Ik snap je overwegingen goed. Diezelfde maakte ik toen ik voor de Oneplus One ging. Uiteindelijk beviel de telefoon (en het telefoon-shoppen in China) me zo goed dat ik mijn abonnement er op aangepast heb. Ik zit nu bij T-mobile, niet meer met de Oneplus, maar met een Xiaomi. Bevalt me uitstekend, al vind ik voor mijn gebruik het nut van 4G heel beperkt.Hoogie2004 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:49:
[...]
Het is zeker een goede vraag, en echt heel erg nodig heb ik het niet. Maar als ik een nieuwe phone haal, zou het natuurlijk fijn zijn als ik er ook echt op vooruit ga. En als Tweaker wil je natuurlijk heel graag het nieuwste spul
3G is iig niet slecht waar ik woon, het mag soms wel sneller, maar heel hard nodig heb ik het niet. Thuis en bij ouders e.d. heb ik vaak ook nog eens Wifi, dus misschien moet ik die 800MHz band maar laten voor wat het is...
Wel jammer dat het groter is dan 5 inch. Met mijn Trump handjes wordt dat denk ik net iets te groot. Ach ja, er zal nog vast wel een Redmi 4 komen die hopelijk soortgelijke specs heeft met iets kleiner formaat.Shoarma1998 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 01:17:
Interesting... Als het gerucht waar is natuurlijk... http://m.gsmarena.com/xia...dragon_652-news-19723.php
Goede tip om het eens te heroverwegen. Inmiddels de Redmi Note 3 Pro besteld (Snapdragon versie). Met 3G heb ik eigenlijk nooit echt klachten, dus waarom wachten op een telefoon die slechts spookachtig bestaat in een land waar ik hem toch niet kan bestellenHoppa! schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:53:
[...]
Ik snap je overwegingen goed. Diezelfde maakte ik toen ik voor de Oneplus One ging. Uiteindelijk beviel de telefoon (en het telefoon-shoppen in China) me zo goed dat ik mijn abonnement er op aangepast heb. Ik zit nu bij T-mobile, niet meer met de Oneplus, maar met een Xiaomi. Bevalt me uitstekend, al vind ik voor mijn gebruik het nut van 4G heel beperkt.
Kan mijn (overigens nog prima werkende) Mi4 lekker in de kast als reserve-telefoon (dat is nu nog een Nexus One

Poeh het is toch wel erg lastig kiezen hoor, zo'n Chinese phone.
Ik wilde in principe een OnePlus 3 gaan kopen, maar vanwege levertijd en wellicht zelfs een beetje budget zit ik nu meer op Xiaomi.
Dat wordt dan dus kiezen tussen Redmi Note 3, de gewonde Redmi Pro 3 of toch de Mi5.
Mijn eisen:
Minimaal 3GB RAM.
Max 5.2" scherm
4G is niet nodig
Hoe zit het met de ROM's.. Is dat een hoop werk om bv de Play Store te kunnen gebruiken?
Weet echt niet welke telefoon voor mij het beste is. Wellicht gewoon eerste de Redmi Pro 3 proberen en anders alsnog de OnePlus 3 erbij.
Ik wilde in principe een OnePlus 3 gaan kopen, maar vanwege levertijd en wellicht zelfs een beetje budget zit ik nu meer op Xiaomi.
Dat wordt dan dus kiezen tussen Redmi Note 3, de gewonde Redmi Pro 3 of toch de Mi5.
Mijn eisen:
Minimaal 3GB RAM.
Max 5.2" scherm
4G is niet nodig
Hoe zit het met de ROM's.. Is dat een hoop werk om bv de Play Store te kunnen gebruiken?
Weet echt niet welke telefoon voor mij het beste is. Wellicht gewoon eerste de Redmi Pro 3 proberen en anders alsnog de OnePlus 3 erbij.
Mi5 is weer een stuk duurder, en Note 3 is 5,5.
Ik zou even kijken welke versie nu het beste is (3S/X/Pro etc.) , maar sowieso voor de Redmi 3 gaan.
Ik zou even kijken welke versie nu het beste is (3S/X/Pro etc.) , maar sowieso voor de Redmi 3 gaan.
Ik zou voor een fitte Redmi 3 Pro gaan.SemperFidelis schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:54:
Poeh het is toch wel erg lastig kiezen hoor, zo'n Chinese phone.
Mijn eisen:
Minimaal 3GB RAM.
Max 5.2" scherm
4G is niet nodig
Een gewonde is zonde van je geld.
Qua ROMs ligt het aan het model of de verkoper. Ikzelf heb een (officiële) internationale Redmi 3 Pro Prime Deze kwam met de officiële global stable firmware. Google Play en de OTA updater stonden er al op. Ik hoefde zelf dus helemaal niets te doen.SemperFidelis schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:54:
Er zijn ook verkopers die alvast internationale ROMs installeren met Google Play en dus jouw werk alvast doen. Het verschil met de internationale versie is (zover ik weet) dat deze geen Engelse verpakking en handleiding heeft en de bijgeleverde EU stekker zal waarschijnlijk niet van Xiaomi zijn. Ik neem aan dat de seals ook verbroken zijn, tenzij ze nog zelf plastificeren.
Zelf installeren heb ik geen ervaring mee, maar het lijkt prima te doen.
Het verdient de aanbeveling die ROMs van resellers altijd te vervangen. Die zitten vaak vol spyware en adware.NoThankYou schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:13:
[...]
Qua ROMs ligt het aan het model of de verkoper. Ikzelf heb een (officiële) internationale Redmi 3 Pro Prime Deze kwam met de officiële global stable firmware. Google Play en de OTA updater stonden er al op. Ik hoefde zelf dus helemaal niets te doen.
Er zijn ook verkopers die alvast internationale ROMs installeren met Google Play en dus jouw werk alvast doen. Het verschil met de internationale versie is (zover ik weet) dat deze geen Engelse verpakking en handleiding heeft en de bijgeleverde EU stekker zal waarschijnlijk niet van Xiaomi zijn. Ik neem aan dat de seals ook verbroken zijn, tenzij ze nog zelf plastificeren.
Zelf installeren heb ik geen ervaring mee, maar het lijkt prima te doen.
Misschien is de Ulefone Metal ook wel een interessante optie om daar aan toe te voegen? Het is dan wel geen Xiaomi, maar dat terzijdeSemperFidelis schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:54:
Mijn eisen:
Minimaal 3GB RAM.
Max 5.2" scherm
4G is niet nodig
Ulefone Metal hou ik ook in de gaten. Mooi design en alle specs zien er goed uit maar let wel op dat ze pas rond 25 aug worden uitgeleverd dus het is nog preorder.ComboC schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:37:
[...]
Misschien is de Ulefone Metal ook wel een interessante optie om daar aan toe te voegen? Het is dan wel geen Xiaomi, maar dat terzijde
Ik was vooral geïnteresseerd in Xiaomi omdat ik een AliExpress shop had gevonden die in 1 week konden versturenComboC schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:37:
[...]
Misschien is de Ulefone Metal ook wel een interessante optie om daar aan toe te voegen? Het is dan wel geen Xiaomi, maar dat terzijde
Ulefone ziet er wel qua specs nice uit. Ook een micro SD slot wat ik heel chill vind.
Hoe is die camera?
Ik heb mn Leagoo Shark nog geen week, maar kan nog niets slechts ontdekken.Hoppa! schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 08:21:
[...]
Je kunt een hedendaagse Chinaphone als die van Leagoo niet vergelijken met oudere toestellen van de betere 'Westerse' merken. Simpelweg omdat zelfs de low-end Samsungs en LG's wel aan bepaalde basiskwaliteiten voldoen (werkende Wifi, GPS, ROM) waar je bij Leagoo en consorten niet van op aan kunt.
4G, GPS perfect en GPS is beter dan mn HTC one en Asus Zenfone 6.
De Leagoo is snel en er staat nauwelijks meuk op.
De 3GB werkgeheugen merk je absoluut.
Het enige wat ontbrak was n Nederlandse woordenlijst bij het typen. Er kwamen geen suggesties maar de woorden leerde hij wel.
Menu was gewoon nederlands.
Na downloaden van Google Keyboard was dat probleem ook weg.
Audio streaming top, ook doet de bluetooth afstandsbediening die ik op mn motor heb t perfect, zodat ik tijdens t motorrijden de muziek harder/zachter kan zetten en naar volgend/vorige song
5 euro bij wish
Oh, gelukkig kon ik die assist touch (het heet anders, maar is n sneltoets op t scherm, die steeds in de weg zat) simpel verwijderen
Leagoo m5 geannuleerd... Dus nu een Xiaomo Redmi 3 pro en een 3S in bestelling. Voor de 3S was een hoesje en screen protector leverbaar, voor de 3 pro durfde ik het niet aan die van de gewone 3 te bestellen. En hoesjes vind ik toch lelijk
3S en 3 pro hebben exact dezelfde afmetingen.Zanthr schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:25:
Leagoo m5 geannuleerd... Dus nu een Xiaomo Redmi 3 pro en een 3S in bestelling. Voor de 3S was een hoesje en screen protector leverbaar, voor de 3 pro durfde ik het niet aan die van de gewone 3 te bestellen. En hoesjes vind ik toch lelijk
Verwijderd
Maar waarom dan niet meteen voor de 3S Pro gaan.Zanthr schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:25:
Na een hoop zoeken en twijfelen, heb ik gisteravond een Redmi 3s besteld.
Op papier lijkt het vrij veel telefoon voor weinig geld, dus ik ben benieuwd.
Betekent overigens wel een Windows Phone gebruiker minder
Op papier lijkt het vrij veel telefoon voor weinig geld, dus ik ben benieuwd.
Betekent overigens wel een Windows Phone gebruiker minder
Deze username zou ik nu niet meer kiezen, maar wegdoen is zonde.
Een Redmi 3S Pro heb ik nog niet gezien of gevonden.
Hier helaas ook van Windows naar Android..
AliExpress staat er vol mee...Zanthr schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:58:
Een Redmi 3S Pro heb ik nog niet gezien of gevonden.
http://nl.aliexpress.com/...54-4642-83f2-682f60a636bd
Google leverde niets op in de combinatie 3S en Pro.
Als ik naar de specs kijk, gaat het in jouw link om een gewone 3S en geen 3S Pro:
3S: Snapdragon 430, 3Gb, 4100 mAh
3S Pro: Snapdragon 430, 3Gb, 4100mAh
Korton, ik denk dat het een foute naamgeving van Ali is..
Als ik naar de specs kijk, gaat het in jouw link om een gewone 3S en geen 3S Pro:
De gewone 3S heeft 2GB RAM.Zanthr schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:18:
Google leverde niets op in de combinatie 3S en Pro.
Ik heb de 3GB versie besteld van de 3S. Maar ook die heet gewoon de 3S, in twee uitvoeringen: 2 en 3GB. http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_367775.html
Gefeliciteerd
Alleen heeft het niets met het bespreken van toestellen te maken maar hoort het thuis in \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.. Hier alleen ervaringen en discussie over fysieke toestellen zelf.
Gefeliciteerd
Alleen heeft het niets met het bespreken van toestellen te maken maar hoort het thuis in \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.. Hier alleen ervaringen en discussie over fysieke toestellen zelf.
[ Voor 47% gewijzigd door janvanduschoten op 04-08-2016 12:25 ]
Pro is dan ook geen officiële benaming.Zanthr schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:33:
Ik heb de 3GB versie besteld van de 3S. Maar ook die heet gewoon de 3S, in twee uitvoeringen: 2 en 3GB. http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_367775.html
De 3GB versie wordt vaak als pro aangeduid.

Nieuwe Meizu Pro 7 die er aan komt, ze mogen wel eens nieuwe designers aannemen want dit is echt niet origineel
Hier kan ik wel enthousiast over worden... Beetje jammer dat Carl Pei al heeft aangegeven dat dit gerucht niet waar is, met de gevleugelde woorden: "NO" #Rumorshutdown....
http://www.gsmarena.com/c...ni_finally-news-19769.php
Het ging mij hier om de officiële naamgeving van de Redmi 3S van 3GB, die niet Pro heet. Ik refereer tevens aan het feit dat de 3GB versie die ik heb besteld, gewoon 3S heet. Dus niet zo zeer de melding dat ik blij ben met deze of gene bestelling.Zanthr schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:33:
[mbr]Gefeliciteerd
Alleen heeft het niets met het bespreken van toestellen te maken maar hoort het thuis in \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.. Hier alleen ervaringen en discussie over fysieke toestellen zelf.[/]
De verschillend tussen de Pro en de S zijn vooral de Snapdragon 616 t.o.v. de 430. De laatste heeft een betere videochip. En onderaan de streep weinig voordeel..
[ Voor 9% gewijzigd door Zanthr op 04-08-2016 13:42 ]
Is nog maar de vraag of het echt niet waar is, kan ook gewoon damage control zijn om de verkoop van de OP3, die ze zelfs tijdelijk gaan stoppen om aan de vraag te kunnen voldoen, niet in te laten storten.Shoarma1998 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:31:
Hier kan ik wel enthousiast over worden... Beetje jammer dat Carl Pei al heeft aangegeven dat dit gerucht niet waar is, met de gevleugelde woorden: "NO" #Rumorshutdown....
Zo'n gerucht met screenshot komt ook ergens vandaan...
En, bevalt ie? Heb er namelijk ook 1 aangeschaft ;-)BastiaanNL schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:53:
Zojuist een UMI SUPER aangeschaft. 190E, niet gek voor de specs. Mochten meer mensen dit interessant vinden:
http://www.efox-shop.com/...-zoll-25d-cornin-g-305438
Nu 7-14 daagjes geduldig wachten...
Ik heb hem nu 2 dagen. Prima ding, wel groot en zwaar. En je moet hem niet kopen als je de GPS wil gebruiken.jernij schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:22:
[...]
En, bevalt ie? Heb er namelijk ook 1 aangeschaft ;-)
Verwijderd
Volgens Xiaomi zelf heet de 3Gb versie inderdaad niet de Pro, maar de 3S Prime. Toch wel een naamsverschil met de normale, maar geen pro.Zanthr schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:41:
[...]
Het ging mij hier om de officiële naamgeving van de Redmi 3S van 3GB, die niet Pro heet. Ik refereer tevens aan het feit dat de 3GB versie die ik heb besteld, gewoon 3S heet. Dus niet zo zeer de melding dat ik blij ben met deze of gene bestelling.
De verschillend tussen de Pro en de S zijn vooral de Snapdragon 616 t.o.v. de 430. De laatste heeft een betere videochip. En onderaan de streep weinig voordeel..
Had een letv sinds november, geweldig ding behalve batterij. Net zo groot en zwaar dus dat was ik gewend :-)418O2 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:26:
[...]
Ik heb hem nu 2 dagen. Prima ding, wel groot en zwaar. En je moet hem niet kopen als je de GPS wil gebruiken.
Met goede gps trouwens...
Batterij zou wel prima moeten zijn. Ik heb nog geen sim om het echt te testen, dus hoe hij in de praktijk is kan ik nog niet zeggen.jernij schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:55:
[...]
Had een letv sinds november, geweldig ding behalve batterij. Net zo groot en zwaar dus dat was ik gewend :-)
Met goede gps trouwens...
Vandaag terug gekomen van vakantie en mijn pakketje met een LeEco Le Max 2 geopend.
Maar hij is wel heel erg roze! Er is weinig goud meer in te ontdekken. Niet echt een mannelijke telefoon op deze manier.
Maar hij is wel heel erg roze! Er is weinig goud meer in te ontdekken. Niet echt een mannelijke telefoon op deze manier.
Gooi er een zwart hoesje omheen en niemand ziet het.ivo001 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 21:46:
Vandaag terug gekomen van vakantie en mijn pakketje met een LeEco Le Max 2 geopend.
ivo001 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 21:46:

dat had je van te voren toch ook wel kunnen zien? Rose Gold is net zo roze als bijv de iPhone of al die andere Rose Gold telefoons. In China wordt je doodgegooid met die Rose Gold modellen.
In de afbeeldingen die ik in reviews ervan had gezien leek hij iets donkerder, maar hij is dus echt zo roze. Had gehoopt dat hij een beetje dezelfde kleur zou hebben als een Le 1 die een vriend van me heeft. Echter kan ik hem gelukkig nog retourneren naar Oppomart. Wordt dan toch misschien een mi5, heb dan wel geen 800mhz 4G, maar eigenlijk zal 3g het grootse gedeelte van de tijd toch wel voldoen.Kenzi schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 03:41:
[...]
[afbeelding]
dat had je van te voren toch ook wel kunnen zien? Rose Gold is net zo roze als bijv de iPhone of al die andere Rose Gold telefoons. In China wordt je doodgegooid met die Rose Gold modellen.
OT:
Heeft er iemand op tweakers al de Vernee Apollo Lite besteld of ontvangen? Komt best wel goed uit deze review:
YouTube: Vernee Apollo Lite (Full Review) 5.5 Inch, Helio X20, 4GB RAM - PART...
s7ylerivo001 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:07:
[...]
OT:
Heeft er iemand op tweakers al de Vernee Apollo Lite besteld of ontvangen? Komt best wel goed uit deze review:
YouTube: Vernee Apollo Lite (Full Review) 5.5 Inch, Helio X20, 4GB RAM - PART...

Vernee is hetzelfde als Doogee, Bluboo en Elephone. Ok toestellen met support tot ze de volgende pre-order uitbrengen.
Ik heb 2 jaar de One Plus one gehad, en was toe aan iets nieuws.
Mijn oog was gevallen op de Ulefone Future, die ik nu sinds een kleine maand binnen heb.
Helaas zitten er wat problemen in deze telefoon, GPS verbinding valt vaak weg en geeft niet de juiste locatie door. Aangezien ik vaak op de weg ben en navigatie wel belangrijk vindt op mijn telefoon.
4g valt regelmatig weg, en langzame download snelheid ook in de stad.
Wifi download snelheid is 2 mbps up en 10 mbps down, terwijl ik met mijn One Plus een down haal van 50 mbps.
Ulefone heeft zelf toegeven dat de GPS niet kunnen fixen omdat het een hardware probleem is (metalen behuizing)
Nu ben ik opzoek naar een ander toestel, 1 met een goede GPS, 4G kpn 800mhz band 20 ondersteuning.
Voor de prijs van 200-250 euro.
Wie heeft er tips?
Mijn oog was gevallen op de Ulefone Future, die ik nu sinds een kleine maand binnen heb.
Helaas zitten er wat problemen in deze telefoon, GPS verbinding valt vaak weg en geeft niet de juiste locatie door. Aangezien ik vaak op de weg ben en navigatie wel belangrijk vindt op mijn telefoon.
Wifi download snelheid is 2 mbps up en 10 mbps down, terwijl ik met mijn One Plus een down haal van 50 mbps.
Ulefone heeft zelf toegeven dat de GPS niet kunnen fixen omdat het een hardware probleem is (metalen behuizing)
Nu ben ik opzoek naar een ander toestel, 1 met een goede GPS, 4G kpn 800mhz band 20 ondersteuning.
Wie heeft er tips?
1 tip; vraag het in het Mobile Aankoopadviesforum (zie rode kader onderaan).
Lijkt op spam, dus weg.
[ Voor 95% gewijzigd door janvanduschoten op 06-08-2016 18:40 ]
Verwijderd
Er is een aardige wildgroei aan toestellen in die prijsklasse. De Maya ziet er niet heel onaardig uit, mooi design. Maar de specs.... Ik zie geen reden om zo'n ding te kopen. Geef €100 uit en je hebt een vele malen betere telefoon.
[ Voor 38% gewijzigd door janvanduschoten op 06-08-2016 18:42 ]
heeft goede reviews? waar? want die link is weer zo'n typische review in ruil voor xx.
als je nou met goede reviews van xda etc komt.
en die video, een bluboo en homtom vergelijken? ze komen beide uit dezelfde fabriek rollen

[ Voor 21% gewijzigd door janvanduschoten op 06-08-2016 18:43 ]
Dan maken zowel Ulefone als Umi hun naam weer waar met de Future en de Super als ik de feedback hier lees op de laatste pagina's.dunn0w schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 00:10:
Wie heeft er tips?

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Bijzonder. Dan zou je verwachten dat andere metalen telefoons ook geen goede GPS ontvangst hebben...dunn0w schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 00:10:
Wie heeft er tips?
Dit omvat Ulefone en dergelijke 'zooi' wel weer mooi.dunn0w schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 00:10:
Waar smartphones juist steeds meer van metaal worden:
reviews: Vaarwel, smartphones van kunststof
Is dat natuurlijk geen reden om de GPS niet op orde te hebben, want het kan echt wel hoor.
Daarom moet je er dus ver weg van blijven.
Onlangs een Amigoo R300 gekocht, voor maar liefst €49,50. De overstap van een iPhone is het wel even wennen. Qua functionaliteit past hij helemaal bij mij (4G heb ik toch niet nodig).
Iemand anders ook ervaring met deze wegwerp-smartphone?
Specs: http://www.devicespecifications.com/en/model/deaf3bb1
Verwijderd
Vrij standaard, wel een aardige accu voor de prijs/specs, de meeste van die dingen hebben +-2000, hier zie ik 2800.berrydejager schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 14:38:
Onlangs een Amigoo R300 gekocht, voor maar liefst €49,50. De overstap van een iPhone is het wel even wennen. Qua functionaliteit past hij helemaal bij mij (4G heb ik toch niet nodig).
Dat scherm is wel afschuwelijk.... 960x540, waar zie je dat nou nog. Ik had toch minimaal voor een 720p scherm geopteerd.
Zoiets bijvoorbeeld: Is nog in presale maar komt er snel aan. 59 euro, 3000mah, 5,5 720p en 4G.
http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-homtom-ht17
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2016 15:01 ]
Hij vraagt om ervaringen en dan link je naar een telefoon die alleen nog maar presale is.Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 14:58:
[...]
Vrij standaard, wel een aardige accu voor de prijs/specs, de meeste van die dingen hebben +-2000, hier zie ik 2800.
Dat scherm is wel afschuwelijk.... 960x540, waar zie je dat nou nog. Ik had toch minimaal voor een 720p scherm geopteerd.
Zoiets bijvoorbeeld: Is nog in presale maar komt er snel aan. 59 euro, 3000mah, 5,5 720p en 4G.
http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-homtom-ht17
720P op 5,5" ? dan kan je pixels tellen.
1GB geheugen? dat is in deze tijd echt niet meer te doen

geef dan iets meer geld uit en koop een (ouder type) Redmi of Meizu
Verwijderd
Ik geef het als alternatief voor zijn 960x540 scherm (op 5,5inch!).Kenzi schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:08:
[...]
Hij vraagt om ervaringen en dan link je naar een telefoon die alleen nog maar presale is.
720P op 5,5" ? dan kan je pixels tellen.
1GB geheugen? dat is in deze tijd echt niet meer te doen![]()
geef dan iets meer geld uit en koop een (ouder type) Redmi of Meizu
Tuurlijk, dat geef ik hier iets hoger ook al aan, ik zou het nooit kopen. Geef 100 euro uit en je kan een prima degelijke telefoon kopen. Daar heb je een stuk langer plezier van dan zo'n 50 euro wegwerper. Op de lange duur is dat alsnog goedkoop=duurkoop.
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Batterij was prima, normaal gesproken de batterij leeg rond 23.00, maar bij deze Umi Super nog 57% over. Helaas viel het scherm uit na 2 dagen (op zwart) en nu maar wachten of ik mijn geld terugkrijg....418O2 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:59:
[...]
Batterij zou wel prima moeten zijn. Ik heb nog geen sim om het echt te testen, dus hoe hij in de praktijk is kan ik nog niet zeggen.
Jazeker, veel telefoon voor relatief weinig geld.jernij schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:22:
[...]
En, bevalt ie? Heb er namelijk ook 1 aangeschaft ;-)
Wel wat minpuntjes maar ze stellen me niet heel erg teleur:
- de hoeken van het scherm zijn niet perfect gecalibreerd, soms registreert hij het aanraken niet. (uiterste hoeken)
- Hij kan goed heet worden, maar ik woon dan ook in slovenie en het is hier 30+.
Wifi is erg sterk, waar mijn htc m7 geen bereik had rondom het huis heeft de umi dat wel.
Is je gps een beetje Oké? Als ik het vergelijk met mijn Nexus 5x is het echt slecht.BastiaanNL schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 22:56:
[...]
Jazeker, veel telefoon voor relatief weinig geld.
Wel wat minpuntjes maar ze stellen me niet heel erg teleur:
- de hoeken van het scherm zijn niet perfect gecalibreerd, soms registreert hij het aanraken niet. (uiterste hoeken)
- Hij kan goed heet worden, maar ik woon dan ook in slovenie en het is hier 30+.In het zonnetje kan hij echt goed warm worden. Aan de lader en met een applicatie open (zeg pokemon go voor het gemak) wordt hij ook snel erg warm. Maar geen prestatieverlies of iets anders, ik denk dat de hardware redelijk warm kan worden.
Wifi is erg sterk, waar mijn htc m7 geen bereik had rondom het huis heeft de umi dat wel.
Vergat ik te melden, gps is redelijk instabiel maar wel mee te werken.418O2 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 23:07:
[...]
Is je gps een beetje Oké? Als ik het vergelijk met mijn Nexus 5x is het echt slecht.
Ik wou hem als navigatiesysteem gebruiken, maar twijfel of het goed genoeg is.BastiaanNL schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 23:26:
[...]
Vergat ik te melden, gps is redelijk instabiel maar wel mee te werken.
Verwijderd
Dat gaat je veel irritatie opleveren, niet doen418O2 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 23:27:
[...]
Ik wou hem als navigatiesysteem gebruiken, maar twijfel of het goed genoeg is.
En bij Pokémon Go? Heb je daar last van de gps?Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 08:06:
[...]
Dat gaat je veel irritatie opleveren, niet doen
De GPS is gewoon slecht, dus bij alles wat GPS nodig heeft zal dat problemen opleveren.
Verwijderd
Tenzij je het niet erg vind constant over het beeld te verspringen....nichan schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 09:50:
[...]
En bij Pokémon Go? Heb je daar last van de gps?
Wellicht de ideale telefoon om je egg te hatchen

Ja. Heb het geprobeerdnichan schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 09:50:
[...]
En bij Pokémon Go? Heb je daar last van de gps?
En? Huilen met de pet op of komen je eieren nu sneller uit
Haha dat schiet dan wel lekker op.Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 09:59:
[...]
Tenzij je het niet erg vind constant over het beeld te verspringen....
Wellicht de ideale telefoon om je egg te hatchen
Je kan proberen met je wifi uitgeschakeld en ook de optie "scannen altijd beschikbaar" uit als die optie er is.
Bij een aantal telefoons verbeterde de stabiliteit aanzienlijk.
Bij een aantal telefoons verbeterde de stabiliteit aanzienlijk.

http://www.gizmochina.com...-oppo-r9-foreign-markets/
[ Voor 39% gewijzigd door Koning-Admiraal op 07-08-2016 13:47 ]
Leuk. Jammer dat de GPS waarschijnlijk brak is en UMI tegen de tijd dat hij uit komt alweer met de volgende release bezig is, waardoor problemen met deze weinig aandacht gaan krijgen. Ook de camera zal weinig mensen bekoren.
Bedankt voor de reacties (en het gezever over resoluties; bevalt prima want voldoet aan mijn functionele eisenpakket) op de Amigoo R300. De GPS werkt ook prima.
Maar niemand anders heeft een R300 (dat haal ik uit de verwijzigingen naar andere el-cleapo modellen)?
Maar niemand anders heeft een R300 (dat haal ik uit de verwijzigingen naar andere el-cleapo modellen)?
Wat is nu precies de bedoeling van deze post? Is het een goed toestel? Of juist een slecht toestel? En waarom juist goed/slecht/ (on) aantrekkelijk?
Het posten van enkel een plaatje/ video en een linkje voegt niets toe zonder argumentatie.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Zou het niet doen. Alle Umi telefoons hebben GPS problemen.418O2 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 23:27:
[...]
Ik wou hem als navigatiesysteem gebruiken, maar twijfel of het goed genoeg is.
GPS van de Ulefone Future ook onbruikbaar. Veel klachten over.
[ Voor 6% gewijzigd door Gerard4 op 07-08-2016 17:11 ]
Een collega van.me heeft een Umi Zero en die is wel tevreden met de gps ervan.
Verbaast mij want dat is nog een chipset van een paar generaties terug.
Vraag je dat aan alle toestellen die nog niet uit zijn? Het heeft een 6 inch amoled scherm, helio p10, 6gb ram usb c poort en de rest is nog niet bekend. Maar ziet er redelijk oké uit voor het bedrag van ongeveer €200,- euro.janvanduschoten schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:21:
[...]
[mbr]Wat is nu precies de bedoeling van deze post? Is het een goed toestel? Of juist een slecht toestel? En waarom juist goed/slecht/ (on) aantrekkelijk?
Het posten van enkel een plaatje/ video en een linkje voegt niets toe zonder argumentatie. [/]
Welke telefoon ~€250-300 kan ik goed gebruiken voor navigatie dus met een goede/stabiele GPS? Moet ik dan naar Huawei kijken of zijn er ook mog andere opties?Gerard4 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:10:
[...]
Zou het niet doen. Alle Umi telefoons hebben GPS problemen.
GPS van de Ulefone Future ook onbruikbaar. Veel klachten over.
👉🏻 Blog 👈🏻
Nee, maar het posten van een filmpje en een linkje zonder verdere informatie voegt niet veel toe. De info die je er nu bijgeeft maakt het wel interessanter. Dat had je gewoon bij je post kunnen vermelden. Mocht je verder willen discussiëren dan in Jorgen in "Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile", niet hier.Diederik-Jan schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 19:58:
[...]
Vraag je dat aan alle toestellen die nog niet uit zijn? Het heeft een 6 inch amoled scherm, helio p10, 6gb ram usb c poort en de rest is nog niet bekend. Maar ziet er redelijk oké uit voor het bedrag van ongeveer €200,- euro.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Xiaomi, OnePlus, dat soort merken. In ieder geval niet de Elephones, Ulephones of Umi's.kraades schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 20:06:
[...]
Welke telefoon ~€250-300 kan ik goed gebruiken voor navigatie dus met een goede/stabiele GPS? Moet ik dan naar Huawei kijken of zijn er ook mog andere opties?
Mijn Letv x600 deed het ook goed, kon iets minder goed tegen water helaasdutchgio schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 20:37:
[...]
Xiaomi, OnePlus, dat soort merken. In ieder geval niet de Elephones, Ulephones of Umi's.
Goed bedoeld. Maar maak de volgende keer even een TR aan.
[ Voor 83% gewijzigd door rens-br op 08-08-2016 08:56 ]
Goed bedoeld. Maar maak de volgende keer even een TR aan.
[ Voor 74% gewijzigd door rens-br op 08-08-2016 08:56 ]
Na wat filmpjes en reviews te lezen heb ik knoop doorgehakt en ga voor de Remdi 3s prime. Ik heb getwijfeld over de Redmi note 3 pro maar de uiteindelijke doorslag heeft voor mij toch de afmeting gegeven. 5 inch kan ik beter met een hand bedienen dan de 5.5 inch. Nu nog even kijken waar leuke aanbieding is
Ik wilde de Redmi 3 Note Pro kopen maar ik vind 5.5 inch te groot dus heb ik deze telefoon nog niet gekocht. Redmi 3S heb ik ook daarom overwogen. Ik wacht nu op de Redmi Pro Mini....echter weet ik niet hoever de geruchten waar zijn dat deze er gaat komen. Is er al wat meer bekend?hopiconjo schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:21:
Na wat filmpjes en reviews te lezen heb ik knoop doorgehakt en ga voor de Remdi 3s prime. Ik heb getwijfeld over de Redmi note 3 pro maar de uiteindelijke doorslag heeft voor mij toch de afmeting gegeven. 5 inch kan ik beter met een hand bedienen dan de 5.5 inch. Nu nog even kijken waar leuke aanbieding is
De ulefone power doet dit goed. De wifi van de power is ook erg goed.dutchgio schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 20:37:
[...]
Xiaomi, OnePlus, dat soort merken. In ieder geval niet de Elephones, Ulephones of Umi's.
In zijn verdediging, over de GPS van het Power-model zijn weinig klachten te vinden. Die er zijn lijken gerelateerd aan de laatste update naar Android 6.0.dutchgio schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:48:
Zolang je het zelf maar geloofd.
Het is natuurlijk niet uitgesloten dat een merk met een slechte reputatie op een bepaald vlak op een bepaald moment een toestel uitbrengt dat wel goed functioneert op dat aspect.
Of hij heeft gewoon een goed exemplaar te pakken, dat kan ook. Hoe het ook zit, ik zou het er niet op gokken. GPS moet gewoon snel een fix hebben en 100% betrouwbaar zijn, dat is voor mij essentieel als ik een telefoon koop.
Ok ok. Wordt saai... Dat xiaomi elke dag zo'n beetje iets nieuws uitbrengt. Maar ach... De redmi 4: http://m.gsmarena.com/xia...dragon_625-news-19851.php
Einde van het jaar pas. Zal ook wel gewoon januari worden.Shoarma1998 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 18:40:
Ok ok. Wordt saai... Dat xiaomi elke dag zo'n beetje iets nieuws uitbrengt. Maar ach... De redmi 4: http://m.gsmarena.com/xia...dragon_625-news-19851.php
Lijkt iets eerder te worden...Momus schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:21:
[...]
Einde van het jaar pas. Zal ook wel gewoon januari worden.
http://www.gizmochina.com...august-25-snapdragon-625/
Waarschijnlijk al een keer genoemd maar hier een leuke tool om te testen of een
Chinese telefoon bij je provider werkt
http://willmyphonework.net/
Don
Chinese telefoon bij je provider werkt
http://willmyphonework.net/
Don
Voor als je niet 2 4g fequenties kunt onthouden erg handig ja..
Ook handig als je op vakantie gaat.
Weet je wat je kan verwachten.
Weet je wat je kan verwachten.
Jij komt altijd zo lekker sarcastisch over.. heerlijk blijf zo doorgaan :-)dutchgio schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:24:
Voor als je niet 2 4g fequenties kunt onthouden erg handig ja..
Waarom hebben Chinese telefoons geen 800mhz-band? Is dat regelgeving?
Geen nut in China gok ik, ze maken de foons niet voor de Europese markt?nichan schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:06:
Waarom hebben Chinese telefoons geen 800mhz-band? Is dat regelgeving?
Leeco le2s
Snapdragon 821
8GB
2k scherm
En bezelles

Snapdragon 821
8GB
2k scherm
En bezelles

Als het net werkt als bij andere LeEco's dan is het bezelles tot het scherm aanstaat.Diederik-Jan schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:25:
Leeco le2s
Snapdragon 821
8GB
2k scherm
En bezelles
[afbeelding]
[afbeelding]
Als je goed kijkt is het scherm curved, dat kan nooit dikke bezels hebben. Zodra dat er zit kun je er vanuit gaan dat het beperkt is.hsst schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:59:
[...]
Als het net werkt als bij andere LeEco's dan is het bezelles tot het scherm aanstaat.
[ Voor 9% gewijzigd door Koning-Admiraal op 11-08-2016 23:16 ]
Ik zie vooral 2,5d glas. Als daarmee hetzelfde wordt bedoelt, dan klopt het. Dit is echter niet hetzelfde als edge glas bij Samsung. In dit geval verwacht ik dus zwarte randen als je het scherm aan zet.Diederik-Jan schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:15:
[...]
Als je goed kijkt is het scherm curved, dat kan nooit dikke bezels hebben. Zodra dat er zit kun je er vanuit gaan dat het beperkt is.
De GPS van de UMi C1 was ook goed, echter geldt het volgende voor zo goed als alle (budget) telefoons: binnenshuis is het bereik slecht, buitenshuis hebben ze prima ontvangst als je het werk puur door de GPS uit laten voeren (als je gebruik maakt van telefoon palen en wifi verbindingen, dan is het resultaat nog accurater).Mehari72 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:50:
Een collega van.me heeft een Umi Zero en die is wel tevreden met de gps ervan.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Nu hopen dat de le2s in fatsoenlijke kleuren uit komt.
De le max 2 was eigenlijk perfect voor me, maar die roze kleur kon echt niet.
De le max 2 was eigenlijk perfect voor me, maar die roze kleur kon echt niet.
Mijn THL T7 heeft de vakantie niet overleefd, ernstig geval van "bendgate". Op een gegeven moment haalde ik hem uit mijn broekzak en was hij een beetje verbogen en daardoor (vermoed ik) was het scherm kapot. Erg jammer want het toestel beviel verder prima.
Nubia en Ulefone hebben precies hetzelfde. Of te wel de bezel loopt tot aan de rand. Grote bezels aan de zijkanten zullen er dus hoogstwaarschijnlijk niet zijn.Kiswum schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 07:13:
[...]
Ik zie vooral 2,5d glas. Als daarmee hetzelfde wordt bedoelt, dan klopt het. Dit is echter niet hetzelfde als edge glas bij Samsung. In dit geval verwacht ik dus zwarte randen als je het scherm aan zet.

[ Voor 12% gewijzigd door Koning-Admiraal op 13-08-2016 09:55 ]
De super krijgt in de auto ook geen goede fix. Dan is de gps onbruikbaar imoKiswum schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 07:13:
[...]
De GPS van de UMi C1 was ook goed, echter geldt het volgende voor zo goed als alle (budget) telefoons: binnenshuis is het bereik slecht, buitenshuis hebben ze prima ontvangst als je het werk puur door de GPS uit laten voeren (als je gebruik maakt van telefoon palen en wifi verbindingen, dan is het resultaat nog accurater).
Mijn huidige telefoon (ZTE z9 mini) heeft echt een hele goede GPS. Daardoor overal en altijd te gebruiken voor navigatie (auto/motor/fiets/wandelen).
Ik zou wel willen overstappen naar een nieuwer model, maar ben ook een beetje huiverig dat de GPS slechter zou kunnen zijn...
Ik zou wel willen overstappen naar een nieuwer model, maar ben ook een beetje huiverig dat de GPS slechter zou kunnen zijn...
GPS van de Axon mini is perfect.djiedjee schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:33:
Mijn huidige telefoon (ZTE z9 mini) heeft echt een hele goede GPS. Daardoor overal en altijd te gebruiken voor navigatie (auto/motor/fiets/wandelen).
Hier hebben we het Mobile Aankoop Advies topic voor
[ Voor 85% gewijzigd door PaT op 12-08-2016 21:17 ]
Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!
Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.
Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!
Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.
Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html