Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
John Rambo schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 07:57:
[...]
Optie 2 is nog wat rigoureuzer maar mogelijk wel de beste, en dat is om de software opnieuw te installeren. Nogmaals, ik ben niet bekend met LeTV. Voor deze methode zou je op zoek moeten naar de originele rom. Ik heb even zitten kijken maar volgens mij heeft LeTV alleen een Chinese website? Op needrom staan wel wat roms voor de X600: http://www.needrom.com/category/others/i-j-k-l/letv/

Neem bijvoorbeeld deze rom, deze is het makkelijkst: http://www.needrom.com/download/letv-x600/

[...]

Dit zou vrijwel gegarandeerd je zooi moeten verwijderen. Uiteraard is dit wel allemaal op eigen risico :+
DIt lijkt me toch te doen, in ieder geval een poging waard. Die root folder, waar vind ik die?
DIt is dus wat ik te zien krijg als ik op phone storage klik...toch? Nee dus, staat er blijkbaar niet op....

[ Voor 6% gewijzigd door jernij op 22-11-2015 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 20:50
jernij schreef op zondag 22 november 2015 @ 09:35:
[...]

DIt lijkt me toch te doen, in ieder geval een poging waard. Die root folder, waar vind ik die?
DIt is dus wat ik te zien krijg als ik op phone storage klik...toch? Nee dus, staat er blijkbaar niet op....
Dat is wel het beste ja. De root is gewoon de hoofdfolder. In een telefoon heb je 2 soorten opslag. De telefoon zelf en eventueel een micro sd kaartje wat je er zelf in stopt. De telefoon zelf heet vaak internal storage.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:01
Kenzi schreef op zondag 22 november 2015 @ 09:28:
Merken zoals UMI, Doogee, Kingzone, Elephone zijn geen fabrikanten zoals Xiaomi, ZTE etc.

Wat dat soort merken doen is een OEM de opdracht geven een telefoon voor ze maken, vervolgens hebben ze misschien een paar man op software zitten en dan voor veel verkopen via PRE-SALE.
Ze hebben geen eigen R&D etc.

Merken zoals Xiaomi, ZTE etc die hebben alles zelf in handen, vanaf het begin ontwerp tot de after-sales gaat via hun.

Elephone en Doogee komen zowat elke maand met een nieuw toestel? Denk je echt dat ze dat zouden kunnen als ze ze zelf ontwerpen?
HomTom wat eigenlijk een apart merk had moeten worden maar nu Doogee HomTom wordt genoemd doet ook aan recycling van eerdere ontwerpen. Zo is hun HT8 gebaseerd op de Doogee Titan2 DG7000 maar het ontwerp is ook gebruikt voor de Uhans U100 en U200. Welk merk dat dan weer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is een naam, geen merk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Homtom was in eerste instantie opgezet als apart merk. Dat ze later toch gewoon Doogee als naam er in zetten, waarschijnlijk liep het niet zo als gepland :P

veel van die toestellen komen bij Ouki vandaan, een van de grotere oems (die hun eigen merk Ouki en Oukitel voeren) vandaar dat een hoop van die toestellen hetzelfde lijken.
Zoals die Doogee Titan2 (die er ook als Homtom en Oukitel te vinden is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:28
Merken zoals UMI, Doogee, Kingzone, Elephone zijn geen fabrikanten zoals Xiaomi, ZTE etc.

Wat dat soort merken doen is een OEM de opdracht geven een telefoon voor ze maken, vervolgens hebben ze misschien een paar man op software zitten en dan voor veel verkopen via PRE-SALE.
Ze hebben geen eigen R&D etc.

Merken zoals Xiaomi, ZTE etc die hebben alles zelf in handen, vanaf het begin ontwerp tot de after-sales gaat via hun.

Elephone en Doogee komen zowat elke maand met een nieuw toestel? Denk je echt dat ze dat zouden kunnen als ze ze zelf ontwerpen?
Wat bedoel je nu eigenlijk? Dat we beter alleen Xiaomi en ZTE zouden moeten kopen? ZTE vind ik te duur en Xiaomi niet mooi. Smaken verschillen natuurlijk. Er zal best eens een misser tussen de goedkopere merken zitten maar er zitten ook pareltjes tussen, die gewoon goed gelukt zijn! Dat is ook een beetje de hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

subwaysurfer schreef op zondag 22 november 2015 @ 11:56:
[...]

Wat bedoel je nu eigenlijk? Dat we beter alleen Xiaomi en ZTE zouden moeten kopen? ZTE vind ik te duur en Xiaomi niet mooi. Smaken verschillen natuurlijk. Er zal best eens een misser tussen de goedkopere merken zitten maar er zitten ook pareltjes tussen, die gewoon goed gelukt zijn! Dat is ook een beetje de hobby.
De discussie ging over software support etc. Dat hoef je bij zo'n fabrikant niet echt te verwachten.

Tuurlijk zitten er leuke toestellen tussen, en de prijs is vaak ook wel leuk. Maar er zit ook een groter risico aan.
Zeker met de komst van Android 6.0 is het nog maar af wachten of die fabrikanten een update gaan uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:28
Kenzi schreef op zondag 22 november 2015 @ 12:03:
[...]

De discussie ging over software support etc. Dat hoef je bij zo'n fabrikant niet echt te verwachten.

Tuurlijk zitten er leuke toestellen tussen, en de prijs is vaak ook wel leuk. Maar er zit ook een groter risico aan.
Zeker met de komst van Android 6.0 is het nog maar af wachten of die fabrikanten een update gaan uitbrengen.
Ik snap wat je zegt, maar ik verwacht dan ook geen updates. Een enkele keer wordt zo'n toestel opgepikt door de community, dan heb je mazzel. En anders geeft het me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo'n ZTE of Xiaomi wordt dat vaak wel, dus dat is ook weer een pluspunt om daar voor te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
subwaysurfer schreef op zondag 22 november 2015 @ 12:21:
[...]

Ik snap wat je zegt, maar ik verwacht dan ook geen updates. Een enkele keer wordt zo'n toestel opgepikt door de community, dan heb je mazzel. En anders geeft het me niet.
De gok is gewoon groter. Als je geen updates verwacht en je hebt een paar flinke bugs in je systeem zitten dan is de lol er snel af. Helemaal als je vrijwel geen lotgenoten kunt vinden op fora of mensen die je kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Kenzi schreef op zondag 22 november 2015 @ 11:52:
[...]
Homtom was in eerste instantie opgezet als apart merk. Dat ze later toch gewoon Doogee als naam er in zetten, waarschijnlijk liep het niet zo als gepland :P
Aangezien ik direct contact heb weet ik dat HomTom het op aanraden van de Chinese webshops heeft aangepast naar Doogee HomTom voor een betere naamsbekendheid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mivadebe
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 21:47
Na een aantal dagen gespeeld te hebben met de LeTV 1S X500, kan ik alleen maar zeggen dat ik tevreden ben met deze aanschaf. Mijn verwachtingen zijn zwaar overtroffen.

