Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:44
Xthemes.us schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 23:55:
Zijn er nog aanraders rond de 280 euro met een bovengemiddeld goede camera? Het liefst 5" en met Google Play etc zo makkelijk mogelijk. Mijn vriendin is op zoek naar een nieuwe telefoon. De Meizu MX4 Pro komt nog het dichtste in de van wat ik tot nu heb gevonden maar een stuk goedkoper door er niet zo'n belachelijk hoge resolutie scherm erop te zetten mag best.
Honor 6(+)?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
beter wachten op de honor 7 dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Zijn er nog aanraders rond de 280 euro met een bovengemiddeld goede camera? Het liefst 5" en met Google Play etc zo makkelijk mogelijk. Mijn vriendin is op zoek naar een nieuwe telefoon. De Meizu MX4 Pro komt nog het dichtste in de van wat ik tot nu heb gevonden maar een stuk goedkoper door er niet zo'n belachelijk hoge resolutie scherm erop te zetten mag best.
De witte lenovo vibe shot. Mooi toestel!
De Zte blade s6 heeft trouwens ook een prima camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 14:32
dutchgio schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:38:
[...]

Merimobiles is de 'catch'. Net zoals jij als Elephone, Doogie etc. Noemt niet aan beginnen. ;)
Wat is het probleem met merimobiles.com?
Heeft bij mij prima geleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Eleni schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:21:
[...]

Wat is het probleem met merimobiles.com?
Heeft bij mij prima geleverd!
Heb zelf inderdaad ook al een toestel bij Merimobiles gehaald, ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 22:30
Elephone lijkt ook wat serieuzer om te gaan met de vragen vanuit de community om die custom roms nou is goed mogelijk te maken ter vervanging van hun 'R O M' voor de P8000:7

Oa de source van de P8000 staat op Github en er lijken al wat developers bezig te zijn met roms, denk ook een beetje interne ontwikkeling vanuit hun :9 mja meer keuze is beter dan hun stock rom..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/V1Au4dBl.jpg
Ziet er wel weer wat fancier uit met die kleurtjes dan de vorige modellen, volgens Elpheones facebook is dit van hun nieuwe "Trunk" lijn, wat eigenlijk gewoon Elephone is natuurlijk :P Maar mogelijk wat betere prijs/kwaliteitsverhouding.. even afwachten.

[ Voor 3% gewijzigd door tokko1 op 24-07-2015 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 07:54

Tmr

Kasj schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 06:41:
[...]
Ik vind de camera van de s6 wel OK, maar ik zou hem zeker niet bovengemiddeld goed noemen. Vooral wat moeite met de focus als het licht een beetje minder wordt. Als de foto's scherp zijn zien ze er goed uit, maar het lukt niet altijd.

Verder een prima toestel trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:44
Camera is mij onbekend maar de rest van de specs zijn wel aardig..
Zopo Speed 7.
- 5" FullHD
- 3GB RAM
- Octacore
- < €200
http://m.gearbest.com/cell-phones/pp_212441.html

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:55
Quad schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:03:
[...]

Zopo Speed 7.
- 5" FullHD
- 3GB RAM
- Octacore
- < €200
Ziet er inderdaad erg mooi uit.
Ik zie alleen bij de specificaties staan dat hij 146mm lang is, met een 5 inch scherm denk ik dan dat de renders niet helemaal realistisch zijn ;) . Ben benieuwd naar de echte bezels :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:10
Smobbo schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:11:
[...]
Ziet er inderdaad erg mooi uit.
Ik zie alleen bij de specificaties staan dat hij 146mm lang is, met een 5 inch scherm denk ik dan dat de renders niet helemaal realistisch zijn ;) . Ben benieuwd naar de echte bezels :+
Als je naar de foto's kijkt op die pagina zie je al een behoorlijk verschil tussen de eerste foto en de rest van de foto's. Die eerste lijkt me 'de real deal' en de rest lijkt bijgewerkt, de bezels zijn daar een pak smaller. Dit lijkt wel de gewoonte tegenwoordig bij die Chinezen, daarom zal ik ook nooit een phone pre-orderen maar rustig de hands-on en reviews afwachten.

Blijft ook jammer dat alle fabrikanten lijken over te schakelen op de MediaTek MT6753 i.p.v. de MT6752. De prijzen van de toestellen blijven ongeveer gelijk maar de prestaties van die chip zijn toch een pak minder ;(.

[ Voor 13% gewijzigd door Largamelion op 24-07-2015 11:40 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:28
Largamelion schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:32:
[...]

Blijft ook jammer dat alle fabrikanten lijken over te schakelen op de MediaTek MT6753 i.p.v. de MT6752. De prijzen van de toestellen blijven ongeveer gelijk maar de prestaties van die chip zijn toch een pak minder ;(.
Is dat zo? Ik dacht die ie alleen wat lager geklokt is, maar daardoor prima zijn ding kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
pelt schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:07:
[...]

Is dat zo? Ik dacht die ie alleen wat lager geklokt is, maar daardoor prima zijn ding kan doen.
Hij is idd lager geklokt (tussen de 1.0GHz-1.3GHz maar sommige limited editions gaan tot 1.5GHz). Bij gewoon gebruik zal je hier waarschijnlijk weinig van merken maar voor mensen die gamen of zwaardere applicaties draaien zal dit een stap terug zijn. De soc werd in het begin vooral gepromoot voor de globale 4G ondersteuning maar de frequenties die hij ondersteunt kon de MT6752 ook aan dus ik snap het niet goed. Ik vermoed dat de MT6753 tegenwoordig gewoon beter/goedkoper verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
Kiswum schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:45:
[...]

Hoe kom je aan je specs?

Dit zijn de 4G frequenties voor de Lenovo P70
4G Network: LTE FDD 800MHz / 1800MHz / 2100MHz / 2600MHz
Werkt dus probleemloos op 4g via de nr 3 provider van Nederland: T-Mobile ;)

Bron:
http://shop.lenovo.com/ae...eries/p70/#tab-tech_specs
Thanks, aangepast :)

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Fotos op techradar laten niet een bijzonder positieve indruk achter. Details gaan verloren, zou het eerder typisch telefoon fotos noemen dan bovengemiddeld goed ;)
Kasj schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 06:41:
[...]

De witte lenovo vibe shot. Mooi toestel!
Die Lenovo vibe ziet er inderdaad erg goed uit. In deze zeer uitgebreide review is de reviewer niet helemaal tevreden over de fotokwaliteit maar geeft dan ook aan dat hij niet geheel tevreden is over de automatische instellingen. De hardware en mogelijkheid om zelf de boel te fijn tunen is er wel.

De ZTE Blade z6 word op cnet niet echt gewaardeerd alhoewel ik moet zeggen dat de fotos er beter uitzien dan de 6/10 me daar doet vermoeden.
Quad schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:03:
[...]

