Hoeveel espressi ga je denk je drinken per dag? Ik heb de Ode 2 plus een handmaler. Voor mij perfect sinds ik niet meer dan 2 koffies per dag drink. Voor het werk neem ik een thermoskan (met filterkoffie) mee en dan maal ik 31g met de Ode (met de handmaler gaat het ook, maar dat duurt mij eerlijk gezegd te lang). Als ik thuis een espresso zet maal ik 18g en dat is geen probleem.DoubleYouPee schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 23:52:
Hoi,
Na 5 jaar is mijn Wilfa Svart koffiemolen aan vervanging toe. Omdat ik voornamelijk filter zet (Moccamaster of Cleverdripper) aas ik al een tijdje op een Fellow Ode gen 2.
Echter overweeg ik nu ook om te gaan expirementeren met espresso/cortado's etc., bijv. met een Sage Bambino Plus.
Omdat de Ode gen 2 niet geschikt is voor espresso moet ik dan óf een andere molen zoeken die allebei kan, of twee molens kopen (wil geen handmolen)...Gezien de ruimte in de keuken gaat mijn voorkeur uit naar één molen, maar weet niet in hoeverre dit een compromis is voor mijn situatie. Huidige shortlist:Qua koffieboon heb ik vaak +-medium roast, ben in ieder geval niet zo van thee-achtige of heel zure light roasts.
- Fellow Ode gen 2 + aparte espressomolen, bijv. Baratza Encore ESP ? (~€550)
- Timemore Sculptor 064S voor beide (~€550, lastig te krijgen)
- Eureka Mignon Zero 65 AP voor beide (~€450)
- ??
Op internet zie ik nog wel meer opties, zoals DF64, Niche Zero of Lagom Casa maar ik vind molens maar lastig verkrijgbaar in Nederland, of je zit met importkosten etc.
Tips/ervaringen zijn welkom!
Dus als je niet zoveel espressi per dag gaat drinken is een handmaler prima te doen!