Als je dat bordje heb gerepareerd wil je dan je ervaringen met ons delen. Bij welke winkel heb je besteld? Ik wil namelijk zelf ook dat ding vervangen. Bij 1 kabel laad ie op in 3 uur wat opzich wel acceptabel is, bij alle andere kabels die ik heb 9 uur en dat is natuurlijk gewoon bagger.Greetzel schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:53:
Mijn micro USB poortje is kapot, S3 laadt niet meer op.. nieuw bordje in China besteld, duurt nog 3 weken..
![]()
Zit op een ouwe galaxy S2, en ik moet zeggen, alhoewel traag (maar da's geen vergelijking met huidige telefoons), heeft Samsung hier en daar ook echt dingen goed gedaan..
En inderdaad, ze sterven een beetje af die S3's, maar wat wil je voor dat geld? t Is geen high end model, dan zal je toch dieper in de buidel moeten testen.
Vind t nog wel leuk dat ik m mag/ kan repareren, maar de Huawei P9 of Oneplus 3T lonken ook wel erg. Of een Xiaomi, en dan ook lekker rommetjes op zetten
nog even dromen, en eerst nog een poosje de Jiayu! Ik moet deze laatste rom even skippen, over een paar weekjes weer!
Weer een gloed nieuwe. 
Build [7.1.1] 20170105 - Stable 6
Updated to N4F26M
Security patch level: 5th January 2017
Enabled Enforcing SELinux
Added long-press power for toggling torch feature
Merged security patches
Fixed notification led settings
Other small improvements
Kleinste file size ook nog eens.

Build [7.1.1] 20170105 - Stable 6
Updated to N4F26M
Security patch level: 5th January 2017
Enabled Enforcing SELinux
Added long-press power for toggling torch feature
Merged security patches
Fixed notification led settings
Other small improvements
Kleinste file size ook nog eens.
[ Voor 6% gewijzigd door HMC op 12-01-2017 12:19 ]
Eat the bugs, live in a pod
Gekocht bij https://www.aliexpress.com/store/1454228 voor ongeveer 10 euro (inclusief transportkosten). wordt per singapore post verstuurd, dus duurt 2 a 3 weekjes.Jvann schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:44:
[...]
Als je dat bordje heb gerepareerd wil je dan je ervaringen met ons delen. Bij welke winkel heb je besteld? Ik wil namelijk zelf ook dat ding vervangen. Bij 1 kabel laad ie op in 3 uur wat opzich wel acceptabel is, bij alle andere kabels die ik heb 9 uur en dat is natuurlijk gewoon bagger.
Ik meld mijn ervaringen als e.e.a. gelukt is met monteren. (of niet...
[ Voor 2% gewijzigd door Greetzel op 12-01-2017 16:43 . Reden: reiskosten vermeld ]
Lijkt mij een gevalletje slecht contact. Maar waar precies is niet te zeggen zonder hem open te maken.joep doei schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:43:
[...]
En nu werkt het touchscreen spontaan weer wel, nog voordat ik tijd heb gevonden om het ding open te (laten) schroeven. Is er toevallig iemand die aan de hand van deze symptomen iets durft te zeggen over de oorzaak? Het touchscreen? De digitizer? Een connector?
Touchscreen + digitizer + flex PCB kabeltje is één geheel. Eigenlijk zit bij de S3 het LCD scherm er ook gewoon aan vast, maar misschien is dat ook nog wel te scheiden, daar heb ik geen ervaring mee. Ik heb alleen het complete scherm+touch vervangen toen ik een barst in het touchscherm had.
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Het was altijd al een lastig karweitje, maar in de nieuwste 7.1.1 krijg ik die search bar (op Home screen) echt niet meer weg. Iemand een idee?
Als ik de laatste 7.1.1 (stable 6) rom installeer, moet ik dan bij elke update weer een complete wipe doen? Anders wacht ik nog wel even op een paar bugfixes.
Niet mogelijk met stock android, dus 3rd party launcher gebruiken. Wellicht hebben ze een optie bij developer settings toegevoegd? (daar staat ook een optie voor batterij percentage)HMC schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 16:07:
Het was altijd al een lastig karweitje, maar in de nieuwste 7.1.1 krijg ik die search bar (op Home screen) echt niet meer weg. Iemand een idee?![]()
De laatste, stable 6 wil er bij mij niet op.
De installatie wil een S3_h560 zien en mijne, met de vorige er op, presenteert zich als alleen S3.
Nu heb ik een keer eerder iets dergelijks gehad, en daar heb ik de build.prop aangepast, daar stond een heel ander type in.
Maar hier lijkt alles goed te zijn.
De installatie wil een S3_h560 zien en mijne, met de vorige er op, presenteert zich als alleen S3.
Nu heb ik een keer eerder iets dergelijks gehad, en daar heb ik de build.prop aangepast, daar stond een heel ander type in.
Had ik ook (S3_h560 ipv S3) . Ik heb de nieuwste recovery er toen maar op gezet. (als img flashen)Mehari72 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 23:00:
De laatste, stable 6 wil er bij mij niet op.
Dan lukt het wel.
Die nieuwste recovery http://www.mediafire.com/?062n97ps38h5rf4
Voorheen niet nodig, nu blijkbaar wel.
[ Voor 12% gewijzigd door HMC op 15-01-2017 05:07 ]
Ik had inderdaad nog een recovery van al enige tijd geleden.
Met TWRP 3.0.3 die ik er net op heb gezet ging het ook niet, met de 3.0.2 wel.
Alleen nu met opstarten ziet ie sim 2 niet.
edit: na nog een keertje sim er uit en weer er in wel.
Oh, en Youtube 1080p doet het nog steeds niet.
Dat lijkt toch een beetje een Nougat probleem te zijn, ik vond meer klachten daar over.
Met TWRP 3.0.3 die ik er net op heb gezet ging het ook niet, met de 3.0.2 wel.
Alleen nu met opstarten ziet ie sim 2 niet.
edit: na nog een keertje sim er uit en weer er in wel.
Oh, en Youtube 1080p doet het nog steeds niet.
Dat lijkt toch een beetje een Nougat probleem te zijn, ik vond meer klachten daar over.
[ Voor 35% gewijzigd door Mehari72 op 15-01-2017 12:32 . Reden: update ]
Dit gaat over app: Battery Calibration.
Ik heb sinds het begin (Sept '15 ) twee batterijen. Ik vond de laatste tijd oude battery niet goed meer, dus waarom niet; de andere erin gedaan.
Uiteraard is het bestandje met de duur-stats dan niet meer accuraat. Daar was/is een handig klein appje voor. Die dumpt dat bestandje, zodat Android een nieuwe aanmaakt. Maar daar moet je root voor hebben.
Nu dus niet meer.
Kan ik nu aannemen dat die app gewoon nu nonsense is, of kan die app zonder root-privileges nu ook systeembestanden weggooien?
Vreemd.
Ik heb sinds het begin (Sept '15 ) twee batterijen. Ik vond de laatste tijd oude battery niet goed meer, dus waarom niet; de andere erin gedaan.
Uiteraard is het bestandje met de duur-stats dan niet meer accuraat. Daar was/is een handig klein appje voor. Die dumpt dat bestandje, zodat Android een nieuwe aanmaakt. Maar daar moet je root voor hebben.
Nu dus niet meer.
Kan ik nu aannemen dat die app gewoon nu nonsense is, of kan die app zonder root-privileges nu ook systeembestanden weggooien?
Vreemd.
Ik ben niet zo tevreden over die Stable 6 update.
- Mijn Camera / Flash doet het niet meer, elke camera app die ik probeer crasht
- Ze hadden een Torch functie toegevoegd als je de homeknop ingedrukt houd, deze werkt niet (Waarschijnlijk vanwege het bovenstaande)
- Mijn Camera / Flash doet het niet meer, elke camera app die ik probeer crasht
- Ze hadden een Torch functie toegevoegd als je de homeknop ingedrukt houd, deze werkt niet (Waarschijnlijk vanwege het bovenstaande)
Ik heb pas hetzelfde probleem gehad. Na 1 dag kreeg ik enkel nog maar strepen te zien. Een nieuwe camera gekocht via Aliexpress (20dollar) en alles in orde nu.Nikeo schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:19:
Ook geeft mijn camera nu strepen. Als ik op het scherm en iets naast de lens op de achterkant druk (met wijsvinger en duim de telefoon knijpen), dan geeft hij normaal beeld. Het is dus een hardwareprobleem. Ik dacht dat er wel een connector los zou zitten maar na openschroeven zat dit allemaal prima. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Op mijn telefoon draait 5.1.1 RC5.
Zelf heb ik thuis heel veel last van wegvallende wifi. Hij geeft aan nog verbonden te zijn, maar er is geen verkeer. Een second wifi uitzetten en terug aanzetten lost dat probleem dan weer op... Erg vervelend.
Tis weer zover, kben trots op ze
Build [7.1.1] 20170122 - Stable 7
Camera doet het helaas nog steeds niet bij mij, terug naar Stable 4 dan maar.
- Updated to 7.1.1 ( N6F26Q )
- Improved SE Enforcing Linux (fixed some denials)
- Improved Satellite Navigation: Glonass now is properly used & better precision
- Improved LED custom Settings
- Improved Tethering
- Improved SmartWake
- Improved hall sensor support ( flip cover )
- Added Battery customizations (M.A.D. Extras)
- Improved media HW decoding & encoding
- Better handling of other WebViews
- Fixed some ANRs & NullPointers & other optimizations
- Added new Russian Translations (thx to Borizzz)
- Others things i likely forgot
[ Voor 7% gewijzigd door Jvann op 23-01-2017 15:31 ]
Echt balen van je camera, wel geweldig dat MAD blijft doorontwikkelen. Als die jongens toch een keer stoppen, dan ga ik rondkijken naar een andere phone.Jvann schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:11:
https://forum.xda-develop...-aosp-n-jiayu-s3-t3451923
Heb mij S3 weer aan de praat, micro USB was kapot, en ik heb een nieuwe unit besteld en vervangen. Zal een blogje maken ergens, met een paar foto's voor de geinteresseerden. Het is geen moeilijke klus, maar werken met enig beleid is zeker aan te raden
Iemand nog een goede tip waar ik een blogje kan maken?
https://tweakblogs.net/Greetzel schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:12:
[...]
Echt balen van je camera, wel geweldig dat MAD blijft doorontwikkelen. Als die jongens toch een keer stoppen, dan ga ik rondkijken naar een andere phone.
Heb mij S3 weer aan de praat, micro USB was kapot, en ik heb een nieuwe unit besteld en vervangen. Zal een blogje maken ergens, met een paar foto's voor de geinteresseerden. Het is geen moeilijke klus, maar werken met enig beleid is zeker aan te raden
Iemand nog een goede tip waar ik een blogje kan maken?
?
Heb je veel karma voor nodig..
[ Voor 3% gewijzigd door bottom line op 24-01-2017 12:16 ]
Oeh, dan wordt het wel heel echt...
Jvann schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:11:
Build [7.1.1] 20170122 - Stable 7https://forum.xda-develop...-aosp-n-jiayu-s3-t3451923
- Improved Satellite Navigation: Glonass now is properly used & better precision
- Improved Tethering
- Improved SmartWake
Alhoewel ik jouw problemen niet had, had ik wel dat de batterij het uitzonderlijk slecht uithield met de laatste 7.1.1. Twee hele grote jumps. Nog geen twee dagen.
Van de gelegenheid gemaakt om echt het HELE ding grondig te wipen alvorens deze nieuwe erop te zetten.
Ziet er verder weer goed uit, en die security patches blijven een winner. Dat voor een China phone.
Jiayu rules!
Zal morgen wel ff update'tje geven of de batt het weer beter doet nu.
(Ik gaf een aantal posts geleden aan dat ik zelfs van batterij gewisseld ben, maar dat mocht helemaal niets baten, dus het leek mij echt iets softwarematigs. )
Mijn batterij begint ook erg raar te doen, gelukkig heb ik een reserve batterij die ik erin ga doen. Vandaag en gisteren viel hij uit rond de 60%, en na een herstart bleek dan dat hij op was. Dit is dan wel op 5.1 nog.HMC schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:07:
Alhoewel ik jouw problemen niet had, had ik wel dat de batterij het uitzonderlijk slecht uithield met de laatste 7.1.1. Twee hele grote jumps. Nog geen twee dagen.
Ik ben van plan deze week mijn jiayu naar 7.1.1 te flashen, maar heb als vraag of je makkelijk naar een hogere stable versie kan gaan zonder alle data te wissen?
Het wordt niet aanbevolen.
Grote kans op crashende apps.
Ik heb net van de vorige versie 7.1 naar de laatste update gedaan zonder wissen maar moest in ieder geval gapps weer installeren en Gmail, Google foto's en Youtube verwijderen en weer installeren voor het foutloos draaide.
Overigens lijkt Youtube op 1080p nu wel goed te gaan.
Grote kans op crashende apps.
Ik heb net van de vorige versie 7.1 naar de laatste update gedaan zonder wissen maar moest in ieder geval gapps weer installeren en Gmail, Google foto's en Youtube verwijderen en weer installeren voor het foutloos draaide.
Overigens lijkt Youtube op 1080p nu wel goed te gaan.
Ik ga inderdaad ook van vorige versie naar nieuwste zonder wissen: Gapps Nano opnieuw installeren, en ook veel apps opnieuw installeren. 't is net wat je prettig vind, het alternatief is app voor app opnieuw installeren.
Met deze nieuwste build heb ik geen problemen met Youtube, wifi, batterij, bluetooth gemerkt.
Morgen test ik tethering.
M'n telefoon doet het weer, de oplaadmodule is vervangen. Voor geinteresseerden heb ik in mijn fotoalbum hier op tweakers (daar had ik wel genoeg karma voor
) een impressie gedaan.
De volgorde is contra-chronologisch (is dat een goede uitdrukking?), dus begin bij de laatste foto.
Als er meer vragen zijn of opmerkingen, hoor ik het graag.
Vanwege een komende open dag in ons huis, deze week niet veel tijd om een blog te maken, hopelijk coveren de foto's het verhaal.
Met deze nieuwste build heb ik geen problemen met Youtube, wifi, batterij, bluetooth gemerkt.
Morgen test ik tethering.
M'n telefoon doet het weer, de oplaadmodule is vervangen. Voor geinteresseerden heb ik in mijn fotoalbum hier op tweakers (daar had ik wel genoeg karma voor
De volgorde is contra-chronologisch (is dat een goede uitdrukking?), dus begin bij de laatste foto.
Als er meer vragen zijn of opmerkingen, hoor ik het graag.
Vanwege een komende open dag in ons huis, deze week niet veel tijd om een blog te maken, hopelijk coveren de foto's het verhaal.
Update 7 Geinstalleerd met gewipete data, dan doet de camera et dus wel.
Naja rip datapartitie, hallo Titanium Backup.
Nu draait ie wel
.
Naja rip datapartitie, hallo Titanium Backup.
Nu draait ie wel
[ Voor 4% gewijzigd door Jvann op 24-01-2017 23:33 ]
Heb eerst volledig batterij opgeladen, toen nieuwste 7.1.1 erop gezet, na een complete, overdreven alles-nagelopen-te hebben wipe. Alleen TWRP folder staat dan nog op phone.
Dan de zips erop zetten (phone wordt nog gewoon gezien door PC als je in Recovery zit.,
Na alles terug naar wens te zetten (apps, settings, blabla) weer naar vol geladen (beide keren met telefoon helemaal uit. )
Ik heb nu na de eerste dag weer veel betere resultaten. Slechts zo'n 35% kwijt, tov van 60% voor de verse install van gisteren.
Het zal toch echt een software issue zijn (die battery statistics file van Android zelf), en ik concluder nu (voor mezelf) dat die "battery calibration"app niets uithaalt op een niet-geroote phone.
Verder veel betere wifi-ontvangst. (op wc op werk gaat gewoon weer zoals op 5.1 "vroegah".
)
Voor mij een hele goeie update dit.
Vriendin heeft er geen zin meer in om te updaten.
Zelfs al doe ik het altijd en zet ik al haar apps en settings weer goed.
Enige jammere is die Google search bar. Die kon je er tot 7.1 nog gewoon uitgooien door de Google Search app te disablen. Dat geintje werkt niet meer. Daar lijk ik aan vast te zitten.
Dan de zips erop zetten (phone wordt nog gewoon gezien door PC als je in Recovery zit.,
Na alles terug naar wens te zetten (apps, settings, blabla) weer naar vol geladen (beide keren met telefoon helemaal uit. )
Ik heb nu na de eerste dag weer veel betere resultaten. Slechts zo'n 35% kwijt, tov van 60% voor de verse install van gisteren.
Het zal toch echt een software issue zijn (die battery statistics file van Android zelf), en ik concluder nu (voor mezelf) dat die "battery calibration"app niets uithaalt op een niet-geroote phone.
Verder veel betere wifi-ontvangst. (op wc op werk gaat gewoon weer zoals op 5.1 "vroegah".
Voor mij een hele goeie update dit.
Vriendin heeft er geen zin meer in om te updaten.
Zelfs al doe ik het altijd en zet ik al haar apps en settings weer goed.
Enige jammere is die Google search bar. Die kon je er tot 7.1 nog gewoon uitgooien door de Google Search app te disablen. Dat geintje werkt niet meer. Daar lijk ik aan vast te zitten.
Toch maar nieuw oplaadbordje gekocht op AliExpress.
De nieuwe kabels blijven er nu ook niet goed meer inzitten en vallen er ook telkens uit.
.
Zat er trouwens bij jou een schroevendraaiertje bij, of moest je een eigen gebruiken?
Zo ja welk soort?
De nieuwe kabels blijven er nu ook niet goed meer inzitten en vallen er ook telkens uit.
Ik ben veel te bang dat ik iets sloop dus beleid komt wel goedGreetzel schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:12:
[...]
Het is geen moeilijke klus, maar werken met enig beleid is zeker aan te raden
Zat er trouwens bij jou een schroevendraaiertje bij, of moest je een eigen gebruiken?
Zo ja welk soort?
[ Voor 66% gewijzigd door Jvann op 26-01-2017 12:02 ]
Een klein kruis schroevendraaiertje heb je nodig, een goedkoop instrument setje voldoet meestal wel.
Voor wat de 7.1 betreft, met de laatste update blijft de wifi op mijn werk instabiel.
Soms verbind hij meteen, maar vaak moet ik dat meerdere keren initiëren.
Voor wat de 7.1 betreft, met de laatste update blijft de wifi op mijn werk instabiel.
Soms verbind hij meteen, maar vaak moet ik dat meerdere keren initiëren.
Heb inderdaad een 'fijn'gereedschap set gebruikt, merkloos. Jiayu gebruikt simpele schroefjes.
Sinds stable 7 is mijn 15% batterijbug gefixed, dat is bij mij in nog geen enkel andere rom voorgekomen
Ik ga denk ik ook terug naar Stable 4, of stable 6. Heb nu telkens vastlopende apps: Tumblr, Chrome, standaard browser, spelletjes.. 
alle apps heb ik al een keer opnieuw geinstalleerd, maar helpt dus niet.
Ben ik de enige?
alle apps heb ik al een keer opnieuw geinstalleerd, maar helpt dus niet.
Ben ik de enige?
Ik heb een paar keer een crashende camera en gallery gehad, en dan de steeds verbinding verbrekende wifi op mijn werk.
Nu heb ik een andere S3 schoon geïnstalleerd met 5.1 rc5 en daarna de laatste 7.1 er over heen.
Kostte toch weer moeite vanwege de S3 / h560 problemen.
Eens zien hoe nu de wifi het doet.
Update: hetzelfde met de wifi.
Nu heb ik een andere S3 schoon geïnstalleerd met 5.1 rc5 en daarna de laatste 7.1 er over heen.
Kostte toch weer moeite vanwege de S3 / h560 problemen.
Eens zien hoe nu de wifi het doet.
Update: hetzelfde met de wifi.
[ Voor 4% gewijzigd door Mehari72 op 29-01-2017 07:10 ]
Beste oude Jiayu vrienden 
Ik wou jullie even op de hoogte brengen van een probleem met de standaard batterij. Ik raad dus iedereen aan (diegene die een batterij met dat serienummer hebben) om zo snel mogelijk een andere batterij aan te schaffen om geen problemen te ondervinden met de telefoon.
De Konpson batterij dat hier meermaals op het forum verscheen is een zeer goed alternatief.
Hierbij wat foto's van de originele batterij en zijn toestand (u kan op de foto's klikken om te vergroten):

Ik wou jullie even op de hoogte brengen van een probleem met de standaard batterij. Ik raad dus iedereen aan (diegene die een batterij met dat serienummer hebben) om zo snel mogelijk een andere batterij aan te schaffen om geen problemen te ondervinden met de telefoon.
De Konpson batterij dat hier meermaals op het forum verscheen is een zeer goed alternatief.
Hierbij wat foto's van de originele batterij en zijn toestand (u kan op de foto's klikken om te vergroten):

JaikseYaTed schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:59:
Beste oude Jiayu vrienden
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Isn't looking good. Zat die zo heel de tijd in je gsm?

Gelukkig niet, anders had het scherm en de case gebarstenbottom line schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:25:
[...]
Jaiks![]()
Isn't looking good. Zat die zo heel de tijd in je gsm?
Ikzelf heb een andere telefoon en had mijn Jiayu weggegeven aan mijn neef. Die klaagde dat het toestel warm werd bij het spelen van Clash of Clans en dat de batterij snel leeg liep.
Gechecked met 3C Toolbox naar de batterij historiek en ging nooit boven de 49°C Maar 49 is wel behoorlijk warm natuurlijk.
Preventief een andere batterij besteld en erin gestoken, clean ROM.
De oude Jiayu batterij in een lade gestoken tot ik dit opeens zag
Ik vermoed, maar kan dat niet hard maken, dat het komt door de FastCharge en niet geoptimaliseerde ROM (RC5), hier en hier voor wat extra uitleg. Dit heeft er volgens mij voor gezorgd dat originele batterij defect werd. De batterij is eigenlijk ook gewoon brol
Ik heb een nieuw schermpje besteld. Ik wil de jiayu toch repareren. Nu is ook mijn cameramodule stuk.
*knip*. Hier hebben we de V&A voor.
*knip*. Hier hebben we de V&A voor.
[ Voor 33% gewijzigd door rens-br op 31-01-2017 09:27 ]
Verwijderd
Hallo,
Al een tijdje volg ik dit forum met betrekking tot de Jiayu s3. Ik draaide de RC5 rom altijd naar behoren totdat ik afgelopen week een foutmelding van google.play.service kreeg waardoor ik een factory reset heb uitgevoerd om weer wat te kunnen doen met mijn telefoon. Nu was ik aan het proberen om de 7.1.1 ROM te installeren via de recovery. Ik volg de stappen die worden vermeld door M.A.D. op het xda forum, maar krijg een error.
"This package is for device: s3_h560; this device is h560"
Kan iemand me vertellen waar/wat het hier fout gaat?
