Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
MdO82 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 19:34:
[...]

Ik heb het wellicht gemist, maar wat heb je dan precies ontvangen ?
Van de website:

The RIPE Atlas network is made up of people interested in using real-time data to understand the performance of the Internet - people like you. We hope you'll consider joining us as we continue to build RIPE Atlas into the largest Internet measurement network ever created. Find out more about the different ways you can get involved:

https://atlas.ripe.net/get-involved/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 19:08
Het was toch altijd mogelijk om een digitale ontvanger om te ruilen naar een CI module als deze bij het abonnement zat? Nu heb ik 2x gebeld naar Ziggo en twee keer doorgestuurd maar ik kreeg niemand te spreken. Klopt dit wel dat ik dit kan omruilen? Ik zie ook niks in de Mijn Ziggo omgeving..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:43
Jordyz schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 07:19:
Het was toch altijd mogelijk om een digitale ontvanger om te ruilen naar een CI module als deze bij het abonnement zat? Nu heb ik 2x gebeld naar Ziggo en twee keer doorgestuurd maar ik kreeg niemand te spreken. Klopt dit wel dat ik dit kan omruilen? Ik zie ook niks in de Mijn Ziggo omgeving..
Dit was vroeger maar inmiddels na samengaan met UPC is dit wat ik op forums lees veranderd. Vaak kun je wel gemakkelijk je abonnement verandere met zelfde resultaat minus nieuw contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Cave_Boy schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 07:29:
[...]

Dit was vroeger maar inmiddels na samengaan met UPC is dit wat ik op forums lees veranderd. Vaak kun je wel gemakkelijk je abonnement verandere met zelfde resultaat minus nieuw contract.
Ja het is heel vreemd, ik heb al eens een keertje eerder gebeld en toen werd ik getipt door een Ziggo medewerker dat dit mogelijk was. (2 á 3 maanden geleden). Echt een half uur erover gepraat met een medewerker. Als het goed is had hij een aantekening gemaakt zodat dit heel gemakkelijk ging. Alleen 1 Ziggo medewerker geeft nu aan dat dit niet meer mogelijk is en de andere heeft mij terug gestuurd naar het hoofdmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 15:16

icecreamfarmer

en het is

Cave_Boy schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 07:29:
[...]

Waarom wil men met alle geweld die onzinnige decoders er bij iedereen doorheen duwen :?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:03

TFHfony

Professional Weirdo

icecreamfarmer schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:37:
[...]Waarom wil men met alle geweld die onzinnige decoders er bij iedereen doorheen duwen :?
Uniformiteit. Is makkelijk voor de helpdesk als mensen bellen met vragen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik heb zowel gisterochtend als vannacht uitval van internet gehad. Ik weet niet zeker of het aan Ziggo ligt, maar het lijkt er wel op. Iemand anders vergelijkbare ervaringen?

Mijn config: Ubee in bridge, TP-Link C2600 met openwrt, Norton DNS, postcode: 523x.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

icecreamfarmer schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:37:
[...]

Waarom wil men met alle geweld die onzinnige decoders er bij iedereen doorheen duwen :?
Voor jou misschien onzinnig, maar er zijn serieus héél erg veel mensen die de functionaliteiten van de Horizon wel erg waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 10:10

Wailing_Banshee

You're Next

Timmert schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:59:
[...]

Voor jou misschien onzinnig, maar er zijn serieus héél erg veel mensen die de functionaliteiten van de Horizon wel erg waarderen.
Wat biedt die Horizon box wat mijn Humax + SmartTV niet doen?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omc-luxor
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-06 09:21
Gisteren weer eens contact opgenomen met de helpdesk vanwege de belabberde snelheid van internet, al heel snel het probleem gevonden......... volgens de medewerker had ik alleen een abbo op telefonie en tv, de gemaakte kosten worden e.d. worden uitgezocht en internet zal weer worden geactiveerd !!!

het internet was zo langzaam omdat we alles via het telefoonkanaal deden, beperkt tot zo`n 256KiB .......

Bedankt ziggo.

F.O.T.C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:05:
[...]

- Replay TV
- 4 programma's tegelijk opnemen
- WiFi Accesspoint
- Mogelijkheid tot 2 clients die dezelfde functionaliteit bieden als de gateway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
Timmert schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:20:
[...]

- Replay TV
- WiFi Accesspoint
En replay tv is echt geniaal, tv gids openen, progamma met het replay icoontje selecteren, even wachten en kijken maar. En lekker door de reclame heen spoelen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

martijnm71 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:27:
[...]

En replay tv is echt geniaal, tv gids openen, progamma met het replay icoontje selecteren, even wachten en kijken maar. En lekker door de reclame heen spoelen _/-\o_
Maar deze functionaliteit zit toch ook gewoon in je smart TV? Ik kan, in ieder geval van alle PO, RTL & SBS zenders, alle programma's tot een week terug kijken (kostenloos). Zit niet eens reclame in.
Overigens eens functie die ik misschien 3 keer per jaar gebruik ;-)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:31
Mij staat het persoonlijk tegen dat je geen HorizonBox zonder MyPrime kan nemen. Ik heb al Netflix en Videoland en heb daar ruim voldoende aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 15:16

icecreamfarmer

en het is

Timmert schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:59:
[...]

Dat kan maar wat is er dan op tegen dat mensen die hem niet willen een ci+ module te laten gebruiken?
IPV daar moeilijk over te lopen doen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 10:10

Wailing_Banshee

You're Next

Timmert schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:20:
[...]

- Replay TV
- WiFi Accesspoint
- Replay TV: kan ik via mijn smart TV
- WiFi access point zit in mijn modem en die staat een heel stuk centraler in huis.
- Die laatste snap ik niet... Welke clients, welke functionaliteit, welke gateway?

En ik kan 2 programma's tegelijkertijd opnemen (met de Humax). En zelfs op elk apparaat afkijken via de NAS, dus niet alleen via die Horizon Box. En de computer heeft ook een decoder, dus daar kunnen we ook op opnemen (en overal afkijken) (met een tweede decoder voor het geval dat, wij hebben 5 kaarten geactiveerd)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

icecreamfarmer schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:46:
[...]

Dat kan maar wat is er dan op tegen dat mensen die hem niet willen een ci+ module te laten gebruiken?
IPV daar moeilijk over te lopen doen.
Daar heb je zeker wel een punt
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:47:
[...]

- Replay TV: kan ik via mijn smart TV
- WiFi access point zit in mijn modem en die staat een heel stuk centraler in huis.
- Die laatste snap ik niet... Welke clients, welke functionaliteit, welke gateway?

En ik kan 2 programma's tegelijkertijd opnemen (met de Humax). En zelfs op elk apparaat afkijken via de NAS, dus niet alleen via die Horizon Box. En de computer heeft ook een decoder, dus daar kunnen we ook op opnemen (en overal afkijken) (met een tweede decoder voor het geval dat, wij hebben 5 kaarten geactiveerd)
- Kun je op je smart TV een programma terugkijken via bijvoorbeeld RTL XL terwijl dat programma nog bezig is op de live TV? Denk het niet. Ook heeft bijvoorbeeld Discovery of NGC geen app, dat kan met Replay allemaal wel.

- Bij jou wel ja, maar bij menig huishouden staat het modem in de meterkast en de Horizon in de woonkamer

- Horizon clients. Waarmee je kunt opnemen, replay TV gebruiken, VoD gebruiken, etc. Zonder smart TV.

- 2 programma's opnemen is nog geen 4. En niet iedereen heeft een NAS en/of de kennis om de opnames van de Humax af te halen. Of een computer met een decoder.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap best dat sommige mensen de Horizon niet willen. Maar willens en wetens verkondigen dat ie nergens voor nodig is en geen meerwaarde biedt is ook niet correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
jongetje schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:42:
Mij staat het persoonlijk tegen dat je geen HorizonBox zonder MyPrime kan nemen. Ik heb al Netflix en Videoland en heb daar ruim voldoende aan.
Mij stoort het dat je tv abonnement moet nemen van Ziggo als je internet wilt. Bij ADSL is dit niet het geval mag je wel kiezen wat je wilt. Technisch is het namelijk wel mogelijk om per klant te filteren maar dit is meer werk voor het bedrijf.

Heb zelf onlangs een blokkade op mijn smartcard gehad. Vriendin wilde tv kijken dus ik de tv weer es op de tv stand gezet (normaal Chromecast / Netflix etc) en ik kreeg de mededeling dat mijn UPC kaart verlopen was. In eerste instantie dacht ik zou kunnen aangezien het nu Ziggo is (woon zelf in oud UPC gebied). Even 1200 gebeld en kreeg Ziggo erg snel aan de telefoon. Die vertelde mij dat de kaart geblokkeerd was. Op de vraag van mij waarom de kaart is geblokkeerd kreeg ik als antwoord dit gebeurd automatisch als de kaart een half jaar niet wordt gebruikt. Op de vraag waarom mijn kaart geblokkeerd wordt terwijl er keurig voor die kaart betaald wordt kreeg ik geen antwoord. Via e-mail, twitter etc ook die vraag gesteld maar Ziggo blijft stil hierover.

(TV smartcard opnieuw activeren duurt trouwens dan weer een dag wachten gaat echt snel in de digitale wereld... :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 12:05
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:05:
[...]

- Tja zoals al gezegd, hoeveel tuners heeft jouw TV? (de Horizon 6 als ik het goed heb), mogelijkheid voor later laten beginnen van een programma (wat nog niet is afgelopen)..geen idee eigenlijk of dat met een smarttv kan..en dat dan voor volgens mij alle zenders zo'n beetje, mogelijkheid voor extra box op slaapkamer met dezelfde functionaliteit.
en vooral het gemak om dit te doen zonder NAS/streamen van PC.

Helaas heb je dan wel een exra decoder in gebruik maar in ieder geval een apparaat minder dan en een PC en een NAS..

Het is natuurlijk de vraag of je het allemaal nodig hebt..
Cave_Boy schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:01:
[...]

(TV smartcard opnieuw activeren duurt trouwens dan weer een dag wachten gaat echt snel in de digitale wereld... :X )
Hoe kom je daarbij? Dat is binnen een paar minuten klaar, ze zeggen erbij dat het een uur kan duren (was bij mij slechts een paar minuten)

[ Voor 23% gewijzigd door Gadgeteer op 29-04-2016 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12

Videopac

Rommelt wat aan.

Wat moet je met 6 tuners?
Daarnaast beperkt zo'n horizon je mogelijkheden om internet te configuren (of draait ie op OpenWRT en heeft die een Qualcomm chipset die Multi MiMo ondersteund). Verder: vendor-lockin.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cave_Boy schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:01:
[...]

Mij stoort het dat je tv abonnement moet nemen van Ziggo als je internet wilt. Bij ADSL is dit niet het geval mag je wel kiezen wat je wilt. Technisch is het namelijk wel mogelijk om per klant te filteren maar dit is meer werk voor het bedrijf.

Heb zelf onlangs een blokkade op mijn smartcard gehad. Vriendin wilde tv kijken dus ik de tv weer es op de tv stand gezet (normaal Chromecast / Netflix etc) en ik kreeg de mededeling dat mijn UPC kaart verlopen was. In eerste instantie dacht ik zou kunnen aangezien het nu Ziggo is (woon zelf in oud UPC gebied). Even 1200 gebeld en kreeg Ziggo erg snel aan de telefoon. Die vertelde mij dat de kaart geblokkeerd was. Op de vraag van mij waarom de kaart is geblokkeerd kreeg ik als antwoord dit gebeurd automatisch als de kaart een half jaar niet wordt gebruikt. Op de vraag waarom mijn kaart geblokkeerd wordt terwijl er keurig voor die kaart betaald wordt kreeg ik geen antwoord. Via e-mail, twitter etc ook die vraag gesteld maar Ziggo blijft stil hierover.

Klinkt alsof hij gewoon een activatiepulsje nodig had. Hier in oud-Ziggo gebied heb je daar gewoon een knop voor in Mijn Ziggo. Ik weet niet of oud-UPC eenzelfde systeem heeft.

De reden dat zo'n kaart blokkeert na een tijdje (dat gebeurt volgens mij trouwens al na een week of twee) is omdat die kaart moet weten welke zenders er in jouw pakket zitten. Die informatie wordt voor alle smartcards continu in het digitale TV-signaal meegezonden. Zo wordt je kaart telkens op de hoogte gesteld van welke zenders je in je abonnement hebt. Als je je TV een tijd lang uit hebt staan wordt het abonnement op je kaart niet meer ververst en verloopt hij. Omdat het wel een uur kan duren voordat er weer een 'activatiepulsje' voor jouw kaart voorbij komt, hebben ze in Mijn Ziggo een knop ingebouwd waarmee je ervoor kan zorgen dat je kaart binnen een minuut weer geactiveerd wordt (mits je je TV aan hebt staan op dat moment natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ach.... Wel of geen HB is uiteindelijk gewoon een kwestie van "smaak".... Veel mensen op dit forum zijn Tweaker en vergissen zich nogal in wat de normale gebruiker wil/kan/verwacht.
Om mij heen zie ik best wel wat tevreden gebruikers van de Horizon Box en die zijn erg blij met de functionaliteit. Gewoon van meerdere zenders op kunnen nemen, media streamen, youtube kijken, replay TV., films & series kijken. Die zijn er gewoon blij mee en dat is mooi.
Dan krijg je de Tweaker: De ene is al principieel tegen een vendor lock-in (De meeste mensen in mijn vriendenkring kennen dat woord niet eens), de volgende wil geen extra AB of stroomgebruik en is tevreden met zijn CI+ kaart (zoals ik). En de volgende gaat de functionaliteit ontleden van wat er allemaal nodig is en onnodig.

Uiteindelijk past Ziggo haar beleid aan op de grootste meute. Dat is het makkelijkste voor ze. En die paar tweakers? Ach... Die vinden wel andere methode's om te doen wat ze willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ik ben als klant nooit geïnformeerd dat ik mijn tv op tv stand moet gebruiken omdat anders de diensten geblokkeerd worden. Staat volgens mij ook niet in de voorwaarden.

Maar ik vind het wel bijzonder je betaald als klant voor een dienst. De provider blokkeert moedwillig deze dienst maar je moet wel gewoon betalen terwijl je al die tijd de dienst niet hebt kunnen gebruiken terwijl bij de provider keurig staat dat de kaart geblokkeerd is.

@Gadgeteer, Ik belde rond 15 uur en de meneer zei echt het duurt een paar uur tot maximaal 1 dag tot de tv het signaal weer heeft. Een paar uur later had ik nog geen signaal en de dag erna rond 10 uur ook niet. Tegen 14 uur had ik pas signaal.

@TFHfony. Hooop voor de provider Ziggo niet dat de blokkering al na 2 weken is. Binnenkort zomervakantie en dan gaan er velen op vakantie. Natuurlijk een deel binnen de 2 weken maar ik weet wel zeker dat ook een deel langer dan 2 weken weggaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Cave_Boy schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:56:
Ik ben als klant nooit geïnformeerd dat ik mijn tv op tv stand moet gebruiken omdat anders de diensten geblokkeerd worden. Staat volgens mij ook niet in de voorwaarden.

Maar ik vind het wel bijzonder je betaald als klant voor een dienst. De provider blokkeert moedwillig deze dienst maar je moet wel gewoon betalen terwijl je al die tijd de dienst niet hebt kunnen gebruiken terwijl bij de provider keurig staat dat de kaart geblokkeerd is.
Het is niet moedwillig. Het is een beetje inherent aan de gebruikte techniek. Ziggo WEET namelijk niet eens of jij je kaartje gebruikt of niet, dus ze zouden niet weten wanneer ze hem na 6 maanden af zouden moeten schakelen. (Iets te) simpel gezegd verlopen gewoon de pakket data op het kaartje na een x aantal maanden. Normaal gesproken worden deze regelmatig bijgewerkt d.m.v. data welke over de kabel wordt meegezonden. Je decoder/CI+ interface schrijft deze data naar je kaartje. Als deze een paar maanden niet bijgewerkt zijn, moeten ze even geforceerd bijgewerkt worden. Dit kan via de website (MijnZiggo) en als je de tv dan aan laat staan als je deze heractivatie uitvoert, heb je over het algemeen binnen een paar minuten beeld.
@Gadgeteer, Ik belde rond 15 uur en de meneer zei echt het duurt een paar uur tot maximaal 1 dag tot de tv het signaal weer heeft. Een paar uur later had ik nog geen signaal en de dag erna rond 10 uur ook niet. Tegen 14 uur had ik pas signaal.
Helaas is de Ziggo helpdesk geen garantie voor correcte informatie....
@TFHfony. Hooop voor de provider Ziggo niet dat de blokkering al na 2 weken is. Binnenkort zomervakantie en dan gaan er velen op vakantie. Natuurlijk een deel binnen de 2 weken maar ik weet wel zeker dat ook een deel langer dan 2 weken weggaat.
Deze periode is een stuk langer. Anders zou heel NL na de zomervakantie aan de lijn hangen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door TFHfony op 29-04-2016 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cave_Boy schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:56:
Had je je TV aan staan toen je belde? Je kaart kan de informatie immers niet ontvangen als hij uit staat...
Daar heb je wel een punt, misschien dat het iets langer is dan twee weken. Al heb ik het wel meegemaakt dat hij na een vakantie van twee weken gedeactiveerd was. Ik geloof dat na de overgang van oud-Ziggo naar het UPC TV-systeem deze termijn korter is geworden.

Trouwens wel een beetje knullig om te klagen dat Ziggo "moedwillig je diensten blokkeert waar je voor betaalt" terwijl je in feite die dienst zo'n lange tijd niet hebt gebruikt dat hij om zuiver technische redenen gedeactiveerd was :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
TFHfony schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:03:
[...]

Het is niet moedwillig. Het is een beetje inherent aan de gebruikte techniek. Ziggo WEET namelijk niet eens of jij je kaartje gebruikt of niet, dus ze zouden niet weten wanneer ze hem na 6 maanden af zouden moeten schakelen. (Iets te) simpel gezegd verlopen gewoon de pakket data op het kaartje na een x aantal maanden. Normaal gesproken worden deze regelmatig bijgewerkt d.m.v. data welke over de kabel wordt meegezonden. Je decoder/CI+ interface schrijft deze data naar je kaartje. Als deze een paar maanden niet bijgewerkt zijn, moeten ze even geforceerd bijgewerkt worden. Dit kan via de website (MijnZiggo) en als je de tv dan aan laat staan als je deze heractivatie uitvoert, heb je over het algemeen binnen een paar minuten beeld.

