Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:35
5G? Dan is wel heel erg revolutionair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-10-2024
dutchgio schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:47:
5G? Dan is wel heel erg revolutionair.
5ghz och wat kinderachtelijk een beetje tweaker weet dat wel had ik niet van jou verwacht 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Diederik-Jan schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:04:
Niks mis met Ulefone, de future is een prachtige smartphone, voor weinig geld, welke vloeiend werkt. De bezels zien er indrukwekkend uit en de bouwkaliteit is gewoon premium. Enige nadeel tot nu toe is de Mediatek wifi modem. Het bereik is niet groot genoeg op 5G.
premium? de ulefone heeft ok bouwkwaliteit maar zeker niet premium. het komt gewoon uit dezelfde fabrieken rollen als doogee, vernee en al dat andere spul. gewoon doorsnee spul, zeker geen premium.

en je vergeet wat nadelen, zoals support die zo goed als verdwijnt op het moment dat de volgende ulefone in de pre-sale gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Kenzi schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:03:
[...]

premium? de ulefone heeft ok bouwkwaliteit maar zeker niet premium. het komt gewoon uit dezelfde fabrieken rollen als doogee, vernee en al dat andere spul. gewoon doorsnee spul, zeker geen premium.

en je vergeet wat nadelen, zoals support die zo goed als verdwijnt op het moment dat de volgende ulefone in de pre-sale gaat.
Wat een onzin, dus omdat er gebruikt wordt gemaakt van een fabriek, welke ook voor andere merken smartphones produceert, zou het ineens niet meer premium zijn? Het heeft dezelfde bouwkwaliteit als elk ander high end toestel, 2.5d glas, en metaal. Materialen die doorgaans als premium aangezien worden.

Overigens is dat bij meerdere merken zo, je moet geen Chinaphone nemen als het je om de support te doen is. In ieder geval niet in deze prijsklasse. Maar daar betaal je ook voor.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Kenzi schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:03:
[...]

De metal is inmiddels al in de pre-sale!
Benieuwd hoe het de updates van de Future vergaat. (o.a. de camera heeft issues, maar er zijn nog wel meer issues op de FB-pagina te vinden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Diederik-Jan schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:14:
[...]

Wat een onzin, dus omdat er gebruikt wordt gemaakt van een fabriek, welke ook voor andere merken smartphones produceert, zou het ineens niet meer premium zijn? Het heeft dezelfde bouwkwaliteit als elk ander high end toestel, 2.5d glas, en metaal. Materialen die doorgaans als premium aangezien worden.

Overigens is dat bij meerdere merken zo, je moet geen Chinaphone nemen als het je om de support te doen is. In ieder geval niet in deze prijsklasse. Maar daar betaal je ook voor.
Wat is 'deze prijsklasse'?

Die support bij Xiaomi is prima en bovendien kun je daar bouwen op een enorme community. Bij Ulefone is die er, mede door de keuze voor Mediatek socs, vrijwel niet.

Je betaalt voor wat je krijgt, ook in China. Mijn Mi4c was zeer goedkoop, maar mist wat zaken die een Ulefone misschien wel heeft. Vooral op specsgeilheid en uiterlijk vertoon gebied.

Ieder zijn meug, ik wil sowieso een toestel dat over een jaar ook nog van een veilige Android is voorzien, bij Xiaomi is die zekerheid er 100%. Is het niet door Xiaomi, dan zeker door de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg mn Redmi 3 te verruilen voor een 3S omdat die net wat meer 4g banden heeft (die ik nodig heb).

Kwa prestatie zou ie wat sneller moeten zij. Als ik de benchmarks van de oude 616vs de 430 bekijk.

Is het iemand bekend of de 430 toevallig ook nog wat energiezuiniger is? De 2gb vs 3gb en 16 v32 is zowiezi mooi meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
4g banden zijn toch hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net iets anders. Voor NL maakt het geen hol uit, polen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:09:
Ik overweeg mn Redmi 3 te verruilen voor een 3S omdat die net wat meer 4g banden heeft (die ik nodig heb).

Kwa prestatie zou ie wat sneller moeten zij. Als ik de benchmarks van de oude 616vs de 430 bekijk.

Is het iemand bekend of de 430 toevallig ook nog wat energiezuiniger is? De 2gb vs 3gb en 16 v32 is zowiezi mooi meegenomen
3GB heeft de 3S pro alleen en voor zover ik weet is die nog niet in de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:24:
[...]

3GB heeft de 3S pro alleen en voor zover ik weet is die nog niet in de verkoop.
Even snel gechecked, geekbuying en gearbest hebbeb hem iig gewoon leverbaar staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diederik-Jan schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:04:
Niks mis met Ulefone, de future is een prachtige smartphone, voor weinig geld, welke vloeiend werkt. De bezels zien er indrukwekkend uit en de bouwkaliteit is gewoon premium. Enige nadeel tot nu toe is de Mediatek wifi modem. Het bereik is niet groot genoeg op 5G.
knip, graag een tr aanmaken en niet persoonlijk op de man reageren.

Heb de Redmi 3s Pro iig besteld, was in stock, $146,99. Had nog over de fingerprintreader heen gelezen, daar ben ik ook wel erg blij mee. Die mis ik wel heel erg nu op de normale redmi3.

Ik zal over een maandje ofzo nog eens vermelden hoe het accuverschil is tussen de 3 en 3S Pro.

[ Voor 31% gewijzigd door janvanduschoten op 21-07-2016 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:40:
[...]

Even snel gechecked, geekbuying en gearbest hebbeb hem iig gewoon leverbaar staan
Ook net gekeken bij Gearbest, maar bij de omschrijving staat "Xiaomi Redmi 3S is preorder now"

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:28

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Kinderachtig gedrag en persoonlijke posts achterwege laten, graag ontopic blijven.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yodeluxe schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 18:30:
[...]

Ook net gekeken bij Gearbest, maar bij de omschrijving staat "Xiaomi Redmi 3S is preorder now"
Ah, heb ik toch niet goed gelezen. Ik heb hem uiteindelijk op aliexpress bestels en daar was silver en gold op voorraad en zwart niet leverbaar. 15$ verschil tussen zilver en gold, dus gold besteld. We'll see!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Momus schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:21:
[...]

Bijzonder dat je die zaken wel serieus neemt en zaken als kwaliteit een stuk minder.
Neem ik wel serieus. Alleen, ik heb gegokt op ulefone, en weet nog steeds niet wat er zo slecht aan is omdat alles het gewoon prima doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*, dit hoor niet in dit topic thuis...