Al een tijdje volg ik dit forum met betrekking tot de Jiayu s3. Ik draaide de RC5 rom altijd naar behoren totdat ik afgelopen week een foutmelding van google.play.service kreeg waardoor ik een factory reset heb uitgevoerd om weer wat te kunnen doen met mijn telefoon. Nu was ik aan het proberen om de 7.1.1 ROM te installeren via de recovery. Ik volg de stappen die worden vermeld door M.A.D. op het xda forum, maar krijg een error.
Is al langsgekomen. Je moet eerst een nieuwere twrp flashen.Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 19:05:
Hallo,
HMC in "[Jiayu S3] Ervaringen en Discussie"
[ Voor 13% gewijzigd door HMC op 05-02-2017 19:20 ]
Verwijderd
Bedank voor je snelle reactie, ik had dit al voorbij zien komen, maar ik weet niet hoe kan ik dit doen. Is dit met de flashtool? Het bestand via de link geeft aan dat het schijfkopiebestand beschadigd is.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2017 19:49 ]
De nieuwste twrp moet je als IMG flashen, niet als zip. (vanaf je SD. Of internal, zoals ik prefereer)
Is gewoon een optie in je oude twrp. Flashtool heb ik voor RCs ook gebruikt, maar nu M.A.D spul gewoon weer via recovery.
Is gewoon een optie in je oude twrp. Flashtool heb ik voor RCs ook gebruikt, maar nu M.A.D spul gewoon weer via recovery.
[ Voor 6% gewijzigd door HMC op 05-02-2017 20:19 ]
TWRP van MAD kun je gewoon via flashtool erop zetten, alleen recovery aanvinken via betreffende regel dan TWRP image selecteren dan gewone flash procedure volgen als gebruikelijk.Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 19:45:
Bedank voor je snelle reactie, ik had dit al voorbij zien komen, maar ik weet niet hoe kan ik dit doen. Is dit met de flashtool? Het bestand via de link geeft aan dat het schijfkopiebestand beschadigd is.
Verwijderd
Het flashen van het .img bestand krijg ik niet voor elkaar, wordt niet gezien in de recovery en ook niet in de flashtool. Hoe krijg ik dit bestand in de flashtool of zodat de recovery het bestand ziet zodat ik het kan installeren in TEAMWIN? ben hier namelijk niet echt bekend mee. Kan iemand deze procedure iets verder verduidelijken?
alvast bedankt.
alvast bedankt.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2017 12:10 ]
Bij het flashen in TEAMWIN kan je bovenin klikken op . zip. Dan opent een keuzelijstje, en kan je ook kiezen voor . img.Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:04:
Het flashen van het .img bestand krijg ik niet voor elkaar, wordt niet gezien in de recovery en ook niet in de flashtool. Hoe krijg ik dit bestand in de flashtool of zodat de recovery het bestand ziet zodat ik het kan installeren in TEAMWIN? ben hier namelijk niet echt bekend mee. Kan iemand deze procedure iets verder verduidelijken?
alvast bedankt.
Verwijderd
Bedank voor de hulp, het is me nu gelukt om eerst de juiste TWRP te flashen en daarna de 7.1.1 ROM te installeren. Tot nu toe ondervind ik alleen problemen met de WIFI, hij gooit de deze er telkens weer uit, en moet vaak handmatig opnieuw verbinden.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2017 13:41 ]
Daar heb ik ook bij sommige wifi punten last van.
Op mijn werk is het zelfs lokatie afhankelijk, één beter andere slechter.
De wifi maakt verbinding, tot internet toegang gezocht wordt, en dan meteen verbroken.
Thuis gaat meestal goed.
Op mijn werk is het zelfs lokatie afhankelijk, één beter andere slechter.
De wifi maakt verbinding, tot internet toegang gezocht wordt, en dan meteen verbroken.
Thuis gaat meestal goed.
Verwijderd
De wifi heeft thuis nergens last van, enkel op de uni verbreekt hij telkens de verbinding.
Merk ook dat bellen via internet zoals whatsapp niet helemaal vlekkeloos verloopt. Via provider gaat prima.
Merk ook dat bellen via internet zoals whatsapp niet helemaal vlekkeloos verloopt. Via provider gaat prima.
Is deze ROM ook geschikt voor de S3 Advanced met 3GB uit 2015? Ik zit nog op orginele 4.4.4. s3SW 20150314-141844.Jvann schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:11:
Build [7.1.1] 20170122 - Stable 7https://forum.xda-develop...-aosp-n-jiayu-s3-t3451923
- Improved Tethering
- Improved SmartWake
Ja daar is deze voor bedoeld, ik heb zelf ook de S3 Advanced 3GB uit 2015 en hij draait goed.Frank B268 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 12:11:
[...]
Is deze ROM ook geschikt voor de S3 Advanced met 3GB uit 2015? Ik zit nog op orginele 4.4.4. s3SW 20150314-141844.
Oké, bedankt. Ik ga er ook mee aan de slag.Jvann schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:00:
[...]
Ja daar is deze voor bedoeld, ik heb zelf ook de S3 Advanced 3GB uit 2015 en hij draait goed.
[ Voor 23% gewijzigd door Frank B268 op 11-02-2017 21:04 ]
Ik ben terug naar 5.4
Met de MAD 7.1 versie doet bij mij de 3g niks meer.
Kan alleen bellen verder niks.
Wifi doet het wel
Met de MAD 7.1 versie doet bij mij de 3g niks meer.
Kan alleen bellen verder niks.
Wifi doet het wel
bij andere android toestellen flash ik TWRP met fastboot:
fastboot flash recovery recovery.img
maar op de S3 krijg dan de foutmelding 'partition 'recovery' not support flash'
enig idee? moet ik bij de s3 een andere naam gebruiken in plaats van recovery ?
fastboot flash recovery recovery.img
maar op de S3 krijg dan de foutmelding 'partition 'recovery' not support flash'
enig idee? moet ik bij de s3 een andere naam gebruiken in plaats van recovery ?
Als je nog op 4.4 staat, zal je eerste naar 5.1 moeten met de flashtool.
Ik heb de bij RC5 van jiayu.de de recovery img vervangen door de TWRP, dat geheel geflashed als firmware update met de flashtool.
Ben je in ene keer klaar voor de 7.1.
Ik heb de bij RC5 van jiayu.de de recovery img vervangen door de TWRP, dat geheel geflashed als firmware update met de flashtool.
Ben je in ene keer klaar voor de 7.1.
Ok, ik heb die flashtool nog niet gebruikt. Ik ga mij daar eens in verdiepen. Bedankt vior de aanwijzing.
Build [7.1.1] 20170213 - Stable 8
Updated to 7.1.1 r22 ( NMF26X )
Security patch level: February 5, 2017
Improved media HW DEC & ENC (partially revert some changes introduced on latest build)
--> youtube 720p/1080p @60fps plays fine (no "zoom bug" )
Increased Volume Levels ( MIC/ LoudSpeaker/ Media, etc)
Other sound improvements (Quality)
Improved Hall sensor ( new own handling )
Camera: Improvements on default app ( Snap )
Update System Sounds (ringtones/ etc)
More Russian Translations ( @Borizzz ; thx again )
M.A.D. Extras Settings:
Battery Customizations:
Option to change status style (portrait; icon landscape; circle; text; hidden)
Battery Percentage (inside icon; hidden; next to the icon)
Double-tap to sleep
Brightness Control
Slidding Home button
Clock Customizations:
Option to show clock and Date
Option to show clock seconds
Alignement: Right clock; left; Center
AM / PM Clock
Date Options: Hidden; Small; Normal
Date format
Network Traffic Customizations:
Options for Network Traffic Monitor (ingoing, outgoing; both)
Display Unit
Update interval
Hide/ Show arrows
Auto hide
Inactivity threshold
Navigation Bar Customizations:
Buttons & Layout Options
Show / hide arrows keys
Enable/ disable Pixel design
Nav Bar dimension Options ( choose dp for height/width)
Nav Bar button tint ( choose color)
Slide Nav bar actions
Nav Bar Navigation dimmer options
Dynamic NavBar Background
Option to choose NavBar on/when in rotation
Many other small improvements
Alsk thuis ben gelijk ff flashe
Updated to 7.1.1 r22 ( NMF26X )
Security patch level: February 5, 2017
Improved media HW DEC & ENC (partially revert some changes introduced on latest build)
--> youtube 720p/1080p @60fps plays fine (no "zoom bug" )
Increased Volume Levels ( MIC/ LoudSpeaker/ Media, etc)
Other sound improvements (Quality)
Improved Hall sensor ( new own handling )
Camera: Improvements on default app ( Snap )
Update System Sounds (ringtones/ etc)
More Russian Translations ( @Borizzz ; thx again )
M.A.D. Extras Settings:
Battery Customizations:
Option to change status style (portrait; icon landscape; circle; text; hidden)
Battery Percentage (inside icon; hidden; next to the icon)
Double-tap to sleep
Brightness Control
Slidding Home button
Clock Customizations:
Option to show clock and Date
Option to show clock seconds
Alignement: Right clock; left; Center
AM / PM Clock
Date Options: Hidden; Small; Normal
Date format
Network Traffic Customizations:
Options for Network Traffic Monitor (ingoing, outgoing; both)
Display Unit
Update interval
Hide/ Show arrows
Auto hide
Inactivity threshold
Navigation Bar Customizations:
Buttons & Layout Options
Show / hide arrows keys
Enable/ disable Pixel design
Nav Bar dimension Options ( choose dp for height/width)
Nav Bar button tint ( choose color)
Slide Nav bar actions
Nav Bar Navigation dimmer options
Dynamic NavBar Background
Option to choose NavBar on/when in rotation
Many other small improvements
Alsk thuis ben gelijk ff flashe
Niets over weigerachtige wifi.
Laatste versie geïnstalleerd, morgen proberen op m'n werk.
Laatste versie geïnstalleerd, morgen proberen op m'n werk.
[ Voor 50% gewijzigd door Mehari72 op 15-02-2017 15:45 . Reden: Aanvulling. ]
Heb de laatste versie draaien:
camera doet het niet, tools die camera gebruiken doen het niet.
Vastlopers in Tumbr en Facebook, ook na opnieuw installeren.
Bluetooth en wifi ok, maar ik heb de camera nodig voor m'n werk. Terug naar de build van 5 januari...
Hopelijk wordt het beter, want meest recente security updates vind ik wel heel prettig!
Anders sparen voor een Oneplus 3T, ook mooi
camera doet het niet, tools die camera gebruiken doen het niet.
Vastlopers in Tumbr en Facebook, ook na opnieuw installeren.
Bluetooth en wifi ok, maar ik heb de camera nodig voor m'n werk. Terug naar de build van 5 januari...
Hopelijk wordt het beter, want meest recente security updates vind ik wel heel prettig!
Anders sparen voor een Oneplus 3T, ook mooi
Oh, camera doet het gewoon, die andere gebruik ik niet.
Wifi blijft hopeloos op het werk.
Wifi blijft hopeloos op het werk.
Gister oplaadcircuit binnengekregen, mobiel laad nu gewoon weer goed op en kabels blijven er weer goed in zitten
. Hij kan weer even mee.
Hoe lang duurt een laadbeurt bij jullie wanneer snelladen aanstaat?
[ Voor 28% gewijzigd door Jvann op 18-02-2017 17:58 ]
Bij mij blijft het ellendig lang, ook al staat snelladen aan. Max stroom die ik heb gemeten is 680mA, en dan dus een paar uur laden.Jvann schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 17:57:
Gister oplaadcircuit binnengekregen, mobiel laad nu gewoon weer goed op en kabels blijven er weer goed in zitten. Hij kan weer even mee.
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Ja ik had het even getest met het nieuwe battery bordje maar hij doet er nog steeds 4 uur over om van 1% > 100% te laden. Nou is dit al een flinke verbetering over de 12 uur die hij (minimaal, laten we maar niet over de max spreken) met het kapotte bordje deed. Hij meette zo'n 1100mA, niet het snelst wat hij dus kan maar ik heb helaas geen snellere lader.Gwannoes schreef op zondag 19 februari 2017 @ 16:15:
[...]
Bij mij blijft het ellendig lang, ook al staat snelladen aan. Max stroom die ik heb gemeten is 680mA, en dan dus een paar uur laden.
Hallo allemaal,
Ik ben van plan om binnenkort AICP11 te flashen op m'n S3 vanaf stock 4.4.4. Ik heb zelf geen ervaring met roms flashen. Ik heb gehoord dat de AICP11 rom 100%/het meest stabiel zou zijn, dus vandaar dat ik deze kies.
Denken jullie dat dit gaat lukken door alleen bottom line's huidige handleiding in de OP te volgen + deze rom te gebruiken https://forum.xda-developers.com/devdb/project/dl/?id=19787 ? Zijn er verder nog dingen die ik moet weten?
Ik lees in dit forum bijvoorbeeld het bericht van Mehari72, waarbij ik mezelf afvraag of ik vanaf 4.4.4 eerst naar 5.1 moet en daarna pas naar 6 moet gaan...? >>>
Ik ben van plan om binnenkort AICP11 te flashen op m'n S3 vanaf stock 4.4.4. Ik heb zelf geen ervaring met roms flashen. Ik heb gehoord dat de AICP11 rom 100%/het meest stabiel zou zijn, dus vandaar dat ik deze kies.
Denken jullie dat dit gaat lukken door alleen bottom line's huidige handleiding in de OP te volgen + deze rom te gebruiken https://forum.xda-developers.com/devdb/project/dl/?id=19787 ? Zijn er verder nog dingen die ik moet weten?
Ik lees in dit forum bijvoorbeeld het bericht van Mehari72, waarbij ik mezelf afvraag of ik vanaf 4.4.4 eerst naar 5.1 moet en daarna pas naar 6 moet gaan...? >>>
(Daarnaast neem ik aan dat het fast charge gedeelte van bottom's handleiding niet meer nodig is als je flasht naar 6.0.1...) Zijn er verder nog dingen die belangrijk zijn om te weten? Alvast bedanktMehari72 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:39:
Staat je telefoon nog op 4.4?
Dan moet je eerst een 5.1 flashen met de flashtool.
Er wordt dan een ander bestands indeling geflashed.
Jiayu S3
Even snel eerst via PC naar 5.1 lijkt mij wel het beste, ja.
Althans, dat ging allemaal zo makkelijk dat ik het niet anders zou aanraden.
Edit:
4.4.4? Zit je op 32GB versie of 16GB versie?
Edit:
[ Voor 16% gewijzigd door HMC op 04-03-2017 12:42 ]
Thanks voor je reactie. Ik heb de 16GB versie (en draai nu S3SW 20150213-171816). Kan ik voor die 5.1 gewoon deze RC5 uit bottom's handleiding gebruiken?>>> https://mega.nz/#!sAMUmQC...XEv6FWp_F_eM0aW92G-TWOW2QHMC schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 12:42:
Even snel eerst via PC naar 5.1 lijkt mij wel het beste, ja.
Edit:
Jiayu S3
Ja, die is prima.
De 32GB versie werd al met 5.1 geleverd, voor zover ik weet.
Zelf had ik met de android 6 problemen met geheugen beheer, bij intensief gebruik liep de RAM vol.
Ik heb 2 versies geprobeerd.
Momenteel gebruik ik de laatste versie android 7, enige zwakke punt is uitvallende wifi bij sommige access points.
Ik heb wel 3 S3's om wat uit te proberen.
(En nog een aantal G4 versies voor de verzameling.)
De 32GB versie werd al met 5.1 geleverd, voor zover ik weet.
Zelf had ik met de android 6 problemen met geheugen beheer, bij intensief gebruik liep de RAM vol.
Momenteel gebruik ik de laatste versie android 7, enige zwakke punt is uitvallende wifi bij sommige access points.
Ik heb wel 3 S3's om wat uit te proberen.
(En nog een aantal G4 versies voor de verzameling.)
Problemen met RAM en al helemaal met WiFi vind ik allebei niet wenselijk, en over stable 8 van Android 7 lees ik ook wat camera issues. Problemen brengen me weer aan het twijfelenMehari72 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 13:02:

Ik heb de 16/3GB versie van S3
Jiayu S3
Camera issues heb ik niet.
Vandaag gaat ook de wifi op m'n werk weer even goed.
Soms meldt de een problemen die een ander totaal niet heeft.
Zo probeerde ik eergisteren android 6 op een G4S, na installatie wilde vanuit standby het touchpaneel niet werken.
Her installatie werkte niet maar op een andere G4S werkte het wel.
Je kan altijd weer terug naar de android5.1 RC5 of de TF Extreme, die doen het in mijn ervaring beide prima.
Vandaag gaat ook de wifi op m'n werk weer even goed.
Soms meldt de een problemen die een ander totaal niet heeft.
Zo probeerde ik eergisteren android 6 op een G4S, na installatie wilde vanuit standby het touchpaneel niet werken.
Her installatie werkte niet maar op een andere G4S werkte het wel.
Je kan altijd weer terug naar de android5.1 RC5 of de TF Extreme, die doen het in mijn ervaring beide prima.
[ Voor 68% gewijzigd door Mehari72 op 04-03-2017 20:08 ]
Goedendag, ik kreeg net een smsje van tele2 met de melding dat ik een 3g-abonnement heb en dat ik over 6 werkdagen geen gebruik meer kan maken van hun diensten. Ik zie bij mij s3 toch echt dat ik met 4g ben verbonden. Hebben meer mensen hier last van?
Snel gevonden via Google: http://nos.nl/artikel/215...en-2g-of-3g-beperken.html
Mijn Jiayu s3 heeft gewoon 4g hoor. Moet ik ook verplicht VoLTE hebben ofzo. Volgens mij niet.Mehari72 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:56:
Snel gevonden via Google: http://nos.nl/artikel/215...en-2g-of-3g-beperken.html
Het was alleen een waarschuwing, die kreeg iedereen van tele2 begreep ik uit het bericht
Build madOS [7.1.1] 20170309
Changelog:
Update to 7.1.1 r28 N6F26U
Android Security Patch Level: March 5, 2017
Kernel updated to 3.10.105
(including many security Fix's)
Added new M.A.D. Offline animation
Improvements on default camera app (Snap)
Added new rootless substratum Theme Engine
Added Scheduled power ON/OFF
( with the hability of power OFF alarms)
Added new translations:
- German translated by M.A.D. team & curtisy1
- Portugese (PT) translated by M.A.D. team & fusant
- Russian translated by Borizzz
- French translated by Wandrille du Chalard
- Greek translated by sokolataki
- Chinese (Simplified) translated by Han Jian
- Catalan translated by Si-nek
- Italian translated by LucaT69
- Spanish translated by Danic23
Improved M.A.D. Navigation Bar
Fixed WhatsApp issues
Improvements and fixs on QS
Many, many other small issues fixed
Nieuwe ROM.
Changelog:
Kernel updated to 3.10.105
(including many security Fix's)
Added new M.A.D. Offline animation
Improvements on default camera app (Snap)
Added new rootless substratum Theme Engine
Added Scheduled power ON/OFF
( with the hability of power OFF alarms)
Added new translations:
- German translated by M.A.D. team & curtisy1
- Portugese (PT) translated by M.A.D. team & fusant
- Russian translated by Borizzz
- French translated by Wandrille du Chalard
- Greek translated by sokolataki
- Chinese (Simplified) translated by Han Jian
- Catalan translated by Si-nek
- Italian translated by LucaT69
- Spanish translated by Danic23
Improved M.A.D. Navigation Bar
Fixed WhatsApp issues
Improvements and fixs on QS
Many, many other small issues fixed
Nieuwe ROM.
zooo, gaat goed
Met al die updates geen enkele behoefte aan een andere telefoon voorlopig.
Toch alweer 2 jaar oud dit model.
Met al die updates geen enkele behoefte aan een andere telefoon voorlopig.
Toch alweer 2 jaar oud dit model.
Nog altijd spijt dat ik mijn toestellen heb verkocht
.
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Jammer dat het geen 7.1.2 is 
One can dream...
Edit:
Op de FB DL pagina staat dat het door GAPPS (vanaf mid Januari) komt dat de battery niet meer zo lang meegaat.
Er is nu net vandaag een nieuwe GAPPS PICO uitgekomen.
Ik ga de nieuwste proberen.
One can dream...
Edit:
Op de FB DL pagina staat dat het door GAPPS (vanaf mid Januari) komt dat de battery niet meer zo lang meegaat.
Er is nu net vandaag een nieuwe GAPPS PICO uitgekomen.
Ik ga de nieuwste proberen.
[ Voor 67% gewijzigd door HMC op 10-03-2017 12:54 ]
Ik heb deze nu een dagje draaien, en man man, rommetje hoor:Jvann schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 20:56:
Build madOS [7.1.1] 20170309
Changelog:
Kernel updated to 3.10.1
Nieuwe ROM.
- bluetooth zonder dat de verbinding wegvalt
- wifi zonder dat verbinding wegvalt
- mooie look hoe apps gegroepeerd zijn als je ze bij elkaar stopt
- snel! Heb een wipe gedaan, daarna installatie van deze rom.. Hij 'voelt' snel!
- kleuren lijker voller dan eerdere roms, wordt beter gebruik van de chipset gemaakt?
- spraak goed, ik kan bellers goed verstaan
- geen gedoe met herkennen van mn sdkaartje, gewoon lezen
- MAD extras zijn er veel, heb ze nog niet allemaal bekeken/ geprobeerd
Andere dingen test ik nog door, maar rommetje hoor! M.A.D. heeft een good job gedaan.
Had ik al gezegd dat ik m snel vond?
Hier er ook op. Fluitje van een cent. En zoals geloof ik iemand anders al reeds eerder stelde, best wel snel. 
Nog even aanzien hoe het met de batterij gaat de komende dagen, maar het voelt allemaal in ieder geval snel aan.
Nog even aanzien hoe het met de batterij gaat de komende dagen, maar het voelt allemaal in ieder geval snel aan.
@Greetzel
Zelf ervaar ik dat wifi in thuis-situaties in de eerdere releases het goed genoeg doet. Op mijn werk daarentegen klapt de verbinding er steeds uit. Lijkt de build van maart beter te zijn met dit soort zakelijke netwerken?
Het vreemde is dat ik dat met een tijdelijke xperia met android 7 ook had.
Zelf ervaar ik dat wifi in thuis-situaties in de eerdere releases het goed genoeg doet. Op mijn werk daarentegen klapt de verbinding er steeds uit. Lijkt de build van maart beter te zijn met dit soort zakelijke netwerken?
Fua
Vandaag op mijn werk leek het eerst heel goed te gaan, toen viel het weg.
Nu heb ik de app wifi connection manager draaien die dan meteen weer probeert te verbinden.
Dat gaat nu wel redelijk.
Nu heb ik de app wifi connection manager draaien die dan meteen weer probeert te verbinden.
Dat gaat nu wel redelijk.
Ik heb mijn verbrijzelde scherm vervangen door een replacement van aliexpress. Na de reparatie leek het scherm niet aan de gaan. Balen! Toch maar even aan de lader gelegd en gelukkig bleek dat het euvel. In de tussentijd dat het scherm uit china kwam was de batterij langzaam leeggelopen
Ik moet de jiayu nog wel een keer helemaal openen want het scherm komt er nog ietsje 'uit'. Er zat dubbelzijdige tape bij maar aan de dunne zijrandjes hecht dat niet goed. Is er een soort lijm dat ik hier voor kan gebruiken? Als de telefoon weer stuk is dan ga ik hem niet nog eens repareren.
Nu hopen dat die laatste MAD-build het goed doet qua wifi, anders ga ik lekker terug nasr RC5
Nu hopen dat die laatste MAD-build het goed doet qua wifi, anders ga ik lekker terug nasr RC5
Ik heb er speciale tape voor gekocht en dat blijft wel goed zitten.
Dat is met een S3 en een paar G4.
Alleen met de Sony Z3 compact wil het niet lekker.
Te weinig hechtvlak denk ik
Dat is met een S3 en een paar G4.
Alleen met de Sony Z3 compact wil het niet lekker.
Te weinig hechtvlak denk ik
Ik ben benieuwd naar de wifi inderdaad, op school (eduroam) is er niet mee te werken en ook de reden dat ik weer naar 5.1 ben. Jammer want op onze thuisrouter (ubee
) werkt de 7.1.1 van MAD juist een stuk beter dan de RC5 rom.
Verder is van RC5 de camera ook wel flink beter moet ik zeggen, hoewel dat misschien in de latere builds nog wat is verbeterd. Maar al met al natuurlijk mooi dat er nog steeds ontwikkeld wordt voor deze chinaphone van bijna 2 jaar oud.
Verder is van RC5 de camera ook wel flink beter moet ik zeggen, hoewel dat misschien in de latere builds nog wat is verbeterd. Maar al met al natuurlijk mooi dat er nog steeds ontwikkeld wordt voor deze chinaphone van bijna 2 jaar oud.
Mijn eerste S3 heb ik in februari 2015 ontvangen, dat was nog wel de 2G versie.xdr92 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 13:54:
Maar al met al natuurlijk mooi dat er nog steeds ontwikkeld wordt voor deze chinaphone van bijna 2 jaar oud.
[ Voor 70% gewijzigd door Mehari72 op 12-03-2017 21:18 ]
Gisteren, 11 maart, toch nog een update van MAD.
Blijkbaar nog een paar ruwe kantjes, niets van gemerkt nog.
M.A.D·ZATERDAG 11 MAART 2017
Changelog:
Fixed a (huge) Memory leak, introduced on latest build
Fixed Scheduled power ON & power OFF alarms
M.A.D. Extras: PIE is here!
Rom performance optimizations
New translations from Github merged
Blijkbaar nog een paar ruwe kantjes, niets van gemerkt nog.
M.A.D·ZATERDAG 11 MAART 2017
Changelog:
[ Voor 3% gewijzigd door Mehari72 op 12-03-2017 21:19 ]
Ik had gisteren in een prive situatie dat de wifi klapperde, toen ik bij familie probeerde in te loggen.Fua schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 09:08:
@Greetzel
Daarna crashte de build, ook opnieuw opstarten hielp niet.
Wat blijkt: er is een
gevonden (quote van M.A.D. facebook pagina) en daar hebben ze gisteren een update voor uitgebracht.huge memormy leak
Weet dus niet of het wifi probleem iets structureels is of bug gerelateerd. Wel typisch dat op je werk de wifi klappert, iets in Nougat dat niet met een firewall overweg kan? Log je in op een gast netwerk (via een 'dmz') ,of op het interne netwerk?
De laatste rom, van 11 maart doet het tot nog toe weer goed. Morgen is de beruchte dag 2 (een trend is gauw voorspeld
Ook de PIE moet ik nog mee spelen, wel leuk dat er een extra menu optie vanaf de linker zijkant van het scherm komt. Opties ervan moet ik ook nog uitpuzzelen.
Uit het XDA forum:
Build madOS [7.1.1] 20170311
Changelog:
DownLoad:
https://www.androidfilehost.com/?fid=457095661767143809
It's also being uploaded to xda DevDB...
Rom also uploaded to XDA DevDB "Download" Section
Ik zeg : dank u MAD team voor de snelle fix, en uberhaupt voor het supporten van een $200 telefoon van anderhalf jaar oud, eerder updates dan google telefoons
Een paar tips voor wie zijn/haar scherm ook moet vervangen:
- Koop een replacement voor ongeveer 50 euro bij een verkoper met goede feedback, bijvoorbeeld deze https://www.aliexpress.co...257&productId=32635506769 waar ik hem gekocht heb. Dit scherm heeft geen imperfecties. Bij sommige iets goedkopere verkopers wordt wel eens gesproken over imperfecties in het scherm!
- Kijk eerst eens naar dit filmpje: YouTube: Jiayu S3 display / screen replacement
- Wip connectors los met de bijgeleverde plastic tooltjes
- Denk om het beschermstukje van een van de sensoren (op 3:50 in het filmpje)
- Het frame waar het scherm in hangt is erg fragiel. Bij mij is hij op een lang recht stuk geknapt. Geen ramp, het was terug te buigen en te lijmen maar het is wel minder sterk nu.
- Verwijder lijmresten goed
- Gebruik zoveel mogelijk de zwarte tape om het scherm weerin het framepje vast te lijmen.
- Voor je het scherm er in zet even de beschermtapejes verwijderen! Deze zitten aan de achterkant van de boven- en onderkant van het scherm. Dus onder de frontcam en de touchbuttons. Ook zit er een bruin tapeje over een connectorchip. . Ik heb dit over het hoofd gezien waardoor ik hem nog een keer moest openen. Het scherm fit anders niet mooi.
- Er zit ergens een rubber ringetje om de camera (?) Raak dit niet kwijt.
- Denk er om dat je het wifi kabeltje in het goede gootje legt, anders knijp je hem zo af als je het framepje er op terugklikt.
- Weer inelkaar zetten en voorzichtig met lijmklemmetjes een nachtje laten zetten.
- Koop een replacement voor ongeveer 50 euro bij een verkoper met goede feedback, bijvoorbeeld deze https://www.aliexpress.co...257&productId=32635506769 waar ik hem gekocht heb. Dit scherm heeft geen imperfecties. Bij sommige iets goedkopere verkopers wordt wel eens gesproken over imperfecties in het scherm!
- Kijk eerst eens naar dit filmpje: YouTube: Jiayu S3 display / screen replacement
- Wip connectors los met de bijgeleverde plastic tooltjes
- Denk om het beschermstukje van een van de sensoren (op 3:50 in het filmpje)
- Het frame waar het scherm in hangt is erg fragiel. Bij mij is hij op een lang recht stuk geknapt. Geen ramp, het was terug te buigen en te lijmen maar het is wel minder sterk nu.
- Verwijder lijmresten goed
- Gebruik zoveel mogelijk de zwarte tape om het scherm weerin het framepje vast te lijmen.
- Voor je het scherm er in zet even de beschermtapejes verwijderen! Deze zitten aan de achterkant van de boven- en onderkant van het scherm. Dus onder de frontcam en de touchbuttons. Ook zit er een bruin tapeje over een connectorchip. . Ik heb dit over het hoofd gezien waardoor ik hem nog een keer moest openen. Het scherm fit anders niet mooi.
- Er zit ergens een rubber ringetje om de camera (?) Raak dit niet kwijt.
- Denk er om dat je het wifi kabeltje in het goede gootje legt, anders knijp je hem zo af als je het framepje er op terugklikt.
- Weer inelkaar zetten en voorzichtig met lijmklemmetjes een nachtje laten zetten.
[ Voor 9% gewijzigd door Nikeo op 14-03-2017 12:26 ]
Ik zie nu trouwens, met het laden van de phone, terwijl hij uitstaat, dat de LED weldegelijk meerdere kleurtjes kan aannemen. Hij gaat van rood via oranje en geel naar groen.
Erg late edit: Dat is dus op de nieuwste ROM, en die van daarvoor, die met die memory leak.
De "animatie" tijdens het laden is ook veranderd. Een speesiekeesie cirkel.
(Ben 4 batterijen aan het opladen, voor weekie vakantie van de partner)
Erg late edit: Dat is dus op de nieuwste ROM, en die van daarvoor, die met die memory leak.
De "animatie" tijdens het laden is ook veranderd. Een speesiekeesie cirkel.
(Ben 4 batterijen aan het opladen, voor weekie vakantie van de partner)
[ Voor 41% gewijzigd door HMC op 19-03-2017 05:17 ]
Voor als iemand het kan gebruiken, heb hier nog een Jiayu S3 liggen met defect scherm de rest werkt nog.
Als er verder niemand komt die hem echt nodig heeft, heb ik nog wel ruimte in de verzameling.
ik heb interesse, heb namelijk nog steeds problemen met flashen van 7.1 en m'n gps doet het helemaal niet onder 5.1... Ik stuur je een pbVespa schreef op zondag 19 maart 2017 @ 10:50:
Voor als iemand het kan gebruiken, heb hier nog een Jiayu S3 liggen met defect scherm de rest werkt nog.
Is verstuurd!jeroen__online schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:22:
[...]
ik heb interesse, heb namelijk nog steeds problemen met flashen van 7.1 en m'n gps doet het helemaal niet onder 5.1... Ik stuur je een pb
Heeft iemand een werkwijze hoe je de nieuwste madOS_7.1.1_s3_h560_20170311 kunt installeren? Ik heb nl. enkel verstand van SP flashtool en heb nog nooit met TWRP gewerkt. Dus zou je met SP flash de rom ook kunnen installeren?
Niet met SP.henkb123 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:36:
Heeft iemand een werkwijze hoe je de nieuwste madOS_7.1.1_s3_h560_20170311 kunt installeren? Ik heb nl. enkel verstand van SP flashtool en heb nog nooit met TWRP gewerkt. Dus zou je met SP flash de rom ook kunnen installeren?
Zet gewoon het zipbestandje op je telefoon, zet telefoon uit en start hem terug op door tegelijkertijd op de volume + te drukken.
En dan zal het je wel duidelijk worden
Hoe bevalt de laatste ROM? Is deze beter dan de RC 5.1. Stabiliteit is wel een voorwaarde voor mij. GPS, Wifi en 4G zijn belangrijk. Foto etc boeit niet.
Bevalt mij erg goed qua stabiliteit. Wifi en GPS on top, geen problemen daarmee. 4G weet ik niet, doe nog oldskool 3G.henkb123 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 17:27:
Hoe bevalt de laatste ROM? Is deze beter dan de RC 5.1. Stabiliteit is wel een voorwaarde voor mij. GPS, Wifi en 4G zijn belangrijk. Foto etc boeit niet.
Misschien kan iemand anders z'n 4G ervaringen delen?
EDIT: Onderstaande error is inmiddels opgelost, en ik ben van 4.4.4 > 5.1 > 7.1.1 stable 10 gegaan. Probleem opgelost door deze link te volgen uit de OP van Bottom Line: Voor problemen met windows 10: check volgende link http://laurentiumihet.ro/...rs-installation-tutorial/)
Ik probeer mijn 4.4.4. m.b.v. de handleiding van Bottom Line te flashen naar rc5, en krijg deze BROM ERROR: S_FT_DOWNLOAD_FAIL (0xFA8). >>>> https://scontent-ams3-1.x...480fdf9b5d11a&oe=58E2DDD1
Wat kan ik nu het beste doen?
Ik heb (nog) geen VCOM.zip gedownload. De link in de handleiding werkt ook niet meer namelijk.
Ik gebruik windows 10
Ik probeer mijn 4.4.4. m.b.v. de handleiding van Bottom Line te flashen naar rc5, en krijg deze BROM ERROR: S_FT_DOWNLOAD_FAIL (0xFA8). >>>> https://scontent-ams3-1.x...480fdf9b5d11a&oe=58E2DDD1
Wat kan ik nu het beste doen?
Ik heb (nog) geen VCOM.zip gedownload. De link in de handleiding werkt ook niet meer namelijk.
Ik gebruik windows 10
[ Voor 51% gewijzigd door DanielFeyenoord op 01-04-2017 18:49 ]
Jiayu S3
Begint het proces wel?
Je kan nog andere usb kabeltjes proberen.
Je kan nog andere usb kabeltjes proberen.
Heb hier een Jiayu S3 3GB versie liggen, ziet er verder nog prima uit.
Alleen bij gebruik van de front camera krijg je een zwart scherm of allemaal verschillende kleuren door elkaar, volgens mij is dit op te lossen door de kabel van de front camera te vervangen? Meen zoiets een keer hier te hebben gelezen.
Bij interesse even DM, krijg je ook de foto's.
Alleen bij gebruik van de front camera krijg je een zwart scherm of allemaal verschillende kleuren door elkaar, volgens mij is dit op te lossen door de kabel van de front camera te vervangen? Meen zoiets een keer hier te hebben gelezen.
Bij interesse even DM, krijg je ook de foto's.
Ik ga terug naar RC5. De 7.1.1 ROM draait ongelofelijk soepel, batterijduur is geweldig, hartstikke leuk project van die jongens maar ik ben nu klaar met:
- Slechte WIFI (is ook langzamer dan op RC5)
- Groen flikkerende video's in browsers
- Soms haperende video in android zelf.
Ik kom wel eens terug als het definitief gepatched is. Als ze na 10 releases de boel nog niet op orde hebben dan vertrouw ik er niet op dat het snel gerepareerd zal zijn.
Ik kom wel eens terug als het definitief gepatched is. Als ze na 10 releases de boel nog niet op orde hebben dan vertrouw ik er niet op dat het snel gerepareerd zal zijn.
Ik herken de klachten over de video toch niet
Voor mij is het enige probleem dat de camera geen stereo geluid bij de video opneemt.
De RC5 doet dat trouwens ook niet, de Extreme wel.
Voor mij is het enige probleem dat de camera geen stereo geluid bij de video opneemt.
De RC5 doet dat trouwens ook niet, de Extreme wel.
Wifi: Alleen op het stage ervaar ik wegvallen van wifi (maar dat had 4.4.4. bij mij ook), thuis geen problemen ervaren tot op heden. Over snelheid kan ik niet oordelen.Nikeo schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:07:
Ik ga terug naar RC5. De 7.1.1 ROM draait ongelofelijk soepel, batterijduur is geweldig, hartstikke leuk project van die jongens maar ik ben nu klaar met:
Groene video: eens, heb ik ook last van.
Haperende video: probleem herken ik niet EDIT: Had dit probleem gister toch wel bij een YouTube video
Weet iemand nog een goede camera-app die het maximale uit de camera haalt? Want met de standaard-app lukt het me niet om de flitser aan te krijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door DanielFeyenoord op 15-04-2017 11:21 ]
Jiayu S3
@Nikeo , @DanielFeyenoord, wat betreft de WiFi problemen: bij mij hielp het om de 5GHz band uit te schakelen.
Op de 1 of andere manier gaf de 5GHz band op zowel Android 6 als 7 bij mij problemen.
Op de 1 of andere manier gaf de 5GHz band op zowel Android 6 als 7 bij mij problemen.
Let op:
Prijzen en levertijden in het daarvoor bestemde topic: ~~~[Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic
Het is verboden om te bespreken hoe importkosten te omzeilen.
Prijzen en levertijden in het daarvoor bestemde topic: ~~~[Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic
Het is verboden om te bespreken hoe importkosten te omzeilen.