Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:22

bloasfist

Slot-A Crew

dutchgio schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:06:
[...]

Welke dan? ;)

Gaan alleen wat geruchten over een OnePlus van 4.7", maar daar maken ze ook weer verkeerde keuzes.
SD810, die bij OnePlus als SD410 draait, 1080p > doe dan 'gewoon' 720p, op 4.7" zie je het verschil niet em het spaart ook nog eens de batterij.
Ik denk dat ie doelt op de geruchten omtrent de Meizu pro 5 Mini en/of de Meizu M1 metal . Tijd om mijn shortlist van compacte mid/high end chinaphones te updaten :) (zie ook bloasfist in "Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3") :

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:07
Waar ik zelf benieuwd naar ben is de ZTE Axon mini. Heb zelf geen ervaring met dit merk maar heeft wel superAmoled scherm en ondersteund bijna alle 4G frequenties.Volgens specs ook NFC. Nog even geduld want er komen paar leuke aan

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
hopiconjo schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:08:
Waar ik zelf benieuwd naar ben is de ZTE Axon mini. Heb zelf geen ervaring met dit merk maar heeft wel superAmoled scherm en ondersteund bijna alle 4G frequenties.Volgens specs ook NFC. Nog even geduld want er komen paar leuke aan
Behalve de belangrijke 800...

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:07
Als ik even afga van deze site http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-zte-axon-mini dan wel

Networks
4G LTE
1800, 1900, 2100, 2600, 700, 800 MHz
3G
1700/2100, 1900, 2100, 850 MHz
2G
1800, 1900, 850, 900 MHz

en dit volgens eigen site

Card1:FDD-LTE:B1/3/7/8/12/17/20 TDD-LTE:B38/40/41 WCDMA:B2/5/8 GSM:B2/3/5/8 CDMA:BC0
Card2:GSM:B2/3/5/8

[ Voor 24% gewijzigd door hopiconjo op 17-12-2015 10:14 ]

• Momus
hopiconjo schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:13:
Als ik even afga van deze site http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-zte-axon-mini dan wel

Networks
4G LTE
1800, 1900, 2100, 2600, 700, 800 MHz
3G
1700/2100, 1900, 2100, 850 MHz
2G
1800, 1900, 850, 900 MHz

en dit volgens eigen site

Card1:FDD-LTE:B1/3/7/8/12/17/20 TDD-LTE:B38/40/41 WCDMA:B2/5/8 GSM:B2/3/5/8 CDMA:BC0
Card2:GSM:B2/3/5/8
Okay, volgens deze site dan weer niet:
http://www.gsmarena.com/zte_axon_mini-7646.php

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Shoarma1998 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:48:
Toch wel aardig die trend van mini's... 4,6 en 4,7 inch semi flagships die de markt op komen...
Ik vraag me ook af welke je bedoelt. Bij de Chinaphones zie ik die zo snel niet. :(
Had graag zoiets als de Sony Xperia Mini gehad qua specs en formaat.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 20:49

Alexo

groots met een zachte o

hopiconjo schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:08:
Die was vanochtend voor $160 te verkrijgen voor de lucky few.. Straks daar even een zte z5s op de kop proberen te tikken voor $12.12 oOo

-edit-
NARF even verkeken op de tijd, was al 20.00 lokale tijd in China geweest |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Alexo op 17-12-2015 13:08 . Reden: wie dit leest is geek ]

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:34
Dat lukt toch niet, zou het niet eens proberen.

• Shoarma1998
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-08 15:58
http://www.gsmarena.com/yu_yutopia-7827.php

Lelluk, maar qua specs wel fijn.

• Rotseblok
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-02-2022
Ik ben zoekende naar een nieuwe telefoon rond de 225euro.
Diverse sites die hierboven genoemd zijn al doorlopen, maar je verzuipt snel in teveel modellen.

Mijn eisen :P zijn:
- snel
- perfecte camera die snel is en ook in donker knappe foto's maakt
- slow motion kunnen filmen.
- prijs rond de 230 incl. shipping.

Ik had de Elephone Vowney Lite op het oog, maar kan daar weinig recente reviews van vinden.

Heeft een van jullie nog een alternatief waar ik zeker eens naar zou moeten kijken?

Jullie input wordt zeker gewaardeerd _/-\o_

Alvast bedankt.

• dutchgio
Het mobiele aankoopadvies forum is wel een goed alternatief. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Rotseblok schreef op donderdag 17 december 2015 @ 17:24:

perfecte camera die snel is en ook in donker knappe foto's maakt
De eerste chinaphone die dat kan (in deze prijscategorie) moet nog gemaakt worden.

Lees het topic even 1 a 2 pagina's terug voor tips over een P8.
En verder gaat het in het aankoopadviessubforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

bloasfist schreef op woensdag 16 december 2015 @ 22:44:
[...]

Ik denk dat ie doelt op de geruchten omtrent de Meizu pro 5 Mini en/of de Meizu M1 metal . Tijd om mijn shortlist van compacte mid/high end chinaphones te updaten :) (zie ook bloasfist in "Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3") :
Bedankt voor je lijst. Ik houd de Sharp Aquos serie even in de gaten, maar de compact had ik nog niet voorbij zien komen :) Verkoop zal waarschijnlijk via http://www.kyoex.com/ worden verkocht. Je moet bij Japanse telefoons alleen opletten dat er geen simlock op zit. Dat is vaak namelijk verplicht in de eerste maanden, daarna mag het er gratis vanaf worden gehaald.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 21:31
Die Sharp is inderdaad wel een heel erg mooi dingetje om te zien. Ik kan nog niet de volledige specs vinden (4G-banden, dual SIM of niet), maar dat zal wel veranderen als hij daadwerkelijk is uitgebracht.

Die gaat ook op mijn watch-list :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rene2870 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:54:
[...]
Hier ook de F5. Vingerafdruk scanner werkt hier prima, maar de verbinding is brak. Ik maak geen gebruik van de data verbinding via mobiele netwerken, en ook dan valt de verbinding gewoon weg. Op dezelfde plek heb je het ene moment wel bereik en het andere opeens niet meer. Kortom, je kan er niet op vertrouwen dat het gewoon werkt.

WiFi heb ik geen problemen mee.
Hallo,

Ik ben nieuw hier. Heb me toch maar even geregistreerd omdat ik met een paar vragen zit omtrent de doogee f5. Heb hem al een paar weken binnen en merk het een en ander op. Gelijk u zegt is de verbinding slecht en het rare vind ik is dat ik de netwerkkeuze niet op handmatig selecteren kan zetten. Ik woon vlakbij de grens van Belgie en hij springt vaak zomaar op belgisch netwerk. Dan kan ik wel operator selecteren bij instellingen maar kan hem niet op hand zetten, blijft altijd op automatisch staan. Hoor graag van u of dat bij u ook zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasonvk schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:04:
Ik heb mijn eerste chinaphone, Doogee F5, nu enkele weken in gebruik. op zich ben ik tevreden een paar puntjes.
- de camara focus is niet heel er snel
- wat problemen met data reconecten , oa bij overschakelen van wifi point

Ik begrijp dat er voor het zelfde geld betere zijn, ik hoor graag welke
Ikzelf heb ook sinds een paar weken de doogee f5. Ik heb problemen met de camera, als ik een foto maak gaat dat goed (scherpstellen is idd niet snel) en de foto word opgeslagen. Als ik naar die pas genomen foto kijk en erna terug naar camera ga en dan wil scherpstellen springt hij telkens terug naar de foto ervoor....heel erg vervelend!!! Heb het volgende geprobeerd, als ik scherm automatisch roteren uitzet dan doet hij dit niet.
Kunt u eens kijken of dat bij u ook zo is? Ik erger me er namelijk heel erg aan! Hoor graag van u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxel70
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:22
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 06:51:
[...]

Ikzelf heb ook sinds een paar weken de doogee f5. Ik heb problemen met de camera, als ik een foto maak gaat dat goed (scherpstellen is idd niet snel) en de foto word opgeslagen. Als ik naar die pas genomen foto kijk en erna terug naar camera ga en dan wil scherpstellen springt hij telkens terug naar de foto ervoor....heel erg vervelend!!! Heb het volgende geprobeerd, als ik scherm automatisch roteren uitzet dan doet hij dit niet.
Kunt u eens kijken of dat bij u ook zo is? Ik erger me er namelijk heel erg aan! Hoor graag van u!
Ik heb er geen last van. Sinds 3 weken het toestel in bezit. Herken wel het soms moeilijk focussen. Gebruik nu google camera en ik heb het idee dat het nu beter gaat. Las ook van de haperende verbindingen. Had hier bij het in gebruik nemen ook last van. Na de eerste ota niet meer. Verder zeer te spreken over de F5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaxel70 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 19:04:
[...]

Ik heb er geen last van. Sinds 3 weken het toestel in bezit. Herken wel het soms moeilijk focussen. Gebruik nu google camera en ik heb het idee dat het nu beter gaat. Las ook van de haperende verbindingen. Had hier bij het in gebruik nemen ook last van. Na de eerste ota niet meer. Verder zeer te spreken over de F5.
Ben zo op zich ook heel tevreden alleen die camera dan en dat focussen. Heb een uitgebreide mail gestuurd naar doogee en een filmpje gemaakt en erbij gestuurd. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Het filmpje staat ook op youtube: YouTube: VID 20151219 014047 let niet op mijn fantastisch engels :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashmaster
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-07-2024
Heb jullie advies nodig!

Het is tijd voor een nieuwe telefoon en mijn ogen zijn gevallen op de xiaomi redmi note 3.
Nu heb ik alleen problemen om goed vergelijkingsmateriaal te vinden van de redmi note 3 vs oneplus one.
Afgezien van de grote batterij en misschien ook de camera, welke telefoon is nou beter qua performance?
Nu lijkt me dat de oneplus two uiteraar beter is dan de redmi note 3, maar ik lees her en der dat de batterij van de OP2 niet de allerbeste is, en dat is nou net iets wat voor mij erg belangrijk is.

Iemand tips of link naar informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 20:50
smashmaster schreef op zondag 20 december 2015 @ 10:03:
Heb jullie advies nodig!

Het is tijd voor een nieuwe telefoon en mijn ogen zijn gevallen op de xiaomi redmi note 3.
Nu heb ik alleen problemen om goed vergelijkingsmateriaal te vinden van de redmi note 3 vs oneplus one.
Afgezien van de grote batterij en misschien ook de camera, welke telefoon is nou beter qua performance?
Nu lijkt me dat de oneplus two uiteraar beter is dan de redmi note 3, maar ik lees her en der dat de batterij van de OP2 niet de allerbeste is, en dat is nou net iets wat voor mij erg belangrijk is.

Iemand tips of link naar informatie?
Je zou gewoon zelf de specs naast elkaar kunnen leggen en dan je conclusies trekken. De OP2 is hier op tweakers gereviewd volgens mij. Daarnaast zit er een vrij groot verschil in de prijs. De vraag is dus sowieso of dit een goede vergelijking is. Als je het geld kunt missen kan je ook naar andere, duurdere toestellen kijken.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashmaster
John Rambo schreef op zondag 20 december 2015 @ 10:13:
[...]

Je zou gewoon zelf de specs naast elkaar kunnen leggen en dan je conclusies trekken. De OP2 is hier op tweakers gereviewd volgens mij. Daarnaast zit er een vrij groot verschil in de prijs. De vraag is dus sowieso of dit een goede vergelijking is. Als je het geld kunt missen kan je ook naar andere, duurdere toestellen kijken.
De specs heb ik natuurlijk allang naast elkaar gezet. Maar betere specs wil niet altijd zeggen dat de telefoon ook daadwerkelijk beter is, vooral als het om andere chipsets gaat. Het ligt ook aan de software/skin die op zo'n telefoon zit. En vergelijkingsmateriaal is niet erg voor handen.

En qua geld ben ik het liefst max 200-300 kwijt. Alleen het mooie is dus dat je de oneplus one 2e hands voor een mooie prijs van 150 zou kunnen halen, wat dus een pluspunt is tov redmi note 3.

In termen van pure specs scoort de oneplus one namelijk nog steeds beter:
Qualcomm MSM8974AC Snapdragon 801
CPU Quad-core 2.5 GHz Krait 400

VS

Mediatek MT6795 Helio X10
CPU Octa-core 2.0 GHz Cortex-A53

en alles specs:

http://www.gsmarena.com/c...Phone1=6327&idPhone2=7769

tenminste, naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
smashmaster schreef op zondag 20 december 2015 @ 10:39:
[...]

De specs heb ik natuurlijk allang naast elkaar gezet. Maar betere specs wil niet altijd zeggen dat de telefoon ook daadwerkelijk beter is, vooral als het om andere chipsets gaat. Het ligt ook aan de software/skin die op zo'n telefoon zit. En vergelijkingsmateriaal is niet erg voor handen.

En qua geld ben ik het liefst max 200-300 kwijt. Alleen het mooie is dus dat je de oneplus one 2e hands voor een mooie prijs van 150 zou kunnen halen, wat dus een pluspunt is tov redmi note 3.

In termen van pure specs scoort de oneplus one namelijk nog steeds beter:
Qualcomm MSM8974AC Snapdragon 801
CPU Quad-core 2.5 GHz Krait 400

VS

Mediatek MT6795 Helio X10
CPU Octa-core 2.0 GHz Cortex-A53

en alles specs:

http://www.gsmarena.com/c...Phone1=6327&idPhone2=7769

tenminste, naar mijn idee.
De OP2 heeft een snapdragon 810 ipv 801. In principe vergelijk je wel een budget Phone met een meer high end Phone.
De accuduur van de Note 2 was ook niet denderend, ik weet niet of dat met de 4000mah accu van de Note 3 opgelost is.
Bij beide heb je wel de garantie van veel support. Qua roms zit je misschien bij de OP2 iets beter. Je zou verder werken video's moeten kijken van miui en oxygen os en kijken wat je beter ligt.

Vergeet ook niet dat de OP2 wel 800mhz 4G heeft, de xiaomi niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashmaster
John Rambo schreef op zondag 20 december 2015 @ 11:34:
[...]

De OP2 heeft een snapdragon 810 ipv 801. In principe vergelijk je wel een budget Phone met een meer high end Phone.
De accuduur van de Note 2 was ook niet denderend, ik weet niet of dat met de 4000mah accu van de Note 3 opgelost is.
Bij beide heb je wel de garantie van veel support. Qua roms zit je misschien bij de OP2 iets beter. Je zou verder werken video's moeten kijken van miui en oxygen os en kijken wat je beter ligt.

Vergeet ook niet dat de OP2 wel 800mhz 4G heeft, de xiaomi niet.
Bedankt voor je advies.

Maar misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest.

Het gaat mij iig vooral om de vergelijking redmi note 3 vs oneplus one.
Verder denk ik dat miu en oxygen (of cyanogen op oneplus one dus) beide prima zijn voor mij.
Ik vraag me meer of er qua performance, hiccups, vertragingen e.d. bij beide goed zit, of de 1 echt beter is dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
smashmaster schreef op zondag 20 december 2015 @ 12:09:
[...]

Bedankt voor je advies.

Verder denk ik dat miu en oxygen (of cyanogen op oneplus one dus) beide prima zijn voor mij.
Ik vraag me meer of er qua performance, hiccups, vertragingen e.d. bij beide goed zit, of de 1 echt beter is dan de ander.
Voor de OPO geld hetzelfde voor wat betreft 4G. Ik zou even nagaan wat het accu verbruik van de Note 3 is. De 801 is wel een goede soc die qua accuduur ook goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Kun je wellicht beter de OnePlus X nemen, die heeft wel volledig 4g en ook een 801.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Of een Huawei P8 met cashback (als die nog loopt). Kan je hier kopen met garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashmaster
John Rambo schreef op zondag 20 december 2015 @ 12:47:
[...]

Voor de OPO geld hetzelfde voor wat betreft 4G. Ik zou even nagaan wat het accu verbruik van de Note 3 is. De 801 is wel een goede soc die qua accuduur ook goed zit.
4G heb ik trwns niet en ben ook niet van plan het te nemen voorlopig.
One plus X is een mooi ding, amar ik wil minimaal 5.5 inch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIchiel_C
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-10 18:09
subwaysurfer schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 12:41:
Gisteren de Kingzone K2 binnengekregen. Erg mooi toestel moet ik zeggen. Het is een 5 inch maar hij is mooi smal en ligt erg lekker in de hand. De bekende MTK6753 octacore en 3 GB.
Eerste indrukken:
  • de afwerking is uitstekend
  • de vingerafdrukscanner werkt prima, tot nu toe feilloos
  • wifi bereik is niet bijzonder maar wel voldoende
  • het scherm oogt mooi
  • foto's bij daglicht zien er mooi uit en worden lekker vlot gemaakt. Bij gebruik van de flitser is het allemaal wat trager en soms duurt het scherpstellen wel lang
  • er zit een extra kopje op de zijkant, voor het maken van foto's
Er zit een EU oplader bij die met ongeveer 1A laadt. Verder een screenprotector en een dun siliconenhoesje voor om het toestel, wat de achterkant en zijkant beschermt. Er zit ook nog een koptelefoontje bij.
Voor de €165 die ik ervoor betaald heb, heeft het toestel echt een wow factor qua uiterlijk. De glazen achterkant met het patroontje eronder ziet er top uit. Het lijkt natuurlijk erg op een iPhone maar dat is geen bezwaar wat mij betreft.
Tijd voor een volledige review heb ik niet, maar als iemand nog vragen heeft hoor ik het graag.
Ik heb wel een vraagje: Kunnen de twee sims samen met een SD-kaart gebruikt worden (zoals met de Bluboo Xtouch het geval is), of moet er een keuze gemaakt worden tussen een tweede sim en de SD-kaart. Verder ben ik natuurlijk gewoon benieuwd of je ruim een week later nog gekke dingen bent tegengekomen. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:13
Doogee brengt begin 2016 een deca core (10 core) smartphone met een dikte van 7 mm. Aan boord zit een Helio X20 (MT6797), 3GB RAM, 5,7" display met 2K resolutie, een Sony IMX230 21MP camera en Android 6.0. Al dit moois voor $169,99. Knap want een Lumia 950 XL met soortgelijke specs kost 700 Euro.

Afbeeldingslocatie: http://www.doogeemobile.com/media/catalog/product/cache/1/image/650x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/d/o/doogee_f7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dat wordt dus een 2000mah batterij, crappy software en uit elkaar vallende behuizing. :+

Nee serieus, dat is wel iets te veel van het goede.
Maar als Doogee het kan zullen de andere MediaTek'kers ook wel volgen met iets soortgelijks.

En dat hele 2K is wel overdreven. Full-HD is meer dan prima, 2/4K is zelfs op displays waar dat wel toegevoegde waarde heeft als TV's niet eens mainstream, al zal dat wel komen door het grote formaat wat het (nog) niet mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Chocoball schreef op zondag 20 december 2015 @ 23:54:
Doogee brengt begin 2016 een deca core (10 core) smartphone met een dikte van 7 mm. Aan boord zit een Helio X20 (MT6797), 3GB RAM, 5,7" display met 2K resolutie, een Sony IMX230 21MP camera en Android 6.0. Al dit moois voor $169,99. Knap want een Lumia 950 XL met soortgelijke specs kost 700 Euro.

[afbeelding]
Eerst maar eens zien en dan geloven. Ik kan me haast niet voorstellen dat dit gaat lukken.

Bovendien zal die 7mm wel het randje van de behuizing zijn, vaak nemen ze niet de dikte in het midden van de phone. Met die camera er bij zal het wel oplopen naar bijna het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
John Rambo schreef op maandag 21 december 2015 @ 07:43:
[...]

Eerst maar eens zien en dan geloven. Ik kan me haast niet voorstellen dat dit gaat lukken.

Bovendien zal die 7mm wel het randje van de behuizing zijn, vaak nemen ze niet de dikte in het midden van de phone. Met die camera er bij zal het wel oplopen naar bijna het dubbele.
In de foto zie je de "bult"van de camera dus daar zal deze inderdaad geen 7 mm zijn ;) Met Doogee is het altijd afwachten want vergelijkbare specs zitten ook op de Lumia 950 XL en die heeft een prijiskaartje van 700 Euro. Daarnaast is het maar de vraag of deze Mediatek smartphone weer een hogere versie van Android gaat zien dan 6.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Chocoball schreef op maandag 21 december 2015 @ 07:54:
[...]

In de foto zie je de "bult"van de camera dus daar zal deze inderdaad geen 7 mm zijn ;) Met Doogee is het altijd afwachten want vergelijkbare specs zitten ook op de Lumia 950 XL en die heeft een prijiskaartje van 700 Euro. Daarnaast is het maar de vraag of deze Mediatek smartphone weer een hogere versie van Android gaat zien dan 6.0.
Ik heb het even opgezocht, wel interessant nieuws op zich, maar ik zie dat ze ook nog force touch er in willen stoppen. Alles bijelkaar imho teveel specs voor deze prijs. Ik denk dat er wat specs gaan sneuvelen of de prijs gaat flink omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet veel aan quality control doet kan je inderdaad meer leveren voor hetzelfde geld. Of je dat als consument wil is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonvk
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-01 13:34
jaxel70 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 19:04:
[...]

Gisteren viel mij het bovenstaande probleem ook op. Bij google camera geen last van, Volgens mij had ik hier in het begin geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

John Rambo schreef op maandag 21 december 2015 @ 07:43:
[...]

in de press mail staat idd "at the thinnest" ;)

"Andrews 6.0," Ben wel benieuwd naar dat nieuwe OS. :o
volgens de mail moet hij ook een graphene battery krijgen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ook daarom houd ik van vierkante, platte telefoons. Geen gedoe met bollingen die niet in de dikte meegeteld worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Chocoball schreef op maandag 21 december 2015 @ 07:54:
[...]

Vergelijkbare specs... :/
Je weet nu al dat er een kut camera in zit i.t.t. de Lumia en dat de batterij net het einde van de ochtend haalt en dat de software vervelende bugs heeft die niet opgelost worden.
De Lumia 950 lijkt me niet het toestel waarmee je dit zou moeten vergelijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

smashmaster schreef op zondag 20 december 2015 @ 12:09:
[...]

Bedankt voor je advies.

De review op Tweakers geeft denk ik wel een goed beeld over de One Plus X.
Reviews voer de Redmi 2 Prime, geven denk ik wel een goed beeld over wat je kunt verwachten van de Redmi Note 3.
Om een tool te testen, heb ik wat benchmarks in een grafiek gegooid, wellicht kun je daar goed zien wat het verschil is tussen een Helio X 10 en Snapdragon 801 op 2,5GHz.
https://infogr.am/benchmarks-940715

In mijn Note 2 review kun je evt. ook de benchmarks van de Sony Xperia Z3c nemen i.c.m. Android 5.0, dan weet je wat je qua performance maximaal kunt verwachten.
(Het 720p scherm kan namelijk betere benchmark resultaten geven, dan een telefoon met een 1080p scherm)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:52
MIchiel_C schreef op zondag 20 december 2015 @ 23:07:
[...]

Ik heb wel een vraagje: Kunnen de twee sims samen met een SD-kaart gebruikt worden (zoals met de Bluboo Xtouch het geval is), of moet er een keuze gemaakt worden tussen een tweede sim en de SD-kaart. Verder ben ik natuurlijk gewoon benieuwd of je ruim een week later nog gekke dingen bent tegengekomen. Alvast bedankt!
Op papier moeten de 2 sims, en een SD kaartje gebruikt kunnen worden. Ik heb echter geen nano sim om te testen, ik heb er 1 micro sim en een SD kaartje in.
Verder nog geen nieuwe gekke dingen gezien, maar ik hoop vurig dat er nog een update komt die de batterijduur verbetert, en de GPS precisie. En de camera zou nog wel wat vlotter mogen scherpstellen.

Het lastige is, is dat er wel een forum is (forum.kingzone.cc) maar dat er niet mee te werken is. De site is ongelofelijk traag en ik krijg nogal eens een timeout. Het is me inmiddels wel gelukt een account aan te maken, maar ik kan niks posten. Als ik dan op de link klik waar uitgelegd zou moeten zijn waarom ik niet kan posten, krijg ik steevast een timeout.
Dit zorgt er ongetwijfeld voor dat degenen met een K2 toestel hun klacht niet kwijtkunnen op het forum, en daar baal ik van. Bij voldoende feedback zouden ze misschien wat meer prio aan een update geven. Het toestel is het waard! Het blijft een mooi ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
subwaysurfer schreef op maandag 21 december 2015 @ 12:26:
[...]

Op papier moeten de 2 sims, en een SD kaartje gebruikt kunnen worden. Ik heb echter geen nano sim om te testen, ik heb er 1 micro sim en een SD kaartje in.
Verder nog geen nieuwe gekke dingen gezien, maar ik hoop vurig dat er nog een update komt die de batterijduur verbetert, en de GPS precisie. En de camera zou nog wel wat vlotter mogen scherpstellen.

Het lastige is, is dat er wel een forum is (forum.kingzone.cc) maar dat er niet mee te werken is. De site is ongelofelijk traag en ik krijg nogal eens een timeout. Het is me inmiddels wel gelukt een account aan te maken, maar ik kan niks posten. Als ik dan op de link klik waar uitgelegd zou moeten zijn waarom ik niet kan posten, krijg ik steevast een timeout.
Dit zorgt er ongetwijfeld voor dat degenen met een K2 toestel hun klacht niet kwijtkunnen op het forum, en daar baal ik van. Bij voldoende feedback zouden ze misschien wat meer prio aan een update geven. Het toestel is het waard! Het blijft een mooi ding.
Als ik de tray bekijk lijkt 3 kaartjes erin wat teveel van het goede...

Afbeeldingslocatie: http://des.gearbest.com/uploads/2015/201510/heditor/201510201410384648.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
Momus schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:10:

Je weet nu al dat er een kut camera in zit i.t.t. de Lumia en dat de batterij net het einde van de ochtend haalt en dat de software vervelende bugs heeft die niet opgelost wordt
_O- :Y
Heb er niets meer aan toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:52
Momus schreef op maandag 21 december 2015 @ 12:45:
[...]

[afbeelding]
De tekst klopt niet. Het is 1x micro, 1x nano en SD kaart. Volgens de handleiding bij de telefoon (op papier) moet het kunnen en het lijkt ook te passen hoor, al is het klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Mijn Ulefone laad met een andere lader heel langzaam. Sochtends nog maar 50 %. Is dat een probleem voor de batterij?
Geld dat ook voor auto laders? Ulefone verkoopt geen autoladers, zijn andere laders dan geen probleem?

Kan er verschil in het ontvangen van wifi zijn tussen verschillende merken? Maw, zijn er merken die wifi signaal slecht oppakken?

[ Voor 4% gewijzigd door Gerard4 op 21-12-2015 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3meter
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 11:57
[quote]Momus schreef op maandag 21 december 2015 @ 12:45:
[...]

Nee hoor, werkt prima met 2 simmetjes en sd-kaart. Je moet alleen de nano-sim en sdkaart tussen je vingers vasthouden bij het inzetten wat ze zitten onder elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:54
Ik ben nu bezig om mijn Ecoo e04 zo in te stellen dat de batterij langer mee gaat.
De tutorial staat hier http://forum.xda-develope...?p=61763922&postcount=850

Een paar dingen lukt me niet. Zo heb ik LSpeed gedownload, uitgepakt naar de systeem partitie en probeer ik via terminal emulator LS (in hoofdletters, is LSpeed) te draaien. Krijg ik een foutmelding tmp-mksh : LS : not found.
Maar als ik gewoon ls (linux commando, kleine letters) intyp , zie ik wel degelijk dat LS er staat.
Ik snap er helemaal geen hout van en zoek me suf op het internet om het op te lossen. Heb ook Busybox geinstalleerd.
In dezelfde directory staat ook fstrim. Als ik die aanroep, zie ik wel iets. Namelijk Busybox en fstrim.
Heb uiteraard root. Iemand een idee?

En Amplify moet ik ook nog installeren maar die vereist de installatie van XPosed Framework. Zag al een versie voor Android 5.x maar ik ben er huiverig mee.

Vind die Apex Launcher wel heel fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Je moet een script bestand downloaden, hernoemen naar LS en in system/bin plaatsen.
Maar dat zou ik lekker laten zitten, zoveel verschil gaat dat echt niet maken hoor.

Greenify en Xposed + amplify werken wel.
Een makkelijkere optie voor Amplify, dat nogal lastig om in te stellen is, is Powernap.
Ook xposed nodig, maar die installatie stelt weinig voor. Een je haalt er flink wat nieuwe mogelijkheden mee binnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
dutchgio schreef op maandag 21 december 2015 @ 22:31:
Je moet een script bestand downloaden, hernoemen naar LS en in system/bin plaatsen.
Maar dat zou ik lekker laten zitten, zoveel verschil gaat dat echt niet maken hoor.

Greenify en Xposed + amplify werken wel.
Een makkelijkere optie voor Amplify, dat nogal lastig om in te stellen is, is Powernap.
Ook xposed nodig, maar die installatie stelt weinig voor. Een je haalt er flink wat nieuwe mogelijkheden mee binnen. ;)
Dus LSpeed helpt niet zoveel dus?
Ben nog wel benieuwd welk script ik dan nodig heb

XPosed zal ik nog wel proberen dan.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat erover na te denken om de Xiaomi Redmi Note 3 te kopen, maar heb hier toch nog 2 vragen over:
1. De telefoon ondersteunt de volgende netwerkbanden:
2G GSM: 900/1800/1900MHz;
3G WCDMA: 850/900/1900/2100MHz
4G FDD-LTE: 1800/2100/2600MHz, TDD-LTE (B38/B39/B40/B41: 2555-2655MHz)
Ik heb begrepen dat T-Mobile nu ook is begonnen met het uitrollen van 4g over een frequentie van 900 mhz. Kan deze telefoon daar ook gebruik van maken? Ik zie namelijk dat deze frequentie wel wordt ondersteund, maar hij staat enkel bij 3G genoemd.
2. Weten jullie een site waar je een Chinees toestel met garantie kan kopen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:55
Gerard4 schreef op maandag 21 december 2015 @ 16:57:
Mijn Ulefone laad met een andere lader heel langzaam. Sochtends nog maar 50 %. Is dat een probleem voor de batterij?
Geld dat ook voor auto laders? Ulefone verkoopt geen autoladers, zijn andere laders dan geen probleem?

Kan er verschil in het ontvangen van wifi zijn tussen verschillende merken? Maw, zijn er merken die wifi signaal slecht oppakken?
Het merk lader maakt niet uit (hooguit dat bepaalde goedkope merken kwalitatief niet zo goed zijn...). Het gaat om het vermogen (0.5A, 1A, 2A, etc).
Per telefoon verschilt het vervolgens weer hoeveel hij maximaal naar binnen kan slurpen, teveel is tegenwoordig niet echt meer een risico, zolang je gewoon een 1A of 2A lader gebruikt.

Meestal is een autolader (via de sigaretten aansteker) trouwens vrij zwak in verhouding tot een normale lader in het stopcontact.

Er kan zeker een heel groot verschil zijn in kwaliteit van de wifi adapter in een telefoon. Los nog van de ondersteuning voor WiFi N, of WiFi AC (2.4ghz of 5ghz) kan ook de adapter van prutkwaliteit zijn.

Daarom is het juist bij budgetmerken (zoals ulefone) belangrijk om een paar goede reviews te vinden (ipv reclame praatjes op youtube) om te kijken of ze toevallig deze keer wel bij een goede OEM een telefoontje in elkaar hebben laten draaien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:01:
Ik zat erover na te denken om de Xiaomi Redmi Note 3 te kopen, maar heb hier toch nog 2 vragen over:
1. De telefoon ondersteunt de volgende netwerkbanden:
2G GSM: 900/1800/1900MHz;
3G WCDMA: 850/900/1900/2100MHz
4G FDD-LTE: 1800/2100/2600MHz, TDD-LTE (B38/B39/B40/B41: 2555-2655MHz)
Ik heb begrepen dat T-Mobile nu ook is begonnen met het uitrollen van 4g over een frequentie van 900 mhz. Kan deze telefoon daar ook gebruik van maken? Ik zie namelijk dat deze frequentie wel wordt ondersteund, maar hij staat enkel bij 3G genoemd.
2. Weten jullie een site waar je een Chinees toestel met garantie kan kopen?

Alvast bedankt!
1. Nee, TMobile zit geloof ik wel op 1800mhz, dus daar kan je wel gebruikt van maken.
2. Garantie krijg je eigenlijk niet. Als je je telefoon koopt bij een bekendere webwinkel doen ze vaak niet moeilijk over garantie. Als je telefoon stuk gaat of defect geleverd wordt kan je hem vaak retourneren en krijg je zo een nieuwe. Je betaald dan wel 25 euro verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 02-10 00:08
subwaysurfer schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 12:41:
Gisteren de Kingzone K2 binnengekregen. Erg mooi toestel moet ik zeggen. Het is een 5 inch maar hij is mooi smal en ligt erg lekker in de hand. De bekende MTK6753 octacore en 3 GB.
Eerste indrukken:
  • de afwerking is uitstekend
  • de vingerafdrukscanner werkt prima, tot nu toe feilloos
  • wifi bereik is niet bijzonder maar wel voldoende
  • het scherm oogt mooi
  • foto's bij daglicht zien er mooi uit en worden lekker vlot gemaakt. Bij gebruik van de flitser is het allemaal wat trager en soms duurt het scherpstellen wel lang
  • er zit een extra kopje op de zijkant, voor het maken van foto's
Er zit een EU oplader bij die met ongeveer 1A laadt. Verder een screenprotector en een dun siliconenhoesje voor om het toestel, wat de achterkant en zijkant beschermt. Er zit ook nog een koptelefoontje bij.
Voor de €165 die ik ervoor betaald heb, heeft het toestel echt een wow factor qua uiterlijk. De glazen achterkant met het patroontje eronder ziet er top uit. Het lijkt natuurlijk erg op een iPhone maar dat is geen bezwaar wat mij betreft.
Tijd voor een volledige review heb ik niet, maar als iemand nog vragen heeft hoor ik het graag.
Zo op de foto's idd erg mooi en nauwelijks iphone of Samsung elementen. Altijd bijzonder bij een Chinese telefoon. Lijkt me echt een topper zeker als je dualsim wil, maar ik zie nergens NFC staan :-( erg jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Jazco2nd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:15:
[...]

Zo op de foto's idd erg mooi en nauwelijks iphone of Samsung elementen. Altijd bijzonder bij een Chinese telefoon. Lijkt me echt een topper zeker als je dualsim wil, maar ik zie nergens NFC staan :-( erg jammer!
Inderdaad. Ik wil nog wel een betaalbaar nfc-toestel erbij om de ING-app te testen. En dan liefst één die er wat gelikt uitziet en verder niet al te slecht is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 02-10 00:08
Ik heb zelf een HTC One M7 en NFC gebruik ik voor allerlei dingen (auto instappen/uitstappen, BT aan, Wifi uit etc en voor het naar bed gaan). ING Betalen werkt ook prima alleen is me vaak niet duidelijk welke pin machien het wel/niet ondersteund.

Maar Chinese modellen lijken niks van NFC te moeten. Zelfs de komende Sharp modellen (Sharp Aquos Compact) heeft het niet. Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Sharp is dan ook Japans dacht ik. ;)

Nog geen NFC gehad, dus mis het ook niet echt.
ING loopt wel voor op het geboed van betalingen. Rabo past het op een andere manier toe, waardoor dat waarschijnlijk nooit bij Chinaphones zal gaan werken. Dan heb je ook al minder snel NFC nodig.

Wifi/Bluetooth is ook wel via Tasker te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
Gebruik die ING app al een half jaar ofzo met NFC op mijn Jiayu S3
Is ook een van de weinige toestellen die wel 4G 800 mhz heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door ASW1 op 22-12-2015 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Smobbo schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:11:
[...]

Het merk lader maakt niet uit (hooguit dat bepaalde goedkope merken kwalitatief niet zo goed zijn...). Het gaat om het vermogen (0.5A, 1A, 2A, etc).
Per telefoon verschilt het vervolgens weer hoeveel hij maximaal naar binnen kan slurpen, teveel is tegenwoordig niet echt meer een risico, zolang je gewoon een 1A of 2A lader gebruikt.

Meestal is een autolader (via de sigaretten aansteker) trouwens vrij zwak in verhouding tot een normale lader in het stopcontact.

Er kan zeker een heel groot verschil zijn in kwaliteit van de wifi adapter in een telefoon. Los nog van de ondersteuning voor WiFi N, of WiFi AC (2.4ghz of 5ghz) kan ook de adapter van prutkwaliteit zijn.

Daarom is het juist bij budgetmerken (zoals ulefone) belangrijk om een paar goede reviews te vinden (ipv reclame praatjes op youtube) om te kijken of ze toevallig deze keer wel bij een goede OEM een telefoontje in elkaar hebben laten draaien :+
Oke.

De Wifi is uitstekend, heb me paar uurtjes in routerinstellingen verdiept, wifi loopt stukken beter. Zelfs boven haast hetzelfde bereik als beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-08 15:58
bloasfist schreef op woensdag 16 december 2015 @ 22:44:
[...]

Of deze; http://www.gizchina.com/2...omi-m4c-mi2s-replacement/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik vind dat Amplify installeren best bagger op mijn Ecoo.
Het heeft XPosed framework nodig.
De standaard XPosed installer zegt dat het framework nog niet de arm64 v8a architectuur van mijn Ecoo ondersteunt.

Ok, ik zoeken naar een XPosed versie die wel werkt op mijn foon. Heb ik een versie die blijkt voor Android 5.0 te zijn. Blij, ik heb Android 5.0. Gooi ik op mijn sd kaart, reboot in recovery. Selecteer het zip bestand, zegt ie: installation aborted.

Wrs omdat ik nog geen custom recovery heb geflasht. Dus ik zoeken naar een geschikte rom. Kom van alles tegen op needroms maar welke is ok?
En dan weer het gezeur uiteraard van usb drivers onder Windows 7 installeren etc etc. Daar heb ik weken geleden ook mee zitten klooien en kreeg het toen nog niet voor elkaar. Dat had weer te maken met Windows die steeds een verkeerde driver pakt.... En ga zo maar door

Aaaaargggh, dat allemaal om alleen Amplify te kunnen draaien? Pfffff nee hier word ik niet vrolijk van. Wat een geouwehoer. Ik word hier flink gefrustreerd van.

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 22-12-2015 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Die is al lang uit en geen 4.7" maar 5 inch.

@hierboven
Nogmaals, Amplify is niet zo nodig.
Xposed wel.
Maar dus eerst custom recovery erop zetten, als die er al is.
Dan kun je daarna xposed installeren.
Maar je kunt het ook gewoon zo laten, scheelt een hoop werk....

[ Voor 32% gewijzigd door dutchgio op 22-12-2015 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Nou ja wil langer met mijn batterij doen. Vandaar de moeite om Amplify te installeren.

Zou zo niet weten wat überhaupt een betrouwbare rom is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:48
Dat is het nadeel van een chinaphone ;)

Hoeveel verschil denk je dat die apps überhaupt gaan maken trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:06:
[...]

Die is al lang uit en geen 4.7" maar 5 inch.

@hierboven
Nogmaals, Amplify is niet zo nodig.
Xposed wel.
Maar dus eerst custom recovery erop zetten, als die er al is.
Dan kun je daarna xposed installeren.
Maar je kunt het ook gewoon zo laten, scheelt een hoop werk....
Ik las er ook overheen, maar is toch echt nieuw model M4c ipv Mi4c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:49:
[...]

Ik las er ook overheen, maar is toch echt nieuw model M4c ipv Mi4c.
Oh, zie het nu, my bad.
Als je nu de eerste comments leest lijkt het echter verkeerd vertaald te zijn.

Het gaat meer om een lokale actie om je oude Mi2s in te leveren voor korting op een Mi4C of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Iemand al de Oukitel K10000 gezien?

Reverse Charge, Flash charge, Specially designed UI, CM12.1(Preview version is available right now)
Specifications:
SoC: MT6735P
Memory: 2GB + 16GB
Display:5.5", IPS HD
Battery: 10000mAh, Li-Polymer battery
Cameras: 5.0+13.0 (interpolated)
Talk Time: 70Hours
Standby Time: 4G:33days 3G:55days 2G:77days
Languages: 52 languages
Sensors: G-Sensor, Proximity Sensor, Light Sensor, E-Compass

Op zich geen denderende specs maar een 10000mAh accu :P en CM12.1 zijn best interessant.

http://www.oukitel.cc/christmas/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Is het mogelijk en interessant genoeg om een mediatek octacore te underclocken ivm batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Hij draait op 1Ghz, weinig underclocken aan en je hebt een batterij van 10.000 mah. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
dutchgio schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:22:
Hij draait op 1Ghz, weinig underclocken aan en je hebt een batterij van 10.000 mah. :)
Sorry voor de onduidelijkheid, vroeg het nav mijn mediatek 6752 processor.
Ik had de Untutu app gedownload, volgens mij kan je daar alleen maar mee underclocken. Het vereiste wel een rootapp. Of dat verstandig is bij een nieuwe telefoon weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Gerard4 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:26:
[...]

Sorry voor de onduidelijkheid, vroeg het nav mijn mediatek 6752 processor.
Ik had de Untutu app gedownload, volgens mij kan je daar alleen maar mee underclocken. Het vereiste wel een rootapp. Of dat verstandig is bij een nieuwe telefoon weet ik nog niet.
grappig, ik heb hetzelfde gedaan.
Ik heb dus die ecoo e04 met mtk 6752. Octa core 1.7 ghz.

Ik heb mijn cpu wel underclocked.
Door stap 1 van deze tutorial uit te voeren :http://forum.xda-develope...?p=61763922&postcount=850

Amplify schijnt ook aardig te helpen. En...helderheid van het scherm naar beneden gooien. Mijn scherm is zo helder dat ik die helderheid slider zowat nu op 0 heb staan, nog prima te zien

Edit: heb hem geroot met iRoot, werkte verbazingwekkend goed
http://www.iroot.com/

Edit2: uitleg van de cpu scaling opties:
http://androidforums.com/...ulers-explanation.642199/

[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 23-12-2015 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Je bent nu allerlei kunstgrepen aan het uitvoeren om straks marginaal resultaat te boeken omdat de software gewoon ruk in elkaar steekt.
Ik had het lekker gelaten en voor iets gegaan dat zich al wat meer bewezen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Harribo schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:57:
[...]

grappig, ik heb hetzelfde gedaan.
Ik heb dus die ecoo e04 met mtk 6752. Octa core 1.7 ghz.

Ik heb mijn cpu wel underclocked.
Door stap 1 van deze tutorial uit te voeren :http://forum.xda-develope...?p=61763922&postcount=850

Amplify schijnt ook aardig te helpen. En...helderheid van het scherm naar beneden gooien. Mijn scherm is zo helder dat ik die helderheid slider zowat nu op 0 heb staan, nog prima te zien

Edit: heb hem geroot met iRoot, werkte verbazingwekkend goed
http://www.iroot.com/

Edit2: uitleg van de cpu scaling opties:
http://androidforums.com/...ulers-explanation.642199/
Top, ga ik opslaan. Ik wacht er wel mee, want na het rooten schijnen updates niet meer te werken. In dat geval wacht ik eerst tot er marsmallow opstaat, mocht die mogelijkheid er komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
Momus schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:16:
Je bent nu allerlei kunstgrepen aan het uitvoeren om straks marginaal resultaat te boeken omdat de software gewoon ruk in elkaar steekt.
Ik had het lekker gelaten en voor iets gegaan dat zich al wat meer bewezen heeft.
Ach ja, iedereen z'n hobby.
Sommigen zijn daar dagenlang mee bezig omdat ze het leuk vinden.
Dat het weinig zin heeft ben ik het wel mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
ASW1 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:06:
[...]

Ach ja, iedereen z'n hobby.
Sommigen zijn daar dagenlang mee bezig omdat ze het leuk vinden.
Dat het weinig zin heeft ben ik het wel mee eens.
Nou de helderheid en cpu naar beneden schroeven lijken mij wel nuttig. De rest weet ik niet. Mediatek cpu schijnen wel wat meer batterij te vreten
Gerard4 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:24:
[...]

Top, ga ik opslaan. Ik wacht er wel mee, want na het rooten schijnen updates niet meer te werken. In dat geval wacht ik eerst tot er marsmallow opstaat, mocht die mogelijkheid er komen.
Welke updates praat je dan over?

Afgezien van de batterijduur, ben ik heel blij met deze ecoo e04.

[ Voor 40% gewijzigd door Harribo op 23-12-2015 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Gerard4 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:24:
[...]

Mediatek he, dus ga er maar niet vanuit. Sowieso niet OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Mediatek he, dus ga er maar niet vanuit. Sowieso niet OTA.
Ik heb recent dit antwoord van Ulefone gekregen;
MTK has annouced to release mashmallow kernel code for existing chipset next year, and if they fulfill their promise, We'll upgrade our recently-released models to 6.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Gerard4 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:35:
[...]

Ik heb recent dit antwoord van Ulefone gekregen;

[...]
Heb er een hard hoofd in ;) MTK en hun releases naah niks voor mij.
Qualcomm tig keer beter.

Staat zelfs als ze aan hun belofte houden, hoe groot is de kans dat ze dat doen.
Wil je OTA dan is een Qualcomm veel beter en heb je zeker meer zekerheid voor dat.
Vrijwel alle laatste Qualcomm socs bieden OTA aan.

[ Voor 5% gewijzigd door theduke1989 op 23-12-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Momus schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:16:
Dat is iets dat tweakers doen hè. Ik weet nog dat ik in 2000 m'n Pentium 2 van 333MHz zat te overclocken i.p.v. gewoon een snellere te kopen. Moest het ding zwaar koelen en de helft van de tijd crashte hij toch nog, maar leuk was het zeker.
Oftewel: laten we een beetje in de stijl van het forum blijven. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Hyp Hyper op 23-12-2015 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Hyp Hyper schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:04:
[...]

Dat is iets dat tweakers doen hè. Ik weet nog dat ik in 2000 m'n Pentium 2 van 333MHz zat te overclocken i.p.v. gewoon een snellere te kopen. Moest het ding zwaar koelen en de helft van de tijd crashte hij toch nog, maar leuk was het zeker.
Oftewel: laten we een beetje in de stijl van het forum blijven. :)
Gezien zijn berichten, heb ik niet het idee dat we met een tweaker van doen hebben. Vandaar mijn opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Welke updates praat je dan over?
Weet ik niet, zowel update als upgrade wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Kenzi schreef op woensdag 23 december 2015 @ 07:59:
Iemand al de Oukitel K10000 gezien?

Reverse Charge, Flash charge, Specially designed UI, CM12.1(Preview version is available right now)
Specifications:
SoC: MT6735P
Memory: 2GB + 16GB
Display:5.5", IPS HD
Battery: 10000mAh, Li-Polymer battery
Cameras: 5.0+13.0 (interpolated)
Talk Time: 70Hours
Standby Time: 4G:33days 3G:55days 2G:77days
Languages: 52 languages
Sensors: G-Sensor, Proximity Sensor, Light Sensor, E-Compass

Op zich geen denderende specs maar een 10000mAh accu :P en CM12.1 zijn best interessant.

http://www.oukitel.cc/christmas/index.html
Deze SOC zit ook in de HomTom HT6 (6250mAh) en staat ergens onderaan bij de SOC benchmarks maar staat bovenaan bij de batterij benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Gerard4 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:45:
[...]

Weet ik niet, zowel update als upgrade wellicht.
Nergens last van eigenlijk.

Vergeten te melden : die iRoot methode installeert wel KingRoot in eerste instantie als su app.

Diehard tweaker ben ik inderdaad niet, op een gegeven moment moet datgene wat ik aan het uitzoeken ben wel werken. Eeuwig graven is niet mijn hobby

[ Voor 20% gewijzigd door Harribo op 23-12-2015 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Momus schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:11:
[...]

Gezien zijn berichten, heb ik niet het idee dat we met een tweaker van doen hebben. Vandaar mijn opmerking.
Jammer dat je telkens zo negatief bent. Ik zie namelijk wel iemand die zaken probeert aan te passen. Dat klinkt voor mij beter dan 'dat lukt toch niet' en 'had je maar' etc.

Proberen: d:)b
Opgeven: :N
Uitdaging: *O*

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Even een korte tip aan alle Oukitel U10 eigenaren: NIET UPDATEN.. Sinds 19-12 wordt er een update uitgerold die het toestel elke keer ( om de 2-3) min. laat rebooten. Mijne een hard reset gegeven en .... niks meer.. onbruikbaar.....

• dutchgio
Downgraden naar de eerdere versie geen optie?
Dat moet toch kunnen lijkt me, desnoods een custom rom erop.

• MrMorePhun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 14:37
ThatsHollywood schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:08:
Even een korte tip aan alle Oukitel U10 eigenaren: NIET UPDATEN.. Sinds 19-12 wordt er een update uitgerold die het toestel elke keer ( om de 2-3) min. laat rebooten. Mijne een hard reset gegeven en .... niks meer.. onbruikbaar.....
Helaas gisteren binnengetrokken zonder forum na te lezen en tis van jan.....
Reboots om de 2 a 3 minuten, ergerlijk tot en met !!!!
Kan niet naar vorige rerollen gezien ik de previous update niet staan heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-10 23:01

raq

ThatsHollywood schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:08:
Ja, damn, hier ook gebeurd. Hij stopt met rebooten als hij in airplane mode wordt gezet.zodra je WiFi of je Sims aanzet gaat hij weer rebooten. Onbruikbaar nu. Al verder iets over bekend?

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
raq schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 20:41:
[...]

Ja, damn, hier ook gebeurd. Hij stopt met rebooten als hij in airplane mode wordt gezet.zodra je WiFi of je Sims aanzet gaat hij weer rebooten. Onbruikbaar nu. Al verder iets over bekend?
Nee, wel op het xda forum een aantal gebruikers die het melden.. Het volgens mij echt wachten tot Oukitel er een update overheen gooit, en dat zou wel eens lang kunnen gaan duren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:06
Inmiddels staat mijn review van de m2 mini online. Erg tevreden mee zover.
productreview: Meizu M2 Wit review door FitTiv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMorePhun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 14:37
Ik heb de problemen met de oukitel u10 opgelost door em opnieuw te flashen met de sp flash tool.
Een reply op xda gaf me de oplossing:

Hello all, if your U10 has the problem of restarting, please read below:

Please back up your data then update the software again by connecting to computer.#oukitelu10

Just 4 steps: open tool, choose software, click download, connect phone, then just wait it to succeed.

Tool: "https://drive.google.com/folderview?id=0B6D0OUZbGRxydmdpblRlcFE0Nms&usp=sharing"

Software: "https://drive.google.com/file/d/0B6D0OUZbGRxyakNNLXRCOHd1cHc/view?usp=sharing"

Process(this process is just an example, it can be used in all OUKITEL phones updating): "https://drive.google.com/file/d/0B6D0OUZbGRxyS2N6U1drVWNEbFE/view?usp=sharing"

Zorg wel dat je de vcom usb preloader driver hebt geïnstalleerd.
Na reflash met de laatste firmware werkt ie terug normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
FitTiv schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 11:49:
Inmiddels staat mijn review van de m2 mini online. Erg tevreden mee zover.
productreview: Meizu M2 Wit review door FitTiv
Geen band 20 lijkt me ook een forse min..
Verder leuke telefoon.

Ik dub momenteel tussen de elephone ivory of de oukitel 4000

[ Voor 7% gewijzigd door Gerard4 op 27-12-2015 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin486741
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-10 18:55
Ik ben in de markt voor een LeTV One X 600 32 gb, maar kan werkelijk nergens terug vinden of ze die ooit naar Android 6.0 gaan brengen, durft iemand van jullie daar een uitspraak over te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Gerwin486741 schreef op zondag 27 december 2015 @ 18:53:
Ik ben in de markt voor een LeTV One X 600 32 gb, maar kan werkelijk nergens terug vinden of ze die ooit naar Android 6.0 gaan brengen, durft iemand van jullie daar een uitspraak over te doen?
Ik denk dat je 0 garantie daarop hebt. Zou kunnen maar misschien ook niet. Bovendien een mediatek chip wat de kans ook kleiner maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevaid
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-11-2023
Goedemorgen allemaal,
Ik heb wat zitten rondneuzen onder de verschillende chiphones, op zoek naar een nieuwe. Ik gebruik nu zo'n anderhalf jaar de Jiayu G4S, heerlijk ding voor de prijs maar hij is wat trager aan het worden. Apps lopen zo nu en dan vast, Wifi+gps is nooit denderend geweest, vandaar dat ik nu naar een nieuwe aan het kijken ben. Ik hou niet zo van grote telefoons (max 5"), heb nu een Oneplus X op het oog. Weet iemand of er binnenkort iets uitkomt waarop het wachten de moeite waard is? Budget van max 300, verder niet veel eisen. Ben weer op zoek naar nog een goeie bang-for-buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
chevaid schreef op maandag 28 december 2015 @ 08:24:
Goedemorgen allemaal,
Ik heb wat zitten rondneuzen onder de verschillende chiphones, op zoek naar een nieuwe. Ik gebruik nu zo'n anderhalf jaar de Jiayu G4S, heerlijk ding voor de prijs maar hij is wat trager aan het worden. Apps lopen zo nu en dan vast, Wifi+gps is nooit denderend geweest, vandaar dat ik nu naar een nieuwe aan het kijken ben. Ik hou niet zo van grote telefoons (max 5"), heb nu een Oneplus X op het oog. Weet iemand of er binnenkort iets uitkomt waarop het wachten de moeite waard is? Budget van max 300, verder niet veel eisen. Ben weer op zoek naar nog een goeie bang-for-buck.
Ik denk dat je dan met de X prima zit, ook qua 4G en garantie. Veel beter wordt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen allemaal,
Mischien even wachten op het CES (electronicabeurs in Las Vegas), half januari 16. Mogelijk worden daar nieuwe modellen aangekondigd.
Rudi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerwin486741 schreef op zondag 27 december 2015 @ 18:53:
Gezien daar een MediaTek-chipset in zit is het antwoord vrijwel zeker nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 11:57
Misschien de MI5 YouTube: REAL Xiaomi Mi5 (Ultra Short Clip) Hands-on Video/Design/Specifications Leaked on Weibo
Goedemorgen allemaal,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevaid
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-11-2023
Dank voor de reacties, denk dat ik het dan nog even een maandje uitzit. Hoorde een huisgenoot ook al over de Mi5, ben er wel benieuwd naar. Filmpje wat genoemd werd stond een richtprijs vaan 1999 yuan, plusminus 280 euro. Zou een leuk prijsje zijn als dat waar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
chevaid schreef op maandag 28 december 2015 @ 10:27:
Dank voor de reacties, denk dat ik het dan nog even een maandje uitzit. Hoorde een huisgenoot ook al over de Mi5, ben er wel benieuwd naar. Filmpje wat genoemd werd stond een richtprijs vaan 1999 yuan, plusminus 280 euro. Zou een leuk prijsje zijn als dat waar is
Ja, dat is de prijs voor China. Daarvoor kopen de resellers hem in. Reken dus maar op 100 Euro extra en dan laat je de eventuele importkosten nog buiten beschouwing.
Pagina: 1 ... 32 ... 79 Laatste

Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html