[ Voor 85% gewijzigd door Bullet NL op 22-07-2016 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
Wat is eigelijk het verschil dan tussen de 3s en de 3s Pro

Allebij de sd 430 en adreno 505

Een optie is 2/3 ram maar dat is toch niet het pro verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
patrickkok schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:14:

Jawel. En een dubbele opslag.

[ Voor 3% gewijzigd door Momus op 22-07-2016 12:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Gerard4 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 05:17:
[...]

Neem ik wel serieus. Alleen, ik heb gegokt op ulefone, en weet nog steeds niet wat er zo slecht aan is omdat alles het gewoon prima doet.
Ik denk dat ie zich moet bewijzen qua 'houdbaarheid'. Niet alleen voor wat betreft de kwaliteit van de hardware (doet ie het na 2 jaar nog goed?) maar ook qua updates. Een community zal er niet voor komen bv.

Heb voor mijn vrouw ruim 2 jaar geleden een Xiaomi Redmi 1S gekocht en daar stond toen Jellly Bean op. Inmiddels heb ik hem al geupdate naar KitKat en Lollipop en ik zag dat Marshmallow ook al beschikbaar is. Ik vrees dat je dat bij bv. Ulefone kunt vergeten: die supporten even om de grootste issues op te lossen en richten zich dan op een volgend model.
Zelf heb ik een Lenovo van dik een jaar oud en die is vorige week geupdate via OTA naar Marsmallow.

Niks mis met een gokje en het kan best goed uitvallen, maar om mensen te gaan waarschuwen voor Xiaomi ,vanwege een 4G-beperking die niet iedereen raakt en niet iedereen interesseert, vind ik wat overdreven, eerlijk gezegd. Ik vind het nadeel van over 2 jaar (als de telefoon nog goed werkt) te zitten met een Android van 2 of 3 versies geleden, groter, al moet ik toegeven dat ik zelden een telefoon zo lang houd. (ik zou dan ook nog wel zo'n gok nemen als een telefoon van Ulefone, Umi of whatever me interesseert :))

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickkok schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:14:

Ja, pro heeft 3gb 32gb. Dat is het enige verschil volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
Momus schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:17:
[...]

Jawel. En een dubbele opslag.
Mm ik dacht dat dat altijd eerder een optie werd genoemd maar goed :-)

Toch ook een leuke phone maar ben helaas 5.5 gewend nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickkok schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:52:
[...]

Mm ik dacht dat dat altijd eerder een optie werd genoemd maar goed :-)

Toch ook een leuke phone maar ben helaas 5.5 gewend nu...
Was ik ook, maar sinds ik terug ben gegaan naar 5.0 vanwege een garantiekwestie valt me op dat ik dacht echt veeelll fijner vind en heb ik de 5,5 verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:00:
[...]

Was ik ook, maar sinds ik terug ben gegaan naar 5.0 vanwege een garantiekwestie valt me op dat ik dacht echt veeelll fijner vind en heb ik de 5,5 verkocht
Same here. 5.5 is ook voor mij gewoon te groot gebleken. Zeker tijdens het sporten of in de zomer is dat gewoon niet fijn, zo'n lomp toestel.

5 inch is prima, met extreme bezels misschien 5,2 nog net. Alleen met typen is het in het begin weer even wennen.

Maar ook hier geldt: ieder zijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Hyp Hyper schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:21:
[...]

Ik denk dat ie zich moet bewijzen qua 'houdbaarheid'. Niet alleen voor wat betreft de kwaliteit van de hardware (doet ie het na 2 jaar nog goed?) maar ook qua updates. Een community zal er niet voor komen bv.

Heb voor mijn vrouw ruim 2 jaar geleden een Xiaomi Redmi 1S gekocht en daar stond toen Jellly Bean op. Inmiddels heb ik hem al geupdate naar KitKat en Lollipop en ik zag dat Marshmallow ook al beschikbaar is. Ik vrees dat je dat bij bv. Ulefone kunt vergeten: die supporten even om de grootste issues op te lossen en richten zich dan op een volgend model.
Zelf heb ik een Lenovo van dik een jaar oud en die is vorige week geupdate via OTA naar Marsmallow.

Niks mis met een gokje en het kan best goed uitvallen, maar om mensen te gaan waarschuwen voor Xiaomi ,vanwege een 4G-beperking die niet iedereen raakt en niet iedereen interesseert, vind ik wat overdreven, eerlijk gezegd. Ik vind het nadeel van over 2 jaar (als de telefoon nog goed werkt) te zitten met een Android van 2 of 3 versies geleden, groter, al moet ik toegeven dat ik zelden een telefoon zo lang houd. (ik zou dan ook nog wel zo'n gok nemen als een telefoon van Ulefone, Umi of whatever me interesseert :))
Eens, als ze het een jaar doen ben ik tevreden.

Ik waarschuw om te voorkomen dat mensen een 4g probleem krijgen na het kopen van een Xiaomi. Het merk wordt hier behoorlijk gepromoot. Je zou als voorbijganger maar iets te snel je bestelling gedaan hebben na het lezen van dit topic, en in een buitengebied wonen. Dan is de kans dat je 4G werkt niet groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Gerard4 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 08:08:
[...]

Ik waarschuw om te voorkomen dat mensen een 4g probleem krijgen na het kopen van een Xiaomi. Het merk wordt hier behoorlijk gepromoot. Je zou als voorbijganger maar iets te snel je bestelling gedaan hebben na het lezen van dit topic, en in een buitengebied wonen. Dan is de kans dat je 4G werkt niet groot.
Dus je bent tevreden met apparatuur die een jaar werkt?

Dure hobby, zelfs met Chinaphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Hoppa! schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 08:43:
[...]

Dus je bent tevreden met apparatuur die een jaar werkt?

Dure hobby, zelfs met Chinaphones.
Wel elk jaar wat anders ;)
Saai toch, 3 jaar met een s5 ?

Nee, ik zeg niet dat ik tevreden ben met apparatuur die een jaar werkt. We hebben het over Ulefone. Als die het een jaar doen zie ik dat niet als miskoop en ben ik niet duurder uit dan een Samsung, HTC of Sony. Bovendien is een gejatte of gesneuvelde telefoon dan ook beter te verwerken.
Wat het na een jaar nog doet is meegenomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Gerard4 op 23-07-2016 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13
[...]

De gemiddelde persoon merkt dat verschil echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
[...]

Als je 4G erg belangrijk vindt is dat idd vervelend. Zelf kan ik niet zo heel veel dingen bedenken die ik per sé met 4G moet doen. 3G voldoet voor het meeste werk prima. 4G is een nice to have voor me. Meer eigenlijk niet.
Thuis en op werk maak ik gebruik van wifi.

