Dus deze schermen kunnen niet uit en eigenlijk niet eens op stand-byjcvjcvjcvjcv schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 20:11:
Gewoon scherm niet uitzetten; probleem opgelost.

Persuader of bytes.
Dus deze schermen kunnen niet uit en eigenlijk niet eens op stand-byjcvjcvjcvjcv schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 20:11:
Gewoon scherm niet uitzetten; probleem opgelost.
Persuader of bytes.
Niet uit, dat kon ook al niet (goed).jcvjcvjcvjcv schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 22:11:
Standby wel? Gewoon vanuit de PC signaal stopzetten. Zoals het met elk ander type scherm staat. Ik loop tegenwoordig gewoon weg; na een paar minuten gaat het scherm vanzelf uit bij geen activiteit.
Persuader of bytes.
Die vraag heb ik ook al eens gesteld maar nooit antwoord op gekregen....Poedelini schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:58:
Iemand ervaring met de Dell Ultrasharp U2515H wat betreft gamen? Reactie tijd valt me tegen en het is natuurlijk geen 144 hz. Voor de rest kwa omvang is het perfect. Is de 2560x1440 niet wat te klein op een 25 inch scherm?
Ja ik heb precies hetzelfde, dank je voor je antwoord. Vraag me echt af of de reactie tijd echt te merken en te zien is. Ze zien er wel echt heel mooi uit. Heb je al toevallig gezien of 1080p niet te groot word op een 27 inch? Ik heb geprobeerd dat in de media markt en andere winkels te bekijken maar helaas hebben ze daar geen test computers.ErwinJ schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:28:
[...]
Die vraag heb ik ook al eens gesteld maar nooit antwoord op gekregen....
Het scherm is goed genoeg voor casual gamers de reactie tijd is dik in orde, hardcore gamers willen uiteraard altijd meer.
Echter ik had dit ook graag uit ervaring van mensen geweten die al zo een scherm hebben dan puur vanuit de cijfertjes uit te gaan.
Ik twijfel nog tussen deze of een toch een 27" 144 hz 1080p deze liggen qua prijs ongeveer gelijk, en dan alleen omdat ik tocht regelmatig game. ( meer dan film kijken of office werkzaam heden )
Ik ben een casual gamer maar heb veel BF3, CoD Black Ops en TF2 gespeeld op zowel mijn U2410 en U2713H en mij is de tragere reactietijd niet opgevallen. Betwijfel inderdaad of je echt het verschil gaat zien zonder ze naast elkaar te zetten. Het verschil tussen 144hz (en dus 144 fps v-sync) en 60hz (60 fps v-sync) lijkt mij groter omdat je een hogere fps kan halen zonder v-sync uit te hoeven schakelen en last te krijgen van tearing.Poedelini schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:58:
Iemand ervaring met de Dell Ultrasharp U2515H wat betreft gamen? Reactie tijd valt me tegen en het is natuurlijk geen 144 hz. Voor de rest kwa omvang is het perfect. Is de 2560x1440 niet wat te klein op een 25 inch scherm?
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
1080p op 27" is fijn voor games is mijn ervaring, maar voor al het andere vind ik 1440p beter.Poedelini schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:31:
[...]
Ja ik heb precies hetzelfde, dank je voor je antwoord. Vraag me echt af of de reactie tijd echt te merken en te zien is. Ze zien er wel echt heel mooi uit. Heb je al toevallig gezien of 1080p niet te groot word op een 27 inch? Ik heb geprobeerd dat in de media markt en andere winkels te bekijken maar helaas hebben ze daar geen test computers.
Met een 1440p scherm kun je ook gewoon op 1080p gamen hoorErwinJ schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:30:
[...]
1080p op 27" is fijn voor games is mijn ervaring, maar voor al het andere vind ik 1440p beter.
