Hoe erg is deze backlight bleeding?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 21:25
Via Coolblue een tweedekansje gekocht welke "geretourneerd in geopende verpakking" is. Of vanwege het eventuele backlight probleem- of omdat ie gewoonweg te groot is. Het gaat om een 34" UltraWide 21:9 scherm van LG met modelnummer 34UC87M-B (Deze dus).

Toen ik net m'n scherm dimde merkte ik vooral de bleeding op. Maar in hoeverre is dit normaal? Enorm last heb ik er niet van in dagelijks gebruik, maar ik heb 'm nog geen 5 uur in gebruik..

Zie onderstaande afbeelding voor 't een foto.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zb8Nomy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Een foto zegt bijzonder weinig, als je maar een lang genoege sluitertijd neemt dan kan je laten lijken alsof elke monitor de ergste backlight bleeding ooit heeft ;)

Probeer het nog een tijdje uit en kijk of je ermee kan leven. Zo niet, dan moet je 'm terugsturen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 21:25
Tja, genomen met m'n iPhone dus qua sluitertijd. Maar de foto is een exacte weergave hoe ik het zie. Ik denk persoonlijk dat ik mij er wel aan ga irriteren na verloop van tijd. Maar in zekere mate ben ik ook benieuwd in hoeverre dit een 'standaard niveau' van backlight bleeding is of dat dit meer dan gemiddeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miikit
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-11-2024
Je hebt een scherm gekocht en denkt nu al dat je je er aan gaat irriteren. Is het dan niet verstandig hem gewoon terug te sturen?;)

Ik ga niet zeggen dat het erg is, want dat is inderdaad lastig te zien op een foto, maar als dit is wat jij ziet, is het erger als mijn goedkope syncmaster 2443bw. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als het er zo uitziet dan zou het het slechtste scherm ooit zijn. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:36

SaN

Nee, daar zou ik ook niet aan kunnen wennen. Lijkt me niet normaal.

[ Voor 20% gewijzigd door SaN op 08-12-2015 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 09:38
Zou hem zeker terug sturen, dat ze durven het op tweedekans te zetten alsof er niks aan de hand is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Volgens mij is de foto gewoon goed. De belichting van de achtergrond is behoorlijk donker wat meestal toch duidt op een wat snellere sluitertijd. Als links dezelfde glow had als rechts, zou ik het gewoon accepteren, maar links is toch wel een graad erger dan rechts.
Als dit idd hetgeen is wat je ziet, zou ik em terugsturen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ziet er niet uit. Zou het persoonlijk nooit accepteren.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Blackvibes schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:11:
Maar de foto is een exacte weergave hoe ik het zie.
Als dat zo is, meteen terug sturen. Lijkt mij erg extreem dan.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Pagina: 1