• jcvjcvjcvjcv
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-12-2018
Die live chat weet nooit ene yotha

Maar als ze hem zelf als set verkopen, zal het wel passen. Vergeet niet dat de U2515h hele dunne bezels heeft. Er zijn 24" schermen die breder zijn dan de U2515h.

Ze zullen ook wel geen 25" hebben gehad toen ze die MDS14 in het assortiment opnamen.

Verder is alleen het opgeven van een diagonaal nogal raar. Het ding lijkt namelijk gelimiteerd in de breedte, en 24" 16:10 is bijv. minder breed dan 24" 16:9

Ze hadden gewoon een maximale schermbreedte erbij moeten zetten. Maarja...

[Voor 47% gewijzigd door jcvjcvjcvjcv op 19-11-2015 18:43]

Gewicht van de schermen zou ook nog uit kunnen maken, zeker voor de tilt optie, al zal de U2515H eerder te licht zijn dan te zwaar denk ik. Zal overigens geen probleem zijn verwacht ik, want de UP2414Q heeft exact dezelfde breedte (en op 0,2 mm na ook hoogte) als de U2515H en neem aan dat die er wel op moet passen, aangezien dat een 24" monitor is die in dezelfde periode uitkwam als de MDS14.
Met gamen is het voordeel juist vrij beperkt, doordat je bij bewegende beelden veel minder scherpte / detail kan onderscheiden dan bij stilstaande beelden. De meerwaarde van 1440p zit bij mij vooral in kantoortoepassingen en alledaagse dingen: browsen, Word, Excel, etc. Ik vind zelf 1920x1080 juist een waardeloze resolutie. Voor kantoortoepassingen is 1920 pixels vrijwel altijd te weinig om lekker te kunnen werken met twee dingen naast elkaar, maar voor één ding is het vaak weer erg breed, waardoor je heel veel weggegooide ruimte hebt. Met 2560 pixels in de breedte werkt het juist perfect, want 1280 pixels per venster werkt voor veel toepassingen uitstekend. Ook kan het in bijvoorbeeld Excel erg fijn zijn om wel een keer full screen te gaan. Vergeleken met 1920x1080 geeft dat al echt een zee van ruimte.

Ook kan je eigenlijk nooit genoeg ruimte hebben in de hoogte met dergelijke toepassingen. Met 1080 pixels in de hoogte word ik dat scrollen snel zat. Op m'n laptop klik ik dan ook vaak op F11 als ik m'n browser heb geopend, zodat ik in ieder geval iets meer aan de ruimte heb.

1080p is gewoon geen werkresolutie, maar een multimedia resolutie. Voor mij is 1440p effectief gezien gewoon ruim tweeënhalf keer groter dan 1080p (terwijl het in werkelijkheid maar 77,8% groter is), doordat het gewoon het verschil is tussen wel of niet twee dingen naast elkaar doen en dan ook nog eens met meer hoogte.

Overigens vind ik het nog steeds niet ideaal, want één keer 1440p vind ik nog steeds te weinig. Ik heb nu twee keer 1440p 27" naast elkaar staan, maar dat is weer heel breed. De linker helft van het linker scherm (rechter scherm is primair) gebruik ik nauwelijks. Ook zou meer ruimte in de hoogte wel fijn zijn (zoals gezegd: je hebt nooit genoeg). Het is jammer dat de enige twee 40" 2160p schermen toch wel een beetje budgetschermen zijn, want dat lijkt mij ideaal. Vergelijkbare pixel pitch als 1440p op 27", alleen dan anderhalf keer de werkruimte in zowel de breedte als de hoogte.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:20

Apache

amateur software devver

Dell stonehenge monument
http://static.tweakers.net/ext/f/4NpR4HCyuzKHv9k92qrJGzWG/thumb.jpghttp://static.tweakers.net/ext/f/zu5HLk5Q6VVc0Qat8q39XW9X/thumb.jpghttp://static.tweakers.net/ext/f/HofVvXRQ7vwIyvZPeHy3aJeA/thumb.jpg

[Voor 3% gewijzigd door Apache op 30-12-2015 14:58]

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Is er ergens een plaatje van de U2415 naast een U2515H? Ik ben benieuwd hoeveel die andere verhoudingen effectief uitmaken, maar het wijde web stelt me een beetje teleur.

Daarnaast - heeft iemand geprobeerd zijn U2515H te overclocken en hoe is dat afgelopen?

[Voor 21% gewijzigd door Camacha op 04-02-2016 18:39]

Persuader of bytes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47
Dynamic contrast?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 11:49
Never mind, found it.

