Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:14

Nikeo

Jawelles

Bij het tuinieren is binnen enkele weken na het vervangen van mijn scherm de jiayu wederom op het scherm gevallen. Weer stuk, nu alleen een hoekje. Ik heb geen idee hoe het gebeurd is maar het moet een klein tikje geweest zijn.

Ik neem bij dezen afscheid van deze geweldige telefoon! Ik ga het scherm niet nog een keer vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Niet te geloven, maar 7.1.2 is "on the way".
Waarschijnlijk voor MAD niet zo moeilijk want waarschijnlijk niet veel code aan te passen, maar het is echt tof om het te volgen.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:49
Ro-Me schreef op woensdag 12 april 2017 @ 17:17:
@Nikeo , @DanielFeyenoord, wat betreft de WiFi problemen: bij mij hielp het om de 5GHz band uit te schakelen.
Op de 1 of andere manier gaf de 5GHz band op zowel Android 6 als 7 bij mij problemen.
Vandaag ook de 5Ghz uitgeschakeld, ik gebruik dat toch bijna nooit en het lijkt echt te schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel36
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-01 11:32
Ik zit op de laatste versie van TS Extreme rom, nu is het geluidsniveau erg laag als ik met een koptelefoon bel, van het inkomende geluid.

Ik heb al volume booster apps geprobeerd en bij engineer mode de waardes verhoogt onder audio en dan headset mode.

Dit heeft allemaal weinig tot geen effect. Jullie nog suggesties?

ps: dezelfde koptelefoon geeft geen problemen bij een Xiaomi Mi4C.

[ Voor 9% gewijzigd door Michiel36 op 19-04-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo

Nikeo

Jawelles

Ik heb hier dus nog een Jiayu S3 3gb liggen. Hoewel het scherm het doet, doet het touchscreen het niet meer. Er mist rechtsboven een hoek uit het glas. Nu kan ik besluiten om hem te bewaren voor een knutselprojectje waarbij ik hem zou moeten besturen met een muis via een OTG-kabeltje (dat werkt, zo heb ik nog een backup kunnen maken) maar ik zou hem ook kunnen verkopen. Wellicht dat iemand de onderdelen kan gebruiken als donor.

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/57dgm1sh1/s3iskill.jpg

Bij interesse: pm me maar. Suggesties voor een leuk knutseldoel zijn ook welkom. De S3 heeft gelukkig wel wat power in zich om het een en ander te kunnen.

Ik heb inmiddels een Xiaomi note 4 3gb/32gb global edition gekocht. Hopelijk heeft dit de zelfde beleving als de Jiayu.

[ Voor 15% gewijzigd door Nikeo op 22-04-2017 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:54

Flabergasted

Prepare to die !

[b][message=50996363,noline]Ik heb inmiddels een Xiaomi note 4 3gb/32gb global edition gekocht. Hopelijk heeft dit de zelfde beleving als de Jiayu.
Ik heb vorige maand dezelfde overstap gemaakt en ben zeer positief over de Note 4.
Uiterlijk overigens nagenoeg geen verschil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:30
Michiel36 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:08:
Ik zit op de laatste versie van TS Extreme rom, nu is het geluidsniveau erg laag als ik met een koptelefoon bel, van het inkomende geluid.

Ik heb al volume booster apps geprobeerd en bij engineer mode de waardes verhoogt onder audio en dan headset mode.

Dit heeft allemaal weinig tot geen effect. Jullie nog suggesties?

ps: dezelfde koptelefoon geeft geen problemen bij een Xiaomi Mi4C.
Andere ROM. Android 7 bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09-2023
Laatste tijd heb ik vaak last van appcrashes (whatsapp, chrome, en ook andere apps) met stable 10 van MAD. Iemand anders ook last van?

Jiayu S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel36
bottom line schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:17:
[...]

Andere ROM. Android 7 bijvoorbeeld
Bedankt voor je reactie. Ik zie dat TS extreme rom niet meer de leiding heeft qua rom, maar ik ben er nog steeds heel erg over te spreken. Eigenlijk doet alles het goed behalve dat geluid, moet ik dan perse een hele andere rom daar voor installeren?

Is die MAD rom op andere vlakken ook nog aan te raden? Ik haal met de laatste TS rom zon 49000 Antutu score, volgens mij het hoogste wat ik ermee heb kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
De MAD rom komt ook tot zoiets.
Wel heeft de MAD toch nog wel wat haperende wifi in sommige situaties en de Extreme geeft fatsoenlijke kwaliteit stereo geluid bij video opnames via de camera.
Dat is bij alle duits roms gewoon mono en zelfs een lagere sample rate.
Ook de mogelijkheid om raw foto's te schieten is verloren bij elke versie boven 5.1.
Ik zou zeggen probeer het, je kan altijd nog terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 16:35

ronalddus

Buffalo77

Ro-Me schreef op woensdag 12 april 2017 @ 17:17:
@Nikeo , @DanielFeyenoord, wat betreft de WiFi problemen: bij mij hielp het om de 5GHz band uit te schakelen.
Op de 1 of andere manier gaf de 5GHz band op zowel Android 6 als 7 bij mij problemen.
Mag ik vragen hoe je die 5Ghz band uitschakelt?
Ik zit nog op een versie van Android 5, maar heb ook steeds meer problemen met de wifi ontvangst.

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:03
ronalddus schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:12:
[...]

Mag ik vragen hoe je die 5Ghz band uitschakelt?
Ik zit nog op een versie van Android 5, maar heb ook steeds meer problemen met de wifi ontvangst.
Die feature is (voor zover ik weet) toegevoegd door de ontwikkelaars in de Android 7.x ROMs.

[ Voor 12% gewijzigd door Ro-Me op 28-04-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 07:54

Greetzel

yes you can

Nikeo schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:43:
Ik heb hier dus nog een Jiayu S3 3gb liggen. Hoewel het scherm het doet, doet het touchscreen het niet meer. Er mist rechtsboven een hoek uit het glas. Nu kan ik besluiten om hem te bewaren voor een knutselprojectje waarbij ik hem zou moeten besturen met een muis via een OTG-kabeltje (dat werkt, zo heb ik nog een backup kunnen maken) maar ik zou hem ook kunnen verkopen. Wellicht dat iemand de onderdelen kan gebruiken als donor.

[afbeelding]
Hi Nikeo,

wat voor OTG kabel heb je gebruikt,zoiets?
https://usb-otg-kabel.nl/...st-kabel-on-the-go-usb2go

Mijn Jiayu is ook op t hoekje gekukeld, scherm reageert niet meer op aanraking.
Heb nu een Motorola Moto X Style, iets meer schijfruimte en erg prettig scherm, maar baal er uiteraard wel van dat de S3 t niet meer doet. Die hoefde nog niet weg...

zou graag m'n whatsapp backuppen, en zo'n kabel kan de oplossing zijn.

Ook heb ik in het verleden wel eens de Jiayu via PC bestuurd, soort virtueel scherm op je desktop. Ga k ook even zoeken, wie weet helpt dat nog.

Vrees dat het wel einde jiayu voor mij is... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo

Nikeo

Jawelles

Greetzel schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 21:41:
[...]

Hi Nikeo,

wat voor OTG kabel heb je gebruikt,zoiets?
https://usb-otg-kabel.nl/...st-kabel-on-the-go-usb2go

Mijn Jiayu is ook op t hoekje gekukeld, scherm reageert niet meer op aanraking.
Heb nu een Motorola Moto X Style, iets meer schijfruimte en erg prettig scherm, maar baal er uiteraard wel van dat de S3 t niet meer doet. Die hoefde nog niet weg...

zou graag m'n whatsapp backuppen, en zo'n kabel kan de oplossing zijn.

Ook heb ik in het verleden wel eens de Jiayu via PC bestuurd, soort virtueel scherm op je desktop. Ga k ook even zoeken, wie weet helpt dat nog.

Vrees dat het wel einde jiayu voor mij is... :(
Exact zo'n kabeltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel36
Heeft iemand anders ook dat audio probleem gehad met de laatste versie van de Extreme ROM? Audio ontvangst in een gesprek is erg zacht. Zowel door koptelefoon als door de normale speaker.

Ik ben bang dat een ROM update dat niet gaat verhelpen, want waarom zou dan niet iedereen er last van hebben gehad bij de Extreme ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De rear camera van mijn Jiayu S3 is het aan het begeven. Bij openen van camera-software krijg ik steeds de melding "Unfortunately, Gallery has stopped". Het is duidelijk een hardware probleem. In eerste instantie werkte het nog om de sensor los te pluggen, het printplaatje wat schoon te blazen en de sensor weer terug te plaatsen. Toen kon ik weer enkele dagen probleemloos fotograferen.

Maar dit werkt nu ook niet meer. Als ik nu een foto wil maken moet ik vooral flink wat druk zetten met mijn vingers op de achterkant van de telefoon (rondom de lens), en met een beetje geluk maakt ie dan contact zodat ik een foto kan maken.

Denken jullie dat het probleem zal zijn opgelost met het vervangen van de camera?

(Zo ja, hoe kom ik aan een nieuwe camera? Via Alibaba kun je voor ongeveer 2 tientjes een replacement-camera bestellen.
Ook lees ik hier over enkele dode/ongebruikte Jiayu S3 van forumleden.....)

Ik verneem het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel

Greetzel

yes you can

Ik zoek ook een donor S3! Mijn scherm en touchscreen doen het niet meer na een val, misschien kunnen JvdWheely en ik er 1 kannibaliseren... Vrijwilligers? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Laatst online: 09-09 15:53
Ik heb nog een S3 welke dood is, dus totaal niets meer doet. Denk dat er iets in de processor mis is. Waarschijnlijk dat het scherm nog intact is.
Greetzel schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 23:02:
Ik zoek ook een donor S3! Mijn scherm en touchscreen doen het niet meer na een val, misschien kunnen JvdWheely en ik er 1 kannibaliseren... Vrijwilligers? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel

Greetzel

yes you can

henkb123 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:40:
Ik heb nog een S3 welke dood is, dus totaal niets meer doet. Denk dat er iets in de processor mis is. Waarschijnlijk dat het scherm nog intact is.

[...]
Ik heb je een bericht gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een nieuwe camera gemonteerd. Met dank aan @Nikeo. Alles werkt weer perfect.
Tijd nu voor een nieuwe ROM te installeren!!
Ik draai nu op 7.1.1 van Mados. Zitten nog paar bugs in. Met name Bluetooth functioneert niet optimaal.
Wachten op 7.1.2 van Mados (wordt ieder moment verwacht als ik het forum op XDA moet geloven), of beter de 7.1.2 van Resurrection Remix installeren? Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
"you've got mail" ;)
Greetzel schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:24:
[...]

Ik heb je een bericht gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:20:
Zojuist een nieuwe camera gemonteerd. Met dank aan @Nikeo. Alles werkt weer perfect.
Tijd nu voor een nieuwe ROM te installeren!!
Ik draai nu op 7.1.1 van Mados. Zitten nog paar bugs in. Met name Bluetooth functioneert niet optimaal.
Wachten op 7.1.2 van Mados (wordt ieder moment verwacht als ik het forum op XDA moet geloven), of beter de 7.1.2 van Resurrection Remix installeren? Wat zijn jullie ervaringen?
7.1.1. MADOS stable 10 bevalt mij ook niet supertop moet ik zeggen. (issues met video afspelen, app crashes, gps/google maps, etc.)
-Wat me bijv. ook irriteert is de matige weergave-resolutie als ik foto's in de galerij; deze moeten vele seconden laden voordat het scherpe plaatje langzaam zichtbaar is op het scherm. Is hier nog een oplossing voor?
-Daarnaast vind ik het irritant dat bij het wakker worden van het scherm er eerst geveegd moet worden alvorens je een patroonbeveiling kan invoeren. Bij 4.4.4 kon je direct patroon invoeren na wake up van scherm. (First world problems)
-Soms verlang ik zelfs terug naar m'n 4.4.4. die ik hiervoor had, al moet ik wel zeggen dat de software lekker snel draait en alle apps nu wel te updaten zijn.
-Andere ervaringen met nieuwe roms hoor ik graag!

Jiayu S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de 7.1.1 stable 10 van MadOS.
Het probleem bij het laden van de gallerij-afbeeldingen had ik nog niet eerder geconstateerd, maar heb ik inderdaad ook.

GPS-issues ervaar ik niet. Crashen van apps wel. En Bluetooth in de auto werkt niet....
Wat dat betreft beviel 5.1.1 RC5 me stukken beter. Maar ja daar kun je natuurlijk minder mee pronken bij je vrienden ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Het laadprobleem van plaatjes in de gallery ervaar ik niet als irritant, zou het iets te maken hebben met het legen van cache?
Zelf gebruik ik meestal Quickpic.
Bluetooth doet het bij mij wel in de auto, nu is dat ook een chinese radio, zou dat schelen?
Al gebruik ik dat niet veel, de auto met bluetooth radio staat vaak weken ongebruikt aan de kant.
Ik gebruik de S3 nu ruim 2 jaar en ben recent bezig geweest met een Xiaomi Redmi 3S van een college, die had software issues.
Maar ik vond dat Miui behoorlijk irritant.
Als ik nu moest overstappen naar een andere dualsim telefoon binnen de zelfde prijs range weet ik echt niet wat dat zou moeten worden.
De S3 is toch nog best wel een prima telefoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Hier ook geen issues met GPS met madOS 7.1.1 (nadat ik het moederbord heb verwisseld), zelfs bluetooth werkt bij mij goed. Een heel enkele keer wordt de bluetoothverbinding spontaan verbroken, maar over het algemeen werkt ie helemaal goed met de standaard autoradio van m'n Renault Megane.

Ik ben erg benieuwd wat madOS 7.1.2 voor nieuws en/of verbeteringen gaat brengen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jvann
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-07 10:41
Build madOS [7.1.2] 20170527 ( Stable 11)

Update to 7.1.2
Patch Level: May 2017
madOS version v1.1

Introducing:
madlauncher: (AOSP based, but on mad steroids with several options)
madCamera: Our own camera (with several improvements for MediaTek based devices)

Telephony :
RIL improvements
Fixed a badass NullPointer on Telephony (Operator related)
Network / SIM Status fixes
wlan and connection improvements
Camera improvements & fixes
Added sdcardfs support
Support for the new substratum (madOS is now an official supported rom)

Other Features:
omnijaws weather (Lockscreen & Status bar,etc)
--> with huge madOS improvememts over the original implementations
Power Menu Options
One handed mode
Lockscreen PIN quick unlock & quick unlock improvements
Added SIP Options
QS (Quick Settings) Options
Custom Carrier Label options
madOS NavBar: fixup
Bluetooth: battery status options
AlarmsBlocker
WakelockBlocker
Recents Options
Pie: New SlimPie (ported by mad from lp to N) & improved

Tiles:
CompassTile
NFC Tile
Compass & Language toggle Tiles
madOS Tile
etc ..

Other fixes & Improvements:
couple GAPPS related issues
location provider errors
SchedulePowerOnOff
facelock
Removed Gello , Welcome chromium
faster app switching
AppOps
gesture events
PhoneWindowManager
anr's
NPE's
memory leaks
masOS offline charging animation
Dashboard & madOS settings cleanup
Miracast issues on some dongles

There's other fixes & features included on this release
--> Too much to write on a changelog

Forum: https://forum.xda-develop...-aosp-n-jiayu-s3-t3451923
Download: https://forum.xda-developers.com/devdb/project/dl/?id=24895

Ben al bezig met backuppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

d:)b
Awesome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
Het heeft bij mij een rare bug ... op het home screen blijft de datum een tijd staan op Januari 1 Vrijdag 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Geen last van hier. Misschien keertje auto tijd & tijdzone uit/aan/uit zetten?
Werkt als een trein hier.

Edit: Eindelijk ook weer van die Search Bar af. :D

[ Voor 20% gewijzigd door HMC op 28-05-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Nou, tot nog toe prima, de vorige versie Gapps die ik nog had crashed, de nieuwe doet t wel.
Nog wel een probleempje betreffende de video die de nieuwe camera app maakt, die kan ik nog niet afspelen op de telefoon, ook niet met MX player, wel op de computer.
Cinema FV5 video's doen het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Thuis blijf ik met deze 7.1.2 de Wifi connectie verliezen. Zeer vervelend. Gebeurde wel eens met eerdere MAD ROMS, maar niet constant zoals nu. Iedere 3 a 4 minuten. Even op power knop drukken en hij maakt meteen weer contact.

Edit: Dan heb ik het wel over tetheren. Ik gebruik mijn S3 als Wifi ontvanger voor mijn PC.

Heb de wifi settings aangepast naar "only when plugged in", toen reset, toen weer terug naar "always on", power off, en weer tetheren, en vraag me niet waarom, maar werkt nu weer goed. :?

[ Voor 38% gewijzigd door HMC op 29-05-2017 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mehari72
Wifi blijft bij mij ook de verbinding verliezen.
Als het werkt kan je op gegeven moment zien dat de data transfer stopt, wifi verbreekt de verbinding, sim data wordt dan gebruikt tot de wifi weer actief wordt.
Ook bij gebruik met een chromecast is het contact even weg.
Het lijkt nu wel sneller weer verbinding te maken.
Zou iets met buffer of zo te maken hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door Mehari72 op 29-05-2017 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ik zou toch proberen wat ik gedaan heb, @Mehari72
Vreemd maar waar, maar mijn Wifi valt niet meer weg.

Nop, hier weer constant wifiverbindingsuitval. (is dat een woord? :P )

[ Voor 28% gewijzigd door HMC op 02-06-2017 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
- Werkt video's bekijken in gallerij, browser, youtube in 11 beter dan in stable 10?
- Hadden jullie die wifi problemen ook al bij stable 10? Bij stable 10 heb ik alleen wifiverbindingsproblemen op stage. Thuis geen probleem met wifi.

Jiayu S3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jvann
Build madOS [7.1.2] 20170605 ( Stable 12)

madCamera fixs (including write to ext SDcard)
DeskClock fixs (including the alarms gone on rotation)
Fix mounting SD on PC (windows) (introduced by the new sdcardfs feature)
Update APN's (including some issues reported by some members)
Camera improvements (including Sensor Hal improvement & HDR & other things...)
Add Granular Volume Steps (thanks to @genesisalgor for the suggestion)
Improved ViPER4Android Compatibility
Fixed an issue with android beam image transfering
UI improvements
some small other things

https://forum.xda-developers.com/devdb/project/dl/?id=25007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Tsja, hier kon je op wachten.Ik ga er meteen voor, maar ben blij dat ik voor vriendins S3 gewacht heb. Die vindt al dat update spul en weer flashen maar niets, zelfs als ik ook al het nawerk doe, zoals settings en accounts instellen en zo. MAD rules!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
Guys mn Jiayu S3 is nu bijna 2 en een half jaar oud.
Werkt opzich nog prima, maar ik wil gewoon weer eens een nieuw toestel proberen.

Ik ben erg geïnteresseerd in de doogee MIX, deze heeft alle specificaties die ik wil.
- AMOLED scherm
- 16 nm processor
- Veel opslag
- Mooi design (Persoonlijk natuurlijk)
- Goedkoop

Echter blijkt nu dat het scherm 720P is, weet iemand of dit echt waar is want dat zou ik zo zonde vinden van het toestel? Bij de specificaties van Banggood staat 720P, bij devicespecifications.com staat weer 1080P. Stiekem hoop ik gewoon dat Banggood het fout heeft, op de site van doogee zelf valt niks te vinden dus ik vrees het ergste.

Weten jullie desnoods nog een alternatief, een leuke vond ik opzich ook wel de Lenovo P2 uit eigen land.

[ Voor 7% gewijzigd door Jvann op 09-06-2017 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:35

RobertowNL

For your gear!

720P, vrij zeker van. De renders zijn overigens wel heel optimistisch er zitten nog behoorlijke randjes omheen.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Nieuwste 7.1.2.

Camera app 2 keer in de app drawer. Apps slepen op de desktop en dock werkt vaak niet. WA en Opera crashen constant.
Dit is op partners phone, want bij mezelf er nog niet opgezet. >:)

Bugfixes, ok, maar er zijn er wel een paar nieuwe ingeslopen.

@Jvann Boeeee! -O-

Volgende hier wordt waarschijnlijk een Lenovo/Moto. Mooi spul, en niet duur, maar ik hoop dat mijn geliefde S3 het nog een jaartje uithoudt.
Hier ook rond de twee en een half jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
Kijk als er nou een Jiayu S6 was ofzo heh :)

Dat van die randen om het scherm bij de Doogee MIX boeit me niet eens trouwens, ik vond gewoon het glas sandwich design wel mooi maar als het scherm echt 720p is (Wat ik echt heel zonde vind) dan houd het op.

@HMC Het heeft geen haast en ik heb aardig wat eisen, als er geen toestel uitkomt die aan mijn eisen voldoet blijf ik bij mn Jiayu.

- Zuinige processor op 14/16nm
- 6GB RAM (I have my reasons)
- Minstens 64GB Opslag
- AMOLED scherm met minstens 1080P resolutie
- Tussen de 5.5" en de 6.0"
- €300,- vind ik al vrij veel, liefst daaronder
- Dit zou echt geweldig zijn, een rode kleuroptie, maar hier ga ik niet van uit.
- Grote accu, minstens 4000 mAh

De nieuwe telefoon die UMI op het moment teased vind ik zeer interessant.

http://www.gizchina.com/2...ngs-super-amoled-display/

[ Voor 40% gewijzigd door Jvann op 09-06-2017 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeptoeter
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-05 22:32
Ik draai nog android 4.44 op mijn S3 advanced.
Nu wil ik upgraden naar MadOS maar heb een probleem met het bootmenu.

Als ik fastboot selecteer blijft hij hangen in het menu.
Ik moet de batterij ontkoppelen om mijn telefoon weer te kunnen opstarten.

Recovery mode werkt ook niet.

Iemand een suggestie wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Op mijn S3 zelfde probleem met nieuwste MAD.
App-iccontjes verslepen (in dock, of naar desktop) lukt maar zelden.
Dikke nieuwe bug.

Verder heb ik geen crashende apps (gebruik geen WA of Instagram)
Camera werkt goed, maar beetje langzaam met foto nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Het sleep probleem kwam ik wel een beetje tegen na de verse installatie maar laatste keren geen problemen.
Zo af en toe crashed een app bij het afsluiten.
Whatsapp doet het prima.
Bij de vorige build had ik synchronisatie fouten bij Youtube, dat lijkt nu over.
Wel nog steeds onbetrouwbare Wifi op het werk en thuis merk ik dat tijdens chromecast gebruik zo af en toe de verbinding verbreekt.
Experimenten met andere S3's met Android 6 en 5 laat zien dat ook daar wel eens de verbinding met wifi, of misschien meer internet wel eens wegvalt, wel minder vaak.
Het her-verbinden gaat nu wel sneller.
Hebben jullie trouwens ook dat de met de Camera app opgenomen filmpjes niet afgespeeld kunnen worden op de telefoon?
Op de computer doet ie het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:30
Roeptoeter schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 01:10:
Ik draai nog android 4.44 op mijn S3 advanced.
Nu wil ik upgraden naar MadOS maar heb een probleem met het bootmenu.

Als ik fastboot selecteer blijft hij hangen in het menu.
Ik moet de batterij ontkoppelen om mijn telefoon weer te kunnen opstarten.

Recovery mode werkt ook niet.

Iemand een suggestie wat ik moet doen?
Eerst android 5 erop zetten met flashtools zodat er een aangepate twrp erop staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeptoeter
bottom line schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:49:
[...]

Eerst android 5 erop zetten met flashtools zodat er een aangepate twrp erop staat
TOP!!! Bedankt Bottom Line !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-02-2024

ffk

Mocht er nog iemand interesse in een digitzer, accu of andere onderdelen voor de Jiayu S3 hebben; ik heb een advertentie op Marktplaats gezet. Ik heb namelijk mijn hele scherm gemold bij de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 10:09
Ik ben aan het twijfelen om mijn scherm opnieuw te vervangen. Het is nu de 5de keer dat die kapot is gevallen na 2 jaar gebruik. Telkens op een hoekje terecht gekomen terwijl er een tempered glass op zat, touchscreen kapot.
Al 4 keer 50 euro betaald voor een nieuw scherm, zijn echt dure schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Toch iets voorzichtiger zijn :P
Ik heb nog geen kapot scherm gehad sinds mijn G4A, toch gebruik ik mijn telefoons overal en ik werk in de techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel

Greetzel

yes you can

Ik zit nu op n Motorola moto x style 2015 en vind t scherm van die tel echt OK. Ook zijn er aangepaste roms, dus ik draai nougat 7.1.2. Allemaal prima. Mis de jiayu wel, is wat slanker, en ik mis het ' klussen' met de roms... Als ik geld overheb , toch maar n nieuw scherm kopen en repareren.. Tot dan: bedankt voor de support, guys, Greetzel is no longer Jiayuuuuu :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeptoeter
Gebruikt er iemand Android Auto met de S3? Ik probeer te koppelen met Opel Intellilink maar krijg van Android Auto de melding terug dat de telefoon niet compatible is om met de auto te verbinden maar ik kan wel AA op de telefoon gebruiken.

madOS [7.1.2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Kijk eens naar de Vernee Apollo. Voor bijna 200eur een echt toppertje.
Jvann schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:04:
Guys mn Jiayu S3 is nu bijna 2 en een half jaar oud.
Werkt opzich nog prima, maar ik wil gewoon weer eens een nieuw toestel proberen.

Ik ben erg geïnteresseerd in de doogee MIX, deze heeft alle specificaties die ik wil.
- AMOLED scherm
- 16 nm processor
- Veel opslag
- Mooi design (Persoonlijk natuurlijk)
- Goedkoop

Echter blijkt nu dat het scherm 720P is, weet iemand of dit echt waar is want dat zou ik zo zonde vinden van het toestel? Bij de specificaties van Banggood staat 720P, bij devicespecifications.com staat weer 1080P. Stiekem hoop ik gewoon dat Banggood het fout heeft, op de site van doogee zelf valt niks te vinden dus ik vrees het ergste.

Weten jullie desnoods nog een alternatief, een leuke vond ik opzich ook wel de Lenovo P2 uit eigen land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Xiaomi Redmi Note 4 global versie is ook een topper. Helaas geen NFC.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwelbast
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-04 16:07
Ik heb mijn Konpson batterij nu ongeveer een jaar in mijn S3 zitten maar hij loopt nu plotseling snel leeg iedere dag.

Ik moet dus nu een nieuwe (originele?) batterij kopen voor mijn S3 maar Banggood verkoopt ze niet meer. Weet iemand een betrouwbare leverancier die geen nep-exemplaren verkoopt? Alvast bedankt voor de tips c.q. links.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
kwelbast schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:27:
Ik heb mijn Konpson batterij nu ongeveer een jaar in mijn S3 zitten maar hij loopt nu plotseling snel leeg iedere dag.

Ik moet dus nu een nieuwe (originele?) batterij kopen voor mijn S3 maar Banggood verkoopt ze niet meer. Weet iemand een betrouwbare leverancier die geen nep-exemplaren verkoopt? Alvast bedankt voor de tips c.q. links.
Als ik bij mijn Alie orders op de link klik van mijn (met tevredenheid) gekochte batterij in 2016, dan wordt deze nu weergegeven: https://www.aliexpress.co...=2114.13010608.0.0.VB1d2I

Jiayu S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwelbast
Dank je voor het antwoord, ik ken dit merk niet, een andere naam voor de Konpson batterij? Logo lijkt er wel op iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
kwelbast schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:02:
Dank je voor het antwoord, ik ken dit merk niet, een andere naam voor de Konpson batterij? Logo lijkt er wel op iig.
Ik ken het ook niet. Toen ik hem destijds kocht zat er een Konpson batterij onder dezelfde link bij mijn Aliexpress orders. Zo ziet mijn ordergeschiedenis er nu uit: https://i.imgur.com/2oth8D1.png Ik heb deze batterij trouwens nog steeds naar tevredenheid in m'n telefoon zitten, inmiddels al weer bijna een jaar.
Dit is uiteraard geen garantie dat die nieuwe batterij ook goed is; ik zie zowel positieve als negatieve feedback op Alie.

Jiayu S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwelbast
Heeft iemand ervaring met deze IBTION-batterij voor de S3 ? https://nl.aliexpress.com...41-4262-b0e7-9292ab1430ac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
Guys ik heb een probleem met mn Jiayu.

Mijn muziek shuffled, gaat aan en gaat uit uit zichzelf wanneer de muziek app in het werkgeheugen ingeladen staat (Maakt niet uit welke muziek app, ikzelf gebruik PI Music Player maar ik heb ook 3 andere muziekspelers geprobeerd en die hebben het probleem ook). Het zijn ook niet de smart gestures, deze heb ik uit gezet.

Dit is zeer vervelend, want soms veranderd ie 10x uit zichzelf van nummer in nog geen 10 seconden.
Ik heb zoveel mogelijk services / apps uit proberen te zetten maar dat werkt niet, een herstart helpt ook niet.

Het rare is dat ik er soms een paar uur geen last van heb, en soms alleen maar.

Heeft iemand enig idee, want ik irriteer me er dood aan aangezien muziek luisteren, browsen en whatsappen het enige is wat ik op mijn mobiel doe. Ik draai de laatste MadOS (7.1.2) voor twee maanden nu, maar ik heb dit probleem pas sinds Zondag.

[ Voor 9% gewijzigd door Jvann op 04-07-2017 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Staat dat spul op een SD-kaartje? Is die niet aan het eind van z'n Latijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburFC
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
ExcaliburFC schreef op zondag 2 april 2017 @ 04:14:
Heb hier een Jiayu S3 3GB versie liggen, ziet er verder nog prima uit.
Alleen bij gebruik van de front camera krijg je een zwart scherm of allemaal verschillende kleuren door elkaar, volgens mij is dit op te lossen door de kabel van de front camera te vervangen? Meen zoiets een keer hier te hebben gelezen.

Bij interesse even DM, krijg je ook de foto's.
Hierbij nog een repost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
HMC schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 19:52:
Staat dat spul op een SD-kaartje? Is die niet aan het eind van z'n Latijn?
Een deel staat op het SD Kaartje en een ander deel op het Intern geheugen.
Maar daar ligt het niet aan, want over de speaker heb ik geen probleem.

Ik heb ondertussen geconcludeerd dat het aan de 3.5mm poort ligt van de Jiayu S3.
✓ Bij een ander paar oordoppen heb ik het probleem ook
✓ Over de speaker en met bluetooth heb ik het probleem niet
✓ Ik heb 3 ROMS geprobeerd en bij allen heb ik het probleem
✓ Ik heb muziek van SD en Intern geprobeerd en deze hebben beide het probleem
✓ Ik heb 5 muziek apps geprobeerd en deze hebben alle het probleem

Daarnaast heb ik 5 headphone block apps geprobeerd die deze signalen (Pause, Volgende nummer) van de koptelefoon naar de telefoon opvangt en negeert. Ze werken allemaal niet. |:(

Ik zat nu te denken aan een oplossing zoals dit...

https://www.itmediastore....t/product&product_id=3919

Want ik heb eerlijk gezegd nog geen zin om een nieuw toestel te kopen (Ben nieuwschierig naar de Lenovo P3 :) ). Heeft iemand enig idee of dit werkt (Want ik heb mijn bedenkingen erover) of zou iemand dit uit kunnen proberen als diegene zo'n kabeltje heeft?

I need my music :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Is bluetooth geen alternatief ?
Je kan ook eens proberen om de koptelefoon uitgang schoon te maken met alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Jvann schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:32:
[...]

Een deel staat op het SD Kaartje en een ander deel op het Intern geheugen.
Maar daar ligt het niet aan, want over de speaker heb ik geen probleem.

Ik heb ondertussen geconcludeerd dat het aan de 3.5mm poort ligt van de Jiayu S3.
✓ Bij een ander paar oordoppen heb ik het probleem ook
✓ Over de speaker en met bluetooth heb ik het probleem niet
✓ Ik heb 3 ROMS geprobeerd en bij allen heb ik het probleem
✓ Ik heb muziek van SD en Intern geprobeerd en deze hebben beide het probleem
✓ Ik heb 5 muziek apps geprobeerd en deze hebben alle het probleem

Daarnaast heb ik 5 headphone block apps geprobeerd die deze signalen (Pause, Volgende nummer) van de koptelefoon naar de telefoon opvangt en negeert. Ze werken allemaal niet. |:(

Ik zat nu te denken aan een oplossing zoals dit...

https://www.itmediastore....t/product&product_id=3919

Want ik heb eerlijk gezegd nog geen zin om een nieuw toestel te kopen (Ben nieuwschierig naar de Lenovo P3 :) ). Heeft iemand enig idee of dit werkt (Want ik heb mijn bedenkingen erover) of zou iemand dit uit kunnen proberen als diegene zo'n kabeltje heeft?

I need my music :)
Ik geloof niet dat de S3 hardware audio over (micro) USB ondersteunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Er bestaan usb-audio aparaatjes, met de app usb audioplayer werkt dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Mehari72 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 01:01:
Er bestaan usb-audio aparaatjes, met de app usb audioplayer werkt dat wel.
Ja, maar ik geloof niet dat in het gelinkte kabeltje een USB D/A converter zit voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Ok, dat linkje kreef ik niet open.
Ik zit hier nu in de Filippijnen op idioot traag 3G wat ook nog de batterij van mijn S3 binnen een halve dag leeg trekt.
Overigens sinds de aardbeving donderdag ook geen electriciteit meer.

[ Voor 110% gewijzigd door Mehari72 op 02-08-2017 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Nu weer thuis al een paar weken en ik dacht hier opeens weer aan.
Dus even geprobeerd wat een goedkope usb naar audio adapter doet via de OTG en in combinatie met de app USB audio pro werkt dat heel aardig.
Het volume is zelfs hoger dan met de normale aansluiting.
https://www.aliexpress.co...1000017.4.3aea39caRNsR0u#
Zelfs op een G4A werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
Helaas ben ik overgestapt naar een nieuw toestel, de Lenovo P2.

Een prettig toestel, vooral het scherm en de camera.

Sorry Jiayu M8's, voor de afgelopen 2,5 jaar was het wel een erg fijn en vlot toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mehari72
Och, helaas..
Ik zit ook wel eens over een andere te denken maar heb nog geen goede reden gevonden.
Alles doet het, heel veel sneller wordt het niet met een nieuwe goedkope en vorige week op mijn werk 2x de S3 op het beton gevallen zonder schade.
Dat geeft mij nog steeds vertrouwen in deze phone.
Bovendien heb ik er 3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeptoeter
Mehari72 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 19:38:
Och, helaas..
Ik zit ook wel eens over een andere te denken maar heb nog geen goede reden gevonden.
Alles doet het, heel veel sneller wordt het niet met een nieuwe goedkope en vorige week op mijn werk 2x de S3 op het beton gevallen zonder schade.
Dat geeft mij nog steeds vertrouwen in deze phone.
Bovendien heb ik er 3 :P
Ik ben ook nog steeds tevreden. Hoewel ik wel neig naar een toestel met een Snapdragon processor omdat ik het idee heb dat de MediaTek niet compatible is met Android Auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ro-Me
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:03
Ik zag net op XDA dat zelfs Android O mogelijk nog voor de Jiayu S3 komt!

[ Voor 30% gewijzigd door Ro-Me op 08-08-2017 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodlan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-08 14:58
Deze accu paar dagen geleden binnengekregen. Bij mij staat er op: 4200/4700 mAh.
Werkt prima. Ik kan nu weer een hele dag doorkomen zonder halverwege weer aan de lader of powerbank te hangen. Oude accu ging van 30% binnen 5 minuten naar 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvanleusden
  • Laatst online: 03-05-2021
ffk schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:14:
Goedendag, ik kreeg net een smsje van tele2 met de melding dat ik een 3g-abonnement heb en dat ik over 6 werkdagen geen gebruik meer kan maken van hun diensten. Ik zie bij mij s3 toch echt dat ik met 4g ben verbonden. Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb vorige week mijn Tele2 SimOnly abonnement verlengt en kreeg dezelfde melding als ffk hierboven. Vandaag via een chat een zeer onvriendelijke medewerker van Tele2 gesproken en die wilde niet verdergaan als: "dit chinese toestel ondersteund geen 4G, daarom kunt u binnenkort niet meer gebruik maken van onze diensten".
Op de vraag waarom dit dan zou komen, omdat de bandbreedtes die Tele2 gebruikt voor 4G wel gewoon door het toestel ondersteund worden, werd geantwoord dat:'Tele2 nieuwe techniek gebruikt en dat dit toestel daar niet geschikt voor is'.

Iemand die een abonnement heeft lopen bij Tele2 hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Jvanleusden schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:11:
[...]

... werd geantwoord dat:'Tele2 nieuwe techniek gebruikt en dat dit toestel daar niet geschikt voor is'.

...
De techniek dat ze bedoelen kan VoLTE zijn en dat supporteert de Jiayu niet.

Het kan ook zijn dat ze van plan zijn om iets te doen met band 38 en dat supporteert de Jiayu ook niet.

Het is ook niet zo dat jij 4G bovenaan ziet dat je ook daadwerkelijk op 4G zit. Je kan evengoed op HSPA+ (3,5G) maar het toont 4G oftewel LTE en toont 4G. Het zal afhangen van de ROM/modem. Je kan altijd het signaal testen met een signal check app in de store.

NB2: Overigens is mijn neef overgestapt naar een nieuwe telefoon en heb ik bijgevolg de Jiayu terug mogen ontvangen. Deze ligt hier in de schuif dus indien iemand er een nodig heeft voor onderdelen kan die deze voor een prikje overnemen => pm .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remo1
  • Laatst online: 16-09 21:15
Ik heb net gekeken maar in de app geeft hij lte kpn aan.
Boven in mijn scherm staat 4 G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remo1
Ik vraag mij nog wel af wat de beste rom is om te gebruiken.
Ik gebruik nu nog steeds de jiayu s3 RC 4 rom.
Mis alleen de snel laad funtie.
Deze kan ik ook nergens meer vinden.
En via de ota is hij ook niet te vinden.
Een update naar vers 7.1 zie ik ook niet zitten omdat daar ook steeds kleine probleempjes zijn.
Alle reacties zijn natuurlijk welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Voor die fastcharge moet ik even zoeken.
Ik weet zeker dat ik die nog ergens heb.
Zelf gebruik ik dagelijks de 7.1.2, gaat prima.
Alleen Wifi blijft wat wankel bij sommige acces points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Die losse fast charge zip voor de RC4 en 5 was ook niet echt goed te noemen.
Zet er gewoon MADOS 7.1.2 op. Prima OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remo1
Welke van de 7.12 is dan de beste om er op te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
https://www.facebook.com/...7-08-19/1435396209877481/
Jiayu S3 (mt6752) - madOS v1.2 - Android 7.1.2 - 2017-08-19
Changelog:
Patch Level: August 2017
Kernel version 3.10.107
Wifi improvements
Fixed substratum issues
New feature for showing charging current & voltage on lockscreen
Added F2FS support
Reworked MTK RIL implementation
Some more improvements

Iemand deze al uitgeprobeerd? Ervaringen? Zijn de wifi improvements merkbaar in vergelijking met bijv. 7.1.1 stable 10.

Jiayu S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

DanielFeyenoord schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:49:
https://www.facebook.com/...7-08-19/1435396209877481/
Jiayu S3 (mt6752) - madOS v1.2 - Android 7.1.2 - 2017-08-19
Changelog:
Patch Level: August 2017
Kernel version 3.10.107
Wifi improvements
Fixed substratum issues
New feature for showing charging current & voltage on lockscreen
Added F2FS support
Reworked MTK RIL implementation
Some more improvements

Iemand deze al uitgeprobeerd? Ervaringen? Zijn de wifi improvements merkbaar in vergelijking met bijv. 7.1.1 stable 10.
Gister gelijk geinstalleerd, merk zelf geen verschil met Wifi. Sinds stable 10 reageert m'n foon na een tijdje niet meer op pings via wifi, of wifi dan "uitvalt" weet ik niet zeker. Wellicht dat een factory reset het verhelpt, maar nog geen tijd voor gemaakt. Draait vooralsnog verder prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Weer een nieuwe. _O_
Aankomend weekend installeren. :Y

Behalve wat @DanielFeyenoord aanhaalt, is er ook nog:

madCamera fixs (including write to ext SDcard)
DeskClock fixs (including the alarms gone on rotation)
Fix mounting SD on PC (windows) (introduced by the new sdcardfs feature)
Update APN's (including some issues reported by some members)
Camera improvements (including Sensor Hal improvement & HDR & other things...)
Add Granular Volume Steps (thanks to @genesisalgor for the suggestion)
Improved ViPER4Android Compatibility
Fixed an issue with android beam image transfering
UI improvements
Fix derp: YouTube full screen (via browser, broken vp9 was mistakenly re-added on previous build)
some small other things

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Gisteravond geïnstalleerd, installatie ging beter dan de vorige keren, zelfs homepage layout werd overgenomen.
Verder nog maar weer proberen.
Overigens ook goede usb kabels gevonden.
Veel kabels zitten niet lekker in de micro usb aansluiting en geven soms slechte verbinding.
Bij AliExpress Vention kabels gekocht, licht grijze silicone achtige isolatie en een lekker strak zittende micro usb steker.
Ook de laadstroom is nu lekker hoog.
Ik had ook een platte kabel versie gekocht maar dan krijg ik geen goed connectie met de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
Tevreden over MadOS totnogtoe. Gebruikte de phone eigenlijk al een tijdje niet meer maar hij is nu terug tot leven gewekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Laatst online: 16-09 15:31
Sinds 3 dagen ben ik ook over van 5.1.1 RC5 naar MadOS 7.1.2 en ben tot nu toe dik tevreden.
Laatste versie van TWRP geflasht met Flashify uit de play store, daarna wipe en zips flashen zoals gebruikelijk.
Wel zijn enkele willekeurige apps in de eerste twee uur na het flashen een keer of 3 vastgelopen. Kreeg netjes een melding om de app te killen en dat werkte op zich ook, maar telkens was toch een reboot nodig om die apps weer te laten werken. Daarna geen issues meer gemerkt.
Een echte task-killer zoals in RC5 via de notificatiebalk zit er volgens mij niet meer in?

Waar ik met RC5 regelmatig issues met wifi had (na een tijdje nog wel verbonden maar geen data meer mogelijk), heb ik daar nu met 7.1.2 nog geen last van gehad. Anderen melden juist met 7.1.2 issues mbt wifi en hadden dat niet met RC5... :?

Ook werkt de vooraankondiging van de wekker tot nu toe weer zoals ik vroeger op m'n Samsung gewend was. Daar had ik met 4.4 en 5.1 wat problemen mee en kreeg ik nooit opgelost. Het zou me niet verbazen als de task-killer in 4.4 en 5.1.1 RC5 wellicht nét ff iets te trigger-happy was...

Verder heb ik het idee dat alle geluid nu een stuk zachter is dan bij RC5. Ik heb het idee dat echt alles een stuk zachter is in 7.1.2 (ringtone/alarm/notificaties, maar ook spraak op earpiece). Hebben meer mensen dat gemerkt en/of heb ik wellicht een setting nog niet gevonden?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Dat alles zachter is, is een feit, ja. :Y

Ik ga de nieuwste er vandaag opzetten.
Alhoewel die 7.1.2 van Mei eigenlijk al prima werkt.

Edit: Werkt weer perfect!

[ Voor 10% gewijzigd door HMC op 26-08-2017 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Ik had dit weekend een probleem met telefonie providers.
In het duits/nederlandse grens gebied bij Buurse is een heel slechte dekking van nederlandse en duits providers.
Het hele weekend geen verbinding gehad maar tijdens de thuisreis naar het westen bleef de status geen netwerk beschikbaar op beide sims, tot ik de aircraft modus in/uit schakelde.
Dat had ik vrijdag middag ook al een keer gedaan, zelfs met een reboot voor er weer iets aan netwerk verscheen, wat na een kleine verplaatsing weer weg was.
Er lijkt niet actief naar verbinding gezocht te worden.
Precies met deze lokatie had ik nog geen ervaring met de vorige build, wel met 1 wat noordelijker, ook slechte dekking.
Toen niets afwijkends gemerkt.

• remo1
Ik ben best tevreden met de laatste rom.
Maar het geluid mocht wel wat harder.
Ik heb het al met MTK tools geprobeerd dit werkte wel met de oudere android versies maar niet met de 7.12 .
Mischien dat iemand nog iets weet om het volume omhoog te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Gisteren even naar Belgie geweest en ook daar wordt pas verbinding met een andere provider gemaakt als ik de vliegtuig modus aan en uit doe.
Terug in nederland hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weasel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-03 18:58
Mijn Jiayu loopt nog altijd op 5.1.1 RC5 (naar volle tevredenheid).
Echter lijkt het me ook wel wat om over te stappen naar android 7.
Wat zijn nu de grootste nadelen aan de nieuwste release?
(zwak geluid uit de speaker? en een slechte overstap naar een buitenlandse provider?)

14x Canadian Solar CS6K-275 Black + SE3500HD PVOutput 3x Solar Frontier SF-160S + Soladin 600 PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Het geluid valt wat mij betreft wel mee.
De Extreme 5.1 rom is wel duidelijk harder.
Ik zit te ver van de grens om even te proberen of de vorige versie 7.1 dit probleem ook heeft of een andere S3
Verder geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Het grote voordeel van de MAD ROMs is de security patches, zitten nuop September 2017. Als je daarom geeft. Inderdaad is het volume van alles iets minder luid. En Nougat is weer net iets leuker om mee te spelen dan 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weasel
Maar het zachtere geluid is alleen van toepassing op de speaker van de telefoon, of ook i.c.m. oortjes?
En is het niet oppikken van het signaal alleen van toepassing als je naar het buitenland gaat (dan kan ik er eventueel nog wel mee leven...).
Hoe gaat het upgraden vanaf 5.1.1 RC5 naar de nieuwste versie?

14x Canadian Solar CS6K-275 Black + SE3500HD PVOutput 3x Solar Frontier SF-160S + Soladin 600 PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Nooit problemen met signaal gehad. En als RC5 er al op staat is het een kwestie van ROM en GAPPS op je phone zetten en flashen middels twrp. Dat is al vaak langsgekomen en kan niet fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weasel
HMC schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:52:
Nooit problemen met signaal gehad. En als RC5 er al op staat is het een kwestie van ROM en GAPPS op je phone zetten en flashen middels twrp. Dat is al vaak langsgekomen en kan niet fout gaan.
Sorry, ben al een tijdje aan het zoeken maar kan zo snel niks vinden.
RC5 destijds geflasht met een handleiding van bottom line, werkte perfect.
Jij had het over een patch van september 2017, nieuwste versie die ik kan vinden is 7.1.2 stable 13 en die patch is van augustus.
Heb verder alleen maar met de flashtool gewerkt, Google apps staan toch gewoon in de ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Als RC5 al op je phone staat is het makkelijk. Even de nieuwste twrp (ook op die mad pagina) flashen "as IMG"

Dan twee verschillende dingen. De ROM zelf (7.1.2, van MAD, via XDA) , en GAPPS. Daar moet je ook even de nieuwste van downen, opengapps.org. Ik prefereeer pico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

weasel schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:13:
[...]

Sorry, ben al een tijdje aan het zoeken maar kan zo snel niks vinden.
RC5 destijds geflasht met een handleiding van bottom line, werkte perfect.
Jij had het over een patch van september 2017, nieuwste versie die ik kan vinden is 7.1.2 stable 13 en die patch is van augustus.
Heb verder alleen maar met de flashtool gewerkt, Google apps staan toch gewoon in de ROM?
Die flash je dus vanaf phone zelf. Dus in recovery opstarten (power button + volume down)
Uiteraard moet je die files op de phone zetten nadat je een full wip hebt gedaan.
Via je PC/laptop kan je de files erop zetten

[ Voor 9% gewijzigd door HMC op 17-09-2017 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weasel
Ik heb nu 7.1.2 20170819 gedownload, dit is de nieuwste versie volgens de facebookpagina van MAD.
Ik heb ook de bijbehorende TWRP gedownload vanaf de facebookpagina.
De opengapps pico heb ik ook binnengehaald.

Kan ik nu een factory reset doen vanuit de instellingen van de Jiayu?
Daarna beide zipjes en het image bestand op mijn telefoon zetten?
Ik lees op de XDA pagina van MAD ook nog iets over Beansgapps, moet ik daar nog iets mee doen?
Als ik na het wissen boot in recovery, moet ik dan de recovery.img selecteren of de ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Totale wipe is wat ik altijd doe. (via recovery, btw) Oude meuk doet me niet zoveel, en foto's staan al op m'n PC.
Ik haal er wel altijd mijn SD kaartje uit, zodat je die niet per sé hoeft te wipen en ook niet in de weg zit. Kan er later gewoon weer in.

Inderdaad dan die drie files op je phone zetten.

Eerst twrp flashen (als .img.)
Is ook niet altijd nodig, maar lijkt bij nieuwste ROMs wel nodig te zijn.

Dan ROM, en dan de Gapps.
Tussen alle stappen een reboot, meteen weer naar recovery gaand.

Beansgapps zegt me niets.

[ Voor 24% gewijzigd door HMC op 18-09-2017 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weasel
Als ik de volume down + power ingedrukt hou kom ik in een menu uit met allemaal chinese tekens.
Hoe wis ik nu mn telefoon en installeer ik TWRP, ROM's etc?

Pagina: 1 ... 42 43 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden in het daarvoor bestemde topic: ~~~[Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic
Het is verboden om te bespreken hoe importkosten te omzeilen.