Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bvapple
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 29-12-2019
Mede-auteur:
  • Dejagan
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:57

Dejagan

Xiaomi zette met de Mi Notebook Air een eerste stap op de markt van de Notebooks.
Ondertussen heeft Xiaomi al meerdere modellen, in 3 verschillende schermgroottes. 12" 13,3" en 15,6"
De grote verschillen zitten hem naast de schermgroottes in de CPU die steeds vernieuwd wordt naarmate er een nieuwe generatie Intel Core processor gelanceerd wordt.
Verder zijn de notebooks ook nog in verschillende kleuren te verkrijgen.

Schermgroottes12 inch - 13,3 inch - 15,6 inch
CPU12,5" Intel Core m3 processor M3-6Y30 en M3-7Y30
13,3" Intel Core i5-6200U (2016), i5-7200U (2017 fingerprint)
13,3" Ultimate Edition: i7-6500U
13,3" Fingerprint Sensor: i7-7500U
15,6" Notebook Pro: i5-8250U en i7-8550U
GPU12,5": Integrated Graphics
13,3": NVIDIA GeForce GT940MX (i5-6200U) - NVIDIA GeForce MX150 (i5-7200U)
13,3" Ultimate Edition: NVIDIA GeForce GT940MX
13,3" Fingerprint Sensor: NVIDIA GeForce MX150
15,6" Notebook Pro: NVIDIA GeForce MX150 (beide modellen)
RAM12,5": 4 GB DDR3L (SODIMM) (M3-6Y30) - 4 GB of 8GB DDR3L (M3-7Y30)
13,3": 8GB DDR4L (SODIMM) (alle modellen)
13,3" Ultimate Edition (SODIMM): 8GB DDR4L
13,3" Fingerprint Sensor: 8GB DDR4L (SODIMM)
15,6" Notebook Pro: 8GB of 16GB DDR4L (SODIMM
SSDIn alle modellen is er keuze tussen 128 GB of 256 GB SSD. In alle modellen zijn zowel een M.2 PCIe slot als eenM.2 SATA slot aanwezig. De 13,3" en 15,6" hebben een Samsung PM951 (2016) of PM961 PCIe SSD. De 12,5" heeft standaard een SATA M2 SSD, de vrije slot kan gebruikt worden voor een tweede harde schijf. De Notebook pro heeft een tweede slot waar PCIe SSD's ook in werken.
NetwerkAllemaal 802.11 a//b/g/n/ac WiFi en Bluetooth 4.1
OS en OfficeEr wordt een Chinese versie van Win10 geleverd. Via deze handleiding kom je te weten hoe je hem in het Engels kan instellen zonder verlies van je licentie. De office licentie die bij de Notebook Pro krijgt kan je overzetten door Freakster86 in "[Mi Notebook Air] Aankoop, levertijden en prijzen" te volgen
Connectivity12,5": 1x USB 3.0 - 1x USB 3.1 Type-C - HDMI - 3,5 mm audio port
13,3": 2x USB 3.0 - USB 3.1 Type-C - HDMI - 3,5 mm audio port
13,3" Ultimate Edition: 2x USB 3.0 - 1x USB 3.1 Type-C - HDMI - 3,5 mm audio port
13,3" Fingerprint Sensor: 2x USB 3.0 - 1X USB 3.1 Type-C - HDMI - 3,5 mm audio port - Fingerprint Sensor
15,6" Notebook Pro:
Drivers Drivers zijn hier te vinden. (helaas Chinees maar de plaatjes geven duidelijk genoeg aan welke driver het is. ;) )
AankoopkanalenTe koop via de gekende verkoopkanalen (bv. Banggood - Gearbest - iBuyGou
Probleem met verloopadapterIn het topic werd regelmatig gemeld dat de verloopadapter van de Chinese stekker naar de EU stekker los zit. Dit kan opgelost worden door een beetje secondelijm of door het volgende SolidWorks stukje aan te kopen via deze link op eBay. Heb je het geluk in bezit van een een 3d printer te zijn? Dan kan je hier de modelbestanden vinden voor dit verloopstukje!
Type-C opladersHet is opletten geblazen met het gebruik van third party Type-C adapters. Best kies je een adapter die goedgekeurd is door Benson Leung die ze allemaal test. Zorg ervoor dat je een 65w adapter koopt, 45 w werkt ook maar betekent dat er bij veel energiegebruik kloksnelheden omlaag gaan. Als je liefst een adapterblokje op de grond hebt is de Lenovo 4X20M26272 65w usb-c adapter een prima optie. Check zeker deze post in het topic WeaZuL in "Mi Notebook Air"
Kortingsbonnen GearbestEen verzameling van kortingsbonnen bij Gearbest kan je vinden op deze pagina van het Fok.nl forum http://forum.fok.nl/topic/2398709 Met dank aan @2green voor deze tip.
Behouden van je ProductkeyEerst je laptop met de Chinese Windows versie installeren en daarna inloggen met je Microsoft Account. Voor de zekerheid best nog even in cmd volgend commando uitvoeren "wmic path SoftwareLicensingService get OA3xOriginalProductKey" Hiemee verschijnt je licentiecode die je kan gebruiken moest het toch falen...Dan gewoon met de Media Creation Tool een bootable USB maken. Let erop dat je tijdens de installatie niet voor Single Language kiest. Tijdens de installatie gewoon aanvinken dat je geen Product key hebt. Na de installatie eventjes inloggen met je Microsoft Account en je laptop is geregistreerd. Mocht het foutlopen heb je dankzij het commando toch nog je Product key.

Terug naar Inhoudsopgave

Zoals jullie ongetwijfeld al gemerkt hebben ben ik geen held in Topic startposts maken (zeker niet als je kijkt hoe lang ik het al beloofd heb ;-) ). Als iemand hem wil verbeteren, aanvullingen heeft,... Gelieve mij een berichtje te sturen dan maak ik je beheerder.
Het is absoluut niet simpel om alle versies van de laptops bij te houden en specs vinden is niet altijd even simpel. Laat me dus gerust iets weten ! Ook ben ik geen held in het maken van een mooie lay-out in UBB-code dus:
Met dank aan @rens-br voor de lay-out !

VersieDatumAanpassingen
V1.01/10/2017Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Dejagan wijzigde deze reactie 27-12-2017 16:11 (180%)

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

• Bvapple
Eind december zal ik eens de topicstart aanpassen. Heb het momenteel wat druk en een propere topicstart maken kost wel wat tijd. Maar hij komt eraan en dan zet ik de Windows-licentie-tip van Burnd er ook in.

• Bvapple
Ik heb deze voor m'n Pixel C. Ook met ethernet. Misschien is dit iets voor de MI Air ?
=> https://www.amazon.de/gp/...age_o07_s00?ie=UTF8&psc=1
Moet nog altijd eens een startpost maken. Is er nog steeds niet van gekomen |:(

EDIT: heeft geen USB C poort in de hub. Nevermind dus ;)

Bvapple wijzigde deze reactie 30-01-2017 17:49 (63%)

• Bvapple
Vandaag in de mailing van Heartbeat. Startprijs is uiteraard belachelijk maar heb geen idee of dit een goede prijs is...

• Bvapple
Hoeveel komt er dat bij ongeveer? Gearbest geeft een lagere waarde aan waarschijnlijk... Hier in dit topic is er waarschijnlijk niemand die de volle pot heeft moeten betalen.

• Bvapple
quote:
Reptielll schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:18:Nu bij gearbest is de 12' voor 476,- te krijgen, toch het overwegen waard..
Vreemd dat hij bij jouw aan 476,- staat... Bij mij staat hij aan 533,-

Gevonden het is in HK

Bvapple wijzigde deze reactie 02-03-2017 20:39 (61%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Heeft iemand ervaring met deze 3d geprinte houder voor het conversieplugje?
YouTube: Xiaomi Notebook Charger EU Plug Case | 3D printing

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
CrazyBeaver schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:01:
Zojuist 52 euro aan DHL moeten betalen voor mijn Xiaomi mi book air 13 :)

edit: Is het trouwens normaal dat ik dit al moet betalen terwijl mijn pakketje nog in HK ligt? wordt ie in NL niet meer gecheckt?
Gearbest? Yep, zelfde verhaal hier, daardoor eigenlijk geen oponthoud meer in NL omdat ze hier bij de douane het dan allemaal wel mooi vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Nog aparter is eigenlijk hoe dan DHL er vervolgens structureel 35~ euro BTW en hun eigen inklaringsfee van maakt en het verder niet boeit. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Voor iedereen die bij gearbest bestelt, bestel via Yazing (maak daar een account aan en shop via je cashback link), dat scheelt je 6%. Het duurde wel een maandje maar ik heb nu de paypal betaling van ze ontvangen dus het is wel legitiem.

Dejagan wijzigde deze reactie 22-05-2017 22:54 (13%)

quote:
GekkePrutser schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 18:42:
[...]

Of die 3D geprinte klem die al eerder in het topic voorbij kwam..
Yes die kan ik van harte aanbevelen, zitten ook twee *randjes* naast de verloopstekker zodat hij goed rechtop blijft staan in de EU socket. Verder is er ook een verloopje van US naar die 8-vormige stekkerkabels die je bijvoorbeeld bij een scheerapparaat kan hebben en dan kan je de adapter zelf op de grond of tafel los neerleggen. Staat ook in het topic paar pagina's terug wel het specifieke type. :)
quote:
VdBorght schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:09:
Heb na lang twijfelen zonet de Air 13 bij gearbest besteld voor €600 inclusief verzekering, nu maar hopen
Nouja qua douane kan je rekenen op 50 euro en een beetje en qua verzending duurt het een paar dagen (bij mij TWEE maar) tot de dhl meneer voor je deur staat. Vanaf dat GearBest je traceergegevens geeft.

Let ook op de tracking en je krijgt een sms van DHL zodat je de douanekosten al digitaal kan voldoen, die regelen ze in China al.
quote:
gotjee schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:48:
Vlot toestel, lijkt dat windows 10 toch zelf alle goede drivers erop heeft gezet ook, multi-touch etc ljikt toch te werken. En zoals al meermaals gelezen is de meegeleverde stekker-omvormer vrij waardeloos :)

Dus wat er nu in zit is een Samsung PM951 NVMe MZVLV256, 256 GB
Verder vind ik:
official SSD is a NVME M2
free slot is a SATA M2

en zag ik dit over M2 format, wat ze beide dus zijn:
[afbeelding]

maar bvb op https://www.ssdcenter.nl moet je dan echt naar de foto kijken voor het verschil te zien of moet je op iets anders letten in de specs? Gaat dus om een extra SSD in het vrij slot van de Xiaomi 13.3.
Bij de uitgebreide specs van die webwinkel staat Aansluiting: S-ATA (III) bij de passende M2 schijven voor je open slot.
quote:
SpyroTechnik schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:57:
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar de Mi Notebook Air, de tweede generatie klinkt als een goede upgrade. Wellicht het wachten nog even waard. Ik heb overigens wel verschillende keren gelezen over de niet al te beste thermals (toetsenbord te heet om te gebruiken onder load).

Iemand die hier ervaring mee heeft?
Echt geen last van gehad tijdens benchmark tests, recente modellen hebben ook een wat betere set fans en je moet natuurlijk wel hem op een ondergrond hebben waar hij aan de onderkant lucht aan kan zuigen door de ventilatiegaten.

Je kan ook de heatsink voorzien van (echte) koelpasta, dat schijnt ook nog wat te schelen maar vond ik vooralsnog niet nodig.
quote:
marco_sire schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:59:
[...]
961 ipv PM951 met

Oei.....als jij hem gaat bestellen zou je de eerste zijn met echte ervaringen met dat ding. Ben benieuwd ,)

Nee, de Xiaomi Air is een heel fraai apparaat voor weinig. Lees dit topic en internetreciews er maar eens op na. Heb de mijne (13.3 inch) vandaag van Banggood ontvangen voor €548 (code: Pcnetwork) plus €44 importkosten.

Prima deal dus.
Dat is echt een super deal, ter aanvulling is hij na een paar maanden gebruik hier nog solide en ben ik dik tevreden. Nieuwere modellen hebben als het goed is zelfs de snellere / nieuwere Samsung ssd PM961 ipv PM951 met hogere write snelheid vooral, niet dat ie traag was ofzo. :9~
quote:
Hans123 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:37:
[...]

De Cube is een keer eerder in dit topic voorbij gekomen als mogelijk alternatief voor de Xiaomi Air. Vandaar. Link is verder voor het gemak bijgesloten. Doe er mee wat je wilt.
Ik raad je aan dit even door te lezen, m.b.t. referral links zijn deze toch echt niet toegestaan op GoT, dat je het weet.

Het algemeen beleid #verbodenspam
quote:
Webar schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:08:

De lader is geen slim ontwerp als je mij vraagt, met de stekker direct aan de voeding. Iemand een nette verloopkabel gevonden van US naar EU?

Verder na her installatie van de mi app (is deze te verkrijgen in het Engels?), hangt deze regelmatig vast. Hierdoor kan ik bepaalde drivers (touchpad Synaptics) niet downloaden. Alternatieve download site?
Voor je drivers:
http://en.miui.com/thread-318018-1-1.html

Over de adapter converters is veel te vinden op de laatste paar pagina's van dit topic. ;)
quote:
Tomba schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:21:
[...]

Bizar das dus minder dan ik voor mijn goedkopere (niet geleverde ;) ) Air 12 moest bijbetalen. Vrees ook dat als ik er een Paypal dispute van moet maken ik die 60 euro ook gewoon kwijt ben :(
Je zou contact op kunnen nemen met DHL over het retourneren en terug krijgen van je 60 euro inklaring omdat er verkeerd geleverd is, maar dat zal wel een papierwerk verhaal worden waar je ook niet blij van wordt. Hopelijk lost Gearbest het netjes op en heb je snel wel je laptop!
  • Wat doe je als hij stukgaat? Heb je überhaupt enige vorm van garantie? Zo ja, is er een regeling om hem tegen redelijke kosten terug te sturen of ben je dan gewoon de sjaak omdat het verzenden naar China niet rendabel is?
  • Garantie via Gearbest / Banggood maar je moet hem idd terug sturen, wat Gearbest in ieder geval wel bij mensen heeft gedaan is het toesturen van een nieuw onderdeel onder garantie. Maar ga er dus vanuit dat het lastig kan worden
  • Hoe is de oplader? Zit er een Chinese plug aan (en moet je er dus een verloopstuk bijkopen) of komt hij met een Europese stekker?
  • yep, er zijn voor de Mi Air diverse oplossingen hiervoor in dit topic te vinden
  • Wat kan ik verwachten aan BTW/inklaringskosten? Ik heb genoeg ervaring met spullen kopen uit China, ook zooi met een waarde >€22, maar ik heb nog nooit iets aan de deur hoeven te betalen, omdat webshops altijd liegen over de waarde die ze op de envelop zetten. Bij zoiets duurs en groots zoals een laptop zal dat wel een anders verhaal zijn?
  • De douane kan (neem ik aan) tijdens de scan zien dat er een laptop in het pakket zit en zal dan niet echt geneigd zijn te denken dat de waarde onder de 22 euro is, de meesten in dit topic kregen ongeacht de opgegeven prijs door de webshop zo'n 50 a 60 euro inklaring en btw kosten voor een Mi Air
  • Heeft de webshop waar ik hem koop (Gearbest, Banggood) nog invloed op bovenstaande vraag? En zit er nog een verschil in levertijd bijvoorbeeld?
  • Gaan door dezelfde douane heen en ze geven allebei al een laag bedrag op de factuur voor de douane dus niet echt, levertijd is echt afhankelijk van hun voorraad en interne snelheid maar als DHL hem eenmaal heeft kan het snel gaan.

Dejagan wijzigde deze reactie 14-07-2017 22:16 (7%)

Ja voor de Mi Air zit er in ieder geval een chinese / amerikaanse plug bij, je krijgt een convertertje meegeleverd, maar in dit topic zijn er ook wel goede verloopjes geplaatst (naar tweepolig platte aansluiting bijvoorbeeld) die dat probleem best netjes oplossen.

Een cube thinker i35 heeft deze adapter:
http://rostylesbonstuyaux...ker-Rosty_04_resultat.jpg

en daar zet je dus super makkelijk een europese stekker op.

Die douanekosten zijn inderdaad alsnog lekker voordelig bij een laptop, waarschijnlijk heeft DHL een of andere standaardprijs voor laptops uit azie in gedachten waarover ze dat berekenen om zo de boel snel af te handelen waar de douane het ook wel best van vindt maar ik ben ook wel benieuwd hoe dat precies zit!

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ze doen er standaard een $100 factuur bij, dus dat zal bij jou ook wel gebeuren alleen wil deze helpdesk mevrouw zich daar niet over uitspreken blijkbaar. :)
quote:
sapphire schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:39:
Hoppa donderdag avond de laptop besteld bij Gearbest en vandaag geleverd!

Vanmorgen DHL al gemist en die belde op mijn mobiele nr., hij was nog in de buurt en binnen 5 min stond hij op de stoep. Niets hoeven afrekenen of komt dat later ?

Zo niet dan ben ik blij met de extra €1,85 shipping die ik betaald heb, nog nooit zo snel iets uit China thuis gehad. Zelfs niet met Fedex!

Voor €433 een schitterende laptop, vrouwlief helemaal blij. Nu nog Windows er opnieuw op zetten.

Ow en verloopje zit er bij, exact dezelfde als hierboven op de foto van slingeraap
Nee als er douane kosten bij waren had je dat al moeten betalen, anders geen laptop. Dus je hebt super geluk! :)
Hahaha die 'Dispatch Faster" knop, ja die doet niets behalve je aan het lachen maken denk ik.
quote:
Tomba schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:24:

Invoerrechten zijn opnieuw voor mij, maar goed die 60€ van de eerste run was ik sowieso al kwijt natuurlijk (Paypal zal mijn invoerrechten niet re-imbursen)
Maar de Mi Box mag je van gearbest houden dan? Die kan je ook wel voor zo iets kwijt denk ik dus dan heb je in ieder geval je eerste douanerondje er weer uit.
quote:
Tomba schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:06:
[Update 2]
Deze keer 46,74 importkosten
.
:*) dat valt dan weer mee!
quote:
letscode schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:35:
Op het Engelse MIUI forum zie ik diverse berichten over cpu freezes, over-charging en het achteruit gaat van de batterij van de 13 inch notebook.
Dit baart mij een beetje zorgen, omdat ik wel interesse heb in de 13 inch variant.
Zijn er tweakers met soortgelijke ervaringen?
Ja, in zeer gebrekkig engels, ik vind dat forum niet echt zo top. Die freezes zijn omdat de ventilatoren er wel eens mee wilden stoppen en dan gaat de cpu zichzelf downclocken omwille van de temperatuur. Volgens mij hebben recente modellen daar geen last meer van, in ieder geval heeft gearbest wel nieuwe fans gestuurd naar mensen die dit probleem hadden.

De overcharging schijnt met de nieuwere bios opgelost te zijn en in de nieuwe modellen zit ook een accu van een andere leverancier. Je hebt altijd soort van risico natuurlijk, dat de garantie lastig is.

Dejagan wijzigde deze reactie 26-07-2017 12:31 (20%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
WeaZuL schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:11:
[...]

Wat versta jij dan onder recente / nieuwe modellen? Hoe identificeer je een nieuwe accu? Welke Bios versie is de nieuwste versie, waar kan ik die downloaden en hoe moet je die toepassen?
Nou sinds begin 2017 is er van de 13.3 een licht aangepast mainboard met standaard Bios A06 er op, dat is zeg maar een licht revisiemodel. Vanaf ongeveer Mei 2017 zijn ze ook met een andere accu geleverd dan de LG Chemicals versie, dit kan je in bijvoorbeeld batteryinfoview zien aan de manefacturer naam. En sinds Juni ongeveer met een nieuwere Samsung SSD met hogere write speeds (pm961 ipv pm951). Ook geloof ik dat ze sinds 2017 een Sharp scherm hebben ipv een Samsung scherm, qua schermkwaliteit trouwens echt beide prima.

Bios updates staan hier voor de 12.5 met 6th gen intel processor (A05) en 13.3 (A06) niet dat ik Chinees kan maar die link stond ook op het miui forum ergens in een thread.

http://bbs.xiaomi.cn/t-13426797

Bios flashen is uiteraard op eigen risico en koppel hem altijd aan netstroom voor je dit doet. :P

Dejagan wijzigde deze reactie 26-07-2017 16:15 (6%)

quote:
WeaZuL schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:30:
[...]

Ok, ik heb momenteel een A05 Bios erop staan, dus mag ik er vanuit gaan dat ik dan geen licht aangepast Mainbord heb? Tevens heb ik een R13 "Battery Name" met een CPT-COS "Manufacture Name" is dat de andere accu?
Ik kan geen duidelijke changelist vinden mbt de nieuwe bios versie, krijg hem niet eens gedownload, wat zijn de wijzigingen?

Los daarvan, mss is de info die je hier schetst TS waardig?
Ik heb geen idee wat de wijzigingen precies zijn, behalve dat er wel het overcharging probleem mee schijnt te worden opgelost.

Heb hem even voor je geupload
https://mega.nz/#!KcMSGa4...6JkxPZ3OoWxbqG_RAHl51xTuA

R13 is wel de aanduiding van de LG batterij, dus die heb je. Niet dat die altijd problematisch is hoor absoluut niet. De TS kan inderdaad wel een update gebruiken. :)

Dejagan wijzigde deze reactie 26-07-2017 16:58 (7%)

Gelukkig is dat goed gegaan dan :)
quote:
letscode schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:08:
[...]

Dank voor de nuttige info! Ik ga Gearbest vragen of ze zo'n laatste revisie model kunnen garanderen :)
Waarschijnlijk krijg je een nietszeggend antwoord terug, maar hun voorraad gaat geloof ik best snel dus het is niet zo dat je veel kans loopt op een oudere, mijne was ook minder dan een maand voor ik hem kocht geproduceerd (er staat op de verpakking een productiemaand / jaar) :)
quote:
Pittenman schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 23:46:
Hoi beste mede tweakers,

Ik zit sterk na te denken om een xiaomi air 13 te kopen of een cube thinker.
Op Gearbest kom ik verschillende linkjes en pagina's tegen met verschillende prijzen.
Ook hier binnen het forum zie ik verschillende prijzen voorbij komen voor zowel de xiaomi air 13 als de cube thinker. Is Gearbest steeds ontzettend aan het stunten door verschillende korting aan te bieden??

Ik ben iig het overzicht met de laagste prijs daardoor totaal kwijt. Daarom vroeg ik me af of iemand toevallig een link heeft naar Gearbest met de laagste prijs.

Tot nu toe vind ik de Xiaomi air voor 600 euro en de Cube Thinker voor 500 euro.

Ik twijfel nog erg tussen beide apparaten, vandaar dat de prijs een belangrijke factor is.
Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen.
Ja die prijzen zijn grofweg gangbaar, de korting kan enkele tientjes opleveren en evt kan je ook nog een cashback site gebruiken bij gearbest voor nog een paar tientjes terug.

Cube Thinker heeft eigenlijk ten opzichte van de Air 13 een kleine accu en minder grafische en processorkracht. Dus als dat je beide niet zo interesseert is het een mega goede keuze!
quote:
Pittenman schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 13:04:
Ik heb nu uiteindelijk de 12'inch van Xiaomi gekocht. Het verschil in gewicht t.o.v. de cube thinker haalde me toch over aangezien ik de laptop voor mijn master studie ga gebruiken en ik daarvoor veel op en neer moet reizen. Uiteindelijk 445 euro betaald bij gearbest inclusief insurence. Hier komt de import nog boven op.
Ik ben benieuwd! Eerste keer dat ik een Chinese laptop bestel :)
Een prima keuze! Ik gebruik zelf een air 13.3 voor mijn studie en dat is perfect. Welke studie ga je doen? :) Mocht je aan de 128gb opslag niet genoeg hebben dan kan je er nog een ssd bij prikken.
quote:
Tomba schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:13:

mijn Synaptics niet goed (als in double finger scroll of 2 vingers tbv rechtermuis)
- Hij lijkt maar op te laden tot 96% en ook alleen als de laptop aan staat (lichtje is groen)
Synaptics drivers van Mi zelf kan je hier downloaden, dat zou het moeten fixen.
http://cdn.fds.api.xiaomi...Synaptics_v19.2.17.14.zip

Lampje wordt al voor de 100% groen inderdaad, bij 95% of meer accu gaat hij niet bijladen als je de stekker er in doet om overlading te voorkomen. Dus dan blijft hij idd eeuwig op 96% staan.

Veel plezier er van! :)
quote:
Tomba schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:51:
[...]

Nice, dank je wel! Had van de Synaptic site de laatste versie gedownload maar die deden verder niets. Ga die van Xiaomi zelf vanavond proberen :D

[...]

Das apart, hij komt dus nooit op 100%?
Eh als je onder de 95% begint met laden komt hij wel bij 100%, dus wat je het beste kan doen om even te checken dat hij helemaal goed oplaadt is hem naar de 90% leeg maken en dan de laadkabel er een tijd in tot hij (hopelijk) 100% vol is. :)
Cool, dat is een betaalbare adapter ook nog eens. is er dan een EU versie van of heeft hij uitwisselbare stekkertjes?

Ik heb ook op mijn laptop geen synaptics control panel o.i.d. wel draait er een synaptics service in de task manager en doet de two finger scroll e.d. het. Als je naar touchpad settings (van windows 10 zelf) gaat kan ik het daar aan en uit zetten hoe hij op multi-touch moet reageren.

Welke SSD zat er origineel in? De PM961 is niet veel trager hoor. Of zat er nog een 951 in?

Dejagan wijzigde deze reactie 01-08-2017 18:55 (10%)

Je hebt de SMBus / Ps2 driver nodig van synaptics, dus niet de l2c versie, wellicht is dat het probleem.

Dejagan wijzigde deze reactie 01-08-2017 19:05 (13%)

quote:
Tomba schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:18:
[...]

Heb nu de Windows 10 PS/2 & SMBus Devices v19.0.19.1 geinstalleerd (http://www.synaptics.com/resources ) maar heb nu niet eens meer een Synaptics Service :'(
OMFG, of je houdt op met de driver voor de 13.3 te installeren op je 12.5 :P
http://cdn.fds.api.xiaomi...ics_v19_1_2_8__C__x64.zip werkt als de brandweer :D

[...]

Een Samsung CM871 128GB SATA3 (voor benches zie productreview: Xiaomi Mi Notebook Air 12.5" review door kanem0chi )
Oh duh ik zit te denken aan de 13.3 versie sorry. :P
Die huidige deal is zo scherp dat ik mijn niet-fingerprint 13.3 maar ga upgraden. Hopelijk werkt hij net zo perfect, zit er dezelfde adapter bij als het 2016 model?

• Bvapple
Wat is het meest interessant om geen extra kosten te hebben... Expedited shipping zodat het te snel gaat voor de douane of Priority Express EU Express ?

quote:
dutchgio schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:11:
Chronopost?
Ik heb alleen de DPD tracking, deze staat al vanaf het begin op "Southall (UK) Received order details..."
Zelfde hier, hopelijk vannacht update.
quote:
thorgal21 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:56:
Hoe vaak komt het voor dat Gearbest zo'n referral link beschikbaar stelt (dat je de Air 13.3 met i5 7200u voor +- 580eu kan kopen)? Of is het voornamelijk de 650eu kortingscode welke gebruikt wordt?
Kon ook zonder die referral link gekocht worden, heb hem met referral van een cashback site gedaan voor 6% extra korting. Zal wel vaker gaan komen hoor die korting tot 580 euro, maar hij is wel erg scherp. :)

• Bvapple
Heb zelf een Xiaomi Mi Air 12.5 7th gen besteld aan 385 EUR bij Gearbest. Ik laat iets weten als hij geleverd is. Is me trouwens deze avond opgevallen dat ik nog steeds de startpost eens moet afwerken ;-) Komt er hopelijk in de loop van deze week aan als ik wat tijd vind ;-)

• Bvapple
Heb hem gisterenmorgen besteld via een kortingscode van Marktplaats. Normaal niet geldig voor België maar ze maakten een uitzondering voor mij :-p

• Bvapple
quote:
thorgal21 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:41:
[...]

Heb je toevallig een link / code ?
Zojuist zelf gevonden op de algemene pagina van GearBest Nederland.
NLairKK

Weet niet of hij nog werkt...

quote:
sterremos schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:15:
Voor het eerst besteld maar de laatste keer, verleden week besteld, levering staat al 5 dagen als packed, niet verzonden. maar eens een ticket aangemaakt wanneer deze verstuurd gaat worden

Ron
Ja zelfde hier, althans een tracking nummer van DPD maar dat is alleen op status 'informatie ontvangen' dus nog niets daadwerkelijk verzonden.

Gearbest kan helaas best traag zijn in het uitleveren. :O
quote:
MrTuur schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 09:32:
Want zoals ook bij vele anderen hier is de originele adapter te zwaar om goed aan het US->EU connector plugje te blijven hangen. Voor thuisgebruik misschien niet zo'n issue maar voor onderweg kan dat goed gevaarlijk zijn. Want elke keer dat de oplader los komt van de plug ontstaat er een vonk en zorgt in het uiterste voor kortsluiting en voor je het weet sta ik met een uitgebrande truck langs de weg :X
In dit topic worden meerdere oplossingen genoemd om de verloopplug goed vast te maken aan de adapter. Zo is er een 3d geprinte 'houder' verkrijgbaar en schijnt een drupje superlijm ook prima te werken. :)

• Bvapple
Nee hoor. NLairKK werkte niet voor België. Heb toen via de Marktplaats chat gevraagd en ze hebben hem geactiveerd voor België

quote:
kiiv3H schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:20:
Ik heb echter wel een vraagje voor de mensen die al langere tijd zo'n laptop hebben (het liefst een maand of 6 of meer). Hoe lang houdt de laptop het nog vol op de accu na die tijd en functioneert het scharnier voor het scherm nog goed?
Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten mocht ik zo'n laptop aanschaffen?
Ik heb hem nog geen 6 maanden maar om toch je vragen te beantwoorden. De accu is van LG bij (bijna) alle 13.3 inch air's, dus daar heb ik wel vertrouwen in dat hij lang mee gaat vergeleken bij een noname-accu. Ik heb nog geen capaciteitsverlies gehad na zo'n 4 maanden volgens batterymeter, je kan realistisch zo'n 6 a 5 uur verwachten op een volle accu, met browsen en typen en een filmpje, als je gaat gamen natuurlijk veel sneller.

De scharnieren doen het prima, sommige mensen vinden het wel storend dat er een beetje flex in zit, je kan ze eventueel strakker maken (iets met nagellak geloof ik stond in dit topic) maar persoonlijk vind ik dat echt niet nodig.

Verder om op te letten, ja eigenlijk twee dingen: Ga uit van douanekosten en qua garantie is het natuurlijk ook een beetje een vraagteken, alhoewel in ieder geval gearbest vervangende onderdelen heeft opgestuurd naar personen op het miui-forum met een slecht functionerende cpu fan bijvoorbeeld. :)
quote:
Martijnnn92 schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:22:
Bij DPD gekeken en er staat dat ze hem woensdag aanbieden.
De tracking bij Gearbest loopt erg achter.
Had je ook dpduk1 en zo'n nummer zonder letters? hier ook 13 september besteld en slechts 'informatie ontvangen' bij dpd.

• Bvapple
Ik heb eindelijk eens werk gemaakt van een startpost voor dit topic. Echter ben ik absoluut geen held in deze zaken en zijn al de verschillende versies van de notebook een hele warboel voor mij.

Is er dus iemand die mij eventueel wil helpen om de startpost te vervolledigen / bij te houden ? Laat zeker iets weten in een PM en dan voeg ik je toe als beheerder.

Graag nog eens een bedankje aan rens-br om zijn lay-out te mogen gebruiken want als ik dit zelf allemaal moest opstellen was het er na al die tijd nog steeds niet van gekomen ;-)

quote:
Pubbert schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:44:
Ik heb een krasje op mijn Xiami Mi Air :'( En ik was er nog wel zo zuinig op.

Weet iemand hoe en of je zoiets nog netjes weg kunt werken? (Zit dus op de bovenkant, niet op het scherm, maar dus op "achterkant" van het scherm)
Eigenlijk niet, je kan met heel fijn schuurmiddel proberen hem weg te krijgen. Maar het wordt er niet snel mooier van om dat te doen.
quote:
aalekss schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:30:
Zojuist DPD gesproken. Gearbest heeft alleen een label aangemaakt maar nooit iets verzonden. Kortom sinds 14 september lijkt er dus helemaal niets te zijn gedaan. :-(

Dit topic moet officieel gaan over de notebook. Daarom vermeld ik er bij dat ik een mooie case hier heb gekocht voor mijn 12,5 inch. Bevalt erg goed.

http://www.ebay.nl/itm/No...ksid=p2057872.m2749.l2649
Ik denk dat hij eerst intern naar europa gaat en dan via DPD verder gestuurd wordt, maar ik wacht er ook nog op.

De case ziet er stevig uit! :)

• Bvapple
Omdat er hier veel gediscussieerd wordt over de prijzen, refferals, invoeren, levertijden,... is nu zoals bij vele devices ook een Levertijden en Prijzen topic geopend.

Vanaf nu dus deze discussies daar voeren zodat de moderator niet te veel werk meer heeft ;)

=> [Mi Notebook Air] Levertijden en Prijzen
@DaMarcus en @br00ky mag ik een vriendelijk modverzoekje doen om dit te vermelden in de topic report ?

Bvapple wijzigde deze reactie 02-10-2017 22:06 (11%)

quote:
MrBabiSpangang schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 01:46:
Dus ben ik maar een bootable USB gaan maken met W10 erop, maar voor het installeren geeft hij aan geen driver te vinden. Kom ik erachter dat in de BIOS ook geen Hard Disk te vinden is... Iemand weet hoe dit kan? Een DOA?
Dat is wel erg raar. Als je de power knop zo'n 15 seconden in houdt (dus langer dan alleen de laptop uit) zou hij hard moeten resetten. Dat wil het wellicht wel fixen, ik heb het ooit eerder met een desktop pc gehad dat de SSD na een blue screen onvindbaar was, tot ik hem echt hard aan en uit deed.

Anders kijk ook of de bios nog op UEFI staat en de ssd bij de hardware nog steeds niet staat, bij bootable devices hoeft hij niet te staan als hij niet bootable is.
quote:
MrBabiSpangang schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:50:
[...]

Dank voor je tips. Helaas blijft in het main tab Hard Disk nog steeds op None staan. En ook bij tab Boot verschijnt geen optie voor Boot Device Order. :-(
Wat je nog kan doen, als je dat aandurft en een torx schroevendraaiersetje hebt is de onderkant open maken en even de accu er een minuut af halen. Of je kan hem leeg laten lopen door de laptop op accu te laten draaien tot hij op is. Als dat niet werkt is de kans wel groot dat de ssd defect is, die kan je natuurlijk voor de zekerheid dan ook nog testen in een andere pc of laptop.

Dejagan wijzigde deze reactie 03-10-2017 12:25 (11%)

quote:
MrBabiSpangang schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:43:
[...]

Leeg laten lopen heeft helaas ook geen effect gehad. Aangezien ik hem nog geen 4 dagen in bezit heb ga ik geen risico nemen om hem te openen. Zal dan toch maar de after sales service is gaan testen van GearBest...
Das echt jammer om te horen, hopelijk is de aftersales een beetje behulpzaam! Hou ons op de hoogte.
quote:
Tjebbe... schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:03:
[...]

Nee, die krijg ik in Solus niet aan de praat...
verder draait alles tot nog toe als een tierelier, dus och :)
:*) goed om te horen, de scanner is van Elan, als dat je kan helpen in je zoektocht naar een goede driver, of heb je dat maar voor wat het is gelaten?
quote:
sterremos schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 18:45:
heb een nieuwe installatie gedaan, de drivers van Mi gehaald maar de wifi gaat niet aan, welke driver heb ik daar voor nodig?

Ron
Intel wifi drivers zouden prima moeten werken. :)
quote:
jopie282 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:59:
Is het misschien mogelijk om het verloopstukje voor de oplader in de topicheader te zetten? Aangezien er ook tweakers met een 3d printer zullen zijn. https://grabcad.com/libra...details?folder_id=2478859
Mooi gevonden! Staat er nu in. :)

• Bvapple
Hier perfect Windows Engels kunnen installeren met behoud van product key en drivers werken perfect. Top notebookje !

• Bvapple
@Smultie Eerst heb ik de laptop met de standaard Chinese Windows versie geïnstalleerd en daarna ingelogd met mijn Microsoft Account. Voor de zekerheid heb ik nog even in cmd volgend commando uitgevoerd "wmic path SoftwareLicensingService get OA3xOriginalProductKey" Hiemee verschijnt je licentiecode die je kan gebruiken moest het toch falen...

Dan gewoon met de Media Creation Tool een bootable USB gemaakt. Let erop dat je tijdens de installatie niet voor Single Language kiest. Tijdens de installatie gewoon aanvinken dat je geen Product key hebt.

Na de installatie eventjes inloggen met je Microsoft Account en je laptop is geregistreerd. Mocht het foutlopen heb je dankzij het commando toch nog je Product key.

In ieder geval ga je als je bovenstaande stappen volgt nooit een nieuwe key moeten downloaden.

Veel succes !

• Bvapple
Ik heb al de drivers geïnstalleerd maar mijn function-keys werken niet... Iemand een idee hoe je deze fixt ?

• Bvapple
quote:
Tomba schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:43:
[...]

Welke function keys bedoel je precies? Voor de F1-F12 toetsen hoefde ik niets te installeren om die te laten werken.
Ik bedoel volume up volume down en dergelijke.
quote:
siwi schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:27:
[...]

staat je FN lock misschien aan/uit?
Dat was inderdaad het probleem. Dom van mij :)

Bedankt !

quote:
jjust schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 12:32:
Dus nieuwe adapter besteld. Uiteindelijk hier de Lenovo 4X20M26272 besteld. Die werkt prima!
Top dat je er blij mee bent, de aan/uit knop locatie is idd even wennen als je het van je vorige laptop niet al gewend bent. Laadt hij ook snel op met die adapter? Want dan is het een goedkope en zeer goede optie! :)
quote:
arvidb schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:45:
Ik heb nog weinig tot niks gezien op Tweakers over de Xiaomi notebook pro. Ik heb er zojuist één besteld. Ben benieuwd, wel een prachtding.
Hij is vrij nieuw dus je zult een van de eersten zijn die hem heeft dan, we zijn benieuwd naar je review dan natuurlijk! :)
quote:
Knullig schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 20:40:
Ik sta op het punt om een mi notebook pro te kopen, alleen heb ik geen creditcard... is er een groot nadeel aan betalen met ideal naar gearbest? Ik zie dat PayPal wat meer druk kan uitvoeren wat betreft producten die niet worden geleverd etc en geld kan terug krijgen, is dat zo of is ideal ook prima?

Dank
Ik zou persoonlijk wel een paypal account gebruiken, kan ook zonder creditcard tegenwoordig. bij Gearbest wil nog wel eens iets heeel lang duren qua levering of mis gaan en dan heb je een goede stok achter de deur.

Dejagan wijzigde deze reactie 25-10-2017 21:49 (9%)

quote:
Tomba schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:48:
[...]

En te vroeg gejuicht dus :X
€84,63 naheffing BTW via DHL. Totaal €113,82 + DHL kosten voor de import....

[...]

2 maanden na dato alsog aftikken naar Den Haag :'(
Ok dan, nog nooit gehoord dat dat blijkbaar kan gebeuren.
quote:
SpyroTechnik schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:20:
[...]

Ik heb er een adapter bij gekregen, maar zoals volgens mij anderen hebben gemeld zit deze erg los. Ik heb hem zelf vast gelijmd en dat werkt prima.

Wel heb ik op amazon andere usb-c kabels gekocht, de meegeleverde is nogal kort.
Is het dezelfde als die van de 13.3 (65w met vaste kabel) of een nieuw model adapter. Foto's van je mooie laptop zijn hier welkom natuurlijk! :)
quote:
Dusty_ schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:07:
Zojuist m'n notebook pro in ontvangst genomen ! :)

Nou vroeg ik mij af, de notebook pro komt met een Office 2016 Home/Student licentie?
Echter krijg ik met geen mogelijkheid mijn Windows/office account geactiveerd, hij blijft vragen voor een productcode
Ik denk niet dat er een Office licentie standaard bij zit. Was hij wel geactiveerd met Chinese Windows toen je hem binnen kreeg? Normaal zijn ze dat en kan je door middel van de methode in de eerste post dit via een microsoft account overzetten naar een NL/EN windows herinstallatie.

Ergste geval kost het je een paar euro voor een windows key op ebay / elders.
quote:
yannienl schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:58:
Hoi, ik heb de air 12 met m3-7y30 besteld.

Kan iemand onderstaande bevestigen of dit nog steeds zo is wanneer je een 2e m.2 plaats?

boot in legacy and install win 10 in sata with pcie attached will slow down the laptop
boot in uefi and install win 10 in pcie with sata attached will slow down the laptop
boot in uefi and install win 10 in sata without pcie attached, only 12 second boot
boot in uefi and install win 10 in pcie without sata attached the boot is so slow

(bron: http://en.miui.com/thread-378990-2-1.html)
Lijkt me sterk dat je boot traag wordt van een tweede schijf, dus ik denk het niet. Mijn 13 heeft er geen extra moeite mee iig. :)
quote:
Smultie schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:36:
Ik heb een 2017 13.3" te koop staan op V&A aangeboden: Xiaomi Mi Notebook Air 13,3" voor degenen die niet zitten te wachten op 8 weken wachten op de shipment.
:o nu al weer weg? Toch niet de laptop voor je?
quote:
MrBabiSpangang schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:55:
[...]

Hierbij een update. Het is allemaal goed gekomen met Gearbest, ondanks de slechte verhalen op het internet. Geld is netjes teruggestort op mijn paypal account. Heeft wel eventjes geduurd voor ze mijn pakketje hadden gevonden.
Ok goed om te horen! :)

Ik zag trouwens dat er een update is voor de bios van de Mi Air 13.3 Fingerprint die het fan geluid moet terugdringen. Kan iemand Chinees???
http://bbs.xiaomi.cn/t-13643021-25-o1

Dejagan wijzigde deze reactie 13-11-2017 17:26 (19%)

quote:
dutchgio schreef op maandag 13 november 2017 @ 19:11:
[...]

Met Google Translate naar Engels is het wel te doen:
https://translate.google....-13643021-25-o1&edit-text=

Lijkt inderdaad de vooral gericht op het geluid van de fan.
Zit nu op versie 0304, dus ga wel kijken of ik deze kan installeren.
Net gedaan op mijne, was ook 0304. De fan gaat nu minder vaak aan heb ik het idee.
quote:
SSDharry schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 20:54:
[...]

Nu met een andere AIR 13 een vergelijkbaar probleem: geen HDMI verbinding mogelijk met beamer. Laptop wordt niet herkend. Lijkt er op dat ik niet alleen dit probleem zal hebben. Niemand hier ervaring mee, eventueel met mogelijke oplossing?
Heb je de laatste Nvidia en Intel drivers geinstalleerd op de laptop? Probeer anders ook even de hdmi in van een ander apparaat, kan zijn dat de beamer hem niet fijn vindt om de een of andere reden maar dan is het in ieder geval geen probleem met de poort zelf. :)
quote:
.GoO schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 22:14:
[...]

Heb 'nu nog goedkoper, ik stuur je even een PM.
Zet het vooral ook in het levertijden en prijzen topic als je een koopje hebt gevonden ;)
quote:
Sicco92 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:31:
Aangezien ik het verloopstukje van de oplader ook niet heel fijn vind, ben ik op zoek naar een andere lader. In dit topic en op andere plekken op internet lees ik soms dat mensen de Air 13,3" met een 45W USB-C lader gebruiken. Ervaringen zijn dan dat opladen iets trager gaat, maar de laptop laadt wel op. Wat ik mij dan afvraag, is of dat ook het geval is als de laptop zelf veel gebruikt wordt, bijvoorbeeld onder het spelen van een spelletje. Of zal de accu dan langzaam leeglopen?

Zijn er hier mensen met een Air 13,3" en een 45W oplader die hier het antwoord op weten?
Ik heb zelf een Lenovo 4X20M26272 want ik wou graag een los blokje en een lekker lange stroomkabel. Kost vier tientjes maar dan heb je ook wat. :) Maar om op je vraag terug te komen, theoretisch zou het kunnen dat hij langzaam leeg loopt op 45w want dat is natuurlijk gewoon onder de specificatie van de laptop.

Dejagan wijzigde deze reactie 28-11-2017 15:03 (8%)

quote:
Nomad schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:21:
Zijn er al mensen die een flinke powerbank gebruiken om de laptop op locatie wat langer vol te laten houden?
https://www.gearbest.com/iphone-power-bank/pp_263761.html zoiets bijv.?

Het is weer een extra 300 gram om mee te nemen, maar als ik daardoor op locatie de hele dag vol kan houden zonder stopcontact, is mij dat ook wel wat waard.

De 60Wh van de notebook pro versie, hoe verhoud zich dat tot de 20.000 mAh die Xiaomi rate voor de powerbank (op 3.7V). En de laptop draait op 16,9V las ik ergens?

Puur kijkend naar formaat zou ik verwachten dat ik de laptop ongeveer half vol krijg met een volle powerbank, maar geen idee of die inschatting ook maar enigszins in de buurt is?
De Mi Air moet echt opgeladen worden met 20v van de powerbank, dat doen er niet heel veel. Dus kijk goed uit voor je een powerbank bestelt specifiek voor dat doel. Ik geloof dat de Anker PowerCore+ 26800 wel werkt om de laptop te laden bijvoorbeeld, xiaomi maakt er zelf ook een die dat kan. :)
quote:
renedr schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 08:12:
Spannend, ik heb hem ook besteld! De air 13,3 met 8 GB 256GB ssd en MX150.

Ik zag zoveel goede reacties en een vergelijkbare laptop was een stuk duurder.

Ben erg benieuwd naar het scherm en de body. In het verleden hoorde je nog wel een wat mindere reacties hierover, maar recente modellen doen dat volgens mij een stuk beter.

Zijn er nog tips voor laptoptassen?
Elke 13.3 inch macbook tas zou moeten werken, heb nu een mooie tas van aliexpress van het merk dodocool en die doet het echt prima voor een tientje ofzo. De originele sleeve van Mi zelf is ook een echte aanrader, als je liefst een sleeve wil om hem vervolgens in een andere tas te parkeren met goede bescherming. :)
quote:
dannx1986 schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:21:
Heb sinds kort ook de Air 13 2017 model.

Nu valt mij op dat als ik een grijze achtergrond heb, het scherm lijkt te flikkeren/vernieuwen
(alsof een lage refreshrate maar deze staat op 60Hz) niet super storend maar wel waarneembaar.

Als ik Google kom ik meer mensen tegen op reddit:
https://www.reddit.com/r/..._fingerprint_grey_colour/

Lijkt dat dit met het merk scherm te maken heeft.
Als ik met Hwinfo kijk zit er bij mij een BOE scherm in (nooit van gehoord)

Zijn er meer tweakers die hier last van hebben?
Ok dan, BOE is opzich wel een gerespecteerde partij, welke productiemaand is je laptop? Staat op de doos op een sticker, want deze display switch moet recent zijn. Ik heb geen ervaring met HWinfo maar met Monitorview kan je ook het typenummer van het lcd scherm achterhalen, want waarschijnlijk zit die ook wel in andere laptops. :o
quote:
.GoO schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:57:
Die 8GB van de Notebook Pro, is die uit te breiden naar 16?

Is de i7 upgrade de meerprijs waard?
Het gaat vooral om de 16gb ram die je dan hebt, zowel de i5 als de i7 zijn quad core met hyperthreading dus bij normaal gebruik zal het prima voldoen. Waarvoor wil je hem gebruiken? :)
quote:
Update94 schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:09:
Mijn notebook is vandaag binnengekomen, bevalt prima! In de OP staat dat het 2e m.2 slot een sata slot is. Ik heb echter de bijgeleverde disk er even in geplaatst en ook in het tweede slot haal ik 3000+ read snelheden. Ik denk dus dat het beide pcie 4x sloten zijn. Kan dit kloppen? Ik wil er namelijk een 960 evo of pro bij gaan plaatsen.
Welke heb je, de notebook pro? Dan ga ik dat even uitzoeken en de startpost aanpassen op die info! :)
quote:
dfrenner schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:07:
Nou mijn mi notebook air 13,3 is binnen!
Wat komt hij degelijk over zeg. Voelt geweldig stevig aan zeg!

Maar nu zit er geen verloopje voor de lader bij.

Wat kan ik het beste doen om hem zo snel mogelijk te kunnen gebruiken?!

Raden jullie alternatieve laders aan? Zijn die een beetje betaalbaar in Nederland? En toevallig bij een winkel die morgen open is?! 😅

Edit: of een verlooopje, geen idee waar ik een passende kan halen.

Sta nu bij de mediamarkt maar dat gaat niet passen...
4X20M26272 van lenovo en eigenlijk elke 60w usb-c lader zou moeten werken.
quote:
dfrenner schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:13:
[...]

Heb je een link voor 4 tientjes? Ik kom zelf op 60-105 euro uit.

Maar ik zie op dat type ook verschillende modellen... volgens mij ben ik gek 🤪
pricewatch unsorted: Lenovo 4X20M26272. Type oplader: Binnen, Lader compatibi...

:) Pricewatch hebben we hier ook nog.
quote:
ParaDroid2 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 22:11:
Ik heb een tweede NVMe SSD in mijn notebook pro (een 960 evo, voor een hele goede prijs op de kop kunnen tikken), alleen deze draait in het tweede slot op 2 PCI lanes, terwijl de SSD in lane 1 wel op 4 PCI lanes draait. Weet iemand of het mogelijk is om de tweede SSD ook op 4 lanes te krijgen?
Yep, bios updateL:
https://techtablets.com/2...vme-ssd-bios-pcie-x2-fix/

:)
quote:
.GoO schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:36:
Engelstalige Windows installeren is gelukt, hij pakte de licentiekey automatisch dus super.

Hebben jullie nog het drivers pack geïnstalleerd? Is dit nodig? Zo ja, variant 1 of 2?

Deze dus: http://www.mi.com/service/bijiben/drivers/15/
Geen idee, is het niet een in twee gedeelde driver pack toevallig. Ik heb op mijn 13.3 alleen de vingerafdrukscanner en osd driver geinstalleerd, de rest gewoon direct van nvidia/intel. :)
Ik heb het van het weekend aangedurfd om de koelpasta te vervangen van mijn 2017 model 13 inch. Dat was ook wel nodig, er zat letterlijk bijna geen koelpasta op, hij draait nu zo'n 10 (!) graden koeler. Als je het aandurft of de fans vaak hard draaien dus de moeite waard. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Smultie schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:13:
[...]

Heb je een linkje naar de BIOS?
http://en.miui.com/thread-1826920-1-1.html

A07 is laatste versie voor de 2017 13 inch.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Dionlinn schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:44:

Moet ik nog douaneverzekering erbij kopen of heb je dat automatisch bij GB? Heb ik daarnaast nog aanspraak op een cashback? Helaas wel geleverd vanuit Hong Kong, weet niet wat de ervaringen hiermee zijn?
Gearbest heeft geen douaneverzekering maar priority line is ~0% kans op extra douanekosten. Cashback is bij Gearbest altijd mogelijk, ik heb het zelf via yazing gedaan en dat liep vlotjes. :)

De prijs lijkt mij wel prima maar ik heb geen verstand van de i7 8gb prijzen dus vergelijk vooral met voorgaande posts in dit topic en andere sites voor je besluit.
ParaDroid2 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:12:
Heeft iemand ervaring met een langere usb-c oplaadkabel voor de pro? Ik ben eigenlijk op zoek naar iets langers. Nu zie ik dat Apple een 2m kabel heeft, maar die vind ik eigenlijk nog niet lang genoeg en vooral vrij prijzig.
De Lenovo usbc lader is lekker lang en die kan je e.v.t met een andere stroomkabel nog langer maken. ;)
poffin schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:38:
Heb m'n i5 notebook pro nu een half jaar, maar sinds afgelopen week krijg ik inees randomly met bsod's (Unexpected_Store_Exception) te maken? Nog nooit eerder gehad dit. En als ik de oplossingen opzoek en doorvoer helpt dit ook niet.
Soms doe ik de laptop dicht en na 3-4 min weer open en is hij gewoon gerestart zonder bsod of wat dan ook.

Iemand ervaring mee? of weet wat te doen? kan wel huilen nu T_____T

Edit: net toevallig weer hetzelfde gehad, laptop herstart opeens als ik hem open (zonder bsod melding)...ik heb het gevoel dat dit langzamerhand een dure les begint te worden in het vermijden van china hardware.
En hoezo zou dat direct aan de hardware moeten liggen en niet aan bijvoorbeeld een software update of drivertje? Anders even in de daarvoor bestemde fora hier je crashreport showen.

Dejagan wijzigde deze reactie 05-10-2018 20:10 (8%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True