Vandaar de twijfel, maar zoals als gemeld werd als je geen hardcore gamer bent denk ik niet dat je het verschil gaat merken en zou de 1440p de betere keus zijn. Let wel op dat je kaart dit goed kan trekken voor games.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Ja ik ben wel erg een gamer, maar zit ook vaak gewoon in windows. Daarom twijfel ik ook heel erg. Full hd blijft toch gewoon intact ook op een 27 inch scherm toch?ErwinJ schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:30:
[...]
1080p op 27" is fijn voor games is mijn ervaring, maar voor al het andere vind ik 1440p beter.
Vandaar de twijfel, maar zoals als gemeld werd als je geen hardcore gamer bent denk ik niet dat je het verschil gaat merken en zou de 1440p de betere keus zijn. Let wel op dat je kaart dit goed kan trekken voor games.
Bedankt voor je info! Ja na wat onderzoek vind ik 144hz ook wel echt heel erg tof. Maarja dan moet ik de 2560x1440 laten gaan anders word het te duur. Moeilijk.Ventieldopje schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:42:
[...]
Ik ben een casual gamer maar heb veel BF3, CoD Black Ops en TF2 gespeeld op zowel mijn U2410 en U2713H en mij is de tragere reactietijd niet opgevallen. Betwijfel inderdaad of je echt het verschil gaat zien zonder ze naast elkaar te zetten. Het verschil tussen 144hz (en dus 144 fps v-sync) en 60hz (60 fps v-sync) lijkt mij groter omdat je een hogere fps kan halen zonder v-sync uit te hoeven schakelen en last te krijgen van tearing.
[Voor 36% gewijzigd door Poedelini op 26-01-2016 14:07]
UiteraardVentieldopje schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:50:
[...]
Met een 1440p scherm kun je ook gewoon op 1080p gamen hoorAndersom wordt lastig
[Voor 31% gewijzigd door jcvjcvjcvjcv op 26-01-2016 16:57]
[Voor 21% gewijzigd door Camacha op 04-02-2016 18:39]
Persuader of bytes.
Pak een krant en knip twee rechthoekjes;Camacha schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:47:
Is er ergens een plaatje van de U2415 naast een U2515H? Ik ben benieuwd hoeveel die andere verhoudingen effectief uitmaken, maar het wijde web stelt me een beetje teleur.
Daarnaast - heeft iemand geprobeerd zijn U2515H te overclocken en hoe is dat afgelopen?
Dat soort trucs ken ik en heb ik ook gedaan. Ik wil een plaatje zienjcvjcvjcvjcv schreef op maandag 08 februari 2016 @ 01:03:
Pak een krant en knip twee rechthoekjes;
Eentje van 518,4 x 324,0 mm (U2415) en eentje van 553,0 x 311,0 mm (U2515h)
Persuader of bytes.
Als je alleen het beeld wil vergelijken kan je hier terecht. Als het je gaat om de monitor incl. behuizing dan heb ik helaas ook niets.Camacha schreef op maandag 08 februari 2016 @ 01:40:
[...]
Dat soort trucs ken ik en heb ik ook gedaan. Ik wil een plaatje zien
Ik heb dat scherm ook staan (als aanloopje naar een heel nieuw systeem, dat wel) maar die wordt nu nog aangestuurd door een oude HD5870. Dat werkt niet helemaal lekker, moet ik zeggen. Om de één of andere reden wil de Dell niet uit standby komen als de PC niet uit staat maar het beeld wel uitgeschakeld wordt (wat je in principe standaard krijgt) en moet je handmatig aan/uit schakelen voor hij weer wakker wordt. Dat doet hij echter alleen over DP, en zijn voorganger (Dell U2412M) deed precies hetzelfde, maar ook alleen over DP. Ik weet niet of dat inmiddels opgelost is, het lijkt iets in de videokaart te zijn en het is een erg oud beestje.ErwinJ schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:00:
Ik ben aan het denken voor de U3415W en dan puur om het gamen.
Weet iemand hoe de games zich verhouden met dit scherm i.c.m. een Msi R9 390 kaart ?
Bedankt voor je input.Seal64 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:41:
[...]
Ik heb dat scherm ook staan (als aanloopje naar een heel nieuw systeem, dat wel) maar die wordt nu nog aangestuurd door een oude HD5870. Dat werkt niet helemaal lekker, moet ik zeggen. Om de één of andere reden wil de Dell niet uit standby komen als de PC niet uit staat maar het beeld wel uitgeschakeld wordt (wat je in principe standaard krijgt) en moet je handmatig aan/uit schakelen voor hij weer wakker wordt. Dat doet hij echter alleen over DP, en zijn voorganger (Dell U2412M) deed precies hetzelfde, maar ook alleen over DP. Ik weet niet of dat inmiddels opgelost is, het lijkt iets in de videokaart te zijn en het is een erg oud beestje.
Wat performance betreft, dat gaat nog best redelijk. Ik kan Tomb Raider 2013 bijvoorbeeld op de native resolutie draaien met alle grafische opties aan (minus TressFX) en dan krijg ik nog altijd gemiddeld 20+ fps, wat nog best speelbaar is. Echt nieuwe games heb ik nog niet (drie trekt mijn GPU niet meer) maar ik denk niet dat je GPU problemen met die resolutie zal geven.
Waar je misschien wel rekening mee wilt houden is dat veel games de beeldverhouding niet ondersteunen. Tomb Raider is één van de weinige games die ik gewoon kan draaien zonder problemen, je kunt de resolutie gewoon kiezen en dan werkt het verder prima. Meestal loop je echter wel tegen wat issues aan.
Ik heb tot nog toe wat games getest:
Titan Quest (yep, oudje), Torchlight II, Banished (Settlers kloon) werkt zonder issues. In TQ zie je alleen dat de achtergrond van het main menu niet breed genoeg is – daar zit je naar een stuk witte achtergrond te kijken ☺ Ook is het font wat moeilijk leesbaar, want het is nogal klein.
Mass Effect 3, Skyrim – de resolutie werkt (in .ini of config tooltje instellen) maar de interface wordt opgerekt waardoor er knoppen van het scherm vallen.
Ori and the Blind Forest, Mirror's Edge, – pillarboxed, want herkent geen 21:9
Er zijn wel oplossingen voor. Het tooltje “Flawless Widescreen” kan bijvoorbeeld Ori wel op 21:9 krijgen, en kan in combinatie met een ander tooltje ook Mirror's Edge werkend krijgen, maar het is wel voor elke game met issues weer opnieuw een beetje klooien om het aan de praat te krijgen.
Worst case scenario wordt het ding gewoon als 2560x1440 herkend, vrijwel alles pakt die resolutie wel, maar dan is 'ie wel pillarboxed.
Niet helemaal waar, al maakt het voor korte afstanden niet uit. Het werkt voor DP-kabels vrijwel hetzelfde als voor netwerkkabels. Die hebben ook dezelfde pinlayout voor Cat5E, Cat6, Cat7, etc. maar toch kan er over een Cat7 kabel een hogere bandbreedte verstuurd worden als wat over een Cat5E kabel mogelijk is. Heeft grotendeels met afscherming te maken: hogere bandbreedte betekent hogere frequentie en daardoor storingsgevoeliger.jcvjcvjcvjcv schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:18:
...maar de kabels zijn gewoon hetzelfde...
Dat was hem inderdaad. ThanksHielko schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 14:09:
Dynamic contrast?
Ik heb inmiddels een aardig lijstje met games geprobeerd, en het valt me nog reuze mee, moet ik zeggen. Games die ik zonder problemen op 21:9 kon spelen:ErwinJ schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:00:
[...]
Bedankt voor je input.
Als het goed is gaan toekomstige games dit ondersteunen. De games die ik nu speel ( bf4, sw battlefront , guildwars2 en Star Citizen ) zouden dit ondersteunen.
Starcraft 2 heb ik geen problemen meer mee 😏Seal64 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 00:06:
[...]
Ik heb inmiddels een aardig lijstje met games geprobeerd, en het valt me nog reuze mee, moet ik zeggen. Games die ik zonder problemen op 21:9 kon spelen:
Assassins Creed 2, Brotherhood en Revelations
Banished (soort Colonization kloon)
Burnout Paradise
Civilization 5
Shift 2 Unleashed
Titan Quest
Tomb Raider
Rise of the Tomb Raider
Torchlight 2
C&C Red Alert 2 (je moet de reso in een .ini invoeren, maar dan werkt het wel)
Bij sommigen hiervan zijn de menu's niet 21:9 en meestal filmpjes en cutscenes ook niet.
Een aantal games hebben issues die je met tooltjes als Flawless Widescreen kunt oplossen:
Assassins Creed (hier is een gemodde .exe voor waarmee het wél werkt)
Assassins Creed 3 (verrassend, gezien het feit dat 2 wel goed ging, maar ook hier is een .exe voor die dit oplost)
Mass Effect 3 (de HUD en menu's zijn fucked up, maar Flawless Widescreen kan dat fixen)
Mirror's Edge (heeft een FOV hack nodig, plus FW om de rest te fixen, maar dan werkt het wél)
Ori and the Blind Forest (FW om de 21:9 verhouding te forceren)
Skyrim (de HUD moet je via FW fixen)
En een aantal games die er gewoon niets mee doen. Vaak oudere games (BG&E bijvoorbeeld) maar ook een Starcraft 2 doet niets met je mooie 21:9 scherm, en gebruik van tools als FW schijnt nog wel eens als hack of cheat te worden beschouwd, wat weer vervelende gevolgen voor je account kan hebben. Dat risico ga ik dus niet nemen.
15 is wel heel fors. De U3014 zit 'standaard' op 9 op de geel-tinten in de game-mode, en dat is gewoon zichtbaar smerig.Kid Jansen schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 23:34:
Net voor het eerst m'n U2711 gekalibreerd met m'n nieuwe X-Rite i1Pro 2. Moet inmiddels al de RGB controls op 81-86-100 zetten voor D65 en dan helderheidsstand 45 voor 120 cd/m², maar zit dan ook al op 14409 branduren.
Zelfs in de Cool preset is het beeld nu al echt duidelijk te geel. De andere standen waren al veel langer niet meer bruikbaar.
Dus zoals ik al vaker heb gezegd: staar je niet blind op fabriekskalibratie, op de lange termijn hebben deze 0,0 toegevoegde waarde. Je komt op den duur nooit onder kalibratie uit als je ook maar een enigszins realistische weergave wilt hebben. Ik heb niet zo uitgebreid getest als vorige keer, maar gebaseerd op de resultaten van toen en de verdere drift die ik zie op basis van de RGB instellingen die nodig zijn om op D65 uit te komen zit ik al op ruim 15 dE2000 kleurverschil tussen wat nu het standaard witpunt is van m'n U2711 (ongekalibreerd dus) en D65.
Het is dan ook een gigantisch kleurverschil. En dit is dan nog zonder de afname in helderheid meegenomen, anders kom je in de richting van 17 à 18 dE2000.jcvjcvjcvjcv schreef op zondag 13 maart 2016 @ 16:27:
15 is wel heel fors. De U3014 zit 'standaard' op 9 op de geel-tinten in de game-mode, en dat is gewoon zichtbaar smerig.
Dat zou ik niet durven zeggen, simpelweg omdat ik er nooit metingen van heb gezien. Opvallend is wel dat de tijd waarin de helderheid van een backlight halveert bij CCFL door de meeste fabrikanten werd gespecificeerd als 40.000 branduren en bij LED als 30.000 branduren. Dat is overigens zonder rekening te houden met de shift in witbalans.Maar de U2711 heeft dan nog wel CCFL's; wellicht is het kleurverloop bij LED backlight wat minder?
Ik heb het scherm sinds 22 juni 2010, dus dan kom je met 14409 branduren in 2090 dagen op 6,89 uur per dag, 48,26 uur per week of 2518 uur per jaar gemiddeld.Hoe dan ook; 14K branduren:; dat is op z'n minst 2300 per jaar, ofwel 44 per week, zes jaar lang.
Gaat er waarschijnlijk ook wel komen, de vraag is alleen in welke vorm.begintmeta schreef op zondag 13 maart 2016 @ 16:34:
offtopic:
Kid Jansen schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 23:34:
... m'n nieuwe X-Rite i1Pro 2. ...
Niet dat ik in de markt ben daarvoor, maar mij lijkt een review daarvan wel interessant
Als de maximale helderheid 350 cd/m² is wil je eigenlijk al niet meer dan 40% verliezen als die trend dat de witbalanscorrectie net zoveel helderheid kost als de daadwerkelijke afname in helderheid zich voortzet.jcvjcvjcvjcv schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:06:
Ach, zolang dat maximum 300 cd/m^2 is, mag het van mij bijna twee keer halveren.
Het energieverbruik op zich vind ik nog niet het ergst daaraan, irritanter is de warmteproductie die daarbij komt kijken, vooral in de zomer.Wel jammer natuurlijk dat het energieverbruik toeneemt om dezelfde lichtopbrengst te krijgen.
Ik heb ze vaak op ~80 cd/m2, beetje lichtgevoelige ogen.Kid Jansen schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:59:
[...]
Als de maximale helderheid 350 cd/m² is wil je eigenlijk al niet meer dan 40% verliezen als die trend dat de witbalanscorrectie net zoveel helderheid kost als de daadwerkelijke afname in helderheid zich voortzet.
350 cd/m² · (60%)² = 126 cd/m²
Ja, inderdaad. Maar uiteindelijk zijn die twee rechtevenredigKid Jansen schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:59:
[...]
Het energieverbruik op zich vind ik nog niet het ergst daaraan, irritanter is de warmteproductie die daarbij komt kijken, vooral in de zomer.
http://www.xbmcfreak.nl/
Is dat iets model specifiek of is deze optie gewoon verdwenen in de recentere versies van DDM? Namelijk nergens te vinden hier (u3415w)...[b][message=44638672,noline]Met Dell display manager kun je dit heel handig doen zonder in het OSD te klooien, en je kan er zelfs keyboard shortcuts van maken. Ik heb er drie gemaakt:
Ctrl+Alt+3 = 30% brightness
Ctrl+Alt+5 = 50% brightness
Ctrl+Alt+9 = 90% brightness
Superhandig; CTRL-ALT-Numpad_/ => Monitor brightness 30%
^!NumpadDiv::
Run "C:\Program Files (x86)\Dell\Dell Display Manager\ddm.exe" /SetBrightnessLevel 30
Return
; CTRL-ALT-Numpad_* => Monitor brightness 50%
^!NumpadMult::
Run "C:\Program Files (x86)\Dell\Dell Display Manager\ddm.exe" /SetBrightnessLevel 50
Return
; CTRL-ALT-Numpad_- => Monitor brightness 70%
^!NumpadSub::
Run "C:\Program Files (x86)\Dell\Dell Display Manager\ddm.exe" /SetBrightnessLevel 70
Return
[Voor 27% gewijzigd door GustavSan op 14-04-2016 09:58]
Mijn U2711 heeft verticaal twee delen over het gehele scherm waarbij de backlight te zwak is. Ik krijg hem niet meer fatsoenlijk gecalibreerd.Kid Jansen schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 23:34:
Net voor het eerst m'n U2711 gekalibreerd met m'n nieuwe X-Rite i1Pro 2. Moet inmiddels al de RGB controls op 81-86-100 zetten voor D65 en dan helderheidsstand 45 voor 120 cd/m², maar zit dan ook al op 14409 branduren.
Heb je op een andere manier kunnen bevestigen dat je laptop wel een beeldsignaal uitstuurt dat ook daadwerkelijk werkt?
Persuader of bytes.
Ja, ik heb net via een DP naar DP kabel mijn laptop aan een Dell P2414H gehangen. Daar werkt ie zonder problemen mee en geeft gelijk beeld. Ik denk nu misschien dat het dan aan de kabel ligt, maar die Zbook15 was met dezelfde kabel vastgemaakt en die werkte toen wel.Camacha schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:02:
Heb je op een andere manier kunnen bevestigen dat je laptop wel een beeldsignaal uitstuurt dat ook daadwerkelijk werkt?
probeer het eens met een andere browser?Timmi73 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:56:
Is dit een software (browser Edge) aangelegenheid, of is misschien het scherm niet goed?
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Zit je laptop in een dock? Of misschien denkt ie dat te zijn, want dan werkt displayport nietCoertjan schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 07:59:
Hi,
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een Dell U2515H monitor. Tot mijn grote spijt blijkt dit scherm niet te werken als ik mijn laptop, HP Elitebook 745 G2, aansluit (DP in laptop, mDP in monitor, was een bijgeleverde kabel). Hij detecteert het beeldscherm wel met alle eigenschappen, maar geeft geen beeldsignaal. ....
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Nee, hij zit niet in een dock oid. Ook als ik alle randapparatuur (muis, toetsenbord etc.) loskoppel en hem opnieuw opstart gebeurt er niets...Weakling schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:37:
Zit je laptop in een dock? Of misschien denkt ie dat te zijn, want dan werkt displayport niet
http://h20564.www2.hp.com...4746203&sp4ts.oid=7343202
[Voor 21% gewijzigd door Coertjan op 24-04-2016 13:18]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
[Voor 4% gewijzigd door NaoPb op 01-05-2016 16:32]
Hurr durr i are fix pc
[Voor 5% gewijzigd door PixellBox op 08-05-2016 22:13]
Liep tegen het zelfde probleem aan. Twijfel dus ook ver dit scherm, al krijg ik van dit topic toch wel bedenkingen bij Dell.Jeroenneman schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:06:
Heeft iemand hier al ervaring met een U2417H?
Ik ben aan het rondkijken voor een nieuw scherm, maar ben huiverig om nogmaals een IPS monitor aan te schaffen (een ouder model Dell vertoonde echt fiks veel glow).
Ik twijfel vooralsnog tussen de U2414H en de U2515H (1080p vind ik eigenlijk wel prima, en dat betekent ook dat ik een stuk minder hoef uit te geven aan GPU's).
Nu zag ik opeens de U2417H staan. Een opvolger van de U2414H met nog kleinere bezels, en een iets strakkere kalibratie uit de fabriek. Punt is echter dat die qua prijs (280) precies tussen de U2414 en de U2515 valt. Ook denk ik niet dat ik persoonlijk het verschil tussen goed en zeer goed zal zien tussen de U2414H en de U2417H.
Helaas is er weinig te vinden qua reviews over de U2417H.
Ik heb hem gekocht en zal deze week de review schrijven. Helaas niet onverdeeld positief.jagermaster schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:59:
[...]
Liep tegen het zelfde probleem aan. Twijfel dus ook ver dit scherm, al krijg ik van dit topic toch wel bedenkingen bij Dell.
Je hebt ook de u2417ha versie waar je ipv een voet een buresustandaard hebt. Weet niet of dit iets is of niet.
Zelf ben ik opzoek naar een dual monitor opstelling, dus de dunne bezels zijn dan wel fijn. Vind het alleen een nadeel dat de pixels groter zijn dan die van mijn huidige monitor die aanzienlijk goedkoper was.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Dat is jammer, ben erg benieuwd naar je reviewJeroenneman schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:03:
[...]
Ik heb hem gekocht en zal deze week de review schrijven. Helaas niet onverdeeld positief.
Maak je geen zorgen over dit specifieke paneel. Persoonlijk is IPS voor mij echter nog steeds niet die stap boven TN die een meute hier op Tweakers beweert.jagermaster schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:53:
[...]
Dat is jammer, ben erg benieuwd naar je review
Heb je je ClearType gebeuren wel goed ingesteld staan?StefZ schreef op maandag 16 mei 2016 @ 23:13:
DPI van mn monitor is 125%, TV is 100%. Ook als ik ze beide op 100% zet blijft de tekst fuzzy
[Voor 6% gewijzigd door kaos001 op 17-05-2016 11:02]
Volgens mij stond er laatst iets op het internet dat ze meer tijd nodig hadden om de kalibratie te finetunen, en om de levensduur te garanderen (pixel-shifting te verbeteren?)Kid Jansen schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:50:
Begin me toch af te vragen wat de reden is voor de vertraging van de UP3017Q. Dat scherm had anderhalve maand geleden al verkrijgbaar moeten zijn in de VS, maar eigenlijk niks meer van gehoord sinds de CES begin januari.
Zal haast wel problemen met de yields zijn. Het is natuurlijk wel bijna twee keer zo scherp als de andere OLED panelen die LG Display maakt.
Google is je vriend: de maximum resolutie van jouw kaart is te laag voor dit scherm.jasper2603 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:44:
Ik sta op het punt een dell ultrawide 3415 aan te schaffen, maar ik heb een geforce GT 240 op een i5 intel pc met 4 gb ram, gaat deze videokaart dit beeldscherm trekken? Ik speel geen games, puur programma's wat ik draai.
De gekalibreerde instellingen zijn bij de meeste modellen sRGB en Adobe RGB, als beide niet beschikbaar zijn is Standard de fabriekgekalibreerde instelling.kaos- schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:54:
Op welke kleursetting staat de fabriekscalibratie? standaard of custom rgb?
Dat is niet zo te zeggen, want elk exemplaar is anders. Wat voor het ene exemplaar een verbetering is in kalibratienauwkeurigheid kan voor een ander exemplaar juist een verslechtering zijn. Uiteindelijk blijft, zeker op de lange termijn, zelf kalibreren met colorimeter/spectrofotometer de beste optie. De goedkoopste colorimeter met een redelijk goed resultaat is de DataColor Spyder 5, welke je in de Express uitvoering (alleen verschil in software, de meter zelf is voor alle uitvoeringen hetzelfde) voor €105 hebt.Wat zijn sowieso "de beste settings" voor deze monitor?
Die resolutie zou ik hem hoe dan ook op laten staan, wat je wel kan doen is de tekstschaling aanpassen naar 125%. Dan heb je dezelfde werkruimte als op 100% met 2048x1152, alleen dan 25% scherper.Is het wennen of is de resolutie wel erg gortig voor een 25 inch scherm?
Ik heb hetzelfde scherm, met deze eigenschappen. contact opgenomen met Coolblue en kan het scherm zonder meer omruilen geen enkel probleem.-NRG- schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 08:27:
Ik heb gisteren bij Cool Blue de u3415w aangeschaft en hoewel ik het een prachtig scherm vind, vind ik het toch jammer dat er in de bovenste hoeken backlight bleed is. Zelfs overdag zie ik een lichte gele gloed in beide hoeken.
Dit is niet een afbeelding van mij, maar het ziet er hetzelfde uit.
Hoe beoordelen jullie dit? Iemand ervaring hoe Cool Blue hier mee om gaat?
Ik had inderdaad van te voren gelezen dat er backlight bleed was, maar in de review modellen kwam dit bij de dell als relatief goed naar voren. Ik had het daarom minder verwacht en het viel me dan ook al snel op. De kleuren e.d. zijn inderdaad prima, daar is niets mis mee.thepeet schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 23:09:
[...]
Ik heb hetzelfde scherm, met deze eigenschappen. contact opgenomen met Coolblue en kan het scherm zonder meer omruilen geen enkel probleem.
Maar ik heb even gegoogeld bij het bloeden van andere merken met een curved scherm.
En wat snel duidelijk wordt is dat ze er allemaal last van hebben. zowel de AH-IPS als IPS.
De lg 34uc87c-b, asus rog swift pg348q, philips bdm3490uc, acer predator xr341ck en de LG 34UC97-S.
Allemaal hebben ze hier last van, de een in wat mindere maten of het contrast of brightness nu hoog of laag staat ingesteld. Deze schermen hebben allemaal deze eigenschap.
Ik vind het persoonlijk niet echt storend plus dat de helderheid en kleuren enorm veel goed maken![]()
Een kennis heeft het ook dit scherm en bij hem is ook deze bleeding in het donker zichtbaar vooral als je er gefocust op bent. Je kunt een AV scherm kopen van bv Samsung maar dan lever je echt wel in aan kleur echtheid plus dat deze Dell gekalibreerd is en veel andere schermen niet.
Wellicht is dit over >2 jaar opgelost door IPS-Pro schermen of zodra Oled betaal gaan worden![]()
Als je er echt aan irriteert moet je de overweging maken, anders gewoon genieten van je mooie Delletje![]()
Ik wel tenminste !
[Voor 25% gewijzigd door thepeet op 29-05-2016 00:30]
Ik zou de 24 inch versie nemen. Ik heb de U2515H een paar dagen thuis gehad en ik vond (ondanks mijn goede ogen) de resolutie te hoog voor de schermgrootte. Snap ook echt niet waarom iedereen er zo positief over is.
omdat schermgrootte en resolutie niks met elkaar te maken hebben? Als jij grotere letters wilt, stel je een hogere dpi in..kaos- schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 16:54:
[...]
Ik zou de 24 inch versie nemen. Ik heb de U2515H een paar dagen thuis gehad en ik vond (ondanks mijn goede ogen) de resolutie te hoog voor de schermgrootte. Snap ook echt niet waarom iedereen er zo positief over is.
[afbeelding]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Het kost even tijd om te wennen. In het begin had ik met mijn U2713 ook dat ik dacht dat ik scheel werd, maar na een kleine week was het prima te doen.kaos- schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 16:54:
[...]
[afbeelding]
The devil is in the details.
Dat gaat voor 80% het probleem oplossen, er blijven heel wat proggies over waar de letters zeer klein blijven op hoge resoluties en daar doe je niks aan.ThunderNet schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 18:19:
[...]
omdat schermgrootte en resolutie niks met elkaar te maken hebben? Als jij grotere letters wilt, stel je een hogere dpi in..
Dit dus. Ik werk met teveel programma's die dit helemaal niet ondersteunen. En daarbij, dan kan je net zo goed een monitor kopen zonder die hoge resolutie als je het immers toch niet gebruikt.RoaDHouse schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 02:18:
[...]
Dat gaat voor 80% het probleem oplossen, er blijven heel wat proggies over waar de letters zeer klein blijven op hoge resoluties en daar doe je niks aan.
Ik vind het ook maar niks met die kleine priegel lettertjes op de hoge resoluties.
Enne? Heb je 'm al binnen?glnk schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 02:01:
[afbeelding]
Ik wist niet dat Dell zulke mooie monitors maakte![]()
Heb gisteren een U2417H besteld om te kijken of het wat is voor mijn racesim. Het doel is om 3 van deze in een triple monitor setup te gebruiken dus als het wat is bestel ik er nog 2 bij. Helaas zijn er zo weinig reviews. De review op tftcentral geeft aan dat de monitor snel is maar ik kom van een 144hz TN dus ben ik bang dat het gaat tegenvallen qua inputlag en respons. Maargoed als het storend is dan kan het altijd weer retour. Heeft iemand ervaring met deze monitor?
Daarom 2715Hkaos- schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 16:54:
[...]
[afbeelding]
2x U2417H. Voor hetzelfde geld! Voor een setup met een enkel scherm zou ik even doorsparen voor een ultrawide U3415W
[Voor 21% gewijzigd door glnk op 14-06-2016 18:03]
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details