Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 21:25:
En dan is er nog terminologie; T3-timeout ten opzichte van T3-error. Mogelijk betekent error iets heel anders dan timeout.

n T3 timeouts -> T3 retries exceeded? "Ranging is niet gelukt"
T4 timeout: "Er is geen ranging mogelijkheid aangeboden in het geconfigureerde window."
Ik denk ook dat daar de verschillende interpretaties vandaan komen. Naast de T3/T4 waarden op de status pagina is het dus ook belangrijk om in de DOCSIS log van het modem te kijken om vast te stellen of er sprake is van hernieuwde registratie bij de CMTS als gevolg van critical T3 of T4 condities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:30
Kan je in een TC modem verder nog wat zien, op de standaard logs na? Ding loopt steeds vast en reboot regelmatig. Ziggo ziet op afstand dat dat de afgelopen tijd vaker gebeurd is (modem raakt schijnbaar verbinding met hun soms kwijt). Ben benieuwd of ik dat zelf ook ergens kan zien?
Krijg donderdag een monteur, benieuwd wat de oplossing gaat zijn...

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
matthijst schreef op zondag 24 april 2016 @ 00:19:
Kan je in een TC modem verder nog wat zien, op de standaard logs na? Ding loopt steeds vast en reboot regelmatig.
Welke Technicolor?

Die van mij raakt soms wat logberichten kwijt. Je kan eventueel syslog laten doorsturen naar een andere PC. Hier moet je wat linux skills voor hebben, er staat een tutorial over remote syslog van iemand online.

Daarnaast is interessant wát er precies uitvalt. Kan je met een tool (je ziet er meerdere in dit topic) een ping grafiek maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
ANdrode schreef op zondag 24 april 2016 @ 10:11:
[...]

Welke Technicolor?

Die van mij raakt soms wat logberichten kwijt. Je kan eventueel syslog laten doorsturen naar een andere PC. Hier moet je wat linux skills voor hebben, er staat een tutorial over remote syslog van iemand online.

Daarnaast is interessant wát er precies uitvalt. Kan je met een tool (je ziet er meerdere in dit topic) een ping grafiek maken?
Een TC7200.
Ik zal eens een pingtooltje installeren.
Remote logging probeer ik aan te zetten, maar kan de setting om logs te ontvangen in DSM6 niet vinden (wordt vervolgd...).

Kan zijn dat het modem gewoon zichzelf elke zoveel uren/dagen restart.
Geen idee of dit iemand wat zegt (local log):
2016-04-23 18:46:11: [Info] WiFi Interface [wl0] set to Channel 1 (Side-Band Channel:N/A)...
2016-04-23 18:31:02: [Info] WiFi Interface [wl0] set to Channel 11 (Side-Band Channel:N/A...
2016-04-23 16:46:17: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-04-23 16:45:30: [Info] TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=cc:35:40:38:ae:eb;CMTS-MAC=0...
--- -- --:--:--: [Warn] DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC...
--- -- --:--:--: [Info] Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
--- -- --:--:--: [Major] No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=cc:35:40:38...
--- -- --:--:--: [Info] WiFi Interface [wl0] set to Channel 1 (Side-Band Channel:N/A)...
2016-04-15 23:04:27: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
--- -- --:--:--: [Major] No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=cc:35:40:38...
2016-04-15 14:38:50: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-04-15 14:38:30: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-04-15 14:38:25: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
2016-04-15 14:38:11: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-04-15 14:38:11: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
2016-04-15 14:37:17: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
2016-04-15 14:37:10: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
2016-04-15 14:35:53: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
2016-04-15 14:24:57: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-04-11 15:21:05: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2016-04-09 04:06:42: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-04-07 11:56:29: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-04-02 13:09:43: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...

[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 24-04-2016 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat zijn de signaal waardes van jou modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
matthijst schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:04:
[...]
Kan zijn dat het modem gewoon zichzelf elke zoveel uren/dagen restart.
Geen idee of dit iemand wat zegt (local log):
Ja het kan zo zijn dat het modem zich soms herstart. Bij mijn modem zie ik bij zo'n herstart soms berichten niet in syslog terug, die wel in remote syslog terecht komen.

Hoe zie je dat het modem zich herstart? Staat de uptime opeens op 0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Klopt, uptime komt dan terug op 0 te staan.
Heb inmiddels pingtootlje en remote logging aan staan.
Ben benieuwd. Donderdag monteur, zou leuk zijn als er voor die tijd wat uit de log te halen is.

Zit in voormalig UPC gebied en modem in router mode (2x AirPort express erachter hangen). WiFi op modem wel aan staan vanwege community WiFi (gebruik ik soms nog weleens), maar gebruik ingebouwde WiFi thuis niet.
Zijn andere modems eventueel "stabieler" (Ubee bv)? Dan kan ik daar misschien om vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

2016-04-23 16:46:17: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
Vraagje, worden die DOCSIS log regels afgekapt of kan je in het modem nog inzoomen op een log regel voor de volledige tekst?

Zoeken op het Internet naar soortgelijke meldingen levert het volgende voorbeeld op van een volledige melding:
Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=b8:16:19:30:07:63;CMTS-MAC=00:01:5c:3b:​9a:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Ofwel een T4 timeout melding. Volgens de DOCSIS specificatie is dit het van toepassing zijnde schema als gevolg van periodieke ranging:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vx1lLtv.png

Aangenomen dat er nog wel een bruikbare upstream geconfigueerd is op het modem is de afhandeling bij een T4 timeout dat alle te versturen data naar de CMTS wordt opgeschort met de uitzondering van het versturen van ranging requests. Als gebruiker zal je dat ervaren als een onderbreking van de dienst indien je op die momenten bijvoorbeeld aan het internetten bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
ArChie schreef op zondag 24 april 2016 @ 12:05:
Vraagje, worden die DOCSIS log regels afgekapt of kan je in het modem nog inzoomen op een log regel voor de volledige tekst?
Meldingen helaas afgekapt in de log.
Dus dan kom je op Re-initilialize MAC uit en gaat het vanzelf weer verder, maar wat zou daar een oorzaak (of oplossing) voor kunnen zijn?

Herken dat inderdaad als onderbreking tijdens internetten. Heb het idee dat hij soms kort weg (seconde of 5-10 voordat een pagina doorlaadt) is en soms een complete reboot doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
[...]
In mijn geval mis ik volledige regels in de log [van de TC 7200]. De T3/T4 timeout melding ontstaat dan na de crash/reboot. In remote syslog zie ik meer regels.

