If it aint fixed, it's broken.
Je bedoeld de top cap van de headset? Die is bij mijn fiets inderdaad weer dicht.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:32:
Zit bij de Endurace model 2016 ook een kapje op de stuurbuis of moet je dat nou weer los kopen?
Dus niet open zoals in onderstaande foto:
Tuurlijk, niet helemaal roze maar prima kleurtje :begintmeta schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 14:57:
Even een korte peiling: kan een >90% roze shirt? IMHO voornamelijk gezien de Giro d'Italia niet, maar de meningen verschillen hier...

Gewoon lekker aantrekken wat je zelf wilt
Ah joh moet kunnen. Mijn Stelvio shirt:begintmeta schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 14:57:
Even een korte peiling: kan een >90% roze shirt? IMHO voornamelijk gezien de Giro d'Italia niet, maar de meningen verschillen hier...

Zondag echt een heerlijk rondje gedaan. Eerst langs de Amstel tot aan Amsterdam (nog even die Rozenbrug volle bak meepakken), dan de Hoep op, dan richting Weesp langs Holendrecht, langs de Gein (heel leuk stuk). Plan was daarna via de Vecht helemaal naar Breukelen maar we kwamen dat lelijke kanaal niet over... Dus 1 lang recht lelijk stuk. Dit rondje ga ik vaker doen.
https://www.strava.com/activities/659622174
Verwijderd

Blij dat ik voor de grijs-blauwe variant heb gekozen. Het frame ziet er echt vet uit. Veel minder understated dan ik had gedacht; de blauwe belettering 'knalt' er echt wel vanaf.
Vanavond lekker mee spelen
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2016 14:33 ]
Wat een apparaat zeg, kost wat maar kwalitatief echt enorm mooi !
Net de eerste keer aan de achterklep gehangen en is echt zó gepiept, echt super gebruiksvriendelijk.
Enige nadelen tot nu toe zijn de prijs, nummerbord slecht leesbaar (dus even ééntje bijmaken) en gek genoeg kan alleen de tweede fiets aan een slot en de eerste niet

Kenteken even slecht weggeshopt
[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 02-08-2016 19:10 ]

Misschien wil ik nog wel een upgrade op de wielset, maar dat zie ik tzt wel.
Dat wordt een leuk verjaardagscadeau in september
[ Voor 31% gewijzigd door Tjebakka op 02-08-2016 21:27 ]
If it aint fixed, it's broken.

maar het spaarvarken denkt daar anders over
Tja wat is het verschil tussen de Hi-Mod en de gewone Evo... Ik zou zeggen 'beperkt maar waarneembaar'.
Het scheelt een beetje gewicht en ze gebruiken andere vezels waardoor je een wat stijver frame krijgt.
Grappig dat smaken echt verschillen, ik ben juist heel erg blij met mijn stealth versie:Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:21:
Blij dat ik voor de grijs-blauwe variant heb gekozen. Het frame ziet er echt vet uit. Veel minder understated dan ik had gedacht; de blauwe belettering 'knalt' er echt wel vanaf.

En die is zo'n beetje klaar: Garmin (magneet loze) sensoren erop, pedalen erop (echte pedalen dit keer: XTR), bidonhouders erop (Elite Custom Race Plus) en een mini pomp erop (Lezyne road drive).
Afgelopen weekeinde mijn eerste ritje er mee gemaakt. Mijn voorlopige conclusies: Di2 schakelt fantastisch, remmen voelen een stuk beter aan (Ultegra 6800 vs Ultegra 6700) en hij stuurt echt goed (vertrouwd). Verder moet ik nog wel wennen aan het gewicht: de fiets weegt maar net 7 kilo en soms heb je het gevoel helemaal niets in je handen te hebben. En tot slot moet ik nog flink wennen aan de nieuwe tandwielen. Ik heb nu de keuze uit 50 of 34 voor terwijl ik voorheen 99% van de tijd in 39 voor fietste.
voor dit soort vergelijkingen maak ik altijd gebruik van de gear calculator app -->https://play.google.com/s...=com.gearcalculator&hl=nlI-King schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:51:
Aansluitend op de verhoudingen van tandwielen, wellicht kennen jullie deze site al, maar hij is wel mooi visueel en makkelijk te gebruiken: http://www.gear-calculator.com/
Je kunt hier ook 2 setups instellen en makkelijk vergelijken.

[ Voor 32% gewijzigd door kwakke01 op 03-08-2016 10:08 ]
https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410
Voor mij zou een M sowieso te groot zijn. Plaatje van het bestelde:Gebanned schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:52:
[...]
Ik ben benieuwd, ik zit zelf ook te dubben over een TCR Advanced in maat S. Ben alleen bang dat het frame optisch te klein wordt. Maar een M is voor mij net iets te groot.

Waarschijnlijk komende dinsdag ophalen, worden ook nog wat extra's gemonteerd waaronder ook maar direct Ultegra pedalen. Niet perse nodig maar de marketing om alles van hetzelfde te hebben werkt dan toch wel goed
Nais, is dat de Carbon versie van de Attain? Ik heb sinds een ruime maand de Attain SLLonestander schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:29:
Zaterdag mijn nieuwe fiets gekocht en deze maandag op kunnen halen
[afbeelding]
Heb ongeveer 2000 km op mijn vorige fiets gereden (2de hands uit 1999), maar het gebrek aan versnellingen en comfort had me doen besluiten om een nieuwe te kopen.
Volgende week zondag richting Limburg om daar een aardige hoeveelheid hoogtemeters te gaan maken.
Hopelijk is het van het weekend het weer een stuk beter, zodat ik de fiets eerst nog ff uit kan testen rond Nijmegen/duitsland.
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Mooie fiets, veel plezier ermee! Wel grappig dat ze bij de officiële productfoto's de rem compleet open hebben staan.Lonestander schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:23:
[...]
Het type is een Cube Agree C:62 Pro, dus net een andere serie. In de winkel van mantel was ie uiteindelijk bijna 300 euro goedkoper dan op de site. Met aantal assesoires en ligstuur uiteindelijk net 2.000 euro kwijt.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25
Ik heb een probleempje. Ik heb eindelijk m'n nieuwe wielen binnen, maar nu ik ze monteer op de fiets incl. de nieuwe remblokjes. En nu blijkt dat m'n band er dan niet meer tussen past, dat deze te breed is. Terwijl het dezelfde buitenbanden zijn.
Gaat om Ultegra remmen. Beetje een donkere foto, maar de rem lijkt te smal.
Ben deze ochtend naar de FM geweest, het gaat maar nét, hij had ook de nieuwe ultegra rem erbij gepakt en die zijn stukken breder. Dus die gaan er binnenkort op, de FM had al moeite om ze goed te krijgen. Alleen die heeft ze niet op voorraad.Sjoewe schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 22:42:
Maak eerst de kabel maar eens los dan, kan je zien hoeveel ruimte er uberhaupt is.
Dit is het geworden:
[ Voor 8% gewijzigd door tiswat op 06-08-2016 12:17 ]
Verwijderd
Wat rijdt die fiets heerlijk zeg
De veel gehoorde klacht dat je je met een compact op het vlakke helemaal suf schakelt, heb ik zelf niet ondervonden. Eerlijk gezegd rijdt zo'n bergcassette met 11-32 ook op het vlakke best wel lekker: ik heb niet één keer naar het kleine blad hoeven schakelen, gewoon alles op de 50, want zelfs met forse tegenwind is 50 x 22 nog prima te doen. Bovendien heb je met 50 x 22, 50 x 20, 50 x 18 en 50 x 16 genoeg keus -- dus ik laat deze setup lekker voor wat-ie is, als de cassette aan vervanging toe is kijk ik wel verder
Er zit alleen een nogal irritante kraak ergens in het frame...als je zit merk je er niets van, maar als je op de pedalen staat wel. Ik geloof niet dat het de bracket of de crank is, want de fiets is fonkelnieuw. Het zit eerder in de zadelpen denk ik, dus vanavond maar even loshalen, schoonmaken en opnieuw invetten en terugzetten...kinderziektes zullen we maar zeggen
Voor de goede orde nog even een pic in vol ornaat:
Ik heb een Bulls Harrier overgebouwd op een mooi, niet gebruikt Kuota Kebel frame, daarvan heb ik dus voornamelijk de 105 groep en stuur hergebruikt.
Nieuw toegevoegd heb ik Rotor BB30 bottom bracket, kleine spulletjes zoals schakel en remkabels, en een beetje zweet.
Vanmiddag een eerste ritje gemaakt en het verschil is toch wel goed merkbaar. Een bocht loopt veel mooier door, als ik aanzet reageert hij stukken beter.
Nog te doen:
- Nieuwe banden
- Conditie opbouwen
- Na 3 ritjes alles netjes nalopen.
Maar hier zijn dus ook wat pics:
Plaatje bij het praatje tenslotte:
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Nu kwam ik gisteren bij de lbs een overjarige Bianchi Infinito CV tegen, afgemonteerd met Campa Athena en Fullcrum Racing 5 wielset. Onderstaande kleuren combi.

Nu is dit een endurance uitvoering, ga je echt veel verschil merken met bijvoorbeeld de 1885 (Alu met Carbon voorvork en achterbrug)? Heb verhalen gelezen dat het allemaal wat soepeler fietst en dat je minder last hebt van nevenhoeden in het wegdek.
Graag jullie ervaringen.
[ Voor 9% gewijzigd door Harmen op 21-08-2016 11:43 ]
Whatever.
Leuke klimmetjes gedaan en pr's lekker aangescherpt.
2089km en 29287hm gedaan.
Had me weer voorgenomen dagje richting Alpen te gaan maar vermaakte me prima in de Vercors.
Dus om dan bijna 4u in de auto te gaan zitten om een bekende klim te gaan doen tja..
Even selectie van wat foto's om julie lekker te maken :

Zelfs nog leuk klimmetje gevonden :
https://www.strava.com/segments/8276341
600m klimmen met garmin continu boven de 11%, foto bovenaan kan je goed zien dat het best steil was :

Wegdek was wat minder, dus bij afdalen snelheid niet te hoog laten oplopen :

Zijweggetje van andere klim, in totaal 1000m klimmen :
https://www.strava.com/segments/2226368
En dit is wat het met je conditie/vermoeidheid doet :
Voor mij is de tool ook een beetje een gadget, je voelt zelf ook wel hoe je benen zijn die dag ipv op basis cijfertjes beslissen of je rustig aan moet doen.Noxa schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:17:
[...]
Leuke tool! Goed voor als je echt ergens voor gaat trainen. Voor mij als enthousiaste fiets adept niet meer dan een gadget vrees ik.
Maar powermeter zou ik niet meer zonder willen rijden, veel nuttiger dan een hartslagmeter.
Gewoon lekker 300-320w aanhouden op een klim en je weet dat je jezelf niet opblaast.
Hartslag wisselt teveel bij zelfde wattage.
Zelfde klim : eerste dag 177bpm voor 313w over ruim half uur, halverwege vakantie 168bpm bij 307w)
En mooi om progessie te zien tov vorige jaren (poging 5 en 6 zijn gewoon rustige ritjes omhoog) :

Mis wel zo'n klim in mijn achtertuin, in duinen/polder veel lastiger om even half uur allout te gaan.
[ Voor 8% gewijzigd door DDX op 23-08-2016 16:05 ]
Ik heb een express was functie, pakt standaard 40 graden maar zet deze vaak op 30 graden. Gewoon met de overige fietsspullen, centrifugeren niet te hard en jaar al jaren prima.jongetje schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:39:
Hoe doen jullie dat met het wassen van jullie wielrenbroek? Volgens de voorschriften moet dat op 30 graden, alleen wij wassen onze (normale) kleding op 40 graden en mijn wasmachine heeft geen 30graden programma (alleen 20, 40, 60 etc.). Stoppen jullie het bij de normale 40 graden was erbij of gaat de zeem dan stuk?
Zag overigens van de week dat mijn Castelli broek slecht begint te worden maar hij rijd nog zo lekker
Naast de zeem begint op twee plekken (symmetrisch) echt een slijtage plek te komen waar het zwarte wit word
Al 2/3x alles ingevuld met spam adres(sen) maar nooit iets gehoord. Nu met gewoon email gedaan en alleen nog de bevestiging gehad.Microkid schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 18:19:
[...]
Vreemd. Ik had de code binnen een uur binnen en de gels zijn ook al besteld en bevestigd
Interessante optie, geeft voor een paar euro de mogelijkheid om het rondje nét te verlengen of af te makenNoxa schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:09:
[...]
http://www.dx.com/p/usb-r...light-black-silver-366334
Kost geen drol een geeft enorme bak licht. Wel veel spread en weinig beam, dus vooral om gezien te worden.
Dan nog even een advies vraag aan de liefhebbers hier
Gisteren mijn Pearl Izumi Amstel Gold setje binnengekregen, mooi spul. Broek zit niet onwijs strak, is iets dikker dan Castelli (fijn voor de wat koelere dagen). Shirtje daarintegen zit wel vrij strak, nou houd ik daar op de iets opzich wel van. Mijn vrouw zei direct dat hij te klein was en een maatje groter moest, punt is alleen dat een maat groter bij de borst en middel meteen 10cm groter is. Een flapperend shirt is echt bloed irritant....
Is dit volgens jullie echt te klein?
[ Voor 49% gewijzigd door sapphire op 26-08-2016 00:16 ]

Nog origineel:
Shimano Altus LT derailleur voor en achter + versteller
Tourney CS 57 remmen+grepen
600EX Arabesque crankset
Originele pedalen en KKT toeclips
Stuurpen, stuur
Vanwege z'n kleur moet hij van 1981 of 82 zijn.
Zal 'm binnenkort eens even flink in de was zetten, lak ziet er namelijk nog best strak uit.
Nog te overwegen valt om de derailleur voor+achter te vervangen door een vintage 600EX, die groep werd vanaf '84 op de fiets geïntroduceerd en is kwalitatief iets beter dan de Altus.
Ik rij altijd met een mesh hoofdband onder de helm als het warm is:bonzz.netninja schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 09:46:
...
Jullie ervaringen met een koerspet onder de helm tbv voorkomen zweet in je bakkes?

En in het koude seizoen een dicht helmmutsje tegen de kou, je weet hoe weinig isolatie mijn hoofd van nature heeft
Mensen met veel haar hebben dat minder nodig, omdat haren heel goed zweet afvoeren. En The rules? Kom op, onder je helm zie je dat toch ook nauwelijks.
maaaaaar een bandana heeft van die dingetjes aan de achterkant. Die floepen mooi wel onder je helm aan de achterkant en zie je kei goed. Maar goed, fuck de rules. Het was heerlijkTheLemon schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:20:
[...]
Ik rij altijd met een mesh hoofdband onder de helm als het warm is:
[afbeelding]
En in het koude seizoen een dicht helmmutsje tegen de kou, je weet hoe weinig isolatie mijn hoofd van nature heeft
Mensen met veel haar hebben dat minder nodig, omdat haren heel goed zweet afvoeren. En The rules? Kom op, onder je helm zie je dat toch ook nauwelijks.
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl
Na een compleet verregende Granfondo Sportful besloten fietsmaat C. en ondergetekende dat het leuk was dit seizoen nog een cyclo te rijden. De keuze viel aanvankelijk op La Marmotte, maar C. kreeg geen vrij dus werd het het Alpenbrevet. Deze cyclo reden we vorig jaar al eens, en ondanks de (toen) mindere organisatie vonden we het geen straf nog eens terug te keren. We schreven ons in en stuurden de organisatie nog een mail met wat verbeterpunten, waar ze gelukkig goed naar hebben geluisterd.
Het Alpenbrevet is in mijn ogen misschien wel de mooiste cyclo die je kunt rijden qua natuur. Waar je ook kijkt zie je prachtige pieken, besneeuwde toppen, alpenweiden en schattige dorpjes. En dit alles met fijn wegdek.

Voor ons begint het avontuur in Maastricht, afgelopen vrijdag. In iets meer dan 6u rijden we naar Hasliberg, waar we overnachten bij hotel Zur Pöstli (absolute aanrader). Snel fietskleren aan, met de auto omlaag en even een vlak rondje fietsen vanaf Meiringen via het vliegveld naar Brienz. Aldaar even een terrasje pakken en dezelfde weg weer terug. Inschrijven, met de auto terug naar het hotel, eten en vroeg naar bed.

Na een prima nacht slaap om 5:00 ontbijt, daarna met de wagen omlaag, fietsen in elkaar zetten en rijden maar. We zijn mooi op tijd aan de start dus we hebben nog tijd voor een selfie:

Bij het Alpenbrevet bepaal je zelf in welk startvak je staat. Vorig jaar maakten we de fout om helemaal achteraan te gaan staan waardoor je traag op gang bent en veel moet inhalen. Daarom staan we dit jaar wat meer vooraan. Niet dat we kleppers zijn maar absolute prutsers zijn we toch ook niet.
We zijn vlug op weg en binnen no time zijn we het eerste knikje over en beginnen we aan de Grimsel. Al snel ben ik C. kwijt - ik zou 'm pas aan de finish weer zien. De Grimsel loopt bij mij prima, eigenlijk kom ik geen moment in de problemen. Het valt me op dat de meeste deelnemers deze klim oprijden alsof het een sprint bergop is. Ik word dus aanvankelijk alleen maar ingehaald. Maar in deel 2 van de klim raap ik velen weer op: het rijden met een powermeter in de bergen is werkelijk ideaal, alhoewel (wordt vervolgd...)
Eenmaal boven constateer ik dat de organisatie op de goede weg is. Zeer veel punten om sportdrank of water te tanken en alles is groter opgezet. Rekken om je fiets te parkeren zijn er ook. Top! Snel vullen, paar gelletjes en reepjes pakken en omlaag.
Niemand voor me dus als een raket omlaag. Er vormt zich een mooi groepje waar ik uiteraard niets doe. Voor ik het weet rijd ik de Nufenen al op. Dat eerste steile stuk ligt me niet, maar loopt nog goed. Dan het vlakke stuk, en daarna moeten we weer klimmen. Zoals ik al schreef heeft fietsen met een vermogensmeter zo z'n voordelen, want je blaast je nergens op. Het nadeel is dat je ook direct ziet als je minder bent. En vandaag is zo'n dag. Ik moet fors terug in het vermogen wil ik mijn hartslag laag houden. Het zij zo. Het is nog ver en ik wil niks forceren. De Nufenen zelf is met 13,8 km niet heel lang, maar hij is wel vrij steil. Ik koers hier echt op reserve en bereik de top. Ook hier is alles weer prima georganiseerd.
In de afdaling kom ik op kop te zitten, en niemand wil meewerken. Ik ben ervaren genoeg om te weten wat je dan moet doen: remmen inknijpen en wachten op een voorbijkomend groepje. Dat duurt niet lang, want al snel komt een Duitse dame voorbij die er een vreselijke snok aan geeft. In een zetel bereiken we Airolo. Het is hier al enorm warm, warmer dan vorig jaar. Dat belooft wat. De bevoorrading sla ik over, maak een u-turn en rijd de Gotthard op. De eerste 7 km zijn nog (grotendeels) normaal wegdek, daarna is het kasseien. Het is vreselijk warm, dus zodra ik één bidon leeg heb vul ik deze met bergwater om 'm over mezelf heen te kunnen gooien. Geen overbodige luxe. Ik zie hier af als een beest, maar ik rijd mezelf nergens kapot. Ik denk alleen maar aan de Sustenpas, de laatste hindernis van de dag.
Eerst volgt nog de afdaling naar Andermatt. Ik moet hier veel remmen wegens verkeer. Bij de bevoorrading even wat bouillon drinken, de voorraden bijvullen en we zetten koers richting Wassen. De weg hiernaar toe is inmiddels bijna gereed dus geen opstoppingen zoals vorig jaar. Fijn.
Het is tijd voor de Sustenpas. Iemand uit ons hotel, niet gehinderd door enige ervaring, schatte die in als "heel goed te doen". Hoe ver kun je ernaast zitten? We hebben de beste man maar in z'n waan gelaten. De Susten is de scherprechter van deze koers, of je nu zilver, goud of platin rijdt. 18 km klimmen, 7-8%, één rechte weg omhoog met slechts 2 haarspelden. Nergens echt steil maar mentaal o zo zwaar daar je na een paar km de top al min of meer ziet liggen, die wel 100 km ver weg lijkt. En het ergste van dit alles: 0,0 schaduw.
Vorig jaar heb ik me vreselijk verslikt in dit beestje, en dat gaat me nu niet nog eens gebeuren. Het is vooral een mentale kwestie. Ik probeer zo snel mogelijk een tempo te zoeken waarop ik de top moet kunnen halen. Net iets voor de helft is er een waterstop, en die is broodnodig. Even afkoelen en de bussen weer aftanken. Inmiddels is er een vrije grote wolk komen bovendrijven waardoor het 2e deel van de klim warempel in de schaduw ligt. Yes! Ik probeer er zo snel mogelijk naartoe te fietsen maar een echte tempoversnelling heb ik simpelweg niet meer in mijn benen. Het is afzien en wat ben ik blij met mijn 30, waar ik vandaag enorm veel op heb gereden. Het tweede deel van de klim is mentaal het zwaarst. Je ziet de haarspelden langzaam dichterbij komen maar wat is het een eind. De kilometers kruipen voorbij, maar uiteraard komt er een einde aan deze lijdensweg.
Bovenop even water bijvullen (krijg geen sportdrank meer weg), en dan is het tijd voor het toetje: de prachtige afdaling naar Meiringen. Het is helaas druk met auto's en motoren dus ik rem mijn halve blokken er doorheen. In een haakse bocht is een wielrenner rechtdoor geschoten. Er is hulp bij maar dat zag er niet goed uit! Oppassen dus.
In het dal ontstaat een snel groepje en voor we het weten zijn we weer in Innertkirchen. Het laatste hupje over en uitbollen naar de finish. Met 8.21 ben ik 20 min trager dan vorig jaar. Ik ben er toch blij mee. Snel bier bestellen en na enige tijd komt C. ook over de finish.
Daarna lekker naar het hotel, bier drinken eten en napraten en naar bed. Totdat om 1:30 ineens de brandweer aanklopt. We moeten allemaal het hotel verlaten. Door de enorme hoeveelheid regen is de naastgelegen beek overstroomd. Het hele hotel staat blank. Wat een ramp voor deze mensen. Na een uur of 2 kunnen we weer verder slapen.

Random observaties
- weinig lekkere wijven, sowieso weinig dames
- veel schijfremmen
- het vorig jaar nog zo populaire profshirt van IAM cycling is uit de gratie, wellicht omdat IAM niet verder gaat?
- weinig plakplaatjes
- veel obese hipsters met Pina F8 en Rapha-kleding (al dan niet lopend)
- veel Scott en BMC, logisch want Zwitsers
Nou wist ik al dat je zo wijs bent om een helm te dragen maar dit bewijst maar weer hoe belangrijk het is !
Grr hoe lekker het weertje van afgelopen dagen ook is, ik kan er gewoon echt niet tegen. Nouja kan wel maar niet icm. inspanning
Vandaag ook m'n Amstel Gold Pearl Izumi pakje getest, iets langer dan gepland met 102km maar het is goedgekeurd. Flappert iets bij m'n schouders maar dat is vooral omdat ik ze steeds optrek en als ik ze dan laat zakken flappert het iets. Broek begon na 80km wel iet te irriteren in m'n lies maar dat heb ik met alle broekjes met dit weer... De zeem is nog niet zo fijn als mijn Kiss3/air broeken maar zeker prettiger dan de ProgettoX2. Stof is iets dikker dan mijn Castelli outfit (maar die is echt luchtig) en met een ondershirt denk echt wel prettig voor het koelere Nederlands weer
Vandaag ook weer een lekkere reep op in mijn persoonlijke "grote-sportrepen-test", kan eventueel wel een verslagje maken van de repen als ik er wat meer op heb en mensen dat leuk vinden ?
En als laatste nog iets wat ik in dit topic kwijt wil. Iemand hier die het leuk vind/plannen heeft om een oude fiets op te knappen?
Ik heb een oude stalen Union Sakai gekregen en de bedoeling was om die op te knapen of een fixie of zoiets er van te maken. Ik heb alleen voorlopig de tijd, budget noch ruimte ervoor.
Alles is zo'n beetje in slechte staat behalve het BBB zadel :+(niet doorgeroest oid) maar als iemand nog toevallig opzoek is naar een oud frame voor een projectje.....:) Waag er een DM aan zou ik zeggen.
Foto voor de liefhebber:
[ Voor 89% gewijzigd door sapphire op 30-08-2016 23:01 ]

Ben er erg blij mee, moet nog een beetje sleutelen aan het hoogte van het stuur.
[ Voor 3% gewijzigd door Harmen op 02-09-2016 18:48 ]
Whatever.
Volgende week ophalen, we waren er aan het einde van de middag dus ze konden het niet meer redden om de fiets klaar te maken voor sluitingstijd.

https://www.cube.eu/nl/pr...c-pro-carbonnorange-2016/
[ Voor 15% gewijzigd door LuPo op 05-09-2016 10:16 ]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25
Daarna lekker hard de eerste klim opgereden en op safe (maar haalde genoeg mensen in) natte afdaling.
Mooi groepje daarna van zo'n 15 man. (groep 3 volgens mij)
Helaas na 30km lekker achterband (stukje glas opgepikt, net vandaag na 10k km lekvrij) en toen was het meer een solorit geworden.
Nog stukje een groepje van 4 man maar toen er weer een klim kwam was het duidelijk waarom die wat meer achteraan reden.
Daarna was het gewoon solo tot de finish.
Was leuke ervaring zo'n cyclo rit, jammer van lekke band want als ik mijn powerwaardes kijk had ik prima mee kunnen komen op de klimmetjes en daarna iets meer kunnen uitrusten tussen de klimmetjes.
En voorspellingen waren regen regen en nog eens regen, viel achteraf ook wel mee.
Gelukkig wel juiste kledingkeuze want heel warm was het ook niet.

https://www.strava.com/activities/700229112
Ja, klinkt een beetje gek inderdaad. Maar zie het onderstaande plaatje:

De kabel die je er in ziet gaan zit redelijk strak en bij het vervoeren die ik blijkbaar de fiets altijd op dezelfde manier erin, dat betekent met of zonder voorwiel maar mijn op de linkerkant in de auto en stuur naar rechts sturend. Die kabel zit dan dus relatief gezien best vaak "niet zoals hij moet".
Overigens moet ik zeggen dat ze bij Rose op de een of andere manier de boel zo vastmaken dat mijn stuur vaak gewoon recht blijft staan al heb ik alleen het zadel vast. Dus hel ik de fiets naar links of rechts dan blijft het voorwiel gewoon recht. Ik zie bij de meeste fieten eigenlijk dat het wiel dan gelijk een kant opgaat. Heb er verder geen problemen mee, loopt stuk makkelijker als je alleen zadel vast hebt, maar oorzaak is denk ik vooral dat die kabels heel strak staan en dat is voor vervoeren niet het meest ideale blijkt.
Overigens denk ik ook dat het met het type stuur te maken heeft dat ik heb, want in het plaatje maakt die kabel nog best een aardige boog voordat hij richting het frame gaat. Ik denk dat ze bij mij de bekabeling meer aan de onderkant van het stuur hebben lopen waardoor hij een wat directere weg naar het frame vindt. En daarnaast heb ik ook een ligstuurtje wat de kabel waarschijnlijk ook nog weer iets wegdrukt van het stuur. Als ik tzt de hele bekabeling vernieuw dan zal ik het stuurlint wel iets minder ver rollen, aangezien ik daar nu uberhaupt al niet kan komen vanwege mijn ligstuurtje, maar dan kan ik het misschien allemaal iets "vrijer" bekabelen.
Nog iets wat ik me bedenk: als je je fiets zo zou vervoeren, is het dan misschien slimmer om hem op het buitenblad te schakelen omdat dan de meeste spanning van de kabel is en hij minder last heeft bij het knikken? Klinkt ergens ook nog wel logisch. Maar ik zet hem eigenlijk 9 van de 10x weg op het binnenblad dus als hij dan de auto ingaat let ik daar verder niet op...
[ Voor 32% gewijzigd door orange.x op 06-09-2016 15:52 ]
http://www.sensabikes.com...atalogue_2017_low_res.pdf
http://www.sensabikes.com...nsa_2017_NL_consument.pdf
Nogmaals dank voor de tips hier! Gisteren een nieuwe Bulls Harrier 2016 besteld in matzwart/geel. Oude verkopen en daar een mooie wielset voor aanschaffen.MrAcid schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:59:
Tijd voor een adviesvraag!
Mijn fiets is sinds de aanschaf in 2012 niet echt strak onderhouden. Altijd wel schoongemaakt, maar nooit dingen vervangen. Resultaat is 13.000km verder dat de ketting wel een beetje op is () de tandwielen matig zijn en er inmiddels ook wel een upgrade mag plaatsvinden van één en ander omdat ik beter (harder) ben gaan fietsen en het tof vindt om dat met wat beter materiaal te gaan doen.
Fiets is een Bulls Harrier 2 (2011) met Shimano 105 groep en wat FSA onderdelen. Aanschaf was €900 destijds.
Mijn plan:
- Mijn triple vervangen voor een compact - Shimano 105 5800 (50/34 - 11/28). Ik vervang dan de hele groepset + crank voor €380 ongeveer.
- Mijn wielen (Shimano RS10) vervangen voor iets beters. Ik zit te denken aan Campagnolo Zonda voor €370. Ik wil geen tubes overigens.
Alternatief: fiets verkopen voor €400/€500 en wat nieuws voor €1200. Qua fit en looks ben ik eigenlijk prima tevreden met mijn huidige fiets. Ik hoef niet per sé naar carbon (lukt ook niet voor dat geld). Ik ga echter wel bijna €800 investeren in een fiets van €900.
Wat zouden jullie doen? Tips voor andere groepset/verhouding? Tips voor andere wielen?
Cube Attain GTC Race

En zondag meteen 2 x 20km gefietst. Heerlijk!
Heen - https://www.strava.com/activities/707986962
Wedstrijdje hockeyen..
Terug - https://www.strava.com/activities/708349025
Wel merk ik dat als ik aan de voorkant op de lichte versnelling zit (sorry, zit nog niet helemaal in de terminologie) en aan de achterkant op de 3-na zwaarste t/m de zwaarste, dat de ketting licht aanloopt tegen de voorderailleur. Is dat nog verder af te stellen?
[ Voor 19% gewijzigd door RvdH op 12-09-2016 11:37 ]

Er komt wel een 2e fiets bij, maar daarover later meer.
[ Voor 24% gewijzigd door havana op 13-09-2016 17:23 ]
Argon18 Gallium Pro vind ik een prachtige fiets. Maar: mij te duur en saaie kleuren (zwart/rood).
Simplon heeft prachtige bikes maar de kleurstellingen vind ik erg saai.
Ik zou graag deze special edition van de Allez kopen van Specialized maar die is alleen in the USA te krijgen en zelfs daar is 't lastig. Via 't web bestellen kan sowieso niet, je moet 'm in persona afhalen in een winkel (heb al menig Specialized dealer gemaild).
De blauwe dus:

Minder aan dit frame: de lasnaden en het feit dat het BB30 is, waar ik nu juist vanaf wilde.
Overweeg nu een Apex Vektor. Die is qua geo perfect, hij is betaalbaar (1400€ voor het frame) én je kunt 'm custom laten spuiten. Ik zou 'm dan laten spuiten in de kleur van de bovengenoemde Specialized. Ook fijn is dat ie BB86 heeft wat gewoon een veel beter systeem is dan BB30.

Afmontage is al wel min of meer zeker. Wordt een Ultegra di2 11-speed groep, DA9000 remmen en waarschijnlijk een Quarq crank of anders een overgespoten Red-crank. Verder m'n huidige 3T cockpit en uiteraard m'n Bora's.
[ Voor 14% gewijzigd door havana op 13-09-2016 17:22 ]

Maar dat vind ik van de Venge , Oltre XR4 ook.
Ik ben denk ik weer een van de weinige die niet echt warm word van een Pinarello of Opera. Vooral die vork ook...
[ Voor 11% gewijzigd door degroot op 13-09-2016 23:31 ]
www.degroot-it.nl
Bah! Wat een lelijke fiets!degroot schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 23:31:
Ik vind die Cento 1 Air dan weer wel rete geil ( overigens niet mijn bike , maar deze uitvoering is gewoon)
[afbeelding]
Maar dat vind ik van de Venge , Oltre XR4 ook.
Ik ben denk ik weer een van de weinige die niet echt warm word van een Pinarello of Opera. Vooral die vork ook...
Doe mij maar deze:

Ik krijg alleen een harde plasser van Cervelo's
Blijft alleen vreemd dat het een Canadees merk is
[ Voor 6% gewijzigd door Makkelijk op 14-09-2016 09:46 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Gewoon clean en mat zwart dus. Ik kan me voorstellen dat velen dit weer oersaai vinden
Zoals al werd gezegd, zo veel fietsers zo veel smaken, en dat is maar goed ook.
[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 14-09-2016 10:54 ]
Kom trouwens steeds meer vrouwen tegen die aan het fietsen zijn op een racefiets, toch mooi om te zien. Hoop voor eenzame wielrenners die hun hobby/sport (en de kosten) niet aan een vrouw uitgelegd krijgen
Trouwens over mooie fietsen, ik weet niet wat de kwaliteit van Cinelli fietsen is (volgens mij niet onverdienstelijk), maar is dit mijn droomfiets:
Cinelli Laser Mia

En deze is ook prachtig:
Ritte Ace
Je kan je er maar druk om maken...
Het is wellicht ook persoonlijke voorkeur hoor. Maar ik zie dit in de brochure dit:Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:41:
[...]
Dat was bij mijn Harrier 2014 precies andersom, daar waren de shifters idioot ver naar beneden gemonteerd, bijna halverwege de stuurbocht
En ik krijg dit:

Wat mij betreft komt dat niet helemaal overeen.
[ Voor 5% gewijzigd door MrAcid op 14-09-2016 14:03 ]
Hier mijn harrier 2015
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Erg nice ja.Gnosis schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:35:
[..] maar is dit mijn droomfiets:
Cinelli Laser Mia
[afbeelding]
En deze is ook prachtig:
Ritte Ace
[afbeelding]
Ik ben zelf wel erg gecharmeerd van de Giant Propel:

Van Wilier vind ik die nieuwe Centi10Air echt prachtig:

of

Uiteraard vanwege de looks, maar ook vanwege de gebruikte technieken zoals de Isospeed Decoupler en Vector Wings.
En de andere die bovenaan m'n lijstje staat is

Beide zijn helaas ver boven m'n budget
En dan is er nog de nieuwe Specialized Allez DSW SL Sprint

Een aluminium aero fiets die in tegenstelling van de meeste carbon aero fietsen maar €1599,- kost.
[ Voor 26% gewijzigd door Tristan op 15-09-2016 03:50 ]
Dit scheelt ook een hoop zijwindpsychodude schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:14:
[...]
Met wat hulp ik misschien dan ook niet meer.

http://road.cc/content/te...63g-srl-c59-carbon-saddle
[ Voor 18% gewijzigd door Tristan op 15-09-2016 21:57 ]
Mijn oude/reserve/winterfiets is uitgerust met Tiagra 4400, en m'n voorderailleur is nu kapot. Ik heb wat op internet rondgekeken, een blijkbaar is er iets afgebroken zodat de veer die er voor moet zorgen dat de derailleur terugvalt naar een kleiner blad, z'n werk niet meer kan doen.

Omdat alles aan die fiets nog origineel is, wil ik het liefst een zelfde derailleur (FD-4403) op de kop tikken, maar aangezien die niet meer gemaakt worden door Shimano lijkt dat een lastige klus te gaan worden. En om nou op markplaats op zoek te gaan naar een fiets met Tiagra 4400 alleen voor dit onderdeel is me ook weer net iets te veel
Iemand nog tips voor een adres waar veel oude/gebruikte onderdelen te krijgen zijn?
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
Koop dat niet die halve sleutel van Shimano zelf want die is waardeloos. Wat je wil is eentje die volledig om de cups heen gaat.MMUilwijk schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:21:
[...]
Dat frame van mij heeft weinig kilometers gemaakt, en alleen in mooi weer, dus ik hoop dat het allemaal oke is. Even wat juiste tools scoren voor demontage en dan installatie van Hollowtech 2 + een BB.
Jammer ook dat Shimano heeft gekozen voor een Procraft stuurpen. Kan ik ook daarvoor weer een converter gaan kopen (de huidige pen iszo lelijk).
NIET
WEL

Verder heb je nog een heel klein tooltje nodig om plastic dop van de crankarm te draaien, maar dat wil ook best met iets wat je zelf maakt.
[ Voor 25% gewijzigd door havana op 16-09-2016 16:53 ]
Shimano heeft ook nog de TL-FC33:havana schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:51:
Koop dat niet die halve sleutel van Shimano zelf want die is waardeloos. Wat je wil is eentje die volledig om de cups heen gaat.
NIET
[afbeelding]
WEL
[afbeelding]

Voordeel daarvan is dat je die op een gewone momentsleutel kunt zetten.
Idd, ik kreeg het met een grote platte schroevendraaier ook voor elkaar, maar voor die paar euro die zo'n ring kost zou ik niet willen riskeren de boel te slopen, dus die heb ik er laatst ook gewoon bij gekocht.Verder heb je nog een heel klein tooltje nodig om plastic dop van de crankarm te draaien, maar dat wil ook best met iets wat je zelf maakt.
Verwijderd

Ik vind hem zo echt 'af'
Verwijderd
Ik heb een vraagje. Sinds kort weer een raacefiets gekocht (Hoezee!!!) Keuze is gevallen op een Trek 1.2. Ik heb hem nu een maandje en het viel mij op dat de remmen steeds meer herrie gingen maken. Na een korte inspectie blijkt dat er nogal wat aluminium van mijn velgrand loskomt en in de remblokjes komen. Op de foto's zie je ook dat het aluminium wat 'opbolt', ook zie je de stukje alu in de remblokjes zitten (zelf na het eruit plukken van die stukjes blijft er wat in zitten).
Heeft iemand hier ervaring mee? Tips voor andere remblokjes voor alu velgen misschien? Het lijk mij namelijk niet helemaal normaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2016 17:25 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ik zou overigens bij de aanschaf van een nieuwe bidon wel voor een insulated versie gaan. Die houdt het vocht veel langer koel. Zoiets; http://www.trekbikes.com/...insulated-bottles/p/06382
[ Voor 32% gewijzigd door Tristan op 19-09-2016 11:45 ]
Ik vond dat ik met ruim 35 gemm (over 20km) best hard ging, maar het peleton dacht daar anders over. Die heb ik 2 keer langs zien komen

en de strava activity https://www.strava.com/activities/716884158
[ Voor 4% gewijzigd door bonzz.netninja op 20-09-2016 09:30 ]
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl
bonzz.netninja schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:29:
Zondag Ronde van Bemmel gefietst. De eerste keer een wedstrijd ooit. Best vet!
Ik vond dat ik met ruim 35 gemm (over 20km) best hard ging, maar het peleton dacht daar anders over. Die heb ik 2 keer langs zien komenMaar goed, 1nalaaste...dus niet laatste
Ik heb mezelf vooral opgeblazen door 2 rondes op kop te gaan volle bak. Toen kwam het peleton weer langs en kroop mijn groepje in het peleton en liet mij alleen achter
[afbeelding]
en de strava activity https://www.strava.com/activities/716884158
.

Full Aero Carbon frame met geintegreerde fietscomputer.
http://road.cc/content/te...8-just-speedx-leopard-pro
Verwijderd

mooi, als in goed zichtbaar hoe kansloos hij was
Precies! Daarom ben ik aan het sparen voorvhal schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:36:
[...]
met schijfremmen had hij het makkelijk gered...![]()
ziet er behoorlijk debiel uit, wat was hij denkende?

Ik vind ze onder mijn fiets ook wel lekker staan met dat wit en rood:

Kortom, ik laat de decals ook lekker zitten.
Ook fijn dat die rood aluminium velgnippels precies overeenkomen met mijn topcap en zadelbuisklem.
(en voor de puristen, de SPD-pedalen zijn inmiddels vervangen door SPD-SL)
Punctuality is the politeness of kings
105 5800 11speed:
Ultegra 6800 11speed:
De 105 5700 10speed serie is wel verschillend qua looks:
Nou, voor gewicht is het een ander verhaal. De complete 105 5800 groupset is een goeie 300gr. zwaarder dan de Ultegra 6800 groupset. Dus dan de meerprijs wel rechtvaardigen.
Sinds de overgang van Ultegra naar Athena ben ik Campagnolo meer gaan waarderen, hun cranks vind ik vele malen mooier.

Whatever.
Op de zadelpen zitten op +-6 plekken pitjes. Ze verschillen van 2mm tot 4mm doorsnede en de matte finish van de lak is er helemaal af.
Reden genoeg om direct even te melden bij Canyon support lijkt me.

Dus nog steeds de twijfel over de decals op de wielen. Ik denk dat ik ze toch laat zitten want ik vind ze op zich wel mooi.
Wordt de startpost nog up-to-date gehouden? Indien ja, zou ik dan toegevoegd kunnen worden met mijn fiets:
Specialized Tarmac
Afmontage: Ultegra
Wielen: Fulcrum Racing Quattro LG
Met bovenstaande foto
Dat bedoel ik idd, kijk ook maar eens bij deze fiets:begintmeta schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:52:
Het enige wat ik wel eens heb gehoord is dat de stuurpen niet helemaal op/over het uiteinde van een stuurpen van arbon zou moeten worden geklemd, en om dat eenvoudig te bewerkstelligen nog een dun spacertje boven de stuurpen wordt geplaatst.

Heeft ook een spacer boven de stuurpen, volgensmij zijn de meningen verschillend.
[ Voor 3% gewijzigd door Harmen op 25-09-2016 19:42 ]
Whatever.
Idd spacer voor spacer uitproberen, soms zelf even terug gegaan maar uiteindelijk is het dit geworden.Kluus schreef op zondag 25 september 2016 @ 20:14:
Hoe heb jij het aangepakt? spacer voor spacer weghalen om te testen of het comfortabel genoeg blijft? Uiteindelijk kan je natuurlijk als het echt bevalt een stuk van de vorkbuis af (laten) zagen om van de toren af te zijn...
Ik zit er ook over te denken om hiermee te gaan testen, ik heb het idee dat ik best wat dieper kan zitten.
Zo zelf nog een spacer uit kunnen boven maar destijds had ik die nog onder de stem zitten.
Nice, gelijk eens aan de slag gegaan:Graham schreef op zondag 25 september 2016 @ 20:23:
[...]
Idd spacer voor spacer uitproberen, soms zelf even terug gegaan maar uiteindelijk is het dit geworden.
[afbeelding]
Zo zelf nog een spacer uit kunnen boven maar destijds had ik die nog onder de stem zitten.

Ik vind alleen dat de bovenste spacer + topcap niet zo heel strak aansluiten, maar misschien ben ik te zeikerig :(:

Verder benieuwd hoe het bevalt, MTB ook gelijk gedaan, ik denk dat ik het daar nog beter mee merk. Die sluit trouwens mooier aan door de dikkere aluminium spacers.
Mijn oude lichtjes, van Simson opzich prima om gezien te worden maar zelf wat zien is er niet echt bij dus.
De nieuwe lamp op volle sterkte
Lampje op 50% sterkte
Huidige achterlichtje
Nieuwe op volle sterkte
Nieuwe op 50% sterkte
Nog een ander beeld, die met oude voorlampje zag je dus eigenlijk een grote zwarte vlek
Een foto maar dan wat meer vooruit gericht
Voor die prijs! Koopje en lijken dus prima te werken! Nog niet meer op pad geweest, maar dat zal niet lang meer duren.

Bevat een reservebandje en 2 bandenlichters. Daarbij heb ik nog een diepvrieszak met daarin multitool, mini-kabelslot, ventielverlenger en 2 extra daglenzen (want helaas waaien m'n lenzen wel eens uit
Sterkte met de revalidatie!DDX schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:42:
[...]
Nee ze gaan verder niets repareren, dit zit redelijk dicht onder de huid dus eenvoudige ingreep zoals ze het noemden.
Balen dat zoiets lulligs tot zo'n traject kan leiden.. Vorig jaar aan den lijve ondervonden dat het allemaal niet heel spectaculair hoeft te lijken om toch een behoorlijke impact te hebben.
Helmplicht voor alle fietsers lijkt me idd een beetje overdreven, maar voor racefietsen en ebikes die ondersteunen tot 45km/h is voor mij geen probleem; ik weet niet of ik dit nog zou kunnen typen als ik geen helm had gedragen; 4 maand thuis gezeten nadat ik vol in de flank van een volvoben gereden die geen voorrang gaf terwijl hij het wel deed voorkomen alsof hij stopte... En nog steeds zit er 'iets' tussen mn nek en hoofd niet goed, waardoor ik in drukke situaties (veel mensen/geluid) compleet wit weg kan trekken... niet cool...
-edit- onder het mom 'ss or it didnt happen'...
het ligstuur staat er iig mooi in...
[ Voor 15% gewijzigd door kwakke01 op 27-09-2016 15:31 ]
https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410
zoiets? mag eigenlijk niet, maag wel begrijpelijksapphire schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 15:40:
[...]
So dat zou een logische stap zijn.
...
Vriend van me heeft laatst een scholier van de fiets af gebeukt, niet netjes nee maar die jongen kwam frontaal op hem af en ook volledig in z'n telefoon. Reageerde niet op bellen, is hij met z'n MTB een stukje de berm ingereden en toen die jongen hem passeerde hem van de fiets geduwd
Wow.. de gelijkenis is immens:
[ Voor 23% gewijzigd door Makkelijk op 28-09-2016 12:02 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Ik had gekozen voor een ruggenprik zodat ik nog wat mee zou krijgen van de operatie.
Meteen weer reacties van zo dat zijn echte wielerbenen
Alleen toen ze met kwastje aan de gang gingen voelde ik toch echt koude vloeistof.
Toen even testen met mesje maar ook dat voelde ik duidelijk.
Ik mocht dus even lekker gaan slapen.
Uurtje of 1 werd ik wakker op de uitslaapkamer en bij mijn monitor ging steeds alarm af omdat mijn hartslag steeds onder de 45 dook. (heb 42 gezien)
Benieuwd hoe laag die was toen ik nog niet bij kennis was.
Lekker een ijsje gehad en langzaam weer bij positieven komen.
Rond een uur of 2 was ik weer op de kamer en de kamerarts kwam meteen resultaat laten zien :

Lijkt wel een specht die in mijn heup zit te hakken
Vlak daarna kwamen ze vragen of ik wat wilde drinken, dus meteen even 2 sneetjes brood gevraagd aangezien ik toch wel wat honger had.
Ook 2 bananen en half bakje druiven gegeten.
Beetje lezen en toen was het alweer tijd voor het avondeten, lekker nassi met kipsate.
Lekker bord gevuld, dat was wel welkom na dag met weinig eten. (want ontbijt moest ik verplicht overslaan ivm operatie)
Vanavond toch maar om een spuitje morfine gevraagd die ze al hele week aanboden, want de specht leek toch wel zin te hebben om wat in mijn been te hakken.
Ik heb net een zadel van SQLab gekocht dmv een zadelmeting. Moet er echter nog km's op rijden om te bepalen of hij bevalt.Microkid schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:16:
[...]
*kuch*. Niets nieuws. De zadels van SQLab worden al tijden zo gekozen op maat van de gebruiker, en zijn gewoon te halen bij de betere fietsenwinkel. Heb er zelf 2 in gebruik
Btw, de nieuwe Canyon Aeroad CF SLX Disc.

Lijkt mij geen goede basis, straks ff langs de fietsenwinkel. Kon net geen problemen ontdekken bij de stuurpen. (Alu / carbon combi)
Whatever.
€340,- vind ik best prijzig, dan zit je in de regionen van Specialized S-Works 6 etc.
[ Voor 21% gewijzigd door Tristan op 29-09-2016 16:17 ]

Al is het wel wat jammer dat het modeljaar er gewoon groot op staat. Mooi excuus om over twee jaar alweer nieuwe te kopen
[ Voor 10% gewijzigd door dreamscape op 29-09-2016 19:00 ]
Punctuality is the politeness of kings
Had al ondershirts van B'Twin , en die bevielen prima. De rest van B'Twin vind ik er eigenlijk niet altijd heel mooi uitzien , maar dit model schoenen dan weer wel. Kostte ook maar 100.- en zitten heerlijk.
Zou bij volgende paar schoenen zo weer een stel B'Twin kopen.

edit: zit ze nog eens te vergelijken met die Rapha van hierboven , maar dan vind ik de B'Twin toch veel mooier.
[ Voor 11% gewijzigd door degroot op 29-09-2016 21:39 ]
www.degroot-it.nl
Zelf kijk ik naar Specialized Expert Road 2017

Maar ik moet ze nog passen, wellicht zitten ze me helemaal niet lekker.
[ Voor 79% gewijzigd door Tristan op 29-09-2016 22:07 ]

http://road.cc/content/te...and-urgestalt-disc-frames
Ik vind het er niet verkeerd uit zien, kan alleen geen prijzen vinden. Het heeft geïntegreerde led voor- en achterlichten. Dat is wel apart
[ Voor 5% gewijzigd door Tristan op 30-09-2016 11:37 ]

Dat is zeker een mooie fiets! Helemaal met deep sections wheels. In mijn tiener jaren reed ik altijd Giant
[ Voor 9% gewijzigd door Tristan op 03-10-2016 10:28 ]
Ik rij met een Giro, waarvan je de visor er af kan klikken. Mijn model voeren ze niet meer zo te zien maar de evolutie daarvan zal wel de Rival zijn:Galois schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:52:
Ik heb een nieuwe helm nodig. Ik ben gevallen en er zit een kras en klein scheurtje in. En de helmenlobby doet het goed en heeft mij overtuigd dat ik een nieuwe moet hebben (ook al zegt mijn ratio dat het niet nodig is, dat het volgens mij wel meevalt).
Maar nu rijd ik zowel op de mountainbike als op de racefietst. Er zijn aparte helmen voor mountainbiken en voor racefietsen. De verschillen kan ik niet echt achterkomen. Behalve dat een MTB-helm vaak wel een klepje heeft en een race-helm vaak niet. Misschien dat een race-helm wat aerodynamischer is omdat de snelheden daar vaak hoger liggen?
Ik wil overigens maar één helm kopen en voor beide disciplines gebruiken...
Moet ik letten op de verschillen of zijn het details (mijn vorige helm was een MTB-helm van het merk Giro, in de aanbieding gekocht iets van 10 jaar geleden, willekeurig dus)?
Uiteraard is een tip voor een merk/type ook van harte welkom!
(ik heb deze vraag ook in het MTBtopic geplaatst, verschillende fanatiekelingen, vast ook verschillende meningen)

http://www.giro.com/eu_en...n/helmets/road/revel.html
Mips uitvoering (aanrader!):
http://www.giro.com/eu_en...ts/road/revel-mips-3.html
en als je meer Road like wil de Aspect:

http://www.giro.com/eu_en...elmets/road/aspecttm.html
De Giro helmen bevallen me echt prima, zit heerlijk heb er nog nooit een kokend hoofd mee gehad. Mijn volgende helm wordt weer een Giro!
[ Voor 10% gewijzigd door Tristan op 03-10-2016 12:49 ]
En als je er een hebt, laat dan gelijk een plaatje zien!
Ik weet niet of de cinelli ram 3 onder de earo-bars valt , hij heeft wel dat platte middenstuk. bij ons in de wielerploeg vroegen ze zich ook al af of dat platte lekker is.Tristan schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 21:26:
Wie heeft er een aero handlebar en hoe fietst dat? Het lijkt mij wel relaxed met dat platte gedeelte om even op te leunen/rusten zo nu en dan..
[afbeelding]
En als je er een hebt, laat dan gelijk een plaatje zien!
Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind. Je hand ligt er veel platter en rustiger op.
plaatje ff van internet gestolen , zal hem vervangen voor eigen plaatje , maar zo zit dat dus.
www.degroot-it.nl
Mooie bar, maar lastig om er extra dingen op te monteren die een normaal stuk ronde bar vereisen? Zoals een Tacx Ipad holderdegroot schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 07:18:
[...]
Ik weet niet of de cinelli ram 3 onder de earo-bars valt , hij heeft wel dat platte middenstuk. bij ons in de wielerploeg vroegen ze zich ook al af of dat platte lekker is.
Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind. Je hand ligt er veel platter en rustiger op.
plaatje ff van internet gestolen , zal hem vervangen voor eigen plaatje , maar zo zit dat dus.
[afbeelding]

Ik vind het mooier.Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:09:
De stuurpen van mijn vorige fiets was in het middengedeelte afgeplat (overigens niet specifiek aero). Ik vond dat niet heel fijn, geef mij maar een rond stuur.
Die nadelen wegen ook niet op tegen het 'voordeel' van een winst van 5w op 40 km/u.
Eerlijk gezegd begrijp ik die obsessie met aero buiten het profpeloton (of de zeer serieuze amateurs) niet zo goed. Investeren in beter/aero materiaal is veruit de duurste en minst efficiënte manier om harder te gaan. Beter val je 10 kg af en train je hard...het materiaal is zelden de beperkende factor
[ Voor 29% gewijzigd door Tristan op 05-10-2016 11:22 ]
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:08:
Soort van mislukt kind tussen de Venge en Tarmac. Daarnaast ziet met dit maatje dranghek de achtertriangel er echt lelijk uit. De wielen zijn lelijk en de schijfremmen zijn meh. Over de cockpit begin ik niet.
Makkelijk schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:33:
Jeuzus wat lelêk!
Kan dat achterwiel eigenlijk wel draaien?
Waarom is alles geasfalteerd?
Waarom is het een aerofiets met zo'n enorme spacerstapel?
Wat is er sowieso aan de hand met die stuurpen?
Waarom heeft hij geen remmen?
Haha, okok. Het is een Chinees Carbon frame. Ik vind hem op het eerste gezicht niet lelijk maar als je inderdaad wat langer naar de vormen kijkt klopt het niet. Het frame kost wel maar €400,- dat maakt zulke frames wel weer interessant. Zo heb je ook de FM098. Een van de meest gekochte Chinese frames en deze is dus afgeleid van een Specialized Venge:Hijdaar95 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:53:
[...]
Ik vind de fiets wel mooi. Alleen de hoek van het stuur/brifters is een beetje vreemd voor mijn gevoel.

Deze vind ook mooi, maar ik wil schijfremmen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic