• maxh22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-10 15:34
subwaysurfer schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 19:23:
Het lijkt er op dat de Jiayu S4 wederom uitgesteld is en andere specs krijgt dan eerst voorgesteld. ;w Ik heb zelf de S3, de 4,7" maat met dezelfde specs leek me perfect voor vrouw en dochter.

Ik ga nu toch maar op zoek naar een ander 4,7" toestel. Het enige (?) andere toestel wat een alternatief is, is de Xiaomi Redmi 2 pro. Maar wat een saai ding.... Ik had me toch een beetje vastgehouden aan de mooie geruchten.

4,5 of 4,7" lijkt toch wel het maximum. Ik begrijp nog steeds niet waarom er zoveel 5"+ toestellen aangeboden worden. Ik vind het heerlijk maar de dames hebben liever wat kleiners en dat snap ik best.
In de topicstart staat geen <5" toestel anders dan de Xiaomi Redmi 2 pro. Op andere sites vind ik ook niks. Het toestel moet wel 2 GB hebben. Iemand nog een idee of gerucht voor binnenkort?
misschien een motorola moto g dan maar??

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:28
maxh22 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 19:32:
[...]

misschien een motorola moto g dan maar??
Bedankt voor de suggestie maar dit is toch weer 5" en daar is in China keus genoeg in. Ook met spannender design dan de Moto G, die ook (nog) niet in 2 GB te koop is.

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:54
subwaysurfer schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 19:23:
Ik ga nu toch maar op zoek naar een ander 4,7" toestel. Het enige (?) andere toestel wat een alternatief is, is de Xiaomi Redmi 2 pro. Maar wat een saai ding.... Ik had me toch een beetje vastgehouden aan de mooie geruchten.
subwaysurfer, ik zit in hetzelfde schuitje. Heb nu de Moto G (2013) met 4.5". Paar dagen geleden de Redmi 2 Pro besteld (<€100) kon t niet laten. Ik bedien de telefoon hoofdzakelijk met 1 hand en dan is groter niet fijner. Ik ben benieuwd hoe de overstap gaat bevallen, ik houd de Moto G wel achter de hand.

Andere opties:
  • Moto X (2013)
  • ZTE Z5S Mini
  • JiaYu G4S / G4 Advanced
  • Iuni u2

• maxh22
subwaysurfer schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:19:
[...]

Bedankt voor de suggestie maar dit is toch weer 5" en daar is in China keus genoeg in. Ook met spannender design dan de Moto G, die ook (nog) niet in 2 GB te koop is.
jawel. De moto g 3rd heeft 2 GB

• subwaysurfer
maxh22 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:35:
[...]

jawel. De moto g 3rd heeft 2 GB
Volgens mij nog niet verkrijgbaar hier hoor, alleen de 1 GB. Maar goed, is 5" en wordt dan waarschijnlijk toch iets boven budget. 200 is wel een beetje maximaal, vandaar dat ik eigenlijk een Chinaphone zoek.

• Guru1000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02-2021
IK zit te azen op een oneplus two ter vervanging van mijn 3,5 jaar oude Galaxy S3. Maar vind hem wel erg groot misschien te groot zelfs. Zijn er toestellen met zelfde specs (3 a 4 GB ram en met een 810 processor) en dan met 5 inch scherm en zeker niet duurder dan de 400,- euro.

Ik kon het eigenlijk niet vinden? :?

• subwaysurfer
Card Nox schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:35:
[...]

subwaysurfer, ik zit in hetzelfde schuitje. Heb nu de Moto G (2013) met 4.5". Paar dagen geleden de Redmi 2 Pro besteld (<€100) kon t niet laten. Ik bedien de telefoon hoofdzakelijk met 1 hand en dan is groter niet fijner. Ik ben benieuwd hoe de overstap gaat bevallen, ik houd de Moto G wel achter de hand.

Andere opties:
  • Moto X (2013)
  • ZTE Z5S Mini
  • JiaYu G4S / G4 Advanced
  • Iuni u2
Dankje. De eerste 3 vallen eigenlijk af qua leeftijd, ik wil eigenlijk een toestel met Lollipop en 4G. De Iuni u2 heb ik in dit forum wel eens langs zien komen maar niemand met echte ervaring? Updates na 4.4 zijn misschien ook niet realistisch en volgens mij is deze niet in het Nederlands, wat toch echt een eis is voor de dames.

• maxh22
subwaysurfer schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:07:
[...]

Dankje. De eerste 3 vallen eigenlijk af qua leeftijd, ik wil eigenlijk een toestel met Lollipop en 4G. De Iuni u2 heb ik in dit forum wel eens langs zien komen maar niemand met echte ervaring? Updates na 4.4 zijn misschien ook niet realistisch en volgens mij is deze niet in het Nederlands, wat toch echt een eis is voor de dames.
ik zeg kijk eens op http://www.kimovil.com/en/ daar kan je heel makkelijk zoeken

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41
Hier geen aankoopadvies he. :)

• Card Nox
subwaysurfer schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:07:
[...]

Leeftijd was ook een reden voor mij. LP komt wel voor de Redmi 2 maar geen 4G op de 800Mhz band.
De Iuni U2 zou ik persoonlijk vanaf blijven vanwege de matige support (ook in de custom community).

Tbh, ik had de Jiayu S4 niet eens gezien, mooi toestel.

Kimovil heb ik plat gezocht, er is gewoon erg weinig te vinden. Een Z3 compact ofzo, maar dat kost een paar knaken :P

Vind de hele trend van grotere telefoons wel jammer, hopelijk komt er een tijd dat er weer meer <135 / 68 mm telefoons komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Card Nox op 27-08-2015 21:15 ]

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Card Nox schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:15:
[...]

Leeftijd was ook een reden voor mij. LP komt wel voor de Redmi 2 maar geen 4G op de 800Mhz band.
De Iuni U2 zou ik persoonlijk vanaf blijven vanwege de matige support (ook in de custom community).

Tbh, ik had de Jiayu S4 niet eens gezien, mooi toestel.

Kimovil heb ik plat gezocht, er is gewoon erg weinig te vinden. Een Z3 compact ofzo, maar dat kost een paar knaken :P

Vind de hele trend van grotere telefoons wel jammer, hopelijk komt er een tijd dat er weer meer <135 / 68 mm telefoons komen.
http://www.gizchina.com/2...-inch-huawei-mate-7-mini/

• Card Nox
Dat ziet er mooi uit inderdaad, ben benieuwd wat het gaat kosten.

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 22:24
Dit zou best eens mijn volgende daily driver kunnen worden .

http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_231921.html

Alles wat ik zoek in een toestel ;)

• Momus
diquan2001 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:35:

Ze liegen over de PPI. Hoe kansloos.

• diquan2001
Ik zie het ze hebben de verkeerde ppi gebruikt .

Details zijn van de Pro versie die is Qhd .

Zie dat er ook een LUX versie uitkomt denk dat de specs ook daarmee gemixt zijn.

De Pro versie heeft geen sd kaart .Lux versie wel .

http://www.aliexpress.com...2114.01020208.3.10.2bXP6v
Momus schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:38:
[...]

Ze liegen over de PPI. Hoe kansloos.

[ Voor 17% gewijzigd door diquan2001 op 27-08-2015 23:09 ]

• Momus
diquan2001 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:49:
Ik zie het ze hebben de verkeerde ppi gebruikt .

Details zijn van de Pro versie die is Qhd met sd extern .

http://www.aliexpress.com...2114.01020208.3.10.2bXP6v

[...]
Er staat een juiste schermgrootte en een juiste resolutie. Vervolgens plaatsen ze daar een foutieve PPI bij.
Zou je slordig kunnen noemen.
Of gewoon misleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:18
Kenzi schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 03:05:
Vrijdag naar de presentatie van de ZUK Z1.
internationale versie, met CM :p
Helaas geen 800MHz maar verder zijn de specs wel interessant
64! GB, 3GB, Snapdragon 801. FullHD
Nog even afwachten op de prijs. RMB 1799 voor de Chinese versie is in ieder geval goedkoop
Ah jammer, had nog wat geruchten gelezen over mogelijk wel een band 20 model voor internationale markt...voorbije jaar zonder de 800mhz gedaan, mijn volgend toestel moet die echt wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
diquan2001 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:35:

Meh, een centimeter dik, dus niet voor mij.
Specs okay natuurlijk. Als ze kloppen tenminste.

En moet je AE is op NL zetten bij je tweede link. Dan krijg je er een achteruitrijdcamera bij. Zó groot is ie.:P

camera aan de voorkant 8.0mp camera
camera aan de voorkant apertur F/2.0
achteruitrijcamera 13,0 mp+2.0mp camera
flash ja led

[ Voor 82% gewijzigd door Hyp Hyper op 28-08-2015 08:25 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:12
Leuke telefoon, met blijkbaar alle goede banden.
Alleen jammer van de prijs (430 euro) en de kleur :(

Wat bedoelen ze trouwens met 'UK adapter'? Leveren ze dan geen EU adapter mee? Of ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 21:31
Voor de < 5"-modellen (ik ben er zelf ook naar op zoek) is de Siswoo i8 wellicht een goede optie. 4.7", 2GB geheugen en ook ondersteuning voor 800MHz LTE. Er komt ook een "Panther"-editie met 3GB RAM.
Enige nadeel lijkt de batterij te worden. Met 2000mAh is die eigenlijk klein te noemen (maar hij is wel verwisselbaar)

Ook nog niet gereleased, maar wellicht goed om te volgen als je op dit moment nog op zoek bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Laatst online: 22:25
Zojuist weer contact gezocht met Gearbest. Zoals eerder vermeld heb een pre-order geplaatst van de Doogee F3 Pro. Daarbij stond dat de pre-sale eindigde op 26 augustus en dat de verwachting was dat de verzending na 10 september plaats zou vinden.

Eergisteren eindigde de pre-sale van de Doogee F3 dus en ik kreeg een mail dat mijn betaling was verwerkt en dat er binnen 3-5 werkdagen de levering in gang gezet zou worden (dat is snel dacht ik ;) ). Ook zag ik dat Paypal de autorisatie had verwerkt (€10,00 goedkoper dankzij betere wisselkoers neem ik aan :) ).

Echter 27 augustus zag ik dat er een nieuwe pre-sale was gestart van 27 augustus - 10 september.

Gearbest heeft 3 opties gegeven: a). Wachten, b). Alternatief product zoeken of c). Annuleren.

Aangezien ik geen haast heb en in dit topic gezien heb dat anderen uiteindelijk toch hun bestelling kregen heb ik nog voor optie A gekozen, met de opmerking dat ik op 10 september wil weten of er al meer duidelijk is en dat ik dan wederom de keuze heb voor één van de 3 opties. Eens kijken hoe ze hier op reageren, maar vooralsnog is de service zeer redelijk te noemen. Toch zal ik eens gaan kijken naar mogelijke alternatieven in de zelfde prijsklasse, just to be sure :-).

Blijft wel wat vreemd dat ze de betaling autoriseren terwijl ze weten dat ze de verzending binnen 3-5 werkdagen niet zullen halen. Maar goed, ik houd het in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-09 09:24
de Be Touch 2 zou ik maar helemaal laten liggen, die lijken er alles aan proberen te doen om hun toetsel premium over te laten komen, een en al false advertising.

http://www.dealsmachine.com/m-promotion-active-375.htm

onderaan het verhaaltje staan 3 zogenaamde gelukkige eigenaren, een persoon heeft het toestel al 6 maanden, knap voor een toestel dat net uit is.
Ook zou de camera beter zijn dan die van de iphone 6, en dat voor een telefoon van 180 dollar, ik geloof het gelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
Kroesss schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:14:
Voor de < 5"-modellen (ik ben er zelf ook naar op zoek) is de Siswoo i8 wellicht...
Die kende ik nog niet, ga ik idd in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FJP84 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:32:
Zojuist weer contact gezocht met Gearbest. Zoals eerder vermeld heb een pre-order geplaatst van de Doogee F3 Pro. Daarbij stond dat de pre-sale eindigde op 26 augustus en dat de verwachting was dat de verzending na 10 september plaats zou vinden.

Eergisteren eindigde de pre-sale van de Doogee F3 dus en ik kreeg een mail dat mijn betaling was verwerkt en dat er binnen 3-5 werkdagen de levering in gang gezet zou worden (dat is snel dacht ik ;) ). Ook zag ik dat Paypal de autorisatie had verwerkt (€10,00 goedkoper dankzij betere wisselkoers neem ik aan :) ).

Echter 27 augustus zag ik dat er een nieuwe pre-sale was gestart van 27 augustus - 10 september.

Gearbest heeft 3 opties gegeven: a). Wachten, b). Alternatief product zoeken of c). Annuleren.

Aangezien ik geen haast heb en in dit topic gezien heb dat anderen uiteindelijk toch hun bestelling kregen heb ik nog voor optie A gekozen, met de opmerking dat ik op 10 september wil weten of er al meer duidelijk is en dat ik dan wederom de keuze heb voor één van de 3 opties. Eens kijken hoe ze hier op reageren, maar vooralsnog is de service zeer redelijk te noemen. Toch zal ik eens gaan kijken naar mogelijke alternatieven in de zelfde prijsklasse, just to be sure :-).

Blijft wel wat vreemd dat ze de betaling autoriseren terwijl ze weten dat ze de verzending binnen 3-5 werkdagen niet zullen halen. Maar goed, ik houd het in de gaten.
Wat ik heb meegekregen van onze leverancier is 'voor 3 september' leverbaar in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:01
Ik heb de Ulefone Be Touch Pro 2 nu drie dagen, maar ik moet zeggen dat hij aardig bevalt. Nou ben ik niet echt een superuser, maar de fingerprint werkt goed en de batterij is ook redelijk. Camera zou ik als goed benoemen, maar ik denk niet beter dan die van de iPhone.

Wel nog een klein dingetje, misschien dat iemand hier dat weet. Ik wil mijn werk e-mail instellen, maar die pusht bepaalde eisen wat mijn toestel dan moet hebben. Zoals een ontgrendelwachtwoord. Probleem is echter dat ik fingerprint als wachtwoord heb en dat wordt niet geaccepteerd. Ik beschouw het als sterker dan een wachtwoord. Is daar iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Laatste dagen de chinaphones markt aan het verkennen... Indrukwekkende markt toch, maar ook veel kaf en koren.

Wat met de Elephone (elephant iemand?) Vowney? Die specsheet is bijna volledig wat ik in een smartphone zoek en met band 20 ondersteuning :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Is die te koop dan?
Elephone brengt een dozijn nieuwe modellen per jaar uit en support/updates stoppen ongeveer een maand nadat een model uit is. Ik ben er geen fan van.
Ding is ook nog eens vrij prijzig zo te zien, ik denk dat je voor dat geld beter wat robuusters kopen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Iets verder verkennen, Elephone wil je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
ASW1 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:22:
Is die te koop dan?
Elephone brengt een dozijn nieuwe modellen per jaar uit en support/updates stoppen ongeveer een maand nadat een model uit is. Ik ben er geen fan van.
Ding is ook nog eens vrij prijzig zo te zien, ik denk dat je voor dat geld beter wat robuusters kopen kunt.
Nee inderdaad blijkbaar pas te verkrijgen eind sept
dutchgio schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:34:
Iets verder verkennen, Elephone wil je niet.
Ja ik staar me hier effe helemaal blind op specs zonder achtergrond van het merk. Ben ook een volstrekte noob als het aankomt op chinaphones...Hoewel,is een Oneplus ook geen chinaphone hetzij wat minder 'obscuur'? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
Drwho1 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:55:
[...]
Ja ik staar me hier effe helemaal blind op specs zonder achtergrond van het merk.
Precies of dat soort gedrag richt de marketing van vele chinaphones zich.
Op papier ziet het er allemaal prachtig uit met precies de hardware cijfers die je horen wilt.

De praktijk is veel meer dan mooie hardware, je wilt liefst een goede bouwkwaliteit, een goede stabiele rom en updates. Juist daaraan ontbreekt het bij veel chinaphones.

Je kunt beter afgaan op de reviews van toestellen die al een tijdje uit zijn, dan weet je wat je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Laatst online: 22:25
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:32:
[...]

Wat ik heb meegekregen van onze leverancier is 'voor 3 september' leverbaar in China.
Bedankt voor de update. Dan nu een heel andere vraag.

Afgelopen week heb ik na een paar jaar mijn Jiayu G3 erbij gehaald en het USB board vervangen, omdat het micro USB port brak was. Eerst nog even de tril unit van het oude usb board over gezet en gesoldeerd. Nu zijn er wat probleempjes:

Wat werkt wel
- Opladen
-Trilfunctie
- Power on
- Touch screen (als scherm aanstaat)

Wat werkt deels
- Touch buttons.
- Power button voor uitschakelen scherm (standby)

Wat werkt niet
- Volume buttons
- Als het scherm uitstaat krijg ik het niet meer aan. Ik moet de power button even inhouden en dan lichten de touch buttons op, maar het scherm blijft zwart.

Als iemand tips heeft graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Laatst online: 22:46
FF een vraagje

Ik kwam een telefoon tegen met de volgende netwerk frequenties:
Met kpn moet dit toch gewoon werken , 3g en 4g?
(want soms lees ik ook over verschillende soorten banden bv b c enz) ?

Networks:
2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 900/1900/2100MHz
4G: FDD-LTE 800/1800/2100/2600MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scylin
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-01-2024
Aggressor schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:51:
FF een vraagje

Ik kwam een telefoon tegen met de volgende netwerk frequenties:
Met kpn moet dit toch gewoon werken , 3g en 4g?
(want soms lees ik ook over verschillende soorten banden bv b c enz) ?

Networks:
2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 900/1900/2100MHz
4G: FDD-LTE 800/1800/2100/2600MHz
Als 800mhz word ondersteunt dan gaat KPN werken ja. Het meerendeel van hun uitzendmasten werkt op die frequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
4G 900mhz mist, maar alleen T-mobile gebruikt dat in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseudoc
  • Laatst online: 25-09 05:03
Heeft iemand al een review van de meizu m2 mini gezien? Lijkt me een erg fijne budget telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Pseudoc schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:35:
Heeft iemand al een review van de meizu m2 mini gezien? Lijkt me een erg fijne budget telefoon.
Geen Engelse of internationale, maar er zijn wel wat Chinese reviews waar je benchmarks, camera samples, product foto's en wat andere zaken uit kan halen. Ook kan je met de vertaling van Chrome wel een aantal dingen ontcijferen.

http://www.cnmo.com/reviews/506051_all.html?#p506072
http://mobile.pconline.com.cn/679/6792798_all.html
http://www.sogi.com.tw/articles/meizu_meilan_2/6242912
http://www.pcpop.com/doc/1/1116/1116167_all.shtml
http://lib.91.com/original/expand/1508/meilan2.html
http://news.mydrivers.com/1/442/442573_all.htm

Daarnaast hebben op JD.com 1051 mensen een beoordeling achtergelaten waarvan 1030 een 'goed', 19 'gemiddeld' en maar 2 'slecht'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseudoc
benbaba schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:09:
[...]

Geen Engelse of internationale, maar er zijn wel wat Chinese reviews waar je benchmarks, camera samples, product foto's en wat andere zaken uit kan halen. Ook kan je met de vertaling van Chrome wel een aantal dingen ontcijferen.

http://www.cnmo.com/reviews/506051_all.html?#p506072
http://mobile.pconline.com.cn/679/6792798_all.html
http://www.sogi.com.tw/articles/meizu_meilan_2/6242912
http://www.pcpop.com/doc/1/1116/1116167_all.shtml
http://lib.91.com/original/expand/1508/meilan2.html
http://news.mydrivers.com/1/442/442573_all.htm

Daarnaast hebben op JD.com 1051 mensen een beoordeling achtergelaten waarvan 1030 een 'goed', 19 'gemiddeld' en maar 2 'slecht'.
Thanks,
Raar dat aliexpress verkopers beweren in stock te hebben, terwijl je hem nergens op ziet duiken. Voor 127 euro inc dhl en douane verzekering Is het een mooi redmi 2 pro alternatief in het niet-5.5 inch segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Pseudoc schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:00:
[...]

Thanks,
Raar dat aliexpress verkopers beweren in stock te hebben, terwijl je hem nergens op ziet duiken. Voor 127 euro inc dhl en douane verzekering Is het een mooi redmi 2 pro alternatief in het niet-5.5 inch segment.
Waar moet je hem op zien duiken dan? Alleen de Chinese versie is nog beschikbaar en niet de internationale. Plus het is nog meer de vraag of de internationale versie er komt omdat er van zijn voorloper ook geen intl. variant was/is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseudoc
benbaba schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:14:
[...]

Waar moet je hem op zien duiken dan? Alleen de Chinese versie is nog beschikbaar en niet de internationale. Plus het is nog meer de vraag of de internationale versie er komt omdat er van zijn voorloper ook geen intl. variant was/is.
Het zijn idd alleen de chineese variant van de m2. Aangezien er zo weinig over online staat, is wellicht een andere rom flashen lastiger dan andere toestellen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Pseudoc schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:47:
[...]

Het zijn idd alleen de chineese variant van de m2. Aangezien er zo weinig over online staat, is wellicht een andere rom flashen lastiger dan andere toestellen.....
Bij Meizu kan je andere roms sowieso vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:12
Pseudoc schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:00:
[...]

Thanks,
Ik heb de m2 mini bij pandawill besteld. Ondersteunt de juiste frequenties (behalve 4g) en volgens de screenshots kent het apparaat Engels dus ben benieuwd. Geen express shipping dus kan wel een maandje duren voor dat het toestel hier op de deurmat ligt. Het lijkt me een goed alternatief voor de redmi 2 en het toestel is maar ietsjes groter. Als ik het toestel binnen heb maak ik een reviewtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker niet verkeerd, misschien dat ik de Xiaomi mi note omruil voor dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:12

Kiswum

Gadget reviewer

ASW1 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:36:
4G 900mhz mist, maar alleen T-mobile gebruikt dat in Nederland.
Geen probleem, aangezien 1800MHz op meer locaties beschikbaar is dan 900MHz en 900 vooral in gebouwen interessant is. Laat dat nou net de plek zijn waar veel mensen overschakelen op een wifi verbinding ;)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Klopt wel, dat is minder van belang dan het missen van bijvoorbeeld 800Mhz, omdat T-Mobile overal 1800Mhz uitrolt en later 900Mhz inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
Ik denk dat wanneer je het t-mobile netwerk over een jaar bekijkt je er bekaaid afkomt zonder 900mhz.
Maar natuurlijk kan het ook zonder.

Of je zonder wel of niet een wifiverbinding wilt/kunt gebruiken lijkt me geen onderdeel van deze discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
Iemand al de Kingzone N5 in huis? Of is die alleen nog maar in de Presale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
vingibson schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 20:12:
Iemand al de Kingzone N5 in huis? Of is die alleen nog maar in de Presale?
Kingzone... Dat is nog erger dan Elephone, dus ik hoop het niet voor die iemanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:13
michiel_hc schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:23:
[...]

Ik heb de m2 mini bij pandawill besteld. Ondersteunt de juiste frequenties (behalve 4g) en volgens de screenshots kent het apparaat Engels dus ben benieuwd. Geen express shipping dus kan wel een maandje duren voor dat het toestel hier op de deurmat ligt. Het lijkt me een goed alternatief voor de redmi 2 en het toestel is maar ietsjes groter. Als ik het toestel binnen heb maak ik een reviewtje.
Hmm, lees het net iets te laat. Meizu firmware ondersteund gewoon engels. Of ie al leverbaaar is, heb ik niet direct zicht op, dat zul je moeten afwachten. Waarom zeg ik iets te laat, Meizu is op moment niet goed bezig qua firmware support. In de eerste firmwares die voor een telefoon uitgebracht worden en waar telefoons mee geleverd worden, zitten helaas irritante fouten. Zo werken bepaalde dingen in de eerste firmware half of soms zelfs niet. Firmware updates zijn aardig vertraagt geraakt afgelopen jaar. Eerder was het duidelijk wanneer er updates en beta versies uitgebracht werden, nu is het maar gissen en hopen. En sommige bugs worden maar niet opgelost, wat frustrerend is.

Ik ben zelf een MX3 eigenaar en op zich tevreden (firmware is inmiddels stabiel ;)) , en daarnaast mod op europese meizu forum, maar momenteel zou ik niet zomaar een Meizu aanbevelen. Helaas, want qua bouwkwaliteit vind ik ze super en ze maken mooie telefoons. Ik ben benieuwd naar je bevindingen en als er vragen vooraf zijn, pm.

[ Voor 12% gewijzigd door VERNederlander op 30-08-2015 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

benbaba schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:09:
[...]

Beoordelingen op JD.com of Taobao.com zeggen niks over de kwaliteit van het product helaas.
Zodra je een negatieve feedback achterlaat wordt je de volgende 6 maanden gecyberstalked door de verkoper om je feedback te wijzigen.
(en daarbij als je goede feedback achterlaat heb je vaak kans op goede feedback terug of korting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:00
Vandaag de laatste dag om de Honor 7 te bestellen voor 299€ via Vmall.eu. Kom net van de chat en volgende 4G frequenties zouden ondersteund worden:
quote: Chat
Lars:
Dear,
There is no listing of the 4G bands supported by the Honor 7. Can you tell me which bands are supported?

Chatsessie gestart
Wacht op een agent. Er wacht of wachten op dit moment 42 bezoeker(s) om te worden geholpen.
Paul neemt nu deel aan de sessie

Paul:
Hallo.Yes, sure.

LTE FDD Band 1: 1920–1980 MHz (UL), 2110–2170 MHz (DL)
LTE FDD Band 3: 1710–1785 MHz (UL), 1805–1880 MHz (DL)
LTE FDD Band 7: 2500–2570 MHz (UL), 2620–2690 MHz (DL)
LTE FDD Band 8: 880–915 MHz (UL), 925–960 MHz (DL)
LTE FDD Band 20: 832–862 MHz (UL), 791–821 MHz (DL)

Lars:
ok thank you, so this is a European version of the Honor 7 I understand (the Chinese one doesn't support band 20)

it might be a good idea to mention this on the technical specs of the Honor 7 page on your website cause most people think band 20 isn't supported

Paul:
The Problem with the chinese version can appear due to the fact that it is set up for the frequencies for china

But i will forward this issue to the responsible departament

Lars
ok thank you

Paul
My pleasure. Have a nice day!
Ik twijfel er nu toch aan om dit toestel te bestellen aangezien alle 4G frequenties ondersteund worden. Buiten de bloatware heeft het zowat alles wat ik zoek. Weet iemand of Huawei zijn toestellen van updates voorziet en of ze hier snel mee zijn? Heb geen ervaring met het merk dus dat houdt me nog wat tegen. Heb de uitgebreide review van S7yler bekeken op Youtube en daar zie je dat de software wel heel veel mogelijkheden geeft tot customizen, je kan zowat alles naar je zin zetten (RGB led, thema's, ...). Dit doet me wel vermoeden dat updates niet snel zullen uitrollen. Twijfel ook om te wachten op de nieuwe Nexus 5 die gelijkaardige specs heeft en sowieso de nieuwste updates ontvangt.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
Daarnaast betekent een positieve beoordeling op zo'n verkoopsite: "ik heb het juiste product binnen niet al te lange tijd van de verkoper ontvangen"
Over de kwaliteit van een telefoon zegt het niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Largamelion schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 09:25:
Vandaag de laatste dag om de Honor 7 te bestellen voor 299€ via Vmall.eu. Kom net van de chat en volgende 4G frequenties zouden ondersteund worden:

[...]
Ik twijfel er nu toch aan om dit toestel te bestellen aangezien alle 4G frequenties ondersteund worden. Buiten de bloatware heeft het zowat alles wat ik zoek. Weet iemand of Huawei zijn toestellen van updates voorziet en of ze hier snel mee zijn? Heb geen ervaring met het merk dus dat houdt me nog wat tegen. Heb de uitgebreide review van S7yler bekeken op Youtube en daar zie je dat de software wel heel veel mogelijkheden geeft tot customizen, je kan zowat alles naar je zin zetten (RGB led, thema's, ...). Dit doet me wel vermoeden dat updates niet snel zullen uitrollen. Twijfel ook om te wachten op de nieuwe Nexus 5 die gelijkaardige specs heeft en sowieso de nieuwste updates ontvangt.
De Emui 3.0 is echt een compleet vertimmerde versie van Android, updates lijken me in dat geval eerder traag te verlopen omdat het veel meer dan wat tweaks betreft.
Zelf heb ik een P8 mogen testen en heeft mijn vriendin een G6, op zich niets mis met de Emui-schil maar als je (bijna)stock android gewoon bent is het lastig wennen.
Tegen de tijd dat Emui 3.0 een update naar android M ontvangt ben je zeker 2016 denk ik en dan is vergelijken met een Nexus natuurlijk het compleet andere uiterste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Zijn er eigenlijk uberhaupt nog Windows 10 Phones vanuit de Chinese hoek? Lenovo zou ze rond deze tijd uit moeten brengen maar ik heb er nog niks van gezien.

De Xiaomi Mi4 kan wel Windows 10 Phone draaien, maar je hebt er een tooltje en ROM voor nodig die ik nergens online kan vinden.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonlords1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:15
Windows 10 mobile is toch nog niet uit gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
Dat is nog in beta.
Al zou dat de gemiddelde Chinees niet moeten tegenhouden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straydog_50
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02 18:19
De international version van de Zuk Z1 met cyanogen is uit en te bestellen. Keek ecjt uit naar deze phone maar toen we de spec's zagen

Network and Wireless Connectivity
GSM/EDGE:850,900,1800,1900MHz; CDMA:800MHz
WCDMA :850/900.1900,2100MHz; CDMA2000:800MHz
TD-SCDMA:Band 34/39
FDD:Band 1/3/7; TDD: Band 38/39/40/41
WIFI :802.11 ac/b/g/n 2.4GHz and 5GHz Dual Bands
GPS:GPS/GLONASS

was het toch wel weer jammer. Maak je een international version ben je gewoon aan het bezuiningen op de banden :-( Was band 20 er nou bij dan had het echt een perfecte phone kunnen wezen

[ Voor 9% gewijzigd door straydog_50 op 01-09-2015 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitbullgio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 09:08
Nu al een paar dagen in het bezit van de Ulefone Be Pro gekocht bij antelife via china warehouse.
Niet zo heel tevreden over de gsm.
Positief is dat de GPS zeer goed presteert, daarvoor ook gekocht.
Scherm kwaliteit is goed, camera is ok
Negatief mijn audio jack is onbruikbaar soms geluid soms niet meestal gewoon slecht geluid en zoemende toon. Speakers zijn ook niet zo fameus, mensen verstaan me wel maar lijk in een grote hal te zitten.
Ff aangekaart bij Antelife tot op heden niet veel reactie...
Batterij gaat niet zo heel lang mee gebruik em momenteel wel veel aangezien deze nog nieuw is.
Zonder GPS gaat deze 1,5 dag mee.
Toch wel jammer allemaal achteraf op google liggen zoeken en blijkbaar veel mensen problemen met audiojack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
Wel heb op aanraden van krissie een Mlais mx base gekocht, via presale bij Antelife voor 95 dollar.
Eerst en vooral, voor deze prijs heb je een pracht van een gsm, ik heb hem vergeleken met men Honor 6 die pakken duurder was in aankoop. Hieronder een korte uitleg:

Scherm, waanzinnig goed voor 95 euro, kleuren zijn superhelder, mijn Honor 6 komt niet in de buurt van de helderheid en kleuren afwerking, geen last van slechte kijkhoeken etc, gewoon goed.

Snelheid is gewoon goed te noemen voor de normale gebruiker meer als goed genoeg, ik gebruik de gsm voor het werk, veel mail verwerking en GPS, en dat kon hij perfect aan met zijn mt6735 soc.
(alles boven de 26k Antutu is ok voor mij ;) )

Wifi ontvangst, dit was een minpuntje, zag dat hij halfweg men appartementje al last had van wegvallende wifi, kom je wat dichter was het ok, maar betrouwbaar is hij niet, men honor 6 heb ik gewoon overal ontvangst in de buurt van mijn appartement is al genoeg (beneden op de stoep, zelfs op de hoek van men korte straat)

4g/3g ook hier een beetje in zijn context bekijken, voor 95 euro verwacht ik geen wonderen, hij werkt normaal als je buiten bent, eens binnen al snel terug 3G ipv LTE, en in de kelder gewoon niets ontvangst (Honor 6 mooi netjes H+ in kelder)

GPS, hier even duidelijk men punt zetten, ik ben een die hard GPS gebruiker, kan niet tegen wegvallende gps en of afwijkende routes. Heb de gps stock echt goed gebruikt, hij deed het perfect, maar was iets trager in updatetijd dan men Kirin 920 soc, maar perfect bruikbaar voor redelijk intensieve GPS ritjes met de wagen, week niet af van zijn routes.

Heb de gsm uiteindelijk geroot, en dan teveel gespeelt met de system partitie, heb dus via SP flash tools stocktom terug gezet van Mlais hun website, daarna is de miserie begonnen, GPS die om de haverklap wegviel, imei die niet correct was (allemaal op te lossen maar kost weer hoop moeite)

Uiteindelijk heb ik de oorzaak gevonden, als ik LTE opzet, heb ik geen GPS ontvangst meer, zodra ik 3G/2G neem ipv LTE, werkt ge GPS behoorlijk goed.

Moest er iemand me de stockrom van Antelife kunnen geven via een Nandroidbackup (zonder data welliswaar) zou ik deze zeer dankbaar zijn.

Camera dan nog, geen goede scherpstelling, kwaliteit is ondermaats denk ik, hoewel ik wel verwend ben van men Honor 6, deze schiet echt mooie foto's, ook weer in het achterhoofd houden dat ie maar 95euro kost.

Al bij al moet ik eerlijk zijn, voor 95euro is dit een geweldige phone, zo goed als Stock android, redelijk snel voor normaal gebruik, GPS is best ok te noemen op de LTE bug na, en de baterijduur is tikkeltje beter als die van men Honor 6.
Ding is niet al te groot, redelijk goed afgewerkt (is vergelijkbaar met een Redmi qua kwaliteit, enkel scherm is pakken beter)

Hij vreet men Moto G 2014 gewoon op qua specs en snelheid, dus ik heb er een leuke Backup telefoon bij gekregen.

Krissie bedankt voor de Hint, hij was het zeker waard. Nu nog hopen dat ik hem terug in orde krijg qua GPS/LTE zoals stock rom was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

robin-sips2 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 00:17:

Ding is niet al te groot, redelijk goed afgewerkt (is vergelijkbaar met een Redmi qua kwaliteit, enkel scherm is pakken beter)
De RedMi zit toch echt een stuk beter in elkaar dan de MX Base. Beide zijn plastic maar de RedMi voelt een stuk steviger aan.
Als ik de camera resultaten zie dan betwijfel ik het of er wel echt een Sony Exmor 219 in zit, erg slecht voor zo'n sensor. Schijnen ook hoop problemen met de rom te zijn (geen werkende gestures, wifi problemen, etc).

Mijn Mlais Note kapte ermee na 1 maand, display gaf spontaan de geest. En de M52 daar is de accu nu nog maar 50% van wat ie deed. Voor mij geen Mlais meer.

(De Honor 6 heeft een JDI IPS 1080P scherm met 441PPI tov. een 720P scherm met 294 PPI. Geloof niet dat die MX Base een veel beter scherm heeft. Helderder ja, net een TL-lamp maar niet mooier.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robin-sips2 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 00:17:

Krissie bedankt voor de Hint, hij was het zeker waard. Nu nog hopen dat ik hem terug in orde krijg qua GPS/LTE zoals stock rom was.
Hey,

Geen dank, jammer dat je GPS het sinds nieuwe rom niet meer lekker doet. Ik heb ook nog steeds de Mlais M52. Al 6 maanden! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:59
Zo net een Oukitel U10 besteld voor 134 euro, ben benieuwd.
5,5 inch Full HD, 3GB Ram, 16GB, MTK6753 processor, 13MP (16MP interpolated), Android 5.1

Via Facebook met Oukitel contact gehad en op advies van Oukitel bij Everbuying.net besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 20:22

CBA

een vat, een vat, een vat !

Vandaag de Lenovo K3 note besteld, voor die prijs leek het me wel een leuk hebbedingetje.
Nu las ik op de review hier op T.net en andere dat er veel bloatware meegeleverd wordt.

Op Reddit las ik dan dat er een Stock Rom was zonder bloatware, iemand die deze draaien heeft op zijn K3 ?
Of ben ik beter af met de CM12.1 ?

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Genoeg over geschreven in dit topic. Zie zoekfunctie, hele pagina met info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:51
Danhoff1 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:09:
Ik heb zojuist bij to2c.com de Zopo Speed 7 Plus gekocht. Met de coupon SPEED7PLUS krijg je 50 dollar korting. Specs zagen er prima uit.

3GB ram 16GB ROM
Mediatek 8core 1,5 GHz
Android 5.1
4G die ook op de 800mhz frequentie van KPN kan

Leuk toestelletje voor 165 euro denk ik.
Hoe bevalt de telefoon je? Zijn er dingen die tegenvallen of die niet (lekker) werken? Dank voor je reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diquan2001
Eindelijk heb ik de tijd gevonden om mijn videoreview te maken voor de Umi eMax .

Hierbij mijn uitgebreide review .

mocht je de review te lang vinden ..Gewoon niet kijken !! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
ralphkeb schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:21:
Zo net een Oukitel U10 besteld voor 134 euro, ben benieuwd.
5,5 inch Full HD, 3GB Ram, 16GB, MTK6753 processor, 13MP (16MP interpolated), Android 5.1

Via Facebook met Oukitel contact gehad en op advies van Oukitel bij Everbuying.net besteld.
Ik hoop dat die van mij deze week komt. Bij Gearbest besteld maar wat gaat dat allemaal traag 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:59
Ben erg benieuwd naar je bevindingen!
ThatsHollywood schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:18:
[...]

Ik hoop dat die van mij deze week komt. Bij Gearbest besteld maar wat gaat dat allemaal traag 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitbullgio
pitbullgio schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:16:
Nu al een paar dagen in het bezit van de Ulefone Be Pro gekocht bij antelife via china warehouse.
Niet zo heel tevreden over de gsm.
Positief is dat de GPS zeer goed presteert, daarvoor ook gekocht.
Scherm kwaliteit is goed, camera is ok
Negatief mijn audio jack is onbruikbaar soms geluid soms niet meestal gewoon slecht geluid en zoemende toon. Speakers zijn ook niet zo fameus, mensen verstaan me wel maar lijk in een grote hal te zitten.
Ff aangekaart bij Antelife tot op heden niet veel reactie...
Batterij gaat niet zo heel lang mee gebruik em momenteel wel veel aangezien deze nog nieuw is.
Zonder GPS gaat deze 1,5 dag mee.
Toch wel jammer allemaal achteraf op google liggen zoeken en blijkbaar veel mensen problemen met audiojack.
Hi there
Thanks for your letter.
Since your phone’s problem is very simple and could you seek help from your local repair shop?
We do not have a repair center in EURO, so if you want us repair for you , you need to send back to China and it will takes a lot of money and time on shipping .
What is your idea?

Pff daar ben ik vet mee...

[ Voor 29% gewijzigd door pitbullgio op 02-09-2015 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
pitbullgio schreef op woensdag 02 september 2015 @ 20:40:
[...]

Hi there
Thanks for your letter.
Since your phone’s problem is very simple and could you seek help from your local repair shop?
We do not have a repair center in EURO, so if you want us repair for you , you need to send back to China and it will takes a lot of money and time on shipping .
What is your idea?

Pff daar ben ik vet mee...
Ja wat verwacht je dan eigenlijk? Je neemt een gok door iets van weinig geld te kopen in het verre China... Had je gehoopt dat ze voor kwamen rijden om voor een bakje nasi je telefoon te repareren, of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitbullgio
Momus schreef op woensdag 02 september 2015 @ 20:42:
[...]

Ja wat verwacht je dan eigenlijk? Je neemt een gok door iets van weinig geld te kopen in het verre China... Had je gehoopt dat ze voor kwamen rijden om voor een bakje nasi je telefoon te repareren, of wat?
Nope ik verwacht een kortingsbon ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
pitbullgio schreef op woensdag 02 september 2015 @ 20:50:
[...]

Nope ik verwacht een kortingsbon ofzo :)
Dan had je je beter in de webshops moeten verdiepen. Antelife, aka Efox-shop, staat niet bepaald bekend om haar service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitbullgio
Wat zijn dan wel de betere webshops, Pandawill of Banggood ? ben niet zo een grote besteller uit China dus weet het niet goed, wel veel gelezen.
Voordeel aan antelife is voor europe warehouse enheb er tot nu toe wel goede ervaring mee qua verzending.
Heb ondertussen gevonden na redelijk zoeken wat het uiteindelijke probleem zou zijn.

YouTube: Convertisseur jack 3,5mm CTIA vers OMTP pour Ulefone Be Pro

Blijkbaar zijn er 2 standaarden bij audiojack nl CTIA en OMTP.
Blijkbaar op te lossen door convertor zal deze proberen aan te schaffen.
Momus schreef op woensdag 02 september 2015 @ 21:31:
[...]

Dan had je je beter in de webshops moeten verdiepen. Antelife, aka Efox-shop, staat niet bepaald bekend om haar service.

[ Voor 9% gewijzigd door pitbullgio op 02-09-2015 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duupje1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10 19:08
Even een update over de vkworld 6050s dat ik voor mijn broer heb gekocht,
Goed: vlotte gps nochtans geen kompas erin, foto's zijn redelijk goed, toestel werkt vlot, goeie wifi ontvangst.
met de batterij doet mijn schoonzus ongeveer een 7 a 10 dagen mee, surfen, Facebook, bellen en smsen, geen games of grote verbruikers.
Slecht: geen sterke G4 ontvangst binnen, redelijk buiten, kan ook aan provider Mobistar liggen.
het geheugen is opgesplitst in intern en sdcard

Tot nu toe is ze zeer tevreden over haar eerste smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Kenzi schreef op woensdag 02 september 2015 @ 05:18:
[...]

De RedMi zit toch echt een stuk beter in elkaar dan de MX Base. Beide zijn plastic maar de RedMi voelt een stuk steviger aan.
Als ik de camera resultaten zie dan betwijfel ik het of er wel echt een Sony Exmor 219 in zit, erg slecht voor zo'n sensor. Schijnen ook hoop problemen met de rom te zijn (geen werkende gestures, wifi problemen, etc).

Mijn Mlais Note kapte ermee na 1 maand, display gaf spontaan de geest. En de M52 daar is de accu nu nog maar 50% van wat ie deed. Voor mij geen Mlais meer.

(De Honor 6 heeft een JDI IPS 1080P scherm met 441PPI tov. een 720P scherm met 294 PPI. Geloof niet dat die MX Base een veel beter scherm heeft. Helderder ja, net een TL-lamp maar niet mooier.)
Redmi heeft ook zijn slechte kanten, USB was bij mij na half jaartje stuk (gefixt voor 5euro via ebay, zelf nieuwe chip gestoken) batterij viel regelmatig uit, kwam doordat die niet hard genoeg klemde in de phone.
Laten we nog zwijgen over de ontelbare updates van miui die elke keer meer en meer bugs meebrachten en uiteindelijk de Redmi retetraag maakte.
Scherm van Redmi voelt ook niet prettig aan als touchscreen, minder gevoelig. Redmi is wel sterker, ben ik 100% zeker van na alle keren die al de grond geraakt heeft.

Mlais ga ik nog niet beoordelen, daarvoor heb ik hem nog niet lang genoeg, over zo'n gsm kan je pas over een half jaartje een betrouwbare review geven. Voor sub 100euro ga je niet veel beters vinden denk ik, die bugs dat je verteld zouden perfect kunnen zijn, ik moet dit nog degelijk testen.

Heeft iemand hier een Mlais MX base met nog de stockrom? een TWRP backup zonder data partitie zou me echt enorm helpen, op die manier kan ik ook op zoek naar wat oplossingen voor die bugs ;)
Ben er eigenlijk redelijk hard naar aan het zoeken.

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:32
robin-sips2 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 23:46:
[...]

Redmi heeft ook zijn slechte kanten, USB was bij mij na half jaartje stuk (gefixt voor 5euro via ebay, zelf nieuwe chip gestoken) batterij viel regelmatig uit, kwam doordat die niet hard genoeg klemde in de phone.
Laten we nog zwijgen over de ontelbare updates van miui die elke keer meer en meer bugs meebrachten en uiteindelijk de Redmi retetraag maakte.
Scherm van Redmi voelt ook niet prettig aan als touchscreen, minder gevoelig. Redmi is wel sterker, ben ik 100% zeker van na alle keren die al de grond geraakt heeft.

Mlais ga ik nog niet beoordelen, daarvoor heb ik hem nog niet lang genoeg, over zo'n gsm kan je pas over een half jaartje een betrouwbare review geven. Voor sub 100euro ga je niet veel beters vinden denk ik, die bugs dat je verteld zouden perfect kunnen zijn, ik moet dit nog degelijk testen.

Heeft iemand hier een Mlais MX base met nog de stockrom? een TWRP backup zonder data partitie zou me echt enorm helpen, op die manier kan ik ook op zoek naar wat oplossingen voor die bugs ;)
Heb je het over de Redmi Note 2? Of over de oudere Redmi?

Verwijderd

Mensen die bekend zijn met dit toestel?

Letv One Max 2K Screen Qualcomm Snapdragon 810 64bit 4GB RAM 64GB ROM Android 5.0 Lollipop 6.33 inch 4G Phablet - SILVER

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:12

Kiswum

Gadget reviewer

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:49:
Mensen die bekend zijn met dit toestel?

Letv One Max 2K Screen Qualcomm Snapdragon 810 64bit 4GB RAM 64GB ROM Android 5.0 Lollipop 6.33 inch 4G Phablet - SILVER
Alleen wat ervaring met de Letv Le1, zie mijn review bij de gebruikersreviews op Tweakers.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• pelt
straydog_50 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 19:34:
De international version van de Zuk Z1 met cyanogen is uit en te bestellen. Keek ecjt uit naar deze phone maar toen we de spec's zagen

was het toch wel weer jammer. Maak je een international version ben je gewoon aan het bezuiningen op de banden :-( Was band 20 er nou bij dan had het echt een perfecte phone kunnen wezen
'

Welke providers gebruiken band 20? Ik heb me echt al vaak suf zitten Googlen, maar op de site van de providers spreken ze altijd of mhz...

• Largamelion
pelt schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:05:
[...]
'

Welke providers gebruiken band 20? Ik heb me echt al vaak suf zitten Googlen, maar op de site van de providers spreken ze altijd of mhz...
Staat allemaal netjes in de OP, band 20 = 800MHz, Zie OP voor welke providers deze band gebruiken.

• pelt
Largamelion schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:08:
[...]
Staat allemaal netjes in de OP, band 20 = 800MHz, Zie OP voor welke providers deze band gebruiken.
Daar staat toch ook alleen maar de mhz? En toevallig band 20 als voorbeeld?

• Largamelion
pelt schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:41:
Daar staat toch ook alleen maar de mhz? En toevallig band 20 als voorbeeld?
De banden staan er inderdaad niet allemaal bij. Eerste link in Google na zoeken op '4G bands' en vervolgens Europa selecteren: Wikipedia: List of LTE networks in Europe. Even scrollen naar 'Netherlands' en je ziet ze allemaal :).

• ASW1
  • Nu online
Vodafone en KPN gebruiken (voor 4G) 800mhz, T-mobile gebruikt in plaats daarvan 900 mhz.
Daarnaast worden er nog andere frequenties gebruikt.

• Dennis
Iemand die de Ulefone Be Touch Pro 2 heeft en problemen met het encrypten van z'n device? Wat ik ook doe, hij wil mijn geheugen maar niet encrypten. De langste tijd die ik gewacht heb is 4 uur, maar daarna heb ik de batterij eruit en weer erin gedaan. Het hielp niet.

Voor mij is het essentieel dat ik mijn device kan encrypten, dus hoop dat iemand nog kan helpen :).

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:07
robin-sips2 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 23:46:
[...]

Ik heb de Mlais MX Base, heb echter wel een OTA update gedaan, staat nu de ROM op met buildnr. 20150803 mocht ik je ergens mee kunnen helpen, stuur me ff een PB

Betreffende de Mlais phone, kom nog wel wat vreemde dingen tegen, af en toe begint het beeldscherm zomaar uit het niets te trillen, of erger, veranderd het beeld in een plaatje met allemaal verticale balken, is me een keer gebeurd tijdens navigeren.

Berichten (WhatsApp e.d.) worden niet altijd direct verstuurd, lijkt alsof de verbinding dan wegvalt en die irritante Apps permission management melding krijg ik niet weg. :(
Er zijn natuurlijk ook wel positieve dingen te melden, zoals het beeldscherm en de batterij. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door antimos op 03-09-2015 17:00 . Reden: verticale balken ipv horizontale ]

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

• vipinholland
  • Laatst online: 29-11-2023
Dennis schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:49:
Iemand die de Ulefone Be Touch Pro 2 heeft en problemen met het encrypten van z'n device? Wat ik ook doe, hij wil mijn geheugen maar niet encrypten. De langste tijd die ik gewacht heb is 4 uur, maar daarna heb ik de batterij eruit en weer erin gedaan. Het hielp niet.

Voor mij is het essentieel dat ik mijn device kan encrypten, dus hoop dat iemand nog kan helpen :).
heb je het toestel geroot? Ik had dit met mijn galaxy s6. Zonder root ging het encrypten uitstekend...hierna geroot en toen werkte het encrypten niet meer(bleef ook hangen). Misschien dat dit het probleem is?

• Dennis
vipinholland schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:18:
heb je het toestel geroot? Ik had dit met mijn galaxy s6. Zonder root ging het encrypten uitstekend...hierna geroot en toen werkte het encrypten niet meer(bleef ook hangen). Misschien dat dit het probleem is?
Nee, ik heb het out-of-the-box in gebruik. Geen root of iets dergelijks.

• vipinholland
  • Laatst online: 29-11-2023
Dennis schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:51:
[...]

Nee, ik heb het out-of-the-box in gebruik. Geen root of iets dergelijks.
sorry dan zou ik het niet weten....

• pelt
straydog_50 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 19:34:

Heeft Zuk een officiele site, waar je hem kan bestellen?

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

pelt schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:16:
[...]

Heeft Zuk een officiele site, waar je hem kan bestellen?
zuk.hk

Heb mijn ZUK (geleverd met ZUI) net naar Cyanogen preview 12.1 geflashed. Maakt de telefoon echt af. Nog een paar kleine dingen die ze moeten aanpassen zoals U-touch, verder is het top. _/-\o_ In tegenstelling tot mijn Honor 6+ hoef ik bij deze niet mijn powerbank er bij te slepen in de avond.
Release van de CyanogenOS op de ZUK is eind van deze maand. Mijn Honor 6+ laat ik verloop lekker thuis.

• pelt
Kenzi schreef op donderdag 03 september 2015 @ 17:04:
[...]

zuk.hk

Heb mijn ZUK (geleverd met ZUI) net naar Cyanogen preview 12.1 geflashed. Maakt de telefoon echt af. Nog een paar kleine dingen die ze moeten aanpassen zoals U-touch, verder is het top. _/-\o_ In tegenstelling tot mijn Honor 6+ hoef ik bij deze niet mijn powerbank er bij te slepen in de avond.
Release van de CyanogenOS op de ZUK is eind van deze maand. Mijn Honor 6+ laat ik verloop lekker thuis.
Thanks... Nog niet te leveren zo te zien.

Is de Chinese versie voor de rest hardwarematig gewoon hetzelfde als de international?

Ik hoop zo dat CM een beetje support blijft leveren voor deze phone. Dan wordt het echt mijn nieuwe 'daily driver'.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

pelt schreef op donderdag 03 september 2015 @ 17:29:
[...]

Thanks... Nog niet te leveren zo te zien.

Is de Chinese versie voor de rest hardwarematig gewoon hetzelfde als de international?

Ik hoop zo dat CM een beetje support blijft leveren voor deze phone. Dan wordt het echt mijn nieuwe 'daily driver'.
Voor alsnog is het hardwarematig hetzelfde toestel.
En wat support betreft, in het gesprek wat ik had met de vp van cyanogen was wel duidelijk dat ze een longterm partnership willen met Lenovo (ZUK) en niet weer de fout maken zoals met OPO.

• straydog_50
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02 18:19
Kenzi schreef op donderdag 03 september 2015 @ 17:58:
[...]

Voor alsnog is het hardwarematig hetzelfde toestel.
En wat support betreft, in het gesprek wat ik had met de vp van cyanogen was wel duidelijk dat ze een longterm partnership willen met Lenovo (ZUK) en niet weer de fout maken zoals met OPO.
Weet je ook al wat of de Zuk geleverd gaat worden met de 800 Mhz band ( band 20 ) Voor mij is dit echt de phone alleen die band 20 is toch wel het enige minpuntje..

• Danhoff1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-12-2024
DeLeraar schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:43:
[...]

Hoe bevalt de telefoon je? Zijn er dingen die tegenvallen of die niet (lekker) werken? Dank voor je reactie.
Heb hem helaas nog niet binnen. Gisteren voor het eerst een brief gehad van post nl waarin ik de waarde moest opgeven. Heb nog nooit meegemaakt dat ik inklaringskosten moest betalen maar voor alles is een eerste keer. Ik verwacht hem volgende week. Laat dan even weten hoe die bevalt.

• Robinator
Kenzi schreef op donderdag 03 september 2015 @ 17:04:
[...]

zuk.hk

is hij Dual standby of dual active van Simkaarten? met de Honor 6 kan je bellen en tegelijk effe zaken online nakijken via 4G, gaat dit bij de zuk ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
CBA schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:25:
Vandaag de Lenovo K3 note besteld, voor die prijs leek het me wel een leuk hebbedingetje.
Nu las ik op de review hier op T.net en andere dat er veel bloatware meegeleverd wordt.

Op Reddit las ik dan dat er een Stock Rom was zonder bloatware, iemand die deze draaien heeft op zijn K3 ?
Of ben ik beter af met de CM12.1 ?
Stock Rom uit India geloof ik. Heb hem verwijderd in verband met Wi-Fi problemen. Daarna cuoco92 custom rom erop, en nog Wi-Fi problemen (wegvallende verbinding). Wel tevreden over verder, en Nederlandstalig. Wi-Fi probleem zit hem in DHCP. Zodra ik statisch ging werkte alles stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Iemand die de Miui V7 5.8.28 al heeft uitgeprobeerd? Heb de ZTE Nubia Z9 mini...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-01-2024
Heb vandaag een Xiaomi Redmi Note 2 besteld bij GeekBuying. Hoop dat dit een goede aankoop is.
Heb als verzendoptie TNT Post geselecteerd, het kostte maar 0.92 cent extra... Moet ik onverwachtse extra kosten verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:01
Mees789 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 18:41:
Heb vandaag een Xiaomi Redmi Note 2 besteld bij GeekBuying. Hoop dat dit een goede aankoop is.
Heb als verzendoptie TNT Post geselecteerd, het kostte maar 0.92 cent extra... Moet ik onverwachtse extra kosten verwachten?
Ik heb het net in het Levertijden en Prijzen topic gemeld maar bij ibuygou krijg je momenteel $19.99 korting op de Redmi Note 2 en wordt daamee $187. Verzending is vanuit China.

[ Voor 8% gewijzigd door Chocoball op 04-09-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-01-2024
Had de telefoon al besteld
Ik heb het over bijv. inklaringskosten en importbelasting bij TNT Post. Is de kans groot dat je die moet betalen?
Chocoball schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 18:43:
[...]

Ik heb het net in het prijzen topic gemeld maar bij ibuygou krijg je momenteel $19.99 korting op de Redmi Note 2 en wordt daamee $187. Verzending is vanuit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:01
Mees789 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 18:53:
Had de telefoon al besteld
Ik heb het over bijv. inklaringskosten en importbelasting bij TNT Post. Is de kans groot dat je die moet betalen?

[...]
Dat ligt er aan welk artikel en welke waarde op het douanedocument worden opgegeven. Alles boven een waarde van 22 Euro is mogelijk onderhevig aan importheffingen en BTW.
Pagina: 1 ... 19 ... 79 Laatste

Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html