Design & Bouwkwaliteit:
In een paar dagen tijd heb ik al een paar mensen jaloers gemaakt. Blijkbaar valt het design bij de menigte in de smaak. Ook over de bouwkwaliteit valt niet te klagen.
+ All-Metal Design voelt stevig aan
+ Niet groot voor 5.5"
+ Ligt lekker in de hand, ronde hoeken
+ Knoppen zijn degelijk en zitten niet op een gekke plaats
+ Simkaarten zijn netjes weg gewerkt (1x Nano, 1x Micro)
- De kleur moet je van houden.

Hardware:
Ik game verder niet op mijn telefoon, dus de snelheid is voor mij iets minder van belang. Overige hardware is een dikke prima op een paar puntjes na:
+ Helio X10 + 3GB voelt snel aan! Zie benchmark resultaten
+ Vingerafdruk scanner is ontzettend snel! Handige gimmick
+ Beeldkwaliteit is super. Kleurweergave valt niet over te klagen (maar dat is subjectief)
+ Audiokwaliteit is super (All-Round). Speaker is goed en redelijk helder, via mijn headset is geweldig. Bellen is ook kraakhelder. Heb nog niet beter gehoord op een telefoon.
+ Camera (isocell) is vrij goed. Snelle focus en overdag prima plaatjes. Low-Light niet bijzonder. Na update firmware naar 008S release is de camera prima voor de prijs.
+ IR Remote
+ USB Type C (Fast Charge)
+ 3000 mah accu is voor mij genoeg om de dag door te komen.
+ GPS. Ik heb een paar dagen met navigatie gereden, en GPS werkt perfect. Beter dan mijn vorige telefoon (Xiaomi Redmi 1S). (getest in combinatie met Google Maps en HERE Navigation)
- door USB Type C heb wel weer nieuwe kabeltjes nodig
- 4G bands ( FDD-LTE:B1/3/7(1800/2100/2600MHz) TD-LTE: B38/B39/B40/B41)
- Helaas geen NFC (had ik erg graag gezien op deze telefoon)
- Camera had beter gekund, maar voor de prijs mag je niet klagen
- Geen SD kaart slot (32GB is voor mij genoeg, maar een SD kaart geeft voor mij toch wel extra gemak)
- WIFI bereik lijkt wat minder te zijn. Niet hinderlijk

Software:
Ik heb hem besteld bij oppomart, en uiteraard kwam de telefoon geinstalleerd met een aangepaste ROM. Direct geupdate naar de orginele ROM door (007S) en later naar 008S. LeTV komt wekelijks met een update (E, Experimental) en maandelijks (S, Stable). LeTV heeft een eigen schil genaamd EUI (Android 5.0.2). Na het customizen hoor je mij niet meer klagen.
+ Stabilteit
+ Wekelijkse Releases
+ IR Remote App is handig
+ Alles werkt verder prima (op de Launcher, Keyboard en taal na)
- EUI werkt verder prima, maar een andere launcher en keyboard installeren is wel noodzakelijk
- Niet internationaal (Wel Engels)
- LeTV Apps zijn volledig chinees, en heb je weinig aan
- Je moet zelf PlayStore installeren (Dit heb ik gedaan met een App 'Google Installer)
- Nog geen grote community op XDA. Ik verwacht wel dat deze snel zal groeien.

Hieronder enkele foto's:

Letv 1S X500
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Fu3QmYiszPwQ9mG7HwMgO5zw/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/SOpAp9H0OyvtT7vlfeEbaGO6/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/K5iduiKsbznNH0l9Rc4KAk5m/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/I1BJmP9JnVFJpXWUzwBq32bi/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/bB83tKDTGIpCnnXOjqnDBkKp/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/pzix49Ms9KrPLG3rqKRiHWLJ/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/P7siJf4RQMXepfQOncMIl1yB/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/LVMqRHsE9OKchLtKUbI0ARyS/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/6PtPjTznzdvwbkrmK2k5LHUN/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Whw4fvMg4ach34PQbmX20ozS/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/yCcN8QBITIPlkzgZCMzydIWO/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/A5ZwrBsjTkduiQT8XNaTo04Z/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/kHTH6P6kRolhXKficqT4pBTQ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/cJqinyvBmsSOx6Bh8dE55WJ1/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/HBVsVGx2KaFKaVE76hkNjdNU/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Wat een mooi telefoon zeg. Wat zijn de kansen dat het de Marshmallow update krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
Zit afgelopen dagen ook steeds vaker te kijken naar een LeTv 1(s), aangezien mijn Inew V3 bijna helemaal uit elkaar gevallen is: zijkanten er al een maand af, het scherm zit totaal los. Maar het werkt allemaal nog wel!
Vind alleen 5.5 inch wel erg groot, aangezien ik veel fiets en een 5 inch al lastig vind in mijn broek.

Iemand (toevallig) soortgelijke telefoons gezien in de 4,7 - 5 inch range?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mivadebe
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 21:47
jerkitout schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:23:
Wat een mooi telefoon zeg. Wat zijn de kansen dat het de Marshmallow update krijgt?
Geruchten zijn dat einde van het jaar een update komt naar Marshmallow. LeTV spijkert behoorlijk hard aan de weg. lemall is recentelijk in de US geopend.

DesertRose:
Ik zat zelf ook nog te twijfelen over de bluboo XTouch. Uiteindelijk ben ik blij voor de LeTV gekozen te hebben. 5.5inch valt me reuze mee, komend van een 4.7" telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Goed, ik heb het geprobeerd.... Als ik update wil doen, blijf ik signature error krijgen op mijn letv s1 x600
Heb het via onderstaande link geprobeerd.

http://www.needrom.com/download/letv-x600/

Iemand die de oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerst rooten en een custom recovery installeren vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
dutchgio schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:08:
Eerst rooten en een custom recovery installeren vermoed ik.
Zou je dat ook zo kunnen formuleren dat ik het snap? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
jernij schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:14:
[...]

Zou je dat ook zo kunnen formuleren dat ik het snap? ;-)
Ja hoor.
Begin er niet aan.
Of lees je in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Momus schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:31:
[...]

Ja hoor.
Begin er niet aan.
Of lees je in.
Ah, heb je 2 accounts?
Oh wacht, don't feed the ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
jernij schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:33:
[...]

Ah, heb je 2 accounts?
Kom op zeg. Enige eigen inzet mag toch wel verwacht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Momus schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:38:
[...]

Kom op zeg. Enige eigen inzet mag toch wel verwacht worden.
Als je nou ff leest (eigen inzet) dan zie je dat ik gewoon heb gedaan wat ik moet doen. Als dat dan niet werkt en ik heb heel internet afgezocht, mag ik het hier niet vragen?
Kom op zeg...
Toch gefeed. Misschien kun je ophouden op mij te reageren als ik je daar niet om vraag, dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
jernij schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:42:
[...]

Als je nou ff leest (eigen inzet) dan zie je dat ik gewoon heb gedaan wat ik moet doen. Als dat dan niet werkt en ik heb heel internet afgezocht, mag ik het hier niet vragen?
Kom op zeg...
Toch gefeed. Misschien kun je ophouden op mij te reageren als ik je daar niet om vraag, dankje.
Je bevindt je op een tweakers forum. Niet op een helpmij forum. Voordeel van een forum is dat iedereen kan reageren. Levert vaak een hoop nieuwe inzichten op. Dingen als rooten en een custom recovery zijn al talloze keren voorbij gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jernij schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:33:
[...]

Ah, heb je 2 accounts?
Ja, stiekem heb ik gewoon 2 accounts. :P
Kan me er dan ook wel in vinden, "het hele internet afgezocht" maar vervolgens root/custom recovery niet begrijpen kan natuurlijk niet.
Beetje de basis met flashen van roms etc., daar is echt wel info over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
jernij schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:42:
[...]

Kom op zeg...
Het lijkt er op dat je een slechte recovery hebt. De meest waarschijnlijke oplossing is om je recovery te vervangen door een custom recovery. Mocht je niet bereid zijn dit te doen dan helaas pindakaas.

Heb je nou meerdere roms geprobeerd van needrom? En je rom steeds update.zip genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
John Rambo schreef op zondag 22 november 2015 @ 20:30:
[...]

Het lijkt er op dat je een slechte recovery hebt. De meest waarschijnlijke oplossing is om je recovery te vervangen door een custom recovery. Mocht je niet bereid zijn dit te doen dan helaas pindakaas.

Heb je nou meerdere roms geprobeerd van needrom? En je rom steeds update.zip genoemd?
Heb beide roms geprobeerd en heb ze update genoemd. update.zip werd ook niet gepakt,
mijn zwager heeft precies dezelfde foon besteld en heeft hetzelfde probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potverdikkie
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-09-2022

Dan rest alleen de vraag nog wie allemaal schuil gaan onder die etc.

Dan zou ik graag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezZ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:45
Heeft iemand de nieuwe UMI Rome al gezien? Is nu in de pre-sale bij Geekbuying voor minder dan 100 euro. Qua specs ziet het er niet slecht uit: 5.5 inch 720p scherm met 3G RAM - 16G ROM en een MTK 6753 Octa-core op 1.3 GHz. Lijkt op een verbeterde versie van de UMI C1 (3G RAM ipv 1G RAM, 4G ondersteuning en een snellere processor MTK6753 octa-core versus MTK6582 quadcore) en dat alles voor minder geld. Is nu wel heel verleidelijk om op de gok er eentje te bestellen..

[ Voor 14% gewijzigd door SneezZ op 22-11-2015 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
potverdikkie schreef op zondag 22 november 2015 @ 22:06:
[...]

Dan rest alleen de vraag nog wie allemaal schuil gaan onder die etc.

Dan zou ik graag willen weten.
Merken die "alles" zelf doen:
Lenovo, Meizu, Huawei, Oppo, en dat soort bedrijven waaronder ook de submerken als Nubia, OnePlus en Honor en dergelijke, niet de OEM no-names met allemaal MediaTek toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Vol verwachting ging ik kijken of mijn order al op shipping stond, is alleen de metal cover shipped (vanuit China) maar m'n tel nog niet uit het eu warehouse! Grrr.

Beide onderweg. :9
Momus schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 18:33:
Gorilla Glass is ook maar een marketing term. De keuze is tussen een C-merk, Elephone en een A-merk, Xiaomi.
Zonder enige twijfel de Redmi Note 2 prefereren dus.
Mwah niet helemaal heb sinds de launch van de lumia 920 heb in bezit en zonder protector krasloos na jaren intens gebruik. Het heeft wel degelijk een meerwaarde imo. Maar goed. Verheug me op de note2 prime.

[ Voor 63% gewijzigd door iNFiNiTY- op 23-11-2015 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:12

Kiswum

Gadget reviewer

Ulefone Paris gebruikers, hebben jullie last van het volgende:

1. Witte vlek onderin het scherm? Dit was bij mij het geval na ongeveer 3 weken te hebben meegedragen in een hoesje.
2. Wifi kan niet altijd reconnecten. Dit is op te lossen door de telefoon in Flight Modus te zetten en er daarna weer uit te halen. Herstarten van wifi zal niets uitmaken.
3. Algemene MediaTek error? Ik heb gemerkt dat de meest courante Mediatek telefoons niet goed overweg kunnen met mijn Android autoradio. Als ik wordt gebeld, dan horen ze mij niet, maar andersom wel.
4. Als ik Spotify luister via mijn BT headset, dan schakel ik de muziek normaal gesproken uit via mijn headset. Soms komt het dan nog voor dat de muziek verder speelt. Wat vooral opvalt, is dat mijn eerstvolgende telefoon gesprek altijd via de externe speaker gaat/handsfree functionaliteit blijft aan staan als ik muziek heb beluisterd.

Op puntje 3 na, lijken de overige zaken gerelateerd te zijn aan de Ulefone Paris. Deze heb ik nu zo'n 7 weken in bezit en verwacht aan het begin van volgende maand een review volledig af te hebben.
Hebben jullie nog vragen, stel ze gerust. Wellicht kan ik dat allemaal gebruiken voor mijn volgende review.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Kiswum schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:15:

1. Witte vlek onderin het scherm? Dit was bij mij het geval na ongeveer 3 weken te hebben meegedragen in een hoesje.
2. Wifi kan niet altijd reconnecten. Dit is op te lossen door de telefoon in Flight Modus te zetten en er daarna weer uit te halen. Herstarten van wifi zal niets uitmaken.
3. Algemene MediaTek error? Ik heb gemerkt dat de meest courante Mediatek telefoons niet goed overweg kunnen met mijn Android autoradio. Als ik wordt gebeld, dan horen ze mij niet, maar andersom wel.
4. Als ik Spotify luister via mijn BT headset, dan schakel ik de muziek normaal gesproken uit via mijn headset. Soms komt het dan nog voor dat de muziek verder speelt. Wat vooral opvalt, is dat mijn eerstvolgende telefoon gesprek altijd via de externe speaker gaat/handsfree functionaliteit blijft aan staan als ik muziek heb beluisterd.

Op puntje 3 na, lijken de overige zaken gerelateerd te zijn aan de Ulefone Paris. Deze heb ik nu zo'n 7 weken in bezit en verwacht aan het begin van volgende maand een review volledig af te hebben.
Hebben jullie nog vragen, stel ze gerust. Wellicht kan ik dat allemaal gebruiken voor mijn volgende review.
Benieuwd wanneer de update komt om dit soort bugs op te lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Momus schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:20:
[...]

Benieuwd wanneer de update komt om dit soort bugs op te lossen...
De laatste update: S511_E1_GQ3025AH2_PARIS_20151116, heb ik vorige week via OTA binnen gekregen. Wat dat betreft was het een prima start. Helaas zitten deze bugs er nog wel voor mij in. Het probleem is eigenlijk dat BT verbindingen niet veel getest lijken te worden door de massa. Wellicht kunnen de eigenaren de testen alsnog voor me uitvoeren. In plaats van een BT headset, kun je volgens mij ook een bedrade headset gebruiken om het te reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin486741
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-10 18:55
Kiswum schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:15:

Punt 1: Heb ik geen last van. Althans nog niet.
Punt 2: Wifi werkt bij mij vlekkeloos.
Punt 3: Dit heb ik nog niet getest.
Punt 4: Ook niet getest.

Wel vind ik de schermkwaliteit niet top, en de touchbuttons vereisen wel heel specifieke aanrakingen voor ze reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Gerwin486741 schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:09:
[...]

Punt 1: Heb ik geen last van. Althans nog niet.
Punt 2: Wifi werkt bij mij vlekkeloos.
Punt 3: Dit heb ik nog niet getest.
Punt 4: Ook niet getest.

Wel vind ik de schermkwaliteit niet top, en de touchbuttons vereisen wel heel specifieke aanrakingen voor ze reageren.
Bedankt Gerwin486741! Vooral punt 1 kan een pechgevalletje zijn.
De rest is vooral een kwestie van testen en (toevallig) tegenkomen. De telefoons die ik vastheb zijn vooral experimenten die ik volledig wil en zal testen. Wellicht kom ik daardoor eerder dingen tegen dan een doorsnee gebruiker :D

De knoppen zijn haast onzichtbaar, maar het is inderdaad een kwestie van wennen.
Heb je dit al gemerkt: Touchscreen kan maar met 3 vingers worden bediend ;) In de praktijk merk je hier niets van hoor.

Edit:
Wifi en bel-problemen zijn ook hier gerapporteerd:
http://blog.ulefone.com/ulefone-paris-updates-to-come-soon/

[ Voor 6% gewijzigd door Kiswum op 23-11-2015 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen presenteert Xiaomi de redmi Note 3 en een tablet. Hopelijk ook de Xiaomi mi5.
Afbeeldingslocatie: http://i2.wp.com/www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/2015/11/133702zyc540eyy01ig5cy.jpg?zoom=3&resize=373%2C663
Afbeeldingslocatie: http://i1.wp.com/www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/2015/11/b4a56101gw1ey6pl9tef8j218g0p0jum.png?zoom=3&w=640

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2015 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonvk
  • Laatst online: 09-01 13:34
Ik heb sinds een paar dagen mijn Doogee F5 binnen op zich een aardig toestel paar puntjes:
- vingerafdruksensor werk niet zo best (in vergelijking Iphone 5S)
- regelmatig geen data verbinding wifi 3g 4g bij het wisselen van verbindingspunt en als hij even niet gebruikt (even op vliegtuigmodus zetten helpt maar blijft irritant) iemand tips

Voor de rest mag je niet klagen voor ca 170 (incl inklaring etc) snelheid is ok camera is ook goed (mag iets sneller scherp stellen) Kortom als er nog een update of iets dergelijks komt voor de dataverbinding ben ik best tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
jasonvk schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:08:
Ik heb sinds een paar dagen mijn Doogee F5 binnen op zich een aardig toestel paar puntjes:
- regelmatig geen data verbinding wifi 3g 4g bij het wisselen van verbindingspunt en als hij even niet gebruikt (even op vliegtuigmodus zetten helpt maar blijft irritant) iemand tips

Voor de rest mag je niet klagen voor ca 170 (incl inklaring etc) snelheid is ok camera is ook goed (mag iets sneller scherp stellen) Kortom als er nog een update of iets dergelijks komt voor de dataverbinding ben ik best tevreden
Ik vind het anders nog aardig aan de prijs voor een toestel wat niet naar tevredenheid functioneert. Zijn in die prijsklasse genoeg probleemloze telefoons te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-03-2021
jasonvk schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:08:

Hier ook de F5. Vingerafdruk scanner werkt hier prima, maar de verbinding is brak. Ik maak geen gebruik van de data verbinding via mobiele netwerken, en ook dan valt de verbinding gewoon weg. Op dezelfde plek heb je het ene moment wel bereik en het andere opeens niet meer. Kortom, je kan er niet op vertrouwen dat het gewoon werkt.

WiFi heb ik geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
Redmi note 3 is aangekondigd! :)

http://m.gsmarena.com/xia...dmi_note_3-news-15175.php

Edit: zie net dat het ook al op tweakers staat

[ Voor 19% gewijzigd door tomdg op 24-11-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonvk
Momus schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:29:
[...]

Ik vind het anders nog aardig aan de prijs voor een toestel wat niet naar tevredenheid functioneert. Zijn in die prijsklasse genoeg probleemloze telefoons te vinden.
Tja ik ben een newbie op de Chinese markt heb je voorbeelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
jasonvk schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:36:
[...]

Tja ik ben een newbie op de Chinese markt heb je voorbeelden?
1 post boven je 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi, maar 5,5 en een MediaTek. Ik wacht wel op de Mi5. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:05
tomdg schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:15:
Redmi note 3 is aangekondigd! :)

http://m.gsmarena.com/xia...dmi_note_3-news-15175.php

Edit: zie net dat het ook al op tweakers staat
Ik ben erg benieuwd welke GSM banden er ondersteund worden al vrees ik dat dit weer niet de gewenste band 20(4G 800mhz) zal zijn.
Met dat betreft vraag ik me af wanneer Xiaomi het aandurft om de overige wereldmarkten aan te boren behalve China en India.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 08:11
Miki schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:49:
[...]

Ik ben erg benieuwd welke GSM banden er ondersteund worden al vrees ik dat dit weer niet de gewenste band 20(4G 800mhz) zal zijn.
Met dat betreft vraag ik me af wanneer Xiaomi het aandurft om de overige wereldmarkten aan te boren behalve China en India.
800 wordt niet ondersteund inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonvk
Is die niet duurder? mijn doogee F5 $139,- (excl inklaring en btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
jasonvk schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:15:
[...]

Is die niet duurder? mijn doogee F5 $139,- (excl inklaring en btw)
Even goed zoeken naar een shop waar je BTW kunt afkopen en je komt niet boven de 170 euro uit nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Wel zonde dat de SOC in de Redmi Note 3 een GPU heeft uit 2012(!). Dan liever nog even wachten tot volgend jaar wanneer de Helio X20 uitkomt met een GPU die níet uit het stenen tijdperk komt :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
dutchgio schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:46:
Mooi, maar 5,5 en een MediaTek. Ik wacht wel op de Mi5. :+
Ik ook. Enig idee wanneer volgens de geruchten de volgende datum dat die uit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:25
Laatste geruchten spreken een release van de mi5 voor het Chinese Nieuwjaar, dus Januari of begin February.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Iemand een indicatie van dagen als je wat van gearbest besteld is en het dispatched is vanuit een eu warehouse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximVe
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-09 20:28
iNFiNiTY- schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:34:
Iemand een indicatie van dagen als je wat van gearbest besteld is en het dispatched is vanuit een eu warehouse?
Geleverd binnen 7 dagen na bestelling bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

MaximVe schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:43:
[...]

Okay thnx. Dat alieexpress is ook niet goed voor m'n bank. Paar leuke cases besteld stoot case, met stand, zonder. Etc. Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 09:02

psyy138

blackbulls.nl

Jullie ooit gehoord van; http://www.gsmarena.com/g...d_in_india-news-15177.php ?

lijkt me een best interessant toestel, qua accuduur dan he :).

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
psyy138 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 08:59:
Jullie ooit gehoord van; http://www.gsmarena.com/g...d_in_india-news-15177.php ?

lijkt me een best interessant toestel, qua accuduur dan he :).
Ik test momenteel de Doogee HomTom HT6 met 6250mAh accu. De accu staat na 2 weken stand-by op 55%.

Binnenkort krijg ik mogelijk de Oukitel K10000 met een 10.000mAh accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 09:02

psyy138

blackbulls.nl

Chocoball schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:24:
[...]

Ik test momenteel de Doogee HomTom HT6 met 6250mAh accu. De accu staat na 2 weken stand-by op 55%.

Binnenkort krijg ik mogelijk de Oukitel K10000 met een 10.000mAh accu.
Accuduur is ook het enige interessante, scherm resolutie valt mij echt vies tegen bij die Gionee.
Zelfde geldt overigens voor die Doogee. Specs zijn ook lang niet zo speciaal.

Dan maar wachten totdat de (Lenovo) ZUK Z2 uitkomt in januari.

[ Voor 3% gewijzigd door psyy138 op 25-11-2015 10:34 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Domokun schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 19:01:
Wel zonde dat de SOC in de Redmi Note 3 een GPU heeft uit 2012(!). Dan liever nog even wachten tot volgend jaar wanneer de Helio X20 uitkomt met een GPU die níet uit het stenen tijdperk komt :+.
Zolang die oude gpu beter is dan die van de Qualcom 800 en 801, dan vind ik het geen probleem hoor.
Zie hier mijn persoonlijke benchmarks.

Check vooral de scores van de Helio X telefoons.
https://infogr.am/benchmarks-940715

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Laatst online: 05-10 14:32
Ziet er prima uit!
Wel jammer dat er weer geen geheugenkaart in kan, een 64gb versie was welkom geweest.
Kiswum schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:51:
[...]

Zolang die oude gpu beter is dan die van de Qualcom 800 en 801, dan vind ik het geen probleem hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kiswum schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:51:
[...]

Nou ja. Beter...
Op een enkele of 2 tests na scoort de 801 beter.
Maar inderdaad wel goede performance verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

dutchgio schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:43:
[...]

Nou ja. Beter...
Op een enkele of 2 tests na scoort de 801 beter.
Maar inderdaad wel goede performance verder.
Inderdaad niet altijd beter, in 3 testen duidelijk beter, in de overige blijft MediaTek achter (maar niet heel erg ver). Ze zijn in ieder geval bezig met een zeer goede inhaalslag.

• jernij
John Rambo schreef op zondag 22 november 2015 @ 20:30:
[...]

Ter info (who cares ;-)) De telefoon gaat terug naar China en ik krijg mijn geld terug.

• Momus
jernij schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:03:
[...]

Ter info (who cares ;-)) De telefoon gaat terug naar China en ik krijg mijn geld terug.
En nu maar gewoon een plug and play toestelletje aanschaffen dus...

• jernij
Momus schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:05:
[...]

En nu maar gewoon een plug and play toestelletje aanschaffen dus...
Nope, ga gewoon weer trollen voeren :-)

• Momus
Gaat je een hoop verzendkosten kosten dan.

• jernij
Momus schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:27:
Gaat je een hoop verzendkosten kosten dan.
Als je €25 veel vindt wel ja... Een telefoon met spam is de andere optie.

• Momus
jernij schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:33:
[...]

Als je €25 veel vindt wel ja... Een telefoon met spam is de andere optie.
Hij was nog prima aan het werk te krijgen, met een beetje inzet, of met hulp van een medetweaker. Echt onzin om hem daarvoor retour naar China te sturen voor 25€,
Dat zijn 10 biertjes in de kroeg... :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jernij
Momus schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:35:
[...]

Hij was nog prima aan het werk te krijgen, met een beetje inzet, of met hulp van een medetweaker. Echt onzin om hem daarvoor retour naar China te sturen voor 25€,
Dat zijn 10 biertjes in de kroeg... :'(
Wat fijn dat je behulpzaam begint te worden :)

• Momus
jernij schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:36:
[...]

Wat fijn dat je behulpzaam begint te worden :)
Ik heb al meerdere medeTweakers geholpen met hun telefoonproblemen, beginnen is dus niet aan de orde.

• jernij
Momus schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:37:
[...]

Ik heb al meerdere medeTweakers geholpen met hun telefoonproblemen, beginnen is dus niet aan de orde.
Richting mij ;-) Maar een collega bood aan om er een andere rom op te gooien, misschien is dat een betere optie. De telefoon is volgens mij verder vrij goed dingetje.

• John Rambo
Met een kleine beetje verdiepen in de materie had je er een custom recovery en en andere rom op kunnen gooien. Had je wel een hoop tijd en wat geld gescheeld ;)

• Momus
jernij schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:38:
[...]

Richting mij ;-) Maar een collega bood aan om er een andere rom op te gooien, misschien is dat een betere optie. De telefoon is volgens mij verder vrij goed dingetje.
Dat is wat we je hier al vanaf het begin proberen te vertellen. Al je problemen zijn voorbij met een juiste ROM erop. Alleen moet je daar even tijd en moeite in stoppen.

• jernij
Momus schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:41:
[...]

Dat is wat we je hier al vanaf het begin proberen te vertellen. Al je problemen zijn voorbij met een juiste ROM erop. Alleen moet je daar even tijd en moeite in stoppen.
Ja dat kun je wel zeggen, maar ik kom daar echt niet uit. Voor de ander gesneden koek, voor mij een doolhof.... En echt, ik heb wel gezocht, maar kom er gewoon niet uit.... Mijn collega laat ik het wel doen, de spam is trouwens zo goed als weg.... Alleen nog bij whatsapp en facebook af en toe een pop-upje.

• jernij
John Rambo schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:41:
Met een kleine beetje verdiepen in de materie had je er een custom recovery en en andere rom op kunnen gooien. Had je wel een hoop tijd en wat geld gescheeld ;)
Ik stuur um ook niet op... van geekbuying mocht ik factuur tot $30 opsturen voor reparatie. Doe dat wel en dan zien we wel wat er gebeurt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mij Doogee DG2014 is na anderhalf jaar trouwe dienst helaas niet meer bruikbaar. Scherm aan alle kanten gebroken. Dus tijd voor een nieuwe China phone.

Ik heb niet zo heel veel eisen, speel geen games en wil vooral dat de telefoon soepel loopt en alles naar behoren werkt.5 inch, niet groter en zonder (al te veel) bloatware. Gorilla Glass zou wel fijn zijn aangezien al mijn telefoons uit het verleden wegens een gebroken scherm zijn overleden. E-email, bellen, browsen, whatsapp, agenda, bankzaken, buienalarm, vivino en untappd is wat ik gebruik. .

Ik heb zelf al wat rond zitten kijken voor een prijs van rond de 100 euro.
- Ulefone Paris
- DOOGEE Y100 Pro
- MEIZU M2

Is het bovenstaande wat, nog andere tips?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2015 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 00:09:
Mij Doogee DG2014 is na anderhalf jaar trouwe dienst helaas niet meer bruikbaar. Scherm aan alle kanten gebroken. Dus tijd voor een nieuwe China phone.

Ik heb niet zo heel veel eisen, speel geen games en wil vooral dat de telefoon soepel loopt en alles naar behoren werkt.5 inch, niet groter en zonder (al te veel) bloatware. Gorilla Glass zou wel fijn zijn aangezien al mijn telefoons uit het verleden wegens een gebroken scherm zijn overleden. E-email, bellen, browsen, whatsapp, agenda, bankzaken, buienalarm, vivino en untappd is wat ik gebruik. .

Ik heb zelf al wat rond zitten kijken voor een prijs van rond de 100 euro.
- Ulefone Paris
- DOOGEE Y100 Pro
- MEIZU M2

Is het bovenstaande wat, nog andere tips?
Jij denkt dat je scherm met Gorilla Glass niet breekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

MaximVe schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:43:
[...]

Hij is binnen. 😎

23-11 shipped 27-11 binnen. Top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 20:49

Alexo

groots met een zachte o

Black Friday has begun! En laat ik nu net op zoek zijn naar een nieuwe (China)phone voor ±€175 :*)
Specs waar ie zeker aan moet voldoen: 3GB RAM, SD slot, liefst een 'bekender' Chinees merk (eerste Chinaphone, niet vies van (custom) roms etc maar better safe than sorry), gelikt design.
Handig voor erbij: cpu (beter dan) MTK6753, frontcam 5MP+, degelijke fingerprint-technologie, USB Type C

Iemand toevallig voor eenzelfde foon aan het kijken nu? O+

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Alexo schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:56:
Black Friday has begun! En laat ik nu net op zoek zijn naar een nieuwe (China)phone voor ±€175 :*)
Specs waar ie zeker aan moet voldoen: 3GB RAM, SD slot, liefst een 'bekender' Chinees merk (eerste Chinaphone, niet vies van (custom) roms etc maar better safe than sorry), gelikt design.
Handig voor erbij: cpu (beter dan) MTK6753, frontcam 5MP+, degelijke fingerprint-technologie

Jiayu S3 al eens bekeken? Ben niet op de hoogte van recente goede smartphones, maar qua rom support kun je niet beter zitten als bij de S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

bottom line schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:58:
[...]

Jiayu S3 al eens bekeken? Ben niet op de hoogte van recente goede smartphones, maar qua rom support kun je niet beter zitten als bij de S3
Yes, toevallig ook de S3+ voor €169 (MT6753 vs MT6752, maar een mindere T720 gpu tov de T760 van de S3..?). Vind m alleen zo saai eruit zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Alexo schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:18:
[...]

Yes, toevallig ook de S3+ voor €169 (MT6753 vs MT6752, maar een mindere T720 gpu tov de T760 van de S3..?). Vind m alleen zo saai eruit zien ;)
Processor van de S3+ is ook minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

Momus schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:29:
[...]

Processor van de S3+ is ook minder.
Dan zijn telefoons met de Helio X10 toch weer interessanter.. Nu een LeTV 1 32gb-versie gevonden voor €172. Geen SDslot maar 32 gb moet voor mij wel genoeg zijn denk ik.. En USB type-C! Batterij gaat alleen niet heel lang mee (logisch voor 5.5"), en lees wat 4G-problemen..

Voor 5" kom ik in die prijsklasse alleen de Elephones (P6000/7000/8000/M2; Tja, Elephone), Bluboo Xtouch, Kingzone K2 (?), Umi Iron Pro (?) tegen.. Ik blijf nog even zoeken ;) Dank voor de replies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Laatst online: 19:41
Alexo schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:28:
[...]

Dan zijn telefoons met de Helio X10 toch weer interessanter.. Nu een LeTV 1 32gb-versie gevonden voor €172. Geen SDslot maar 32 gb moet voor mij wel genoeg zijn denk ik.. En USB type-C! Batterij gaat alleen niet heel lang mee (logisch voor 5.5"), en lees wat 4G-problemen..

Voor 5" kom ik in die prijsklasse alleen de Elephones (P6000/7000/8000/M2; Tja, Elephone), Bluboo Xtouch, Kingzone K2 (?), Umi Iron Pro (?) tegen.. Ik blijf nog even zoeken ;) Dank voor de replies
Al op Kimovil de selectie gemaakt met jouw specifieke eisen. Dan houdt je een mooi overzichtje over denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-08 15:58
Alexo schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:56:
Handig voor erbij: cpu (beter dan) MTK6753, frontcam 5MP+, degelijke fingerprint-technologie, USB Type C

Niet al je specs, maar best aardig denk ik:

De Kingzone K2

http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_260889.html?wid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 07:58:
[...]

Jij denkt dat je scherm met Gorilla Glass niet breekt?
Ik hoop dat het wat steviger is dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:22:
[...]

Ik hoop dat het wat steviger is dan normaal.
Gewoon je telefoon in je handen houden werkt het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:26:
[...]

Gewoon je telefoon in je handen houden werkt het best.
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

FJP84 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:00:
[...]

Al op Kimovil de selectie gemaakt met jouw specifieke eisen. Dan houdt je een mooi overzichtje over denk ik.
Yes ik heb toevallig wat rondgeneusd op die site vandaag! Alleen jammer dat door de Black Friday sales overal op 't web sommige (lage) prijzen niet meer kloppen.. En heb ook gemerkt dat niet alle filterfuncties goed werken (of iig de foons niet correct zijn ingevoerd). Raak nl steeds meer gecharmeerd van USB Type-C, maar als ik die filter aanzet merk ik dat hij sommige telefoons niet meer laat zien die wel USB-C connectivity hebben..
Yes, ook al gezien! Ben alleen nu meer aan het kijken naar telefoons met Helio X10-cpu, en (mss belangrijker) heb niet echt een (mod)topic over die telefoon gezien op XDA enzo..

Heb nu op de shortlist de LeTV 1/One en Umi Iron Pro (geen XDA-achterban) staan, maar beide ontberen helaas de 4G 800 MHz-frequentie.. Nu ben ik momenteel nog niet aan het forenzen, maar dat zou betekenen dat je alleen in de grote(re) steden 4G op 1800 MHz kan gebruiken (Vodafone) :/ Redelijk onhandig.
Zo zie je maar weer, voor een duppie op de eerste rang zitten is niet mogelijk O-)

-edit-

Leuke tegenhangers zonder USB type-C (maar met 800 MHz-band ondersteuning) zijn de Zopo ZP999 voor €187 en de Siswoo R8 voor €166

-edit2-

Innos D6000 (3GB Ram 32GB Rom+SD, 6000 mAh, USB Type-C, 5.2", MAAR een oude Snapdragon 615 Octacore) voor €211.. Zo kan ik door blijven gaan haha

[ Voor 19% gewijzigd door Alexo op 27-11-2015 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Laatst online: 19:41
Alexo schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:51:
[...]

Yes ik heb toevallig wat rondgeneusd op die site vandaag! Alleen jammer dat door de Black Friday sales overal op 't web sommige (lage) prijzen niet meer kloppen.. En heb ook gemerkt dat niet alle filterfuncties goed werken (of iig de foons niet correct zijn ingevoerd). Raak nl steeds meer gecharmeerd van USB Type-C, maar als ik die filter aanzet merk ik dat hij sommige telefoons niet meer laat zien die wel USB-C connectivity hebben..

[...]

Yes, ook al gezien! Ben alleen nu meer aan het kijken naar telefoons met Helio X10-cpu, en (mss belangrijker) heb niet echt een (mod)topic over die telefoon gezien op XDA enzo..

Heb nu op de shortlist de LeTV 1/One en Umi Iron Pro (geen XDA-achterban) staan, maar beide ontberen helaas de 4G 800 MHz-frequentie.. Nu ben ik momenteel nog niet aan het forenzen, maar dat zou betekenen dat je alleen in de grote(re) steden 4G op 1800 MHz kan gebruiken (Vodafone) :/ Redelijk onhandig.
Zo zie je maar weer, voor een duppie op de eerste rang zitten is niet mogelijk O-)

-edit-

Leuke tegenhangers zonder USB type-C (maar met 800 MHz-band ondersteuning) zijn de Zopo ZP999 voor €187 en de Siswoo R8 voor €166

-edit2-

Innos D6000 (3GB Ram 32GB Rom+SD, 6000 mAh, USB Type-C, 5.2", MAAR een oude Snapdragon 615 Octacore) voor €211.. Zo kan ik door blijven gaan haha
Xiaomi mi4c gezien? Helaas buiten je budget misschien, maar 5" 1080p, Qualcomm Snapdragon 808 hexacore, 32gb rom, 3gb ram en usb-c....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:51
Over de mi4c gesproken.. Ik twijfel erg tussen die en de oneplus X. Die laatste is duurder maar misschien is de kwaliteit van hardware en software ook beter? Kan iemand dat inschatten?
En waar moet ik zijn voor de beste/meeste rom support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

FJP84 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 22:20:
[...]
Xiaomi mi4c gezien? Helaas buiten je budget misschien, maar 5" 1080p, Qualcomm Snapdragon 808 hexacore, 32gb rom, 3gb ram en usb-c....
Had er even niet naar gekeken omdat ie idd wat duurder is (momenteel ±€230 goedkoopste), fijn toestelletje wel! Maar helaas ook geen 800 MHz-frequentie voor mn 4G met Vodafone :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
Stefangrp schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 22:32:
Over de mi4c gesproken.. Ik twijfel erg tussen die en de oneplus X. Die laatste is duurder maar misschien is de kwaliteit van hardware en software ook beter? Kan iemand dat inschatten?
Neem het van een Xiaomi fan aan, blijf voorlopig nog effe weg van de Mi4c heb hem hier naast men ZUK Z1 liggen, hij is kleinder en handiger, maar word regelmatig warm (met gewone stockrom) en heeft slechte batterijduur.

Heb een Redmi 2 prime weekje geleden geimporteerd voor de schoonzus, dus de 2gb variant, Hij heeft een veel betere batterijduur en is softwarematig ook beter ontwikkeld, hij heeft bv een multilang rom.

De MI4C heeft vooral problemen softwarematig, hardwarematig is dit echt een leuk toestel. (trage downloadsnelheid bij bv playstore dankzij een Xunlei engine probleem, them engine die niet werkt zoals het hoort, CPU die niet de juiste deepsleep krijgt etc etc...)

Oneplus X heb ik geen idee van, Softwarematig is dit bijna een stock android dus zal wel vlotjes draaien denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stefangrp schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 22:32:
Heeft de OnePlus toch het voordeel door bovenstaande issues die de Mi4C heeft, en qua rom support ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Momus schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:41:
[...]

Na een uur of 5 is het dan eindelijk gelukt _/-\o_ Het grootste probleem was in de fastboot komen, dit duurde 2 uur.... Alle lof voor mijn collega!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

Na een dagje rondneuzen op verschillende sites blijven toch de LeTV One & UMI Iron Pro bovenaan mn lijstje staan. Ben er eigenlijk nog niet uit..
Nog even voor het overzicht (voor mezelf voor morgen, en voor anderen die wellicht geïnteresseerd zijn ;) De met <3 aangegeven spec is de betere van de twee)

FoonLeTV One (€165)UMI Iron Pro (€159)
CPU <3 MTK6795T (Helio X10) @ 1.7-2.2 GHzMTK6753 @ 1.3-1.5 GHz
GPU <3 PowerVR G6200 700MhzARM Mali-T720 MP4
Scherm5.5" 1080x1920 + Gorilla Glass5.5" 1080x1920 (Maar wel helderder)
RAM3GB LPDDR3 RAM3GB LPDDR3 RAM
ROM32GB <3 16GB + MicroSD tot 64GB
Camera Back <3 13 MP Sony IMX214 Exmor RS (+Slowmotion, +Optical Stabilisation)13 MP Sony IMX214 Exmor RS
Camera Front5MP <3 8MP OmniVision OV8858+ flash
Netwerkfrequenties900-1800-1900-2100-2600 MHz900-1800-1900-2100-2600 MHz
SIMDual Micro SimDual Nano Sim
FM RadioNeeJa
Batterij3000 mAh non-removable3100 mAh non-removable
USB-invoerUSB Type-CUSB Type-C
Extra's(niet echt) <3 -Eenvoudig switchen van roms via Rootjoy
-Paar leuke extra gadgets (voice unlock, Eyescan unlock,fingerprintscanner op achterzijde)
-Fraai overall design
(-Gratis hoesje bij Geekbuying)

[ Voor 11% gewijzigd door Alexo op 28-11-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jernij schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 23:49:
[...]

Na een uur of 5 is het dan eindelijk gelukt _/-\o_ Het grootste probleem was in de fastboot komen, dit duurde 2 uur.... Alle lof voor mijn collega!
Mooi voorbeeld van hoe het in de theorie zou moeten en wat de praktijk laat zien.

Op papier (en hoe het hier wordt voorgesteld) is het namelijk erg gemakkelijk allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 09:16:
[...]

Mooi voorbeeld van hoe het in de theorie zou moeten en wat de praktijk laat zien.

Op papier (en hoe het hier wordt voorgesteld) is het namelijk erg gemakkelijk allemaal.
Precies wat ik vooraf bedoelde (spreek voor mezelf) Het was mij alleen nooit gelukt! Komt natuurlijk ook deels door het onbekende merk, zte of jiayu was waarschijnlijk stukje makkelijker gegaan. Zoeen had ik dus ook willen halen, maar op advies deze gehaald ;-) Maar tis nu een toptoestel geworden haha, happy mee! Misschien maar verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alexo schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 01:40:
Na een dagje rondneuzen op verschillende sites blijven toch de LeTV One & UMI Iron Pro bovenaan mn lijstje staan. Ben er eigenlijk nog niet uit..
Nog even voor het overzicht (voor mezelf voor morgen, en voor anderen die wellicht geïnteresseerd zijn ;) De met <3 aangegeven spec is de betere van de twee)

FoonLeTV One (€165)UMI Iron Pro (€159)
CPU <3 MTK6795T (Helio X10) @ 1.7-2.2 GHzMTK6753 @ 1.3-1.5 GHz
GPU <3 PowerVR G6200 700MhzARM Mali-T720 MP4
Scherm5.5" 1080x1920 + Gorilla Glass5.5" 1080x1920 (Maar wel helderder)
RAM <3 3GB LPDDR4 RAM3GB LPDDR3 RAM
ROM32GB <3 16GB + MicroSD tot 64GB
Camera Back <3 13 MP Sony IMX214 Exmor RS (+Slowmotion, +Optical Stabilisation)13 MP Sony IMX214 Exmor RS
Camera Front5MP <3 8MP OmniVision OV8858+ flash
Netwerkfrequenties900-1800-1900-2100-2600 MHz900-1800-1900-2100-2600 MHz
SIMDual Micro SimDual Nano Sim
FM RadioNeeJa
Batterij3000 mAh non-removable3100 mAh non-removable
USB-invoerUSB Type-CUSB Type-C
Extra's(niet echt) <3 -Eenvoudig switchen van roms via Rootjoy
-Paar leuke extra gadgets (voice unlock, Eyescan unlock,fingerprintscanner op achterzijde)
-Fraai overall design
(-Gratis hoesje bij Geekbuying)
Ik ken leTV niet, maar heb wel Umi telefoons gehad en verkocht.

De Umi telefoons zijn ok, maar niet top.
Had zelf de Umi Hammer en die voldeed, maar had bijv zwakke GPS.

Mooie is, dat je de tekortkomingen pas merkt als je over gaat op bijv Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J rock
  • Laatst online: 26-09 12:13
Hey medetweakers, ik volg dit forum al een tijdje omdat ik mijn Xperia z1c wil vervangen door iets nieuws.
Mijn China phone ervaring beperkt zich momenteel tot 1 doogee x5 pro die ik besteld heb voor mijn vriendin "zeer tevreden trouwens".
Voor mezelf zoek ik een 5" phone fhd, gamen doe ik nooit maar hecht veel belang aan camera en accu, wat ook niet mag ontbreken is een gyroscope "VR en foto sphere ".

Waarom een chinaphone? Omdat ik het zat ben om telkens premium te betalen voor een westerse phone waar ook altijd wel iets tegenvalt " htc one s had rot accu en waardeloze camera, note 3 niks dan problemen met gps en 4g om nog maar te zwijgen over de Samsung software, mijn huidige z1c is tot zover mijn beste aankoop echter het ding staat vol krassen, slecht scherm en waardeloze frontcam".

Uiteraard zal er altijd wel iets zijn om over te klagen, maar als de prijs laag is zal het mij alvast minder frustreren :-).

Alle advies is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:46
J rock schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:35:..............

Alle advies is welkom.
Natuurlijk en dat wordt daar gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZTE heeft zijn hernoemde ZTE Blade X9 uitgebracht. Wat mij betreft doet het toestel met zijn 5,5", metalen behuizing en Snapdragon 615 alles goed - behalve de support. De Chinese variant (de V5 Pro) is al langer uit en helaas laat ZTE daar ook weer zien weinig support te leveren en weinig duidelijkheid te willen geven over die support. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Xiaomi. Op XDA is te lezen dat gebruikers na een maand of wat nog steeds niet kunnen rekenen op een redelijk functionerende ROM.

Ik kan niet genoeg benadrukken hoe jammer ik dit vind. Men maakt behoorlijk fraaie hardware, maar als je nergens van op aan kan wat ondersteuning betreft, kan je bijna beter een telefoon met een MediaTek-chip kopen. Dan weet je tenminste hoe de vork in de steel steekt.

Afbeeldingslocatie: http://static.digit.in/product/27ee92e46743207d87dd3efe3ac843511acb6dec.jpeg
Pagina: 1 ... 29 ... 79 Laatste

Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html