Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Weer een nieuwe. _O_
Aankomend weekend installeren. :Y

Behalve wat @DanielFeyenoord aanhaalt, is er ook nog:

madCamera fixs (including write to ext SDcard)
DeskClock fixs (including the alarms gone on rotation)
Fix mounting SD on PC (windows) (introduced by the new sdcardfs feature)
Update APN's (including some issues reported by some members)
Camera improvements (including Sensor Hal improvement & HDR & other things...)
Add Granular Volume Steps (thanks to @genesisalgor for the suggestion)
Improved ViPER4Android Compatibility
Fixed an issue with android beam image transfering
UI improvements
Fix derp: YouTube full screen (via browser, broken vp9 was mistakenly re-added on previous build)
some small other things

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-04 08:38
Gisteravond geïnstalleerd, installatie ging beter dan de vorige keren, zelfs homepage layout werd overgenomen.
Verder nog maar weer proberen.
Overigens ook goede usb kabels gevonden.
Veel kabels zitten niet lekker in de micro usb aansluiting en geven soms slechte verbinding.
Bij AliExpress Vention kabels gekocht, licht grijze silicone achtige isolatie en een lekker strak zittende micro usb steker.
Ook de laadstroom is nu lekker hoog.
Ik had ook een platte kabel versie gekocht maar dan krijg ik geen goed connectie met de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
Tevreden over MadOS totnogtoe. Gebruikte de phone eigenlijk al een tijdje niet meer maar hij is nu terug tot leven gewekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:10
Sinds 3 dagen ben ik ook over van 5.1.1 RC5 naar MadOS 7.1.2 en ben tot nu toe dik tevreden.
Laatste versie van TWRP geflasht met Flashify uit de play store, daarna wipe en zips flashen zoals gebruikelijk.
Wel zijn enkele willekeurige apps in de eerste twee uur na het flashen een keer of 3 vastgelopen. Kreeg netjes een melding om de app te killen en dat werkte op zich ook, maar telkens was toch een reboot nodig om die apps weer te laten werken. Daarna geen issues meer gemerkt.
Een echte task-killer zoals in RC5 via de notificatiebalk zit er volgens mij niet meer in?

Waar ik met RC5 regelmatig issues met wifi had (na een tijdje nog wel verbonden maar geen data meer mogelijk), heb ik daar nu met 7.1.2 nog geen last van gehad. Anderen melden juist met 7.1.2 issues mbt wifi en hadden dat niet met RC5... :?

Ook werkt de vooraankondiging van de wekker tot nu toe weer zoals ik vroeger op m'n Samsung gewend was. Daar had ik met 4.4 en 5.1 wat problemen mee en kreeg ik nooit opgelost. Het zou me niet verbazen als de task-killer in 4.4 en 5.1.1 RC5 wellicht nét ff iets te trigger-happy was...

Verder heb ik het idee dat alle geluid nu een stuk zachter is dan bij RC5. Ik heb het idee dat echt alles een stuk zachter is in 7.1.2 (ringtone/alarm/notificaties, maar ook spraak op earpiece). Hebben meer mensen dat gemerkt en/of heb ik wellicht een setting nog niet gevonden?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Dat alles zachter is, is een feit, ja. :Y

Ik ga de nieuwste er vandaag opzetten.
Alhoewel die 7.1.2 van Mei eigenlijk al prima werkt.

Edit: Werkt weer perfect!

[ Voor 10% gewijzigd door HMC op 26-08-2017 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Ik had dit weekend een probleem met telefonie providers.
In het duits/nederlandse grens gebied bij Buurse is een heel slechte dekking van nederlandse en duits providers.
Het hele weekend geen verbinding gehad maar tijdens de thuisreis naar het westen bleef de status geen netwerk beschikbaar op beide sims, tot ik de aircraft modus in/uit schakelde.
Dat had ik vrijdag middag ook al een keer gedaan, zelfs met een reboot voor er weer iets aan netwerk verscheen, wat na een kleine verplaatsing weer weg was.
Er lijkt niet actief naar verbinding gezocht te worden.
Precies met deze lokatie had ik nog geen ervaring met de vorige build, wel met 1 wat noordelijker, ook slechte dekking.
Toen niets afwijkends gemerkt.

• remo1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-05 21:49
Ik ben best tevreden met de laatste rom.
Maar het geluid mocht wel wat harder.
Ik heb het al met MTK tools geprobeerd dit werkte wel met de oudere android versies maar niet met de 7.12 .
Mischien dat iemand nog iets weet om het volume omhoog te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Gisteren even naar Belgie geweest en ook daar wordt pas verbinding met een andere provider gemaakt als ik de vliegtuig modus aan en uit doe.
Terug in nederland hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weasel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-03 18:58
Mijn Jiayu loopt nog altijd op 5.1.1 RC5 (naar volle tevredenheid).
Echter lijkt het me ook wel wat om over te stappen naar android 7.
Wat zijn nu de grootste nadelen aan de nieuwste release?
(zwak geluid uit de speaker? en een slechte overstap naar een buitenlandse provider?)

14x Canadian Solar CS6K-275 Black + SE3500HD PVOutput 3x Solar Frontier SF-160S + Soladin 600 PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Het geluid valt wat mij betreft wel mee.
De Extreme 5.1 rom is wel duidelijk harder.
Ik zit te ver van de grens om even te proberen of de vorige versie 7.1 dit probleem ook heeft of een andere S3
Verder geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Het grote voordeel van de MAD ROMs is de security patches, zitten nuop September 2017. Als je daarom geeft. Inderdaad is het volume van alles iets minder luid. En Nougat is weer net iets leuker om mee te spelen dan 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weasel
Maar het zachtere geluid is alleen van toepassing op de speaker van de telefoon, of ook i.c.m. oortjes?
En is het niet oppikken van het signaal alleen van toepassing als je naar het buitenland gaat (dan kan ik er eventueel nog wel mee leven...).
Hoe gaat het upgraden vanaf 5.1.1 RC5 naar de nieuwste versie?

14x Canadian Solar CS6K-275 Black + SE3500HD PVOutput 3x Solar Frontier SF-160S + Soladin 600 PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Nooit problemen met signaal gehad. En als RC5 er al op staat is het een kwestie van ROM en GAPPS op je phone zetten en flashen middels twrp. Dat is al vaak langsgekomen en kan niet fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weasel
HMC schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:52:
Nooit problemen met signaal gehad. En als RC5 er al op staat is het een kwestie van ROM en GAPPS op je phone zetten en flashen middels twrp. Dat is al vaak langsgekomen en kan niet fout gaan.
Sorry, ben al een tijdje aan het zoeken maar kan zo snel niks vinden.
RC5 destijds geflasht met een handleiding van bottom line, werkte perfect.
Jij had het over een patch van september 2017, nieuwste versie die ik kan vinden is 7.1.2 stable 13 en die patch is van augustus.
Heb verder alleen maar met de flashtool gewerkt, Google apps staan toch gewoon in de ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Als RC5 al op je phone staat is het makkelijk. Even de nieuwste twrp (ook op die mad pagina) flashen "as IMG"

Dan twee verschillende dingen. De ROM zelf (7.1.2, van MAD, via XDA) , en GAPPS. Daar moet je ook even de nieuwste van downen, opengapps.org. Ik prefereeer pico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

weasel schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:13:
[...]

Sorry, ben al een tijdje aan het zoeken maar kan zo snel niks vinden.
RC5 destijds geflasht met een handleiding van bottom line, werkte perfect.
Jij had het over een patch van september 2017, nieuwste versie die ik kan vinden is 7.1.2 stable 13 en die patch is van augustus.
Heb verder alleen maar met de flashtool gewerkt, Google apps staan toch gewoon in de ROM?
Die flash je dus vanaf phone zelf. Dus in recovery opstarten (power button + volume down)
Uiteraard moet je die files op de phone zetten nadat je een full wip hebt gedaan.
Via je PC/laptop kan je de files erop zetten

[ Voor 9% gewijzigd door HMC op 17-09-2017 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weasel
Ik heb nu 7.1.2 20170819 gedownload, dit is de nieuwste versie volgens de facebookpagina van MAD.
Ik heb ook de bijbehorende TWRP gedownload vanaf de facebookpagina.
De opengapps pico heb ik ook binnengehaald.

Kan ik nu een factory reset doen vanuit de instellingen van de Jiayu?
Daarna beide zipjes en het image bestand op mijn telefoon zetten?
Ik lees op de XDA pagina van MAD ook nog iets over Beansgapps, moet ik daar nog iets mee doen?
Als ik na het wissen boot in recovery, moet ik dan de recovery.img selecteren of de ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Totale wipe is wat ik altijd doe. (via recovery, btw) Oude meuk doet me niet zoveel, en foto's staan al op m'n PC.
Ik haal er wel altijd mijn SD kaartje uit, zodat je die niet per sé hoeft te wipen en ook niet in de weg zit. Kan er later gewoon weer in.

Inderdaad dan die drie files op je phone zetten.

Eerst twrp flashen (als .img.)
Is ook niet altijd nodig, maar lijkt bij nieuwste ROMs wel nodig te zijn.

Dan ROM, en dan de Gapps.
Tussen alle stappen een reboot, meteen weer naar recovery gaand.

Beansgapps zegt me niets.

[ Voor 24% gewijzigd door HMC op 18-09-2017 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weasel
Als ik de volume down + power ingedrukt hou kom ik in een menu uit met allemaal chinese tekens.
Hoe wis ik nu mn telefoon en installeer ik TWRP, ROM's etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weasel
HMC schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:22:
Totale wipe is wat ik altijd doe. (via recovery, btw) Oude meuk doet me niet zoveel, en foto's staan al op m'n PC.
Ik haal er wel altijd mijn SD kaartje uit, zodat je die niet per sé hoeft te wipen en ook niet in de weg zit. Kan er later gewoon weer in.

Inderdaad dan die drie files op je phone zetten.

Eerst twrp flashen (als .img.)
Is ook niet altijd nodig, maar lijkt bij nieuwste ROMs wel nodig te zijn.

Dan ROM, en dan de Gapps.
Tussen alle stappen een reboot, meteen weer naar recovery gaand.

Beansgapps zegt me niets.
Ik heb nu de custom recovery geinstalleerd met flashify, maar het is nog niet mogelijk om in de custom recovery te komen.
Wat doe ik fout?

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-05 16:30
Ik draai nu ook MAD 7.1.2 20170819. Wat me wel opvalt is dat met maar 10 apps geïnstalleerd, m'n toestel behoorlijk traag is. Ik heb GApps Pico gebruikt. Wel heb ik de 2GB versie, als ik bij instellingen kijk zegt ie 1,4 van de 1,8GB gebruikt.
Heeft iemand ook de 2GB versie en nog tips?

• Mehari72
Ik heb niet meer de beschikking over 2GB versie maar mijn 3GB heeft iets van 1.9GB in gebruik.
2GB lijkt inderdaad iets van krap. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weasel
Ik heb inmiddels 7.1.2 ook geïnstalleerd, mis wel een app killer zoals in 5.1.1 RC5

• HMC

HMC

Pluviophile

weasel schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 17:51:
Ik heb inmiddels 7.1.2 ook geïnstalleerd, mis wel een app killer zoals in 5.1.1 RC5
*O*

App killer niet nodig. En als je het echt wilt, dan kan je de home-button instellen om, als je 'em lang vast houdt, je "recents" te killen

• weasel
HMC schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 19:19:
[...]

*O*

App killer niet nodig. En als je het echt wilt, dan kan je de home-button instellen om, als je 'em lang vast houdt, je "recents" te killen
Hoe doe ik dat dan?
Het lijkt alsof alle geopend apps nu op de achtergrond blijven draaien, dat is niet (altijd) nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door weasel op 23-09-2017 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

weasel schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 20:22:
[...]

Hoe doe ik dat dan?
Het lijkt alsof alle geopend apps nu op de achtergrond blijven draaien, dat is niet (altijd) nodig.
Android regelt dat inmiddels vrij goed, maar settings>MadOS extras>Buttons options>Long press action (voor bijvoorbeeld de home button)

Als je dan de homer button lang inhoudt, dan krijg je scherm met je recent apps. Je kan ze wegvegen, of op clear all drukken.

Maar nogmaals, dit is eigenlijk helemaal niet nodig.

• weasel
HMC schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 20:31:
[...]

Android regelt dat inmiddels vrij goed, maar settings>MadOS extras>Buttons options>Long press action (voor bijvoorbeeld de home button)

Als je dan de homer button lang inhoudt, dan krijg je scherm met je recent apps. Je kan ze wegvegen, of op clear all drukken.

Maar nogmaals, dit is eigenlijk helemaal niet nodig.
Top, bedankt _/-\o_
Kan ik apps toch compleet afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remo1
Weet iemand waarom de online radio het niet doet met chromium.
Hij laadt tot 75% en doet vervolgens niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weasel
remo1 schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:32:
Weet iemand waarom de online radio het niet doet met chromium.
Hij laadt tot 75% en doet vervolgens niks
Ik gebruik geen chromium (kan er geen updates voor vinden in play-store).
Wellicht ook gewoon chrome gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

weasel schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:42:
[...]

Ik gebruik geen chromium (kan er geen updates voor vinden in play-store).
Wellicht ook gewoon chrome gebruiken?
Of Opera. :D
Spam. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remo1
Ik heb chrome er op gezet en nu werkt alles goed.
Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentolinni
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:58
Jiayu S3 krijgt binnen een paar weken een nieuw rom met Android 8:
http://www.gizchina.com/2...o-soon-courtesy-mad-team/

Ik gebruik deze telefoon nog dagelijks, ik waardeer de devs voor de moeite die ze erin stoppen.

Over een paar weken vervang ik hem door een Xiaomi Mi5S Plus als hij aankomt. Hij had nog makkelijk een jaartje of twee mee kunnen gaan, helaas is het intern geheugen van 16gb, wat neerkomt op zo'n 9-10gb, niet meer genoeg met apps zoals whatsapp die hun logs en mediabestanden per se op het interne geheugen stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
Heel gaaf dat dit toestel nog steeds op die manier updates krijgt. Maar ik heb een 2GB variant en gisteren van 7.1.1 naar RC5 terug gegaan. De performance van 7.1.1 was helaas dramatisch. Nu gaat ie weer lekker :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowlingMad
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-04 09:15
Ik ben naarstig op zoek naar een Jiayu S3! Zojuist mijn geliefde S3 laten vallen waardoor het scherm aan gruizelementen ligt. Touchscreen reageert ook niet langer. :F

Na jaren fijn gebruik zou ik graag weer een S3 willen hebben. Wie O Wie heeft er nog een liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

HowlingMad schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:35:
Ik ben naarstig op zoek naar een Jiayu S3! Zojuist mijn geliefde S3 laten vallen waardoor het scherm aan gruizelementen ligt. Touchscreen reageert ook niet langer. :F

Na jaren fijn gebruik zou ik graag weer een S3 willen hebben. Wie O Wie heeft er nog een liggen?
Volgens mij zijn ze nu echt op. Wilde er zelf ook nog één scoren, voor als deze het ooit begeeft, maar de laatste 16 van AliExpress zijn nu ook weg. Dat waren trouwens alleen nog maar witte exemplaren.
Het feest is zo langzamerhand voorbij.

Zelf zou ik geen tweedehands kopen.

Edit: BTW, schermen kun je nog wel vinden op Ali. :Y

[ Voor 4% gewijzigd door HMC op 06-11-2017 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mehari72
Nou, OREO is beschikbaar.
Zie de MAD facebook pagina.
Ik heb het op een extra S3 geïnstalleerd.
De google setup waarmee je de telefoon insteld als een kopie van je oude liep niet helemaal vlekkeloos.
Verder eens zien wat er goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Eerste (non-Beta) Oreo voor onze S3 is uit. *O*
Toch wacht ik nog paar weekjes, want er komt vast weer een nieuwe, want video werkt nog niet (in standaard ROM, via derde apps wel) en dan fixen ze vast ook weer wat andere kleinere dingetjes, zoals tijdens 7.x tijd.

Ik blijf nog even op de 7.1.2 van Augustus.

offtopic:
Spuit 11. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Die video is inderdaad wel iets, Footej doet het wel.
Nu had ik met 7.1.2 ook geen probleemloze video en wat ik nog steeds jammer vind is dat alleen de Extreme rom stereo geluid biedt bij de video opnames.
Wat video betreft doet een oude G4S het eigenlijk iets beter.
Met de laatste 7.1.2 had ik ook problemen met de telefonie, bij het wisselen van provider bij grens overschrijdingen raakte de verbinding verloren, alleen te corrigeren door een volledige herstart of aircraft mode schakelen.
De verbinding raakte ook weg bij soft reboot, dat werkt met 8.0 nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Net mijn S3 uit mijn zak op de klinkers gevallen.
Scherm stuk.
Gelukkig een reserve S3 bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Autsj. :S
Je kan nog wel schermen kopen voor de S3 op Ali.
Heb ik ook gedaan tijdje geleden.
Mooie how-to's op JijBuis ook, alleen heb ik het toch maar laten doen.
Ik zou er echt zo weer één kopen, maar helaas lijken ze nu toch echt uitverkocht te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mehari72
Schermen heb ik ook gevonden, alleen wit.
Ach heb ik 1 witte.
Wel duur geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Jep. Het verdubbelt min of meer de prijs van de phone. Major bummer. -O-

Edit: Oh ja, dat is ook weer zoiets, De zwarte schermen zijn nu ook schaars. Het is min of meer echt het eind van Jiayu.
Hoe jammer.

[ Voor 48% gewijzigd door HMC op 29-11-2017 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
65 dollar met frame.
Koop ik nog steeds geen gelijkwaardige voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwelbast
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-04 16:07
Weet niet of het OT is hier - als dat zo is excuus - maar ik zoek een goed alternatief voor mijn Jiayu S3. Zie door de (chinese) bomen het bos niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mehari72
Ik ben nog niet zover, ga nog even door met de S3, maar de Redmi note 4(X) heeft het zelfde formaat,
heeft een grotere batterij en is zelfs als Snapdragon versie leverbaar.
Sommige versies hebben ook band 20 voor LTE.
Geen NFC trouwens.
Zou voor mij denk ik de opvolger zijn.
Alleen dat MIUI twijfel ik over.
Tegen de tijd dat ik zover ben zal er vast wel wat anders zijn. :P
Jiayu had ik, door eigen ervaringen met de diverse modellen, best vertrouwen in, in de UMI's, Elephone's en wat nog meer heb ik dat niet.
Komt vooral door de diverse forum berichten moet ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ik ga zelf ook hoogstwaarschijnlijk voor de Redmi Note 4X.
Maar die S3 weet maar van geen ophouden.

Alhoewel het scherm (een tweede) soms wel raar doet, met hoogfrequente rare waas over het scherm.
Dan moet ik m'n S3 rust geven door de batterij er een tijdje uit te laten. (Ja dat klinkt vreemd. :P )
Maar dat gebeurt slechts zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

De S3 is idd een fijn degelijk toestel.
Ik heb een Redmi Note 4 besteld als voorlopige opvolger, de LGV30 is mij nog te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weasel
Android 8.1 draait op de Apollo Lite (M.A.D. facebookpagina), hopelijk komt hij ook snel voor de Jiayu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Als ik het goed begrijp is de S3 van superdragonpt dood. Dusss... -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mehari72
Nou display met frame is binnen, inclusief witte achterkant.
Ook al weer opgebouwd.
Nu heb ik een witte S3, lijkt meteen een andere telefoon. :P

Vandaag 24 dec de 8.1 van MADOS uit.
Nu aan het installeren.
https://forum.xda-develop...l-mados-jiayu-s3-t3706919

[ Voor 35% gewijzigd door Mehari72 op 24-12-2017 23:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
  • Laatst online: 10-09-2023
Kerstcadeautje van M.A.D. jongens! :*)

[ROM] [8.1.0] Official madOS - Jiayu S3 (mt6752)
M.A.D·MAANDAG 25 DECEMBER 2017
: , [Stable] Build [8.1.0] 20171224
* First Release of Oreo 8.1.0
* madOS version: 2.1 (O 8.1.0 )
* Patch Level: 8.1.0 [OPM1] 2017-12-05,
Between the new Oreo 8.1.0 & madOS bug fixs & device fixs , there is an huge changelog,
... so im narrowing this to bare minimum this time
main changes:
* All mad extras stuff is now fixed (fastcharge/ weather/ sensors calibration, performance settings, etc, etc)
* Theme engine:
This started as an feature from AOSPA on Nougat (and has been depricated ever since... )
* We forward port to Oreo 8.0.0, and now to 8.1.0
* We extended theme engine to per-apps (currently madLauncher; messaging, etc)
* And added way too many fixs on top of it
* exfat and ntfs are now properly supported
* Bluetooth Calls fixed
* New Sensors HAL
* New RIL
* Playback fixed (Youtube, whatsApp, etc)
---> ETC
TWRP:
*New TWRP for 8.1.0 is required
https://forum.xda-developers.com/devdb/project/dl/?id=27818
GAPPS:
Since there's still no Official OpenGapps for 8.1.0
... we had built them for ya
--> https://forum.xda-develop.../gapps-opengapps-t3720449
--> Check FAQ as Well
MERRY XMAS !!!!!!!
https://forum.xda-developers.com/devdb/project/dl/?id=27822
Support

[ Voor 2% gewijzigd door DanielFeyenoord op 26-12-2017 17:43 . Reden: Compleet maken van links. ]

Jiayu S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
Mooi werk weer! _/-\o_

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Dat valt nog te bezien. Veel problemen bij veel mensen.
Ik kijk het nog even aan.

Ik was 'em al met plezier ende blijdschap aan het downloaden, maar als ik de laatste pagina's op het forum zo lees.
DanielFeyenoord schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 10:27:
Kerstcadeautje van M.A.D. jongens! :*)

[ROM] [8.1.0] Official madOS - Jiayu S3 (mt6752)
M.A.D·MAANDAG 25 DECEMBER 2017
: , [Stable] Build [8.1.0] 20171224
* First Release of Oreo 8.1.0
* madOS version: 2.1 (O 8.1.0 )
* Patch Level: 8.1.0 [OPM1] 2017-12-05,
Je links zijn incompleet door copy-paste
https://twrp.me voor TWRP
Deze dus :F
https://forum.xda-developers.com/devdb/project/dl/?id=27818

Unoffical Open GAPPS voor 8.1 ARM64:
https://forum.xda-develop.../gapps-opengapps-t3720449

[ Voor 50% gewijzigd door HMC op 26-12-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Ja, helemaal stabiel is het niet merk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
Ik twijfel ook nog even over het wel of niet flashen van deze nieuwe rom. Eerst nog maar even de reacties afwachten; al moet ik binnenkort toch íets gaan flashen:

Een tijd terug (augustus/september) ben ik van RC5 naar MadOS-1.2-OFFICIAL 7.1.2 (build 19-8-17 18:45:19) gegaan en heb van begin af aan wat issues met Bluetooth en Wifi.

Echter niet zoals je veel leest dat het MAC-adres 00:02:00:00:00:00 geworden is, maar elke keer bij opstarten (en misschien wel elke keer bij inschakelen wifi?) verandert het MAC adres van zowel Wifi als Bluetooth.
Wifi MAC adres is consequent in de range 00:08:22:xx:xx:xx , bluetooth wisselt echt vrijwel random (heb nog geen logica kunnen ontdekken).
Nadeel hiervan is dat de DHCP pool van mijn router nu wel erg snel volledig uitgedeeld is en dat mijn carkit telkens handmatig gepaird moet worden voordat ik 'm kan gebruiken.
De DHCP lease in mijn router thuis staat lekker kort en daar kom ik wel mee weg, maar elke keer mijn telefoon opnieuw pairen met de carkit is toch wel hinderlijk.

Bij de klacht waarbij MAC-adres 00:02:00:00:00:00 is, zou de verklaring zijn dat men NVRAM per ongeluk gewist heeft bij het flashen en men is dan ook beide IMEI nummers kwijt. Die zijn bij mij nog gewoon intact.
In eerste instantie dacht ik dat mijn klacht hetzelfde is als bovenstaand, maar omdat het WIFI MAC-adres in een andere range ligt en mijn IMEI nog intact is twijfel ik of een re-flash naar RC5 en dan opnieuw 7.1.2 de oplossing is.

Nu lees ik iets dat sinds Android 6 het scannen naar Wifi en Bluetooth devices met random MAC-adressen gebeurt om zo anoniemer te zijn, dit matcht redelijk met mijn situatie - maar bij mij lijkt het continue te wisselen ipv alleen tijdens scannen naar devices.

Voor sommige toestellen (oa Nexus en Motorola dacht ik) zijn er fixes te vinden met het aanpassen van beide MAC-adressen via drie files met een hex-editor (zie de "alternate method"), dit heb ik ook op mijn S3 geprobeerd maar dat haalt niets uit.
Overal lees ik over Wifi MAC 00:02... maar nergens vind ik iets over 00:08...

Zodra 8.1 wat stabieler blijkt dan kan ik die overstap eens proberen, maar het lijkt er op dat ik één van de weinigen ben met dit probleem.
Zijn er mensen die hier _geen_ last van hebben met 7.1.2? Of mensen die hier last van hebben gehad en het opgelost hebben (en zoja hoe :) )?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
Ik draai ook 7.1.2 van 19082017, maar heb geen (grote) wifi of bluetooth problemen. Wel heb ik regelmatig last van crashes/vastlopen van diverse apps. Soms loopt whatsapp bijvoorbeeld vast, en helpt opnieuw opstarten van app ook niet, en dan moet ik de hele telefoon rebooten. De momenten waarop dit gebeurt lijken behoorlijk random, en gelukkig gebeurt het ook niet super vaak.. Ik vind de appcrashes nog wel acceptabel, maar soms is het wel hinderlijk.

Over het algemeen nog best wel tevreden met de rom.

Jiayu S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keetoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-04 14:24
Ik draai nu de mados 8.1 ROM, maar die is zoals al eerder opgemerkt nog niet stabiel. Volgens xda komt er wel vandaag nog een update op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Naar mijn idee is deze 8.1 wel stabieler dan de 8.0.
Ook de wifi is bij mij nu betrouwbaarder dan met de 7.x
Met de 8.0 had ik veel crashende camera apps, dat is nu wel beter maar hardware matige mp3 decodering werkt nu niet, onder 8.0 nog wel en op de een of andere manier kan ik ook geen wmv video's meer afspelen, met geen een video app tot nog toe.
Antutu doet ruim 52000.
Kwa performance en bouwkwaliteit hoef ik de S3 nog niet in te ruilen voor een goedkope chinees, .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majorhans
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-11-2023
Mijn Jiayu S3 draait nog steeds goed op de originele rom (S3SW20150314) en eigenlijk heb ik nooit de behoefte gevoeld om over te stappen naar een nieuwe rom omdat er altijd wel iets aan een custom rom leek te haperen gezien de reacties hier en op XDA.

Echter, sinds een paar maanden (nadat ik de jiayu voor de 2e keer in zijn leven in bad had laten vallen) laadt de batterij alleen nog maar op als de telefoon is uitgeschakeld (verschillende USB-kabels en stekkers geprobeerd). Bovendien is de levensduur aanzienlijk korter (mag ook wel na 2,5 jaar) en bij 15% is het ongeveer per seconde aftellen naar 0 (bekende bug). Bij het opstarten (na 100% opgeladen te zijn) geeft de batterijstatus ook regelmatig 3% aan. Opnieuw opstarten (uitschakelen en weer aanzetten) levert dan vaak wel weer 100% op.
Dus een nieuwe batterij besteld bij Ali maar dat biedt helaas geen soelaas. Ook deze batterij laadt alleen maar op als de telefoon is uitgeschakeld. Het lijkt mij dat het niet aan de connector kan liggen omdat de batterij wel oplaadt als het toestel is uitgeschakeld.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ben nog steeds tevreden over mijn jiayu en wil het eigenlijk nog een jaartje volhouden met deze foon maar ik vind dit heel irritant, zeker als ik de telefoon nodig heb voor het navigeren en deze dan tijdens het navigeren niet opgeladen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Valt dus niet uit te sluiten dat er water in is gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
draait er iemand 8.1 met de 2GB versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majorhans
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-11-2023
Mehari72 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:05:
Valt dus niet uit te sluiten dat er water in is gekomen?
Klopt, ik denk dat er inderdaad water in gekomen is. Alleen wat dat precies te maken heeft met het niet willen opladen van de batterij als het toestel aan is, is mij onduidelijk. Wellicht iets gecorrodeerd van binnen maar waarom dan wel opladen als de telefoon is uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Fastcharge werkt ook alleen bij ingeschakelde telefoon.
Er zal vast een iets ander proces plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcm800
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-06-2024
Helaas,2 jaar met veel plezier de S3 gebruikt ,na een val onbruikbaar,alleen OTG nog te gebruiken. ;w
Ik weet niet of het mag in dit topic,maar...
Waar gaan jullie op overstappen als het over is met Jiayu? :? Ben wel benieuwd !
Ik heb nu de vernee Apollo. Niet slecht,erg mooi toestel,behoorlijk snel,zwakke camera (zeker t.o.v. de S3 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
jcm800 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 23:41:
Ik weet niet of het mag in dit topic,maar...
Waar gaan jullie op overstappen als het over is met Jiayu? :? Ben wel benieuwd !
Ik heb nu de vernee Apollo. Niet slecht,erg mooi toestel,behoorlijk snel,zwakke camera (zeker t.o.v. de S3 )
Mijne doet het nog maar is traag (2GB versie). Ik zit te denken aan de Redmi 5 plus (global) maar wil liever iets krachtigers. Maar niet tegen de hoofdprijs. Het zou ook de Elephone U kunnen worden, die wordt op 8 feb geintroduceerd. Of wellicht nog iets anders. Ben er echter nog niet zeker van of ik het 18:9 formaat wat vind, eerst nog maar eens zo'n formaat toestel van een collega vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Het grappige is dat veel nieuwe low budget telefoons niet eens sneller zijn dan de S3.
Voor mij zou een Redmi de logische opvolger zijn.
Over de Elephone en soortgenoten nogal wisselende commentaren.
Deze zouden, voor het geld, niet meer mijn keuze zijn.
Maar ja ik heb nog 3 S3's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Mehari72 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:59:
Het grappige is dat veel nieuwe low budget telefoons niet eens sneller zijn dan de S3.
Voor mij zou een Redmi de logische opvolger zijn.
Over de Elephone en soortgenoten nogal wisselende commentaren.
Deze zouden, voor het geld, niet meer mijn keuze zijn.
Maar ja ik heb nog 3 S3's.
Ik zou zo graag weer een S3 willen. Die van mij en van de vrieindn doen het na zo goed als 3 jaar nog perfect, en Redmi 5 lijkt een logische nieuwe koop, maar als je een van je S3's van de hand wil doen, neem ik 'em graag over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Eentje, de Flare X uitvoering heeft nu het probleem dat soms het beeld wegvalt.
Back light blijft aan maar beeld is weg.
Ik probeer nu de S3 met scherm breuk van een collega over te nemen kan ik testen of het een board of een scherm probleem is.
Het leuke van meerdere S3's is zonder problemen nieuwe versie's android proberen.
Nu heb ik er 1 reserve.
Voor dagelijks gebruik toch weer terug op de Extreme 2.5.4, toch de fijnste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Het wegvallende beeld is hoe mijn Jaiyu G4 niet meer te gebruiken was. Inderdaad alleen back light aan. Heb het op mijn S3 ook een enkele keer gehad. Lijkt een Jiayu-dingetje te zijn. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Dat durf ik niet te zeggen, geen van mijn G4's heeft dat.
Nu gebruik ik die niet echt natuurlijk, 1 G4A gebruik ik als muziek speler.
Lekker kompakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
[ROM] [ 8.1.0 ] Official madOS - Jiayu S3 Adv/Basic/Pro [MT6752]
https://www.facebook.com/...-mt6752/1676697469080686/

Changelog:
Patch level April 2018
madOS version: 2.1.3
Doze / Ambient settings:
Hand-Wave Gesture
ambient lockscreen weather, etc
New hardware settings (some functions are WIP for 6752)
Custom header image provider improvements
powermenu: cleanup and fix
expanded desktop settings
visualizer settings
increase default maximum password length
option to toggle torch by longpressing power button (with screen off)
Optimize multithread installation for apps
Removed Chromium in favor of Jelly
JNINativeMethod improvemensts
HWCAdapter Improvements ( Google you suck!)
Tight up security by requiring unlocking to access tiles
hide sensitive information while locked by default
Bring back less notification sounds
Weather update & fixs
dual-sim ringtone support
Setting: increasing ringtone
Settings: unlink notification volume is back
Settings : Option to enable searchpanel, including Navigation Ring Targets
OMS: fixs , upstream
Disable persistent Mobile data by default
AppOps: is back
screenrecord is here
Slim Recents: Fixed & updated to v3.0
smartwake fixs
fling and velocity settingsSettings
poor man battery style tweaks
carrierlable settings fixs
searchpanel: properly implement switches
Settings : Slimified CM Navigation Ring Targets
Fix up secure lockscreen (pattern, pin, etc)
Keyguard: Forward port lockscreen quick unlock
Secure Settings: Option to scramble pin layout on unlocking
Quick settings revamped:
Quick settings background: allow changing alpha
new tiles
new features
New usb settings:
prevent new usb devices if desired
USB default config
colorengine:
colorengine: fix tinting of unruly dashboard icons
colorengine: fix themed conditions and suggestions
color engine: add adv settings fragment
color engine per-apps extended ( messaging, madlauncher, etc)
wallpaper based theme switch
AndroidRuntime crashs fixs, etc
madOS: Our cookie is finnaly here !!!
Add support for page theme color to WebView and WebChromeClient
New rebuilt modem baseband ( hybrid ) feedback is welcome
Bluetooth fixs
NFC: rebuilt proprietary mtk blobs from upstream
Ril improvements
Audio: Fully rebuilt & sound is now max out (max values supported by the device)
Media Bug: New approach (hopefully this is fully fixed now)
Some frameworks and some other small fixs

Jiayu S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Jep. _O_
Let op. Eerst was er een op 17 april, maar deze dus van 22 april.
Correct gelinkt door @DanielFeyenoord
Ik ga 'em er morgen opzetten. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:11
Volgens mij is dit de smartphone die het langst is geupgrade. 8.1 wtf _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwelbast
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-04 16:07
Ik had dus ook last van een plotselinge battery-drain op mijn S3. Ik raakte lichtelijk in paniek, want tot nu toe nooit problemen gehad met mijn fijne Jiayu S3. De batterij was niet opgezet en gelukkig had ik nog een reserve-batterij gekocht, want je weet maar nooit.

Na zoeken vond ik hier de oplossing: https://www.androidpit.co...ry-on-your-android-device

De 2e methode (onderaan de pagina) geprobeerd en mijn telefoon (én batterij) lijken weer als vanouds. Ik laat de battery calibration app er maar opstaan, je weet maar nooit.

Heeft iemand nog een andere (snellere) methode gevonden om dit euvel op te lossen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Helaas maar waar. De S3 doet het nog perfect, maar hij gaat vanaf morgen gedegradeerd worden tot een Milight afstandsbediening. Morgen mijn Redmi Note 5 binnen.

Drie jaar perfect dienst gedaan (bijna op de dag af), en hij zou zomaar nog langer mee kunnen gaan.
Batterij nog goed, gaat met mijn lichte gebruik nog steeds twee dagen mee.
Die extra gekochte reserve batterijen doen niet veel meer.

Volop respect voor M.A.D team. _O_
Als Jiayu er nog was had ik vast weer een phone van ze gekocht.
Wat een prutsers toch uiteindelijk, dat het op managementniveau verkeerd is gegaan.

Jiayu, I salute you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marathonna
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08-2023
Inmiddels in het bezit van een jiayu s3plus (naast mijn s3 advance gekocht).
Maar helaas kan ik geen rom vinden met scatterfile voor de s3plus..!
Als iemand die voor me heeft..Graag..!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Laatst online: 15:53
welke moet je hebben?
marathonna schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:05:
Inmiddels in het bezit van een jiayu s3plus (naast mijn s3 advance gekocht).
Maar helaas kan ik geen rom vinden met scatterfile voor de s3plus..!
Als iemand die voor me heeft..Graag..!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marathonna
inmiddels voorzien..thx voor de hulp... _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marathonna
Inmiddels nog een nieuwe..(ja echt..!) nog op de kop kunnen tikken..we gaan gewoon weer verder..haha

2x s3 advance en 1 x s3 plus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weasel
Wat zijn de bevindingen van de nieuwste M.A.D. ROM? Ik draai nu 7.1.2 en heb wat probleempjes met GPS en roaming en zou dus graag upgraden. Ik las echter dat er nog wat problemen waren met de eerste 8.0 ROM's, hoe is dat ondertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Ik gebruik mijn S3 niet meer maar had het idee dat de 7.1 het iets beter deed dan de 8.1.
Geen van deze gaven GPS issues, wel problemen met het schakelen tussen de providers bij het passeren van grenzen.
De data doet dan niets meer of onbetrouwbaar.
Het is wel zo dat ook mijn huidige Redmi note 5 daar wat problemen mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marathonna
weasel schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:02:
Wat zijn de bevindingen van de nieuwste M.A.D. ROM? Ik draai nu 7.1.2 en heb wat probleempjes met GPS en roaming en zou dus graag upgraden. Ik las echter dat er nog wat problemen waren met de eerste 8.0 ROM's, hoe is dat ondertussen?
keb geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

@weasel Ik ben zelf op 8.0 blijven hangen. 7.1.2 was wel een hele goeie, maar 8.0 was prima. 8.1 is nooit goedgekomen, voorzover ik weet.

[ Voor 3% gewijzigd door HMC op 26-11-2018 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marathonna
Al mijn Jiayus werken prima op 8.1...wel volledig reset gedaan (terug naar stock 5.1) en vandaar helemaal opgebouwd naar 8.1...werkt als een zonnetje..
(wel wat werk overigens..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:32
Noob-vraag....
Wil oude jiayu s3 tot leven brengen als scherm voor drone, echter na opladen wil deze niet opstarten, zit in soort boot loop (wel witte jiayu en groene animatie) en blijft daarop hangen....
Deze jiayu is nooit geroot.

Zijn er nog mogelijkheden om deze tot leven te krijgen?

Geen echte ervaring met recovery of fastboot, kan wel in die menu's komen, maar aangezien er geen root is kan/mag ik vermoedelijk bijv. geen (mobile unce) apk installeren om een trwp recovery te flashen (ofzo) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
Ik heb de mijne recent nog opnieuw geflashed, ik gebruik 'm als mini tablet. Hiervoor heb ik gewoon wat bij elkaar gegoogled. Ook voor als je nog nooit geroot hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
subwaysurfer schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:03:
Ik heb de mijne recent nog opnieuw geflashed, ik gebruik 'm als mini tablet. Hiervoor heb ik gewoon wat bij elkaar gegoogled. Ook voor als je nog nooit geroot hebt.
ja, googlen begrijp ik, maar "hoopte" op iets meer hints etc

Had uiteraard al gegoogled, maar kom veel verouderde info tegen, met dode links naar te downloaden spul en moeten inloggen op onbekende "schimmige" sites.

Had verwacht dat er gewoon standaard recovery.img zou zijn welke de Jiayu s3 vanaf microSD kon lezen via Recovery module, maar die recovery.IMG 's welke ik geprobeerd heb vind de S3 niet op de MicroSD .....

Heb nu deze 2 links, kijken vanavond of dat werkt :
https://www.getdroidtips....icial-stock-rom-jiayu-s3/
http://www.jiayu-store.co...6gb-version-firmware-rom/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ted038 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:53:
[...]

ja, googlen begrijp ik, maar "hoopte" op iets meer hints etc

Had uiteraard al gegoogled, maar kom veel verouderde info tegen, met dode links naar te downloaden spul en moeten inloggen op onbekende "schimmige" sites.

Had verwacht dat er gewoon standaard recovery.img zou zijn welke de Jiayu s3 vanaf microSD kon lezen via Recovery module, maar die recovery.IMG 's welke ik geprobeerd heb vind de S3 niet op de MicroSD .....

Heb nu deze 2 links, kijken vanavond of dat werkt :
https://www.getdroidtips....icial-stock-rom-jiayu-s3/
http://www.jiayu-store.co...6gb-version-firmware-rom/
Alles staat in dit topic. Root niet nodig. Juiste files downen, op je phone zetten met je PC, en flashen vanuit twrp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
HMC schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 17:01:
[...]

Alles staat in dit topic. Root niet nodig. Juiste files downen, op je phone zetten met je PC, en flashen vanuit twrp.
ok, dit topic heeft 171 pagina's ......

in OP staat :
Custom ROMS Flashen
Op dit moment zijn er verschillende Custom ROMS voor de Jiayu S3.
Handleidingen:
Tsunami Audiowaste: https://onedrive.live.com...lRDCCA&ithint=file%2cdocx
Jiayu.de 5.1 bottom line: https://www.dropbox.com/s...dl=0&preview=Jiayu+S3.pdf
[Tutorial] How to use SP Flash Tool
List of ROMS + downloads
Jiayu.de forum + ROM download

Welke hiervan zou ik volgens jou kunnen gebruiken ?

[ Voor 7% gewijzigd door Ted038 op 13-03-2019 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Als je naar nieuwere versies wilt, dan begin je met 5.1. Dan kun je daarna losgaan.
5.1 gaat (ging) via PC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ted038
Latertje geworden, maar gelukt met de "tutorial sp flash tool"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
Ik draai nu trouwens MIUI V9 stable 9.6.3.0. Ik heb nu een Xiaomi telefoon en er hebben er nog een paar in huis. Ben wel een fan van MIUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
subwaysurfer schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:04:
Ik draai nu trouwens MIUI V9 stable 9.6.3.0. Ik heb nu een Xiaomi telefoon en er hebben er nog een paar in huis. Ben wel een fan van MIUI
Bedoel je nu miui op een jiayu?
(Op mijn xiaomi mi Max 3 draai ik al miui 10.2.1.0 (=Android9) stable, dat is dus niets bijzonders)

Op mijn jiayu s3 draait nu Android 5.1.0, en dat is vooralsnog voldoende, wordt alleen scherm voor drone-controller (parrot anafi), omdat huidige telefoon daar te groot voor is

[ Voor 19% gewijzigd door Ted038 op 14-03-2019 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:11
Ted038 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 17:55:
[...]

ok, dit topic heeft 171 pagina's ......

in OP staat :
Custom ROMS Flashen
Op dit moment zijn er verschillende Custom ROMS voor de Jiayu S3.
Handleidingen:
Tsunami Audiowaste: https://onedrive.live.com...lRDCCA&ithint=file%2cdocx
Jiayu.de 5.1 bottom line: https://www.dropbox.com/s...dl=0&preview=Jiayu+S3.pdf
[Tutorial] How to use SP Flash Tool
List of ROMS + downloads
Jiayu.de forum + ROM download

Welke hiervan zou ik volgens jou kunnen gebruiken ?
De mijne natuurlijk :Y
Of ook niet -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
Ted038 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:23:
[...]

Bedoel je nu miui op een jiayu?
Ja, op m'n S3 bedoelde ik, was idd niet helemaal duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahavelaar
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-12-2022
Ik heb een probleem met mijn Jiayu S3. Ik heb in de SuperSU de optie 'Mount namespace separation' uitgevinkt, maar nu start mijn telefoon niet meer op. Hij blijft op het Jiayu logo hangen.
Is er nog een mogelijkheid om dit op 1 of andere manier via TWRP te herstellen?
Of rest er niets anders dan een factory reset (wat ik absoluut niet hoop)?
Er staat de Duitse Jiayu rom op. Android 5.1 RC1.

[ Voor 10% gewijzigd door ahavelaar op 14-06-2019 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

@ahavelaar Waarom heb die optie uitgezet?
Hoelang heb je gewacht om te zien of de phone opstart?

Zit er een SD-kaartje in?
Haal die er eens uit en probeer het nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahavelaar
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-12-2022
@HMC Ik dacht dat ik niet alle bestanden zag bij bestandsbeheer, en wilde kijken of dat op die manier veranderde (eerlijk gezegd niet goed wetend wat ik deed 🙈)
Ik heb na het veranderen van die instelling direct opnieuw opgestart.
Ik heb het zonder SD-kaartje geprobeerd, maar dat helpt helaas niet.
Zou ik via TWRP misschien nog iets kunnen doen en zo ja, wat?

[ Voor 21% gewijzigd door ahavelaar op 17-06-2019 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weasel
Ik heb hier nog een jiayu met een stock ROM, hierop zou ik graag de nieuwste ROM 8.1.0 zetten.
Inmiddels heb ik RC5 geflashd, wat is nu het beste om te doen, eerste 7.1.2 installeren of direct 8.1.0 erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lein
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-01-2022
Beste slimme mensen,

Ik heb een Jiayu-telefoon van mijn vader overgenomen.

Na opladen startte hij op, so far so good. Na simkaart erin te hebben gedaan:

-accepteert hij de code voor de simkaart wel.
-vraagt daarna om: ''wachtwoord voor privacy-beveliging.''

Dit is niet gelijk aan mijn wachtwoord dat ik altijd op mijn eigen telefoon had.

Ik heb een harde reset uitgevoerd, maar dat werkt niet.

Ik heb hier nu ergens gelezen dat ik er ''een ROM op moet flashen door middel van de flashtools.""

????? wat is dat en hoe moet dat? ik ben een nitwit |:( . Vond het al heel knap dat ik de harde reset kon uitvoeren.

Wellicht een simpelere oplossing:

-hoe typ ik letters nu op de Jiayu?

Dus bij het invoeren van het wachtwoord (voor privacy-beveliging). Ik kan het zeer lange standaard wachtwoord van mijn vader nog proberen (of mijn eigen google-wachtwoord wellicht aangezien ik google wel heb kunnen installeren op de Jiayu voordat ik de simkaart erin deed).

Iemand tips?

Hartelijke groet,
Marjolein
Pagina: 1 ... 42 43 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden in het daarvoor bestemde topic: ~~~[Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic
Het is verboden om te bespreken hoe importkosten te omzeilen.