Ik had nog een vraag voor de mensen die replays uploaden op Youtube. Misschien dat dit niet het juiste forum is voor m'n probleem, anders stel ik m'n vraag elders.
Normaal gezien gebruik ik FRAPS om een replay te recorden. De AVI converteer ik dan met Handbrake naar MKV h264. Deze upload ik dan naar Youtube. Nu ik heb gemerkt dat een langere replay recorden met FRAPS zorgt voor de nodige 'stutters' en frameratedrops binnen World of Tanks. Daarom heb ik op aanraden van User - waarvoor dank - DxTory aangekocht en de Lagarith codec geïnstalleerd. DxTory geeft geen frameratedrops in m'n replays, dus so far so good.
Nu een World of Tanks replay van 10 minuten (60 fps) geeft me in:
- FRAPS een .AVI van 50Gb
- DxTory een .AVI van 75Gb
Als ik die dan convert naar .MKV h264 (encoder options placebo, RT 0, 60 fps constant) dan moet ik:
- 3 uren converten en krijg ik een 1,5Gb .MKV van de FRAPS .AVI
- 10 uren converten en krijg ik een 25Gb .MKV van de DxTory .AVI
Waar zit het probleem? Is dat door die Lagarith codec te gebruiken binnen DxTory? Geen idee welke codec FRAPS gebruikt?
Nu buiten het framedrops-probleem in FRAPS, vind ik het resultaat van mijn upload op Youtube wel erg goed @ 1080p60:
Nu wil ik op zijn minst toch hetzelfde resultaat halen met DxTory, maar dan met een redelijke filesize om te uploaden. Ik denk dat ik 10 uren nodig heb om het bestand van 25Gb op te laden. Het maakt niet uit dat mijn PC 10 uren moet converten, dat is toch een ander systeem dan m'n game PC. Maar als m'n upload bandbreedte voor 10 uren vol zit, daar heb ik meer last van ...
Iemand een idee wat ik kan doen?
Nu ja ik ben nu wel het 25Gb bestand aan het uploaden. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat vanavond ...