Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:27
Lees voor de gein de topicwaarschuwing eens ;)

[ Voor 91% gewijzigd door PaT op 23-08-2015 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxh22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-10 15:34
even iets heel anders. Ik heb net mijn telefoon in het water gepleurd(perongeluk) en tot mijn verbazing doet hij het nog! geen enkele schade te zien. Hij heeft wel 5 minuten onderwater gelegen zo 2 meter diep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxh22 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:15:
even iets heel anders. Ik heb net mijn telefoon in het water gepleurd(perongeluk) en tot mijn verbazing doet hij het nog! geen enkele schade te zien. Hij heeft wel 5 minuten onderwater gelegen zo 2 meter diep
Dat kan zomaar gebeuren. Het probleem is vaak dat corrosie zich pas later openbaart, vooral omdat dat ook enige tijd kost. Als je de telefoon kunt claimen bij je verzekering zou ik overwegen dat te doen, want waterschade is wat mij betreft afgeschreven, ook als het apparaat het (voorlopig) nog doet.

De enige uitzondering zijn uiteraard telefoons die tegen water kunnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:17:
[...]

Dat kan zomaar gebeuren. Het probleem is vaak dat corrosie zich pas later openbaart, vooral omdat dat ook enige tijd kost. Als je de telefoon kunt claimen bij je verzekering zou ik overwegen dat te doen, want waterschade is wat mij betreft afgeschreven, ook als het apparaat het (voorlopig) nog doet.
Jup.. daarom toch nog zo veel mogelijk uit elkaar halen en goed laten drogen.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxh22
Hyp Hyper schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:22:
[...]

Jup.. daarom toch nog zo veel mogelijk uit elkaar halen en goed laten drogen.
ik heb alvast in een bakje met rijst gelegd. Het leuke is wel dat ik mijn oortjes er nog in had zitten dus aan de bovenkant is er geen water gelukkig ingelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxh22
ik had ook gezien dat er ook een soort vloeistof te krijgen is die ervoor zorgt dat alle corrosie weggaat.

http://www.redjephone.nl/...k9rpULoj6FP9h6hoC_g7w_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxh22 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:24:
ik heb alvast in een bakje met rijst gelegd. Het leuke is wel dat ik mijn oortjes er nog in had zitten dus aan de bovenkant is er geen water gelukkig ingelopen.
Rijst is helaas vrijwel zinloos. Naspoelen met demi-water of waterverdrijvende middelen kan wel helpen, omdat dat de corrosieve elementen ook daadwerkelijk kan verwijderen. Met rijst moet je ook oppassen dat de eventueel natte rijst niet nog veel meer schade oplevert :)

Met rijst onttrek je het vocht misschien net iets sneller omdat de omgeving marginaal droger is, maar zonder direct contact doet het niet zoveel, en met direct contact krijg je allerlei andere problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxh22
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:59:
[...]

Rijst is helaas vrijwel zinloos. Naspoelen met demi-water of waterverdrijvende middelen kan wel helpen, omdat dat de corrosieve elementen ook daadwerkelijk kan verwijderen. Met rijst moet je ook oppassen dat de eventueel natte rijst niet nog veel meer schade oplevert :)

Met rijst onttrek je het vocht misschien net iets sneller omdat de omgeving marginaal droger is, maar zonder direct contact doet het niet zoveel, en met direct contact krijg je allerlei andere problemen.
oke hmm wat zal dan wel helpen?? Want ik heb dacht ik geen speciale verzekering voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxh22 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:03:
oke hmm wat zal dan wel helpen?? Want ik heb dacht ik geen speciale verzekering voor zover ik weet.
Wat ik zeg, gelijk rijkelijk naspoelen met demiwater of vochtverdrijvende middelen. Als het spul al droog is heeft dat minder zin, dan heeft alles dat in het water zat zich al afgezet op de onderdelen in je telefoon. Misschien dat de binnenkant wel nog nat is, dan kan het wel.

Twee meter diep betekent een zwembad, open water of een sloot? Dat soort water zit sowieso al redelijk vol met allerhande meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 11:57
Ook een keer gehad (met een portofoon). Kwartier onder water voordat ik 'm teruggevonden had.
In een handoek gewikkeld (touwtje eromheen) en toen een uur in de wasdroger. Hij doet het nog steeds >:)
maxh22 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:24:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxh22
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:07:
[...]

Wat ik zeg, gelijk rijkelijk naspoelen met demiwater of vochtverdrijvende middelen. Als het spul al droog is heeft dat minder zin, dan heeft alles dat in het water zat zich al afgezet op de onderdelen in je telefoon. Misschien dat de binnenkant wel nog nat is, dan kan het wel.

Twee meter diep betekent een zwembad, open water of een sloot? Dat soort water zit sowieso al redelijk vol met allerhande meuk.
hij lag in een meer wel dus kalk zal er waarschijnlijk niet inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxh22
3meter schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:08:
Ook een keer gehad (met een portofoon). Kwartier onder water voordat ik 'm teruggevonden had.
In een handoek gewikkeld (touwtje eromheen) en toen een uur in de wasdroger. Hij doet het nog steeds >:)

[...]
Ik heb een sauna.Zou dat ook werken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxh22 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:09:
hij lag in een meer wel dus kalk zal er waarschijnlijk niet inzitten.
In oppervlaktewater zit eigenlijk altijd een berg zouten en mineralen, plus de rest. Hoe viezer het water, hoe sneller je problemen krijgt. Helaas is natuurlijk water doorgaans vrij vies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxh22
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:14:
[...]

In oppervlaktewater zit eigenlijk altijd een berg zouten en mineralen, plus de rest. Hoe viezer het water, hoe sneller je problemen krijgt. Helaas is natuurlijk water doorgaans vrij vies.
ja oke dat is ook nog zo. Ik had hem net even aangezet en ik zag alleen dat er rechtsonderin een klein plekje
zat. voor de rest deed alles het nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Heel verstandig ja, een vochtige telefoon aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:28:
Heel verstandig ja, een vochtige telefoon aanzetten.
Wat Momus bedoelt te zeggen is dat je de telefoon het beste zo snel mogelijk uitzet en ook uit laat staan als hij vochtig is. Dan kan er namelijk ook geen kortsluiting ontstaan. Pas als hij een paar dagen helemaal doorgedroogd is zet je hem weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxh22
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:38:
[...]

