Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 09:16:
[...]

Mooi voorbeeld van hoe het in de theorie zou moeten en wat de praktijk laat zien.

Op papier (en hoe het hier wordt voorgesteld) is het namelijk erg gemakkelijk allemaal.
Ja, dat is wel waar. Ik zat vandaag weer ouderwets te klooien met iets simpels als een Xiaomi Redmi 1S waar ik CyanogenModLollipop 5.1 op wilde zetten. Eerst de (kitkat) bootloader vergeten, toen bleek dat ik toch écht de TWRP-recovery nodig had ipv de CM-recovery (eigenwijsheid van mij) en toen weer klooien met de adb-driver om die recovery er met fastboot op te zetten. Daarna ging het eindelijk goed. :P

En dan heb ik toch al een hoop telefoons geflasht...zal ook wel gemakzucht zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Hyp Hyper op 28-11-2015 20:06 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:34
CyanogenModLollipop 5.1, dat gaat ook niet werken nee. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

robin-sips2 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 23:07:
[...]

Neem het van een Xiaomi fan aan, blijf voorlopig nog effe weg van de Mi4c heb hem hier naast men ZUK Z1 liggen, hij is kleinder en handiger, maar word regelmatig warm (met gewone stockrom) en heeft slechte batterijduur.

Heb een Redmi 2 prime weekje geleden geimporteerd voor de schoonzus, dus de 2gb variant, Hij heeft een veel betere batterijduur en is softwarematig ook beter ontwikkeld, hij heeft bv een multilang rom.
Vreemd verzoek hoor, maar is het niet handiger om dezelfde ML rom op de Mi4c te zetten voor een goede vergelijking?
Stock rom is niet altijd echt een stock rom. XIaomi telefoons kun je het beste importeren en er zelf een goede/betrouwbare ML rom op zetten ;)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
dutchgio schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 20:20:
CyanogenModLollipop 5.1, dat gaat ook niet werken nee. :+
Jaja, CyanogenMod 12.1 Android 5.1 Lollipop. Zoiets?
Ik wilde het wat samenvatten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:42
Hyp Hyper schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 20:06:
[...]

Ja, dat is wel waar. Ik zat vandaag weer ouderwets te klooien met iets simpels als een Xiaomi Redmi 1S waar ik CyanogenModLollipop 5.1 op wilde zetten. Eerst de (kitkat) bootloader vergeten, toen bleek dat ik toch écht de TWRP-recovery nodig had ipv de CM-recovery (eigenwijsheid van mij) en toen weer klooien met de adb-driver om die recovery er met fastboot op te zetten. Daarna ging het eindelijk goed. :P

En dan heb ik toch al een hoop telefoons geflasht...zal ook wel gemakzucht zijn.
Zeer herkenbaar ;)
Het wachten is nu op m'n Redmi Note 2, begint straks het hele riedeltje weer opnieuw :) :)

t'blijft een leuke hobby

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:35
Mivadebe schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:34:
Na een aantal dagen gespeeld te hebben met de LeTV 1S X500, kan ik alleen maar zeggen dat ik tevreden ben met deze aanschaf. Mijn verwachtingen zijn zwaar overtroffen.

Design & Bouwkwaliteit:
In een paar dagen tijd heb ik al een paar mensen jaloers gemaakt. Blijkbaar valt het design bij de menigte in de smaak. Ook over de bouwkwaliteit valt niet te klagen.
+ All-Metal Design voelt stevig aan
+ Niet groot voor 5.5"
+ Ligt lekker in de hand, ronde hoeken
+ Knoppen zijn degelijk en zitten niet op een gekke plaats
+ Simkaarten zijn netjes weg gewerkt (1x Nano, 1x Micro)
- De kleur moet je van houden.

Hardware:
Ik game verder niet op mijn telefoon, dus de snelheid is voor mij iets minder van belang. Overige hardware is een dikke prima op een paar puntjes na:
+ Helio X10 + 3GB voelt snel aan! Zie benchmark resultaten
+ Vingerafdruk scanner is ontzettend snel! Handige gimmick
+ Beeldkwaliteit is super. Kleurweergave valt niet over te klagen (maar dat is subjectief)
+ Audiokwaliteit is super (All-Round). Speaker is goed en redelijk helder, via mijn headset is geweldig. Bellen is ook kraakhelder. Heb nog niet beter gehoord op een telefoon.
+ Camera (isocell) is vrij goed. Snelle focus en overdag prima plaatjes. Low-Light niet bijzonder. Na update firmware naar 008S release is de camera prima voor de prijs.
+ IR Remote
+ USB Type C (Fast Charge)
+ 3000 mah accu is voor mij genoeg om de dag door te komen.
+ GPS. Ik heb een paar dagen met navigatie gereden, en GPS werkt perfect. Beter dan mijn vorige telefoon (Xiaomi Redmi 1S). (getest in combinatie met Google Maps en HERE Navigation)
- door USB Type C heb wel weer nieuwe kabeltjes nodig
- 4G bands ( FDD-LTE:B1/3/7(1800/2100/2600MHz) TD-LTE: B38/B39/B40/B41)
- Helaas geen NFC (had ik erg graag gezien op deze telefoon)
- Camera had beter gekund, maar voor de prijs mag je niet klagen
- Geen SD kaart slot (32GB is voor mij genoeg, maar een SD kaart geeft voor mij toch wel extra gemak)
- WIFI bereik lijkt wat minder te zijn. Niet hinderlijk

Software:
Ik heb hem besteld bij oppomart, en uiteraard kwam de telefoon geinstalleerd met een aangepaste ROM. Direct geupdate naar de orginele ROM door (007S) en later naar 008S. LeTV komt wekelijks met een update (E, Experimental) en maandelijks (S, Stable). LeTV heeft een eigen schil genaamd EUI (Android 5.0.2). Na het customizen hoor je mij niet meer klagen.
+ Stabilteit
+ Wekelijkse Releases
+ IR Remote App is handig
+ Alles werkt verder prima (op de Launcher, Keyboard en taal na)
- EUI werkt verder prima, maar een andere launcher en keyboard installeren is wel noodzakelijk
- Niet internationaal (Wel Engels)
- LeTV Apps zijn volledig chinees, en heb je weinig aan
- Je moet zelf PlayStore installeren (Dit heb ik gedaan met een App 'Google Installer)
- Nog geen grote community op XDA. Ik verwacht wel dat deze snel zal groeien.

Hieronder enkele foto's:

Letv 1S X500
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Het updaten van de rum, kan dat OTA? Ben zelf niet echt fan van het flashen via pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mivadebe
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 21:47
ivo001 schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:57:
[...]

Het updaten van de rum, kan dat OTA? Ben zelf niet echt fan van het flashen via pc.
Dat is geen probleem. Ik heb tot nu toe de firmware gewoon als update.zip in de root folder gezet. Je kan deze gewoon via je telefoon updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 20:49

Alexo

groots met een zachte o

LeTV 1 (x600) is besteld voor €175. Nu maar wachten :*)

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
Kiswum schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 21:55:
[...]

Vreemd verzoek hoor, maar is het niet handiger om dezelfde ML rom op de Mi4c te zetten voor een goede vergelijking?
Stock rom is niet altijd echt een stock rom. XIaomi telefoons kun je het beste importeren en er zelf een goede/betrouwbare ML rom op zetten ;)
Hey Kiswum,

Ik ben normaal volledig akkoord met je, zoek even zelf op het miui forum, dan snap je direct wat ik bedoel, ik heb er de stockrom van miui zelf op geflashed (doe ik altijd bij alle gsm's die ik importeer, ik port regelmatig zelf rom's dus weet maar al te goed hoeveel rommel verkopers er soms op duwen ;) )

Nu heb je de keuze tussen de stockrom van miui zelf EN/CN only waarbij alles werkt, root die rom, en je hebt een mooie stabiele miui rom.

Of je pakt de Xiaomi.eu rom welke multilang is, deze zit vol met Bugs zoals een gecapped downloadsnelheid in playstore en een theme engine die niet werkt.

Dit is enkel bij de MI4C aangezien Xiaomi er geen mulitlang rom voor heeft (volgens hen te wijten aan het feit dat deze phone niet voor internationale markt bedoelt is)

Los daarvan staat de forum vol van de batterij en hitte problemen, ik ben echt een MIUI fan, maar ze mogen wel wat degelijker te werk gaan met hun roms en internationale roms vind ik persoonlijk ;)

Batterij en hitte is puur kernel probleem omdat de cpu niet in deep sleep gaat zoals het hoort, hopelijk fixen ze dit met een OTA ofzo.

XDA heeft serieus wat threads hierond lopen, zelfde met en.miui.com. Verder stoor ik me er ook enorm aan dat je kan lopen te zoeken achter source code als je zelf wat handig bent met Android, maar dit is wel zo bij de meeste fabrikanten.

Enig hints en tips zijn natuurlijk altijd welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Ik heb laatst de zte v5 pro binnen gekregen. Maar hij laat niet op en moet hem terugsturen.

Iemand die goedkoopste manier weet naar Hong Kong? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
powerboat schreef op zondag 29 november 2015 @ 23:06:
Ik heb laatst de zte v5 pro binnen gekregen. Maar hij laat niet op en moet hem terugsturen.

25 euro minstens. Denk gewoon PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Laatst online: 18:42
powerboat schreef op zondag 29 november 2015 @ 23:06:

Sticker over de contactpunten v/d batterij verwijderd?

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
robin-sips2 schreef op zondag 29 november 2015 @ 22:35:
[...]

Hey Kiswum,

Ik ben normaal volledig akkoord met je, zoek even zelf op het miui forum, dan snap je direct wat ik bedoel, ik heb er de stockrom van miui zelf op geflashed (doe ik altijd bij alle gsm's die ik importeer, ik port regelmatig zelf rom's dus weet maar al te goed hoeveel rommel verkopers er soms op duwen ;) )

Nu heb je de keuze tussen de stockrom van miui zelf EN/CN only waarbij alles werkt, root die rom, en je hebt een mooie stabiele miui rom.

Of je pakt de Xiaomi.eu rom welke multilang is, deze zit vol met Bugs zoals een gecapped downloadsnelheid in playstore en een theme engine die niet werkt.

Dit is enkel bij de MI4C aangezien Xiaomi er geen mulitlang rom voor heeft (volgens hen te wijten aan het feit dat deze phone niet voor internationale markt bedoelt is)

Los daarvan staat de forum vol van de batterij en hitte problemen, ik ben echt een MIUI fan, maar ze mogen wel wat degelijker te werk gaan met hun roms en internationale roms vind ik persoonlijk ;)

Batterij en hitte is puur kernel probleem omdat de cpu niet in deep sleep gaat zoals het hoort, hopelijk fixen ze dit met een OTA ofzo.

XDA heeft serieus wat threads hierond lopen, zelfde met en.miui.com. Verder stoor ik me er ook enorm aan dat je kan lopen te zoeken achter source code als je zelf wat handig bent met Android, maar dit is wel zo bij de meeste fabrikanten.

Xiaomi heeft zelf toch altijd alleen EN/CN
Hele multilanguage komt van derden, xiaomi.eu, en.miui etc.

Source code komt er wel maar vaak wel wat laat. Maar die CM builds die er zijn moeten ergens vandaan komen, zou de source daarvan eens nalopen.
Het is of een port of dat er al een device tree op Github is gecompileert, dan kun je die gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Nu online
antimos schreef op maandag 30 november 2015 @ 00:19:
[...]

Sticker over de contactpunten v/d batterij verwijderd?
Het is een (semi)unibody kan de batterij niet vervangen en heeft het 1 dag gedaan. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

powerboat schreef op maandag 30 november 2015 @ 07:21:
Het is een (semi)unibody kan de batterij niet vervangen en heeft het 1 dag gedaan. :'(
Ik neem aan dat je andere laders het geprobeerd? Verder geen problemen tijdens het gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 20:50
[...]

De Mi4C was ook bedoeld voor de Chinese markt. De internationale gebruiker moest het doen met de Mi4i :| Maar ook met de Mi4i zijn er de nodige problemen bekend helaas. Het was al typisch dat ze vlak na de Mi4i al met de Mi4C kwamen.

En nu weer vlak na de release van de Redmi Note 2 ineens met de Redmi Note 3 komen.. Ik kan me voorstellen dat veel Note 2 gebruikers zich een beetje genaaid voelen. De accuduur is niet de sterkste kant van de Note 2 en de Note 3 heeft ineens een 4000mAh accu.
Wellicht dat dit gedaan is om beter te concurreren met andere toestellen zoals de Meizu Metal.
Ik heb bij de introductie van de Redmi 2 er eentje met 1Gb RAM besteld, waarna ze vlak daarna ineens met de Pro versie kwamen met 2Gb RAM. Ook zoiets.

Anyway, ik vind dat ze de laatste tijd iets teveel toestellen uitbrengen. Bovendien hebben ze aangekondigd in de toekomst nog sneller toestellen te gaan uitbrengen, dat beloofd wat.

Ik heb zelf sinds kort een Mi Note 16Gb Bamboo edition. Deze bevalt prima, doet alles wat hij moet doen en een prima accuduur.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 08:18:
[...]

Ik neem aan dat je andere laders het geprobeerd? Verder geen problemen tijdens het gebruik?
Jup, heb 5 verschillende gebruikt die dezelfde specs hebben :(. Voor de tijd dat ik ermee gespeeld heb deed ie het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Alexo schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 01:40:
Na een dagje rondneuzen op verschillende sites blijven toch de LeTV One & UMI Iron Pro bovenaan mn lijstje staan. Ben er eigenlijk nog niet uit..
Nog even voor het overzicht (voor mezelf voor morgen, en voor anderen die wellicht geïnteresseerd zijn ;) De met <3 aangegeven spec is de betere van de twee)

FoonLeTV One (€165)UMI Iron Pro (€159)
CPU <3 MTK6795T (Helio X10) @ 1.7-2.2 GHzMTK6753 @ 1.3-1.5 GHz
GPU <3 PowerVR G6200 700MhzARM Mali-T720 MP4
Scherm5.5" 1080x1920 + Gorilla Glass5.5" 1080x1920 (Maar wel helderder)
RAM3GB LPDDR3 RAM3GB LPDDR3 RAM
ROM32GB <3 16GB + MicroSD tot 64GB
Camera Back <3 13 MP Sony IMX214 Exmor RS (+Slowmotion, +Optical Stabilisation)13 MP Sony IMX214 Exmor RS
Camera Front5MP <3 8MP OmniVision OV8858+ flash
Netwerkfrequenties900-1800-1900-2100-2600 MHz900-1800-1900-2100-2600 MHz
SIMDual Micro SimDual Nano Sim
FM RadioNeeJa
Batterij3000 mAh non-removable3100 mAh non-removable
USB-invoerUSB Type-CUSB Type-C
Extra's(niet echt) <3 -Eenvoudig switchen van roms via Rootjoy
-Paar leuke extra gadgets (voice unlock, Eyescan unlock,fingerprintscanner op achterzijde)
-Fraai overall design
(-Gratis hoesje bij Geekbuying)
Vind het niet heel positief: http://www.gizchina.com/2...ro-unboxing-and-hands-on/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Nu online
Zijn er al mensen die ervaring hebben met de Jiayu S3+? Hoewel nog in afwachting van de Umi Emax Mini (is onderweg) zit ik te denken om t.z.t. toch eens een 5.5" te proberen (je lijkt er qua Chinaphone niet aan te ontkomen) en deze Jiayu voldoet verder aan al mijn spec-/budget wensen. Met name NFC is toch wel een steeds handiger wordende feature. Ik ben vooral benieuwd naar de werking van belkwaliteit, batterij, GPS en Bluetooth.

De phone die ik dan niet meer als daily driver gebruik kan dan in de verkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
FJP84 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 06:59:
Zijn er al mensen die ervaring hebben met de Jiayu S3+? Hoewel nog in afwachting van de Umi Emax Mini (is onderweg) zit ik te denken om t.z.t. toch eens een 5.5" te proberen (je lijkt er qua Chinaphone niet aan te ontkomen) en deze Jiayu voldoet verder aan al mijn spec-/budget wensen. Met name NFC is toch wel een steeds handiger wordende feature. Ik ben vooral benieuwd naar de werking van belkwaliteit, batterij, GPS en Bluetooth.

De phone die ik dan niet meer als daily driver gebruik kan dan in de verkoop :)
Jammer. NFC zit niet op de S3+.
Sowieso lijkt de gewone S3 met 3GB me een betere koop. Wel NFC en een snellere processor.

Hmm lees nu specs waar hij wel NFC heeft, dat had ie in eerste instantie niet.
Mis nog steeds wat nou de + verklaart.

[ Voor 13% gewijzigd door Momus op 01-12-2015 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
Alexo schreef op zondag 29 november 2015 @ 18:55:
LeTV 1 (x600) is besteld voor €175. Nu maar wachten :*)
Sterkte ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

[...]

Hey Kiswum,

...
Ik ben zelf niet echt bekend met de problemen van de Mi4c, wellicht doordat ik er geen heb getest ;)
Alle telefoons van Xiaomi zijn bestemd voor China/Azië. De Mi4i is vooral bestemd voor India en de Redmi 2A is volgens mij ook alleen bestemd voor India.

De ML packs komen (zoals al is aangegeven), niet allemaal van Xiaomi af. De huidige Global rom's zijn niet bedacht door Xiaomi/Miui. De initiele taalpakketten komen volgens de oprichter van Xiaomi.eu, van zijn platform af. Naar eigen zeggen van de eigenaar wilde Xiaomi niet met hen samenwerken en plotseling biedt Xiaomi hetgeen waar hij en zijn team hard voor hadden gewerkt. De vertalingen kunnen dus flink achterlopen op die van Xiaomi.eu.

Wat John Rambo zegt, daar ben ik het mee eens. Xiaomi brengt te snel nieuwere telefoons uit. Early adopters zijn erg interessant voor Xiaomi, maar voor de gewone consument is het beter om wat langer te wachten. In het verleden zaten de ROM's vol bugs, maar het laatste jaar is de kwaliteit van de software flink omhoog gegaan, bij nieuwe telefoons. Het probleem dat nu speelt, is dat de opvolgers te snel op de markt worden gezet.

[ Voor 25% gewijzigd door Kiswum op 01-12-2015 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:49
De Jiayu S3+ lijkt wel NFC te hebben volgens http://www.ejiayu.com/en/Product.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

Dat van die bouwkwaliteit wist ik al wel, camera is dan wel weer jammer als het een hardwarematig probleem is. Ik had s7yler (van die leuke reviews ja) op XDA nog even gevraagd om zijn mening en hij zou tussen de Umi Iron Pro en LeTV One toch voor de laatste kiezen (vanwege de hardware en bouwkwaliteit), als je niet vies bent van wat flashen en modden.
Haha dank. Ik vind flashen enzo gewoon erbij horen, maximale eruit proberen te halen! Heb ik de afgelopen 5 jaar ook al gedaan ;) Heb een leuke rom gevonden met (zo goed als) stock Android, enige nadeel is dat de mute-knop en IR-poort nog niet werken! Dus als dat gefixed is, ben ik wel weer klaar :+ Tot er eind december Android Marshmallow naar de Xiaomi Redmi Note 2 komt die dan weer makkelijk de porten is naar de LeTV One.. En zo blijf je aan de gang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Alexo schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:25:
[...]

Dat van die bouwkwaliteit wist ik al wel, camera is dan wel weer jammer als het een hardwarematig probleem is. Ik had s7yler (van die leuke reviews ja) op XDA nog even gevraagd om zijn mening en hij zou tussen de Umi Iron Pro en LeTV One toch voor de laatste kiezen (vanwege de hardware en bouwkwaliteit), als je niet vies bent van wat flashen en modden.

[...]

Haha dank. Ik vind flashen enzo gewoon erbij horen, maximale eruit proberen te halen! Heb ik de afgelopen 5 jaar ook al gedaan ;) Heb een leuke rom gevonden met (zo goed als) stock Android, enige nadeel is dat de mute-knop en IR-poort nog niet werken! Dus als dat gefixed is, ben ik wel weer klaar :+ Tot er eind december Android Marshmallow naar de Xiaomi Redmi Note 2 komt die dan weer makkelijk de porten is naar de LeTV One.. En zo blijf je aan de gang ;)
Die mute knop doet het bij mij ook niet, maar heb toch altijd op stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

jernij schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 16:30:
[...]

Die mute knop doet het bij mij ook niet, maar heb toch altijd op stil...
Ah heb je ook die AOSP Rom van Gerrit erop? Of BB72? Heb zelf ook altijd mn telefoon op 'stil' maar vond t wel zo leuk als ie zou werken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jernij
Alexo schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 16:35:
[...]

Ah heb je ook die AOSP Rom van Gerrit erop? Of BB72? Heb zelf ook altijd mn telefoon op 'stil' maar vond t wel zo leuk als ie zou werken ;)
Geen idee, mijn collega heeft t erop gezet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-08 15:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Helaas niks over interne waterkoeling.
Ga je wel nodig hebben, SD810 en QHD 5.2 inch. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 09:02

psyy138

blackbulls.nl

klinkt goed, nu nog een goede (4k+) accu en ik ben verkocht.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Laatst online: 05-10 11:27
In een opwelling voor EUR125 een TCL 3S M3G besteld: 5" 1080p, 130g, compacte behuizing, 13MP Sony, 3050mAh accu, Snapdragon 615 SOC.

Hij schijnt identiek te zijn aan de UMI Emax Mini. De reviews die ik kon vinden zijn hoopgevend, de accu en camera zijn vrij goed. Ik ga hem naast mijn LG G2 houden, dan beslissen welke ik ga houden. ;)

Iemand al ervaring met dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Hij heeft z'n naam niet mee voor wat betreft het waarmaken van de aangekondigde specs. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Nu online
iisworks schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:45:
In een opwelling voor EUR125 een TCL 3S M3G besteld: 5" 1080p, 130g, compacte behuizing, 13MP Sony, 3050mAh accu, Snapdragon 615 SOC.

Hij schijnt identiek te zijn aan de UMI Emax Mini. De reviews die ik kon vinden zijn hoopgevend, de accu en camera zijn vrij goed. Ik ga hem naast mijn LG G2 houden, dan beslissen welke ik ga houden. ;)

Ik krijg binnenkort de Umi variant. Ze zijn niet helemaal identiek. Er schijnen verschillen te zijn in de gebruikte baseband modems. Daarom zijn de custom roms onderling helaas niet uitwisselbaar. De TCL heeft al wat meer custom roms. Van de UMI is men ook te spreken over de belkwaliteit (het blijft immers een telefoon :) ). Beide zijn goed te rooten en te flashen met TWRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:01
Doogee komt halverwege december met hun eerste Android Marshmallow smartphone the Y300. Nog wat aanvullende specs:
  • Metalen behuizing
  • 2.5D glas dubbelzijdig
  • 5" Incell Display met HD resolutie
  • 2GB RAM, 32GB ROM
  • Sony IMX219 camera
  • 2200mAh accu
Afbeeldingslocatie: http://www.doogeemobile.com/media/catalog/product/cache/1/image/650x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/d/o/doogee-y300.jpg

De Y300 komt in wit, zwart en goud. Ben alleen bang dat Doogee er weer een Mediatek MT6753 in zal zetten, meestal verandert alleen de behuizing maar intern zijn ze praktisch hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Chocoball schreef op woensdag 02 december 2015 @ 07:05:
Doogee komt halverwege december met hun eerste Android Marshmallow smartphone the Y300. Nog wat aanvullende specs:
  • Metalen behuizing
  • 2.5D glas dubbelzijdig
  • 5" Incell Display met HD resolutie
  • 2GB RAM, 32GB ROM
  • Sony IMX219 camera
  • 2200mAh accu
[afbeelding]

De Y300 komt in wit, zwart en goud. Ben alleen bang dat Doogee er weer een Mediatek MT6753 in zal zetten, meestal verandert alleen de behuizing maar intern zijn ze praktisch hetzelfde.
Ze kunnen bij Doogee wel goede poetry schrijven. _/-\o_
. Android M means marshmallow. White and pure marshmallow is just like the Y300 exterior in white.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanivan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04-2023
Ik ben nu in China. Even kijken of ik een leuke telefoon kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

Chocoball schreef op woensdag 02 december 2015 @ 07:05:
(...)
Naar verluidt een MT6735P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g1de0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-10 16:58
Mivadebe schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:34:
Na een aantal dagen gespeeld te hebben met de LeTV 1S X500, kan ik alleen maar zeggen dat ik tevreden ben met deze aanschaf. Mijn verwachtingen zijn zwaar overtroffen.

Design & Bouwkwaliteit:
In een paar dagen tijd heb ik al een paar mensen jaloers gemaakt. Blijkbaar valt het design bij de menigte in de smaak. Ook over de bouwkwaliteit valt niet te klagen.
+ All-Metal Design voelt stevig aan
+ Niet groot voor 5.5"
+ Ligt lekker in de hand, ronde hoeken
+ Knoppen zijn degelijk en zitten niet op een gekke plaats
+ Simkaarten zijn netjes weg gewerkt (1x Nano, 1x Micro)
- De kleur moet je van houden.

Hardware:
Ik game verder niet op mijn telefoon, dus de snelheid is voor mij iets minder van belang. Overige hardware is een dikke prima op een paar puntjes na:
+ Helio X10 + 3GB voelt snel aan! Zie benchmark resultaten
+ Vingerafdruk scanner is ontzettend snel! Handige gimmick
+ Beeldkwaliteit is super. Kleurweergave valt niet over te klagen (maar dat is subjectief)
+ Audiokwaliteit is super (All-Round). Speaker is goed en redelijk helder, via mijn headset is geweldig. Bellen is ook kraakhelder. Heb nog niet beter gehoord op een telefoon.
+ Camera (isocell) is vrij goed. Snelle focus en overdag prima plaatjes. Low-Light niet bijzonder. Na update firmware naar 008S release is de camera prima voor de prijs.
+ IR Remote
+ USB Type C (Fast Charge)
+ 3000 mah accu is voor mij genoeg om de dag door te komen.
+ GPS. Ik heb een paar dagen met navigatie gereden, en GPS werkt perfect. Beter dan mijn vorige telefoon (Xiaomi Redmi 1S). (getest in combinatie met Google Maps en HERE Navigation)
- door USB Type C heb wel weer nieuwe kabeltjes nodig
- 4G bands ( FDD-LTE:B1/3/7(1800/2100/2600MHz) TD-LTE: B38/B39/B40/B41)
- Helaas geen NFC (had ik erg graag gezien op deze telefoon)
- Camera had beter gekund, maar voor de prijs mag je niet klagen
- Geen SD kaart slot (32GB is voor mij genoeg, maar een SD kaart geeft voor mij toch wel extra gemak)
- WIFI bereik lijkt wat minder te zijn. Niet hinderlijk

Software:
Ik heb hem besteld bij oppomart, en uiteraard kwam de telefoon geinstalleerd met een aangepaste ROM. Direct geupdate naar de orginele ROM door (007S) en later naar 008S. LeTV komt wekelijks met een update (E, Experimental) en maandelijks (S, Stable). LeTV heeft een eigen schil genaamd EUI (Android 5.0.2). Na het customizen hoor je mij niet meer klagen.
+ Stabilteit
+ Wekelijkse Releases
+ IR Remote App is handig
+ Alles werkt verder prima (op de Launcher, Keyboard en taal na)
- EUI werkt verder prima, maar een andere launcher en keyboard installeren is wel noodzakelijk
- Niet internationaal (Wel Engels)
- LeTV Apps zijn volledig chinees, en heb je weinig aan
- Je moet zelf PlayStore installeren (Dit heb ik gedaan met een App 'Google Installer)
- Nog geen grote community op XDA. Ik verwacht wel dat deze snel zal groeien.

Hieronder enkele foto's:

Letv 1S X500
Thanks voor je post in het forum over de x500. Klinkt verdomd goed. Ik wilde een tijdje geleden voor de Max gaan, maar vond het toch even een tikkie te duur voor een china phone met een chinese ROM e.d. De x600 vond ik niet heel bijzonder, terwijl de x500 heel veel bang voor buck geeft...
Ik vroeg me af hoe hij het doet in direct zonlicht, of de hoeveelheid nits hij heeft. De één zegt dat het erg goed, de ander wat minder. 500 nits in de officiële specs. Wat vindt jij van de zwart/wit waarden, zijn ze diep/accuraat? Klopt het dat de screen on time zo'n 6 uur is met enigszins intensief gebruik?
Over de ROM, de originele letv rom heeft een letv button ipv de android menu button, toch? Kan je met een launcher daar omheen, of moet je dan een andere ROM flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hi, ik heb een xiami redmi 1s en bij het willen opladen verkrijg ik steeds red led blinking voor 2sec afwisselend met verschijning van MUI-logo (klein wit) in middebn van display. Ik krijg geen enkele andere reaktie meer van mijn toestel. aan/uit werkt ook niet. heb een paar keer gemailed met aftersales service van IBUYGOU en moest hem opsturen voor check/repair. koste me +-25usd shippingcosts. De aftersales heft nagekeken en vind geen problem en bijgevolg hebben ze het toestel terug gestuurd. Bij ontvangst heb ik opnieuw illen laden en idem als tevoren....toestel werkt dus helemaal niet behalve red led blinking/mui logo..:( .iemand die kan helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-08 20:31
Als iemand een Elephone Vowney heeft besteld moet je er even rekening mee houden dat ze een eerste batch hebben van 5000 stuks. Deze moeten nog verdeeld worden onder de shops. Ze vragen nu aan de winkels hoeveel ze denken er nodig te hebben. Kleine kans denk ik dat je dan bij de eerste batch zit.

Gizchina verwijderd steeds mijn reactie. Zou niet weten waarom :|

[ Voor 30% gewijzigd door zeg_ik_niet op 04-12-2015 00:01 . Reden: het e.e.a. toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Misschien heeft Gizchina er baat bij dat dat niet bekend is? Is zelf ook een shop en zoiets nodigt nog meer uit om m links te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiwn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 11:21
Hee Mivadebe,

bedankt voor je review. Ik denk dat ik de telefoon ook ga kopen, ik heb alleen nog een vraagje.

Ik heb ooit eerder een chineese telefoon (NEO N003) gehad met 32gb intern geheugen. Hierbij was echter maar 4gb beschikbaar voor het installeren van apps en 24gb ong. voor muziek/foto's etc.

Heeft de LeTV x500 met 32gb gewoon al zijn intern geheugen beschikbaar voor het installeren van apps?

Bedankt,
Niek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Niekmr schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 02:08:
Hee Mivadebe,

bedankt voor je review. Ik denk dat ik de telefoon ook ga kopen, ik heb alleen nog een vraagje.

Ik heb ooit eerder een chineese telefoon (NEO N003) gehad met 32gb intern geheugen. Hierbij was echter maar 4gb beschikbaar voor het installeren van apps en 24gb ong. voor muziek/foto's etc.

Heeft de LeTV x500 met 32gb gewoon al zijn intern geheugen beschikbaar voor het installeren van apps?

Bedankt,
Niek
Een deel van het geheugen zal altijd gebruikt worden voor Android zelf, systeem apps, recovery enz. Wat er over blijft kan je gebruiken zoals je zelf wilt.

Voor de geïnteresseerden:
Here're some good news: Mi 3 W/C, Mi 4 and Mi Note will be the first ones to get Android M (6.0)! The beta updates will roll out for them soon. From next week, these three devices will no longer get updates based on Android Kitkat (4.4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiwn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 11:21
John Rambo schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:40:
[...]

Een deel van het geheugen zal altijd gebruikt worden voor Android zelf, systeem apps, recovery enz. Wat er over blijft kan je gebruiken zoals je zelf wilt.

Voor de geïnteresseerden:

[...]
Oké bedankt maar weet je zeker dat dit voor de Letv 1s (x500) ook het geval is en niet dat dadelijk weer blijkt het "intern geheugen " uit twee geheugen partities blijkt te bestaan, waarbij maar een kleine partitie gebruikt kan worden om apps te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Niekmr schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:10:
[...]

Oké bedankt maar weet je zeker dat dit voor de Letv 1s (x500) ook het geval is en niet dat dadelijk weer blijkt het "intern geheugen " uit twee geheugen partities blijkt te bestaan, waarbij maar een kleine partitie gebruikt kan worden om apps te installeren?
Ik ben dit nog niet tegengekomen bij een telefoon. Als je wat reviews bekijkt vind je je antwoord denk ik ook wel:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rQE3H6S.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:54
Ik heb mijn ecoo e04 binnen.
Duurde paar weken dat ze hem opstuurden maar binnen een week had ik hem via dhl.
Kon wel mooi 45 euri aftikken bij de deur.
Echt balen! Dat is dan dus foon nr 2 van de 3 waarbij hij onderschept wordt...
Dus zo worden telefoons uit China wel mooi prijziger.
Er werd trouwens belasting geheven over een bedrag van 150 euro terwijl de telefoon zelf 116 euro was. Ook naaierij.

Maar ok,bij deze mijn grief kwijt.
De telefoon zelf:
Die bevalt tot nu toe. Kreeg alleen de eerste keer op een gegeven moment steeds dat het halve scherm flikkerde.
Maar na gmail account te hebben ingevuld en te zijn verbonden met wifi, herstartte ik hem,ging ie wat updaten en nu geen last meer van gehad.
Ook klapte de eerste keer google Play app als ik ging zoeken. Na dezelfde herstart was ook dat verholpen.
Telefoon doet het tot nu toe goed, ook de camera. Moet alleen nog Gps testen.

Verder moet ik hem nog rooten,dat vind ik altijd spannend.

En ik heb er een mooie flip case bij gekocht maar daar schijn je je telefoon te moeten inplakken met een plakstrip ipv inklikken. Pfff voel me weer bedot. Denk daar dus om mensen als je een flip case koopt!
Ik ga zeker toch niet mijn telefoon vastplakken, ik heb daar geen goed gevoel bij.

Maar ondanks de tegenvallertjes zeer tevreden met de telefoon! Hoop dat dat zo blijft.
Zitten trouwens ook zeer weinig ongewenste apps voor geinstalleerd, heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Bezwaar maken als ze opgegeven hadden dat de waarde 150 euro was.
Als het incl. verzendkosten 150 euro was, dan betaal je daar dus ook belasting op.

Sinds gisterenavond in het bezit van een VKworld V700.
Basic toestel. Is voor tijdelijk. :+

[ Voor 24% gewijzigd door zeg_ik_niet op 04-12-2015 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Zo, na een tijdje ermee gespeeld te hebben, moet ik concluderen dat de Ulefone Paris toch niet helemaal in orde is. Bepaalde dingen zijn op te lossen door software updates. Als ze de problemen met het scherm niet op kunnen lossen, is het een telefoon die je beter niet kunt importeren (witte vlek in het scherm).

Ik heb hier mijn volledige review staan. Ik hoop dat dit een beeld kan vormen voor mensen die op zoek zijn naar een budget telefoon:
productreview: Ulefone Paris Grijs review door Kiswum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
http://www.gizchina.com/2...gb-ram-and-128gb-storage/
Dit ziet er toch wel erg goed uit moet ik zeggen, als je kijkt naar de specificaties in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John Rambo schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:23:
Ik ben dit nog niet tegengekomen bij een telefoon. Als je wat reviews bekijkt vind je je antwoord denk ik ook wel:
Mijn ZTE heeft om onduidelijke reden twee interne geheugens - nog buiten wat er voor Android zelf gebruikt wordt. Dat valt met wat handigheid gelukkig wel te reflashen naar 8x8, maar erg gemakkelijk is het niet om zo beperkt te worden.

De twee geheugendelen worden trouwens verdeeld in apps en eigen data (data van apps of zaken als foto's). Met een geheugenkaart erbij heb je dus zelfs drie delen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konijnenvla
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-02-2024
Tot vandaag zeer tevreden geweest met mijn Redmi.
Alleen op een of andere manier is er op dit moment goed mis.

Wat is er gebeurt.
Ging naar school, beetje spotify luisteren etc. Alles prima. Maar halverwege de dag kreeg ik hem niet aan. Dacht dat het aan de accu lag aangezien ik niet precies wist hoe vol hij was en ik natuurlijk spotify gebruikt heb. Na 3 uur aan de lader te liggen doet hij het nog steeds niet.
Alle mogelijke manieren gedaan om hem weer tot leven te wekken. Alles zonder resultaat.
Enige mogelijke optie is om de batterij van de Redmi 1S van me moeder te gebruiken om uit te sluiten dat het aan de batterij ligt. Alleen mijn moeder is op vakantie.

Ik was zowiso wel op zoek naar een nieuwe telefoon, alleen zie door het bomen het bos niet meer.
Eisen:
4G Band 20 (800mhz)
NFC (liever wel aagezien de nieuwe app van ING)
Grote batterij (deze batterij is te snel leeg en wil niet afhankelijk zijn van een lader)

Leuke extras zijn:
USB-C en vingerafdrukscanner.

Had zelf de ZUK Z1 gevonden. Helemaal in love alleen heel erg jammer van de NFC en 4G

[ Voor 4% gewijzigd door konijnenvla op 04-12-2015 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
konijnenvla schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 22:02:

Wat is er gebeurt.
Ging naar school, beetje spotify luisteren etc. Alles prima. Maar halverwege de dag kreeg ik hem niet aan. Dacht dat het aan de accu lag aangezien ik niet precies wist hoe vol hij was en ik natuurlijk spotify gebruikt heb. Na 3 uur aan de lader te liggen doet hij het nog steeds niet.
Alle mogelijke manieren gedaan om hem weer tot leven te wekken. Alles zonder resultaat.
Enige mogelijke optie is om de batterij van de Redmi 1S van me moeder te gebruiken om uit te sluiten dat het aan de batterij ligt. Alleen mijn moeder is op vakantie.

Ik was zowiso wel op zoek naar een nieuwe telefoon, alleen zie door het bomen het bos niet meer.
Eisen:
4G Band 20 (800mhz)
Grote batterij (deze batterij is te snel leeg en wil niet afhankelijk zijn van een lader)

Leuke extras zijn:

Had zelf de ZUK Z1 gevonden. Helemaal in love alleen heel erg jammer van de NFC en 4G
Als je over de GPS en Wifibug over kunt zien is dit een fantastisch toestel:

gpsbug, 1x om de 2 a 3 dagen verliest hij opeens tijdens het rijden automatisch zijn gps lock, gebeurt uit het niets, reboot van de gsm en tis opgelost ;)

Wifibug, hij heeft gewoon pakken minder bereik dan bv een mlais MX base (tegen alle mensen die hier komen melken dat het bij hen niet zo is, ben zelf it'er van werk en heb degelijke router staan met echt fantastisch bereik) zou trouwens iets te maken hebben met de internationale varriant die softwarematig niet zo fantastisch is met de Wifi, want bij Mokkee / Cyanogenmod is dit probleem er niet)

Voor de rest fantastisch ding, keigoede batterijduur, goede 3G / 4G dekking, goede gesprekskwaliteit en alu frame wat hem toch degelijk sterk doet aanvoelen. Camera is van goede kwaliteit en is vooral Snel, geen paar seconden wachten voor hij zich scherp zet, is tikken en bijna instant foto getrokken.

Er begint nu ook wat community voor te komen op XDA (al zijn het nog maar enkele roms) dus hopelijk barst de development hier nu op los ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carmania2000
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-09 18:02
heb ondertussen al enkele weken een zopo speed 7 in gebruik. Moet zeggen dat ik er algemeen zeer tevreden over ben. Zeer goed scherm, snel in gebruik en zeer goede accuduur. Ben geen zware gebruiker maar gaat bij mij soms tot 2 dagen mee op 1 batterijlading.
Ben wel benieuwd of er een update gaat komen naar android 6.

[ Voor 18% gewijzigd door carmania2000 op 05-12-2015 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

zeg_ik_niet schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 00:00:
Als iemand een Elephone Vowney heeft besteld moet je er even rekening mee houden dat ze een eerste batch hebben van 5000 stuks. Deze moeten nog verdeeld worden onder de shops. Ze vragen nu aan de winkels hoeveel ze denken er nodig te hebben. Kleine kans denk ik dat je dan bij de eerste batch zit.

Gizchina verwijderd steeds mijn reactie. Zou niet weten waarom :|
Doen ze bij mij ook, vooral als ik een terechte kritische opmerking maak. Ik reageer nu alleen nog maar via hun Facebook kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
iisworks schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:45:

heb er ook zo 2 besteld, gewoon megacheap voor die spec's, en is gewoon een chinese Alcatel, heb er hier nog eentje liggen van 4jaar terug (dualcore met 1GB) en dat ding heeft altijd goed zijn dienst gedaan, stabiele software, en sterk, vooral dat laatste was iets dat ik niet verwacht had. Is uiteindelijk aan de kant gelegd puur en alleen omdat ik zoveel multitask dat hij dit niet meer kon trekken, problemen met te weinig ruimte voor apps enzo.

Enige dat ik een beetje schrik van heb is de qualcomm 615 socket, deze staat nogal bekend om zijn heating issues (mi4i etc)
TCL heeft daarom de eerste batch tcl 3s m3g allemaal teruggeroepen en niewere gen 615 ingestoken op hun eigen kosten.

Hopelijk dus geen spijt van deze ;) zijn ookal wat roms voor gemaakt op 4pda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Nu online
robin-sips2 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 14:49:
[...]

heb er ook zo 2 besteld, gewoon megacheap voor die spec's, en is gewoon een chinese Alcatel, heb er hier nog eentje liggen van 4jaar terug (dualcore met 1GB) en dat ding heeft altijd goed zijn dienst gedaan, stabiele software, en sterk, vooral dat laatste was iets dat ik niet verwacht had. Is uiteindelijk aan de kant gelegd puur en alleen omdat ik zoveel multitask dat hij dit niet meer kon trekken, problemen met te weinig ruimte voor apps enzo.

Enige dat ik een beetje schrik van heb is de qualcomm 615 socket, deze staat nogal bekend om zijn heating issues (mi4i etc)
TCL heeft daarom de eerste batch tcl 3s m3g allemaal teruggeroepen en niewere gen 615 ingestoken op hun eigen kosten.

Hopelijk dus geen spijt van deze ;) zijn ookal wat roms voor gemaakt op 4pda.
De UMI heeft dezelfde Soc maar schijnt iets terug te geklokt te zijn naar 1.5Ghz ipv 1.7Ghz. Daarvan heb ik nog geen problemen gelezen over heating issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Nu online
konijnenvla schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 22:02:

Wat is er gebeurt.

Eisen:
4G Band 20 (800mhz)

Leuke extras zijn:

Al eens naar de Jiayu S3+ gekeken? Deze ga ik zelf ookeen keer aanschaffen denk ik. Ben toch wel benieuwd of 5.5 mij gaat bevallen en met NFC heeft deze ook alles wat ik zoek verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Kiswum schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 11:54:
[...]

Doen ze bij mij ook, vooral als ik een terechte kritische opmerking maak. Ik reageer nu alleen nog maar via hun Facebook kanaal.
Beetje triest, niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
FJP84 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 19:46:
[...]

Al eens naar de Jiayu S3+ gekeken? Deze ga ik zelf ookeen keer aanschaffen denk ik. Ben toch wel benieuwd of 5.5 mij gaat bevallen en met NFC heeft deze ook alles wat ik zoek verder.
Waarom de S3+ en niet de S3 Advanced?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Nu online
Momus schreef op zondag 06 december 2015 @ 00:04:
[...]

Waarom de S3+ en niet de S3 Advanced?
Geen idee eigenlijk. Advanced is zelfde prijsklasse en krachtigere Soc....Vraag me inderdaad af nu welke niche de plus nu vult...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
FJP84 schreef op zondag 06 december 2015 @ 00:21:
[...]

Geen idee eigenlijk. Advanced is zelfde prijsklasse en krachtigere Soc....Vraag me inderdaad af nu welke niche de plus nu vult...?
Dat vraag ik me al al die tijd af. Geen idee waarom dat ding een + heeft gekregen. Ik kan hem niet ontdekken iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

Momus schreef op zondag 06 december 2015 @ 01:09:
[...]

Dat vraag ik me al al die tijd af. Geen idee waarom dat ding een + heeft gekregen. Ik kan hem niet ontdekken iig.
FJP84 schreef op zondag 06 december 2015 @ 00:21:
[...]

Simpel antwoord: Chinese (en Amerikaanse) markt. de MT6753 ondersteunt CMDA, de MT6752 niet. Behalve de processor is de S3 Advanced gelijk aan de S3 Plus (maar zou de laatste wel zuiniger zijn door lager geklokte CPU en mindere GPU). Overzicht van Kimovil tussen S3, S3 Advanced en S3 Plus:
http://www.kimovil.com/en...iayu-s3-2gb,jiayu-s3-plus

[ Voor 7% gewijzigd door Alexo op 06-12-2015 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik heb nu een paar dagen mijn ECOO E04 3Gb.
Ik wil graag in de Pricewatch er een review over maken maar zie dit produkt er niet staan (dit is de Android 5.0 3Gb versie).
Bij deze even in vogelvlucht hier:

De ECOO E04 Android 5.0 / 3GB RAM / 16GB ROM / MTK6752 1.7GHz Octa Core / 5.5 inch/ 4G (besteld bij Gearbest)

Voordelen:
  • Snel!
  • Scherm reageert goed
  • Dun (als je er van houdt)
  • Alles schijnt goed te werken (behalve schermbug (zie hieronder) en gps nog niet getest
  • Bijna geen onnodige apps erop voor geinstalleerd
Nadelen:
  • Batterijduur
  • Camera is niet bijzonder (maar voldoet prima)
Hij werkt goed. Alleen heb ik ongeveer 1x per dag (en ik heb hem de afgelopen dagen redelijk intensief gebruikt), dat het scherm gedeeltelijk knippert. Daarvoor zie ik een kleine fractie van een seconde een wit scherm. Dat zal de aanleiding zijn voor mijn gevoel, namelijk dat er een hik zit in de data stroom naar het videogedeelte. Kan me voorstellen dat dit nog softwarematig kan worden opgelost in de toekomst(?).
Op zich geen echt probleem want ik tik het scherm ff aan en uit en het is verholpen en dat 1x per dag.
Dacht, meld het toch even. Ik heb op internet deze bug vaker gezien. Vind ik geen reden om hem niet te kopen gezien de last ervan. Eigenlijk zonde van een verder super telefoon dat ze niet beter deze producten controleren.

Tweede minpunt en dat is dan écht een minpunt, is de batterijduur. Ongeveer een uur normaal gebruik kostte mij 13% batterijduur. Ik denk dat als ik hem een 2 a 3 uur intensief gebruik met video's etc dat de batterij dan wel bij de 10% a 20% zit. Kort gezegd: hij zal een dag meegaan bij de meesten vermoed ik maar daarna moet hij echt snel weer aan het infuus. De batterij is trouwens 2500 Mh itt de gereclameerde 3000Mh. De lader levert 5,5v met 1A. Kan me voorstellen dat een snellere lader wenselijk is. Helemaal opladen kost zeker een paar uur.

Dat waren de minpunten. Verder zeer positief. Toch heb ik niet 100% het jippie-gevoel vanwege het idee dat het apparaat ook niet 100% in orde is. Niet dat ik hem terug breng (dat lijkt me trouwens ook een drama) maar ik overweeg de volgende keer wel weer of ik weer een Chinese telefoon (van een minder merk) koop. Vind dat ze te slecht hun producten controleren. En het verhalen van garantie lijkt me ook een drama, daar durf ik niet eens aan te beginnen.

Tel daar bij dat deze telefoon 116 kostte, +14 euro voor dhl verzending, +45 euro douane kosten, dan vind ik het totaal bedrag ook best veel worden voor zo'n telefoon als deze. Dit is trouwens telefoon nr 2 van de 3 totaal waarover ik weer douane kosten mag betalen. Dat mag je dus tegenwoordig wel meerekenen. Dus 116 euro op de site wordt dus in totaal 175 euro (als ik geen maanden op mijn foon wil wachten).

Dan kijk ik naar een Quad core Alcatel voor een 140 euro bij de kijkshop. Ok, die is qua specificaties minder maar de garantie en vast ook de productcontrole zal stukken beter zijn.

Al met al wel redelijk blij met deze telefoon nu ik hem heb. Maar had ik geweten dat het ding niet 100% maar 99,5% functioneerde, dan had ik denk ik toch voor een Alcatel bij de kijkshop gekozen.

Mooi ding, minpunt blijft de batterij. Ik heb inmiddels een 3000Mh besteld. Moet er niet aan denken trouwens dat zo'n batterij op den duur ook nog minder wordt wat normaal is voor dit soort batterijen. Denk dat ik er wel een 6 tal bij mag bestellen.

Heb hem trouwens al geroot met IRoot (Windows versie, android versie werkte niet). Deed het eerder met het zelf installeren van MTK drivers maar dat werkte steeds niet goed bij mij onder Windows 7. Hij pakte de verkeerde driver steeds (te zien via USBDeview).
Verder na rooten Kingroot app eraf gegooid met een tutorial en SuperSU geinstalleerd, werkt prima. Misschien nu ff nog wat tweaks uitvoeren om de batterijduur te verlengen. (tips welkom, Amplify?)

[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 06-12-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Harribo schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:37:
Ik heb nu een paar dagen mijn ECOO E04 3Gb.
Ik wil graag in de Pricewatch er een review over maken maar zie dit produkt er niet staan (dit is de Android 5.0 3Gb versie).
Bij deze even in vogelvlucht hier:

De ECOO E04 Android 5.0 / 3GB RAM / 16GB ROM / MTK6752 1.7GHz Octa Core / 5.5 inch/ 4G (besteld bij [url="http://www.gearbest.com
Tel daar bij dat deze telefoon 116 kostte, +14 euro voor dhl verzending, +45 euro douane kosten, dan vind ik het totaal bedrag ook best veel worden voor zo'n telefoon als deze. Dit is trouwens telefoon nr 2 van de 3 totaal waarover ik weer douane kosten mag betalen. Dat mag je dus tegenwoordig wel meerekenen. Dus 116 euro op de site wordt dus in totaal 175 euro (als ik geen maanden op mijn foon wil wachten).
Bedankt voor je ervaringen!
Tips:
Een product toevoegen:
Ga naar http://tweakers.net/pricewatch/ -> scroll helemaal naar beneden (vanaf een PC) je ziet rechts onderin "product toevoegen".
http://tweakers.net/pricewatch/addproduct/

Douanekosten, hierover heb ik een uitleg gegeven in mijn laatste review.

Dit moet iedereen doorgeven aan sites als Gearbest en Coolicool, waarbij de kans op extra kosten vrij groot is. Bij ibuygou zijn bij mij de kosten nihil gebleven.
De telefoon is afkomstig van de internationale webshop www.gearbest.com. Via DHL is het pakketje vanuit China naar Nederland gestuurd. Binnen enkele dagen had ik de telefoon in handen en kon ik ermee aan de slag. De douanekosten kwamen neer op ongeveer €40,-. Door het ontbreken van de verzendkosten (zelfs als de verzendkosten gratis zijn), wordt er een standaard tarief berekend door DHL/PostNL. In de praktijk worden de verzendkosten vrij ruim ingeschat, veel hoger dan gebruikelijk is. In dit geval kwamen de geraamde verzendkosten neer op ongeveer €90,-, in werkelijkheid waren de verzendkosten voor de webshop ongeveer €14,-.
Ben je van plan om een product buiten de EU aan te schaffen, zorg er dan altijd voor dat de verzendkosten op de factuur staan. Het maakt niet uit hoe hoog of laag het bedrag op de factuur is voor de verzendkosten. Een bedrag van 105,- en daarnaast een korting van €10,- voor verzending, is al voldoende om betere berekening van de douanekosten thuis te krijgen. Als je in beklag wil gaan tegen de berekende kosten, dan kan je daarvoor het bezwaarschrift gebruiken van de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Al met al lijkt me dat dus nogal een aankoop met wat haken en ogen, dingen die niet goed werken en een slechte accuduur.
Dan is het waarschijnlijk ook geen 2500mah.
Samen met het scherm zijn dat toch issues die ook niet garant staan voor 95,5%, eerder 60%.

Dat Kingroot is overigens ook aardig 'fishy" aan het worden, niet echt aangeraden om te gebruiken. Met root toegang oam zo'n malafide app ineens wel heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Harribo schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:37:
Voor dat zelfde bedrag haal je een hele mooie telefoon van een beter merk. Als je dan ook nog een webshop uitzoekt met een EU warehouse of met een import verzekering ben je minder kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
John Rambo schreef op zondag 06 december 2015 @ 13:54:
[...]

Voor dat zelfde bedrag haal je een hele mooie telefoon van een beter merk. Als je dan ook nog een webshop uitzoekt met een EU warehouse of met een import verzekering ben je minder kwijt.
Ok. Zoals?
dutchgio schreef op zondag 06 december 2015 @ 13:46:
Al met al lijkt me dat dus nogal een aankoop met wat haken en ogen, dingen die niet goed werken en een slechte accuduur.
Dan is het waarschijnlijk ook geen 2500mah.
Samen met het scherm zijn dat toch issues die ook niet garant staan voor 95,5%, eerder 60%.

Dat Kingroot is overigens ook aardig 'fishy" aan het worden, niet echt aangeraden om te gebruiken. Met root toegang oam zo'n malafide app ineens wel heel veel.
Er staat op 2500mah. Het ding werkt verder goed, alleen dat scherm 1x per dag (hoewel vandaag nog niet gehad) en die batterij. Eigenlijk alleen de batterijduur. Dat noem ik geen 60% voor zo'n mooie rappe telefoon.

[ Voor 54% gewijzigd door Harribo op 06-12-2015 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Aangezien je de telefoon net enkele dagen hebt, is de accu nog niet op voor kracht. Na 3 ladingen is de accu pas betrouwbaar te noemen. Tevens ben je zoveel op je telefoon bezig, dat het niet representatief is met het normale gebruik.

Neem contact op met Gearbest en zorg ervoor dat ze een factuur sturen inclusief verzendkosten. Neem contact op met DHL zodat jij uit hun naam contact mag opnemen met de douanedienst.
Neem daarna contact op met de douane en zorg ervoor daar je ongeveer €20-35 terug krijgt. Dit proces moet je binnen 4-6 weken opstarten.

Import garantie krijg je bij de grotere sites zoals ibuygou. Zie hiervoor de dikgedrukte sites op de 1e pagina. Tevens kun je bij veel sites artikelen uit Europa laten verschepen (DealExtreme EU levert overigens NIET uit de EU, maar dat staat alleen in de zeer kleine letters beschreven).

[ Voor 3% gewijzigd door Kiswum op 06-12-2015 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Gearbest of Honorbuy leveren vanuit de EU. Voor +/- 175€ pak je ook een redmi note 2 of een meizu m2 Note

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Laatst online: 05-10 11:27
robin-sips2 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 14:49:
[...]
TCL heeft daarom de eerste batch tcl 3s m3g allemaal teruggeroepen en niewere gen 615 ingestoken op hun eigen kosten..
Helaas was van mij de main cam kaduuk. Hij heeft even gewerkt, maar na rooten + TWRP install opeens niks meer, ook niet met stock + custom roms, reset etc. Helaas is dat net het punt waar ik nu juist het meest benieuwd naar was in de vergelijking met mijn LG G2 (de heeft de losse compactcam vervangen). :/

Even uitgaand van een incident (terugsturen maar) was ik verder positief verrast over de build quality voor die EUR125. Fraai, stevig, compact, mooi scherm. En in die prijsklasse een notification light, backlit buttons en 13MP camera zijn erg netjes. GPS was OK, en zelfs het kompas werkte prima! De UI snelheid viel me van de 615 echter wat tegen vergeleken met de LG G2 (maar die is tweaked, en uiteraard een andere prijsklasse), mogelijk dat het een UI issue is en dat CM12 beter werkt. In TWRP zag ik de cpu tijdens backup 75 graden aantikken.

Persoonlijk zou ik liever een mediatek in een dergelijk toestel zien dan de 615, die zijn in mijn ervaring een stuk zuiniger en de GPS is in de nieuwe generatie prima. Games interesseren me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Heb de 615 in m'n Lenovo Vibe shot en moet zeggen dat ie, als ik een game oid speel, behoorlijk heet kan worden. Hij valt nooit uit, dus dat kan inhouden dat de body de warmte goed afvoert. :P
Ik kom van de MT6752 in de Jiayu S3 af en de UI voelde meer snappy aan en apps startten sneller op. Als het niet zo'n lompe bak was geweest, had ik 'm nog wel gehad denk ik. GPS en BT werkten daar idd prima op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonvk
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-01 13:34
Ik heb mijn eerste chinaphone, Doogee F5, nu enkele weken in gebruik. op zich ben ik tevreden een paar puntjes.
- de camara focus is niet heel er snel
- wat problemen met data reconecten , oa bij overschakelen van wifi point

Ik begrijp dat er voor het zelfde geld betere zijn, ik hoor graag welke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
jasonvk schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:04:
Ik heb mijn eerste chinaphone, Doogee F5, nu enkele weken in gebruik. op zich ben ik tevreden een paar puntjes.
- de camara focus is niet heel er snel
- wat problemen met data reconecten , oa bij overschakelen van wifi point

Ik begrijp dat er voor het zelfde geld betere zijn, ik hoor graag welke
Kijk eens naar een Redmi Note 2 of een Meizu M2 Note.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
John Rambo schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:12:
[...]

Kijk eens naar een Redmi Note 2 of een Meizu M2 Note.
Of de Meizu M2 mini. 5" en ook echt een mooi toestel voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Momus schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:21:
[...]

Dat klopt, ik heb er thuis 1 liggen. Alleen voor de M2 Note is ook internationale firmware beschikbaar, dat scheelt weer. Plus dat dat toestel veel bekender is en je er meer support voor vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
John Rambo schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:28:
[...]

Dat klopt, ik heb er thuis 1 liggen. Alleen voor de M2 Note is ook internationale firmware beschikbaar, dat scheelt weer. Plus dat dat toestel veel bekender is en je er meer support voor vindt.
Allicht, alleen blijft 5,5" te groot voor sommigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonvk
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-01 13:34
Momus schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:36:
[...]

Allicht, alleen blijft 5,5" te groot voor sommigen.
Dat is idd ook wel een puntje ik vindt eigenlijk de 5,5 inch te groot. Ik had een Iphone 5s en dat is wel handzamer. Ik ga het een tijdje uit zingen met de Doogee F5 en dan toch een maatje kleiner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
5,5 inch vind ik heel fijn. Net dat ene centimetertje ruimte. Ik doe er ook veel op dus eigenlijk gebruik ik mijn foon als tablet. En met 5,5 inch past ie mooi nog in mijn jas.
Voor het stappen laat ik hem vaak thuis. Dan doe ik mijn sim in een zeer compacte oude nokia :-) Ben ik altijd bereikbaar.
Ja ja good old oude sms in noodgevallen
(gebruik trouwens geen mobiel internet, bewust, gebruik alleen wifi)

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 07-12-2015 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konijnenvla
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-02-2024
Alexo schreef op zondag 06 december 2015 @ 03:09:
[...]

[...]

Simpel antwoord: Chinese (en Amerikaanse) markt. de MT6753 ondersteunt CMDA, de MT6752 niet. Behalve de processor is de S3 Advanced gelijk aan de S3 Plus (maar zou de laatste wel zuiniger zijn door lager geklokte CPU en mindere GPU). Overzicht van Kimovil tussen S3, S3 Advanced en S3 Plus:
http://www.kimovil.com/en...iayu-s3-2gb,jiayu-s3-plus
Welke kan ik dan beter kopen?
Of is het verschil niet echt merkbaar en zit je met beide goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

konijnenvla schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:36:
[...]

Welke kan ik dan beter kopen?
Of is het verschil niet echt merkbaar en zit je met beide goed
de MT6752 is qua 'topsnelheid' beter (want CPU draait op max 1.7 GHz) en qua GPU beter (Mali T760) in vergelijking met de MT6753 (max 1.5 GHz en Mali T720). De laatste is wel weer ietsje beter qua batterijconsumptie (lager geclockte CPU en wat mindere GPU).
Over de GPU: ze geven aan hoeveel cores een GPU heeft; T720 MP3 heeft drie cores, Mali T760 MP2 heeft er twee, etc. Dus is ook afhankelijk van de aangeduide hoeveelheid cores voor de GPU als je een duidelijke vergelijking wil maken.

-edit- de Jiayu S3 Advanced heeft dus de Mali-T760 met MP2-variant (een GFLOPS-score van 48), terwijl de Jiayu S3 Plus een Mali T720MP4 heeft (40 GFLOPS).

Ik denk dat je persoonlijk weinig verschil merkt. But that's just me :)

[ Voor 13% gewijzigd door Alexo op 07-12-2015 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprintkanon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 16:27
John Rambo, had jij geen M2 mini met heel veel troep erop?
Ik ben wel in de markt voor een M2 mini voor 100 Euro, maar vrees dan ook dat ik met een M578U wordt opgescheept.
Waar had jij hem gekocht, was het niet Gearbest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
sprintkanon schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:11:
[...]

John Rambo, had jij geen M2 mini met heel veel troep erop?
Ik ben wel in de markt voor een M2 mini voor 100 Euro, maar vrees dan ook dat ik met een M578U wordt opgescheept.
Waar had jij hem gekocht, was het niet Gearbest?
Die van mij is van Dealextreme. Idd heel veel meuk. Wel makkelijk te verwijderen achteraf als je gewoon de officiële firmware flasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:53
Alexo schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:06:
[...]
Ik denk dat je persoonlijk weinig verschil merkt. But that's just me :)
I.v.m. beschikbare roms zou ik een niet-bindend advies voor de S3 advanced geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

ASW1 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 00:46:
[...]

I.v.m. beschikbare roms zou ik een niet-bindend advies voor de S3 advanced geven.
.. en daar heb je vast helemaal gelijk in. Had t alleen over hardwareverschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Gisteravond weer mijn Ecoo aangesloten om op te laden. Had er nu een usb verlengkabel van een 4 meter tussen zitten.
Vanochtend bleek hij maar een paar procent opgeladen. Verlengkabel ertussenuit gedaan en nu laadt hij weer beter op. Dacht laat het ff weten.

Heb hem wel geroot maar nog geen rom erover gedaan waardoor de bootloader nog gelockt is. Ben ook wat huiverig om hem te flashen.
Had een probleem met een app (osmand) die niet mocht schrijven op de sd kaart.
Dat schijnt te maken te hebben met het nieuwe Android 5 permissie systeem : eerder kon een app erop schrijven, nu moet elke app nu zo geprogrammeerd zijn dat het zelf die permissie aanvraagt. Gelukkig was er voor osmand een work around (osmand schrijf map verplaatsen naar sdcard/Android/data).

Maar ik moet mijn telefoon nog wel ff tweaken omtrent het batterij verbruik. Iemand nog tips? Heb wel aardig wat apps draaien.

Verder zeer tevreden, heb dat scherm probleem niet weer gezien ook, toestel moest zeker ff aan de nieuwe situatie wennen :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xiaomi is echt de weg kwijt als dit de nieuwe Xiaomi mi5 gaat worden. Wat een lelijke homebutton.
Afbeeldingslocatie: http://i0.wp.com/www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/2015/12/Screen-Shot-2015-12-08-at-5.26.24-PM.png?zoom=3&resize=373%2C385

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Lijkt me niet.
Eerder spraken ze ook nog van een vingerafdrukscanner met nieuwe technologie van Quallcomm, dus de scanner in de behuizing of in/achter het scherm bijvoorbeeld, niet in een aparte knop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Rambo
Laatste geruchten waren weer scanner zonder nieuwe technologie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Laatst online: 28-01-2021
@harribo 4 meter USB kabel? Dan ga je echt last hebben van weerstand, dat heb je dus nu ook gemerkt. Ik denk dat anderhalve meter tegen de max aan zit.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Zijn er hier mensen met een Jiayu (S3) toestel? Ik vroeg mij af hoeveel leven er nog zit in Jiayu. Al een tijdje niks van gehoord en recent alleen de S3+ uitgebracht met minimale verschillen. Komen er nog weleens OTA updates bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-07 17:48
gisteren deze binnen gehad de Oukitel U10 als reserve toestel had geen hoge verwachtingen maar valt me alles mee 4 dagen DHL vanuit Duitsland

http://nl.aliexpress.com/...644_0%2Csearchweb201560_9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

Harribo schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:16:
Gisteravond weer mijn Ecoo aangesloten om op te laden. Had er nu een usb verlengkabel van een 4 meter tussen zitten.
Vanochtend bleek hij maar een paar procent opgeladen. Verlengkabel ertussenuit gedaan en nu laadt hij weer beter op. Dacht laat het ff weten.
fvandenreek schreef op woensdag 09 december 2015 @ 08:27:
@harribo 4 meter USB kabel? Dan ga je echt last hebben van weerstand, dat heb je dus nu ook gemerkt. Ik denk dat anderhalve meter tegen de max aan zit.
Ik heb een 3 meter lange USB-kabel van UGreen (5V/2A; link voor nog geen €5), gecombineerd met een originele samsunglader (eveneens 5V/2A) laadt ie m'n S4 retesnel op (van ±20% naar 80% in een half uur). Is een aanrader ;)

-edit- Nvm, ik heb de 2m versie.. Maar denk dat de 3m versie ook goede oplaadsnelheid heeft.

[ Voor 27% gewijzigd door Alexo op 09-12-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
@alexo Ergens zit de grens, en als dat bij de ene 2 meter is en de andere 1,5 dat heeft met de software van de telefoon te maken. Dit is een beetje hetzelfde verhaal als dat je een 2a of 500mah usb lader hebt, het toestel neemt niet meer als dat deze op gelimiteerd is of het maximum wat deze krijgt. Krijgt het toestel een tiende minder spanning kan dat al voldoende zijn om niet fatsoenlijk te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ok het is dus ook de doorvoer van de kabel zelf die van belang is. Dat verklaart mss het trage opladen. Usb kabel was 4 meter van de action.
Zal zo'n ding bestellen, dank.

Ik heb nu een stroomadapter van 5v/1a.
Kan ik dan ook een sterkere stroomadapter gebruiken? Of mol ik daarmee dan de batterij?

[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 09-12-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:49
John Rambo schreef op woensdag 09 december 2015 @ 08:32:
Zijn er hier mensen met een Jiayu (S3) toestel? Ik vroeg mij af hoeveel leven er nog zit in Jiayu. Al een tijdje niks van gehoord en recent alleen de S3+ uitgebracht met minimale verschillen. Komen er nog weleens OTA updates bijvoorbeeld?
Jiayu S3 heeft een eigen topic, [Jiayu S3] Ervaringen en Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Het ging mij niet alleen specifiek om de S3, maar ook in het algemeen Jiayu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

Harribo schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:45:
Ok het is dus ook de doorvoer van de kabel zelf die van belang is. Dat verklaart mss het trage opladen. Usb kabel was 4 meter van de action.
Zal zo'n ding bestellen, dank.

Ik heb nu een stroomadapter van 5v/1a.
Kan ik dan ook een sterkere stroomadapter gebruiken? Of mol ik daarmee dan de batterij?
2sec googlewerk, Ecoo levert een rukoplader + kabel. Helaas schijnt de Ecoo E04 zelf een max capaciteit van 1A te hebben. Ik zal zo met de app Ampère kijken wat mijn S4 doorkrijgt qua Amps (moet ik mn foon wel eerst drainen haha, hij verbruikt echt 0%/u nu als scherm uitstaat. Maar dat is een ander verhaal :>)

Wat betreft stroomadapter: je zal je foon niet slopen. Wat ie maximaal binnen kan krijgen gebruikt ie, rest wordt niet gebruikt.

Edit. 13:32, 38%. Aan de oplader, wifi/4g/GPS/sync aan, scherm uit
Edit2. 14:40, 94% (dus al in druppellader-fase). Had iets niet goed aangeklikt in ampère denk ik.. Maar reken ongeveer 1% per minuut opladen als het scherm uitstaat.
Edit3. Uit de geschiedenis van Battery Monitor Widget lees ik af dat ie met deze kabel en lader 1651-1921 mAh haalt. Gaat dus niet lukken met je ECOO ben ik bang.

[ Voor 22% gewijzigd door Alexo op 09-12-2015 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
@harribo Een betere lader icm met een beterer snoer zal wellicht betere prestatie's geven maar die 4 meter zal waarschijnlijk niet haalbaar zijn met de laadregeling op je telefoon. Hoe dikker/beter de kabel deste minder de weerstand en des te meer afstand dat je kunt overbruggen, dit mits je een fatsoenlijke lader hebt. Mocht je een china lader kiezen, ik heb zelf goeie ervaringen met die van xiaomi. (die zijn zo uit mijn hoofd 2a, maar het toestel zal zelf het amperage terug regelen. 2A lader zal een kleinere spanningsval hebben bij belasting op 1 A dan een 1A lader))

[ Voor 18% gewijzigd door fvandenreek op 09-12-2015 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Dank voor de reacties.
Op de batterij die ik bij de Ecoo kreeg, staat op charge limit 4,35 v. (dat is batterij van 2500mah)
Daar moet ik dan nog rekening mee houden?

De batterij die ik er bij besteld heb van 3000mah, staat dat niet op.
Heb in elk geval al zo'n kabel besteld, nu nog een lader misschien kopen?
Mijn lader die ik bij de Ecoo kreeg,geeft 5v/1a aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Momus schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:21:
[...]

Ik zit ff op XDA te kijken en ik zie dat er inmiddels een M2 mini topic is. Het is mogelijk om internationale firmware op de M2 mini te zetten (I). De handleiding staat op een Russische site die met google translate te vertalen is.

Pagina: 1 ... 30 ... 79 Laatste

Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html