Autohotkey script:
; CTRL-ALT-Numpad_/ => Monitor brightness 30%
^!NumpadDiv::
Run "C:\Program Files (x86)\Dell\Dell Display Manager\ddm.exe" /SetBrightnessLevel 30
Return

; CTRL-ALT-Numpad_* => Monitor brightness 50%
^!NumpadMult::
Run "C:\Program Files (x86)\Dell\Dell Display Manager\ddm.exe" /SetBrightnessLevel 50
Return

; CTRL-ALT-Numpad_- => Monitor brightness 70%
^!NumpadSub::
Run "C:\Program Files (x86)\Dell\Dell Display Manager\ddm.exe" /SetBrightnessLevel 70
Return
Superhandig :)

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Doelgroep van de UP is inderdaad meer voor beeldbewerking, maar dat neemt niet weg dat je er als gamer geen profijt van kunt hebben. Uniformiteit van helderheid is van de UP2716D getest bij hardware.info met als resultaat 95%. Dat is heel goed, want hoe groter het beeldscherm, des te meer verschillen je krijgt in helderheid. Daarnaast heeft de UP een ingebouwde KVM-switch en een veel grotere standaard.

Het verschil heb ik al laten zien op de vorige pagina: Mick1990 in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 21"

Zonder calibration zou je kunnen zien als de U-variant, aangezien ze exact hetzelfde paneel hebben.

Aan het typen...

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Jur_ schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:04:
...
Weet verder iemand hoe het zit met de kleurdekking van de UP2716D? (en waar de -D voor staat? Resolutie?)
...
Ik heb geen idee waar de D voor zou staan moet ik zeggen (ook niet wat de 16 zou betekenen, 27 en UP zijn dan nog wel verklaarbaar voor mij.) Volgens Dell doet het scherm 100% Adobe RGB, 100% sRGB,100% REC 709 en 98% DCI-P3. Ik heb net de 25-inchversie van die monitor gekocht, en het is best een aardig scherm, alleen is de uniformiteit maar matig, zeker zodra je iets zelf wil instellen (dan wordt de fabrieks-uniformiteitscalibratie uitgeschakeld). Ik weet niet of de 27" veel beter is dan de 25", maar ik vermoed van niet. Als je zoals je aangeeft ook overweegt wat meer uit te geven, kan je, ook afhankelijk van wat je behoeften/vereisten precise zijn ook eens bij NEC of EIZO (een CS270 is vermoed ik best een wat kleur&uniformiteit betreft aardig scherm voor de prijs) kijken.

[Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 13-12-2016 20:13]

U = UltraSharp
P = Professional
27 = diagonaal in inches
16 = fiscaal jaar van Dell waarin scherm in uitgebracht
D = ?

Als je echt voor een 4K optie wilt gaan zou ik zeker ook naar deze drie kijken:

Samsung U32D970Q
BenQ PV3200PT
Asus PA329Q
Jur_ schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:10:
...
De ASUS PA329Q kwam daarna het dichtst in de buurt, maar ondersteund geen adobe RGB...
Hoe kom je daar nou bij? Dat scherm heeft 99,5% Adobe RGB afdekking en een ingebouwde Adobe RGB modus. Het zou me ook niet verbazen als dat scherm het grootste kleurbereik heeft van de op dit moment verkrijgbare beeldschermen voor consumenten, aangezien het naar mijn weten de enige is met een quantum dot enhancement film in de backlight assembly. (er zijn wel een paar laptops die dat ook hebben en ook een heel scala aan TV's, maar voor zover ik weet geen andere beeldschermen)
ASUS PA329Q specifications:

Color Saturation :
99.5% (Adobe RGB), 100% (Rec. 709), 100% (sRGB), 90% (DCI-P3), Rec. 2020 support

SPLENDID Video Preset Modes : 8 Modes (Adobe RGB Mode/sRGB Mode/Scenery Mode/Standard Mode/User Mode 1/User Mode 2/Reading Mode/Darkroom Mode)
PA328Q is het vorige model, maar ASUS heeft met de PA329Q de specs flink opgeschroefd. Ik vind het zelf eigenlijk nog wat te klein, want ik wil een 4K scherm dat ik op 100% scaling (dus eigenlijk geen scaling) kan gebruiken, puur vanwege de werkruimte. Tot nu toe zijn de 40" en 43" 4K schermen allemaal vrij low end, maar als er een scherm van rond de 40" zou komen met 4K of hoger en specs vergelijkbaar aan die van de PA329Q dan zou ik het wel weten. Heb het scherm ook zelf mogen aanschouwen in het lab van Nanosys (zij maken de quantum dots, 3M maakt daar een quantum dot enhancement film van en Samsung Display gebruikt dat weer in de backlight assembly van een aantal van hun panelen)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Wat voor refreshrate had je oude monitor? Lijkt mij namelijk niet dat dat het is, 59/60Hz is heel normaal, dan zou je het ook bij andere monitoren gehad moeten hebben.

offtopic:
Dank u :)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:23
Beekforel schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:14:
[...]

Hm ik ben bang dat dat voor mij niet op gaat, ik heb 30" geprobeerd met dezelfde resolutie en dat vond ik eigenlijk niks...

Ik ga het nog een paar dagen aankijken. Moet zeggen dat ik nu al een paar uurtjes aan het werk ben en niet echt meer dat misselijke/vage gevoel heb tot nu toe.
Het probleem is (denk ik) dat je ineens een zee van ruimte hebt op je bureaublad en dat je daardoor je 'snappy gevoel' van dingen aanklikken mist. Kan het lastig uitleggen, maar je muis maakt meer kilometers dan met een lagere resolutie waardoor je soms dat vage/lange/rare gevoel krijgt.

Soundcloud

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:15
Beekforel schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:47:
Kleine kick. O-)

Vorige week na al een paar keer rondgekeken te hebben mijn twee Dell U2412M schermen vervangen voor twee U2515H schermen. Dunnere bezels en hogere resolutie, kan niet beter dacht ik. Op het werk hebben we meerdere setups met de U2417H en ik vind de dunne bezels erg fijn.

Andere videokaart aangeschaft (Geforce gtx 1050), had namelijk geen displayport op de vorige en de hele boel aangesloten (daisy chained).

Supermooi beeld nu het allemaal draait! Ik hou niet van 125% schaling dus heb alles netjes op 100% gezet.

Echter, als ik er langer dan een kwartiertje op zit te werken word ik een beetje misselijk / raar in mijn hoofd. :7 :/
Collega merkte op dat het misschien 59 / 60 Hz verschil was maar dat lijkt het niet te zijn, heb ze vanmiddag op 59 Hz gezet en daar nu een uurtje op gewerkt maar ben er nu eigenlijk wel weer flauw van.

Heb ook een tijdje om 125% schaling gewerkt maar maakt niet echt verschil.

Herkennen andere mensen dit? Kunnen mijn ogen deze superresolutie niet aan? Of zit er iets fout in mijn setup?

Wil morgen nog even proberen om 1 scherm via HDMI aan te sluiten om te kijken of ik daar verschil in merk.

En anders moet ik ze maar omruilen voor de U2415 variant...
Zeker herkenbaar, heb denk ik een week of twee erover gedaan om te wennen aan m'n U2515H, op 125% schaling nog wel.

• Mehmeeeh
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-09 09:30
Borromini schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 11:41:
Kan iemand me vertellen hoe ik met Monitor Asset Manager de branduren kan uitlezen? Ik vind het niet terug, en het OSD van mijn Dell-scherm (U2717D) toont ook geen info/submenuutjes met die info...
Op Ultrasharp monitoren zit meestal een verborgen menu waar dit op terug te vinden is. Dit staat dan zo vermeld:
T I M E xxxxH xxM

Na even snel gegoogled te hebben kon ik de juiste combinatie voor de U2717D niet vinden, dus misschien moet je zelf gewoon wat combinaties proberen :)

Hier een voorbeeld hoe je bij dit menu komt voor de U2515H (of de U2715H) YouTube: How to Enter to the Factory (service) Mode of Dell U2515H

Hier een voorbeeld hoe het er uit ziet bij mijn U2715H:
Van het weekend weer eens m'n U2711 (van 23-6-2010) gekalibreerd. Begint nu toch wel echt op te raken, want kan niet meer kalibratiedoel halen van 120 cd/m² en witpunt D65. Helderheid bleef steken op 113 cd/m² na kalibreren van witpunt met helderheid op stand 100.

Heb even gekeken in voorgaande delen wat ik kon terug vinden aan kalibratiehistorie zodat je verloop kan zien van de RGB sliders om het witpunt te kalibreren naar D65.

DatumBrandurenRGB
21-2-20149367 9092100
29-10-2014112248689100
17-5-2015129958489100
12-3-2016144098186100
3-12-2016156647985100
8-3-2020202567077100

Als je R en G uit zet tegen het aantal branduren dan valt het op dat de slijtage vrijwel lineair verloopt, in ieder geval qua witbalansverschuiving. Best interessant om te zien en had ik eigenlijk niet verwacht. Ik ging er altijd van uit dat de slijtage steeds langzamer zou gaan verlopen. Helaas heb ik niet bijgehouden wat de helderheidstand was, dus weet niet wat daar het patroon is.

@Olaf van der Spek Makkelijkere manier voor uitlezen branduren is via Monitor Asset Manager
S_Chief schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:43:
Zou er eigenlijk een Datacolor Spyder op los moeten laten, maar om nou zo'n investering te gaan doen voor eenmalig gebruik.
De colorimeters van X-Rite zijn een stuk beter. Overigens is kalibreren niet iets eenmaligs. In grafische industrie is elke 200 uur kalibreren zo ongeveer het minimum, elke week is niet raar. Maar ook voor amateurgebruik of niet grafische doeleinden is elke 1000 branduren echt geen overbodige luxe. Een backlight heeft nog best wel last van drift.
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee