Ik twijfel ook nog even over het wel of niet flashen van deze nieuwe rom. Eerst nog maar even de reacties afwachten; al moet ik binnenkort toch íets gaan flashen:
Een tijd terug (augustus/september) ben ik van RC5 naar MadOS-1.2-OFFICIAL 7.1.2 (build 19-8-17 18:45:19) gegaan en heb van begin af aan wat issues met Bluetooth en Wifi.
Echter niet zoals je veel leest dat het MAC-adres 00:02:00:00:00:00 geworden is, maar elke keer bij opstarten (en misschien wel elke keer bij inschakelen wifi?) verandert het MAC adres van zowel Wifi als Bluetooth.
Wifi MAC adres is consequent in de range 00:08:22:xx:xx:xx , bluetooth wisselt echt vrijwel random (heb nog geen logica kunnen ontdekken).
Nadeel hiervan is dat de DHCP pool van mijn router nu wel erg snel volledig uitgedeeld is en dat mijn carkit telkens handmatig gepaird moet worden voordat ik 'm kan gebruiken.
De DHCP lease in mijn router thuis staat lekker kort en daar kom ik wel mee weg, maar elke keer mijn telefoon opnieuw pairen met de carkit is toch wel hinderlijk.
Bij de klacht waarbij MAC-adres 00:02:00:00:00:00 is, zou de verklaring zijn dat men NVRAM per ongeluk gewist heeft bij het flashen en men is dan ook beide IMEI nummers kwijt. Die zijn bij mij nog gewoon intact.
In eerste instantie dacht ik dat mijn klacht hetzelfde is als bovenstaand, maar omdat het WIFI MAC-adres in een andere range ligt en mijn IMEI nog intact is twijfel ik of een re-flash naar RC5 en dan opnieuw 7.1.2 de oplossing is.
Nu lees ik iets dat
sinds Android 6 het scannen naar Wifi en Bluetooth devices met random MAC-adressen gebeurt om zo anoniemer te zijn, dit matcht redelijk met mijn situatie - maar bij mij lijkt het continue te wisselen ipv alleen tijdens scannen naar devices.
Voor sommige toestellen (oa Nexus en Motorola dacht ik) zijn er fixes te vinden met het
aanpassen van beide MAC-adressen via drie files met een hex-editor (zie de "alternate method"), dit heb ik ook op mijn S3 geprobeerd maar dat haalt niets uit.
Overal lees ik over Wifi MAC 00:02... maar nergens vind ik iets over 00:08...
Zodra 8.1 wat stabieler blijkt dan kan ik die overstap eens proberen, maar het lijkt er op dat ik één van de weinigen ben met dit probleem.
Zijn er mensen die hier _geen_ last van hebben met 7.1.2? Of mensen die hier last van hebben gehad en het opgelost hebben (en zoja hoe

)?