Ik heb nu een paar dagen mijn ECOO E04 3Gb.
Ik wil graag in de Pricewatch er een review over maken maar zie dit produkt er niet staan (dit is de Android 5.0 3Gb versie).
Bij deze even in vogelvlucht hier:
De ECOO E04 Android 5.0 / 3GB RAM / 16GB ROM / MTK6752 1.7GHz Octa Core / 5.5 inch/ 4G (besteld bij
Gearbest)
Voordelen:
- Snel!
- Scherm reageert goed
- Dun (als je er van houdt)
- Alles schijnt goed te werken (behalve schermbug (zie hieronder) en gps nog niet getest
- Bijna geen onnodige apps erop voor geinstalleerd
Nadelen:
- Batterijduur
- Camera is niet bijzonder (maar voldoet prima)
Hij werkt goed. Alleen heb ik ongeveer 1x per dag (en ik heb hem de afgelopen dagen redelijk intensief gebruikt), dat het scherm gedeeltelijk knippert. Daarvoor zie ik een kleine fractie van een seconde een wit scherm. Dat zal de aanleiding zijn voor mijn gevoel, namelijk dat er een hik zit in de data stroom naar het videogedeelte. Kan me voorstellen dat dit nog softwarematig kan worden opgelost in de toekomst(?).
Op zich geen echt probleem want ik tik het scherm ff aan en uit en het is verholpen en dat 1x per dag.
Dacht, meld het toch even. Ik heb op internet deze bug vaker gezien. Vind ik geen reden om hem niet te kopen gezien de last ervan. Eigenlijk zonde van een verder super telefoon dat ze niet beter deze producten controleren.
Tweede minpunt en dat is dan écht een minpunt, is de batterijduur. Ongeveer een uur normaal gebruik kostte mij 13% batterijduur. Ik denk dat als ik hem een 2 a 3 uur intensief gebruik met video's etc dat de batterij dan wel bij de 10% a 20% zit. Kort gezegd: hij zal een dag meegaan bij de meesten vermoed ik maar daarna moet hij echt snel weer aan het infuus. De batterij is trouwens 2500 Mh itt de gereclameerde 3000Mh. De lader levert 5,5v met 1A. Kan me voorstellen dat een snellere lader wenselijk is. Helemaal opladen kost zeker een paar uur.
Dat waren de minpunten. Verder zeer positief. Toch heb ik niet 100% het jippie-gevoel vanwege het idee dat het apparaat ook niet 100% in orde is. Niet dat ik hem terug breng (dat lijkt me trouwens ook een drama) maar ik overweeg de volgende keer wel weer of ik weer een Chinese telefoon (van een minder merk) koop. Vind dat ze te slecht hun producten controleren. En het verhalen van garantie lijkt me ook een drama, daar durf ik niet eens aan te beginnen.
Tel daar bij dat deze telefoon 116 kostte, +14 euro voor dhl verzending, +45 euro douane kosten, dan vind ik het totaal bedrag ook best veel worden voor zo'n telefoon als deze. Dit is trouwens telefoon nr 2 van de 3 totaal waarover ik weer douane kosten mag betalen. Dat mag je dus tegenwoordig wel meerekenen. Dus 116 euro op de site wordt dus in totaal 175 euro (als ik geen maanden op mijn foon wil wachten).
Dan kijk ik naar een Quad core Alcatel voor een 140 euro bij de kijkshop. Ok, die is qua specificaties minder maar de garantie en vast ook de productcontrole zal stukken beter zijn.
Al met al wel redelijk blij met deze telefoon nu ik hem heb. Maar had ik geweten dat het ding niet 100% maar 99,5% functioneerde, dan had ik denk ik toch voor een Alcatel bij de kijkshop gekozen.
Mooi ding, minpunt blijft de batterij. Ik heb inmiddels een 3000Mh besteld. Moet er niet aan denken trouwens dat zo'n batterij op den duur ook nog minder wordt wat normaal is voor dit soort batterijen. Denk dat ik er wel een 6 tal bij mag bestellen.
Heb hem trouwens al geroot met IRoot (Windows versie, android versie werkte niet). Deed het eerder met het zelf installeren van MTK drivers maar dat werkte steeds niet goed bij mij onder Windows 7. Hij pakte de verkeerde driver steeds (te zien via USBDeview).
Verder na rooten Kingroot app eraf gegooid met een
tutorial en SuperSU geinstalleerd, werkt prima. Misschien nu ff nog wat tweaks uitvoeren om de batterijduur te verlengen. (tips welkom, Amplify?)
[
Voor 8% gewijzigd door
Harribo op 06-12-2015 12:49
]