Ik vertrek donderdag met twee kameraden en mijn pas verkregen trots:

Dat is 'm dan
Wel iets minder mooi dan de Synapse die ik had (of eigenlijk op zich nog heb...). Maar ja, was even een rekensommetje, en gezien de schade (vervangen van frame, derailleur, schijters, stuur), en daar bovenop kwam nog gewoon de kosten van de beurt (ketting, cassette, tandwielen voor) zou ik behoorlijk in de richting gaan van de aanschafwaarde van die fiets. En dat vond ik toch iets te gortig. Vind deze wel mooi genoeg
Vanmiddag/avond nog even heerlijk 70km gefietst. Even alle trainingen en schema's links (of rechts) gelaten, en gewoon lekker doorgetrapt. Weer lekker een lichte fiets, eindelijk weer met tegenwind ook gewoon tempo kunnen maken. https://www.strava.com/activities/403589128
Moet alleen nog even kijken om iets beter te zitten, heb al wel het zadel ietsje naar voren gedaan maar heb nu nog wat last van m'n bovenarmen. Of misschien even paar ritten aankijken want heb de laatste maand toch wel aardig wat nog op de MTB gereden dus de houding is weer even omschakelen.
Exact expert nodig?
Maar op de vlakken stukken hierna zit ik in een cadans die ik prima vol kan houden. Aan het einde van de rit voel ik mijn benen, maar het is niet zo dat ik geen pap meer kan zeggen, ik val niet van moeheid van de fiets.
Ik heb twee jaar geleden een keer een test gedaan, hier kwamen deze resultaten uit met betrekking tot mijn hartslag.

Hoi wielrenfanaten!
Mijn karretje, de Cube peloton pro 2014.
Ik ben een beginnende wielrenner. Met nog maar 1000-1100 km op de teller staan.
Ik heb een vraagje voor jullie de wat meer ervaren wielrenner. Hoe houden jullie altijd de motivatie erin om in tijden waar je misschien wat minder zin hebt toch te gaan rijden? Ik was heel enthousiast aan het begin van het seizoen maar dat is langzaam gedaald en ik wil dat graag weer omhoog pompen! Maar hoe? Gewoon weer veel gaan rijden of het rustig aan beginnen.
SQ 323 HEAVY Cleared for take off at RWY 36 L
Daar zit ik nu ook een beetje mee. Heb nu een maandje eindelijk m'n racefiets, en heb met het vele mooie weer redelijk wat keren gereden (400km deze maand). Hoe doen jullie dat 's winters? Rijden jullie gewoon door met wind en regen? Ik heb eigenlijk niet zo heel veel zin om te fietsen in de regen, naast dat mn fiets dan vies wordt. Kou zou me niet zoveel uitmaken... Hoe gaan andere tweeakters hier mee om?exeliser schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 23:18:
[afbeelding]
Hoi wielrenfanaten!
Ik heb een vraagje voor jullie de wat meer ervaren wielrenner. Hoe houden jullie altijd de motivatie erin om in tijden waar je misschien wat minder zin hebt toch te gaan rijden? Ik was heel enthousiast aan het begin van het seizoen maar dat is langzaam gedaald en ik wil dat graag weer omhoog pompen! Maar hoe? Gewoon weer veel gaan rijden of het rustig aan beginnen.
Fiets:
Precies. Nou heb ik niet zoveel fietsende vrienden (wel wat, maar die zijn ook vaak druk/onderweg). Ik zit te kijken om misschien lief te worden van de lokale tourclub, maar weet niet of ik daar "goed" genoeg voor ben. Misschien eerst komend seizoen nog meer trainingen.Schimanski81 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 09:07:
[...]
Ik ben ook pas net begonnen sinds juni. Zeker nu de dagen korter worden en het weer slechter, herken ik wel dat de motivatie soms achter blijft. Ik probeer zoveel mogelijk verschillende routes te rijden om de afwisseling erin te houden. Nu ben ik sinds 1 jaar een import Zeeuw dus voor mij zijn er nog veel nieuwe routes te ontdekken, dat is een voordeel.
Een fietsmaat hebben lijkt mij ook wel prettig, dan heb je sowieso de extra motivatie.
[ Voor 25% gewijzigd door Spacecowboy op 03-10-2015 10:50 ]
HENG HENG
Mijn grootste motivatie is dat ik wéét dat ik tijdens en na de rit erg blij ben dat ik gegaan ben. Het is soms gewoon een kwestie van spullen klaarleggen en gaan!exeliser schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 23:18:
[afbeelding]
Hoi wielrenfanaten!
Ik fiets sinds juli op deze fiets. De Scott Speedster 20 (met bel).
Mijn standaard Giant bandjes kregen dat ook na 4k kilometers maar de Senso's hebben het nu al erger.
edit: deze is het breedst maar van zulke kleinere zitten er een flink aantal op de band.
[ Voor 31% gewijzigd door sapphire op 03-10-2015 18:53 ]

Voor het winterseizoen heb ik een Tacx Bushido Smart gekocht vorige maand, maar ik was daar dermate ontevreden en gefrustreerd over dat ik gisteren ben overgestapt op een Wahoo Kickr Snap die (eer)gisteren ook pas voor het eerst beschikbaar was in Nederland. Na 1 rit was ik hier al veel positiever over dan over de Tacx.

Heb sinds de aanschaf 8 weken geleden een kleine 900km gedaan, en heb van elke kilometer genoten!
ingen vill veta var du köpt din tröja
'FSA/Hollowgram crankstel' schreef ik, let op de slash.havana schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 20:22:
Topfiets. Maar eh, een FSA Hollowgram bestaat niet. Hollowgram is van Cannondale.
[ Voor 62% gewijzigd door gday op 11-10-2015 08:45 ]
ingen vill veta var du köpt din tröja
Ik vraag me af waarom hun prijzen aardig stuk lager zijn dan de Trek's en Specialized fietsen die ik tot nu toe heb gezien..

Prachtig mooie fiets toch? Volledig met Ultegra DI2 uitgerust en kost nog geen €4000,-
De 2016 Specialized Venge Expert kost 3699,- maar dan heb je geen diepe carbon Zipp wielen en geen Di2. Scheelt al snel weer een paar honderd euro..
Bijvoorbeeld de Wilier Cento1Air in deze Fluo Yellow kleurstelling mag bij mij zo onder de boom!
Sensa Calabria (frame|1.175g & fork|365g):

Sensa Giulia (frame|960g & fork|375g):

cijfer 9,5 in een test en ook road.cc is positief
[ Voor 3% gewijzigd door Tristan op 20-10-2015 17:20 ]
wienesroa schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:55:
Reken dus op +- 4 ton, dan kom je aardig in de richting…

Linkje tot het album met meer foto's
[ Voor 11% gewijzigd door Tristan op 22-10-2015 17:09 ]
Bij Mijn Giant Propel gaat de Di2 kabel ook net achter de stuurpen de bovenbuis in, de kabel voor de achterrem gaat nog wel via de zijkant maar omdat die kabel ook een stuk minder flexibel is kan ik dat wel begrijpen.TheLemon schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:58:
Cervélo claimt de enige juiste kabelroutering toe te passen. Bij hun fietsen (zag laatst nog een merk dat het zo deed) gaan de kabel van boven de bovenhuis in, net achter de stuurpen. Misschien is dat wel de netste manier, maar kan ook eigenwijze marketing zijn.

Daarbij een prima oplossing als je een mechanieker tot je beschikking hebt die de fiets na iedere rit netjes schoonmaakt, maar anders wordt dat een mooie plek waar allerlei zooi zich gaat ophopen.DeFeCt schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:16:
[...]
Ik vind de flapjes die naar buiten komen voor de voorrem toch wat gekunsteld, imho niet echt heel mooi.

Overigens wel een mooi staaltje engineering wat mij betreft. Die achterrem is ook fraai, waar de kabel in het midden uit het frame komt, direct naar de rem.
[ Voor 13% gewijzigd door argro op 23-10-2015 15:38 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Thanks! Ik vind het ook een fantastisch frame waar ik al jaren lang verliefd op was. Na een dubbele portie vakantiegeld de knoop doorgehakt en de Giant Advanced 0 ltd (2015) gekocht. De enige upgrades die nog gepland staan is een nieuwe fietscomputer en hoge velgen. Verder echt een fantastische fiets!sapphire schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:09:
[...]
Blijf de Propel een geweldig mooi frame vinden
Niet dat ik komende jaren plannen heb maar op de bikemotion toch eens staan kijken naar een instap Propel

jaja ik weet dat een zadeltasje op een aeroframe vloeken is haha
De geometrie ligt me ook nog eens goed.... Gewicht is met 975 gram in de maat 56 ook netjes.
* havana is tempted
Omdat het er in de winter steeds moeilijker van komt om nog een stukje te fietsen, heb ik besloten mijn verlichting (simpel BBB-koplampje met Lezyne Femto achterlicht) van een upgrade te voorzien. De keuze viel daarbij op een Nitecore MH20 zaklamp (1000 lumen
Ik vond het alleen een beetje zonde om voor alleen die stuurmount van een euro een veelvoud aan verzendkosten te betalen, dus ik heb er meteen maar een berg zooi bij besteld. 3 soorten achterlichten bijvoorbeeld, en 2 fietsbrillen. Allemaal voor zo weinig geld (5-12 euro) dat je er moeilijk een miskoop aan kunt doen.
De fietsbrillen zijn erg goed, ik schat dat je er hier ~ 30-40 euro per stuk voor betaalt, en van de achterlichten was ik het meest onder de indruk van deze:

Nog nooit zo'n fel achterlicht gezien. Ik had ook nog een andere, die had als gimmick 2 rode laserlijnen rondom je fiets, maar die was net wat massiever en minder elegant.
En die kop-/zaklamp is echt fantastisch. De hoogste stand haalt ruim 2 uur op 1 18650 3400mAh accu. Voor een paar euro heb je een reserve batterij, en dan ben je echt uitstekend voorzien. Op de middelste stand (230 lumen) heb je ook nog heel veel licht, en dan kun je met gemak 6 uur halen.
Kortom, ik kan nu ook met een gerust hart in het pikkedonker op pad
Maar toch gelukt, die challenges van Strava zijn toch wel erg goed voor mijn motivatie... Het slaat natuurlijk eigenlijk ook helemaal nergens op voor zo'n stom plaatje, maar nu als een kind zo blij :-)
Ook een paar nieuwe gadgets deze maand voor de fiets..
Hidemybell, een bel in de houder van mijn Garmin. Echt een goede uitvinding wat mij betreft..
Op Bikemotion gekregen bij een abonnement op de fiets..

Bontrager Flare R achterlicht. Al een tijdje op zoek naar een goed achterlicht, deze is het geworden.

Nieuw magneetje voor op mijn wielen voor de Garmin..
[ Voor 7% gewijzigd door M@cer op 31-10-2015 16:06 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Kon het helaas niet helemaal beremmen, licht tikje tegen de zijkant van de auto.
Stuur iets scheef. Maar geen schade verder gelukkig
Bestuurster had me totaal niet gezien.....
Verder lekker dagje gehad in de Eifel, in de schaduw nog best fris en natte plekken/bladeren.
190km met 3100hm.
https://www.strava.com/activities/423825444

En de strava klimchallenge voltooid voor deze maand.
Een bidon houder met onderin plek voor een multi tool. Ik had het nog nooit gezien, maar ik vind het aardig geniaal!
beginnersfout, sorry voor de double post
[ Voor 5% gewijzigd door Tristan op 31-10-2015 23:40 ]

Doet me denken aan de bikemotion waar volwassen mannen als kinderen in een snoepwinkel bij sommige fietsen staan
Ze hebben vorige week bij Rings ( Specialized Concept Store ) ingebroken en 10 fietsen mee genomen.Tristan schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:07:
Ik zou bijna m'n rekening plunderen
http://www.marktplaats.nl...68067e2e0&previousPage=lr
Moest gelijk hier aan denken , maar de Venge stond niet op het lijstje met gestolen fietsen
www.degroot-it.nl
Dus waarom geen Chinees frame? Ik heb me er gisteren na Ruud's zijn opmerking een beetje op ingelezen. Schijnt dus dat die frames zeer positief ontvangen worden. Soms wat kleine probleempjes zoals een seatpost die niet helemaal lekker past maar niets wat niet op te lossen valt. De frames komen uit dezelfde fabriek als waar de Specialized en Treks vandaan komen en worden dus ook gemaakt door dezelfde mensen. Verschil zit hem in de mallen. De mallen voor bijvoorbeeld de Specialized fietsen zijn eigendom van Specialized zelf. De mallen die voor de replica worden gebruikt zijn eigendom van de fabriek. En blijkbaar mogen ze in grote lijnen de mallen gelijk maken en alleen op kleine details moeten ze afwijken vanwege patenten etc. Interessant dus.
Mijn oog is nu gevallen op de Dengfu FM098, een replica van Specialzed Venge (non Vias):

En de echte Specialized Venge:

Ik hou van die stealthy en vloeiende vormen, precies de bike die ik zoek. Ik overweeg serieus om dit frame aan te schaffen en op te bouwen. Wat is jullie mening over Chinese frames?
[ Voor 6% gewijzigd door Tristan op 03-11-2015 08:57 ]

Vind dit hele vette wielen! Of is het toch to much
[ Voor 37% gewijzigd door Secsytime op 04-11-2015 23:13 ]
Ik vind persoonlijk UD het mooist. Maar wellicht maakt het niet uit want over alle 3 varianten moet toch nog een painting en dan zie je het niet meer?
2 opties bij 2 FM een dorp verderop:Tristan schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:41:
[...]
Koop een goede betaalbare fiets van marktplaats en ontdek!
Sensa Romagna 2016 (105)
Trek 1.5 2014 (Tiagra)
Ik had eigenlijk al besloten de Sensa te kopen (verschil in prijs was 200 euro). Maar ik vind je een lul als je de lokale FM geen kans geeft dus gisterenmiddag toch even binnengewandeld.
Uiteindelijk wil je daar met goed fatsoen binnen kunnen stappen als je een probleem hebt met je fiets. Als je hem in ieder geval een kans geeft kan dat alsnog ook al koop je uiteindelijk niet bij hem.
Hij had een Giant staan met Tiagra voor ongeveer de prijs van de Romagna met 105. Dat ging hem niet worden. Na de vraag of het per se een nieuwe fiets moest zijn antwoorde ik "Als het maar goed is".
Uit het hoekje van de winkel kwam een Museeuw MF5 volledig (vlas)carbon. Afgewerkt met SRAM Red.
Nadat er wat werd gerekend met de overige spullen (kleding, lampjes, pompje, helm, schoenen, pedalen) waarbij de kortingen opliepen tot meer dan 50% bleek uiteindelijk dat deze fiets die er goed uitzag en pas 1500km had gemaakt toch wel erg goed bij me paste
Meteen een klein rondje gefietst om wat te wennen (17km). Viel wel wat tegen in het donker.
Vandaag de raceschoenen weer aangetrokken en net thuis van een tochtje van 35km. Pff ik heb echt de conditie van een visstick
Al met al super blij! Hier een fotoke van mijn carbonnen ros:

(inderdaad zonder bidon, die stond nog op het aanrecht
Ik heb nu niet het gereedschap om de ketting langer te maken, maar heb wel met wat vrienden afgesproken om zo te fietsen. Is het heel erg slecht voor de ketting om zo te fietsen (uiteraard ga ik niet op mn lichtste verzet achter rijden), of maakt het niet heel erg veel uit als ik die versnellingen niet gebruik?
BreadFan schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:20:
Thuis bij het schoonmaken van de fiets viel hij nog omHoe het nou precies gebeurde weet ik niet eens, ik stond over mijn voorwiel gebogen en ineens zie ik 'm gaan. Stevige krassen op mijn linker shifter. Balen, ik ben altijd heel voorzichtig met mijn fiets en dan valt ie zo stom om.

De eerste kras is altijd het pijnlijkst
[ Voor 4% gewijzigd door Tristan op 09-11-2015 10:24 ]
Hmm overal (waaronder GCN) kwam ik op het net tegen dat de zadel horizontaal level moet staan. Volgens mij is dit zelfs een UCI regel?
Anyway, dus ik dacht laat ik dan ook m'n zadel level zetten. Zie hier het bewijs:
Waterpas in het midden van de zadel

Waterpas iets schuin, zodat hij op beide punten op het hoogste punt staat

Maar ik heb net een tacx fitnesstest van gemiddeld 160w gefietst en ik kwam na 8km en een slapende zak bezweet van de fiets af.
Niet echt comfortabel dus en dat lag niet aan de test
Wat doe ik fout?
[ Voor 71% gewijzigd door Tristan op 10-11-2015 21:28 ]
Grappig, ik dacht even dat ik gek werd. Dit is wat jij ziet, right?DeFeCt schreef op donderdag 12 november 2015 @ 20:57:
[...]
probleem is juist dat ik nergens zie dat hij flinke stukken afsnijdt?

Maar dit is wat m'n iphone ziet, via dezelfde link. En kijk goed naar de rode lijntjes. Die volgen niet bepaald de echte weg die je afgelegd heb omdat je data punten mist..
[ Voor 3% gewijzigd door Tristan op 12-11-2015 22:39 ]
Ik zou het zoeken in je cadanssensor. En dan specifiek de sensor voor je wielmagneet en/of je wielmagneet zelf. Zie onderstaande afbeelding:DeFeCt schreef op donderdag 12 november 2015 @ 20:05:
Tijdens het fietsen vandaag had ik al het idee dat de kilometers niet zo hard opliepen als dat ze zouden moeten en bij thuiskomst klopte dat ook wel... kennelijk is de Edge weer een beetje brak.
Als ik de route bekijk klopt deze echter wel dus ik zou verwachten dat strava dan alsnog met het juiste aantal kilometers zou kunnen komen...of is er een andere manier om dit toch nog te achterhalen?
https://www.strava.com/activities/431343346

Op bepaalde stukken meet hij geen snelheid (maar wel HR en cadans). Als je met de muis over het grafiekje gaat, zie je op de kaart je positie ook gewoon verspringen. Misschien afstand tot magneetje even checken? Of het 'armpje' aan de sensor weer goed afstellen?

Ik vind hem wel mooi, alleen de kabels die over de stem lopen recht naar beneden staan me niet aan.
DeFeCt schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:29:
[...]
Het lijkt er op dat ze de voorrem mooier hebben opgelost dan bij Trek.

Dit is wat ik bedoel met die kabels, wat lelijk zeg
[ Voor 19% gewijzigd door Tristan op 13-11-2015 11:35 ]
Vandaag ook maar eens mijn fietslift opgehangen.

Het Shimano 105 model kost £1,600. Wat vinden we ervan? Ik vind de verhouding fork / frame niet mooi. Het klopt niet ofzo. Verder vind ik de kleurstelling ook niet aantrekkelijk.
http://road.cc/content/te...00-carbon-fibre-road-bike
[ Voor 7% gewijzigd door Tristan op 18-11-2015 20:54 ]
De Cannondale is misschien wel bekend bij diegenen die rond Rotterdam fietsen
Ook wel interessant dat de Cannondale een maat 58 is en de Specialized een maat 56, om nog maar eens aan te geven dat de framemaat an sich nog niets zegt
The need for speed drives me
Tristan schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:53:
[...]
Helll no! Niet de weg op zonder hier eerst foto's te hebben geplaatst!
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Errug blij mee!
Kleine puntje echter, kwam er (natuurlijk thuis) achter dat er wat rubbertjes missen op de kabels aan de voorkant van de fiets... even gebeld en die sturen ze gelukkig nog even via de post.
[ Voor 9% gewijzigd door Tranze op 05-12-2015 14:59 ]
[ Voor 22% gewijzigd door matthijsln op 05-12-2015 23:47 ]
Hey ik heb zijn simpelere broertje met Ultegra Di2 en vol carbon Reynolds wielenmatthijsln schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 16:28:
Een foto van mijn nieuwe fiets sinds 4 maanden! Groot verschil met m'n aluminium fiets, niet alleen gewicht maar het aero voordeel is zeker te merken, meer dan ik had verwacht. Di2 werkt ook geweldig. Daarnaast vind ik hem supermooi, vooral in deze kleur.
[afbeelding]
Probeer nog een Canyon-houder te scoren voor je computer (mits die voorzien is van een Garmin-mount?). Zit een stuk fijner dan op je stuur vind ik.

Ik weet het, teamjerseys zijn een directe overtreding van de velominati-code, maar zoveel retrovrolijkheid kon ik gewoon niet laten liggen.
Als je een beetje wielerfolklore in je bloed hebt gaat je hart sneller kloppen van ditSjoewe schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:02:
[afbeelding]
Ik weet het, teamjerseys zijn een directe overtreding van de velominati-code, maar zoveel retrovrolijkheid kon ik gewoon niet laten liggen.
Zo heb ik een tijdje terug de Mercatone Uno-jersey gekocht waar Pantani ooit in reed (replica natuurlijk
Plaatje:

Twijfel nog een beetje over de kleur..
Verwijderd

Samen met mijn oude Bell.
[ Voor 5% gewijzigd door Sjoewe op 16-12-2015 13:10 ]
Schijfremmen op een racer? Imho ideaal. Zelf rij ik met een C'dale Synapse Rival disc van 2015.Roet schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:32:
Ik zit zelf een beetje te wachten op de disc revolutie, ben benieuwd wanneer het echt los gaat. Of de aankomende TdF met discs zal worden gereden zal wel het kantelpunt zijn. Ik ben benieuwd. Ik zit te twijfelen tussen nu een Canyon Ultimate CF SLX te kopen, of te wachten op de disc variant.

De Synapse heb ik gekocht als woon-werk vervoer, woon 30km van kantoor. Dat deed ik met een hybride fiets (Tesoro 0), maar dat viel toch te zwaar uit. Die hybride is gewoon een opgeleukte stadsfiets van ca. 15kilo. Wel onderhoudsvrij door Nexus 11 naaf en schijfremmen. Maar de 5 kilo gewichtsverlies door de fietsenwissel levert mij toch een kwartier per rit aan tijdwinst op. Voor de Synapse heb ik doelbewust naar schijfremmen gezocht, ik wil ook bij regenweer fatsoenlijk kunnen remmen en ben al jaren gewend aan schijfremmen voor het rijden en onderhoud. Door de schijfremmen ben ik altijd zeker van betrouwbaar kunnen stoppen, extreem belangrijk bij de middagrit naar huis. Die is grotendeels bergaf en kom met 40+ de bebouwde kom in gevlogen. Dat gaat uitstekend al is er een enkele mede weggebruiker die niet op zoveel snelheid rekent. Door de schijfremmen kan ik onder alle omstandigheden betrouwbaar stoppen.
Ook het onderhoudaspect speelde een belangrijke rol bij de keuze.
Voor een typische racer die hoofdzakelijk met goed weer in de vrije tijd gebruikt wordt, zou ik vanwege gewicht ws geen schijfremmen kiezen.
Vorig jaar had de challenge in 3 dagen afgerond en met mijn normale weekgemiddelde al boven de 500 is er dan weinig uitdaging aan.
Oftewel dat moest anders.
Spullen verzameld :

En in de holst van de nacht vertrokken.

Langs het Gooi en Eemmeer en bij de Nijkerkersluis het water over en daarna over de Veluwe (erg mooi zo in de nacht met bijna volle maan) en de grens over naar Emmerich, brug is mooi verlicht zo in de nacht :

Stukje door Duisland waar de zon inmiddels opkwam.

En weer terug Nederland in via Venray richting Best.
Rond Best langs het Wilhelminakanaal gefiets, best saai stuk eigenlijk vooral omdat ik beetje tegenwind had.
Achteraf gezien had ik misschien beter onder Eindhoven langs kunnen fietsen.
Rond Baale-Nassau nog paar stukjes Belgie meegepakt, meteen weer duidelijk hoe slecht de wegen daar soms kunnen zijn en dus weer snel Nederland in
Nog even paar km samen met iemand kunnen opfietsen waar ik ook even paar km in wiel kon uitrusten van de wind.
In Zundert nog even een pitstop en refill bij de Appie.

En daarna weer een stukje met schuin tegenwind, bij Oudenbosch helaas lekke achterband. (scherp steentje)
Even wisselen en het begon beetje te druppelen/zon ging onder.
Gabba ook maar aangetrokken toen ik zag wat er nog aankwam op buienradar.
Nog even beetje wind tegen tot Haringvlietbrug, toen kon even stukje lekker gas erop met wind mee
Vanaf Rotterdam tot Scheveningen saaiste stuk van de route, dacht dat ik nog wel een redelijk route had gekozen.
Maar vooral stuk rond Pijnacker was niet echt leuk met vele rotonde's icm natte wegen en steeds maar hopen dat auto's je zien.
Vanaf Scheveningen lekker door de duinen voor het laatste stukje naar huis.
Wind mee, maar in het donker kan je niet echt veilig harder dan 35 fietsen.
Teveel konijntjes die continu oversteken/schrikken.
Nog even kopje van Bloemendaal meegepakt (met laatste energie die ik nog ergens kon vinden) en daarna laatste stukje naar huis.
Mooi ook te zien aan hartslaggrafiek dat fut er toen echt wel uit was.
En dit ritje was voldoende om de Challenge te voltooien.
Zelfs om nr1 kwa afstand te staan op Strava.
https://www.strava.com/activities/455778023
527km
Afgezien van wat tintelende handen van hele dag op stuur leunen nergens last van.
(en ja ik voel dat ik op zadel gezeten heb, maar ook dat hoort erbij)
Flink wat wind, tijdens rit zelf werd er redelijk rustig gereden, moest ook wel met wind die flink beukte. (sommige mensen het best zwaar als er gaatjes vielen)
Heen en terugweg nog lekker met wind gespeeld
Maar heb ze verdubbeld tov vorig jaar
En ook iets meer km's, al is dat geen doel meer daarvoor ben je teveel afhankelijk van het weer.
alle informatie is welkom ik ben er zelf niet zo in thuis maar als het een counterfit is koop ik liever voor minder een soortgelijk zwart frame van aliexpress
Ik heb dan ook geen idee welk model / jaar dit zou moeten zijn dus kom zelf niet verder.
Als dit frame echt is blijft ook de vraag wat dit speeltje weegt (probeer een fiets van onder de 8,5 kilo te maken)
Momenteel wel bij spinning in de sportschool. Ga nu niet naar buiten op de wielrenfiets. Veel te link op die gladde fietspaden bij ons.
[ Voor 23% gewijzigd door PdeBie op 15-01-2016 10:12 ]

Meestal trek ik 'm niet helemaal omhoog, want je kan dat 'mondstuk' ook prima onder je kin zetten, maar als het echt koud is is het wel lekker. Kost ook geen drol.
Te warm = zweet = koude handen.
Net overigens weer 75 km door de sneeuw kunnen noteren. Zo lang je op gestrooide wegen bleef, was het prima te doen. Wat is NL toch mooi met dit weer!
[ Voor 16% gewijzigd door havana op 18-01-2016 14:18 ]
Roval CLX40 geworden, een setje op de kop kunnen tikken. Erg content mee
[ Voor 16% gewijzigd door Ascension op 19-01-2016 14:50 ]
Het is in principe ook hetzelfde frame kwa geometrie, alleen is de CAAD van aluminium en de Super Six van HiMod Carbon en zien hoge velgen er natuurlijk strakker uit, maar ik geef daar niet heel veel om. Scheelt weer schaamte als iedereen me inhaalt

Verwijderd
nadeel van een skinsuit is het gebrek aan zakken. (zit er 1tje binnen in voor de radio tenminste bij mijn bioracer)

het aantrekken van een skinsuit kost wel wat moeite... en ff plassen tussendoor is niet handig
maar een strak shirt zonder zakken en een gewone bib zal niet zo veel schelen ivm met een skinsuit
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2016 21:59 ]

Wat een verschil met m'n oude fiets, ongelooflijk, kan niet wachten tot ik eropuit kan
Bedankt voor alle adviezen hier.
[ Voor 10% gewijzigd door Sjoewe op 26-01-2016 22:29 ]

Hier nauwelijks zichtbaar, maar de bovenbuis heeft aan de bovenkant een vrij groot wit gedeelte en op het zadel zit ook een groot wit stuk. Op zich is dat witte lint dus niet zo misplaatst. Toch vind ik hem zo iets strakker ogen:

Maar de wielen voegen ook wel iets toe.
Om terug te komen op de aero-discussie van eerder: ook hiervoor geldt natuurlijk dat je er weinig van merkt. Die Fulcrums lijken wat strakker aan te voelen dan de standaard Giant-wielen (een samenwerking met DT Swiss), maar waarschijnlijk is dat voor een groot deel een placebo-effect. Laat ik het maar motivatiewielen noemen: een fiets die er voor jou strak uitziet, daar ga je gewoon net iets sneller op zitten om te fietsen.
Nu nog even de bidonhouders vervangen door een paar strakke carbon modelletjes. Ook puur als motivatierommel natuurlijk
Punctuality is the politeness of kings
@donleone83donleone83 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:44:
[donleone83 meldt zich!]
Het voelt voor mij nog een beetje alsof ik in het verkeerde topic beland ben, aangezien ik altijd fanatiek hardloper geweest ben. Door een ernstige bloedvergiftiging ben ik echter vorig jaar mijn beide onderbenen kwijt geraakt en ben ik begonnen met handbiken.
Het doel? In juni de Kauntertaler Gletscher beklimmen tijdens de Handbike Battle met mijn team van revalidatiecentrum De Hoogstraat uit Utrecht.
Dit ga ik doen op een Invacare Top-End Force 3. Een instapmodel vastframe handbike, daardoor nog enigszins betaalbaar a ruim €3.000,-.
Gelukkig hebben mijn teamgenoten en ik op basis van een door mij gestarte crowdfundingactie van de Staatsloterij een boel spullen gekregen, waaronder goede fietscomputers (Polar 650 VRM) en een Tacx Vortex. Het trainingsmateriaal is dus in ieder geval aanwezig.
Wat vragen:
- Zijn er hier andere handbikers?
- Mensen met ervaringen met de Kaunertaler Gletscher?
- In hoeverre verschilt fietskleding van hardloopkleding (met name benieuwd naar bijvoorbeeld winterjasjes en regenjasjes, want dat heb ik allemaal al van het hardlopen)?
Ik hoop hier wellicht andere vastframe handbikers te treffen, en blijf aandachtig meelezen!
Ik ben 2 jaar geleden begonnen met fietsen omdat een vriend vroeg of ik zijn begeleider / buddy / soigneur wilde zijn tijdens Handbike Battle, dus ik ken het evenement. Fantastisch evenement met een goede sfeer
Nu ben ik 2 jaar verder en 12 kilo minder, dus het evenement is voor mij ook goed geweest.
Hier is de route: https://www.strava.com/routes/400893
Mijn ervaring: http://handbikebattle.fua...een-fantastische-ervaring
Het eerste stuk gaat goed, het stuk voor de dam is pittig (14%), het meer is vlak kan je lekker snelheid maken en daarna is het strak omhoog, nog 1 keer een afdaling en dan slingerend naar het eindpunt. Als ik het me goed herinner hadden we 4 uur 45 minuten nodig en de snelste handbiker was in 1:50 boven.
Met welk revalidate centrum fiets je mee?
Qua kleding, maakt het voor het klimmen niet zoveel uit, denk ik, zolang jij maar lekker beweegt en het je warm houdt.
p.s. Ik ben geen handbiker, ken er alleen 1
p.s.2. Als je vragen hebt pm me maar
[ Voor 8% gewijzigd door joint_me op 29-01-2016 14:57 ]
Hello fellow humans
Ik heb vandaag mijn eerste (echte) racefiets mogen ontvangen. Ik heb vroeger redelijk wat gereden op de (jaren 70) racefiets van mijn vader en deze met veel onderhoud nog een redelijke tijd rijdende gehouden.
Toen deze echter de geest gaf ben ik, vanwege mijn toenmalige woning in de Utrechtse Heuvelrug voor een mountainbike gegaan. Inmiddels is dat alweer een paar jaar geleden en woon ik nu in een minder mountainbikevriendelijke regio....dus werd het tijd voor een nieuwe fiets!*
* ook omdat mijn vriendin wilde dat ik meer ging sporten en een sportschoolabbonement veel minder leuk is dan een racefiets

Het is een rode Bianchi Via Nirone 2014. Afgemonteerd met Sora, in tegenstelling tot de meeste alternatieven binnen mijn budget die allemaal Claris afgemonteerd waren.
Heb ook meteen mijn eerste set SPD er bij aangeschaft: Shimano M530 (MTB) pedalen en bijbehorende schoenen. De keuze voor MTB pedalen is omdat de plaatjes meer verzonken zijn en ik ook met de fiets naar het werk wil, en zodat ik dezelfde pedalen ook op mijn MTB kan zetten mocht het bevallen.
Dit stukje zou ik graag willen gebruiken om de ervaringen van mijn eerste rit te delen, maar helaas was die niet zo lang. De wielen waren niet helemaal netjes uitgelijnd vanuit de fabriek, dus hij staat nu bij de lokale FM.....
Wel was het ritje naar de FM doodeng als je een 29" MTB met dikke banden en schijfremmen gewend bent en in de stromende regen rijd
[ Voor 4% gewijzigd door citruspers op 30-01-2016 16:11 ]

Koga Kimera Road AL 105 2016
Op slag verliefd op de kleurstelling! Ik en mijn LBS gaan ook al een paar jaar terug en ik ben tevreden over de korting die ik gekregen heb. Ben ook als een default (te) enthousiaste beginner meteen gaan inslaan qua accessoires en heb mezelf korte en lange mouwen gegeven, armwarmers, SPD-pedalen en dito schoenen (Shimano SH-RT82), een helm, en natuurlijk een fietsbel.

Fietsen zal vooralsnog wel hoogstens mijn tweede sport worden, want hockey staat nog op de eerste plek. Toch heb ik gekozen voor een duurder model in de hoop wat beter voorbereid te zijn op een toekomst waarbij ik misschien vaker de fiets pak en dan wat meer voorbereid ben op een eventuele onderdelenupgrade (de nieuwe Shimano 105 is 11-speed waardoor ik naar boven kan verwisselen, wat met de Tiagra 2016-serie minder goed zou lukken). Een investering voor meerdere jaren in ieder geval. Ik hoop dat ik in mijn nog resterende vrije tijd de open ruimte van het Groene Hart kan gaan opzoeken voor wat mooie ritten
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

http://vadolibero.com/product/bike-shelf/
Advies: niet naar de prijs kijken

en:

[ Voor 74% gewijzigd door coen76 op 11-02-2016 21:06 ]
Alleen jammer dat m'n rechterbeen er niet echt zin in had. Vermoedelijk door de kou, m'n knieën protesteerden ook een beetje. Ik moet toch echt eens een winterbroek kopen, maar dat doe ik volgend jaar wel. Toch maar gewoon door de pijn gefietst, het was veel te lekker vandaag.
En korte handschoentjes bleek ook wat fris te zijn
Rondje Balloërveld gedaan. Af en toe wel net een veldrit, vooral het stuk tussen Westlaren en Glimmen (maar dat had ik kunnen weten, ik fiets daar wel vaker langs
Het was eerst vrij bewolkt maar op het Balloërveld werd ik beloond met een doorbrekende zon. Daar doe je het toch voor

Af en toe wat water op het fietspad:

Zit alleen nog te twijfelen of ik rood pak zoals oorspronkelijk of voor zwart ga.
London - Red Hook Crit 7 by Graham van der Wielen, on Flickr
Uiteindelijk nog 80 kilometer kunnen fietsen met super goed fietsweer, wel wat frisjes, maar ook weer niet "te". Heb wel wat kleine druppels/sneeuw gevoeld, maar dat was niet de moeite.
Toch nog een paar keer afgestapt om foto's te schieten van de nieuwe aanwinst:
Tot nu toe kan ik zeggen dat het een heerlijke fiets is, hopelijk mag ik er nog veel kilometers mee maken
Wit zadel omdat uit de meting een maat kwam die ze tijdelijk alleen nog maar in het wit hadden, eind van de maand kan ik hem eventueel ruilen voor een zwarte. Dus twijfel! Wit vind ik ook wel mooi, maar dan denk ik dat daar stijl-technisch uiteindelijk wel een wit stuurlintje bij hoort
Je handen en voeten zullen uiteindelijk nat worden op een dag zoals vandaag.psychodude schreef op zondag 14 februari 2016 @ 22:08:
Wordt je nat door de regen, dan heb je op een tocht als deze simpelweg niet de juiste kleding keuze gemaakt.
Maar dat is niet erg zolang ze maar warm blijven.
Eventueel kan je zorgen voor extra setje sokken zodat je halverwege kan wisselen.
[ Voor 11% gewijzigd door DDX op 14-02-2016 22:23 ]
Ik ben nu een klein jaartje bezig met hardlopen en ik wil dit gaan afwisselen met een andere sport. Mooie verhalen gehoord van mensen die al aan wielrennen doen en mijn interesse was dus gewekt. Na een klein beetje ingelezen te hebben heb ik deze aangeschaft (excuses voor de slechte telefoon foto):

Het is de Focus Culebro SL 2.0 2015 met PD-R550 pedalen.
Nu ben ik nog op zoek naar een manier om de fiets netjes te kunnen stallen en wat onderhoud op uit te kunnen voeren. Nu leken mij de volgende 2 wel interessant: een muurbeugel of een (reparatie)standaard. De muurbeugel geeft mijn voorkeur omdat het de vloer vrij houdt en je niet over de poten kan struikelen en daarbij de standaard met fiets omvalt. Of is zo'n muurbeugel echt een afrader?
En is dit ketting onderhoudsetje een beetje oké om mee te beginnen of is het weggegooid geld?
Zoveel vragen, zoveel te leren

https://www.strava.com/activities/503483192
Ja opzicht niks bijzonders, maar denk dat er weinig mensen met deze combi rijden.M@cer schreef op zondag 28 februari 2016 @ 12:11:
Ik fiets al een paar maanden met 23mm voor en 25mmmachter.. Was eerst beide 23mm, maar moest mijn achterband vervangen en dat werd een 25mm.. Op zicht niets bijzonders, het meeste gewicht gaat naar de achterband, dus daar is 25mm wel lekker.
Gaat me ook meer om het gevoel of je kan merken of het nu ook lekkerder stuurt.
Naast het bijkomende gewichtsbesparende factor? 25gram ofzo, slok water
Graham schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:02:
Rolweerstand is toch ook beter bij 25mm versus 23mm?

Meeste gewicht zal op je achterwiel komen dus vraag me af of het ook voor je voorwiel geld of dat het misschien toch wat meer aero is.
[ Voor 5% gewijzigd door jekker op 28-02-2016 17:10 . Reden: plaatje toegevoegd ]
Spicy!
[ Voor 9% gewijzigd door M@cer op 03-03-2016 20:23 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
[ Voor 57% gewijzigd door Kluus op 04-03-2016 08:48 . Reden: Rommelen met de foto ]
Ben je bekend met deze afbeeldingen?Sjoewe schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:35:
Heeft er iemand hier ervaring met knieklachten tijdens en na het fietsen.

Wellicht kun je daar iets mee?
Overigens nu het pas toch over voeding/gelletjes ed. ging. Liep zojuist bij de action , en ow wat is dat slecht voor je altijd

Prijs van boven naar beneden: 79, 99 en 99 cent. Zal wss niks zijn maar ben gewoon nieuwsgierig
Er is in eerdere delen geregeld over geschreven. Je kunt dat zo terugzoeken (in de startpost staan links naar eerdere delen van dit topic). Prima zaak met kwalitatief goede fietsen voor een scherpe prijs. Net zoiets als Canyon dus.Tjebakka schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:15:
[...]
Dat is waar. Ik ga binnenkort naar Rose toe om me daar eens te vergapen. Rijden hier mensen op Rose fietsen? Of heeft iemand er ervaring mee?
Ik zit er overigens aan te denken om wellicht nog íets langer te wachten en voor een 2017 model te gaan. Kan ik ook nog wat meer geld opzij zettenMaar goed, dan hebben we het over september/oktober...
Dit is mijn Pro SL 3000
4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25
Maar daar kwam dit voor terug
[ Voor 15% gewijzigd door M@cer op 17-03-2016 12:08 ]
Helaas was ik gisteren pas laat thuis dus maar een kort uurtje kunnen testfietsen voordat het al donker begon te worden. Als beginnend racefietser beviel de nieuwe snelheid goed. Lekker 20-22km/u tegen de wind in midden in de polder, daarna natuurlijk hetzelfde stuk terug om te kijken hoe dat dan met wind mee is
Meteen ondekt dat die cranks inderdaad wat langer zijn dan bij een tourfiets, leerpuntje zorg dat de pedalen goed staan voor bochten.
Vanavond die voor vrouwlief halen. Overigens als iemand nog tips heeft voor beginners (do's & don'ts) hou ik me aanbevolen.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Nooit tevroeg juichten met knie problemen, heb dit inmiddels wel geleerd de afgelopen 5 jaar na 5x naar de huisarts orthopeed(240euro) en een MRI(280euro) scan en diverse bezoeken aan fysiotherapeuten.Sjoewe schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 23:36:
Heb van de week de pedal-spacers binnen gekregen die ik had besteld om van m'n kniepijn af te komen. Vandaag voor het eerst een test rondje gedaan, en het lijkt erop dat het wel de magische oplossing is.
100 kilometer gefietst, alle heuvels van de heuvelrug beklommen, echt nergens last van gehad.
Nadeel is wel dat die krengen samen dik 100 gram wegen, dus of tzt 'upgraden' naar de magnesium versie, of toch maar custom Speedplay's bestellen met een langere as. Maar goed pijnvrij op de fiets is me wel 100 gram waard
Ook het bezoek aan een orthopedischzolenmaker (220euro) en een podoloog(115,-euro) werkten alleen maar tijdelijk .
Speedplay pedalen gaven ook een tijdelijke vermindering van klachten.
(Het is eigenlijk allemaal symptoom bestrijding, zooltjes,pedalen extenders en wedges)
Uiteindelijk ben ik op youtube filmpjes gaan bekijken over mijn specifieke klachten en ben nu al weken pijn vrij voor mij begon het herstel door spieren losser te maken wat een zeer veel tijd kost om de klachten te verminderen.
Na 6 maanden 3x per dag deze oefeningen te doen kan ik eindelijk na 5 jaar pijnvrij fietsen met afgelopen week als topper 600KM met ruim 10.000 echt hoogte(garmin) meters, dit had ik een 1/2 jaar geleden niet durven dromen.
Een van de beste oefeningen, wel erg pittig niet forceren kan weken/maanden duren voordat het goed gaat.

Rond de 20 euro
Spicy!

Deze draag ik oa.
If it aint fixed, it's broken.
In een zoektocht naar een foto van mijn fiets deze foto tegengekomen van de Tecklenburger Rundfahrt 2013. Dit is dat 20%+ klimmetje na een afdalinkje met scherpe bocht en veel grind. 1 ding is zeker, ik ga tripel wel missen op dit soort stukjes

Betreft een Gran Turismo (dus niet de GTR) met ultregra di2 6770. Vervangt een Sensa Umbria zoals hierboven, best een verschil!
Ach, is al beter dan mijn ochtend. Ik ben bij m'n tweede clubrit ever al na 35 (van de 100) kilometer uitgevallen omdat ik zo vertyfte benauwd was door de hooikoorts, dat m'n hartslag bij de minste of geringste inspanning al richting de max ging.sapphire schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:26:
Super vaag vannochtend. Heb van de week m'n 11-28 105 cassette vervangen voor een gekregen 11-25 Ultegra, beide 10 speed. Alleen de 105 past as-is op mijn body en de Ultegra heeft een spacer nodig
Reed het tuinpadje af en hoorde een gek geluid, zag ik dus dat de cassette lossig zat, dus ik als een gek terug naar binnen want m'n groepje stond al te wachten. Wil ik de cassette losmaken breekt de ketting van m'n kettingzweepEcht en ideale ochtend dus
Edit:
Het is echt zo'n dag hoor...
[ Voor 5% gewijzigd door Sjoewe op 02-04-2016 18:35 ]
Crappy foto van mijn vader:

Iemand een mening hierover?
[ Voor 16% gewijzigd door Tjebakka op 06-04-2016 11:06 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic