Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.694 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:27
Over Gabba gesproken, ik heb er dan toch nog maar eentje besteld vandaag. De longsleeve in de kleur zwart. Komt morgen binnen (Mantel). Zal mij benieuwen. Denk dat t jasje mij als koukleum wel zal bevallen. Ik rijd normaal gezien tot een graad of 18 met armstukken :D

[ Voor 26% gewijzigd door havana op 26-05-2015 21:35 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:21
psychodude schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:34:
[...]

Ook bij geen zon en wind heb ik er persoonlijk geen last van om bij deze temperaturen korte mouwen te dragen. Bij < 10 komt voor mij een beetje het punt dat ik armstukken aantrek.
Hangt natuurlijk ook van tempo af.
Gewoon beetje doorrrijden kan ik idd ook prima met kniestukken rondrijden met deze temperaturen.
Maar als ik zoals gisteren gewoon beetje rondpeddel met hartslag rond de 100 (en windkracht 4 tegen) doe ik wel armstukken aan.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 23:37
havana schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:07:
[...]

Anders kun je ook gewoon een langere B-schroef halen bij de ijzerzaak.
De ruimte tussen de pulley en het grootste tandwiel is het kleinste probleem. Ik heb een 12-30 met 34-50 en een 11-30 zou (als die zou bestaan) bij mijn fiets nooit over alle versnellingen werken. Dat heeft niets met de b-schroef te maken maar gewoon met het feit dat de derailleur niet genoeg chainslack weg kan werken. Juist daar zit het grote verschil tussen een SS en een GS derailleur.

Met 50-30 zit ik nu echt aan de absolute minimum qua kettinglengte. 1 tandje korter en hij kan niet opgeschakelen. Ook al rijdt je dit nooit, je kunt je derailleurpad krom trekken of je hele derailleur aan gort trekken op deze manier dus dat wil je niet. Met 34-12 heb ik nu nét aan genoeg spanning om een strakke ketting te houden maar met 1 tandje meer ligt de ketting gewoon lekker op de achterbrug te bungelen.
sapphire schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:42:

Is het een idee om een Fawesome vest te kopen of is dat erg overdreven en zijn er goedkopere oplossingen? Want ik vind de Fawesome erg prijzig voor een vest...maarja als ik daardoor weer wat plezier terug krijg want ik merk nu dat ik soms met tegenzin de fiets op ga >:)
Mijn ervaring met een vest (Vaude, zelfde prijsklasse). Best zweterig t.o.v. jersey, maar op zich heerlijk. Een vest gebruik ik het meest qua extra kledinglaag, gewoon omdat het ontzettend makkelijk weer uit kan. Gabba heb ik pas 1 keer gebruikt bij een bewuste motregenrit.

Wat mij betreft is compactheid het enige belangrijke voor een vest, door de vrije oksels valt de zweterigheid mee en het is nog veel compacter en een jasje.

Persoonlijk laat ik met dit weer echter het vest hangen. In bewolkt weer tot een graad of 18 fiets ik met 2 jerseys en een ondershirt, dat vangt ook erg veel wind af door het lagensysteem en je kunt de bovenste open ritsen.

[ Voor 34% gewijzigd door Makkelijk op 26-05-2015 21:58 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:37

Pelle

🚴‍♂️

Ruud schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:03:
Tried and failed :)

Getest met een SS 5800 derailleur maar werkt niet 100%. Uit mijn blote hoofd kun je bij 34 voor de 4 kleinste kransjes achter niet meer gebruiken. Het bovenste derailleurwieltje loopt dan aan. (ja, maximaal afgesteld ;) )
Bij 34 voor kun je de kleinste kransjes achter niet gebruiken :?
Die 4 kleinste kransjes zijn gelijk aan de 4 kleinste kransjes van de 11-28, dus dat lijkt me vreemd.

50/32 zou ik sowieso nooit gaan rijden; het zou mij gaan om de 34/32. Net even iets meer souplesse dan met 34/28 (en dat mag wel, als ik over 2 maanden 3x de Ventoux op ga).
havana schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:07:
Anders kun je ook gewoon een langere B-schroef halen bij de ijzerzaak.
Ik heb even niet helder voor me wat die B-schroef is. Is dat de schroef waarmee je de afstand tussen derailleur en cassette (verticaal) instelt?
havana schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:34:
Over Gabba gesproken, ik heb er dan toch nog maar eentje besteld vandaag. De longsleeve in de kleur zwart. Komt morgen binnen (Mantel). Zal mij benieuwen. Denk dat t jasje mij als koukleum wel zal bevallen. Ik rijd normaal gezien tot een graad of 18 met armstukken :D
Hier nog eentje. Ik heb dit jaar pas 2 keer met een gewone jersey gereden (met armstukken), pas 2 keer zonder beenstukken en slechts 1 keer zonder armstukken.

[ Voor 20% gewijzigd door Pelle op 26-05-2015 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Pelle schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:03:
[...]
Ik heb even niet helder voor me wat die B-schroef is. Is dat de schroef waarmee je de afstand tussen derailleur en cassette (verticaal) instelt?
Jep
Bij 34 voor kun je de kleinste kransjes achter niet gebruiken :?
Die 4 kleinste kransjes zijn gelijk aan de 4 kleinste kransjes van de 11-28, dus dat lijkt me vreemd.
Maar als je een 11-32 cassette er op legt heb je een langere ketting waardoor de situatie t.o.v. een 11-28 is veranderd. Door het gebrek aan kettingspanning slaat zijn derailleur helemaal naar de ontspannen toestand en kennelijk levert dat een probleem op met de 11 t/m 14.

Ook al gebruik je nooit 50-32, je wilt de ketting nooit te kort hebben omdat je, als je per ongeluk toch naar die versnelling schakelt, mogelijk je derailleur aan gort trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik was dan ook niet van plan een andere ketting van een andere lengte erop te zetten. En ja, ik ben me bewust van het feit dat je dan op 50/32 een (flink) probleem kunt hebben.

Nog maar eens een nachtje over slapen. Met 34/28 kom ik ook wel boven, maar vorig jaar op de Stelvio had ik de laatste kilometers echt last van mijn onderrug. In de Vogezen had ik dat vorig jaar ook. Minder lange klimmen, maar die moesten op 39/25. Dat zou ik graag voorkomen. Pijn gaat het sowieso doen, maar ik zoek nu naar een eenvoudige manier om het voor mezelf iets comfortabeler te maken.
Een 11-32 zou dan een mooie optie geweest zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Nare discussies om te zien. Ik ga komende week een weer naar de Ventoux en dan een week omgeving Alpe en had het idee om met 36x28 er wel te komen (en ik houd van hoog beentempo en souplesse), maar als ik dit zo lees van jullie ga ik toch weer flink twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:20
Pelle schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:17:
Ik was dan ook niet van plan een andere ketting van een andere lengte erop te zetten. En ja, ik ben me bewust van het feit dat je dan op 50/32 een (flink) probleem kunt hebben.

Nog maar eens een nachtje over slapen. Met 34/28 kom ik ook wel boven, maar vorig jaar op de Stelvio had ik de laatste kilometers echt last van mijn onderrug. In de Vogezen had ik dat vorig jaar ook. Minder lange klimmen, maar die moesten op 39/25. Dat zou ik graag voorkomen. Pijn gaat het sowieso doen, maar ik zoek nu naar een eenvoudige manier om het voor mezelf iets comfortabeler te maken.
Een 11-32 zou dan een mooie optie geweest zijn :)
Als ik zie wat jij fiets moet je er makkelijk komen met 34/28. Heb zelf wel een 32 achter, maar die gebruik ik alleen als het echt een stuk meer dan 10%+ is qua helling. Voor normale Alpen bergen die meestal beetje rond de 8% oid schommelen is het gewoon een te licht verzet. Sowieso is 34/28 natuurlijk al een enorm verschil met 39/25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:23

sapphire

Die-hard pruts0r

DDX schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:57:
Wat voor ondershirt heb je, dat kan ook veel verschil maken nml.
Bij iets meer wind kan een iets dikker ondershirt vaak helpen.
En ik neem aan dat je arm en been/kniestukken aanhebt ?
Ik heb meestal een Craft be active ondershirt met korte mouw aan, tenzij het echt heul koud word.
Ik heb nanoflex arm en beenstukken maar die zijn wel weer erg warm met dit weer. Heb ook Castelli lycra armstukken en die zijn opzich wel lekker. Dunnen beenstukken heb ik nog niet, ben nog op zoek omdat ik de armstukken van Castelli niet echt geweldig vind. Kniestukken heb ik net verkocht, verschrikkelijk die dingen! Koude benen heb ik ook niet zo snel last van.
TheLemon schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:59:
De ene jersey laat ook meer wind door dan de andere, misschien kun je een iets dichter geweven jersey proberen? Dan heb je dus een lage isolatiewaarde maar wel winddicht.
Jep! Ik trek meestal mijn cheapo chineese imitatie belkin shirtje aan bij dit weer. Die is vrij dicht geweven en het broekje ook, voor ritjes van een uurtje kan dat prima. Verder heb ik allemaal vrij open shirtjes en dus een Gabba (die overigens echt elke euro waar is!)

Vandaag viel het overigens erg mee met 2 bft uiteindelijk :)

Zou ondershirt met windbreaker dan geen idee zijn? en een setje tussen in arm en beenstukken?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 20:10
Bij temperaturen tot de 18 graden draag ik altijd mijn Sportful Grupetto longsleeve jersey, waarbij ik er bij temperaturen tot aan 12 graden nog een simpel H&M hemdje van een paar euro onder draag als onderlaag. Is voor mij in ieder geval tot nu toe afdoende geweest. En voor de benen draag ik tot aan 12 graden m'n Sportful bodyfit lange winter bibshort (ben de volledige naam hiervan even kwijt). Na 12 graden gewoon een korte bibshort. Maar zoals hiervoor al genoemd, dit soort kledingkeuze is erg persoonlijk. Wat voor mij werkt hoeft voor een ander niet evenzo te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:49
Houd voor mezelf de regel: onder de 15 graden lange fietsbroek van rh+ ook net iets dikker van stof wat de benen lekker warm houd en bovendien bij miezer regen ook redelijk lang droog.

Heb ooit een keer bij de Lidl van die ondershirts gekocht soms daar overheen standaard nikefit shirtje en dan wielershirt en indien nodig armstukken. Heb dan 3 lagen aan en is prima te doen. Voor de wat koudere dagen een fietsjack van agu(staat op de nominatie vervangen te worden voor de veel besproken gabba) alleen even zoeken naar de juiste maat (zelf 2.04)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Kippenijzer schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:28:
Nare discussies om te zien. Ik ga komende week een weer naar de Ventoux en dan een week omgeving Alpe en had het idee om met 36x28 er wel te komen (en ik houd van hoog beentempo en souplesse), maar als ik dit zo lees van jullie ga ik toch weer flink twijfelen...
Volgens mij hoef jij je daar niet al te veel zorgen over te maken en kom je ook daar nog steeds wel vrij gemakkelijk boven met die 36x28.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Hielko schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:45:
Als ik zie wat jij fiets moet je er makkelijk komen met 34/28.
Ik twijfel ook niet of ik boven kom, maar de manier waarop heb ik het liefst zo comfortabel mogelijk. En dat viel me dus op de Stelvio een beetje tegen (ook met 34/28). Nou ben ik wel meer bezig met krachttraining dan vorig jaar, dus wellicht dat dat nog wel gaat schelen, en ik ga ook kijken of ik er nog 2-3 kilo af kan krijgen, maar het was mooi geweest als 11-32 gewoon zonder gedoe had gepast :)
Kippenijzer schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:28:
Jij had 'm toch al eens gefietst? * checkt Strava *
Ja dus :) Met een 3e plaats van 10 GoT'ers in een tijd van 1u47m hoef jij je volgens mij ook niet al te druk te maken: https://www.strava.com/segments/4635133?filter=overall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Verslagje van mijn 4 dagen in Frankrijk, regio rond de Mont Ventoux. Mijn eerste echte klim ervaring O-)

Dag 1: Col de la Madeleine (448 m)
Alblasserdam --> Villes-sur-Auzon, Provence-Alpes-Côte d'Azur

Om 4 uur 's morgens vanuit het huis van mijn chauffeur en mede zondagsrijder Marcel richting Frankrijk vertrokken voor de rit naar Villes-sur-Auzon waar wij van donderdag tot maandag zouden verblijven tijdens ons Pinksterweekend. Tegen een uur of 2 's middags aangekomen bij ons Airbnb adres. Ondanks dat het even zoeken was vinden we uiteindelijk het huis waar we moeten zijn voor ons verblijf bij een Frans gezin thuis boven hun winkel. Nadat we gesettled zijn gaan we meteen voor onze eerste rit ondanks de stevige wind die er zit. Kort/kort is voldoende maar ondershirt is zeker nodig. Marcel is al vaker in deze omgeving geweest en kent het goed. We rijden naar Flassan door naar Bédoin. Daar is het helemaal verlaten, waarschijnlijk heeft iedereen zijn poging naar de top van de Mont Ventoux vandaag maar laten schieten. Er zit zoveel wind namelijk. We rijden snel door om onze eerste klim te pakken Col de la Madeleine (448 m) en het voelt lekker. De triple icm een 28-11 werkt super. Het middenblad is meer dan zat voorlopig en ik heb nog tandwielen over acther op deze simpele klim. De hogere cadence die ik de laatste maanden heb aangeleerd om te rijden lukt goed om aan de houden. We rijden Malaucéne en gaan nog wat fietswinkeltjes binnen. Prijzen qua fietsspullen zijn eigenlijk duurder en ik vind ook niets dat ik wil hebben. De rit terug naar de thuisbasis gaat wederom via de Col de la Madeleine maar omdat de wind gunstig ligt pakt Marcel zijn kans en gaat ervoor (PR). Ik kan hem niet bij houden. Maar de afdaling kan ik hem voor bij rijden. Het klimmen is leuk maar de afdaling is waar ik goed in ben. Route

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/KrwhxkH8AJaX6jdYsbEhGALM/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/SdvI1LhfgizvRKfMxvEzYMPv/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/4p1JO3hYLIfpY5jMWlP5ul5W/thumb.jpg

Dag 2: Col d'Ey (718 m) - Col de la Pertie (972 m) - Col de Soubeyrand (994 m) - Col d'Ey (718 m)
Deze dag is de eerste echte test, vooral de Col de Soubeyrand. Die komt aardig in de buurt van wat je kan verwachten op de Mont Ventoux volgens Marcel. Ik ben benieuwd. We vertrekken 's ochtends en parkeren in Buis-les-Baronnies waar we onze rit beginnen voor de eerste Col die we die dag twee keer zullen klimmen (beide kanten). Eerst de wat zwaardere kant van de Col d'Ey, het valt allemaal mee en nog steeds is middenblad meer dan genoeg, zelfs achter heb ik nog over. De afdaling richting het Sainte Jalle is geweldig, al is het wegdek niet al te best en oogt het nogal Belgisch. Toch kan ik aardig de bochten pakken en mijn Fulcrum Quattro's rijden heerlijk. Ik word beter en beter. 55+ haal ik met gemak.

In Sainte Jalle eten we wat meegenomen eten en vullen we de bidons bij. We komen nog een groepje Nederlandse studenten tegen die geologisch onderzoek doen. De stationwagon die ze gebruiken als vervoer heeft zelfs dienst gedaan als vervoermiddel van Zuid-Amerika naar Alaska. We klimmen terug in het zadel en zetten de ritvoort richting Col de la Pertie die ons verder het mooie Drôme gebied inleid, richting de gieren. De klim is goed te doen maar het laatste stuk is zwaar, de wind van de eerdere dag lijkt even terug en maakt de slotklim zwaar met relatief korte 8 tot 10% klim. Ik moet hier toch even voor het binnenblad gaan en helaas schiet de ketting eraf, heb het niet meteen door en denk dat ik veel te licht geschakeld heb. In het luchtledige trappen is toch wel anders blijkt uiteindelijk. Ik moet afstappen wat de voorzetting van de klim deste irritanter maakt. Tanden opelkaar en gaan. De top is in bereik en eindelijk kan ik even uitrusten en eten/drinken. De afdaling maakt de klim dubbel en dwars waard. In Cornillon-sur-l'Oule vullen we de bidons bij en drinken een cola. 33 cl flesjes zijn blijkbaar normaal in Frankrijk, het vult aardig ;)

Dit is het gebied waar veel gieren zijn, we zien er genoeg hoog in de lucht circuleren rond hun nesten. We komen aan bij de zwaarste klim. Col de Soubeyrand. Zeker een zwaardere klim dan die ik ooit gedaan heb en een stuk langer door de combinatie van afstand en percentage. Maar ik hou stug vol en kan met het middenblad en 28 (soms hoger schakelen) goed boven komen in de hitte. Boven is het herstel snel en valt het col bord wel op. Het lijkt beschoten te zijn met een geweer, misschien was iemand toch niet zo blij met de klim ;) De afdaling is de mooiste tot dus ver. Adembenemende uitzichten, mooie lange stukken die goed te overzien zijn maken het wederom mogelijk om Marcel met gemak in te halen en voorbij te rijden. Een nieuwe snelheid op de afdaling is dan ook zo gehaald met 60+. We maken ons op voor de laatste klim, de Col d'Ey van de andere kant die veel makkelijker is, al zijn de benen nu wel wat moe. Route

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/N8A8QvkSWHIpHWBUmOvA1Lvc/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ta5zlRRrF9ge9D1jqBaHrAlN/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/YPyeUmr62EL8E4gZbBpEQCrf/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/6vFjU4kO94mhHFx0O7RkyYsa/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/bHMBVShoEa6nV5hEvUMkQdKh/thumb.jpg

Dag 3: Gorges de la Nesque (688 m)
Vandaag merk ik al snel dat ik wat last heb van mijn darmen en in de ochtend futloos ben. De beklimming van de Mont Ventoux die gepland stond gaat niet door vandaag. We pakken de auto om rond de Mont Ventoux te rijden. Een super mooie rit en een die we eigenlijk op de fiets wilde doen de dag na DE beklimming. Maar dat drukt de prent niet. We beklimmen vanuit Bédoin de Mont Ventoux met de auto, een soort parcour verkenning dan maar. Het is prachtig om te zien hoe mensen fietsen, sommige harken al in het beginnen van het bos en andere houden een mooie cadence aan, ondanks de stijgingspercentage. We zien op de top meteen dan het col bord weg is, vreemd maar gelukkig is er een paaltje dat ook de top markeert met 1911 meter. Al hoor ik verhalen dat het eigenlijk 1912 meter moet zijn (geen idee hoe dat echt zit). We dalen af richting Malaucéne. Een mooiere en niet zo'n druk bezaaide afdaling als die naar Bédoin die vaak genomen wordt door motor, auto en campers. De geur van het remmen ruik je dan helaas ook goed in de bochten als er een voertuig voor je zit.

We rijden door en eindigen voor lunch in het plaatsje Moncontou. Een prachtig stadje dat in de vallei achter de noordkant van de Mont Ventoux ligt. La Poterne (restaurant) bied een prachtig uitzicht op de vallei en mijn lichaam kon wel wat eten gebruiken. Mocht je ooit in deze omgeving zijn dan raad ik dit plaatje zeker aan, en het restaurant ook. We rijden door naar Sault en dalen via Gorges af richting ons verblijf. De darmen zijn stil en we pakken de fiets om het laatste stuk dat we met de auto reden te fietsen (19 kilometer heen en 19 kilometer terug). We hebben wind mee bij de ongeveer 5 % klim naar het uitkijkpunt en dat voelt heerlijk, al net iets te makkelijk met de beklimming van morgen in gedachten. Na wat foto's bij het uitkijk punt dalen we terug af naar Villes-sur-Auzon. Met de wind nu tegen ons gaat het afdalen gepaard met flik trappen. Route

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Bern6gboGa4e7HtURJZjPd7Z/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/bH4LcqWxK0CNdrdYureWM1q5/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/cnCrJy3d0X91FhiiFLZcWVh5/thumb.jpg

Dag 4: Mont Ventoux (1912 m)
De echte klim begint deze dag. We staan vroeg op en fietsen via dezelfde route van de eerste dag om bij Bédoin te beginnen aan onze klim. Al word ik na een wc bezoek nog even op mijn arm gestoken door een wesp. Kan er ook nog wel bij :+ Marcel is al snel vertrokken in het eerste stuk nog voor het bos. Hij wilt zijn tijd van het jaar daarvoor verbeter met zijn nieuwe fiets (1 uur 35 min geloof ik). Ik heb mezelf niet een echt doel gezet maar onder de 2 uur zou ik graag bereiken.

Pas in het bos komen de echte percentages, ook wel het zwaarste stuk van de beklimming via Bédoin. Gelukkig is het weer niet te heet, 20~ graden. Ik kan lastig mijn ritme vinden qua ademhalling, de cadence ligt misschien wat hoog wat ik niet gelijk door heb. Met mijn linkershifter zit ik meteen op het binnenblad. Uiteindelijk moet ik stoppen en trek ik mijn helm van mijn hoofd om deze aan mijn linker deel van mijn stuur te bevestigen. De handschoenen gaan uit....het is een echte strijd met mezelf, fysiek en mentaal. Ik stap weer op en haal al snel de mensen in die mijn voorbij reden tijdens mijn geforceerde pauze van een minuut. Na enkele bochten moet ik weer stoppen en na een minuut ga ik wederom weer verder en haal ik wederom iedereen in die mijn in haalde tijdens de stop. Dit herhaalt zich een paar keer tot ik zie dat ik bijna bij het mentale halverwege punt ben, Chalet Reynard. De parcour verkenning van gisteren heeft geholpen. Ik rij het laatste stuk door om in Chalet Reynard mijn bidons te vullen en de wc te bezoeken. Overigens was het vullen niet nodig, maar als het goed heet is en wind staat dan zou ik dat zeker doen.

Hier begint het kale gedeelde van de berg en als je wind hebt kan dit stuk een stuk lastiger worden zoals ik al aangaf. Wij hebben geluk, vrijwel geen wind en het is bewolkt. Dit maken de laatste 6 kilometers een stuk beter maar nog steeds pittig ondanks de verminderde gradiënt. Ik rij door en haal eigenlijk vrijwel iedereen in die ik tegen kom. Bij de laatste 4 kilometer komt Marcel al terug naar beneden om mijn aan te moedigen. Goed bedoeld maar ik moet mij concentreren en dwing hem tot zwijgen 8) Ik stap helaas nog twee keer af en ga voor een lagere cadence tot de top. Dit helpt enorm. De toren op de Mont Ventoux komt dichterbij, bewust, half bewust of geheel onbewust pak ik de kaartjes van de fotografen aan en stop ze in mijn zak. Idem rij ik de "rust plaats" van Tommy Simpson voorbij maar kijk ik wel even opzij. De afslag naar de top komt en ik ga staan...ik neem de bocht ruim om de percentages te limiteren en heb schijt aan de auto's die hier tweederangs zijn naar mijn idee. Andere fietsers zijn niet zo slim en snijden bochten af, sommige waarschijnlijk bewust maar andere weten niet beter. Ik zet kracht en pak laatste paar meters, ik duw de auto's aan de kant....deze berg is van mijn....opzouten met je vierwielen! Ik ben er en voel de hand van Marcel op mijn schouder. :*)

Na een halve bidon weg te werken om de banaan en ontbijtkoek door te spoelen ben ik weer aanspreekbaar. Marcel geeft aan dat hij zijn Garmin is vergeten aan te zetten in Bédoin en pas na het bos heeft ingeschakeld. Zonde maar hij had wel zijn stopwatch horloge. 1 uur 25 minuten. Een mooie verbetering. Ik heb met pauzes toch onder de 2 uur kunnen finishen (1:54:53). Ik trek mijn Sportful Hotpack aan en daarover mijn lange en dan mijn korte handschoenen (verplichte kost op een dag zoals dit). Het col bord is nog steeds niet terug overigens, achteraf horen we dat het gestolen blijkt te zijn. Wat een grapjas ben je dan maar het maakt de foto's wel uniek.

De afdaling wordt ingezet maar ik merk op dat mijn fiets niet stabiel wil zijn en mijn stuur lateraal trilt, ligt het misschien aan mij doordat ik wat koud heb en trillende handen heb, te weinig druk zet of is er iets aan de hand met het voorwiel. Ik besluit te stoppen in de bocht en haal mijn quickrelease van mijn voorwiel los, en laat de vork er opnieuw invallen voordat ik de quickrelease weer vastzet. Ik vervolg mijn afdaling en het probleem lijkt weg te zijn. Ik hou me even in totdat ik Marcel zie, die heeft netjes verder op gewacht. We rijden samen verder. Ik heb weer vertrouwen in mijn kunnen en die van mijn fiets. En vooral krijg ik het weer wat warmer, de afdaling wordt leuk en de bochten zijn goed te doen. Uiteindelijk verpulver ik mijn snelheidsrecord met 91,4 km/h >:) (dat stuk haal ik zelfs de 88ste plek van dat jaar) en de verdere afdaling is geweldig met mooi vloeiende bochten en weinig verkeer.

In Malaucéne eten we een uitgebreide lunch en doen nog wat fietszaakjes aan. Helaas niets gevonden als souvenir behalve een koelkast magneetje van het laatste plaatje op de Mont Ventoux. We doen nog een laatste klim, Col de la Madeleine voor de derde en laatste keer. Route

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/GkXo5yUFUIRroYKnMOwSdzfK/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/VT3ccdVhwe5Cs7rGuQbf8A35/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/6wMy6JcJgNd6347766p4EPUb/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Yj1ue1tIgdlFVHdWNXeR8mPV/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/N23YuIjUaijsqhMMTULBDQe2/thumb.jpg

Ik ben uiteindelijk erg blij met mijn weekend in Zuid Frankrijk. Een enorme leer ervaring rijker voor zowel mentaal als fysiek beter te klimmen. Ik weet zeker dat er minimaal 10 minuten van mijn tijd af kan.

@Pelle, ik zou (natuurlijk ligt het aan het weer) voor de klassieke klim eerst gaan en dezelfde afdaling als ik, dan vervolgens vanaf Malaucéne weer naar boven gaan om te eindigen met de halverwegen klim vanuit (die plaats ben ik vergeten). Roep maar als je nog meer wil weten. Tijd voor :z

[ Voor 100% gewijzigd door Graham op 27-05-2015 13:48 . Reden: border=1 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:16
@pelle, als ik zoiets doe wil ik ook dat alles goed werkt dus ook 50/32. Daarnaast was het niet mijn eigen fiets maar die van mijn vriendinnetje dus moet alles zeker goed werken zonder nadenken.

En anders een 5800 gs derailleur erop. Kost volgens mij nog geen 4 tientjes en schakelt prima. Of heb je een di2 groep gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:24
sapphire schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:42:
Ik zit de laatste tijd een beetje te klooien met kleding.

Opzich zijn de temperaturen lekker alleen die wind.... :X

Nou vind ik het wat te enthousiast om emt deze dagen nog in een Gabba te rijden maar met alleen een gewone Jersey heb ik het toch nét te koud bij een vlaag wind.

Nou heb ik een Squadra maar dat is net een vuilnisszak en je zweet je dan rot in dat ding, en een (ongedragen zelfs nog) Legerro wind jasje maar met de ervaring van de Squadra lijkt me dat die dezelfde kant op gaat.
Is het een idee om een Fawesome vest te kopen of is dat erg overdreven en zijn er goedkopere oplossingen? Want ik vind de Fawesome erg prijzig voor een vest...maarja als ik daardoor weer wat plezier terug krijg want ik merk nu dat ik soms met tegenzin de fiets op ga >:)
Ik rijd de laatste tijd veel met armstukken en een mouwloze windbreaker. Daar heb ik tot nu toe genoeg aan gehad en ook tijdens buitjes is de windbreaker wel erg lekker.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Leuk verslag Graham! Het begint hier al weer behoorlijk te kriebelen als ik je verhaal lees en foto's zie. Nog iets meer dan een maand en ik mag ook weer die kant op :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Mooie omgeving daar bij de Ventoux. Herkenbare stukken Graham!. Misschien volgend jaar weer een keer terug. Heb er toen van genoten en kijk er dan ook met een mooie herinnering op terug.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:18
Mooi verslag Graham!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Erg leuk te lezen Graham, ik verheug me nu nog meer oop volgende week!
Onno schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 00:26:
Volgens mij hoef jij je daar niet al te veel zorgen over te maken en kom je ook daar nog steeds wel vrij gemakkelijk boven met die 36x28.
Lopen ze echt zoveel lekkerder dan die klimmetjes tijdens de Rundfahrt? Ik twijfel nogal, zeker omdat ik liever cadans 90+ blijf rijden ;).
Pelle schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 01:44:
Jij had 'm toch al eens gefietst? * checkt Strava *
Ja dus :) Met een 3e plaats van 10 GoT'ers in een tijd van 1u47m hoef jij je volgens mij ook niet al te druk te maken: https://www.strava.com/segments/4635133?filter=overall
Dat was toen ik net fietste, waarschijnlijk nog 'weinig' deed qua hoge cadans gewenning en met een triple (30/25). Met 36/28 zou ik. 2.69 ipv 2.52m per crank omwenteling rijden en ik 'hoop' toch 3 jaar later wel de extra training te hebben om dat in principe wel te kunnen, maar liever wel een hogere cadans dan de gemiddelde 69 van die poging destijds. Met powermeter en ambitie in ieder geval, hopen dat ik de benen kan vinden om een <1:25 te rijden, dan sta ik in bijna alle Strava clubs waar ik bij zit op #1 ;). Maar kan zomaar dat dat er helemaal niet in zit, maar sub 1,5 uur is toch wel een magische grens ofzo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Graham schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 01:45:
Verslagje van mijn 4 dagen in Frankrijk, regio rond de Mont Ventoux. Mijn eerste echte klim ervaring O-)
Gaaf om te lezen!
Dag 4: Mont Ventoux (1912 m)
Ik ben uiteindelijk erg blij met mijn weekend in Zuid Frankrijk. Een enorme leer ervaring rijker voor zowel mentaal als fysiek beter te klimmen. Ik weet zeker dat er minimaal 10 minuten van mijn tijd af kan.
Ik heb het idee dat je jezelf meer bent tegengekomen dan je verwacht had. Had je gewoon slechte benen die dag, of ben je te hard van stapel gegaan?
@Pelle, ik zou (natuurlijk ligt het aan het weer) voor de klassieke klim eerst gaan en dezelfde afdaling als ik, dan vervolgens vanaf Malaucéne weer naar boven gaan om te eindigen met de halverwegen klim vanuit (die plaats ben ik vergeten).
Sault ;)
Maar dat was inderdaad wel mijn bedoeling. Omhoog via Bedoin (de lastigste kant, heb ik me laten vertellen), afdalen naar Malaucene, daar weer omhoog (net iets minder stijl van via Bedoin maar wel met een heel gemeen middenstuk begrijp ik), en tot slot naar Sault en vanuit daar de laatste beklimming doen.
Kippenijzer schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:27:
Dat was toen ik net fietste, waarschijnlijk nog 'weinig' deed qua hoge cadans gewenning en met een triple (30/25). Met 36/28 zou ik. 2.69 ipv 2.52m per crank omwenteling rijden en ik 'hoop' toch 3 jaar later wel de extra training te hebben om dat in principe wel te kunnen, maar liever wel een hogere cadans dan de gemiddelde 69 van die poging destijds. Met powermeter en ambitie in ieder geval, hopen dat ik de benen kan vinden om een <1:25 te rijden, dan sta ik in bijna alle Strava clubs waar ik bij zit op #1 ;). Maar kan zomaar dat dat er helemaal niet in zit, maar sub 1,5 uur is toch wel een magische grens ofzo :).
Ik zou ook heel graag zo'n tijd rijden, maar ik denk dat ik dat maar ff uit m'n hoofd moet zetten. Sowieso niet als ik 'm die dag nog 2 keer moet beklimmen, dus wellicht dat ik hem eerst nog een keer een dag ga verkennen en dan volle bak omhoog ga. Ik hoop dat ik op omslagpunt net iets meer vermogen kan trappen dan vorig jaar gemeten is (263W).
Stel dat ik nog 3 kilo af weet te vallen, en op omslagpunt 270W kan trappen, dan is 1u33m haalbaar (volgens de calculator op http://www.wielersportinfo.nl/klimtool.htm), maar gevoelsmatig is dat ook nog wel erg snel. Ik ga denk ik mikken op 1u40m :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Thanks jongens! Altijd leuk om weer eens wat te schrijven. Wordt ook wel een blogpost denk ik zo. @Havana, niet te veel spelfouten? ;)
Ik heb het idee dat je jezelf meer bent tegengekomen dan je verwacht had. Had je gewoon slechte benen die dag, of ben je te hard van stapel gegaan?
Ik denk alles eigenlijk. Lichaam nog niet compleet herstelt van darmproblemen dag ervoor. Te hoge cadence, te laag verzet en zeker ook mentale stuk. Je moet goed je ritme vinden in het begin van het bos want hoe je daar begint bepaald alles. En toch als je eenmaal boven ben is dit een stuk minder hevig dan 370 K rond het IJsselmeer ;) Dat is natuurlijk langer, veel minder geven over een grotere afstand. Maar daar was ik lichamelijk vrijwel leeg, hier had ik nog veel over en is het herstel natuurlijk snel.
Sault ;)
Maar dat was inderdaad wel mijn bedoeling. Omhoog via Bedoin (de lastigste kant, heb ik me laten vertellen), afdalen naar Malaucene, daar weer omhoog (net iets minder stijl van via Bedoin maar wel met een heel gemeen middenstuk begrijp ik), en tot slot naar Sault en vanuit daar de laatste beklimming doen.
Precies. Ik wil zeker nog een dag met de twee beklimmingen doen. Vanaf Malaucene gaat het veel meer op en neer dan via Bédoin. Je kan via die weg teminsten nog wat herstellen in de eerste 10 kilometer.
Ik zou ook heel graag zo'n tijd rijden, maar ik denk dat ik dat maar ff uit m'n hoofd moet zetten. Sowieso niet als ik 'm die dag nog 2 keer moet beklimmen, dus wellicht dat ik hem eerst nog een keer een dag ga verkennen en dan volle bak omhoog ga. Ik hoop dat ik op omslagpunt net iets meer vermogen kan trappen dan vorig jaar gemeten is (263W).
Stel dat ik nog 3 kilo af weet te vallen, en op omslagpunt 270W kan trappen, dan is 1u33m haalbaar (volgens de calculator op http://www.wielersportinfo.nl/klimtool.htm), maar gevoelsmatig is dat ook nog wel erg snel. Ik ga denk ik mikken op 1u40m :)
Ligt eigenlijk volledig aan hoe je je voelt en het weer. Als het echt warm is dat kan je het wel vergeten waarschijnlijk om een snelle tijd neer te zetten. Ik zou iig wel je bolletje goed insmeren en je help af doen bij de beklimming. Dat scheelt veel. 1u40m is ook heel erg netjes. Denk dat ik dat ook moet halen of sneller als ik niet moet stoppen onderweg.

[ Voor 4% gewijzigd door Graham op 27-05-2015 13:16 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Graham schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:14:
Thanks jongens! Altijd leuk om weer eens wat te schrijven. Wordt ook wel een blogpost denk ik zo. @Havana, niet te veel spelfouten? ;)
Ik zag een aantal keer: "ik wordt" Die 't' mag je skippen :P

Verder: leuk verslag! d:)b Ventoux staat nog op mijn bucketlist.

[ Voor 10% gewijzigd door BreadFan op 27-05-2015 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Misschien dat ik hem van de zomer ook nog wel ga doen.
Wil iig richting Frankrijk gaan en dit jaar een bekende klim opzoeken.
Al heb ik me vorig jaar prima vermaakt op de extreem rustige onbekende klimmetjes in de Vercors :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:12
Leuk verslag Graham! Ik had je ritjes al voorbij zien komen @strava. Gave tweede foto van de ventoux dag ook, zo met de top op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
BreadFan schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:26:
[...]

Ik zag een aantal keer: "ik wordt" Die 't' mag je skippen :P

Verder: leuk verslag! d:)b Ventoux staat nog op mijn bucketlist.
Haha, die had ik wel moeten zien idd. Thx.
Roberttt schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:43:
Leuk verslag Graham! Ik had je ritjes al voorbij zien komen @strava. Gave tweede foto van de ventoux dag ook, zo met de top op de achtergrond.
Thanks, die heb ik uiteindelijk gekocht. Niet cheap, 10 euro maar vond het wel de moeite waard.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Spelling viel inderdaad mee, behalve dan die "ik wordt" dingen inderdaad ;)

Ik ga deze zomer ook voor de cinglé. Daarbij is het misschien wel mijn PR een keertje aan te scherpen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Pelle schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 01:44:
[...]

Ik twijfel ook niet of ik boven kom, maar de manier waarop heb ik het liefst zo comfortabel mogelijk. En dat viel me dus op de Stelvio een beetje tegen (ook met 34/28). Nou ben ik wel meer bezig met krachttraining dan vorig jaar, dus wellicht dat dat nog wel gaat schelen, en ik ga ook kijken of ik er nog 2-3 kilo af kan krijgen, maar het was mooi geweest als 11-32 gewoon zonder gedoe had gepast :)
Heb je mijn reactie niet gelezen? Ik zou het eens proberen, bij mij werkt het wel:
LaurentS schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:06:
[...]

Bij mij werkt dat prima met een Ultegra 6800 SS derailleur met een Canyon Ultimate CF SL. 34-32 werkt prima met dezelfde ketting die ik kreeg van Canyon die bedoeld was voor een 11-28.

50-32 werkt bij mij niet met deze ketting, daarvoor is de ketting te kort. Ik heb nog niet geprobeerd met een langere ketting gezien deze ketting nog niet versleten is en ik geen powerlink gebruik maar een slagpinnetje. Deze combinatie gebruik ik toch niet. 50-28 (het tweede kransje op mijn 11-32 cassette) werkt wel.

Je zou het mogen uittesten maar ik woon in België dus dat wordt moeilijk.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Laatst online: 19:03
havana schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:16:
Ik ga deze zomer ook voor de cinglé. Daarbij is het misschien wel mijn PR een keertje aan te scherpen.
offtopic:
Jij als "antiklimmer"? ;)

Graham, mooie verhalen! Ik wil de cingle ook nog een keer doen. Misschien volgend jaar, na de Haute Route.

Vraagje voor de kenners: ik zit onverwacht een extra dag in Saint-Jean-de-Maurienne. De Madelaine is nog dicht, en dat was de hoofdreden om richting Bourg-Saint-Maurice af te buigen.

Welke klimmen moet je hier echt gedaan hebben, naast de usual suspects als de Telegraphe, Galibier en de combi Glandon / Croix de Fer?

De eerste twee pak ik tijdens de Marmotte namelijk wel mee, de Glandon of de Croix de Fer op vrijdag als ik naar Bourg d'Oisans rij.

Ik lees veel over de Chaussy en de Mollard, maar ook de Col d'Albanne en la Toussuire liggen naast de deur. Wat is aan te raden?

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Kippenijzer schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:27:
Lopen ze echt zoveel lekkerder dan die klimmetjes tijdens de Rundfahrt? Ik twijfel nogal, zeker omdat ik liever cadans 90+ blijf rijden ;).
Mja, ik vind zelf zulke wat langere maar niet echt steile beklimmingen wel lekkerder dan telkens heuveltje op, heuveltje af. Toen ik (in 2010) de Ventoux beklom was ik een stuk langzamer dan jij nu, maar toch kwam ik toen al vrij gemakkelijk boven. Ben wel benieuwd wat voor tijd ik nu zou neerzetten. :)

(als je 'm echt in 1:25 wilt rijden met 90+ moet je natuurlijk iets lichters nemen dan die 36/28, maar die rekensom had je vast ook al wel gemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

LaurentS schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:52:
Heb je mijn reactie niet gelezen? Ik zou het eens proberen, bij mij werkt het wel:
Yep, wel gelezen. Maar er zit -zoals anderen hier ook al opmerken- wel een risico aan, namelijk dat als je onverhoopt toch naar 50/32 schakelt je je ketting en derailleur de vernieling in kunt helpen.

Voor mij zou het dus inhouden:
- 6800 of 5800 GS derailleur kopen (40 - 60 euro)
- Nieuwe ketting (heb ik nog liggen, anders 25 euro)
- 11-32 cassette (65-70 euro)

Nog best een aardig bedrag al met al. Als het nou 3x de Mortirolo was dan zou ik er sowieso voor gaan, maar die Ventoux wordt voor zover ik kan overzien nergens veel steiler dan 11%. Ik ga alvast opzoek naar een mooie motiverende 'shutup legs' sticker voor op m'n stuurpen ofzo :+
Onno schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:05:
(als je 'm echt in 1:25 wilt rijden met 90+ moet je natuurlijk iets lichters nemen dan die 36/28, maar die rekensom had je vast ook al wel gemaakt)
Zoveel scheelt dat toch niet?
85min x 90rpm = 7650 pedaalomwentelingen
36/28 betekent 1,29 wielomwentelingen per pedaalomwenteling
7650 x 1,29 x 2,096 (wielomtrek) = 20,7km.

Op de officiele Cingle-site raden ze overigens sterk af om de 3x-beklimming in mei, juni, juli, augustus of september te doen. Ik begin de tocht steeds meer te vrezen (eind juli). Maar dat is misschien maar goed ook. En het is voor het goede doel, dus ik moet niet zeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Pelle schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:46:
Zo'n calculator is helemaal niet fijn, dan is 1:35 meer een reëel doel met mijn gewicht en FTP. Maar even hopen op 'gunstige omstandigheden' voor die paar minuten extra dus ;). Powermeter is achteraf toch wat telt, boven een Strava tijd. Ook in het vlakke NL tegenwoordig erg blij. Ergens lekker vol gaan, slechtere tijd dan eerder op een bekend segment en er dus langer over doen en toch een hoger gemiddeld wattage trappen, ideaal om je vooruitgang toch te kunnen meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:20

Vos

AFCA

Pelle schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:34:
Is er hier iemand in de buurt van (d.w.z: in een straal van 40km rond) Rotterdam die een Shimano 11-32 cassette (11-speed) heeft, die ik eens zou mogen testen met mijn derailleur?

Ik hoor en lees namelijk wisselende verhalen; de een zegt dat je alleen 32T achter kunt hebben met een lange derailleurkooi, de ander zegt weer dat een medium kooi ook goed is, zolang je maar niet 50/32 schakelt.
Ik heb laatst een 11-32 gemonteerd icm met een 52/36, volledige Shimano 6800 met korte kooi derailleur. De ketting kon wel op 52/32 maar heb het enkel vanaf de montagestandaard geprobeerd, stond wel wat spanning op. Dus als ik dan al fietsend schakel met wat kracht dan heb ik mogelijk wel een probleem ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:16
Maar waarom zou je ooit op 52/32 schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Kippenijzer schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:39:
[...]
Powermeter is achteraf toch wat telt, boven een Strava tijd. Ook in het vlakke NL tegenwoordig erg blij. Ergens lekker vol gaan, slechtere tijd dan eerder op een bekend segment en er dus langer over doen en toch een hoger gemiddeld wattage trappen, ideaal om je vooruitgang toch te kunnen meten.
Zeker, jammer dat je geen power pr's kan krijgen.
Ascension schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:49:
Omdat je dat per ongeluk doet ?
Zeker met di2 kan dat zomaar gebeuren.

[ Voor 19% gewijzigd door DDX op 27-05-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Pelle schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:38:
[...]

Yep, wel gelezen. Maar er zit -zoals anderen hier ook al opmerken- wel een risico aan, namelijk dat als je onverhoopt toch naar 50/32 schakelt je je ketting en derailleur de vernieling in kunt helpen.

Voor mij zou het dus inhouden:
- 6800 of 5800 GS derailleur kopen (40 - 60 euro)
- Nieuwe ketting (heb ik nog liggen, anders 25 euro)
- 11-32 cassette (65-70 euro)

Nog best een aardig bedrag al met al. Als het nou 3x de Mortirolo was dan zou ik er sowieso voor gaan, maar die Ventoux wordt voor zover ik kan overzien nergens veel steiler dan 11%. Ik ga alvast opzoek naar een mooie motiverende 'shutup legs' sticker voor op m'n stuurpen ofzo :+
http://www.mantel.com/shi...tb3ZlcnppY2h0I3N0YXJ0Mg==
Hier kost de cassette maar 49.95€ voor een Ultegra 6800 of 39.95€ voor een 105 5800 cassette (http://www.mantel.com/shi...lJmJyYW5kW109NjEjc3RhcnQ2).

Je kan het ook anders bekijken. Die derailleur moet je enkel kopen indien je zelf misschakelt met kracht. Ik voel weerstand als ik probeer te schakelen naar de 32 als ik op het grote blad zit. Dus ik denk dat in het geval dat je die fout zou maken, je dat zou voelen voordat je echt doorduwt en het kapot maakt. Zo breekbaar is een derailleur nu ook niet...

Je gaat ook nooit 50-32 schakelen volgens mij... Als je begint te klimmen, zet je je toch sowieso op het binnenblad? Met Luik-Bastenaken-Luik was ik erg blij met mijn 11-32. Deze zomer op de Tourmalet, Hautacam etc ga ik hem ook zeker monteren. Ik kan het alleen maar aanraden.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:16
Mijn fietsenmaker zei overigens dat een goedkope oplossing bij fietsen met de korte kooi is om de derailleurhanger te vervangen voor een wat groter exemplaar. Heb dit zelf nog niet gedaan maar zal er binnenkort eens naar vragen want 36/28 is voor mij soms ook nog aan de zware kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Gabba 2 is binnen maar twijfel over de maat. Had een M besteld, ik geef toe, dat was een gokje. Ik ben 1m82, normaal postuur, wel slank. Ik moet het jasje redelijk "stretchen" om 'm dicht te doen, maar dan zit ie wel heel mooi strak. Mouwen zijn ook lang zat.

Ik heb nu toch ook maar even een L erbij besteld om toch maar eens te kijken wat nu beter zit.

@ DDX, volgens mij hebben wij hetzelfde postuur, welke maat draag jij?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Ben 1m80 heb ook M. Mouwen mogen wat strakker maar verder is het jasje top (wel convertible).

[ Voor 10% gewijzigd door Graham op 27-05-2015 18:46 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
@pelle: http://www.mantel.com/shi...hbmRyaWp2aW5nI3N0YXJ0MTQ=

99 euro voor 5800 cassette, ketting en derailleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
havana schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:21:
@ DDX, volgens mij hebben wij hetzelfde postuur, welke maat draag jij?
Ik heb de L (convertible), zat eerst prima maar nu er wat kilo's af zijn zit hij wel erg losjes (vooral mouwen)
De Castelli Alpha heb ik in maat M en die zit lekker strak. (wat ik graag wil, sommige shirtjes heb ik zelfs in maat S)
Ben alleen bang dat als ik de Gabba in maatje M neem de flap achterop helemaal zo kort is.
Mochten ze volgend jaar de Gabba in het rood uitbrengen ga ik denk de M wel ff passen.

[ Voor 13% gewijzigd door DDX op 27-05-2015 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Heb je nu de 1 of de 2? Toen ik laatst een Gabba 2 aantrok werd ik jaloers van het veeeel langere achterpand dan de 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Zie dat de gabba toch erg prijzig is maar wel van top kwaliteit is. Zijn er ook mensen met een lengte van 2.04m die een gabba hebben? hoe valt die of zijn er eventuele alternatieven aan te raden die in de buurt komen van de kwaliteit van een gabba 2?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Makkelijk schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:46:
Heb je nu de 1 of de 2? Toen ik laatst een Gabba 2 aantrok werd ik jaloers van het veeeel langere achterpand dan de 1.
Ik heb de 1 (naja 2 eigenlijk, want ze zitten nu op 3e model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Ik ben 2,02m. En heb de gabba 2 in xxxl. Het shirt is zeker aan de achterzijde ruim lang genoeg, misschien zou de xxl mij ook nog wel passen. Ook zijn de korte mouwen net wat langer dan bij andere shirts die ik heb, waardoor de overlap met mijn armstukken wat ruimer is, erg prettig! Ik vind het echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
coen76 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:37:
Ik ben 2,02m. En heb de gabba 2 in xxxl. Het shirt is zeker aan de achterzijde ruim lang genoeg, misschien zou de xxl mij ook nog wel passen. Ook zijn de korte mouwen net wat langer dan bij andere shirts die ik heb, waardoor de overlap met mijn armstukken wat ruimer is, erg prettig! Ik vind het echt een aanrader.
Binnenkort eens in een nabij gelegen winkel passen en kijken wat voor mij goed past.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
DDX schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:17:
[...]

Ik heb de 1 (naja 2 eigenlijk, want ze zitten nu op 3e model)
Mja, dan zou je de maten er eens bij moeten zoeken. Ik denk dat het nieuwe model misschien wel langer is in M dan jou L, maar ik weet niet of de convertible versie dezelfde verandering heeft doorgemaakt als de shortsleeve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:08
Ben 186 en heb de M, korte mouw versie. Moet hem wel wat bij elkaar trekken om dicht te doen, maar echt spanning staat er niet op de rits. Het is wel de bedoeling dat ze strak zitten natuurlijk.

De flap is lang genoeg, komt precies tot mijn zadel in mijn normale houding.
Het is de versie van dit jaar btw. Had ook de L besteld toen maar die was me net wat te ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ascension schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:49:
DDX schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:50:
[...]

Omdat je dat per ongeluk doet?
Precies. Situatieschets: Je komt uit een afdaling op buitenblad en gaat richting een ogenschijnlijk korte stukje klimmen. Dat doe ik wel even op het buitenblad denk je dan. Om daar zo lang mogelijk aan vast te houden, terwijl de klim flink tegenvalt, en je vooral druk bent met jezelf in plaats van met de beperkingen van het versnellingsapparaat, rij je opeens op 52/32 / vliegen de tandwielen je opeens om de oren.

Dat de boel aanloopt in een bepaalde gevallen is niet per se erg, maar een configuratie die in bepaalde gevallen echt niet kan en waarbij dingen stuk gaan zou voor mij echt een no-go zijn, ondanks dat die gevallen zelden tot nooit voorkomen.

[ Voor 26% gewijzigd door argro op 28-05-2015 12:31 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:28

Secsytime

Automagisch

Even een kort vraagje:
Mijn vriendin heeft afgelopen week een racefiets gekocht. Claris afgemonteerd 3x8 dacht ik.

Maar als ze nu in de tweede versnelling naar de 8 gaat (2x8). Dan slijt de ketting tegen de voorderailleur aan en dit maakt een irritant geluid, en daarnaast slijt de ketting/derailleur. Nu lijkt me dat dit komt door slechte afstelling, klopt dit? Ik heb dit zelf ook lichtelijk op men eigen fiets ultegra afgemonteerd (2x11) maar ik schakel dan gewoon op zodat dit niet gebeurt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/74bj6pE.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JSMNCu7.jpg

Edit: Foto's toegevoegd

[ Voor 11% gewijzigd door Secsytime op 28-05-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Pelle schreef op maandag 25 mei 2015 @ 00:02:
Netjes hoor. Hoewel het voor jou toch een beetje gewoontjes begint te worden (net als voor MMuilwijk overigens). Ik heb voor a.s. zaterdag ook 260km op het programma staan (Betuwse 11-dorpentocht 130km + 65km heen & 65km terug). Met als mogelijkheid om op 200km de pijp aan Maarten te geven en de fiets achterin te gooien bij een fietsmaat en de makkelijke weg naar huis te kiezen.

Zal erg van het weer afhangen denk ik :)
260km, dat is een aardig tochtje!

Als het niet te slecht weer wordt ga ik de 11-dorpentocht (100km voor mij) ook fietsen. Hopelijk beland ik in leuk groepje als de tegenwind begint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
argro schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:29:
[...]

[...]
Precies. Situatieschets: Je komt uit een afdaling op buitenblad en gaat richting een ogenschijnlijk korte stukje klimmen. Dat doe ik wel even op het buitenblad denk je dan. Om daar zo lang mogelijk aan vast te houden, terwijl de klim flink tegenvalt, en je vooral druk bent met jezelf in plaats van met de beperkingen van het versnellingsapparaat, rij je opeens op 52/32 / vliegen de tandwielen je opeens om de oren.

Dat de boel aanloopt in een bepaalde gevallen is niet per se erg, maar een configuratie die in bepaalde gevallen echt niet kan en waarbij dingen stuk gaan zou voor mij echt een no-go zijn, ondanks dat die gevallen zelden tot nooit voorkomen.
Ik zie het probleem niet... Je hebt hersens, gebruik ze tijdens het fietsen ipv hersenloos te zitten schakelen. Als je een 11-32 hebt met een SS derailleur, denk dat even na voordat je roekeloos gaat schakelen. Probleem opgelost.

Als je geen vertrouwen hebt in jezelf op dat vlak, tja inderdaad dan is een dergelijke configuratie niet voor jou geschikt en ga je idd een GS derailleur moeten kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Gisteren mooi de lezing van VELODROOM gezien, basically fiets je het best als je in een 'flow' bent, en dan denk je niet actief na. Je moet gewoon voorkomen dat je een tecnische beperking hebt op de fiets waar je in een onoplettend moment last van kan krijgen. Geef die 20e uit voor een nieuwe (langere) ketting zou ik zeggen.

De auto-trim van Di2 heeft mij in het begin wel 2 kettingen gekost omdat ik inderdaad niet doorhad vaker dan 'gezond' een zeer schuine chainline te fietsen (groot-groot veelal). Tegenwoordig let ik daar zelfs in die 'flow' staat op, omdat ik er dus helaas te veel mee geconfronteerd ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:03

Eijkb

Zo.

koentjuh1987 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:58:
Zie dat de gabba toch erg prijzig is maar wel van top kwaliteit is. Zijn er ook mensen met een lengte van 2.04m die een gabba hebben? hoe valt die of zijn er eventuele alternatieven aan te raden die in de buurt komen van de kwaliteit van een gabba 2?
Ik ben 2m02 en heb de Gabba 2 in XXL (en de Alpha in 3XL). Zit prima, mouwen en achterpand (ruim) voldoende. Ben zeer tevreden over beide jassen. Met enkel 1 baselayer is het prima fietsen van 0 tot 10 (Alpha) en van 10 tot ~ met de Gabba (convertible). Ademt uitstekend en is ook nog eens bestand tegen de meeste regen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
LaurentS schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:37:
[...]

Ik zie het probleem niet... Je hebt hersens, gebruik ze tijdens het fietsen ipv hersenloos te zitten schakelen. Als je een 11-32 hebt met een SS derailleur, denk dat even na voordat je roekeloos gaat schakelen. Probleem opgelost.

Als je geen vertrouwen hebt in jezelf op dat vlak, tja inderdaad dan is een dergelijke configuratie niet voor jou geschikt en ga je idd een GS derailleur moeten kopen...
Ik heb perfect vertrouwen in mezelf op dat vlak maar het is gewoon een halve oplossing. Shimano heeft tegen beperkte kosten de juiste spullen waarbij het wel goed opgelost is. Dan ga je toch niet met een halve oplossing rijden? Misschakelen of niet.

Of speelt uiterlijk toch een belangrijkere rol dan nu meegenomen wordt? Ik heb gewoon een GS-derailleur terwijl er nog nooit een 11-32 cassette gemonteerd is ;). Cassette ligt in de garage en het kan er allemaal maar klaar voor zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 19:29
Secsytime schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:07:
Even een kort vraagje:
Mijn vriendin heeft afgelopen week een racefiets gekocht. Claris afgemonteerd 3x8 dacht ik.

Maar als ze nu in de tweede versnelling naar de 8 gaat (2x8). Dan slijt de ketting tegen de voorderailleur aan en dit maakt een irritant geluid, en daarnaast slijt de ketting/derailleur. Nu lijkt me dat dit komt door slechte afstelling, klopt dit? Ik heb dit zelf ook lichtelijk op men eigen fiets ultegra afgemonteerd (2x11) maar ik schakel dan gewoon op zodat dit niet gebeurt.
Je kunt niet op ieder voorblad ook alle tandwielen achter gebruiken. Grofweg zou ik denken dat je met een 3x8 ongeveer 1-6 moet kunnen bereiken vanaf het kleinste voorblad, 2-7 vanaf het middelste en 3-8 vanaf het grootste blad.

Op mijn racefiets (2x10) kan ik vanaf het kleine blad nog net bij 9, maar 10 wordt gevaarlijk, ondanks trimmen. Andersom haal ik achter wieltje 1 al helemaal niet vanaf het grootste blad. Dan lijkt hij haast van het onderste derailleurwieltje te willen springen :)

Als je echt graag op dat middenblad wilt rijden, dan kun je wel met de afstelling spelen. Ik heb op mijn dagelijkse fiets (ouwe hybride) 3x7 en daarvan staat de voorderailleur iets strakker, zodat ik de 7 nog kan bereiken vanaf mijn middelste blad. Handig als ik even de brug af rijd en daarna weer terugschakel bij het verkeerslicht. Maar ik zou eerst zorgen dat je vriendin gewoon leert welke versnellingen wel en niet fijn fietsen en goed bereikbaar zijn, voordat je zulke aanpassingen gaat maken.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Ruud schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:54:
[...]

Ik heb perfect vertrouwen in mezelf op dat vlak maar het is gewoon een halve oplossing. Shimano heeft tegen beperkte kosten de juiste spullen waarbij het wel goed opgelost is. Dan ga je toch niet met een halve oplossing rijden? Misschakelen of niet.

Of speelt uiterlijk toch een belangrijkere rol dan nu meegenomen wordt? Ik heb gewoon een GS-derailleur terwijl er nog nooit een 11-32 cassette gemonteerd is ;). Cassette ligt in de garage en het kan er allemaal maar klaar voor zijn :)
Voor mij is het een economische beslissing. Meer geld uitgeven terwijl het voor mij geen meerwaarde oplevert, is niet iets waar ik achter sta. Noem iets dat je zelf nog nooit hebt geprobeerd, een halve oplossing, 50x32 werkt niet, dat klopt, maar wie gebruikt dat nu? Ook al zou het werken, dat is slecht voor je ketting en tandwielen door de scheve kettinglijn. Voor mij werkt het dus 100% naar mijn eisen. Uiterlijk maakt niet uit, zo'n 11-32 is niet bepaald mooi op een slanke racefiets, zo'n schijf achteraan. Als uiterlijk het belangrijkste is, plaats je een 11-23 oid.

Mijn SS derailleur schakelt even goed op de 11-28 als op de 11-32 cassette, buiten dat 50x32 niet mogelijk is, een combinatie die ik toch nooit zou gebruiken. Waarom zou ik dan extra geld uitgeven? De Ultegra 6800 cassette kostte mij zo'n 50 euro. Een GS derailleur Ultegra 6800 derailleur erbij, nog eens 55€. Het dubbel voor iets dat geen meerwaarde oplevert? Ik heb vertrouwen in mezelf, dat ik juist schakel en niets kapot maak. Indien dat toch zou gebeuren, moet ik een nieuwe derailleur kopen, dat klopt.
In het beste geval kost het mij dus 50€, in het slechtste geval 105€. Met jouw oplossing, kost het mij altijd 105€.

Dat is zoals bijbetalen zodat de elektronische begrenzing van auto wordt afgehaald, zodat je een hogere topsnelheid hebt en nu 262.5 km/u kunt rijden ipv 250 km/u. Als je niet op circuit rijdt, waarom zou je daar dan voor bij willen betalen? Je mag toch niet aan die snelheid rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik weet uit ervaring dat je best wel eens per abuis groot-groot schakelt als je steendood zit. Als je het risico wilt lopen dat je je derailleur in je spaken trekt om een paar tientjes te besparen vind ik dat best. De Hollandse gierigheid kent kennelijk weinig grenzen. Oerdom IMHO.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Woonplaats Leuven, België
:+

[ Voor 32% gewijzigd door BreadFan op 28-05-2015 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:28

Secsytime

Automagisch

dreamscape schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:05:
[...]

Je kunt niet op ieder voorblad ook alle tandwielen achter gebruiken. Grofweg zou ik denken dat je met een 3x8 ongeveer 1-6 moet kunnen bereiken vanaf het kleinste voorblad, 2-7 vanaf het middelste en 3-8 vanaf het grootste blad.

Op mijn racefiets (2x10) kan ik vanaf het kleine blad nog net bij 9, maar 10 wordt gevaarlijk, ondanks trimmen. Andersom haal ik achter wieltje 1 al helemaal niet vanaf het grootste blad. Dan lijkt hij haast van het onderste derailleurwieltje te willen springen :)

Als je echt graag op dat middenblad wilt rijden, dan kun je wel met de afstelling spelen. Ik heb op mijn dagelijkse fiets (ouwe hybride) 3x7 en daarvan staat de voorderailleur iets strakker, zodat ik de 7 nog kan bereiken vanaf mijn middelste blad. Handig als ik even de brug af rijd en daarna weer terugschakel bij het verkeerslicht. Maar ik zou eerst zorgen dat je vriendin gewoon leert welke versnellingen wel en niet fijn fietsen en goed bereikbaar zijn, voordat je zulke aanpassingen gaat maken.
Ah, bedankt voor de toelichting! We zijn allebei beginners dus we moeten alles nog uitvogelen.

Ik ben wel heel erg blij dat ik geen Claris afgemonteerde fiets heb genomen (zoals mijn vriendin), het verschil met Ultegra is zo groot terwijl het verschil in prijs minimaal was. Mijn vriendin vond de kleur van de fiets belangrijker :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
havana schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:17:
Ik weet uit ervaring dat je best wel eens per abuis groot-groot schakelt als je steendood zit. Als je het risico wilt lopen dat je je derailleur in je spaken trekt om een paar tientjes te besparen vind ik dat best. De Hollandse gierigheid kent kennelijk weinig grenzen. Oerdom IMHO.
Er zijn genoeg mensen die het ook zo gebruiken, google er maar eens op. Het risico is kleiner dan de kostprijs. Ik koop mij voor die 50€ euro liever iets anders, iets dat nut heeft... Bovendien lukt bij mij 50x32 niet omdat de ketting te kort is, vermoedelijk gaat het prima met een iets langere ketting. En tja, als je van jezelf weet dat je dat wel eens kunt voorhebben, koop dan maar een GS derailleur bij, of hou het bij 11-28. Ik heb dat probleem niet. Als ik steendood zit, dan zit ik al op mijn binnenblad.

Dat heeft niks te maken met Hollandse gierigheid. Ten eerste ik ben Belg :)B , ten tweede als ik gierig was, had ik geen carbon racefiets met Ultegra 6800, maar had ik een 10 jaar oude aluminium fiets met Sora, daarmee kan je namelijk ook fietsen. Ik ben nog student en kan mijn geld maar één keer uitgeven.

Denk aub even na voor je mensen oerdom gaat noemen zonder aanleiding. Dat is namelijk vrij beledigend. :N

[ Voor 8% gewijzigd door LaurentS op 28-05-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
LaurentS schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:11:
[...]
Noem iets dat je zelf nog nooit hebt geprobeerd, een halve oplossing, 50x32 werkt niet, dat klopt, maar wie gebruikt dat nu?
Je mening is duidelijk, voor jou dus een perfecte oplossing. Voor mij niet, het moet goed werken en de extra slijtage zal er ongetwijfeld zijn bij scheve kettinglijnen. Onderdelen vervang ik als ze versleten zijn, of ze nou 2500 km of 3500 km oud zijn. Op is op.

Je stelling dat ik het nooit geprobeerd heb klopt niet. Zoals gemeld in dit topic (volgens mij heb ik juist de discussie aangewakkerd door te stellen dat het NIET werkt) heb ik het geprobeerd op de fiets (5800 afgemonteerd) van mijn vriendinnetje.

Dat het werkt met een langere ketting staat buiten kijf voor mij, dat heb ik namelijk ondervonden. Dan loopt je derailleurwieltje alleen wel aan bij de kleinste vier kransjes. Kortom, blijft behelpen en daarom geen oplossing voor mij.

Voor de nieuwe fiets komt er dus ook gewoon een di2 GS-derailleur op voorraad. Meteen handig als de SS kapot gaat en ik op zondag zonder kom te zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:14

DeFeCt

je wéét toch

;( ...Ik voel me nu onnodig dik met mijn 1.83 en Gabba 2 Convertible in XL ;) Zaterdag binnen en maandag gelijk kunnen proberen tijdens de Elfstedentocht. Ben er wel ontzettend blij mee!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Reynouts schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:21:
[...]

260km, dat is een aardig tochtje!

Als het niet te slecht weer wordt ga ik de 11-dorpentocht (100km voor mij) ook fietsen. Hopelijk beland ik in leuk groepje als de tegenwind begint ;)
Ze voorspellen windkracht 5 uit het westen. Dus ik vermoed dat mijn reis na 200km ophoudt, want ik sta nu niet te springen om dan nog 3 uur solo met maximaal 24km/u tegen de wind in te moeten ploeteren voor ik thuis ben :P

En voor wat betreft de discussie over SS/GS derailleurs en 11-32 cassettes: volgens mij is het duidelijk dat niet iedereen hier hetzelfde over denkt ;)
Ik was benieuwd of het eenvoudig kon, en het kan dus wel, maar dan met een vrij groot risico. Voor mij is dat risico ook niet acceptabel; afgelopen week nog reed ik 34/11 op het vlakke met wind mee, en zat ik me af te vragen waarom ik niet kon opschakelen. Bleek ik ergens daarvoor dus gewoon onnadenkend naar m'n kleine blad geschakeld te hebben. Dat gebeurt niet vaak, maar het gebeurt wel. En dat zal andersom ook wel eens zijn.

De vraag die dan overblijft is dus: is het je je waard om een GS derailleur + ketting + cassette te kopen, en de tijd te investeren om dat allemaal te monteren en af te stellen, voor die zeldzame keren dat je 4500hm gaat maken.
Ik neig vooralsnog naar 'nee, dat is het mij ook niet waard', maar dan weet ik ook dat ik het met 34/28 moet redden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Laatst online: 15-09 16:40
Secsytime schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:07:
Even een kort vraagje:

Maar als ze nu in de tweede versnelling naar de 8 gaat (2x8). Dan slijt de ketting tegen de voorderailleur aan en dit maakt een irritant geluid, en daarnaast slijt de ketting/derailleur. Nu lijkt me dat dit komt door slechte afstelling, klopt dit?
Dit is heel normaal volgens mij. Ik rij zelf met 3x10. Op het middenblad kan ik de twee buitenste tandwielen niet rijden zonder dat de ketting aanloopt, op het binnenblad de buitenste 3 zelfs. Net als dat ik op het buitenblad niet de twee binnenste tandwielen kan rijden zonder dat het zaakje aanloopt. Hier valt niets aan af te stellen, het valt gewoon niet binnen het bereik. De boel anders afstellen gaat er alleen maar voor zorgen dat de twee binnenste tandwielen gaan aanlopen in plaats van de twee buitenste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
met een tripple kun je toch trimmen op het middenste blad? iig met mijn Sora 2014 wel (3*9) gebruik kleinste en grootste blad niet op het middenblad, maar een na kleinste gaat gewoon prima, mits getrimd richting buitenblad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Overweeg zeker ook 'gewoon' de 105 5800 serie voor je tijdelijke 32t oplossing. Okee, op die pizzaschijf scheelt het nog net wel wat grammen, maar overal is de 'winst' van Ultegra 6800 cassette tov. 105 5800 verwaarloosbaar en qua kosten dus zeker de moeite een stapje 'lager' te gaan voor een dergelijke oplossing, makkelijk bespaard. Ben zelf 'blij' dat de 10sp SS Di2 kooi gewoon zonder problemen ook een 30t schakelt (net als de voor-derrie die best 17t ipv. de gedefinieerd 16t max tussen de blanden wil schakelen.

Qua afstelling van een derailleur - hoewel ik me voor kan stellen dat de iets dikkere ketting bij een 8-speed mogelijk nog net wat invloed heeft (binnenmaat maakt geen verschil, dus gooi er voor de aardigheid eens een 9-speed ketting op ook), heb ik destijds mijn retail 9 speed Tiagra triple zelf helemaal opnieuw afgesteld (alle kabels en derailleur-stelschroeven los en met overmatige precisie zelf afgesteld), waarmee heb zowel mooier schakelde dan de retail 10 speed Ultegra 6700 van een vriend, maar tevens kon ik op enkel groot-groot en klein-klein niet draaien zonder ketting-aanloop, alle andere verzetten waren zonder geluid te rijden. Dus afstelling kan heel veel betekenen, en niet je hele achtercassette kunnen gebruiken op het middenblad van een triple zou maken dat ik nooit meer naar de betreffende LSB zou gaan voor wat dan ook wat met afstelling en versnellingen te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
Op een triple hoor je vanaf het middenblad alle kransjes gewoon te kunnen gebruiken zonder aanlopen, mits goed afgesteld. Of je het wilt is een andere, want de kettinglijn wordt op de buitenste twee kransjes bij de meeste triples wel erg schuin, terwijl je dan allang beter naar het grote blad kunt schakelen. (Bovendien is de schaamte als triple-rijder net iets kleiner als ze je op het grote blad zien rijden. :P)

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
nare man schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:13:
Op een triple hoor je vanaf het middenblad alle kransjes gewoon te kunnen gebruiken zonder aanlopen, mits goed afgesteld. Of je het wilt is een andere, want de kettinglijn wordt op de buitenste twee kransjes bij de meeste triples wel erg schuin, terwijl je dan allang beter naar het grote blad kunt schakelen. (Bovendien is de schaamte als triple-rijder net iets kleiner als ze je op het grote blad zien rijden. :P)
Schaamte? Ik zweer bij mijn triple! :Y) Ondanks het feit dat ik de 30 in de huidige conditie niet meer echt nodig heb ben ik blij dat ik hem heb. Met wat stoempen kom ik de muurtjes van de Ardennen wel op, en de cols in de Alpen willen ook nog prima op een 39x24 of 39x27, maar op 4 juni tijdens AD6 lekker 30x30 kunnen rijden is een luxe.

Uiteraard, met een 11 speed 34-32 is het net zo lekker freewheelen, maar die bestond nog niet toen ik mijn fiets kocht. En ik vond 34-28 toendertijd net even wat te krap voor het zware lange spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
MMUilwijk schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:40:
[...]

Schaamte? Ik zweer bij mijn triple! :Y) Ondanks het feit dat ik de 30 in de huidige conditie niet meer echt nodig heb ben ik blij dat ik hem heb. Met wat stoempen kom ik de muurtjes van de Ardennen wel op, en de cols in de Alpen willen ook nog prima op een 39x24 of 39x27, maar op 4 juni tijdens AD6 lekker 30x30 kunnen rijden is een luxe.

Uiteraard, met een 11 speed 34-32 is het net zo lekker freewheelen, maar die bestond nog niet toen ik mijn fiets kocht. En ik vond 34-28 toendertijd net even wat te krap voor het zware lange spul :)
Triple is idd fijn. Al vind ik 30-28 meer dan zat (Mont Ventoux). Misschien als je 6x gaat is dat andere koek.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
reed vorig jaar ook de ventoux op met 30-30. Uiteindelijk wel blij mee. Conditie was toen niet top.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Goed, de maatje L gabba is nu ook binnen maar nog steeds twijfel ik over de maat. De L zit qua body wat losser, maar nog altijd voldoende strak. Alleen de mouwen zijn veel langer (te lang voor mijn armen).

De M zit qua body behoorlijk strak. Misschien onder de oksels net een fractie te nauw. De mouwen zijn daarentegen weer perfect op lengte.

Lastig dit!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
LaurentS schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:29:
[...]

Er zijn genoeg mensen die het ook zo gebruiken, google er maar eens op.
Dus als veel mensen iets doen is het gerechtvaardigd? Er roken ook veel mensen en er eten ook heel veel mensen bij McDonalds, is dat dan ook ok?
Het risico is kleiner dan de kostprijs. Ik koop mij voor die 50€ euro liever iets anders, iets dat nut heeft...
Bovendien lukt bij mij 50x32 niet omdat de ketting te kort is, vermoedelijk gaat het prima met een iets langere ketting.
Volgens mij snap je, met alle respect, helemaal niet wat het risico is. Als je ketting te kort is en je trapt geforceerd door als je groot-groot schakelt dan loop je het risico dat je complete derailleur in je spaken trekt.
Als ik steendood zit, dan zit ik al op mijn binnenblad.
Het gaat er dus om dat je boven op een col komt en dan vanuit je lichtste verzet direct naar het buitenblad schakelt. Als je dan "vergeten" bent dat je op je 32 stond heb je dus een probleem.
(..) ten tweede als ik gierig was, had ik geen carbon racefiets met Ultegra 6800, maar had ik een 10 jaar oude aluminium fiets met Sora, daarmee kan je namelijk ook fietsen. Ik ben nog student en kan mijn geld maar één keer uitgeven.
Dat maakt het alleen nog maar hypocrieter. Wel duizend(en) euro's uitgeven aan een carbon racefiets, maar te gierig zijn om een derailleur van een paar tientjes te kopen.
Denk aub even na voor je mensen oerdom gaat noemen zonder aanleiding. Dat is namelijk vrij beledigend. :N
Wijs a.u.b. even aan waar ik jou oerdom heb genoemd, ik lees het namelijk nergens terug. Ik zeg dat het naar mijn bescheiden mening (=Nederlandse vertaling van de afkorting IMHO) oerdom is. Ik zeg niet dat jij oerdom bent. Roken is wat mij betreft ook oerdom, dat wil niet zeggen dat ik een roker direct oerdom vind.

Denk a.u.b. even na voor je mensen vals gaat beschuldigen zonder aanleiding. Dat is namelijk vrij beledigend. :N

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Ik ga wel lekker met mijn 24/36 dubbel de berg op..

Het triple stadium ben ik wel ontgroeid al had ik vorig jaar met de Philippe Gilbert graag een 30/30 gehad! Heel de dag net te hard omhoog met 34/28 en als laatste de redoute was teveel van het goede ;). Elke situatie en elke renner heeft zijn ideale combinatie, ik wil dat het spul in orde is dus zorg voor de juiste derailleur bij de cassette. Ongeacht de mening van het halve internet en de kosten.

Daarom ook maar voor Ultegra gekozen en geen Dura Ace groep. Is geen GS-derailleur voor te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

havana schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:04:
Goed, de maatje L gabba is nu ook binnen maar nog steeds twijfel ik over de maat. De L zit qua body wat losser, maar nog altijd voldoende strak. Alleen de mouwen zijn veel langer (te lang voor mijn armen).
Heb je de mouwen ook getest als je op de fiets zit? Ik had ook het idee dat mijn mouwen vrij lang waren, maar eenmaal voorovergebogen op de fiets viel dat best mee. Iets wat trekt in de oksels zou ik zelf niet willen hebben, daar zou ik me aan gaan ergeren.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Weet iemand nog een mooi dorpje rond Alpe d'Huez, niet te touristisch, wat zich prima leent als uitvalbasis. Ik had met mijn ouders wat geboekt maar dat is helaas in het water gevallen, zoeken nu alternatief. DM mag ook overigens.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
Wat is niet toeristisch? Je kunt Oz en Station proberen, Vaujany, of Bourg d'Oisans zelf. Alternatieven zijn les Deux Alpes of Allemont.

Hou er rekening mee dat alle skidorpjes (Alpe d'Huez, Oz, Les Deux Alpes) niet de meest gezellige zijn en qua kosten wat hoger uitvallen dan bijvoorbeeld Bourg of
Allemont.

Als je overigens een uitvalsbasis zoekt en niet per se aan de Alpe d'Huez vast zit: Saint-Jean-de-Maurienne. Wel wat toeristische en lelijk, maar hier liggen 12-14 fantastische klimmen naast de deur.

En pak je de auto dan kun je ook snel in Bourg-Saint-Maurice zijn, daar liggen er nog een stuk of 6, niet de minste.

Bij de Alpe ben je beperkt tot een stuk of 6, zeker nu de toegangsweg naar de Lautaret dicht is. En de Alpe zelf is overrated imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 20:48
Ik doe zaterdag voor het eerst mee aan Limburgs Mooiste. Nu vroeg ik me af hoe de bevoorradingen zijn. In Namur was alles top geregeld met onbeperkt energiedranken, repen, wafels, fruit etc. Is dit vergelijkbaar en hoef ik in principe nagenoeg geen eten mee te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:07
Toeristisch is het allemaal, maar in Allemont is het goed toeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:48
Graham schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:08:
Weet iemand nog een mooi dorpje rond Alpe d'Huez, niet te touristisch, wat zich prima leent als uitvalbasis. Ik had met mijn ouders wat geboekt maar dat is helaas in het water gevallen, zoeken nu alternatief. DM mag ook overigens.
Venosc vond ik leuk. Rustig, rustiek bijna. Wel voor alles (behalve een goed restaurant) aangewezen op Bourg.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 18:20
Venosc is zeker rustig, maar prima locatie voor een fietsvakantie. Heb er zelf vorig jaar ook gezeten. Wat ik zeker niet zou doen is in een ski-oord gaan zitten of iets anders hoog op de berg, gewoon niet praktisch want dan moet je bij elke route of die klim doen of met de auto.

Ps. Bij Bourg D'oisans zijn wel een stuk meer klimmen dan zes

[ Voor 10% gewijzigd door Hielko op 28-05-2015 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
Hielko schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:50:
Venosc is zeker rustig, maar prima locatie voor een fietsvakantie. Heb er zelf vorig jaar ook gezeten. Wat ik zeker niet zou doen is in een ski-oord gaan zitten of iets anders hoog op de berg, gewoon niet praktisch want dan moet je bij elke route of die klim doen of met de auto.

Ps. Bij Bourg D'oisans zijn wel een stuk meer klimmen dan zes
Zeker, 23 volgens klimtijden. Maar haal daar de dubbele en doodlopende vanaf en je houdt er een stuk minder over. Enfin, je kunt nog steeds je lol op daar :) Als verwende AD6 ganger ben ik wellicht wat uitgekeken op die vallei en daardoor gekleurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Bourg is best gezellig vind ik. En genoeg leuke campings en andere accomodatie daar. Zou mijn eerste keus zijn.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:23
lochtejans schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:22:
Ik doe zaterdag voor het eerst mee aan Limburgs Mooiste. Nu vroeg ik me af hoe de bevoorradingen zijn. In Namur was alles top geregeld met onbeperkt energiedranken, repen, wafels, fruit etc. Is dit vergelijkbaar en hoef ik in principe nagenoeg geen eten mee te nemen?
Met onze groep fietsen wij hem voor de 6de keer en dit vinden we de leukste rit als niet klimmers. Altijd goed geregeld en op 1 jaar na alleen maar een verstopping gehad bij de laatste rustpost. De bevoorrading is altijd goed geregeld en voldoende aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Thanks allen. Hier heb ik zeker genoeg aan, camping zal het niet worden overigens. Als ik campeer dan is het tijdens het hiken ergens ver van de mensheid (lekker rustig) :)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 08:57
Ik heb nu een aantal jaar de blauwe route gedaan (120km ofzo?). Op zich is alles natuurlijk goed geregeld. Verkeerdsregelaars, start/finish, goede verzorging. Maar voor een local is het natuurlijk gewoon belachelijk duur om 30 euro te betalen, om over nietzeggende wegen te fietsen in je achtertuin ;-). Dit jaar doen we de 135km en dat is waarschijnlijk voor mij ook laatste keer (al moet ik zeggen dat we nu toch behoorlijk wat heuveltjes over moeten).
Uiteraard is het andere zaak als je in je eigen omgeving geen hm kunt maken, of niet erg bekend bent hier in het Zuiden en wat leuke wegen wilt leren kennen. Ik ga nu in ieder geval wat vaker met de toerclub mee en richt me wat meer op de Belgische tochtjes.

Ohja, het lijkt trouwens wisselvallig te worden morgen. Dus kort/kort in combinatie met arm- beenstukken en een regenjasje ergens wegstoppen is wellicht geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:23
Mijn Velotoze overschoenen zijn nu definitief gesneuveld. Op een andere plek ook gescheurd dan waar de eerste zich bevond. Balen, nu dus op zoek naar goede met wel in het achterhoofd dat ik €60 of meer toch wel wat te veel van het goede vind.
Ik ben alleen altijd bang voor de ritsen die erin zitten. Deze zijn altijd wat fragiel / bang dat ze niet lang mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:24
Een beetje gekleurd en ik ben het niet helemaal met de volgorde eens, maar wel een mooie lijst met 100 klimmen: 100 Cycling Climbs Better Than Alpe d’Huez

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:08
soskes schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 08:20:
Mijn Velotoze overschoenen zijn nu definitief gesneuveld. Op een andere plek ook gescheurd dan waar de eerste zich bevond. Balen, nu dus op zoek naar goede met wel in het achterhoofd dat ik €60 of meer toch wel wat te veel van het goede vind.
Ik ben alleen altijd bang voor de ritsen die erin zitten. Deze zijn altijd wat fragiel / bang dat ze niet lang mee gaan.
Jammer... Heb ze zelf net besteld, kreeg een mailtje dat ze op voorraad waren in de juiste maat+ kleur, en kon het toch niet laten.

Ik ga ze wel alleen gebruiken wanneer het echt regent, niet voor de warme oid, dus hopelijk liggen ze meer in de kast dan dat ik ze aan heb:)

Ik kan je helaas geen andere goede aanraden, heb tot nu toe met allemaal wel al problemen gehad, mbt scheuren e.d. Al heb ik wel altijd al vrij dunne en strakke overschoenen gehad, zodat ik niet langs mn fiets schuur. Deze zijn automatisch wat fragieler denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ook ik rijd morgen Limburgs Mooiste (Duurste heeft hier iemand ooit gezegd ;)). Eerste keer voor mij. Ik doe de 180KM.

Nog geen idee wat ik aan moet doen / mee moet nemen. Ik heb geen regenjasje in mijn bezit dus ik twijfel tussen alleen Gabba (shortsleeve) dragen, Gabba mee in jersey (bulky maar moet passen) of een jersey en een windjasje. Sowieso heb ik arm- en beenstukken (nanoflex, ook vrij bulky) dus als het < 15 graden wordt denk ik dat ik gewoon de Gabba aan doe en hoop dat ik niet te hard doodga van de warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Makkelijk schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:03:
Ook ik rijd morgen Limburgs Mooiste (Duurste heeft hier iemand ooit gezegd ;)).
Limburgs Mooiste is Limburgs Drukste, de AGR is Limburgs Duurste.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

lochtejans schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:22:
Over het algemeen is het qua bevoorrading wel goed geregeld, maar ik zou toch niet helemaal vertrouwen op zo'n organisatie. Neem zelf in ieder geval wel wat mee. Dit jaar ga ik voor de MTB versie, erg benieuwd hoe dat gaat... De Elfstedentocht voel ik hier en daar nog ;)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
argro schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:11:
[...]
Limburgs Mooiste is Limburgs Drukste, de AGR is Limburgs Duurste.
Haha ok :D
Mijn beperkte ervaring met tourtochten heeft me geleerd dat ik zelf al mijn bevoorrading regel (behalve water). Of is dit echt overdreven bij LM?

[ Voor 27% gewijzigd door Makkelijk op 29-05-2015 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Makkelijk schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:25:
[...]

Haha ok :D
Mijn beperkte ervaring met tourtochten heeft me geleerd dat ik zelf al mijn bevoorrading regel (behalve water). Of is dit echt overdreven bij LM?
Gewoon goed ontbijten. Bidons vullen en wellicht een banaantje in de achterzak. Je krijgt echt meer dan voldoende te eten op de rustplaatsen. Krentenbol, energiebar, enrgiedrank, peperkoekje, fruit. En als het niet genoeg is, vraag je er twee of meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
wienesroa schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:38:
[...]

Gewoon goed ontbijten. Bidons vullen en wellicht een banaantje in de achterzak. Je krijgt echt meer dan voldoende te eten op de rustplaatsen. Krentenbol, energiebar, enrgiedrank, peperkoekje, fruit. En als het niet genoeg is, vraag je er twee of meer...
Haha ok, dan neem ik wel 2 powerbars mee en laat ik de mueslirepen thuis :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Bij de iets “ kleinere” tochtjes georganiseerd door locale clubs. Denk bijv. aan Oranjetocht, Alternatieve toertocht, etc, kan het zo zijn, dat er na een bepaalde tijd of bij extreem veel deelnemers inderdaad de bevoorrading wat karig kan zijn. Ik neem normaal ook redelijk wat extra’s mee. Maar bij Limburgs Duurste, Limburgs Traagste etc etc etc ;-) hoeft dat echt niet.
Een van mijn kameraden noemt het altijd de Wandelvierdaagse, vanwege de opstoppingen voor de bevoorrading. Je wordt dan 2 aan 2 langs alle tafels met eten geleid :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Makkelijk schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:03:
Ook ik rijd morgen Limburgs Mooiste (Duurste heeft hier iemand ooit gezegd ;)). Eerste keer voor mij. Ik doe de 180KM.

Nog geen idee wat ik aan moet doen / mee moet nemen. Ik heb geen regenjasje in mijn bezit dus ik twijfel tussen alleen Gabba (shortsleeve) dragen, Gabba mee in jersey (bulky maar moet passen) of een jersey en een windjasje. Sowieso heb ik arm- en beenstukken (nanoflex, ook vrij bulky) dus als het < 15 graden wordt denk ik dat ik gewoon de Gabba aan doe en hoop dat ik niet te hard doodga van de warmte.
Gabba + armstukken zou ik doen, met dun ondershirtje. Daar kan ik tot 20 graden prima in rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik zou je maar goed aankleden morgen, want het wordt wel 11 graden 's middags :/

Ik rijd morgen met 2 fietsmaten een variant op de Rurseeroute van ca. 165 km / 3100 hm in de Eifel :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Na jaren alleen maar lezen en veel tips _/-\o_ uit deze topic te halen nu eindelijk mijn 1e post. 2 jaar geleden ben ik begonnen met fietsen op de racer en tegen verwachting in gelijk hartstikke leuk gaan vinden. Eerst op een Sensa Umbria Tiagra en sinds kort op een Giant Defy 2 '15 ultegra 6800, na het weekend zal ik een foto plaatsen, eventueel voor de openingspost.
Ik fiets vooral in de omgeving van Groningen en ben bijna altijd in voor een rondje, oftewel geef is een gil en ik rijd vast wel mee!

Morgen rijd ik ook met wat maten LM 135 km, mijn eerste grote tocht en eerste hoogtemeters!! Niet heel veel getraind ivm een blessure dus wordt waarschijnlijk afzien :)
Qua kleding wordt het denk ik een Gabba met lycra arm- en beenwarmers, hopelijk is dat niet te warm..

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
ik rijd limburgs mooiste binnenkort wel een keer. Veel te druk aankomend weekend in zuid limburg.
Sowieso fiets dit weekend even kwijt. Even langs langs de specialist voor een onderhoudsbeurtje...

...

Pagina: 1 ... 4 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic