Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Vandaag een interssante reactie ontvangen van Gearbest.

Na aanleiding van de product discussion bij de Ebony versie van de Doogee F3 Pro ook wel aangeduid als "Colormix" (http://m.gearbest.com/cell-phones/pp_218591.html) stond er bij dat die cover niet inbegrepen was. Dus maar even navraag gedaan bij Gearbest met het volgende antwoord:

Thanks for contacting Gearbest.
Through confirmed, the back cover is not included in the order.
You need to purchase it seperately.

Ik heb nu maar gevraagd (ook bij Doogee zelf - prima contact tot nu toe) of ze kunnen uitleggen hoe de telefoon (Colormix) er zonder cover uitziet, waar ik deze cover überhaupt kan bestellen, en hoe ik deze zou moeten installeren....aangezien er een non-removable accu inzit.

Indien onduidelijk, switch ik de order naar de standaard black edition. Hopelijk met back cover. ;)

Wordt vervolgd, wel spannend zo :? !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Vandaag de Lenovo K3 Note binnengekregen van gearbest.

Eerste indruk: beetje groot om alles met de duim te kunnen bedienen maar dat is niet zo erg. Voor de rest een leuk telefoontje, een hoesje is wel aan te raden want de zijkant is wel vrij glad. Mijn LG Nexus 4 is me nog nooit uit de vingers geglipt, deze al wel.

46k Antutu score met een smartphone €140, zeker niet slecht!

Ik lees wel veel niet bepaald positieve dingen over de software en dan specifiek de ROM zoals die door gearbest word geleverd dus dat pak maar meteen aan. Gelukkig is het installeren van een andere ROM een peuleschilletje, jammer genoeg kwam ik daar pas achter nadat ik het moeilijk deed en blijkbaar een corrupte ROM had :P

De makkelijke manier:
Benodigheden
Stappen
  • Pak de ROM uit
  • Zet de telefoon uit en plug hem nog niet in op de computer
  • Start SP Flash Tools op en ga naar options -> download en markeer beide checkboxen (USB Checksum, Storage Checksum)
  • Ga naar de download tab en zoek de scatter file van de ROM op in het "Scatter loading" veld
  • Klik op de download knop
  • Sluit de telefoon aan (nog steeds uit laten staan)
  • SP Flash Tools ziet de telefoon en het balkje onderin het scherm begin te lopen, zodra er een groene checkbox in het midden van je scherm komt ben je klaar. SP Flash Tools afsluiten, phone afpluggen en opstarten
De telefoon is nu uitverkocht in het Europese en Chinese warenhuis van gearbest, jammer want m'n vader wil er nou ook één.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:25
Xthemes.us schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 23:22:

Eerste indruk: beetje groot om alles met de duim te kunnen bedienen maar dat is niet zo erg. Voor de rest een leuk telefoontje, een hoesje is wel aan te raden want de zijkant is wel vrij glad. Mijn LG Nexus 4 is me nog nooit uit de vingers geglipt, deze al wel.

Ik lees wel veel niet bepaald positieve dingen over de software en dan specifiek de ROM zoals die door gearbest word geleverd dus dat pak maar meteen aan. Gelukkig is het installeren van een andere ROM een peuleschilletje, jammer genoeg kwam ik daar pas achter nadat ik het moeilijk deed en blijkbaar een corrupte ROM had :P

De makkelijke manier:
Benodigheden
Stappen
  • Pak de ROM uit
  • Zet de telefoon uit en plug hem nog niet in op de computer
  • Start SP Flash Tools op en ga naar options -> download en markeer beide checkboxen (USB Checksum, Storage Checksum)
  • Ga naar de download tab en zoek de scatter file van de ROM op in het "Scatter loading" veld
  • Klik op de download knop
  • Sluit de telefoon aan (nog steeds uit laten staan)
  • SP Flash Tools ziet de telefoon en het balkje onderin het scherm begin te lopen, zodra er een groene checkbox in het midden van je scherm komt ben je klaar. SP Flash Tools afsluiten, phone afpluggen en opstarten
De telefoon is nu uitverkocht in het Europese en Chinese warenhuis van gearbest, jammer want m'n vader wil er nou ook één.
Hm, hier werkt de camera niet meer van de K3 Note. Fabrieksreset hielp helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Camera werkt hier prima, werkt die niet meer na een software verandering of heeft deze nooit gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 23:58
Card Nox schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:48:
[...]

Het ding aan die rits met telefoons is dat ik bang ben dat ze te groot worden. Heb nu de Moto G (129.9 x 65.9 x 11.6 mm) en vind dat de Nexus 5 (137.9 x 69.2 x 8.6 mm) bijna te groot is. De Z5S (137.7 x 68.8 x 7.6 mm) is dus een poging waard. Alle andere zijn echter groter zowel lengte als breedte, behalve MI4):
ZTE Z7 Mini: 140.9 x 69.3 x 8.2 mm
ZTE Z9 Mini: 141.3 x 69.8 x 8.2 mm
ZTE S6 Blade: 144 x 70.7 x 7.7 mm
Xiaomi Mi4i: 138.1 x 69.6 x 7.8 mm
MI4: 139.2 x 68.5 x 8.9 mm
Meizu M2: 140.1 x 68.9 x 8.7 mm
Als ik zou moeten kiezen zou ik echt niet op een millimeter kijken hoor ;) Ik had zelf een 3.5" telefoon en ben wegens gebrek aan goede kleine toestellen overgestapt naar een Z7 Mini. Toen ik hem kreeg dacht ik direct om hem terug te verkopen want ik had ook zo het idee dat het onhandig etc zou zijn. Maar nu ik er 10 maanden aan gewoon ben zou ik niets kleiner willen.

Overigens heeft de Z7 mini sinds Lollipop een geniale "one handed mode" die ik nog nergens zo goed heb gezien. Wanneer je lang de terug- of menuknop indrukt wordt het beeld kleiner naar de kant van de knop die je ingedrukt hebt en alles schaalt perfect. Was overgeschakeld naar CM12.1 maar ik ben uiteindelijk teruggegaan naar stock, gewoon voor die feature. Ook met Xposed heb ik niets gevonden wat even goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thmz159 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 00:08:
Overigens heeft de Z7 mini sinds Lollipop een geniale "one handed mode" die ik nog nergens zo goed heb gezien. Wanneer je lang de terug- of menuknop indrukt wordt het beeld kleiner naar de kant van de knop die je ingedrukt hebt en alles schaalt perfect. Was overgeschakeld naar CM12.1 maar ik ben uiteindelijk teruggegaan naar stock, gewoon voor die feature. Ook met Xposed heb ik niets gevonden wat even goed was.
Mijn ZTE V5 Max heeft die modus stock ook, maar werkt niet betrouwbaar. Helaas, want het kan wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Lees de topicwaarschuwing aub.

[ Voor 92% gewijzigd door RoD op 18-08-2015 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:46
*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door RoD op 18-08-2015 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
Xthemes.us schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 23:48:
Camera werkt hier prima, werkt die niet meer na een software verandering of heeft deze nooit gewerkt?
Heeft een paar maand goed gewerkt maar na een andere custom-rom (carbonrom) werkte hij na ruim een week niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:35
Ik had hetzelfde uitgangspunt. Wilde dual sim, 4G en ongeveer 67mm breed.
Bijna een redmi 2 pro gekocht, maar uiteindelijk toch uitgekomen op een z9 mini.

Ben er erg blij mee, eenhand-gebruik gaat net...
Card Nox schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:48:
[...]

Het ding aan die rits met telefoons is dat ik bang ben dat ze te groot worden. Heb nu de Moto G (129.9 x 65.9 x 11.6 mm) en vind dat de Nexus 5 (137.9 x 69.2 x 8.6 mm) bijna te groot is. De Z5S (137.7 x 68.8 x 7.6 mm) is dus een poging waard. Alle andere zijn echter groter zowel lengte als breedte, behalve MI4):
ZTE Z7 Mini: 140.9 x 69.3 x 8.2 mm
ZTE Z9 Mini: 141.3 x 69.8 x 8.2 mm
ZTE S6 Blade: 144 x 70.7 x 7.7 mm
Xiaomi Mi4i: 138.1 x 69.6 x 7.8 mm
MI4: 139.2 x 68.5 x 8.9 mm
Meizu M2: 140.1 x 68.9 x 8.7 mm

(Had ook die print gedaan van de Z5S en model gevouwen en voelde kantjeboord kwa afmetingen.)

Ik snap dat het slechts milimeter werk is maar ben bang dat ik ze te groot ga vinden. Zal binnenkort eens naar de MediaMarkt gaan en daar nog eens wat spelen met devices.

Die Z5S 16GB is een gebruikt product (zie omschrijving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Xthemes.us schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 01:39:
[mbr]Lees de topicwaarschuwing aub.[/]
"HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!"

Dit valt niet in het straatje omzeilen naar mijn mening maar meer in het straatje van de checkbox dat je hier niet geconfronteerd mee wordt bij dealextreme en dat is een site die je hier veel gelinked ziet.
Dus niet omzeilen maar ervoor zorgen dat je zelf als individu wordt geconfronteerd met sporadisch toegevoegde onredelijke kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Xthemes.us schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 23:22:

[knip]
Bedankt, ik heb hem toevallig ook gisteren binnen gekregen. Vanavond dezelfde stappen maar eens uitvoeren, want hij zit inderdaad vol met zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letskeepitsafe
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-07 14:45
Ik heb zelf ook sinds een paar dagen een K3 Note via Gearbest.
Zit inderdaad vol zooi, maar makkelijk een nieuwe ROM erop te zetten.

Het is alleen een beetje afwegen welke ROM nou optimaal is. Vooral de verhouding tussen functies en kleine handige tweaks en toch geen micro-stutter (of initial touch lag, of hoe je het ook wil noemen) die je wel bij sommige ROMs hebt. Die lag is merkbaar als je beeldscherm aanstaat en je bijvoorbeeld in je launcher of in je browser of net wat zit, je telefoon een aantal seconden niet aangeraakt hebt, en je wilt gaan swipen (om bijvoorbeeld omlaag te gaan in de browser, of naar een andere desktop binnen de launcher). Je merkt dan dat hij erg traag en sluggish aanvoelt, terwijl als je dan door blijft swipen hij wel weer smooth is. Dus de lag is alleen merkbaar als je telefoon even een paar seconden idle is geweest en hij dan weer in actie moet komen.

Mochten mensen tips hebben voor de perfecte ROM dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Mmmh ingewikkeld situatie met ROMs, volgens mij steekt het zo in elkaar
  • Vibe UI China
    (talen: Chinees, Engels)
    • Let op: Dit is niet ROM die je standaard krijgt. Deze is clean van spyware en de meeste bloatware.
    • Pluspunten: Alles werkt en werkt soepel, ROM te downloaden van de officiele site (geen cloudservice waarbij er wellicht wijzingingen zijn aangebracht in de ROM). OTA updates werkt
    • Minpunten: Niet iedereen vind de user interface even prettig. Paar extra applicaties.
  • Vibe UI India
    (Multi-language, maar geen NL)
    • Pluspunten: Alles werkt en werkt soepel, als duits je beter ligt dan engels is dat hierbij een optie. OTA updates werkt
    • Minpunten: Updates duren langer dan bij de China ROM en niet iedereen vind de vibe UI prettig, Paar extra applicaties. Zover ik heb kunnen achterhalen geen officiele download mogelijkheid
  • LimonChelo
    (Multi-language, inclusief NL)
    • Pluspunten: Gebasseerd op de officiele China-rom dus lekker snel en van Nederlands voorzien. Enkele van extra applicaties verwijderd.
    • Minpunten: Mogelijk voorzien van spyware afhankelijk van de download locatie, geen OTA updates.
  • Cyanogenmod 12.1
    (Multi-language, inclusief NL)
    • Pluspunten: Clean bijna stock android, Nederlandse ondersteuning
    • Minpunten: Hoofd-camera werkt niet, 3g internet werkt niet (bellen blijkbaar wel), applicaties kunnen crashen doordat Dalvik niet helemaal lekker loopt. Geen OTA updates. Notificatie LED werkt wel voor SMS maar niet bij Whatsapp etc.
En dan heb je nog een aantal ROMs gebasseerd op Cyanogenmod en die ook in dezelfde boot vallen qua hardware ondersteuning en software problemen. Ik zou dus zeggen, installeer de Chinese ROM en dan over ~9 maand nog eens kijken of er een Cyanogenmod of stock Android versie is die wel 100% werkt. Als je al niet tevreden bent over de Chinese ROM want ik vind die eigenlijk prima werken en de telefoon gaat als een trein. Geen flauw idee hoe lang Lenovo van plan is de telefoon te ondersteunen maar op het moment zitten ze op Android 5.1 dus daar valt niks van te zeggen.

[edit]
Wie trouwens nog op zoek is naar een goede review van de Lenovo K3 Note, ik raad die van gizchina.com aan.
Ik heb de tweede bij aliexpress besteld aangezien gearbest ze niet langer op voorraad heeft bij het chinese warenhuis. Jammer genoeg een stuk duurder maar alsnog heel erg veel waar voor het geld.

[ Voor 10% gewijzigd door Xthemes.us op 18-08-2015 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 14:32
Geekbuying heeft toch uiteindelijk een gerepareerde telefoon teruggestuurd, vandaag ontvangen.
Het heeft even - lees 3 maanden- geduurd, maar het scherm is inderdaad onder garantie vervangen.
Valt toch weer mee! :)
Eleni schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:51:
Ik word nu effe niet goed van geekbuying :heb eind april een zopo 3x teruggestuurd voor reparatie omdat het scherm ineens nergens meer op reageerde, was op geen enkele wijze meer iets aan te doen. De telefoon is begin mei daar aangekomen en sindsdien wordt mij steeds verteld geduld te hebben, hij zou in de fabriek zijn, en als hij weer bij geekbuying aankomt hoor ik het onmiddellijk.
Maar weer eens een mail gestuurd waarop ik nog geen antwoord heb gekregen.
Inmiddels heb ik het vermoeden dat ik die telefoon niet meer terugzie, valt me tegen van geekbuying.
Zou niet snel meer iets opsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Mooi opgelost. Ik had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht, want de meeste betrouwbare shops leveren gewoon garantie.

Een nadeel van het importeren is altijd de afstand en de communicatie. Het is daarom ook niet zo raar dat het 3 maanden geduurd heeft. Als je in Nederland een telefoon of ander apparaat ter reparatie aanbiedt kan je hem ook zo 3-4 weken kwijt zijn. Reken 1 maand voor het opsturen van de EU naar China, 1 maand voor de verwerking van de reseller en fabrikant (heen en weer) en dan nog 1 maand voor het terugsturen.

Maar goed, je hebt weer een werkend toestel en Geekbuying een betere naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Vrijdag naar de presentatie van de ZUK Z1.
internationale versie, met CM :p
Helaas geen 800MHz maar verder zijn de specs wel interessant
64! GB, 3GB, Snapdragon 801. FullHD
Nog even afwachten op de prijs. RMB 1799 voor de Chinese versie is in ieder geval goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 14:32
Het onderweg zijn duurde kort: heenweg 6 dagen, terugweg 14, verblijfstijd angstwekkend lang.
Maar afijn, toch betrouwbare firma.
benbaba schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:44:
Mooi opgelost. Ik had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht, want de meeste betrouwbare shops leveren gewoon garantie.

Een nadeel van het importeren is altijd de afstand en de communicatie. Het is daarom ook niet zo raar dat het 3 maanden geduurd heeft. Als je in Nederland een telefoon of ander apparaat ter reparatie aanbiedt kan je hem ook zo 3-4 weken kwijt zijn. Reken 1 maand voor het opsturen van de EU naar China, 1 maand voor de verwerking van de reseller en fabrikant (heen en weer) en dan nog 1 maand voor het terugsturen.

Maar goed, je hebt weer een werkend toestel en Geekbuying een betere naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huawei Mate 8, edge to edge design en gelukkig geen on-screen knoppen. Blij dat de rage met on-screen buttons langzaam aan weer verdwijnt. Hekel aan die scherm opvullende zwarte balken.

Afbeeldingslocatie: http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/203959-image/Huawei-Mate8--Mate-S.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/203957-image/Huawei-Mate8--Mate-S.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/203958-image/Huawei-Mate8--Mate-S.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 22:44
Wat een gaaf toestel. Deze komt in aanmerking voor het vervangen van mijn note3. Is er misschien nog meer info over de mate 8 ?

Deze is ook erg mooi, maar met zijn 6.8 inch afmeting net wat te groot.
http://www.androidplanet.nl/huawei/p8-max/

De mate 8 is wat handzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Laatst online: 14-01-2019
Aloysxda schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:28:
Wat een gaaf toestel. Deze komt in aanmerking voor het vervangen van mijn note3. Is er misschien nog meer info over de mate 8 ?

Deze is ook erg mooi, maar met zijn 6.8 inch afmeting net wat te groot.
http://www.androidplanet.nl/huawei/p8-max/

De mate 8 is wat handzamer.
http://www.gsmarena.com/huawei_mate_8-7239.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Toch maar overstag gegaan en de Oukitel U10 besteld bij gearbest voor 150 euro. Hoop dat het iets... is zal een mooie review plaatsen als hij binnen is:

Afbeeldingslocatie: http://technokarak.com/wp-content/uploads/2015/07/201507071146598768.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
ThatsHollywood schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:06:
Toch maar overstag gegaan en de Oukitel U10 besteld bij gearbest voor 150 euro. Hoop dat het iets... is zal een mooie review plaatsen als hij binnen is:

[afbeelding]
Waarom verkies je die boven de Redmi Note 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Niet online
Momus schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:12:
[...]

design... verder verschillen ze niet zo veel van elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
ThatsHollywood schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:50:
[...]

design... verder verschillen ze niet zo veel van elkaar...
Nou, alleen al op softwaregebied is het een levensgroot verschil...
En qua specs komt het ook zeker niet erg overeen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Niet online
mwa, de note 2 is overal wel 'beter' ... wat is het grootste verschil in software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
ThatsHollywood schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:01:
mwa, de note 2 is overal wel 'beter' ... wat is het grootste verschil in software?
Xiaomi heeft softwareondersteuning. Iets wat bij Oukitel maar zeer de vraag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:49
Ik heb alleen de afmetingen nergens kunnen vinden, jammer. Vind het ook een mooi toestel. Kan vervanger worden van mijn Z1, enige waar ik mee zit is dat voor zover ik heb gelezen Huawei ook niet echt fantastisch is met updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:10
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:48:
Huawei Mate 8, edge to edge design en gelukkig geen on-screen knoppen. Blij dat de rage met on-screen buttons langzaam aan weer verdwijnt. Hekel aan die scherm opvullende zwarte balken.
Goh ik zie die on-screen knoppen nu op m'n vriendin haar Moto G 2015 en dat valt best mee hoor. Die balken kan je doorschijnend maken en ik vind het net handig dat die knoppen zich aanpassen aan de context (linker pijltje wijst naar beneden als je keyboard openstaat bijvoorbeeld).

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaD
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 03:10
Ik zit met een defecte Letv, batterij was nagenoeg leeg, voordat ik hem aan de lader kon leggen was hij al uitgeschakeld en hierop kreeeg ik hem met geen mogelijkheid meer aan de praat.

De batterij is niet verwisselbaar en er is geen mogelijkheid om in een recovery modus te komen met alleen je hardware knoppen vanuit uitgeschakelde status. Elke bedenkbare combinatie met knoppen ten spijt.

Misschien iets om mee te nemen in je overweging...
Ik wacht nog even op hulp van Pandawill.
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:12:
[...]

wel wel nog iemand met de letv one. Dit is een toestel waarin ik eventueel geinteresseerd ben. Zit persoonlijk te twijfelen tussen letv one, xiaomi redmi note 2 en de OP2.

OP2 heeft extra de fingerprint scanner en de band 20. Voor de rest zijn die andere 2 telefoons interessanter (voornamelijk prijstechnisch natuurlijk en helio x10 veel goede verhalen over. qualcom 810 niet zo;))

Hoe bevalt jou de letv? is de accu ook goed of kom jij tot dezelfde conclusie als kiswum dat de accu niet lang mee gaat. Dit is wel een belangrijk punt voor mij:).

psn drad83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxh22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-10 15:34
DRaD schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:04:
Ik zit met een defecte Letv, batterij was nagenoeg leeg, voordat ik hem aan de lader kon leggen was hij al uitgeschakeld en hierop kreeeg ik hem met geen mogelijkheid meer aan de praat.

De batterij is niet verwisselbaar en er is geen mogelijkheid om in een recovery modus te komen met alleen je hardware knoppen vanuit uitgeschakelde status. Elke bedenkbare combinatie met knoppen ten spijt.

Misschien iets om mee te nemen in je overweging...
Ik wacht nog even op hulp van Pandawill.

[...]
ooh toevallig al iets op hun forum gezet over het defect??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaD
Edit: verkeerd gelezen.

Forum van Letv? is toch Chinees?

Ik heb talloze topics bekeken, o.a. XDA maar niets gevonden. Wel van diverse telefoons soortgelijke issues (battery deep sleep o.i.d.) en genoemde knoppencombinaties geprobeerd.

Ik wacht even af hoe Pandawill hier op reageert, mogelijk dat ik zelf nog een topic open inderdaad.
maxh22 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:05:
[...]

ooh toevallig al iets op hun forum gezet over het defect??

[ Voor 5% gewijzigd door DRaD op 19-08-2015 17:14 ]

psn drad83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Largamelion schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:31:
[...]
Goh ik zie die on-screen knoppen nu op m'n vriendin haar Moto G 2015 en dat valt best mee hoor. Die balken kan je doorschijnend maken en ik vind het net handig dat die knoppen zich aanpassen aan de context (linker pijltje wijst naar beneden als je keyboard openstaat bijvoorbeeld).
Die balk is in 9 van de 10 apps zwart. Dus waardeloos, nee ik moet niets van on-screen buttons hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxh22
DRaD schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:13:

Ik heb talloze topics bekeken, o.a. XDA maar niets gevonden. Wel van diverse telefoons soortgelijke issues (battery deep sleep o.i.d.) en genoemde knoppencombinaties geprobeerd.

Ik wacht even af hoe Pandawill hier op reageert, mogelijk dat ik zelf nog een topic open inderdaad.

[...]
ja dat bedoelde ik ook. Je moet gewoon een thread openen daar en je wordt aardig snel geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
DRaD schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:13:

[...]
Ook al een keer een goede tijd aan de lader gehangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Er is ook een USA site van letv. Ik weet niet of daar een bbs forum van is.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaD
Zeker, vaak genoeg een uur of 8, en een keer zo'n 24 uur. Het zal me werkelijk verbazen als er iets is wat ik nog niet geprobeerd heb. Vol. up + pwr, vol down + pwr, beide + pwr, alleen pwr, dit alles tot wel 5 minuten, alles met of zonder aan te sluiten op netstroom / laptop. Ook de de combinaties geprobeerd voor een seconde of 30, ingedrukt gehouden en aangesloten op netstroom / laptop...

Maar natuurlijk zijn alle tips welkom!

Die USA site ga ik eens opzoeken, thnx!
Momus schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 19:04:
[...]

Ook al een keer een goede tijd aan de lader gehangen?

[ Voor 3% gewijzigd door DRaD op 19-08-2015 21:01 ]

psn drad83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Nu online
FJP84 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:55:
Vandaag een interssante reactie ontvangen van Gearbest.

Na aanleiding van de product discussion bij de Ebony versie van de Doogee F3 Pro ook wel aangeduid als "Colormix" (http://m.gearbest.com/cell-phones/pp_218591.html) stond er bij dat die cover niet inbegrepen was. Dus maar even navraag gedaan bij Gearbest met het volgende antwoord:

Thanks for contacting Gearbest.
Through confirmed, the back cover is not included in the order.
You need to purchase it seperately.

Ik heb nu maar gevraagd (ook bij Doogee zelf - prima contact tot nu toe) of ze kunnen uitleggen hoe de telefoon (Colormix) er zonder cover uitziet, waar ik deze cover überhaupt kan bestellen, en hoe ik deze zou moeten installeren....aangezien er een non-removable accu inzit.

Indien onduidelijk, switch ik de order naar de standaard black edition. Hopelijk met back cover. ;)

Wordt vervolgd, wel spannend zo :? !
Het bleek een communicated misverstand. Het is gewoon de ebony achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letskeepitsafe
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-07 14:45
Xthemes.us schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:34:
Mmmh ingewikkeld situatie met ROMs, volgens mij steekt het zo in elkaar
<knip>
Bedankt voor de uitleg. Ik ben uiteindelijk voor een custom Vibe UI India ROM gegaan, namelijk VIBEUI_S121_VISNU_LEMONADE.

Alles lijkt prima te werken, heel soms de initial lag waar ik het over had maar alleen als je echt veel RAM in gebruik hebt en flink bezig was met multi-tasken. Verder super vlot en goede batterijduur.

Ik lees verder wel dat veel mensen aangeven dat bij verschillende ROMs voor de K3 Note notificaties soms niet goed verschijnen als je op wifi zit. Mochten mensen merken dat ze voor sommige apps of dingen geen notificaties ontvangen terwijl dat wel zou moeten, dan zou de oplossing zijn om IPv6 uit te zetten. Dit kan door de "IPv6 Tool" te downloaden uit de Play Store.

Tot nu toe erg tevreden over de K3 Note. Merk alleen dat de behuizing niet "strak genoeg" lijkt te zitten. Als je hem goed vastpakt aan de randen dan merk je dat er wat speling is en hoor je wat "gekraak". Hebben andere mensen dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:35

Flappiewappie

Hier nog meer

Momus schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:12:
[...]

Zojuist deze gekocht, ben benieuwd. 180 euro inclusief shipping en taxxes bij de oppo store.

Geen zin meer om te wachten op m'n moto g dual sim :-)

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
letskeepitsafe schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:04:
[...]
Tot nu toe erg tevreden over de K3 Note. Merk alleen dat de behuizing niet "strak genoeg" lijkt te zitten. Als je hem goed vastpakt aan de randen dan merk je dat er wat speling is en hoor je wat "gekraak". Hebben andere mensen dat ook?
Het klikt een beetje als je de telefoon aan sommige kanten vastpakt, merk het vooral aan de onderkant - iets links van het middenpunt, kan me er echter niet echt druk om maken :)

Vandaag miracast maar eens geprobeerd maar dat werkt niet zo soepel als dat het op mijn LG Nexus 4 doet. Vermoed dat Full HD casten het probleem is, mijn Nexus hoeft 'maar' 1280x720 te casten wat een stuk makkelijker is voor de wifi verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Kiswum schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:36:
[...]

Dus als ik het goed begrijp noem je een minpunt van een telefoon, die zeer waarschijnlijk wordt veroorzaakt door een 3rd party app?

Je zegt dat het vooral met 3rd party apps is, maar gaat het dan 1/10 keer fout met de originele software?
http://bbs.elephone.hk/fo...6&extra=page%3D1&mobile=2

Ik ben benieuwd. Als straks de link is geüpdatet, of het werkt.

Hoi!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Het is piep zover, de zopo zp990+ is vrij dood... Laad niet meer op, ik vermoed dat de oplaadstekker die in de telefoon zit zo lam is al hij maar kan zijn...

Best jammer want ik heb hem nog maar een jaar.

Dus er moet iets nieuws komen, liefste 5,5-6inch hd scherm playstore en een budget van 200+- euro. help!
Vloeken mag je achterwege laten

[ Voor 17% gewijzigd door 13art op 20-08-2015 21:23 ]

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

dudee schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 08:44:
Het is godverdomme zover, de zopo zp990+ is vrij dood... Laad niet meer op, ik vermoed dat de oplaadstekker die in de telefoon zit zo lam is al hij maar kan zijn...

Best jammer want ik heb hem nog maar een jaar.

Dus er moet iets nieuws komen, liefste 5,5-6inch hd scherm playstore en een budget van 200+- euro. help!
Mobile Aankoopadviesforum

• dudee
Haha ik had de topic warning niet gezien, bedankt!

• maxh22
DRaD schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:01:
Zeker, vaak genoeg een uur of 8, en een keer zo'n 24 uur. Het zal me werkelijk verbazen als er iets is wat ik nog niet geprobeerd heb. Vol. up + pwr, vol down + pwr, beide + pwr, alleen pwr, dit alles tot wel 5 minuten, alles met of zonder aan te sluiten op netstroom / laptop. Ook de de combinaties geprobeerd voor een seconde of 30, ingedrukt gehouden en aangesloten op netstroom / laptop...

Maar natuurlijk zijn alle tips welkom!

Die USA site ga ik eens opzoeken, thnx!

[...]
al gevonden?? Ik kon hem niet vinden

• dudee
Tevens mensen die overwegen om een Zopo te kopen, ik zou STERK van dit merk weg blijven.

Ik heb vorig jaar laat augustus mijn telefoon hier gekocht bij europeese webshop, snelle levering en telefoon werkt nog steeds perfect anders dan dat die nu niet meer goed oplaad en daardoor eigenlijk useless is.