Zopo Speed 7.
- 5" FullHD
- 3GB RAM
- Octacore
- < €200
Camera op papier is weinig bijzonder en kan helaas nergens voorbeelden vinden. Ook een vrij lomp ogende telefoon wat bij mijn vriendin niet echt in goede aarde valt ;)

--

Die Lenovo Vibe Shot is wel interessant en omdat het Lenovo is in plaats een compleet onbekend merk voor haar gaat dat er ook wat makkelijker in ;)

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Wat is er mis met de Z1 compact (laatste batches)?
Prima formaat, NL garantie, rond de €280,- en 1 van de beste camera's in dat schermformaat.
Eventueel kun je ook voor een 2e handse z3 compact gaan, met dezelfde camera en iets groter scherm (maar dezelfde behuizing).

Hiervoor hoef je dus niet naar China te lonken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Kiswum op 24-07-2015 13:52 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Largamelion schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:26:
[...]
Hij is idd lager geklokt (tussen de 1.0GHz-1.3GHz maar sommige limited editions gaan tot 1.5GHz). Bij gewoon gebruik zal je hier waarschijnlijk weinig van merken maar voor mensen die gamen of zwaardere applicaties draaien zal dit een stap terug zijn. De soc werd in het begin vooral gepromoot voor de globale 4G ondersteuning maar de frequenties die hij ondersteunt kon de MT6752 ook aan dus ik snap het niet goed. Ik vermoed dat de MT6753 tegenwoordig gewoon beter/goedkoper verkrijgbaar is.
Ik zie eigenlijk geen enkele MT6752 met de juiste 4G banden, dus ik ben wel blij dat ze over stappen naar de MT6753. Dat hij iets minder krachtig is maakt mij eigenlijk niet echt uit, ik had in de tijd een MT6577 (Jiayu G2s en G3), die waren voor mij al ruim snel genoeg ;) .

Ik merk wel dat ik steeds meer aan het kijken ben naar in Europa beschikbare telefoons van een paar generaties terug (bijvoorbeeld de LG G2). De ontwikkeling gaat tegenwoordig gewoon niet meer zo snel, dus die 'oudjes' gaan nog prima mee en hebben tenminste een leuke custom rom community.
Achja, als ik uiteindelijk beslis zal er wel een week later net die ene toffe aangekondigd worden :+ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:55
Weer wat anders :D
http://www.gizchina.com/2...d-vertu-inspired-styling/
Een scherm aan de bovenkant 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Smobbo schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:14:
[...]
Ik zie eigenlijk geen enkele MT6752 met de juiste 4G banden, dus ik ben wel blij dat ze over stappen naar de MT6753. Dat hij iets minder krachtig is maakt mij eigenlijk niet echt uit, ik had in de tijd een MT6577 (Jiayu G2s en G3), die waren voor mij al ruim snel genoeg ;) .

Ik merk wel dat ik steeds meer aan het kijken ben naar in Europa beschikbare telefoons van een paar generaties terug (bijvoorbeeld de LG G2). De ontwikkeling gaat tegenwoordig gewoon niet meer zo snel, dus die 'oudjes' gaan nog prima mee en hebben tenminste een leuke custom rom community.
Achja, als ik uiteindelijk beslis zal er wel een week later net die ene toffe aangekondigd worden :+ ...
Ulephone BE Touch 2, Jiayu S3, Elephone P7000 om er een paar te noemen tonen aan dat het wel mogelijk is.

Ben zelf ook volop op zoek naar een nieuw toestel maar geraak er niet uit, vind niet 100% mijn ding. Op het punt gestaan de Jiayu S3 te bestellen maar toch besloten dat 5,5" te groot is voor mij na wat telefoons te gaan vasthouden in de winkel. Vorige week nog de Moto X 2014 in mijn handen gehad (5,2" met smalle bezels) en dat vond ik eigenlijk een prachtig toestel qua design/formaat/display. Die is nu te verkrijgen voor 299€ en een Nexus 5 heb je bijvoorbeeld ook al voor een goeie 200€.

Ik wacht nog even de nieuwe toestellen van Motorola af die binnenkort voorgesteld worden en de OnePlus 2 die volgende week wordt voorgesteld. Daarna komen ook weer de nieuwe Nexus toestellen maar ik weet niet of ik het nog zo lang trek, zit nu al ver over m'n limiet met m'n bijna 5 jaar oude Desire HD :) (dat ding is echt traaaaag bij momenten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Oneplus2 zal 5,5"/5,7" gaan worden de vorige Moto x was 5,2", zal dat nu hetzelfde blijven? De laatste Nexus had een 6" model.

Nee, je kunt beter focussen op een 5" telefoon als je nu al merkt dat 5,5" te groot is. 5,2" zou ook kunnen, maar daarin is de keuze volgens mij nog beperkter dan bij 5" (wat helaas al een low-end maat begint te worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Kiswum schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:34:
Oneplus2 zal 5,5"/5,7" gaan worden de vorige Moto x was 5,2", zal dat nu hetzelfde blijven? De laatste Nexus had een 6" model.

Nee, je kunt beter focussen op een 5" telefoon als je nu al merkt dat 5,5" te groot is. 5,2" zou ook kunnen, maar daarin is de keuze volgens mij nog beperkter dan bij 5" (wat helaas al een low-end maat begint te worden).
De OPT wordt sowieso kleiner dan de OPO, dat is al bevestigd door die ene foto waar hij onder de OPO ligt dus er is nog hoop ;). De Moto X 2015 ziet er op de gelekte foto's inderdaad wel groter uit en er wordt ook verwacht dat deze 5,5" zal zijn dus kans is groot dat die afvalt. Keuze in 5" of 5,2" is inderdaad vrij beperkt, maar voor mij echt het ideale formaat.

Ach, zolang m'n DHD het nog trekt kijk ik rustig rond (al wordt het soms wel moeilijk als hij voor de zoveelste keer amper reageert).

De Honor 7 lijkt me trouwens ook een heel mooi toestel (is slecht iets groter dan de Moto X) en heeft zowat alles wat ik zoek dus daar hoop ik dat de Europese versie niet te lang op zich laat wachten en dat de prijs wat meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
3meter schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:04:
Zeker leuk foontje voor die prijs. Zo te lezen ook een goede camera erin. Ik heb er maar eentje besteld voor $119,-

[...]
Ik heb ook interesse in deze phone voor mijn moeder... Heb je het toestel al binnen gekregen? Is het wat?

Ik twijfel heel erg tussen de Redmi 2 Pro 2Gb en deze Lenovo.
De Redmi vind mijn moeder nogal aan de dikke kant...

Ook zag ik de Elephone S2, ook een mooi toestel voor ongeveer de zelfde prijs... maar heeft helaas een ingebouwde (2100 mAh) batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 11:57
Nee, de Lenovo S60 is nog niet binnen, SingPost schiet niet erg op :-)
Vond hier nog een review van de Lenovo S60 http://laptopmedia.com/sm...ance-in-the-middle-class/ ben benieuwd.
edgarf28 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:53:
[...]

Ik heb ook interesse in deze phone voor mijn moeder... Heb je het toestel al binnen gekregen? Is het wat?

Ook zag ik de Elephone S2, ook een mooi toestel voor ongeveer de zelfde prijs... maar heeft helaas een ingebouwde (2100 mAh) batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edgarf28 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:53:
[...]

Neem de Xiaomi Redmi2 pro, want het is ten slotte voor je moeder en met dit toestel weet je zeker dat je kwaliteit in huis haalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 19:03:
[...]

Neem de Xiaomi Redmi2 pro, want het is ten slotte voor je moeder en met dit toestel weet je zeker dat je kwaliteit in huis haalt!
Yep idd, dat dacht ik ook!
Heb zo juist de RedMi 2 Pro besteld voor 140 euro (incl. tempered glass screen-protector & siliconen case & importkosten vrije verzending) op to2c.com, geen slechte deal lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 14:42

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Werkt bij dx de phone8off code niet meer voor de mlais m9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Voor degene die geïnteresseerd zijn in de One Plus Two (OPT), je kan nu een plekje in de rij reserveren om een invite te krijgen...
Als je op dit linkje ( https://oneplus.net/invites?kid=6GTM5 ) klikt dan schuif ik bij elke invite die aangemaakt wordt iets op, leuk voor mij. Je kan ook zelf naar https://oneplus.net/invites gaan, dan kom je er ook, maar heb ik er niets aan ;) .
Hoeveel er in eerste instantie beschikbaar komen is niet duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een wachtplek voor een invite voor de mogelijkheid een telefoon te kopen. Het wordt steeds mooier, dit is net als die aankondigingen van aankondigingen die je op de frontpage ziet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 18:57:
Een wachtplek voor een invite voor de mogelijkheid een telefoon te kopen. Het wordt steeds mooier, dit is net als die aankondigingen van aankondigingen die je op de frontpage ziet :D
Ja het is echt bizar eigenlijk. Dat doen ze toch weer goed bij die marketingmachine van OnePlus. Toch blijft het een interessante telefoon, maar dinsdag na de officiële aankondiging weten we meer :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Wow, wat SingPost nu heeft geflikt. De Vkworld 6735 werd op 20 juli verstuurd en zojuist (25 juli), heb ik hem binnen gekregen. Nieuw record voor mij :)
Ondertussen ben ik de telefoon aan het controleren en een spel als Mortal Kombat X werkt zelf beter dan op de Redmi 2 Pro. Geluk of niet? Ik zal de benchmarks op een later moment even draaien, dit zal niet zo uitgebreid/accuraat zijn als normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Kiswum schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:26:
Wow, wat SingPost nu heeft geflikt. De Vkworld 6735 werd op 20 juli verstuurd en zojuist (25 juli), heb ik hem binnen gekregen. Nieuw record voor mij :)
Ondertussen ben ik de telefoon aan het controleren en een spel als Mortal Kombat X werkt zelf beter dan op de Redmi 2 Pro. Geluk of niet? Ik zal de benchmarks op een later moment even draaien, dit zal niet zo uitgebreid/accuraat zijn als normaal.
Heee, dat is een leuke telefoon! Waar heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

maurits82 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 21:14:
[...]

Heee, dat is een leuke telefoon! Waar heb je hem besteld?
Ik heb hem op diverse adressen besteld, maar alleen Geekbuying heeft hem tot nu toe aan me kunnen leveren. Volgens de site www.vkworld.cc of vkworld.es, zouden ze op diverse locaties te koop moeten zijn. Als optie heb ik Everbuying als verkooppunt doorgekregen van een vkworld medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 21:08
Leagoo lead 3s heeft een touch probleem.
Onderaan het scherm is er 1 regel die het niet doet. Waardoor de touch niet goed werkt. Ik heb de ontwikkelaars instellingen al aangepast zodat je ziet dat het mis gaat.
Is dit softwarematig nog te redden, of moet het scherm vervangen worden?

Ronald van Doorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieBegging
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-03-2019
Heb sinds kort de Sharp Aquos Crystal gekocht. Echt verliefd op dat ding, geen 4G ondersteuning of high end toestel maar wel het mooiste wat ik na de Motorola Rzr 3Vi in mijn handen hebt gehad.

Mooi scherm zonder fysieke knoppen of luidspreker aan de bovenzijde. Heb wel een Japans bericht gehad dat er een update is maar ben bang dat er straks een simlock op komt aangezien dit eigenlijk een toestel is van de Japanse provider Softbank die oorspronkelijk geen unlocked toestel verkoopt.
Iemand hier ervaring mee wat er kan gebeuren met updates en simlocks voor een toestel waar rooting ook niet voor bestaat? Ben zo bang dat ik een onbruikbaar toestel heb na de update aangezien ook geen manier lijkt te zijn om hem zelf simlock vrij te maken.

[Sharp Aquos Crystal] Ervaringen & Discussie

http://forum.xda-develope...p?p=62040470&postcount=23

[ Voor 12% gewijzigd door DieBegging op 26-07-2015 04:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste, even vraagje tussendoor want vind niet meteen meer info tussen deze 78000 posts

Zitten hier genieen die een usb kopje kunnen vervangen van een elephone p5000?

(Ik heb 2 weken geleden een elephone p5000 besteld op gearbest,
heel leuk telefoontje alleen laad ie niet meer op, als ik het kabeltje instak ging ie 1 2 seconden dan viel ie weer uit zette ik m wat schuiner dan bleef ie langer laden dus denk dat er wat slecht contact was binnen in. in een ultieme handige poging van mezelf is het kopje vanbinnen geplooid dus de usb hub past niet meer, is er iemand of weet er iemand in de buurt van limburg be die dit kan herstellen, winkels hier zijn vies van chinese phones blijkbaar.alvast veel succes voor mezelf)

ik zit amper op internet, lees hier enkel voor informatie contact informatie verwijderd

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 27-07-2015 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

DieBegging schreef op zondag 26 juli 2015 @ 04:51:
Heb sinds kort de Sharp Aquos Crystal gekocht. Echt verliefd op dat ding, geen 4G ondersteuning of high end toestel maar wel het mooiste wat ik na de Motorola Rzr 3Vi in mijn handen hebt gehad.

Mooi scherm zonder fysieke knoppen of luidspreker aan de bovenzijde. Heb wel een Japans bericht gehad dat er een update is maar ben bang dat er straks een simlock op komt aangezien dit eigenlijk een toestel is van de Japanse provider Softbank die oorspronkelijk geen unlocked toestel verkoopt.
Iemand hier ervaring mee wat er kan gebeuren met updates en simlocks voor een toestel waar rooting ook niet voor bestaat? Ben zo bang dat ik een onbruikbaar toestel heb na de update aangezien ook geen manier lijkt te zijn om hem zelf simlock vrij te maken.

Ik heb dat toestel graag zelf willen bestellen, maar door de verouderde processor heb ik de stap nooit durven wagen (hij is zelfs waterdicht volgens Sharp). De 2e versie kwam volgens mij in december uit en deze is wat meer up-to-date, maar dan ook met een groter scherm.

Je zou eens informatie kunnen opvragen bij de webshop waar je hem vandaan hebt. Wat mij betreft is Kyoex een expert op het gebied van Japanse telefoons. Je zou via deze persoon kunnen vragen wat de mogelijkheden zijn:
FB: https://www.facebook.com/KyotoExports
Webpagina: www.kyoex.com

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieBegging
Hey Kiswum,

Bedankt voor je info. Volgens mij is deze niet waterdicht aan de achterzijde te zien. Er zit een gaatje in de achterklep en verder geen rubbers. Ook zit er een vocht sticker in en zou het zo de sim/sdslot kunnen inlopen. Ook is de jackplug open. Dat hij langzaam is maakt mij niet uit, nu kan ik candycrush spelen zonder dat mijn telefoon weg brand en mijn accu leeg loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-09 09:24
DieBegging schreef op zondag 26 juli 2015 @ 04:51:

waar heb je deze telefoon gekocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

DieBegging schreef op zondag 26 juli 2015 @ 14:56:
Hey Kiswum,

Bedankt voor je info. Volgens mij is deze niet waterdicht aan de achterzijde te zien. Er zit een gaatje in de achterklep en verder geen rubbers. Ook zit er een vocht sticker in en zou het zo de sim/sdslot kunnen inlopen. Ook is de jackplug open. Dat hij langzaam is maakt mij niet uit, nu kan ik candycrush spelen zonder dat mijn telefoon weg brand en mijn accu leeg loopt :)
Ah ik zie het al, ik ben in de war met de opvolger:
http://www.gsmarena.com/sharp_aquos_crystal_2-7251.php

Die zou spatwaterdicht zijn. Verder zijn de "gewone" modellen vaak voorzien van een goede IP waarde.
Foutje van mij dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-10 17:40

Tammesp

Next is now

Heb een vraag over mijn Elephone G5, hoe krijg ik die geroot? Pingpong Root werkt niet met deze android versie en Vroot krijg ik niet op mijn PC geinstalleerd. Zijn er nog andere opties?

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Tammesp schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:49:
Heb een vraag over mijn Elephone G5, hoe krijg ik die geroot? Pingpong Root werkt niet met deze android versie en Vroot krijg ik niet op mijn PC geinstalleerd. Zijn er nog andere opties?
Hoi ;)
Er zijn wat root methodes die altijd werkte dacht ik via de pc en de telefoon daarop aansluiten, misschien kan je daar op zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieBegging
Ja geen probleem, aan de voorzijde is hij iedergeval wel water dicht :)

Ik had hem gekocht op http://www.lt-comm.com/product.php?id=175.
Heb verder niet rond gekeken want die stond op XDA forum en was bang als ik verder zou zoeken ik straks tegen een scammer website loop of een gelockte versie binnen krijg. De prijs leek mij verder goed dus veel verschil zal er niet zijn dacht ik.

Die post op XDA van die link is van mij dus dan zie je de kosten en hoe snel ik hem binnen had.

[ Voor 11% gewijzigd door DieBegging op 26-07-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ik heb nog nooit van die site gehoord, maar gelukkig is hij netjes binnen gekomen.
Hij is ook vanuit Italië te koop, ik heb alleen de site + prijs niet meer bij de hand. Het was overigens wel een bekende site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieBegging
Dat geloof ik best, als je de site bekijkt zie je ook dat het een een klein telefoon winkeltje is een winkelstraat die een website heeft om meer mensen te bereiken en geen mega seller. Aangezien hij de concurrentie ook aan moet gaan ging ik ervan uit de prijzen wel okay zijn en als het 10 euro meer is gun ik hem dat zeker.

De communicatie liep flot en na te onderzocht te hebben of ze te vertrouwen zijn door speuren op internet en de mensen die reacties op hun facebook pagina te inspecteren kon ik geen argwaan vinden.

Mijn ervaring is dat als je normale post neemt zoals Fedex ipv van Fedex express het zo goed als even snel is zolang het niet druk is en je past met dagen als kerst voor express moet gaan.

Zou normaal gesproken niet zo snel een telefoon of hardware zo verkopen ivm met garantie maar wou deze telefoon zo graag. Ik vindt weinig telefoon mooi, de S6 edge heeft wel wat maar de prijs is veel te hoog. Vroeger waren high end telefoons betaalbaar maar ze worden nu elk jaar 100 euro duurder lijkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DieBegging schreef op maandag 27 juli 2015 @ 00:56:
Zou normaal gesproken niet zo snel een telefoon of hardware zo verkopen ivm met garantie maar wou deze telefoon zo graag. Ik vindt weinig telefoon mooi, de S6 edge heeft wel wat maar de prijs is veel te hoog. Vroeger waren high end telefoons betaalbaar maar ze worden nu elk jaar 100 euro duurder lijkt wel.
Daarentegen worden telefoons met prima specificaties nog steeds iedere keer goedkoper. Je hoeft echt geen 600 euro meer uit te geven om een heel leuk apparaat in handen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-09 09:24
ik heb hem gevonden op bestbuy voor 140 dollar, weet alleen nog niet of ze naar nederland shippen

http://www.bestbuy.com/si...19262037407&skuId=7278039

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieBegging
Vlizzjeffrey schreef op maandag 27 juli 2015 @ 02:27:
ik heb hem gevonden op bestbuy voor 140 dollar, weet alleen nog niet of ze naar nederland shippen

http://www.bestbuy.com/si...19262037407&skuId=7278039
Dat is het US model 306sh en die werkt hier niet. Er staat bij dat hij niet met een contract wordt verkocht maar hij is wel gelocked. Je kan er dan alleen een prepaid kaart van Sprint of één van hun virtuele providers gebruiken.

Het Japanse model van softbank is 305sh en dan moet je er rekening mee houden dat 4G niet werkt en als taal enkel Japans en Engels gekozen kan worden.

De Sharp Aquos wordt gek genoeg maar bij twee punten verkocht en dat is Softbank in Japan en Sprint in Amerika.

[ Voor 7% gewijzigd door DieBegging op 27-07-2015 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Mijn audio op mijn iocean m6752 is vaak out of sync. Vooral met een koptelefoon op is het erg merkbaar. Kan ik ergens een audio-delay instellen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 17:26
Kiswum schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:26:
Ben erg benieuwd naar kwaliteit scherm, en accuduur. Er zit volgens de specs 3000 mah in. Dus anderhalf / twee dagen zou haalbaar moeten zijn. Dus kijk erg uit naar je eerste indruk/korte review.

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

djcasl schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:45:
[...]

Ben erg benieuwd naar kwaliteit scherm, en accuduur. Er zit volgens de specs 3000 mah in. Dus anderhalf / twee dagen zou haalbaar moeten zijn. Dus kijk erg uit naar je eerste indruk/korte review.
Helaas moet ik je teleurstellen, ik kan de telefoon niet al te lang bewonderen. Hij gaat direct door naar Tweakers voor een review. Daar zal hij wel aan de tand worden gevoelt.

1e indruk? De bouwkwaliteit is in orde en het zou zo een Redmi 2 variant kunnen zijn, maar dan met een groter scherm. De 1GHz processor lijkt op papier wenig te zijn, maar volgens mij zitten de scores in de buurt van een Snapdragon 410. Het scherm was volgens mij wel goed. Het OS is erg clean en komt volgens mij in de buurt van Stock Android.

Kortom, het was een prettige kennismaking met Vkworld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Review van de Doogee Valencia 2 Y100 Pro staat ook online op GizChina. Vond dit op papier een mooi toestel en leek me wel iets leuk voor m'n vriendin maar na het lezen van de review komt ook Doogee op mijn zwarte lijst. Fabrikanten die liegen over batterijcapaciteit daar vertrouw ik mijn geld niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-10 15:00
Kiswum schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:08:
[...]

Helaas moet ik je teleurstellen, ik kan de telefoon niet al te lang bewonderen. Hij gaat direct door naar Tweakers voor een review. Daar zal hij wel aan de tand worden gevoelt.

1e indruk? De bouwkwaliteit is in orde en het zou zo een Redmi 2 variant kunnen zijn, maar dan met een groter scherm. De 1GHz processor lijkt op papier wenig te zijn, maar volgens mij zitten de scores in de buurt van een Snapdragon 410. Het scherm was volgens mij wel goed. Het OS is erg clean en komt volgens mij in de buurt van Stock Android.

Kortom, het was een prettige kennismaking met Vkworld.
Durf het bijna niet te vragen, maar heb je toevallig kort foto's geschoten?
Hoe was de kwaliteit van deze foto's (Sony-lens)?

Prijs is erg scherp voor de specs, ik kijk uit naar de Tweakers-review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

ezra070 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:46:
[...]

Durf het bijna niet te vragen, maar heb je toevallig kort foto's geschoten?
Hoe was de kwaliteit van deze foto's (Sony-lens)?

Prijs is erg scherp voor de specs, ik kijk uit naar de Tweakers-review :)
Vragen mag altijd :)
Ik heb geen foto's gemaakt, ik wilde er niet teveel tijd aan besteden dit weekend. Ik heb alleen wat benchmarks gedraaid en de specs bekeken. GPS werkte binnenshuis zo snel nog niet, maar ik ga er vanuit dat dit buiten wel gewoon zal werken.

Ik heb me verder vooral bezig gehouden met het reviewen van de Letv Le1 (x600). Conclusie, een mooie telefoon die qua prestaties rond het niveau van de Sony Z3 zit. De originele software is redelijk goed en een beter debuut had Letv niet kunnen maken met deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-10 15:00
Kiswum, je maakt mij enthousiast met aankomend leesvoer...thanks! :D

Ben overigens verbaasd over wat LeTV levert, het lijkt erop dat het een "aankomende" Xiaomi/Meizu/ZTE kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ik dacht dat ik alles thuis had liggen, maar ik heb nog wat benchmarks van de vkworld op mijn werklaptop.
De 1GHz processor scored (uiteraard) niet heel erg hoog :)

Afbeeldingslocatie: http://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Vkworld_6735/Screenshot_2015-07-26-03-01-091.png Afbeeldingslocatie: http://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Vkworld_6735/Screenshot_2015-07-26-03-04-511.png
Afbeeldingslocatie: http://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Vkworld_6735/Screenshot_2015-07-26-03-26-301.png Afbeeldingslocatie: http://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Vkworld_6735/Screenshot_2015-07-26-04-26-331.png
Afbeeldingslocatie: http://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Vkworld_6735/Screenshot_2015-07-26-17-25-56.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Kwakkel schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 16:25:
De Lenovo Vibe Z2 Pro komt tegenwoordig onder de 300 euro. Deze blijkt eveneens 4G op 800MHz te hebben. Met dual sim/dual standby.

Hij is echter al een tijdje uit (wordt nog geleverd met 4.4.2).

Is dat nog wat? Of beter wachten op de opvolger (die dan weliswaar weer rond de 500 à 600 euro zal zitten helaas)?
Niemand hier een mening over? Of heb ik iets over het hoofd gezien tijdens mijn vakantie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrabpPeople
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:04
Kiswum schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:57:
[...]
Ik heb me verder vooral bezig gehouden met het reviewen van de Letv Le1 (x600). Conclusie, een mooie telefoon die qua prestaties rond het niveau van de Sony Z3 zit. De originele software is redelijk goed en een beter debuut had Letv niet kunnen maken met deze telefoon.
Lijkt me ook een erg mooie telefoon. Jammer dat hij niet alle 4G-banden ondersteund in Nederland.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
CrabpPeople schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:31:
[...]

Lijkt me ook een erg mooie telefoon. Jammer dat hij niet alle 4G-banden ondersteund in Nederland.... :/
Prima toestel. Geen topsegment, maar zeker niet slecht. Alhoewel een prijs van rond de 200 euro interessanter zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Momus schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:32:
[...]

Prima toestel. Geen topsegment, maar zeker niet slecht. Alhoewel een prijs van rond de 200 euro interessanter zou zijn.
Ik heb er nog eens goed over nagedacht en ik denk niet dat dit toestel slechter/minder zou presteren, dan een OnePlus one. Ik verwacht dat hij zelfs sneller zal zijn. Een prijs van 275 euro zou dus ook prima zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ik was in de war met de Vibe Shot. Die Vibe Z2 pro heeft inderdaad topsegement specs, alleen is dat ding veel te groot :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxh22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-10 15:34
.

[ Voor 99% gewijzigd door maxh22 op 27-07-2015 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Laatst online: 29-05 16:00
Momus schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:20:
Ik was in de war met de Vibe Shot. Die Vibe Z2 pro heeft inderdaad topsegement specs, alleen is dat ding veel te groot :(
En toch kopen mensen het, (wat ik totaal niet snap) ik snap niet wat iedereen vind aan zo'n groot k*t ding, het is totaal niet meer handig om een smsje of mailtje op te typen, laat staan alles met 1 hand te bedienen.

komt er nog bij dat je dan met een bakplaat rondloopt die net niet dient als Tablet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier helaas wel relevant: Stagefright-lek in Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
O.

De iocean M6752 heeft blijkbaar geen Gorilla Glass (hier waren ze zelf ook al enigszins onduidelijk over), maar na 3 telefoons te hebben gehad met GG en nooit krassen, heeft mijn iocean na 1 week al een klein krasje op het scherm.

Toch maar de screenprotector er op doen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe Xiaomi mi5. Hopelijk met edge to edge screen. Dan kan mijn mi Note de deur uit. Mocht het nog een bezel hebben dan laat ik het voor wat het is. De volgende smartphone die ik koop zal edge to edge moeten zijn.
Afbeeldingslocatie: http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/199266-image/Xiaomi-Mi-5-allegedly-pictured-in-the-wild.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/199267-image/Xiaomi-Mi-5-allegedly-pictured-in-the-wild.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:15:
De nieuwe Xiaomi mi5. Hopelijk met edge to edge screen. Dan kan mijn mi Note de deur uit. Mocht het nog een bezel hebben dan laat ik het voor wat het is. De volgende smartphone die ik koop zal edge to edge moeten zijn.
Is het zo'n bijzondere gimmick? Van mensen die zo'n telefoon gehad hebben lees ik juist dat het vrij vervelend kan zijn omdat je dan al snel onbedoeld met je vingers aan het scherm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
pelt schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:51:
O.

De iocean M6752 heeft blijkbaar geen Gorilla Glass (hier waren ze zelf ook al enigszins onduidelijk over), maar na 3 telefoons te hebben gehad met GG en nooit krassen, heeft mijn iocean na 1 week al een klein krasje op het scherm.

Toch maar de screenprotector er op doen dan...
Al mijn telefoons met vermeend Gorilla Glass hadden krassen. Marketingterm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:28:
[...]

Is het zo'n bijzondere gimmick? Van mensen die zo'n telefoon gehad hebben lees ik juist dat het vrij vervelend kan zijn omdat je dan al snel onbedoeld met je vingers aan het scherm zit.
De enige edge to edge telefoon ter wereld is volgens mij de Samsung S6 Edge.
De Letv series beweren ook edge to edge te zijn, maar is het in feite niet.

Bij de S6 Edge ondervond ik geen problemen.

p.s. de Mi5 foto gaat sowieso al sinds begin dit jaar de wereld over.
Bron: 5 februari:
http://www.fredzone.org/photos-volees-xiaomi-mi5-554

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:34:
[...]

De enige edge to edge telefoon ter wereld is volgens mij de Samsung S6 Edge.
De Letv series beweren ook edge to edge te zijn, maar is het in feite niet.

Bij de S6 Edge ondervond ik geen problemen.

p.s. de Mi5 foto gaat sowieso al sinds begin dit jaar de wereld over.
Bron: 5 februari:
http://www.fredzone.org/photos-volees-xiaomi-mi5-554
De Nubia Z9 heeft ook edge to edge. Foto's komen van phonearena vandaan, dat zeer recent gepost was. Zal vast om een prototype gaan, maar Xiaomi kennende zal het er niet ver van afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:36:
[...]
De Nubia Z9 heeft ook edge to edge. Foto's komen van phonearena vandaan, dat zeer recent gepost was. Zal vast om een prototype gaan, maar Xiaomi kennende zal het er niet ver van afwijken.
Je hebt gelijk, hier is een review van de Z9: http://www.androidauthority.com/nubia-z9-review-622177/

Het vreemde is, da de Z9 mini en Z9 max dat weer niet hebben :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Wauw wat ziet de Z9 mini leuk uit. Ongeveer hetzelfde specs als de nieuwe Moto G geruchten. Maar weet iemand hoe lang ZTE zijn telefoons ondersteund? Ik wil graag Android M in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

jerkitout schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:29:
Wauw wat ziet de Z9 mini leuk uit. Ongeveer hetzelfde specs als de nieuwe Moto G geruchten. Maar weet iemand hoe lang ZTE zijn telefoons ondersteund? Ik wil graag Android M in de toekomst.
De software van ZTE blijkt niet goed uit de reviews te komen. De z7 is volgens mij vrij populair op XDA, dus de rom's kun je altijd wel kunnen ontvangen. Via ZTE en na de garantieperiode zeer waarschijnlijk ook via XDA.
http://forum.xda-developers.com/zte-z7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:34
Kiswum schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:42:
[...]

Je hebt gelijk, hier is een review van de Z9: http://www.androidauthority.com/nubia-z9-review-622177/

Het vreemde is, da de Z9 mini en Z9 max dat weer niet hebben :s
Zo raar is dat niet.
De Z9 is top notch, high end, hoe je het wil noemen.
De Mini en Max bieden voor een lage prijs een goed toestel met goede specificaties.
Als die ook edge to edge zouden zijn zou de prijs flink hoger liggen en het toestel niet meer interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 22:24
nvt

[ Voor 98% gewijzigd door diquan2001 op 28-07-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
diquan2001 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:56:
Helemaal gemist ..

Maar de One Plus2 is gelanceerd ..
Mooi toestelletje als ik het zo zie ..

https://oneplus.net/nl/2
Vele anderen echter niet, daarom heeft ie een eigen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 22:24
Oeps !! foutje bedankt 8)7
Momus schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:57:
[...]

Vele anderen echter niet, daarom heeft ie een eigen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Toch wel een goede optie, ondanks dat de prijs wat hoger ligt;
SD810 2.0(?), 3/4gb RAM, dual sim 4G met band 20(!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Tja. Die OnePlus2. Voor China prijzen natuurlijk wel erg prijzig.

Aan de andere kant is het wel precies wat ik zoek.

5.5", dual sim, prima accu en niet onbelangrijk voldoende support met (OTA) updates. Iets wat ik erg mis met de goedkopere China phones.

Aan de andere kant mag je voor die 400 euro wel misschien net iets extra's verwachten. Bijv. waterdicht en fast charging.

[ Voor 19% gewijzigd door pelt op 28-07-2015 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Ik zag weer eens een nieuws item over de bluboo xtouch (voormalig x500) langs komen op gizchina en dat blijft toch een vertrekt interessant toestel en één van de weinige 5" toestellen!
Hopelijk komt die binnenkort uit!
Heeft iemand al ervaring met bluboo? Volgens mij hebben ze als enig bekend toestel de x550, wellicht heeft iemand die en kan die iets zeggen over bouwkwaliteit en de kwaliteit van de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderjohan
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 22:06
De nieuwe Moto G (gen 3) 2015 is binnenkort te koop. Zelf de eerste gehad en dat was toch een hele leuke goedkope telefoon. Nu nog uitvinden waar de dual sim versie te koop zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 22:30
sanderjohan schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:47:
De nieuwe Moto G (gen 3) 2015 is binnenkort te koop. Zelf de eerste gehad en dat was toch een hele leuke goedkope telefoon. Nu nog uitvinden waar de dual sim versie te koop zal zijn.
Het gaat hier natuurlijk helemaal over andere telefoons dan op de westerse markt gerichte en direct hier verkochte telefoons :P

Moto G is al helemaal niet relevant, en de Oneplus two nog een beetje. Natuurlijk wordt alles in china gemaakt maar alles wat op westerse markt gericht is en verkocht wordt is meteen een slag twee duurder 8)7

We zijn hier op zoek naar de pareltjes van de Chinese markt die prima (voor een budget prijs :+ ) functioneren op de westerse markt 8)

Zoals vroegah de Jiayu G3's, de Xiaomi's en de wat minder bekende merken als Doogee, Umi, Zopo, Ulefoon, ThL, Elephone en iOcean. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Momus schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:20:
Da's wel waar. Was de grootte even uit het oog verloren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:07

RobertowNL

For your gear!

Smobbo schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 18:15:
Ik zag weer eens een nieuws item over de bluboo xtouch (voormalig x500) langs komen op gizchina en dat blijft toch een vertrekt interessant toestel en één van de weinige 5" toestellen!
Heeft iemand al ervaring met bluboo? Volgens mij hebben ze als enig bekend toestel de x550, wellicht heeft iemand die en kan die iets zeggen over bouwkwaliteit en de kwaliteit van de software?
Heb de X6 gehad, prima toestel, maar goed dat was gewoon een OEM dus of dat representatief is is de vraag ;)

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatje
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-09 13:53
Smobbo schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 18:15:
Ik gebruik de x550 nu een aantal dagen en ik moet zeggen dat ik toch wel positief verrast ben (voor €135 :o ). De bouwkwaliteit is dik in orde. Toestel ligt super in de hand, mede door het gewicht (grote accu). Beter dan mijn Galaxy note 1. Verder een mooie heldere scherm. Accuduur is super, ik haal makkelijk 11 uur screentime met frequent gebruik 4g, wifi, mail, etc).

Zo en dan nu de minpuntjes >:)
- Android 5.1 32bit
- geen compass
- 2de sim slot alleen 2g
- camera matig
- speaker matig
- GPS matig
- soft touch knoppen niet verlicht

Alhoewel er gezegt wordt dat de GPS en camera met de nieuwe update verbeterd is (zelf nog getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Hoe zit het eigenlijk met Italiaanse merken zoals de StonexOne voor €299?
5,5" QHD scherm
Helio X Octacore van 2GHz
3GB werkgeheugen
64GB opslag
Externe SD

Met zulke specs en Europese garantie zou je toch niet voor een 5,5" scherm buiten de grenzen kijken? ;)
http://www.stonexone.com/

Nu te bestellen voor de Italianen. Vanaf 20 september ook voor mensen buiten Italië te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
fatje schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:29:
[...]

Ik gebruik de x550 nu een aantal dagen en ik moet zeggen dat ik toch wel positief verrast ben (voor €135 :o ). De bouwkwaliteit is dik in orde. Toestel ligt super in de hand, mede door het gewicht (grote accu). Beter dan mijn Galaxy note 1. Verder een mooie heldere scherm. Accuduur is super, ik haal makkelijk 11 uur screentime met frequent gebruik 4g, wifi, mail, etc).

Zo en dan nu de minpuntjes >:)
- Android 5.1 32bit
- geen compass
- 2de sim slot alleen 2g
- camera matig
- speaker matig
- GPS matig
- soft touch knoppen niet verlicht

Alhoewel er gezegt wordt dat de GPS en camera met de nieuwe update verbeterd is (zelf nog getest).
Bedankt voor je reactie! Goed om te horen dat de bouwkwaliteit goed is :D !
Ik zal bij de Xtouch eens even in de gaten houden of er een kompas op zit (raar dat dit nog altijd niet standaard is...). De camera is volgens mij weer een ander model dus die zal redelijk opzich staan.
GPS matig is vrees ik iets wat ik zal moeten accepteren als ik naar een chinaphone ga, het is tegenwoordig niet slecht meer, maar meer dan matig is het vaak ook niet ;) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Smobbo schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:32:
[...]

Bedankt voor je reactie! Goed om te horen dat de bouwkwaliteit goed is :D !
Ik zal bij de Xtouch eens even in de gaten houden of er een kompas op zit (raar dat dit nog altijd niet standaard is...). De camera is volgens mij weer een ander model dus die zal redelijk opzich staan.
GPS matig is vrees ik iets wat ik zal moeten accepteren als ik naar een chinaphone ga, het is tegenwoordig niet slecht meer, maar meer dan matig is het vaak ook niet ;) ...
Dat laatste is onzin. Er zijn tegenwoordig nog maar weinig problemen met GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
nieuws: Meizu onthult 5"-smartphone M2

Heerlijk, als het waar is dat het 88 euro zal kosten. Denk dat dit een leuke backup telefoon is, of zelf als daily-driver gezien het ongeveer hetzelfde specs heeft als de oude Moto-G, waarmee ik helemaal geen last had van de lagere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
Net de Kingzone N5 besteld op Everbuying voor mijn moeder en zie nu die Meizu M2 voorbij komen... Balen! Heb eigenlijk toch meer vertrouwen in Meizu dan in Kingzone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Momus schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:34:
[...]

Dat laatste is onzin. Er zijn tegenwoordig nog maar weinig problemen met GPS.
Als jij me een turn-by-turn navigatie vergelijking kan laten zien tussen een mainstream topper (samsung galaxy s6, iphone 6, etc) en een chinese telefoon van een euro'tje of 200 waarbij de chinese telefoon beter is dan neem ik mijn woorden terug. Tot die tijd blijf ik bij mijn uitspraak.

Erg voorspelbaar dat jij hier weer net iets te fel op reageert.
Ik hoop dat de meeste mensen die meelezen ondertussen ook wel weten dat jij voornamelijk bezig bent met mensen affikken die het niet met je eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Smobbo schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:18:
[...]

Als jij me een turn-by-turn navigatie vergelijking kan laten zien tussen een mainstream topper (samsung galaxy s6, iphone 6, etc) en een chinese telefoon van een euro'tje of 200 waarbij de chinese telefoon beter is dan neem ik mijn woorden terug. Tot die tijd blijf ik bij mijn uitspraak.

Ik hoop dat de meeste mensen die meelezen ondertussen ook wel weten dat jij voornamelijk bezig bent met mensen affikken die het niet met je eens zijn.
Als dit al fel voor je is, neem ik niet aan dat je met een vrouw samenwoont. En affikken doen ik al helemaal niet. Ik geef je gewoon wat extra info, die je klaarblijkelijk miste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
[...]

Ahah, ik heb het ook wel eens aan de stok met Momus ;)

Over GPS, die is sterk verbeterd sinds de nieuwe chips en is gewoon goed te noemen tegenwoordig, heb geen vergelijking met een s6, maar als ik je zeg dat de Elephone P7000 binnen 5 seconde een fix heeft met een nauwkeurigheid van 4 meter, dan lijkt het mij dat het niet veel beter kan, dus ben ik het absoluut met Momus eens (deze keer ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:57
[...]
Als jij me een turn-by-turn navigatie vergelijking kan laten zien tussen een mainstream topper (samsung galaxy s6, iphone 6, etc) en een chinese telefoon van een euro'tje of 200 waarbij de chinese telefoon beter is dan neem ik mijn woorden terug.
Ik kom van een nexus 5 en heb nu een jiayu S3 (MTK6752) en ik merk geen enkel verschil met navigeren.
Dat verschil zit alleen in jouw hoofd. Hoe kom je daar aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
Het probleem stemt van het generaliseren van de mediatek SoCs. Er zijn zoveel iteraties, en dan nog ook de afhankelijkheid van hoe goed de antenna is per telefoon, dat als je over de GPS praat, specifier dan welke SoC je over praat.

Ik ben er mee eens dat Mediatek op GPS gebied zich sterk heeft verbeterd, maar ik heb er ook geen kwantitatief bewijs voor. Op zich zou het bijhouden van een spreadsheet met SoC/telefone een GPS ervaring niet een slecht plan zijn, en als het laat zien dat allen SoCs na een datum goed zijn, dan hoeven wij het niet meer te bijhouden.

Maar goed, het is ook weer werk waar niemand op zit te wachten. Als niemand klachten over de GPS nu heeft, waarom zoeken naar problemen 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door jerkitout op 29-07-2015 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Momus schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:24:
[...]

Als dit al fel voor je is, neem ik niet aan dat je met een vrouw samenwoont. En affikken doen ik al helemaal niet. Ik geef je gewoon wat extra info, die je klaarblijkelijk miste.
Deze reactie typeert je behoorlijk en zegt beduidend meer over jou dan over mij...
Om je vorige reactie nou te omschrijven als 'extra informatie geven' 8)7
krissie100 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:27:
[...]

Ahah, ik heb het ook wel eens aan de stok met Momus ;)

Over GPS, die is sterk verbeterd sinds de nieuwe chips en is gewoon goed te noemen tegenwoordig, heb geen vergelijking met een s6, maar als ik je zeg dat de Elephone P7000 binnen 5 seconde een fix heeft met een nauwkeurigheid van 4 meter, dan lijkt het mij dat het niet veel beter kan, dus ben ik het absoluut met Momus eens (deze keer ;) )
Ik zie inderdaad in de reviews en filmpjes dat er wel een fix met een afstand van een meter of 5 mogelijk is, ik zie alleen ook vaak dat als er een keer een turn-by-turn navigatie geprobeerd wordt dat er vaak nog een straatje overgeslagen wordt, wat toch lullig is als je net op een druk punt bent in een onbekende stad ;) .
ASW1 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:41:
[...]

Ik kom van een nexus 5 en heb nu een jiayu S3 (MTK6752) en ik merk geen enkel verschil met navigeren.
Dat verschil zit alleen in jouw hoofd. Hoe kom je daar aan dan?
Dat klinkt goed! Het verschil tussen een Moto X (2013) en een MTK6577 of MTK6592 was nog erg groot. Het eerder genoemde parallelle straatje zeg maar ;).
Maar, goed om te horen dat hij bij jou goed functioneert, als ik het Jiayu S3 topic er op nasla blijkt dat geen zekerheidje (zelfs bij een toppertje als de S3).
Om nou te zeggen dat het verschil in mijn hoofd zit lijkt me wat kort door de bocht. Ook bij veel van de huidige generatie MTK's zie je dat in de reviews de GPS toch vaak nog net niet is (zelfs de MTK fans van GizChina geven dit aan, met name Christian schenkt hier vaak veel aandacht aan incl. fietsroute tracking als voorbeeld).
jerkitout schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:18:
Het probleem stemt van het generaliseren van de mediatek SoCs. Er zijn zoveel iteraties, en dan nog ook de afhankelijkheid van hoe goed de antenna is per telefoon, dat als je over de GPS praat, specifier dan welke SoC je over praat.

Ik ben er mee eens dat Mediatek op GPS gebied zich sterk heeft verbeterd, maar ik heb er ook geen kwalitatief bewijs voor. Op zich zou het bijhouden van een spreadsheet met SoC/telefone een GPS ervaring niet een slecht plan zijn, en als het laat zien dat allen SoCs na een datum goed zijn, dan hoeven wij het niet meer te bijhouden.

Maar goed, het is ook weer werk waar niemand op zit te wachten. Als niemand klachten over de GPS nu heeft, waarom zoeken naar problemen 8)7
Generalisatie is in dit geval niet perse onterecht. De huidige generatie is de eerste waarvan wat meer positieve geluiden opgaan. Het is echter nog vaak niet top (vandaar mijn originele opmerking dat het op het niveau 'matig' terecht komt).

Ik ben het echter helemaal met je eens dat het een samenspel is tussen SOC, Antenne, Bouwkwaliteit (aansluitingen) en Software. Als echter 1 van die onderdelen slecht is dan wordt het geheel nooit top (de zwakste schakel bepaald hierin toch het basisniveau).

Zo, dat waren een hoop reacties achter elkaar. Die GPS blijft toch een heikel puntje :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Wow, de vandaag aangekondigde ZTE V3 ziet er in combinatie met de prijs ook interessant uit. Beetje HTC achtig ontwerp. Alleen als ik naar de afmetingen kijk is het toch niet persé heel klein voor 5,5'?

Afbeeldingslocatie: http://i2.wp.com/www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/s_83943106ab87434d9638df94d6f7e106.jpg?resize=600%2C377

http://www.gizchina.com/2...phones-launched-from-160/

ZTE kennende zit er vast een prima GPS in! (Ooooh snap!) >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Kasj op 29-07-2015 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
De oneplus 2 is kleiner.
En dikker.
151.8 x 74.9 x 9.9 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

GPS is inherent gekoppeld aan de kwaliteit van de telefoon, niet aan de gebruikte soc...

Ja, goedkope telefoons hebben een Mediatek soc, maar als je een instapmodel Samsung zou hebben met een Qualcomm soc, dan is de kwaliteit ook bedroevend.

Mijn eerste MediaTek soc telefoon die ik in handen had, was een Xiaomi Hongmi/Redmi. Ik heb nog nooit een MediaTek telefoon getest met een slechte GPS ontvangst buiten. Ik test alle telefoons, puur op de interne GPS. GPS via antennes en wifi schakel ik tijdens deze testen altijd uit. Als mijn route binnen 5 meter van de werkelijheid valt, dan is de kwaliteit gewoon goed. Als er geen snelheidspieken zijn (bijvoorbeeld doordat het GPS signaal langere tijd weg is gevallen), dan is de GPS gewoon goed.

Wellicht heb ik geluk, wellicht komt het doordat ik (op de Hongmi na), nog geen een keer een telefoon onder de €100,- heb getest. Als de low-budget VKworld 6735 een goed GPS ontvangst heeft, dan kan ik denk ik wel concluderen dat slechte GPS niet is gekoppeld aan de soc, maar aan de antenne/build van de toestelbouwer. We zullen het over enkele weken zien, want dan ga ik die telefoon pas echt testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Kasj schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:43:
Wow, de vandaag aangekondigde ZTE V3 ziet er in combinatie met de prijs ook interessant uit. Beetje HTC achtig ontwerp. Alleen als ik naar de afmetingen kijk is het toch niet persé heel klein voor 5,5'?

[afbeelding]

Ziet er inderdaad wel een mooi toestel uit, deed me eigenlijk onmiddellijk denken aan de Honor 7:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.ndtv.com/tech/images/huawei_honor_7_gold.jpg

Alleen eens met je dat hij weer zo groot is. Had mijn limiet zowat op 5,2" gezet maar nu ik gisteren de nieuwe Moto X Style heb gezien (5,7") twijfel ik weer. Volg nu al enkele maanden dit topic en meerdere Chinese sites maar vind mijn zin niet. Was al redelijk zot van de Moto X 2014 maar de nieuwe ziet er nog beter uit, alleen wat groot. Ik kijk wel graag filmpjes (Youtube etc) dus daarvoor kan het wel een meerwaarde zijn, alleen ben ik bang dat het lastig is om zo'n toestel in m'n zak te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Kiswum schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:00:
Als de low-budget VKworld 6735 een goed GPS ontvangst heeft, dan kan ik denk ik wel concluderen dat slechte GPS niet is gekoppeld aan de soc, maar aan de antenne/build van de toestelbouwer. We zullen het over enkele weken zien, want dan ga ik die telefoon pas echt testen.
Het telt wel mee, een slechte soc. Maar de nieuwe mediateks hebben inmiddels bewezen dat de gps het prima kan doen, maar een echte zekerheid is het vooralsnog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxh22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-10 15:34
Kasj schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:43:

[afbeelding]

Is net een letv
Pagina: 1 ... 13 ... 79 Laatste

Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html