Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bvapple
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 29-12-2019
Mede-auteur:
  • Dejagan
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21-01 19:15

Dejagan

Xiaomi zette met de Mi Notebook Air een eerste stap op de markt van de Notebooks.
Ondertussen heeft Xiaomi al meerdere modellen, in 3 verschillende schermgroottes. 12" 13,3" en 15,6"
De grote verschillen zitten hem naast de schermgroottes in de CPU die steeds vernieuwd wordt naarmate er een nieuwe generatie Intel Core processor gelanceerd wordt.
Verder zijn de notebooks ook nog in verschillende kleuren te verkrijgen.

Schermgroottes12 inch - 13,3 inch - 15,6 inch
CPU12,5" Intel Core m3 processor M3-6Y30 en M3-7Y30
13,3" Intel Core i5-6200U (2016), i5-7200U (2017 fingerprint)
13,3" Ultimate Edition: i7-6500U
13,3" Fingerprint Sensor: i7-7500U
15,6" Notebook Pro: i5-8250U en i7-8550U
GPU12,5": Integrated Graphics
13,3": NVIDIA GeForce GT940MX (i5-6200U) - NVIDIA GeForce MX150 (i5-7200U)
13,3" Ultimate Edition: NVIDIA GeForce GT940MX
13,3" Fingerprint Sensor: NVIDIA GeForce MX150
15,6" Notebook Pro: NVIDIA GeForce MX150 (beide modellen)
RAM12,5": 4 GB DDR3L (SODIMM) (M3-6Y30) - 4 GB of 8GB DDR3L (M3-7Y30)
13,3": 8GB DDR4L (SODIMM) (alle modellen)
13,3" Ultimate Edition (SODIMM): 8GB DDR4L
13,3" Fingerprint Sensor: 8GB DDR4L (SODIMM)
15,6" Notebook Pro: 8GB of 16GB DDR4L (SODIMM
SSDIn alle modellen is er keuze tussen 128 GB of 256 GB SSD. In alle modellen zijn zowel een M.2 PCIe slot als eenM.2 SATA slot aanwezig. De 13,3" en 15,6" hebben een Samsung PM951 (2016) of PM961 PCIe SSD. De 12,5" heeft standaard een SATA M2 SSD, de vrije slot kan gebruikt worden voor een tweede harde schijf. De Notebook pro heeft een tweede slot waar PCIe SSD's ook in werken.
NetwerkAllemaal 802.11 a//b/g/n/ac WiFi en Bluetooth 4.1
OS en OfficeEr wordt een Chinese versie van Win10 geleverd. Via deze handleiding kom je te weten hoe je hem in het Engels kan instellen zonder verlies van je licentie. De office licentie die bij de Notebook Pro krijgt kan je overzetten door Freakster86 in "[Mi Notebook Air] Aankoop, levertijden en prijzen" te volgen
Connectivity12,5": 1x USB 3.0 - 1x USB 3.1 Type-C - HDMI - 3,5 mm audio port
13,3": 2x USB 3.0 - USB 3.1 Type-C - HDMI - 3,5 mm audio port
13,3" Ultimate Edition: 2x USB 3.0 - 1x USB 3.1 Type-C - HDMI - 3,5 mm audio port
13,3" Fingerprint Sensor: 2x USB 3.0 - 1X USB 3.1 Type-C - HDMI - 3,5 mm audio port - Fingerprint Sensor
15,6" Notebook Pro:
Drivers Drivers zijn hier te vinden. (helaas Chinees maar de plaatjes geven duidelijk genoeg aan welke driver het is. ;) )
AankoopkanalenTe koop via de gekende verkoopkanalen (bv. Banggood - Gearbest - iBuyGou
Probleem met verloopadapterIn het topic werd regelmatig gemeld dat de verloopadapter van de Chinese stekker naar de EU stekker los zit. Dit kan opgelost worden door een beetje secondelijm of door het volgende SolidWorks stukje aan te kopen via deze link op eBay. Heb je het geluk in bezit van een een 3d printer te zijn? Dan kan je hier de modelbestanden vinden voor dit verloopstukje!
Type-C opladersHet is opletten geblazen met het gebruik van third party Type-C adapters. Best kies je een adapter die goedgekeurd is door Benson Leung die ze allemaal test. Zorg ervoor dat je een 65w adapter koopt, 45 w werkt ook maar betekent dat er bij veel energiegebruik kloksnelheden omlaag gaan. Als je liefst een adapterblokje op de grond hebt is de Lenovo 4X20M26272 65w usb-c adapter een prima optie. Check zeker deze post in het topic WeaZuL in "Mi Notebook Air"
Kortingsbonnen GearbestEen verzameling van kortingsbonnen bij Gearbest kan je vinden op deze pagina van het Fok.nl forum http://forum.fok.nl/topic/2398709 Met dank aan @2green voor deze tip.
Behouden van je ProductkeyEerst je laptop met de Chinese Windows versie installeren en daarna inloggen met je Microsoft Account. Voor de zekerheid best nog even in cmd volgend commando uitvoeren "wmic path SoftwareLicensingService get OA3xOriginalProductKey" Hiemee verschijnt je licentiecode die je kan gebruiken moest het toch falen...Dan gewoon met de Media Creation Tool een bootable USB maken. Let erop dat je tijdens de installatie niet voor Single Language kiest. Tijdens de installatie gewoon aanvinken dat je geen Product key hebt. Na de installatie eventjes inloggen met je Microsoft Account en je laptop is geregistreerd. Mocht het foutlopen heb je dankzij het commando toch nog je Product key.

Terug naar Inhoudsopgave

Zoals jullie ongetwijfeld al gemerkt hebben ben ik geen held in Topic startposts maken (zeker niet als je kijkt hoe lang ik het al beloofd heb ;-) ). Als iemand hem wil verbeteren, aanvullingen heeft,... Gelieve mij een berichtje te sturen dan maak ik je beheerder.
Het is absoluut niet simpel om alle versies van de laptops bij te houden en specs vinden is niet altijd even simpel. Laat me dus gerust iets weten ! Ook ben ik geen held in het maken van een mooie lay-out in UBB-code dus:
Met dank aan @rens-br voor de lay-out !

VersieDatumAanpassingen
V1.01/10/2017Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Dejagan wijzigde deze reactie 27-12-2017 16:11 (180%)

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

• Frietsaus
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Ja die kale prijs ga je hem natuurlijk nooit voor krijgen. Prijzen bij Ibuygou zijn EUR 788 voor de 13,3" en EUR 571 voor de 12,5" versie. Dat is exclusief verzending a EUR 40 via DHL en als je slim bent neem je ook de import en BTW protectie er bij voor bijna EUR 30.

Ondanks de prijzen vind ik ze nog steeds interessant overigens, ze zijn erg mooi en zien er degelijk uit. Ik ben persoonlijk wel geinteresseerd in de 12,5" versie omdat ik niet zo'n behoefte heb aan die GeForce GPU en een Skylake Core M wel snel genoeg is voor wat ik er mee wil. Absoluut een betere koop dan bijvoorbeeld een lelijke Asus UX305 in mijn ogen.

Als de kwaliteit vergelijkbaar is met hun telefoons, waar ik meerdere positieve ervaringen mee heb, dan moet het met deze laptops ook wel goed zitten.

Frietsaus wijzigde deze reactie 02-08-2016 15:49 (23%)

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb ervaring met een reeks van hun telefoons (Mi2S, Mi3, Mi4C, Redmi) en daar heb ik nooit hardwarematige problemen mee gehad. Daarnaast heb ik nog een Powerbank 10400mah en die werkt ook uitstekend. De software was soms wel wat matig, maar goed deze laptops draaien gewoon Windows 10 dus daar verwacht ik niet zoveel gedoe mee.

• Update94
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 13:06
Ik ben vandaag maar de Xiaomi store in Beijing geweest, hier hadden ze er van elk model 2 staan om te testen.

Kwa bouwkwaliteit voelen ze beide stevig aan. Iets steviger zelfs dan de Macbook Air van mijn vriendin naar mijn mening. De afwerking is wel wat minder goed dan die van de Macbook. Zo zijn de aansluitingen bijvoorbeeld niet zo netjes afgewerkt als bij de Macbook.

Ik heb een aantal benchmarks gedownload en achter elkaar laten draaien terwijl hwInfo64 aan stond op het 13.3 inch model. Hierbij heb ik de temperaturen niet boven de 70 graden weten te krijgen (zowel cpu als gpu). De fans waren niet echt hoorbaar maar dat was moeilijl oordelen want de winkel was redelijk druk en het was niet echt stil.

Het scherm was naar mijn mening in orde, maar het sprong er ook niet uit ten opzichte van andere schermen. Ik heb onvoldoende inzicht om hier over in detail te gaan.

Ten slotte over de accu, ik heb op beide modellen gebrowsed tot de accu van 100% tot 90% was gegaan. Dit ging op beide modellen helaas vrij snel. Hierbij stond de helderheid op 50% (de browser was Microsoft Edge). Windows schatte de tijd dat de batterij nog mee ging toen de accu's op 90% stonden op nog geen 4 uur voor het 13.3 inch model en nog geen 5 uur voor het kleinere model. Dit heeft mij er op dit moment van weerhouden er een te kopen.

Ook nog interessant om te melden, degene die naast mij het andere 13.3 inch model stond te testen (ook benchmarks) kreeg een blue screen of death "critical structure corruption". Na wat zoeken op Google geloof ik echter dat dit een software issue is/was. (Iedereen kon ook alles installeren en er stond al flink wat bloatware op).