2 weken daarna nog 2 telefoons gekocht.

1 werkt nog steeds perfect en de andere is niks anders dan problemen. heeft misschien 2 maanden bruikbaar gewerkt.

Is al 4x heen en weer Zopo geweest en moest voor 4 maanden terug ook weer heen, webshop reageerde nergens op en zelfs de Chineese support en support forums waren dood.

Heeft mij 3 maanden gekost voordat ik zelfs een reactie had van een "offical zopo shop" en zou mij 100 euro kosten voordat ze er naar gingen kijken.

Daarna EINDELIJK bericht van de Chineese support, kon hem naar Italie opsturen, 2 week later was die terug in Nederland. Deed die het nog steeds niet, precies zelfde problemen..

Dus de service van dit merk vind ik ver te zoeken. Ook waren en zijn er wat problemen met de telefoons op auto carkits en andere dingen.

Die van mij heeft niet een geniaal goeie bluetooth en batterij duur van alle telefoon is meh op zijn best.

[ Voor 8% gewijzigd door dudee op 20-08-2015 10:37 ]

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 12:44
Ik heb de UBRO M1 binnengekregen via Geekbuying n.a.v. de positieve recensies op internet. Ik had een presell gedaan. Heeft iemand anders dit toestel ook gekocht? Ik heb namelijk problemen met de camera icm de flitser. Als ik die combinatie gebruik komt er door foute belichting of plaatsing van de flits led een groene balk op de foto`s..

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

ariedude schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:12:
Ik heb de UBRO M1 binnengekregen via Geekbuying n.a.v. de positieve recensies op internet. Ik had een presell gedaan. Heeft iemand anders dit toestel ook gekocht? Ik heb namelijk problemen met de camera icm de flitser. Als ik die combinatie gebruik komt er door foute belichting of plaatsing van de flits led een groene balk op de foto`s..
Klinkt als het probleem bij de Xperia Z1c.
De flitser veroorzaakt een flits binnenin de behuizing en weerkaatst zo ook weer naar de camera. = hardware probleem.
Test dit uit door een zaklamp app op je telefoon in te schakelen. Leg je vinger op de led en kijk of het licht door heel de behuizing schijnt.

Andere mogelijkheden: vinger of vuil op de lens.
Problemen met de camera app, probeer even een andere app.

• ariedude
Yep, die flits schijnt door een flink stuk van de behuizing. Het maakt niet uit welke app ik gebruik. Stock en Google camera getest.
Kiswum schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:21:
[...]

Klinkt als het probleem bij de Xperia Z1c.
De flitser veroorzaakt een flits binnenin de behuizing en weerkaatst zo ook weer naar de camera. = hardware probleem.
Test dit uit door een zaklamp app op je telefoon in te schakelen. Leg je vinger op de led en kijk of het licht door heel de behuizing schijnt.

Andere mogelijkheden: vinger of vuil op de lens.
Problemen met de camera app, probeer even een andere app.

[ Voor 5% gewijzigd door ariedude op 20-08-2015 11:31 ]

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

ariedude schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:23:
Yep, die flits schijnt door een flink stuk van de behuizing. Het maakt niet uit welke app ik gebruik. Stock en Google camera getest.

[...]
Hier nog een link naar mijn ervaringen van toen. In latere batches was het opgelost, ik weet niet hoe dat bij jouw telefoon zal gaan.
productreview: Sony Xperia Z1 Compact Zwart review door Kiswum

• ariedude
Ja thnx, ding schijnt ook door de halve behuizing. Meerdere malen contact proberen te leggen met Geekbuying dus ik denk dat ik met Paypal aan de slag ga.
Kiswum schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:32:
[...]

Hier nog een link naar mijn ervaringen van toen. In latere batches was het opgelost, ik weet niet hoe dat bij jouw telefoon zal gaan.
productreview: Sony Xperia Z1 Compact Zwart review door Kiswum

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Succes met je zaak, ik hoop dat jullie er onderling uit kunnen komen.
Tot nu toe heb ik goed contact gehad met Geekbuying. Ze reageren vaak binnen 24 uur. In mijn geval waren het aftersales problemen. Ik hoop dat garantie afhandeling ook zo goed gaat.

• ariedude
Dat idee heb ik niet. Ik heb betaald voor EU return terwijl ze alleen voorstellen retour China. Nadat ik heb aangegeven toch naar Spanje te willen retourneren heb ik niks meer gehoord.
Kiswum schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:43:
Succes met je zaak, ik hoop dat jullie er onderling uit kunnen komen.
Tot nu toe heb ik goed contact gehad met Geekbuying. Ze reageren vaak binnen 24 uur. In mijn geval waren het aftersales problemen. Ik hoop dat garantie afhandeling ook zo goed gaat.

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:35

Flappiewappie

Hier nog meer

Kasj schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 07:57:
[...]

Met coupon VNWJBBZC zelfs maar $161. Ik heb ook maar een gokje gewaagd. (Ondanks dat ik een prima telefoon heb)

Die prime versie is toch al gauw weer €35 duurder en ik zie de meerwaarde niet helemaal. Voor de storage gaat er wel een micro SD in en een hoger geklokte processor zal vast impact hebben op de accuduur.
Heb via email gevraagd of de order geannuleerd kan worden (iemand daar ervaring mee bij de oppomart?). Opzich geen haast dus als het wat langer duurt geen probleem...

Hier staat wat

• DRaD
Nee, alleen een LeTV USA Facebook account.

Ik mag hem aanbieden bij een lokaal bedrijf voor een prijsindicatie van de reparatie, afhankelijk van de geschatte kosten vergoeden ze de reparatie, of krijg ik een nieuw toestel...
maxh22 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:32:
[...]

al gevonden?? Ik kon hem niet vinden

psn drad83

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:44
Afbeeldingslocatie: http://image3.geekbuying.com/ggo_pic/2015-08-11/201508110183221g3su51w.jpg

Nu m'n 2e Mlais MX binnen. Eerste was voor m'n schoonmoeder, nu voor m'n eigen moeder.
Dus m'n tweede eerste indruk ... nog steeds een erg mooi telefoontje!
Laatste rom was van eind juli, kreeg gelijk een update van 03 aug. (Ze zijn blijkbaar goed met de OTA).

Verder een mooi ding hoor! Mooi afgewerkt met die metalen rand. Ik heb 2x de witte gekocht, kan ik zeker aanbevelen.
Verder nu de accu aan het opladen. Wat ik heb begrepen was m'n schoonmoeder verbaasd dat ze hem telkens nog niet op hoefde te laden. (ze is een lichte gebruiker, maar ben benieuwd of ze hem nu na een week een keer heeft moeten opladen :).
Verder stock android, geen extra apps op de IR afstandbediening app na. (zou ik gebruiken zonder plastic hoesje, anders werkt die niet zo goed:).

Verder ... mooi ding! Blijkbaar ook 5ghz AC (had ik niet eens door). 4G alle frequenties. (weet m'n ma niet eens, maar met Tele2 toch wel lekker in gebouwen op de 800mhz).

Verder erg mooi helder scherm, erg goede inkijkhoeken en mooie kleuren.
De camera is ook erg goed. (niet zo goed als een iphone, maar zeker niet slecht).

Verder gewoon een fijn ding. Fijn formaat, niet te groot, niet te klein.

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:40
Welke versie van Android draait die? 4300mAh is ook geen kleine accu :)

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:34
Te nemen met een korreltje zout uiteraard, maar zou alsnog een goede batterijduur kunnen hebben.

• maxh22
DRaD schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:40:
Nee, alleen een LeTV USA Facebook account.

Ik mag hem aanbieden bij een lokaal bedrijf voor een prijsindicatie van de reparatie, afhankelijk van de geschatte kosten vergoeden ze de reparatie, of krijg ik een nieuw toestel...

[...]
ooh dat is wel mooi!

• Card Nox
dutchgio schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:38:
[...]

Merimobiles is de 'catch'. Net zoals jij als Elephone, Doogie etc. Noemt niet aan beginnen. ;)
Wat is het risico als ik mag vragen? Leveren ze hem gewoon niet uit? Voor garantie zou je toch ook direct naar LG kunnen?

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:34

Daytona

Autoracen is voor watjes

dutchgio schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:44:
Te nemen met een korreltje zout uiteraard, maar zou alsnog een goede batterijduur kunnen hebben.
Ik heb mijn Mx Base vandaag ook binnen gekregen. Accu was oorspronkelijk als 4800mAh aangekondigd, maar is herzien naar 4300mAh op het officiele promotiemateriaal en de productpagia van Mlais.

De accu is iets groter en zwaarder als het 4000mAh exemplaar in mijn THL4000, dus ik ga er voorlopig vanuit dat de opgegeven capaciteit aardig klopt (itt eerdere Mlais modellen).

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 22:24
Hallo Medetweakers ,

Heeft iemand al ervaring met de Infocus M810 ?

Ik heb dit toestel op het oog en Voor een prijs van 169$ klinkt het wel erg goed .

Snapdragon 801 2GB werkgeheugen 1080P scherm en dan ook nog sd card ondersteuning..

http://www.coolicool.com/...oid-44-4g-lte-sma-g-41536

Wel een iets kleine 2600 mAH accu maar toch voor zo een prijs kan ik het bijna niet laten liggen..

Dus heeft iemand dit toestel en wat zijn de minpunten ??
Zie ik iets over het hoofd :)

• 3meter
  • Laatst online: 04-10 11:57
Capaciteit klopt inderdaad, ik kreeg er 4276 mA. in nadat de MX zich had uitgeschakeld (had 4 dagen aangestaan).
Daytona schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:57:
[...]

Ik heb mijn Mx Base vandaag ook binnen gekregen. Accu was oorspronkelijk als 4800mAh aangekondigd, maar is herzien naar 4300mAh op het officiele promotiemateriaal en de productpagia van Mlais.

De accu is iets groter en zwaarder als het 4000mAh exemplaar in mijn THL4000, dus ik ga er voorlopig vanuit dat de opgegeven capaciteit aardig klopt (itt eerdere Mlais modellen).

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
diquan2001 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:36:
Hallo Medetweakers ,

Ik heb dit toestel op het oog en Voor een prijs van 169$ klinkt het wel erg goed .

Snapdragon 801 2GB werkgeheugen 1080P scherm en dan ook nog sd card ondersteuning..

http://www.coolicool.com/...oid-44-4g-lte-sma-g-41536

Wel een iets kleine 2600 mAH accu maar toch voor zo een prijs kan ik het bijna niet laten liggen..

Dus heeft iemand dit toestel en wat zijn de minpunten ??
Zie ik iets over het hoofd :)
Zeker een interessant toestel, al loop ik niet warm voor de gouden versie. Wel een mooi design en premium materialen zo te zien. In reviews lijkt vooral de camera zo-zo. Heeft natuurlijk wel stevige concurrentie van de xiaomi redmi Note 2 die in dezelfde prijsklasse zit met vergelijkbare specs. Niettemin heel veel bang for buck!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Hallo Medetweakers ,
Ik zag em ook voorbij komen in de mail, mijn ervaring met de M512 zegt niet doen.
Infocus heeft het hardware gedeelte zeer goed voor elkaar, maar net als bv IUNI is de software (support) waardeloos. Waarschijnlijk ben je straks net als ik afhankelijk van Russische fora en obscure programma's om de phone bruikbaar te houden.

Maar in dit geval gewoon doen als je het niet als je primaire toestel gaat gebruiken ;)

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Verwijderd

Hallo Medetweakers ,

Het lijkt een typische Chinese telefoon - een gelikt uiterlijk om de klanten binnen te halen, maar er valt het nodige aan te merken op de specificaties. Een processor die inmiddels zijn beste tijd wel gehad heeft (vooral vanwege het ontbreken van ARMv8), een niet meer courante versie van het OS, een camera die niet helemaal optimaal is... Ik weet het niet. Als de reviews laaiend zijn kan het een leuk ding zijn, anders zou ik het laten.

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 22:44
Dit wordt erg Leuk ........
The Mate 8 is expected to come with a bezel-less 6" IPS Quad HD display and to run on the powerful Kirin 950 chipset with 3GB or 4GB RAM

http://www.gsmarena.com/h...e_pictures-news-13626.php

Wordt er een aparte topic aangemaakt voor deze beauty ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aloysxda schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 23:29:
Dit wordt erg Leuk ........
The Mate 8 is expected to come with a bezel-less 6" IPS Quad HD display and to run on the powerful Kirin 950 chipset with 3GB or 4GB RAM

http://www.gsmarena.com/h...e_pictures-news-13626.php

Wordt er een aparte topic aangemaakt voor deze beauty ?
Ik ben bang dat het ding met on-Chinese prijzen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:01
ZTE wil graag voet aan de grond krijgen in Duitsland met haar Nubia reeks.Vanaf begin oktober wordt begonnen met de verkoop van de Nubia Z9 Mini. Deze zal eerst te koop zijn bij Mediamarkt Duitsland voor 349 Euro.

Het Duitse artikel is hier terug te vinden http://winfuture.de/news,88533.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chocoball schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 00:59:
ZTE wil graag voet aan de grond krijgen in Duitsland met haar Nubia reeks.Vanaf begin oktober wordt begonnen met de verkoop van de Nubia Z9 Mini. Deze zal eerst te koop zijn bij Mediamarkt Duitsland voor 349 Euro.

Het Duitse artikel is hier terug te vinden http://winfuture.de/news,88533.html
Ik ben wel een beetje klaar met ZTE. Ik heb er jarenlang plezier van hun telefoons gehad, maar zonder ondersteuning houdt het op. Ik heb ze inmiddels gemaild wat betreft Stagefright en mijn huidige ZTE-telefoon, hun antwoord was het probleem valt wel mee en onze mensen kijken ernaar. Als ik mijn communicatietermen een beetje ken betekent dat dat ze niet voornemens zijn om er iets aan te gaan doen. De community lijkt daardoor ook niet veel te kunnen doen.

Dat betekent dus een andere telefoon - maar geen ZTE meer - al wacht ik het antwoord op nog een keer vragen wanneer er een update verwacht kan worden nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Kan je mijn screenshotje wel sturen van de Stagefright vulnerability test: "not vulnerable."
Community driven, dus het is wat voorbarig om het over 1 kam te scheren.

Elk bericht waarin "ZTE" wordt genoemd meteen reageren en daarmee je eigen onvrede uiten en bashen is ook niet helemaal gewenst lijkt me, want daar ging het verder ook helemaal niet over.

Vopr de ZTE Nubia Z9 Mini is ook genoeg ondersteuning te vinden.
Al is 350 euro wel aan de hoge kant, qua import zit je iets boven de 200(?), exclusief eventuele extra kosten, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 01:24:
Elk bericht waarin "ZTE" wordt genoemd meteen reageren en daarmee je eigen onvrede uiten en bashen is ook niet helemaal gewenst lijkt me, want daar ging het verder ook helemaal niet over.
Ik snap dat zoiets geen goed nieuws is als je zelf een telefoon van ZTE hebt. Na de vorige keer is uit een mailwisseling gebleken (nieuwe informatie dus) dat je bij ZTE niet kunt uitgaan van updates. Zijn ze er wel dan is dat mooi meegenomen, maar men trekt dus vrij willekeurig de stekker uit telefoons. Het doet me pijn dat als ZTE-fan te moeten constateren, maar de enige die in dat verhaal iets te verwijten valt is ZTE zelf. De fabrikant blijkt geen betrouwbare partner te zijn - helaas.

Dat is informatie die waardevol is voor de serieuze koper, te meer omdat bijvoorbeeld Xiaomi erg veel moeite lijkt te doen om al zijn telefoons over een redelijke periode te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 01:40:
[...]

Ik snap dat zoiets geen goed nieuws is als je zelf een telefoon van ZTE hebt. Na de vorige keer is uit een mailwisseling gebleken (nieuwe informatie dus) dat je bij ZTE niet kunt uitgaan van updates. Zijn ze er wel dan is dat mooi meegenomen, maar men trekt dus vrij willekeurig de stekker uit telefoons. Het doet me pijn dat als ZTE-fan te moeten constateren, maar de enige die in dat verhaal iets te verwijten valt is ZTE zelf. De fabrikant blijkt geen betrouwbare partner te zijn - helaas.

Dat is informatie die waardevol is voor de serieuze koper, te meer omdat bijvoorbeeld Xiaomi erg veel moeite lijkt te doen om al zijn telefoons over een redelijke periode te ondersteunen.
Persoonlijk denk ik dat je een te negatief beeld neerzet van ZTE op basis van een 'incident'. Ik heb aardig wat ZTE's gehad en naast goede hardware was ik helemaal niet ontevreden over de software en regelmatige updates. Voor mijn vriendin heb ik een ZTE s6 blade gekocht en naar die telefoon heb ik geen omkijken naar. Regelmatig hoor ik haar roepen 'ow ik heb weer een update' (ota). Voor mijn HTC one mini kan ik me niet meer heugen wanneer ik voor het laatst een update heb gehad en voor mijn honor 6 wordt ook al lang gewacht op een lollipop versie. In de (Chinese) smartphone wereld is het dus allemaal heel relatief. Wellicht is xiaomi dus een positieve uitzondering binnen de gehele markt. Moraal van het verhaal: Als je ZTE al niet meer kunt vertrouwen, wat blijft er dan nog aan kwaliteit over in de (Chinese) telefoonmarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 22:24
Hmm ok Hij draait wel op Lollipop 5.0.1 zag ik is dat al verouderd dan ?

Sony camera lijkt mij toch ook niet zo slecht dat ik zelf.

En de prijs dat trekt wel erg aan moet ik eerlijk zeggen :)
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 23:27:
[...]

Het lijkt een typische Chinese telefoon - een gelikt uiterlijk om de klanten binnen te halen, maar er valt het nodige aan te merken op de specificaties. Een processor die inmiddels zijn beste tijd wel gehad heeft (vooral vanwege het ontbreken van ARMv8), een niet meer courante versie van het OS, een camera die niet helemaal optimaal is... Ik weet het niet. Als de reviews laaiend zijn kan het een leuk ding zijn, anders zou ik het laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
diquan2001 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:07:
Hmm ok Hij draait wel op Lollipop 5.0.1 zag ik is dat al verouderd dan ?

Sony camera lijkt mij toch ook niet zo slecht dat ik zelf.

En de prijs dat trekt wel erg aan moet ik eerlijk zeggen :)

[...]
Hey diquan,

Deze review is op zich wel interessant:
http://www.inspire2rise.c...0-review-specs-price.html

Hieruit blijkt helaas ook dat de camera maar gemiddeld is. Desondanks vind ik het nog steeds een gaaf toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcor2000
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:43
Flappiewappie schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:43:
[...]

Heb via email gevraagd of de order geannuleerd kan worden (iemand daar ervaring mee bij de oppomart?). Opzich geen haast dus als het wat langer duurt geen probleem...
Maar is Geekbuying dan ook inclusief import duties? Want volgens mij komen die daar nog overheen.

ik hoop dat dit nog mag wat betreft bespreken importeren

[ Voor 8% gewijzigd door Remcor2000 op 21-08-2015 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

De ZUK Z1 heeft CyanogenOS 12.1 :)

kom net bij een meeting met de ceo van ZUK en vp van Cyanogen vandaan.

Dit is dus wat de Oneplus 2 had moeten zijn :)
Niet gewoon CM rom porten zoals Umi enzo doen, maar een geoptimaliseerd OS.
Weet al wat mijn volgende phone wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Voor de geïnteresseerde of voor de gene die zich vervelen :9 . Ik heb zojuist mijn review van de Meizu MX5 afgerond en geplaatst: productreview: Meizu MX5 Zilver, Zwart review door benbaba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eeuwig zonde dat Meizu vanwege ZTE hun ronde (mooie) witte homebutton heeft moeten veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kasj schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:06:
Persoonlijk denk ik dat je een te negatief beeld neerzet van ZTE op basis van een 'incident'. Ik heb aardig wat ZTE's gehad en naast goede hardware was ik helemaal niet ontevreden over de software en regelmatige updates. Voor mijn vriendin heb ik een ZTE s6 blade gekocht en naar die telefoon heb ik geen omkijken naar. Regelmatig hoor ik haar roepen 'ow ik heb weer een update' (ota).
Dat is wat ik zeg. ZTE brengt updates uit, of niet. Het is maar net hoe het uitkomt en dat is toch een beetje een gok als je een toestel koopt. Qua bouwkwaliteit en -volume hebben ze de boel wel onder controle, dat is het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Voor jou budgettoestel blijkbaar niet, maar de Nubia reeks ontvangen allemaal gewoon updates.
Het is inderdaad een 'incident' en dat wordt door jou nu wat uitvergroot,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
Chinese Xiaomi Mi4i heeft zeer waarschijnlijk dus Snapdragon 808 in plaats van SD615. Overige specs lijken overeen te komen met de Internationale versie, dus waarschijnlijk ook geen metalen body. Het ziet er ook hetzelfde uit volgens de TENAA keuring.

Antutu benchmark is opgedoken van de Xiaomi mi4c (c staat mogelijk voor China). Score rond de 56.000. Ik ben benieuwd naar de prijs. Zal de Chinese Mi4i versie misschien de Mi4 vervangen? Chinese Mi4 kost nu 1499 yuan voor de 2GB versie met Snapdragon 801.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/E8Ms4pkl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:13:
Voor jou budgettoestel blijkbaar niet, maar de Nubia reeks ontvangen allemaal gewoon updates.
Het is inderdaad een 'incident' en dat wordt door jou nu wat uitvergroot,
Onzin, een vrijwel nieuwe telefoon die niet ondersteund wordt is geen incident. Het ding scheelt qua prijs ook helemaal niet zoveel met jouw telefoon. Dat je het niet wilt horen betekent niet dat het niet zo is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik vind het prima om te horen, ik heb er zelf geen last van. ;)
Maar het is wat krom om dat bij iedereen die een ZTE overweegt te verkondigen, want dat schrikt heel onnodig af, want wij weten allebei wel dat het echt niet in elk geval zo is.

Qua prijs scheelt het procentueel van de aanwchaf denk ik nog best wat, in ieder geval is het meer waardevast.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:43:
Maar het is wat krom om dat bij iedereen die een ZTE overweegt te verkondigen, want dat schrikt heel onnodig af, want wij weten allebei wel dat het echt niet in elk geval zo is.
Hoe schrikt het onnodig af dat mensen weten dat ZTE soms wel en soms geen ondersteuning levert? Dat is informatie die iedere koper zou moeten hebben.
dutchgio schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:43:
Qua prijs scheelt het procentueel van de aanwchaf denk ik nog best wat, in ieder geval is het meer waardevast.... ;)
Zonder updates knalt de prijs inderdaad wat harder naar beneden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Gsus86 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:14:
Chinese Xiaomi Mi4i heeft zeer waarschijnlijk dus Snapdragon 808 in plaats van SD615. Overige specs lijken overeen te komen met de Internationale versie, dus waarschijnlijk ook geen metalen body. Het ziet er ook hetzelfde uit volgens de TENAA keuring.

Antutu benchmark is opgedoken van de Xiaomi mi4c (c staat mogelijk voor China). Score rond de 56.000. Ik ben benieuwd naar de prijs. Zal de Chinese Mi4i versie misschien de Mi4 vervangen? Chinese Mi4 kost nu 1499 yuan voor de 2GB versie met Snapdragon 801.

[afbeelding]
Bedankt! Ik zag dat gizchina.store een 32GB variant in de pre-order heeft staan en hem vanaf eind augustus vanuit de EU shop zal uitleveren.
Ik vroeg me dus al af of ik nieuwe ontwikkelingen had gemist. Mogelijk gaat het over de 32GB uitvoering van dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigreep
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 11:08
Daytona schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:57:
[...]

Die van mij kwam gisteren ook binnen van gearbest maar ik had nog niet gekeken naar de batterij. Er zat een hoesje en een glass screenprotector bijverpakt (erg netjes moet ik zeggen), maar ik heb de indruk dat er op de fabriek al een screen protector op geplakt is maar dat weet ik niet zeker. Bij Elephone laten ze je altijd zelf de achterkant van de protector nog verwijderen dus dan weet je het zeker. Voordat ik begin te peuteren en de boel sloop, is er iemand die kan bevestigen dat er al ee protector opzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
Kiswum schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:24:
[...]

Bedankt! Ik zag dat gizchina.store een 32GB variant in de pre-order heeft staan en hem vanaf eind augustus vanuit de EU shop zal uitleveren.
Ik vroeg me dus al af of ik nieuwe ontwikkelingen had gemist. Mogelijk gaat het over de 32GB uitvoering van dit toestel.
De 32gb versie van gizchina store is nog steeds de Internationale versie met SD615.

Ik verwacht binnen 1-2 maanden dat de Chinese Mi4c wel uitgebracht wordt in China. Het is al goedgekeurd door de Chinese keuringsdient, dus het zal waarschijnlijk niet meer lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las laatst dat iemand de oukitel u8 heeft. Ik wil graag weten hoe die telefoon bevalt nu je hem al een tijdje in je bezit hebt. Want ik zit er ook over na te denken om die telefoon te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 17:34:
Ik las laatst dat iemand de oukitel u8 heeft. Ik wil graag weten hoe die telefoon bevalt nu je hem al een tijdje in je bezit hebt. Want ik zit er ook over na te denken om die telefoon te kopen.
Gewoon even zoeken en hem een pb sturen?

Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Laatst online: 29-05 16:00
Kiswum schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:24:
[...]

staat ook op mijn lijstje, de 32gb versie dan, sock maakt bitterweinig voor mij uit, alles boven de 25k antutu is voor mij snel genoeg.

Las wel her en der dat er regelmatig schermen uit zichzelf kapot springen (bv tijdens wat opladen snachts)
Zou kunnen wijzen op kromtrekkende batterijen / hittevorming?

verder wacht ik persoonlijk tot er een cyanogenmod versie is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 22:21
Kenzi schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:38:

Dit toestel lijkt me een fijne opvolger van de OnePlus One. Wat ik aan dat toestel mis is dat ik de 4G 800mhz niet heb. Klopt het dat de internationale versie van de Zuk Z1 ook de 4G 800mhz moet ontberen?

Weet jij misschien ook een exacte datum dat deze in de verkoop gaat? Het enige wat ik heb gelezen is dat het medio oktober gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

StephanO1990 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:23:
[...]

Dit toestel lijkt me een fijne opvolger van de OnePlus One. Wat ik aan dat toestel mis is dat ik de 4G 800mhz niet heb. Klopt het dat de internationale versie van de Zuk Z1 ook de 4G 800mhz moet ontberen?

Weet jij misschien ook een exacte datum dat deze in de verkoop gaat? Het enige wat ik heb gelezen is dat het medio oktober gaat worden.
Verkoop start eind van deze maand. Of ze die band nog toevoegen werd niet helemaal duidelijk helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:44
bigreep schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:26:
[...]

Die van mij kwam gisteren ook binnen van gearbest maar ik had nog niet gekeken naar de batterij. Er zat een hoesje en een glass screenprotector bijverpakt (erg netjes moet ik zeggen), maar ik heb de indruk dat er op de fabriek al een screen protector op geplakt is maar dat weet ik niet zeker. Bij Elephone laten ze je altijd zelf de achterkant van de protector nog verwijderen dus dan weet je het zeker. Voordat ik begin te peuteren en de boel sloop, is er iemand die kan bevestigen dat er al ee protector opzit?
Yup, zit een plasticen op, eerst er af halen voor je de temperred glass er op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitbullgio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 09:08
Pb met ervaring is verstuurd
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 17:34:

[ Voor 45% gewijzigd door pitbullgio op 22-08-2015 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 11:01
Kenzi schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:38:

Als hij NFC heeft is het idd wat de OP2 had moeten zijn, kan helaas nergens vinden dat het er op zit.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3meter
  • Laatst online: 04-10 11:57
Ja, zit al iets van kunststof folie op het scherm, maar dat laat nogal veel vetvlekken zien als je bezig bent met je vingers op het scherm.
Die bijgeleverde Mlais Glass screen protector heeft dat niet, dus die erop is zeker beter. Ging hier erg simpel, je ziet er bijna niks van. Als je het folie eraf haalt is het scherm natuurlijk mooi schoon en stofvrij, gelijk dus dat glasding erop en klaar. Moest alleen bovenaan bij de camera/speaker een beetje oppoetsen.
bigreep schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:26:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
Ik heb nu de Mlais MX Base besteld voor mijn moeder. Zag achteraf pas dat hij geen notification LED heeft :-(

Wilde eigenlijk de Kingzone N5 bestellen, maar die was niet op voorraad. Zie positieve berichten voorbij komen over de Mlais, dus ik denk dat ik een goede keuze heb gemaakt (op de notification LED na dan).

Iemand nog tips voor een echte budgetknaller, <100 EUR? Help een vriend van me naar het zoeken van een enorm cheape phone. Dacht zelf aan de VK World 6735. Andere suggesties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonger
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:05
Lees voor de gein de topicwaarschuwing eens ;)

[ Voor 91% gewijzigd door PaT op 23-08-2015 22:26 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 79 Laatste

Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html