Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Mede-auteurs:
  • Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-06 23:27

Audiowaste

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:15

bottom line

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hC4qz1e.jpg
De Chinese fabrikant Jiayu heeft onlangs haar nieuwste model aangekondigd de Jiayu S3. Het toestel heeft een 5.5"-scherm met een resolutie van 1920x1080 pixels.Hij draait op een MediaTek MT6752-soc, met acht Cortex A53-kernen op 1,7GHz en een Mali T760-gpu, bijgestaan door een werkgeheugen van 2 of 3GB.

In China betaal je voor de S3, 899 Chinese yuan voor de 2GB RAM variant en 999 Chinese yuan voor de 3GB RAM variant. Omgerekend is dit ongeveer 123 en 136 euro. Internationale prijzen liggen 4 - 5 tientjes hoger. De S3 is een erg vergelijkbare concurrent van de onlangs aangekondigde Meizu M1. De toestellen zijn qua specs nagenoeg gelijk; de M1 mist alleen t.o.v de S3, NFC, een verwijderbare batterij en klep, Wifi AC en een Micro SD-slot.

De S3 is komt in drie kleuren en is een waardige opvolger van de populaire en degelijke Jiayu G3 en G4 serie. Eind januari, begin februari moet het toestel internationaal ook verkrijgbaar zijn

Inhoud Topic
Specificaties
Foto's
Video's
Handige Links
Custom ROM Flashen
Specificaties:
Jiayu S3
Android OSAndroid™ 4.4 KitKat
ProcessorMediaTek MT6752 processor ARM Cortex-A53 1.7GHz x 8
GPUMali T760 MP2/700MHz
Intern geheugen16GB
RAM geheugen2 / 3GB
Flash geheugenmicroSD
GPSGLONASS\A-GPS\BDS
Scherm5.5 inch IPS LTPS FHD 1920 x 1080 px
Frontcamera5MP Samsung F2.4
Backcamera13 MP Sony IMX214 sensor F2.0 5P lens dual flash en AF
SensorenGyroscope,Compass,Gravity Sensor, Proximity Sensor, Light Sensor, Hall switch
ConnectiviteitDual Band WiFi AC , Bluetooth , Micro USB 2.0 (OTG), (3GB NFC)
Accu Li-Polymer 3000 - 3100mAh (verwijderbaar)
Afmetingen152 * 75.5 * 8.9mm | Circa 158 gram
KleurZwart / Wit
SimkaartDual Micro SIM (3FF)
Netwerk4G (LTE): 800/1800//2600 MHz
3G (UMTS): 900/1900 / 2100 MHz
2G (GSM): 850/900/1800/1900MHz
FDD-LTE//UMTS (WCDMA) / EDGE / GPRS
PrijsCirca 160 en 190 euro

Foto's S3
Afbeeldingslocatie: http://file.ejiayu.com/attachment/www/s3/pj/3.jpgAfbeeldingslocatie: http://file.ejiayu.com/attachment/www/s3/pj/4.jpgAfbeeldingslocatie: http://file.ejiayu.com/attachment/www/s3/pj/6.jpgAfbeeldingslocatie: http://file.ejiayu.com/attachment/www/s3/pj/7.jpgAfbeeldingslocatie: http://file.ejiayu.com/attachment/www/s3/pj/9.jpg

Video's

Handige Links
[Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic
Custom ROMS Flashen
Op dit moment zijn er verschillende Custom ROMS voor de Jiayu S3.
Handleidingen:
Tsunami Audiowaste: https://onedrive.live.com...lRDCCA&ithint=file%2cdocx
Jiayu.de 5.1 bottom line: https://www.dropbox.com/s...dl=0&preview=Jiayu+S3.pdf
[Tutorial] How to use SP Flash Tool
List of ROMS + downloads
Jiayu.de forum + ROM download
Changelogs Jiayu.de ROM
Changelogs Jiayu.de ROM
Backup
How to Backup/Restore Android Apps using Titanium Backup
How to Backup and Restore SMS, Call Logs, Wi-Fi Settings using Titanium Backup
How to Backup/Restore ROM using TWRP Recovery!
Xposed
[OFFICIAL] Xposed for Lollipop/Marshmallow
Problemen?
[Tutorial] How to fix an MTK Android phone that wont come on after interrupting SP Flash tool
[Tutorial] List of SP Flash Tool errors, their meanings and how to resolve them

[ Voor 92% gewijzigd door eYaTed op 15-01-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 12:44
2 GB versie is al leverbaar via Aliexpress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngnl
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03-2021
Volop leverbaar, al is de voorraad wel beperkt her en der.
Zit zelf ook al te kijken om deze te bestellen.

Iemand al in het bezit van de S3?

[ Voor 52% gewijzigd door ngnl op 12-01-2015 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101397

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101397

En een hands on: http://youtu.be/moco2GZDZkk

Ik ben erg benieuwd naar het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-06 22:34
Ik denk dat ik deze telefoon neem (of een Zopo ZP999 maar de Jiayu heeft een veel betere batterij en 64-BIT CPU) alleen de 4G banden op de site van Jiayu zijn vaag, iemand enig idee welke 4G banden die deze telefoon gebruikt. (niet dat ik 4G gebruik, maar toch wel goed om te weten)

Laat maar stond bij de specs

[ Voor 8% gewijzigd door Jvann op 18-01-2015 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekeltje
  • Laatst online: 04-01 14:34
Iemand een link waar deze te koop is?
Ben al een tijdje op zoek voor een telefoon voor me moeder, en dit lijkt me een geschikte telefoon.

Zijn er ook stock/cyanogenmod roms voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06-2023
Heb er vandaag 1 besteld, maar is nog wel pre-order volgens mij. Ben benieuwd!

Koffie met thee is minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:42
Rolandow schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:16:
Heb er vandaag 1 besteld, maar is nog wel pre-order volgens mij. Ben benieuwd!
Waar heb je 'm besteld?

Op Ali staat deze.

Ook nog als duty free maar ik vraag me af hoe ze dat garanderen. Er staat nergens dat het een pre-order is. Ik ben dus nog terughoudend om hier te bestellen...

update: ik heb even gechat met de verkoper. Is toch ook pre-order. Hij beweert dat niemand 'm nog kan leveren. Hij kan ook niet zeggen wanneer de 3 GB versie beschikbaar is. Die heeft wel mijn voorkeur.

[ Voor 12% gewijzigd door subwaysurfer op 21-01-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
Volgens de (naar mijn mening) wat meer betrouwbare winkels (efox-shop / CooliCool bijvoorbeeld) komt de 3GB versie pas volgende maand rond de 20ste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
Jvann schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:59:
Volgens de (naar mijn mening) wat meer betrouwbare winkels (efox-shop / CooliCool bijvoorbeeld) komt de 3GB versie pas volgende maand rond de 20ste.
Vreemd. Ik kijk toevallig net bij CooliCool en daar lijkt juist de 3 GB versie op voorraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
Ja als je een klein beetje naar onder scrolt staat er onder description:

This item is available to pre-order from 16.01.2015 - 25.02.2015, All the orders will be shipped out on 26.02.2015after the pre-sale period.We will ship the parcel in chronological order. - See more at: http://www.coolicool.com/...5452#sthash.uft8Yk7f.dpuf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

subwaysurfer schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:26:
[...]

Waar heb je 'm besteld?

Op Ali staat deze.

Ook nog als duty free maar ik vraag me af hoe ze dat garanderen. Er staat nergens dat het een pre-order is. Ik ben dus nog terughoudend om hier te bestellen...
Dat beloven ze alleen als je kiest voor de shipping van 33 dollar ;). Dan gaat hij eerst naar de UK en dan naar de EU.
update: ik heb even gechat met de verkoper. Is toch ook pre-order. Hij beweert dat niemand 'm nog kan leveren. Hij kan ook niet zeggen wanneer de 3 GB versie beschikbaar is. Die heeft wel mijn voorkeur.
Eerste units van de 2GB versie komen vanaf nu pas binnen. De 3GB versie is zoals hier te lezen:
http://shop.ejiayu.com/product-466.html
[quote]The price of 899 yuan a 2G memory standard edition, on sale early January 2015! Price of $ 999 with 3G high memory version, because the software debugging slightly complicated, will be available later. Stay tuned![quote]
En op: http://bbs.ejiayu.com/thread-1238969-1-1.html
high version S3 good domain engineering machine is now in testing, is expected to begin later this month sale, delivery period is expected to take 10 days, then we will make an announcement. Good domain for the sale to be completed before the Spring Festival 1-2. There is a need to buy high version of the user, please know.
Eind deze maand dus wellicht in pre-sale en dus ergens half februari wellicht leverbaar (als het allemaal lukt voor chinees nieuwjaar (lijkt wat krap).

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
http://en.efox-shop.com/g...TQyMjAzNTY1Mzt9&_xc_ls=en

zie het verschil, dat is een prijzige RAM module van 1GB en NFC antenne.
Ik denk dat ik de S3 Basic neem, aangezien ik NFC toch nooit gebruik en 2GB me ook wel genoeg lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:34
to2c.com heeft de basic nu ook op voorraad. hoor wel goede verhalen over deze shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngnl
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03-2021
Ik zie wel verschillen in de ondersteunde 4G frequenties. Soms staat band 20 (800 MHz = basis KPN) niet vermeld.

Op ejiayu.com staat wel band 20 vermeldt.
Heeft iemand ergens gelezen dat er al sprake is van een versie 1.1?
Of zou het een type fout betreffen? Zeg maar chengels op zn best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
wolterious schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 09:42:
to2c.com heeft de basic nu ook op voorraad. hoor wel goede verhalen over deze shop.
Die verhalen lees ik inderdaad ook op Gathering. Ik wilde eerst wachten op de 3GB versie maar met de huidige dollar-euro koers wordt het er niet goedkoper op. Dus is de 3GB versie nog eens extra duur. Misschien dat ik overstag ga en vandaag of morgen de 2GB versie op to2c.com bestel. Maar dan hoop ik er niet achter te komen dat ze stiekem nog geen voorraad hebben.

Ik heb nog een beetje zitten kijken, met verzendkosten (china DHL) en nog een paar accessoires kom ik snel rond de €200,-. Als daar nog douanekosten bijkomen zit je al snel op 60-70 euro extra? Misschien is een shop op Ali die via FedEx verstuurt en duty free garandeert, dan een stuk aantrekkelijker.

[ Voor 23% gewijzigd door subwaysurfer op 24-01-2015 20:38 . Reden: douanekosten bekeken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
Het vergaat mij precies hetzelfde. Ik denk dat ik ook eerder overstag ga voor de basic versie. Ik had wat geinformeerd bij andere shops en die kregen de basic ook dit weekend in stock, dus t lijkt me vrij betrouwbaar. De douanekosten waren bij mij 40 euro, en dat is volgens mij ook het maximale. Zeker voor de prijs van deze telefoon zal het niet hoger liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
wolterious schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 21:48:
Ik had wat geinformeerd bij andere shops en die kregen de basic ook dit weekend in stock, dus t lijkt me vrij betrouwbaar.
Kun je ons een beetje op de hoogte houden welke shops stock hebben?
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZhIczPO.jpg
Deze shop heeft 20 stuks, maar al meer orders. De nieuwe batch komt over een dikke week als ik het goed begrijp.
http://www.aliexpress.com...7Ghz-2GB/32251122929.html

Maar zo zijn er vast veel meer te vinden.

Iemand al meer reviews tegen gekomen? Op Chinese sites lees ik wat issues met de speakers of iets dergelijks. Maar het is altijd wat lastig lezen via Google translate.

[ Voor 27% gewijzigd door RobertowNL op 26-01-2015 09:58 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
RobertowNL schreef op maandag 26 januari 2015 @ 09:40:
Deze shop heeft 20 stuks, maar al meer orders. De nieuwe batch komt over een dikke week als ik het goed begrijp.
Dit was ook de goedkoopste (incl. verzending) die via FedEx stuurt, die ik kon vinden. Misschien daar maar de order inschieten en hopen dat de volgende batch groter is dan 20 ;)
Via banggood, to2c, lightake etc is dit toestel nog niet leverbaar.

Andere reviews heb ik ook nog niet gezien, Gizchina zal misschien vandaag wat publiceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

subwaysurfer schreef op maandag 26 januari 2015 @ 10:49:
[...]

Dit was ook de goedkoopste (incl. verzending) die via FedEx stuurt, die ik kon vinden. Misschien daar maar de order inschieten en hopen dat de volgende batch groter is dan 20 ;)
Via banggood, to2c, lightake etc is dit toestel nog niet leverbaar.

Andere reviews heb ik ook nog niet gezien, Gizchina zal misschien vandaag wat publiceren
Jup, voordeel van die FedEx is ook dat het via de UK gaat. Daar ingeklaard wordt en daarna doorgezonden _/-\o_
Die van mij is zojuist zelfs verzonden naar de UK, vandaar gaat hij verder met de FedEx 8)

Overigens de nadelen en voordelen waar ik het over had, dit vat voor het meer en deel wel samen wat ik in andere posts op het foum van Jiayu ook lees:
The main Tucao points:
1. The handset is really poor quality, sound like the school to put a big horn, only the treble, bass that are not.
2. putting the phone back dual speakers sound quality in general, it seems that still needs to be optimized.
3. poor game compatibility, download Need for Speed ​​17 with hurricane 8, have no access to, all show pauses. The phone gets bigger, so we have to end security.
Dus:
1 Slechte speaker (geen lage tonen)
2 Stereo speakers aan achterkant zijn matig (software update nodig?)
3 Enkele games werken (nog) niet. = Chipset issue die moeten gamemakers nog toevoegen denk ik.

Pro's:
1. The thin, light, great.
2. super nice screen display is very clear, long look at it will not feel tired eyes (G4 long look, silver mirror will fatigue).
3. When the battery is very durable, backstage: QQ, micro letter, Want, unfamiliar street, sometimes playing the game, so you can reach more than a day of moderate use.
4. The signal is very good, the most satisfying, in the subway is not broken, (but the signal grid display is not normal, full grid outdoors, indoors always show only two or three cells).
5. heat very well, playing the game under the circumstances, the phone is warmer.
6. The camera is well-deserved reputation, with who knows who love taking pictures of hotties who can not miss.
2. De Jiayu G4 had wat issues met het scherm hier en daar (inconsistentie in kleuren/spiegeling) door een goedkoper paneel, de S3 lijkt op dat vlak dus prima.
4. Signaal is goed, GPS is goed, _/-\o_
6. Camera lijkt in eerste instantie goed te zijn.

Overall kan de speaker van een telefoon mij niet altijd even veel boeien. Dus weinig nadelen. Hoop wel dat de spraakkwaliteit wel een beetje te doen is (al lijkt daar dus de bas te missen).

Bronnen:
http://bbs.ejiayu.com/thread-1240670-1-1.html
http://bbs.ejiayu.com/thread-1240156-1-1.html
http://bbs.ejiayu.com/thread-1240073-1-1.html

Tevens lijkt de 3GB versie wel onderweg:
http://bbs.ejiayu.com/thread-1241120-1-1.html
High-equipped version of the current software is basically OK, to be confirmed after 3GB chip delivery time on sale, the specific time to wait for confirmation. Suppliers are expected delivery time based end or early next month, we will open the sale of about 10 days in advance to confirm arrival time after, please pay attention to the user knows.
Dus early next month de 3GB moederbordjes binnen. 10 dagen vooraf gaat de sale open, kan dus wel binnen nu en een week zijn :*)

[ Voor 12% gewijzigd door RobertowNL op 26-01-2015 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
Kun je ons een beetje op de hoogte houden welke shops stock hebben?
Thx!
De vraag is of die shops wel de waarheid spreken, dus zoveel kan ik er ook niet over vertellen. Spemall beweert ze sinds afgelopen weekend direct leverbaar te hebben. Maar die lui zijn allermeest onbetrouwbaar. To2c heeft dus een voorraad en het schijnt dat antelife ook daadwerkelijk in stock heeft. Pandawill krijgt ze vanaf de 31e in stock, ook daadwerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

wolterious schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:46:
[...]

De vraag is of die shops wel de waarheid spreken, dus zoveel kan ik er ook niet over vertellen. Spemall beweert ze sinds afgelopen weekend direct leverbaar te hebben. Maar die lui zijn allermeest onbetrouwbaar. To2c heeft dus een voorraad en het schijnt dat antelife ook daadwerkelijk in stock heeft. Pandawill krijgt ze vanaf de 31e in stock, ook daadwerkelijk.
Afgelopen vrijdag is de eerste helft van de bestellingen (ongeveer, klein deel daarvoor ook al) geleverd. Nu vandaag begon Jiayu aan het tweede deel dat ze de komende 2/3 dagen gaan leveren.

Het lijkt mij dus inderdaad wel reëel dat ze ergens eind deze week (wat) voorraad hebben. Meeste shops die ik heb gesproken hadden tussen de 20 en 100 units in bestelling staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoegie1504
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-06 12:14
Volgens een verkoper op aliexpress zou op de huidige lading gsmtoestellen geen play store geïnstalleerd zijn?

bron: http://www.aliexpress.com...5/321958_32247923121.html

Ik ben benieuwd naar de eerste reviews... zelf heb ik een jiayu g3t waar ik nog steeds zeer tevreden over ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
ik heb de 2 GB versie besteld via Ali, bij de shop die eerst al 20 stuks op voorraad had. and now we wait :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 12:44
Dat met de Playstore heb ik een tijdje terug ook te horen gekregen.

[ Voor 24% gewijzigd door ariedude op 27-01-2015 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
even wat info van Gizchina, voor wie het nog niet had gezien:
eerste indruk
benchmarks

Filmpje van dailymotion

[ Voor 18% gewijzigd door subwaysurfer op 28-01-2015 12:21 . Reden: dubbel filmpje verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:06
iemand al de S3 pre-ordered/besteld? en zo ja, welke webshop ?

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
Ik heb 'm hier besteld. De verkoper was al wel door de eerste batch heen en zou deze week een nieuwe batch krijgen. Of ik vroeg genoeg besteld heb om geleverd te krijgen uit de tweede batch weet ik niet, het is even afwachten nu.
Verzending gaat via FedEx, dus als ie eenmaal verzonden is zou het niet al te lang meer mogen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:06
Ok, en voor de S3 met 3GB... daar al mensen pre-orders voor lopen?

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:53
Bij de links van subwaysurfer:
2G:GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 MHz
3G:WCDMA: 2100 / 1900 / 850 / 900 MHz
4G:FDD-LTE :2100/1800/2600 MHz TD-LTE: 2570-2620/1880-1920/2300-2400

Dus geen 800mhz die Tele2 heeft???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405779

pekeltje schreef op zondag 18 januari 2015 @ 18:43:
Iemand een link waar deze te koop is?
Ben al een tijdje op zoek voor een telefoon voor me moeder, en dit lijkt me een geschikte telefoon.

Zijn er ook stock/cyanogenmod roms voor?
Chinese toestellen zijn over het algemeen niet probleemloos out of the box. Ik heb er 3 gehad en ben er nu wel klaar mee. Als ze al aanvankelijk probleemloos zijn dan begint na een jaartje de ellende vaak.Doe je moeder een plezier en koop een Moto G o.i.d. voor iets minder nog zelfs. Probleemloos toestelletje en met garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

maurits82 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 13:15:
Bij de links van subwaysurfer:
2G:GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 MHz
3G:WCDMA: 2100 / 1900 / 850 / 900 MHz
4G:FDD-LTE :2100/1800/2600 MHz TD-LTE: 2570-2620/1880-1920/2300-2400

Dus geen 800mhz die Tele2 heeft???
Niet op Aliexpress etc kijken voor specificaties :+ .

Even een post van een ander forum, waarin ik het nog even kort uiteen zet:

De Jiayu heeft de volgende LTE banden:
TDD-LTE (bands B39 B40 B41)
FDD LTE (bands B3 B7 B20) two micro sim slot.
Heb het maar even (opnieuw) uitgezocht :D

TDD - LTE
TDD = Gedeelde up en downlink (op 1 en zelfde frequentie dus). In Nederland dus vrijwel niet in gebruik. Weet het niet zeker maar denk niet dat Tele2 deze frequentie veel gebruikt.
code:
1
2
3
4
 BAND:  =      FREQENTIE:     -  WELKE PROVIDER:
TDD B39 = 1880 MHz - 1920 MHz - Geen provider
TDD B40 = 2300 MHz - 2400 MHz - Geen provider
TDD B41 = 2496 MHz - 2690 MHz - Tele 2 (5MHZ)

FDD - LTE
FDD = Verschillende up en downlink. De telefoon en mast hebben dus een andere frequentie waar ze mee heen en weer zenden. Deze frequenties worden wel gebruikt.

code:
1
2
3
4
BAND:  =     FREQUENTIE UP   -    FREQUENTIE DOWN  -  WELKE PROVIDER:
FDD B3  = 1710 MHz – 1785 MHz - 1805 MHz – 1880 MHz - Vodafone, KPN, T-mobile
FDD B7  = 2500 MHz – 2570 MHz - 2620 MHz – 2690 MHz - VF, KPN, T-mob, TELE2, Ziggo
FDD B20 =  832 MHz –  862 MHz -  791 MHz –  821 MHz - Vodafone, Tele2, KPN

De meest uitgerolde LTE freqenties in Nederland zijn dus B20, B3 en B7.
Daarnaast gaat T-mobile ook op de band 34 uitrollen. Die hebben de Chinese toestellen nog niet. De andere Chinese toestellen met 4G hebben momenteel vaak alleen ondersteuning voor de B3 band (Bijvoorbeeld; One plus one, Landvoo G200, enkele Elephones?, etc).

Wil je weten welke mast bij jou in de buurt staat? Check dan de kaart van 4gmasten.nl

Bronnen:
- Jiayu
- Robbert Webbe
- 4Gmasten.nl
Speciale dank naar de laatste twee ^O^

Conclusie:
- T-Mobile alleen in 1800 gebied
- Vodafone en KPN landelijk op 800
- Tele2 ''landelijk'' op 800 waarbij ze niet heel het land dekken :+
- Band 7, plaatselijk op drukke plekken, Tele2 rolt dit wel iets breder uit.

[ Voor 3% gewijzigd door RobertowNL op 31-01-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
Chris12 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:45:
Ok, en voor de S3 met 3GB... daar al mensen pre-orders voor lopen?
Ik heb er een pre-order voor lopen maar ik kreeg te horen dat die voorlopig niet geleverd wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
  • Laatst online: 20:06
Er is blijkbaar vertraging opgelopen met de 3GB ram 16GB rom chips uit Zuid Korea. Die krijgen ze nu pas rond 10 Februari. Ook lees ik opnieuw een negatieve ervaring over het geluid van de speaker en headset.

Edit: moet 10 februari zijn ipv januari.

[ Voor 37% gewijzigd door Gsus86 op 31-01-2015 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

Gsus86 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:39:
Er is blijkbaar vertraging opgelopen met de 3GB ram 16GB rom chips uit Zuid Korea. Die krijgen ze nu pas rond 10 Januari. Ook lees ik opnieuw een negatieve ervaring over het geluid van de speaker en headset.
Goed, dat is nog steeds begin februari natuurlijk ;). Ik had er toch al weinig hoop in dat de 3GB versie voor spring festival China uit komen. Begin maart, dan gaan de eerste toestellen pas China uit denk ik.

Mijn 2GB model komt Dinsdag waarschijnlijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoegie1504
RobertowNL schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:48:
[...]

Goed, dat is nog steeds begin februari natuurlijk ;). Ik had er toch al weinig hoop in dat de 3GB versie voor spring festival China uit komen. Begin maart, dan gaan de eerste toestellen pas China uit denk ik.

Mijn 2GB model komt Dinsdag waarschijnlijk _/-\o_
Fantastisch! Ik hoop stilletjes op een hands on en/of review :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:12
Ik had eerst de 3GB versie in pre-order; maar heb die gecancelled en 2GB besteld.
Hij is vandaag vertrokken uit HK met DHL (ibuygou.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Het lijkt er op dat de 2GB ook op begint te raken?
Voor de nieuwe batch lijkt deze voor 165 dollar aangeboden te zal gaan worden.
Denk dat ik nog even 30dgn wacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
Naast de Jiayu S3 komt er ook een ander interessant toestel aan met bijna dezelfde specificaties, de ecoo e04 aurora.

Hier is een link: http://www.efox-shop.com/...g-lte-smartphone-g-298540

Opzich wel een mooie concurrent vind ik, ik heb hem even vergeleken met de Jiayu S3 Basic kwa specs en dit kwam er uit:

- Ecoo iets goedkoper
- Ecoo heeft 8MP front en 16MP back, nou zegt dit weinig over de fotokwaliteit
- Vingerprintscanner
- Jiayu heeft geen NFC op basic

+ Jiayu heeft Gorilla glass 3
+ Jiayu heeft Wifi AC en 5Ghz
+ Jiayu heeft uitgebreidere versie met +1GB ram en NFC
+ Jiayu heeft (veel) Mooier uiterlijk (persoonlijk)
+ Ikzelf vertrouw het merk Jiayu meer kwa bouwkwaliteit

Ikzelf zou nog steeds voor de Jiayu kiezen, maar de Ecoo lijkt me een mooie 2de keuze. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Ecoo is Elephone. Dat is niet echt kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
He Efox-shop, die ken ik niet. Is dat iets?
Verzend die ook met dhl?

http://www.efox-shop.com/...g-lte-smartphone-g-297360

Er staat hier dat ze de 3GB versie voorradig hebben??

[ Voor 12% gewijzigd door Whiskey48 op 02-02-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

Dat kan niet. Die levert Jiayu in China nog niet eens.

morgen is het hier zover, mits er iemand thuis is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
maurits82 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 21:05:
He Efox-shop, die ken ik niet. Is dat iets?
Verzend die ook met dhl?

http://www.efox-shop.com/...g-lte-smartphone-g-297360

Er staat hier dat ze de 3GB versie voorradig hebben??
Ik zou er eens op Googlen. Die staan niet best bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Ik zit er aan te denken om bij Pandawill / bangood oid te bestellen omdat ik met paypall kan betalen.
Dan als hij retour moet, deze verzendkosten vergoed worden.

Is dit een beetje een slimme gedachte of redelijke onzin, wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoegie1504
Banggood.com heeft een goede score op trustpilot.
Persoonlijk heb ik daar al een tiental spullen besteld en kan ik bevestigen dat hun service uitmuntend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:44
Er staat nu een volledige review op Gizchina
http://www.gizchina.com/2015/02/03/jiayu-s3-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ze zijn aardig positief. Positiever in ieder geval dan na de hands-on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Toch maar de 2GB bij efox besteld, 08-02 zou hij via DHL verzonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
Die review valt niet tegen inderdaad! Nu maar hopen dat m'n bestelling snel verzonden wordt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmie
Ik heb mijn S3 ontvangen. Straks eerste indrukken posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

Wat een toestel. Beter dan verwacht is de eerste indruk :D.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tMyAAS1l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nGdXZUkl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5nClv28l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fHB3xY8l.jpg

Niet groter dan mijn One+ one, en direct een 4G verbinding (dat is met mijn one+ niet mogelijk ;)).
Straks even een andere ROM flashen, play of andere google apps zitten er namelijk (nog) niet in.

[ Voor 32% gewijzigd door RobertowNL op 03-02-2015 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmie
Mijn eerste indrukken:

- Zeer snel toestel
- Groot (maar dat is subjectief, ik kom van een Xiaomi Mi2)
- Voelt, ondanks de plastic backcover, zeer stevig aan.

In eerste instantie stond er geen Google Play op, maar na een herstart "plots" wel; zonder iets te doen...
Ik heb enkel root aangezet in de instellingen.
Alle Google apps staan er dus op bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoegie1504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Met coupon code: jiayu9 ,kun je $9 korting krijgen bij coolicool, niets schokkends, maar met de huidige koers helpen alle kleine beetjes. Geen idee of het voor beide versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 13:07
[b]Farmie schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 09:53:[/b
In eerste instantie stond er geen Google Play op, maar na een herstart "plots" wel; zonder iets te doen...
Ik heb enkel root aangezet in de instellingen.
Alle Google apps staan er dus op bij mij
Aha.. dat geeft de burger moed! En je kunt in de instellingen gewoon root kiezen? Geinig.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
Wat ik gelezen heb, is dat het opladen ontzettend lang duurt. Als het goed is, hebben ze na lang testen een 1A output oplader meegeleverd. Je hebt misschien nog een snellere oplader van je vorige telefoon, maar volgens mij is dat niet goed voor de levensduur van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Gsus86 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:21:
Wat ik gelezen heb, is dat het opladen ontzettend lang duurt. Als het goed is, hebben ze na lang testen een 1A output oplader meegeleverd. Je hebt misschien nog een snellere oplader van je vorige telefoon, maar volgens mij is dat niet goed voor de levensduur van de accu.
Een telefoon kan op zich meer dan 1A vragen en de accu moet maar bijspringen als de adapter de gevraagde stroom niet kan leveren. De accu kan dus ontladen tijdens het "laden". Doet mij aan mijn Galaxy Nexus denken.

Mijn Redmi Note heeft een 2A lader zodat de telefoon 1A kan vragen en er blijft nog 1A over voor de accu. Telefoon uitschakelen of idle'en met schermpje uit zal het laden niet sneller maken als het laadcircuit voor het doorgeven van 1A naar de accu gemaakt is. Het is al een grote vooruitgang dat je vrij zeker van kan zijn dat er van de 2A nog een goede 1A overblijft voor de accu.

Snelladen begint met een laadcircuit dat gewoon 2A in de accu kan knallen en het gaat nog harder met 9V 2A (18W versus 5W).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48

Folow up review van ColonelZap
(laat ook wat spelletjes zien :)

[ Voor 15% gewijzigd door Whiskey48 op 04-02-2015 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik mis de volgende dingen in de reviews:
  • Zijn de beide SIM-slotjes full featured? Met andere woorden, Belgische 4G SIM-kaart in SIM1 en bij de grensovergang eventjes op het scherm tokkelen om de Nederlandse 4G SIM-kaart in SIM2 aan te zetten op volledige snelheid?
  • FDD LTE band 20 800MHz werkt dat echt? In België kan dat met een Mobistar SIM-kaart op autosnelwegen getest worden. Het is de bedoeling om overal waar een auto kan rijden minimaal 10 Mbps te halen.
  • Hoe handig is de software geschreven in vergelijking met MIUI (klinkt als Skoda reviews: "Daar hadden ze ook eraan gedacht.", "Geen monovolume nodig, want de mpv-handigheidjes kan je ook in een stationwagen krijgen."). Toggle tethering aan zonder in de menu's te duiken dankzij aanpasbare icoontjes aan functionaliteit aan/uit te zetten. Tethering automatisch uit na 5 minuten in activiteit (phone mag niet te lang "steel mij, pik mij,..." broadcasten). Een toetsenbord en browser gemaakt voor het schrijven/editen/copy/pasten van lange posten. SIM-kaartenbeheer, traditioneel zou je een phone moeten rebooten als je iets met de SIM-kaart deed. Met MIUI kan je gewoon in de menu's SIM-kaart uit, SIM-kaart aan en je gaat verder.
  • Kan het een 2A lader benutten als in vol continue 1A naar de accu sturen terwijl de phone 1A toeëigent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

rapture schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:08:
Ik mis de volgende dingen in de reviews:
[list]
• Zijn de beide SIM-slotjes full featured? Met andere woorden, Belgische 4G SIM-kaart in SIM1 en bij de grensovergang eventjes op het scherm tokkelen om de Nederlandse 4G SIM-kaart in SIM2 aan te zetten op volledige snelheid?
• FDD LTE band 20 800MHz werkt dat echt? In België kan dat met een Mobistar SIM-kaart op autosnelwegen getest worden. Het is de bedoeling om overal waar een auto kan rijden minimaal 10 Mbps te halen.
Ja, en ja. Beiden hebben 4G, even data van sim wisselen en klaar.
Daarnaast is het bereik zover ik zie (meer dan) prima, beter dan mijn Xperia Z (qua 4G) en ook de snelheid lijkt ook wel goed te zitten.

Helaas nog geen Google play hier omdat flashen met geen mogelijkheid wil lukken |:( . Normaal nooit zo veel problemen mee maar nu al 2 avonden zonder succes (op windows 7 en 8.1).
• Hoe handig is de software geschreven in vergelijking met MIUI (klinkt als Skoda reviews: "Daar hadden ze ook eraan gedacht.", "Geen monovolume nodig, want de mpv-handigheidjes kan je ook in een stationwagen krijgen."). Toggle tethering aan zonder in de menu's te duiken dankzij aanpasbare icoontjes aan functionaliteit aan/uit te zetten. Tethering automatisch uit na 5 minuten in activiteit (phone mag niet te lang "steel mij, pik mij,..." broadcasten). Een toetsenbord en browser gemaakt voor het schrijven/editen/copy/pasten van lange posten. SIM-kaartenbeheer, traditioneel zou je een phone moeten rebooten als je iets met de SIM-kaart deed. Met MIUI kan je gewoon in de menu's SIM-kaart uit, SIM-kaart aan en je gaat verder.
• Kan het een 2A lader benutten als in vol continue 1A naar de accu sturen terwijl de phone 1A toeëigent?
[/list]
Je kan 15 toggles uitkiezen, waaronder AP. Ook de functie na 5/10 min niet in gebruik = uitschakelen zit er in. Ook sim in en uitschakelen kan in het sim menu (zijn bijna allemaal MTK standaard firmware opties overigens dacht ik).

Toetsenbord kan je natuurlijk zelf regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoegie1504
Hebben jullie de gesprekskwaliteit en speakers al kunnen testen?
En hoe lang doen jullie met 1 batterijlading?
Bedankt voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmie
Bij mijn S3 hebben ze vanuit de webshop waarschijnlijk een firmware update gedaan naar S3W 20150123-225823 (Gapps include) daar ik wel Google Play heb. Zie: http://www.needrom.com/download/jiayu-s3/

Gesprekskwaliteit zit goed, zoals mijn Mi2s en Iphone 5; niets op aan te merken voorlopig.
Speakers vind ik redelijk goed meevallen. Deze gaan vrij luid. Speakers staan op de achterkant van de smartphone, dus als je hem neerlegt klinkt het wat minder. Misschien iets scheller dan bij andere smartphones?
Batterij; gisteren 's morgens opgeladen, redelijk intensief gebruikt; bluetooth, 4G, veel scherm gebruik en tegen de avond had ik nog 50% over; niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoegie1504
Mag ik vragen bij welke webshop je de gsm hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
Jiayu heeft vandaag een firmware/software update ota gedaan. Ze hebben voornamelijk gewerkt aan de geluidskwaliteit van de speakers en de gesprekskwaliteit. Ook hebben ze iets gedaan aan het trage opladen.

[ Voor 26% gewijzigd door Gsus86 op 05-02-2015 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmie
Hoegie1504 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:03:
Mag ik vragen bij welke webshop je de gsm hebt gekocht?
ibuygou.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Had je geld teveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmie
prijs viel wel mee, had een preorder met oudere wisselkoers dollar >< euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
weten jullie of geekbuying een prima site is, volgens reviews is het wel oke.

Zo ja dan ga ik denk mijn 2GB jiayu daar volgende week halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoegie1504
Farmie en RobertowNL, welke versie hebben jullie?

Verschillen tussen de Chinese en internationale versie

Chinise version and international version differences :
* package: CN version with chinese word on box, internation version with english on it
*menu: CN version has chinese menu , internation version has english menu
*charger : international version has euro charger ! for CN version , we have to add extra eu transfer plug for you
*software : different applications and different Boot interface
*for others, no more differences , in fact, chinese version and international version are same to use , same network , No influence to use . ^_^

bron: http://www.aliexpress.com...RAM-16GB/32255334299.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmie
Ik heb dan vermoedelijk een "Chinese" versie maar met custom rom met Gapps

- Op de doos staat alles in het chinees (ben niet 100% zeker, vanavond bekijken)
- Menu is volledig Engels (en grotendeels NL ook) ==> door custom rom?
- Lader: is Chinese plug (maar heb er een koppelstuk bijgekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Toch maar bij Efox een customs verzekering afgesloten voor 12euro. (verzending via dhl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

Hoegie1504 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:30:
Farmie en RobertowNL, welke versie hebben jullie?

Verschillen tussen de Chinese en internationale versie

Chinise version and international version differences :
* package: CN version with chinese word on box, internation version with english on it
*menu: CN version has chinese menu , internation version has english menu
*charger : international version has euro charger ! for CN version , we have to add extra eu transfer plug for you
*software : different applications and different Boot interface
*for others, no more differences , in fact, chinese version and international version are same to use , same network , No influence to use . ^_^

bron: http://www.aliexpress.com...RAM-16GB/32255334299.html
Chinese, de international version was er nog niet. Maar ROMS zijn uitwisselbaar dus verschil is voor mij 0.
Laders uit China gebruik ik niet, al hebben ze een EU plug.

Flashen wil helaas nog niet lukken, kan niet vinden wat ik fout doe of heb gedaan. Zowel op windows 7 en 8 geprobeerd. Wellicht heb ik gewoon de verkeerde drivers op beide pc's.

Iemand hier al succes (en met welke drivers?) dan kan ik die vanavond even op een andere PC proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoegie1504
RobertowNL schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:53:
[...]

Chinese, de international version was er nog niet. Maar ROMS zijn uitwisselbaar dus verschil is voor mij 0.
Laders uit China gebruik ik niet, al hebben ze een EU plug.

Flashen wil helaas nog niet lukken, kan niet vinden wat ik fout doe of heb gedaan. Zowel op windows 7 en 8 geprobeerd. Wellicht heb ik gewoon de verkeerde drivers op beide pc's.

Iemand hier al succes (en met welke drivers?) dan kan ik die vanavond even op een andere PC proberen ;)
Installeren via een andere pc is soms de oplossing. Ik heb soms ook problemen met drivers op mijn windows 8, terwijl vista geen enkel probleem geeft. Kan je webshop geen advies geven betreffende drivers?

Je bent misschien al op de hoogte maar op needrom.com worden veel tips gegeven:

"use jiayu.es app to install a CWM recovery. installing gapps from recovery should make the gapps are reteined even after ROM update (maybe non this one, this one will reset everything)"

drivers kan je hier vinden:
http://www.gizbeat.com/12...-auto-driver-for-windows/
http://pdanet.co/

Ik heb zonet de mijne ook besteld via aliexpress.
http://nl.aliexpress.com/.../1153179_32255381752.html
Ik heb gekozen voor taxfree verzending met fedex. 189 euro all-in

Nu maar hopen dat ik een goed toestel heb en geen versie waar de microfoon en/of speakers problemen geven (cfr. meldingen chinese jiayu-forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
Hoegie1504 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:38:
[...]
Daar heb ik 'm 1,5 week geleden ook besteld. Helaas nog niet verzonden, blijkbaar even geen voorraad. Ik heb vanmorgen even contact per mail gehad en ze zeggen dat hij volgende week verstuurd gaat worden, hopelijk zit de jouwe daar ook bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoegie1504
subwaysurfer schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:04:
[...]

Daar heb ik 'm 1,5 week geleden ook besteld. Helaas nog niet verzonden, blijkbaar even geen voorraad. Ik heb vanmorgen even contact per mail gehad en ze zeggen dat hij volgende week verstuurd gaat worden, hopelijk zit de jouwe daar ook bij :)
De verkoper verzekerde dat mijn gsm ten laatste op 12/02 verzonden zou worden...
Hopelijk kan hij nog verzenden vooraleer Chinees nieuwjaar begint... zo niet dan annuleer ik mijn order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

Hoegie1504 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:38:
[...]

Installeren via een andere pc is soms de oplossing. Ik heb soms ook problemen met drivers op mijn windows 8, terwijl vista geen enkel probleem geeft. Kan je webshop geen advies geven betreffende drivers?

Je bent misschien al op de hoogte maar op needrom.com worden veel tips gegeven:

"use jiayu.es app to install a CWM recovery. installing gapps from recovery should make the gapps are reteined even after ROM update (maybe non this one, this one will reset everything)"

drivers kan je hier vinden:
http://www.gizbeat.com/12...-auto-driver-for-windows/
http://pdanet.co/

Nu maar hopen dat ik een goed toestel heb en geen versie waar de microfoon en/of speakers problemen geven (cfr. meldingen chinese jiayu-forum)
Probleem zat hem in de flashtool, die was blijkbaar 2 keer corrupt gedownload (op 2 verschillende pc's). En laat ik die zelfde nu ook op een andere laptop en pc geprobeerd hebben (beide corrupte tools).
De derde keer gedownload op nog weer een andere laptop en hup, direct raak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoegie1504
RobertowNL schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:21:
[...]

Probleem zat hem in de flashtool, die was blijkbaar 2 keer corrupt gedownload (op 2 verschillende pc's). En laat ik die zelfde nu ook op een andere laptop en pc geprobeerd hebben (beide corrupte tools).
De derde keer gedownload op nog weer een andere laptop en hup, direct raak :+
Haha, fijn... dan kan je eindelijk echt beginnen spelen met je gsm >:)

Trouwens was er geen mogelijkheid tot een OTA-update ? Of is deze optie in je ROM niet aanwezig?

[ Voor 3% gewijzigd door Hoegie1504 op 06-02-2015 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

Hoegie1504 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:49:
[...]

Haha, fijn... dan kan je eindelijk echt beginnen spelen met je gsm >:)

Trouwens was er geen mogelijkheid tot een OTA-update ? Of is deze optie in je ROM niet aanwezig?
Ja, had op de Chinese Rom ook al een update binnen gisteren.

Ik heb overigens het idee dat de ROM van Needrom (nummer 3 dus) de rom is voor de internationale versie.
De verschillen tussen de versies zijn alleen de ROM en het doosje, die ROM zal wel ''uitgelekt'' zijn en ik verwacht dan min of meer ook wel OTA voor deze ROM.

Overigens natuurlijk al wel zitten spelen met het toestel, sideloaden en Amazon appstore werken wel prima als je geen toegang tot play hebt :+

[ Voor 10% gewijzigd door RobertowNL op 06-02-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoegie1504
RobertowNL schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 21:01:
[...]

Ja, had op de Chinese Rom ook al een update binnen gisteren.

Ik heb overigens het idee dat de ROM van Needrom (nummer 3 dus) de rom is voor de internationale versie.
De verschillen tussen de versies zijn alleen de ROM en het doosje, die ROM zal wel ''uitgelekt'' zijn en ik verwacht dan min of meer ook wel OTA voor deze ROM.

Overigens natuurlijk al wel zitten spelen met het toestel, sideloaden en Amazon appstore werken wel prima als je geen toegang tot play hebt :+
Dus als ik het goed begrijp heb je de internationale ROM geïnstalleerd: interessant! Merk je enige verschillen in opstarten, snelheid, minder bloatware zoals baidu,...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Wat me nog niet duidelijk is, zit nou in de OTA update van 23-01 nou wél nog géén Google play ed??

*edit

En de vragen van hierboven, ook wel benieuwd naar!

[ Voor 24% gewijzigd door Whiskey48 op 06-02-2015 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

Hoegie1504 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 21:15:
[...]

Dus als ik het goed begrijp heb je de internationale ROM geïnstalleerd: interessant! Merk je enige verschillen in opstarten, snelheid, minder bloatware zoals baidu,...?
Ja, het lijkt er sterk op dat:
ROM 3 - JIAYU S3 - Basic - WCDMA op http://www.needrom.com/download/jiayu-s3/#comments
Een ROM is die voor de international versie is:
- Standaard in Engels
- Lijkt geheel officeel
- Zelfde interface als andere toestellen van internationale versies (van G4S etc)
- Alle Chinese blaodware weg
- OTA etc nog aanwezig.

Kan het fout hebben maar het lijkt er erg op, geen custom rom maar dus gewoon de versie van Jiayu voor toestellen buiten China.

Snelheid lijkt (weer) prima. Maar dat was voor mij de Chinese versie ook al wel aardig.
maurits82 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 21:15:
Wat me nog niet duidelijk is, zit nou in de OTA update van 23-01 nou wél nog géén Google play ed??

*edit

En de vragen van hierboven, ook wel benieuwd naar!
Gezien mijn toestel kwam met de Chinese ROM kwam moest ik updaten naar de (laat ik het maar zo blijven noemen) internationale versie. Verwacht dat ik straks weer OTA's krijg.

Zal overigens in een blog (die ik waarschijnlijk morgen publiceer) even wat meer vertellen over het hoe en wat bij het updaten). Daarnaast nog wat uitgebreidere eerste indrukken.

Zojuist even alle apps geïnstalleerd, en ik moet zeggen dat 4G is wel rap :+. Niet gemerkt dat ik de WIFI toggle had aangeraakt...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mr3WHlHm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
RobertowNL schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 21:36:
[...]

Ja, het lijkt er sterk op dat:
ROM 3 - JIAYU S3 - Basic - WCDMA op http://www.needrom.com/download/jiayu-s3/#comments
Een ROM is die voor de international versie is:
- Standaard in Engels
- Lijkt geheel officeel
- Zelfde interface als andere toestellen van internationale versies (van G4S etc)
- Alle Chinese blaodware weg
- OTA etc nog aanwezig.

Kan het fout hebben maar het lijkt er erg op, geen custom rom maar dus gewoon de versie van Jiayu voor toestellen buiten China.

Snelheid lijkt (weer) prima. Maar dat was voor mij de Chinese versie ook al wel aardig.

[...]

Gezien mijn toestel kwam met de Chinese ROM kwam moest ik updaten naar de (laat ik het maar zo blijven noemen) internationale versie. Verwacht dat ik straks weer OTA's krijg.

Zal overigens in een blog (die ik waarschijnlijk morgen publiceer) even wat meer vertellen over het hoe en wat bij het updaten). Daarnaast nog wat uitgebreidere eerste indrukken.

Zojuist even alle apps geïnstalleerd, en ik moet zeggen dat 4G is wel rap :+. Niet gemerkt dat ik de WIFI toggle had aangeraakt...
[afbeelding]
Merci!

Als ik hem binnen krijg ram ik even die ROM 3 er op.
De Root optie is dan alleen weg wat ik lees??

Als je jouw bevindingen kunt delen hoe je hem goed kunt flashen, zou super zijn. ... Voor nu nog geen idee, zie bij needrom het alle kanten op gaan :/

[ Voor 5% gewijzigd door Whiskey48 op 06-02-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
Iemand al een goed beschermhoesje oid gevonden? Morgen ga ik mijn S3 bestellen, maar na 3x mijn G4 te hebben laten vallen in een jaar, zoek ik nu wel een goed hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
wolterious schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 21:43:
Iemand al een goed beschermhoesje oid gevonden? Morgen ga ik mijn S3 bestellen, maar na 3x mijn G4 te hebben laten vallen in een jaar, zoek ik nu wel een goed hoesje.
http://www.banggood.com/F...or-JIAYU-S3-p-965658.html

Nog aan de prijzige kant ... wel mooi roze kleurtje! :P
Met code "6e6e0b" 6% korting

http://www.aliexpress.com...In-stock/32276953482.html

Ook wel een mooie en maar 2 dollar 8)7

*edit
Zelf beide maar even besteld.
Eerste bruine kleur :)

[ Voor 24% gewijzigd door Whiskey48 op 06-02-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

maurits82 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 21:42:
[...]

Merci!

Als ik hem binnen krijg ram ik even die ROM 3 er op.
De Root optie is dan alleen weg wat ik lees??
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ejfdv3Vm.png
Nog aanwezig, en zoals te zien werkt hij ook nog :P
Als je jouw bevindingen kunt delen hoe je hem goed kunt flashen, zou super zijn. ... Voor nu nog geen idee, zie bij needrom het alle kanten op gaan :/
Zal ik plaatsen in de blog ;). Het was achteraf niet heel lastig, gewoon pech dat het bestand niet helemaal correct was gedownload blijkbaar.
Nog niet gevonden.
Als je zoiets pakt en hem daar met een silicone case in doet heb je wellicht iets. Duurt allemaal nog even voordat dat soort spul te krijgen is helaas.
Wel zou ik een tempred glass protector bestellen, dat is altijd een goed begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
http://www.jiayu-store.co...6gb-smartphone-black.html

Weer op voorraad bij de Jiayu store!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoegie1504
Voor mijn jiayu g3t heb ik een soortgelijk hoesje:
http://www.banggood.com/S...mAh-Battery-p-912561.html

Je kan het op de foto´ s niet goed zien maar dit is een siliconenhoesje verlijmd in een leather flipcase. De gsm zit stevig in het siliconenhoesje en kan er gemakkelijk uitgehaald worden. Dit heb ik liever dan zo´ n lederen kleefding.

Bij mijn gsm wordt een siliconenhoesje meegeleverd. Ik heb gisteren bij banggood een lederenhoesje besteld (http://www.banggood.com/F...or-JIAYU-S3-p-965658.html)
Van zodra ik alles ontvangen heb ga ik dit eens bekijken en proberen om beiden te verlijmen met tec7 silliconenlijm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
Bij mijn gsm wordt een siliconenhoesje meegeleverd. Ik heb gisteren bij banggood een lederenhoesje besteld (http://www.banggood.com/F...or-JIAYU-S3-p-965658.html)
Van zodra ik alles ontvangen heb ga ik dit eens bekijken en proberen om beiden te verlijmen met tec7 silliconenlijm.
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik deze ga bestellen. Die klep lijkt me echter wel irritant tijdens het bellen, maar dat moet ik maar eens ondervinden. Krijg zelf ook een silicon case en tempered glass meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoegie1504
wolterious schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:35:
[...]

Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik deze ga bestellen. Die klep lijkt me echter wel irritant tijdens het bellen, maar dat moet ik maar eens ondervinden. Krijg zelf ook een silicon case en tempered glass meegeleverd.
Die klep valt in werkelijkheid zeer goed mee. Ik heb reeds verschillende systemen gehad maar dit vind ik nog steeds het beste. Het hoesje is ook uitgebreid getest geweest door mijn twee kinderen: childproof! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 13:07
RobertowNL schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 21:36:
[...]
Als ik de reacties op needrom zo lees, was de ROM er eerder dan de telefoon beschikbaar was, dus zal het geen custom ROM zijn, lijkt me. ;)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Op Banggood besteld en ik ga op aliexpress een glass protector en een hoesje opsnorren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 655641

Heeft een van jullie al de GPS getest, zo ja, hoe is de lock?

BVD & MVGR, Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Bekijk de Duitse filmpjes eens zou ik zeggen.
Aangezien er ook Glonass aan boord is, is de GPS meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

Gearbulletin: Jiayu S3, de eerste indrukken

Heb een een blogje geschreven over de eerste indrukken (met o.a wat GPS) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
http://www.needrom.com/download/jiayu-s3/

Nieuwe officiële ROM op needrom.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
RobertowNL schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 19:49:

Netjes ... héél netjes!
Super bedankt voor zo een goede review, erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoegie1504
RobertowNL schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 19:49:

Mooie review.
Jouw review van de g3 (dualcore) was destijds één van de redenen waarom ik een jiayu g3t aanschafte.... iets waar ik tot op heden nog steeds geen spijt van heb >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
Ik kreeg vanmorgen een mailtje dat ie zojuist verzonden is :9
Pagina: 1 2 ... 43 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden in het daarvoor bestemde topic: ~~~[Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic
Het is verboden om te bespreken hoe importkosten te omzeilen.