Wat Momus bedoelt te zeggen is dat je de telefoon het beste zo snel mogelijk uitzet en ook uit laat staan als hij vochtig is. Dan kan er namelijk ook geen kortsluiting ontstaan. Pas als hij een paar dagen helemaal doorgedroogd is zet je hem weer aan.
aha oke dan ga ik dat maar eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:12

Kiswum

Gadget reviewer

Ik heb de Vkworld 6735 inmiddels weer binnen en ik ben hem grondig aan het testen.
Tot nu toe is er maar 1 nadeel te benoemen, de camera (app). Ik heb dit bij de UMi C1 ook gezien. Als je een foto wil maken, dan registreert de virtuele knop je vinger niet goed en zie je dat de touchfocus rondom de virtuele cameraknop ligt. Kortom, je maakt dan geen foto, maar je focus komt ergens anders in beeld.

Ik zal later nog een andere app proberen, maar ik vermoed dat dat het nadeel zal oplossen.

Prima telefoon na 2 dagen testen en dat voor zo'n €115,-.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Google Camera oid erop en opgelost dan lijkt me.
Als dat het enige is wel een goede koop dan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 17:26
Kiswum schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:14:
Ik heb de Vkworld 6735 inmiddels weer binnen en ik ben hem grondig aan het testen.
Tot nu toe is er maar 1 nadeel te benoemen, de camera (app). Ik heb dit bij de UMi C1 ook gezien. Als je een foto wil maken, dan registreert de virtuele knop je vinger niet goed en zie je dat de touchfocus rondom de virtuele cameraknop ligt. Kortom, je maakt dan geen foto, maar je focus komt ergens anders in beeld.

Ik zal later nog een andere app proberen, maar ik vermoed dat dat het nadeel zal oplossen.

Prima telefoon na 2 dagen testen en dat voor zo'n €115,-.
Hoe is de accuduur van de VK6735, kom je de dag makkelijk door, of moet ie aan het eind van de dag weer aan de lader? Heb ook zitten kijken naar dit toestel omdat ie bij de EU site van DX ook is te krijgen voor 122.

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-01-2024
Kan iemand me helpen?
Ik ben aan het twijfelen tussen de Umi Emax voor 150 euro en de Jiayu S3 voor 15 euro meer.
Het enige verschil is het aantal RAM (Umi = 2GB, Jiayu = 3GB) en de batterij (Umi = 3780mAh, Jiayu = 3000 mAh).
Voor de rest hebben ze beide een full hd scherm en een 1,7GHz octa core processor.

Ik gebruik het vooral voor Social media (WhatsApp, Snapchat, YouTube, 9GAG etc.)
Ik luister veel muziek (beide 16GB intern geheugen)

Is 3GB ram wel nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxh22
Mees789 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:47:
Kan iemand me helpen?
Ik ben aan het twijfelen tussen de Umi Emax voor 150 euro en de Jiayu S3 voor 15 euro meer.
Het enige verschil is het aantal RAM (Umi = 2GB, Jiayu = 3GB) en de batterij (Umi = 3780mAh, Jiayu = 3000 mAh).
Voor de rest hebben ze beide een full hd scherm en een 1,7GHz octa core processor.

Ik gebruik het vooral voor Social media (WhatsApp, Snapchat, YouTube, 9GAG etc.)

Is 3GB ram wel nodig?
voor die 15 euro zal ik het doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 22:24
Ik gebruik nu de Umi eMAX al bijna 2 maanden als mijn daily driver en ben nog steeds erg tevreden over dit toestel .

Accu gaat lang mee intensief gebruik 7.00 uur van de lader en gewoon een hele dag kunnen zonder lader op te zoeken .
Android is snel zo goed als kaal geen bloatware .
4G werkt prima op T-Mobile scherm is lekker helder ik gebruik deze niet eens op volle brightness .

Ik heb zelf de Note 4 liggen maar heb eigenlijk nog geen behoefte gehad om deze te gaan gebruiken .
Zal binnenkort een uitgebreide review van de Umi op Youtube zetten.
Heb zelf geen ervaring met de S3 maar dat zal vast ook een goede telefoon zijn .
Maar de Umi emAX heeft mij echt verbaasd en zeker voor de 99$ die ik bij de Flash sale had betaald. ;)

Je zou nog even de Benchmark battle kunnen bekijken tegen de P7000 die heeft volgens mij dezelfde specs als de S3 .

Mees789 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:47:
Kan iemand me helpen?

Is 3GB ram wel nodig?

[ Voor 5% gewijzigd door diquan2001 op 24-08-2015 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

djcasl schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:23:
[...]

Hoe is de accuduur van de VK6735, kom je de dag makkelijk door, of moet ie aan het eind van de dag weer aan de lader? Heb ook zitten kijken naar dit toestel omdat ie bij de EU site van DX ook is te krijgen voor 122.
Ik heb 2 x geprobeerd om daar deze telefoon te bestellen, ik wil je adviseren om hem daar niet te bestellen!

Kort verhaal: DX China had hem na 3-4 weken wachten nog steeds niet verstuurd.
DX Europa zou hem op voorraad hebben, maar na 2 weken wachten was ie er nog steeds niet. Ongeveer 35 dagen na mijn bestelling werd hij dan bij mij afgeleverd. I.v.m. Importkosten heb ik het pakketje (in overleg) geweigerd en het pakketje terug laten sturen. Meer info hieronder:

1e poging half juni, hij zou op voorraad zijn, na 2 weken was hij nog steeds niet verstuurd. Klacht ingediend en meerdere keren kreeg ik te horen dat hij er nog aan zou komen. Rond 10 juli heb ik de bestelling geannuleerd, want ik had er geen vertrouwen meer in.

2e poging + backup: Vervolgens heb ik de bestelling bij zowel Geekbuying als DX Europa gedaan, op beide locaties zou het apparaat op voorraad zijn, werd me via de chat verteld.

Helaas bleek het tegendeel waar, beide waren niet op voorraad, er waren problemen met de levering (mijn contact persoon bij VKworld, gaf dat inderdaad toe).
Via Geekbuying werd ik netjes op de hoogte gesteld van statusveranderingen en na ongeveer 2 weken wachten is hij gelukkig alsnog op de bus gedaan. Daarna duurde het gelukkig maar 1 week via de standaard post van China naar Eindhoven. Hierna heb ik hem doorgestuurd naar mijn vrienden @Tweakers.

Dan mijn 2e poging vanaf de EU warehouse van DealExtreme. Doordat mijn pakketje vanuit Geekbuying al was verstuurd, wilde ik rond 25 juli mijn bestelling annuleren, want ik ging er vanuit dat ze hem toch niet op voorraad zouden hebben. Enkele dagen na mijn annulering kreeg ik dan eindelijk een antwoord. Het pakketje was enkele dagen daarvoor verstuurd en zou snel bij me worden aangeboden.

Vele mailtjes en dagen later kreeg ik half augustus dan eindelijk het bericht van TNT. Het pakketje was gearriveerd en of ik even kon aangeven wat ik had ontvangen en voor welke waarde. Dat is namelijk nodig doordat het pakketje buiten de EU komt... Ik heb de gevraagde informatie doorgegeven en ik heb tevens aangeven dat ik het pakketje weiger als er extra kosten bij zouden komen (wat dus al het geval is doordat het pakket al in behandeling is). Het pakket is zaterdag bij me aangeboden en voor die €15,- extra vanuit dx.eu, mocht ik dus ook nog 40 euro extra afrekenen. Een telefoon van € 115 werd uiteindelijk zo'n €155.

In de zeer kleine voorwaarden van het EU warehouse, staat dat alle pakketjes vanaf China worden verstuurd en helemaal niet vanuit Europa! Laat dit dus een wijze les zijn voor eenieder die denkt goedkoper en sneller uit te zijn.

http://cs.dx.com/FAQ/Detail/402
Q: Do you have warehouse in EU?
A: There is no EU Warehouse, we send EU Direct goods from world factory to EU (27 countries), and have cooperation with Post NL to make faster delivery.

All orders are shipped from China, not Europe.

Nu het antwoord op je andere vraag: Ik ben een accutest nu voor de 2e keer aan het draaien en de score zit boven die van de Letv L1 en Xperia Z3 compact. Volgens mij zit ik rond de 6 uur in de Geekbench test:
productreview: Letv Le1 16GB Wit review door Kiswum

Ik zal straks verifiëren of die informatie klopt. Ik heb hem nog niet volledig in gebruik, ik kan nog niet met zekerheid zeggen wat het in realiteit zal zijn. Over enkele dagen kan ik daar meer over vertellen.

Edit: ik heb het inmiddels nogmaals getest. De scores zijn: 6:52:20 en 07:14:30. Dat is fors hoger dan de testen die ik heb uitgevoerd bij de Z3c en Letv L1

[ Voor 2% gewijzigd door Kiswum op 25-08-2015 10:28 . Reden: resultaten batterij-test toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
diquan2001 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 21:02:
Ik gebruik nu de Umi eMAX al bijna 2 maanden als mijn daily driver en ben nog steeds erg tevreden over dit toestel .

Accu gaat lang mee intensief gebruik 7.00 uur van de lader en gewoon een hele dag kunnen zonder lader op te zoeken .
Android is snel zo goed als kaal geen bloatware .
4G werkt prima op T-Mobile scherm is lekker helder ik gebruik deze niet eens op volle brightness .

Ik heb zelf de Note 4 liggen maar heb eigenlijk nog geen behoefte gehad om deze te gaan gebruiken .
Zal binnenkort een uitgebreide review van de Umi op Youtube zetten.
Heb zelf geen ervaring met de S3 maar dat zal vast ook een goede telefoon zijn .
Maar de Umi emAX heeft mij echt verbaasd en zeker voor de 99$ die ik bij de Flash sale had betaald. ;)

Je zou nog even de Benchmark battle kunnen bekijken tegen de P7000 die heeft volgens mij dezelfde specs als de S3 .

[video]

[...]
Dat klinkt erg goed, dankjewel voor de reactie.
De specs zien er goed uit voor die prijs en de batterijduur lijkt me lekker lang zoals je al verteld hebt. Ik ga denk ik voor de Umi Emax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede ochtend Tweakers

Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone. Ik heb mijn iOcean G7 na geruime tijd kapot gekregen :-< ... Ik ben niet echt meer actief geweest in het opvolgen van de ontwikkelingen van Chinese smartphones de laatste tijd. Wat zijn de courante modellen waarbij je het meeste "bang for your buck" krijgt? De iOcean rock en de Elephone P 8000 lijken me al wel wat. Als jullie nog gelijkaardige ideeën hebben, fire at will!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 20:50
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 07:57:
Goede ochtend Tweakers

Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone. Ik heb mijn iOcean G7 na geruime tijd kapot gekregen :-< ... Ik ben niet echt meer actief geweest in het opvolgen van de ontwikkelingen van Chinese smartphones de laatste tijd. Wat zijn de courante modellen waarbij je het meeste "bang for your buck" krijgt? De iOcean rock en de Elephone P 8000 lijken me al wel wat. Als jullie nog gelijkaardige ideeën hebben, fire at will!
Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

;)

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:25
Best een koopje: http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_204055.html
Ik heb er al eentje bestelt.

[ Voor 3% gewijzigd door edjedan op 25-08-2015 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg ook de nieuwe Meizu m2 aan te schaffen vanwege de lage prijs vs redelijke specs. Ik ben alleen benieuwd of de 4G in Nederland gaat werken bij Vodafone. Op Pandawill vind ik de volgende specs over de ondersteunde frequentiebanden:

http://www.pandawill.com/...-4g-lte-gray-p104247.html

2G: GSM 900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 900/1900/2100MHz
TD SCDMA(1880-1920/2010-2025MHz)
4G: FDD LTE 1900/1800/2600MHz(1920-1980/ 1710-1785/ 2500-2570MHz)
TD LTE(1880-1920/2300-2400/2570-2620/2555-2655MHz)

Het lijkt er op dat de Meizu m2 dus de banden B1, B3 en B7 ondersteunt.
B1: 1920-1980 MHz
B3: 1710-1785 MHz
B7: 2500-2570 MHz

Als ik het goed zie op:
Robert's blog: iPhone LTE frequenties in Nederland

zou ik dus in band 3 en 7 4G dekking moeten hebben bij Vodafone, ware het niet dat de landelijke dekking alleen in de lage frequenties 800-900 Mhz (band 8, band 20) zit.

Begrijp ik dat goed? Zou het zonde vinden om een telefoon te hebben waarbij de 4G helemaal niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:02:
Ik overweeg ook de nieuwe Meizu m2 aan te schaffen vanwege de lage prijs vs redelijke specs. Ik ben alleen benieuwd of de 4G in Nederland gaat werken bij Vodafone. Op Pandawill vind ik de volgende specs over de ondersteunde frequentiebanden:

http://www.pandawill.com/...-4g-lte-gray-p104247.html

2G: GSM 900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 900/1900/2100MHz
TD SCDMA(1880-1920/2010-2025MHz)
4G: FDD LTE 1900/1800/2600MHz(1920-1980/ 1710-1785/ 2500-2570MHz)
TD LTE(1880-1920/2300-2400/2570-2620/2555-2655MHz)

Het lijkt er op dat de Meizu m2 dus de banden B1, B3 en B7 ondersteunt.
B1: 1920-1980 MHz
B3: 1710-1785 MHz
B7: 2500-2570 MHz

Als ik het goed zie op:
Robert's blog: iPhone LTE frequenties in Nederland

zou ik dus in band 3 en 7 4G dekking moeten hebben bij Vodafone, ware het niet dat de landelijke dekking alleen in de lage frequenties 800-900 Mhz (band 8, band 20) zit.

Begrijp ik dat goed? Zou het zonde vinden om een telefoon te hebben waarbij de 4G helemaal niet werkt.
Je zult alleen in de stedelijke gebieden 4G dekking hebben. In de landelijke gebieden is vooral de 800Mhz band gebruikt. Dus het werkt niet helemaal niet, maar wel beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:40
Ik ook zojuist. Leuk toestel alleen jammer dat er geen 800Mhz 4G op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:05:
[...]

Je zult alleen in de stedelijke gebieden 4G dekking hebben. In de landelijke gebieden is vooral de 800Mhz band gebruikt. Dus het werkt niet helemaal niet, maar wel beperkt.
Ja dat is precies wat ik ook dacht. Dank voor je antwoord en bevestiging. Op zich is er dan altijd nog de 3G landelijke dekking dus ook 'in het veld' zou er dan nog wat bereik moeten zijn. Lijkt me best een interessant mid-range toestel tegen een zeker interessante prijs.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2015 13:14 . Reden: Quote toegevoegd ter verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prima specs, mooi toestel.
Maar toch jammer van de missende 4G band, t.o.v. 4G is 3G toch echt een flinke stap terug.
Ook 720p op 5 inch. Maar voor die prijs mag je daar eigenlijk niet over klagen.

En dat Flyme OS...
Geen multilanguage? Wordt niet genoemd. Dus waarschijnlijk alleen EN/CN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
dutchgio schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:48:
Prima specs, mooi toestel.
Maar toch jammer van de missende 4G band, t.o.v. 4G is 3G toch echt een flinke stap terug.
Ook 720p op 5 inch. Maar voor die prijs mag je daar eigenlijk niet over klagen.

En dat Flyme OS...
Geen multilanguage? Wordt niet genoemd. Dus waarschijnlijk alleen EN/CN.
Wel Multilanguage, maar voorlopig nog geen Nederlands. Laatste versie heeft aardig wat talen, denk dat NL niet lang op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Momus schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:49:
[...]

Wel Multilanguage, maar voorlopig nog geen Nederlands. Laatste versie heeft aardig wat talen, denk dat NL niet lang op zich laat wachten.
Klopt, dat denk ik ook. Sterker nog de meest recente internationale rom voor de M2 Note heeft Nederlands toegevoegd gekregen (zie change log). Op mijn MX5 nog niet, maar ik heb het bedrijf een mailtje gestuurd of ze dat nog van plan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Vandaag de tweede Lenovo K3 Note binnen gekregen. Deze keer van AliExpress het lijkt erop dat hun geen import belastinggarantie ook gewoon betekend dat deze vanuit Europa verscheept word en die belastingen zullen dus as wel betaald zijn. Hij is hier gekomen vanuit Engeland via Belgie en uiteindelijk naar Nederland met DHL Express.

Eerste indruk, het koste wat meer dan gearbest die hem nu niet meer in Europa op voorraad heeft maar dan krijg je er ook wel een paar extra's bij. Zonder verdere opties aan te vinken heb ik 2 screenprotectors en een doorzichtig siliconen hoesje gekregen als ook een US->EU plug (de lader zelf is net als bij gearbest een US-model).
Kan dus zeker Aliexpress aanraden, goedkoop, compleet, geen gezanik met importkosten (voor de mods: Dit is dus niet omzeilen). Software lijkt ook iets minder bloated dan bij gearbest maar ik zal hem zeker nog eens omflashen naar de Stock VibeUI ROM van Lenovo zelf. Kleine moeite en dan weet ik zeker dat ik de schoonste en best werkende ROM heb.

[edit]
Ik spreek te snel. sp flash tools vind de officiele Lenovo K3 Note VibeUI ROM blijkbaar invalid. Maar weer de Indian versie gepakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Xthemes.us op 25-08-2015 16:23 ]

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:25
Card Nox schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:07:
[...]

Ik ook zojuist. Leuk toestel alleen jammer dat er geen 800Mhz 4G op zit.
Zolang ik het nog niet in mijn abonnement heb vind ik het allemaal best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:16
De Meizu MX5 vind ik echt een super tof toestel, en zou hem graag willen. Jammer genoeg ondersteund die niet de 4G band van Vodafone.. Als ik zo verder kijk, zie ik dat er niet veel toestellen zijn die de 800Mhz band ondersteunen.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 17:26
Kiswum schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 21:03:
[...]

Ik heb 2 x geprobeerd om daar deze telefoon te bestellen, ik wil je adviseren om hem daar niet te bestellen!
Dank voor de waarschuwing en de batterijtest. Die ziet er goed uit, maar dan bestel ik hem wel elders. Wacht nog even de officiele reviews af van de leagoo elite 5, dat blijft ook nog een goede kandidaat voor mijn volgende chinaphone.

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:16
Zijn er mensen die de Nubia Z9 hebben? https://www.ibuygou.com/p...2gb-rom-fdd-tdd-6770.html

Is die ergens nog goedkoper te krijgen? Ben beetje verliefd geworden op dat toestel :)

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja heel mooi, maar ook heel duur!
En dan nog zonder eventuele import, denk niet dat iemand een hier heeft...
Je moet er behoorkijk wat voor over hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:18

..Christiaan..

..zwll..

Hopelijk is dit het juiste topic.... :)

Van de ene op de andere dag kan ik geen foto's meer opslaan.

- foto's maken lukt. Het lijkt alsof ie ze opslaat maar ik vind ze nergens terug.
- foto's ontvangen via Whatsapp lukt niet. Plaatje blijft vaag (ook op Wifi) en als ik er op klik krijg de melding: "Sorry, dit mediabestand bestaat niet op uw SD-kaart."
- foto's maken vanuit WhatsApp en versturen lukt weer wel.
- Via Facebook een foto maken en posten lukt ook.

Ik heb een Jiayu g4s die draait op Chilapos. In het begin werkte het gewoon maar opeens de foto's maken niet meer. Met de standaard camera niet en met ABC ook niet. Werkten beiden eerst wel.....

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
..Christiaan.. schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:54:

- foto's maken lukt. Het lijkt alsof ie ze opslaat maar ik vind ze nergens terug.
- foto's ontvangen via Whatsapp lukt niet. Plaatje blijft vaag (ook op Wifi) en als ik er op klik krijg de melding: "Sorry, dit mediabestand bestaat niet op uw SD-kaart."

Ik heb een Jiayu g4s die draait op Chilapos. In het begin werkte het gewoon maar opeens de foto's maken niet meer. Met de standaard camera niet en met ABC ook niet. Werkten beiden eerst wel.....
En na een reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Ik heb al geprobeerd:
- reboot.
- abc eraf en erop.
- whatsapp eraf en erop.

Geen succes.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
..Christiaan.. schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:54:

Waarschijnlijk is je sd kaart dan stuk.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Muziek kan ik gewoon afspelen maar ik zal morgen eens een nieuw kaartje kopen. Wie weet helpt het!

Trouwens..... In android 4.4 kun je je foto's niet standaard op sd kaart opslaan....

[ Voor 30% gewijzigd door ..Christiaan.. op 25-08-2015 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Opslag kun je toch wijzigen? Anders even de SD kaart met een adapter in een PC aanbrengen, dan heb je direct uitsluitsel.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Mijn sd kaart is gewoon leesbaar. Zowel in mijn telefoon als via een adapter. Opslag voor foto's is niet te wijzigen. Ik krijg een melding dat android 4.4 dat niet toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxh22
Pukson schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:31:
De Meizu MX5 vind ik echt een super tof toestel, en zou hem graag willen. Jammer genoeg ondersteund die niet de 4G band van Vodafone.. Als ik zo verder kijk, zie ik dat er niet veel toestellen zijn die de 800Mhz band ondersteunen.
de asus zenfone 2 wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:14
De Lenovo S60 is in de aanbieding op aliexpress voor rond de 93 euro. (alleen vandaag nog)

- 5 inch
- Snapdragon 410
- 2GB ram
- 3g en 4g
- 13mp camera en 5mp camera

http://www.aliexpress.com...ndroid-4/32419553744.html

[ Voor 3% gewijzigd door Aggressor op 25-08-2015 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die 12 minuten?
Had je wel heel snel moeten zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

https://oppostyle.com/r5s-grey
220$ voor de R5s de komende twee dagen, scherpe prijs voor een merk waarvan ik de 'skin' belachelijk kloten vind en de kernel nooit up-to-date vond. (ala. Oppo Find 5 ervaring).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die $499 is ook behoorlijk overpriced, het is nu een redelijke deal maar Snap615 is niet heel bijzonder, helemaal niet als je jou punten ook nog in acht neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Laatst online: 19:14
dutchgio schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 00:08:
Die 12 minuten?
Had je wel heel snel moeten zijn. ;)
nog 7 uren en nog wat... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
True schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 00:17:
220$ voor de R5s de komende twee dagen, scherpe prijs voor een merk waarvan ik de 'skin' belachelijk kloten vind en de kernel nooit up-to-date vond. (ala. Oppo Find 5 ervaring).
Mooie telefoon, maar een 2000mah batterij schrikt ook wel wat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
Weet iemand of een Snapdragon 801 2,5GHz Quad processor beter is dan een MTK6752 1,7GHz Octa Core processor?
Ben nu sterk aan het twijfelen tussen de:

InFocus M810 (http://www.banggood.com/I...-Smartphone-p-947458.html)

en de

Umi Emax (http://www.banggood.com/U...-Smartphone-p-977385.html)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Rambo
Mees789 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:21:
Weet iemand of een Snapdragon 801 2,5GHz Quad processor beter is dan een MTK6752 1,7GHz Octa Core processor?
Ben nu sterk aan het twijfelen tussen de:

InFocus M810 (http://www.banggood.com/I...-Smartphone-p-947458.html)

en de

Umi Emax (http://www.banggood.com/U...-Smartphone-p-977385.html)
Hou er rekening mee dat Infocus zich niet richt op de westerse markt, qua support zit je daar waarschijnlijk niet heel goed. De website van Infocus was bijvoorbeeld alleen in het Chinees te bekijken. Ik weet niet of dit nog steeds zo is. Mijn vrouw had een infocus M310, verder een prima toestel, maar je hoeft niet veel ondersteuning te verwachten.

Umi heeft ook niet een al te beste reputatie volgens mij qua kwaliteit / support (zie de Umi Zero).

Overigens lijkt mij de 801 beter, maar qua support zit je misschien weer net iets beter bij Umi.

Edit: kijk anders ook eens naar een Meizu (M2, Note)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boertjeg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:13
True schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 00:17:
Ook gewoon binnen de EU te bestellen voor €199 incl. verzenden: https://europe.oppostyle.com/r5s-grey
Dit is toch wel erg goedkoop voor een telefoon waarbij je ervan uit kan gaan dat de bouw kwaliteit top notch is met daarnaast (erg) goede aftersales support (3x eigen ervaring). Met 2000 mAh, 615 en amoled kan je wel van een screen on time van ~4 uur uitgaan. Niet slecht, niet al te best. Leuk alternatief voor mensen die design belangrijk vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door boertjeg op 26-08-2015 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
John Rambo schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:34:
[...]

Hou er rekening mee dat Infocus zich niet richt op de westerse markt, qua support zit je daar waarschijnlijk niet heel goed. De website van Infocus was bijvoorbeeld alleen in het Chinees te bekijken. Ik weet niet of dit nog steeds zo is. Mijn vrouw had een infocus M310, verder een prima toestel, maar je hoeft niet veel ondersteuning te verwachten.

Umi heeft ook niet een al te beste reputatie volgens mij qua kwaliteit / support (zie de Umi Zero).

Overigens lijkt mij de 801 beter, maar qua support zit je misschien weer net iets beter bij Umi.

Edit: kijk anders ook eens naar een Meizu (M2, Note)
Waarschijnlijk wordt het de Umi Emax :P
Ik heb tot nu toe niet veel kunnen vinden qua reviews over de Infocus. Ik denk ook dat de Umi een latere versie van Android runt en hij heeft bovendien een betere batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snapdragon is beter. ;)
Umi is inderdaad lang niet al te best gebleken, inFocus is wat onbekend. Met beide dus een redelijke gok.

reviews: Chinaphones: onbekende telefoons van 120 tot 240 euro

[ Voor 43% gewijzigd door dutchgio op 26-08-2015 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Mees789 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:44:
[...]

Waarschijnlijk wordt het de Umi Emax :P
Ik heb tot nu toe niet veel kunnen vinden qua reviews over de Infocus. Ik denk ook dat de Umi een latere versie van Android runt en hij heeft bovendien een betere batterij
Hoe ben je specifiek bij Umi uitgekomen? Ik zou zelf eerder voor een Meizu gaan: http://shop.gizchina.com/...2gb-ram-16gb-rom-274.html

Meizu is volgens mij toch een wat groter merk met een betere reputatie dan Umi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
John Rambo schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:02:
[...]

Hoe ben je specifiek bij Umi uitgekomen? Ik zou zelf eerder voor een Meizu gaan: http://shop.gizchina.com/...2gb-ram-16gb-rom-274.html

Meizu is volgens mij toch een wat groter merk met een betere reputatie dan Umi.
Ik zag dat hij werd aangeboden met korting bij Banggood. Vervolgens ging er wat reviews over zoeken en die waren allemaal vrijwel positief.

De Meizu Note 2 ziet er ook netjes uit, maar kan ik het doen met een 1,3GHz cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Mees789 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:05:
[...]

Ik zag dat hij werd aangeboden met korting bij Banggood. Vervolgens ging er wat reviews over zoeken en die waren allemaal vrijwel positief.

De Meizu Note 2 ziet er ook netjes uit, maar kan ik het doen met een 1,3GHz cpu?
Je kijkt teveel naar getalletjes. Je kunt beter kijken naar je gebruik. Waarvoor gebruik je je telefoon en pas daar je eisen op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
Momus schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:09:
[...]

Je kijkt teveel naar getalletjes. Je kunt beter kijken naar je gebruik. Waarvoor gebruik je je telefoon en pas daar je eisen op aan.
Ik gebruik hem voornamelijk voor dingen zoals Whatsapp, 9GAG, Chrome en bijv. Snapchat, maar ook veel muziek luisteren dmv Spotify of Youtube.
Heel misschien afentoe een spelletje zoals Angry Birds.
Batterij is erg belangrijk voor mij.
Ik zit momenteel met een HTC One X, de batterij gaat te snel leeg en er zit een dikke barst in het scherm, daarom wilde ik overstappen naar een goedkope Chinese smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Mees789 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:17:
[...]

Ik gebruik hem voornamelijk voor dingen zoals Whatsapp, 9GAG, Chrome en bijv. Snapchat, maar ook veel muziek luisteren dmv Spotify of Youtube.
Heel misschien afentoe een spelletje zoals Angry Birds.
Batterij is erg belangrijk voor mij.
Ik zit momenteel met een HTC One X, de batterij gaat te snel leeg en er zit een dikke barst in het scherm, daarom wilde ik overstappen naar een goedkope Chinese smartphone.
Geen zware shit dus. Dan ga je met 1 van de Meizu's sowieso goed zitten.
Persoonlijk vind ik dit, als 5,5 inch geen probleem is, misschien wel de beste keuze momenteel.
http://www.geekbuying.com/Search/?keyword=redmi+note+2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Momus schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:44:
[...]

Geen zware shit dus. Dan ga je met 1 van de Meizu's sowieso goed zitten.
Persoonlijk vind ik dit, als 5,5 inch geen probleem is, misschien wel de beste keuze momenteel.
http://www.geekbuying.com/Search/?keyword=redmi+note+2
De Redmi Note 2 ziet er ook veelbelovend uit, alleen die is volgens mij nog niet beschikbaar. En het is even afwachten hoe de reviews uitpakken en de eerste gebruikers ervaringen. Wel een snelle chipset. Ben zelf ook een Xiaomi fan.

Als je echt een budget phone wilt dan zou ik voor een Meizu M2 gaan, als je iets meer te besteden hebt zou ik voor een Redmi Note 2 / Mi 4i gaan.

Ik ben zelf ook met de kleinere merken begonnen (Leagoo, Infocus, Elephone) maar uiteindelijk kwam ik toch uit bij Xiaomi. En daar wil ik ook niet meer vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
John Rambo schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:51:
[...]

De Redmi Note 2 ziet er ook veelbelovend uit, alleen die is volgens mij nog niet beschikbaar. En het is even afwachten hoe de reviews uitpakken en de eerste gebruikers ervaringen. Wel een snelle chipset. Ben zelf ook een Xiaomi fan.

Als je echt een budget phone wilt dan zou ik voor een Meizu M2 gaan, als je iets meer te besteden hebt zou ik voor een Redmi Note 2 / Mi 4i gaan.

Ik ben zelf ook met de kleinere merken begonnen (Leagoo, Infocus, Elephone) maar uiteindelijk kwam ik toch uit bij Xiaomi. En daar wil ik ook niet meer vanaf.
Eerste review staat al in de topic van de Redmi Note 2.
Geekbuying verzend vanaf 10 september, zo lang hoef je dus niet te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
John Rambo schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:51:
[...]

Dankjewel. De Redmi Note 2 ziet er ook goed uit. Hij past binnen mn budget.
Xiaomi is een goed merk zover ik weet.
Weet iemand of Oppomart een betrouwbare site is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
Mees789 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:00:
[...]

Ja hoor. Maar let wel, er kom 30$ verzendkosten bij. En via DHL, dat is bijna een garantie voor douanekosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:36
Mees789 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:00:
[...]

Ja, dat is een betrouwbare site. Ik bestel daar regelmatig en nooit problemen gehad.
Verzendkosten naar EU zijn 20$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:02
Momus schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:53:
[...]

Geekbuying verzend vanaf 10 september, zo lang hoef je dus niet te wachten.
Dat soort beloften moet je altijd maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
ASW1 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:57:
[...]

Dat soort beloften moet je altijd maar afwachten.
Dat klopt, dat is met elke belofte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:02
Beloften van Chinese webshops zijn toch iets minder waard dan gemiddeld.
Punt is dat annuleren vaak nog niet eens zo makkelijk is wanneer men niet op tijd leveren kan, hier heb je tenminste nog wettelijke bescherming bij koop op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
ASW1 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:27:
Beloften van Chinese webshops zijn toch iets minder waard dan gemiddeld.
Punt is dat annuleren vaak nog niet eens zo makkelijk is wanneer men niet op tijd leveren kan, hier heb je tenminste nog wettelijke bescherming bij koop op afstand.
Dat klopt, daar heb ik me dus ook op ingesteld. Dat hij in voorraad komt, is geen vraag. En als het 2 dagen later is, lekker belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Heb net mijn ZUK Z1 binnengekregen. Eerst wat opvalt is dat er gewoon heel groot LENOVO op de doos staat.
Helaas nog zonder de Cyanogen 12.1 rom, die komt over 1 of 2 weken. Maar het is echt een fijn toestel.

Merk trouwens hier in China dat mensen de Xiaomi phones niet meer zo interessant vinden. Saai, specs niet zo bijzonder en er zijn een dozijn andere merken die hetzelfde bieden.
Ten tijde van de Mi1 was er niks anders op de markt voor die prijs, nu vind je betere toestellen voor dezelfde prijs. Zeker als je bijv. naar de Mi Note kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattehh
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
Kenzi schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:13:
Heb net mijn ZUK Z1 binnengekregen. Eerst wat opvalt is dat er gewoon heel groot LENOVO op de doos staat.
Helaas nog zonder de Cyanogen 12.1 rom, die komt over 1 of 2 weken. Maar het is echt een fijn toestel.

Merk trouwens hier in China dat mensen de Xiaomi phones niet meer zo interessant vinden. Saai, specs niet zo bijzonder en er zijn een dozijn andere merken die hetzelfde bieden.
Ten tijde van de Mi1 was er niks anders op de markt voor die prijs, nu vind je betere toestellen voor dezelfde prijs. Zeker als je bijv. naar de Mi Note kijkt.
Waar kan je deze kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

http://www.zuk.hk/
internationale verkoop start binnenkort, met CyanogenOS 12.1 standaard
Garantie gaat via Lenovo, dus ook europese garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straydog_50
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02 18:19
Kenzi schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:35:
[...]

het is alleen jammer weer van die banden voor 4G
FDD-LTE (bands: 1 3 7)

T mobile gebruikers hebben geluk maar de rest kan het eigenlijk wel vergeten ( 4G alleen in de drukke steden, 3G erbuiten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
Kenzi schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:13:

Hoeveel heb je ervoor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:01
Ik heb net mijn Ulefone Be Touch Pro 2 binnen en dit is mijn eerste 4G toestel :). Helaas echter krijg ik het niet werkend met T-Mobile maar ik begrijp niet waar het aan kan liggen. Ik heb hem als voorkeursnetwerk, ik heb hem geselecteerd uit de lijst van netwerken die beschikbaar zijn maar toch blijft hij op 3G.

Ik heb toch niet een 4G simkaart nodig, of wel? Op de site staat daar niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Dennis schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:02:
Ik heb net mijn Ulefone Be Touch Pro 2 binnen en dit is mijn eerste 4G toestel :). Helaas echter krijg ik het niet werkend met T-Mobile maar ik begrijp niet waar het aan kan liggen. Ik heb hem als voorkeursnetwerk, ik heb hem geselecteerd uit de lijst van netwerken die beschikbaar zijn maar toch blijft hij op 3G.

Ik heb toch niet een 4G simkaart nodig, of wel? Op de site staat daar niets over.
Je hebt wel een abo met 4G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Bij T-Mobile is dat standaard ja :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 22:24
Mischien dit iets ??

Dual sim dual standby, Micro SIM and Standard SIM
Both SIM slots are compatible with 4G, respectively. When they work at the same time, only one of them can receive LTE service and the other GSM. You can choose in settings which one for 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
diquan2001 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:07:
Mischien dit iets ??

Dual sim dual standby, Micro SIM and Standard SIM
Both SIM slots are compatible with 4G, respectively. When they work at the same time, only one of them can receive LTE service and the other GSM. You can choose in settings which one for 4G.
Ik heb bij 'Simkaarten' gekozen voor 'Mobiele gegevens: T-Mobile'. De andere SIM heeft überhaupt niet eens een dataverbinding. Maar T-Mobile dus alleen maar 3G tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigreep
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 11:08

Vreemd. Ik heb ook net mijn Be Touch 2 binnen en die werkt vlekkeloos met T-mobile. Ik kreeg wel gelijk na de plaatsing van mijn sim-kaart een MMS bericht binnen van t-mobile en ik weet eerlijk gezegd niet of daar mijn instellingen inzaten.

Enige wijziging die ik heb aangebracht is mijn voorkeursnetwerktype aangepast naar 4G. Kijk even of je het aan de praat krijgt anders PM ik je al mijn instellingen wel.

Ik maak me persoonlijk grote zorgen over de batterijduur. Met matig gebruik red ik net een dag maar dan moet ik ook niet echt gekke dingen doen. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Lees er op de FB van Ulefone meer klachten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
bigreep schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:22:
Vreemd. Ik heb ook net mijn Be Touch 2 binnen en die werkt vlekkeloos met T-mobile. Ik kreeg wel gelijk na de plaatsing van mijn sim-kaart een MMS bericht binnen van t-mobile en ik weet eerlijk gezegd niet of daar mijn instellingen inzaten.

Enige wijziging die ik heb aangebracht is mijn voorkeursnetwerktype aangepast naar 4G. Kijk even of je het aan de praat krijgt anders PM ik je al mijn instellingen wel.
Ja, die MMS heb ik ook gekregen. Ik denk inderdaad dat het daar in zat. Als voorkeursnetwerktype heb ik ook 4G (aanbevolen) en bij Mobiele providers heb ik het T-Mobile 4G netwerk gekozen.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

straydog_50 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 18:20:
[...]

het is alleen jammer weer van die banden voor 4G
FDD-LTE (bands: 1 3 7)

T mobile gebruikers hebben geluk maar de rest kan het eigenlijk wel vergeten ( 4G alleen in de drukke steden, 3G erbuiten )
Er komt hoogstwaarschijnlijk ook een versie met 800MHz.
Mees789 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 19:20:
[...]

Hoeveel heb je ervoor betaald?
Toestel is RMB 1799 op dit moment (krijg je er wel een USB Type-C headset bij, die er in de internationale versie helaas niet bij zit)

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Kenzi schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:35:
[...]

Zuk wordt inderdaad door Lenovo gemaakt. Dat merk staat overigens alleen op de toestellen voor de internationale markt. Als je er 1 hebt gekocht bij een webshop, dan is het vooraf niet altijd duidelijk of zij de Chinese of internationale variant inkopen een naar jou doorsturen.
Let hier dus op voor je eventuele garantie. Dit probleem is ook aan de orde, voor mensen die een OnePlus toestel kopen via een reseller/webshop.

Verwijderd

Nieuw merk met zeer goede specs.

Snapdragon 810
2k scherm 6 inch
4GB ram
Fingerprintscanner

Afbeeldingslocatie: http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/204935-image/Qiku-Q-Terra.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/204916-image/Qiku-Q-Terra.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2015 15:43 ]

Ja goede specs ja, goed te zien ook op die foto's

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 27-08-2015 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Leer lezen voordat je overhaast met een bericht komt aanzetten.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:41:

Snapdragon 810
2k scherm 6 inch
4GB ram
Fingerprintscanner

[afbeelding]

[afbeelding]
en weer van die foute renders waar het toestel bezelless lijkt
in de praktijk heeft deze ook weer dikke randen om het scherm

[YouTube: https://youtu.be/oA3G-GARKCw?t=7m54s]

en dit is het submerk van 360. makers van antivirus / pcsuite die er bij de meeste tweakers denk ik niet in komt :P

Verwijderd

Kenzi schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:06:
[...]

en weer van die foute renders waar het toestel bezelless lijkt
in de praktijk heeft deze ook weer dikke randen om het scherm

[video]

en dit is het submerk van 360. makers van antivirus / pcsuite die er bij de meeste tweakers denk ik niet in komt :P
Je verwijst naar de verkeerde editie. Kijk eens naar de titel "youth edition". Er zijn drie modellen en de render is gebaseerd op het flagship model, vanwege het 2.5 d glass. Wat dus feitelijk gewoon klopt.

Afbeeldingslocatie: http://pbs.twimg.com/media/CNa6dvWWIAAdw38.jpg

YouTube: 360 Qiku Phone Flagship edtion Hands On Review

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2015 17:09 ]

• straydog_50
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02 18:19
[quote]Kenzi schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 03:13:
[...]

Er komt hoogstwaarschijnlijk ook een versie met 800MHz.

[...]

Zou mooi zijn. dan is het een goede kansmaker voor mijn nieuwe phone _/-\o_

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:00
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 17:07:
[...]
Je verwijst naar de verkeerde editie. Kijk eens naar de titel "youth edition". Er zijn drie modellen en de render is gebaseerd op het flagship model, vanwege het 2.5 d glass. Wat dus feitelijk gewoon klopt.

[afbeelding]

YouTube: 360 Qiku Phone Flagship edtion Hands On Review
Ik denk dat hij op de zwarte randen doelt, die je pas ziet als het scherm aan staat.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• Momus
Largamelion schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 18:22:
[...]
Ik denk dat hij op de zwarte randen doelt, die je pas ziet als het scherm aan staat.
Nee hij doelt op een ander model.

6 inch, veel te groot.

• maxh22
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:41:

Snapdragon 810
2k scherm 6 inch
4GB ram
Fingerprintscanner

[afbeelding]

[afbeelding]
lijkt te veel op de letv x600. Beetje jammer weer

• subwaysurfer
  • Laatst online: 16:28
Het lijkt er op dat de Jiayu S4 wederom uitgesteld is en andere specs krijgt dan eerst voorgesteld. ;w Ik heb zelf de S3, de 4,7" maat met dezelfde specs leek me perfect voor vrouw en dochter.

Ik ga nu toch maar op zoek naar een ander 4,7" toestel. Het enige (?) andere toestel wat een alternatief is, is de Xiaomi Redmi 2 pro. Maar wat een saai ding.... Ik had me toch een beetje vastgehouden aan de mooie geruchten.

4,5 of 4,7" lijkt toch wel het maximum. Ik begrijp nog steeds niet waarom er zoveel 5"+ toestellen aangeboden worden. Ik vind het heerlijk maar de dames hebben liever wat kleiners en dat snap ik best.
In de topicstart staat geen <5" toestel anders dan de Xiaomi Redmi 2 pro. Op andere sites vind ik ook niks. Het toestel moet wel 2 GB hebben. Iemand nog een idee of gerucht voor binnenkort?
Pagina: 1 ... 18 ... 79 Laatste

Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html