Aangeven is prima, maar zo heftig waarschuwen is imo een beetje over the top.

[ Voor 5% gewijzigd door Hyp Hyper op 23-07-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Hyp Hyper schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 11:14:
[...]

Als je 4G erg belangrijk vindt is dat idd vervelend. Zelf kan ik niet zo heel veel dingen bedenken die ik per sé met 4G moet doen. 3G voldoet voor het meeste werk prima. 4G is een nice to have voor me. Meer eigenlijk niet.
Thuis en op werk maak ik gebruik van wifi.

Aangeven is prima, maar zo heftig waarschuwen is imo een beetje over the top.
Het strookt vooral niet met de verhalen over hoe geweldig een Ulefone, of vergelijkbaar merk, is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Hyp Hyper schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 11:14:
4G is voor mij meer dan een must-have. Ik zit veel in de trein en vanuit de trein zijn de 3G netwerken helaas minder goed als de 4G netwerken (uit ervaring).

Ik heb nu een telefoon met 1x 3G sim en 1x 4G sim (persoonlijk en werk, samen genoeg data voor 1 maand). De volgende wordt zeker een 2x 4G sim... ik heb ze alleen nog niet gevonden icm. een grote accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
kjast schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 15:49:
[...]

4G is voor mij meer dan een must-have. Ik zit veel in de trein en vanuit de trein zijn de 3G netwerken helaas minder goed als de 4G netwerken (uit ervaring).

Ik heb nu een telefoon met 1x 3G sim en 1x 4G sim (persoonlijk en werk, samen genoeg data voor 1 maand). De volgende wordt zeker een 2x 4G sim... ik heb ze alleen nog niet gevonden icm. een grote accu.
Dat is inderdaad een goed punt. 4G is beter in het switchen tussen masten en je krijgt dus minder gepingpong. (zoals tussen 3G en H+ bv) Je verbinding blijft beter in stand. Ik heb 4G even op een vergelijkbare manier in de auto gebruikt, maar dat vrat me teveel data, dus nu is het voor mij niet meer zo interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kjast schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 15:49:
[...]

Same here, en zo nog velen met ons. Het is niet alleen de enthousiasteling die een telefoon gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Afbeeldingslocatie: https://www.gizmochina.com/wp-content/uploads/2016/07/Mobile-phone-Sales-statistics.jpg

Heb hier in dit topic eigenlijk nog nooit een Gionee of Coolpad voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenzi schreef op zondag 24 juli 2016 @ 13:14:
[afbeelding]

Heb hier in dit topic eigenlijk nog nooit een Gionee of Coolpad voorbij zien komen.
En wat geeft dit plaatje nou precies weer?

Meest verkochte toestellen? Meest geactiveerde? Waar? Wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 14:20:
[...]

En wat geeft dit plaatje nou precies weer?

Meest verkochte toestellen? Meest geactiveerde? Waar? Wanneer?
Meest verkochte toestellen via retail in China voor Juni 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenzi schreef op zondag 24 juli 2016 @ 14:32:
[...]

Meest verkochte toestellen via retail in China voor Juni 2016.
Cool, staan toch veel merken tussen waar ik nog nooit van gehoord heb. Googelen en iets unieks importeren wellicht? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
[afbeelding]

Doet het nu alleen niet meer. :'(
Gionee en Coolpad zijn wel eens genoemd geloof ik, maar om de een of andere reden is dat niet blijven plakken. Het beek toch minder interessant, de reden daarachter weet ik zo niet meer.

[ Voor 21% gewijzigd door dutchgio op 24-07-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
[afbeelding]

Ben toch wel overtuigd dat xiaomi het beter doet dan wat hier staat hoor in china

Xiaomi is 3e aan wereld verkoop dacht ik en dat kwam vooral in china of ik moet de plank nu flink mis slaan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Je hoort ook wel eens van die (verbazingwekkende) verhalen met dat men in China juist zelf een dergelijk apparaat als statussymbool ziet, en dat daardoor de iPhone juist erg in trek is. Maar dat valt ook wel mee als je dat overzicht bekijkt.

Huawei is (zover ik weet) nou niet bijzonder goed of iets dergelijks. Oppo zo hoog zou nog kunnen als OnePlus daar bij in zit.
Maar had Xiaomi dan inderdaad ook wel hoger geschat.

Wat is overigens dat tweede Mi logo, maar dan rood?!

Edit:
Met het bericht van Gizmochina erbij blijkt dat het om "retail" verkopen gaat, offline. Xiaomi is, ook in China, vooral online en valt daardoor dus zo laag uit.
Het wordt zelfs "June 2016 Sales Chart" genoemd wat zou betekenen dat dit de resultaten van slechts 1 maand zijn, niet die van 2016 als zijn geheel.
Dat verklaard een hoop, en dan is die indeling dus ook wel verklaarbaar...

[ Voor 29% gewijzigd door dutchgio op 24-07-2016 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

patrickkok schreef op zondag 24 juli 2016 @ 17:56:
[...]

Ben toch wel overtuigd dat xiaomi het beter doet dan wat hier staat hoor in china

Xiaomi is 3e aan wereld verkoop dacht ik en dat kwam vooral in china of ik moet de plank nu flink mis slaan......
Xiaomi is al tijden niet meer de 3de in wereld verkoop. Zowel Huawei, Lenovo als Vivo en Oppo zijn Xiaomi voorbij gegaan.

Geloof je me niet: IDC Q1 2016 cijfers, Xiaomi komt niet voor in de top 5:
http://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS41216716
"These new vendors would be well-advised not to rest on their laurels though, as this dynamic smartphone landscape has shown to even cult brands like Xiaomi that customer loyalty is difficult to consistently maintain."
Door zich volledig op India te storten en de Chinese klant links te laten liggen heeft Xiaomi een hoop potentiele klanten en oude klanten gepikeerd. Service van Xiaomi op dit moment is niet super, leveringen al helemaal niet en je hoeft Hugo Barra's Facebook maar open te slaan en je ziet 95% van zijn aandacht gaat naar India. En aangezien Xiaomi echt niet meer het enige merk met kwaliteit voor een lage prijs is zoeken die Chinese klanten wel andere merken op zoals Vivo en Oppo.

Xiaomi gaat niet voor niks zijn complete strategie in China omgooien van online naar offline sales. 8)

Fanboys zijn leuk maar daar kan je niet van leven als merk, en dat weet Xiaomi ook nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

dutchgio schreef op zondag 24 juli 2016 @ 18:51:
Je hoort ook wel eens van die (verbazingwekkende) verhalen met dat men in China juist zelf een dergelijk apparaat als statussymbool ziet, en dat daardoor de iPhone juist erg in trek is. Maar dat valt ook wel mee als je dat overzicht bekijkt.

Huawei is (zover ik weet) nou niet bijzonder goed of iets dergelijks. Oppo zo hoog zou nog kunnen als OnePlus daar bij in zit.
Maar had Xiaomi dan inderdaad ook wel hoger geschat.

Wat is overigens dat tweede Mi logo, maar dan rood?!

Edit:
Met het bericht van Gizmochina erbij blijkt dat het om "retail" verkopen gaat, offline. Xiaomi is, ook in China, vooral online en valt daardoor dus zo laag uit.
Het wordt zelfs "June 2016 Sales Chart" genoemd wat zou betekenen dat dit de resultaten van slechts 1 maand zijn, niet die van 2016 als zijn geheel.
Dat verklaard een hoop, en dan is die indeling dus ook wel verklaarbaar...
De Oneplus wordt in China vrijwel niet verkocht, en de verkoopcijfers van Oneplus zijn te verwaarlozen in vergelijking met merken zoals Oppo en Huawei.

Deze cijfers zijn inderdaad van offline sales, Xiaomi wordt ook in winkels zoals Suning, China Mobile etc offline verkocht. Maar ook online sales van Xiaomi vallen gewoon erg tegen in 2016. Zowel IDC als Gartner laten een heel duidelijke terugval zien van Xiaomi. Op dit moment hangt Xiaomi ergens rond de 7de / 8de plaats rond (voor totale sales).

Huawei is de 3de in de wereld op dit moment.

Oppo is zo groot omdat ze online sales grotendeels hebben laten liggen en zich hebben gericht op offline sales in China en zuid oost azie. En dat blijkt goed te hebben uitgepakt. Veel mensen kopen nog steeds hun telefoon het liefst in een winkel (zie ook waarom Xiaomi nu ineens winkels wil gaan bouwen)

Apple iPhone sales in China zijn dit jaar zo'n 26% lager om meerdere redenen. Status symbool is het niet echt meer en de recente spanningen rondom de Zuid Chinese zee doen Apple ook geen goed.

(dat rode Mi logo is RedMi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
[afbeelding]

Gionee is een vrij duur merk. Mid end specs, met (voor Chinashopping begrippen) high end prijzen. Je betaalt snel 250-300 euro voor een niet zo speciaal MTK-tje.

Coolpad heeft wel aardige toestellen, maar blijven vooral qua design ver achter. De F2 bijvoorbeeld is specwise niet eens zo beroerd in prijs-kwaliteit, maar het ding ziet er gewoon niet uit.

Mogelijk dat de toestellen retail in China veel goedkoper zijn, waardoor ze daar goed verkopen en zo hoog in de charts komen. Maar importtechnisch zijn ze gewoon niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand op de hoogte wat er bij ibg aan de hand is?
Er staat nog wel een xiaomi product launch op de website gepromoot, een ook worden er
nog wel phones verkocht (voorraad?). Echter als je kijkt bij catogories is het hoofdstuk xiaomi verdwenen.
en waar ik dood gegooid word met mail van o.a. geekbuying en consorten blijft het aan de kant van ibg erg still. Ook op (directe) mail wordt niet meer gereageerd.
Zag wel dat er op aliexpress een winkeltje was dat zich zelf "authorized xiaomi dealer" noemt, met allemaal foto's van de xiaomi staff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:24:
Is er iemand op de hoogte wat er bij ibg aan de hand is?
Er staat nog wel een xiaomi product launch op de website gepromoot, een ook worden er
nog wel phones verkocht (voorraad?). Echter als je kijkt bij catogories is het hoofdstuk xiaomi verdwenen.
en waar ik dood gegooid word met mail van o.a. geekbuying en consorten blijft het aan de kant van ibg erg still. Ook op (directe) mail wordt niet meer gereageerd.
Zag wel dat er op aliexpress een winkeltje was dat zich zelf "authorized xiaomi dealer" noemt, met allemaal foto's van de xiaomi staff.
Het lijkt erop dat de site eruit ligt. Momenteel is iedereen daar ook offline die ik in mijn Skype lijst heb zitten.
Ik neem wel even contact op met King (CEO van ibuygou).

De 27ste is er dacht ik een product launch van Xiaomi en de 29ste is er ook iets met een event.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Redmi Pro op de 27e inderdaad, met MTK X25 en OLED scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

ibg is weer online, maar er wordt nog gekeken naar de Xiaomi product groep.

Update: De categorie staat er nu weer netjes bij:
https://www.ibuygou.com/categories/xiaomi-1.html

[ Voor 40% gewijzigd door Kiswum op 25-07-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 14:48

..Christiaan..

..zwll..

Iemand die iets van support voor de ZTE blade s6 weet? Sinds gisteren spontaan aan het opstarten. Werkt voor ongeveer 20 seconden en dan reboot. Niet mee geklooid. Geen apps geïnstalleerd de laatste dagen. Werkte zoals het hoorde.

Opgelost. Toch maar harde reset uitgevoerd. Lijkt verholpen. Toestel wordt wel erg warm hen ik het idee

[ Voor 40% gewijzigd door ..Christiaan.. op 25-07-2016 20:15 ]

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:34
Ik zag net een Archos Diamond 2 Plus langskomen. Heeft nog best aardige specs:
http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-archos-diamond-2-plus

- 5,5"FHD
- Helio P10
- 4GB Ram
- 64GB Rom
- 20 MP back, 8 MP front camera
- SD slot
- 800 en 2600mh 4G
- Fingerprint sensor
- USB Type C
- 3000 mah batterij

Bij de franse amazon staat hij voor maar €249,99

https://www.amazon.fr/dp/...&pf_rd_i=archos+diamond+2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Momus schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 15:28:
[...]

