Hier hebben we het mobiel aankoop advies forum voor
[ Voor 91% gewijzigd door PaT op 05-07-2016 07:47 ]
[ Voor 91% gewijzigd door PaT op 05-07-2016 07:47 ]
Heb je dat met de laatste updates nog steeds?Rikki schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:56:
[...]
Heb de Umi Super dus ook sinds kort en kan alle tegenvallende punten onderschrijven. GPS is zeer instabiel, batterij gaat redelijk, camera is niet best. Maar daarbij is de range van WiFi minder dan eerdere budget telefoon die ik had (Lumia 640 LTE) en is de stabiliteit van de sim-datanetwerk-connectie slecht. Kan in een paar seconden van 4G naar E gaan, terwijl telefoon op dezelfde plaats ligt. Ook lijkt tijdens telefoongesprek de connectie standaard naar 3G te gaan, heb ik ook nog nooit bij een telefoon gezien. De sim-datanetwerk-connectie is dus het grootste probleem. Helaas kan ik de telefoon dus op dit moment niet aanraden.
Ziet er heerlijk uit, welke telefoon is dit?? hoeveel kost ie?Diederik-Jan schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:58:
Ziet er zeer mooi uit in het echt.![]()
[afbeelding]
Wit
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
nothing stops this train
Staat er een paar keer vlak onder vermeld, Nubia Z11Kol Nedra schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:55:
[...]
Ziet er heerlijk uit, welke telefoon is dit?? hoeveel kost ie?
“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)
Helaas wel, GPS is niet goed. Ik heb via deze post iets van verbetering weten te realiseren, maar marginaal. http://forum.xda-develope...post67465336#post67465336418O2 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:53:
[...]
Heb je dat met de laatste updates nog steeds?
Ik ontvang hem binnenkort (heb hem gewonnen) ook en ben wel benieuwd. Lees wisselende berichten
[ Voor 7% gewijzigd door Rikki op 06-07-2016 13:09 ]
Set your goals high, and don't stop till you get there.
[ Voor 82% gewijzigd door Prulleman op 06-07-2016 15:33 ]
Mooi ding inderdaad ja, wel erg groot..Diederik-Jan schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:10:
Waarom is ZTE zo traag met het lanceren van de Nubia in Europa, dat wordt dus importeren. Mooiste smartphone van 2016 in mijn ogen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind het beeld wat vaag...
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Fabrieksinstellingen is altijd van de rom die je als laatste hebt geflashed. Als het goed is, is er bij een juiste flash (not dirty, dus met volledige wipe) geen enkele data meer van de oude rom aanwezig.Chindi schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:26:
Ik heb een probleempje, tijdje geleden heb ik de EU rom geflashed op mijn broer zijn Redmi Note3. Nu zou hij die aan zijn vrouw willen geven en zelf een kleiner model willen (Redmi 3S probably).
We hebben er toen een wachtwoord opgezet maar hij ontgrendelde altijd via de vingerafdrukscanner. Nu weet geen van ons 2 nog welk wachtwoord we hebben ingevuld.
Als ik nu terug naar fabrieksinstellingen zou gaan, is dat dan nog de EU rom of de ROM waarmee ie geleverd werd?
Hoe bedoel kan een Elephone P9000 zich niet meten met de OPO ? Is de bouwkwaliteit dan zoveel beter van de OPO ? Of is de P9000 niet stabiel ?dutchgio schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:15:
Een review van een toestel dat je zelf hebt aangeschaft is subjectief, en daarbij kan een Elephone zich niet meten met een OnePlus. Specslijstjes zeggen daarbij natuurlijk niet zo veel.
Schitterende specvergelijker ja, maar de camera is op geen enkele manier beter.vortexnl1982 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:19:
[...]
Hoe bedoel kan een Elephone P9000 zich niet meten met de OPO ? Is de bouwkwaliteit dan zoveel beter van de OPO ? Of is de P9000 niet stabiel ?
Ik zie dat de snelheid en camera in ieder geval beter is van de Elephone (volgens deze vergelijking: http://www.china-prices.c...lus-one-vs-elephone-p9000).
Ik ben echter ook benieuwd naar de snelheid/frequentie van software updates van de Elephone.
Ja ik zit wat reviews te lezen en het is het allemaal net niet:Momus schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:32:
[...]
Schitterende specvergelijker ja, maar de camera is op geen enkele manier beter.
De bouwkwaliteit van Elephone is matig, de softwaresupport van Elephone is matig, de hardware is van inferieure kwaliteit, updatebeleid is duimen op wat er nu weer komt.
Je betaalt minder en je krijgt minder, zo simpel is het.
Alles half werkend... Misschien toch maar zelf voor de OnePlusThree gaan en m'n ma de OPO geven- you can't change the lock screen picture or customize the lock screen
- if NFC is enabled you will get a notification message which you can't remove in your lock screen
- Wifi keeps disconnecting even if you set it to remain alive when in sleep mode, also even is not in sleep mode the wifi keeps disconnecting.
- fingerprint sometimes doesn't work, others work, others doesn't at all.
- memory cards get corrupted as soon as you remove them or restart the phone.
- camera slow, the white balance is completely broken and the highlights completely blow up, sharpness is made by software, not the lens (chip could be ok, but lens is crap) so the pictures feels oversharped even in normal setting. (not to say the noise if low light ... and that is if you manage to take a pic of what you want because when you press and when it takes the pic 3 seconds have passed by).
- you can customize the battery icon
- it is a P10 so it is medium type of phone power range, putting it this way, oneplusone gives more performance than this phone, but... lack of some of the features, even so most of the features on this phone doesn't work as they should anyway.
This phone only has good the screen and design... the rest not very good. they should needed to work a bit more in the hardware quality and the software.
to me it is a 2 starts, it has the features but they don't work.
Mijn vader heeft heeft een P7000 en op 1 updateje na is er geen enkele ondersteuning. Nu al meer dan 6 maanden geen updates en die gaan er dus waarschijnlijk ook niet komen. Prestaties van software zijn prima, batterijkalibratie is mehh, design een 10, bouwkwalitiet ook goed, maar scherm is van mindere kwaliteit en vertoond al een tijdje witte vlekjes. Als je dus iets wilt wat niet al te duur is maar wel mooi om de opo te vervangen moet je misschien kijken naar een vernee Apollo lite, nieuw merk die weinig modellen brengt waardoor je dus een betere ondersteuning hebt en volgens mij heeft de vernee Thor zich aardig bewezen.vortexnl1982 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:19:
[...]
Hoe bedoel kan een Elephone P9000 zich niet meten met de OPO ? Is de bouwkwaliteit dan zoveel beter van de OPO ? Of is de P9000 niet stabiel ?
Ik zie dat de snelheid en camera in ieder geval beter is van de Elephone (volgens deze vergelijking: http://www.china-prices.c...lus-one-vs-elephone-p9000).
Ik ben echter ook benieuwd naar de snelheid/frequentie van software updates van de Elephone.
Ja ik denk dat ik de OPO aan mijn ma geef en de OP3 voor mezelf koop.dutchgio schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:53:
Je kunt ook gewoon nog een OnePlus van halen, als die goed bevalt.
https://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=oneplus+one
Ik heb soortgelijke problemen gehad toen ik mijn nubia z7 mini had geupdatet naar android 6.0. Toen heb ik m.b.v. een oude apk installeren en daarna via de playstore weer updaten snapchat weer kunnen gebruiken.vingibson schreef op zondag 10 juli 2016 @ 12:17:
Ik heb sinds kort de Meizu M3 (mini) in gebruik en probeer nu Snapchat te installeren. Inloggen op Snapchat lukt niet omdat het een geroot toestel is. Iemand ervaring met het gebruiken van Snapchat op Chinese toestellen? Bij de oudere Meizu's kon je root in- en uitschakelen. Hier is me dat nog niet gelukt?
Verwijderd
Ik ga het vanavond proberen. Thanks voor de hulp :-)lhjlu schreef op zondag 10 juli 2016 @ 13:46:
[...]
Ik heb soortgelijke problemen gehad toen ik mijn nubia z7 mini had geupdatet naar android 6.0. Toen heb ik m.b.v. een oude apk installeren en daarna via de playstore weer updaten snapchat weer kunnen gebruiken.
Hier kan je oude apk's downloaden.
Ik heb zelf deze gebruikt. Eerst even de oude snapchat verwijderen. Daarna oude apk installeren(toen kon ik niet inloggen vanwege verouderde versie), en dan updaten via de playstore.
Exact dezelfde banden...Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2016 @ 18:00:
Weet er iemand een app waarmee het inzichtelijk te maken is WELKE 4G band mijn telefoon mee verbonden is?
Mijn Meizu MX4 Pro heeft namelijk wel 4G overal, maar de Redmi 3 nergens. Soms ineens een seconde 4G in beeld, en weer weg.
Als ik nu eens zou kunnen scannen of het een band is die de Redmi niet heeft, dan weet ik iig dat het geen hardware of softwareprobleem is.
PS: Ik heb alle std apps die ik bij LTE Band en 4G Band krijg al geprobeerd - in de afbeelding die erbij staat zie je dan bijvoorbeeld dat er staat : LTE 2600 of LTE 800. Bij mij staat er alleen LTE
Verwijderd
Daar denkt de specsheet anders over:
Verwijderd
Sorry, ik had er bij moeten vermelden dat ik momenteel in Polen woon, en gebruik maak van Plus als carrier.Hyp Hyper schreef op zondag 10 juli 2016 @ 20:18:
Mjah, maar van deze banden worden, dacht ik, alleen 1800 en 2600 gebruikt in NL, dus de verdere verschillen zijn puur academisch.
Heb zelf de 6plus. Goede telefoon hoor, maar zou hem voor de software niet kopen. Heb er een andere launcher opgezet. Die dual-camera is wel heel leuk, gebruik het ook nog wel eens voor het verscherpen/vervagen van een foto. Alleen het scherm gaat nu langzaam in kwaliteit terug, heb groene vlekken bij een effen zwart scherm, heb mijn telefoon ook direct na levering (vorig jaar) moeten laten repareren door een spontane barst, dus kan ook daaraan liggen.Shoarma1998 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 21:20:
Klinkt veelbelovend! De nieuwe Honor 8. En met Huawei erachter zal het met software ook wel goed zitten, of hebben jullie er andere ervaringen mee?
http://www.gizmochina.com...ul-glass-body-starts-300/
Met LTE discovery kun je dit zien.Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2016 @ 18:00:
Weet er iemand een app waarmee het inzichtelijk te maken is WELKE 4G band mijn telefoon mee verbonden is?
Mijn Meizu MX4 Pro heeft namelijk wel 4G overal, maar de Redmi 3 nergens. Soms ineens een seconde 4G in beeld, en weer weg.
Als ik nu eens zou kunnen scannen of het een band is die de Redmi niet heeft, dan weet ik iig dat het geen hardware of softwareprobleem is.
PS: Ik heb alle std apps die ik bij LTE Band en 4G Band krijg al geprobeerd - in de afbeelding die erbij staat zie je dan bijvoorbeeld dat er staat : LTE 2600 of LTE 800. Bij mij staat er alleen LTE
Een spontane barst.THEALPHA schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:10:
[...]
Heb zelf de 6plus. Goede telefoon hoor, maar zou hem voor de software niet kopen. Heb er een andere launcher opgezet. Die dual-camera is wel heel leuk, gebruik het ook nog wel eens voor het verscherpen/vervagen van een foto. Alleen het scherm gaat nu langzaam in kwaliteit terug, heb groene vlekken bij een effen zwart scherm, heb mijn telefoon ook direct na levering (vorig jaar) moeten laten repareren door een spontane barst, dus kan ook daaraan liggen.
Dus zou wel even de eerste paar batches afwachten als ik jou was. Daarna is het een hele fijne telefoon.
Door sommige frame-constructies kan er teveel stress op het scherm komen. Dus dat kan wel. Maar vaker niet dan wel.Momus schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:47:
[...]
Een spontane barst.
Ik vind dat altijd erg bijzonder.
Klopt, bij de Sony experia z3 compact was dit bij de eerste batch(es) het geval voor de voorzijde en achterzijde en best vaak voorkomend.418O2 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:52:
[...]
Door sommige frame-constructies kan er teveel stress op het scherm komen. Dus dat kan wel. Maar vaker niet dan wel.
Verwijderd
Een loeihete processor? Er zit nogal wat verschil tussen de temperatuurverschillen van je ruit in de winter met kokend water en het glas van je telefoon van een warme processor.Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:15:
Wat dacht je van interne spanning in het glas door alles op kamertemperatuur en op een klein plekje een loeihete processor, metaal zet wat meer uit maar is meer elastisch, glas zegt krak.
Net zoiets als in de winter je autoruit gaan ontdooien met heet water, ook krak terwijl je rustig liters kokemd water over je motorkap kan gooien hartje winter...
Verwijderd
Toch is glas een isolator en geen geleider, dat wil zeggen dat je op een hele kleine afstand een behoorlijk temperatuurverschil krijgt, wanneer dat glas ook nog eens vast in een frame zit, mogelijk zelfs onder spanning dan is een klein beetje spanning extra al genoeg voor een barst.Momus schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:20:
[...]
Een loeihete processor? Er zit nogal wat verschil tussen de temperatuurverschillen van je ruit in de winter met kokend water en het glas van je telefoon van een warme processor.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2016 16:37 ]
Ik had de telefoon in handen toen het gebeurde, wist ook niet wat me overkwam. Eerste keer dat ik ook te maken kreeg met de reparatie"service", veel van geleerdMomus schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:47:
[...]
Een spontane barst.
Ik vind dat altijd erg bijzonder.
[ Voor 7% gewijzigd door GiGaN00B op 14-07-2016 00:23 ]
Hier had mijn Zopo Speed 7 ook last van. Stopte hem volgeladen in mijn broekzak en op werk haalde ik hem eruit om te zien dat er 40% beschikbaar was en ik 12 screenshots van mijn lockscreen had genomen.GiGaN00B schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 00:20:
Hele slechte punten:
- Scherm van P9000 gaat aan in mijn broekzak, toestel wordt bloedwarm.
- Knopjes aan de zijkant zijn zeer gevoelig.
Niet vervelend bedoeld, maar ik moet altijd een beetje gniffelen over dit soort ervaringen. Ik zie zoveel waarschuwingen voorbij komen in dit topic om merken als elephone, ulefone, umi, etc. te mijden, maar toch blijven mensen hun geld er maar aan uitgeven. En heel heel vaak blijkt het dan toch weer tegen te vallen. En dat terwijl er voor hetzelfde geld prachtige toestellen te koop zijn! Nou ja, pionieren heeft ook zijn charme zullen we maar zeggen...GiGaN00B schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 00:20:
Ik heb vorige week mijn Elephone P9000 binnen gekregen. Mijn mening over de Elephone P9000.
Goede punten:
- Het toestel laat heel snel op (+- 2,5 uur = 100%)
- Home button (all in 1) is heel nice. 1 x tap = terug, 2 x tap = desktop, ingedrukt houden = task manager.
- Hele snelle CPU.
- Finger print is te doen.
- Links van het toestel zit een trilstand knopje.
- 32GB interne opslag.
- Beeld = kwaliteit.
- Voelt fijn in handen.
- Niet te zwaar, redelijk licht.
Hele slechte punten:
- Camera = slecht. Niet steady genoeg.
- Simkaart problemen. De tray is te groot waardoor de simkaart erin zwemt.
- Accu gaat 24 uur mee (ik gebruik spotify, whatsapp, telegram en webbrowser).
- GPS is slecht/traag.
- Scherm van P9000 gaat aan in mijn broekzak, toestel wordt bloedwarm.
- Knopjes aan de zijkant zijn zeer gevoelig.
Als je overweegt om een P9000 aan te schaffen, dan adviseer ik je om het niet te doen. Het toestel is verre weg van perfect en heeft veel kinderziektes waar je tegen aan loopt. Ik stuur de mijne binnenkort terug naar de dealer.
Ik ben opzoek naar een ander leuk toestel dat minder kinderziektes heeft.
//Edit: Ik heb T-mobile gebruikt. 4G met T-mobile is niet te doen.
2,5 uur tot 100% is heel snel? Een beetje fatsoenlijk toestel met Quick Charge ed zal toch sneller zijn.GiGaN00B schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 00:20:
Ik heb vorige week mijn Elephone P9000 binnen gekregen. Mijn mening over de Elephone P9000.
Goede punten:
- Het toestel laat heel snel op (+- 2,5 uur = 100%)
Heb je voorbeelden van die prachtige toestellen?Kasj schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 07:15:
[...]
Niet vervelend bedoeld, maar ik moet altijd een beetje gniffelen over dit soort ervaringen. Ik zie zoveel waarschuwingen voorbij komen in dit topic om merken als elephone, ulefone, umi, etc. te mijden, maar toch blijven mensen hun geld er maar aan uitgeven. En heel heel vaak blijkt het dan toch weer tegen te vallen. En dat terwijl er voor hetzelfde geld prachtige toestellen te koop zijn! Nou ja, pionieren heeft ook zijn charme zullen we maar zeggen...
Idd. Volg het topic nu een paar weken maar alle toestellen hebben dusdanige nadelen dat ik hier nooit aan zou beginnen. Of ze zijn (bijna) net zo duur als een bekend merk dat je in NL kan bestellen.GiGaN00B schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:16:
[...]
Heb je voorbeelden van die prachtige toestellen?
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Verwijderd
Xiaomi, Meizu.westergas schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:31:
[...]
Idd. Volg het topic nu een paar weken maar alle toestellen hebben dusdanige nadelen dat ik hier nooit aan zou beginnen. Of ze zijn (bijna) net zo duur als een bekend merk dat je in NL kan bestellen.
Die haal je nu aan als goede merken, of als slechte?
Latin capital letter y with diaeresis
Goede. Dat is kwalitiatief prima.YdieresiS schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:40:
[...]
Latin capital letter y with diaeresis
Verwijderd
Goede.YdieresiS schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:40:
[...]
Een tip?Tijs0289 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:48:
Hi tweakers.
Ik woon op Curacao en daar is beperkt 4G.
Ze noemen het 4G maar feitelijk is het 3G+
Nou heb ik een nieuwe telefoon nodig en zit ik te denken om de Huawei P9 Lite te kopen.
Maar ik wil zeker weten dat alle frequenties en dergelijke goed zijn en dat bellen/internet snel genoeg is / geen problemen oplevert door frequentie beperkingen etc. Ik zit bij UTS Business.
hebben jullie nog tips?
Zoals door anderen al gemeld Xiaomi, Meizu, eventueel ZTE, Lenovo of Zuk. En ik weet het, vaak missen ze een belangrijke 4g band, maar dat ervaar ik zelf maar als een klein nadeel.GiGaN00B schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:16:
[...]
Heb je voorbeelden van die prachtige toestellen?
Deze grote merken draaien helaas niet de stock android op hun toestellen. IMO is dat een minpuntje.Kasj schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:19:
[...]
Zoals door anderen al gemeld Xiaomi, Meizu, eventueel ZTE, Lenovo of Zuk. En ik weet het, vaak missen ze een belangrijke 4g band, maar dat ervaar ik zelf maar als een klein nadeel.
Eens, maar dat is met veel westerse merken natuurlijk ook zo. Ik kan zelf trouwens prima leven met miuiGiGaN00B schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:49:
[...]
Deze grote merken draaien helaas niet de stock android op hun toestellen. IMO is dat een minpuntje.
Eh ja.. zelf google gebruiken? Ik wil niet zeggen dat iedereen op Curacao lui is, maar je geeft zo een slecht voorbeeld qua eigen inzit hoor.Tijs0289 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:48:
Hi tweakers.
Ik woon op Curacao en daar is beperkt 4G.
Ze noemen het 4G maar feitelijk is het 3G+
Nou heb ik een nieuwe telefoon nodig en zit ik te denken om de Huawei P9 Lite te kopen.
Maar ik wil zeker weten dat alle frequenties en dergelijke goed zijn en dat bellen/internet snel genoeg is / geen problemen oplevert door frequentie beperkingen etc. Ik zit bij UTS Business.
hebben jullie nog tips?
DezeHyp Hyper schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:56:
[...]
"Ik wil niet zeggen dat iedereen op Curacao lui is..."
Dat Google-verhaal over curacao hierbovenWiLLoW_TieN schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:28:
...
En werkt dit i.c.m Vodafone 4G in Nederland ?
Deze ; http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_399894.html?
Nu te koop mbv coupon Pepsi voor circa € 80,--
Hoi!
Maar je krijgt wel updates. Wat heb je aan een stock android als je er verder geen bugfixes of updates voor ontvangt?GiGaN00B schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:49:
[...]
Deze grote merken draaien helaas niet de stock android op hun toestellen. IMO is dat een minpuntje.
Een preorder voor een toestel met een MTK6592 soc?? Is dat wel serieus? Die soc is toch van 2013/2014 ofzo? Lijkt mij aardig verouderd.WiLLoW_TieN schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:28:
Is dit wat ? En werkt dit i.c.m Vodafone 4G in Nederland ?
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Als je het OS van Zopo of ZTE of Xiaomi vergelijkt met die van Elephone P9000, dan is P9000 natuurlijk closer to stock android. Ik neem aan dat Elephone updates uitrolt. IMO zien die Chinese OS niet zo nice uit. Ziet er speels en childish uitMomus schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 21:04:
[...]
Maar je krijgt wel updates. Wat heb je aan een stock android als je er verder geen bugfixes of updates voor ontvangt?
Hier een P8000 gebruiker sinds (wat zal het zijn) een jaar. Updates zijn bij elephone vrij bagger, er is malware meegeleverd bij een update, je moest een speciale app gebruiken om je lockscreen-picture te kunnen aanpassen en zo nog meer ellende.GiGaN00B schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 21:28:
[...]
Als je het OS van Zopo of ZTE of Xiaomi vergelijkt met die van Elephone P9000, dan is P9000 natuurlijk closer to stock android. Ik neem aan dat Elephone updates uitrolt. IMO zien die Chinese OS niet zo nice uit. Ziet er speels en childish uit
[ Voor 4% gewijzigd door EWK op 14-07-2016 22:01 ]
Hoi!
Bij Elephone is het duimen voor updates.GiGaN00B schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 21:28:
[...]
Als je het OS van Zopo of ZTE of Xiaomi vergelijkt met die van Elephone P9000, dan is P9000 natuurlijk closer to stock android. Ik neem aan dat Elephone updates uitrolt. IMO zien die Chinese OS niet zo nice uit. Ziet er speels en childish uit
http://willmyphonework.netWiLLoW_TieN schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:28:
Is dit wat ? En werkt dit i.c.m Vodafone 4G in Nederland ?
Ftfy ;}GiGaN00B schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:27:
@EWK en @Momus dankjullie wel voor jullie reacties. Ik zal zsm maar eens xda afstruinen op zoek naar goede rom's.
Hoi!
Klopt, daarom staat op bijna alle sites van verkopers ook dat je de banden moet checken.Gerard4 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:39:
Pas op met merken als ZTE, Xiaomi, dat zijn goede telefoons maar niet gemaakt voor de Europese markt. Internet via 4G kun je in het grote delen van Nederland vergeten, en vaak moet je Google play via een omweg op je telefoon krijgen omdat het er niet standaard opzit.
Hoi!
ZTE verkoopt ook gewoon op de internationale markt en heeft europese modellen hoor. zowel onder ZTE als onder de Nubia naam.Gerard4 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:39:
Pas op met merken als ZTE, Xiaomi, dat zijn goede telefoons maar niet gemaakt voor de Europese markt. Internet via 4G kun je in het grote delen van Nederland vergeten, en vaak moet je Google play via een omweg op je telefoon krijgen omdat het er niet standaard opzit.
Dat is bijna geen enkele telefoon in dit topic, dus dat is wat voorbarig.Gerard4 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:39:
Pas op met merken als ZTE, Xiaomi, dat zijn goede telefoons maar niet gemaakt voor de Europese markt.
[ Voor 15% gewijzigd door dutchgio op 16-07-2016 17:09 ]
Ironisch dat iemand die voor Ulefone en dat soort B-garnituur pleit, wel waarschuwingen voor A-kwaliteit de deur uit doet.Gerard4 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:39:
[ Voor 68% gewijzigd door Koning-Admiraal op 17-07-2016 13:35 ]
Hardop gelachen om deze post. Alsof er ook maar één toestel hier besproken wordt dat WEL gemaakt is voor de Europese markt. Ze hebben allemaal wel één of meerdere ongemakken waar je even mee moet dealen.Gerard4 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:39:
Dat is op dit moment 1 van de snelste chips.Lalenamagic schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:58:
Handig lijstje met info. Ik kijk nu naar een Xiaomi Mi5 en daar zit een Snapdragon 820 in, en die staat niet in de lijst. Mag ik aannemen dat die minimaal dezelfde performance heeft als de 810?
Voor een 6 inch valt 154,7 mm wel mee toch?Hyp Hyper schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:30:
Qua formaat zeker een beest te noemen.
Hij is vooral breed en dik, vind ik.sprintkanon schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:28:
[...]
Voor een 6 inch valt 154,7 mm wel mee toch?
[ Voor 26% gewijzigd door patrickkok op 19-07-2016 20:10 ]
Verwijderd
Hier 2 Ulefone's die al lange tijd prima werken. Alle schamper ten spijt, (misschien toch teveel betaalt he..Hoppa! schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:51:
[...]
Hardop gelachen om deze post. Alsof er ook maar één toestel hier besproken wordt dat WEL gemaakt is voor de Europese markt. Ze hebben allemaal wel één of meerdere ongemakken waar je even mee moet dealen.
Maar gelukkig zijn de ZTE's en (vooral) Xiaomi's wel de toestellen waar je met een paar kleine handelingen hoogstwaarschijnlijk het langste lol van hebt en waarbij de kans op een exemplaar dat goed werkt en dat ook blijft doen ook het grootst is. Zeker bij Xiaomi ben je daarbij ook nog verzekerd van een geweldige groep enthousiaste gebruikers die je verder kunnen helpen.
Bij alle oneday-fly modelletjes van veel andere merken (Elephone, Ulefone, Vernee) zit je vaak opscheept met een half werkende ROM die in de eerste 2 maanden 8 keer geupdate wordt omdat er anders met het toestel niet te werken valt, om vervolgens na die periode totaal niet meer ondersteunt te worden omdat de fabrikant alweer 10 andere modellen heeft gelanceerd. En werkt het toestel dan nog niet lekker, dan heb je dikke pech.
Dus als je dan volledig wilt zijn in je waarschuwing, type dan meteen het hele verhaal.
Ik heb het niet over kwaliteit. Wel over zaken waar je tegenaan kan lopen als je een telefoon koopt die niet voor de europese markt bedoeld is.Momus schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 19:03:
[...]
Ironisch dat iemand die voor Ulefone en dat soort B-garnituur pleit, wel waarschuwingen voor A-kwaliteit de deur uit doet.
Bijzonder dat je die zaken wel serieus neemt en zaken als kwaliteit een stuk minder.Gerard4 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:22:
[...]
Ik heb het niet over kwaliteit. Wel over zaken waar je tegenaan kan lopen als je een telefoon koopt die niet voor de europese markt bedoeld is.
Verwijderd
Je meent het niet. Daar waren we ons hier helemaal niet van bewust.Gerard4 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:24:
Dus, nogmaals voor iedereen die een telefoon uit China wil kopen; KIJK UIT !!! Met een Xiaomi heb je in grote delen van Nederland geen toegang tot het 4G netwerk !!
U bent gewaarschuwd!!
Iedereen die zich een beetje verdiept in dat toestel komt de review tegen waar het duidelijk en meerdere malen in staatGerard4 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:24:
Dus, nogmaals voor iedereen die een telefoon uit China wil kopen; KIJK UIT !!! Met een Xiaomi heb je in grote delen van Nederland geen toegang tot het 4G netwerk !!
U bent gewaarschuwd!!
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Had je dit niet wat eerder kunnen melden? Nu zit ik met een Xiaomi die maar half werkt...Gerard4 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:24:
U bent gewaarschuwd!!
En hoe zit dat dan met T-Mobile?Gerard4 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:24:
U bent gewaarschuwd!!
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
T-Mobile hier, overal 4g hoor. Die G20 band wordt schromelijk overschatGerard4 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:11:
[...]
Hier 2 Ulefone's die al lange tijd prima werken. Alle schamper ten spijt, (misschien toch teveel betaalt he..)
Incluis G20 band, incluis google play.
Xiaomi wil die dingen hier niet verkopen, ws omdat ze de vraag dan niet aan kunnen. Prima, maar dan hoef ik ze ook niet. En wat ik al zei, goede telefoons wellicht, maar nog niet gericht op de europese markt.
Koop het vooral, maar ga niet zuur doen over telefoons die nog veel goedkoper zijn en het ook prima doen.
[ Voor 57% gewijzigd door Koning-Admiraal op 21-07-2016 13:08 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq