Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• liter
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 24-11 18:17
quote:
connos schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 17:12:
[...]

€558,17 + €46,81 = €604,98

• Jeroen.Abeelen
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 05-12 13:59
quote:
Ik twijfel heel erg zwaar tussen deze laptop of de nieuwe Zenbook 3 van Asus, het zijn twee compleet verschillende prijsklassen, maar ik vind van de Xiaomi het grote voordeel dat hij ook veel poorten heeft t.o.v. de Zenbook 3 met 1 USB type-c poort.

Hoe fungeert de Bluetooth trouwens op de laptop (of gebruik je deze niet)? Voor mijn Bluetooth headphones.

• Wbarthmuss
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 14-02-2018
Zelf gebruik ik op het moment een Toshiba Chromebook 2 en een iphone 6. Volgend jaar ga ik studeren en dan wil ik een goed werkend systeem hebben. Zelf lijkt Apple me wel wat omdat alles zo ontzettend goed samenwerkt, het enige nadeel is de prijs...

Ik wil dus alles vervangen zodat alles in harmonie samen werkt (net zoals bij Apple). Ik zat er aan te denken om een Xiaomi Mi5S (als die uit komt) en een Air 13" te halen. Ik heb echter nog geen ervaring met android en Xiaomi, en om eerlijk te zijn heb ik windows ook nog niet zo veel gebruikt.
Kan iemand mij vertellen hoe goed dit samen werkt? Is dit vergelijkbaar met Apple? Gebruik je bijvoorbeeld een account en synchroniseerd hij alles?

Of is het slimmer om nog even te wachten (mijn telefoon en laptop gebruiken tot ze niet meer kunnen) en dan gewoon een google nexus en een asus zenbook te kopen?

• connos
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 09-12 12:10
quote:
Jeroen.Abeelen schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:47:
[...]
Hoe fungeert de Bluetooth trouwens op de laptop (of gebruik je deze niet)? Voor mijn Bluetooth headphones.
Bluetooth werkt prima.

• connos
quote:
Die EU warehouse prijzen zijn ook niet onaardig: Weet je zeker dat je geen invoerrechten hebt,
12 inch: http://eud.dx.com/product...28gb-rom-silver-844442471
13 inch: http://eud.dx.com/product...56gb-rom-silver-844442474

• liter
Dat is zeker een mooie prijs. Ik heb afgelopen maandag de 12,5 versie besteld bij Banggood voor € 520,-. Sinds die tijd blijft de track and trace op 'Notification of shipment confirmation' staan. Geen idee of dat een slecht teken is... :N

• Jeroen.Abeelen
quote:
connos schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:07:
[...]

Die EU warehouse prijzen zijn ook niet onaardig: Weet je zeker dat je invoerrechten hebt,
12 inch: http://eud.dx.com/product...28gb-rom-silver-844442471
13 inch: http://eud.dx.com/product...56gb-rom-silver-844442474
Thanks voor de EU hint.

Levert AliExpress of Banggood ook vanaf EU?

Is de HDMI ook gewoon incl audio zodat je hem via op je TV kan aansluiten voor een film?

• connos
quote:
Jeroen.Abeelen schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:22:
[...]
Thanks voor de EU hint.

Levert AliExpress of Banggood ook vanaf EU?
Nope.
quote:
Is de HDMI ook gewoon incl audio zodat je hem via op je TV kan aansluiten voor een film?
Yep!

• Jeroen.Abeelen
quote:
Tja, 650 euro is toch 850 euro minder dan de Asus Zenbook 3.

En ik heb ook een 50 euro kortingscode gevonden voor eud.DX.com, geldig t/m 31/10/2016

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
minimale bestedings bedrag €450

Jeroen.Abeelen wijzigde deze reactie 16-09-2016 08:46 (26%)

• aalekss
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 14:54
12 inch versie zojuist besteld op banggood. Ben erg benieuwd. Bestel erg veel vanuit china (minstens 50 orders per jaar) maar bijna nooit boven de 100 euro. Zit vaak tussen de 3-60 euro. Tot heden nog nooit invoerrechten hoeven bestalen.

• liter
Heb jij met bestellingen bij Banggood altijd langere tijd de status 'Notification of shipment confirmation' staan? Word een beetje zenuwachtig aangezien we 5 dagen verder zijn...

• connos
quote:
liter schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 18:38:
Heb jij met bestellingen bij Banggood altijd langere tijd de status 'Notification of shipment confirmation' staan? Word een beetje zenuwachtig aangezien we 5 dagen verder zijn...
Ik in ieder geval niet. En al heel veel besteld bij Banggood. Stuur ze een mailtje als je zenuwachtig wordt ;)

• aalekss
Mijn order (15 sep) staat nu op status back order. Op de site stond dat ze op voorraad waren.. nouja we zullen zien.

Ik heb bij bestellen aangegeven dat ze het als gift moesten verzenden.. of iig iets moesten doen om invoerrechten te ontlopen. Kreeg vervolgens een mailtje welke waarde ze erop moesten zetten.

Ik heb maar doorgegeven zoals ze het bij Connos hebben gedaan. 49$ en als viewing screen.

• liter
Thank you for your email.

I have checked the order for you.We have shipped it on 2016/9/16,
and it needs 10-15 working days to arrive.You could take the tracking number to check the shipping information on the below website after 3-4 days

Raar. De 12e is het verzonden, maar nu geven ze de 16e aan.

Ik heb bij de bestelling gevraagd om een korting van 174.30 USD te noteren. Hopelijk komt het erlangs zonder invoerrechten. Fingers crossed....

• vincentvanv
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 20-11-2017
quote:
liter schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 10:07:
Thank you for your email.

I have checked the order for you.We have shipped it on 2016/9/16,
and it needs 10-15 working days to arrive.You could take the tracking number to check the shipping information on the below website after 3-4 days

Raar. De 12e is het verzonden, maar nu geven ze de 16e aan.

Ik heb bij de bestelling gevraagd om een korting van 174.30 USD te noteren. Hopelijk komt het erlangs zonder invoerrechten. Fingers crossed....
Banggood geeft aan dat mijn 13,3" gister is verstuurd, althans de order status is gewijzigd naar Shipped. Ik zie bij track & trace ook 'Notification of shipment confirmation' staan, ik ben benieuwd of die status bij mij ook 5 dagen blijft staan.
Heb jij nog wat nieuwe informatie? :)

• liter
Inmiddels een stapje verder Depart from Overseas Processing Facility d:)b

liter wijzigde deze reactie 20-09-2016 18:57 (4%)

• -Tim-
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 27-10 11:09

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Net in een reactie op kanem0chi's review ook al gezegd, maar hier misschien ook op z'n plek. Zoals bekend heeft deze laptop een voedingsblok die direct in het stopcontact gaat. Grootste probleem daarbovenop is natuurlijk dat ie ook nog eens een Chinese plug heeft. Wat ik bij deze laptop heb gedaan is een Chinese verlengkabel kopen en daarbij de male plug vervangen door een EU male plug. Op deze manier kan je je lader gewoon op de grond leggen, heb je een stuk extra stoer en een normale Europese plug :) (En een US/Chinese voor op reis ;) )

• Chrosser
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 09-12 11:54

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Iemand al wat ervaring met gamen op deze laptop?

Wil wat simpelere spellen spelen zoals:
- Stardew Valley, Parkitect, CIV, Cities Skylines, Age of Empires 3, Besiege en als het haalbaar is ook Heroes of the Storm en Overwatch.

• Jeroen.Abeelen
quote:
vincentvanv schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:25:
[...]

Banggood geeft aan dat mijn 13,3" gister is verstuurd, althans de order status is gewijzigd naar Shipped. Ik zie bij track & trace ook 'Notification of shipment confirmation' staan, ik ben benieuwd of die status bij mij ook 5 dagen blijft staan.
Heb jij nog wat nieuwe informatie? :)
quote:
liter schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 18:57:
Inmiddels een stapje verder Depart from Overseas Processing Facility d:)b
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen in invoerbelasting e.d. wat jullie mogelijk moeten betalen en hoeveel. Ik vind dit toch een lastig punt, wat mij tegenhoud in het bestellen van de 12" eenheid.

• empl0de
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 05-12 16:36
Ik heb hem besteld gister, de 12,5 variant. - en hij is verzonden met de kosten van 150 dollar genoteerd op de factuur, dus ben ook benieuwd.

• aalekss
quote:
-Tim- schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:39:
......Wat ik bij deze laptop heb gedaan is een Chinese verlengkabel kopen en daarbij de male plug vervangen door een EU male plug. Op deze manier kan je je lader gewoon op de grond leggen, heb je een stuk extra stoer en een normale Europese plug :) (En een US/Chinese voor op reis ;) )
waar gekocht? Aliexpress? linkje? ;-)

voorlopig staat mijn status nog op "Notification of shipment confirmation"...... sinds 17/09

aalekss wijzigde deze reactie 23-09-2016 18:13 (5%)

• -Tim-
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 27-10 11:09

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

quote:
aalekss schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 18:12:
[...]

waar gekocht? Aliexpress? linkje? ;-)

voorlopig staat mijn status nog op "Notification of shipment confirmation"...... sinds 17/09
Gekocht op Taobao, maar ik woon zelf in China dus je zal zelf even een goede listing moeten zoeken. Volgens mij is het dezelfde plug als in de US trouwens, maakt het zoeken misschien makkelijker.

• liter
Laptop is binnen! :) Ik heb in ruil voor het pakketje wel 50,- mee moeten geven aan de bezorger ivm invoerheffingen. Gezien de aanschaf van 520 is het in mijn ogen nog steeds een goede deal!

Eerste indruk: mooie laptop en goede afwerking. Toetsenbord is wennen, zit allemaal net iets dichter bij elkaar. Chinese Windows is geen doen. Dus meteen opnieuw geinstaleerd met een andere key. Drivers hier vandaan en alles werkt vervolgens prima!

Bij mijn bestelling zat een verloopje naar EU stopcontact. Maar wat Tim al aangeeft; een stekker met kabel is beter. Nu zit er best veel speling in.

liter wijzigde deze reactie 24-09-2016 23:26 (20%)

• warcow
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 07-12 23:08
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van mensen met de air 13.3 van Xiaomi. Moet over een paar weken naar China voor een kleine maand en zou dan misschien daar 1 kunnen halen. Heb op het moment al meer dan een jaar geen laptop meer en vind zo'n ding toch wel handig. Alternatief zou zijn de xps 13 of macbook pro retina zijn voor mij maar beide zijn toch een flink stuk duurder. Vooral de batterijduur is misschien wat aan de korte kant voor mij.

• RCFProd
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 04-12 08:29
Dit lijkt in alle opzichten echt een goede ultrabook. Goed voor licht werk, 128GB SSD, 12.5 inch voor mij gewoon ideaal, prachtig en simpel design, mooie display, goede bouwqualiteit, USB-C.. Geen ethernet kabel, maar daar koop je gewoon een adapter voor en heb je geen last van.

Prijs van de 12.5 inch versie vind ik gewoon goed, deze zal ik ongetwijfeld binnenkort bestellen.

RCFProd wijzigde deze reactie 28-09-2016 01:45 (17%)

• The Unbelievabl
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 02-12 22:59
quote:
warcow schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:33:
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van mensen met de air 13.3 van Xiaomi. Moet over een paar weken naar China voor een kleine maand en zou dan misschien daar 1 kunnen halen. Heb op het moment al meer dan een jaar geen laptop meer en vind zo'n ding toch wel handig. Alternatief zou zijn de xps 13 of macbook pro retina zijn voor mij maar beide zijn toch een flink stuk duurder. Vooral de batterijduur is misschien wat aan de korte kant voor mij.
Ik ben zelf vorig jaar in een Mi winkel geweest in China, dat ging allemaal heel vlot en er waren daar ook werknemers die engels konden (wat in china niet heel erg vaak voorkomt). Ik weet niet zeker of ze daar de laptop ook verkopen maar dan weet je ook zeker dat je het goede hebt en geen namaak ofzoiets. De winkel zelf was natuurlijk wel een kloon van de Apple store :P

• aalekss
Mijn pakketje doet er iets langer over.. Ik heb nu de status 'Held by Customs at Destination'.
Hebben jullie die ook gehad? Ben benieuwd hoeveel de schade gaat worden ;-)

Vraagje: Met welke koeriersbedrijf kwam die?

aalekss wijzigde deze reactie 30-09-2016 15:11 (12%)

• empl0de
Wel eens met andere pakketjes - in mijn ervaring duurt dat ong 4 dagen - al is het soms 1 en soms langer zelfs.

Mijn bestelling(23 sep) is sinds gister 'departing from overseas facility' dus even af wachten wanneer hij aankomt. Ook via banggood, dus vermoed ook niet om de invoerrechten heen te komen.

Heb je nog een andere prijs laten noteren?

• aalekss
Ja.. 149$ als tablet.. :p

dus ben benieuwd

• empl0de
Ik 150 dollar - dus ik ben ook benieuwd wat het wordt - gezien ik waarschijnlijk het zelfde bedrag krijg.

• vincentvanv
quote:
aalekss schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:02:
Mijn pakketje doet er iets langer over.. Ik heb nu de status 'Held by Customs at Destination'.

Ah, dan zit onze bestelling bij dezelfde vracht. Mijn bestelling heeft sinds deze ochtend ook de status Held by Customs at Destination en ik werd hier ook wat onrustig van. Bij mij hebben ze helaas $331 genoteerd bij de bestelling :(
Wellicht dat ze een bedrag van $149 te ongeloofwaardig vonden voor de 13"
Ik ben benieuwd of ik dan ook veel duurder uit ga zijn

• empl0de
quote:
vincentvanv schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 19:46:
[...]

Ah, dan zit onze bestelling bij dezelfde vracht. Mijn bestelling heeft sinds deze ochtend ook de status Held by Customs at Destination en ik werd hier ook wat onrustig van. Bij mij hebben ze helaas $331 genoteerd bij de bestelling :(
Wellicht dat ze een bedrag van $149 te ongeloofwaardig vonden voor de 13"
Ik ben benieuwd of ik dan ook veel duurder uit ga zijn
Bij mij hadden ze van tevoren contact opgenomen over wat voor bedrag ik er op wou zetten - en mits ik niet reageerde in 3 dagen. Deden ze ongeveer 30℅ van de prijs - dus wellicht dat dat gebeurd is?

Hopen dat het meevalt!

• liter
Ik wil graag een Hub gebruiken om met één kabel de laptop te voeden en hdmi door te voeren. Weten jullie of ik nog moet letten op bepaalde eisen van voeding oid? Ik heb deze gezien van Xiaomi maar vraag me af of het opladen wel snel genoeg gaat...
http://m.banggood.com/Ori...ir-Macbook-p-1071801.html

Ook heb ik er liever één met een langere kabel. Iemand ervaring of suggesties?

• tomas123
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 21:39
Als je de mi air besteld op banggood via cashbackxl krijg je nog 4,5% korting, op een bedrag van 542 is dat toch 24 euro korting = €518,- :)

tomas123 wijzigde deze reactie 02-10-2016 10:51 (6%)

• vincentvanv
quote:
aalekss schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:02:

Heeft jouw pakketje zojuist ook voor de 2e keer de status 'Held by Customs at Destination' gekregen? Zie hieronder hoe het bij mij er nu uitziet. Ik begin een beetje bang te worden dat ik toch wat duurder uit ga komen :P

DateShort DescriptionLocation
04/10/2016 10:50Held by Customs at DestinationSPEEDPOST SERVICE CENTRE
30/09/2016 10:11Held by Customs at DestinationSPEEDPOST SERVICE CENTRE

• hood
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 21:56
quote:
vincentvanv schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:06:
[...]

Heeft jouw pakketje zojuist ook voor de 2e keer de status 'Held by Customs at Destination' gekregen? Zie hieronder hoe het bij mij er nu uitziet. Ik begin een beetje bang te worden dat ik toch wat duurder uit ga komen :P

DateShort DescriptionLocation
04/10/2016 10:50Held by Customs at DestinationSPEEDPOST SERVICE CENTRE
30/09/2016 10:11Held by Customs at DestinationSPEEDPOST SERVICE CENTRE
Toen ik mijn xiaomi MI4C besteld had in China stond er ook 2x Held by Customs at Destination. Echter heb ik niks hoeven te betalen. Is een telefoon wat anders als een laptop natuurlijk. Maar ik heb eerder het idee dat de 2de keer de afmelding is, dus dat hij bij de douane weg gaat. Want ik had de telefoon toen 2-3 dagen later in huis.

Never fall in love with your own design!

• empl0de
Hij is er nog niet - maar kan nu al in de postnl app zien dat ik 45,85 moet betalen voor de invoer.
Dat valt mij nog mee - Ik heb er 150 dollar op laten zetten, dus daar lijkt ook van uit gegaan te zijn.

• warcow
Voor wie hem binnen heeft, aub ervaringen sharen. :) Ik overweeg sterk er 1 te gaan halen maar als een xps 13 of macbook de meerprijs waard is ga ik liever daarvoor. Bijna dubbel zo duur maar kwaliteit is mij wel wat waard. De eerste reviews lijken echter wel zeer positief.

• Wimmell
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 25-03 22:22
quote:
empl0de schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:36:
Hij is er nog niet - maar kan nu al in de postnl app zien dat ik 45,85 moet betalen voor de invoer.
Dat valt mij nog mee - Ik heb er 150 dollar op laten zetten, dus daar lijkt ook van uit gegaan te zijn.
En? Heb je hem binnen?
Deel je ervaring, ben erg benieuwd! :o

• hood
https://tweakers.net/revi...uike-chinese-primeur.html

Bedankt kanem0chi dat je je Mi notebook hebt uitgeleend aan Tweakers!

• empl0de
quote:
Wimmell schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:54:
[...]

En? Heb je hem binnen?
Deel je ervaring, ben erg benieuwd! :o
Ik haal hem vandaag op bij het postkantoor, had 15 cent te weinig in huis, haha.

• vincentvanv
quote:
empl0de schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:22:
[...]

Ik haal hem vandaag op bij het postkantoor, had 15 cent te weinig in huis, haha.
Kreeg je bericht van PostNL met een track&trace nummer of heb moet je "gewoon" het track&trace nummer van Singpost invullen in de PostNL app?

• empl0de
quote:
vincentvanv schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:13:
[...]

Kreeg je bericht van PostNL met een track&trace nummer of heb moet je "gewoon" het track&trace nummer van Singpost invullen in de PostNL app?
Ik heb de postNL app en het EHXXXXXXXXSG tracking number stond er plots tussen(heb postnl account, dus zie je automatisch pakketjes die op mijn address komen), paar uurtjes na dat hij de 'held by custom' status kreeg.

Daar stond ook een 3S nummer bij. Maar ik kan ook gewoon op mijn EH number zoeken hier:

https://www.internationalparceltracking.com/#/search

• kanem0chi
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19:49
quote:
hood schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 07:33:
https://tweakers.net/revi...uike-chinese-primeur.html

Bedankt kanem0chi dat je je Mi notebook hebt uitgeleend aan Tweakers!
Graag gedaan! :D

Ik had het idee dat hier aardig wat mensen op zaten te wachten, vandaar ook dat ik Tweakers een mailtje had gestuurd :)

Ik krijg met een aantal dagen de Mi5s binnen, eens kijken of ze die ook wel zien zitten.

• hood
quote:
kanem0chi schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:12:
[...]

Ik had het idee dat hier aardig wat mensen op zaten te wachten, vandaar ook dat ik Tweakers een mailtje had gestuurd :)

Ik krijg met een aantal dagen de Mi5s binnen, eens kijken of ze die ook wel zien zitten.
Dat juich ik alleen maar toe. Ben altijd geïnteresseerd in producten van Xiaomi! Ook bedankt voor het schrijven van de review van de Mi drone. Die wil ik binnenkort ook gaan bestellen als hij weer op voorraad is :X .

• empl0de
Ik heb hem binnen sinds vandaag!

Eerste indruk is zeer goed - mooi afgewerkt en lekker vlot zoals verwacht.
Windows 10 Pro - Engelse versie ging ook allemaal vrij vlot - en de drivers zijn zo geinstalleed,

Schijf binnen kort denk ik even een korte review zodra ik hem iets langer heb,

• vincentvanv
Gistermiddag heb ik een brief ontvangen van PostNL met de boodschap dat ze onvoldoende informatie over het pakket hebben om de verplichte aangifte bij de douane te doen. Ze vragen mij het bijgeleverde formulier in te vullen en retour te sturen. De gegevens die ze vragen in te vullen zijn:

Naam:
Telefoonnummer:
Email:

Duidelijke omschrijving van de inhoud van het pakket:
Waarde in euro:

Type zending: Koopzending/geschenkzending/ik wens de zending niet aan te nemen

Heeft iemand hier ervaring mee?

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:52

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:
Ontduiking van officiele kanalen gaan we hier niet bespreken. Enkele reacties zijn dan ook --> trashcan.

• liter
quote:
vincentvanv schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:43:
Gistermiddag heb ik een brief ontvangen van PostNL ...... Heeft iemand hier ervaring mee?
Nee geen ervaring mee. Heb je gevraagd om een waarde (korting) op te geven bij verzending? Wat ga je invullen? bij mijn verzending is uitgegaan van 300,- en heb ik 50,- invoerkosten betaald.

• vincentvanv
quote:
liter schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:58:
[...]

Nee geen ervaring mee. Heb je gevraagd om een waarde (korting) op te geven bij verzending? Wat ga je invullen? bij mijn verzending is uitgegaan van 300,- en heb ik 50,- invoerkosten betaald.
Ik heb het formulier naar waarheid ingevuld (€850) en ik moet €195 invoerkosten betalen.
Volgens PostNL komen ze het pakketje a.s. vrijdag bezorgen. "Helaas" ben ik nu zelf op vakantie, dus ik hoop dat m'n vriendin het pakketje ook aan mag nemen. Het duurt dan ook een tijdje voordat ik mijn ervaring met de 13" met jullie kan delen.

• 7samurai
  • Registratie: maart 2010
Heb hem ook binnen, ook €45,85 betaald. Nou, op naar de chinese Windows..

• boppos
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 06-12 00:27
quote:
7samurai schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 20:26:
Heb hem ook binnen, ook €45,85 betaald. Nou, op naar de chinese Windows..
welke versie heb je binnen? de 13 of de 12 inch versie?

• 7samurai
  • Registratie: maart 2010
De 12.5, en dat bevalt goed. Ga wel een w10 versie Nederlands kopen, er blijven mij te veel Chinese tekens over. En nog geen manier gevonden op de fora om Chinese licentie om te zetten in het Nederlands.

• warcow
Is inderdaag bij de xiaomi notebook niet mogelijk. Gelukkig kun je voor erg weinig geld tegenwoordig wel een licentie kopen. Ik ben nog tot november in china en neig er erg naar een 12.5 te halen maar overweeg nog steeds de 13.3 of de xps 15 die ik volgende week binnen krijg. (Die was door een prijsfout en kortingsbon 950 ipv 1550 euro)

• vincentvanv
Inmiddels ben ik terug van vakantie en lag de 13" netjes thuis op me te wachten. De laptop was erg netjes verpakt door banggood en ook de doos van Xiaomi zelf ziet er goed/minimalistisch uit.

Nadat ik wat had gespeeld met de Chinese installatie heb ik de laptop zelf opnieuw geïnstalleerd met een nederlandse Windows 10 Pro versie, ik had immers nog een licentie liggen. Vrijwel alle drivers worden automatisch opgepakt door Windows, maar voor de zekerheid heb ik de originele drivers ook nog handmatig geinstalleerd. Waarschijnlijk overbodig, maar ik had geen zin in gezeur :) De drivers zijn overigens eenvoudig te downloaden vanaf techtablets.com

MIjn eerste ervaring met de notebook is erg goed; het toetsenbord voelt fijn aan, een van de beter touchpads die ik heb ervaren, er komt prima geluid uit en lichte games trekt hij moeiteloos (League of Legends).

Overigens lijkt het bij het gamen er wel op dat de laptop wat moeite heeft om zijn warmte kwijt te kunnen; de fans draaien dan ook op volle toeren. Persoonlijk stoort mij dit niet zozeer, maar ik kan me voorstellen dat dit als irritant ervaren kan worden.
Daarnaast heb ik nog een beetje mijn twijfels over de stevigheid van het scharnier voor het scherm. Met name wanneer het scherm wat verder is uitgeklapt lijkt deze wat qua stevigheid te moeten inleveren. Voor nu is dit nog geen probleem, maar ik ben benieuwd of het scharnier over +/-3 jaar niet lam is.

Mochten jullie vragen hebben over de 13" versie, stel ze gerust :)

• tomas123
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 21:39
quote:
vincentvanv schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:57:
Inmiddels ben ik terug van vakantie en lag de 13" netjes thuis op me te wachten. De laptop was erg netjes verpakt door banggood en ook de doos van Xiaomi zelf ziet er goed/minimalistisch uit.

Nadat ik wat had gespeeld met de Chinese installatie heb ik de laptop zelf opnieuw geïnstalleerd met een nederlandse Windows 10 Pro versie, ik had immers nog een licentie liggen. Vrijwel alle drivers worden automatisch opgepakt door Windows, maar voor de zekerheid heb ik de originele drivers ook nog handmatig geinstalleerd. Waarschijnlijk overbodig, maar ik had geen zin in gezeur :) De drivers zijn overigens eenvoudig te downloaden vanaf techtablets.com

MIjn eerste ervaring met de notebook is erg goed; het toetsenbord voelt fijn aan, een van de beter touchpads die ik heb ervaren, er komt prima geluid uit en lichte games trekt hij moeiteloos (League of Legends).

Overigens lijkt het bij het gamen er wel op dat de laptop wat moeite heeft om zijn warmte kwijt te kunnen; de fans draaien dan ook op volle toeren. Persoonlijk stoort mij dit niet zozeer, maar ik kan me voorstellen dat dit als irritant ervaren kan worden.
Daarnaast heb ik nog een beetje mijn twijfels over de stevigheid van het scharnier voor het scherm. Met name wanneer het scherm wat verder is uitgeklapt lijkt deze wat qua stevigheid te moeten inleveren. Voor nu is dit nog geen probleem, maar ik ben benieuwd of het scharnier over +/-3 jaar niet lam is.

Mochten jullie vragen hebben over de 13" versie, stel ze gerust :)
Heb je import kosten moeten betalen? :+

• vincentvanv
quote:
tomas123 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:15:
[...]

Heb je import kosten moeten betalen? :+
Ja, dat deed een beetje pijn. Ik heb €195 moeten betalen. Waarschijnlijk geloofde de douane het bedrag op de bijgeleverde factuur niet, waarna ik de gegevens van het pakket naar waarheid heb ingevuld. Verder in dit topic lees ik dat de invoerkosten tegen de €50 aanliggen.

• JTH4
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 15-11 19:14
Zojuist ook een 12,5-inch besteld via Gearbest. Daar is nog ongeveer 15 uur een flashsale voor €527,33. Totaal kwam dit uit op €548,10 met DHL Expedited Shipping. Nadeel was dat voordeligere verzendopties niet mogelijk waren. Ben erg benieuwd naar de Notebook Air.

Update 25/10: Ik heb aan DHL €39,25 moeten betalen voor invoerrechten/BTW

JTH4 wijzigde deze reactie 25-10-2016 17:00 (11%)

• jekaer
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 09-12 12:42
Hey ik wil graag de notebook Air 13" kopen. En ik zag hem op deze site staan, maar ik heb nog nooit van die site gehoord, weet iemand van jullie of deze site betrouwbaar is?
Want de prijzen zijn hier goedkoper.

http://nis-store.com/note...-notebook-air-133-silver/

• PageFault
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16:08
quote:
JTH4 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 03:10:
Zojuist ook een 12,5-inch besteld via Gearbest. Daar is nog ongeveer 15 uur een flashsale voor €527,33. Totaal kwam dit uit op €548,10 met DHL Expedited Shipping. Nadeel was dat voordeligere verzendopties niet mogelijk waren. Ben erg benieuwd naar de Notebook Air.

Update 25/10: Ik heb aan DHL €39,25 moeten betalen voor invoerrechten/BTW
Welk bedrag stond er op de bon als ik vragen mag?

• Greyhamster
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19-11 07:25
quote:
jekaer schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 17:49:
Hey ik wil graag de notebook Air 13" kopen. En ik zag hem op deze site staan, maar ik heb nog nooit van die site gehoord, weet iemand van jullie of deze site betrouwbaar is?
Want de prijzen zijn hier goedkoper.

http://nis-store.com/note...-notebook-air-133-silver/
Kun je het beter hier kopen: http://www.gearbest.com/laptops/pp_421980.html?wid=21

80 euro goedkoper en een betrouwbare site.

Overigens voor de studenten wel handig: Microsoft heeft een education versie van windows. Volgens mij kun je er aan komen via surfspot, weet niet precies meer hoe ik het gedaan heb. Het is een volledige versie van windows en gratis en dus erg handig als je deze laptops wilt gebruiken voor de collegebanken.

Hoe bevalt de 13 inch variant eigenlijk voor degenen die hem hebben? Techtablets zegt dat de batterij een beetje tegen valt en dat hij soms erg luid en warm kan worden. Wat vinden Tweakers er van?

• JTH4
quote:
PageFault schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:23:
[...]
Welk bedrag stond er op de bon als ik vragen mag?
Uit mijn hoofd €145 of iets dergelijks.
quote:
Greyhamster schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 17:17:
[...]
Overigens voor de studenten wel handig: Microsoft heeft een education versie van windows. Volgens mij kun je er aan komen via surfspot, weet niet precies meer hoe ik het gedaan heb. Het is een volledige versie van windows en gratis en dus erg handig als je deze laptops wilt gebruiken voor de collegebanken.
Studentenversie werkt hier ook naar behoren!

JTH4 wijzigde deze reactie 31-10-2016 21:20 (53%)

• Greyhamster
quote:
JTH4 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:18:
[...]

Uit mijn hoofd €145 of iets dergelijks.

[...]

Studentenversie werkt hier ook naar behoren!
Dus 600 euro ongeveer in totaal? Niet slecht! Hoe is de accuduur voor je?

• oer
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20:23
Heb ook bij gearbest de 13 inch versie gekocht voor 809 euro. Kan hem als het goed is maandag ophalen. Moet wel 50 euro invoerrechten betalen.

• Greyhamster
Hm, de prijs voor beide modellen is aan het dalen (12,5 inch is opeens 30 euro goedkoper dan gisteren) en er is nu een nieuwe shipping optie waar voorheen alleen 20 euro dhl beschikbaar was. Spain priority line (7-15 dagen en gratis)

Nu staat op de Duitse blog dat priority shipping Duitsland douanekosten vrij is (http://www.gearbestblog.de/faq/germany-express/) en ik vraag me af of dat ook voor de spaanse priority shipping geld maar mijn Spaans is niet zo best en kan er helaas niks over vinden. De Spaanse priority shipping zal wel samenhangen met hun nieuwe Spaanse site. Het zou wel mooi zijn als dit douane kosten scheelt.

Dat terzijde is een gratis shipping optie en een prijsdaling altijd welkom natuurlijk. Zit te twijfelen over er nu op springen of toch te wachten tot 11 november.

• warcow
Wat is er 11 november dan? Zelf ga ik denk ik morgen langs de mi store in Beijing.

• Yakumos
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 09-12 10:23
11 november is singles day, wat in China door Alibaba verheven is tot een soort Black Friday: uitverkoop op bijna alles.

• Bilderbeek
  • Laatst online: 06-12 14:57
Altijd verstandig om de eerste 'hype' even af te wachten. Je ziet de prijzen al stevig dalen binnen 2 maanden en dat zal zich doorzetten tot het meer de daadwerkelijke prijzen in China benadert. En nog een weekje wachten kan nooit kwaad natuurlijk :)

• warcow
Zou Xiaomi zelf ook de prijzen verlagen? Zoveel verschil zit er al niet tussen de online prijzen bij jullie en wat ik hier zal betalen. Importheffingen/btw zijn veruit de grootste meerkosten. Ik twijfel echt nog veel tussen de 12.5 en 13.3. Als de 12.5 8 gb had of de 13.3 een betere accuduur was het simpel.

edit: Morgen ga ik ze even bekijken maar ik denk dat ik de 13.3 ga halen. :) Of ik hem ook hou is afwachten maar ga in ieder geval even een tijdje zien hoe die mij bevalt.

warcow wijzigde deze reactie 05-11-2016 06:55 (22%)

• Bilderbeek
Als ik het goed lees op http://item.mi.com/buy/mibookair is de 13.3 inch on sale op 11 november!

En de europrijs voor een 13.3 inch is in china maar 680 euro (via Xiaomi zelf) en je betaalt bij Banggood al snel 820 euro en dan nog shipping + btw, dus dat is wel nogal een verschil...

Bilderbeek wijzigde deze reactie 05-11-2016 12:29 (49%)

• warcow
Pfrt, bank helemaal kapot gepind heeft de mi store alleen de 12.5 nog op voorraad. Net 3 weken zitten twijfelen om op de 13.3 uit te komen kan ik die niet kopen hier. :'(

Misschien wel tijdens mijn volgende bezoek aan China. Heb nu maar de 12.5 meegenomen omdat het ook zuur is met lege handen thuis te komen. 3500 roepies is ook niet teveel geld en hij voelt wel mooi vlot aan. Bouwkwaliteit is ook iets beter nog dan wat ik verwacht had en het scherm en toetsenbord bevallen mij ook erg goed.

Nu bezig engelse mui te installeren.

Edit: Binnen een uur na aankoop al het os verkakt met het proberen van installeren engelse mui.. :') Volgende stap is w10 licentie zien te regelen.

warcow wijzigde deze reactie 06-11-2016 22:11 (12%)

• JTH4
quote:
Greyhamster schreef op woensdag 02 november 2016 @ 03:08:
[...]
Dus 600 euro ongeveer in totaal? Niet slecht! Hoe is de accuduur voor je?
Klopt met 20 euro shipping en 50 euro invoerrechten bleef de 12,5-inch versie net onder de €600. Accuduur bevalt tot nu toe prima. Heb geen precieze cijfers voor je, maar ben er nog nooit de dag niet mee doorgekomen.

• Bilderbeek
De prijzen gaan al goed omlaag. Bij Gearbest kun je de 12.5 nu krijgen voor 495 euro. Zet mij aan het twijfelen :)

• warcow
Iemand had hier een kabel gepost die wel handig was met de usb c oplader. Ik kan het niet terugvinden, heeft iemand een linkje voor deze kabel? Heb de laptop in China gekocht en er zat natuurlijk geen eu stekker/adapter bij. Die kabel leek mij ook handiger dan een los stekkerblokje omdat het geheel dan wat langer is en beter blijft zitten.

• vincentvanv
quote:
warcow schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:03:
Iemand had hier een kabel gepost die wel handig was met de usb c oplader. Ik kan het niet terugvinden, heeft iemand een linkje voor deze kabel? Heb de laptop in China gekocht en er zat natuurlijk geen eu stekker/adapter bij. Die kabel leek mij ook handiger dan een los stekkerblokje omdat het geheel dan wat langer is en beter blijft zitten.
Volgens mij had hij 'm bij Taobao gekocht, maar hij had er geen linkje bij gepost. Ik ben ook opzoek naar zo'n kabel, maar ik kan 'm tot op heden nog niet vinden. Mocht jij wel iets kunnen vinden laat het vooral weten :)

• Pierre_nr1
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:08
Is de air 12.5 ook op te laden met een battery pack? Bijvoorbeeld deze :
http://www.mi.com/en/pb10400/

• JTH4
quote:
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:18:
Is de air 12.5 ook op te laden met een battery pack? Bijvoorbeeld deze :
http://www.mi.com/en/pb10400/
Helaas niet. Heb met exact deze powerbank en een USB-A naar USB-C kabel getest, maar helaas werkt dit niet. Ook de telefoonoplader van mijn Nexus 6P werkt gek genoeg niet. Begrijp zelf niet helemaal waar dat door komt.

• Pierre_nr1
quote:
JTH4 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:30:
[...]

Helaas niet. Heb met exact deze powerbank en een USB-A naar USB-C kabel getest, maar helaas werkt dit niet. Ook de telefoonoplader van mijn Nexus 6P werkt gek genoeg niet. Begrijp zelf niet helemaal waar dat door komt.
Dat is inderdaad vreemd, ik had ook verwacht dat het gewoon kon. Wellicht trekt het teveel vermogen. Misschien dat een andere Tweaker dit kan verklaren?

Pierre_nr1 wijzigde deze reactie 08-11-2016 23:09 (3%)

• svenvv2
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 08-12 15:57
quote:
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:06:
[...]

Dat is inderdaad vreemd, ik had ook verwacht dat het gewoon kon. Wellicht trekt het teveel vermogen. Misschien dat een andere Tweaker dit kan verklaren?
Grote kans dat de notebook alleen oplaad bij 20V. Echter krijg ik het laden ook niet aan de praat een USB-PD uitgang die dit wel zou moeten kunnen leveren.

• Pubbert
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 00:45

Pubbert

random gestoord

Ik denk dat ik ook de 12 ga bestellen, nu bij Gearbest 495€, welke adapter/kabel hebben jullie er bij besteld? Of gewoon convertor gekocht bij de Action?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• warcow
Action had niks liggen wat werkt. Bauhaus ook niet. Heb zelf nu online een goedkope converter besteld voor 85 cent. Zoek ook nog steeds een verlengkabel die er eu van maakt. Lijkt mij handiger werken. (Snoer is nu wat kort)

Gisteren windows 10 pro engels (oem licentie) geinstalleerd. Qua drivers hoefde ik alleen de synaptics driver zelf te installeren. De rest ging perfect via windows update. De m3 cpu valt mij niks tegen. Gehele apparaat is vlot genoeg voor waar ik hem ga gebruiken.

• JTH4
quote:
Pubbert schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:43:
Ik denk dat ik ook de 12 ga bestellen, nu bij Gearbest 495€, welke adapter/kabel hebben jullie er bij besteld? Of gewoon convertor gekocht bij de Action?
Bij Gearbest doen ze er een Europees verloopstukje bij. Door het gewicht van de oplader zit dit niet helemaal ideaal, maar hij laadt wel gewoon op.

• Bilderbeek
Misschien wat niet-geleidend tape op het verloopstukje plakken? Dit ziet er wel erg dramatisch uit...

• JTH4
quote:
Bilderbeek schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:37:
Misschien wat niet-geleidend tape op het verloopstukje plakken? Dit ziet er wel erg dramatisch uit...
Ben goed verzekerd ;)

Kidding aside, dat zou een goede tijdelijke oplossing zijn, maar ben ook op zoek naar wat permanenters.

• Bilderbeek
Van http://www.igeekphone.com...and-compatibility-review/ dit verhaal kan ik geen kaas maken, maar in ieder geval wat informatie.

Verder is een deugdelijke verloopplug misschien wel een goede optie? Eentje die vast blijft zitten ;)

• eggda
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 19:50
quote:
Ryatzu schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:28:
Is er al iets bekend over het draaien van linux distro's zoals ubuntu?
Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Vind het een interessante laptop, maar zou er liever elementory oid op willen zetten. Ik zag wel deze waarschuwing op de Gearbest site

Notice:
This Android/Windows device is designed to function specifically with the current Android/Windows OS installed on it. Any alterations such as upgrades, modding with custom ROM, rooting or flashing the Android device with other firmware will automatically cause the device experience matters as well as void the device's warranty. Please think twice before operating all these actions.

Iemand al een ux geprobeerd?

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Hmm, hij is nu weer 533€ bij Gearbest, dit kan ook komen omdat de Chinese Windows 10 version niet meer te krijgen is? De non-activated Windows 10 Engels was altijd al duurder.

http://www.gearbest.com/laptops/pp_425390.html

Pubbert wijzigde deze reactie 09-11-2016 15:49 (191%)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Bilderbeek
quote:
Pubbert schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:14:
Hmm, hij is nu weer 533€ bij Gearbest, dit kan ook komen omdat de Chinese Windows 10 version niet meer te krijgen is? De non-activated Windows 10 Engels was altijd al duurder.

De Chinese versie is nog wel te krijgen, maar is nu 541 euro ( http://www.gearbest.com/laptops/pp_416105.html )

De Non-activated English version is ook te krijgen ( http://www.gearbest.com/laptops/pp_425390.html ) en is nu maar 467 euro, maar die wordt pas op 9 december verstuurd. Ik vermoed dat ze wachten op een goede uitverkoop de komende tijd, zodat ze hiermee alsnog voldoende units kunnen verkopen. Of ze proberen in aanloop van de 11-11 sales alvast wat klanten weg te snoepen...

• wouter_va
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 00:46
quote:
eggda schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:06:
[...]

Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Vind het een interessante laptop, maar zou er liever elementory oid op willen zetten. Ik zag wel deze waarschuwing op de Gearbest site

Iemand al een ux geprobeerd?
Op youtube stond ergens een review met ubuntu, in het duits. Weet hem even niet meer te vinden, maar staat me bij dat het prima werkte.

Edit: YouTube: ᴴᴰ Ubuntu auf Xiaomi Mi Notebook Air - Testvideo [Deutsc...
En ook eentje in het spaans al...

wouter_va wijzigde deze reactie 09-11-2016 20:00 (20%)

• Bilderbeek
Ik wil het topic niet teveel vervuilen, maar ik heb de 12.5 net via Gearbest besteld, want de chinese versie is nu maar 458 euro in de flash-sale... Ik kon het niet laten :)

Edit: Ik zie net dat de prijs weer terug is naar 541 euro. Goed om de websites van verkopers in de gaten te houden dus.

Edit 2: En nu weer 458...

Bilderbeek wijzigde deze reactie 10-11-2016 11:27 (30%)

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Hmm. Vannacht rond 1:00 koste de Chinese versie ook nog 533, weer net de flash sale gemist. Benieuwd wat de prijzen morgen doen.

Edit: thanks to een oplettende bilderbeek wassie zelfs 456€ nu.

Welke shipping hebben jullie gekozen ?

Priority Line
15 - 25 business days
€0.87

Expedited Shipping
3 - 7 business days
€20.76

Ik wil best wachten, maar gaan alle opties via DHL? Daar zijn de import prijzen het gunstigste lees ik hier.

Pubbert wijzigde deze reactie 10-11-2016 11:34 (57%)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Greyhamster
Holy crap ik hem m gevonden voor 458 en in de 5 minuten typen zijn de prijzen drie keer veranderd.

Maar nu is het nog 458. Beetje aparte site dat gearbest

• Bilderbeek
quote:
Greyhamster schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:38:
Holy crap ik hem m gevonden voor 458 en in de 5 minuten typen zijn de prijzen drie keer veranderd.

Maar nu is het nog 458. Beetje aparte site dat gearbest
Dat komt met name door de verschillende opties en de flash sales. De versie met een niet-geactiveerde (licentieloze) engelse windows installatie is altijd duurder (en net nog op sale en nu al niet meer...) dan de chinese windows variant, maar het is goed opletten wat je precies bestelt natuurlijk

• eL_Jay
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 09-12 07:19
quote:
Holy shit, heb nog nooit zoveel backlight bleeding gezien bij een scherm. Of hoort dat kleur/zwart verloop?

eL_Jay wijzigde deze reactie 10-11-2016 11:46 (5%)

• connos
quote:
eL_Jay schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:45:
[...]
Holy shit, heb nog nooit zoveel backlight bleeding gezien bij een scherm. Of hoort dat kleur/zwart verloop?
Is in een donkere omgeving met backlight op max. backlight bleeding valt me heel erg mee.

• Pierre_nr1
Vandaag de 12.5" Xiaomi Air ontvangen. 4 november besteld bij Gearbest. Ik moest DHL €48,24 betalen voor de douanekosten. Totaal ben ik €530,- kwijt, nette prijs lijkt me. Nu maar op zoek naar een goedkope Windows licentie.

• Pierre_nr1
Hebben jullie ook dat een (willekeurig) USB device niet helemaal in het slot past? Het blijft zo'n 2mm uitsteken en is niet helemaal in het slot de duwen. Het USB device werkt trouwens wel probleemloos.

• liter
quote:
JTH4 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:02:
[...]

Bij Gearbest doen ze er een Europees verloopstukje bij. Door het gewicht van de oplader zit dit niet helemaal ideaal, maar hij laadt wel gewoon op.
[afbeelding]
Dit had ik idd ook en op Aliexpres deze stekker gekocht: http://s.aliexpress.com/nuMBVviM

Vervolgens de kabel gebruikt van m'n vergane elektrische tandenborstel. Naast een stevige aansluiting ook een langere kabel. Altijd handig!

• Pierre_nr1
Vandaag maar een verse Windows 10 Pro geinstalleerd, ik had nog een licentie liggen. Enkele plus- en minpunten :
+ de behuizing, compact en degelijk
+ toetsenbord en touchpad
+ prachtig IPS scherm
+ passieve koeling, dus volledig stil
+ plek voor 2e SSD(let op : moet M.2 Pci-e zijn, geen M.2 SATA!)
+ gewicht, slechts 1kg

- batterijverbruik, ik schat zo rond de 7 uur(12 uur volgens Xiaomi)
- de 220v EU verloopstekker zit nogal gammel vast

Ik ben dik tevreden met deze laptop, het voldoet aan mijn verwachtingen. Het voelt degelijk aan. Ik ben tevreden met het batterijverbruik maar Xiaomi gaf ongeveer 12 uur. Dat haalt ie bij lange na niet, daarom een minnetje.

Mocht je een degelijke extra USB-C lader willen hebben, deze werkt prima :

https://www.amazon.de/gp/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Update : vandaag een film continue laten afspelen en kwam op 6:40 tot de batterij leeg was en de laptop zichzelf uitschakelde. Het scherm had ik op 40% helderheid gezet. Dit is toch wel tegenvallend als je de beloftes van Xiaomi er naast houdt. Maar, het is en blijft een zeer fraaie laptop.

Pierre_nr1 wijzigde deze reactie 14-11-2016 17:57 (16%)

• warcow
quote:
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 01:51:
Hebben jullie ook dat een (willekeurig) USB device niet helemaal in het slot past? Het blijft zo'n 2mm uitsteken en is niet helemaal in het slot de duwen. Het USB device werkt trouwens wel probleemloos.
Viel mij ook al op, zal wel zo "horen".
Pagina: 1 2 3 ... 15 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True