Het strookt vooral niet met de verhalen over hoe geweldig een Ulefone, of vergelijkbaar merk, is.
Ik heb het nooit over 'hoe geweldig ze zijn'. Ik reageer op het ulefone bashen van jou kant. Je hebt er nooit 1 gehad maar reageert continu als ik zeg dat ik er nog geen problemen mee heb gehad. En ja, mijn hebben ze wel gewonnen door hun open communicatie.
Overigens heb ik ook wel eens gezegd dat de wifi adapter van de 'be touch 2' niet zo best is. Sinds ik een nieuw ziggo modem heb is dat geen probleem binnenshuis. Dus ik ben niet onverdeeld positief.
De ulefone Power is nu voor 130 euro te koop. Daar heb je toch heel erg veel voor? Dan ga ik echt niet zeuren over een update naar android 6 die niet via de OTA komt. Hebben ze wel beloofd, alleen de switch van Android 5 32 bits naar Android 6 64 bits kregen ze niet voor elkaar via de OTA , dus bieden ze dat op een ander wijze aan.
Die update naar 6 heeft overigens ook al weer 4 updates gehad, dus de beschuldiging dat ze niet onderhouden en je laten zitten is ook niet helemaal waar.
De wileyfox Swift krijgt op Tweakers een 9, ik heb er nog maar 1 update van gehad. En de wileyfox Swift heeft dan nog wel een snapdragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Best een sexy ding imo, prima specs.

Gisteren pas BVA binnengekregen voor de Umi Super. Hopelijk deze week nog binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Ondersteund deze 800mhz 4g? Dan zou ik nu spijt ktijgen van de aankoop van een Le Max 2 die thuis op me ligt te wachten.

Edit: nope, niet dus

[ Voor 3% gewijzigd door ivo001 op 27-07-2016 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

ivo001 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:38:
[...]

Ondersteund deze 800mhz 4g? Dan zou ik nu spijt ktijgen van de aankoop van een Le Max 2 die thuis op me ligt te wachten.

Edit: nope, niet dus
Waarom zou je spijt krijgen? De Max 2 heeft nog altijd betere specs. Snapdragon 820, 6GB geheugen, OIS. 2K display, niet zo'n lelijke bezel. Alleen de accu van de Redmi Pro is beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Worden OLED paneeltjes goedkoper? Ik vind het opvallend dat en Xiaomi hun budget smartphone en nubia Z11 Max uitgerust zijn met OLED. Want als ik nou kijk naar TV's is het nog hartstikke duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Kenzi schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:02:
[...]

Waarom zou je spijt krijgen? De Max 2 heeft nog altijd betere specs. Snapdragon 820, 6GB geheugen, OIS. 2K display, niet zo'n lelijke bezel. Alleen de accu van de Redmi Pro is beter.
Inderdaad mooie bezels :').
Afbeeldingslocatie: http://cdn02.androidauthority.net/wp-content/uploads/2016/04/Le-Max-2-Hands-On-1-840x564.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Kenzi schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:02:
[...]

Ik ben voor de 4/32gb versie gegaan.

Positieve punten van de redmi pro zouden voor mij zijn:
Grotere accu
Oled scherm
Dual rear camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:18
Ik heb een tijdje geleden een Xiaomi redmi note 2 gekocht via gearbest.
Dat kon toen vanuit een Europees warehouse.

Ik wil weer een zelfde soort foon bestellen maar ik zie nergens meer dat ik zo'n ding uit een Europees warehouse kan bestellen (gearbest, banggood)
Is dit verleden tijd aan het worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Harribo schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 23:08:

Ik wil weer een zelfde soort foon bestellen maar ik zie nergens meer dat ik zo'n ding uit een Europees warehouse kan bestellen (gearbest, banggood)
Probeer ik je te PM'en kan dat helemaal niet! :?
PM me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMorePhun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 14:37
Mij lijkt de UMI Super wel wat....216 euro en eu shipping

- 5.5 Inch 2.5D Corning Gorilla Glass 3 Sharp Screen, 1920*1080 Pixel
- Helio P10 MTK6755 2.0GHz Octa Core
- Aerospace-class Unibody Aluminum
- Support Touch ID (Microarray 4th Generation 3D Fingerprint), Unlock in 0.1-0.3s, Multi-function
- 4GB RAM + 32GB ROM, Support 256GB TF Card Expansion
- 13 MP Panasonic® Back Camera with Dual flashlight + 5 MP Front Camera
- Android 6.0 System
- Support 802.11 a/b/g/n 2.4GHz/5GHz, USB Type C, Bluetootn 4.1 etc.
- Support G-Sensor, Glonass, P-Sensor, L-Sensor, Accelerometer, Compass etc.
- 4000mAh Sony Battery, Support PE+ Quick Charge, 2.5A/1.67A(5V/7V/9V) 1.25A(12V)
- Dual SIM: Micro SIM + Micro SIM / TF Card (The SIM Slot Can Be Used in Combination with a Micro SIM Card or a TF Card)
- Band: GSM 850/900/1800/1900MHz, WCDMA 850/900/1900/2100MHz, FDD-LTE B1/B3/B7/B20, Support 2G & 3G & 4G LTE Network - See more at: geen linkjes op deze manier

[ Voor 8% gewijzigd door Bullet NL op 28-07-2016 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hoort hier niet helemaal thuis, maar hebben jullie dit gezien?

De nieuwe Macb.... eeehh Xiaomi Air.

http://www.gearbest.com/laptops/pp_416105.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:25
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 08:20:
Het hoort hier niet helemaal thuis, maar hebben jullie dit gezien?

De nieuwe Macb.... eeehh Xiaomi Air.

http://www.gearbest.com/laptops/pp_416105.html
Dit hoort hier inderdaad niet thuis, dus graag weer overs telefoons verder ;)
er is al wel een topic over, dus voor de geinteresseerden:
Mi Notebook Air

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:18
MiliaanR schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 23:53:
[...]

Probeer ik je te PM'en kan dat helemaal niet! :?
PM me?
Ok...ik weet andersom ook niet hoe dat kan.
Wel zit ik al heeeeel lang op Tweakers,mss dat dat het probleem is?

Een notebook AIR? Kan die ook vliegen of zo?
Snap de term niet

[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 28-07-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:12
Harribo schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 23:08:

volgens mij hier wel http://www.honorbuy.com/100-xiaomi-redmi-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Wat staat er nou in de topicwaarschuwing?

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 28-07-2016 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*snip* zie hierboven.

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 28-07-2016 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:49
Inderdaad een Redmi 3, zojuist vanmiddag 1 binnen gekregen vanuit Duitsland via Honorbuy. Mijn vriendin heeft een kleine 2 maanden ook een Redmi 3 en is er zeer tevreden mee, vooral over de accuduur.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Net zo mooi als de LeEco Le1 ;)
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/854abc6663cbed7c9dc7330f101d29fb1edffd1d/?url=http%3A%2F%2Fwww.kiswum.com%2Fwp-content%2Fuploads%2FLetv_Le1%2FDSC_2199.jpg

Hier is de LeEco Le2 Max Le Max 2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hPvkW88GPyvqQwiy588qMery/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/f6uyeJr3yyjhq2tWVZkPHpIf/full.jpg

Helaas wel direct de originele rom erop moeten zetten, want Nederlands kan simpelweg niet aanwezig zijn bij dit merk, de updater app ontbrak en ik werd getrakteerd op reclames (van o.a. een toetsenbord app).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1oAFzXUk4K3334CdqRnoDZAF/full.jpg

5,7" vs 5" (Le2 Max Le Max 2 vs Mi4s)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RbRN9NvdNvR2ycfa8kgTK93M/full.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door Kiswum op 28-07-2016 22:51 . Reden: vormfout van de benaming ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbetwee1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-06 13:19
Ik heb gewoon nederlands in mijn lex620 dus het is wel mogelijk met dit merk!!
even op dit forum kijken http://www.letv.re/topic/1026-teamspain-le-max-2-cm13/ bv deze rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

inbetwee1 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 19:41:
Ik heb gewoon nederlands in mijn lex620 dus het is wel mogelijk met dit merk!!
even op dit forum kijken http://www.letv.re/topic/1026-teamspain-le-max-2-cm13/ bv deze rom.
Unofficiële rom, maar hij lijkt me wel betrouwbaarder dan de rom die ik meekreeg.

Ik hoop dat de officiële internationale rom naast Frans en Spaans, nog meer talen gaat ondersteunen. Die rom lijkt momenteel alleen nog voor de Le1 serie verkrijgbaar te zijn. Momenteel is er vanuit het Amerikaanse forum een bèta testgroep gestart met testen op nieuwere telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Kiswum schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 18:44:
[...]

Net zo mooi als de LeEco Le1 ;)
[afbeelding]

Hier is de LeEco Le2 Max

[afbeelding]

[afbeelding]

Helaas wel direct de originele rom erop moeten zetten, want Nederlands kan simpelweg niet aanwezig zijn bij dit merk, de updater app ontbrak en ik werd getrakteerd op reclames (van o.a. een toetsenbord app).
[afbeelding]

5,7" vs 5" (Le2 Max vs Mi4s)
[afbeelding]
Het is de Le Max 2 op de foto. De Letv One Max heeft trouwens veel kleinere bezels.
Afbeeldingslocatie: https://www.androidheadlines.com/wp-content/uploads/2015/12/Letv-Le-Max-AH-specs.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Koning-Admiraal op 28-07-2016 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Diederik-Jan schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 22:45:
[...]
Het is de Le Max 2 op de foto
Je hebt gelijk!
Haha ik weet niet eens hoe mijn telefoon heet ;) Ik ging er gemakshalve vanuit dat de grotere variant van de Le2 de Le2 Max zou zijn. Het is dus inderdaad Le Max 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-08 15:58
MiliaanR schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:09:
Worden OLED paneeltjes goedkoper? Ik vind het opvallend dat en Xiaomi hun budget smartphone en nubia Z11 Max uitgerust zijn met OLED. Want als ik nou kijk naar TV's is het nog hartstikke duur!
Je vermoeden is correct. Ze worden tegenwoordig ook in China gemaakt, niet alleen maar door Samsung:
http://www.gsmarena.com/x...led_panels-news-19670.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
MrMorePhun schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 00:02:
Mij lijkt de UMI Super wel wat....216 euro en eu shipping

- 5.5 Inch 2.5D Corning Gorilla Glass 3 Sharp Screen, 1920*1080 Pixel
- Helio P10 MTK6755 2.0GHz Octa Core
- Aerospace-class Unibody Aluminum
- Support Touch ID (Microarray 4th Generation 3D Fingerprint), Unlock in 0.1-0.3s, Multi-function
- 4GB RAM + 32GB ROM, Support 256GB TF Card Expansion
- 13 MP Panasonic® Back Camera with Dual flashlight + 5 MP Front Camera
- Android 6.0 System
- Support 802.11 a/b/g/n 2.4GHz/5GHz, USB Type C, Bluetootn 4.1 etc.
- Support G-Sensor, Glonass, P-Sensor, L-Sensor, Accelerometer, Compass etc.
- 4000mAh Sony Battery, Support PE+ Quick Charge, 2.5A/1.67A(5V/7V/9V) 1.25A(12V)
- Dual SIM: Micro SIM + Micro SIM / TF Card (The SIM Slot Can Be Used in Combination with a Micro SIM Card or a TF Card)
- Band: GSM 850/900/1800/1900MHz, WCDMA 850/900/1900/2100MHz, FDD-LTE B1/B3/B7/B20, Support 2G & 3G & 4G LTE Network - See more at: [mbr] geen linkjes op deze manier [/]
GPS van Umi is een serieus item. Diverse modellen met ernstige gps problemen. De Touch, de Super en de Romi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:01
Heb sinds een paar dagen n nieuwe telefoon.
Mn vorige was een Asus Zenfone 6, die t overigens nog prima deed.
6 inch
Hd ready
2 GB werk
16 GB opslag
64 GB micro sd
3G

Een nadeel was de 3G, maar gezien de prijs van 250 euro vond ik het prima.
Later kreeg ik n kleine issue met de intel processor icm tomtom go mobile. Was n conflict en daardoor werd die niet meer via playstore te downloaden voor me.

Ik kwam na 2 jaar tevreden geweest te zijn met mn Asus deze tegen
http://www.leagoo.com/mobile/Shark_Series/Shark_1.html

Leagoo Shark 1
6 inch
Full hd
3 GB werkgeheugen
16 GB geheugen
64 GB micro sd

Bevindingen tot nu toe:
Mooi scherm (2.5 gorillaglas)
Snel
4G!
Bluetooth verbinding met telefoneren beter dan mn Asus. Mensen met wie ik belde verstonden me vaak niet, terwijl ik t prima verstond. Nu geen probleem.
GPS sterker, want in mn taxi had mn Asus veel last van mn boordcomputer. Mn vorige HTC had dit ook.
Moest die toestellen aan mn linkerkant zetten, anders deed mn navigatie t niet. Nu met de Leagoo kan ik m weer prachtig in t ventilatierooster hangen
Bluetooth audio streaming ook top
Vingerscanner moet ik aan wennen nog, net als die active touch die terugkeren naar t hoofdscherm mogelijk maakt. Gelukkig kan ik de 3 onderste knoppen omhoog swipen. Kwam ik later pas achter.
Helaas kan ik geen manual vinden van t toestel, masr zal s googlen op lollipop.
Massive 6300 accu en dat voel je aan t gewicht. Stuk zwaarder.

Ik ben er blij mee en dat voor 200 euro
(Hij was goedkoper maar heb 25 euro voor dhl verzending betaald zodat hij er snel zou zijn. En waarschijnlijk daardoor douanekosten 40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 19:03
Mijn moeder had haar (mijn reserve-) toestel laten vallen. Scherm kapot. Na ruim tien jaar smartphones is vervolgens mijn telefoonscherm voor het eerst kapot. Balen natuurlijk.

Ik zag een advertentie voorbij komen van de Leagoo M5. Geen bijzondere specs, maar wel een scherm en frame dat een flinke klap zou moeten overleven. €53,- dus de gok maar eens gewaagd.
http://www.gizmochina.com...omes-5-inch-body-2gb-ram/

De verwachtingen zijn niet zo hoog, de eisen ook niet. Wat verwachten jullie van de gebruikerservaring voor een niet-nerd als mijn moeder aan de hand van vergelijkbare toestellen?

Als hij binnen is, ga ik hem eerst zelf reviewen. Ik ben benieuwd!

[ Voor 6% gewijzigd door Zanthr op 01-08-2016 14:53 . Reden: link toegevoegd, spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zanthr schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 14:52:
Mijn moeder had haar (mijn reserve-) toestel laten vallen. Scherm kapot. Na ruim tien jaar smartphones is vervolgens mijn telefoonscherm voor het eerst kapot. Balen natuurlijk.

Ik zag een advertentie voorbij komen van de Leagoo M5. Geen bijzondere specs, maar wel een scherm en frame dat een flinke klap zou moeten overleven. €53,- dus de gok maar eens gewaagd.
http://www.gizmochina.com...omes-5-inch-body-2gb-ram/

De verwachtingen zijn niet zo hoog, de eisen ook niet. Wat verwachten jullie van de gebruikerservaring voor een niet-nerd als mijn moeder aan de hand van vergelijkbare toestellen?

Als hij binnen is, ga ik hem eerst zelf reviewen. Ik ben benieuwd!
Ik verwacht slechte software, nietwerkende gps en zeer twijfelachtige batterijprestaties. Geen 4G, een verouderde processor...

Ik vraag me af waarom er niet net even iets meer af kon zodat je wel een fatsoenlijke telefoon hebt. Een oudere Mi4, Redmi, Meizu MX nogiets, enz.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2016 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 19:03
Goede vraag. Voor mijzelf heb ik een Redmi 3 pro besteld.
Wat ik mij vooral afvraag is of het voor simpel gebruik afdoende is. Maar als het zo slecht gesteld is als jij verwacht, is het wellicht ondermaats.

Is er een bepaalde serie telefoons waar deze qua 'kwaliteit' mee te vergelijken is? Gelijkwaardige toestellen van goede merken een paar jaar terug qua soc?
Welke zin heeft het voor de Chinezen om dualcore socs in een dergelijk apparaat te plempen die niet fatsoenlijk werken? Dat.blijft natuurlijk de hamvraag voor alle discussies in het Chinaphone topic.. Waar is de lijn tussen kwaliteit en prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenBE
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:22
Zanthr schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:43:
Wat ik mij vooral afvraag is of het voor simpel gebruik afdoende is. Maar als het zo slecht gesteld is als jij verwacht, is het wellicht ondermaats.

Is er een bepaalde serie telefoons waar deze qua 'kwaliteit' mee te vergelijken is? Gelijkwaardige toestellen van goede merken een paar jaar terug qua soc?
Welke zin heeft het voor de Chinezen om dualcore socs in een dergelijk apparaat te plempen die niet fatsoenlijk werken? Dat.blijft natuurlijk de hamvraag voor alle discussies in het Chinaphone topic.. Waar is de lijn tussen kwaliteit en prijs.
Mijn Redmi 1S werkt zelfs nog bij middelmatig-zwaar gebruik natuurlijk niet zo vlot als een 2016 flagship maar hij doet het nog redelijk, de Redmi 3 pro is een heel stuk krachtiger dus dat moet zeker geen probleem zijn. Het enige wat niet vlot draait op mijn toestel zijn 3d games.

[ Voor 5% gewijzigd door GoldenBE op 01-08-2016 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:42
http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_367845.html?wid=11

Benieuwd of ik weer voor minder dan 100 euro 2 jaar vooruit kan

Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gearbest.com/gb/pdm-product-pic/Electronic/2016/07/05/goods-img/1469736250568898086.jpg

Main Features:
Display: 5.0 inch 1280 x 720 HD IPS Screen
CPU: MTK6737 Quad Core
GPU: Mali-T720 MP
System: Android 6.0
RAM + ROM: 2GB RAM + 16GB ROM. TF card up to 32GB
Cameras: Front 5.0MP (SW 8.0MP) + Rear 5.0MP (SW 8.0MP) with LED flashlight
Sensors: Gravity sensor, Proximity sensor
Bluetooth: 4.0
Features: GPS, WiFi, OTA
SIM Card: Dual SIM dual standby. Dual Micro SIM
Networks:
2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 850/1900/2100MHz
4G: FDD-LTE 800/900/1800/2100/2600MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:21
Ferry34 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 23:46:
Heb sinds een paar dagen n nieuwe telefoon.
Mn vorige was een Asus Zenfone 6, die t overigens nog prima deed.
6 inch
Hd ready
2 GB werk
16 GB opslag
64 GB micro sd
3G

Een nadeel was de 3G, maar gezien de prijs van 250 euro vond ik het prima.
Later kreeg ik n kleine issue met de intel processor icm tomtom go mobile. Was n conflict en daardoor werd die niet meer via playstore te downloaden voor me.

Ik kwam na 2 jaar tevreden geweest te zijn met mn Asus deze tegen
http://www.leagoo.com/mobile/Shark_Series/Shark_1.html

Leagoo Shark 1
6 inch
Full hd
3 GB werkgeheugen
16 GB geheugen
64 GB micro sd

Bevindingen tot nu toe:
Mooi scherm (2.5 gorillaglas)
Snel
4G!
Bluetooth verbinding met telefoneren beter dan mn Asus. Mensen met wie ik belde verstonden me vaak niet, terwijl ik t prima verstond. Nu geen probleem.
GPS sterker, want in mn taxi had mn Asus veel last van mn boordcomputer. Mn vorige HTC had dit ook.
Moest die toestellen aan mn linkerkant zetten, anders deed mn navigatie t niet. Nu met de Leagoo kan ik m weer prachtig in t ventilatierooster hangen
Bluetooth audio streaming ook top
Vingerscanner moet ik aan wennen nog, net als die active touch die terugkeren naar t hoofdscherm mogelijk maakt. Gelukkig kan ik de 3 onderste knoppen omhoog swipen. Kwam ik later pas achter.
Helaas kan ik geen manual vinden van t toestel, masr zal s googlen op lollipop.
Massive 6300 accu en dat voel je aan t gewicht. Stuk zwaarder.

Ik ben er blij mee en dat voor 200 euro
(Hij was goedkoper maar heb 25 euro voor dhl verzending betaald zodat hij er snel zou zijn. En waarschijnlijk daardoor douanekosten 40 euro.
Gaaf toestel deze Leagoo Shark 1. Qua formaat iets groter dan een mate 8 en wat brede beazels. Echter de batterij van 6300 mah, is helemaal top. Ben benieuwd hoe deze jouw bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
6 inch HD Ready, dat wordt op 5 inch al verafschuwd. Kun je dus geheid pixels op tellen.

[ Voor 7% gewijzigd door dutchgio op 01-08-2016 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:25
Is volgens mij 1080p scherm toch die shark1?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
vandermark schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 22:54:
Is volgens mij 1080p scherm toch die shark1?
Klopt. FHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
In de quote zelf staat van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Pas maar op. Straks krijgen we weer een enorme discussie over wat HD, FHD en HD-ready is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:42
Dat was de Zenfone 1. ;) je haalt wat specs door elkaar. Ferry somt eerst specs Zenfone 1 op en daarna die van de Shark.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shoarma1998
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-08 15:58
Interesting... Als het gerucht waar is natuurlijk... http://m.gsmarena.com/xia...dragon_652-news-19723.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Quad schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 00:20:
[...]

Dat was de Zenfone 1. ;) je haalt wat specs door elkaar. Ferry somt eerst specs Zenfone 1 op en daarna die van de Shark.
Ah zo. Lekker logisch ook. Ik heb een nieuwe telefoon gekocht en dit zijn de specificaties van mijn oude toestel:...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:25
Quad schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 00:20:
[...]

Elke site die ik lees geeft aan dat de leagoo shark 1 een 1080p fhd scherm heeft....

Edit, ik begreep je verkeerd. d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door vandermark op 02-08-2016 07:24 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoppa!
Zanthr schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:43:

Je kunt een hedendaagse Chinaphone als die van Leagoo niet vergelijken met oudere toestellen van de betere 'Westerse' merken. Simpelweg omdat zelfs de low-end Samsungs en LG's wel aan bepaalde basiskwaliteiten voldoen (werkende Wifi, GPS, ROM) waar je bij Leagoo en consorten niet van op aan kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:39
Zeker, maar vind de telefoon net te groot, 5"+ is een no-go voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Het is 5'2, dan kan de telefoon nog kleiner zijn dan menig 5'0 inch telefoon hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:26

Hoogie2004

Whohooooo

Het gaat altijd over de verrekte Band 20 (ook voor mij), maar ik begin me af te vragen of ik die echt heel erg nodig heb....

Ik kan zien op 4G-masten.nl dat er 1800 MHz masten zijn in mijn omgeving (op ongeveer 8 en 10 km afstand). Ik heb echter geen idee of ik daarmee over die afstand bereik heb (een 800 MHz mast staat in ons dorp)...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Pin me er niet op vast, maar dat lijkt me wat te ver; het is ook juist de 800Mhz die veel wordt ingezet buiten de stedelijke gebieden, omdat het bereik daarvan groter is. Van 1800Mhz is dat juist niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:53
Zelf mis ik de 800 mhz band niet. In stedelijke gebieden heb ik de 4G band wel en daar is het internet wel iets sneller. Maar het 3G netwerk van KPN is in mijn omgeving voor mijn doen snel genoeg. Het is ook maar net wat je verwacht van je verbinding. Op een goedkope telefoon zou je iets moeten inleveren en voor mij is dat gelukkig te verwaarlozen qua internet snelheid. Moet ik daarbij wel zeggen dat ik in het buitengebied woon en daar het bekabelde netwerk ook niet echt vooruit te branden is, dus dat ik wel wat langzamer gewend ben.
Het bereik van radiogolven in de UHF band is in kilometers: 4 maal de wortel uit de hoogte van de antenne in meters. In deze benadering wordt de hoogte van de ontvangende mobiele telefoon op de grond verondersteld.
Nauwkeuriger gezegd: 4 x (wortel uit hoogte zendantenne plus hoogte van ontvangstantenne). Hoogten uitgedrukt in meters, en dan heb je de theoretisch maximale afstand in kilometers.
Bron: http://www.startpagina.nl...63/ver-zendt-800-1800-mhz

Of: https://www.ikhebeenvraag...k-straal-van-een-Gsm-mast

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
En anders gewoon overstappen naar T-Mobile. Ik heb vrijwel overal prima 4G bereik.

Daarbij, waar heb je het eigenlijk echt voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Hoppa! schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:40:
En anders gewoon overstappen naar T-Mobile. Ik heb vrijwel overal prima 4G bereik.

Daarbij, waar heb je het eigenlijk echt voor nodig?
Als tweaker moet je dat weten ;) Beter bereik, beter in grote mensenmassa's (met veel telefoons uiteraard) en het is beter voor je accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
418O2 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:40:
[...]

Als tweaker moet je dat weten ;) Beter bereik, beter in grote mensenmassa's (met veel telefoons uiteraard) en het is beter voor je accu.
Ja knuppel, dat snap ik. ;)

Ik bedoel alleen te vragen wat het praktische nut boven 3G is wanneer je niet overal 4G hebt. Hoe vaak heeft de persoon die de vraag stelt daadwerkelijk 'last' van het feit dat hij wat vaker op 3G zit?

Volgens mij valt dat voor 95% van de gebruikers reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:26

Hoogie2004

Whohooooo

Hoppa! schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:43:
[...]

Ja knuppel, dat snap ik. ;)

Ik bedoel alleen te vragen wat het praktische nut boven 3G is wanneer je niet overal 4G hebt. Hoe vaak heeft de persoon die de vraag stelt daadwerkelijk 'last' van het feit dat hij wat vaker op 3G zit?

Volgens mij valt dat voor 95% van de gebruikers reuze mee.
Het is zeker een goede vraag, en echt heel erg nodig heb ik het niet. Maar als ik een nieuwe phone haal, zou het natuurlijk fijn zijn als ik er ook echt op vooruit ga. En als Tweaker wil je natuurlijk heel graag het nieuwste spul :+

3G is iig niet slecht waar ik woon, het mag soms wel sneller, maar heel hard nodig heb ik het niet. Thuis en bij ouders e.d. heb ik vaak ook nog eens Wifi, dus misschien moet ik die 800MHz band maar laten voor wat het is...

My iRacing profile | Strava

Pagina: 1 ... 47 ... 79 Laatste

Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html