Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bvapple
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 14-01 22:16
Mede-auteur:
  • Dejagan
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 00:04

Dejagan

Xiaomi zette met de Mi Notebook Air een eerste stap op de markt van de Notebooks.
Ondertussen heeft Xiaomi al meerdere modellen, in 3 verschillende schermgroottes. 12" 13,3" en 15,6"
De grote verschillen zitten hem naast de schermgroottes in de CPU die steeds vernieuwd wordt naarmate er een nieuwe generatie Intel Core processor gelanceerd wordt.
Verder zijn de notebooks ook nog in verschillende kleuren te verkrijgen.

Schermgroottes12 inch - 13,3 inch - 15,6 inch
CPU12,5" Intel Core m3 processor M3-6Y30 en M3-7Y30
13,3" Intel Core i5-6200U (2016), i5-7200U (2017 fingerprint)
13,3" Ultimate Edition: i7-6500U
13,3" Fingerprint Sensor: i7-7500U
15,6" Notebook Pro: i5-8250U en i7-8550U
GPU12,5": Integrated Graphics
13,3": NVIDIA GeForce GT940MX (i5-6200U) - NVIDIA GeForce MX150 (i5-7200U)
13,3" Ultimate Edition: NVIDIA GeForce GT940MX
13,3" Fingerprint Sensor: NVIDIA GeForce MX150
15,6" Notebook Pro: NVIDIA GeForce MX150 (beide modellen)
RAM12,5": 4 GB DDR3L (SODIMM) (M3-6Y30) - 4 GB of 8GB DDR3L (M3-7Y30)
13,3": 8GB DDR4L (SODIMM) (alle modellen)
13,3" Ultimate Edition (SODIMM): 8GB DDR4L
13,3" Fingerprint Sensor: 8GB DDR4L (SODIMM)
15,6" Notebook Pro: 8GB of 16GB DDR4L (SODIMM
SSDIn alle modellen is er keuze tussen 128 GB of 256 GB SSD. In alle modellen zijn zowel een M.2 PCIe slot als eenM.2 SATA slot aanwezig. De 13,3" en 15,6" hebben een Samsung PM951 (2016) of PM961 PCIe SSD. De 12,5" heeft standaard een SATA M2 SSD, de vrije slot kan gebruikt worden voor een tweede harde schijf. De Notebook pro heeft een tweede slot waar PCIe SSD's ook in werken.
NetwerkAllemaal 802.11 a//b/g/n/ac WiFi en Bluetooth 4.1
OS en OfficeEr wordt een Chinese versie van Win10 geleverd. Via deze handleiding kom je te weten hoe je hem in het Engels kan instellen zonder verlies van je licentie. De office licentie die bij de Notebook Pro krijgt kan je overzetten door Freakster86 in "[Mi Notebook Air] Aankoop, levertijden en prijzen" te volgen
Connectivity12,5": 1x USB 3.0 - 1x USB 3.1 Type-C - HDMI - 3,5 mm audio port
13,3": 2x USB 3.0 - USB 3.1 Type-C - HDMI - 3,5 mm audio port
13,3" Ultimate Edition: 2x USB 3.0 - 1x USB 3.1 Type-C - HDMI - 3,5 mm audio port
13,3" Fingerprint Sensor: 2x USB 3.0 - 1X USB 3.1 Type-C - HDMI - 3,5 mm audio port - Fingerprint Sensor
15,6" Notebook Pro:
Drivers Drivers zijn hier te vinden. (helaas Chinees maar de plaatjes geven duidelijk genoeg aan welke driver het is. ;) )
AankoopkanalenTe koop via de gekende verkoopkanalen (bv. Banggood - Gearbest - iBuyGou
Probleem met verloopadapterIn het topic werd regelmatig gemeld dat de verloopadapter van de Chinese stekker naar de EU stekker los zit. Dit kan opgelost worden door een beetje secondelijm of door het volgende SolidWorks stukje aan te kopen via deze link op eBay. Heb je het geluk in bezit van een een 3d printer te zijn? Dan kan je hier de modelbestanden vinden voor dit verloopstukje!
Type-C opladersHet is opletten geblazen met het gebruik van third party Type-C adapters. Best kies je een adapter die goedgekeurd is door Benson Leung die ze allemaal test. Zorg ervoor dat je een 65w adapter koopt, 45 w werkt ook maar betekent dat er bij veel energiegebruik kloksnelheden omlaag gaan. Als je liefst een adapterblokje op de grond hebt is de Lenovo 4X20M26272 65w usb-c adapter een prima optie. Check zeker deze post in het topic WeaZuL in "Mi Notebook Air"
Kortingsbonnen GearbestEen verzameling van kortingsbonnen bij Gearbest kan je vinden op deze pagina van het Fok.nl forum http://forum.fok.nl/topic/2398709 Met dank aan @2green voor deze tip.
Behouden van je ProductkeyEerst je laptop met de Chinese Windows versie installeren en daarna inloggen met je Microsoft Account. Voor de zekerheid best nog even in cmd volgend commando uitvoeren "wmic path SoftwareLicensingService get OA3xOriginalProductKey" Hiemee verschijnt je licentiecode die je kan gebruiken moest het toch falen...Dan gewoon met de Media Creation Tool een bootable USB maken. Let erop dat je tijdens de installatie niet voor Single Language kiest. Tijdens de installatie gewoon aanvinken dat je geen Product key hebt. Na de installatie eventjes inloggen met je Microsoft Account en je laptop is geregistreerd. Mocht het foutlopen heb je dankzij het commando toch nog je Product key.

Terug naar Inhoudsopgave

Zoals jullie ongetwijfeld al gemerkt hebben ben ik geen held in Topic startposts maken (zeker niet als je kijkt hoe lang ik het al beloofd heb ;-) ). Als iemand hem wil verbeteren, aanvullingen heeft,... Gelieve mij een berichtje te sturen dan maak ik je beheerder.
Het is absoluut niet simpel om alle versies van de laptops bij te houden en specs vinden is niet altijd even simpel. Laat me dus gerust iets weten ! Ook ben ik geen held in het maken van een mooie lay-out in UBB-code dus:
Met dank aan @rens-br voor de lay-out !

VersieDatumAanpassingen
V1.01/10/2017Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Dejagan wijzigde deze reactie 27-12-2017 16:11 (180%)

Mi 5S - Google Pixel C - Asus ROG G752VY

• soskes
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15-01 22:41
Uitgaande dat de genoemde prijs echt ook de prijs wordt is dit wel een heel erg interessante laptop zeg. Enkel de 13" is voor mij altijd een vraagteken. Is dit groot genoeg?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kees Klaassen
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13:22
Leuke laptop maar §681 is de kale prijs. Daar komt nog vendor marge bij en mogelijke invoerkosten/belasting bovenop. Dan ben je beter af met de Yoga 710 die bovendien een i7 heeft.

• sanderinozie
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 09:48
Ook jammer dat de laptops boven de §400 zitten. Anders ging ik direct iemand om mij heen zoeken die vakantie aan het houden was in China om mee te nemen. Maar boven de §400 mag niet belastingvrij worden meegenomen van vakantie :(.

• Frietsaus
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Ja die kale prijs ga je hem natuurlijk nooit voor krijgen. Prijzen bij Ibuygou zijn EUR 788 voor de 13,3" en EUR 571 voor de 12,5" versie. Dat is exclusief verzending a EUR 40 via DHL en als je slim bent neem je ook de import en BTW protectie er bij voor bijna EUR 30.

Ondanks de prijzen vind ik ze nog steeds interessant overigens, ze zijn erg mooi en zien er degelijk uit. Ik ben persoonlijk wel geinteresseerd in de 12,5" versie omdat ik niet zo'n behoefte heb aan die GeForce GPU en een Skylake Core M wel snel genoeg is voor wat ik er mee wil. Absoluut een betere koop dan bijvoorbeeld een lelijke Asus UX305 in mijn ogen.

Als de kwaliteit vergelijkbaar is met hun telefoons, waar ik meerdere positieve ervaringen mee heb, dan moet het met deze laptops ook wel goed zitten.

Frietsaus wijzigde deze reactie 02-08-2016 15:49 (23%)

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-01 15:29

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Maar waarom dan een aparte Nvidia GPU erin?

http://www.notebookcheck....Force-940MX.156033.0.html

Dat ding kan nauwelijks games spelen, en waarschijnlijk was je dan even goed af geweest met een iGPU bij de Intel.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• koentjuh1987
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 05-01 11:52
Vind het een mooie laptop die ze uitbrengen maar willen ze mee in het segment van Apple? Waarom daar dan je launch mee aftrappen. X% kleiner dan de MacBook air etc... Valt nog mee dat ze niet de prijzen van Apple meegeven en zeggen y% goedkoper dan een gelijkwaardige MacBook air.

Maar voor de laptop markt denk ik dat ze een mooi product in handen hebben. Vraag is alleen gaan ze hier echt potten mee breken? Zijn ze echt zo speciaal of exclusief dat mensen het aanzet tot het kopen van deze laptops. In China zal dat wel goedkomen. Maar denk dan meer aan de Europese markt. Kunnen ze hier voldoende after market service voor de laptops bieden of wordt alles teruggestuurd naar China ter reparatie...
Maar ik volg de ontwikkelingen graag. Ondanks dat ik zelf bij voorkeur Apple apparatuur gebruik zie ik wel mogelijkheden al is de markt wel zo verzadigd met diverse aanbieders dat ik me afvraag of ze echt een voet tussen de deur krijgen en voldoende marktaandeel pakken om ook dit traject verder te ontwikkelen met het oog op de toekomst.

Drive the way you like, the way you want and make it happen...

• Frietsaus
  • Niet online
Ik verwacht niet dat dit model in Europa officieel geleverd zal worden. Xiaomi heeft nog geen plannen om uit te breiden naar Europa. En zodra ze hier officieel te koop zijn zullen de prijzen ook een stuk hoger liggen vermoedelijk.

• Wouter Lucassen
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
quote:
Jeroenneman schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:53:
Maar waarom dan een aparte Nvidia GPU erin?

http://www.notebookcheck....Force-940MX.156033.0.html

Dat ding kan nauwelijks games spelen, en waarschijnlijk was je dan even goed af geweest met een iGPU bij de Intel.
Dat is niet helemaal waar. Om aan gelijke gpu prestaties te komen moet je denken aan de intel iris iGPUs van intel. Hd 530/540. Deze cpus zijn ontzettend kostbaar. Je kan best een leuk spelletje spelen op deze kaart, al is dat vrijwel beperkt tot het maxen van een moba en een moderne game op lage instellingen. Ik welkom iig zon ultra portable met een dedicated gpu voor een betaalbare prijs!!! (Lees: geen surface book) ik snap je probleem echt niet. Van welke ultraportable die geen surface book of high end sp4 is kun je nu zeggen dat ze overwatch met prima instellingen kunnen spelen?

Wouter Lucassen wijzigde deze reactie 03-08-2016 18:10 (9%)

• kliklakloe
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23-10-2017
Ik heb veel interesse in deze laptop mits de prijs onder de 800 kan blijven, ik ben echter totaal niet thuis in het importeren van spullen.
Ik vraag me af of iemand me in de juiste richting kan wijzen waar ik deze laptop vandaan zou kunnen halen.

• NSG
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15-01 19:18

NSG

Je weet niks!

Het is dat ik al in bezit ben van een mooie HP Spectre x360 met soortgelijke specs.. Maar wat een mooi ding zeg!

• bootism
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22-01-2017
Echt een mooi apparaat, ben benieuwd of die ook naar Europa komt en zo ja wanneer en wat het ding moet kosten.

• Dutch_guy
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 11-01 14:58

Dutch_guy

WYSIWYG

Hier veel info, foto's etc.: http://en.miui.com/type-106-792.html

Ben ook benieuwd waar deze straks eventueel te koop is.

Pay peanuts get monkeys !

• Frietsaus
  • Niet online
quote:
kliklakloe schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:33:
Ik heb veel interesse in deze laptop mits de prijs onder de 800 kan blijven, ik ben echter totaal niet thuis in het importeren van spullen.
Ik vraag me af of iemand me in de juiste richting kan wijzen waar ik deze laptop vandaan zou kunnen halen.
Dat wordt lastig, want de meeste resellers gooien er al een bedrag bovenop. De goedkoopste 13" die ik ben tegengekomen is 760 euro op Gearbest.com en dat is uiteraard zonder eventuele importkosten en belasting.

Ik heb zelf besloten hem te bestellen, toch de 13" variant want 4GB niet-uitbreidbaar geheugen is niet echt toekomstgericht. Grote gok omdat er nog vrij weinig van bekend is, iBuyGou kan me nog niet eens vertellen hoe ze de garantieafhandeling gaan regelen. Onder de 800 euro gaat het helaas niet worden overigens, ik was met een import- en belastingverzekering 860 euro kwijt (iBuyGou, de enige partij waar ik al positieve ervaring mee heb).

Ik heb ook de Lenovo S710 (849 euro) overwogen, maar ik vind het geen mooie laptop. En verder is er in deze prijsklasse niks wat me aanspreekt met dit gewicht.

Frietsaus wijzigde deze reactie 08-08-2016 18:58 (4%)

• Wouter Lucassen
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
Schrijf je een mooie review als je hem in je bezit hebt? Ik ben erg benieuwd :)

• MedionAkoya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 15-01 21:54

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Waarom heeft het een dubbele maar wel verschillende fans? Zitten ze aan een enkele heatsink heat pipe vast?
Ik vermoed dat er aan de achterkant nog ventilatiegaten komen.

Macbook Air 13 inch heeft volgens mij geen Nvidia.

MedionAkoya wijzigde deze reactie 08-08-2016 23:44 (19%)

Civiele Techniek...nog bezig

• Frietsaus
  • Niet online
quote:
Wouter Lucassen schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:38:
Schrijf je een mooie review als je hem in je bezit hebt? Ik ben erg benieuwd :)
Als ik hem binnen heb zal ik dat zeker doen. :)
quote:
MedionAkoya schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:59:
Waarom heeft het een dubbele maar wel verschillende fans? Zitten ze aan een enkele heatsink vast?
Ik vermoed dat er aan de achterkant nog ventilatiegaten komen.
Het is een heatpipe met daaraan een heatsink waar weer twee fans aan zitten, een kleine en een grotere fan. Waarschijnlijk verschillende fans omdat er geen ruimte is voor twee grote fans.

Frietsaus wijzigde deze reactie 08-08-2016 22:53 (53%)

• Dutch_guy
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 11-01 14:58

Dutch_guy

WYSIWYG

quote:
Frietsaus schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 18:55:
[...]
Ik heb ook de Lenovo S710 (849 euro) overwogen, maar ik vind het geen mooie laptop. En verder is er in deze prijsklasse niks wat me aanspreekt met dit gewicht.
Ik heb precies hetzelfde. Ik vind deze ook mooier dan de S710. Ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen. Is er in het algemeen iets te zeggen over de kwaliteit van Xiaomi producten?

Pay peanuts get monkeys !

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb ervaring met een reeks van hun telefoons (Mi2S, Mi3, Mi4C, Redmi) en daar heb ik nooit hardwarematige problemen mee gehad. Daarnaast heb ik nog een Powerbank 10400mah en die werkt ook uitstekend. De software was soms wel wat matig, maar goed deze laptops draaien gewoon Windows 10 dus daar verwacht ik niet zoveel gedoe mee.

• vincentvanv
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 20-11-2017
Heb je zicht op wanneer je de 13" binnen hebt? Zelf zit ik te twijfelen of ik de 13" zal gaan bestellen.
Wat mij nu voornamelijk tegenhoudt is de onduidelijkheid over de garantieafhandeling.
Daarnaast geeft het mij wel een wat bittere smaakt dat de notebook voor ons §200,- duurder uitkomt, wat overigens prima te verklaren valt.

• Frietsaus
  • Niet online
Nee hij is namelijk ook nog niet te koop in China, alleen de 12,5" is op 2 augustus kort in de verkoop geweest. De volgende ronde is geloof ik 16 aug en daar zit voor zover ik kan zien de 13" nog niet bij.

Edit:
Overigens voor geÔnteresseerden, let er op dat hier Windows 10 Home Single Language op staat in het Chinees. Dat betekent dat je geen andere taal kunt kiezen dan Chinees. Ook kun je niet een normale Windows 10 Home installeren, die activeert namelijk niet. Voor mij persoonlijk geen probleem, daar ik nog een ongebruikte Windows 10 Pro licentie heb liggen, maar voor anderen is dit mogelijk een issue.

Frietsaus wijzigde deze reactie 11-08-2016 17:46 (50%)

• Update94
  • Laatst online: 11-01 20:24
Ik ben vandaag maar de Xiaomi store in Beijing geweest, hier hadden ze er van elk model 2 staan om te testen.

Kwa bouwkwaliteit voelen ze beide stevig aan. Iets steviger zelfs dan de Macbook Air van mijn vriendin naar mijn mening. De afwerking is wel wat minder goed dan die van de Macbook. Zo zijn de aansluitingen bijvoorbeeld niet zo netjes afgewerkt als bij de Macbook.

Ik heb een aantal benchmarks gedownload en achter elkaar laten draaien terwijl hwInfo64 aan stond op het 13.3 inch model. Hierbij heb ik de temperaturen niet boven de 70 graden weten te krijgen (zowel cpu als gpu). De fans waren niet echt hoorbaar maar dat was moeilijl oordelen want de winkel was redelijk druk en het was niet echt stil.

Het scherm was naar mijn mening in orde, maar het sprong er ook niet uit ten opzichte van andere schermen. Ik heb onvoldoende inzicht om hier over in detail te gaan.

Ten slotte over de accu, ik heb op beide modellen gebrowsed tot de accu van 100% tot 90% was gegaan. Dit ging op beide modellen helaas vrij snel. Hierbij stond de helderheid op 50% (de browser was Microsoft Edge). Windows schatte de tijd dat de batterij nog mee ging toen de accu's op 90% stonden op nog geen 4 uur voor het 13.3 inch model en nog geen 5 uur voor het kleinere model. Dit heeft mij er op dit moment van weerhouden er een te kopen.

Ook nog interessant om te melden, degene die naast mij het andere 13.3 inch model stond te testen (ook benchmarks) kreeg een blue screen of death "critical structure corruption". Na wat zoeken op Google geloof ik echter dat dit een software issue is/was. (Iedereen kon ook alles installeren en er stond al flink wat bloatware op).

In China kun je hem trouwens op taobao.com al wel gewoon kopen en ik heb beide modellen ook een paar keer te koop gezien op de officiŽle Xiaomi site. Meestal rond 10 uur 's ochtends lokale tijd.

Update94 wijzigde deze reactie 11-08-2016 20:36 (4%)

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-01 15:29

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[quote]Update94 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 20:33:

Ten slotte over de accu, ik heb op beide modellen gebrowsed tot de accu van 100% tot 90% was gegaan. Dit ging op beide modellen helaas vrij snel. Hierbij stond de helderheid op 50% (de browser was Microsoft Edge). Windows schatte de tijd dat de batterij nog mee ging toen de accu's op 90% stonden op nog geen 4 uur voor het 13.3 inch model en nog geen 5 uur voor het kleinere model. Dit heeft mij er op dit moment van weerhouden er een te kopen.

Ik zou daar persoonlijk echt 0,0 waarde aan hechten. Op mijn Dell laptop zegt Windows in het begin altijd dat ie maar 2 uur mee zou gaan, ergens rond de 60% nog 5 uur, rond de 40% weer 4 uur, en vervolgens schat ie de laatste 15% weer op anderhalf uur.

In de realiteit kan ik er prima een hele dag op werken met browsing en Word of Excel.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Update94
quote:
Jeroenneman schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 20:40:
[quote][b][message=47938629,noline]

Ik zou daar persoonlijk echt 0,0 waarde aan hechten. Op mijn Dell laptop zegt Windows in het begin altijd dat ie maar 2 uur mee zou gaan, ergens rond de 60% nog 5 uur, rond de 40% weer 4 uur, en vervolgens schat ie de laatste 15% weer op anderhalf uur.

In de realiteit kan ik er prima een hele dag op werken met browsing en Word of Excel.
Ah, ik heb op dit moment een BTO met een 4700mq en een 780M en op de een of andere manier schat die nooit de accu tijd. Dus ik ben er niet zo bekend mee. Dit geeft me dan wel weer hoop dat de accu toch beter is dan mijn eerste indruk.

Een Ultrabook zou voor mij een mooie toevoeging zijn omdat deze draagbaarder is, maar dan moet hij ook wel echt een "dag" mee kunnen. Hieronder valt voor mij ook een paar keer software compileren/builden maar het is meerendeel inderdaad gewoon tekst verwerken.

Omdat je hem met usb-c op kan laden kon ik hem ook met mn battery pack opladen (getest met 20.000 mAh Xiaomi battery pack). De 2.1A die deze uitgeeft is echter niet genoeg om hem op te laden en te gebruiken of te gebruiken als de interne accu helemaal leeg is.

Ik ben hier nog twee weken dus ik heb nog even om er over na te denken en misschien een aantal goede uitgebreide reviews af te wachten die er nu nog niet lijken te zijn.

• Frietsaus
  • Niet online
quote:
Update94 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 20:33:In China kun je hem trouwens op taobao.com al wel gewoon kopen en ik heb beide modellen ook een paar keer te koop gezien op de officiŽle Xiaomi site. Meestal rond 10 uur 's ochtends lokale tijd.
Kijk, dat is goed nieuws. Op het Chinese MIUI forum kon ik vaag opmaken dat de 13,3" nog niet in te verkoop was gegaan maar dat is dus niet helemaal waar.

Op YouTube komen steeds meer unboxings en reviews van de 12,5" dus dat loopt inmiddels wel redelijk denk ik, maar nog verdacht weinig van de 13,3".

Over de batterij kan ik ook wat terugvinden op het Chinese MIUI forum, die is inderdaad niet zoals Xiaomi adverteert, maar dat had ik ook niet verwacht eigenlijk. Nu weet ik dat accuduur in Windows 10 soms sowieso wat matig is, dus misschien moet dat allemaal nog wat settelen.

Frietsaus wijzigde deze reactie 11-08-2016 21:01 (18%)

• Update94
Ik heb nog iets verder naar de accu gekeken, om tot de 9.5 uur te komen bij het 13.3 inch model hebben ze de Mobile Mark 2014 gebruikt.

Ter vergelijking, een Dell XPS 13 met een 6200U (zelfde processor) en een grotere accu 56wHR tegenover 40 wHR voor de Xiaomi scoort daar 18 uur. Dell vermeldt daar zelf wel het volgende bij:
quote:
Based on testing using the Mobile Mark 2014 battery life benchmark test. For more information about this benchmark test, visit www.bapco.com. Test results should be used only to compare one product with another and are not a guarantee you will experience the same battery life. Battery life may be significantly less than the test results and varies depending on your product’s configuration, software, usage, operating conditions, power management settings and other factors. Maximum battery life will decrease with time and use.
EDIT: Ik kwam dit tegen in het Dell XPS Topic: Hierbij betreft het dan wel een andere cpu zoals beschreven, maar dit verwacht ik persoonlijk ook van de Mi Notebook 13.3, misschien zelfs iets minder.
quote:
Rrreutel schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:13:
Beetje gezocht naar de verwachtte accuduur van mijn bestelde xps 15 FHD/56Wh, ik vond deze post waar iemand een testje had gedaan (met i7 ipv i5, maar die hebben beiden zelfde TDP van 45W geloof ik)

Batterij verbruik in het kort:
50% brightness, balanced powerplan, fullscreen film met geluid aan (Hulu): ongeveer 4h 13m.
zelfde met ong. 33% brightness, powersave powerplan: 4h 22m
idle, no sleep, powersave powerplan, scherm uit: 7h 28m (is dus zeker niet representatief voor normaal gebruik, maar soort van bovengrens aan accuduur)

edit:
Een andere gebruiker noemt met 'normaal gebruik' ongeveer 5h 30m (FHD,56Wh).

in de MS store staat bij de Signature editions (met 4K, 84Wh) vermeld: "up to 10 hours", met bij het sterretje: *Based on Dell Lab testing. Battery life varies by configuration, operating conditions, and other factors. Diverse review sites vermelden zelfs dat Dell een batterylife van 10-17h opgeeft! #sjoemelsoftware ;)

Update94 wijzigde deze reactie 12-08-2016 09:38 (45%)

• Ryatzu
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 13:20

Ryatzu

Nintendo FC: SW-7206-7059-7605

Is er al iets bekend over het draaien van linux distro's zoals ubuntu?

• Frietsaus
  • Niet online
Als ik de drivers bekijk gebruikt het apparaat vrij standaard hardware, dus daar zie ik geen problemen. Het enige wat mogelijk niet (geheel) werkt zijn de functietoetsen.

• Update94
Ik heb vandaag besloten om er toch een te bestellen (als het me lukt). Ik sta al een dag of 6 in de wachtrij op de officiŽle site. Maar daar heb ik nog niks van gehoord en omdat ik de 25e terug ga naar Nederland dacht ik ik zal eens op Taobao kijken (waar ik ze eerder te koop heb gezien.).

Hier waren ze echter ook nergens (meer) leverbaar. Ik heb met 6 verkopers gechat en gevraagd of ze een idee hadden of dat nog voor de 25e ging lukken. Maar ze durfden er geen van allen iets over te zeggen. Sommigen hebben er een paar gehad. Maar ze weten geen van allen wanneer ze weer nieuwe krijgen. :/

Je kon ze wel pre orderen op taobao (dan moet je ook gelijk betalen), en dan krijg je voorrang zodra ze er weer een aantal hebben. Maar dan moet je gaan gokken welke verkoper er als eerste een aantal binnen krijgt en dat durfde ik ook weer niet aan.

Sommige verkopers probeerden me ook te overtuigen om een 12.5" model aan te schaffen, maar daar begin ik toch maar niet aan want 4gb ram is te weinig voor mij.

Afwachten dus.

Update94 wijzigde deze reactie 14-08-2016 12:33 (25%)

• Ryatzu

Ryatzu

quote:
Update94 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 12:29:
Ik heb vandaag besloten om er toch een te bestellen (als het me lukt). Ik sta al een dag of 6 in de wachtrij op de officiŽle site. Maar daar heb ik nog niks van gehoord en omdat ik de 25e terug ga naar Nederland dacht ik ik zal eens op Taobao kijken (waar ik ze eerder te koop heb gezien.).

Hier waren ze echter ook nergens (meer) leverbaar. Ik heb met 6 verkopers gechat en gevraagd of ze een idee hadden of dat nog voor de 25e ging lukken. Maar ze durfden er geen van allen iets over te zeggen. Sommigen hebben er een paar gehad. Maar ze weten geen van allen wanneer ze weer nieuwe krijgen. :/

Je kon ze wel pre orderen op taobao (dan moet je ook gelijk betalen), en dan krijg je voorrang zodra ze er weer een aantal hebben. Maar dan moet je gaan gokken welke verkoper er als eerste een aantal binnen krijgt en dat durfde ik ook weer niet aan.

Sommige verkopers probeerden me ook te overtuigen om een 12.5" model aan te schaffen, maar daar begin ik toch maar niet aan want 4gb ram is te weinig voor mij.

Afwachten dus.
Hou ons op de hoogte als het toch nog gaat lukken :)

• Frietsaus
  • Niet online
Cool, ben benieuwd hoe snel het je lukt. Je hebt tenminste first-hand informatie, ik moet het vooral doen met wat ik hier en daar lees. ;)

• user001
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Volgens mij is de 12,5 inch versie nu al verkrijgbaar (in stock, niet als pre-order) bij Banggood. Daar kost 'ie ongeveer §550, inclusief snelle verzending naar Europa.

• Frietsaus
  • Niet online
Als die 8GB RAM had was de keuze snel gemaakt voor mij, maar helaas. De kans op import en belasting is daar ook wel vrij hoog denk ik? Tenzij je voor de importverzekering gaat voor $98.

Frietsaus wijzigde deze reactie 16-08-2016 17:10 (15%)

• user001
  • Niet online
quote:
Frietsaus schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:57:
Als die 8GB RAM had was de keuze snel gemaakt voor mij, maar helaas. De kans op import en belasting is daar ook wel vrij hoog denk ik? Tenzij je voor de importverzekering gaat voor $98.
Volgens invoercalculator.nl zouden er nog ongeveer §150 invoerkosten bij komen, wat de totale prijs op §700 brengt. Dat is toch al een vrij hoge prijs voor zo'n apparaat.
Eventueel kun je kiezen voor EMS als verzendmethode - de kans op extra kosten schijnt dan lager te zijn.

• connos
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 02:05
Heb de gok gewaagd voor de 12,5 inch bij BangGood met Expedited Shipping Service. 4GB is voor mij zat met W10 als laptopje op de bank voor erbij. Volgens BangGood start de W10 versie op in het Chinees en hoef je alleen de taal te veranderen naar EN. (Sowieso mijn voorkeurtaal) Zodra ik 'm binnen heb (5-8 werkdagen) zal ik mijn bevindingen hier posten.

connos wijzigde deze reactie 16-08-2016 20:50 (5%)

• Frietsaus
  • Niet online
Ben benieuwd of je nog extra kosten krijgt. Ik heb begrepen dat de 13.3" vandaag op grotere schaal te koop is geweest, dus hopelijk komt dat een beetje op gang.

Frietsaus wijzigde deze reactie 16-08-2016 21:21 (32%)

• Ryatzu

Ryatzu

quote:
connos schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:44:
Heb de gok gewaagd voor de 12,5 inch bij BangGood met Expedited Shipping Service. 4GB is voor mij zat met W10 als laptopje op de bank voor erbij. Volgens BangGood start de W10 versie op in het Chinees en hoef je alleen de taal te veranderen naar EN. (Sowieso mijn voorkeurtaal) Zodra ik 'm binnen heb (5-8 werkdagen) zal ik mijn bevindingen hier posten.
Ben erg benieuwd naar je bevindingen. Wellicht kan je een ubuntu live usb stick maken on te kijken wat out of the box werkt?

• Ryatzu

Ryatzu

quote:
Net het filmpje gekeken. Ze laten alleen zien dat ubuntu dus boot en dat de wifi werkt. Voor de rest laten ze firefox en libre office zien.. Dus niet of de functie toetsen werken.

Ryatzu wijzigde deze reactie 17-08-2016 14:36 (26%)

• vincentvanv
Ik ben nogsteeds aan het wachten tot er meer informatie/reviews te vinden is over de 13,3". Overigens maak ik me wel een beetje zorgen over de kwaliteit van het toetsenbord als ik deze review van de 12,5" zie YouTube: Xiaomi Mi Notebook Air Unboxing, In-Depth First Look & Impressi...

Hoe zit het eigenlijk met de bijgeleverde adapter? Hier is denk ik wel een omvormer o.i.d. voor nodig?

• Frietsaus
  • Niet online
Als het goed is alleen een kleine US/China naar EU converter. De adapter zal technisch gewoon werken.

De 13,3" is een lastig verhaal, ik lees conflicterende verhalen. Ik weet zeker dat een aantal mensen hem gister hebben besteld in China op de Xiaomi website, maar het zullen er maar heel weinig geweest zijn.

Frietsaus wijzigde deze reactie 17-08-2016 15:26 (51%)

• inc
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 13:51
Zou je de 12,5" met een Apple USB-C 29 Watt oplader (van de Macbook) kunnen opladen ?

iPhone 7 - MBPr 13 2015 i7 3,1ghz 16GB 512GB - Canon EOS 100D - zuinige server - ioniq EV

• Frietsaus
  • Niet online
quote:
Ryatzu schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:41:
[...]

Net het filmpje gekeken. Ze laten alleen zien dat ubuntu dus boot en dat de wifi werkt. Voor de rest laten ze firefox en libre office zien.. Dus niet of de functie toetsen werken.
Je kunt het vragen aan de maker van het filmpje...

• Update94
Volgens de officiŽle website waar ik me had ingeschreven om er een te kopen gaan ze morgen (19-08) om 10:00 lokale tijd een batch van het 13 inch model verkopen. Mocht ik erin slagen deze te bemachtigen kan ik hem wellicht nog binnen hebben voordat ik terug reis naar Nederland. Anders gaat het voor mij helaas over.

• Frietsaus
  • Niet online
Good luck! Hopelijk lukt het voor je want dan kan je ons wat vertellen over de 13" :+

• user001
  • Niet online
quote:
... Volgens BangGood start de W10 versie op in het Chinees en hoef je alleen de taal te veranderen naar EN. (Sowieso mijn voorkeurtaal) ...
Dat blijkt helaas niet volledig waar te zijn.
Volgens Banggood:
Warm Prompt: Xiaomi Air 12 has two OS versions for option (Windows 10 Home Chinese Version, Not Activated Windows 10 Home English Version). If you purchase Xiaomi Air 12 pre-installed with Windows 10 Home Chinese version, you should pay attention on when you change the language, some things will still be shown in Chinese. This will certainly not compromise usage or downloaded applications. The following picture shows the result of Chinese Version:

• aalekss
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 12-01 15:12
Ben zelf erg benieuwd naar het touchpad.. Is het van glas? Werkt het goed, in vergelijking met een Macbook?
Die dingen vallen nog steeds zo tegen op Windows notebooks.

• Update94
quote:
aalekss schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:26:
Ben zelf erg benieuwd naar het touchpad.. Is het van glas? Werkt het goed, in vergelijking met een Macbook?
Die dingen vallen nog steeds zo tegen op Windows notebooks.
Naar mijn ervaring is de touchpad best in orde, scrollen en inzoomen met de touchpad ging best goed. Kwalitatief voelde de touchpad ook wel okť aan. Maar als ik zou moeten kiezen gaat mijn voorkeur toch uit naar de touchpad in een Macbook, dat gaat toch allemaal net wat soepeler. Ik geloof inderdaad dat de touchpad van glas is.

Ik heb trouwens voor nu mijn pogingen om er een te bemachtigen gestaakt, het gaat me niet lukken om er een te kopen voordat ik terug reis naar Nederland.

• Frietsaus
  • Niet online
Was hij Łberhaupt wel in de verkoop gegaan?

• user001
  • Niet online
Dit is een behoorlijk uitgebreide review van de 12,5" versie. Toch een behoorlijk positieve conclusie, maar de teleurstellende batterijduur maakt het voor mij helaas een onpraktisch apparaat. YouTube: Xiaomi Mi Notebook Air Review (In-Depth) Core M3 Model

• vincentvanv
quote:
user001 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 19:55:
Dit is een behoorlijk uitgebreide review van de 12,5" versie. Toch een behoorlijk positieve conclusie, maar de teleurstellende batterijduur maakt het voor mij helaas een onpraktisch apparaat. YouTube: Xiaomi Mi Notebook Air Review (In-Depth) Core M3 Model
Dit is tot dusver de beste review die ik heb gezien; thanks for sharing :)
zelf wil ik nogsteeds gaan voor de 13,3" maar het blijft allemaal wat onduidelijk wanneer die in de verkoop gaat. Ik wacht sowieso nog even af met het plaatsen van een order tot ik wat meer ervaringen heb gelezen.
Hier overigens een van de beste (engels ondertitelde) video's van de 13,3" die ik ben tegengekomen YouTube: [English sub]In depth review: from unboxing to tear down Xiaomi MI L...

• Frietsaus
  • Niet online
De prijzen van de 13" gaan flink omhoog merk ik. Bij iBuygou was hij 779 euro maar inmiddels is hij al 846 euro. Ik heb bij andere shops zelfs prijzen van over de 900 euro gezien. Dat is nu niet echt aantrekkelijk voor een ultrabook zonder fatsoenlijke garantie lijkt me.

Ik zit overigens te twijfelen, ik wil hem nog steeds erg graag maar er is zoveel onduidelijkheid over leverbaarheid, bouwkwaliteit, accuduur, etc. plus het feit dat ik 5 september eigenlijk voorzien moet zijn, of ik dan niet gewoon hier een ultrabook zou moeten aanschaffen die binnen 2 dagen geleverd is (Lenovo 710S bijv.)

En het 12" exemplaar van TechTablets op YouTube had echt een heel matige afwerking, waarbij de opgedroogde verfdruppels aan het stukje plastic hingen. Even retourneren voor omruilen zit er niet bij natuurlijk...

Frietsaus wijzigde deze reactie 22-08-2016 13:42 (15%)

• aalekss
quote:
Heb je hem al ontvangen? :)

• connos
quote:
Nee, maar wel vandaag een rekening voor invoerrechten en douanekosten van §46,81 betaald aan DHL. Viel me alleszins mee, ze hebben er kennelijk een veel lagere waarde aan toegekend. Verwacht de laptop morgen of overmorgen. Hou jullie op de hoogte!

• Ryatzu

Ryatzu

quote:
connos schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:11:
[...]

Nee, maar wel vandaag een rekening voor invoerrechten en douanekosten van §46,81 betaald aan DHL. Viel me alleszins mee, ze hebben er kennelijk een veel lagere waarde aan toegekend. Verwacht de laptop morgen of overmorgen. Hou jullie op de hoogte!
Krijg je de rekening van te voren? Via de post? Ik herinner mij dat ik altijd contant ter plekke moest betalen als iets aan de deur geleverd werd

• Paul - K
  • Laatst online: 13-01 16:26
Ik zag de 13.3" bij Geekbuying voor §824,27. Grote kans dat daar nog overheen betaald moet worden dacht ik. Ik ken die site verder niet zo goed, iemand ervaring mee?

Bij eu.dx staat hij te koop voor §1041,86. Toch weer een enorm verschil. Betaal je dan nog steeds invoer of is dat dan wel al geregeld dat iemand weet?

• vincentvanv
quote:
Paul - K schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:20:
Ik zag de 13.3" bij Geekbuying voor §824,27. Grote kans dat daar nog overheen betaald moet worden dacht ik. Ik ken die site verder niet zo goed, iemand ervaring mee?

Bij eu.dx staat hij te koop voor §1041,86. Toch weer een enorm verschil. Betaal je dan nog steeds invoer of is dat dan wel al geregeld dat iemand weet?
Voor het bedrag wat DealExtreme vraagt voor de 13,3" kan je voor +/- §100 meer dit weekend zelf heen en weer vliegen naar Peking en lokaal de Notebook Air kopen :o

Het feit dat de prijs op blijft lopen maakt het voor mij allemaal toch wat minder interessant. Toch maar eens op zoek gaan naar iemand met goede banden in China ;)

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb mijn bestelling geannuleerd, dus allen veel succes met de Xiaomi Books. ;) Ben nog heel benieuwd naar de ervaringen.

Ga zelf weer voor een zakelijke ultrabook waarbij ik het geheugen kan uitbreiden in elk geval.

Frietsaus wijzigde deze reactie 24-08-2016 16:05 (15%)

• connos
quote:
Ryatzu schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:22:
[...]
Krijg je de rekening van te voren? Via de post? Ik herinner mij dat ik altijd contant ter plekke moest betalen als iets aan de deur geleverd werd
Kreeg keurig een telefoontje van een dame van DHL NL wat mijn emailadres was waar ze een link naartoe kon mailen om de invoerrechten/douanekosten te voldoen. Aan de track&trace info kon ik zien dat de laptop toen nog in Singapore was. Vannacht via Leipzig naar A'dam gekomen en hij staat nu net een paar uur op mijn bureau :)
Sexy laptopje, superklein, stevig gebouwd, doet nauwelijks onder voor een MacBook Air. De laptop start op in het Chinees.
Na wat klikken 'op de tast' installatie voltooid, maar hield geen werkbare W10 setup over, ook niet nadat ik de taal op Engels had gezet. Teveel chinese teksten in menus. De W10 Chinees Home Product Serial ontfutseld met een tooltje en daarna een clean W10 64bit US professional erop gezet. Eerst nog een tevergeefse poging gedaan met een W10 Home US de Chinese serial te gebruiken.
Via een USB naar ethernet kabeltje de boel aan internet geknoopt en na wat windows updates ging alle hardware werken. Nog wel via http://techtablets.com/xi...ebook-air-12-5/downloads/ wat drivers geÔnstalleerd en nu loopt alles als een zonnetje; wifi, multitouch, geluid, gpu etc. Zal binnenkort wat meer bevindingen plaatsen.

connos wijzigde deze reactie 24-08-2016 17:10 (3%)

• hood
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 14-01 10:19
quote:
connos schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:57:
[...]

Kreeg keurig een telefoontje van een dame van DHL NL wat mijn emailadres was waar ze een link naartoe kon mailen om de invoerrechten/douanekosten te voldoen. Aan de track&trace info kon ik zien dat de laptop toen nog in Singapore was. Vannacht via Leipzig naar A'dam gekomen en hij staat nu net een paar uur op mijn bureau :) [afbeelding]
Sexy laptopje, superklein, stevig gebouwd, doet nauwelijks onder voor een MacBook Air. De laptop start op in het Chinees. [afbeelding]
Na wat klikken 'op de tast' installatie voltooid, maar hield geen werkbare W10 setup over, ook niet nadat ik de taal op Engels had gezet. Teveel chinese teksten in menus. De W10 Chinees Home Product Serial ontfutseld met een tooltje en daarna een clean W10 64bit US professional erop gezet. Via een USB naar ethernet kabeltje de boel aan internet geknoopt en na wat windows updates ging alle hardware werken. Nog wel via http://techtablets.com/xi...ebook-air-12-5/downloads/ wat drivers geÔnstalleerd en nu loopt alles als een zonnetje; wifi, multitouch, geluid, gpu etc. Zal binnenkort wat meer bevindingen plaatsen.
Wat heeft deze laptop je nou in totaal gekost? (inclusief invoer kosten)

Never fall in love with your own design!

• connos
quote:
hood schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 17:07:
[...]
Wat heeft deze laptop je nou in totaal gekost? (inclusief invoer kosten)
§558,17 + §46,81 = §604,98

• hood
quote:
connos schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 17:12:
[...]

§558,17 + §46,81 = §604,98
Valt me erg mee. Maar wil toch graag de 13,3" versie. Nog even wachten tot hij beter op voorraad komt en prijzen wat zakken.

• Ryatzu

Ryatzu

quote:
[...]

Kreeg keurig een telefoontje van een dame van DHL NL wat mijn emailadres was waar ze een link naartoe kon mailen om de invoerrechten/douanekosten te voldoen. Aan de track&trace info kon ik zien dat de laptop toen nog in Singapore was. Vannacht via Leipzig naar A'dam gekomen en hij staat nu net een paar uur op mijn bureau :) [afbeelding]
Sexy laptopje, superklein, stevig gebouwd, doet nauwelijks onder voor een MacBook Air. De laptop start op in het Chinees. [afbeelding]
Na wat klikken 'op de tast' installatie voltooid, maar hield geen werkbare W10 setup over, ook niet nadat ik de taal op Engels had gezet. Teveel chinese teksten in menus. De W10 Chinees Home Product Serial ontfutseld met een tooltje en daarna een clean W10 64bit US professional erop gezet. Eerst nog een tevergeefse poging gedaan met een W10 Home US de Chinese serial te gebruiken.
Via een USB naar ethernet kabeltje de boel aan internet geknoopt en na wat windows updates ging alle hardware werken. Nog wel via http://techtablets.com/xi...ebook-air-12-5/downloads/ wat drivers geÔnstalleerd en nu loopt alles als een zonnetje; wifi, multitouch, geluid, gpu etc. Zal binnenkort wat meer bevindingen plaatsen.
Ah dat is wel erg fijn. Je had zeker bij je order je nummer doorgegeven? 06 of ook nog land code 0031 ervoor? Zelf wacht ik eerst ook nog even op de 13.3 versie maar de prijs valt mij ook inderdaad heel erg mee!

• martijnmarner
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 07-11-2017
quote:
[...]

Mag ik vragen welke tool je gebruikt hebt voor het omzetten van de Chinese licentie? :)

• connos
quote:
Ryatzu schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:07:
[...]
Ah dat is wel erg fijn. Je had zeker bij je order je nummer doorgegeven? 06 of ook nog land code 0031 ervoor? Zelf wacht ik eerst ook nog even op de 13.3 versie maar de prijs valt mij ook inderdaad heel erg mee!
0031 idd. Overigens hebben ze bij BangGood er een 'Commercial Invoice' bij gedaan van een 'viewing screen' met een waarde van $49 ;)

connos wijzigde deze reactie 25-08-2016 10:30 (15%)

• connos
quote:
martijnmarner schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:59:
[...]
Mag ik vragen welke tool je gebruikt hebt voor het omzetten van de Chinese licentie? :)
Met het programmaatje Product Key http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html
Doch deze vlieger ging niet op. Zowel de professional als home edtion van W10 US wil niet registreren met de Chinese product key :|

• Frietsaus
  • Niet online
Dat heb ik meer gelezen ja, de licentie is een single language licentie Chinees en andere versies kunnen niet worden geactiveerd (momenteel). Je zult dus zelf een Home of Pro licentie moeten verkrijgen en activeren. Dit kan voor veel mensen de prijs ook minder aantrekkelijk maken.

Er zijn wel wat hacky workarounds waarbij het Chinese taalpakket onofficieel wordt vervangen door een ander, maar dit levert vaker een niet-opstartend systeem op dan een succesvolle methode.

• Nate-Senpai
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 14-01 03:55
quote:
Frietsaus schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:28:
Dat heb ik meer gelezen ja, de licentie is een single language licentie Chinees en andere versies kunnen niet worden geactiveerd (momenteel). Je zult dus zelf een Home of Pro licentie moeten verkrijgen en activeren. Dit kan voor veel mensen de prijs ook minder aantrekkelijk maken.

Er zijn wel wat hacky workarounds waarbij het Chinese taalpakket onofficieel wordt vervangen door een ander, maar dit levert vaker een niet-opstartend systeem op dan een succesvolle methode.
Een windows pro licentie kost in de pricewatch 37 euro. Lijkt me niet echt een dealbreaker.
Je moet er zin in hebben maar het is wel mogelijk.

• martijnmarner
quote:
connos schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:08:
[...]

0031 idd. Overigens hebben ze bij BangGood er een 'Commercial Invoice' bij gedaan van een 'viewing screen' met een waarde van $49 ;)
'Commercial Invoice', wat moet ik mij hierbij voorstellen?

• liter
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07:01
Ik heb geen ervaring met de shop maar hier is de 12,5 voor een prijs van §529,- en verzendkosten van §19,90

https://www.cect-shop.com...cat=&q=Xiaomi+mi+notebook+

Het lijkt op verzending vanuit Duitsland. Dat scheelt invoerrechten...

Nogmaals, geen ervaring met dit bedrijf. Ik zie wel PayPal als optie. Iemand ervaring of dit zorgt voor koopbescherming?

Edit: https://www.paypal.com/nl...aypal-safety-and-security

Zorgt dus voor bescherming. Risico dat je 180 dagen op je geld terug moet wachten :+

liter wijzigde deze reactie 25-08-2016 22:58 (28%)

• appul
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 15-01 19:52
1e vraag uit de FAQ:

1. FRAGEN ZU BESTELLUNG & VERSAND:

1.1 Nein, wir verschicken in der Regel nicht aus Deutschland. Der Versand erfolgt nur fŁr einige wenige ZubehŲr- und Ersatzteile teilweise aus Deutschland. Generell wird hauptsšchlich aus China versandt.

Voor de niet duits sprekenden onder ons: Het komt uit china ;)

• connos
quote:
martijnmarner schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 22:40:
[...]
'Commercial Invoice', wat moet ik mij hierbij voorstellen?
AFAIK bestaat er niet iets als een 'commercial invoice'. Het was een factuur die ze bij de verpakking hadden gedaan om de invoerrechten te drukken, wat is gelukt! ;)

• martijnmarner
quote:
connos schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 23:03:
[...]

AFAIK bestaat er niet iets als een 'commercial invoice'. Het was een factuur die ze bij de verpakking hadden gedaan om de invoerrechten te drukken, wat is gelukt! ;)
Dat is echt top! heb je daar om gevraagd of ging het vanzelf?

• connos
quote:
martijnmarner schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 23:19:
[...]
Dat is echt top! heb je daar om gevraagd of ging het vanzelf?
Niet om gevraagd, maar die jongens daar snappen waar ze mee bezig zijn! :)

• martijnmarner
Ik weet dat het een beetje offtopic is, maar toch wil ik jullie advies. Ik ben ook een van plan een Mi pad 2 te bestellen, maar wat raden jullie aan de MIUI android versie of de windows variant?

• Frietsaus
  • Niet online
Wat heeft de Mi Pad te maken met de Mi Notebook Air?

• connos
Een paar dagen verder met de 12,5" Notebook Air. Geen gekke dingen tegengekomen. Laptop voelt snappy aan en de accu gaat bij mij een uur of 8 mee. Windows voorspelling komt niet overeen met de werkelijkheid. Helderheid op 50% met wat browsen en installeren, geen games. Toetsenbord typt prima, toetsenbord verlichting gaat vanzelf uit en is niet regelbaar. Wifi AC haalt ca. 40-50MByte/s, dus dik in orde. SSD Write 447MByte/s Read 480 Mbyte/s.
Nog wel even bezig geweest het synaptics toudchpad te configureren. Windows 10 herkend deze nl. niet als een 'Enhanced Touchpad'. Daarom moet je wat functionaliteiten zoals 3 finger swipe toekennen aan 'back' in de browser. Scherm is is echt rete-scherp en kleurechtheid lijkt in orde.
Kortom, ben er erg blij mee en kan 'm iedereen aanbevelen die geen issues heeft met zelf wat tweaken en dingen zoals garantie blijft natuurlijk gedoe.

connos wijzigde deze reactie 28-08-2016 15:59 (11%)

• vincentvanv
quote:
connos schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 15:48:
Een paar dagen verder met de 12,5" Notebook Air. Geen gekke dingen tegengekomen. Laptop voelt snappy aan en de accu gaat bij mij een uur of 8 mee. Windows voorspelling komt niet overeen met de werkelijkheid. Helderheid op 50% met wat browsen en installeren, geen games. Toetsenbord typt prima, toetsenbord verlichting gaat vanzelf uit en is niet regelbaar. Wifi AC haalt ca. 40-50MByte/s, dus dik in orde. SSD Write 447MByte/s Read 480 Mbyte/s.
Nog wel even bezig geweest het synaptics toudchpad te configureren. Windows 10 herkend deze nl. niet als een 'Enhanced Touchpad'. Daarom moet je wat functionaliteiten zoals 3 finger swipe toekennen aan 'back' in de browser. Scherm is is echt rete-scherp en kleurechtheid lijkt in orde.
Kortom, ben er erg blij mee en kan 'm iedereen aanbevelen die geen issues heeft met zelf wat tweaken en dingen zoals garantie blijft natuurlijk gedoe.
Nice, ik heb nog wat vraagjes:

Heb je naast de reeds genoemde zaken nog meer moeten tweaken?
Hoe is de notebook afgewerkt? ik zie/lees namelijk nogal wat terug over de slecht afgewerkte plasticen rand.
In filmpjes heb ik gezien dat wanneer er wat harder op het toetsenbord wordt gebrukt deze flink wat meebeweegt, heb jij hier ook "last" van? Of merk je dit tijdens het dagelijks gebruik?

Zelf wil ik voor de 13,3" uitvoering gaan, maar deze is helaas nogsteeds niet leverbaar :( Op verschillende sites is hij wel al te pre orderen, maar ik ben bang dat deze prijzen hoger zijn dan wanneer ze beter leverbaar zijn.

• connos
quote:
vincentvanv schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:43:
[...]
Nice, ik heb nog wat vraagjes:

Heb je naast de reeds genoemde zaken nog meer moeten tweaken?
Hoe is de notebook afgewerkt? ik zie/lees namelijk nogal wat terug over de slecht afgewerkte plasticen rand.
In filmpjes heb ik gezien dat wanneer er wat harder op het toetsenbord wordt gebrukt deze flink wat meebeweegt, heb jij hier ook "last" van? Of merk je dit tijdens het dagelijks gebruik?

Zelf wil ik voor de 13,3" uitvoering gaan, maar deze is helaas nogsteeds niet leverbaar :( Op verschillende sites is hij wel al te pre orderen, maar ik ben bang dat deze prijzen hoger zijn dan wanneer ze beter leverbaar zijn.
Verder niets hoeven tweaken na genoemde installs in mijn post hierboven. Notebook is keurig afgewerkt. Heeft dezelfde premium look and feel als een MacBook Air. Er is maar 1 stukje plastic overigens en dat is een balk bij het scharnier onder het scherm waarin de wifiantenne zit. Verf is netjes afgewerkt. Tijdens typen veert het toetsenbord niet mee. Als je er hard op drukt veert het wel een beetje mee.

• Erhnam
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12:37

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Is deze laptop al te koop via een officiŽle NL reseller?

http://www.xbmcfreak.nl/

• connos
quote:
Erhnam schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:34:
Is deze laptop al te koop via een officiŽle NL reseller?
Nope. Vraag is of dat uberhaupt gaat gebeuren...

• liter
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07:01
Hier staat een artikel over de usb type-c aansluiting. http://www.igeekphone.com...and-compatibility-review/

Alleen begrijp ik de wirwar van protocollen niet... Kan je eenvoudig een extra lader kopen van een andere producent? En kan je de originele lader veilig gebruiken voor andere apparaten zoals je telefoon?

• vincentvanv
Ik heb toch maar de gok gewaagd en bij Banggood een preorder geplaatst voor het 13" model :)

• connos
quote:
vincentvanv schreef op zondag 04 september 2016 @ 13:33:
Ik heb toch maar de gok gewaagd en bij Banggood een preorder geplaatst voor het 13" model :)
Ben heel benieuwd! Kun je ons op de hoogte houden over kosten invoerrechten en andere bevindingen?

Ik ben nog steeds superblij met mijn 12,5 inch..Na week of wat redelijk intensief gebruik heb ik 0 issues ermee gehad. Accuduur is met helderheid op 30% zo'n 8 a 9 uur. Geluid klinkt prima en wat een fijn toetsenbordje :)

• vincentvanv
quote:
connos schreef op zondag 04 september 2016 @ 15:00:
[...]

Ben heel benieuwd! Kun je ons op de hoogte houden over kosten invoerrechten en andere bevindingen?

Ik ben nog steeds superblij met mijn 12,5 inch..Na week of wat redelijk intensief gebruik heb ik 0 issues ermee gehad. Accuduur is met helderheid op 30% zo'n 8 a 9 uur. Geluid klinkt prima en wat een fijn toetsenbordje :)
Ga ik doen! Het lijkt erop dat de laptop op 20 september verstuurd zal worden, dus het zal nog wel even duren voordat ik wat meer kan vertellen.

Maak je overigens ook gebruik van een USB-C hub? Zelf zou ik er namelijk een USB-C hub bij willen kopen met een netwerkpoortje, ik weet alleen niet of dat ook over een USB-C poort kan lopen.

• Burnd
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 15-01 13:38
Het lijkt erop alsof hij momenteel beschikbaar is op Gearbest:

http://www.gearbest.com/l...I7khouj-M4CFUsz0wodW6IJ8A

"Dispatch: Ships between Sep 8 - Sep 10"

Burnd wijzigde deze reactie 05-09-2016 14:57 (13%)

• sphere
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 04-01 04:25

sphere

Debian abuser

Ik had die 12" op zich wel willen kopen, maar 4GB is gewoon te weinig. En als je kijkt wat je betaalt voor een UX305CA USM in de Microsoft store in de VS weet je gewoon dat je in Europa genaaid wordt.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Paul - K
  • Laatst online: 13-01 16:26
quote:
vincentvanv schreef op zondag 04 september 2016 @ 13:33:
Thx voor de tip. Zag dat ie hoe eerder je hem pre-ordered ook nog meer korting krijgt. Momenteel veruit de goedkoopste spot voor het 13.3" model zo te zien.

• Ryatzu

Ryatzu

quote:
Burnd schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:56:
Het lijkt erop alsof hij momenteel beschikbaar is op Gearbest:

http://www.gearbest.com/l...I7khouj-M4CFUsz0wodW6IJ8A

"Dispatch: Ships between Sep 8 - Sep 10"
Ik ken nog niemand met ervaring van deze site dus geen idee hoe het zit met inklaringskosten erc

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Nu online
quote:
Ryatzu schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:02:
[...]

Ik ken nog niemand met ervaring van deze site dus geen idee hoe het zit met inklaringskosten erc
Mijn ervaring met Gearbest (+-8bestellingen) is dat ze met afstand de snelste zijn met verzenden. Meerdere bestellingen binnen een week binnen gehad.

Kwa inklaringskosten is het zoals altijd in china een gok. Het ene pakket komt erdoor, de ander niet

• vincentvanv
Ik zie zojuist dat de 13" wat goedkoper wordt aangeboden op CECT-SHOP. Ik ken CECT-SHOP niet, dus ik weet niet hoe betrouwbaar die webshop is. Ik zag CECT-SHOP ergens in dit topic ook al eens tegen.
https://www.cect-shop.com...ooth-4-1-fast-charge.html

Het ziet ernaar uit dat Gearbest de notebook eerder opstuurt dan Banggood. Al vind ik de informatie die je krijgt van chinese webshops niet altijd even helder. Zowel Banggood als Gearbest kunnen mij niet vertellen wanneer ze precies de notebook kunnen verzenden. Waarschijnlijk ook omdat ze niet precies weten wanneer ze die zelf binnen zullen krijgen.

• connos
quote:
vincentvanv schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:16:
[...]
Maak je overigens ook gebruik van een USB-C hub? Zelf zou ik er namelijk een USB-C hub bij willen kopen met een netwerkpoortje, ik weet alleen niet of dat ook over een USB-C poort kan lopen.
Neuh, gebruik dat ding vooral op de bank en daarnaast haal ik met WiFi-ac zo'n 50MByte/sec. Zijn plenty Ethernet over USB-C hubs/verloopjes te krijgen. Je kan overigens ook nog kiezen voor een Ethernet over USB2/3 kabel, blijft je USC-C weer vrij voor de lader.

• aalekss
Werken alle touchpad gestures nou?

deze dus:

https://www.google.nl/url...n1-A&ust=1473328758670899

Wat ik dus begrijp uit de reactie van connos dat het dus geen 'enhanced touchpad' is. Dus je kunt alleen met 2 vingers scrollen?

aalekss wijzigde deze reactie 07-09-2016 12:02 (13%)

• Burnd
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 15-01 13:38
Als die gestures niet ondersteund worden valt ie daarmee voor mij wel direct af. Ik hoop dat ze wel ondersteund worden dus!

• Frietsaus
  • Niet online
Het is geen precision touchpad dus het wordt niet vanuit Windows ondersteund. Het is een Synaptics touchpad dus je bent volledig afhankelijk van wat de meegeleverde driver ondersteunt. Doorgaans kun je wel veel instellen aan Synaptics touchpads...

• vincentvanv
Voor wie de 13" wilt kopen; bij banggood is deze nu in de "sale" voor §817 excl. verzendkosten.
Deze sale duurt op moment van schrijven nog 16 uur.
Zie hier de link http://www.banggood.com/X...-p-1083226.html?utmid=924

• hood
Bedankt ga hem direct bestellen!

• connos
quote:
aalekss schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:00:
Werken alle touchpad gestures nou?
Wat ik dus begrijp uit de reactie van connos dat het dus geen 'enhanced touchpad' is. Dus je kunt alleen met 2 vingers scrollen?
Jouw link werkt niet bij mij, dus weet niet precies wat je met 'alle' gestures bedoelt. Wat ik behalve basic gestures nodig had was 'back' in de browser, omdat ik dit gewend ben van m'n MacBook, Dit heb ik prima aan de praat gekregen. Dingen als pinch and zoom en 3 finger swipe up and down werken ook prima.

• albert401
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 08-01 14:44
Bij DealExtreme zijn beide laptops ook verkrijgbaar.

13 inch:
http://www.dx.com/p/xiaom...ilver-442474#.V9bBJRlcLqA

12 inch:
http://www.dx.com/p/xiaom...m-128gb-rom-silver-442471

• Jeroen.Abeelen
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 09-10-2017
quote:
connos schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:38:
[...]

Nope. Vraag is of dat uberhaupt gaat gebeuren...
Wat heb jij er nu voor betaald in totaal aan het einde van het liedje?
Of woon je zelf in AziŽ.

En klopt het dat jij ongeveer de onderstaande kosten hebt gemaakt? (screenshot)

Jeroen.Abeelen wijzigde deze reactie 14-09-2016 12:14 (20%)

Pagina: 1 2 3 ... 14 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2018 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*