Na een aantal dagen gespeeld te hebben met de LeTV 1S X500, kan ik alleen maar zeggen dat ik tevreden ben met deze aanschaf. Mijn verwachtingen zijn zwaar overtroffen.
Design & Bouwkwaliteit:
In een paar dagen tijd heb ik al een paar mensen jaloers gemaakt. Blijkbaar valt het design bij de menigte in de smaak. Ook over de bouwkwaliteit valt niet te klagen.
+ All-Metal Design voelt stevig aan
+ Niet groot voor 5.5"
+ Ligt lekker in de hand, ronde hoeken
+ Knoppen zijn degelijk en zitten niet op een gekke plaats
+ Simkaarten zijn netjes weg gewerkt (1x Nano, 1x Micro)
- De kleur moet je van houden.
Hardware:
Ik game verder niet op mijn telefoon, dus de snelheid is voor mij iets minder van belang. Overige hardware is een dikke prima op een paar puntjes na:
+ Helio X10 + 3GB voelt snel aan! Zie benchmark resultaten
+ Vingerafdruk scanner is ontzettend snel! Handige gimmick
+ Beeldkwaliteit is super. Kleurweergave valt niet over te klagen (maar dat is subjectief)
+ Audiokwaliteit is super (All-Round). Speaker is goed en redelijk helder, via mijn headset is geweldig. Bellen is ook kraakhelder. Heb nog niet beter gehoord op een telefoon.
+ Camera (isocell) is vrij goed. Snelle focus en overdag prima plaatjes. Low-Light niet bijzonder. Na update firmware naar 008S release is de camera prima voor de prijs.
+ IR Remote
+ USB Type C (Fast Charge)
+ 3000 mah accu is voor mij genoeg om de dag door te komen.
+ GPS. Ik heb een paar dagen met navigatie gereden, en GPS werkt perfect. Beter dan mijn vorige telefoon (Xiaomi Redmi 1S). (getest in combinatie met Google Maps en HERE Navigation)
- door USB Type C heb wel weer nieuwe kabeltjes nodig
- 4G bands ( FDD-LTE:B1/3/7(1800/2100/2600MHz) TD-LTE: B38/B39/B40/B41)
- Helaas geen NFC (had ik erg graag gezien op deze telefoon)
- Camera had beter gekund, maar voor de prijs mag je niet klagen
- Geen SD kaart slot (32GB is voor mij genoeg, maar een SD kaart geeft voor mij toch wel extra gemak)
- WIFI bereik lijkt wat minder te zijn. Niet hinderlijk
Software:
Ik heb hem besteld bij oppomart, en uiteraard kwam de telefoon geinstalleerd met een aangepaste ROM. Direct geupdate naar de orginele ROM door (007S) en later naar 008S. LeTV komt wekelijks met een update (E, Experimental) en maandelijks (S, Stable). LeTV heeft een eigen schil genaamd EUI (Android 5.0.2). Na het customizen hoor je mij niet meer klagen.
+ Stabilteit
+ Wekelijkse Releases
+ IR Remote App is handig
+ Alles werkt verder prima (op de Launcher, Keyboard en taal na)
- EUI werkt verder prima, maar een andere launcher en keyboard installeren is wel noodzakelijk
- Niet internationaal (Wel Engels)
- LeTV Apps zijn volledig chinees, en heb je weinig aan
- Je moet zelf PlayStore installeren (Dit heb ik gedaan met een App 'Google Installer)
- Nog geen grote community op XDA. Ik verwacht wel dat deze snel zal groeien.
Hieronder enkele foto's: