Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FJP84 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:54:
[...]

Ik heb inderdaad gezien dat dit het geval was bij de Valencia y100 pro. Zijn er nog meer concrete voorbeelden hiervan?

Qua pre-orderen twijfel ik tussen Gearbest, Bangood en Geekbuying, of een verkoper op Aliexpress. Ik kan daar voor +/- €157,00 een pre-order doen. Met Banggood heb ik per chat contact gehad, volgenw mij begrepen we elkaar niet 100% maar het kwam er op neer dat men niet zeker wist wanneer de pre-order voorraad binnen zou zijn en dat zo ook de retailprijs daarna nog niet wisten. Presale eindigt op 25 augustus. Wel heeft Banggood op verschillende sites zeer goede reviews.

Bij Gearbest eindigt de pre-sale op 26 augustus. Ik heb daarbij prettig contact met support via ticketing system. Prettig is wel dat ik nog geen kosten maak voor de verwachte verzenddatum van 10 september. Ook kan ik bij problemen annuleren of een andere telefoon kiezen. Eerder heb ik bij een andere telefoon daar ook al prima service gekregen. (Gedeeltelijke refund omdat ik vlekken op mijn scherm had).

Met Geekbuying geen ervaring, en Aliexpress bevalt eigenlijk altijd goed, echter betaal ik daar wel meteen daadwerkelijk de kosten.

Iemand nog tips qua webshop of is dit hiervoor niet het juiste topic

Wat zijn verder meestal de verhoudingen tussen pre-sale en retail prijzen? Op verschillende webshops wordt hier nogal ambiteus reclame mee gemaakt kortingen van rond de 50% :).
De Doogee F3 is vanaf 25 augustus leverbaar. Ben ook erg benieuwd naar dit model en of het blijkt wat te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theo98
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-01 14:06
Beste Tweakers,

ik zoek een nieuwe telefoon omdat ik 3 dagen gelden mijn Nexus 5 kwijt geraakt ben tijdens uitgaan, dom natuurlijk.

Maar ik heb geen zin om meer dan 250-300 ui te gaan geven voor een nieuwe telefoon.
En zit al te kijken naar de Chinese markt.

Deze merken lijken mij wel wat, Xiaomi, Meizu, Oppo en Vivo.

Meizu valt eigenlijk al af omdat ik Flyme OS echt niet handig vind, heb er wat over gelezen.
Oppo is eigenlijk te duur.
En Vivo ken ik niet.

Xiaomi heeft een grote range aan apparaten.
Waaronder Mi3, Mi4/ Mi4i mij erg veel aanspreken.
Hun MIUI is erg goed, elke week updates.

Maar welke moet ik nu nemen.

Ik wil sws KPN 4G netwerk kunnen gebruiken, en niet onder de prestaties van Nexus 5 zitten.

Dus wie helpt mij eruit?

Mvg

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scylin
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-01-2024
theo98 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 01:53:
Beste Tweakers,

ik zoek een nieuwe telefoon omdat ik 3 dagen gelden mijn Nexus 5 kwijt geraakt ben tijdens uitgaan, dom natuurlijk.

Maar ik heb geen zin om meer dan 250-300 ui te gaan geven voor een nieuwe telefoon.

Meizu valt eigenlijk al af omdat ik Flyme OS echt niet handig vind, heb er wat over gelezen.
En Vivo ken ik niet.

Ik wil sws KPN 4G netwerk kunnen gebruiken, en niet onder de prestaties van Nexus 5 zitten.

Dus wie helpt mij eruit?

Mvg

Theo
Naar mijn weten supporten de toestellen van Xiaomi alleen het 4g netwerk op 1800 en 2100mhz. Kpn maakt hoofdzakelijk gebruik van 800mhz, dus ben bang dat je daar dan ook niet helemaal goed zit.

Verder kan ik je ook niet echt helpen, ben zelf ook op zoek naar een nieuwe telefoon en kan mede door dit 4g gedoe niet kiezen met waar ik voor zou moeten gaan :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:52

Jiayu S3. Er is een apart topic voor, kijk maar eens naar de specs. Heb 'm nu een klein half jaartje en ben nog steeds erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Beste Tweakers,

En Vivo ken ik niet.

Dus wie helpt mij eruit?

Mvg

Theo
Herkenbare zoektocht. Merken zoals xiaomi en meizu hebben die 800mhz band niet. ZTE heeft hem soms, zoals in de ZTE blade s6 (200€). Lenovo heeft een paar leuke toestellen zoals de lenovo vibe shot (260€) en meer als budget toestel de lenovo p70 (135€,maar die is veel trager dan de Nexus). Dan heb je inderdaad nog de jiayu s3 (170€), waar men hier heel lovend over is. Ik heb echter begrepen dat de camera niet zo goed is en dat de backcover kan kraken.

Ook in Nederland zijn tegenwoordig een paar leuke budget toestellen te koop, waaronder natuurlijk de motorola moto g (175€). Die vind ik zelf te dik en te traag.

Heel interesant vond ik de Sony m4 aqua (260€). Eigenlijk weinig op aan te merken. Prima toestel.

Ook de huawei ascend p7 (260€) was voor mij een serieuze kandidaat, maar ik ben uiteindelijk gegaan voor een tweedehands huawei honor 6 vanwege de snellere processor en de grotere accuduur. Nieuw is de honor €299.

Hoop dat dit je helpt in je zoektocht naar een bang for Buck 800mhz toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
subwaysurfer schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 06:22:
[...]

Jiayu S3. Er is een apart topic voor, kijk maar eens naar de specs. Heb 'm nu een klein half jaartje en ben nog steeds erg tevreden.
Inderdaad. Heb de mijne weggedaan omdat 5,5" voor mij toch iets te groot is, maar hij is echt behoorlijk snel en heeft een mooi scherm.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Mensen, het is hier geen Mobile Aankoopadviesforum!
Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:32
Ook niet helemaal het goede topic, maar wel de meeste kans gok ik:

Met een dual sim ook op de twee whatsappnummers bereikbaar zijn is niet (meer) mogelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Laatst online: 14-01-2019
pelt schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:26:
Ook niet helemaal het goede topic, maar wel de meeste kans gok ik:

Met een dual sim ook op de twee whatsappnummers bereikbaar zijn is niet (meer) mogelijk toch?
Wel met Android, aangezien je WhatsApp en een WhatsApp clone kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:32
Momus schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:27:
[...]

Wel met Android, aangezien je WhatsApp en een WhatsApp clone kunt gebruiken.
Ik dacht dat niet meer werkte. Heb je wellicht een linkje? Google werkt niet echt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
pelt schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:30:
[...]

Ik dacht dat niet meer werkte. Heb je wellicht een linkje? Google werkt niet echt mee.
Eerste hit: http://www.quora.com/Can-...a-dual-SIM-Android-device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OGWhatsApp werkt niet meer.
Zoek op WhatsMapp. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:53:
[...]

OGWhatsApp werkt niet meer.
Zoek op WhatsMapp. Werkt perfect!
Okay. Het ging in ieder geval om het idee. 1 officiële WhatsApp en 1 clone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 14:32
Momus schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:08:
[...]

Okay. Het ging in ieder geval om het idee. 1 officiële WhatsApp en 1 clone.
Ik zoek ook een whatsapp clone ivm dual sim, maar heb de indruk dat whatsapp een locatiegerichte dating-app is, niet de bedoeling.
Is er iets dat wel echt werkt als clone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Eleni schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:16:
[...]

Ik zoek ook een whatsapp clone ivm dual sim, maar heb de indruk dat whatsapp een locatiegerichte dating-app is, niet de bedoeling.
Is er iets dat wel echt werkt als clone?
WhatsMapp dus blijkbaar.

http://forum.xda-develope...od-whatsapp-solo-t3101606

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:49

The Wizard

Moderator Mobile
En nu weer ontopic

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Lezen...

[ Voor 97% gewijzigd door The Wizard op 07-08-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitbullgio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 09:08
http://www.coolicool.com/...4g-lte-smartphone-g-40108

Wie kent deze fabrikant.
Specs zien er zeer goed uit en de prijs ook amai dus moet er ergens wel een catch zijn veronderstel ik?
Wil ander toestel twijfel tussen Oukitel U8, Ulefone Be Pro en deze mss?

[ Voor 5% gewijzigd door pitbullgio op 07-08-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PALGamer
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-10 17:06
De "catch" bij deze is geloof ik dat de MT6735P 32-bits is, net als in de Valencia Y100 pro. Het merk zie ik vaker langskomen, mij lijkt de blackview omega pro wel wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Laatst online: 00:10
PALGamer schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:27:
De "catch" bij deze is geloof ik dat de MT6735P 32-bits is, net als in de Valencia Y100 pro. Het merk zie ik vaker langskomen, mij lijkt de blackview omega pro wel wat..
De MT6735P is wel 64bit volgens mij alleen de CPU en GPU hebben lagere snelheid. Het kan inderdaad zo zijn dat het OS Android 5.1 32bit versie is zoals bij valencia Y100 Pro. Bij Elephone S2 met zelfde SOC is dit wel 64bit volgens Antutu. Ik zou kijken of je ergens bij verschillende aanbieders of reviews screenshots van Antutu kan vinden, om dit zeker te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 17:26
Het is een erg lange review met veel shots van Android die mij niet zo veel boeien, maar als je d'r effe doorheen gaat krijg je wel een redelijk indruk van de VKworld 6735
http://www.madshrimps.be/...ne-Review/0#axzz3i8Pwigj1
Volgens mij is de Antutu battery test niet zo best, en dat voor 3000Mah geen idee hoe representatief die test is.

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-10 17:40

Tammesp

Next is now

Tof nieuws dit. Meizu gaat gebruik maken van een Samsung processor: http://www.sammobile.com/...ungs-exynos-7420-chipset/

Eens kijken hoeveel die gaat kosten ;)

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Tammesp schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:27:
Tof nieuws dit. Meizu gaat gebruik maken van een Samsung processor: http://www.sammobile.com/...ungs-exynos-7420-chipset/

Eens kijken hoeveel die gaat kosten ;)
Dat deden ze eigenlijk altijd al, voor ze met Mediatek apparaten kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-10 17:40

Tammesp

Next is now

Momus schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:28:
[...]

Dat deden ze eigenlijk altijd al, voor ze met Mediatek apparaten kwamen.
Aha dat wist ik niet. Lees nu net op hardware.info het artikel door. Mooie specs, maar de prijs is wel aardig pittig voor een chineesje..;)

http://nl.hardware.info/n...t-exynos-7420-en-4-gb-ram

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigreep
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 11:08
antimos schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:17:
[...]

Same here, flash-sale aankoop, wel weer jammer van de vertraging maar had er al wel op gerekend...

Mailtje gestuurd naar het adres waarvan de Paypal afschrijving is gedaan, gisteren bericht terug dat hij na een week weer op voorraad is.
Je krijgt ook de keus voorgeschoteld: wachten, omruilen voor andere telefoon of order cancelen.

Maar even afwachten hoe dat afloopt, leek me wel leuk een All in One afstandsbediening incl. android & belmogelijkheid ;-)
Ik had ook een mlais mx base in de presale besteld bij gearbest voor $99,- en kreeg vandaag een mailtje dat hij verzonden is dus wellicht geeft dat de andere presale kopers hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:34

Daytona

Autoracen is voor watjes

bigreep schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:19:
[...]

Ik had ook een mlais mx base in de presale besteld bij gearbest voor $99,- en kreeg vandaag een mailtje dat hij verzonden is dus wellicht geeft dat de andere presale kopers hoop.
Yep, die van mij is ook onderweg met PostNL. Vanmorgen mailtje ontvangen met tracking nummer en foto van de zending (net als mijn vorige bestelling).
Benieuwd of ze d'r ook het beloofde hoesje en glazen screen protector van Mlais er bij hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
[...]

Bedankt voor de update. De keuze is al op Gearbest gevallen. Ik heb nog 1 vraagje uitstaan daar over de Android versie. In de onderstaande review van de F3 zag ik in Antutu Android 5.1 (32 Bit) staan.

https://youtu.be/Xa1eART3kwk

Dat is wel balen als dat bij de F3 Pro ook zo is (net als bij Y100 Pro), dan wordt het hem denk ik niet....of er moet zicht zijn op een custom rom.

Als het wel 64bit is ga ik hem denk ik wel pre-orderen.

[ Voor 28% gewijzigd door FJP84 op 07-08-2015 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:30
[...]

Oke, mooi....

Wel een beetje jammer van die matige IR Blaster, hoop dat het nog meevalt maar de review die ik las was er niet echt positief over... Leek me nu net zo handig om met die phone tevens al je audio/video apparatuur te bedienen...

Iemand trouwens ervaring met het gebruik van een Chinaphone met ingebouwde IR Blaster waarmee de audio/video bediend wordt?

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

antimos schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 01:11:
Oke, mooi....

Wel een beetje jammer van die matige IR Blaster, hoop dat het nog meevalt maar de review die ik las was er niet echt positief over... Leek me nu net zo handig om met die phone tevens al je audio/video apparatuur te bedienen...

Iemand trouwens ervaring met het gebruik van een Chinaphone met ingebouwde IR Blaster waarmee de audio/video bediend wordt?
Niet specifiek een Chinaphone met IR-blaster, maar wel met het bedienen van audiovisuele apparatuur via de telefoon. Het is een leuke gimmick, maar ik vond het scherm aan moeten zetten en dan zonder feedback van knoppen de boel bedienen al snel vermoeiend worden. Voor het daadwerkelijk kijken ging ik dus al snel weer terug naar de gewone afstandsbedieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:26
Beste forumleden,
de jiayu g6 van mijn moeder is opeens dood. Hij schakelde zichzelf altijd al uit na een nacht niet gebruikt te zijn maar nu wil hij ook niet meer opstarten na uren aan verschillende laders cq draadjes te hebben gehangen. nu ben ik bang dat het draad om de batterij op te laden (Ik bedoel in de telefoon) gesneuveld is. Ik heb geen idee wat nu het beste is:
- De telefoon onder garantie te laten repareren bij pandawill.
- De telefoon zelf open maken en kijken wat er is, betekend geen garantie meer en de vraag hoe krijg ik hem open?
- De telefoon bij een telefoonzaak laten repareren en de kosten facen.

Nu is de vraag aan jullie, wie eeft er ervaring met het terugsturen voor garantie bij pandawill?
En wie weet hoe je een jiayu g6 open zou kunnen maken. Je oeft het niet te weten maar wie heeft een idee.

In ieder geval erg bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
aangezien mijn nexus 5 aan vervanging toe is. Ben ik aan het kijken naar een nieuw toestel. de jiayu S3 vindt ik niet mooi, plus ik heb niet hele goede ervaringen met de G3.
Ik kijk wel naar de Xiaomi Mi4i & de Zopo Speed 7 deze laatste komt eind augustus uit http://global.zopomobile.com/topic/speed/

Ik zoek een telefoon voor eigenlijk huis tuin en keuken gebruik, maar irriteer me mateloos als ik moet wachten na een comando. Dual sim is een grote pre. budget max 250 euro. heeft iemand nog een telefoon advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxh22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-10 15:34
groggy schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 18:46:
aangezien mijn nexus 5 aan vervanging toe is. Ben ik aan het kijken naar een nieuw toestel. de jiayu S3 vindt ik niet mooi, plus ik heb niet hele goede ervaringen met de G3.
Ik kijk wel naar de Xiaomi Mi4i & de Zopo Speed 7 deze laatste komt eind augustus uit http://global.zopomobile.com/topic/speed/

Ik zoek een telefoon voor eigenlijk huis tuin en keuken gebruik, maar irriteer me mateloos als ik moet wachten na een comando. Dual sim is een grote pre. budget max 250 euro. heeft iemand nog een telefoon advies?
voor deze vraag is een speciaal forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
MIUI 7 presentatie op de 13de, ik hoop dat oudere telefoons ook de update krijgen. Misschien worden er ook nieuwe telefoons aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Laatst online: 14:54
weet iemand of er nog goeie dust proof telefoons zijn?
liesft 4.5 a 5inch

ik kwam zelf deze tegen ...

DOOGEE TITANS2 DG700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Aggressor schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:56:
weet iemand of er nog goeie dust proof telefoons zijn?
liesft 4.5 a 5inch

ik kwam zelf deze tegen ...

DOOGEE TITANS2 DG700
Hier is een review van de telefoon:
http://tweakers.net/produ...-titans2-dg700-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blauwester schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 16:24:
Beste forumleden,
de jiayu g6 van mijn moeder is opeens dood.
- De telefoon onder garantie te laten repareren bij pandawill.
Ja. Maak alvast een video van het probleem want ze snappen geen tekst :)
Mijn lenovo is een maandje onderweggeweest naar en van de fabriek maar is correct gerepareerd geweest.
(was wel via geekbuying)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik word nu effe niet goed van geekbuying :heb eind april een zopo 3x teruggestuurd voor reparatie omdat het scherm ineens nergens meer op reageerde, was op geen enkele wijze meer iets aan te doen. De telefoon is begin mei daar aangekomen en sindsdien wordt mij steeds verteld geduld te hebben, hij zou in de fabriek zijn, en als hij weer bij geekbuying aankomt hoor ik het onmiddellijk.
Maar weer eens een mail gestuurd waarop ik nog geen antwoord heb gekregen.
Inmiddels heb ik het vermoeden dat ik die telefoon niet meer terugzie, valt me tegen van geekbuying.
Zou niet snel meer iets opsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Laatst online: 14:54
ja klopt die had ik al gevonden.
ik ben benieuwd of er nog alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Aggressor schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:07:
[...]

Je zou hier eens kunnen kijken: http://en.001phone.cn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Daytona schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:39:
[...]

Yep, die van mij is ook onderweg met PostNL. Vanmorgen mailtje ontvangen met tracking nummer en foto van de zending (net als mijn vorige bestelling).
Benieuwd of ze d'r ook het beloofde hoesje en glazen screen protector van Mlais er bij hebben zitten.
Zojuist knoop doorgehakt en de pre-order geplaatst voor de Doogee Pro F3 (Ebony). De antwoorden op mijn vragen waren positief. Nu afwachten of deze ook echt kloppen ;) . Ik had nog wat Gearbest points dus een kleine korting die ik gebruikt heb voor een shipment insurance. Hopelijk heb ik hem rond eind september binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxh22
Eleni schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:51:
Ik word nu effe niet goed van geekbuying :heb eind april een zopo 3x teruggestuurd voor reparatie omdat het scherm ineens nergens meer op reageerde, was op geen enkele wijze meer iets aan te doen. De telefoon is begin mei daar aangekomen en sindsdien wordt mij steeds verteld geduld te hebben, hij zou in de fabriek zijn, en als hij weer bij geekbuying aankomt hoor ik het onmiddellijk.
Maar weer eens een mail gestuurd waarop ik nog geen antwoord heb gekregen.
Inmiddels heb ik het vermoeden dat ik die telefoon niet meer terugzie, valt me tegen van geekbuying.
Zou niet snel meer iets opsturen...
ook lekker zeg en nu??? betaald toevallig met paypal??? want anders kan je je geld alsnog terug krijgen via hun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
maxh22 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:04:
[...]

ook lekker zeg en nu??? betaald toevallig met paypal??? want anders kan je je geld alsnog terug krijgen via hun
Geld terug omdat een reparatie niet gebeurt? Nou nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxh22
Momus schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:05:
[...]

Geld terug omdat een reparatie niet gebeurt? Nou nee.
jawel het kan wel. Defect apparaat in principe hebt. Zij kunnen contact opnemen met geekbuying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
maxh22 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:14:
[...]

jawel het kan wel. Defect apparaat in principe hebt. Zij kunnen contact opnemen met geekbuying
Een geschil is alleen mogelijk bij een niet ontvangen artikel of een artikel wat sterk afwijkt van de beschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxh22
Momus schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:25:
[...]

Een geschil is alleen mogelijk bij een niet ontvangen artikel of een artikel wat sterk afwijkt van de beschrijving.
ik heb ook mijn geld terug gekregen via hun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
maxh22 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:33:
[...]

ik heb ook mijn geld terug gekregen via hun
Geld waarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Lijkt me sterk in dit geval daar de telefoon gewoon geleverd is, maar na 5 maanden kapot ging.
Viel nog binnen de garantie.
Typisch gevalletje consumentenrecht oftewel een strijd die je niet gaat winnen.
Maar ik blijf in discussie met geekbuying, dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Maar hoe heb je hem 3x op kunnen sturen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 22:24
Leuk een panasonic toestel lijkt wel heel erg op een ander toestel.. :)

http://gadgets.ndtv.com/panasonic-eluga-icon-2854

http://www.umidigi.com/page-UMI_EMAX.html

Zo had zomaar de Umi eMAX kunnen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Ik kwam net de UMI ZERO 2 tegen welke 1 september gereleased gaat worden.
GIZ

CS

Ziet er op zich wel leuk uit met dat dubbel screen, ik kan alleen de juiste 4g frequentie's nog niet vinden.
Tevens was er op androidautohrity te lezen dat deze goedkoper gaat worden als een yotaphone.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
ASW1 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:49:
Maar hoe heb je hem 3x op kunnen sturen dan?
Die telefoon is een Zopo 3x minihei, dat is het type ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Eleni schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:58:
[...]
Die telefoon is een Zopo 3x minihei, dat is het type ;)
Nu snap ik hem _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aggressor schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:07:
[...]

Mocht je nog vragen hebben over de DG700 laat het maar even weten via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Nou nou, Geekbuying schijnt mijn telefoon zowaar na 3 maanden opgestuurd te hebben!
Zit nu wel in het buitenland dus even afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Ik heb gisteren een Lenovo K3 Note voor mijn broer besteld bij gearbest.com. Wel erg mooi dat ze een Europees warenhuis hebben zonder dat de prijzen omhoog lijken te gaan. Ik neem in ieder geval aan dat als het al binnen Europa is dat er geen importbelasting meer overheen komt. Prettige website ook wel :)
$160 voor een 64-bit octa-core, Full HD IPS Scherm, 5MP+13MP camera's en een ~3000mAh batterij is zeker niet gek.

Enige waar ik me zorgen over maak is de software, blijkbaar afhankelijk van waar je hem koopt wil er nog wel eens verschillende software opstaan en in sommige gevallen zelfs spyware . Nou lijkt het het beste plan van aanpak te zijn.
A ) Rooten en alle onbekende software uninstallen en dan handmatig een keertje kijken of die spyware erop staat.
of
B ) Custom ROM installeren.

