, zoals ik ingame ook speel) op te nemen, met de H.264 codec. Daarna nog een nabewerking in Sony Vegas, waarbij ik een 1080p (=full HD) template gebruik. De output is in ieder geval in beide gevallen een .mp4 file. Als ik dit upload naar YT is de video beschikbaar in 1080p.
Vorig jaar gebruikte ik nog Overwolf om mijn video's te recorden. Toen haalde ik maximaal 720p, ook omdat ik toen nog een oude videokaart en beeldscherm had die geen 1080p ondersteunden.
Maar nogmaals, echt veel verstand heb ik er niet van. Ik weet de basic settings en ik weet welke ik moet hebben om de gewenste output te krijgen. Maar de achterliggende techniek daar weet ik eigenlijk niets van
Hier nog de settings van de template uit Vegas die ik gebruik:
Use this setting to create an MP4 (AVC/AAC) file for progressive internet downloads.
Audio: 192 Kbps; 48.000 Hz; 16 Bit; Stereo; AAC
Video: 29,970 fps; 1920x1080 Progressive; YUV; 12 Mbps
Pixel Aspect Ratio: 1,000
Hopelijk heb je er wat aan
Ondertussen is m'n Dxtory Lagarith bestand opgeladen op youtube, maar de kleuren zijn echt niet goed. Veel te contrastrijk en te donker. Anyways vanavond probeer ik de MagicYUV codec. En experimenteer ik verder. Zo blijven we bezig.
Lol, zie wat er nu passeert, laat ik hem nu juist al gekocht hebben 
http://worldoftanks.eu/en...lector-gem-week-lefh18b2/
Tab.. altijd ff ingame tab drukken en checken welke missie aan staat.poderosoo schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:12:
[...]
Altijd beter dan Titus die gisteravond 2 tansk in de fik zette, super blij was omdat hij dacht zijn double fire missie gehaald te hebben en toen tot de realisatie kwam dat die een ram-missie aan had staan.
Wat de light line betreft, kiese wat je het meeste aanstaat. Ik zit nu ook vanwege de missies op de chaffee>> t49 lijn. Locust erbij voor de crew training.. leuk ding
EDIT: nieuwe top of the tree morgen is de Franse heavy lijn.. sell today, buy tommorrow dus
[ Voor 7% gewijzigd door _Anvil_ op 14-07-2015 13:39 ]
Ik heb ook niet veel light-ervaring, maar de Franse lijn naar de Batchat (ja, is een medium) lijkt me wel wat.Catscratch schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:25:
Begin deze week HT15 gescoord met de IS-3. Ik wil nu beginnen aan de LT missies. Al heb ik er weinig zin in na het lezen van al deze comments.
Da's ook zo een lijn waar ik veel gevloek over hoor.Edmin schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:49:
[...]
Ik heb ook niet veel light-ervaring, maar de Franse lijn naar de Batchat (ja, is een medium) lijkt me wel wat.
De Batchat zal wel veel goedmaken waarschijnlijk.
Als ik de review van Size bekijk, zitten er wel wat kleine natuurrampen tussen, maar de 13 75 e.d. lijken me dan weer prima.
Aan de andere kant hebben de yanks weer de T37 en T49, die je niet voor niets heel veel tegenkomt.
Aan de andere kant hebben de yanks weer de T37 en T49, die je niet voor niets heel veel tegenkomt.
Also, net weer 2 mensen in de fik gezegd. Uiteraard had ik nét weer even mijn ram missie aangezet, ik rij immers in een KV13.iTitus schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:21:
[...]
![]()
![]()
Het was echt perfect! Jagdtiger 8.8 in de fik in zijn achterkant en geclipped. Nog 1 shell over. Pode: jaag hem achter in die Tiger. Dus ik er recht achter staan, goed aimen van 2 meter afstand. FIK![]()
![]()
![]()
Ram missie
Goed, nu blijft die fik missie aanstaan
Also Lefh, tempting...
Hmm... I might be interested in this one. Heb überhaupt nog geen SPG gespeeld, maar dat lijkt me wel een goed idee om beter te leren waar je nu wel en niet arty-safe kunt staan. En dit is altijd één van de irritantere om tegen te spelen vanwege de RoF. Kun je hier een beetje gescheld, gevloek en tranen mee farmen?kreezjie schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:36:
Lol, zie wat er nu passeert, laat ik hem nu juist al gekocht hebben
Ik stel voor om deze in platoon te spelen.Gaius schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:59:
[...]
Hmm... I might be interested in this one. Heb überhaupt nog geen SPG gespeeld, maar dat lijkt me wel een goed idee om beter te leren waar je nu wel en niet arty-safe kunt staan. En dit is altijd één van de irritantere om tegen te spelen vanwege de RoF. Kun je hier een beetje gescheld, gevloek en tranen mee farmen?
Maar ik zuig voorlopig erg hard in SPG dus kan je niet veel meer raad geven. Wel een mooie deal vind ik bij Wargaming. Ik heb via ebay 18 EUR betaald, wat daar al erg goedkoop is. Maar dan zonder gold en premium.
[quote]Catscratch schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:25:
[...]
Ik heb zelf ook puur voor light missies een light tank aangeschaft en vind de Amerikaanse lijn heel erg leuk. Al erg leuk vanaf de Chaffee iig. (Ik speel ook nog Chinese lijn en de Franse lijn)
Voornamelijk de T71 vind ik geweldig maar ook de walker bulldog uiteraard. Het is momenteel mijn meest gespeelde lijn...Terwijl ik vroeger nooit Lights speelde
[...]
Ik heb zelf ook puur voor light missies een light tank aangeschaft en vind de Amerikaanse lijn heel erg leuk. Al erg leuk vanaf de Chaffee iig. (Ik speel ook nog Chinese lijn en de Franse lijn)
Voornamelijk de T71 vind ik geweldig maar ook de walker bulldog uiteraard. Het is momenteel mijn meest gespeelde lijn...Terwijl ik vroeger nooit Lights speelde
Ik heb net als Catscratch (nogmaals dank voor de tipGaius schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:59:
[...]
Hmm... I might be interested in this one. Heb überhaupt nog geen SPG gespeeld, maar dat lijkt me wel een goed idee om beter te leren waar je nu wel en niet arty-safe kunt staan. En dit is altijd één van de irritantere om tegen te spelen vanwege de RoF. Kun je hier een beetje gescheld, gevloek en tranen mee farmen?
Ik kan je wel zeggen dat hij een snelle reload heeft, zeer ver bereik voor de tier (5) en tevens een hoog shell traject heeft waardoor er maar weinig echte artysafe spots zijn.
Dus ja, als je dit een beetje juist speelt, zet je dan maar schrap voor het gescheld en gevloek
Ben in m'n normale tanks pas 1 of 2 keer uitgemaakt voor cheater, in de 2200 battles die ik nu heb gespeeld. Nu kan ik natuurlijk veel meer gaan spelen en proberen beter te worden, maar ik denk dat arty spelen sneller effect heeft.kreezjie schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:40:
[...]
Dus ja, als je dit een beetje juist speelt, zet je dan maar schrap voor het gescheld en gevloek
Yup, om met arty een hoop gescheld naar je kop te krijgen hoef je alleen maar af en toe een lucky shot te hebbenGaius schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:21:
[...]
Ben in m'n normale tanks pas 1 of 2 keer uitgemaakt voor cheater, in de 2200 battles die ik nu heb gespeeld. Nu kan ik natuurlijk veel meer gaan spelen en proberen beter te worden, maar ik denk dat arty spelen sneller effect heeft.
[removed]
Voor de liefhebbers: Collector’s Gem of the Week: 105 leFH18B2
Voor €29,99 krijg je de 105 leFH18B2 + 30 dagen premium + 5750 gold. Mooie deal zo

edit: zie dat kreezjie hem ook al gepost had
Voor €29,99 krijg je de 105 leFH18B2 + 30 dagen premium + 5750 gold. Mooie deal zo
[ Voor 8% gewijzigd door HurpDerp op 14-07-2015 16:33 ]
Lol, heb je de moeite genomen om eerst eens de voorgaande posts te lezen vooraleer dit te posten?florisprijt schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:30:
Voor de liefhebbers: Collector’s Gem of the Week: 105 leFH18B2
Voor €29,99 krijg je de 105 leFH18B2 + 30 dagen premium + 5750 gold. Mooie deal zo![]()
Nu doe ik het zelf
Mijn glazen bol zegt nee...kreezjie schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:35:
[...]
Lol, heb je de moeite genomen om eerst eens de voorgaande posts te lezen vooraleer dit te posten?
http://wotlabs.net/eu/player/GJP
Wel gelezen, niet bij stil gestaan dat het om precies hetzelfde gingkreezjie schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:35:
[...]
Lol, heb je de moeite genomen om eerst eens de voorgaande posts te lezen vooraleer dit te posten?
Nu doe ik het zelf

Dit spel blijft me verbazen, ook na 21k battles nog steeds. 5 potjes achter elkaar hopeloos verloren, toen was ik pissed en ging ik rondje flight simulator doen, ff vluchtje AMS > Berlijn, toen weer WOT 5 potjes en won ze alle 5 met gemak.
Zucht
Zucht
Ik snap echt niet waarom iedereen zo veel moeite heeft met die light missies. die vind ik eigenlijk het makkelijkst.
Wat wel belangrijk is, is een goede crew. camo, 6e sence en viewrange perks zijn een must. (dit vooral om de andere scouts te kunnen overtroeven qua viewrange, ik heb meerdere scouts met rond de 575m range)
De tanks waarmee in mijn ogen de missies het gemakkelijkst te doen zijn; zijn de type 64, type 62, t37, amx 13-57/75/90. en de wz-132.
wat ook heel belangrijk is: NIET SCHIETEN. als je iets spot... NIET SCHIETEN.. en verder onthouden: NIET SCHIETEN.
Ook al word er door je tomatenteam niet op je targets geschoten.... NIET SCHIETEN.. vaak zijn ze gewoon nog niet in positie, heb geduld en NIET SCHIETEN!
als je dit kunt volhouden tot het eindspel kun je nog altijd op jacht gaan naar wat damage.
Een goede scout is een levende scout. Als je de keuze hebt tussen damage doen en een schot pakken of maken dat je wegkomt, zonder schade, altijd wegrijden.
spotting damage telt mee voor je MoE, helaas niet voor je Wn8, al is dat niet een echt groot probleem, als je in het eindspel nog rond de 1500 weet te schieten zit je vaak nog rond de 2000 wn8 ( of hoger in een elc)
Wat wel belangrijk is, is een goede crew. camo, 6e sence en viewrange perks zijn een must. (dit vooral om de andere scouts te kunnen overtroeven qua viewrange, ik heb meerdere scouts met rond de 575m range)
De tanks waarmee in mijn ogen de missies het gemakkelijkst te doen zijn; zijn de type 64, type 62, t37, amx 13-57/75/90. en de wz-132.
wat ook heel belangrijk is: NIET SCHIETEN. als je iets spot... NIET SCHIETEN.. en verder onthouden: NIET SCHIETEN.
Ook al word er door je tomatenteam niet op je targets geschoten.... NIET SCHIETEN.. vaak zijn ze gewoon nog niet in positie, heb geduld en NIET SCHIETEN!
als je dit kunt volhouden tot het eindspel kun je nog altijd op jacht gaan naar wat damage.
Een goede scout is een levende scout. Als je de keuze hebt tussen damage doen en een schot pakken of maken dat je wegkomt, zonder schade, altijd wegrijden.
spotting damage telt mee voor je MoE, helaas niet voor je Wn8, al is dat niet een echt groot probleem, als je in het eindspel nog rond de 1500 weet te schieten zit je vaak nog rond de 2000 wn8 ( of hoger in een elc)
Sommige mods zullen vast ook helpen met de light missies.
Nee, ik help niet bij de light missies. Die doe je zelf maar.
Oef, duurde even voordat dat kwartje viel bij me.Edmin schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 19:12:
Ik voel me vies, heb de 105 leFH18B2 gekocht. Gelukkig na het sporten van vanmiddag, dus ik moest toch al douchen.
"Admin Harde Waren / Consumentenelektronica"Edmin schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 19:12:
Niet eens weten dat ie admin is en geen mod.

Daarstraks een zeer mooie ammorack op een scout die suicide wilde plegen op Westfield:
En niet eens een bedankje dat je platoongenoten er mede voor gezorgd hebben dat het vijandelijke team suïcidaal werd?wsLy schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:32:
Daarstraks een zeer mooie ammorack op een scout die suicide wilde plegen op Westfield:
[video]
http://wotlabs.net/eu/player/GJP
SchitterendwsLy schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:32:
[video]
Trouwens morgen 9.9: http://worldoftanks.eu/en...t-update-99-announcement/
User schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:00:
[...]
"Admin Harde Waren / Consumentenelektronica"
Niet eens weten dat ie admin is en geen mod.![]()

Oeh, een Japanse Tiger...Catscratch schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:40:
[...]
Schitterend
[ Voor 38% gewijzigd door Edmin op 14-07-2015 20:46 ]
Even een vraagje van een n00b
ik heb nu al zeker 50 random potjes met mijn Crusader gespeeld. Meestal eindig ik bij de laatste 5 (volg /support een heavy tank), maar dat levert slechts 200-500 max XP/ervaring op. Om zo 25k bij elkaar te sparen voor de Cromwell duurt het eeuwen.
Tips?
BTW: meestal behoor ik tot een van de laagste in rang in een gevecht.
Tips?
BTW: meestal behoor ik tot een van de laagste in rang in een gevecht.
[ Voor 11% gewijzigd door Rhitik op 14-07-2015 22:19 ]
misschien wat meer spotten???? Met alleen volgen als light word het niets nee..
NB: ben zelf ook een noob en gezien de resultaten van vanavond blijf ik dat nog wel even
NB: ben zelf ook een noob en gezien de resultaten van vanavond blijf ik dat nog wel even
spotten werkt, maar je treft dan sterkere mediums of tank destroyers voor je... en dan BOEMidef1x schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:34:
misschien wat meer spotten???? Met alleen volgen als light word het niets nee..
IS het dan nu de moment de E100 te kopen? !Catscratch schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:40:
[...]
Schitterend
Tankers van Nederland en Belgie, rol je favoriete tier 6 tank(s) naar buiten en ga het gevecht aan in 1 tegen 1 duels om gekroond te kunnen worden tot kampioen!
Zie voor meer info www.gatheringoftanks.nl
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Patch is inmiddels te downloadenCatscratch schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:40:
[...]
Schitterend
Servers nog niet online, zal wel in de loop van de ochtend zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door J0rn op 15-07-2015 08:19 ]
Even kijken hoe ik zit mbt tijd etc. Denk dat ik wel mee ga doen.Rianata schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 01:09:
Tankers van Nederland en Belgie, rol je favoriete tier 6 tank(s) naar buiten en ga het gevecht aan in 1 tegen 1 duels om gekroond te kunnen worden tot kampioen!
[video]
Aan alle andere mensen die meedoen: RIP
Of toch niet:
Mag ik een verbetering suggereren?
Of toch niet:
...in een spel met een RNG van 25%?Een wedstrijd bestaat dus altijd maar uit één pot 1 tegen 1, oftewel alles of niets!
Een wedstrijd bestaat dus altijd maar uit één pot 1 tegen 1, oftewel alles (+-25%) of niets (+-25%)!
[ Voor 28% gewijzigd door User op 15-07-2015 08:53 ]
Leuk als je kv-2 rijdt...
* Fordox denkt aan een leuke game met user waarbij ik een snipende blindshot probeerde...
Kv-2 VS kv-2 anyone?
* Fordox denkt aan een leuke game met user waarbij ik een snipende blindshot probeerde...
Kv-2 VS kv-2 anyone?
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
umm.. waarom krijgt de client een update van 1gb? Kan Putin nu mn ijskast via wifi hacken?
EDIT 9.9 is er...never mind, nieuwsbericht gemist..
EDIT 9.9 is er...never mind, nieuwsbericht gemist..
[ Voor 62% gewijzigd door _Anvil_ op 15-07-2015 09:24 ]
HD of SD client?_Anvil_ schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:22:
umm.. waarom krijgt de client een update van 1gb? Kan Putin nu mn ijskast via wifi hacken?
EDIT 9.9 is er...maar geen nieuwsbericht. hoop dat de EU staff snel ontslagen wordt, zoals op ritablog stond
HD client was idd 1GB. Stronk Russia polygons
SD was 1 GB, HD 700 MB volgens mijn installer.
Ik heb nog 1 code over!mOrPhie schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:08:
Geen idee of hier interesse in is, maar ik was op Tankfest (met Gaius) en daar werden door Wargaming invite codes voor WoT uitgedeeld. Ze geven voor nieuwe accounts gratis recht op 7 dagen premium, een extra garage slot, een Churchill III met 100% crew en 1000 gold. Best wel goede deal, alleen is het dus alleen voor nieuwe accounts. Dus als je iemand kent die je aan WoT wil helpen, doe mij ff een DM. Ik heb er vier, dus de eerste vier die een DM sturen krijgen een code.Logischerwijs zet ik de codes hier niet neer om te voorkomen dat mensen tevergeefs codes proberen.
Overigens was ik op Tankfest!!11 Had ik dat al gezegd?![]()
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Bundles you purchased:
"Collector's Gem of the Week": 1
"5500 Doubloons": 1
"Churchill III Bundle": 1
Bundles total: 3
Hmm heb net aan 2 T6 tanks (hellcat en KV-85) en nog redelijk stock dus kanonnenvoer...gaat hem niet worden dus...Rianata schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 01:09:
[video]
Om dit te counteren kan het ook altijd best of 3 zijn. Is het iets eerlijker als je inderdaad RNG tegen hebt. Zeker als iemand een KV2 heeft en je oneshot ^^.User schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:51:
Aan alle andere mensen die meedoen: RIP
Of toch niet:
[...]
...in een spel met een RNG van 25%?
[...]
Je beseft je luck niet. Mijn games zijn onbeschrijflijk in light tanks. Laatst nog in de Type 64 in een spotting bush op Malinovka gestaan. 2K spotting en zelf nog 1,5K dmg. Er was echter een 13 90 die nog verder naar voren ging staan en 3,7K spotting deed. En oh ja, de pot ging ook nog verloren omdat 2 toptiers 0 dmg hadden gedaan.Vorst8 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 18:05:
Ik snap echt niet waarom iedereen zo veel moeite heeft met die light missies. die vind ik eigenlijk het makkelijkst.
Ik heb werkelijk NIETS fout gedaan die pot en er ZOVEEL MOGELIJK uitgehaald. Externe factoren zorgden er echter voor dat het weer eens onmogelijk was LT 15 te halen. Ik merk overigens vaker dat scouts uit je eigen team je spotting dmg stelen. Veel te veel matches tegenwoordig met 3 of 4 scouts per team. Probeer dan maar eens genoeg spotting te doen..
NicewsLy schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:32:
[video]
En ineens is het weer patch day. Altijd op een kutdag

Ach tis niet dat je dat nog over een 9600baud modem moet binnen trekken...toch??Mr_Size schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:41:
[...]
En ineens is het weer patch day. Altijd op een kutdag
Hmm... In mijn launcher heb ik HD staan en de patch was een dikke 1000MB groot. Download liep als een malle, trouwens. Dikke 10MB/s.User schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:31:
SD was 1 GB, HD 700 MB volgens mijn installer.
Even kijken waar ik verder mijn client kan checken...
Hmmm de update zorgt ervoor dat ie niet meer onder PlayonLinux (4.2.8) werkt
Nog maar eens schoon herinstalleren proberen dan
Nog maar eens schoon herinstalleren proberen dan
Huh, dacht dat de Mauschen in 9.9 zou komen?
Not sure, maar ik dacht dat deze geschrapt was. Of alleszins uitgesteld.Vedrano schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:08:
Na de 1000 MB patch kwam nog een update voor de HD textures.Edmin schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:01:
[...]
Hmm... In mijn launcher heb ik HD staan en de patch was een dikke 1000MB groot. Download liep als een malle, trouwens. Dikke 10MB/s.
Even kijken waar ik verder mijn client kan checken...
Also, haat aan XVM devs. Die presteren het ook om elke update voor elkaar te krijgen dat custom configs kapot gaan.
[ Voor 14% gewijzigd door User op 15-07-2015 11:11 ]
p0st modpack ftfw
[ Voor 25% gewijzigd door PcDealer op 15-07-2015 11:27 ]
Die heeft de testservers niet overleefd.Vedrano schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:08:
Ik moet toch maar voor een desktop pc gaan... World of Tanks loopt echt abominabel op mn Vaio Pro 13 laptop. Zelfs op low haha
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Waarom denk je dat Post niet hetzelfde probleem krijgt?
Wishful thinkingUser schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:36:
[...]

Wat zijn de veranderingen dan eigenlijk in 9.9? (kan niet naar de gebruikelijke sites hier op het werk
Wishful thinkingPcDealer schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:03:
Hij fixt het en ik heb geen probs.

Waarom heb ik ineens 5 Tier 10 tanks in me Garage?? IS7-D???
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Dat is de nieuwe Steel Hunt mode. Check ff Jingles zijn filmpje hierover
YouTube: World of Tanks - Patch 9.9 Test Server - Steel Hunt
[ Voor 44% gewijzigd door Mr_Size op 15-07-2015 12:20 ]
Ooh, die is inderdaad wel grappig
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Die ik zo snel nog weet:Quantor schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:10:
Wat zijn de veranderingen dan eigenlijk in 9.9? (kan niet naar de gebruikelijke sites hier op het werk
- Awful (AFK) Panther vervangen voor SP 1 C.
- Aanpassing en nieuwe start posities op de Swamp map
- Aanpassing van Prokhorovka en Highway (Fiery Salient is nog steeds oude Prokhorovka)
- Twee nieuwe Prem tanks:Chinese Japanse Tiger en Duitse tankdestroyer.
Gewijzigd wegens foutje.. Bedankt ChojinZ en User
[ Voor 8% gewijzigd door JRacer op 15-07-2015 13:04 ]
User schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:10:
Also, haat aan XVM devs. Die presteren het ook om elke update voor elkaar te krijgen dat custom configs kapot gaan.
User schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:36:
[...]
PcDealer schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:03:
Hij fixt het en ik heb geen probs.
I'm a simple man. I fix config, You play WoT
Vanavond maar weer eens knutselen, haat idd aan XVM die random functies hernoemt of opeens andere plekken bedenkt om functies kwijt te kunnen
[ Voor 3% gewijzigd door p0st op 15-07-2015 12:48 ]
JRacer schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:40:
[...]
Die ik zo snel nog weet:
- Twee nieuwe Prem tanks: Chinese Japanse Tiger en Duitse tankdestroyer.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Dat nog niet eens. Ik installeer de nieuwe XVM, start een 9.9 replay en voila. Syntax errors.p0st schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:48:
I'm a simple man. I fix config, You play WoT![]()
Vanavond maar weer eens knutselen, haat idd aan XVM die random functies hernoemt of opeens andere plekken bedenkt om functies kwijt te kunnen
HOE DAN
De kanonenjagdpanzer zit niet in 9.9, ding is er op het allerlaatste moment uitgehaald.
[ Voor 20% gewijzigd door User op 15-07-2015 13:00 ]
AFAIK zijn er ook een hele zwik aan damage models van Russische tanks gefixt omdat ze door low pen guns konden worden geprikt.Quantor schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:10:
Als Daniel dat zou lezen...
Alleen Swamp is aangepast, Prokhorovka en Highway hebben ze niet aangepast. Prokhorovka was zelfs bij de laatse test er al uit gehaald en over Highway waren ze niet tevreden over de veranderingen omdat het campen in de hand werkte.JRacer schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:40:
[...]
Die ik zo snel nog weet:
- Awful Panther vervangen voor SP 1 C.
- Aanpassing en nieuwe start posities op de Swamp map
- Aanpassing van Prokhorovka en Highway (Fiery Salient is nog steeds oude Prokhorovka)
- Twee nieuwe Prem tanks:Chinese Japanse Tiger en Duitse tankdestroyer.![]()
Gewijzigd wegens foutje.. Bedankt ChojinZ
Ook zit de duitse TD er nog niet in omdat ze nog niet tevreden waren over zijn Penetratie aangezien ie geen limited MM krijgt (schijnt de JT 8.8 te gaan vervangen).
En waarom mensen het de Awfulpanther noemen is mij een raadsel, was een aparte tank maar zeker niet slecht.
Als er nu iets slecht gaat zijn is het wel de vervanger. Waardeloze shell travel time (zeker op grotere afstand), elke tank pent je met HE en was nou ook niet onder de indruk van zijn wendbaarheid en snelheid.
-edit-
Alienware heeft weer een lading bonus codes voor 1 dag premium en kratje cola - nog 5400 over dus wees er snel bij
https://eu.alienwarearena...s-bonus-code-key-giveaway
[ Voor 8% gewijzigd door Zertaxka op 15-07-2015 13:18 ]
World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
Dit topic is gesloten.