Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kasj schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:43:
Wow, de vandaag aangekondigde ZTE V3 ziet er in combinatie met de prijs ook interessant uit. Beetje HTC achtig ontwerp. Alleen als ik naar de afmetingen kijk is het toch niet persé heel klein voor 5,5'?

[afbeelding]

http://www.gizchina.com/2...phones-launched-from-160/
Wauw, mooi apparaat. Jammer dat ZTE zo'n gammel updatebeleid hanteert, in het licht van de Stagefright-bugs kan ik mijn vrijwel nieuwe ZTE misschien nu al afschrijven.

Dat is overigens niet anders bij veel andere Chinezen - of Westerse merken.
ZTE kennende zit er vast een prima GPS in! (Ooooh snap!) >:)
Wat bedoel je? Ik ben nu aan mijn tweede ZTE-device en beide hebben een prima GPS-ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:16:
[...]

Wauw, mooi apparaat. Jammer dat ZTE zo'n gammel updatebeleid hanteert, in het licht van de Stagefright-bugs kan ik mijn vrijwel nieuwe ZTE misschien nu al afschrijven.

Dat is overigens niet anders bij veel andere Chinezen - of Westerse merken.

[...]

Wat bedoel je? Ik ben nu aan mijn tweede ZTE-device en beide hebben een prima GPS-ontvangst.
Gammel updatebeleid?
Nou nee. Updates zat voor mijn Z7 mini als ik nog op de originele ROM zou zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Momus op 29-07-2015 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:32:
Gammel updatebeleid?
Nou nee.
Kan je dat misschien ook verder onderbouwen?

De flagships krijgen misschien wel de nodige updates, maar het andere spul lijkt toch op maar weinig te kunnen rekenen. Zo'n telefoon als die V3 valt daar dan al onder.

Gelukkig hebben ZTE's vaak een levendige community, maar ook die helpt men niet echt. Zo is er voor mij huidige model geen courante source-release. Of ja, die is wel, maar is incompleet en daardoor nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:34
Uh wat?
Zte levert gewoon updates hoor. ;)
Die GPS was als inhaker op het hele verhaal daarboven, vandaar ook "(oooh snap) ;)

En omdat het een bekend toestel is, is er CM12.1 beschikbaar. Zodra Google 5.1.2 pusht met een fix zal Cyanogenmod daar ook tot overschakelen en dan is dat uitiendelijk ook wel opgelost.
Gezien de omvang verwacht ik nog wel een bredere fix maar geen idee hoe vooralsnog.

Waar baseer je dat allemaal op? Je cheapy ZTE van 100 euro?

[ Voor 9% gewijzigd door dutchgio op 29-07-2015 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:38:
Zte levert gewoon updates hoor. ;)
Zoals gezegd, alleen voor de flagships. Hier ligt een toestel van november 2014 met als laatste versie 4.4.4. Op die versie zit Cyanogen ook (CM11).

Ik hoop overigens van harte dat ik ernaast zit.
dutchgio schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:38:
Waar baseer je dat allemaal op? Je cheapy ZTE van 100 euro?
Wat meer dan 100 euro, al zou prijs uiteraard geen rol moeten spelen bij het wel of niet ontvangen van updates als het gewoon nog een courant toestel is.

Overigens heeft de community bij mijn vorige ZTE ook het gros van het werk gedaan.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2015 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:39:
[...]

Zoals gezegd, alleen voor de flagships. Hier ligt een toestel van november 2014 met als laatste versie 4.4.4. Op die versie zit Cyanogen ook (CM11).

Ik hoop overigens van harte dat ik ernaast zit.

[...]

Wat meer dan 100 euro, al zou prijs uiteraard geen rol moeten spelen bij het wel of niet ontvangen van updates als het gewoon nog een courant toestel is.

Overigens heeft de community bij mijn vorige ZTE ook het gros van het werk gedaan.
Welke ZTE heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Flagship is voor ZTE niet de 200+- categorie, dat is gewoon high-end 500+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu een V5 Max, waar ik verder overigens goed tevreden over ben. In relatieve termen is het een bescheiden apparaat, maar het doet alles wat je van een smartphone kunt verwachten en meer.
dutchgio schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:49:
Flagship is voor ZTE niet de 200+- categorie, dat is gewoon high-end 500+.
Dat is precies wat ik hierboven stel. Zit je in die high-end categorie dan kan je voorlopig wel naar wat updates uitkijken, anders lijk je toch al rap pech te hebben, ook met een nieuwer toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nu de Z9 Mini/Max en Z9 'high-end' er zijn komen er ook nog gewoon updates uit voor de Z7 Mini, Max en Z7 high-end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:04:
Nu de Z9 Mini/Max en Z9 'high-end' er zijn komen er ook nog gewoon updates uit voor de Z7 Mini, Max en Z7 high-end.
Ik geloof dat ik niet weet wat je hier precies mee bedoelt te zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Oudere modellen, geen high end...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik heb best wel wat zte's gehad en ik ben eigenlijk wel tevreden over de software ondersteuning. Niet minder of beter dan de HTC die ik voor mijn werk heb. Ik geloof dat het verschil niet zo zit in high-end, maar meer in de populariteit. Zeker met betrekking tot community support. Voor de z7 mini zijn bijzonder veel roms, zelfs voor de z5 mini (niet heel populair) waren er veel roms beschikbaar. Mijn vriendin heeft de blade s6 en daar heb ik geen omkijken naar. Stock lollipop en regelmatig updates. Kortom ik ben erg enthousiast over ZTE zowel qua hardware als ook software. Graag wil ik ook nog wel eens een xiaomi of meizu, daar heb ik ook veel vertrouwen in. Momenteel heb ik de honor 6, maar om eerlijk te zijn vond ik de z7 mini beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:05:
Oudere modellen, geen high end...
Alles met een Snapdragon 801 hoorde toen toch wel bij het leukere spul en heel goedkoop waren ze ook niet te noemen. Maar goed, noem het wat je wilt, als je geen updates voor je telefoon krijgt koop je daar niet veel voor. Behalve een nieuwe telefoon :P
Kasj schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:09:
Ik heb best wel wat zte's gehad en ik ben eigenlijk wel tevreden over de software ondersteuning. Niet minder of beter dan de HTC die ik voor mijn werk heb. Ik geloof dat het verschil niet zo zit in high-end, maar meer in de populariteit. Zeker met betrekking tot community support. Voor de z7 mini zijn bijzonder veel roms, zelfs voor de z5 mini (niet heel populair) waren er veel roms beschikbaar. Mijn vriendin heeft de blade s6 en daar heb ik geen omkijken naar. Stock lollipop en regelmatig updates. Kortom ik ben erg enthousiast over ZTE zowel qua hardware als ook software. Graag wil ik ook nog wel eens een xiaomi of meizu, daar heb ik ook veel vertrouwen in. Momenteel heb ik de honor 6, maar om eerlijk te zijn vond ik de z7 mini beter.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben op zich niet ontevreden over de ZTE's die ik heb en heb gehad. Ze maken mooi spul voor een nette prijs. Geen klachten daar. Als je echter van tevoren niet weet of je support gaat krijgen (want hoe weet je nou of een telefoon populair wordt en blijft) wordt het softwarevlak toch wat minder interessant. Ik heb vooraf mijn research gedaan en er was toen een community, leek CM12 eraan te komen en had de telefoon updates tot toen de voorlaatste versie. In het half jaar dat ik het ding heb is daar echter niets in veranderd - er is nog steeds niets nieuws uit en de community kan daardoor ook maar weinig.

Als ik het internet mag geloven heeft dit apparaat in China, het westen en Rusland toch best een gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:32
Nu we het toch over software support hebben. Welke merken hebben zich (enigszins) bewezen regelmatige updates uit te brengen?

Of zijn dit over het algemeen vooral de merken die met snapdragon chips werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Over het algemeen wel, maar dat gaat niet overal zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
Iemand geïnteresseerd in de SJ4000 (Go Pro clone). Heb hem tijdje geleden gekocht, die er niks mee. Stuur maar een PM als je interesse hebt.

En even on topic.. klopt het dat als je een micro sd kaart in de meizu m2 stopt, dat de dualsim functie niet meer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

En we zijn live...

Mijn Letv Le1 review, het zal je wellicht verbazen :)
productreview: Letv Le1 16GB Wit review door Kiswum

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:10
Kiswum schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:22:
En we zijn live...

Mijn Letv Le1 review, het zal je wellicht verbazen :)
productreview: Letv Le1 16GB Wit review door Kiswum
Van de 3/5 was ik inderdaad verbaasd, ook na het lezen van de review. Ik houd er eerder een 3,5/5 gevoel aan over, zeker gezien de prijs :). Zou mooi zijn als ze de accuduur en camera nog 'fixen' via een update. Het gebrek aan een SD-slot en het niet ondersteunen van alle 4G frequenties maken van dit toestel voor mij echter een no-go. 16GB waar je een goeie 10GB van kan gebruiken is gewoonweg te nipt voor mij persoonlijk.

Bedankt voor de review in ieder geval, kruipt toch wat tijd in ;).

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Largamelion schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:08:
[...]
Van de 3/5 was ik inderdaad verbaasd, ook na het lezen van de review. Ik houd er eerder een 3,5/5 gevoel aan over, zeker gezien de prijs :). Zou mooi zijn als ze de accuduur en camera nog 'fixen' via een update. Het gebrek aan een SD-slot en het niet ondersteunen van alle 4G frequenties maken van dit toestel voor mij echter een no-go. 16GB waar je een goeie 10GB van kan gebruiken is gewoonweg te nipt voor mij persoonlijk.

Bedankt voor de review in ieder geval, kruipt toch wat tijd in ;).
Een accu vind ik erg belangrijk bij een telefoon, het is toch de basis. Tevens verwacht ik van deze telefoon op alle punten betere kwaliteit dan bij wat goedkopere telefoons. Hij is niet slecht, maar voor een midrange/high-end telefoon mag ik wel meer verwachten.

Voor het ontbreken van de SD-kaart en alle 4G frequenties geef ik nauwelijks punt-aftrek, je weet het immers vantevoren. Dat ze hebben gekozen voor Full-HD op een 5,5" telefoon vind ik prima en het hoeft gewoon niet hoger te zijn.
16GB zou ik niet snel aanraden, ik zat al binnen 2 dagen tegen de max aan. Officieel kost het volgens mij maar $20,- extra om voor de 32GB te gaan en daarna $40,- om naar de 64GB te gaan. Dat vind ik erg goede prijzen en dat is ook reëel, beter dan de Samsungs en Apples van deze wereld 8)7

Gek genoeg heb ik deze nieuwe-stijl review in een recordtempo geschreven, ik ben er "maar" 1,5 week mee bezig geweest (naast mijn normale werkzaamheden thuis en op het werk). Bij vorige reviews was ik vaak 2-4 weken intensief bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf op zoek naar een chinaphone, het probleem is gewoon dat er zoveel keuze is en ik niet weet wat er nou wel OK is en wat te vermijden, zeker qua hardware ben ik niet echt mee op dat vlak.

Een familielid heeft vorige week een Honor 7 gekocht dus ben ik ook maar eens gaan rondkijken op die site daar, teveel keuze gewoon.
Daarom kom ik hier wat raad vragen.
Mijn vorige telefoons waren: iphone 4s>nexus 5>galaxy s4 black edition>nu voorlopig mijn oude blackberry :)

-5 tot 5,5"
-minimum 32 gb( liefst intern, SD mag maar hoeft niet)
-fingerprint scanner (wel eentje die super werkt, anders valt deze optie weg)
-4g op de 800 en 1800mhz band (vooral dit is wat moeilijker te vinden en de reden waarom ik mijn oneplusone direct verkocht heb)
-vlotte skin en een merk die toch wat updates brengt.
-ik speel alleen de kleine 5min. spelletjes, youtube, mail, whatsapp en snapchat. FB heb ik zelf niet, het moet dus zeker niet de snelste of duurste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:27
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:05:
Ik ben zelf op zoek naar een chinaphone, het probleem is gewoon dat er zoveel keuze is en ik niet weet wat er nou wel OK is en wat te vermijden, zeker qua hardware ben ik niet echt mee op dat vlak.

Een familielid heeft vorige week een Honor 7 gekocht dus ben ik ook maar eens gaan rondkijken op die site daar, teveel keuze gewoon.
Daarom kom ik hier wat raad vragen.
Mijn vorige telefoons waren: iphone 4s>nexus 5>galaxy s4 black edition>nu voorlopig mijn oude blackberry :)

-5 tot 5,5"
-minimum 32 gb( liefst intern, SD mag maar hoeft niet)
-fingerprint scanner (wel eentje die super werkt, anders valt deze optie weg)
-4g op de 800 en 1800mhz band (vooral dit is wat moeilijker te vinden en de reden waarom ik mijn oneplusone direct verkocht heb)
-vlotte skin en een merk die toch wat updates brengt.
-ik speel alleen de kleine 5min. spelletjes, youtube, mail, whatsapp en snapchat. FB heb ik zelf niet, het moet dus zeker niet de snelste of duurste zijn.
Wat is het budget ongeveer?
Daarnaast is het eigenlijk niet de bedoeling om hier aankoopadvies te vragen, maar dat je daarvoor een apart topic opent in het Mobile Aankoopadviesforum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krissie100 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:08:
[...]

Wat is het budget ongeveer?
Daarnaast is het eigenlijk niet de bedoeling om hier aankoopadvies te vragen, maar dat je daarvoor een apart topic opent in het Mobile Aankoopadviesforum
Ok dan post ik het daar wel :) Thanks.

Ter info: Had het graag onder 250euro gezien, liefst 200 zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
32GB intern geheugen ga je niet snel vinden voor minder dan 250€. 16GB intern met SD-slot en de keuze wordt een pak ruimer, zeker als je ondersteuning wilt voor 800MHz 4G, dat is helaas nogal schaars bij de Chinaphones. Voor de rest klinkt het een beetje als de telefoon die iedereen wel wilt voor dat geld :). Een vlotte skin met updates van de fabrikant voor een toestel <250€ is al helemaal moeilijk te vinden.

Ik gebruik zelf Kimovil om te kijken wat er zoal beschikbaar is. Je kan daar in de linkerkolom een heleboel filters instellen tot overblijft wat je wenst. Vervolgens kan je de toestellen rangschikken op prijs, KI, ...

[ Voor 25% gewijzigd door Largamelion op 30-07-2015 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Largamelion schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:25:
32GB intern geheugen ga je niet snel vinden voor minder dan 250€. 16GB intern met SD-slot en de keuze wordt een pak ruimer, zeker als je ondersteuning wilt voor 800MHz 4G, dat is helaas nogal schaars bij de Chinaphones. Voor de rest klinkt het een beetje als de telefoon die iedereen wel wilt voor dat geld :). Een vlotte skin met updates van de fabrikant voor een toestel <250€ is al helemaal moeilijk te vinden.

Ik gebruik zelf Kimovil om te kijken wat er zoals beschikbaar is. Je kan daar in de linkerkolom een heleboel filters instellen tot overblijft wat je wenst. Vervolgens kan je de toestellen rangschikken op prijs, KI, ...
handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:55
Is ze er ook in het blond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Kan je widgets toevoegen op Flyme of tenminste een andere launcher? Lijkt me eerlijk gezegd niet aangenaam om mee te werken. Ik vind het toestel er ook dik uitzien in de video maar volgens de specs is het net dun ... zal wel aan haar handen liggen dan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 22:30
Voor de P6000 bezitters en mogelijke toekomstige P6000 Pro bezitters is er op Ifixit een teardown verschenen. Er was hier iemand laatst die z'n P6000 scherm had gebroken, mogelijk helpt dat ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2Rkjmdf.png

En de zoveelste promovideo van Elephone Trunk's, begint best wel op Xiaomi's budget lijn te lijken met al z'n kleurtjes die beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duupje1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10 19:08
Om even terug te komen op de vkworld vk6050, ik heb een besteld voor mijn broer, 160€ met verzending.
Heb ondertussen een review gevonden, en die kerel doet zonder problemen 4 dagen zwaar gebruik met 1 lading.
Ook de camera en de gps zou redelijk goed zijn, maar heeft wel de kracht niet van een octacore.
Review is hier te vinden en de video hier.
gtjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Duupje1 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 00:33:
Om even terug te komen op de vkworld vk6050, ik heb een besteld voor mijn broer, 160€ met verzending.
Heb ondertussen een review gevonden, en die kerel doet zonder problemen 4 dagen zwaar gebruik met 1 lading.
Ook de camera en de gps zou redelijk goed zijn, maar heeft wel de kracht niet van een octacore.
Review is hier te vinden en de video hier.
gtjs
4 dagen zwaar gebruik? i call bullshit ... sorry maar met 'zwaar gebruik' haal je echt geen 4 dagen ook al zit er een 6050mAh accu in.

wachten is op een echte review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Kenzi schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 11:23:
[...]

4 dagen zwaar gebruik? i call bullshit ... sorry maar met 'zwaar gebruik' haal je echt geen 4 dagen ook al zit er een 6050mAh accu in.

wachten is op een echte review
's Nachts de telefoon op airplane mode zie ik. Maar ik mis ook de plaatjes van het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:12
tokko1 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 13:44:
Voor de P6000 bezitters en mogelijke toekomstige P6000 Pro bezitters is er op Ifixit een teardown verschenen. Er was hier iemand laatst die z'n P6000 scherm had gebroken, mogelijk helpt dat ;)

[afbeelding]

En de zoveelste promovideo van Elephone Trunk's, begint best wel op Xiaomi's budget lijn te lijken met al z'n kleurtjes die beschikbaar zijn.
De meeste Chinese telefoons zijn heel vaak eenvoudig te demonteren, te simpel soms.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 22:30
Quad schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 11:43:
[...]

De meeste Chinese telefoons zijn heel vaak eenvoudig te demonteren, te simpel soms.
Yep, meestal alleen maar goed voor ons tweakers toch :9

Dat ze soms uit elkaar dreigen te vallen, tjah :O daar betalen we ook een stuk minder voor 8)7
Moet zeggen dat ik nog nooit een china phone heb die té makkelijk uit elkaar te halen was aka. viel.

En voor de P8000 bezitters op 't forum heeft Elephone een App geplaatst die automatisch de nieuwe roms downlaod en flasht (los van de OTA updates dus). http://bbs.elephone.hk/thread-6247-1-1.html#.Vb81CW7tlBe

[ Voor 18% gewijzigd door tokko1 op 03-08-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:56
Is hier al iemand die die Elephone P8000 heeft? tokko1 misschien? Hij lijkt uitgeleverd te zijn en sinds afgelopen week staan de eerste reviews op YouTube.

Ik wilde eigenlijk voor de Jiayu S3 gaan, maar het duurt zolang voordat ze eindelijk die 5.1 ROM af hebben, daar heb ik geen zin meer om op te wachten. Hij lijkt er bijna te zijn, maar voordat hij dan op AliExpress verschijnt met Lollipop zal ook nog wel even duren. De P8000 kun je direct bestellen en heeft meteen 5.1 erop staan.

Belangrijkste punt voor mij is hoe de schijfruimte verdeeld is. Ik hoop vooral dat ze alles 'interne opslag' hebben en dat je met je eigen SD-kaart wel 'telefoongeheugen' erbij kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Dennis schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:14:
Is hier al iemand die die Elephone P8000 heeft? tokko1 misschien? Hij lijkt uitgeleverd te zijn en sinds afgelopen week staan de eerste reviews op YouTube.

Ik wilde eigenlijk voor de Jiayu S3 gaan, maar het duurt zolang voordat ze eindelijk die 5.1 ROM af hebben, daar heb ik geen zin meer om op te wachten. Hij lijkt er bijna te zijn, maar voordat hij dan op AliExpress verschijnt met Lollipop zal ook nog wel even duren. De P8000 kun je direct bestellen en heeft meteen 5.1 erop staan.

