Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 22:30
Momus schreef op maandag 28 december 2015 @ 10:31:
[...]

Ja, dat is de prijs voor China. Daarvoor kopen de resellers hem in. Reken dus maar op 100 Euro extra en dan laat je de eventuele importkosten nog buiten beschouwing.
Precies, en dan gaat er nog een slagje winst overheen.. en reken er niet op dat je 'm kan krijgen in de eerst maand/maanden. Die dingen zijn hier zo populair dat het voor de meeste chinezen ook niet haalbaar is om er een te krijgen ;) Dan moet je echt hier een dag van te voren bij de winkel voor de deur gaan liggen (die overigens op een heel rare/onzichtbare locatie ligt :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:34
Ze spreken meer van onder de $400, dus dan betaal je hoogstwaarschijnlijk minimaal 350 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevaid
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-11-2023
Ja ik snap ook wel dat dat voor ons een droomprijs zou zijn, toch ben ik wel benieuwd wat het gaat worden en of ik daar dan wat meer voor neer wil leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:10
De Honor 7 kan je zowat elke 2 weken kopen voor 299€ via vmall.eu, past dus net binnen je budget en je hoeft je geen zorgen te maken over importkosten/garantie want hij komt gewoon uit Europa. Door Btekt net uitgeroepen als de beste mid-ranger van 2015. Heb 'm zelf nu een goede maand in gebruik en vind het een heerlijk toestel.

Edit: Vind hier net ook een filmpje van de Mi5 of dat wordt toch beweerd. Ziet er wel ok uit: YouTube: REAL Xiaomi Mi5 (Ultra Short Clip) Hands-on Video/Design/Specifications Leaked on Weibo. Alleen blijft het jammer dat Xiaomi niet alle Europese 4G frequenties ondersteunt.

[ Voor 30% gewijzigd door Largamelion op 28-12-2015 13:03 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevaid
Largamelion schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:32:
De Honor 7 kan je zowat elke 2 weken kopen voor 299€ via vmall.eu, past dus net binnen je budget en je hoeft je geen zorgen te maken over importkosten/garantie want hij komt gewoon uit Europa. Door Btekt net uitgeroepen als de beste mid-ranger van 2015. Heb 'm zelf nu een goede maand in gebruik en vind het een heerlijk toestel.

Edit: Vind hier net ook een filmpje van de Mi5 of dat wordt toch beweerd. Ziet er wel ok uit: YouTube: REAL Xiaomi Mi5 (Ultra Short Clip) Hands-on Video/Design/Specifications Leaked on Weibo. Alleen blijft het jammer dat Xiaomi niet alle Europese 4G frequenties ondersteunt.
Filmpje waar je het over hebt is een aantal posts geleden ook al geplaatst :P
Als ik de specs een beetje bekijk ben ik op papier technisch gezien beter uit met de Oneplus X toch? Paar benchmarks erbij gezocht en daar komt de snapdragon 801 toch telkens beter uit..

Edit: Verkeerde soc bekeken, 935 is idd beter, oeps 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forage
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd in de Oppo R7, maar de Europese versie draait, in tegenstelling tot de Taiwanese/Australische versie, op Android 4.1 i.p.v. 5.1. Oppo heeft laten weten dat een update er niet echt inzit omdat de R7s het zo goed doet.
...it is unlikely that the R7 will be getting an update soon since its counterpart R7s is thriving in the market
De R7s is mij echter te groot om nog praktisch te zijn.

Nu kan ik de Taiwanese/Australische versie bestellen, maar ik vraag mij af of deze goed in Nederland/Frankrijk zal functioneren.

Qua specificaties lijkt het mij goed te zullen gaan.
Hebben jullie hier toevallig al ervaring mee? Wat kan ik verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
Largamelion schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:32:

Heb de Honor 7 ook op het oog. Erg fijn toestel volgens mij. Wat zijn de dingen die je tegen vallen aan het toestel (als ze er zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
vingibson schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:13:
[...]

Heb de Honor 7 ook op het oog. Erg fijn toestel volgens mij. Wat zijn de dingen die je tegen vallen aan het toestel (als ze er zijn)?
Ik heb een review staan bij de Honor 7 hier op Tweakers, daar vind je al mijn bevindingen. Het enige wat me tegenvalt is de krasbestendigheid van het scherm, maar dat ligt vooral aan de flipcover. Eerst de standaard screenprotector beschadigd na 2 weken, die eraf gehaald en dan minuscule krasjes in het scherm zelf gezien. Nu een tempered glass erop hangen en ook die raakt beschadigd dus het ligt echt aan die flipcover van Honor, ik had echter gehoopt dat het scherm zelf hier wel zou tegenkunnen (zou Gorilla Glass 3 moeten zijn).

Voor de rest geweldig toestel waar ik eigenlijk niets negatiefs over kan zeggen. Trekt bij daglicht heel goede foto's, zowel met front als back camera. Buiten NFC is zowat alles aanwezig en de software draait lekker soepel, kleine 2 maand in gebruik en echt nog geen enkele hapering of vastloper gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:00
Elephone heeft weer een nieuw trucje bedacht om smartphones aan de man te brengen namelijk crowdfunding http://www.elephone.hk/P9000Event.Door $3 of $5 te doneren krijg je uiteindelijk $30 of $50 korting op de P9000 of P9000 Lite.

Gezien mijn eerdere ervaringen met de Elephone P7000 (die overigens geen Android 6.0 krijgt) begin ik niet weer gauw aan Elephone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Iets waar ze wel goed in zijn, marketing.
Ze maken die specs ook zo aantrekkelijk, als je een goedkoop toestel zoekt lijkt het heel wat maar dat valt dan flink tegen als je m eenmaal binnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Volgens gizchina komt er ook een versie van de xiaomi redmi Note 3 met een snapdragon 808! Misschien dan ook de juiste 4g banden?

http://www.gizchina.com/2...tted-with-snapdragon-808/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ga er maar niet van uit. Kijk maar naar de Mi4c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kasj schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:44:
Volgens gizchina komt er ook een versie van de xiaomi redmi Note 3 met een snapdragon 808! Misschien dan ook de juiste 4g banden?

Ik hoop toch niet dat ze die voor een fatsoenlijke prijs gaan verkopen. Dan moet ik wel weer een nieuwe telefoon kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-10 23:01

raq

MrMorePhun schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 14:54:
Ik heb de problemen met de oukitel u10 opgelost door em opnieuw te flashen met de sp flash tool.
Een reply op xda gaf me de oplossing:
Hello all, if your U10 has the problem of restarting, please read below:
Please back up your data then update the software again by connecting to computer.#oukitelu10
Just 4 steps: open tool, choose software, click download, connect phone, then just wait it to succeed.
Tool: "https://drive.google.com/folderview?id=0B6D0OUZbGRxydmdpblRlcFE0Nms&usp=sharing"
Software: "https://drive.google.com/file/d/0B6D0OUZbGRxyakNNLXRCOHd1cHc/view?usp=sharing"
Process(this process is just an example, it can be used in all OUKITEL phones updating): "https://drive.google.com/file/d/0B6D0OUZbGRxyS2N6U1drVWNEbFE/view?usp=sharing"
Zorg wel dat je de vcom usb preloader driver hebt geïnstalleerd.
Na reflash met de laatste firmware werkt ie terug normaal
Hier na een middag stoeien ook gelukt, op windows10 kreeg ik het niet aan de praat. Met WindowsXP wel. Een week geleden had ik plotseling ook last van advertenties op het scherm, de app "MyApps" leek hier verantwoordelijk voor. Daarnaast wordt de standaard meegeleverde app "BeautyMakeup" als malware gezien door beveiligingsapps, maar is niet te verwijderen, wel is deze uit te zetten. Is hier verder nog wat tegen te doen?

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMorePhun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 14:37
Windows 10 dunno.....heb deze eraf geflikkerd door teveel rotzooi met iets oudere laptop hier en zit nu terug op 8.1 hahaha....

Die beautyapp heb ik ooit eens gezien, maar afgezet denk ik, kan je em niet helemaal verwijderen met een cleaning app ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 20:49

Alexo

groots met een zachte o

raq schreef op maandag 28 december 2015 @ 22:32:
[...]

Hier na een middag stoeien ook gelukt, op windows10 kreeg ik het niet aan de praat. Met WindowsXP wel. Een week geleden had ik plotseling ook last van advertenties op het scherm, de app "MyApps" leek hier verantwoordelijk voor. Daarnaast wordt de standaard meegeleverde app "BeautyMakeup" als malware gezien door beveiligingsapps, maar is niet te verwijderen, wel is deze uit te zetten. Is hier verder nog wat tegen te doen?
MrMorePhun schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:03:
Windows 10 dunno.....heb deze eraf geflikkerd door teveel rotzooi met iets oudere laptop hier en zit nu terug op 8.1 hahaha....

Die beautyapp heb ik ooit eens gezien, maar afgezet denk ik, kan je em niet helemaal verwijderen met een cleaning app ofzo?
Als je root hebt, Titanium Backup installeren en daarmee de app verwijderen.

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Kasj schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:44:

Grootste nadeel van de Note 3 nu, die MediaTek.
Dat zou wat zijn zeg.... ;)
Moet ik alleen nog wel over die 5.5 inch heen zien te stappen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
Largamelion schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:34:
[...]
Ik heb een review staan bij de Honor 7 hier op Tweakers, daar vind je al mijn bevindingen. Het enige wat me tegenvalt is de krasbestendigheid van het scherm, maar dat ligt vooral aan de flipcover. Eerst de standaard screenprotector beschadigd na 2 weken, die eraf gehaald en dan minuscule krasjes in het scherm zelf gezien. Nu een tempered glass erop hangen en ook die raakt beschadigd dus het ligt echt aan die flipcover van Honor, ik had echter gehoopt dat het scherm zelf hier wel zou tegenkunnen (zou Gorilla Glass 3 moeten zijn).

Voor de rest geweldig toestel waar ik eigenlijk niets negatiefs over kan zeggen. Trekt bij daglicht heel goede foto's, zowel met front als back camera. Buiten NFC is zowat alles aanwezig en de software draait lekker soepel, kleine 2 maand in gebruik en echt nog geen enkele hapering of vastloper gezien.
Klinkt allemaal enorm positief. Flipcovers gebruik ik niet, NFC heb ik ook nog nooit gebruikt. Dus daar kom ik wel over heen. Wat me niet geheel duidelijk is. Kun je er twee simkaarten in doen en ook nog een sd kaartje? Dat is voor mij wel belangrijk namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
http://ulefone.com/products/power/spec.html

Nieuwe Ulefone op komst met flinke batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 00:18:
Moet ik alleen nog wel over die 5.5 inch heen zien te stappen....
Tenzij je hele korte beentjes hebt, moet dat wel lukken :+

Serieuzer: ik vond 5.5" de eerste 5 minuten groot, daarna voelde de vorige telefoon subiet erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
vingibson schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 15:27:
[...]
Kun je er twee simkaarten in doen en ook nog een sd kaartje? Dat is voor mij wel belangrijk namelijk. :)
Standaard gaat dat niet maar ik heb wel al gelezen dat dit kan door de SIM of SD-kaart een deel te strippen. Heb er zelf geen nood aan dus nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:09:
[...]

Tenzij je hele korte beentjes hebt, moet dat wel lukken :+

Serieuzer: ik vond 5.5" de eerste 5 minuten groot, daarna voelde de vorige telefoon subiet erg klein.
Ik wist dat die gemaakt zou worden. :o
Ik denk inderdaad dat het wel te doen is, al is 5.0 echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:22

bloasfist

Slot-A Crew

In het kader van mijn (te) lang durende zoektocht naar een mid/high end chinees van 4.7inch lijkt nu naast de Meizu pro 5 mini en Meizu metal mini eindelijk ook de Siswoo i8 Panther (eerder nog wel eens i8 cooper genoemd) op korte termijn gelanceerd te gaan worden (reeds aangekondigd tijdens IFA 2015 in Berlijn). Tenminste, hij is bij verschillende shops in de presale.

[ Voor 3% gewijzigd door bloasfist op 29-12-2015 18:53 ]

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprintkanon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 16:27
....beetje jammer van het formaat, net zo groot als een Mi4c met 5 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Inderdaad. Je moet je niet blindstaren op een kleinere schermdiagonaal als dat niet inhoudt dat de telefoon ook kleiner is. Een formaatje als de Sony Z3 compact zou me pas interesseren.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 22:30
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TeJ92Ch.png
Reviewblog Tokko1: [Review] Jiayu S3+ Smartphone

Review van de Jiayu S3+ staat online voor de mensen die hier al een tijdje rond lurken.. Jiayu was en is een redelijk bekend onbekend chinees merk. En ze blijven het prima doen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

tokko1 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 04:44:
[afbeelding]
Reviewblog Tokko1: [Review] Jiayu S3+ Smartphone

Review van de Jiayu S3+ staat online voor de mensen die hier al een tijdje rond lurken.. Jiayu was en is een redelijk bekend onbekend chinees merk. En ze blijven het prima doen dus :)
Jammer dat Jiayu op sterven na dood is. Sinds de "fusie" is er niks meer uitgekomen. En de S3+ is een iets geupdate S3. Dus eigenlijk hebben ze in 2 jaar geen nieuw toestel meer gemaakt.
Hundreds of workers at a Shenzhen mobile phone assembly plant rallied in front of a local government building on Tuesday over unpaid wages, after their factory went out of business, according to pictures posted on social media platform Weibo
.
https://www.hongkongfp.co...ges-after-factory-closes/

Dit soort dingen helpen daar natuurlijk niet bij. (dit is niet de eerste die gesloten is in SZ, en zal zeker niet de laatste zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 09:02

psyy138

blackbulls.nl

Ik denk dat ik dit toestel even en de gaten houd, thanks.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
psyy138 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 07:52:
[...]

Ik zou de reviews ook even in de gaten houden.
De echte dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Momus schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:29:
[...]

Ik zou de reviews ook even in de gaten houden.
De echte dan.
Echte? welke zijn dan bijv. betrouwbaar?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
psyy138 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:32:
[...]

Echte? welke zijn dan bijv. betrouwbaar?
Niet die van de webshops in ieder geval. Die van echte gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
Alexo schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:34:
[...]

Het kan zijn dat je last hebt van zgn 'wakelocks' (telefoon blijft 'wakker' terwijl scherm uit is). Kan ook aan je ROM liggen.. Kijk even deze post op XDA hoe eenvoudig je batterijstatistieken in de gaten te houden mbt wakelocks. (En deze draad (iig eerste 3 posts) als je een half uurtje over hebt ;))

Ik krijg een dezer dagen m'n x600 binnen, zal eens kijken hoe het bij mij gesteld is met batterijduur.
En?
Ik heb de helderheid (stond halverwege) op ongeveer 1/4 gezet. Nog steeds prima leesbaar en om 23.00 's avonds nu nog 40+ % ipv zo goed als leeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

psyy138 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 07:52:
[...]

Ulefone kennende zal er wel weer geen Sony IMX214 inzitten maar een Omnivision, En of de batterij een Sony is is ook nog maar de vraag.
Dan komt er weer een Facebook post "Sorry we lied about the camera specifications" maar pre-order geld is al binnen dus who cares _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Kenzi schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:43:
[...]

Ulefone kennende zal er wel weer geen Sony IMX214 inzitten maar een Omnivision, En of de batterij een Sony is is ook nog maar de vraag.
Dan komt er weer een Facebook post "Sorry we lied about the camera specifications" maar pre-order geld is al binnen dus who cares _/-\o_
Zo te horen geen goede ervaringen en op google lees ik ook geen echte goede dingen. Ik haak denk ik toch maar af.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

psyy138 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:38:
[...]

Zo te horen geen goede ervaringen en op google lees ik ook geen echte goede dingen. Ik haak denk ik toch maar af.
Als ze gewoon eerlijk zijn over de specificaties zou het een stuk beter zijn. Het zijn redelijke budget telefoons. Maar als je een Sony camera beloofd moet je die er ook in doen. En dan niet afschuiven op de fabrikant als mensen erachter komen en klagen.

(ps. omnivision hoeft niet altijd slechter te zijn dan sony / samsung camera's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

jernij schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:36:
[...]

En?
Ik heb de helderheid (stond halverwege) op ongeveer 1/4 gezet. Nog steeds prima leesbaar en om 23.00 's avonds nu nog 40+ % ipv zo goed als leeg!
Ik heb de experimentele ROM versie 36E lopen. Wakelocks in overvloed; mbv Amplify Pro (net als Harribo een paar posts/pagina's terug probeerde) de ergste wakelocks (NlpWakelock, NlpCollectorWakelock) teruggeschakeld. Alarms en Services moet ik nog naar kijken. Google Play Services knaagt ook meer aan batterijduur dan me lief is (gecheckt via Wakelock Detector). Ook L-Speed 4.3 Vector geïnstalleerd gisteren voor het verder tweaken. Daarnaast Deep Sleep Battery Saver Pro geïnstalleerd, puur om te kijken of de foon nog beter 'slaapt' als het scherm uitstaat.

Zonder al deze tweaks lijkt de batterij wel aardig mee te gaan als je helderheid op 10-20% hebt staan en GPS uit hebt. Spelletjes vreten behoorlijk batterij (logisch).
Batterij is nu bijna op 100%, zal de foon dan rebooten en kijken hoe lang ie meegaat en printscreen van mn batterij-pagina delen.

[ Voor 16% gewijzigd door Alexo op 30-12-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het begeven van mijn Jiayu G4S ben ik opzoek naar een andere budget smartphone.

Voorlopig gaat m'n voorkeur uit naar de Xiaomi Redmi 2 Pro. Zijn er betere modellen beschikbaar op dit moment in diezelfde prijsklasse?
De Meizu M2 valt ook binnen die range maar is misschien iets minder betrouwbaar ?

Belangrijkste eisen zijn een degelijke smartphone met redelijke accuduur, verder niet veel bijzonders (whatsapp/bellen/facebook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
@rptje Xiaomi redme note 2?

iemand al ervaring met de ulefone be touch 3? Lijkt me op de net te kleine accu ook een leuk toestel.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:25
Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:10:
Na het begeven van mijn Jiayu G4S ben ik opzoek naar een andere budget smartphone.

Voorlopig gaat m'n voorkeur uit naar de Xiaomi Redmi 2 Pro. Zijn er betere modellen beschikbaar op dit moment in diezelfde prijsklasse?
De Meizu M2 valt ook binnen die range maar is misschien iets minder betrouwbaar ?

Belangrijkste eisen zijn een degelijke smartphone met redelijke accuduur, verder niet veel bijzonders (whatsapp/bellen/facebook).
In deze prijsklasse lijkt me dat een prima keuze. Mijn zoon is er tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 20:50
Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:10:

Wat versta je onder minder betrouwbaar? De M2 is in ieder geval degelijker gebouwd, iets groter en mooier scherm.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
redmi pro 2 is zo wie zo een rare keuze, de redmi note 2, vanaf €113 is dan een heel stuk logischer, full hd scherm, betere proc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De telefoon is bedoeld voor mijn vriendin.
Redmi Note 2 is voor haar te groot, liefst een 4,7 inch of 5 inch telefoon.

De Xiaomi redmi pro 2 heeft als voordeel dat hij een verwijderbare batterij heeft (de Meizu niet). Qua betrouwbaarheid heb ik geen idee hoe de Meizu scoort t.o.v. Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-03-2021
Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2016 @ 15:13:

De Xiaomi redmi pro 2 heeft als voordeel dat hij een verwijderbare batterij heeft (de Meizu niet). Qua betrouwbaarheid heb ik geen idee hoe de Meizu scoort t.o.v. Xiaomi.
Ik heb nu zelf een Meizu Pro 5 en daarvoor had ik een Xiaomi telefoon. De Meizu scoort voor mij net wat hoger ga bouwkwaliteit en betrouwbaarheid. Wat ik ook erg handig vind aan Meizu is dat ze een feedback app hebben, welke helaas wel Chinees is, waar ze ook echt op je reageren (je kunt in het engels feedback geven). Nadeel is dat ze niet zoveel functies ingebakken hebben, waardoor er minder te beleven valt. Voordeel daarvan is dat er ook minder bugs aanwezig zijn. Ook wekelijkse updates hebben ze niet, maar er zijn toch geregeld updates te downloaden, welke dan ook echt een waslijst aan fixes meebrengt.

Als ik jou was zou ik gewoon naar de prijs en specs van beide toestellen kijken en daaruit beslissen welk toestel je gaat nemen. Betrouwbaarheid en degelijkheid, etc, zijn vrijwel gelijk. Het is echt een persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:06
Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2016 @ 15:13:

Ik vind het een erg stabiele telefoon, de Meizu M2 mini.
Zie ook mijn productreview. Stoor me niet aan dat het niet verwijderbaar is, qua stabiliteit geen klachten.
Custom roms zijn lastiger zoniet onmogelijk dan bij de Redmi, maar root is eenvoudig.
Voor een 'niet technische' vriendin een prima telefoon, werkt gewoon goed en vlot.
Mocht je nog specifieke vragen hebben feel free to ask.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 06:22
Ik snap idd niet waarom iedereen een Redmi 2 Pro haalt voor 120 euro als de gewone Redmi 2 nog maar 80 euro kost.. wat meer ram en opslag (terwijl er ook een sd kaart slot is) zal echt geen groot verschil maken, maar kost dus wel 40 euro extra..

[ Voor 62% gewijzigd door Cooler_King op 03-01-2016 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Cooler_King schreef op zondag 03 januari 2016 @ 17:41:
Ik snap idd niet waarom iedereen een Redmi 2 Pro haalt voor 120 euro als de gewone Redmi 2 nog maar 80 euro kost.. wat meer ram en opslag (terwijl er ook een sd kaart slot is) zal echt geen groot verschil maken, maar kost dus wel 40 euro extra..
De gewone redmi 2 had problemen met het geheugen. Deze zijn nog steeds aanwezig in de developer rom. Daarom beter de Pro halen.

Als ik zelf zou moeten kiezen zou ik eerder voor de Meizu gaan. Ik heb ze beide hier thuis maar de m2 wint het voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Die 8 VS 16 GB is niet boeiend, maar dat werk geheugen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 06:22
fvandenreek schreef op zondag 03 januari 2016 @ 18:17:
Die 8 VS 4 GB is niet boeiend, maar dat werk geheugen wel.
Je bedoelt 8GB vs 16GB
John Rambo schreef op zondag 03 januari 2016 @ 18:16:
[...]

De gewone redmi 2 had problemen met het geheugen. Deze zijn nog steeds aanwezig in de developer rom. Daarom beter de Pro halen.
Wat voor een problemen hebben we het dan over? Een geheugen tekort omdat MIUI zoveel verbruikt? Is neem ik aan toch op te lossen door te switchen naar bv. Google Now launcher?
Iets anders kan het denk ik ook niet aan liggen, want er zijn heel veel Snapdragon 410 telefoons met 1GB ram (ook nog heel recente modellen) die geen problemen hebben.

En weet iemand hoe het zit met een officiële Android 6.0-based ROM? Volgens deze lijst zou deze eraan komen voor de Redmi 2? Maar op het rommelige MIUI forum vind ik daar niks over terug http://www.gsmarena.com/t...15_edition-news-15786.php

[ Voor 32% gewijzigd door Cooler_King op 03-01-2016 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
@cooler_king idd... heb het ook direct aangepast.

Ik hoor op het moment hier weinig over de "rare"exoten.

Ik las vorige week dat de UMI ZERO 2 er later dit jaar aankomt... Dat lijkt me kwa specs ook wel weer eens iets bijzonders.
http://www.phonearena.com...-priced-under-300_id76931

[ Voor 77% gewijzigd door fvandenreek op 03-01-2016 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Traag dingetje, 2K scherm en een matige GPU is natuurlijk geen goede combinatie, dat wordt laggy.
2K is sowieso overrated op zo'n klein scherm.
Batterij, prestaties, vloeiend, alles lijdt eronder.
Die eerste Zero werd ook aangekondigd met veel bombarie maar was uiteindelijk een slecht toestel.

Hier overigens volgens Gizchima wél goede toestellen, de beste van 2015:
http://www.gizchina.com/2015/12/28/best-of-2015-phones/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 12:17

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

In dezelfde prijsklasse als de Redmi valt de Elephone Ivory, ik heb echter geen ervaring met het merk.
De specs zien er voor net geen 100 Euro wel goed uit.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
@dutchgio Die zero 2 is ook meer een stap richting vr, ik vind zelf het 2de scherm wel interesant.

Die top 10 is ook wel bijzonder... Staan wel een paar no go's in? Elephone, ecoo.

Eigenlijk wat ik ook verwacht bij een paar post hier boven.... ulefoon be touch3... (Allemaal leuke specs...lage prijs..... maar daarna. ) Al hoewel ik ook diverse zorgwekkende dingen lees bij oneplus....enzo

Ook andere vorderingen mis ik op het moment zoals de Oukitel K10000.

[ Voor 8% gewijzigd door fvandenreek op 03-01-2016 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
ovaal schreef op zondag 03 januari 2016 @ 21:42:
In dezelfde prijsklasse als de Redmi valt de Elephone Ivory, ik heb echter geen ervaring met het merk.
Het blijft een Elephone en dat is niet positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal

ovaal

Momus schreef op zondag 03 januari 2016 @ 22:08:
[...]

Het blijft een Elephone en dat is niet positief.
Goed om te weten _/-\o_
Elephone was bij mij nog onbekend. Eerst mijn ZTE Nubia z7 mini fixen, anders een nieuwe telefoon (geen Elephone dus) uitzoeken.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Mijn Z7 Mini gaat ook richting z'n einde, dus op zoek naar wat anders..
Elephone komt er hier ook sowieso niet. Ulefone en Oukitel net zo.
Dus dat valt nog niet mee, een vervanging zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

dutchgio schreef op zondag 03 januari 2016 @ 21:36:
Hier overigens volgens Gizchima wél goede toestellen, de beste van 2015:
http://www.gizchina.com/2015/12/28/best-of-2015-phones/
Oelala, LeTV X600 als 1e in de (community) poll! Fijn toestelletje ook hoor! Alleen jammer van de stock rom (alleen Engels of Chinees, en wat Chinese bloatware). Maar ziet er puik uit, goeie specs, ligt fijn in de hand. Ben erg blij dat ik deze heb gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal

ovaal

dutchgio schreef op zondag 03 januari 2016 @ 22:27:
Mijn Z7 Mini gaat ook richting z'n einde, dus op zoek naar wat anders..
Wat zijn dan wel alternatieven waar jij aan denkt, ik kan behalve een nieuwe Z7 mini nu nog niets bedenken?
Hij was snel, stevig, mooi scherm, dual sim met 4g en betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
ovaal schreef op zondag 03 januari 2016 @ 22:59:
[...]

Wat zijn dan wel alternatieven waar jij aan denkt, ik kan behalve een nieuwe Z7 mini nu nog niets bedenken?
Hij was snel, stevig, mooi scherm, dual sim met 4g en betaalbaar.
De Letv die hierboven genoemd wordt, al heeft die ook tekortkomingen, onder andere qua taalondersteuning en verdere support is afwachten.

Morgen wordt de Lenovo Note K4 aangekondigd dacht ik.
Als tegenhanger van de Xiaomi Redmi Note 3, maar dan in ieder geval met NFC als pluspunt.

Die Redmi Note 3 lijkt nog de beste keus.
Mijn max van 5.0 inch en eis van een Quallcomm moet ik daarbij laten gaan maar 4000Mah, 3gb ram, vingerafdrukscanner, wekelijkse MIUI updates, sowieso MIUI, metalen behuizing etc. Maken veel goed.

Verder nog de Xiaomi Mi4c maar aangezien Xiaomi geen SD mogelijkheid heeft in beide toestellen is 16gb te weinig en moet je dus al naar de duurdere 32gb versie toe.
De Mi4c heeft dan wel weer een Quallcomm en is 5 inch. Maar geen vingerprintscanner en 'slechts' 3000mah.

Doordat m'n Nubia nu al relatief snel aan een einde komt is iets goedkopers wellicht een verstandigste keus.
Daarbij heeft de Note 3 meer voordelen over de Mi 4C ondanks de - voor mij nadelen - en over het algemeen een betere koop dan de Mi4c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Ik kom kwa keuze ook niet verder als een xiaomi redmi Note 2 of 3, waarbij de 3 nog het nadeel heeft dat het software matig nog niet in orde is, en dat deze momenteel nog maar 1 imei heeft, wat dan weer problemen geeft met 2 Sims van dezelfde provider. ( en de irritante keuze van het niet toevoegen van een SD slot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:07
Ik zit zelf te dubben tussen LeTv x500 en Redmi Note 3. Ik vind uiterlijk en matriaal van LeTv mooier. Zit nog even te dubben over Qualcom en Mediatek; zeker omdat ik van custom roms hou is denk ik Qualcom een betere keus. Zat nog even met mijn (KPN) 4 frequenties maar als ik de kaart van dekking zie is in de randstad ook ondersteuning van 1800Mhz band wat wel ondersteund wordt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ja, de 1800 pmhz wordt wel Ondersteund.
Het hangt niet alleen van Quallcomm af, al is dat wel een voordeel. Toestel moet sowieso interessant en bekend zijn zodat developers die ook kopen er voor kunnen developen.
Vooralsnog is er voor de Letv vrij weinig.
Xiaomi is al een grote naam en ondanks de mediatek socs zijn er wel roms voor te vinden, gebaseerd op MIUI, maar voor de Note 2 is er bijvoorbeeld ook een CM rom.

@hierboven
Wat is er mis met de software van de Note 3??
Ja, je moet de bootlocker unlocken maar dat moet bij wel meer telefoons en is een eenmalig dingetje.
Geen sd slot hebben eigenlijk alle chinaphones met metalen behuizing nu. Dan moet je dus al naar de duurdere 32gb versie uitwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:54
Geen sd slot vind ik zeer onhandig en ook niet normaal. Snap niet dat ze dat uitgeven. Ik heb bijvoorbeeld mijn mp3 collectie en offline navigatie kaarten erop staan.
Zou zo'n foon dan ook nooit kopen.

En die ecoo e04 heb ik. Prima telefoon. Lees de review daar.

Enige waar ik tegen aan loop is de batterij duur. Maar misschien gebruik ik hem boven gemiddeld. Heb flink wat apps die ik allemaal gebruik.

[ Voor 42% gewijzigd door Harribo op 04-01-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

1. Geen SDkaart-slot = meerdere versies verkopen = meer winst (±$50 meer op een upgrade die $5 waard is)
2. Geen SDkaart-slot = betere performance-controle (sdkaart-resultaat varieert logischerwijs per gebruikte kaart) = minder zeurende klanten = minder problemen bij aftersales
3. Geen SDkaart-slot = meer (hardware)oppervlak bruikbaar in telefoon/op moederboard = dunnere telefoon
4. Geen SDkaart-slot = het 'forceren' van gebruik van Google Cloud-opties in Android = happy Google
5. Geen SDkaart-slot = geen licentierechten meer betalen door Google voor het gebruik van SDkaart-technologie aan MicroSoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Alexo schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:26:
1. Geen SDkaart-slot = meerdere versies verkopen = meer winst (±$50 meer op een upgrade die $5 waard is)
2. Geen SDkaart-slot = betere performance-controle (sdkaart-resultaat varieert logischerwijs per gebruikte kaart) = minder zeurende klanten = minder problemen bij aftersales
3. Geen SDkaart-slot = meer (hardware)oppervlak bruikbaar in telefoon/op moederboard = dunnere telefoon
4. Geen SDkaart-slot = het 'forceren' van gebruik van Google Cloud-opties in Android = happy Google
5. Geen SDkaart-slot = geen licentierechten meer betalen door Google voor het gebruik van SDkaart-technologie aan MicroSoft.
Waar haal jij die wijsheid van 1 tm 3 vandaan?

En dan nog, interesseert mij de redenen weinig. Ik ben consument en in mijn geval kan ik niet zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

Harribo schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:31:
[...]

Waar haal jij die wijsheid van 1 tm 3 vandaan?

En dan nog, interesseert mij de redenen weinig. Ik ben consument en in mijn geval kan ik niet zonder.
Deze 'wijsheden' komen allemaal uit mijn hoofd O-) Maar ik kan ze wel uitleggen:

ad 1. De bekendste producent in dit voorbeeld is Apple, later volgden Samsung en andere merken. Door het gebruik van SDkaarten te ontzeggen kunnen producenten eenmaal makkelijk groot geld vangen door het uitbrengen van 'premium' toestellen met 64 en 128 GB opslag. Want zeg nou zelf, wat heb je aan toestellen met slechts 16GB ROM? De gebruiker wordt haast geforceerd om wel een telefoon met duurdere opslag te kopen omdat je met 16GB ROM niet ver komt (±8 GB voor OS, hou je nog 8GB over voor apps en dier cachegeheugen, om inderdaad maar te zwijgen over persoonlijke data als MP3s, foto's etc.).

ad 2. Er bestaan honderden, zo niet duizenden SDkaarten met verschillende lees/schrijfprestaties (Class 2 tm Class 10, UHD). Mensen die hier geen verstand van hebben kopen het eerste de beste kaartje zonder daadwerkelijk te weten wat de snelheid van dergelijke kaartjes is. Daarnaast presteren sommige kaarten goed op het ene toestel, maar minder op de andere (geen idee of het hier om software- of hardwareproblemen gaat). Als mensen enkel en alleen het interne geheugen kunnen gebruiken, is dit 'gebruikersprobleem' opgelost.

ad 3. Telefoons moeten dunner zijn, sneller zijn, meer batterij hebben. Het 'ontbreken' van de ene hardwaretoepassing (SDkaart) kan (in theorie) betekenen dat er meer ruimte vrijkomt voor andere hardware (grotere batterij, bijvoorbeeld).

Daarnaast zie je steeds vaker dat producenten niet willen dat je de telefoon 'zomaar' open kan maken (om bijvoorbeeld zelf een 3rd party-batterij erin te zetten). Producenten willen niet dat je zelf aan te telefoon kan sleutelen, maar laten liever alles (repair/replacement) via hun eigen lijnen lopen.

Google search leesvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Apple is inderdaad het beste voorbeeld daarvan, met 16gb voor een dergelijk duur apperaat wordt je afgezet terwijl de 32gb versie maarliefst 100(!) euro meer kost.
en het verkoopt ook nog, dus waarom zouden ze dat aanpassen.

dat met problemen qua sd kaarten is onzin, de chinese fabrikant zou zich daar toch niet zoveel van aantrekken danwel merken.
ruimte net zo. met sd kaart wordt je telefoon niet dikker natuurlijk, tenzij je m in de lengte omhoog er in zou moeten stoppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

dutchgio schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:07:
dat met problemen qua sd kaarten is onzin, de chinese fabrikant zou zich daar toch niet zoveel van aantrekken danwel merken.
ruimte net zo. met sd kaart wordt je telefoon niet dikker natuurlijk, tenzij je m in de lengte omhoog er in zou moeten stoppen :+
Aye, dat gold voor de bekendere merken. Mijns inziens kopieert (goh) het Chinese grut de marktleiders.
Met SDkaart-invoer aan de zijkant (net als SIM-kaart) met de nieuwere toestellen heb je een punt. Ik refereerde nog aan het 'tijdperk' waarbij je SIM- en SDkaarten ín de telefoon moest plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
dutchgio schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:07:

Dat bedoel ik dus oa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
@dutchgio De bootloader unlocken is alleen nog maar beschikbaar voor mensen met een "special" miui account. (kun je vinden in het linkje wat je zelf geplaatst hebt bij de thread van de note 3 http://xiaomi.eu/communit...redmi-note-3.29213/page-6 ) Dit zou over 1 week voor een ieder beschikbaar moeten zijn.

Dan kan ik verder nog niets vinden over het imei verhaal, standaard heeft dit toestel op 2 sim kaarten 1 imei waardoor dit niet "standaard" werkt met 2 sim kaarten van dezelfde provider. Ik ben benieuwd als de "eu" software dit ook oplost. Is namelijk geen issue bij de note 2 TD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Hoe ik het las heb je alleen een via sms geverifieerd Mi account nodig. Maar dat zit dus iets uitgebreider. Als het volgende week wel zonder kan blijft het daarbij.

IMEI weet ik zo niet, zou voor mij sowieso geen issue zijn door gebruik van 1 sim. Met MediaTek is je IMEI wel te flashen al doe je dat vaak pas als ie verwijderd is en is dat natuurlijk niet echt optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:07
Hier toch een review tussen mijn 2 keuzes

http://www.gizmochina.com...dget-smartphones-of-2016/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Concluderend, het zit dicht bij elkaar maar kun je beter kiezen voor de iets duurdere Xiaomi:
At the end of the day, both smartphones are great choices for the money and you will make no mistake choosing either of them. However, Xiaomi Redmi Note 3 seems like a better overall package, especially if you care about a great battery life, better low-light camera performance and more customisation options in the user interface.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Nooit meer kloten met een stomme rom. Google playstore er nu standaard op. Geld staat al klaar om de Nubia Z11 te bestellen.
At CES 2016, nubia revealed that it is aiming to bring its smartphones to a number of markets worldwide. Latin American countries, Mexico, and Argentina are on the list, as well as key European markets including the United Kingdom, France, Germany and Spain. nubia will be also launching its products in Malaysia and Thailand. On a related note, nubia's business currently extends across China, North America, South America, Northern Europe, Russia, Southeast Asia and India.

The expansion of the nubia brand will be fueled by the launch of an official online store. Scheduled to open doors in the coming months, it will allow European buyers to purchase devices, including upcoming nubia flagships, directly from the company. The online store will welcome customers from other markets shortly after. Until the launch of the company's online store, those interested in nubia's products may explore the phones' features at the updated nubia website, which is now available in English and Spanish in addition to Chinese.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dat is wel netjes.
Gaan dus een beetje de OnePlus/Honor kant op met een eigen online store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Brent schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:23:
[...]

Oei, heb een koeli nodig om die mee te zeulen ;) Kan ook geen enkele review van de niet-Chinese versie vinden, die al bijna een jaar uit is, naar het schijnt. Ik pas.
reviews: Asus Zenfone Zoom Preview: Doodsteek voor de compactcamera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevaid
Mooi om te zien hoe creatief ze hier zijn geweest met die lenzen, prachtig. Niet voor mij weggelegd, maar zeker een interessante ontwikkeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
ovaal schreef op zondag 03 januari 2016 @ 21:42:
Ik lees slechte dingen over Elephone. Toch lijkt deze me heel vet. Mijn eerste Chinaphone was een Doogee DG800. Niet heel fijn, maar wel grappig voor de prijs.

De elephone P6000 was volgens mij wel ok. Even de reviews afwachten van deze Elephone Ivory. En dan misschien een gokje wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ook wel de moeite waard:

Bij Dealsmachine is de Xiaomi Remi Note 2 2/16gb (sd kaart slot aanwezig) voor 109,- in de aanbieding.

http://www.dealsmachine.com/best_291023.html

Ja, dit is de TDD(Chinese versie). Toch is er ondersteuning voor 2g/3g hier, en zelfs gedeeltelijk 4g. De welbekende band 20 ontbreekt maar 1800Mhz is wel aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Laatst online: 05-10 10:18
De SGS4 van m'n vriendin is op sterven na dood, ik vind die Redmi note 3 wel erg interessant moet ik zeggen.

Als ik het goed begrijp kan ze dus 4G gebruiken (T-Mobile netwerk) maar ik zet altijd een beetje m'n vraagtekens bij de camera... Er worden bergen foto's gemaakt van onze kleine draak uiteraard...

€200 is wel een beetje het budget en omdat ik eigenlijk altijd wel goede dingen hoor over Xiaomi kom ik hier op uit.

Rest van de specs is prima, het ontbreken van een sd slot is geen probleem.

Andere suggesties misschien nog ? anders stel ik deze aan haar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
douwe.nl schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 22:12:
De SGS4 van m'n vriendin is op sterven na dood, ik vind die Redmi note 3 wel erg interessant moet ik zeggen.

Als ik het goed begrijp kan ze dus 4G gebruiken (T-Mobile netwerk) maar ik zet altijd een beetje m'n vraagtekens bij de camera... Er worden bergen foto's gemaakt van onze kleine draak uiteraard...

€200 is wel een beetje het budget en omdat ik eigenlijk altijd wel goede dingen hoor over Xiaomi kom ik hier op uit.

Rest van de specs is prima, het ontbreken van een sd slot is geen probleem.

Andere suggesties misschien nog ? anders stel ik deze aan haar voor.
De camera red het niet bij de S6, maar hij schijnt wel echt prima te presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-09 09:24
dutchgio schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:25:
Ook wel de moeite waard:

Bij Dealsmachine is de Xiaomi Remi Note 2 2/16gb (sd kaart slot aanwezig) voor 109,- in de aanbieding.

http://www.dealsmachine.com/best_291023.html

Ja, dit is de TDD(Chinese versie). Toch is er ondersteuning voor 2g/3g hier, en zelfs gedeeltelijk 4g. De welbekende band 20 ontbreekt maar 1800Mhz is wel aanwezig.
`

wow mooie aanbieding, dit lijkt me dan wel een betere koop dan de note 3 voor 200 euro, heb je bijna 2 note 2's voor, twijfel om er eentje te bestellen ook al heb ik eigenlijk nog geen nieuwe tel nodig( bezit een mi3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 07:14
Voor wat het waard is : Xiaomi Redmi 3 is in presale bij geekbuying.com voor USD 165.99

- 5.0 inch IPS OGS capacitive screen, 1280x720 pixels
- CPU:MTK6753 Octa Core, 1.5GHz GPU:Mali-T720
- Android 5.1 OS , 2GB RAM + 16GB ROM
- Dual SIM card dual standby
- Dual Cameras, 5.0MP front camera, 13.0MP back camera with flashlight and auto focus
- Support FDD /TD LTE/4G/3G/GPS/Wifi/Bluetooth/Miracast
- Networking:2G GSM: 900/1800/1900MHz;
- 3G WCDMA: 850/900/1900/2100MHz
- 4G FDD-LTE: 1800/2100/2600MHz, TDD-LTE (B38/B39/B40/B41: 2555-2655MHz)

Volgens eerdere geruchten zou de Redmi 3 een Snapdragon 617 krijgen. Rest klopt volgens mij wel redelijk met de eerdere geruchten.

Heb persoonlijk liever een degelijke plastic telefoon met een betere SOC dan een metalen behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-08 15:58
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:51:
Nooit meer kloten met een stomme rom. Google playstore er nu standaard op. Geld staat al klaar om de Nubia Z11 te bestellen.

[...]
Wat is de verwachting van de prijs? Wat een vet apparaat dreigt dit inderdaad te worden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
KlaasKlaas schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:38:
Voor wat het waard is : Xiaomi Redmi 3 is in presale bij geekbuying.com voor USD 165.99

- 5.0 inch IPS OGS capacitive screen, 1280x720 pixels
- CPU:MTK6753 Octa Core, 1.5GHz GPU:Mali-T720
- Android 5.1 OS , 2GB RAM + 16GB ROM
- Dual SIM card dual standby
- Dual Cameras, 5.0MP front camera, 13.0MP back camera with flashlight and auto focus
- Support FDD /TD LTE/4G/3G/GPS/Wifi/Bluetooth/Miracast
- Networking:2G GSM: 900/1800/1900MHz;
- 3G WCDMA: 850/900/1900/2100MHz
- 4G FDD-LTE: 1800/2100/2600MHz, TDD-LTE (B38/B39/B40/B41: 2555-2655MHz)

Volgens eerdere geruchten zou de Redmi 3 een Snapdragon 617 krijgen. Rest klopt volgens mij wel redelijk met de eerdere geruchten.

Heb persoonlijk liever een degelijke plastic telefoon met een betere SOC dan een metalen behuizing.
Ik lees elders dat iemand uit een post van een Xiaomi baas afleidt dat er een snapdragon 616 in zou zitten. Overigens klopt ook het plaatje op Geekbuying niet. Dit zou hem moeten zijn:
http://www.gizmochina.com...2015/12/redmi-3-TENAA.jpg
http://www.gizmochina.com...016/01/redmi-3-launch.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Vlizzjeffrey schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:32:
[...]
`

wow mooie aanbieding, dit lijkt me dan wel een betere koop dan de note 3 voor 200 euro, heb je bijna 2 note 2's voor, twijfel om er eentje te bestellen ook al heb ik eigenlijk nog geen nieuwe tel nodig( bezit een mi3)
De Note 3 heeft wel wat extra's natuurlijk maar dit is inderdaad wel een heel erg goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:25
dutchgio schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:37:
[...]

De Note 3 heeft wel wat extra's natuurlijk maar dit is inderdaad wel een heel erg goede deal.
En DM, hoe zijn de ervaringen daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Geen ervaring mee, maar lijkt me geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:28
Ik denk er aan om de Xiaomi Note 3 te bestellen. Ik wil maximaal $220 betalen (ex btw en import). Ik wil een helder scherm, goede GPS en 4G presetaties en 5"-5,5" scherm. Is dat dan nog steeds de beste keuze of komt er op korte termijn iets beters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:55
Damocles.NL schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:00:
Ik denk er aan om de Xiaomi Note 3 te bestellen. Ik wil maximaal $220 betalen (ex btw en import). Ik wil ..goede .. 4G prestaties
Je mist de 800/900mhz band.

En ja, er komt altijd iets beters aan binnen niet teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
ASW1 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:06:
[...]
Je mist de 800/900mhz band.

En ja, er komt altijd iets beters aan binnen niet teveel tijd.
Ja, uiteraard komt er altijd iets nieuws uit binnen niet teveel tijd. Alleen als er nou net echt een higly anticipated toestel bij wijze van spreke volgende week uit komt dan zou ik daar wel op wachten.

Welke zou jij adviseren als je 800/900MHz band wilt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-10 11:19
Damocles.NL schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:00:
Ik denk er aan om de Xiaomi Note 3 te bestellen. ... 4G presetaties ...
Ik ben een tevreden Note 3 gebruiker. De 4G prestaties zijn subliem ALS je 4G+ bereik hebt haal je ruim 120 Mbit (vooral in steden). Anders moet het doen met HDSPA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Vin87 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:20:
[...]

Ik ben een tevreden Note 3 gebruiker. De 4G prestaties zijn subliem ALS je 4G+ bereik hebt haal je ruim 120 Mbit (vooral in steden). Anders moet het doen met HDSPA
Welke provider heb jij en hoe zijn de GPS prestaties? Ik wil bijvoorbeeld Google Maps en Flitsmeister veel gebruiken in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:55
Vin87 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:20:
[...]

En hoe is je indoordekking als je het vergelijkt met iemand die wel op de lage frequenties kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Denk dat de Note 3 in combinatie met Tele 2 geen goede optie gaat zijn vanwege het ontbreken van de 800MHz. Dat is zo te lezen toch de voornaamste frequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Tele2 zit juist veelal op 2600mhz dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-10 11:19
ASW1 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:22:
[...]

En hoe is je indoordekking als je het vergelijkt met iemand die wel op de lage frequenties kan?
4G+ (1800mhz) op KPN werkt hier prima, ook indoor. Dan haal ik 120mbit. Ik heb in mijn woonplaats gewoon 4G+ dekking. Op m'n werk helaas niet, dan gaat die op op 3G/H+
Damocles.NL schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:22:
[...]

Welke provider heb jij en hoe zijn de GPS prestaties? Ik wil bijvoorbeeld Google Maps en Flitsmeister veel gebruiken in de auto.
Ik heb KPN, GPS is prima, Flitsmeister gebruik ik ook in de auto, werkt perfect. De eerste firmware versies hadden last van een wat langzame fix, maar daar heb ik nu geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Het is misschien niet helemaal een Chinaphone maar die Asus Zenfone Zoom is toch wel lekker.
Snel, erg goede camera en die zenui is niet verkeerd (kom van emui af :P)
ZX551ML-WW model.
Alleen vaag dat bijv. Antutu niet ondersteund wordt en een aantal andere apps. Zou dit door die Intel processor komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Laatst online: 05-10 10:18
dutchgio schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 18:21:
Tele2 zit juist veelal op 2600mhz dacht ik.
En T-mobile dan ?

Heb t opgezocht hoor maar ben bang dat ik 't verkeerd interpreteer en zodoende een verkeerd toestel koop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
douwe.nl schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 08:01:
[...]
En T-mobile dan ?

Heb t opgezocht hoor maar ben bang dat ik 't verkeerd interpreteer en zodoende een verkeerd toestel koop :P
Zie startpost, T-Mobile zit vooral op 1800.

Pagina: 1 ... 33 ... 79 Laatste

Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html