In China kun je hem trouwens op taobao.com al wel gewoon kopen en ik heb beide modellen ook een paar keer te koop gezien op de officiële Xiaomi site. Meestal rond 10 uur 's ochtends lokale tijd.

Update94 wijzigde deze reactie 11-08-2016 20:36 (4%)

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-01 22:27

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[quote]Update94 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 20:33:

Ten slotte over de accu, ik heb op beide modellen gebrowsed tot de accu van 100% tot 90% was gegaan. Dit ging op beide modellen helaas vrij snel. Hierbij stond de helderheid op 50% (de browser was Microsoft Edge). Windows schatte de tijd dat de batterij nog mee ging toen de accu's op 90% stonden op nog geen 4 uur voor het 13.3 inch model en nog geen 5 uur voor het kleinere model. Dit heeft mij er op dit moment van weerhouden er een te kopen.

Ik zou daar persoonlijk echt 0,0 waarde aan hechten. Op mijn Dell laptop zegt Windows in het begin altijd dat ie maar 2 uur mee zou gaan, ergens rond de 60% nog 5 uur, rond de 40% weer 4 uur, en vervolgens schat ie de laatste 15% weer op anderhalf uur.

In de realiteit kan ik er prima een hele dag op werken met browsing en Word of Excel.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Update94
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 13:06
Ik heb vandaag besloten om er toch een te bestellen (als het me lukt). Ik sta al een dag of 6 in de wachtrij op de officiële site. Maar daar heb ik nog niks van gehoord en omdat ik de 25e terug ga naar Nederland dacht ik ik zal eens op Taobao kijken (waar ik ze eerder te koop heb gezien.).

Hier waren ze echter ook nergens (meer) leverbaar. Ik heb met 6 verkopers gechat en gevraagd of ze een idee hadden of dat nog voor de 25e ging lukken. Maar ze durfden er geen van allen iets over te zeggen. Sommigen hebben er een paar gehad. Maar ze weten geen van allen wanneer ze weer nieuwe krijgen. :/

Je kon ze wel pre orderen op taobao (dan moet je ook gelijk betalen), en dan krijg je voorrang zodra ze er weer een aantal hebben. Maar dan moet je gaan gokken welke verkoper er als eerste een aantal binnen krijgt en dat durfde ik ook weer niet aan.

Sommige verkopers probeerden me ook te overtuigen om een 12.5" model aan te schaffen, maar daar begin ik toch maar niet aan want 4gb ram is te weinig voor mij.

Afwachten dus.

Update94 wijzigde deze reactie 14-08-2016 12:33 (25%)

• connos
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15:06
Heb de gok gewaagd voor de 12,5 inch bij BangGood met Expedited Shipping Service. 4GB is voor mij zat met W10 als laptopje op de bank voor erbij. Volgens BangGood start de W10 versie op in het Chinees en hoef je alleen de taal te veranderen naar EN. (Sowieso mijn voorkeurtaal) Zodra ik 'm binnen heb (5-8 werkdagen) zal ik mijn bevindingen hier posten.

connos wijzigde deze reactie 16-08-2016 20:50 (5%)

• connos
quote:
Nee, maar wel vandaag een rekening voor invoerrechten en douanekosten van €46,81 betaald aan DHL. Viel me alleszins mee, ze hebben er kennelijk een veel lagere waarde aan toegekend. Verwacht de laptop morgen of overmorgen. Hou jullie op de hoogte!

• connos
quote:
Ryatzu schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:22:
[...]
Krijg je de rekening van te voren? Via de post? Ik herinner mij dat ik altijd contant ter plekke moest betalen als iets aan de deur geleverd werd
Kreeg keurig een telefoontje van een dame van DHL NL wat mijn emailadres was waar ze een link naartoe kon mailen om de invoerrechten/douanekosten te voldoen. Aan de track&trace info kon ik zien dat de laptop toen nog in Singapore was. Vannacht via Leipzig naar A'dam gekomen en hij staat nu net een paar uur op mijn bureau :)
Sexy laptopje, superklein, stevig gebouwd, doet nauwelijks onder voor een MacBook Air. De laptop start op in het Chinees.
Na wat klikken 'op de tast' installatie voltooid, maar hield geen werkbare W10 setup over, ook niet nadat ik de taal op Engels had gezet. Teveel chinese teksten in menus. De W10 Chinees Home Product Serial ontfutseld met een tooltje en daarna een clean W10 64bit US professional erop gezet. Eerst nog een tevergeefse poging gedaan met een W10 Home US de Chinese serial te gebruiken.
Via een USB naar ethernet kabeltje de boel aan internet geknoopt en na wat windows updates ging alle hardware werken. Nog wel via http://techtablets.com/xi...ebook-air-12-5/downloads/ wat drivers geïnstalleerd en nu loopt alles als een zonnetje; wifi, multitouch, geluid, gpu etc. Zal binnenkort wat meer bevindingen plaatsen.

connos wijzigde deze reactie 24-08-2016 17:10 (3%)

• Ergo
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 20-01 19:13
quote:
Frietsaus schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:28:
Dat heb ik meer gelezen ja, de licentie is een single language licentie Chinees en andere versies kunnen niet worden geactiveerd (momenteel). Je zult dus zelf een Home of Pro licentie moeten verkrijgen en activeren. Dit kan voor veel mensen de prijs ook minder aantrekkelijk maken.

Er zijn wel wat hacky workarounds waarbij het Chinese taalpakket onofficieel wordt vervangen door een ander, maar dit levert vaker een niet-opstartend systeem op dan een succesvolle methode.
Een windows pro licentie kost in de pricewatch 37 euro. Lijkt me niet echt een dealbreaker.
Je moet er zin in hebben maar het is wel mogelijk.

• Frietsaus
  • Niet online
Wat heeft de Mi Pad te maken met de Mi Notebook Air?

• connos
Een paar dagen verder met de 12,5" Notebook Air. Geen gekke dingen tegengekomen. Laptop voelt snappy aan en de accu gaat bij mij een uur of 8 mee. Windows voorspelling komt niet overeen met de werkelijkheid. Helderheid op 50% met wat browsen en installeren, geen games. Toetsenbord typt prima, toetsenbord verlichting gaat vanzelf uit en is niet regelbaar. Wifi AC haalt ca. 40-50MByte/s, dus dik in orde. SSD Write 447MByte/s Read 480 Mbyte/s.
Nog wel even bezig geweest het synaptics toudchpad te configureren. Windows 10 herkend deze nl. niet als een 'Enhanced Touchpad'. Daarom moet je wat functionaliteiten zoals 3 finger swipe toekennen aan 'back' in de browser. Scherm is is echt rete-scherp en kleurechtheid lijkt in orde.
Kortom, ben er erg blij mee en kan 'm iedereen aanbevelen die geen issues heeft met zelf wat tweaken en dingen zoals garantie blijft natuurlijk gedoe.

connos wijzigde deze reactie 28-08-2016 15:59 (11%)

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21-01 16:16
quote:
Ryatzu schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:02:
[...]

Ik ken nog niemand met ervaring van deze site dus geen idee hoe het zit met inklaringskosten erc
Mijn ervaring met Gearbest (+-8bestellingen) is dat ze met afstand de snelste zijn met verzenden. Meerdere bestellingen binnen een week binnen gehad.

Kwa inklaringskosten is het zoals altijd in china een gok. Het ene pakket komt erdoor, de ander niet

Woont in Helsinki

• The Unbelievabl
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 02-12-2019
quote:
warcow schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:33:
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van mensen met de air 13.3 van Xiaomi. Moet over een paar weken naar China voor een kleine maand en zou dan misschien daar 1 kunnen halen. Heb op het moment al meer dan een jaar geen laptop meer en vind zo'n ding toch wel handig. Alternatief zou zijn de xps 13 of macbook pro retina zijn voor mij maar beide zijn toch een flink stuk duurder. Vooral de batterijduur is misschien wat aan de korte kant voor mij.
Ik ben zelf vorig jaar in een Mi winkel geweest in China, dat ging allemaal heel vlot en er waren daar ook werknemers die engels konden (wat in china niet heel erg vaak voorkomt). Ik weet niet zeker of ze daar de laptop ook verkopen maar dan weet je ook zeker dat je het goede hebt en geen namaak ofzoiets. De winkel zelf was natuurlijk wel een kloon van de Apple store :P

• aalekss
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 12:37
Ja.. 149$ als tablet.. :p

dus ben benieuwd

• empl0de
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16:22
Ik 150 dollar - dus ik ben ook benieuwd wat het wordt - gezien ik waarschijnlijk het zelfde bedrag krijg.

• hood
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 14:34
quote:
vincentvanv schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:06:
[...]

Heeft jouw pakketje zojuist ook voor de 2e keer de status 'Held by Customs at Destination' gekregen? Zie hieronder hoe het bij mij er nu uitziet. Ik begin een beetje bang te worden dat ik toch wat duurder uit ga komen :P

DateShort DescriptionLocation
04/10/2016 10:50Held by Customs at DestinationSPEEDPOST SERVICE CENTRE
30/09/2016 10:11Held by Customs at DestinationSPEEDPOST SERVICE CENTRE
Toen ik mijn xiaomi MI4C besteld had in China stond er ook 2x Held by Customs at Destination. Echter heb ik niks hoeven te betalen. Is een telefoon wat anders als een laptop natuurlijk. Maar ik heb eerder het idee dat de 2de keer de afmelding is, dus dat hij bij de douane weg gaat. Want ik had de telefoon toen 2-3 dagen later in huis.

Never fall in love with your own design!

• hood
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 14:34
https://tweakers.net/revi...uike-chinese-primeur.html

Bedankt kanem0chi dat je je Mi notebook hebt uitgeleend aan Tweakers!

