• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:15:
[...]

Volgens mij niet.
Letv one x600 draait ook 2.2 gh
Draait gewoon op 1,95GHz, net als de non-prime Redmi 2 Note.

Overigens wordt die ook warm, maar net zo warm als een Snapdragon 801 (acceptabel dus).

Even de directe link van de hardware in mijn review:
productreview: Letv Le1 16GB Wit review door Kiswum

[ Voor 22% gewijzigd door Kiswum op 13-08-2015 21:00 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-04 22:14
Yes, Ik heb mijn Mlais mx base binnen uit de pre-order fase via antelife. Met een screen saver en een hoesje. En er zit al een screensaver op.
Helaas wel de invoerrechten moeten betalen. (Vind ik niet zo erg alleen die 13 euro handeling daar baal ik dan altijd van). Eerste indruk: Witte telefoon zwarte lader en zwarte kabel. Nu wel een lader met euro stekker en geen verloopstukje. Alles verpakt in een mintgroen doosje. Alles loopt prima en is vrij vlot. Ik kon gelijk een update installeren en heb dat dan ook gelijk gedaan, Een verschrikkelijk truttig startscherm met een bosje bloemen er op. Iemand een een idee hoe ik dat verander? Een koude gps fix binnen 5 sec buiten. De IR Blaster werkt gewoon op mijn tv's en decoder, +6 meter maar je moet wel richten. Lekkere kale android zonder rotzooi. Scherm casten lukt me niet. De foto's zijn aardig maar niet zo mooi als bij mijn Jiayu G4S. Geen Root, iemand al een idee hoe ik dat kan doen? Eerste indruk van de accu, echt geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 09:38
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:16:
De RedMi Note 2 die waarschijnlijk later vandaag aangekondigd gaat worden is uitgelekt. Best een net toestel, al vind ik het wel jammer dat het een MediaTek-processor is en niet de Snapdragon 615. Ik hoop eigenlijk dat zo'n versie er ook nog gaat komen. Al zijn ze dan misschien bang de markt voor de Mi4i te verzieken.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik begrijp niet helemaal waarom mensen die qualcom obsessie hebben, de 615 is een veel mindere chip qua performance dan de Helio x10 en maakt telefoons onnodig duurder. Ik heb de Xiaomi note 2 liever zo als hij nu is dan voor 100 euro meer met een minder goede snapdragon 615.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flaat schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:19:
Ik begrijp niet helemaal waarom mensen die qualcom obsessie hebben
Het antwoord is simpel: MediaTek levert geen support qua sources, dus custom kernels (en tot op zekere hoogte custom ROMs) kan je daardoor vergeten. Hardware is niet alles, je telefoon is zoveel waard als de software die je kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaat
  • Laatst online: 05-09 09:38
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:23:
[...]

Het antwoord is simpel: MediaTek levert geen support qua sources, dus custom kernels (en tot op zekere hoogte custom ROMs) kan je daardoor vergeten. Hardware is niet alles, je telefoon is zoveel waard als de software die je kunt krijgen.
thnx dat is duidelijke taal. wist wel dat voor de MediaTek minder roms waren maar dacht dat dat kwam doordat het simpelweg kleinere verkoop aantallen waren dus minder community.

Moet wel zeggen dat het flashen van roms voor mij zn nuttige tijd heeft gehad, vroeger viel er nog wel eens een hele bak aan batterij en performance te winnen. Dat lijkt al veel minder, mn g2 draait al behoorlijk lang een custom rom maar met Smartlauncher en wat root apps kom ik er ook wel zonder costom rom.

Weet iemand hoe Xaomi is met Root acces? zit ernstig te twijfelen tussen de Meizu M2 note en Xaomi Redmi Note 2. Weet van de internationale versie van de meizu m2 note dat root heel makkelijk is.
De specs liggen uiteraard wel in het voordeel van de Xoami maar de looks van de Meizu en een igzo scherm maken het lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Flaat schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:34:
[...]

thnx dat is duidelijke taal. wist wel dat voor de MediaTek minder roms waren maar dacht dat dat kwam doordat het simpelweg kleinere verkoop aantallen waren dus minder community.

Moet wel zeggen dat het flashen van roms voor mij zn nuttige tijd heeft gehad, vroeger viel er nog wel eens een hele bak aan batterij en performance te winnen. Dat lijkt al veel minder, mn g2 draait al behoorlijk lang een custom rom maar met Smartlauncher en wat root apps kom ik er ook wel zonder costom rom.

Weet iemand hoe Xaomi is met Root acces? zit ernstig te twijfelen tussen de Meizu M2 note en Xaomi Redmi Note 2. Weet van de internationale versie van de meizu m2 note dat root heel makkelijk is.
De specs liggen uiteraard wel in het voordeel van de Xoami maar de looks van de Meizu en een igzo scherm maken het lastig
Op de Multilang Roms van xiaomi.eu zit standaard root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Heeft er iemand de Umi Hammer S besteld in de pre sale van Pandawill voor $134.99?

Helaas is er nog geen verdere info over de Umi Zero 2.
(update.... gaat waarschijnlijk pricetag krijgen van $500, valt dus af)

Met deze specs wil ik misschien nog weer eens een keer kijken naar UMI.
( 2 defecte Jiayu s3's hiero ;( )

[ Voor 12% gewijzigd door fvandenreek op 14-08-2015 10:17 ]

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:34
Als Jiayu's al zo snel kapot gasn zou ik UMI overslaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Tja eigenlijk weet ik dat ook wel @dutchgio..... Maar het is zo verleidelijk.

Denk dat ik toch maar richting xiaomi ga en dan maar voor lief nemen dat er geen volledige 4g functionaliteit aanwezig is.

(jiayu 1, heeft een aanvaring gehad met een metale trap)
(Jiayu 2 geeft geen geluid meer... Waarschijnlijk door klussen in de tuin.... het is me nog niet gelukt om van 2 defecte 1 fatsoenlijk werkende te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
fvandenreek schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:20:

Denk dat ik toch maar richting xiaomi ga en dan maar voor lief nemen dat er geen volledige 4g functionaliteit aanwezig is.

(Jiayu 2 geeft geen geluid meer... Waarschijnlijk door klussen in de tuin.... het is me nog niet gelukt om van 2 defecte 1 fatsoenlijk werkende te maken)
Wat verwacht je precies van een ander merk, als je zo met je telefoons omgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:32
Gisteren mijn Elephone P8000 ontvangen, moet zeggen valt me dik mee! Ben er zelfs aan aan het denken om mijn LG G4 te verkopen en volledig over te stappen op de Elephone. Maar eerst maar eens een week als vaste mobiel in gebruik nemen.

Pluspunten die na halve dag gebruik opvallen:
* Scherm
* Accuduur
* Snelheid (99% stock Android)

Minpunten:
* Geen notificatie led (alleen eerste 5000 units door gebrek aan componenten)
* Volume / kwaliteit speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
fvandenreek schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:20:

Tijd voor een rugged phone.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mynx
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-02-2023
dutchgio schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:17:
Als Jiayu's al zo snel kapot gasn zou ik UMI overslaan..
Ik heb de UMI S1 gehad, nooit problemen met gehad buiten dat hij gestolen is bij een inbraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razer schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:50:
Gisteren mijn Elephone P8000 ontvangen, moet zeggen valt me dik mee! Ben er zelfs aan aan het denken om mijn LG G4 te verkopen en volledig over te stappen op de Elephone. Maar eerst maar eens een week als vaste mobiel in gebruik nemen.

* Scherm
* Accuduur

Minpunten:
Dat toestel cm dik is is geen minpunt, of valt dit in de 'praktijk' mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
humptydumpty schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:00:
Yes, Ik heb mijn Mlais mx base binnen uit de pre-order fase via antelife. Met een screen saver en een hoesje. En er zit al een screensaver op.
Helaas wel de invoerrechten moeten betalen. (Vind ik niet zo erg alleen die 13 euro handeling daar baal ik dan altijd van). Eerste indruk: Witte telefoon zwarte lader en zwarte kabel. Nu wel een lader met euro stekker en geen verloopstukje. Alles verpakt in een mintgroen doosje. Alles loopt prima en is vrij vlot. Ik kon gelijk een update installeren en heb dat dan ook gelijk gedaan, Een verschrikkelijk truttig startscherm met een bosje bloemen er op. Iemand een een idee hoe ik dat verander? Een koude gps fix binnen 5 sec buiten. De IR Blaster werkt gewoon op mijn tv's en decoder, +6 meter maar je moet wel richten. Lekkere kale android zonder rotzooi. Scherm casten lukt me niet. De foto's zijn aardig maar niet zo mooi als bij mijn Jiayu G4S. Geen Root, iemand al een idee hoe ik dat kan doen? Eerste indruk van de accu, echt geweldig!
ben op de mijne aan het wachten is ook onderweg, is het mogelijk om even wat foto's door te sturen (desnoods via pm) om de kwaliteit te beoordelen :)
GPS binnenshuis ook snel?

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Is een kwestie van bad luck deze keer, verder nog nooit schade met een toestel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
robin-sips2 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:49:
[...]

ben op de mijne aan het wachten is ook onderweg, is het mogelijk om even wat foto's door te sturen (desnoods via pm) om de kwaliteit te beoordelen :)

thanks!
Jij hebt navigatie nodig om van je huiskamer naar je slaapkamer te komen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:33:
[...]

Dat toestel cm dik is is geen minpunt, of valt dit in de 'praktijk' mee?
Valt in praktijk reuze mee, geen last van. Voelt lekker degelijk aan. Ook het metalen frame helpt hier goed aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:27
Heeft er hier iemand ervaring met het merk Oukitel? Ik vind bij Everbuying de oukitel U10 (http://www.everbuying.net/product971124.html) .

Afbeeldingslocatie: http://www.gizmochina.com/wp-content/uploads/2015/07/oukitel-u10-announcement-02.jpg

Main Features:
OUKITEL U10 Android 5.1 4G LTE Smartphone 5.5 inch IPS FHD Screen MTK6753 64bit Octa Core 1.3GHz 3GB RAM 16GB ROM 5.0MP + 13.0MP Cameras Hotknot Fingerprint
Display: 5.5 inch FHD Screen
CPU: MTK6753 64bit Octa Core,1.3GHz
System: Android 5.1
RAM + ROM: 3GB RAM + 16GB ROM
Camera: 5.0MP front camera + 13.0MP back camera
Bluetooth: 4.0
GPS: GPS, A-GPS
Hotknot: Support
SIM Card: Dual SIM dual standby, Dual Micro SIM
Network:
2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 900/2100MHz
4G: FDD-LTE 800/1800/2100/2600MHz

In combinatie met de code EBOU10 is deze telefoon maar 135 euro. Dat lijkt me een koopje.

Hij is pas net uit, dus veel reviews zijn er niet te vinden. De voorganger U8 is in iedergeval wel vaak goed ontvangen.

[ Voor 6% gewijzigd door koenie op 14-08-2015 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
koenie schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:27:
Heeft er hier iemand ervaring met het merk Oukitel? Ik vind bij Everbuying de oukitel U10
Hij is pas net uit, dus veel reviews zijn er niet te vinden. De voorganger U8 is in iedergeval wel vaak goed ontvangen.
Zat hier ook naar te kijken. Qua design prima kloon ;) specs vs prijs is er goed...denk dat ik hem maar ga bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:10
Wel best een groot toestel met z'n 154mm :/.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Kan zijn dat ik er gewoon overheen kijk maar klopt het dat de "Chinese telefoons" geen NFC en wireless laden aan boord hebben?
Ik ben aan het kijken naar een goede ( en vooral ook goedkope ) telefoon met een scherm van minimaal 5.5".
Tot dusver vind ik geen telefoon die standaard NFC en draadloos opladen ondersteunen.
Het laatste ( draadloos opladen ) is niet zo erg maar NFC is een must voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Jiayu s3 3gb heeft nfc, maar er zijn diverse telefoons met NFC check kimovil.com

[ Voor 84% gewijzigd door fvandenreek op 14-08-2015 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-04 22:14

thanks!
De foto's zijn prima alleen als je ze groter maakt zijn die van de g4s beter. Kan alleen ff niet vinden hoe ik ze je per pm moet doen toe komen. Binnenshuis heb ik nooit gps bereik. Maar geloof me als de slaapkamer leuk genoeg is vind je die echt wel. ;) gps geeft een goede en snelle fix ook tussen de bebouwing zonder direkt zicht op de clarkbelt. Weet jij misschien al hoe een root gaat bij een mtk6735? Kingroot werkt niet. 4G werkt goed. Overschakelen naar 3G doet hij ook maar dat kan ook aan het netwerk liggen. Al hoe wel kpn in de randstad heeft best een goed netwerk. Weet iemand een app waar ik mee kan zien welke band de telefoon gebruikt? Als iemand nog vragen heeft hoor ik het wel.

Groet,
HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Momus schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:23:
[...]

Jij hebt navigatie nodig om van je huiskamer naar je slaapkamer te komen? _/-\o_
_O-

Toch wel een beetje een graadmeter, krijg je zelfs binnen een fix..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:23:
Verschil moet er zijn hè, niet alle landgoederen zijn gelijk geschapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
dutchgio schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:54:
[...]

_O-

Toch wel een beetje een graadmeter, krijg je zelfs binnen een fix..
Voila, ik heb nu een honor 6 met gewoon beste gps die ik ooit gezien heb op een gsm, als hij in mijn appartement tussen de dikke muren in de gang fix heeft, wijkt hij ook geen meter af tijdens het rijden in de binnenstad, mijn Xiaomi Hongmi, heeft buiten ook goede gps, maar in echt binnenstad met kleine straatje durft hij wel eens af te wijken.

Los hiervan, Honor 6 is een mooi en leuk toestel, snel, maar ik mis stock android, altijd een fan van geweest.

de Mlais kon ik gewoon niet laten liggen voor 95 euro, is men eerste "el cheapo" hoop dat ik er geen spijt van ga hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danhoff1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb zojuist bij to2c.com de Zopo Speed 7 Plus gekocht. Met de coupon SPEED7PLUS krijg je 50 dollar korting. Specs zagen er prima uit.

3GB ram 16GB ROM
Mediatek 8core 1,5 GHz
Android 5.1
4G die ook op de 800mhz frequentie van KPN kan

Leuk toestelletje voor 165 euro denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Danhoff1 op 14-08-2015 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

robin-sips2 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:23:
[...]

Voila, ik heb nu een honor 6 met gewoon beste gps die ik ooit gezien heb op een gsm, als hij in mijn appartement tussen de dikke muren in de gang fix heeft, wijkt hij ook geen meter af tijdens het rijden in de binnenstad, mijn Xiaomi Hongmi, heeft buiten ook goede gps, maar in echt binnenstad met kleine straatje durft hij wel eens af te wijken.
Uhm budget phone vs midrange phone.
GPS/A-GPS vs GPS/A-GPS/Glonass

Het is dan niet zo gek dat de Honor binnenshuis kan navigeren ;)

Uiteraard wil een verschil van 2 jaar ook wel iets uitmaken in smartphone land. Desalnietemin, was Xiaomi 1 van de fabrikanten die bewees dat je met een MediaTek telefoon perfect kon navigeren (Tot op heden klagen mensen direct dat navigeren op een Mediatek soc niet/nauwelijks werkt, Xiaomi bewees het tegendeel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Kiswum schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:27:
[...]

Uhm budget phone vs midrange phone.
GPS/A-GPS vs GPS/A-GPS/Glonass

Het is dan niet zo gek dat de Honor binnenshuis kan navigeren ;)

Uiteraard wil een verschil van 2 jaar ook wel iets uitmaken in smartphone land. Desalnietemin, was Xiaomi 1 van de fabrikanten die bewees dat je met een MediaTek telefoon perfect kon navigeren (Tot op heden klagen mensen direct dat navigeren op een Mediatek soc niet/nauwelijks werkt, Xiaomi bewees het tegendeel).
Volledig mee akkoord Kiswum, ben ook erg nuchter op dat gebied, ik verwacht geen wonderen van de Mlais, maar ik gebruik men gsm puur voor het werk, agenda voor men planning, GPS voor naar de klanten te rijden met men Tomtom, en degelijke snelheid dat ik geen paar secs hoef te wachten voor men phone begint met te bellen.

Moest de Honor 6 een AOSP rom hebben die geen funcite beperkingen heeft dan had ik nooit iets anders gekocht (er is een beta CM maar de helft van de smartphone functies werken dan niet)

Die Hongmi was inderdaad het bewijs dat de sock geen zak uitmaakt voor GPS, en budget hoeft daar niets mee te maken hebben, enigde dat de Hongmi miste was een dikke batterij :D (voor mijn gebruik dan toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:27:
(Tot op heden klagen mensen direct dat navigeren op een Mediatek soc niet/nauwelijks werkt, Xiaomi bewees het tegendeel).
Het werkt vaak ook gewoon niet of niet goed. Dan is het leuk dat Xiaomi het ook eens anders heeft gedaan, het verandert weinig aan de wijsheid dat MediaTek-telefoons doorgaans belabberd navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:32:
[...]

Het werkt vaak ook gewoon niet of niet goed. Dan is het leuk dat Xiaomi het ook eens anders heeft gedaan, het verandert weinig aan de wijsheid dat MediaTek-telefoons doorgaans belabberd navigeren.
Doorgaans zijn goekope telefoons slecht om mee te navigeren (rond de 100 euro). Dat er toevallig een Mediatek processor inzit is bijzaak. Als er een Qualcomm in zat, dan was de telefoon namelijk niet meer zo goedkoop (rond de 150 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij hebben we deze discussie hier collectief al te vaak gevoerd, het lijkt me onnodig hem nog eens te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Dat klopt helemaal. Ik vind het vooral belangrijk dat we de consumenten moeten informeren met feiten en niet teveel met geruchten/voor-oordelen, daar komt niemand verder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:48:
Dat klopt helemaal. Ik vind het vooral belangrijk dat we de consumenten moeten informeren met feiten en niet teveel met geruchten/voor-oordelen, daar komt niemand verder mee.
Het feit is dat het gros van de MediaTek-toestellen belabberd navigeert. Over hoe dat komt is hier al genoeg gepraat, het verandert niets aan de zaak. Dat wil ook niet zeggen dat ze dat allemaal doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2015 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:49:
[...]

Het feit is dat het gros van de MediaTek-toestellen belabberd navigeert. Over hoe dat komt is hier al genoeg gepraat, het verandert niets aan de zaak.
dan heb je pech gehad met je mediateks, kheb er hier 3 liggen die perfect navigeren voor redelijk intensief gebruik (ik heb het over dagelijks navigeren en getest voor meer als 2 a 3 maand elke dag opnieg, 8tal klanten) mijn toestelletjes, Zopo C2, Xiaomi Hongmi, Lenovo s750, Alcatel one touch 997D (deze navigeert perfect, maar heeft trage lock duurt om en bij de 30 a 40 secs)

Wat wel is, en daar is geen weg om, vele denken dat mediatek de oorzaak is, omdat deze gewoon gekozen word omdat ze pakken goedkoper zijn, dat gaat dan gepaard meestal met een mooi design, waardoor iedereen erop springt, dan krijg je zo een keimooie phone voor maar 85 euro :D gps moet je dan idd niet veel van verwachten

Wat meestal de oorzaak is, is goedkope dunne gps sticker ipv dikke koperen aansluiting ;) ik heb er enkele uit elkaar gehaald, het is niet merk gebonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:32:
Wat is het precieze updatebeleid bij Xiaomi? Ik weet dat ze nog behoorlijk lang updates blijven uitbrengen, maar gaat dat dan ook over nieuwe Android-versies? Betekent dat dus ook dat er voor die periode custom ROMs uitgebracht kunnen blijven worden?
Ik wil hier toch even op terugkomen. Nu bekend is dat er een MediaTek-chip in de RedMi Note 2 zit: want betekent dat voor de te verwachten custom ROMs en ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:04:
[...]

