Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 20:49

Alexo

groots met een zachte o

Harribo schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:16:
Dank voor de reacties.
Op de batterij die ik bij de Ecoo kreeg, staat op charge limit 4,35 v. (dat is batterij van 2500mah)
Daar moet ik dan nog rekening mee houden?

De batterij die ik er bij besteld heb van 3000mah, staat dat niet op.
Heb in elk geval al zo'n kabel besteld, nu nog een lader misschien kopen?
Mijn lader die ik bij de Ecoo kreeg,geeft 5v/1a aan.
Welke heb je besteld? Via de 'officiële weg' of van AliExpress oid geplukt? Want batterijen van dergelijke Chinese webshops sjoemelen nog wel eens met de echte hoeveelheid mAh (dus zal ie in werkelijkheid rond de 2500 mAh zitten).

Ik denk dat je je lader niet hoeft te vervangen aangezien de telefoon zelf ook maar 1A/u aankan. Je kan nog wel op AliExpress kijken voor een 2A charger, maar er staan er zoveel op die daadwerkelijk 2A niet lijken te halen dat je door de bomen het bos niet meer ziet (tip; lees de reviews bij de producten ;)). Heb zelf ooit een 2A lader gekocht bij de action voor ±€4, maar die hangt naast m'n bed en gebruik m alleen (icm een oude kabel van mn Nokia N900, R.I.P.) om 's nachts op te laden. Zou niet weten of deze ook daadwerkelijk meer dan 1A uitperst.

Is een 2A lader handig? Jazeker, mits je telefoon het aankan. Daarnaast is die €2 niet veel geld voor een extra usb muurlader.

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 20:50
Het is mij zojuist gelukt om de internationale firmware (dus met Nederlandse taal) te installeren op de Meizu M2 Mini. Ik draai nu 4.5.4.I. Mocht er interesse zijn dan kan ik een manual maken, de hele guide is HIER te vinden.
De benodigde files HIER

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:13
Vreemd dat Doogee een apart merk optuigt als HomTom met als doel betaalbare smartphones met een grote accu zoals de HT6. Nu komt Doogee zelf met de Doogee T6 wat bijna dezelfde smartphone is onder Doogee label met een 6250mAh accu.

Afbeeldingslocatie: http://www.doogeemobile.com/media/catalog/product/cache/1/image/650x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/d/o/doogee_t6.jpg

Nog wat specificaties:
  • Mediatek MT6735
  • 2 GB RAM/16 GB ROM
  • 5,5" display 720p
  • IMX219 camera
  • 6250mAh accu
Edit: het blijkt dat Doogee en Homtom echt van elkaar gescheiden worden. In de shops staat er geen Doogee HomTom meer.

[ Voor 8% gewijzigd door Chocoball op 10-12-2015 10:39 ]

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:54
Alexo schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:46:
[...]

Welke heb je besteld? Via de 'officiële weg' of van AliExpress oid geplukt? Want batterijen van dergelijke Chinese webshops sjoemelen nog wel eens met de echte hoeveelheid mAh (dus zal ie in werkelijkheid rond de 2500 mAh zitten).
Inderdaad bij Ali. Batterij is best wel slecht tot nu toe. Gaat prima tot 50% daarna keldert hij rap naar beneden. Gebruik hem al een paar dagen.

Maar wat is volgens jou dan een "officiele weg"? Als ik kwalitatief betere batterijen voor mijn Ecoo e04 kan krijgen, dan moet ik er als de kippen bij zijn!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 22:13
John Rambo schreef op woensdag 09 december 2015 @ 08:32:
Zijn er hier mensen met een Jiayu (S3) toestel? Ik vroeg mij af hoeveel leven er nog zit in Jiayu. Al een tijdje niks van gehoord en recent alleen de S3+ uitgebracht met minimale verschillen. Komen er nog weleens OTA updates bijvoorbeeld?
Niets OTA vanuit Jiayu voor de S3. Gelukkig zit er een heel team (van vrijwilligers) achter die ondertussel een 5.1 versie heeft gemaakt. Enorm grote community heeft deze gsm, zeer groot voordeel. Maar ik had wel verwacht dat Jiayu zelf meer moeite zou doen.
Maar liever dat, dan om elke 2 maanden een nieuwe gsm uit te brengen (Elephone)

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 11:27
Vraag voor iemand met een meizu m2 mini: wat is de standby tijd bij licht gebruik ongeveer, en hoeveel uur schermtijd haalt hij (beetje browsem, geen games)?
En hoe bevallen de fotos van de hoofdcamera?

[ Voor 7% gewijzigd door iisworks op 10-12-2015 18:41 ]

• John Rambo
iisworks schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:40:
Vraag voor iemand met een meizu m2 mini: wat is de standby tijd bij licht gebruik ongeveer, en hoeveel uur schermtijd haalt hij (beetje browsem, geen games)?
En hoe bevallen de fotos van de hoofdcamera?
Stand-by moet je denk ik wel 2 dagen kunnen halen met licht gebruik. Ligt er wel aan wat je hieronder verstaat. Mijn vrouw gebruikte hem naar mijn mening vrij intensief (hele dag thuis whatsappen, foto's maken, Facebook, browsen, enz) en die haalde 1 volle dag. Schermtijd weet ik zo niet. Reviews geven 6,5uur

Foto kwaliteit vind ik prima. Maakt wel alleen 4:3 foto's en geen breedbeeld.

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

Harribo schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:34:
[...]

Inderdaad bij Ali. Batterij is best wel slecht tot nu toe. Gaat prima tot 50% daarna keldert hij rap naar beneden. Gebruik hem al een paar dagen.

Maar wat is volgens jou dan een "officiele weg"? Als ik kwalitatief betere batterijen voor mijn Ecoo e04 kan krijgen, dan moet ik er als de kippen bij zijn!
Officiële weg lijkt me via Ecoo zelf, maar hun accessoires-pagina is nog onder constructie.

Daarnaast, heb je misschien al deze tweaks gezien om de levensduur te verlengen? Behoorlijk technisch, maar wellicht de moeite waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
Laatse nieuws over mijn Letv L1 X600:
Heb van geekbuying $25 teruggestort gekregen ;-)
Telefoon werkt prima, maar batterij redt het net een dag soms (minder spelen op de foon dus....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

jernij schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 08:52:
Laatse nieuws over mijn Letv L1 X600:
Heb van geekbuying $25 teruggestort gekregen ;-)
Telefoon werkt prima, maar batterij redt het net een dag soms (minder spelen op de foon dus....)
Het kan zijn dat je last hebt van zgn 'wakelocks' (telefoon blijft 'wakker' terwijl scherm uit is). Kan ook aan je ROM liggen.. Kijk even deze post op XDA hoe eenvoudig je batterijstatistieken in de gaten te houden mbt wakelocks. (En deze draad (iig eerste 3 posts) als je een half uurtje over hebt ;))

Ik krijg een dezer dagen m'n x600 binnen, zal eens kijken hoe het bij mij gesteld is met batterijduur.

[ Voor 8% gewijzigd door Alexo op 11-12-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
ik ben geinteresseerd in een Chinese phone met een goede camera, maar dat lijkt erg lastig want ik vind zelden review met fotos of die vergelijken met benchmarks als de Nokia 808/1020. Kan iemand mij een beetje op weg helpen? Welke toestellen vallen op om hun goede fotografische prestaties? Bonuspunten als ie kleiner dan 5" is ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 09:02

psyy138

blackbulls.nl

Brent schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 18:25:
ik ben geinteresseerd in een Chinese phone met een goede camera, maar dat lijkt erg lastig want ik vind zelden review met fotos of die vergelijken met benchmarks als de Nokia 808/1020. Kan iemand mij een beetje op weg helpen? Welke toestellen vallen op om hun goede fotografische prestaties? Bonuspunten als ie kleiner dan 5" is ;)
Ik zou zeggen, kijk hier even tussen; http://www.kimovil.com/en...les/moviles-fotografos-en , Op deze site staan namelijk ook heel veel chinaphones.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
http://deals.banggood.com....html?bid=17801&utmid=300

das nie veul

En voor 2 tientjes meer heb je een octacore versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:46
zeker 20 stuks is niet veel, veel succes. Of bedoel je de HT5

[ Voor 5% gewijzigd door elinx op 12-12-2015 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-10 17:40

Tammesp

Next is now

Vandaag krijg ik de Elephone M2 binnen. Heeft iemand hier al ervaringen met deze mobiel?

Hier een linkje naar de volledige specs:

http://www.geekbuying.com...amera---Black-355644.html
Voor vragen, stel ze maar gerust. Ben de hele dag vrij :)

Highlights of ELEPHONE M2
- 5.5 Inch Screen, 1920*1080 Pixel
- MTK6753 1.5GHz Octa Core
- 3GB RAM + 32GB ROM
- 13 MP Back Camera + 5 MP Front Camera
- Android 5.1 System
- Band:
* GSM 850/900/1800/1900MHz
* WCDMA 900/2100MHz
* FDD-LTE B1/B3/B7/B8/B20
- 2600mAh Battery

[ Voor 1% gewijzigd door Tammesp op 12-12-2015 13:20 . Reden: Beter linkje ]

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:28
Gisteren de Kingzone K2 binnengekregen. Erg mooi toestel moet ik zeggen. Het is een 5 inch maar hij is mooi smal en ligt erg lekker in de hand. De bekende MTK6753 octacore en 3 GB.
Eerste indrukken:
  • de afwerking is uitstekend
  • de vingerafdrukscanner werkt prima, tot nu toe feilloos
  • wifi bereik is niet bijzonder maar wel voldoende
  • het scherm oogt mooi
  • foto's bij daglicht zien er mooi uit en worden lekker vlot gemaakt. Bij gebruik van de flitser is het allemaal wat trager en soms duurt het scherpstellen wel lang
  • er zit een extra kopje op de zijkant, voor het maken van foto's
Er zit een EU oplader bij die met ongeveer 1A laadt. Verder een screenprotector en een dun siliconenhoesje voor om het toestel, wat de achterkant en zijkant beschermt. Er zit ook nog een koptelefoontje bij.
Voor de €165 die ik ervoor betaald heb, heeft het toestel echt een wow factor qua uiterlijk. De glazen achterkant met het patroontje eronder ziet er top uit. Het lijkt natuurlijk erg op een iPhone maar dat is geen bezwaar wat mij betreft.
Tijd voor een volledige review heb ik niet, maar als iemand nog vragen heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Tammesp schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 12:09:
Vandaag krijg ik de Elephone M2 binnen. Heeft iemand hier al ervaringen met deze mobiel?

Hier een linkje naar de volledige specs:¿

http://m.geekbuying.com/i...amera---Black-355644.html

Voor vragen, stel ze maar gerust. Ben de hele dag vrij :)

Highlights of ELEPHONE M2
- 5.5 Inch Screen, 1920*1080 Pixel
- MTK6753 1.5GHz Octa Core
- 3GB RAM + 32GB ROM
- 13 MP Back Camera + 5 MP Front Camera
- Android 5.1 System
- Band:
* GSM 850/900/1800/1900MHz
* WCDMA 900/2100MHz
* FDD-LTE B1/B3/B7/B8/B20
- 2600mAh Battery
Lijkt veel op de p8000 zeg.. Looks zijn wmb wel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-10 17:40

Tammesp

Next is now

Gerard4 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:15:
[...]

Lijkt veel op de p8000 zeg.. Looks zijn wmb wel beter
Mwaa, vind de M2 toch wel een stukje strakker. En is compleet van metaal. Is de P8000 dat ook?

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

Tammesp schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 12:09:
Heb ik ook nog naar gekeken! Uiteindelijk toch voor de LeTV One gekozen vanwege nieuwere processor en USB Type-C. De M2 ziet er idd wel strak uit! Samsung-voorkant met iPhone zij- en achterkant 8) Welke kleur heb je besteld?

Ook nog handig: de M2 heeft z'n eigen forum op XDA :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-10 17:30
Heb zelf nu een jaar de Mlias note 4 en wat een fijn toestel zeg razend snel lekker groot en doe er een dag mee met accu (y)
Dat voor 140 euro _O-

Mooi verhaal, alleen in het verkeerde topic. Aankoopadvies hoort thuis in een nieuw topic in Mobile Aankoopadviesforum

[ Voor 48% gewijzigd door janvanduschoten op 13-12-2015 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:34
Een beetje eigen inzet wordt wel verwacht, kijk bijvoorbeeld 4 posts boven je...

Mag de volgende keer in een topic report ;)

[ Voor 26% gewijzigd door janvanduschoten op 13-12-2015 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
subwaysurfer schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 12:41:
Gisteren de Kingzone K2 binnengekregen. Erg mooi toestel moet ik zeggen. Het is een 5 inch maar hij is mooi smal en ligt erg lekker in de hand. De bekende MTK6753 octacore en 3 GB.
Eerste indrukken:
  • het scherm oogt mooi
  • foto's bij daglicht zien er mooi uit en worden lekker vlot gemaakt. Bij gebruik van de flitser is het allemaal wat trager en soms duurt het scherpstellen wel lang
Er zit een EU oplader bij die met ongeveer 1A laadt. Verder een screenprotector en een dun siliconenhoesje voor om het toestel, wat de achterkant en zijkant beschermt. Er zit ook nog een koptelefoontje bij.
Voor de €165 die ik ervoor betaald heb, heeft het toestel echt een wow factor qua uiterlijk. De glazen achterkant met het patroontje eronder ziet er top uit. Het lijkt natuurlijk erg op een iPhone maar dat is geen bezwaar wat mij betreft.
Tijd voor een volledige review heb ik niet, maar als iemand nog vragen heeft hoor ik het graag.
Klinkt goed! Ik zag hem vorige maand voorbij komen en vond hem ook erg interessant. Heb aan aantal korte vragen. Is het Dual Sim EN SD slot, of Dual sim OF SD slot? Zijn de backbuttons onderaan verlicht? Hoe is de accuduur? De GPS ontvangst? En tot slot, is de software redelijk stock android of toch een hoop bloatware? Hoop vragen. Alvast bedankt voor het antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-08 15:58
Eerste indrukken:
  • het scherm oogt mooi
Nice!!! Zat er ook naar te kijken. De doogee F3 Pro is prachtig, maar heeft wat tekortkomingen... zoals een bijzonder kleine batterij en de camera presteert niet bijzonder goed. Vandaar even een blik op andere telefoons. Over de k2:
- Heeft het toestel 'fast charging'?
- Hoe klinkt de audio? Er zit geloof ik een dedicated Yamaha chip in...
- Veel bloatware?
- Zijn bijvoorbeeld de knoppen voor andere functies in te stellen?
- Hoe is de rom in z'n algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprintkanon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 16:27
Heeft er iemand ervaring met igogo.es ?
Ze bieden veel smartphones aan voor (bijna) verdachte prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-10 10:15
sprintkanon schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:50:
Een dropship verkoper denk ik, ben bijna zeker dat ze uit china worden verstuurd, en dan waarschijnlijk nog tax moeten betalen ook...

Edit: de live chat werkt enkel in de werkuren in Peking...
het zijn chinezen met een spaanse website.

[ Voor 13% gewijzigd door hgeert op 13-12-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 23:57
Yup, 2 weken geleden voor heet eerst daar een 2x Mlais m7 plus besteld, ze waren de enige met zwart op voorraad.
Ik heb daar gekozen voor de snelle levering, shipment zo te zien vanuit Singapore.
Spoed via DHL, dus altijd raak, voor 2 toestellen 60 euro invoer.
Morgen (maandag) binnen volgens DHL.

Dus wel 2 weken nodig voor de levering..

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
_root schreef op zondag 13 december 2015 @ 17:58:
[...]

Yup, 2 weken geleden voor heet eerst daar een 2x Mlais m7 plus besteld, ze waren de enige met zwart op voorraad.
Ik heb daar gekozen voor de snelle levering, shipment zo te zien vanuit Singapore.

2 weken voor een DHL levering?
Wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 23:57
Momus schreef op zondag 13 december 2015 @ 17:59:
[...]

2 weken voor een DHL levering?
Wat?
Ze zijn inderdaad niet al te snel +9 euro extra...

edit, was 20 euro per toestel, dus al met al geen aanrader

[ Voor 13% gewijzigd door _root op 13-12-2015 20:00 ]

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Eerste indrukken:
  • het scherm oogt mooi
Heb jij toevallig het hoesje gevonden ergens waarmee die ook draadloos opgeladen kan worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
Shoarma1998 schreef op zondag 13 december 2015 @ 09:44:
[...]

Nice!!! Zat er ook naar te kijken. De doogee F3 Pro is prachtig, maar heeft wat tekortkomingen... zoals een bijzonder kleine batterij en de camera presteert niet bijzonder goed. Vandaar even een blik op andere telefoons. Over de k2:
- Heeft het toestel 'fast charging'?
- Hoe klinkt de audio? Er zit geloof ik een dedicated Yamaha chip in...
- Veel bloatware?
- Zijn bijvoorbeeld de knoppen voor andere functies in te stellen?
- Hoe is de rom in z'n algemeen?
  • nope, fast charging heeft ie niet.
  • met de audio heb ik nog geen ervaring, ik probeer het vandeweek nog even
  • er zit helemaal geen bloatware in, niks
  • ik heb nog niks gezien om de knoppen voor iets anders te gebruiken
  • de rom reageert vlot en ik heb nog geen crashes gezien. Alleen playstore crashte uit de doos bij het intikken van een zoekopdracht, maar na een playstore update was dit gelijk verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
vingibson schreef op zondag 13 december 2015 @ 09:31:
[...]

Klinkt goed! Ik zag hem vorige maand voorbij komen en vond hem ook erg interessant. Heb aan aantal korte vragen. Is het Dual Sim EN SD slot, of Dual sim OF SD slot? Zijn de backbuttons onderaan verlicht? Hoe is de accuduur? De GPS ontvangst? En tot slot, is de software redelijk stock android of toch een hoop bloatware? Hoop vragen. Alvast bedankt voor het antwoorden :)
  • het is dual sim EN SD slot, er gaat een micro SIM in slot 1 (heb er nu alleen 1 SIM inzitten) en een nano SIM in slot 2. En dus het SD kaartje erbij.
  • de backbuttons zijn niet verlicht, ik heb althans nog geen setting gevonden. Het went snel maar jammer is het wel
  • de accuduur lijkt OK, schermtijd vandaag is 2 uur en een kwartier en zit sinds vanmorgen 7 uur op 38%. Inclusief wat games. *** edit*** ik had hier al eens over gelezen maar net ging ie ineens van iets onder de 30% heel rap naar onder de 15% en daarna erg snel leeg! Toch een batterybug dus :(
  • GPS ontvangst heb ik net bij een ritje met de auto getest. Helaas niet heel best. Soms gaat ie van het padje en hij heeft laat door dat we de bocht doorwaren. Wifi uitzetten hielp niet (heeft bij eerdere Mediatek wel eens geholpen). Verder nog geen andere fixes geprobeerd.
  • Hij is zo goed als stock
Het blijft wel een lekker toestel bij dagelijks gebruik, heb nog geen seconde spijt. Wel hoop ik de GPS goed te krijgen. Ik moet ook nog testen hoe snel ie een fix heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door subwaysurfer op 13-12-2015 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
ibothead schreef op zondag 13 december 2015 @ 18:47:
[...]

Heb jij toevallig het hoesje gevonden ergens waarmee die ook draadloos opgeladen kan worden ?
Ik wist niet dat ie dan kon/zou kunnen? Ik heb het hoesje met het ronde vakje wat een analoog klokje wordt als je het dichtklapt. Als je meer info hebt over draadloos laden hoor ik het graag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
subwaysurfer schreef op zondag 13 december 2015 @ 19:00:
[...]

Ik wist niet dat ie dan kon/zou kunnen? Ik heb het hoesje met het ronde vakje wat een analoog klokje wordt als je het dichtklapt. Als je meer info hebt over draadloos laden hoor ik het graag :P
Zie dat ik een fout op de site vondt voor de k2 is de k1 die draadloos oplaad :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprintkanon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 16:27
_root schreef op zondag 13 december 2015 @ 17:58:
[...]

Thx voor de info! Ik ga ze overslaan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:13
hgeert schreef op zondag 13 december 2015 @ 12:09:
[...]

Een dropship verkoper denk ik, ben bijna zeker dat ze uit china worden verstuurd, en dan waarschijnlijk nog tax moeten betalen ook...

Edit: de live chat werkt enkel in de werkuren in Peking...
het zijn chinezen met een spaanse website.
igogo.es werkt samen of is onderdeel van Gearbest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 11:40
Hallo allemaal,

Bij Aliexpress tot tweemaal toe het verkeerde hoesje ontvangen. Ik heb er nu twee voor de Xiaomi Redmi Note (de eerste dus) terwijl ik voor de twee moest hebben.

Kan ik hier iemand blij mee maken? Voor gratis natuurlijk.

Ik heb ook nog een wit hoesje voor de iNew V3 mocht iemand die nog hebben na al die tijd :+

Ik zag dat iemand hier een Ecoo E04 gekocht had, die zal ik een PM sturen voor een mooi hoesje daarvoor. De mijne heeft er -door mijn eigen schuld- niet zoveel zin meer in.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/195aa1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
Harribo schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:37:
Ik heb nu een paar dagen mijn ECOO E04 3Gb....
he Harribo,

Kan je geen PM sturen maar:

Ik zag dat je een Ecoo E04 hebt aangeschaft. Ik heb daar nog een mooi hoesje voor liggen, wil je die hebben? Hoef er niets voor, vind het zonde als er niets mee gaat gebeuren.

http://g02.s.alicdn.com/k...HpXXXXaQXFXXq6xXFXXXa.jpg

Het is die zwarte

Let me know ok? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Laatst online: 00:10
Ik heb gisteren de Umi Emax Mini binnen gekregen. De eerste indruk is zeer goed. Lekker vlot, zeer goed scherm, prima batterij en ligt prefect in de hand al is de achterkant wat glad. Bij games wordt het wel wat warm maar niet heet.

4g is zoals verwacht wat minder. Thuis en in de nabije omgeving bijvoorbeeld geen 4g meer. Eens kijken of en zo ja wanneer me dit gaat tegen staan. WiFi, GPS en Bluetooth werken zeer goed verder.

Binnenkort ga ik twrp flashen en rooten.

Voor €111,00 geen verkeerde koop.

Ik heb nog wel een vraagje. Er is een flipcover beschikbaar die ik vast moet plakken, ik vroeg me af of zo'n plakstrip de back cover kan beschadigen en of de flip-over wel weer eenvoudig te verwijderen is, als ik het toch niet fijn vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:54
Call of Duty schreef op zondag 13 december 2015 @ 19:53:
[...]

he Harribo,

Kan je geen PM sturen maar:

Ik zag dat je een Ecoo E04 hebt aangeschaft. Ik heb daar nog een mooi hoesje voor liggen, wil je die hebben? Hoef er niets voor, vind het zonde als er niets mee gaat gebeuren.

http://g02.s.alicdn.com/k...HpXXXXaQXFXXq6xXFXXXa.jpg

Het is die zwarte

Let me know ok? :)
Ik heb al 1 besteld dus of ik hem ga gebruiken weet ik niet. Maar ik waardeer de aanbieding!
Misschien dat die van mij niet bevalt

Hoezo heb jij er 1 over? Ecoo beviel niet?
Mensen kunnen mij niet pm-en?

Hij bevalt mij heel goed alleen hij gaat redelijk snel leeg vind ik
moet er ook nog wat aan knutselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

Misschien niet helemaal (maar toch wel semi-)ontopic; zijn er mensen geswitched van provider vanwege het ontbreken van de Band 20 (800 MHz) 4G-frequentie op redelijk wat Chinaphones? Heb al een aantal keer op de Google Maps 4G-bereik-kaart van 4Gmasten.nl gekeken (waarschuwing; m'n Firefox trekt de eerste minuut deze pagina erg slecht). Zit nu bij Vodafone die in de grotere steden 4G op 1800 MHz uitzendt en elders op 800 MHz; ivm mogelijke verhuizing/forenzen zou ik graag een meer landelijke 4G-dekking hebben zoals T-Mobile (landelijk betere 1800 MHz-dekking) of wellicht Tele2 (landelijk betere 2600 MHz-dekking).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Je kunt ook switchen van telefoon, dat is de afweging als je 4g echt nodig acht en je abbo nog lang doorloopt.
Ik zou nu niet meer zonder kunnen. ;)
Tele2 is nog niet zo heel ver qua 4g meen ik. KPN is ook ver met de uitrol van 800Mhz.

Bij zt-Mobile krijg je wel een ander 'probleem' de 900Mhz 4g frequentie, die als extra naast 1800Mhz gebruikt wordt, word door veel Chinaphones weer niet ondersteund.
Maar dat is mindere noodzaak door de lamdelijk dekkende 1800Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
Harribo schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:31:
[...]

Ik heb al 1 besteld dus of ik hem ga gebruiken weet ik niet. Maar ik waardeer de aanbieding!
Misschien dat die van mij niet bevalt

Hoezo heb jij er 1 over? Ecoo beviel niet?
Mensen kunnen mij niet pm-en?

Hij bevalt mij heel goed alleen hij gaat redelijk snel leeg vind ik
moet er ook nog wat aan knutselen
Ja, ik miste de PM optie in je profiel en toen ik je profielnaam handmatig intoetste kreeg ik de melding 'deze persoon heeft aangegeven geen PM te willen ontvangen' of iets in die geest.

Ecoo beviel me erg goed! Vond de fingerprint scanner prima, toestel snel genoeg en goed scherm. Ik heb nog de 2GB-versie en die kreeg ineens wat minder firmware updates (geen) en de 3GB wel. Maar ik werd op een dag in paniek wakker van de wekker. Toestel lag nog aan de lader en toen ik hem wilde oppakken vloog ie weer terug. Hij vloog ook tegen de grond. Als ik de muis via OTG aansluit kan ik hem nog gebruiken maar touchscreen zelf reageert niet meer. (70 dollar reparatie inc shipping terug maar vond ik teveel) Dus ja.. heb er niets meer aan :+ Wel hoesje voor, vond ik beetje zonde vandaar ik je berichte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

dutchgio schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:52:
Je kunt ook switchen van telefoon, dat is de afweging als je 4g echt nodig acht en je abbo nog lang doorloopt.
Ik zou nu niet meer zonder kunnen. ;)
Tele2 is nog niet zo heel ver qua 4g meen ik. KPN is ook ver met de uitrol van 800Mhz.

Bij zt-Mobile krijg je wel een ander 'probleem' de 900Mhz 4g frequentie, die als extra naast 1800Mhz gebruikt wordt, word door veel Chinaphones weer niet ondersteund.
Maar dat is mindere noodzaak door de lamdelijk dekkende 1800Mhz.
LeTV X600 is reeds besteld ;) kan 4G pakken op 1800/2100/2600 MHz. Abo loopt over n paar maandjes af.
'Landelijke' 4G-dekking Tele2:
Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/e4s1l6k3t/tele2_4g.jpg

'Landelijke' 4G-dekking T-Mobile:
Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/5b9z4embp/tmobile_4g.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:07
Ik zou zelf nooit een toestel zonder 800mhz pakken.
En *als* ik bij t-mobile zat dan zou ik geeen toestel zonder 900mhz pakken.
Zelfs wanneer er een hogere frequentie als alternatief beschikbaar is, is het voor de indoordekking toch wel fijn omook op de lagere frequenties terecht te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:35
Ik heb 2 simkaarten, 1 van tele2 en 1 van vodafone.

Meestal heb ik de data via de vodafone-kaart lopen. In stedelijk gebied netjes 4G, daarbuiten meestal 3G.
Via tele2 alleen 3G.

Ik persoonlijk merk niet veel verschil. 4G is inderdaad wel lekker snel, maar ik gebruik het alleen voor whatsapp, mail en spotify. Dat gaat op 3G ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonvk
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-01 13:34
is er eigenlijk wel een chinaphone van onder de €150,- waarvan de camera wel goed presteert. Dat vind ik idd het grootste minpunt van mijn Doogee F5. Scherpstellen duurt echt te lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
jasonvk schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:48:
is er eigenlijk wel een chinaphone van onder de €150,- waarvan de camera wel goed presteert. Dat vind ik idd het grootste minpunt van mijn Doogee F5. Scherpstellen duurt echt te lang
Meizu M2 mini/note. Xiaomi Redmi Note 2/3.
Allemaal prima presterende camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat Prestigio helemaal niet genoemd wordt, en het is een heel goed merk. Ik heb bijna 3 jaar geleden de Prestigio Multiphone 4500 DUO gekocht en het werkt zonder storingen al die tijd. Ook heb ik het eens per ongeluk in water laten vallen, daarna gedroogd en het werkt perfect. In de handleiding stond "de levernsduur van dit toestel is 2 jaar", dus was ik echt benieuwd wat na die 2 jaar zal gebeuren, maar er gebeurde absoluut niets. Ik denk dat dit telefoon onverwoestbaar is, echt waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Dat is, voor zover ik weet, dan ook geen Chinaphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:33:
In de handleiding stond "de levernsduur van dit toestel is 2 jaar", dus was ik echt benieuwd wat na die 2 jaar zal gebeuren, maar er gebeurde absoluut niets.
Wat had je dan verwacht, dat die precies na die 2 jaar zou exploderen? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:49
Momus schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:35:
Dat is, voor zover ik weet, dan ook geen Chinaphone.
Wel een Mediatek chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:33:
Ik zie dat Prestigio helemaal niet genoemd wordt, en het is een heel goed merk.
HQ in Cyprus, foons van Prestigio zijn rebranded Chinaphones (Prestigio Grace = Blu Vivo IV = Gionee Elife S5.5 = Allview X2 Soul)

[ Voor 6% gewijzigd door Alexo op 14-12-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Dat is ook niet Chinees. ;)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Ik zag op de UMI site het Apollo Project. Ik ben wel benieuwd wat hier uit gaat komen en of ze het waar kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

ASW1 schreef op maandag 14 december 2015 @ 01:34:
Ik zou zelf nooit een toestel zonder 800mhz pakken.
En *als* ik bij t-mobile zat dan zou ik geeen toestel zonder 900mhz pakken.
Zelfs wanneer er een hogere frequentie als alternatief beschikbaar is, is het voor de indoordekking toch wel fijn omook op de lagere frequenties terecht te kunnen.
Als ik snel internet nodig heb in een gebouw, dan gebruik ik wel Wifi. Wanneer heb ik snel internet nodig? Tijdens het downloaden, dat doe ik dan wel thuis of op het werk.

3G werkt gelukkig wel erg vaak met T-Mobile. Ik heb na 6-7 jaar T-Mobile weinig problemen met het netwerk op Europese en Chinese telefoons.
Alexo schreef op maandag 14 december 2015 @ 01:22:
[...]

LeTV X600 is reeds besteld ;)
Voor welke prijs heb je het besteld als ik vragen mag? Ik heb nog een Letv Le1 (X600) op V&A staan (gekocht toen de prijs nog torenhoog stond), die laat ik maandelijks een stukje in prijs zakken, maar voor een echte Tweaker mag hij voor een betere prijs weg.
De ML rom van Gearbest had ik eraf gegooid en de originele rom erop gezet. Tevens staat er nu ook gewoon Google Play op.

[ Voor 27% gewijzigd door Kiswum op 14-12-2015 16:45 . Reden: Letv X600 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

Kiswum schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:38:
[...]
Voor welke prijs heb je het besteld als ik vragen mag? Ik heb nog een Letv Le1 (X600) op V&A staan (gekocht toen de prijs nog torenhoog stond), die laat ik maandelijks een stukje in prijs zakken, maar voor een echte Tweaker mag hij voor een betere prijs weg.
LeTV X600 16GB-versie die jij hebt (btw nog thx voor je review!) is momenteel vanaf €148 verkrijgbaar.
Heb mijne (32GB) via Geekbuying gekocht voor €175 (+€2 verzekerd versturen +€3 'immediate reshipping' mocht toestel defect zijn of niet direct aankomen binnen 30 dagen oid).

[ Voor 7% gewijzigd door Alexo op 14-12-2015 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Alexo schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:54:
[...]

LeTV X600 16GB-versie die jij hebt (btw nog thx voor je review!) is momenteel vanaf €148 verkrijgbaar.
Heb mijne (32GB) via Geekbuying gekocht voor €175 (+€2 verzekerd versturen +€3 'immediate reshipping' mocht toestel defect zijn of niet direct aankomen binnen 30 dagen oid).
Graag gedaan, bedankt voor de link van Kimovil.
Het valt me op dat al die prijzen niet kloppen of dat er geen voorraad is. Eerste twee links: Geen voorraad en de prijs is iets hoger dan aangegeven. Derde link is van Geekbuying, prijs is daar €169 ipv €154,- De kortingscodes zijn voor de Redmi 3 en niet voor de Letv Le1.
Kimovil is leuk ter referentie, maar de informatie klopt niet altijd. Het is daar belangrijk om even door te klikken. Het is dus goed voor de repuratie/referrals van Kimovil (dit staat dan achter de links: ?utm_source=shareasale)

Voor €148,- is hij dus nog niet verstuurd :)

De 32GB variant zou ik nu dus ook absoluut aanraden. Voor een klein prijsverschil, heb je voldoende opslag, want 16GB is gewoon te klein als je minimaal 4 games + andere data gaat installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

Kiswum schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:02:
[...]

Graag gedaan, bedankt voor de link van Kimovil.
Het valt me op dat al die prijzen niet kloppen of dat er geen voorraad is. Eerste twee links: Geen voorraad en de prijs is iets hoger dan aangegeven. Derde link is van Geekbuying, prijs is daar €169 ipv €154,- De kortingscodes zijn voor de Redmi 3 en niet voor de Letv Le1.
Kimovil is leuk ter referentie, maar de informatie klopt niet altijd. Het is daar belangrijk om even door te klikken. Het is dus goed voor de repuratie/referrals van Kimovil (dit staat dan achter de links: ?utm_source=shareasale)

De 32GB variant zou ik nu dus ook absoluut aanraden. Voor een klein prijsverschil, heb je voldoende opslag, want 16GB is gewoon te klein als je minimaal 4 games + andere data gaat installeren.
Hehe ja het gaat Kimovil natuurlijk allemaal om de referrals. Prijzen kloppen niet helemaal door (ander gehanteerde) valutakoersen. Heb uiteindelijk wel dankzij Kimovil de laagste prijs gevonden via Geekbuying waar andere (bekende) websites destijds een euro'tje of €15-20 duurder waren.

Waarom verkopen? Of doe je dat altijd nadat je eentje hebt gereviewed (slogisch, dure hobby :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Alexo schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:08:
[...]

...
Heb uiteindelijk wel dankzij Kimovil de laagste prijs gevonden via Geekbuying waar andere (bekende) websites destijds een euro'tje of €15-20 duurder waren.

Waarom verkopen? Of doe je dat altijd nadat je eentje hebt gereviewed (slogisch, dure hobby :+)
Het is inderdaad een prima referentie om erachter te komen wat een product ongeveer kost.

Het onderhouden van mijn hobby, kost tot nu toe nog steeds een hoop tijd en geld. Tot op heden moest ik de meeste telefoons/gadgets dus gewoon zelf aanschaffen, helaas ook zonder extra korting. Na een review verkoop ik het weer, zodat ik iets nieuws kan kopen. Helaas heb ik in het nieuwe jaar geen budget meer om zo door te gaan. Ik hoop dus op gulle webshops of win-acties :) Volgend jaar kom ik daardoor niet meer op zeven smartphone reviews, maar een stuk minder.

Als een telefoon voor 100% aan mijn eisen voldoet, dan hou ik hem wel. Echter kan op dit moment nog geen telefoon tippen aan mijn super kleine + handzame Sony Xperia Z3 compact.

Op mijn wishlist staan nog wel een Xperia Z5c (of Z6c voorjaar 2016) en de nog niet aangekondigde Xiaomi Mi5. Daarbij zal ik de Sony sowieso wel zelf aanschaffen, want dat wordt de vervanger van mijn huidige telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Kiswum schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:38:
Als ik snel internet nodig heb in een gebouw, dan gebruik ik wel Wifi. Wanneer heb ik snel internet nodig? Tijdens het downloaden, dat doe ik dan wel thuis of op het werk.
Ten eerste gaat 4G niet slechts om de snelheid van de verbinding maar om de kwaliteit.
Ik noem maar wat, bellen via whatsapp gaat met 4G veel beter dan met 3G.
Dat heeft met de latency te maken, maar ook met de handovers van zendmast naar zendmast wanneer je beweegt.

Ten tweede is het wifi-argument natuurlijk flauwekul bij het merendeel van de gebouwen. Het is leuk als je alleen maar thuis zit en op je eigen school of werk.
Ik doe ook andere dingen, en de meeste andere mensen ook.

In het kort, ik zou niet weten waarom je een toestel zou kopen zonder ondersteuning voor de lage 4G frequenties wanneer je ook een toestel kunt kopen met.
Het kan, maar je moet je realiseren dat je daarmee een beperking voor lief neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
Ben benieuwd naar de oneplus mini... Geruchten zijn best okay...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-10 16:04

Nitai

Live the life you love.

Kiswum schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:18:
[...]
Het onderhouden van mijn hobby, kost tot nu toe nog steeds een hoop tijd en geld. Tot op heden moest ik de meeste telefoons/gadgets dus gewoon zelf aanschaffen, helaas ook zonder extra korting. Na een review verkoop ik het weer, zodat ik iets nieuws kan kopen. Helaas heb ik in het nieuwe jaar geen budget meer om zo door te gaan. Ik hoop dus op gulle webshops of win-acties :) Volgend jaar kom ik daardoor niet meer op zeven smartphone reviews, maar een stuk minder.
Misschien tijd voor een Youtube channel Kiswum? Ik zou wel kijken 8)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Brent schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 18:25:
http://www.gizmochina.com...us-zenfone-zoom-launched/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
Oei, heb een koeli nodig om die mee te zeulen ;) Kan ook geen enkele review van de niet-Chinese versie vinden, die al bijna een jaar uit is, naar het schijnt. Ik pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Brent schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:23:
[...]

Oei, heb een koeli nodig om die mee te zeulen ;) Kan ook geen enkele review van de niet-Chinese versie vinden, die al bijna een jaar uit is, naar het schijnt. Ik pas.
Camera's met belfunctie kom je niet zo heel veel tegen. Anders gewoon een S6 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
Je maakt een grapje zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Brent schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:31:
[...]

Je maakt een grapje zeker ;)
Ik heb dergelijke toestellen zelden of niet voorbij zien komen. De betere camera's vindt je over het algemeen op de flagships, maar die zijn dan ook duurder. Uiteraard gaat het zich niet meten met een "camera met belfunctie" vanwege de betere optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
John Rambo schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:46:
[...]

Ik heb dergelijke toestellen zelden of niet voorbij zien komen. De betere camera's vindt je over het algemeen op de flagships, maar die zijn dan ook duurder. Uiteraard gaat het zich niet meten met een "camera met belfunctie" vanwege de betere optiek.
In de Android-wereld lijken goede camera's (niet slechts een dikke sensor) inderdaad beperkt tot de flagships. Maar pak je de Lumia's met Pureview erbij, heb je opeens heel keurige cameratjes die zich rustig met een S6 meten voor 100-200 euro. Ik hoopte dat er wat ontwikkeling was in Android-land, want dat OS heb ik liever, maar kennelijk niet. Meer dan 200 euro, dan streeft het zijn doel voorbij, die camera's zijn alsnog minder dan kleine standalone cameratjes.

Ik hoopte dat er in de zee der Chinaphones misschien een uitzondering rondzwom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Brent schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:52:
[...]

In de Android-wereld lijken goede camera's (niet slechts een dikke sensor) inderdaad beperkt tot de flagships. Maar pak je de Lumia's met Pureview erbij, heb je opeens heel keurige cameratjes die zich rustig met een S6 meten voor 100-200 euro. Ik hoopte dat er wat ontwikkeling was in Android-land, want dat OS heb ik liever, maar kennelijk niet. Meer dan 200 euro, dan streeft het zijn doel voorbij, die camera's zijn alsnog minder dan kleine standalone cameratjes.

Ik hoopte dat er in de zee der Chinaphones misschien een uitzondering rondzwom.
Er zijn er best die wel aardig presteren, maar het gaat zich niet kunnen meten met toestellen die jij aanhaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
John Rambo schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:53:
[...]

Er zijn er best die wel aardig presteren,
Nokia 830 equivalenten bijvoorbeeld? Ik kan ze niet vinden, dus als je namen hebt hoor ik ze graag. Ik heb nog geen voorbeeld foto gevonden van een paar Chinaphones die genoemd worden vanwege hun grote sensor (en daar ben ik dus ook een beetje bang voor, mensen, reviewers incluis, die de camera reduceren tot het aantal megapixels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

Brent schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:01:
[...]

Nokia 830 equivalenten bijvoorbeeld? Ik kan ze niet vinden, dus als je namen hebt hoor ik ze graag. Ik heb nog geen voorbeeld foto gevonden van een paar Chinaphones die genoemd worden vanwege hun grote sensor (en daar ben ik dus ook een beetje bang voor, mensen, reviewers incluis, die de camera reduceren tot het aantal megapixels).
Precies dat. Chinaphones worden gekocht voor hun goede 'bang for the buck' qua CPU, RAM en opslag; camera's maakt bij het gros van de Chinaphone enthousiasts niet zo veel uit. Voor een goede camera zou ik idd toch kijken naar de Samsung S6, LG G4, Nexus 6P, zelfs iPhone 6(s) (of die Panasonic Lumix 'camera phone' hehe). En de PureView-lijn nvan Nokia natuurlijk

[ Voor 2% gewijzigd door Alexo op 15-12-2015 12:27 . Reden: good ol' Nokia ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
over het algemeen zitten er in de 'goede' toestellen prima camera's, maar die onderscheiden zich niet in perfecte kwaliteit. ze kunnen prima mee, maar niet meer dan dat.
daar ligt inderdaad ook geen verkooppunt, dus wordt er gekozen voor een doorsnee sensor en niet een bijzonder goed presterende.
dan zul je toch echt naar een echte high-end telefoon moeten kijken, of inderdaad de betere Lumia's die daar bekend om staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
dutchgio schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:25:
over het algemeen zitten er in de 'goede' toestellen prima camera's, maar die onderscheiden zich niet in perfecte kwaliteit.
Maar daar heeft natuurlijk ook niemand het over ;) Een lens van een paar mm dik kan nooit zelfs maar in de buurt van perfect komen. De camera op een Sony Z3 compact wil ik wel ongeveer equivalent aan die van de Lumia 830 willen stellen, maar daar betaal je het dubbele voor. En juist die Pureview cameras hebben 8-12MP, en presteren toch beter dan eigenlijk elke Android machine. Misschien dat ik de S6 ook wel op gelijke voet kan zetten. Maar dit zijn geen goede cameras, maar wmb het bare minimum. Nokia 1020 of inderdaad die peperdure Lumix, die kun je bijna goed noemen.

Ik zoek dus evt een Chinaphone met camera die in de buurt komt van een Pureview/S6/Z3 compact (niet 1020, dat lukt alleen die Lumix), maar ik heb exact 0 data over de daadwerkelijke performance kunnen vinden (dus iets meer dan de MP-count). Nogmaals, als iemand een naam+review weet, ik sta te popelen om hem door te nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Brent schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:17:
[...]

Maar daar heeft natuurlijk ook niemand het over ;) Een lens van een paar mm dik kan nooit zelfs maar in de buurt van perfect komen. De camera op een Sony Z3 compact wil ik wel ongeveer equivalent aan die van de Lumia 830 willen stellen, maar daar betaal je het dubbele voor. En juist die Pureview cameras hebben 8-12MP, en presteren toch beter dan eigenlijk elke Android machine. Misschien dat ik de S6 ook wel op gelijke voet kan zetten. Maar dit zijn geen goede cameras, maar wmb het bare minimum. Nokia 1020 of inderdaad die peperdure Lumix, die kun je bijna goed noemen.

Ik zoek dus evt een Chinaphone met camera die in de buurt komt van een Pureview/S6/Z3 compact (niet 1020, dat lukt alleen die Lumix), maar ik heb exact 0 data over de daadwerkelijke performance kunnen vinden (dus iets meer dan de MP-count). Nogmaals, als iemand een naam+review weet, ik sta te popelen om hem door te nemen ;)
Ik zou die zoektocht gewoon staken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
Momus schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:19:
[...]

Ik zou die zoektocht gewoon staken.
Ik vrees dat ik dat maar ga doen :/ Toch jammer, de markt voor budget-phone met goede camera kan toch niet zo klein zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Brent schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:22:
[...]

Ik vrees dat ik dat maar ga doen :/ Toch jammer, de markt voor budget-phone met goede camera kan toch niet zo klein zijn.
De markt zal gigantisch zijn, maar ik denk dat de baten wel groter moeten zijn dan de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Probleem dat de cameraspecs weinig over de kwaliteit van de uiteindelijke foto zeggen.
Of een camera in de praktijk echt goed is of alleen op papier kom je alleen achter door uitgebreide reviews te lezen.
Maar budgettoestellen worden meestal niet op basis van dat soort reviews verkocht maar juist op papieren specs, en daarom is men niet geneigd een echt goede camera te ontwerpen.
Camera is niet alleen de fotogevoelige chip maar ook een lenzenstelsel, een systeem om te focussen en postprocessing.

Als je voor weinig geld een behoorlijk goede camera wilt: via hollandsnieuwe kun je een huawei P8 kopen voor 300 en er is een 100 euro cashback actie. Iemand die al een abonnement heeft kan hem ook voor die prijs kopen.
P8 camera heeft o.a. optische beeldstabilisatie. Je zit dan wel met de emui interface opgescheept maar de camera zou niet al te veel onder moeten doen voor de huidige topmodellen, en zal in elk geval veel beter zijn dan die van andere toestellen van 200 euro.

[ Voor 24% gewijzigd door ASW1 op 15-12-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
FJP84 schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:13:
Ik heb gisteren de Umi Emax Mini binnen gekregen. De eerste indruk is zeer goed. Lekker vlot, zeer goed scherm, prima batterij en ligt prefect in de hand al is de achterkant wat glad. Bij games wordt het wel wat warm maar niet heet.

4g is zoals verwacht wat minder. Thuis en in de nabije omgeving bijvoorbeeld geen 4g meer. Eens kijken of en zo ja wanneer me dit gaat tegen staan. WiFi, GPS en Bluetooth werken zeer goed verder.

Binnenkort ga ik twrp flashen en rooten.

Voor €111,00 geen verkeerde koop.

Ik heb nog wel een vraagje. Er is een flipcover beschikbaar die ik vast moet plakken, ik vroeg me af of zo'n plakstrip de back cover kan beschadigen en of de flip-over wel weer eenvoudig te verwijderen is, als ik het toch niet fijn vind.
Werkt de notification led?

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
Kiswum schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:02:
[...]
Heb de mijn gekocht voor € 163 op 20 oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 11:27
FJP84 schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:13:

Ik heb ooit iets dergelijks op een Jiayu gehad, en hoewel de kwaliteit niet best was (stof-achtige structuur), bleef hij prima zitten en was best te verwijderen.... geen idee of deze hetzelfde is natuurlijk.

Daarnaast heb ik net een Rubberized case voor de TCL 3S uit china ontvangen, en aangezien ik het toestel wegens defecte rear camera retour heb moeten sturen (EUR24, pfff, maar geen zin in hassle verder) is die nu over, schijnt hetzelfde toestel te zijn wat ik begreep.

Daarom mijn andere vraag: hoe zijn de foto's van de hoofdcamera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
Toch wel aardig die trend van mini's... 4,6 en 4,7 inch semi flagships die de markt op komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Brent schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:17:
[...]

ViVo X-Shot
http://www.vivoglobal.in/Xshot.html

alleen is het wachten op een nieuwe versie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
PASware schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 17:25:
[...]
Werkt de notification led?
Nee, alleen bij opladen of als batterij bijna leeg is. Ik doe 2 dagen met een volle accu.
iisworks schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:56:
[...]
Daarom mijn andere vraag: hoe zijn de foto's van de hoofdcamera?
Nog niet echt geprobeerd. Zal eens kijken of ik wat voorbeeldjes kan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Shoarma1998 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:48:
Toch wel aardig die trend van mini's... 4,6 en 4,7 inch semi flagships die de markt op komen...
Welke dan? ;)

Gaan alleen wat geruchten over een OnePlus van 4.7", maar daar maken ze ook weer verkeerde keuzes.
SD810, die bij OnePlus als SD410 draait, 1080p > doe dan 'gewoon' 720p, op 4.7" zie je het verschil niet em het spaart ook nog eens de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het kijken voor nieuwe Jiayu S3 vanwege de 4G ondersteuning 800/1800mhz. Zijn er nog betere alternatieven?
Zoek gewoon iets ronde de 120/130euro, propere camera (mijn vorige Jiayu S3 vond ik niet goed) en 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens en meisjes, even een vraagje.

Sony m4 aqua is kapot gevallen en kreeg van de verzekering 220 terug.
Totaal niet te spreken over de m4 dus opzoek naar wat anders voor dat geld, en moet ivm verzekering nieuw zijn.
Mijn oog viel toen, aangezien de prijs, op een chinaphone.

Ik zit te twijfelen tussen de volgende toestellen.

Bluboo xtouch http://www.geekbuying.com...ch-ID---Black-352754.html

Kingzone K2 http://www.gearbest.com/kingzone-k2-_gear/

DOOGEE f3 pro http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_194440.html?wid=3

Welke van deze 3 zal het beste zijn? Mijn voorkeur gaat eigenlijk naar de xtouch aangezien de mooie afwerking sterke bouw etc. Maar kan er weinig over vinden hoe de telefoon zich na een tijdje gedraagt. Dus iemand een idee?

Of zijn er nog andere alternatieven?
Moet wel 5" zijn, gorilla glass en 4g 800 hebben ivm kpn.

Thanks alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:26:
Jongens en meisjes, even een vraagje.

Sony m4 aqua is kapot gevallen en kreeg van de verzekering 220 terug.
Totaal niet te spreken over de m4 dus opzoek naar wat anders voor dat geld, en moet ivm verzekering nieuw zijn.
Mijn oog viel toen, aangezien de prijs, op een chinaphone.

Ik zit te twijfelen tussen de volgende toestellen.

Bluboo xtouch http://www.geekbuying.com...ch-ID---Black-352754.html

Kingzone K2 http://www.gearbest.com/kingzone-k2-_gear/

DOOGEE f3 pro http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_194440.html?wid=3

Welke van deze 3 zal het beste zijn? Mijn voorkeur gaat eigenlijk naar de xtouch aangezien de mooie afwerking sterke bouw etc. Maar kan er weinig over vinden hoe de telefoon zich na een tijdje gedraagt. Dus iemand een idee?

Of zijn er nog andere alternatieven?
Moet wel 5" zijn, gorilla glass en 4g 800 hebben ivm kpn.

Thanks alvast :)
Persoonlijk zou ik dan geen van die 3 kiezen (ivm kwaliteit / support) en er een paar tientjes meer insteken en voor een Oneplus X gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dat red je niet met een paar tientjes, inclusief verzending etc. Ben je bij OnePlus al gauw bijna 300 euro kwijt.
Niet echt een alternatief voor die toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
dutchgio schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:00:
Dat red je niet met een paar tientjes, inclusief verzending etc. Ben je bij OnePlus al gauw bijna 300 euro kwijt.
8 tientjes dan :9

Maar daarmee heb je dan wel een toppertje in huis. Weliswaar duurder maar zeker iets waar je geen spijt van gaat krijgen. Iets wat ik van die 3 niet durf te garanderen.

Zie bijvoorbeeld ook de review van Chocoball: productreview: Doogee F3 Pro (bamboe) Wit review door Chocoball

[ Voor 17% gewijzigd door John Rambo op 16-12-2015 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Vanuit China is de OnePlus X voor een paar tientjes minder te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
dan heb je weer te maken met import(verzekering), free/DHL shipping etc.
en de Chinese versie mist weer cruciale 4g ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
dutchgio schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:16:
dan heb je weer te maken met import(verzekering), free/DHL shipping etc.
en de Chinese versie mist weer cruciale 4g ondersteuning.
Oh ja, dacht dat ie hetzelfde was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik heb het al eerder genoemd hierboven, maar als je iemand kent met een hollandsnieuwe abonnement kan deze voor 300 euro een huawei P8 kopen en krijg je 100 euro cashback.
Dan ben je voor 200 euro het mannetje inclusief garantie in Nederland, ondersteuning van alle banden en een echt goede camera.
Ik kan zelf de EMUI-skin van huawei niet uitstaan maar als je er tegen kunt en geen dual-sim wilt heb je een betere deal dan je met welke geimporteerde chinaphone dan ook krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John Rambo schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:53:
[...]

Persoonlijk zou ik dan geen van die 3 kiezen (ivm kwaliteit / support) en er een paar tientjes meer insteken en voor een Oneplus X gaan.
Xtouch is zeer sterk gebouwd. Meerdere filmpjes van gezien. De software is iets waar ik me eerder zorgen over maak. Dat ik bijvoorbeeld na 3 maand met een onbruikbaar toestel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt idd. Had de invite al, maar toch vanaf gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASW1 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:36:
Ik heb het al eerder genoiemd hierboven, maar als je iemand kent met een hollandsnieuwe abonnement kan deze voor 300 euro een huawei P8 kopen en krijg je 100 euro cashback.
Dan ben je voor 200 euro het mannetje inclusief garantie in Nederland, ondersteuning van alle banden en een echt goede camera.
Ik kan zelf de EMUI-skin van huawei niet uitstaan maar als je er tegen kunt en geen dual-sim wilt heb je een betere deal dan je met welke geimporteerde chinaphone dan ook krijgt.
Kan je mij misschien een pm sturen met verdere info hierover? Dit klinkt zeer interessant, wil wel weten hoe dit in elkaar steekt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:45:

Kan je mij misschien een pm sturen met verdere info hierover? Dit klinkt zeer interessant, wil wel weten hoe dit in elkaar steekt. :)
Zo spannend is dat niet. Inloggen bij HN en de P8 kopen. 308 euro incl.bezorgkosten. 100 euro cashback via https://huaweipromotions.nl/15-0387/register/1
Je hoeft er geen nieuw abonnement voor af te sluiten maar je moet er wel een hebben lopen. Verder no strings attached.
Nieuw abonnement afsluiten kan natuurlijk ook, maar het leuke is nou net dat dat voor deze actie helemaal niet hoeft.

[ Voor 22% gewijzigd door ASW1 op 16-12-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASW1 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:11:
[...]

Zo spannend is dat niet. Inloggen bij HN en de P8 kopen. 308 euro incl.bezorgkosten. 100 euro cashback via https://huaweipromotions.nl/15-0387/register/1
Ik kan alleen de telefoon met een abonnement bestellen? Ik heb sinds dat de m4 uit is net een abbo bij kpn vandaar... En de actie loopt bovendien ook bij kpn, kan je ook enkel met een abbo bestellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Gewoon lezen wat er staat:
ASW1 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:36:
als je iemand kent met een hollandsnieuwe abonnement kan deze voor 300 euro een huawei P8 kopen
Het lijkt me duidelijk genoeg maar als je toch nog vragen hebt dan per pm; en dit is het verkeerde topic om er verder op in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 11:57
Ik heb sinds een week de Bluboo Xtouch. http://bluboo.com.cn/xtouch_d.html
Mooi telefoontje, ziet er luxe uit met die metalen rand. Prima 5" scherm, lekker helder, wel iets aan de blauwe kant. Fingerprint scanner aan de voorkant werkt goed op meerdere vingers. GPS ook snelle fix.
Wifi zowel 2.4 als 5GHz geen probleem. 4G gaat ook lekker.
MediaTek MT6753 met 3GB geheugen draait alles vlot.
Echter dat was het wel kwa pluspunten.
Erg slecht is de camera, volgens de site een Sony IMX214 maar m'n Blackview BV2000 van 6 tientjes maakt mooiere foto's. Ook met genoeg licht vrij korrelige plaatjes, en bovendien wat wazig aan de linkerzijkant.
Volgens opgave zit er een 3050mA accu in, echter je haalt er net de dag mee bij normaal gebruik. 2470mA heb ik hier gemeten.
Maat van de telefoon klopt ook niet, zou 143mm hoog moeten zijn, is echter 147mm. Niet heel veel verschil, maar toch....
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:43:
[...]

Xtouch is zeer sterk gebouwd. Meerdere filmpjes van gezien. De software is iets waar ik me eerder zorgen over maak. Dat ik bijvoorbeeld na 3 maand met een onbruikbaar toestel zit.
Pagina: 1 ... 31 ... 79 Laatste

Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html