Momus schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:24:
[...]
Als dit al fel voor je is, neem ik niet aan dat je met een vrouw samenwoont. En affikken doen ik al helemaal niet. Ik geef je gewoon wat extra info, die je klaarblijkelijk miste.
Deze reactie typeert je behoorlijk en zegt beduidend meer over jou dan over mij...
Om je vorige reactie nou te omschrijven als 'extra informatie geven'

krissie100 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:27:
[...]
Ahah, ik heb het ook wel eens aan de stok met Momus
Over GPS, die is sterk verbeterd sinds de nieuwe chips en is gewoon goed te noemen tegenwoordig, heb geen vergelijking met een s6, maar als ik je zeg dat de Elephone P7000 binnen 5 seconde een fix heeft met een nauwkeurigheid van 4 meter, dan lijkt het mij dat het niet veel beter kan, dus ben ik het absoluut met Momus eens (deze keer

)
Ik zie inderdaad in de reviews en filmpjes dat er wel een fix met een afstand van een meter of 5 mogelijk is, ik zie alleen ook vaak dat als er een keer een turn-by-turn navigatie geprobeerd wordt dat er vaak nog een straatje overgeslagen wordt, wat toch lullig is als je net op een druk punt bent in een onbekende stad

.
Dat klinkt goed! Het verschil tussen een Moto X (2013) en een MTK6577 of MTK6592 was nog erg groot. Het eerder genoemde parallelle straatje zeg maar

.
Maar, goed om te horen dat hij bij jou goed functioneert, als ik het Jiayu S3 topic er op nasla blijkt dat geen zekerheidje (zelfs bij een toppertje als de S3).
Om nou te zeggen dat het verschil in mijn hoofd zit lijkt me wat kort door de bocht. Ook bij veel van de huidige generatie MTK's zie je dat in de reviews de GPS toch vaak nog net niet is (zelfs de MTK fans van GizChina geven dit aan, met name Christian schenkt hier vaak veel aandacht aan incl. fietsroute tracking als voorbeeld).
jerkitout schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:18:
Het probleem stemt van het generaliseren van de mediatek SoCs. Er zijn zoveel iteraties, en dan nog ook de afhankelijkheid van hoe goed de antenna is per telefoon, dat als je over de GPS praat, specifier dan welke SoC je over praat.
Ik ben er mee eens dat Mediatek op GPS gebied zich sterk heeft verbeterd, maar ik heb er ook geen kwalitatief bewijs voor. Op zich zou het bijhouden van een spreadsheet met SoC/telefone een GPS ervaring niet een slecht plan zijn, en als het laat zien dat allen SoCs na een datum goed zijn, dan hoeven wij het niet meer te bijhouden.
Maar goed, het is ook weer werk waar niemand op zit te wachten. Als niemand klachten over de GPS nu heeft, waarom zoeken naar problemen

Generalisatie is in dit geval niet perse onterecht. De huidige generatie is de eerste waarvan wat meer positieve geluiden opgaan. Het is echter nog vaak niet top (vandaar mijn originele opmerking dat het op het niveau 'matig' terecht komt).
Ik ben het echter helemaal met je eens dat het een samenspel is tussen SOC, Antenne, Bouwkwaliteit (aansluitingen) en Software. Als echter 1 van die onderdelen slecht is dan wordt het geheel nooit top (de zwakste schakel bepaald hierin toch het basisniveau).
Zo, dat waren een hoop reacties achter elkaar. Die GPS blijft toch een heikel puntje

.