A lijkt een beetje geknutsel met wat wel en niet wegkan en blijkbaar kom je van sommige dingen dan alsnog niet af.
B lijkt me dus de betere optie, mijn ervaringen met Cyanogenmod op de Samsung Galaxy S3 waren niet bijzonder positief, er was altijd wel iets mis. Batterij te snel leeg, telefoongesprekken of de camera die niet werken etc etc. De "LimonChelo" builds voor de Lenovo K3 zijn blijkbaar gebaseerd op de stock-rom en daar zou dus alles moeten werken. Ik denk dat ik de "++LiMoNcHeLo 5.1 MDSTeam MoD++" image maar eens uitprobeer.

edit:

Hij heeft overigens een Samsung Galaxy S2 op het moment dus dat zal een aardige upgrade worden!

[ Voor 3% gewijzigd door Xthemes.us op 11-08-2015 15:06 ]

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-10 15:45
Hallo,

Jaar geleden heb ik voor mijn onkel een Jiayu G4s besteld. Deze was ideaal voor een smartphone onder de 5 inch en onder de 200 euro. Welke zijn de beste opties nu? Redmi 2 ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:34
nieuws: Chinese startup ZUK stopt usb 3.0 type-c in Z1-smartphone

Mooi toestel wel. Wel wat duurder dan het meeste wat hier voorbij komt. ;)
Stuk m.b.t. Her opladen is wat onduidelijk.

Verder krijgt de "internationale versie" CM mee haal ik uit de comments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:10
Xthemes.us schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:01:
Ik heb gisteren een Lenovo K3 Note voor mijn broer besteld bij gearbest.com. Wel erg mooi dat ze een Europees warenhuis hebben zonder dat de prijzen omhoog lijken te gaan. Ik neem in ieder geval aan dat als het al binnen Europa is dat er geen importbelasting meer overheen komt. Prettige website ook wel :)
$160 voor een 64-bit octa-core, Full HD IPS Scherm, 5MP+13MP camera's en een ~3000mAh batterij is zeker niet gek.
Dat is inderdaad wel netjes, 140€ + 3€ extra voor levering uit EU Warehouse naar België en geen kans op extra kosten van de douane. Dit maakt het wel een interessant toestel. Ik meen mij ook te herinneren dat de reviews redelijk lovend zijn over dit toestel. Vanavond nog eens bekijken en misschien bestel ik hem dan ook wel :).

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
*

[ Voor 100% gewijzigd door issepower op 11-08-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:25
Xthemes.us schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:01:

Enige waar ik me zorgen over maak is de software, blijkbaar afhankelijk van waar je hem koopt wil er nog wel eens verschillende software opstaan en in sommige gevallen zelfs spyware . Nou lijkt het het beste plan van aanpak te zijn.
A ) Rooten en alle onbekende software uninstallen en dan handmatig een keertje kijken of die spyware erop staat.
of
B ) Custom ROM installeren.

A lijkt een beetje geknutsel met wat wel en niet wegkan en blijkbaar kom je van sommige dingen dan alsnog niet af.
B lijkt me dus de betere optie, mijn ervaringen met Cyanogenmod op de Samsung Galaxy S3 waren niet bijzonder positief, er was altijd wel iets mis. Batterij te snel leeg, telefoongesprekken of de camera die niet werken etc etc. De "LimonChelo" builds voor de Lenovo K3 zijn blijkbaar gebaseerd op de stock-rom en daar zou dus alles moeten werken. Ik denk dat ik de "++LiMoNcHeLo 5.1 MDSTeam MoD++" image maar eens uitprobeer.

edit:

Hij heeft overigens een Samsung Galaxy S2 op het moment dus dat zal een aardige upgrade worden!
Ik maak zelf ook gebruik van de K3 Note en heb na een week ook een custom Rom geflashed. De officiële firmware, VibeUI is een onhandige firmware die niet volledig vertaald is en veel bugs heeft.
Het beste kunt je de Carbon ROM Lite installeren van deze link: http://akilli.be/forum/konu-k3-note-carbon-rom Deze firmware is AOSP, cleane Android 5.1 en is snel zonder enige bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
issepower schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:42:
Hallo,

Jaar geleden heb ik voor mijn onkel een Jiayu G4s besteld. Deze was ideaal voor een smartphone onder de 5 inch en onder de 200 euro. Welke zijn de beste opties nu? Redmi 2 ?

Alvast bedankt
Lijkt me een prima keuze, al zou ik dan voor de Redmi 2 Pro gaan. Aanstaande zaterdag in de Happy Hour bij Pandawill. Nog geen 120 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
Bedankt !
Ik zie wel staan : total=5. Zijn er dan maar 5 te koop aan deze prijs?
edjedan schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:35:
[...]

Lijkt me een prima keuze, al zou ik dan voor de Redmi 2 Pro gaan. Aanstaande zaterdag in de Happy Hour bij Pandawill. Nog geen 120 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ja, en dat heeft dus geen enkele zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
Wat dit een antwoord op mijn vraag? :p
dutchgio schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:18:
Ja, en dat heeft dus geen enkele zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ja. ;)
Wordt een hele moeilijke om 1 van die 5 stuks te bemachtigen, dat zou ik niet eens proberen.
Moet je ook weer wachten tot zaterdag met bestellen, kan je beter nu doen waar ie misschien iets duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
Ja inderdaad. Heeft pandawill de beste prijzen voor deze smartphone of?
dutchgio schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:23:
Ja. ;)
Wordt een hele moeilijke om 1 van die 5 stuks te bemachtigen, dat zou ik niet eens proberen.
Moet je ook weer wachten tot zaterdag met bestellen, kan je beter nu doen waar ie misschien iets duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Misschien.
Moet je even de winkels uit de eerste post nalopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
edjedan schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:28:
[...]

Ik maak zelf ook gebruik van de K3 Note en heb na een week ook een custom Rom geflashed. De officiële firmware, VibeUI is een onhandige firmware die niet volledig vertaald is en veel bugs heeft.
Het beste kunt je de Carbon ROM Lite installeren van deze link: http://akilli.be/forum/konu-k3-note-carbon-rom Deze firmware is AOSP, cleane Android 5.1 en is snel zonder enige bugs.
Zelf heb ik een LG Nexus 4 dus ik ben zeker te spreken over stock Android maar werkt dan ook alles bij deze ROM, Simkaart, mobile data, camera's, wifi, google apps etc?
Vraag me ook af of de stagefright bug gefixed is aangezien het 5.1 is en niet 5.1.1.

[edit]
Ik lees net op een ander forum dat de laatste officiele ROM Android 5.1.1 is. De officiele image zou wel enige bloatware bevatten maar geen spyware en zowel Engels als Chinees ondersteunen.

Als de image die je zelf linkte OTA updates doet en alles werkt dan zal ik die waarschijnlijk gebruiken, als iets niet werkt probeer ik de laatste officiele image maar denk ik.

[ Voor 26% gewijzigd door Xthemes.us op 12-08-2015 14:47 ]

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_204055.html

hier heb je hem voor 120 euro
edjedan schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:35:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:05
Gisteren is mijn Xiaomi redmi 2 overleden. Al snel na aankoop begonnen aan de hoeken van het scherm oranje verkleuringen zichbaar te worden. Gisteren pakte ik de telefoon uit mijn broekzak en ging het scherm niet meer aan, ik weet niet of de problemen gerelateerd zijn. De backlight van het scherm werkt nog wel en het toestel start ook nog gewoon op. Het toestel lijkt ook niet te reageren op touch invoer. Via recovery (eerst geboot in fastboot en van daaruit naar recovery) door middel van adb de data van het intern geheugen getrokken. Toen het toestel los gehaald en gekeken of alles nog op zijn plaats zat dat was het geval, dus helaas einde redmi 2. Nu was ik toch al teleurgesteld in het toestel, vooral omdat die trager aanvoelde als mijn Jiayu G2F (die ik nu weer gebruik), is dit nog wel een extra teleurstelling gezien de leeftijd van 5 maanden waar minimaal een jaar gepland stond.

Nu weer kijken naar de aanschaf van een ander toestel, mijn eerste oog is gevallen op de meizu m2 en de jiayu f2 maar ga geen overhaastte beslissingen maken nu. Misschien dat ik van mijn chinaphone geloof af ga en een normale windows phone in nl ga kopen. Alle mogelijkheden zijn staan nog open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De RedMi Note 2 die waarschijnlijk later vandaag aangekondigd gaat worden is uitgelekt. Best een net toestel, al vind ik het wel jammer dat het een MediaTek-processor is en niet de Snapdragon 615. Ik hoop eigenlijk dat zo'n versie er ook nog gaat komen. Al zijn ze dan misschien bang de markt voor de Mi4i te verzieken.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/imgroot/news/15/08/redmi-note-2-new-leak/inline/-728/gsmarena_001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/imgroot/news/15/08/redmi-note-2-new-leak/inline/-728/gsmarena_002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoihoi

Ik heb in november een Doogee dg800/Valencia gekocht, want die was goedkoop en leek me prima. Nu heb ik problemen met dat 'ie m'n lader niet 'herkent'. Hij geeft aan dat er geen lader in zit, maar soms als je de lader er net zo en zo in doet wel. Heeft iemand hier vaker last van gehad bij doogee/chinaphones? Kan ik dit oplossen? Nieuwe laders werken ook niet/heel af en toe.

Nu zou ik nog garantie hebben via deal extreme denk ik, maar ik vind het een beetje nutteloos om het te verzenden want dat ding kostte ooit maar 90 euro. Wat denken jullie dat ik het best kan doen? Nieuwe telefoon kopen? Doogee berichten? Naar een maker gaan?

Hopelijk zit ik in het goede forum/op de goede plek, ben nieuw hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:55
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:04:
hoihoi

Ik heb in november een Doogee dg800/Valencia gekocht, want die was goedkoop en leek me prima. Nu heb ik problemen met dat 'ie m'n lader niet 'herkent'. Hij geeft aan dat er geen lader in zit, maar soms als je de lader er net zo en zo in doet wel. Heeft iemand hier vaker last van gehad bij doogee/chinaphones? Kan ik dit oplossen? Nieuwe laders werken ook niet/heel af en toe.

Nu zou ik nog garantie hebben via deal extreme denk ik, maar ik vind het een beetje nutteloos om het te verzenden want dat ding kostte ooit maar 90 euro. Wat denken jullie dat ik het best kan doen? Nieuwe telefoon kopen? Doogee berichten? Naar een maker gaan?

Doogee is hier redelijk notoir...
Goede kans dat er hardwarematig iets stuk is. Je kan garantie claimen en ondertussen al wat anders kopen, mocht hij gerepareerd worden dan heb je een leuke reserve of een aanbod voor op marktplaats/V&A :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
De bamboe cover van de Doogee F3 Pro is aan wat testjes onderworpen. Ben beniewd hoe de ebbenhout variant zich houdt, al ga ik het niet zelf testen straks :) .

http://www.phonearena.com...ses-the-bend-test_id72522

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smobbo schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:11:
[...]

Doogee is hier redelijk notoir...
Goede kans dat er hardwarematig iets stuk is. Je kan garantie claimen en ondertussen al wat anders kopen, mocht hij gerepareerd worden dan heb je een leuke reserve of een aanbod voor op marktplaats/V&A :+
Ah shit ja, toen ik 'm kocht kon ik nog niet zo veel over Doogee online vinden. Slecht merk dus? Kan je iets aanraden? Of moet dat in een ander topic? ong. 100 euro, gebruik hem voor appen, muziek (dus uitbreidbaar geheugen) en hipsterdingetjes, niks geks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
Doogee is erg goedkoop. De valencia was ook mijn eerste smartphone. Dit probleem wat je hebt had ik ook op mijn Samsung S3.

Het zou kunnen dat er rotzooi in de usb poort zit. Je kunt met een tandenstoker proberen voorzichtig dit eruit te peuteren. Je zult verbaast staan hoeveel troep eruit komt.

Je kunt het ook met een naald proberen, het kan namelijk zijn dat de connectie een beetje corrosie heeft van het altijd in een warme broekzak zitten. Succes in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:04:
hoihoi

Ik verwacht dat de micro usb poort niet meer goed werkt. Wordt ie ook niet door door PC herkent? Ik had dit probleem ook met mijn Jiayu G3. Daar is dat onderdeel vervangbaar. Misschien is er een vervangend micro usb port voor de Doogee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FJP84 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 23:04:
[...]

Ik verwacht dat de micro usb poort niet meer goed werkt. Wordt ie ook niet door door PC herkent? Ik had dit probleem ook met mijn Jiayu G3. Daar is dat onderdeel vervangbaar. Misschien is er een vervangend micro usb port voor de Doogee?
Hey, ja klopt! Erg vervelend. Het pinnetje dingetje in de poort lijkt ook een beetje lossig te zitten. Hoe heb je dat gedaan? Lijkt me ook dat het vervangbaar is, maar of ik dat zelf kan... Plus ik weet niet of een telefoon van zo weinig geld dat waard is, als het zelf geld kost.

• FJP84
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 23:08:
[...]

Hey, ja klopt! Erg vervelend. Het pinnetje dingetje in de poort lijkt ook een beetje lossig te zitten. Hoe heb je dat gedaan? Lijkt me ook dat het vervangbaar is, maar of ik dat zelf kan... Plus ik weet niet of een telefoon van zo weinig geld dat waard is, als het zelf geld kost.
Ik heb het zelf nog niet vervangen. Dit ga ik nog wel ter lering en vermaak een keer proberen. Heb er de soldeerbout al voor aangeschaft.

Verder zag ik voor de Doogee op XDA het zelfde probleem beschreven.

http://forum.xda-develope...ead.php?t=2744743&page=91

Verder nog wat gezocht, maar er zijn alleen usb power boards (naar het schijnt zonder micro usb port) te koop rond €11,00. Ook zijn er algemene micro usb ports te koop (tussen €0,80 - €6,00 ongeveer). Dan moet je het alleen zelf nog zien te fixen (solderen) of dit door een reparatieshop laten doen. De vraag is of het de moeite waard is. Kan een leuk hobby projectje zijn, met risico op volledig defecte telefoon :P .

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-09 09:24
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 23:08:
[...]

ik heb de usb connector van mijn jiayu g4 zelf vervangen en ben totaal geen techneut, het was vrij makkelijk.
Denk dat het op de doogee niet veel moeilijker zal moeten zijn.

• Smobbo
  • Laatst online: 08:55
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:37:
[...]

Ah shit ja, toen ik 'm kocht kon ik nog niet zo veel over Doogee online vinden. Slecht merk dus? Kan je iets aanraden? Of moet dat in een ander topic? ong. 100 euro, gebruik hem voor appen, muziek (dus uitbreidbaar geheugen) en hipsterdingetjes, niks geks.
Het blijft altijd een beetje koffiedik kijken, aangezien er weinig objectieve reviews zijn. Maar een vuistregel is om bij de grotere merken te blijven, hier zou de QC beter zijn. Merken zoals xiaomi, meizu, zte, honor (huawei submerk), jiayu (wisselen de meningen al meer over).
Tegelijkertijd ontwikkelen alle merken zich ook ontzettend rap en komt doogee nu weer met een toffe telefoon (F3 pro) en ook een vrijwel nieuwkomer Bluboo komt met de Xtouch. Dit zijn toch de interessantste telefoons in de categorie dubbeltje op de eerste rij, maar daarmee ook wat spannender of de kwaliteit gelijk is aan de specificatielijst.

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Smobbo schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 07:54:
[...]

Het blijft altijd een beetje koffiedik kijken, aangezien er weinig objectieve reviews zijn. Maar een vuistregel is om bij de grotere merken te blijven, hier zou de QC beter zijn. Merken zoals xiaomi, meizu, zte, honor (huawei submerk), jiayu (wisselen de meningen al meer over).
Tegelijkertijd ontwikkelen alle merken zich ook ontzettend rap en komt doogee nu weer met een toffe telefoon (F3 pro) en ook een vrijwel nieuwkomer Bluboo komt met de Xtouch. Dit zijn toch de interessantste telefoons in de categorie dubbeltje op de eerste rij, maar daarmee ook wat spannender of de kwaliteit gelijk is aan de specificatielijst.
Grootste verschil is dat merken zoals ZTE, Xiaomi, Meizu, ZTE, Huawei over hun eigen productielijnen en R&D beschikken.
Merken zoals Doogee, Bluboo, Cubot etc komen bij oem fabrikanten vandaan. Kleine oplages, minimale aanpassingen en rom ontwikkeling is nihil. Daarom zijn er ook zoveel toestellen vrijwel identiek.

Afbeeldingslocatie: http://en.miui.com/data/attachment/forum/201508/13/150110iby3i5gimcggbmth.png.thumb.jpg

nieuwe Red Mi Note 2. toch weer met Mediatek. Zal nog wel een andere versie komen voor India dan.

[ Voor 9% gewijzigd door Kenzi op 13-08-2015 09:08 ]

• Gsus86
Prijs van Xiaomi note 2 starten vanaf 799 Yuan (vanaf 122 USD ongeveer), erg interessant dus. Afhankelijk van het network komt daar 100yuan erbij. Tel daar ongeveer 40-50 USD erbij en je hebt de resellers prijs.

Het is verkrijgbaar in 5 verschillende kleurtjes. 13 MP camera aan de achterkant van Samsung met f2.2, 5 MP camera aan de voorkant van OV en ondersteuning voor 4G (band 1/3/7).

[ Voor 106% gewijzigd door Gsus86 op 13-08-2015 10:42 ]

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 17:26
edjedan schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:28:
[...]

Hoe is de batterij duur van dit toestel, is de accu ook echt 3000mAh? Want dan zou je anderhalve dag op zich makkelijk moeten redden.

There is no knowledge, that is not Power!

• maxh22
Kenzi schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 08:28:
[...]

Grootste verschil is dat merken zoals ZTE, Xiaomi, Meizu, ZTE, Huawei over hun eigen productielijnen en R&D beschikken.
Merken zoals Doogee, Bluboo, Cubot etc komen bij oem fabrikanten vandaan. Kleine oplages, minimale aanpassingen en rom ontwikkeling is nihil. Daarom zijn er ook zoveel toestellen vrijwel identiek.

[afbeelding]

nieuwe Red Mi Note 2. toch weer met Mediatek. Zal nog wel een andere versie komen voor India dan.
toch leuk om te zien dat ze bij de helio x10 processor 2,2 ghz aangeven. De processor kan dit zelf niet eens aan door oververhitting.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

maxh22 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:07:
[...]

toch leuk om te zien dat ze bij de helio x10 processor 2,2 ghz aangeven. De processor kan dit zelf niet eens aan door oververhitting.
Bron? Want in de Meizu MX5 draait ie ook gewoon op 2.2 Ghz

• maxh22
Kenzi schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:14:
[...]

Bron? Want in de Meizu MX5 draait ie ook gewoon op 2.2 Ghz
alle toestellen die nu een helio x10 processor hebben draaien niet hoger dan 2,0 ghz

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

maxh22 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:21:
[...]

alle toestellen die nu een helio x10 processor hebben draaien niet hoger dan 2,0 ghz
Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/newsimg/15/06/meizu-mx5-benchmark-leaks/gsmarena_001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gsminsider.com/wp-content/uploads/2015/07/Meizu-MX5-benchmark-GSMinsider.com-photo-3.png

Verwijderd

maxh22 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:21:
[...]

Volgens mij niet.
Letv one x600 draait ook 2.2 gh

• maxh22
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:15:
[...]

Volgens mij niet.
Letv one x600 draait ook 2.2 gh
nou die van mij draait echt geen 2,2 ghz. hij draait 1,95

• benbaba
  • Niet online
Er zijn twee varianten van de X10 (eigenlijk zoals vaker) een 'gewone' en een 'Turbo'. De Letv heeft de X10 @ 2Ghz, de Note 2 ook, de MX5 heeft de X10 Turbo @ 2,2Ghz en de Note 2 Prime ook. Ook wel aangeduid met een ''T'' - MT6795 en MT6795T.

• maxh22
benbaba schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:26:
Er zijn twee varianten van de X10 (eigenlijk zoals vaker) een 'gewone' en een 'Turbo'. De Letv heeft de X10 @ 2Ghz, de Note 2 ook, de MX5 heeft de X10 Turbo @ 2,2Ghz en de Note 2 Prime ook. Ook wel aangeduid met een ''T'' - MT6795 en MT6795T.
aha oke dat wist ik nog niet haha

• Gsus86
Alleen de high-end Xiaomi Note 2 (met 32GB ROM) heeft de hoger geklokte MT6795 chipset. Bij de basismodel is het geklokt tot 2GHz.

Verwijderd

Gsus86 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:32:
Alleen de high-end Xiaomi Note 2 (met 32GB ROM) heeft de hoger geklokte MT6795 chipset. Bij de basismodel is het geklokt tot 2GHz.
zou denken dat je 'm dan zonder problemen kunt overklokken toch? Of is het wel echt andere hardware?

• Gsus86
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:09:
[...]

zou denken dat je 'm dan zonder problemen kunt overklokken toch? Of is het wel echt andere hardware?
Hardware is waarschijnlijk wel hetzelfde. Of overklokken mogelijk is weet ik niet, misschien hebben ze iets daavoor mogelijk bedacht om dat tegen te gaan (beveiliging).

• dutchgio
Als je een custom kernel hebt kan dat ja, maar voor mediaTek is daar vrijwel geen kans op, en dus ook geen kans op overclocking.

Verwijderd

Wat is het precieze updatebeleid bij Xiaomi? Ik weet dat ze nog behoorlijk lang updates blijven uitbrengen, maar gaat dat dan ook over nieuwe Android-versies? Betekent dat dus ook dat er voor die periode custom ROMs uitgebracht kunnen blijven worden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:32:
Betekent dat dus ook dat er voor die periode custom ROMs uitgebracht kunnen blijven worden?
Voor zover ik het heb begrepen hoef je je daar bij Xiaomi niet druk over te maken omdat ze snapdragons gebruiken, de custom rom support gaat dan nog jaren door. (ik heb zelf nu kitkat op m'n galaxy S uit 2010)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 18:25:
Voor zover ik het heb begrepen hoef je je daar bij Xiaomi niet druk over te maken omdat ze snapdragons gebruiken, de custom rom support gaat dan nog jaren door. (ik heb zelf nu kitkat op m'n galaxy S uit 2010)
Bij een Snapdragon komt dat doorgaans inderdaad wel goed, maar ik vraag het hier juist omdat de RedMi Note 2 nu dus een MediaTek-chip blijkt te hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 18:33:
[...]

Bij een Snapdragon komt dat doorgaans inderdaad wel goed, maar ik vraag het hier juist omdat de RedMi Note 2 nu dus een MediaTek-chip blijkt te hebben.
ooh, my bad
Pagina: 1 ... 15 ... 79 Laatste

Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html