Grote kans dat @matthijst een ander probleem ervaart. Alleen bij debuggen is het wel handig als je de hele logs hebt.

@Archie: Duidelijk diagram trouwens :). Goed gevonden in die standaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:25

PauseBreak

derp!

[...]

Zoeken op het Internet naar soortgelijke meldingen levert het volgende voorbeeld op van een volledige melding:
Dit is de melding die mijn TC7210 geeft:
Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=[adres];CMTS-MAC=[adres];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Daarna overigens altijd gevolgd door deze melding:
DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=[adres];CMTS-MAC=[adres];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dit is dus een T4 timeout die zo te zien niet leidt tot een reset van de interface en ervoor zou kunnen zorgen dat je tijdelijk even geen internet gebruik hebt.
2016-04-23 16:45:30: [Info] TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=cc:35:40:38:ae:eb;CMTS-MAC=0...
..
--- -- --:--:--: [Info] Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
Dit zijn typisch van die meldingen die je tegenkomt als het modem bezig is met initialiseren. Weet je toevallig nog of je gisteren om 16:45 een harde reset hebt uitgevoerd? Handig trouwens die logregels zonder timestamp.
..
2016-04-11 15:21:05: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
Dit zijn zo te zien twee varianten van een T3 Timeout log regel. Als ik namelijk de volledige tekst van onderstaande melding op het internet zoek krijg ik het volgende:
Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
De hamvraag is nu welke T3 timeout regel gelogd wordt bij welk scenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

..
2016-04-15 23:04:27: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
..
2016-04-15 14:38:50: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-04-15 14:38:30: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-04-15 14:38:25: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
2016-04-15 14:38:11: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-04-15 14:38:11: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
2016-04-15 14:37:17: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
2016-04-15 14:37:10: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
2016-04-15 14:35:53: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
..
2016-04-09 04:06:42: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
..
2016-04-07 11:56:29: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
Die "Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out" en die "SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing" meldingen worden zo te zien meestal in verband gebracht met problemen met de downstream(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
ArChie schreef op zondag 24 april 2016 @ 12:29:
Dit zijn typisch van die meldingen die je tegenkomt als het modem bezig is met initialiseren. Weet je toevallig nog of je gisteren om 16:45 een harde reset hebt uitgevoerd? Handig trouwens die logregels zonder time stamp.
Denk inderdaad dat hij om 16:45 uit zichzelf gerestart was.

Kijkt zon monteur ook in die logs, of gaat hij iig wat nameten oid?
Zou denken dat een nieuw modem opsturen goedkoper is voor Ziggo, of kunnen ze op basis van logs aan hun kant al concluderen dat er wat anders aan de hand is?

[ Voor 22% gewijzigd door matthijst op 24-04-2016 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op zondag 24 april 2016 @ 12:16:
Alleen bij debuggen is het wel handig als je de hele logs hebt.
De volledige omschrijvingen gevonden in de Operations Support System Interface Specification:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eODztIA.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArChie schreef op zondag 24 april 2016 @ 12:29:

De hamvraag is nu welke T3 timeout regel gelogd wordt bij welk scenario.
In een oud Cisco document vond ik de volgende toelichting voor de twee T3 timeouts:
%UBR900-3-T3_TIMEOUT_I: R02.0 No Ranging Response received, T3 timeout
Explanation The cable modem sent a Ranging Request (RNG-REQ) message as part of its initial
ranging process
, but did not receive a Ranging Response (RNG-RSP) message from the CMTS
within the T3 timeout period. The cable modem will adjust its upstream transmit power and send
another RNG-REQ message, up to the maximum of 16 successive attempts, or until it reaches the
maximum transmit power level. This error message is DOCSIS event message is R02.0, Ranging
Request.
%UBR900-3-T3_TIMEOUT_II: R05.0 Started Unicast Maintenance Ranging no Response
received. T3 time-out.

Explanation The cable modem is online and sent a periodic Ranging Request (RNG-REQ) message
to the CMTS, without receiving a Ranging Response (RNG-RSP) from the CMTS within the T3
timeout period. The cable modem will send another RNG-REQ message, up to the maximum of 16
successive attempts. This error message is DOCSIS event message is R05.0, Ranging Request.
Ofwel, de T3 timeout regels die beginnen met "Started Unicast Maintenance Ranging no Response
received." worden gelogd als er T3 timeouts optreden als gevolg van het periodieke ranging proces in operational modus (zie het eerder geplaatste diagram). De T3 timeout regels die beginnen met "No Ranging Response received." worden volgens Cisco alleen gelogd als het modem bezig is met Initial Ranging, dus bijvoorbeeld direct na een reset van de interface. Dat zou ook kunnen verklaren waarom die regels geen timestamp hebben omdat het modem kennelijk nog niet weet hoe laat het is. Als er geen sprake is geweest van een harde reset wil je die Initial Ranging dus eigenlijk niet in je log zien, want als dat wel het geval is lijkt het erop dat het modem bezig is met een zelf geïnitieerde herregistratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:55
Jammer dat je alleen bij de TC in een echt log kan komen en bij de Cisco en Ubee niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Net zo'n 10-15 seconden hik gekregen.
Zie niks terug in de modemlog, maar geen idee hoe vaak er wat gelogd wordt in de remote log, zag alleen na rebooten een lading regels, niks nieuws meer daarna?).
Plaatje van pingen naar google.com:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DMTlbxX.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op zondag 24 april 2016 @ 18:48:
Net zo'n 10-15 seconden hik gekregen.
Zie niks terug in de modemlog, maar geen idee hoe vaak er wat gelogd wordt in de remote log, zag alleen na rebooten een lading regels, niks nieuws meer daarna?).
Plaatje van pingen naar google.com:
[afbeelding]
Dat is toch geen packetloss of zie ik dat verkeerd?
Je pingt overigens naar een bron buiten het Ziggo netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
ArcticWolf schreef op zondag 24 april 2016 @ 18:59:
[...]

Dat is toch geen packetloss of zie ik dat verkeerd?
Je pingt overigens naar een bron buiten het Ziggo netwerk.
Closeup, seconde of 10-15 idd, zoals het ook lijkt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uuYmxmO.jpg

OK, ziggo.nl pingen bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:12:
[...]

[afbeelding]

De gateway van je Ziggo ip is wel aan te raden, overigens is google.com/tweakers.net ook wel goed om te zien of het buiten het netwerk van Ziggo goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 16:13
Wie kan voor mij wat verduidelijken?

Ik heb nu nog een oud-Ziggo abbonement (Alles in Een Basis & TV Extra & Volopbellen Totaal 70,85), ik kijk op 2 TV's via CI+ module TV en dit bevalt prima, geen extra's decoder enz.

Nu heb ik het Volopbellen niet meer nodig en zou ik volgens mij kunnen overstappen naar een Connect Start of Complete abonnement, dan betaal ik minder of heb ik meer snelheid voor dezelfde totaal prijs. Maar kan ik dan wel op de beide TV's blijven kijken zoals ik het nu doe (interactieve CI+ module op Samsung TV)? Ik heb ervaring met de Horizonbox bij 2 familieleden en mijn huidige manier vind ik veel eenvoudiger. Ik heb 2x gebeld met Ziggo maar geen duidelijk antwoord gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
matthijst schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:12:
[...]

[afbeelding]

Geen packetloss toch, alleen een latency verhoging op het betreffende moment.

Hoe uit dit zich bij jou als gebruiker, traag of geen internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
stormfly schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:22:
[...]

10 seconden wachten tot een pagina laadt inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:22:
[...]

I'm with wopper. Ik zie nergens packet loss in dit plaatje :?
jjbstolk schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:07:
Wie kan voor mij wat verduidelijken?

Ik heb nu nog een oud-Ziggo abbonement (Alles in Een Basis & TV Extra & Volopbellen Totaal 70,85), ik kijk op 2 TV's via CI+ module TV en dit bevalt prima, geen extra's decoder enz.

Nu heb ik het Volopbellen niet meer nodig en zou ik volgens mij kunnen overstappen naar een Connect Start of Complete abonnement, dan betaal ik minder of heb ik meer snelheid voor dezelfde totaal prijs. Maar kan ik dan wel op de beide TV's blijven kijken zoals ik het nu doe (interactieve CI+ module op Samsung TV)? Ik heb ervaring met de Horizonbox bij 2 familieleden en mijn huidige manier vind ik veel eenvoudiger. Ik heb 2x gebeld met Ziggo maar geen duidelijk antwoord gekregen.
Heb je met de klantenservice (via 1200 of 0900-1884) gebeld of de bestellijn (0900-0730)? Ik zou verwachten dat ze je dit bij de bestellijn wel kunnen vertellen. Die hebben over het algemeen een prima beeld van wat voor abonnementen je op dit moment kunt afsluiten bij ze en wat voor voorwaarden daaraan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Jerrythafast schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:55:
Ik ook niet, maar waardoor kan dan die traagheid komen?

Je kan dacht ik niet het modem automatisch laten herstarten?
TC7200?
Desnoods met een script ofzo, maar zit in het menu geen herstartknop...
Anders zou ik bv. elke nacht scriptje kunnen schedulen en hem herstarten.

[ Voor 32% gewijzigd door matthijst op 24-04-2016 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59

TFHfony

Professional Weirdo

matthijst schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:59:
[...]

Ik ook niet, maar waardoor kan dan die traagheid komen?

TC7200?
Gewoon bij de bouwmarkt een tijdschakelaar halen die je normaal gesproken gebruikt om in de avond je lampen aan te zetten.
Om 03:00 stroom uit, om 03:01 stroom weer aan!

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
Jerrythafast schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:55:
[...]

[...]

Heb je met de klantenservice (via 1200 of 0900-1884) gebeld of de bestellijn (0900-0730)? Ik zou verwachten dat ze je dit bij de bestellijn wel kunnen vertellen. Die hebben over het algemeen een prima beeld van wat voor abonnementen je op dit moment kunt afsluiten bij ze en wat voor voorwaarden daaraan hangen.
Met 1200 en ben toen intern 2x doorverbonden. 1x Kreeg ik te horen dat ik dan mijn eigen CI"kaart moest gaan huren (?) en de 2e keer wist ze het niet zeker of de CI+ nog zou werken maar de Horizonbox werkte toch veel fijner dus dat zou volgens de dame geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jjbstolk schreef op zondag 24 april 2016 @ 21:27:
[...]

Met 1200 en ben toen intern 2x doorverbonden. 1x Kreeg ik te horen dat ik dan mijn eigen CI"kaart moest gaan huren (?) en de 2e keer wist ze het niet zeker of de CI+ nog zou werken maar de Horizonbox werkte toch veel fijner dus dat zou volgens de dame geen probleem moeten zijn.
Wat een pruts antwoorden |:( Het enige wat ze je hoeven te vertellen is of je huidige smartcard geactiveerd blijft als je switcht naar Connect & Play. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:31
jjbstolk schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:07:

Nu heb ik het Volopbellen niet meer nodig en zou ik volgens mij kunnen overstappen naar een Connect Start of Complete abonnement, dan betaal ik minder of heb ik meer snelheid voor dezelfde totaal prijs. Maar kan ik dan wel op de beide TV's blijven kijken zoals ik het nu doe (interactieve CI+ module op Samsung TV)?
Volgens de Extra Voorwaarden Ziggo B.V. (aritkel 12, lid 2) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
Tnx, dat is precies wat ik zoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 12:05
Ik gebruik een Horizon in de huiskamer en een Humax met smartcard op de slaapkamer. Werkt gewoon.

Je huidige CI+ blijven gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
matthijst schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:59:
[...]
TC7200?
Is het een optie om de factory reset aan te roepen? Die doet iirc een reboot.
Minst elegante oplossing ever :D

[ Voor 5% gewijzigd door ANdrode op 25-04-2016 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Ik heb een eigen email server op een UPC aansluiting en ik verstuur alle uitgaande email voor mijn eigen domein via smtp.upcmail.nl poort 25, zonder hier te loggen.
Zal deze mogelijkheid blijven bestaan met verdere migratie naar Ziggo of moet ik dit migreren naar de Ziggo uitgaande mailserver met authenticatie?

Voor wat betreft de SPF records, die moest ik vandaag herzien omdat de SMTP uitgang veranderd is. Ik heb daar nu "v=spf1 include:ziggo.nl -all" van gemaakt om de SPF records van Ziggo zelf te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09 14:37

PA5AM

Kortegolf

Ja, dit werkt al jaren prima via smtp.ziggo.nl.

Ik gebruik zelf het volgende SPF record: "v=spf1 mx include:casema.nl -all" omdat deze slechts de mailservers van Ziggo er in heeft staan en niks van dmdelivery, buckaroo, mailplus, etc.

Via een IPv6 tunnel van Hurricane Electric lever ik email naar IPv6 mailservers wel direct af :)

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 19:39

The_Duke

ho gek!

Ik heb een Humax 5100c en 2 weken geleden kreeg ik de melding dat er een update was, ik heb deze geïnstalleerd zoals ik wel vaker heb gedaan en dat ging allemaal goed. Echter sindsdien vergeet de decoder bij uit en aanzetten zijn instellingen, soms alle instellingen, soms alleen de zenders en heel soms gaat het weer wel goed.
Het is me altijd een beetje onduidelijk geweest waar de updates nou vandaan komen, zijn ze van Ziggo? of van Humax? Meer mensen met problemen sinds de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:12

Wildfire

Joy to the world!

nieuws: Ziggo komt met internetabonnement met snelheden van 300/30Mbit/s

Maar dan moet je wel (circa) vier euro per maand meer gaan betalen. Of je houdt wat je hebt tegen hetzelfde tarief.

Lekker hoor, een niet-gratis snelheidsupgrade.

't Is dat er hier geen glasvezel ligt...

[ Voor 36% gewijzigd door Wildfire op 25-04-2016 20:04 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Op de voorpagina wordt een nieuw 300/30 Ziggo abonnement genoemd.

Wat zouden jullie doen als de prijzen er zo uit zien:

DownUpPrijs
30€ 44,50
20€ 54,50
4€ 61,55

Dit zouden de gevolgen zijn van 4 euro extra verhoging t.o.v. nu.

Voor € 61,- per maand zou ik liever glasvezel nemen, daar heb je een 500 mbit triple-play pakket voor bij sommige providers. Bij glasvezel stap je meestal voor 10 euro van 100 naar 500 mbit. En soms minder (Tweak).

Als Ziggo de prijs niet veranderd dan maakt het dat 300/30 abonnement juist wél aantrekkelijk.

Als ik 200/20 had dan zou ik dus downgraden of overstappen.

[ Voor 21% gewijzigd door ANdrode op 25-04-2016 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-09 09:01
Enige reden om hier nog voor ziggo te kiezen is de mogelijkheid tot TV via de coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
Glasvezel is nog lang niet voor iedereen een optie.

Ik blijf bij mijn 200/20 aansluiting. Zou persoonlijk willen dat Ziggo eens iets ging doen aan upload ipv de downloadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wildfire schreef op maandag 25 april 2016 @ 20:03:
nieuws: Ziggo komt met internetabonnement met snelheden van 300/30Mbit/s

Maar dan moet je wel (circa) vier euro per maand meer gaan betalen. Of je houdt wat je hebt tegen hetzelfde tarief.

Lekker hoor, een niet-gratis snelheidsupgrade.

't Is dat er hier geen glasvezel ligt...
Wie meer wil moet meer betalen toch? Als ik mijn auto laat chiptunen voor meer vermogen dan kost dat ook geld. Betaal ik niets dan hou ik mijn huidige vermogen. Niet zo gek denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Timmert schreef op maandag 25 april 2016 @ 20:42:
[...]

Wie meer wil moet meer betalen toch? Als ik mijn auto laat chiptunen voor meer vermogen dan kost dat ook geld. Betaal ik niets dan hou ik mijn huidige vermogen. Niet zo gek denk ik.
De afgelopen jaren waren snelheidsupgrades altijd gratis, gewoon een verhoging binnen je bestaande abonnement. In dat opzicht is het dus vreemd dat er nu opeens voor betaald dient te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Wildfire schreef op maandag 25 april 2016 @ 20:43:
[...]

De afgelopen jaren waren snelheidsupgrades altijd gratis, gewoon een verhoging binnen je bestaande abonnement. In dat opzicht is het dus vreemd dat er nu opeens voor betaald dient te worden.
Zakelijk noemde een partij bij ons dat" bandbreedte erosie" 8) waardoor je voor hetzelfde bedrag een verdubbeling krijgt. Maar dan moeten we wel 3 jaar bijtekenen, die factor heb je hier nu niet.

Ik moet zeggen dat ik meer dan dik dik dik tevreden ben met 150/15, natuurlijk is het altijd fijn om een symmetrische upload te hebben. Maar zolang hier geen enkel glas initiatief wordt ontplooid kan ik mijn rust er goed in vinden dat het zo is. Ik geniet erg van hun keigoede TV app op de mobiele apparaten, werkt altijd, stabiel, scherp beeld en nu ook replay tv. Ook de grote TV is 100% blokvrij, eigenlijk heb ik niets te klagen. :9~

Ziggo is goed bezig wat mij betreft, en de mega speedjunks tja die moeten betalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09 14:37

PA5AM

Kortegolf

Ik vrees dat 300/30 een mooi moment is om oude ziggo abonnementen om te zetten in de UPC variant? In dat geval hou ik het nog maar even bij het oude.

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik blijf lekker bij m'n 200/20mbit :Y) een gratis upgrade was mooi meegenomen maar heb het echt niet nodig. Bagger netwerk van m'n werk is trouwens zo traag dat ik via VPN niet eens boven de 1MB/s uit kom @ upload 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:37
Ziggo bevestigt dat er een snelheidsverhoging op komst is, maar wil nog geen exacte details geven.
Die 4 euro is dus geen zekerheid. Is aan de telefoon gezegd dus kan ook in andere dingen hebben gezeten (gezien +4 euro op het huidige abonnement was). Laten we hopen dat iedereen gewoon een gratis upgrade krijgt net als de 120Mb abonnementen.
martijnm71 schreef op maandag 25 april 2016 @ 20:24:
Glasvezel is nog lang niet voor iedereen een optie.

Ik blijf bij mijn 200/20 aansluiting. Zou persoonlijk willen dat Ziggo eens iets ging doen aan upload ipv de downloadsnelheid.
Uuuh dat doen ze toch? Gaat toch naar 30 van 20Mb/s? Of bedoel je symmetrisch? Dat is gewoon lastig met DOCSIS, bovendien gebruikt vrijwel niemand een hoge uploadsnelheid dus enorme investeringen voor een zeer kleine groep. En het verschil bedraagt straks 3,33x met een gangbare 100/100 lijn, ook niet erg spannend dus.

[ Voor 45% gewijzigd door Jim423 op 25-04-2016 22:41 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
PauseBreak schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 20:42:
[...]

Bij mij zijn die problemen al aanwezig sinds eigenlijk de overname van fZiggo door UPC, en daarna nog verergerd na de DNS-DDoS die ze hadden vorig jaar. Als het signaal uitgelezen wordt is er natuurlijk ook nooit iets zichtbaar (sterker nog, het signaal is vrijwel altijd zo ongeveer perfect wat ze willen zien), en ook in de pingmachines zeggen ze niks te kunnen zien maar de timeouts zijn er wel degelijk (ik krijg niet voor niet een timeout error op verschillende sites en streams gaan niet voor niets 'stotteren' (heel veel bufferen kort na elkaar)).

Maar, eerlijk is eerlijk, met de Technicolor TC7210 in bridgemode is het probleem wel echt met een factor 10 kleiner geworden. Het is zeker niet weg, maar de verbinding is nu in ieder geval weer stabiel genoeg om op te kunnen werken en zonder gedoe Netflix te kunnen streamen.

En als ik zou mogen speculeren, en dat mag ik :+ , gok ik dat er gewoon verkeerd is bezuinigd door UPC. Bij fZiggo zelf had ik echt nooit dit soort problemen, terwijl exact deze problematiek wel voorkwam en voorkomt in UPC-gebieden. Het lijkt mij dus ook dat het gewoon ergens fout zit hoger in het netwerk van UPC zelf. En dus ook dat wij als klanten daar verder niet veel aan kunnen gaan veranderen.
Speculeren mag, ik kan had toen het nog alleen Ziggo was geen enkel probleem met de verbinding.
Na het samengaan, de DDOS aanval etc. hier geen last van.
Ik kan me niet voorstellen dat fZiggo techneuten dit niet zien, opmerken of zelf thuis er geen last van hebben en dit dan accepteren dat dit niet opgelost wordt.
Enig wat wij als klant kunnen doen is het blijven melden bij Ziggo (er komt een tijd dat ze het niet kunnen negeren). Mochten de issues niet opgelost worden is overstappen serieus een optie, helemaal als glas verder wordt uitgerold. (Hier helaas nog niet.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Jim423 schreef op maandag 25 april 2016 @ 22:35:
[...]
Die 4 euro is dus geen zekerheid. Is aan de telefoon gezegd dus kan ook in andere dingen hebben gezeten (gezien +4 euro op het huidige abonnement was). Laten we hopen dat iedereen gewoon een gratis upgrade krijgt net als de 120Mb abonnementen..
Daar hoop ik ook op. En de keuze voor zo'n prijsverhoging kan ook gemaakt worden nadat je de reacties op een "lek" gezien hebt.

Ik vind het te duur ten opzichte van glasvezel, waar wat meer marktwerking is tussen providers.

Waar ik woon is geen glasvezel aangelegd. In vergelijking met xDSL hier is Ziggo veel sneller. Als VVDSL uitgerold wordt dan zou ik gaan twijfelen.
En 4G is erg goed (30-45 mbit/s up) alleen tja, data limieten :+.

[ Voor 7% gewijzigd door ANdrode op 25-04-2016 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou domme zet zijn prijs ophoge.
ze nemen ons eerst al gratis bellen onderling af toen prijsverhogingen en wijzigingen door samen gaan upc. En deze week einde ziggo bapp. En dan nu 4 euto meer gaan vragen voor hogere snelheid als dat zo is zeg ik ziggo op. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 23:13:
Zou domme zet zijn prijs ophoge.
ze nemen ons eerst al gratis bellen onderling af toen prijsverhogingen en wijzigingen door samen gaan upc. En deze week einde ziggo bapp. En dan nu 4 euto meer gaan vragen voor hogere snelheid als dat zo is zeg ik ziggo op. :(
:)F

Die optie heb je, maar ze gaan niet meer vragen, het oude 200/20 is niet meer te bestellen, maar blijft voor huidige gebruikers gewoon hetzelfde.

lezen is lastig ....

Maar veel plezier bij een andere provider ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Maar, sorry dat ik het zeg, als je meer snelheid wil dan betaal je toch ook meer? Waarom zit iedereen dan te "zeuren" over dat ze opeens meer moeten betalen?

Ja, andere verhogingen werden gratis doorgevoerd, maar Ziggo biedt nu waarschijnlijk deze 300/30 aan om weer net de 200/60 BVVDSL van kpn boven te blijven? En voor die extra betaal je toch meer?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
89.101.251.228 LibertyDNS1 Ierland -> nu Amsterdam
89.101.251.229 LibertyDNS2 Ierland -> nu Amsterdam
84.116.46.20 LibertyDNS3 Oostenrijk -> nu Amsterdam (was al verhuisd)
84.116.46.21 LibertyDNS4 Oostenrijk ->nu Amsterdam (was al verhuisd)
84.116.46.22 LibertyDNS5 Polen -> nu Amsterdam
84.116.46.23 LibertyDNS6 Polen -> nu Amsterdam

LIG heeft vannacht DNS server 1/2 en 5/6 verplaatst naar Amsterdam laat smokeping zien, 8ms nu :9

Nu zitten alle DNS servers van na de DNS DDOS op 8ms.

[ Voor 8% gewijzigd door stormfly op 26-04-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 10:15
stormfly schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 07:21:
89.101.251.228 LibertyDNS1 Ierland -> nu Amsterdam
89.101.251.229 LibertyDNS2 Ierland -> nu Amsterdam
84.116.46.20 LibertyDNS3 nu Amsterdam
84.116.46.21 LibertyDNS4 nu Amsterdam
84.116.46.22 LibertyDNS5 Polen -> nu Amsterdam
84.116.46.23 LibertyDNS6 Polen -> nu Amsterdam

LIG heeft vannacht DNS server 1/2 en 5/6 verplaatst naar Amsterdam laat smokeping zien, 8ms nu :9

Nu zitten alle DNS servers van na de DNS DDOS op 8ms.
Blijf toch echt OpenDNS beter vinden, nu ook met Namebench blijven die op 1 en 2 bij mij, alleen al voor de anti malware/spyware functies. Maar, die van LibertyDNS zien er nu stuk beter uit en komen bovenaan qua first request snelheid. Vraag me alleen af of ze het nu wel goed blijven kunnen doen, dus OpenDNS vertrouw ik nog steeds wat meer op :)

[ Voor 16% gewijzigd door tcviper op 26-04-2016 09:45 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

tcviper schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:36:
[...]

Blijf toch echt OpenDNS beter vinden, nu ook met Namebench blijven die op 1 en 2 bij mij, alleen al voor de anti malware/spyware functies. Maar, die van LibertyDNS zien er nu stuk beter uit en komen bovenaan qua first request snelheid. Vraag me alleen af of ze het nu wel goed blijven kunnen doen, dus OpenDNS vertrouw ik nog steeds wat meer op :)
Heb er al verschillende geprobeerd en gebruik de laatst tijd die van Norton (Policy A)
Wikipedia: Norton ConnectSafe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hjs schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:51:
[...]

Heb er al verschillende geprobeerd en gebruik de laatst tijd die van Norton (Policy A)
Wikipedia: Norton ConnectSafe
die gebruik ik ook, echt 1 van de snelste en betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 10:15
Ik zou zeggen probeer namebench maar (tooltje) dan zie je waar het verschil in zit. Die van Norton zijn niet slecht en van Google ook niet, maar ik krijg toch echt OpenDNS met een paar ms verschil beter. En voor veel DNS requests kan die paar ms het verschil zijn bij het 'browsen'.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Hmmm, vorig jaar over gestapt naar Ziggo zakelijk vanwege de hogere upstream (30mbit). Maar gezien het feit ze dit nu ook bij de particuliere pakketten gaan aanbieden wordt het weer tijd om terug over te stappen naar een particulier abonnement. Hogere downloadsnelheden voor vrijwel dezelfde prijs :)

Nu heb ik ZZP Compleet Connect (180/30mbit), geen telefonie, Play Start en TV Royaal en betaal hier 58,22 Ex BTW voor (70,45 euro Incl BTW)
Vanaf 2 mei kost Connect Max (300/30mbit), geen telefonie, Play Start & TV Royaal 71,50 euro Incl. BTW.

Ik zie toch niets over het hoofd hier?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 19:08
TFHfony schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:56:
Hmmm, vorig jaar over gestapt naar Ziggo zakelijk vanwege de hogere upstream (30mbit). Maar gezien het feit ze dit nu ook bij de particuliere pakketten gaan aanbieden wordt het weer tijd om terug over te stappen naar een particulier abonnement. Hogere downloadsnelheden voor vrijwel dezelfde prijs :)

Nu heb ik ZZP Compleet Connect (180/30mbit), geen telefonie, Play Start en TV Royaal en betaal hier 58,22 Ex BTW voor (70,45 euro Incl BTW)
Vanaf 2 mei kost Connect Max (300/30mbit), geen telefonie, Play Start & TV Royaal 71,50 euro Incl. BTW.

Ik zie toch niets over het hoofd hier?
Nope, die prijzen zijn gewoon gek opgebouwd bij consumenten en zakelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
ArcticWolf schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:52:
[...]

die gebruik ik ook, echt 1 van de snelste en betere.
193.67.79.39
193.79.237.39
193.78.240.12
193.79.242.39
195.129.12.83
194.98.65.65

Deze al eens geprobeerd, komen in DNS Benchmark eigenlijk steeds erg hoog in de lijst. Zijn van UUnet/Verizon.

Ik gebruik de bovenste eigenlijk altijd.

De response is echt heel snel, dus de latency is laag maar het applicatie gedeelte van die servers is ook bloedsnel.

[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 26-04-2016 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

supermm958 schreef op maandag 25 april 2016 @ 23:03:
[...]

Speculeren mag, ik kan had toen het nog alleen Ziggo was geen enkel probleem met de verbinding.
Na het samengaan, de DDOS aanval etc. hier geen last van.
Ik kan me niet voorstellen dat fZiggo techneuten dit niet zien, opmerken of zelf thuis er geen last van hebben en dit dan accepteren dat dit niet opgelost wordt.
Enig wat wij als klant kunnen doen is het blijven melden bij Ziggo (er komt een tijd dat ze het niet kunnen negeren). Mochten de issues niet opgelost worden is overstappen serieus een optie, helemaal als glas verder wordt uitgerold. (Hier helaas nog niet.....)
Nah, ik ben wel klaar met het steeds maar melden van problemen. De afgelopen paar dagen was er weer exact hetzelfde gezeur met de verbinding (wel actief, niet responsief dus veel hakkelende streams, veel timeouts). Het houdt een keer op natuurlijk.
Zolang we hier nog wonen blijf ik wel bij Ziggo want ze hebben hier (Groningen stad) geen concurrentie. Zodra we zijn verhuisd gaat Ziggo er echter wel direct uit voor glasvezel.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

TFHfony schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:56:
Ik ben net een paar maanden terug overgestapt naar een zzp 180/30 met de eerste 6 maanden voor 30,-
tzt maar weer goed kijken dus wat ze dan bieden, veranderd regelmatig blijkbaar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

hjs schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:35:
[...]

Ik ben net een paar maanden terug overgestapt naar een zzp 180/30 met de eerste 6 maanden voor 30,-
tzt maar weer goed kijken dus wat ze dan bieden, veranderd regelmatig blijkbaar :9
Ik vraag mij af of ze mij een korting kunnen/willen aanbieden bij de overstap als ik voor een jaar bijteken.
Nou ja: Volgende week als het pakket is uitgerold mijn 06 even invullen op de site zodat ze mij terugbellen en dan maar eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

TFHfony schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:45:
[...]

Ik vraag mij af of ze mij een korting kunnen/willen aanbieden bij de overstap als ik voor een jaar bijteken.
Nou ja: Volgende week als het pakket is uitgerold mijn 06 even invullen op de site zodat ze mij terugbellen en dan maar eens kijken.
Mijn jaarcontract van Ain1 was afgelopen (had ik ook paar maanden korting) en ze deden verder niet moeilijk. Geloof dat bijna alles via twitter is geregeld en ik ben een keer gebeld door iemand van zakelijk ziggo.
Zonder problemen die korting gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
PauseBreak schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:23:
[...]

Nah, ik ben wel klaar met het steeds maar melden van problemen. De afgelopen paar dagen was er weer exact hetzelfde gezeur met de verbinding (wel actief, niet responsief dus veel hakkelende streams, veel timeouts). Het houdt een keer op natuurlijk.
Zolang we hier nog wonen blijf ik wel bij Ziggo want ze hebben hier (Groningen stad) geen concurrentie. Zodra we zijn verhuisd gaat Ziggo er echter wel direct uit voor glasvezel.
De afgelopen dagen gaat het hier wat beter, niet helemaal weg maar minder frequent. Wat wel opvalt is dat het sowieso altijd tussen 12 en 13 en in de nacht altijd voorkomt. De rest is compleet random

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:09
Ik werd gisteren door Ziggo gebeld dat ik mijn 150 Mbit gratis kon laten upgraden naar 180 Mbit. Ik zou dan nog steeds €45 per maand betalen, en er zou geen addertje onder het gras zitten.

Wat ik echter gek vind: ze wilden eerst mijn toestemming voor het overzetten naar een hogere snelheid. Toen ik van 120 Mbit naar 150 Mbit ging hadden ze echter nergens toestemming voor nodig; waarom dan nu ineens wel?

Ik heb gezegd dat ze me informatie toe mocht sturen op de email, maar nu krijg ik ineens een email dat mijn bestelling wordt verwerkt :?

Kan iemand dit verhaal duiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 09:34

Onbekend

...

Het is een ander type abonnement.
Ze proberen alle gebruikers over te laten stappen naar de nieuwe abonnementsstructuur.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
Onbekend schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:58:
Het is een ander type abonnement.
Ze proberen alle gebruikers over te laten stappen naar de nieuwe abonnementsstructuur.
Voor consumenten is er toch helemaal geen abonnement met 180Mbit? Nu ben ik wel nieuwsgierige welke "nieuwe" structuur je bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hij lijkt op een zakelijk abo te gaan, de middelste (ik ben ZZP'er, dus waarschijnlijk belden ze me daarom): https://www.ziggo.nl/zakelijk/zakelijk-internet/connect-zzp/

Ik zie so far geen nadelen tegenover m'n consumenten 150 Mbit lijn?

[ Voor 17% gewijzigd door Avalaxy op 26-04-2016 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

supermm958 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:49:
[...]

De afgelopen dagen gaat het hier wat beter, niet helemaal weg maar minder frequent. Wat wel opvalt is dat het sowieso altijd tussen 12 en 13 en in de nacht altijd voorkomt. De rest is compleet random
Hier gebeurt het standaard 's avonds na 17:15. Alhoewel het gisteren ook al 's middags (tussen 13:00 - 15:30) huilen met de pet op was.

De andere kant van de medaille is dat mijn verbinding wel op 180 - 200Mbit draait als die werkt in plaats van de 150Mbit waarvoor ik betaal. Heb ik toch eigenlijk liever 150Mbit of minder maar wel stabiel internet in plaats van wat ik nu heb.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Avalaxy schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:56:
Ik werd gisteren door Ziggo gebeld dat ik mijn 150 Mbit gratis kon laten upgraden naar 180 Mbit. Ik zou dan nog steeds €45 per maand betalen, en er zou geen addertje onder het gras zitten.

Wat ik echter gek vind: ze wilden eerst mijn toestemming voor het overzetten naar een hogere snelheid. Toen ik van 120 Mbit naar 150 Mbit ging hadden ze echter nergens toestemming voor nodig; waarom dan nu ineens wel?

Ik heb gezegd dat ze me informatie toe mocht sturen op de email, maar nu krijg ik ineens een email dat mijn bestelling wordt verwerkt :?

Kan iemand dit verhaal duiden?
Dat lijkt mij zo ie zo niet te kloppen, je hebt toch geen schriftelijke toestemming gegeven ?
Ik zal weer eens bellen en je bestelling annuleren als je het niet wilt :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

MdO82 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:07:
[...]

Dat lijkt mij zo ie zo niet te kloppen, je hebt toch geen schriftelijke toestemming gegeven ?
Ik zal weer eens bellen en je bestelling annuleren als je het niet wilt :)
Je kan ook mondeling toestemmen. Dergelijke gesprekken worden opgenomen en bewaard. Nu neemt Ziggo alles op, maar dit soort salescalls worden altijd ook apart opgeslagen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PauseBreak schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:09:
[...]

Je kan ook mondeling toestemmen. Dergelijke gesprekken worden opgenomen en bewaard. Nu neemt Ziggo alles op, maar dit soort salescalls worden altijd ook apart opgeslagen.
Ik dacht dat ze dat aan moeten geven als ze dat doen, hebben ze niet gedaan of wel ?
En ze moeten je per mail een voorstel sturen en welke je moet beantwoorden.

Althans ik dacht dat nu was ivm de verkooppraktijken.

Ben verder gene jurist of wat dan ook dus vertel het vanuit mijn beeld wat ik heb ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

MdO82 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:12:
[...]

Ik dacht dat ze dat aan moeten geven als ze dat doen, hebben ze niet gedaan of wel ?
Geen idee, ik ben niet door ze benaderd. Als je bedoelt te vragen of ze moeten aangeven dat ze gesprekken opnemen, dat doen ze altijd. Bel maar eens met 1200. Voordat je een medewerker te spreken krijgt, krijg je een geautomatiseerde mededeling dat het gesprek opgenomen kan worden voor kwaliteitsdoeleinden. Dat is voldoende informatie.
En ze moeten je per mail een voorstel sturen en welke je moet beantwoorden.
Nee hoor, mondelinge toestemming die ze opnemen is voldoende. Heeft de medewerker een apart knopje voor zodat de save veilig wordt weggezet.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
Je kan dan binnen 14dagen gewoon terug zetten aangezien wet koop op afstand geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik ben gisteren ook een contract verlenging aangegaan, telefonisch. Twee keer duidelijk gevraagd of ik dit ook per mail bevestigd zou krijgen en dat zou zo zijn. Tot nu toe nog niks gehad. Maargoed, ik geef ze nog even de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik heb in ieder geval geen mondelinge toestemming gegeven om mijn abo om te zetten, alleen om me informatie toe te sturen.

Maargoed, als ik kan upgraden van 150 Mbit naar 180 Mbit voor dezelfde prijs, zonder dat er een addertje onder het gras zit dan zou ik natuurlijk wel gek zijn om het te cancellen. Ik weet alleen niet óf er een addertje is, hoopte dat iemand hier me dat kon vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-09 12:15

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ziggo gecontact via contact formulier en gevraagd naar 300/30 upgrade, ze mailden dat ze mij zouden bellen (netjes wanneer het mij uitkomt) om het door te spreken qua diensten/opties ergens na 2 mei

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:30
Avalaxy schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:44:
Maargoed, als ik kan upgraden van 150 Mbit naar 180 Mbit voor dezelfde prijs, zonder dat er een addertje onder het gras zit dan zou ik natuurlijk wel gek zijn om het te cancellen. Ik weet alleen niet óf er een addertje is, hoopte dat iemand hier me dat kon vertellen :)
150 naar 180 is gratis en onder de laatste voorwaardes.
Behalve de snelheid veranderd er niets voor jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:52

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Als ik nu inlog op Mijn Ziggo - Producten, dan zie ik dat ik TV Standaard & Internet Z2 heb. Daaronder staat bij Internet: 120/12. Ik heb en haal nu wel 150/15. Echter, ik betaal nog steeds elke maand € 52,50.

Ga ik nu wéér gratis door naar 180? Overigens heb ik mijn abo afgesloten op 1 juli 2014 en daarna nooit meer een wijziging doorgevoerd. Ik wil graag mijn abo uitgave op € 52,50 laten.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

devil-strike schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:33:
Je kan dan binnen 14dagen gewoon terug zetten aangezien wet koop op afstand geldt.
... maar het ging hier om een zakelijke lijn en dan is de consumentenwetgeving sowieso niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 19:08
Techno Overlord schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:23:
Als ik nu inlog op Mijn Ziggo - Producten, dan zie ik dat ik TV Standaard & Internet Z2 heb. Daaronder staat bij Internet: 120/12. Ik heb en haal nu wel 150/15. Echter, ik betaal nog steeds elke maand € 52,50.

Ga ik nu wéér gratis door naar 180? Overigens heb ik mijn abo afgesloten op 1 juli 2014 en daarna nooit meer een wijziging doorgevoerd. Ik wil graag mijn abo uitgave op € 52,50 laten.
Er is geen pakket meer met de prijs van €52,50. Ik heb tot nu toe iedere keer mee gemaakt dat je bij een snelheidsverhoging ook meer moet gaan betalen. Want toen ging het telkens twee maanden later met €0,50 of €1,00 omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
TFHfony schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:48:
[...]

Bovenstaande post was i.v.m. de aanvraag van een probe voor de RIPE Atlas: Ik krijg net een e-mail dat er eentje deze kant op komt, dus... :)
Weer een meetpuntje er bij in het Ziggo netwerk.
Hier ook email dat er een probe onderweg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-09 10:12

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

weet iemand welke zenders je krijgt als je Play Max pakt ik heb nu Play Complete

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:15
Motaro schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:40:
weet iemand welke zenders je krijgt als je Play Max pakt ik heb nu Play Complete
Het verschil zijn de zenders van tv royaal:
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een vraag meer ter bevestiging.
Ik heb 3 smartcard's liggen en heb er nu tijdelijk 1 uitgeleend aan met schoonouders.

Me schoonvader vroeg mij of er geen problemen mee komen omdat het een smartcard van mij is die ze op hun adres gebruiken.

Maar het maakt toch geen fluit uit waar je een geactiveerde kaart gebruikt lijkt mij toch ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:15:
Een vraag meer ter bevestiging.
Ik heb 3 smartcard's liggen en heb er nu tijdelijk 1 uitgeleend aan met schoonouders.

Me schoonvader vroeg mij of er geen problemen mee komen omdat het een smartcard van mij is die ze op hun adres gebruiken.

Maar het maakt toch geen fluit uit waar je een geactiveerde kaart gebruikt lijkt mij toch ?
Blijft inderdaad gewoon werken en is voor Ziggo ook niet detecteerbaar (tenzij je het ergens op internet in een Forum vermeldt). De officiële methode is natuurlijk de kaart te laten overzetten op hun eigen abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:31:
[...]

Blijft inderdaad gewoon werken en is voor Ziggo ook niet detecteerbaar (tenzij je het ergens op internet in een Forum vermeldt). De officiële methode is natuurlijk de kaart te laten overzetten op hun eigen abonnement.
In ieder geval de bevestiging wat ik al verwacht had :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:31
Als je schoonouders gebruik maken van VoD zou Ziggo kunnen detecteren dat de kaart op een andere aansluiting dan die van jou wordt gebruikt. Ik weet niet of ze hier daadwerkelijk op checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hcQd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:33:
Als je schoonouders gebruik maken van VoD zou Ziggo kunnen detecteren dat de kaart op een andere aansluiting dan die van jou wordt gebruikt. Ik weet niet of ze hier daadwerkelijk op checken.
Wat bedoel je met VoD ?
Ik snap je al en nee gebruiken ze niet

[ Voor 6% gewijzigd door MdO82 op 27-04-2016 11:40 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:37
Misschien iets nauwkeuriger: zolang je televisie niet met internet is verbonden (danwel WiFi of bekabeld) zit je goed :) Al denk ik niet dat er een haan naar zal kraaien mocht het toch gedetecteerd worden. Volgens mij werken modems ook overal in de provincie/omgeving van de abonnee.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Laatst online: 27-09 10:12

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Weet iemand of het abonnement TV Standaard + Internet 20MB van iets van 29 euro beschikbaar is? Een kennis van mij heeft dit en ik zou het ook wel willen...

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 20:59
Ja maar volgens mij moet je al bestaand kabel abbo hebben om het te mogen afnemen: https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/10-euro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-09 11:10
supermm958 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 19:25:
[...]

Hier ook email dat er een probe onderweg is
He, ik kreeg woensdag een soortgelijk mailtje.
Ze hebben blijkbaar dus toch nog probes nodig in het fZiggo @Home gebied.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 27-09 14:39
andy88 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 07:05:
Hopelijk een andere dan Eric in Southpark :P Moet elke keer daar aan denken bij het woord probe :F

[ Voor 18% gewijzigd door Brad Pitt op 28-04-2016 08:49 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Monteur net geweest.
Nieuw modem gehad.
Hij zei dat het een nieuwer model was, maar staat nog steeds TC7200 op?
Of is er een 7200 v2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
matthijst schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:47:
Monteur net geweest.
Nieuw modem gehad.
Hij zei dat het een nieuwer model was, maar staat nog steeds TC7200 op?
Of is er een 7200 v2 :)
Er is een 7200 v2. Je kan dat zien aan het serienummer. Het "Gateway Serial Number" begint bij de V1 met SAPP... (V2: SABP iirc). En bij de V2 werkte de TC 7200 wifi keygen niet.

Volgens mij zit er verder weinig verschil tussen. Allebei single band, zelfde firmware versie, etc.

[ Voor 9% gewijzigd door ANdrode op 28-04-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 00:45
Fijn, tijdelijk Disney Jr gratis in april.
Mijn vrouw had het opgezet omdat ze dacht dat we het standaard hadden en ze het nog nooit gezien had (kanaal 302 oid).
Dus nu zitten we er waarschijnlijk aan vast haha.
Ach ja, vind het niet zo erg eigenlijk. Royaal is per maand opzegbaar. Na de vakantie maar eens het abonnement aan laten passen omdat we toch ook replay tv en my prime willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 00:02

zipper646

...shit happens

Mijn abo is nu omgezet van connect max naar connect complete, en dat in 2 werkdagen via het online wijziging pagina.

TOP.

Apple iMac 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
andy88 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 07:05:
[...]

He, ik kreeg woensdag een soortgelijk mailtje.
Probe hier binnen, wordt blijkbaar vanuit Nederland verstuurd.
Pagina: 1 ... 84 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.