Ik wil hier toch even op terugkomen. Nu bekend is dat er een MediaTek-chip in de RedMi Note 2 zit: want betekent dat voor de te verwachten custom ROMs en ondersteuning?
Eerlijk gezegd, zou ik wensen dat er op mijn Sony een Miui rom zou draaien. Persoonlijk vind het een fijne rom. Hoe het zit met ondersteuning voor andere telefoons is weet ik niet. Vaak ontbreekt er bij custom roms wel iets wat je bij de originele rom nog wel kunt gebruiken.

In het geval van Sony naar Miui, is dat de support voor de specifieke Sony apps. Zoals een specifieke weer-app en notitieblok. Ik weet dat, doordat mijn vrouw daar heel erg blij mee was op haar Xperia S. Ze was blij dat ze haar apps weer terug had toen ik de originele rom weer terug had geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:09:
In het geval van Sony naar Miui, is dat de support voor de specifieke Sony apps. Zoals een specifieke weer-app en notitieblok. Ik weet dat, doordat mijn vrouw daar heel erg blij mee was op haar Xperia S. Ze was blij dat ze haar apps weer terug had toen ik de originele rom weer terug had geplaatst.
Ik heb het alleen met geluiden gedaan, maar misschien kan je met wat handigheid ook bepaalde standaardapps uit een stock-ROM halen. Ik heb het nooit echt geprobeerd, dat is weleens een aardig experiment :Y

Maar inderdaad, stock-ROMs worden wel steeds beter. Desalniettemin is het wel fijn om alternatieve opties te hebben. Een aantal custom versies die je veel ziet zijn behoorlijk compleet. Die RedMi Note 2 lijkt me een heel aardig ding, maar ik ben er wat dat betreft wat huiverig voor.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:13
Na de Siswoo R8 Monster review heb ik ook nog zijn halfbroer de Zopo ZP999 Lion Heart onder handen genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theo98
  • Laatst online: 10-01 14:06
Beste tweakers,

ik heb een nieuwe telefoon nodig en zelf dacht ik aan de Xiaomi Mi4i.
Maar omdat de Xiaomi redmi note 2 is aangekondigd wil ik die wel liever.

Dus op https://www.ibuygou.com/p...gb-ram-16gb-rom-6993.html kan je hem pre-orderen, maar wanneer wordt hij dan verzonden?

Mvg

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:25
theo98 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:09:
Beste tweakers,

ik heb een nieuwe telefoon nodig en zelf dacht ik aan de Xiaomi Mi4i.
Maar omdat de Xiaomi redmi note 2 is aangekondigd wil ik die wel liever.

Dus op https://www.ibuygou.com/p...gb-ram-16gb-rom-6993.html kan je hem pre-orderen, maar wanneer wordt hij dan verzonden?

Mvg

Theo
Als je de 16GB ROM versie wilt bestellen, dan verwacht ik dat Chinese webshops waarschijnlijk binnen 1-3 weken al op voorraad hebben (natuurlijk alleen kleine voorraad eerst). Morgen gaat de officiele verkoop beginnen in China. Chinese webshops ontvangen waarschijnlijk binnen 1 week hun telefoons, daarna wordt het verzonden naar alle klanten. Het is natuurlijk de vraag of ze genoeg voorraad hebben om aan alle bestellingen te voldoen. Je kunt het beste een email sturen naar de webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theo98
  • Laatst online: 10-01 14:06
Gsus86 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:41:
[...]

Als je de 16GB ROM versie wilt bestellen, dan verwacht ik dat Chinese webshops waarschijnlijk binnen 1-3 weken al op voorraad hebben (natuurlijk alleen kleine voorraad eerst). Morgen gaat de officiele verkoop beginnen in China. Chinese webshops ontvangen waarschijnlijk binnen 1 week hun telefoons, daarna wordt het verzonden naar alle klanten. Het is natuurlijk de vraag of ze genoeg voorraad hebben om aan alle bestellingen te voldoen. Je kunt het beste een email sturen naar de webshop.
Maar op die site staat 6-10 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ik denk ze het pas met zekerheid kunnen zeggen, op het moment dat ze de batches binnen hebben.

Ze hebben tegen mij gezegd dat ze dinsdag binnen komen. Als "vriend" van de site, is er 1 Prime voor me gereserveerd. In mijn bestelling heb ik aangeven dat deze via DHL verstuurd mag worden.

Hier is het Redmi Note 2 topic:
[Xiaomi Redmi Note 2] Ervaringen en Discussie

[ Voor 15% gewijzigd door Kiswum op 15-08-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Mijn zwager wil een nieuwe phone en de Redmi Note 2 in 16GB is voor 169$ wel heel interessant.
Kon het zo snel even niet vinden, maar wat is er nog meer verschillend aan de 32GB naast de opslaggrootte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Razer schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:50:

* Scherm
* Accuduur

Minpunten:
De twee minpunten herken ik niet. Notificatie doet het en de speaker is prima, wel helaas aan de achterkant van de telefoon 8)7, maar dat wist ik van te voren.

Ik heb wat meer minpunten, voornamelijk softwarematig. Geen cm12.1 (was wel aangekondigd), dus ook nog vatbaar voor stagefright, maar ik mis ook tweaks zoals:
- alle apps in een keer afsluiten
-batterijpercentage niet direct te zien
- lockscreen wallpaper kan niet worden gewijzigd
- camera werkt niet (cannot connect to camera)

Voor de rest ben ik erg enthousiast over dit toestel :)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Cannot connect to camera klinkt als een los contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Momus schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:48:
Mijn zwager wil een nieuwe phone en de Redmi Note 2 in 16GB is voor 169$ wel heel interessant.
Kon het zo snel even niet vinden, maar wat is er nog meer verschillend aan de 32GB naast de opslaggrootte?
2 vs 2,2GHz
16GB vs 32GB
Tdd-lte vs tdd-lte + fdd-lte (Dit is een vergelijking tussen goedkoopste en duurste variant van de Note 2)

Dat is het verschil voor ongeveer €10,- ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Kiswum schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:00:
[...]

2 vs 2,2GHz
16GB vs 32GB
Tdd-lte vs tdd-lte + fdd-lte (Dit is een vergelijking tussen goedkoopste en duurste variant van de Note 2)

Dat is het verschil voor ongeveer €10,- ;)
Niet echt. De 16GB FDD-LTE is voor 169,99$ te pre-orderen. De 32GB is 229,99$...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Momus schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:13:
[...]

Niet echt. De 16GB FDD-LTE is voor 169,99$ te pre-orderen. De 32GB is 229,99$...
Uiteraard ligt het ook aan de webwinkel. In het voorbeeld hierboven is het verschil $10.

$196 vs $206.
https://www.ibuygou.com/c...redmi-2--1s---note-1.html

Wellicht kunnen we verder babbelen in het Note 2 topic anders krijg je veel dubbele vragen/antwoorden ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Kiswum op 15-08-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Momus schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:58:
Cannot connect to camera klinkt als een los contact.
Het is volgens mij een software-iets. Het is vooral bij 3rd party-camera-apps namelijk.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

EWK schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:33:
[...]

Het is volgens mij een software-iets. Het is vooral bij 3rd party-camera-apps.
Dus als ik het goed begrijp noem je een minpunt van een telefoon, die zeer waarschijnlijk wordt veroorzaakt door een 3rd party app?

Je zegt dat het vooral met 3rd party apps is, maar gaat het dan 1/10 keer fout met de originele software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Kiswum schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:36:
[...]

Dus als ik het goed begrijp noem je een minpunt van een telefoon, die zeer waarschijnlijk wordt veroorzaakt door een 3rd party app?

Je zegt dat het vooral met 3rd party apps is, maar gaat het dan 1/10 keer fout met de originele software?
Nee, maar een gast die bij elephone veel roms maakt zegt dat t in de volgende update gefixt heeft

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Dus dan is het geen minpunt in de originele rom, maar in het support van de camera met 3rd party apps.
Daar kun je Elephone niet echt de schuld van geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
EWK schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:56:
[...]

De twee minpunten herken ik niet. Notificatie doet het en de speaker is prima, wel helaas aan de achterkant van de telefoon 8)7, maar dat wist ik van te voren.

Ik heb wat meer minpunten, voornamelijk softwarematig. Geen cm12.1 (was wel aangekondigd), dus ook nog vatbaar voor stagefright, maar ik mis ook tweaks zoals:
- alle apps in een keer afsluiten
-batterijpercentage niet direct te zien
- lockscreen wallpaper kan niet worden gewijzigd
- camera werkt niet (cannot connect to camera)

Voor de rest ben ik erg enthousiast over dit toestel :)
Alleen de eerste 5000 units hebben geen notificatie led, staat ook aangegeven op de officiële website:
http://www.elephone.hk/P8000_Notice.html

Batterij percentage is in stock Lollipop verborgen, is makkelijk te activeren:
Google Play: Percentage weergave

Verder zijn zaken die je noemt ook zaken die niet in stock Lollipop zitten, maar wel handig zouden zijn inderdaad.

Niet veranderen van locksreen wallpaper is wel vrij irritant, daar ben ik ook achter gekomen. Inmiddels is mijn toestel bijna 48 uur van de lader af, 7 uur en 50 minuten screen on time, en nog 14% batterij over, gaat lekker zo _/-\o_

Hopelijk kunnen de kleine ergernissen met nog wat OTA's gefixed worden, en CM12.1 zou helemaal geniaal zijn. Ik gun ze nog wat tijd, tot nu toe zeker niet ontevreden! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-09 09:24
ik zag net deze dooge x5 smartphone voor 58 dollar, 5 inch hd scherm mediatek 6580( langzamere versie van de 6582?)

http://www.focalprice.com...1560393&sc_uid=kDkhn34gqr

geen hoogvlieger maar voor die 55 euro, lijkt het me een leuk budget telefoontje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 14:42

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik zoek een 2 tal goedkope android telefoons zoals de mlais m9 van een paar weken terug. Helaas was ik net te laat. Liever geen Doogee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:22
Ik heb de mlais mx binnen, mooi ding! Qua uiterlijk erg mooi en erg mooi scherm! (rn super snel eigenlijk en eigenlijk nog onder de indruk van de camera).
De 4300mah accu moet nog blijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
jerkitout schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:17:
[...]

Op 28 Juli had ik een Google Glas besteld van Everbuying, het werd pas op 8 August verstuurd, en is nog niet binnen.

Ik had dezelfde datum Pistons gekocht van Banggood en die had ik in 2 weken binnen.
Ai, dan maar voor een paar euro naar Gearbest, heb ik iets meer vertrouwen in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Voegt de shipping insurance van Gearbest eigenlijk iets toe? Ik heb het maar gekocht, maar denk nu dat ik toch via PayPal dezelfde insurance krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxh22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-10 15:34
jerkitout schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:02:
Voegt de shipping insurance van Gearbest eigenlijk iets toe? Ik heb het maar gekocht, maar denk nu dat ik toch via PayPal dezelfde insurance krijg?
je bedoelt shipment insurance???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
maurits82 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:29:
Ik heb de mlais mx binnen, mooi ding! Qua uiterlijk erg mooi en erg mooi scherm! (rn super snel eigenlijk en eigenlijk nog onder de indruk van de camera).
De 4300mah accu moet nog blijken
BE of NL? ik zit hiere weer te wachten op onze toffe douane in BE, alsk hem halfweg deze week niet heb ga ik eens bellen, heb er al 1x zever mee gehad (was wel men eigen schuld... )

is al daar sinds 13/08 ben benieuwd wanneer hij voor de deur ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:22
robin-sips2 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 03:41:
[...]

BE of NL? ik zit hiere weer te wachten op onze toffe douane in BE, alsk hem halfweg deze week niet heb ga ik eens bellen, heb er al 1x zever mee gehad (was wel men eigen schuld... )

is al daar sinds 13/08 ben benieuwd wanneer hij voor de deur ligt.
NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoepbanaan
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10 00:50
Ik was zelf op zoek naar een nieuwe telefoon, zat te twijfelen tussen een paar;
Jiayu S3/ Lenovo K3 Note/ Meizu M2 Note/ Umi Emax. (sterke neiging naar K3 Note)

Tot dat daar de Redmi Note 2 om de hoek kwam kijken, denk dat ik dan toch liever hierop wacht.
Prijs/hardware/support technisch ziet deze er toch beter uit dan bovengenoemde, wacht natuurlijk nog wel even op de reviews die vanzelfsprekend gaan komen ;).
Heb zelf toch geen haast, maandje meer of minder met mijn HTC Desire(eerste inderdaad O-) ) rondlopen maakt nu ook niet meer uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Eerste volledige lading met de Elephone P8000:

Afbeeldingslocatie: https://zhzfwg-bn1305.files.1drv.com/y3pGHud4Dovir_N_kCKlQvVr2gsEIX84xLHtjzjfStCsV5bcpGgbc19H8GOST0IYtzyRLaLrfrRxs4lMOekwPTfJJp8jTaDsFZbQjWj-OxD16kKQLEi12HT7glQWsuaPaHEyKL0aNoKLo18Am5rrXpsGg/download_20150816_172755.png

In totaal 44 uur van de lader, gebruik voornamelijk WhatsApp, Hangouts, Internet en Twitter.

Niks te klagen tot nu toe met deze telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxh22
Razer schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 17:33:

[afbeelding]

In totaal 44 uur van de lader, gebruik voornamelijk WhatsApp, Hangouts, Internet en Twitter.

dat heeft ie lang volgehouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ligt het aan mij of is dat 4G icoon echt huge?
Ziet er niet echt mooi uit.
Verder wel goede batterijduur ja, alhoewel SoT ook niet alles zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

@Roy1985: Prima, score vooral voor de eerste lading. Heb je ook een screenshot met gebruikte apps? Ik ga er vanuit dat je hem niet idle aan hebt laten staan, maar het geeft een beter beeld over het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
dutchgio schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 18:21:
Ligt het aan mij of is dat 4G icoon echt huge?
Ziet er niet echt mooi uit.
Verder wel goede batterijduur ja, alhoewel SoT ook niet alles zegt.
Haha ja 4G icoon is inderdaad groot, heb dit al vaker op China phones gezien. Geen idee nog of het te veranderen is.

De geweldige accuduur was voor mij de reden om de Elephone te nemen. Met vergelijkbaar gebruik komt mijn LG G4 op 16 uur losgekoppeld en 3 uur screen on time.

De Elephone is met mijn gebruik niet merkbaar langzamer. Waarschijnlijk ook omdat er geen gebruik wordt gemaakt van een skin. Als de Elephone komende week zo geweldig blijft bevallen en presteren gaat de G4 Marktplaats op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:15
Allen, ik heb me de afgelopen dagen verdiept in de China-phones.

Heb nu een Moto G (first gen, 2013) en die bevalt goed op het feit na dat die zo af en toe eens wat tergend langzaam is (een factory reset zal waarschijnlijk wel helpen). Ondanks jeukt het op zoek te gaan naar iets nieuws (bij de meeste vast een bekend gevoel).

Mijn eisen
  • <=135/67/12mm
  • >=2GB ram
  • >=16GB ROM
  • >=4.7"
  • >=720p
  • Goede GPS
  • Goede bouw kwaliteit
  • Niet te duur (max €200,-)
  • Liefst stock Android of anders custom ROM community
Contenders
  • Moto X (first gen),
  • Xiaomi Redmi 2 Pro/Prime (2GB/16GB)
  • ZTE Z5S Mini (weet niet of de NX405A of NX405H sneller is).
  • JiaYu G4S / G4 Advanced
Afvallers
  • Moto X first gen: slecht verkrijgbaar / te duur
  • Xiaomi RedMi 2 Pro: liever geen MIUI maar Stock Android. Er is CM maar die is (nog) niet stable.
    Dit is wel de beste deelnemer!
  • ZTE Z5S Mini: niet veel sneller (A=SD600, dual 1.7Ghz Krait 300 / H=SD400, Quad Cortex A7 @ 1.2Ghz)
  • JiaYu; wisselende verhalen / vrij oud toestel / MTK chips (GPS??)
Heb wel eens de Nexus 5 in handen gehad en die zat kwa afmetingen ook nog redelijk goed, dus mijn dimensies iets opgerekt en kwam de ZTE Nubia Z5S tegen, top telefoon voor de prijs. Nadeel is geen 4G (single SIM en geen SD boeit me niet).

Nu wil ik die telefoon / deze afmetingen wel een kans geven. Maar heb echter nog wat vragen:
  1. Is deze website betrouwbaar? Lightinthebox.com (32GB/€210,-) Ergens anders goedkoper, hoor het graag, 16GB tegen scherpe prijs kan ook.
  2. Moet ik verwachten dat ZTE nog met updates komt? Verwacht van niet, vrij oud toestel.
  3. Kan weinig vinden over de customer ROM community op XDA. Is deze er? Is er een stable LP build?
Hiervoor hebben we: Mobile Aankoopadviesforum

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 17-08-2015 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Je hebt een budget van max €200, stelt een telefoon voor die aardig boven budget is als je alle kosten meerekent, daar ben je je van bewust?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 11:01
Razer schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 17:33:

[afbeelding]

Lijkt me een mooi toestel om te bestellen, ik kan alleen nergens terug vinden of hij NCF heeft of niet.
Zou jij me hier een antwoord op kunnen geven?

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

puntje013 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:41:
[...]

Lijkt me een mooi toestel om te bestellen, ik kan alleen nergens terug vinden of hij NCF heeft of niet.
Zou jij me hier een antwoord op kunnen geven?
Dat heeft ie niet.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 11:01
Helaas, dan maar weer verder zoeken en voorlopig mijn Oneplus one blijven houden.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Razer schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:02:
[...]

Haha ja 4G icoon is inderdaad groot, heb dit al vaker op China phones gezien. Geen idee nog of het te veranderen is.

De geweldige accuduur was voor mij de reden om de Elephone te nemen. Met vergelijkbaar gebruik komt mijn LG G4 op 16 uur losgekoppeld en 3 uur screen on time.

De Elephone is met mijn gebruik niet merkbaar langzamer. Waarschijnlijk ook omdat er geen gebruik wordt gemaakt van een skin. Als de Elephone komende week zo geweldig blijft bevallen en presteren gaat de G4 Marktplaats op.
Volgens die Ethan op het forum daarzo zijn de technicians druk bezig met cm12.1 voor de p8000 _/-\o_

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Card Nox schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:19:

Heb nu een Moto G (first gen, 2013) en die bevalt goed op het feit na dat die zo af en toe eens wat tergend langzaam is (een factory reset zal waarschijnlijk wel helpen). Ondanks jeukt het op zoek te gaan naar iets nieuws (bij de meeste vast een bekend gevoel).

Mijn eisen
  • <=135/67/12mm
  • >=2GB ram
  • >=16GB ROM
  • >=4.7"
  • >=720p
  • Goede GPS
  • Goede bouw kwaliteit
  • Niet te duur (max €200,-)
  • Liefst stock Android of anders custom ROM community
Contenders
  • Moto X (first gen),
  • Xiaomi Redmi 2 Pro/Prime (2GB/16GB)
  • ZTE Z5S Mini (weet niet of de NX405A of NX405H sneller is).
  • JiaYu G4S / G4 Advanced
Afvallers
  • Moto X first gen: slecht verkrijgbaar / te duur
  • Xiaomi RedMi 2 Pro: liever geen MIUI maar Stock Android. Er is CM maar die is (nog) niet stable.
    Dit is wel de beste deelnemer!
  • ZTE Z5S Mini: niet veel sneller (A=SD600, dual 1.7Ghz Krait 300 / H=SD400, Quad Cortex A7 @ 1.2Ghz)
  • JiaYu; wisselende verhalen / vrij oud toestel / MTK chips (GPS??)
Heb wel eens de Nexus 5 in handen gehad en die zat kwa afmetingen ook nog redelijk goed, dus mijn dimensies iets opgerekt en kwam de ZTE Nubia Z5S tegen, top telefoon voor de prijs. Nadeel is geen 4G (single SIM en geen SD boeit me niet).

Nu wil ik die telefoon / deze afmetingen wel een kans geven. Maar heb echter nog wat vragen:
  1. Is deze website betrouwbaar? Lightinthebox.com (32GB/€210,-) Ergens anders goedkoper, hoor het graag, 16GB tegen scherpe prijs kan ook.
  2. Moet ik verwachten dat ZTE nog met updates komt? Verwacht van niet, vrij oud toestel.
  3. Kan weinig vinden over de customer ROM community op XDA. Is deze er? Is er een stable LP build?
Coolicool (efox), is die een stuk goedkoper. Ik weet dat een hoop mensen efox afraden, maar ik heb de gok wel genomen en is prima bevallen.

Telefoon is prima. Minpuntje is de batterij. Bij normaal gebruik (bellen, appen, af en toe internet haal je de dag wel, bij wat intensiever gebruik, spelletje bijvoorbeeld moet je overdag wel bijladen).

Camera is prima, GPS perfect. LP is er wel, maar heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:13
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 23:06:
[...]

Coolicool (efox), is die een stuk goedkoper. Ik weet dat een hoop mensen efox afraden, maar ik heb de gok wel genomen en is prima bevallen.

Telefoon is prima. Minpuntje is de batterij. Bij normaal gebruik (bellen, appen, af en toe internet haal je de dag wel, bij wat intensiever gebruik, spelletje bijvoorbeeld moet je overdag wel bijladen).

Camera is prima, GPS perfect. LP is er wel, maar heb ik nog niet geprobeerd.
Efox heeft geen goede naam als het om garantie en reparaties gaat, maar dat geldt eigenlijk voor meer shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

EWK schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:46:
[...]

Volgens die Ethan op het forum daarzo zijn de technicians druk bezig met cm12.1 voor de p8000 _/-\o_
ze zeggen zo veel daar bij elephone. in plaats van cm voor de p8000 zouden ze zich moeten richten op het oplossen van bugs in de oudere modellen. of updates die ze beloofd hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 23:06:
[...]

Bij die webshop zijn ze niet meer op voorraad en niet meer leverbaar als ik me niet vergis.

Jammer van de accuduur, dat was ik eigenlijk vergeten op te schrijven als eis.

Thanks voor de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Laatst online: 21-08-2024
Card Nox schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:19:

[mbr]Hiervoor hebben we: Mobile Aankoopadviesforum[/mbr]
Als je 210€ wil uitgeven kun je beter voor een ZTE z7 mini, ZTE z9 mini, Zte s6 blade of xiaomi mi4i of mi4 gaan. Als je echt budget wil ga dan voor de z5s 16gb voor 116€ bij GeekBuying of voor de Meizu m2 voor €116. €210 voor de z5s is in ieder geval geen goede deal. Allen hebben geen 4g op de 800mhz band (KPN).

[ Voor 3% gewijzigd door Kasj op 17-08-2015 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:07
Kasj schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 08:04:
[...]

Allen hebben geen 4g op de 800mhz band (KPN).
Zte blade s6 heeft die wel, en zelfs de t-mobile 900mhz band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
ASW1 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 08:29:
[...]

Zte blade s6 heeft die wel, en zelfs de t-mobile 900mhz band.
Klopt, je hebt helemaal gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Kasj schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 08:04:
[...]

Als je 210€ wil uitgeven kun je beter voor een ZTE z7 mini, ZTE z9 mini, Zte s6 blade of xiaomi mi4i of mi4 gaan. Als je echt budget wil ga dan voor de z5s 16gb voor 116€ bij GeekBuying of voor de Meizu m2 voor €116. €210 voor de z5s is in ieder geval geen goede deal. Allen hebben geen 4g op de 800mhz band (KPN).
Het ding aan die rits met telefoons is dat ik bang ben dat ze te groot worden. Heb nu de Moto G (129.9 x 65.9 x 11.6 mm) en vind dat de Nexus 5 (137.9 x 69.2 x 8.6 mm) bijna te groot is. De Z5S (137.7 x 68.8 x 7.6 mm) is dus een poging waard. Alle andere zijn echter groter zowel lengte als breedte, behalve MI4):
ZTE Z7 Mini: 140.9 x 69.3 x 8.2 mm
ZTE Z9 Mini: 141.3 x 69.8 x 8.2 mm
ZTE S6 Blade: 144 x 70.7 x 7.7 mm
Xiaomi Mi4i: 138.1 x 69.6 x 7.8 mm
MI4: 139.2 x 68.5 x 8.9 mm
Meizu M2: 140.1 x 68.9 x 8.7 mm

(Had ook die print gedaan van de Z5S en model gevouwen en voelde kantjeboord kwa afmetingen.)

Ik snap dat het slechts milimeter werk is maar ben bang dat ik ze te groot ga vinden. Zal binnenkort eens naar de MediaMarkt gaan en daar nog eens wat spelen met devices.

Die Z5S 16GB is een gebruikt product (zie omschrijving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxh22
Card Nox schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:48:
[...]

Het ding aan die rits met telefoons is dat ik bang ben dat ze te groot worden. Heb nu de Moto G (129.9 x 65.9 x 11.6 mm) en vind dat de Nexus 5 (137.9 x 69.2 x 8.6 mm) bijna te groot is. De Z5S (137.7 x 68.8 x 7.6 mm) is dus een poging waard. Alle andere zijn echter groter zowel lengte als breedte, behalve MI4):
ZTE Z7 Mini: 140.9 x 69.3 x 8.2 mm
ZTE Z9 Mini: 141.3 x 69.8 x 8.2 mm
ZTE S6 Blade: 144 x 70.7 x 7.7 mm
Xiaomi Mi4i: 138.1 x 69.6 x 7.8 mm
MI4: 139.2 x 68.5 x 8.9 mm
Meizu M2: 140.1 x 68.9 x 8.7 mm

(Had ook die print gedaan van de Z5S en model gevouwen en voelde kantjeboord kwa afmetingen.)

Ik snap dat het slechts milimeter werk is maar ben bang dat ik ze te groot ga vinden. Zal binnenkort eens naar de MediaMarkt gaan en daar nog eens wat spelen met devices.

je went er zo aan. Ik ben ook van een moto g naar een LeTv one gegaan.(5,5 inch scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
beetje offtopic:

wat is de website ook alweer om telefoons te vergelijken? iets met kilmov ?
loop al een half uur te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Aggressor schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:10:
beetje offtopic:

Kimovil.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxh22
Aggressor schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:10:
beetje offtopic:

http://www.kimovil.com/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
[...]

Het ding aan die rits met telefoons is dat ik bang ben dat ze te groot worden.

Ik zou vooral letten op de dikte, dat stoort mij persoonlijk het meeste. Een mm in de breedte of lengte maakt het verschil niet in mijn beleving. Maar zoals gezegd raad ik je de z5s af, omdat deze inmiddels relatief duur is voor de verouderde hardware. M.n. de batterij duur schijnt niet best te zijn. Kijk inderdaad even of je die paar mm kunt verkroppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 17:26
Er was toch een review exemplaar onderweg van iemand naar tweakers van de VK6735 van VKWorld.
Zie dat het toestel inmiddels onder de 100 euro te krijgen is. Dat is niet slecht. Maar ben erg benieuwd naar een NL review.

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
maxh22 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:02:
[...]

je went er zo aan. Ik ben ook van een moto g naar een LeTv one gegaan.(5,5 inch scherm)
Maar je kunt hem niet meer met 1 hand gebruiken wel? Ik gebruik mijn telefoon altijd met 1 hand, behalve met typen.
Ik had hiervoor een HTC One X maar die heb ik weg gedaan omdat ik hem te groot vond (134.4 x 69.9 x 8.9 mm). Ik wil met mijn rechterhand/duim linksboven op het scherm kunnen komen zonder de telefoon op een andere manier vast te pakken.
Kasj schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:02:
[...]

Ik zou vooral letten op de dikte, dat stoort mij persoonlijk het meeste. Een mm in de breedte of lengte maakt het verschil niet in mijn beleving. Maar zoals gezegd raad ik je de z5s af, omdat deze inmiddels relatief duur is voor de verouderde hardware. M.n. de batterij duur schijnt niet best te zijn. Kijk inderdaad even of je die paar mm kunt verkroppen.
Mijn Moto G is best een dikkertje met 11,6mm en daar heb ik dan nog een TPU hoesje omheen. Vind de telefoon echter subliem in de hand liggen, onder andere door de geronde achterzijde.

Ik zoek nog even verder. Is er geen site die 3d dummies (3d geprint bv) aanbied zodat je een gevoel krijgt van een formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Card Nox schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:04:
[...]

Maar je kunt hem niet meer met 1 hand gebruiken wel? Ik gebruik mijn telefoon altijd met 1 hand, behalve met typen.
Ik had hiervoor een HTC One X maar die heb ik weg gedaan omdat ik hem te groot vond (134.4 x 69.9 x 8.9 mm). Ik wil met mijn rechterhand/duim linksboven op het scherm kunnen komen zonder de telefoon op een andere manier vast te pakken.

[...]

Mijn Moto G is best een dikkertje met 11,6mm en daar heb ik dan nog een TPU hoesje omheen. Vind de telefoon echter subliem in de hand liggen, onder andere door de geronde achterzijde.

Ik zoek nog even verder. Is er geen site die 3d dummies (3d geprint bv) aanbied zodat je een gevoel krijgt van een formaat?
Er is een site waar je die zelf kunt printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxh22 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:02:
[...]

wel wel nog iemand met de letv one. Dit is een toestel waarin ik eventueel geinteresseerd ben. Zit persoonlijk te twijfelen tussen letv one, xiaomi redmi note 2 en de OP2.

OP2 heeft extra de fingerprint scanner en de band 20. Voor de rest zijn die andere 2 telefoons interessanter (voornamelijk prijstechnisch natuurlijk en helio x10 veel goede verhalen over. qualcom 810 niet zo;))

Hoe bevalt jou de letv? is de accu ook goed of kom jij tot dezelfde conclusie als kiswum dat de accu niet lang mee gaat. Dit is wel een belangrijk punt voor mij:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
[...]
Op kimovil.com kan dat volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
In ieder geval virtueel de modellen naast elkaar liggen, dan kun je ook aardig de verhoudingen zien.

5.5 inch met 1 hand bedienen wordt lastig ja, met 5 inch kan dat nog, al is de linker/rechter bovenhoek dan ook lastig te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Momus schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:09:
[...]

Er is een site waar je die zelf kunt printen.
kimovil.com heeft printbaar .pdfs, maar volgens mij maakt het alleen een kubus van de specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:10
jerkitout schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:19:
[...]
kimovil.com heeft printbaar .pdfs, maar volgens mij maakt het alleen een kubus van de specificaties.
Klopt, ik heb de Jiayu S3 hier naast mij liggen in papier :). Geeft je wel een idee van de grootte maar zonder de rondingen mis je wel het gevoel hoe hij in de hand ligt en dat valt meestal wel mee.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Voor mij was de S3 net iets te groot terwijl ik vrij grote handen heb. Ik haalde de linkerbovenhoek nog nét, maar comfortabel en makkelijk was het niet meer. Een 5" telefoon is voor mij nog net goed te doen wat dat betreft.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Dat het op Kimovil kon wist ik, dat had ik namelijk al gedaan voor de Z5S waaruit ik de conclusie trok dat die wellicht nog net zou kunnen kwa grote.
[...]
Ik zal (over)morgen eens een groter model opzoeken, printen, knippen en plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxh22
[...]

[...]

ik heb hier geen problemen mee. Ik kom wel met mijn duim gewoon linksboven bij het scherm, maar rechtsboven wordt dan wel wat lastiger ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan inderdaad niet meer, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er maar weinig ongemak van ondervindt.
Pagina: 1 ... 16 ... 79 Laatste

Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html