Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i0.wp.com/cdn.bgr.com/2014/10/sharp-aquos-crystal.jpg?w=625

Sharp heeft de nieuwe Aquos Crystal uitgebracht, bijzonder is deze telefoon niet echt qua specs met zijn Snapdragon S4 Pro en 1,5GB RAM, maar bijzonder is, dat deze telefoon geen bezel heeft, of in ieder geval de dunste bezel waar alleen puur display te zien valt en geen zwarte rand. Jammer genoeg is deze telefoon alleen via Sprint te verkrijgen. Maar ik ben benieuwd of andere merken dit ook zullen gaan toepassen op hun toekomstige modellen. LG was met hun G3 al aardig op weg. Hij zou $149,99 kosten bij Best Buy onder Sprint.

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/baa72007ba511516357448d407468807.png

Wat vinden jullie van deze smartphone zonder 'bezels'? Persoonlijk vind ik het er heel strak uitzien!

http://www.sharpusa.com/F...AQUOSCRYSTAL-306SH.aspx?#
http://bgr.com/2014/10/10/sharp-aquos-crystal-release-date/

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=IyWLOWSv-gM]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DxWkUoEmUIs]

TECHNICAL SPECIFICATIONS
Display: 5.0 inch S-CG Silicon LCD HD (1280x720)
Operating System: Android 4.4.2 (KitKat)
Processor: MSM8926, Qualcomm® Snapdragon™, 1.2GHz Quad-core CPU
Memory: 8GB Internal Memory (ROM), 1.5GB (RAM)
Memory Expansion: Up to 128GB through microSD™ card slot (SD Card not included)
Size: 131 x 67 x 10mm
Weight: 141g (4.97oz)
Talk Time: Approx. 13 hours
Talk time will vary based on settings, usage and network configurations.
Battery: 2,040mAh, Li-Ion
HAC Rating: M4 / T4
Click here to read about HAC (Hearing Aid Compatibility)
with Mobile Phones
NETWORK, CONNECTIVITY
LTE: 800/1900/2500MHz
CDMA: 800/1900MHz
USB: USB 2.0, Micro USB
Wireless: IEEE802.11b/g/n, Bluetooth 4.0 (LE)
Headset Jack: 3.5mm stereo audio
MULTIMEDIA
Camera: Rear: 8MP with Flash, Front: 1.2MP
Camera Features : Scenery Modes, Framing Advisor, Night Catch, HDR, Panorama, Sequential Shots, Shutter Detect
Maximum Camera Resolution: Rear: 3264x2448
Front: 1280x960
Maximum Video Recording Resolution: Rear: 1080P@30FPS
Front: 720P@30FPS
Video file format: Playback: H.263, H.264, MPEG4, VP8 Recording: MP4
Audio file format: Playback: AAC, AAC+, eAAC+, AMR, MIDI, MP3, Vorbis, WAV
Recording: AAC
Audio Enhancements: Harmon Kardon LiveStage™ & Clari-Fi™, HD Voice

[ Voor 57% gewijzigd door iPodKiller op 12-10-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceze85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
Erg mooi toestel. Ik heb nu een G3, mede gekozen door de dunne bezels. Jammer dat de Aquos een mid-range toestel is, anders was ik om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 14:34

lasharor

7 december 2004

Zit links onder de camera? Hoe gaat dat werken dan wanneer je linkshandig bent? Die persoon in de video pakt hem ook met zijn linker hand en dekt dus gelijk de camera af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Topicstarter
Kijk die pocketnow video rond 1:20, dat is idd de front camera en de oorspeaker zit ernaast. Kan lastig zijn, maar wauw.... ik vind het er echt mooi uitzien. alleen hebben ze het verkloot met de achterkant zoals pocketnow ook daar zegt. Ik wacht echt op HTC wanneer ze met zoiets komen in een alu/metalen HTC jasje.

[ Voor 33% gewijzigd door iPodKiller op 12-10-2014 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 23:05
Ceze85 schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 17:18:
Erg mooi toestel. Ik heb nu een G3, mede gekozen door de dunne bezels. Jammer dat de Aquos een mid-range toestel is, anders was ik om.
De Aquos Crystal X heeft ook zo dunne bezels en diezelfde design, alleen dan wel een FHD scherm van 5,5" en een Snapdragon 800 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Topicstarter
Nog niet gezien die X versie, ziet er ook goed uit! maar helaas Japan only. Hoop echt dat Sharp met een EU release komt.. wat niet zo snel zal gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceze85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
Had ik ook nog niet gezien, maar best tof. Heeft zelfs een Snapdragon 801 ipv 800, weliswaar lager geklokt dan de G3, maar hoeft ook een hoop minder pixels aan te sturen en zal op zn minst even snel dan niet sneller zijn dan de G3. Nou is de G3 nou ook niet bepaald de snelste telefoon, maargoed.

Toch trekt de kleine Aquos me meer dan de Aquos X. Als ik het zo bekijk is die toch wel even groot als de G3. Scheelt 5 mm in de lengte, maar vind ik verwaarloosbaar als je de rest van specs tegen elkaar afweegt.

http://www.devicespecifications.com/en/comparison/4d37ae74

Ik vind de G3 ook aan de grote kant opzich. Ik heb een hoop telefoons gehad en vind 5 inch persoonlijk een erg fijne maat. 5.5 inch van de G3 maar op de koop genomen aangezien ik het een erg mooi toestel vond, en hij maar een fractie groter is dan een M8 of S5. Daarvoor had ik een Note 3, supermooi toestel, maar toch echt een fractie te groot voor mij. Heb ook een Note 1 gehad, dat vond ik nog nét te doen. Die is ongeveer even groot als de G3, alleen iets dikker. Lag wel prettig in de hand. Dàarvoor had ik een Galaxy S2, en dat is qua formaat de perfecte telefoon. Maar een 4.3 inch scherm vind ik te klein uiteraard.
Een toestel van dat formaat met een 5 inch scherm én high-end specs zouden perfect zijn imho. En als ik het zo bekijk is de Aquos ondanks zn 5 inch scherm maar een piepklein beetje groter dan de S2. Knappe prestatie! Maar door de specs dus niet iets wat ik zou aanschaffen. Alhoewel hij wel knap geprijst is.

Maargoed, ik hoop dat deze trend zich zo doorzet en dat het snel bij andere fabrikanten aanslaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-10 20:42
Video van Marques Brownlee
Weet iemand al een shop die hem verkoopt?
Ik heb nu een Moto G eerste versie waar ik tevreden mee ben maar deze ziet er echt wel slick uit! De specs zijn ook zo goed als hetzelfde dus volgens mij ga ik niet achteruit qau performance ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
Ik snap nu waarom het hier zo dood is.... (terwijl het in mijn ogen een van de mooiere telefoons is)

Quote tweakers:
Er zijn twee varianten: de Crystal heeft een 5"-scherm met 1280x720 pixels en komt eind augustus uit en de Crystal X heeft een 5,5"-scherm met 1920x1080 pixels en is pas in december verkrijgbaar. De Crystal komt bovendien niet alleen uit in Japan, maar ook in de Verenigde Staten, bij provider Sprint. Dit bedrijf heeft een cdma-netwerk voor 2g en 3g. Het toestel zal daarom niet werken op Nederlandse en Belgische mobiele netwerken. De Japanse versie werkt mogelijk wel in Nederland en België.

Werkt dus niet op het Nederlandse netwerk.... erg jammer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:02

Ursamajor

Astrofotograaf

Hoewel ik het wel mooi vind met die dunne bezels, is het niet erg praktisch. Ik geef mijn telefoon nog weleens door aan iemand om even iets te laten zien. Die kunnen m dan nog wel enigszins normaal beetpakken door de bezel rond het scherm (Note 2), maar wanneer die bezels zo dun zijn als deze... Lijkt me erg lastig.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Topicstarter
dreamwalker schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 08:53:
Ik snap nu waarom het hier zo dood is.... (terwijl het in mijn ogen een van de mooiere telefoons is)

Quote tweakers:
Er zijn twee varianten: de Crystal heeft een 5"-scherm met 1280x720 pixels en komt eind augustus uit en de Crystal X heeft een 5,5"-scherm met 1920x1080 pixels en is pas in december verkrijgbaar. De Crystal komt bovendien niet alleen uit in Japan, maar ook in de Verenigde Staten, bij provider Sprint. Dit bedrijf heeft een cdma-netwerk voor 2g en 3g. Het toestel zal daarom niet werken op Nederlandse en Belgische mobiele netwerken. De Japanse versie werkt mogelijk wel in Nederland en België.

Werkt dus niet op het Nederlandse netwerk.... erg jammer....
Yup, maar vond het toch waard om er een topic van te maken, de ontwikkelingen ervan zijn interessant. Ik hoop echt dat Sharp een EU variant uit gaat brengen,
Ursamajor schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:11:
Hoewel ik het wel mooi vind met die dunne bezels, is het niet erg praktisch. Ik geef mijn telefoon nog weleens door aan iemand om even iets te laten zien. Die kunnen m dan nog wel enigszins normaal beetpakken door de bezel rond het scherm (Note 2), maar wanneer die bezels zo dun zijn als deze... Lijkt me erg lastig.
Dan moeten de mensen maar eraan wennen, het is een nieuwe feature wat veel meer bedrijven zullen toepassen op hun telefoons, Sharp zijn Crystal lijn is niet onopgemerkt gebleven. Maar ik denk, dat als je ermee leert omgaan, dat het gewoon praktisch kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hichamz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 12:26
Iemand al getracht om een Japanse Softbank variant aan te schaffen? Vroeg me af of 't toestel dan eenvoudig te unlocken is, schijnt dat Softbank bijna nooit toestellen unlockt / dit mogelijk maakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:02

Ursamajor

Astrofotograaf

iPodKiller schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:15:
...
Sharp zijn Crystal lijn is niet onopgemerkt gebleven. Maar ik denk, dat als je ermee leert omgaan, dat het gewoon praktisch kan zijn.
Ben ik wel benieuwd wat er behalve mooi dan nog (meer) praktisch aan geen / dunne bezel zou kunnen zijn :)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
Lijkt me heel duidelijk als we even uitgaan van bijv. 4,5 inch scherm dan zal de telefoon zonder bezels dus altijd kleiner zijn. Vind ik persoonlijk een heel fijn voordeel. En een telefoon die net niet met 1 hand te bedienen is wordt dat opeens net wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:13
Wauw, ik moet en zal ook een Sharp Aquos Crystal hebben...

Hoop dat de Sharp Aquos Crystal X of the Sharp Aquos Crystal 2 binnenkort hier beschikbaar komt...
Als iemand er één te koop heeft houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat dit de 306SH is?

Laatst kwam ik deze tegen: http://www.kyoex.com/soft...crystal-x-phone-unlocked/
Lijkt me een toptoestel, maar wel aan de prijzige kant O.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:11:
Ik neem aan dat dit de 306SH is?

Laatst kwam ik deze tegen: http://www.kyoex.com/soft...crystal-x-phone-unlocked/
Lijkt me een toptoestel, maar wel aan de prijzige kant O.o
Kyoex is sowieso héél erg duur. Als er meer winkels waren die het verkochten dan had de prijs waarschijnlijk rond de €500,- gelegen. Ik zou het persoonlijk dan overwegen. 8)

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel 403 GBP ipv 600 GBP bij http://www.wondamobile.co...ystal-x-mobile-phone.html

Ik zou het wel overwegen indien m'n Mi2S aan het einde van haar latijn zou zijn, maar voorlopig ben ik er nog meer dan tevreden mee.
Pagina: 1