Belangrijkste punt voor mij is hoe de schijfruimte verdeeld is. Ik hoop vooral dat ze alles 'interne opslag' hebben en dat je met je eigen SD-kaart wel 'telefoongeheugen' erbij kunt zetten.
Bij Elephone is het altijd 1 grote opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:57

RobertowNL

For your gear!

Dennis schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:14:

Je mag wel hopen dat de 5.1 rom van de 8000 beter is dan die van de 7000 want die is zelfs na een paar updates nog niet zo snel als de Jiayu 5.1 beta.
Blijft inderdaad jammer dat Jiayu er zo lang over doet om de update vrij te geven, al lijkt de laatste 5.1 new interface best aardig te werken (dag kunnen testen, toen ging mijn Jiayu op vakantie :+ )

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
krissie100 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:18:
Bij Elephone is het altijd 1 grote opslag.
Bij mijn Elephone P8 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Dennis schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:28:
[...]

Bij mijn Elephone P8 niet.
Nope, ik dacht sinds de G serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Ok, nou dat is in ieder geval fijn. Mijn toestel is nu vrijwel waardeloos omdat z'n interne opslag vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Dennis schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:31:
[...]

Ok, nou dat is in ieder geval fijn. Mijn toestel is nu vrijwel waardeloos omdat z'n interne opslag vol is.
Ja, dat is echt heel vervelend, zeker als die andere opslag nog bijna leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 01:42
Wil mijn Redmi Note 4g de deur uit doen en gaan voor een nieuw toestel. Prijs rond de 170 euro. Ik heb even gekeken naar de Meizu M2 maar dat lijkt niet echt een upgrade. Ook de Lenovo k3 is niet helemaal wat ik zoek denk ik ( veel te veel boatware )

16 GB geheugen is wel een vereiste, liefst uitbreidbaar en Android 5.0/5.1

Iemand nog een goede suggestie waar ik naar zou kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
FrankoNL schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:26:
Wil mijn Redmi Note 4g de deur uit doen en gaan voor een nieuw toestel. Prijs rond de 170 euro. Ik heb even gekeken naar de Meizu M2 maar dat lijkt niet echt een upgrade. Ook de Lenovo k3 is niet helemaal wat ik zoek denk ik ( veel te veel boatware )

Je bedoelt vast 16GB opslag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De grote vraag is dan uiteraard waarom je de Note 4G wilt vervangen. Wat zoek je dat die telefoon niet kan?

Zonder specifieke detail te kennen schiet mij een ZTE V3 te binnen, al is die maar net (of half) uit. Daar zal je dus wel even op moeten wachten. Hij is er ook in zilverkleur ;)

Afbeeldingslocatie: http://oketekno.com/wp-content/uploads/2015/08/ZTE-V3-Saingan-Meizu-M2-Dengan-Spesifikasi-dan-Harga-Terjangkau.jpeg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj

Jiayu S3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Momus schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:30:
[...]

Je bedoelt vast 16GB opslag...
Extern geheugen dus. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Nee, interne opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Het blijft een vorm van geheugen. Zoals een harddisk dat ook is.
Wikipedia: Extern geheugen

[ Voor 35% gewijzigd door Hyp Hyper op 03-08-2015 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Hyp Hyper schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:41:
[...]

Het blijft een vorm van geheugen. Zoals een harddisk dat ook is.
Geheugen is tijdelijk, opslag is (semi) permanent. Interne opslag is geheugen in het apparaat waar je (semi) permanent op wegschrijft. Externe opslag is een SD-kaart. Intern geheugen is het RAM geheugen waarin tijdelijk opgeslagen wordt. Dat maakt het allemaal stukken duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Momus schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:44:
[...]

Geheugen is tijdelijk, opslag is (semi) permanent. Interne opslag is geheugen in het apparaat waar je (semi) permanent op wegschrijft. Externe opslag is een SD-kaart. Intern geheugen is het RAM geheugen waarin tijdelijk opgeslagen wordt. Dat maakt het allemaal stukken duidelijker.
Heb je wel gelezen waar ik naar linkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Hyp Hyper schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:03:
[...]

Heb je wel gelezen waar ik naar linkte?
Jazeker. Heb je ook gelezen wat ik tikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Momus schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:06:
[...]

Jazeker. Heb je ook gelezen wat ik tikte?
Ja hoor. En het is allemaal geheugen, dus mijn eerste stelling klopte. Fijn dat jij dat soort geheugen opslag noemt, het is en blijft geheugen.
En zo heb ik het ook geleerd toen jij nog in de luiers zat. :)

Verder houd ik er mee op om dit topic niet verder te verneuken. Ik heb je vaker in discussie gezien met mensen en jij gaat door tot jij op de een of andere verwrongen manier gelijk houdt, en daar heb ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Hyp Hyper schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:08:
[...]

Ja hoor. En het is allemaal geheugen, dus mijn eerste stelling klopte. Fijn dat jij dat soort geheugen opslag noemt, het is en blijft geheugen.
En zo heb ik het ook geleerd toen jij nog in de luiers zat. :)

Verder houd ik er mee op om dit topic niet verder te verneuken. Ik heb je vaker in discussie gezien met mensen en jij gaat door tot jij op de een of andere verwrongen manier gelijk houdt, en daar heb ik geen zin in.
Laat maar. :X

[ Voor 3% gewijzigd door Momus op 03-08-2015 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Momus schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:14:
[...]

Jij was 10 toen je dit allemaal leerde, ja?
Momus
STOP A.U.B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Is er eigenlijk nog een voordeel van de P7000 ten opzichte van de P8000? Die P7000 is duurder en heeft nog Android 5.0, terwijl de P8000 5.1 heeft. Ik vind de P7000 mooier, maar vind 5.0 een nadeel. Dat het een paar tientjes duurder is hoeft niet per se een belemmering te zijn, maar dan moet ik wel de voordelen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Dennis schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:20:
Is er eigenlijk nog een voordeel van de P7000 ten opzichte van de P8000? Die P7000 is duurder en heeft nog Android 5.0, terwijl de P8000 5.1 heeft. Ik vind de P7000 mooier, maar vind 5.0 een nadeel. Dat het een paar tientjes duurder is hoeft niet per se een belemmering te zijn, maar dan moet ik wel de voordelen weten.
koop iig de P7000 niet. geen beste update support en software is nog steeds struggling en bouwkwaliteit is ook niet super en zie nu al wat witte drukvlekjes op het scherm komen(dit heb ik overigens erg vaak bij Elephones en veel minder bij andere merken)

[ Voor 3% gewijzigd door krissie100 op 04-08-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
krissie100 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:23:
koop iig de P7000 niet. geen beste update support en software is nog steeds struggling en bouwkwaliteit is ook niet super en zie nu al wat witte drukvlekjes op het scherm komen(dit heb ik overigens erg vaak bij Elephones en veel minder bij andere merken)
Dank voor de tip!

Zijn er trouwens al China toestellen die 4G doen op 900MHz? Ik gebruik T-Mobile, maar zie overal vooral 800/1800/2100/2600. 900 zie ik er helaas nooit bij zitten. Anders volgend jaar maar eens kijken naar de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Dennis schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:37:
[...]

Dank voor de tip!

Zijn er trouwens al China toestellen die 4G doen op 900MHz? Ik gebruik T-Mobile, maar zie overal vooral 800/1800/2100/2600. 900 zie ik er helaas nooit bij zitten. Anders volgend jaar maar eens kijken naar de concurrentie.
nope, niet echt.
is dit niet wat voor je?
http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_203831.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Ja, dat is zeker wel wat! Al moet ik zeggen dat er veel aanbod is in het segment waarin ik zoek. 5,5" met Full HD, dual sim en nog bruikbaar Micro SD-kaartslot zijn mijn minimumeisen. Uiteraard 4G, maar op één sim is voldoende. Camera vind ik niet zo boeiend.

Daarnaast bij voorkeur Android 5.1 ten opzichte van 5.0 en omdat het kan vind ik Wi-Fi AC ook een voordeel. Fingerprintreader aan de voorzijde vind ik ook ideaal (heb al mijn devices voorzien van sterk wachtwoord en met fingerprint gaat ontgrendelen gewoon veel sneller!), NFC hoeft niet per se.

Dus:
  • Elephone P8000 (geen Wi-Fi AC, wel fingerprint (achterzijde), geen NFC);
  • OUKITEL U10 (geen Wi-Fi AC, wel fingerprint (achterzijde), geen NFC);
  • Ulefone Be Touch 2 (Wi-Fi AC, wel fingerprint (voorzijde), geen NFC);
  • Jiayu S3 (zodra 5.1 ROM verschijnt) (Wi-Fi AC, geen fingerprint, wel NFC).
Jij bent er zo te zien aardig in thuis, heb je nog suggesties die echt niet mogen ontbreken?

Hier hebben we: Mobile Aankoopadviesforum voor

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 04-08-2015 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Dennis schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:49:
[...]

Ja, dat is zeker wel wat! Al moet ik zeggen dat er veel aanbod is in het segment waarin ik zoek. 5,5" met Full HD, dual sim en nog bruikbaar Micro SD-kaartslot zijn mijn minimumeisen. Uiteraard 4G, maar op één sim is voldoende. Camera vind ik niet zo boeiend.

Daarnaast bij voorkeur Android 5.1 ten opzichte van 5.0 en omdat het kan vind ik Wi-Fi AC ook een voordeel. Fingerprintreader aan de voorzijde vind ik ook ideaal (heb al mijn devices voorzien van sterk wachtwoord en met fingerprint gaat ontgrendelen gewoon veel sneller!), NFC hoeft niet per se.

Dus:
  • Elephone P8000 (geen Wi-Fi AC, wel fingerprint (achterzijde), geen NFC);
  • OUKITEL U10 (geen Wi-Fi AC, wel fingerprint (achterzijde), geen NFC);
  • Ulefone Be Touch 2 (Wi-Fi AC, wel fingerprint (voorzijde), geen NFC);
  • Jiayu S3 (zodra 5.1 ROM verschijnt) (Wi-Fi AC, geen fingerprint, wel NFC).
Jij bent er zo te zien aardig in thuis, heb je nog suggesties die echt niet mogen ontbreken?
Oukitel valt dan af, die is of dualsim of 1 sim + 1 micro sd

http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_158243.html?wid=1
(maar dochter van Elephone, en geen druk maar swipe fingerprint, vind dat persoonlijk niet handig.

[ Voor 5% gewijzigd door krissie100 op 04-08-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

[...]

Dank voor de tip!

Vraagje, waarom heb je veel interesse in 900MHz, terwijl je bij T-Mobile zit en je daardoor goed gebruik kunt maken van 1800MHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-10 10:32
[...]

Dank voor de tip!

Ja, er zijn er genoeg, ik heb bv de Cubot Zorro
Gebruik Kimovil om ze te vinden.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Kiswum schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:17:
[...]

Vraagje, waarom heb je veel interesse in 900MHz, terwijl je bij T-Mobile zit en je daardoor goed gebruik kunt maken van 1800MHz?
Eens, ik had een ZTE z7 mini en die had de 900mhz frequentie niet, maar ik had prima 4g bereik bij T-mobile. Staar je daar dus niet blind op. Denk in die zin dat die jiayu s3 een hele goede keus is voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:30

Xaphod

Inara profiel

Mijn Umi Emax is sinds een paar dagen binnen.
Gekocht bij Banggood met nog enkele accessoires voor zo'n €159.
Prachtig toestel voor die prijs.
Enig nadeel was dat volgens de info bij Banggood hij niet de 800 Mhz frequentie voor 4G ondersteund.(4G: FDD LTE 1800/2100/2600MHz).
Maar nu staat op de doos dat hij FDD 800, 1800 en 2600 Mhz ondersteund, een mooie bonus.
Hoe kan ik dit met zekerheid verifiëren?
Bij mijn oude toestel ging dit met Mobileuncle tools: Engineer mode (MTK)
Bij deze telefoon geeft mobileuncle tools alleen Engineer mode (Android) aan, hier kan ik de ondersteunde frequenties niet terugzien.
Als hij echt de 800 Mhz ondersteund is dit op dit moment volgens mij een van de beste toestellen die te krijgen zijn voor die prijs.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
birdibird schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:48:
Ja, er zijn er genoeg, ik heb bv de Cubot Zorro
Gebruik Kimovil om ze te vinden.
Dank je, die site kende ik niet. Maar ik zie al wel dat specificaties een bijzonder iets is :). Vaak zijn er vele uitvoeringen van een toestel.

Ik zag net de Zenfone 2, eigenlijk iets boven budget maar zou nog een optie kunnen zijn. Die heeft én de 900MHz band op 4G, én Wi-Fi AC én NFC, maar helaas geen fingerprint reader. Klein nadeeltje is ook Android 5.0 i.p.v. 5.1, maar dat is nog te overzien.

Iedereen alvast bedankt trouwens voor de goede hulp en de vele tips & adviezen! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
ZTE blade S6 heeft ook de 900mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Laatst online: 00:10
johan63 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:15:
Doogee brengt de F3 Pro uit.
Je kunt em pre-orderen op Geekbuying.

DOOGEE F3 Pro 4G 5.0Inch
Android 5.1
3GB ram
16GB rom
MTK6753 Octa Core, 1.5GHz
Mali-T720
IPS OGS Full lamination technology, LG screen,
1920x1080 pixels FHD screen
2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 900/2100MHz
4G: FDD-LTE 800/1800/2100/2600MHz

helaas een 2200mAh batterij.
Had hier meer van verwacht.

€147 euries... ben er over na aan het denken.
Ik kwam deze ook tegen, mooi toestel ook, zeker met die backcovers van bamboe of ebbenhout. Sommige verkopers op aliexpress melden dat deze ook GPS met Glonass heeft. Of dat waar is weet ik nog niet, maar ik wacht denk ik even op de eerste reviews. Ook voor mij is dit een serieuze optie. De Elephone S2 is uiteindelijk toch afgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

FJP84 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:02:
[...]

Ik kwam deze ook tegen, mooi toestel ook, zeker met die backcovers van bamboe of ebbenhout. Sommige verkopers op aliexpress melden dat deze ook GPS met Glonass heeft. Of dat waar is weet ik nog niet, maar ik wacht denk ik even op de eerste reviews. Ook voor mij is dit een serieuze optie. De Elephone S2 is uiteindelijk toch afgevallen.
Als Glonass erop zat, dan staat het er wel bij.
Ik zie het er helaas niet bij staan op de officiële site:
http://www.doogee.cc/products_detail/&productId=116.html

Maar goed, ik heb me vaker laten verrassen door fabrikanten die er alsnog een interessante feature op hadden zitten zoals Dragontrail glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:03
Is dit de beste telefoonreclame ooit?!?! _O-

https://vimeo.com/124178363

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap alleen niet helemaal wat die telefoon in die porno doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:03
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:04:
[...]

Ik snap alleen niet helemaal wat die telefoon in die porno doet.
Ik ook niet, but who cares eey? :P

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Kiswum schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:46:
[...]

Als Glonass erop zat, dan staat het er wel bij.
Ik zie het er helaas niet bij staan op de officiële site:
http://www.doogee.cc/products_detail/&productId=116.html

Maar goed, ik heb me vaker laten verrassen door fabrikanten die er alsnog een interessante feature op hadden zitten zoals Dragontrail glas.
Ik zit er sterk over te denken om de Doogee F3 pro te pre-orderen. Hoop dat de telefoon bij normaal gebruik wel een dag mee gaat met het 1080p scherm :) . Ik ben beniewd of en zo ja wat de ervaringen zijn met het pre-orderen van China Phones. Op Gearbest staat dat de betaling pas 3-5 dagen voor verzending wordt verwerkt. Dat vind ik wel netjes.

Verder kwam ik ook de Siswoo i7 Cooper tegen een mooi telefoontje voor een goede prijs. Enig nadeel vind ik Android 5.0 ipv 5.1. Iemand ervaring met deze smartphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

FJP84 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:09:
[...]

Ik zit er sterk over te denken om de Doogee F3 pro te pre-orderen. Hoop dat de telefoon bij normaal gebruik wel een dag mee gaat met het 1080p scherm :) . Ik ben beniewd of en zo ja wat de ervaringen zijn met het pre-orderen van China Phones. Op Gearbest staat dat de betaling pas 3-5 dagen voor verzending wordt verwerkt. Dat vind ik wel netjes.

Verder kwam ik ook de Siswoo i7 Cooper tegen een mooi telefoontje voor een goede prijs. Enig nadeel vind ik Android 5.0 ipv 5.1. Iemand ervaring met deze smartphone?
Bij Doogee moet je het nog maar afwachten wat voor een accu er in zit. Die in de Y100 Pro is niet al te best.
Zou eerst wachten op reviews.

Pre-orderen van Chinese telefoons is over het algemeen niet echt aan te raden, tenzij je zeker weet dat het goed komt. Specificaties die wijzigen (Doogee), verwachtingen die niet waargemaakt kunnen worden (Elephone P7000), niet kunnen leveren (Umi Zero).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:34

Daytona

Autoracen is voor watjes

FJP84 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:09:
[...]

Ik ben beniewd of en zo ja wat de ervaringen zijn met het pre-orderen van China Phones. Op Gearbest staat dat de betaling pas 3-5 dagen voor verzending wordt verwerkt. Dat vind ik wel netjes.
Na een eerdere goede ervaring met Gearbest, onlangs daar een Mlais MX Base gepre-ordered.
Gearbest heeft de beoogde uitleverdatum van 15-7 niet gehaald (ivm vertraging bij Mlais), maar niks gecommuniceerd. De daarna beloofde data van 22 en 31-7 zijn inmiddels verstreken zonder verdere info.

De goedkope pre-orders worden nu gevraagd of ze een ander toestel willen of anders annuleren. Omdat levering zeker nog twee weken gaat duren.
Ondertussen worden regulier geprijsde MX Base toestellen wel uitgeleverd! En mijn aankoopbedrag is drie weken geleden al afgeschreven ondanks mooie praatjes.

Ik zou zo snel geen pre-order meer plaatsen, zeker niet bij Gearbest. Je weet nooit zeker wanneer en wat (specificaties/kwaliteit/1e series problemen) je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind persoonlijk de be touch 2 interessanter dan de dogee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:30
Daytona schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:15:
[...]

Na een eerdere goede ervaring met Gearbest, onlangs daar een Mlais MX Base gepre-ordered.
Gearbest heeft de beoogde uitleverdatum van 15-7 niet gehaald (ivm vertraging bij Mlais), maar niks gecommuniceerd. De daarna beloofde data van 22 en 31-7 zijn inmiddels verstreken zonder verdere info.

De goedkope pre-orders worden nu gevraagd of ze een ander toestel willen of anders annuleren. Omdat levering zeker nog twee weken gaat duren.
Ondertussen worden regulier geprijsde MX Base toestellen wel uitgeleverd! En mijn aankoopbedrag is drie weken geleden al afgeschreven ondanks mooie praatjes.

Ik zou zo snel geen pre-order meer plaatsen, zeker niet bij Gearbest. Je weet nooit zeker wanneer en wat (specificaties/kwaliteit/1e series problemen) je krijgt.
Same here, flash-sale aankoop, wel weer jammer van de vertraging maar had er al wel op gerekend...

Mailtje gestuurd naar het adres waarvan de Paypal afschrijving is gedaan, gisteren bericht terug dat hij na een week weer op voorraad is.
Je krijgt ook de keus voorgeschoteld: wachten, omruilen voor andere telefoon of order cancelen.

Maar even afwachten hoe dat afloopt, leek me wel leuk een All in One afstandsbediening incl. android & belmogelijkheid ;-)

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:45:
[...]

De grote vraag is dan uiteraard waarom je de Note 4G wilt vervangen. Wat zoek je dat die telefoon niet kan?

Zonder specifieke detail te kennen schiet mij een ZTE V3 te binnen, al is die maar net (of half) uit. Daar zal je dus wel even op moeten wachten. Hij is er ook in zilverkleur ;)

[afbeelding]
De grootste reden is de matige camera en android 4.4 zonder zicht op een upgrade. Naast de V3 nog suggesties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:25

Je kunt ook even wachten op Redmi Note 2, die wordt op 13 Augustus of 16 Augustus aangekondigd. De geruchten spreken van MT6795 chipset, Full HD scherm, 2GB RAM, 16 GB ROM geheugen, aanwezigheid van microSD kaart slot, Android 5.0, 13MP camera achterkant/5MP camera voorkant en verkrijgbaar in veel verschillende kleuren. Ook is de body iets dunner met kleinere bezels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
Iemand nog een goede tip voor een echte budgetknaller? Ik ben nu op vakantie in Marokko en ze zijn nogal onder de indruk van mijn Jiayu S3 hier.

Dus ik wil anderen natuurlijk altijd aan een chinaphone helpen. Zoek naar iets van max 70 euro en het moet verzonden worden naar Marrakech. Verder geen eisen, behalve dat hij goed werkt en minimaal 1 GB werkgeheugen heeft (liever 2GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
vingibson schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:35:
..en het moet verzonden worden naar Marrakech.
Komt dat aan denk je via de gewone post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Gsus86 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:23:
[...]

Je kunt ook even wachten op Redmi Note 2, die wordt op 13 Augustus of 16 Augustus aangekondigd. De geruchten spreken van MT6795 chipset, Full HD scherm, 2GB RAM, 16 GB ROM geheugen, aanwezigheid van microSD kaart slot, Android 5.0, 13MP camera achterkant/5MP camera voorkant en verkrijgbaar in veel verschillende kleuren. Ook is de body iets dunner met kleinere bezels
Dit is wel interessant. Zeker als hij ook 4g ondersteuning heeft net zoals de huidige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet zeker of dit het juiste topic is, maar is het verstandig om een honor 7 aan te schaffen via deze link? link verwijderd ivm affiliate link

4G zit niet in mijn abbo dus is niet belangrijk voor mij. Verder weet ik dat het de Chinese versie is, maar kan je de taal veranderen naar Engels/Nederlands?

[ Voor 29% gewijzigd door The Wizard op 07-08-2015 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nee, niet doen.
Geen ratings en maar 4 orders.
Zoek een goede shop, desnoods buiten Aliexpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
antimos schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:17:
[...]

Same here, flash-sale aankoop, wel weer jammer van de vertraging maar had er al wel op gerekend...

Mailtje gestuurd naar het adres waarvan de Paypal afschrijving is gedaan, gisteren bericht terug dat hij na een week weer op voorraad is.
Je krijgt ook de keus voorgeschoteld: wachten, omruilen voor andere telefoon of order cancelen.

Maar even afwachten hoe dat afloopt, leek me wel leuk een All in One afstandsbediening incl. android & belmogelijkheid ;-)
Dit alles geeft nog wel even te denken inderdaad. Als er staat dat de betaling pas verwerkt wordt enkele dagen voor verzending betekent dit dan dat bij paypal de betaling ook dan pas wordt geregistreerd, of wordt de betaling al direct afgeboekt?

Verder heeft Gearbest reactie gegeven dat de F3 Pro Glonass ondersteund, maar of dit nu echt klopt... ;)
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:11:
Ik vind persoonlijk de be touch 2 interessanter dan de dogee...
Zeker een mooie telefoon, maar 5.5 inch vind ik helaas net te groot. Ook heb ik het niet zo op Iphone (look-a-likes)
Daytona schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:15:
[...]
Gearbest heeft de beoogde uitleverdatum van 15-7 niet gehaald (ivm vertraging bij Mlais), maar niks gecommuniceerd......
Die MX base staat nu ook op shortlist, is alleen wel wat aan de dikke kant, maar daar krijg je wel weer een flinke accu voor terug...

Tot slot; reactie van Siswoo was dat er nog geen plannen zijn voor Android 5.1 voor de i7 Cooper. Zou CM 12.1 hierop geflashed kunnen worden?

Ik ga nog wat reviewtjes nalopen van verschillende modellen. Heb nog niet veel haast. Presale van de Doogee duurt ook nog even, voor het geval ik de gok waag :)

Tnx maar weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

FJP84 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:44:
[...]

Dit alles geeft nog wel even te denken inderdaad. Als er staat dat de betaling pas verwerkt wordt enkele dagen voor verzending betekent dit dan dat bij paypal de betaling ook dan pas wordt geregistreerd, of wordt de betaling al direct afgeboekt?
Net even nagekeken voor je; op de dag van bestelling is het aankoopbedrag gereserveerd op m'n PayPal account, en de 15e (oorspronkelijke uitleverdatum) daadwerkelijk afgeschreven.

De eerst review van de MX Base staat op youtube btw:
Accu uitstekend. Scherm en speaker goed. Bouwkwaliteit, prestaties, connectiviteit ok. Camera magertjes. Infra-rood nagenoeg onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
dutchgio schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 18:49:
Nee, niet doen.
Geen ratings en maar 4 orders.
Zoek een goede shop, desnoods buiten Aliexpress.
Kom kom. Wel juiste info verschaffen he. Nogal logisch dat er geen ratings zijn over de Honor 7 die net uit is.
De shop is zeer betrouwbaar zelfs: http://www.aliexpress.com/store/feedback-score/609089.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:24:
Ik weet niet zeker of dit het juiste topic is, maar is het verstandig om een honor 7 aan te schaffen via deze link? http://www.aliexpress.com...ace_key=31302029117125869

4G zit niet in mijn abbo dus is niet belangrijk voor mij. Verder weet ik dat het de Chinese versie is, maar kan je de taal veranderen naar Engels/Nederlands?
Ja, die shop is zeer betrouwbaar.
Kans dat hij in Engels is, is bijzonder groot.

[ Voor 12% gewijzigd door Momus op 05-08-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Momus schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:08:
[...]

Kom kom. Wel juiste info verschaffen he. Nogal logisch dat er geen ratings zijn over de Honor 7 die net uit is.
De shop is zeer betrouwbaar zelfs: http://www.aliexpress.com/store/feedback-score/609089.html
Op de mobiele site kwam ik niet verder dan 4 bestellingen en rating van 0, dan is het doorgaans fake.
Beoordeling van de shop niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
dutchgio schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:23:
[...]

Op de mobiele site kwam ik niet verder dan 4 bestellingen en rating van 0, dan is het doorgaans fake.
Beoordeling van de shop niet gezien.
Dat is van het toestel dus. Je kan van de shop ook vinden, je moet alleen wat verder klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Laatst online: 12:22
Toch wel erg lovende reviews over de Mlais MX Base

YouTube: Mlais MX Base Review: $140 4300mAh Smartphone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Reviews? Ik zie 1 sponsor video, geen review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

Kenzi schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 03:19:
[...]

Reviews? Ik zie 1 sponsor video, geen review.
Ik vond het nogal meevallen. Het is geen super slick filmpje, maar geeft mij wel een hoop bruikbare info over de MX Base. En als dat ene kleine linkje in de beschrijving het een sponsor video maakt, zijn 99% van de tech reviews ook sponsor videos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

YouTube: Doogee F3 & F3 pro Process Design Function introduction review!

Dit doet Doogee dan wel weer grappig. De Doogee F3 met die bamboo en houten achterkant. Erg Xiaomi / OPO stijl.
Als het echt bamboo is dan is het wel tof. PU met bamboo sticker not so much.

Mail die ik van ze kreeg had wel weer een pakkende titel:
leak news: DOOGEE F5 is confirmed to be made of liquid metal !

Moest gelijk aan Terminator denken.

[ Voor 7% gewijzigd door Kenzi op 06-08-2015 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Kenzi schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 08:56:
YouTube: Doogee F3 & F3 pro Process Design Function introduction review!

Dit doet Doogee dan wel weer grappig. De Doogee F3 met die bamboo en houten achterkant. Erg Xiaomi / OPO stijl.
Als het echt bamboo is dan is het wel tof. PU met bamboo sticker not so much.

Mail die ik van ze kreeg had wel weer een pakkende titel:
leak news: DOOGEE F5 is confirmed to be made of liquid metal !

Moest gelijk aan Terminator denken.
Ja, ik vind die achterkant van ebbenhout wel wat hebben i.c.m. het zwarte front.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 14:32
FJP84 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:15:
[...]

Ja, ik vind die achterkant van ebbenhout wel wat hebben i.c.m. het zwarte front.
Lijkt me een leuk dingetje, en die houten acherkanten zijn wel mooi maar het lijkt ook wel alsof het een sticker is, vooral bij de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Doogee claimt dat hun backcovers in dezelfde fabriek gemaakt worden als die van OnePlus. Maar alles van Doogee zou ik met een korrel zout nemen want ze staan er nogal om bekend om te liegen over specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties (over de betrouwbaarheid van de shop voor de honor 7),

Nog een vraagje, er zijn twee 16GB versies: 16G PLK UL00 en 16G PLK TL01H. Ik kan werkelijk nergens vinden wat het verschil is tussen deze twee uitvoeringen, maar de TL serie is op een of andere manier bij goedkoper bij webshops die allebei verkopen. Andere webshops verkopen maar één versie, en er staat dan niet bij welke het is. Weet iemand het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:59:
Bedankt voor de reacties (over de betrouwbaarheid van de shop voor de honor 7),

Nog een vraagje, er zijn twee 16GB versies: 16G PLK UL00 en 16G PLK TL01H. Ik kan werkelijk nergens vinden wat het verschil is tussen deze twee uitvoeringen, maar de TL serie is op een of andere manier bij goedkoper bij webshops die allebei verkopen. Andere webshops verkopen maar één versie, en er staat dan niet bij welke het is. Weet iemand het verschil?
Het verschil zit hem in de 4G frequenties voor China. De duurdere - ook in China - UL versie ondersteunt China Mobile's en China Unicom's 4G frequenties. De goedkopere TL versie ondersteunt China Mobile's 4G frequenties, maar alleen China Unicom's 2G frequenties.

De PLK UL00 wordt daarom ook de ''dubbele 4G versie'' genoemd en de PLK TL01H de ''Mobile 4G versie''.

Kortom voor gebruik buiten China maakt het niks uit, want ze hebben beide ondersteuning voor 4G FDD-LTE B1/B3 op SIM 1 en op SIM 2 GSM 900/1800/1900MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitbullgio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 09:08
Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone.
Heb nu Jiayu G3, verleden week nieuwe tel voor mijn vrouw besteld.
Oukitel U8, zeer mooi betaalbaar toestel via Antelife (1 week European Warehouse).
Minpunten hier was geen Gorilla Glass, zwakke speaker.
Voor de rest eigenlijk niets op aan te merken. Er wordt ook niet op gegamed enkel Hearthstone wss.

Al wat rond gezocht maar ik ken al die nieuwe merken niet echt...
Dus zoek telefoon 5,5 inch met degelijke camera ( moet niet speciaal zijn)gps moet goed werken.
Liefst met Gorilla Glass batterij mag iets zwaarder zijn +3000 goed meegenomen.
Scherm moet geen Full HD zijn HD is voldoende. En 4G uiteraard band 800mhz

Ben aan het twijfelen om zelf die Oukitel te bestellen mss is er wel een ander model dat mij kan bekoren.
prijs +-160euro.
Bluboo X550
VKWORLD VK6050S
zien er mij ook interessant uit als iemand enige ervaring heeft met 5,5inch toestel had ik het graag geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Jiayu S3?
Zou wel een wat bekender merk kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Largamelion schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:40:
Doogee claimt dat hun backcovers in dezelfde fabriek gemaakt worden als die van OnePlus. Maar alles van Doogee zou ik met een korrel zout nemen want ze staan er nogal om bekend om te liegen over specs.
Ik heb inderdaad gezien dat dit het geval was bij de Valencia y100 pro. Zijn er nog meer concrete voorbeelden hiervan?

Qua pre-orderen twijfel ik tussen Gearbest, Bangood en Geekbuying, of een verkoper op Aliexpress. Ik kan daar voor +/- €157,00 een pre-order doen. Met Banggood heb ik per chat contact gehad, volgenw mij begrepen we elkaar niet 100% maar het kwam er op neer dat men niet zeker wist wanneer de pre-order voorraad binnen zou zijn en dat zo ook de retailprijs daarna nog niet wisten. Presale eindigt op 25 augustus. Wel heeft Banggood op verschillende sites zeer goede reviews.

Bij Gearbest eindigt de pre-sale op 26 augustus. Ik heb daarbij prettig contact met support via ticketing system. Prettig is wel dat ik nog geen kosten maak voor de verwachte verzenddatum van 10 september. Ook kan ik bij problemen annuleren of een andere telefoon kiezen. Eerder heb ik bij een andere telefoon daar ook al prima service gekregen. (Gedeeltelijke refund omdat ik vlekken op mijn scherm had).

Met Geekbuying geen ervaring, en Aliexpress bevalt eigenlijk altijd goed, echter betaal ik daar wel meteen daadwerkelijk de kosten.

Iemand nog tips qua webshop of is dit hiervoor niet het juiste topic

Wat zijn verder meestal de verhoudingen tussen pre-sale en retail prijzen? Op verschillende webshops wordt hier nogal ambiteus reclame mee gemaakt kortingen van rond de 50% :).
Pagina: 1 ... 14 ... 79 Laatste

Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html