Never fall in love with your own design!

• empl0de
  • Laatst online: 16:22
quote:
vincentvanv schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:13:
[...]

Kreeg je bericht van PostNL met een track&trace nummer of heb moet je "gewoon" het track&trace nummer van Singpost invullen in de PostNL app?
Ik heb de postNL app en het EHXXXXXXXXSG tracking number stond er plots tussen(heb postnl account, dus zie je automatisch pakketjes die op mijn address komen), paar uurtjes na dat hij de 'held by custom' status kreeg.

Daar stond ook een 3S nummer bij. Maar ik kan ook gewoon op mijn EH number zoeken hier:

https://www.internationalparceltracking.com/#/search

• kanem0chi
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16:01
quote:
hood schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 07:33:
https://tweakers.net/revi...uike-chinese-primeur.html

Bedankt kanem0chi dat je je Mi notebook hebt uitgeleend aan Tweakers!
Graag gedaan! :D

Ik had het idee dat hier aardig wat mensen op zaten te wachten, vandaar ook dat ik Tweakers een mailtje had gestuurd :)

Ik krijg met een aantal dagen de Mi5s binnen, eens kijken of ze die ook wel zien zitten.

• 7samurai
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 09-01 21:25
Heb hem ook binnen, ook €45,85 betaald. Nou, op naar de chinese Windows..

• PageFault
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15:17
quote:
JTH4 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 03:10:
Zojuist ook een 12,5-inch besteld via Gearbest. Daar is nog ongeveer 15 uur een flashsale voor €527,33. Totaal kwam dit uit op €548,10 met DHL Expedited Shipping. Nadeel was dat voordeligere verzendopties niet mogelijk waren. Ben erg benieuwd naar de Notebook Air.

Update 25/10: Ik heb aan DHL €39,25 moeten betalen voor invoerrechten/BTW
Welk bedrag stond er op de bon als ik vragen mag?

• Yakumos
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 13:09
11 november is singles day, wat in China door Alibaba verheven is tot een soort Black Friday: uitverkoop op bijna alles.

• JTH4
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 09-01 09:47
quote:
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:18:
Is de air 12.5 ook op te laden met een battery pack? Bijvoorbeeld deze :
http://www.mi.com/en/pb10400/
Helaas niet. Heb met exact deze powerbank en een USB-A naar USB-C kabel getest, maar helaas werkt dit niet. Ook de telefoonoplader van mijn Nexus 6P werkt gek genoeg niet. Begrijp zelf niet helemaal waar dat door komt.

• wouter_va
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 15:45
quote:
eggda schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:06:
[...]

Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Vind het een interessante laptop, maar zou er liever elementory oid op willen zetten. Ik zag wel deze waarschuwing op de Gearbest site

Iemand al een ux geprobeerd?
Op youtube stond ergens een review met ubuntu, in het duits. Weet hem even niet meer te vinden, maar staat me bij dat het prima werkte.

Edit: YouTube: ᴴᴰ Ubuntu auf Xiaomi Mi Notebook Air - Testvideo [Deutsc...
En ook eentje in het spaans al...

wouter_va wijzigde deze reactie 09-11-2016 20:00 (20%)

• Pierre_nr1
  • Laatst online: 15:51
Vandaag de 12.5" Xiaomi Air ontvangen. 4 november besteld bij Gearbest. Ik moest DHL €48,24 betalen voor de douanekosten. Totaal ben ik €530,- kwijt, nette prijs lijkt me. Nu maar op zoek naar een goedkope Windows licentie.

• liter
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21-01 15:55
quote:
JTH4 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:02:
[...]

Bij Gearbest doen ze er een Europees verloopstukje bij. Door het gewicht van de oplader zit dit niet helemaal ideaal, maar hij laadt wel gewoon op.
[afbeelding]
Dit had ik idd ook en op Aliexpres deze stekker gekocht: http://s.aliexpress.com/nuMBVviM

Vervolgens de kabel gebruikt van m'n vergane elektrische tandenborstel. Naast een stevige aansluiting ook een langere kabel. Altijd handig!

• warcow
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21-01 19:58
quote:
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 01:51:
Hebben jullie ook dat een (willekeurig) USB device niet helemaal in het slot past? Het blijft zo'n 2mm uitsteken en is niet helemaal in het slot de duwen. Het USB device werkt trouwens wel probleemloos.
Viel mij ook al op, zal wel zo "horen".

• Pubbert
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21-01 22:00

Pubbert

random gestoord

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Bilderbeek
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21-01 17:57
Iemand ergens gaf aan dat deze werkt met de 13.3 variant, dus die zou ook moeten voldoen voor de 12.5".

Ik heb het allemaal niet getest, maar misschien dat het helpt in de zoektocht :)

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

quote:
Pierre_nr1 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 17:25:
[...]

Ik ben benieuwd naar de batterij tijd. Die van mij haalt met 30% helderheid zo'n 6:30 uur bij het afspelen van een film. Zou je het willen testen?
Na een film van 2 uur 30 min. op volledige helderheid zat ik nog op 50% accu in ieder geval.

Ik ben ook benieuwd of die 36Watt adapter die hierboven gepost is werkt, ik denk het niet aangezien de Xiaomi 45watt nodig heeft.

Beetje gemiste kans dat USB-C zo |:( Eindelijk 1 standaard kabel afgesproken, krijg je nog onderscheid in adapters die het het wel en niet doen. Ze hadden het gewoon zo moeten ontwerpen dat _elke_ USB C kabel op elk USB C apparaat gewoon werkt, minder vermogen? prima, gewoon opladen maar dan met langere laaddtijd.

Hier een mooi vergelijkje van enkele USB-C adapter en devices (Jammer genoeg geen Xiaomi)

Pubbert wijzigde deze reactie 18-11-2016 17:20 (11%)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Om de enige USB poort vrij te houden heb ik nu een HP Z8000 muis besteld, deze werkt via bluetooth en heeft nog steeds een vrij strak design, de bluetooth verbinding komt zeer snel tot stand na een shutdown of standby van de Air 12. Aanrader dus. Jammer genoeg alleen in donkere kleuren.

pricewatch: HP Z8000

Edit: Niet kopen! De muis heeft een productiefout waardoor recht en links muis klik vaak door elkaar gehaald worden! Na omwisseling door leverancier precies hezelfde, en daarna even gegoogle, bekend probleem! Ik heb nu een MX Anywhere 2 besteld.

Pubbert wijzigde deze reactie 28-11-2016 19:42 (17%)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Pierre_nr1
quote:
Vrek11 schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:52:
Goeie avond mensen! Zojuist heb ik ook een Mibook 13 besteld. Ik wilde er nog een 2e SSD in zetten, maar het is mij niet helemaal duidelijk welke SSD's passen. Weet iemand dat?

Zwaar gehyped voor dat ding, benieuwd of ie het waar kan maken
Voor zover ik weet en gelezen heb :
Mi air 12:
- primaire SSD is een M.2 SATA SSD van 128GB. De tweede, uit te breiden, SSD MOET een M.2 PCI-e zijn
Mi air 13:
- primaire SSD is een M.2 PCI-e SSD van 256GB. De tweede, uit te breiden, SSD MOET een M.2 SATA zijn.

Niet echt consequent, maar het is zoals het is. Hier is nog wat info op te halen :

http://en.miui.com/forum-106-1.html

• DexterDee
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 16:16

DexterDee

I doubt, therefore I might be

quote:
Pierre_nr1 schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:10:
Deze gaat zeer waarschijnlijk niet werken. De air is zeer kieskeurig wat laders betreft. Ik heb onderstaande besteld en krijg deze overmorgen binnen.

https://www.amazon.de/iVo...keywords=iVoler+75W+USB-C
De Air heeft USB-C profiel 3 nodig en daar voldoet deze lader aan. Ook de andere laders in dit topic die "niet" werken. Aangezien USB-C kabels echter een chipje hebben heb ik het donkerbruine vermoeden dat er kabels gebruikt worden die dit profiel niet ondersteunen. Smartphone USB-C kabels ondersteunen normaliter alleen profiel 1 en 2, meer stroom is er namelijk niet nodig. De kunst is dus om een kabel te vinden die profiel 3 en hoger ook ondersteunt. Pas dan kun je met zekerheid zeggen dat een adapter het echt niet doet.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• svenvv2
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21-01 14:55
Ik heb er inderdaad maar een dotje superlijm tussen gedaan, werkt prima!

• eggda
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 17-01 15:19
quote:
Dxue schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:32:
shit, ik zie net dat banggood de xiaomi notebook air 13,3" versie voor $767,99 in de aanbieding had. helaas is de code maar 40 keer te gebruiken en uiteraard allemaal al gebruikt.
euro 733 free shipping

• DexterDee

DexterDee

quote:
kippengaas schreef op donderdag 24 november 2016
Dat is met Chinese versie van Windows 10. Ik weet niet of dat uitmaakt? Ik zag wel wat plaatjes dat je de taal aan kan passen, maar dat er dan wel bepaalde teksten in het Chinees blijven staan. Kan iemand dit bevestigen?
Dat kan ik :P

Ik heb ook de Chinese Windows versie besteld. De EN en NL language packs geïnstalleerd, maar helaas wordt maar +/- 10% vertaald. De overige 90% blijft Chinees. Ik heb vervolgens de product key uit de installatie getrokken en een clean install gedaan van Windows 10 home. De product key wil niet activeren. In de chat met Microsoft wordt aangegeven dat deze product key een speciale "domestic China" versie van Windows betreft die niet te activeren is op een andere versie van Windows.

Uiteindelijk heb ik online een product key voor Windows 10 Pro gekocht bij een legitieme webwinkel en via Microsoft installatie media gemaakt en een volledige herinstallatie uitgevoerd. Windows activeerde met de gekochte key prima online.

• DexterDee

DexterDee

Zo, ik kan eindelijk een update geven over de door mij bestelde lader en kabels. Mijn eerste setje USB-C kabels is kwijtgeraakt in de post en het geld heb ik inmiddels terug van Amazon. Een tweede keer bestellen (bij precies dezelfde leverancier) leverde wel resultaten op en ik heb ze vandaag binnen gekregen.

De lader (RAVPower USB-C 36W):

Amazon link - EUR 21,99

De USB-C kabels (OMARS aluminium / gevlochten kabel 2m):

Amazon link - EUR 5,99

Deze lader met deze kabels laden de Mi Notebook prima op! En dat is goed nieuws, omdat deze lader een van de goedkoopste is van alle alternatieven. De aluminium USB-C connectors zijn van hetzelfde geborstelde aluminium en lijken bijna voor deze notebook gemaakt te zijn. En met een lengte van 2 meter heb je lekker veel reikwijdte.

Kortom, voor nog geen 28 euro heb je een uitstekend alternatief voor de originele lader. Zeer tevreden over d:)b

• Pierre_nr1
Ik wilde vanochtend mijn laptop opladen met de iVoler oplader, ik deed de usb-c stekker in de laptop en 'boem'. Stoppen doorgeslagen in huis, lekker dan. De iVoler deed uiteraard niets meer en rook branderig. De laptop deed het gelukkig nog. Meteen amazon.de gemaild en kreeg binnen 10 minuten antwoord. Ik hoef de oplader niet terug te sturen en mag deze weggooien, het geld wordt morgen teruggestort. Ik was niet de eerste die dit overkwam. Ook voor de Ravpower die @DexterDee heeft besteld wordt gewaarschuwd, daar kan hetzelfde mee gebeuren, lees de drie 1-ster customer reviews maar eens! Ik ga maar eens op zoek naar een beter alternatief, mocht deze er zijn tenminste.

• Bvapple
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 29-12-2019
Eind december zal ik eens de topicstart aanpassen. Heb het momenteel wat druk en een propere topicstart maken kost wel wat tijd. Maar hij komt eraan en dan zet ik de Windows-licentie-tip van Burnd er ook in.

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

• Pierre_nr1
Vandaag de Dell USB-C oplader maar besteld, ik meld me hier wel als ik deze in huis heb.

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik gebruik deze nu thuis om de Xiaomi mee op te laden:

https://www.4launch.nl/pr...ST30C2DPPD-USB-C/tweakers

Tevens heb ik dan een gigabit netwerk en nog wat extra USB 3.0 poorten.

Jammer genoeg werkt het beeld over de HDMI/DP poorten niet, dat komt omdat de USB-C poort geen DP Alt mode ondersteund. Al heb ik dat opgelost door een USB 3.0 HDMI (Deze: pricewatch: Startech.com USB 3.0 to HDMI/DVI Adapter ) adapter op 1 van de 2 USB 3.0 poorten aan te sluiten :Y) Zodoende kan ik de Xiaomi als workstation gebruiken met een extern toetsenbord/muis en monitor.

Dit is een vrije dure oplossing alles bij elkaar, en ik heb deze dan ook niet gekocht, maar kan deze een tijdje testen voor mn werk. Maar laden via de docking gaat net zo snel als via de bijgeleverde Xiaomi lader.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Exenator
  • Registratie: juni 2011
12.5" is vandaag bezorgd door DHL. In twee dagen van Singapore naar Schiphol. Niet slecht. Jammer dat hij langer dan een week op de grote hoop heeft gelegen bij Gearbest.

Zojuist een Acronisbackup gemaakt van het voorgeïnstalleerde OS (Windows 10, niet-geactiveerd met vreemde programma's erop) voor garantiedoeleinden en daarna Ubuntu MATE geïnstalleerd. Dat draait perfect. Geen gekloot met drivers. Alleen nog even uitzoeken hoe ik het touchpad instel zoals ik gewend ben van mijn Vaio.

Tot nu toe ben ik tevreden! :)

• Pierre_nr1
quote:
Eparox schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:26:
[...]

De flash-sale was kort daarna inderdaad weer voorbij. Geen idee hoe frequent het voor komt, die sale.
Wel opletten dat je HK warehouse niet vergeet aan te klikken als je het checkt, vanuit China is 'ie meestal duurder.

Wat betreft chargers, ik ben nog op zoek naar een degelijke charger maar niet te bulky (met extra poorten). Klopt het dus dat de notebook op 20v/2A werkt? Zelf kwam ik deze tegen van Anker, iemand ervaring er mee (kon niks vinden via search)? Komt qua test wel prima uit de verf, alleen als comment staat er wel bij dat 20V split-pdo is. Ik kan me voorstellen dat de Xiaomi dat niet pikt?
De Flash-sales komen regelmatig terug maar is geen vaste frequentie voor, en inderdaad kies dan wel de HK store.

De Anker lader gaat niet werken met de Air. Ik heb zelf de Dell XPS 15 USB-C lader via Ebay gekocht, deze is klein en werkt probleemloos.

• COWBertha
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21-01 23:28
Flashdeal op de xiaomi air 13.3; 670 euro:

http://www.gearbest.com/laptops/pp_421980.html?wid=4

• DexterDee

DexterDee

quote:
Pierre_nr1 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 19:03:
Hoe staat het met het batterijverbruik bij jullie? Mijn air 12.5 haalt ongeveer 8 uur met browsen en 9 uur met het kijken van een MKV 1080p video vanaf mijn NAS. Helderheid rond de 40%. Ik ben daar dik tevreden over. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik zie ongeveer dezelfde cijfers en dat is wat mij betreft helemaal prima. Prijs prestatie van deze notebook is gewoon erg goed

• Pierre_nr1
quote:
patrickkok schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:03:
Sms gekregen
En ik moet 67 betalen.
Vreemd die douanekosten bij dhl.....
Heb je een 12.5 of een 13 gekocht?

• Lemarr
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21-01 18:04
Vreselijk dat Gearbest besloten heeft om de beide Air's niet meer in een Flashdeal te verkopen.
Of ik kan de schuld bij mezelf leggen dat ik toendertijd aan het twijfelen was.

..Bummer

• Pierre_nr1
quote:
GekkePrutser schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:48:
Gearbest is opeens heel duur geworden nu ik hem wil bestellen :( €796 nu voor de 13". Vorige maand was hij 694. Had hem toen moeten kopen. Weet iemand anders nog een goede plaats om hem te kopen?

Ik heb banggood ook gecheckt maar die is ongeveer even duur. Die aliexpress link van Ed! hierboven is ook 750 omgerekend in euro's.
De prijzen liggen inderdaad een stuk hoger nu, je zal moeten wachten op een eventuele Flash Sale. Mocht ik er één tegenkomen dan laat ik het hier weten.

• tomas123
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
Nu zijn er weer 93 stuks in de flash sale voor de 13'' voor €686,-

• CARLiCiOUS
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 20-01 15:40
Geen ervaring met een tweede SSD helaas. Onder ubuntu wordt de wifi gesoftblocked door de acer-wmi kernelmodule (geen idee waarom ubuntu het een goed idee vindt om die te laden). Blacklist die module en je wifi werkt naar behoren. Veel plezier met je nieuwe speeltje trouwens. Ik heb hem zelf nu een maand of 3 maar het blijft elke keer een prachtig apparaat om te zien en een genot om mee te werken :9

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Zo, de Notebook Air is nu geinstalleerd met een Nederlandse windows (verse install). Alle drivers behalve een ACPI ("Onbekend apparaat") werden automatisch gevonden. Hij denkt zelfs dat de Synaptics een precision touchpad is (?). Ik gebruik normaal Windows niet zo veel, dus ik weet niet welke gestures het zouden moeten doen. In elk geval werkt scrollen met 2 vingers wel, en met 3 vingers kan ik zo te zien taskswitchen en met 4 vingers tussen desktops wisselen. Zijn er nog gestures die missen dan?

Wat me een beetje tegenvalt is dat de toetsenbordverlichting maar een stand heeft. Als het vrij donker is dan heb ik het scherm graag heel laag staan, en dan dan is dat veel feller dan het scherm en dat is een beetje vervelend. Ook zijn zilverkleurige toetsen in combinatie met verlichting niet zo fijn, want die lichten soms zelf ook op door reflecties waardoor die het verlichtingseffect een beetje teniet doen. Zwarte toetsen zijn dan beter. Aan de andere kant zijn er wel meer situaties waarin je zonder verlichting kan (scheelt accuduur) maar er zijn randgevallen waarin beiden lastig zijn. Maargoed, luxeprobleem :P. Toetsenbord is goed. Iets minder travel dan ik gewend ben op mijn werklaptop (HP 9470m) maar daar staat tegenover dat het (glazen) touchpad onmetelijk veel beter is.

Het scherm is prachtig! Ook ontzettend veel beter dan dat van mijn werklaptop die ik tot nu ook prive gebruikte (2e SSD er in). Want voor een laptop van bijna 2000 euro zet HP daar het allerslechtste TN scherm ooit in, waardeloze kijkhoeken, lelijke dithering en de fletste kleuren die ik ooit gezien heb. Daarbij vergeleken is deze Xiaomi echt geweldig. Het enige dat een beetje stoort is de PWM met een heel lage frequentie van 50Hz (aan/uit flikkeren om de helderheid te regelen). De 50Hz heb ik trouwens niet zelf gemeten maar notebookcheck heeft dit gedaan. Maar zelf merkte ik het ook gelijk op. De meeste notebooks doen dit niet zo of met een veel hogere frequentie die je niet ziet. Je ziet het bijvoorbeeld als je met je hand voor het scherm zwaait, dan heb je een heleboel vingers. Ook is het hierdoor moeilijker om QR codes te scannen. Ik ben hier redelijk gevoelig voor. Maar het is wel te doen, het is niet zo'n probleem omdat ik de helderheid toch vaak relatief laag heb staan.

3D heb ik nog niet geprobeerd, maar ik hoop er Elite Dangerous op te kunnen spelen (met lage settings indien nodig). Denk dat dat wel moet lukken op die 940mx. Hij is nu nog aan het installeren. Gaat ook lekker rap trouwens. Hebben jullie trouwens de nVidia drivers gebruikt of gewoon die van Windows? Ik heb op mijn Game PC die nVidia drivers staan maar daar zitten allerlei vervelende tooltjes bij die continu lopen te zeuren om updates en registraties dus dat doe ik hier liever niet op.

De SSD is sneller dan ik verwacht had, ik had in de review van Notebookcheck gelezen dat hij maar middelmatig was voor zo'n NVMe schijf. Maar hij is duidelijk sneller met bijv. installaties dan de SATA SSD's in mijn andere systemen (waarvan sommigen ook redelijk recent zijn).

Ik ben nog steeds aan het kijken naar een 2e SSD voor Linux, keuze loopt nu tussen een Samsung 850 Evo van 250GB en een Crucial MX300 van 525. De 275 van Crucial is namelijk relatief duur. Ik denk dat ik maar voor de Samsung ga, ondanks dat ik er ooit een kapotte van heb moeten terugsturen. Maar meer dan 500GB heb ik eigenlijk niet nodig, en ik ben een beetje bang dat de MX300 een beetje te zwaar is bij het aanzetten als alle condensatoren zich volzuigen. Want daar zitten er best veel van op zag ik.

Ik ben al met al echt onder de indruk wat Xiaomi allemaal levert voor deze prijs.. Prima hoor! _/-\o_

Trouwens, wie er over denkt om er een te kopen is de review van notebookcheck die ik hierboven noemde een aanrader!

PS Heb er maar een nieuwe post aan gewijd omdat mijn vorige al een paar dagen geleden is.

GekkePrutser wijzigde deze reactie 02-03-2017 00:14 (4%)

• GekkePrutser
  • Niet online
Ik heb de mijne nog niet lang genoeg gebruikt om er veel over te zeggen. Maar ik heb 2 complete Windows 10 installaties gedaan van Windows (met scherm op volledige helderheid omdat hij tijdens de installatie de helderheid nog niet kan regelen) en dat kostte maar 15% van de batterijduur per installatie (ongeveer een half uur). Inclusief het zoeken van drivers na de installatie. Dat viel me erg mee gezien de helderheid en ook omdat hij dan redelijk druk bezig is met installeren. Maar ik moet er dus nog meer ervaringen mee opdoen.

Notebookcheck spreekt over 6,5 uur op WiFi en dat klinkt meer richting mijn ervaringen dan de 4 uur.

Wat me wel opviel is dat hij ontzettend snel oplaadt. Gisteravond zat hij op 15% toen hij aan de lader ging, en hij was ongeveer een uur later al groen. Dat is echt snel vergeleken met mijn andere laptops. Nu heb ik niet gekeken of 'groen' ook echt 100% betekent (bij mijn Sony tablet gaat hij al naar groen bij 90% namelijk). Maar snel is het wel.

Ik merkte wel dat zodra ik een game aanzet, de accuduur snel terugloopt omdat de GeForce chip aanspringt. Dat is natuurlijk ook te verwachten. Tijdens normaal gebruik is de intel GPU actief en die is wel zuinig.

• GekkePrutser
  • Niet online
quote:
Reptielll schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:18:
ik zie overigens dat er bij gearbest ook en aankondiging is van een 13' ultimate edition met een I7 processor:
http://www.gearbest.com/laptops/pp_615004.html
Interessant! Jammer dat hij alleen maar een i7 heeft en verder geen upgrades (bijv een Pascal GPU, meer geheugen, grotere SSD).

Maar dat komt denk ik wel bij het volgende model, als dat er komt. Ik denk van wel want als ik het zo hoor verkoopt hij heel goed.

En ja, van die 4 uur kan best, ik moet het nog uitgebreid proberen. Valt me ook wel tegen idd..

Overigens ben ik voor de 250 GB Samsung 850 Evo SSD gegaan, ik wacht nu op Amazon (heb gratis shipping gedaan dus het zal wel midden volgende week worden).

Ook heb ik de be.ez memory foam hoes besteld, die is redelijk dik maar beschermt supergoed. Ik heb ze al jaren. Ik heb de versie voor de MBP Retina 13" genomen, die schijnt net ietsje groter te zijn dan de Xiaomi dus dat moet wel passen (ik laat ook nog weten hoe die bevalt):

GekkePrutser wijzigde deze reactie 02-03-2017 16:32 (180%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Zo, vandaag de Samsung Evo 850 (M.2 SATA) binnen gekregen als tweede SSD voor mijn Mi Notebook Air (13.3").

Gelijk even ingebouwd, het viel wel tegen om de case open te maken. Buiten de schroeven zitten er ook nog plastic clipjes aan de randen, die je heel voorzichtig los moet maken. Bovendien is het metalen deksel zo strak dat je nergens genoeg ruimte hebt om er een creditcard tussen te steken om hem open te wurmen. Want met een schroevendraaier wil je dat niet doen, dan beschadig je de randen.

Uiteindelijk maar via 1 van de schroefgaten het deksel opgetild en de creditcard ertussen, en langs de rand gewerkt, voorzichtig alle clipjes open geklikt. Bleek dat er buiten de zichtbare schroeven ook nog 1 schroef onder het middelste rubber voetje aan de achterkant zit. Jammer, dat soort verborgen schroeven vind ik dan weer minder (elke keer dat voetje er af en hij plakt steeds minder, dus dan ben je hem op een gegeven moment kwijt). En ik snap de noodzaak ook niet zo, want je kan alle andere schroeven toch al zien. Maargoed.

Let wel op dat er verschil zit in de schroeven, de schroeven achter zijn korter dan die aan de zij- en achterkanten. Wat ik persoonlijk altijd doe als ik een apparaat openmaak, is de schroeven op een stuk omgekeerd duck tape plakken in het patroon waarin ze er uit kwamen:

Je kan er zelfs met een stift op schrijven als het zo ingewikkeld wordt dat je de verschillende onderdelen of demontagefases wil aangeven. Zo raak je nooit onderdelen kwijt, en komt alles op de goede plek terug. Sommige apparaten hebben namelijk ranzig veel verschillende schroefjes (Nintendo Wii bijvoorbeeld). Ik snap niet hoe dat soort bedrijven hun supply chain op orde houden, maargoed 8)7

Goed, uiteindelijk het ding open gewurmd. Installeren van de SSD was heel simpel. Maar wat bleek, bij deze Samsung wordt geen passende schroef meegeleverd, en in de notebook zelf zit er ook geen. Stik.

Ik had nog een schroefje liggen uit een kit van een mini-PCIe kaart. Die geinstalleerd en... Nope. Hij paste prima maar de kop was niet groot genoeg om over de inkeping in de SSD te vallen. Hij viel precies in het gat waardoor hij de SSD dus helemaal niet vasthield 8)7

Uiteindelijk mijn werklaptop open gemaakt en 1 schroefje van de WiFi kaart er uit gehaald en vervangen door de betreffende schroef die ik al had, want het gat in die WiFi kaart was veel kleiner. Die schroef pastte wel over de SSD heen en toen zat hij wel goed vast.

Ziehier het eindresultaat:

Ik heb even in de BIOS gekeken of de schijf herkend werd en dat werd hij. Nu nog ff Ubuntu er op installeren, daar heb ik nog geen tijd voor gehad.

Let wel op: Als je de 12" hebt, heb je juist een NVMe SSD nodig als tweede SSD! Geen SATA zoals bij de 13". En zorg dat je ergens een schroefje meebestelt.

• WeaZuL
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14-01 20:50

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Ik ben, vanzelfsprekend, ook overgegaan naar een nieuwe installatie van het OS op mijn MI13. Ik ben niet zo'n wintel liefhebber en ben al helemaal geen Windows10 fanatic dus heb Windows 7 geinstalleerd. Toegegeven, ik was er even mee bezig maar ik heb het voor elkaar, Ik heb alle uptodate drivers etc draaiende dus ik ben er zeer content mee. Vervolgens Ubuntu geinstalleerd staan, de netinstall (Ubuntu Zesty Zapus (17.04) herkende de WLAN hardware niet dus toen heb ik de volledige iso maar gedownload 1500mb en via USB geinstalleerd in dual boot modus, alles werkt in 1 keer. Dikke aanrader dus _/-\o_ !

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

quote:
patrickkok schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:46:
[...]

Seconde lijm?
Heb zelf ook een stevige verloop stekker beetje loctite er aan en je krijg hem nooit meer los :)
Loctite? Dat wordt toch over het algemeen gebruikt voor schroef verbindingen/applicaties? En welk type loctite refereer je dan naar?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 20-01 19:44
quote:
Ryatzu schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:00:
[...]

Hmm wellicht is een actie afgelopen, volgens mij komen die wel regelmatig voorbij.

Uhh ik zie dat er een upgrade aankomt?!
http://www.gearbest.com/laptops/pp_625263.html
Volgens mij is de enige upgrade de processor een generatie omhoog...
http://cpu.userbenchmark....e-m3-6Y30/m196956vsm38171
Hij is wel een kwart sneller volgens deze benchmark, maar verder zijn er geen veranderingen volgens mij. Ik had wel graag 8GB RAM gezien in de volgende versie maar blijkbaar niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Cube heeft nu ook alternatieven voor deze laptops, met jawel, het geweldige 3:2 scherm van de Surface Book. :) En de Core m3 variant van Cube heeft wel 8GB RAM...

https://techtablets.com/2...ore-i5-versions-official/

http://www.gearbest.com/l...e&utm_campaign=shareasale

Frietsaus wijzigde deze reactie 01-05-2017 16:10 (30%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Heeft iemand ervaring met deze 3d geprinte houder voor het conversieplugje?
YouTube: Xiaomi Notebook Charger EU Plug Case | 3D printing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Als ze hem checken: de BTW over die 650€ + inklaringskosten, meestal rond de 20€ geloof ik. Dus zo'n €150 schat ik

Als ze hem niet checken zal het een stuk minder zijn want GB zet niet de juiste waarde op het pak.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• doemaariets95
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 21-10-2019
quote:
CrazyBeaver schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:36:
[...]

Dan hoop ik maar dat ie niet gecheckt wordt ;)

Thanks voor de info
Ik heb mijn laptop besteld op Banggood. Ik heb gevraagd of zij op het pakketje willen zetten dat het een scherm is t.w.v. €25. Werd toch aangehouden bij de douane. Daarna het volledige bedrag aangegeven(~€580) en gezegd dat het een laptop is. Uiteindelijk moest ik €7 afhandelingskosten betalen en werd de rest weggeschreven.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
quote:
Die was al een tijdje uit (of bekend in elk geval), de Ultimate Edition: http://www.gearbest.com/laptops/pp_615004.html

Prijstechnisch niet erg interessant want de i7 is het enige dat veranderd is.

GekkePrutser wijzigde deze reactie 08-05-2017 11:13 (19%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CrazyBeaver
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 07-01 11:35
Zojuist 52 euro aan DHL moeten betalen voor mijn Xiaomi mi book air 13 :)

edit: Is het trouwens normaal dat ik dit al moet betalen terwijl mijn pakketje nog in HK ligt? wordt ie in NL niet meer gecheckt?

CrazyBeaver wijzigde deze reactie 10-05-2017 18:57 (47%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
CrazyBeaver schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:01:
Zojuist 52 euro aan DHL moeten betalen voor mijn Xiaomi mi book air 13 :)

edit: Is het trouwens normaal dat ik dit al moet betalen terwijl mijn pakketje nog in HK ligt? wordt ie in NL niet meer gecheckt?
Gearbest? Yep, zelfde verhaal hier, daardoor eigenlijk geen oponthoud meer in NL omdat ze hier bij de douane het dan allemaal wel mooi vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Nog aparter is eigenlijk hoe dan DHL er vervolgens structureel 35~ euro BTW en hun eigen inklaringsfee van maakt en het verder niet boeit. :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wouterg00
quote:
Dejagan schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 22:01:
Nog aparter is eigenlijk hoe dan DHL er vervolgens structureel 35~ euro BTW en hun eigen inklaringsfee van maakt en het verder niet boeit. :)
Als ze wel €150 btw erop heffen verkopen ze natuurlijk veel minder en verzend DHL ook een stuk minder ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CrazyBeaver
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 07-01 11:35
http://www.gearbest.com/laptop-bags/pp_535189.html

Zojuist deze besteld, weet ik iig zeker dat ik een sleeve heb die perfect past.

Edit: Arrived at Delivery Facility in EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE

Het f5en is bijna voorbij :*)

CrazyBeaver wijzigde deze reactie 12-05-2017 09:08 (27%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

En hij is binnen hoor, ik ben content d:)b :

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21-01 16:16
Mi Air 13 Ultimate met i7, GF940MX, 8Gb(uitbr tot 16), 256gb in de aanbieding bij Gearbest voor 799$

Coupon Air13No gebruiken, geldig to 21 mei.

http://www.gearbest.com/laptops/pp_615004.html?wid=4

Woont in Helsinki

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
quote:
CrazyBeaver schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:23:
Misschien kan het wel bij de ultimate edition? Lijkt me wel vreemd, denk eerder dat dit een foutje van Gearbest is.
Volgens mij niet. Zie ook de vraag op die pagina:
quote:
By ben May-17/2017 08:05:11
Question:
Can RAM be upgraded on the Ultimate model from 8GB to 16GB? How ?
Reply:
Hello ben,

You can't use the item as you asked.
Ook staat het niet genoemd op de Xiaomi website zelf.

Dus ik denk dat het gewoon een vergissing is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
De Mi Notebook Air 12.5 inch is er tegenwoordig ook met een Core i5, 256GB SSD en 8GB RAM. :)

http://item.mi.com/product/10000032.html

Frietsaus wijzigde deze reactie 20-05-2017 13:47 (13%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SwaffelSmurf
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 14-01 15:49
quote:
sheep20 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 11:04:
ik heb zojuist via banggood een mi air 13 besteld voor 560 inclusief verzekering en verzending via EMS. nou heb ik via mail gevraagd of ze een lagere prijs eraan willen geven voor douane. nu vragen ze aan mij wat ik erop wil zetten en dat ze nier weten of het lukt. (ze zeggen dat ze het zelf normaal niet doen) hebben jullie enige tips hierover?
Heb vandaag mijn Xiaomi Notebook Ultimate Edition (de i7 versie) ontvangen. Besteld via Aliexpress en ook geleverd via EMS met PostNL. De verkoper had 100 dollar erop geplakt, met als omschrijving Tablet PC. Heb in totaal nog €37,05 moeten bijbetalen bij de postbode.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wouterg00
Ik heb de Xiaomi Mi Air 12 m3-6y30 besteld op Gearbest, maar het blijkt dus dat er een m3-7y30 opzit (die 24% sneller is volgens userbenchmark). De laptops hebben dus een upgrade gekregen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• liter
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21-01 15:55
quote:
GekkePrutser schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:21:
Als je een hub vindt die zowel kan laden als display geven, ben ik ook erg benieuwd :) Heb al zitten kijken maar de meeste modellen zijn 70 euro en dat is erg veel als ik niet zeker weet of het werkt.

Mijn HDMI werkt wel maar ik heb mijn tweede scherm hard nodig.
Ik heb de originele besteld. Hdmi en laden gaat prima!
https://m.banggood.com/Or...52.html?rmmds=orderdetail

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Nu online
Er zijn ook nieuwe modellen met ge-update specs en vingerafdrukscanner:
http://www.gsmarena.com/n...int_reader-news-25537.php

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

quote:
SpyroTechnik schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:57:
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar de Mi Notebook Air, de tweede generatie klinkt als een goede upgrade. Wellicht het wachten nog even waard. Ik heb overigens wel verschillende keren gelezen over de niet al te beste thermals (toetsenbord te heet om te gebruiken onder load).

Iemand die hier ervaring mee heeft?
Echt geen last van gehad tijdens benchmark tests, recente modellen hebben ook een wat betere set fans en je moet natuurlijk wel hem op een ondergrond hebben waar hij aan de onderkant lucht aan kan zuigen door de ventilatiegaten.

Je kan ook de heatsink voorzien van (echte) koelpasta, dat schijnt ook nog wat te schelen maar vond ik vooralsnog niet nodig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14:12

ComputerHoed

Electronica <3

quote:
Hans123 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:21:
Ik heb vorige week donderdag de Cube Thinker i35 via GearBest besteld. Zojuist netjes aan de deur afgeleverd door DHL. Levertijd dus nog geen week. Heb wel als optie (DHL(EXT) gekozen voor € 9,61.

Ik heb waarschijnlijk geluk gehad, want ik heb verder geen douanekosten (of andere kosten) gehad. Voor de laptop zelf heb ik € 516,19 betaald. Totale kosten van deur tot deur dus € 525,80. Daarvoor nu een prachtige laptop met Intel Core M3-7y30 Kaby Lake processor, 8GB RAM, 256GB SSD, 13.5 inch 3K IPS scherm (zelfde als in Surface), touchscreen, fingerprint sensor en Windows 10. Gewicht is 1,7kg.

Windows versie is Engelstalig, maar inmiddels al omgezet naar Nederlandstalig. Het geheel is verzonden met een verloopstekkertje, dus je kunt direct aan de slag. Tot nu toe heel erg tevreden met deze laptop!

De huidige prijs bij GearBest is nog steeds scherp. De laptop wordt momenteel aangeboden voor € 525,09 (zie http://www.gearbest.com/l...jXsj_4U5rwDkaAniTEALw_wcB).
1. Verkeerde topic.
2. Referral link, echt joh? :(

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, MSI RX 480 Gaming X, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• Mvdbeld
  • Laatst online: 16:21
quote:
Excuus het moet "NEWMIAIR12" zijn, werkt die wel?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slingeraap2
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 13:46
quote:
Tomba schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:56:
[...]
Amazon.de;
onder aktuelle angebote 'kaufen Sie 1 und...9 euro' aanklikken en je hebt de korting!
Okee mooi, die 9 euro korting deed het hem! Plus dat je nu ook zonder creditcard kan betalen door gewoon je iban in te vullen. Ik heb hem nu dus ook besteld op Amazon.de! :)

De weg ligt dus vrij voor de Xiaomi Air 12.5 http://www.gearbest.com/laptops/pp_625263.html (de prijs is daar soms €593.83 maar met ?wid=4 erachter http://www.gearbest.com/laptops/pp_625263.html?wid=4 wordt het €535.10 en met de actiecode zit hij nu voor €444.99 in mijn mandje), of de Cube Thinker i35 op http://www.gearbest.com/laptops/pp_620996.html voor €525.09 maar dan heb je 8GB/256GB SSD, dus het dubbele en een groter scherm waar je ook met een pennetje mee op kunt klooien (al hoef ik dat zelf niet).

Effe denken => Ik ga dan toch maar voor de Cube Thinker i35, omdat die 8GB heeft en een wat groter scherm. En omdat je het geheugen van de Xiaomi van 4GB niet kunt upgraden.

Kennen jullie trouwens de Acer Switch Alpha 12? Ook een leuk ding. Mooi scherm en mooie bouwkwaliteit, ik heb hem een keer gezien in de MediaMarkt. En een passief gekoelde Core i3/i5/i7 waarbij geen throttling optrad in de test van Tweakers. Bijvoorbeeld: https://www.coolblue.nl/zoeken?query=switch+alpha+12

Slingeraap2 wijzigde deze reactie 03-07-2017 18:17 (24%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14:12

ComputerHoed

Electronica <3

quote:
Ryatzu schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:51:
[...]

Persoonlijk vind ik het een te hoge prijs voor een laptop uit china. Garantie enzo etc.
Sluit ik mij bij aan. Hoewel Gearbest vast en zeker binnenkort weer een deal gaat doen ;)

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, MSI RX 480 Gaming X, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Slingeraap2
De Havit kwam hier gisteren ook binnen vanaf Amazon.de. Na lang wikkken en wegen heb ik zojuist toch maar de Cube Thinker i35 besteld. Met DHL, ik zie wel wanneer ie binnenkomt (3-7 dagen zeggen ze).

Slingeraap2 wijzigde deze reactie 08-07-2017 13:12 (175%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slingeraap2
quote:
Tomba schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:33:
Gearbest, verzending via DHL. Op bon staat laptop met 100$ als waarde, dus ook daarmee matcht de bijbetaling niet. Heb incident geopend bij Gearbest...
Shit, dat is niet zo leuk... Je moest €60,18 bijbetalen zei je. Dat klopt ook niet echt met 100$ aan opgegeven waarde. Dan zou je iets van 13,25 inklaring en 21% BTW over 100 dollar (dat is zeg 19 euro) moeten betalen. Oftewel iets van 32,50 euro totaal.
quote:
Danny.G schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:48:
Ben ik nou gek of is dat bizar duur voor zo'n hub?
Ja, je bent gek. :) Het is een heel ander merk, deze heeft geen HDMI (en da's nou de enige poort waar het mij om ging) en het scheelt iets van de helft, want die op Amazon was met korting iets van 40 euro. Verder kan je inderdaad goedkoper gaan maar ook veel duurder. Daarnaast zijn sommige alleen voor de Mac geschikt en anderen voor meer. Dit was wel zo'n beetje de enige in de review video op Youtube die stabiel was en goed werkte. Ik probeer het ook maar 1 keer. Als ik niet stabiel 1440p op 60Hz ermee kan krijgen op HDMI over de USB-C, dan koop ik dus nooit meer een laptop met alleen USB-C en geen HDMI. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 15:41

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

quote:
Slingeraap2 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:59:
[...]

Shit, dat is niet zo leuk... Je moest €60,18 bijbetalen zei je. Dat klopt ook niet echt met 100$ aan opgegeven waarde. Dan zou je iets van 13,25 inklaring en 21% BTW over 100 dollar (dat is zeg 19 euro) moeten betalen. Oftewel iets van 32,50 euro totaal.

[...]
Dat klopt inderdaad maar goed officieel had het nog veel meer moeten zijn natuurlijk. Ben benieuwd wat Gearbest hiermee doet, lees weinig positiefs over after sales. Gelukkig betaald met Paypal dus kan altijd daar nog een dispuut openen maar heb liever gewoon mijn laptop.
quote:
Danny.G schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:48:
[...]

Ben ik nou gek of is dat bizar duur voor zo'n hub? :o Hier even heel snel een met dezelfde poorten maar ff 2x zo goedkoop. :P Of Danny kijkt weer eens naar de verkeerde prijzen.. If so: deel het even :D

Edit: afijn, HDMI ontbreekt hierop maar er zijn genoeg die dat wel hebben
Duur is t zeker maar HDMI out is een must dus dan valt t alleszins mee :)

Tomba wijzigde deze reactie 10-07-2017 21:03 (45%)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +2Henk 'm!

• marco_sire
  • Laatst online: 18-01 18:30
quote:
Tomba schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:33:
[...]

Gearbest, verzending via DHL. Op bon staat laptop met 100$ als waarde, dus ook daarmee matcht de bijbetaling niet. Heb incident geopend bij Gearbest...
Kijk eens op Fok: https://forum.fok.nl/topic/2363136 Daar zit een contactpersoontje die je misschien directer kan helpen......dan hoef je niet gefrustreerd te raken door een lange afhandelingstijd via het standaard loket.

marco_sire@hotmail.com

• Slingeraap2
quote:
Michel 023 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:48:
Het verschil met Banggood: Gearbest biedt de Intel Core m3-7Y30 Processor aan en Banggood Intel Core M3-6Y30. Hoe belangrijk is de upgrade van 6Y30 naar 7Y30?
Nou, die slechtere processor zou ik nooit nemen. Scheelt maar liefst 20% performance http://cpu.userbenchmark....e-m3-6Y30/m196956vsm38171 en je hebt dan Intel Graphics 515 i.p.v. 615.

De Cube Thinker i35 met Intel Core m3-7Y30 is hier trouwens zojuist aangekomen met DHL. Besteld op zaterdag 8 juli bij Gearbest en met DHL nu dus in 5 dagen in huis! Alles goed gelukkig. Bijkomende kosten inklaring/BTW was 49 euro.

Ik kan de Cube Thinker i35 aan iedereen aanbevelen die nadenkt over een Mi Air 12 of 13! Bij het open doen van de doos en het voelen en openklappen van de laptop dacht ik echt effe "wow". Normaal was ik tegen een glansscherm, maar dit scherm is super, erg sprankelend. Ik kan ook bevestigen dat de Havit USB-C naar HDMI adapter zijn werk goed doet, ik had plug-en-play direct beeld @ 60Hz op mijn externe 1440p monitor.

Er staat een geactiveerde Windows 10 Home versie op (zonder Chinese tekens). Mijn ervaring met 2 eerdere Windows tablets/pc's uit China is dat je er dan zo zelf eventueel een schone install van de van MS gedownloade ISO (of via de media creation tool) van Windows 10 Home overheen kunt knallen. Hij is en blijft dan zonder probleem geactiveerd. Dat zal natuurlijk ook voor de Mi Air 12 en 13 gelden.

Update: Omdat de Windows Creators Update nog geinstalleerd moest worden, en een paar eerdere Windows Updates al waren afgeketst, toen maar direct via de Media Creation Tool de Win 10 Creators Update gedownload op een USB-stick. Toen via Settings > Recovery > Advanced Startup van die USB-stick geboot, alle partities eraf gegooid en een clean install gedaan. Werkt perfect.

Slingeraap2 wijzigde deze reactie 13-07-2017 20:38 (12%)

• Michel 023
  • Laatst online: 09-01 13:19
Heb toch maar bij Gearbest besteld, de 12,5 inch met 7Y30 .
Het prijsverschil met Banggood was te groot: €185.
Heb er uiteindelijk €441 voor betaald.
Dank voor de tips!

Michel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 16:00

Compizfox

I use Arch, btw

Ik heb de Cube Thinker i35 maar besteld (bij GearBest). Ben benieuwd :)

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba

Tomba

quote:
Compizfox schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:06:
[...]

Hmm, hij kan hem niet vinden.
Dan zou ik Gearbest gaan spammen, de eerste keer werkte mijn code direct (alleen was ie toen lange tijd alleen status 'Zending is aangemeld'), de tweede keer na een dag.

Het valt me trouwens op dat weinig mensen die hem daadwerkelijk ontvangen hun ervaring delen :P
Hoe bevallen de 12.5/13.3 verder?

Tomba wijzigde deze reactie 25-07-2017 13:01 (17%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba

Tomba

quote:
marco_sire schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:00:
[...]

https://www.aliexpress.co...=a2g0s.9042311.0.0.iwBLC1

Even contact opnemen met de seller en zeggen dat je discount wilt: een kleine week geleden kostte deze nog USD60.

Deze ziet er trouwens ook veelbelovend uit:
https://www.banggood.com/...8957307&sc_uid=Dsof0e4OWF
Zow, best aan de prijs zeg voor een Chinese :P Wil ik niet weten wat ze hier in NL moeten kosten. En met mijn geluk met in China bestellen sowieso geen optie voor mij hahaha. Wel mooi ding!
quote:
Danny.G schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:03:
[...]

Misschien zuur maaarrr... Probeer hier voor dat geld maar eens soortgelijke laptops te vinden. Dat wordt lastiger dan je denkt. Als in: die ga je niet vinden. De eerstvolgende met ongeveer dezelfde specificaties in de Pricewatch zit al op de €750
Ja is ook wel zo, tis vooral kloten dat ik na bijna 1 maand wachten nog steeds geen laptop heb (en dan ook nog het vel over de oren getrokken krijgen door de douane :'( )

Overigens krijg je voor die 750 eu natuurlijk wel 2 jaar Europese garantie ;)

Tomba wijzigde deze reactie 26-07-2017 15:23 (44%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
WeaZuL schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:11:
[...]

Wat versta jij dan onder recente / nieuwe modellen? Hoe identificeer je een nieuwe accu? Welke Bios versie is de nieuwste versie, waar kan ik die downloaden en hoe moet je die toepassen?
Nou sinds begin 2017 is er van de 13.3 een licht aangepast mainboard met standaard Bios A06 er op, dat is zeg maar een licht revisiemodel. Vanaf ongeveer Mei 2017 zijn ze ook met een andere accu geleverd dan de LG Chemicals versie, dit kan je in bijvoorbeeld batteryinfoview zien aan de manefacturer naam. En sinds Juni ongeveer met een nieuwere Samsung SSD met hogere write speeds (pm961 ipv pm951). Ook geloof ik dat ze sinds 2017 een Sharp scherm hebben ipv een Samsung scherm, qua schermkwaliteit trouwens echt beide prima.

Bios updates staan hier voor de 12.5 met 6th gen intel processor (A05) en 13.3 (A06) niet dat ik Chinees kan maar die link stond ook op het miui forum ergens in een thread.

http://bbs.xiaomi.cn/t-13426797

Bios flashen is uiteraard op eigen risico en koppel hem altijd aan netstroom voor je dit doet. :P

Dejagan wijzigde deze reactie 26-07-2017 16:15 (6%)

• VdBorght
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 29-09-2019

VdBorght

The time is never just right.

quote:
SpyroTechnik schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:34:
Heeft iemand nog iets gelezen wanneer de Notebook Air 2 (i5 7200U/i7 7500U en MX150) verschijnt?

Ik kom niet heel veel verder dan wat artikelen van anderhalve maand geleden dat pre-orders beschikbaar zijn. Gezien de performance winst vind ik dit het wachten wel waard, maar ik heb nog nergens een daadwerkelijk release date gevonden.
Is al (even) te koop bij diverse webshops. De eerste lading bij gearbest heb je volgens mij al gemist, de volgende staat momenteel in presale. Geekbuying heeft, zo ver de website accuraat is, momenteel de 7200u met 256gb ssd in stock. Zullen wrs nog wel andere webshops zijn die hem aanbieding maar hij is wel degelijk al te koop. TechTablets heeft em al even in handen en heeft er dan ook meteen een aantal videos over gemaakt, op de volledige review is het wel nog even wachten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Niekend
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 28-01-2018
Heb hem binnen. :) Het heeft een goede drie weken goede drie weken geduurd, met name het inklaren bij de douane kostte een goede week.

Al met al een heel mooi laptopje. Klein, dun, stil en een heel erg prima scherm met een hoge resolutie. Draait als een zonnetje met Xubuntu, waarbij alles werkt out-of-the-box. Totale kosten: € 457,-.

Aanrader!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
Pittenman schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 23:46:
Hoi beste mede tweakers,

Ik zit sterk na te denken om een xiaomi air 13 te kopen of een cube thinker.
Op Gearbest kom ik verschillende linkjes en pagina's tegen met verschillende prijzen.
Ook hier binnen het forum zie ik verschillende prijzen voorbij komen voor zowel de xiaomi air 13 als de cube thinker. Is Gearbest steeds ontzettend aan het stunten door verschillende korting aan te bieden??

Ik ben iig het overzicht met de laagste prijs daardoor totaal kwijt. Daarom vroeg ik me af of iemand toevallig een link heeft naar Gearbest met de laagste prijs.

Tot nu toe vind ik de Xiaomi air voor 600 euro en de Cube Thinker voor 500 euro.

Ik twijfel nog erg tussen beide apparaten, vandaar dat de prijs een belangrijke factor is.
Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen.
Ik zat met hetzelfde probleem en heb het dus allemaal een beetje in kaart gebracht. Er zijn meerdere versies van de Xiaomi Air.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Xiaomi Air:

12.5 4GB 128GB M3-7Y30 €591.01 http://www.gearbest.com/laptops/pp_625263.html
12.5 4GB 128GB M3-7Y30 €496.82 https://www.banggood.com/Xiaomi-Laptop-Intel-Core-i7-8G-DDR3-NVIDIA-GeForce-GTX-760M-15_6-Inch-p-941729.html?rmmds=search
12.5 8GB 256GB M5-7Y54 €921.64 http://www.gearbest.com/laptops/pp_651697.html
12.5 8GB 256GB M5-7Y30 €887.18 https://www.banggood.com/Original-Xiaomi-Mi-Notebook-Air-12_5-Inch-Windows-10-7th-Intel-Core-m3-7Y30-8GB-RAM-256GB-SSD-Laptop-p-1157350.html?rmmds=search
12.5 4GB 256GB M3-7Y30 €807.91 http://www.gearbest.com/laptops/pp_632454.html
12.5 4GB 256GB M3-7Y30 €709.74 https://www.banggood.com/Original-Xiaomi-Mi-Notebook-Air-12_5-Inch-Windows-10-7th-Intel-Core-m3-7Y30-4GB-RAM-256GB-SSD-Laptop-p-1157348.html?rmmds=search
12.5 4GB 128GB M3-6Y30 €525.88 http://www.gearbest.com/laptops/pp_416105.html
12.5 4GB 128GB M3-6Y30 €594.95 http://www.gearbest.com/laptops/pp_425390.html

13.3 8GB 256GB i5-6200U €689.90 http://www.gearbest.com/laptops/pp_421980.html
13.3 8GB 256GB i7-6500U €805.05 http://www.gearbest.com/laptops/pp_615004.html
13.3 8GB 256GB i7-6500U €975.90 https://www.banggood.com/Original-Xiaomi-Mi-Notebook-Air-13_3-Inch-Windows-10-Intel-Core-i7-6500U-8GB-RAM-256GB-SSD-Laptop-p-1132764.html?rmmds=search
13.3 8GB 256GB i5-6200U €915.97 http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_453000.html
13.3 8GB 256GB i5-6200U €674.26 https://www.banggood.com/Xiaomi-Mi-Notebook-Air-Windows-10-13_3-Inch-Intel-Core-i5-6200U-Dual-Core-8GB256GB-BT-4_1-Laptop-p-1083226.html?rmmds=search

Cube Thinker:

13.5 8GB 256GB M3-7Y30 €519.84 http://www.gearbest.com/laptops/pp_620996.html
13.5 8GB 256GB M3-7Y30 €585.54 https://www.banggood.com/CUBE-Thinker-Notebook-13_5-inch-8G256G-Intel-Kabylake-7Y30-Windows-10-Fingerprint-Sensor-Laptop-p-1148781.html

De prijzen zullen alleen niet actueel zijn, want dit heb ik twee weken geleden gemaakt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Mijn Cube Thinker is binnen!

DPD is gisteren langsgeweest toen ik niet toen was en vandaag heb ik hem afgehaald bij de parcel shop waar hij toen afgeleverd is. Ik hoefde niks te betalen bij ontvangst!

De laptop is trouwens geleverd met een Engelstalige Windows 10. Nu Linux erop knallen ;)

BTW, dat scherm :D

Compizfox wijzigde deze reactie 29-07-2017 14:11 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Hmmm volgens DHL
quote:
Zending bij koerier voor aflevering
Hopelijk deze keer daadwerkelijk de laptop ;)

Update;
Hiep hoi hij is binnen! Schitterend apparaat. Ik krijg alleen mijn torx schroevendraaier niet in de schroef gaatjes. Iemand enig idee welke maat deze zijn?
1-8;
TX5 dus :) Vanavond de EVO 960 maar eens even inbouwen.

Zaken die me opvallen:
- Wat is ie klein!
- Windows Home Chinees was niet geactiveerd, de Engelse Single Language laat zich niet activeren met het geëxporteerde serienummer
- Na installatie Windows 10 Pro werkt mijn Synaptics niet goed (als in double finger scroll of 2 vingers tbv rechtermuis)
- Hij lijkt maar op te laden tot 96% en ook alleen als de laptop aan staat (lichtje is groen)
- Backlight bleed behoorlijk, meer dan mijn HP Spectre in ieder geval

Omdat ie erg laat binnen was (21:30 stond DHL onverwacht toch nog op de stoep) nog niet veel mee kunnen doen, vanavond eens goed onder handen nemen :D

Tomba wijzigde deze reactie 01-08-2017 10:04 (100%)

quote:
Tomba schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:13:

mijn Synaptics niet goed (als in double finger scroll of 2 vingers tbv rechtermuis)
- Hij lijkt maar op te laden tot 96% en ook alleen als de laptop aan staat (lichtje is groen)
Synaptics drivers van Mi zelf kan je hier downloaden, dat zou het moeten fixen.
http://cdn.fds.api.xiaomi...Synaptics_v19.2.17.14.zip

Lampje wordt al voor de 100% groen inderdaad, bij 95% of meer accu gaat hij niet bijladen als je de stekker er in doet om overlading te voorkomen. Dus dan blijft hij idd eeuwig op 96% staan.

Veel plezier er van! :)

• mteravest
  • Laatst online: 12-06-2019
Er stond een coupon op kimovil deals. Die heb ik gebruikt.

• johnb52
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 14:07
quote:
mteravest schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:51:

Iemand nog goede ideeen om het oplaadsnoer te verlengen? Heb wel 3/4 meter nodig volgens mij
Probeer eens een snoer van RAVpower uit, te koop bij www.amazon.de die zijn 3 meter en goede kwaliteit.

anders blitzwolf, heb ik gehaald bij gearbest of banggood, maar weet niet uit mijn hoofd of ze nu nog 3 meter usb-c verkopen. En duurt langer dan eentje uit DLD
Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True