[.
Vroeger waren er kastjes door het land verspreid bij mensen thuis waarmee men het aantal kijkers per programma ongeveer kon schatten. Meende dat met het digitale gebeuren dat dit ook gemeten kon worden. Lijkt mij niet meer dan logisch. Je maakt immers verbinding en je neemt iets af. De andere kant houd dan bij wat je kijkt.

Het bijwerken heeft echt even langer geduurd dan paar minuten.

@Jerrythafast, ik had de tv keurig aanstaan toen ik belde (kon ik de foutmelding namelijk keurig doorgeven).

"Trouwens wel een beetje knullig om te klagen dat Ziggo "moedwillig je diensten blokkeert waar je voor betaalt" terwijl je in feite die dienst zo'n lange tijd niet hebt gebruikt dat hij om zuiver technische redenen gedeactiveerd was"

Ik neem een dienst af bij de provider. Ik betaal keurig voor deze dienst. Ziggo kan keurig zien welke kaarten gebruikt worden (en dus welke niet). Zolang ik als betalend klant ben lijkt het mij logisch dat ik niet geblokkeerd wordt maar bij het aanzetten een melding krijg dat het kaartje geüpdatet wordt (ofwel de kaartjes die op een betalend account staan komen in een lijst met automatisch updaten). Nu doen ze gewoon de klant blokkeren van diensten die hij wel betaald. Persoonlijk vind ik dit erg klantonvriendelijk. Heb nog nooit iets meegemaakt waarbij ik voor de dienst betaal maar geen gebruik van maak geblokkeerd wordt.

Heb wel es e-mails etc. gekregen over een dienst en het gebruik ervan. Dan geef je als bedrijf juist interesse aan naar de klant toe.

Het woordje moedwillig klopt in dit geval ook dit mede omdat er technisch geen probleem is. Je krijgt alleen een grotere lijst met kaarten. Er is gekozen voor dit "blokkeringssysteem". Dit is een keuze door een persoon geweest.

Ben inmiddels wel benieuwd hoelang de periode is wanneer een kaart geblokkeerd wordt. Ziggo helpdesk 1 vertelde me dat dit 6 maanden is. Ziggo helpdesk 2 vertelde mij 3 maanden. Hier lees ik kortere periodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Cave_Boy schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:02:
[...]Vroeger waren er kastjes door het land verspreid bij mensen thuis waarmee men het aantal kijkers per programma ongeveer kon schatten. Meende dat met het digitale gebeuren dat dit ook gemeten kon worden. Lijkt mij niet meer dan logisch. Je maakt immers verbinding en je neemt iets af.
Deze kaartjes zitten bij veel mensen in een CI/CI+ interface of nog gewoon een ouderwetse decoder. Deze apparaten hebben geen enkele methode om een signaal retour (naar Ziggo) te sturen. Het updaten van deze kaartjes is 1-weg communicatie. Dus nee, Ziggo kan niet zien of kaartjes gebruikt worden of niet op deze wijze.
Als VOD gebruikt (en dus een decoder hebt die 2-weg communicatie ondersteund) is het een ander verhaal. Dan is het technisch wel mogelijk, maar dan nog betwijfel ik of het gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
TFHfony schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:07:
[...]

Deze kaartjes zitten bij veel mensen in een CI/CI+ interface of nog gewoon een ouderwetse decoder. Deze apparaten hebben geen enkele methode om een signaal retour (naar Ziggo) te sturen. Het updaten van deze kaartjes is 1-weg communicatie. Dus nee, Ziggo kan niet zien of kaartjes gebruikt worden of niet op deze wijze.
Als VOD gebruikt (en dus een decoder hebt die 2-weg communicatie ondersteund) is het een ander verhaal. Dan is het technisch wel mogelijk, maar dan nog betwijfel ik of het gebeurt.
Hoe gebeurt de communicatie dan als ik een film wil huren?
Ik heb 1x een film gehuurd en heb geen extra kastje maar gewoon in mijn tv de kaart gedaan.
De TV zelf is ook ouderwets inmiddels (Samsung PS50C530) en komt uit 2010. De gehuurde film zag ik later op mijn factuur keurig terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
@Cave_Boy, ziggo doet toch echt niets verkeerds, je kaart word ook niet gedeactiveerd maar heeft gewoon geen juiste key om beeld tegeven, zeker als je tv langere tijd uit staat gebeurt dit, maar meestal is het kwestie van tv aanzetten even wachten totdat de keys geupdate word en je hebt dan gewoon weer beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ach kaartjes gebruiken op een ander adres dan ze geregistreerd staan gebeurt volgens mij best veel.
al is het wel te beperken tot kleinere gebieden lijkt me ( voor lineair kijken iig ).
decoders met VOD functies zou het nog makkelijker kunnen denk ik ;) omdat die sowieso wel 2 weg verkeer gebruiken.

volgens mij zijn de "oud" Ziggo irdeto kaartjes gewoon in het hele "oud" Ziggo gebied bruikbaar..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Cave_Boy schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:21:
[...]

Ik heb 1x een film gehuurd en heb geen extra kastje maar gewoon in mijn tv de kaart gedaan.
De TV zelf is ook ouderwets inmiddels (Samsung PS50C530) en komt uit 2010. De gehuurde film zag ik later op mijn factuur keurig terug.
Lees je wel?
Ik zeg letterlijk: Als je VOD gebruikt (video on demand) is het een ander verhaal, want dan ondersteunt je decoder 2-weg communicatie. Dan kan het technisch wel, maar ook dan gebeurd het niet.
Nogmaals: De manier waarop deze kaartjes geupdate worden is 1-richting verkeer. Lees je maar eens in op het gebied van ECM/EMM packages voor DVB. 8)7 |:(

Linkje: Wikipedia: Conditional access

[ Voor 7% gewijzigd door TFHfony op 29-04-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:08

PauseBreak

derp!

Cave_Boy schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:21:
[...]

En je tv hangt aan internet? Ik kan namelijk alleen VOD gebruiken als mijn Humax ook aan internet hangt, anders niet.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
TFHfony schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:24:
[...]

Lees je wel?
Ik zeg letterlijk: Als je VOD gebruikt (video on demand) is het een ander verhaal, want dan ondersteunt je decoder 2-weg communicatie. Dan kan het technisch wel, maar ook dan gebeurd het niet.
Nogmaals: De manier waarop deze kaartjes geupdate worden is 1-richting verkeer. Lees je maar eens in op het gebied van ECM/EMM packages voor DVB. 8)7 |:(

Linkje: Wikipedia: Conditional access
Hoe kan Ziggo dan zien dat ik geblokkeerd ben? Die helpdeskman zag het staan in de computer. Er moet toch ergens een retour signaal komen? Anders kan Ziggo wel continu beveiligde woorden sturen omdat Ziggo niet kan zien of die kaart online is (daar is twee richting verkeer voor nodig). Op de link die je stuurde staat weliswaar van andere provider (BSkyB) dat deze om de 6 weken nieuwe beveiligde woorden rondstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Cave_Boy schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:45:
[...]Hoe kan Ziggo dan zien dat ik geblokkeerd ben? Die helpdeskman zag het staan in de computer. Er moet toch ergens een retour signaal komen? Anders kan Ziggo wel continu beveiligde woorden sturen omdat Ziggo niet kan zien of die kaart online is (daar is twee richting verkeer voor nodig). Op de link die je stuurde staat weliswaar van andere provider (BSkyB) dat deze om de 6 weken nieuwe beveiligde woorden rondstuurt.
Geblokkeerd is een ongelukkige woordkeuze van de helpdeskmedewerker. En dat kan hij niet zien, hooguit concluderen. Als jij aangeeft dat de ontvanger al X tijd niet gebruikt is, is de conclusie dat de gegevens op de kaart zijn verlopen. Daarvoor hoef je niet in een systeem te kijken, zo is de techniek.
Uitzondering hierbij is wellicht de HB, omdat de CA daar in zelf geregeld is.

Voor jouw info: Dit systeem (Conditional Acces) met deze kaartjes, pakketten, sleutels, etc... wordt ook gebruikt voor de schotel & digitenne. Ook allemaal systemen waarbij er geen communicatie naar de provider terug is. Mijn TV met een CI+ interface heeft geen modem ingebouwd en wordt ook netjes geupdate.

Kortom: Waarschijnlijk een gebrekkige uitleg van je HD medewerker in combinatie met een gebrekkige kennis aan de ontvangende kant van de informatie.

[ Voor 3% gewijzigd door TFHfony op 29-04-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monteur van de BAM is geweest en heeft de groene kabel een stuk vervangen en nu zijn mijn waardes van mijn modem zoals hieronder. Is dit nu goed of zien jullie nog wat raars? Speedtest gedaan die uit kwam op 205,80 x 20,80. Graag jullie reactie!

Docsis
This page displays the docsis information.

Startup Procedure

Acquired Downstream Status Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status Completed
Docsis TFTP Status Completed
Docsis TOD Status Completed
Security Status Enabled / BPI+

Downstream Bonded Channels

Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 242000000 Hz 6.2 dBmV 41.4 dB -32 dBc
2 Locked QAM256 250000000 Hz 6.1 dBmV 41.9 dB -35 dBc
3 Locked QAM256 258000000 Hz 5.9 dBmV 41.6 dB -36 dBc
4 Locked QAM256 266000000 Hz 5.6 dBmV 41.9 dB -34 dBc
5 Locked QAM256 274000000 Hz 6.6 dBmV 42.0 dB -33 dBc
6 Locked QAM256 282000000 Hz 6.5 dBmV 42.5 dB -35 dBc
7 Locked QAM256 290000000 Hz 6.2 dBmV 42.6 dB -38 dBc
8 Locked QAM256 298000000 Hz 5.8 dBmV 42.1 dB -33 dBc

Correctables Uncorrectables
7 0

Upstream Bonded Channels

Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 45.3 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 45.7 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 45.5 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 46.0 dBmV

Counter

T3 Timeout 0
T4 Timeout 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
TFHfony schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:52:
[...]

Geblokkeerd is een ongelukkige woordkeuze van de helpdeskmedewerker. En dat kan hij niet zien, hooguit concluderen. Als jij aangeeft dat de ontvanger al X tijd niet gebruikt is, is de conclusie dat de gegevens op de kaart zijn verlopen. Daarvoor hoef je niet in een systeem te kijken, zo is de techniek.

Voor jouw info: Dit systeem (Conditional Acces) met deze kaartjes, pakketten, sleutels, etc... wordt ook gebruikt voor de schotel & digitenne. Ook allemaal systemen waarbij er geen communicatie naar de provider terug is. Mijn TV met een CI+ interface heeft geen modem ingebouwd en wordt ook netjes geupdate.

Kortom: Waarschijnlijk een gebrekkige uitleg van je HD medewerker in combinatie met een gebrekkige kennis aan de ontvangende kant van de informatie.
Ok dat deel is nu duidelijk. maar een vraag is mij nu wel naar boven gekomen en die typte ik eerder al. Hoelang duurt het voordat een kaart "geblokkeerd" wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:55:
Monteur van de BAM is geweest en heeft de groene kabel een stuk vervangen en nu zijn mijn waardes van mijn modem zoals hieronder. Is dit nu goed of zien jullie nog wat raars? Speedtest gedaan die uit kwam op 205,80 x 20,80. Graag jullie reactie!

Docsis
This page displays the docsis information.

Startup Procedure

Acquired Downstream Status Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status Completed
Docsis TFTP Status Completed
Docsis TOD Status Completed
Security Status Enabled / BPI+

Downstream Bonded Channels

Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 242000000 Hz 6.2 dBmV 41.4 dB -32 dBc
2 Locked QAM256 250000000 Hz 6.1 dBmV 41.9 dB -35 dBc
3 Locked QAM256 258000000 Hz 5.9 dBmV 41.6 dB -36 dBc
4 Locked QAM256 266000000 Hz 5.6 dBmV 41.9 dB -34 dBc
5 Locked QAM256 274000000 Hz 6.6 dBmV 42.0 dB -33 dBc
6 Locked QAM256 282000000 Hz 6.5 dBmV 42.5 dB -35 dBc
7 Locked QAM256 290000000 Hz 6.2 dBmV 42.6 dB -38 dBc
8 Locked QAM256 298000000 Hz 5.8 dBmV 42.1 dB -33 dBc

Correctables Uncorrectables
7 0

Upstream Bonded Channels

Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 45.3 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 45.7 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 45.5 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 46.0 dBmV

Counter

T3 Timeout 0
T4 Timeout 0
Zie de openingspost:
Wat zijn dan ideale waardes?
Downstream Power Waardes:
-10 dBmV to +10 dBmV "Aanbevolen".
-11 dBmV to -14 dBmv / +11 dBmV to +14 dBmV "Acceptabel".
-15 dBmV & +15 dBmV "Maximum"
De streefwaarde is 0dBmV
Downstream SNR Waardes:
30 dB minimum. 33 dB of hoger aanbevolen
Upstream Power Waardes:
DOCSIS3.0 modems: EWV321 EPC3925/3928 EVVW3226 CNGV4 TC7200 TC7210
Acceptabel bereik: 38-49dBmV
Maximale waarde (regelmatig uitval en terugschakelen naar 1CH): 51dBmV
Uiterste waarde (continu uitval en komt moeilijk online): 55.8dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Cave_Boy schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:56:
[...]

Ok dat deel is nu duidelijk. maar een vraag is mij nu wel naar boven gekomen en die typte ik eerder al. Hoelang duurt het voordat een kaart "geblokkeerd" wordt?
Hangt af van de geldigheid welke Ziggo mee geeft aan data die ze verstuurt. Ik denk mij te herinneren, maar hang mij hier niet aan op, dat in maand X, de pakket gegevens tot eind van de maand X+1 werden gegeven. Dus in heel januari, werd de geldigheid van de pakketten tot eind februari doorgegeven. Vanaf begin februari weer tot eind maart, etc... Dit gaat dan alleen over geldigheid de zender-pakketten waar je toegang toe hebt.
Daarnaast heb je ook nog de sleutels zelf voor het decoderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 22:17
supermm958 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 19:32:
[...]

Probe hier binnen, wordt blijkbaar vanuit Nederland verstuurd.
hier ook net binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:55:
Is dit nu goed of zien jullie nog wat raars? Speedtest gedaan die uit kwam op 205,80 x 20,80. Graag jullie reactie!
Het ziet er goed uit. De downstream waar je eerst problemen mee had (die "unlocked" was) zit er niet tussen. Ik ga er vanuit dat die nu ook goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 14:29
Die smartcards kan je gewoon zelf resetten in 'Mijn Ziggo'. Inloggen, klikken, klaar. Binnen een paar seconden werkt je kaart weer.

Scheelt heel veel tijd en frustratie als ik dit zo lees... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:17
[...]

Ik krijg hem volgende week binnen, ben benieuwd of het een hele verbetering is tegenover de Humax. Ik vind de Humax namelijk echt een prima ding. Zappen gaat snel genoeg, duidelijke menu's en dergelijke en opnemen gaat prima met een externe hardeschijf eraan. Maar ik ben benieuwd met Replay TV en vier programma's tegelijk opnemen, dat is bij de Horizon wel een groot plusplunt. Dat MyPrime gebeuren geef ik niks om.

Overigens kom ik van een oud Z2 abbo, en na heel veel discussie met de servicedesk van Ziggo heb ik er Connect & Play Complete uit gesleept, maar met de korting die eigenlijk alleen geld voor mensen die overstappen naar Ziggo. Dus eerste 3 maanden 34,95 en nog eenmalig 20,- coulance korting. En ik kreeg er nog een maand gratis Film 1 bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P.K. schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:41:
Die smartcards kan je gewoon zelf resetten in 'Mijn Ziggo'. Inloggen, klikken, klaar. Binnen een paar seconden werkt je kaart weer.

Als de kaart te lang niet gebruikt is kan het langer duren ;)
Bij mij hielp het om even te bellen en de kaart een schop vanuit Ziggo te laten geven.

Overigens wat een achterlijk gedoe dat je nu je postcode en huisnummer moet inspreken :X
Wellicht wat makkelijker, maar niet voor iedereen

[ Voor 13% gewijzigd door MdO82 op 29-04-2016 17:00 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
MdO82 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:55:
[...]

Als de kaart te lang niet gebruikt is kan het langer duren ;)
Bij mij hielp het om even te bellen en de kaart een schop vanuit Ziggo te laten geven.

Overigens wat een achterlijk gedoe dat je nu je postcode en huisnummer moet inspreken :X
Wellicht wat makkelijker, maar niet voor iedereen
Hmm, vorige week op die manier nog kaarten aan de praat gekregen die zeker 10 maand niet waren gebruikt.
Het zal per keer verschillen dan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P.K. schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:27:
[...]

Hmm, vorige week op die manier nog kaarten aan de praat gekregen die zeker 10 maand niet waren gebruikt.
Het zal per keer verschillen dan :Y)
Of ik had te weinig geduld :P

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 22:17
[...]

nou nee, dat spoelen kan niet bij de commerciële omroepen. Daar moet je zelfs verplicht de tijd voor een programma kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
SMSfreakie schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:22:
[knip]

volgens mij zijn de "oud" Ziggo irdeto kaartjes gewoon in het hele "oud" Ziggo gebied bruikbaar..
Geactiveerde "oud" Ziggo kaartjes werken ook prima in "oud" UPC gebied hoor, mits geplaatst in de juiste hardware.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:21
commentator schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 18:36:
[...]

nou nee, dat spoelen kan niet bij de commerciële omroepen. Daar moet je zelfs verplicht de tijd voor een programma kijken
Dat is op de iPad app inderdaad zo, maar op de Horixon heb je dus ook een "voorruitspoel blokkade"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is nu inderdaad ook goed. De meneer van de BAM zei vooraf dat hij niet weet of het de blokken weg haalt uit mijn beeld. Nadat hij de groene kabel had aangesloten en we naar de waardes van de modem hadden gekeken en die uiteindelijk verbeterd waren zagen we toch weer blokken door het scherm heen gaan. Pfffffftttt...hij zei dat die ook kan komen door het netwerk in de kast die in de straat staat want alles is in huis nu goed. Heeft iemand daar enige ervaring mee of het daar aan zou kunnen liggen voordat ik de ziggo ga bellen?
ANdrode schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 14:40:
[...]

Het ziet er goed uit. De downstream waar je eerst problemen mee had (die "unlocked" was) zit er niet tussen. Ik ga er vanuit dat die nu ook goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 18:42:
[...]

Geactiveerde "oud" Ziggo kaartjes werken ook prima in "oud" UPC gebied hoor, mits geplaatst in de juiste hardware.
hmm, dacht dat de oudere boxen (muv de huidige 5300C?) niet goed werkten in UPC gebied? een Cisco decoder krijg je daar in elk geval niet aan de gang?

en ik heb thuis nog een "defecte*" mediabox staan uit voormalig UPC gebied, en die kreeg ik ook met geen mogelijkheid aan de gang?

* hdmi poort gefrituurd.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
SMSfreakie schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 19:06:
[...]
hmm, dacht dat de oudere boxen (muv de huidige 5300C?) niet goed werkten in UPC gebied? een Cisco decoder krijg je daar in elk geval niet aan de gang?

en ik heb thuis nog een "defecte*" mediabox staan uit voormalig UPC gebied, en die kreeg ik ook met geen mogelijkheid aan de gang?

* hdmi poort gefrituurd.
Geen idee welke Ziggo boxen het allemaal wel of niet doen maar de Samsung 7140 doet het daar in ieder geval prima naar ik hoor, net nog even nagevraagd bij iemand die het kan weten ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiyeko
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-09 01:18
Internet snelheid bounced weer lekker op en neer de laatste tijd, dan krijg je de 200mb/s waar je voor betaald dan weer 5 seconden 100mb/s dan weer even 150mb/s etc etc.

Zou echt morgen bij Ziggo weg zijn als ik ergens anders 200mb/s of hoger kon krijgen.

Ik wil gewoon stabiel internet op de snelheid waarvoor ik betaal en als het even kan aub ook gewoon alleen internet, ik kijk geen tv dus will die bende ook niet en er ook niet voor betalen (gratis tv ammahoela).

95% van de tijd heb je het niet eens door, maar als je dan wat download met een max van 20MB/s zodat je nog 5MB/s over hebt voor jet browsen en youtube ed en het dan continue vast loopt dan weet je weer hoe Fing irritant het kan zijn.

Ben deze monopolie echt wel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:21
Monteur laten komen. Kan geschiedenis uitlezen en wanneer nodig een capaciteitsuitbreiding aanvragen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
stormfly schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 18:43:
[...]

Dat is op de iPad app inderdaad zo, maar op de Horixon heb je dus ook een "voorruitspoel blokkade"?
Ja maar alleen op rtl en sbs zenders, npo fox disco etc. kan je gewoon vooruit spoelen bij replaytv,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Jim423 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 20:36:
Monteur laten komen. Kan geschiedenis uitlezen en wanneer nodig een capaciteitsuitbreiding aanvragen.
Toch is het soms een eigenschap van de topologie van het netwerk, waar splitsen niet tegen helpt.

Ik merk ook in een segment waar ik ""altijd"" de volle snelheid haal dat er dipjes in zitten als ik naar kortere tijdsintervallen kijk. Bijvoorbeeld met iperf (iperf3 -c <host> -i 0.2).

Dat is logisch; een 200/20 abonnement gebruikt bij 8/4 streams de helft van de downstream bandbreedte en tot een derde van de upstream bandbreedte van de streams waar het modem op zit*.

Gevolg:
Een capaciteitsuitbreiding helpt niet als er toevallig nog een zware downloader actief is in jouw coax segment. Een modem dat meer kanalen kan gebruiken helpt in deze situatie wel.

@Chiyeko: Welk modem heb je?

*: 4 upstreams, twee daarvan op de laagste frequenties met lagere symboolsnelheid. => c.a. 2x 20 + 2x10 mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chiyeko schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 20:00:
Internet snelheid bounced weer lekker op en neer de laatste tijd, dan krijg je de 200mb/s waar je voor betaald dan weer 5 seconden 100mb/s dan weer even 150mb/s etc etc.

Zou echt morgen bij Ziggo weg zijn als ik ergens anders 200mb/s of hoger kon krijgen.

Ik wil gewoon stabiel internet op de snelheid waarvoor ik betaal en als het even kan aub ook gewoon alleen internet, ik kijk geen tv dus will die bende ook niet en er ook niet voor betalen (gratis tv ammahoela).

95% van de tijd heb je het niet eens door, maar als je dan wat download met een max van 20MB/s zodat je nog 5MB/s over hebt voor jet browsen en youtube ed en het dan continue vast loopt dan weet je weer hoe Fing irritant het kan zijn.

En denk je dat het bij het open breken van de kabel opgelost is? :') 8)7 De naïviteit...

Sorry hoor, je rant een hoop maar weet Ziggo überhaupt van je problemen en waarom klaag je alleen maar ipv hulp te vragen hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 21:04:
[...]

En denk je dat het bij het open breken van de kabel opgelost is? :') 8)7 De naïviteit...

Sorry hoor, je rant een hoop maar weet Ziggo überhaupt van je problemen en waarom klaag je alleen maar ipv hulp te vragen hier?
Doorbreken van het monopolie kan volgens mij alleen met glasvezel. De kabel opbreken zou misschien voor wat prijsconcurrentie kunnen zorgen (lees: andere providers kunnen via het Ziggo-netwerk voor een iets lagere prijs een sterk uitgekleed zenderaanbod doorgeven o.i.d.). Technische problemen zoals capaciteitstekort en signaalstoringen ga je met het opbreken van de kabel inderdaad helemaal niet oplossen, ik verwacht eigenlijk nog eerder het tegenovergestelde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
[...]

Dan kijk ik gelukkig naar de goeie zenders en niet naar puin tv :P discovery en comedy central kun je bij replay van een uitzending van gisteren gewoon dwars door de reclame spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[...]

Het is per programma ingesteld, mijn zoon zat gisteren vrolijk door te spoelen bij de improvisatieshow, RTL5.
Zal een beetje liggen aan de kosten, en opbrengsten van het programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Eenvoudig, start een bedrijf en sluit een zakelijk abbo (met SLA) af. Je krijgt het kwaliteitsniveau waar je voor betaalt. In de voorwaarden voor consumenten staat helder dat het geen gegarandeerde snelheid is. Dus dat product heb je gekocht en geen zakelijke, gegarandeerde verbinding. Klagen daarover kan bij Ziggo, als de gewenste snelheid vaker niet dan wel gehaald wordt (segment capaciteit issue of een slechte AOP). Ze zullen het dan zo goed als mogelijk oplossen voor je. Behalve als het aan je interne bekabeling ligt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Sinds gisteravond geen internet in Noord-Brabant... werkt inmiddels weer, ook al was 9:00 als oplostijd beloofd.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online

Hoe 'meet' je dat dan ?
Of zijn het gevoels-metingen ?

Persoonlijk en om mij heen hoor ik niemand klagen.
De 2 hoogste abo's halen gewoon hun snelheden, maar als de tegenpartij ( server ) niet hoger kan komen dan 10Mb houdt het gewoon op.

Als jij met 20MB/s aan het downloaden bent ( hoe, want ok daar zit verschil in ) dan loop je zelf al tegen de beperkingen aan.
Dat jouw downloader 22MB/s aan kan geven, wil niet zeggen dat het een continu mogelijkheid is.
Torrents willen naast de download ook nog wel eens uploaden, en dat gaat dan van de ( door jou verwachte) 5MB/s af, wat eigenlijk maar 2,5 / 3 MB/s is momenteel )

Mijn downloads lopen over usenet altijd met 23MB/s, en de andere pc's hebben er geen hinder van, ook de YT streams niet.
Als ik Torrentverkeer opzet, met de volledige download, ondervind ik inderdaad stotteringen, dus zet ik daar de max op 15MB/s
( er is werkelijk niets in de onlinewereld wat ik belangrijk genoeg vind om 3 minuten langer op te wachten )
PcDealer schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:38:
Sinds gisteravond geen internet in Noord-Brabant... werkt inmiddels weer, ook al was 9:00 als oplostijd beloofd.
Best groot gebied, "geen internet in NoordBrabant"

ik had nergens last van, ondanks dat ik ook in Noord Brabant woon ...

[ Voor 72% gewijzigd door FreshMaker op 30-04-2016 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
P.K. schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:41:

Oja? Ik heb nog nooit gezien dat je die smartcards kunt resetten. Waar precies dan? Want op die pagina kan ik geen knop of niks vinden om te resetten. Wel activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

FreshMaker schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:01:
[...]

Best groot gebied, "geen internet in NoordBrabant"

ik had nergens last van, ondanks dat ik ook in Noord Brabant woon ...
Toch was dit de melding die het storingsnummer gaf.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jordyz schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:01:
[...]

Oja? Ik heb nog nooit gezien dat je die smartcards kunt resetten. Waar precies dan? Want op die pagina kan ik geen knop of niks vinden om te resetten. Wel activeren.
Op de Smartcards pagina in Mijn Ziggo staat (in ieder geval voor klanten in oud-Ziggo gebied die smartcards geactiveerd hebben) een knop met het woord 'Herstel'. Dat is de magische knop waarmee de TV het weer gaat doen. :9

De zus van mijn oma was afgelopen jaar 3 maanden naar de VS geweest. Toen ze thuis kwam had ze dus ook geen beeld meer en belde ze mij op. Ik weet haar Mijn Ziggo wachtwoord, dus ik zei tegen haar aan de telefoon: zet de TV maar even aan. Dus ik ging op die knop klikken... "Over een paar seconden geeft-ie weer beeld." En warempel :9 Ze begreep er geen snars van, pure magie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
PcDealer schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:08:
[...]Toch was dit de melding die het storingsnummer gaf.
Dat kan, maar mensen die geen storing hebben, bellen dat nummer niet .....
Dus het was kennelijk niet HEEL Noord Brabant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Jerrythafast schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:10:
[...]

Op de Smartcards pagina in Mijn Ziggo staat (in ieder geval voor klanten in oud-Ziggo gebied die smartcards geactiveerd hebben) een knop met het woord 'Herstel'. Dat is de magische knop waarmee de TV het weer gaat doen. :9

De zus van mijn oma was afgelopen jaar 3 maanden naar de VS geweest. Toen ze thuis kwam had ze dus ook geen beeld meer en belde ze mij op. Ik weet haar Mijn Ziggo wachtwoord, dus ik zei tegen haar aan de telefoon: zet de TV maar even aan. Dus ik ging op die knop klikken... "Over een paar seconden geeft-ie weer beeld." En warempel :9 Ze begreep er geen snars van, pure magie :+
Handig, nooit geweten! Ik zie de knop nu ook staan.
Is me nog nooit eerder opgevallen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Jordyz op 30-04-2016 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Jordyz schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:01:
[...]

Dan zit je al op de goede pagina... rechts zie je daar een "Herstel" knop. ;)

edit: spuit 11 :+

[ Voor 4% gewijzigd door P.K. op 30-04-2016 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
P.K. schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:58:
[...]

Dan zit je al op de goede pagina... rechts zie je daar een "Herstel" knop. ;)
Dankje, ik had hem inmiddels al gevonden :P
Heb er altijd overheen gekeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 18:01
Zojuist weer foutcode 8160 bij het terugkijken van programma's, steeds vaker de laatste tijd. Meer mensen hier last van (PC 7071)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
RHPJS schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 20:33:
Meer mensen hier last van (PC 7071)?
On Demand, Replay TV... werkt allemaal goed.

Edit: Zo, afstand verwijderd, enkel bericht waar het werkelijk om gaat.
Was even vergeten dat elk woord onder een vergrootglas gehouden wordt.

[ Voor 37% gewijzigd door CreativeS op 30-04-2016 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 20:51:
Hemelsbreed wonen we 8 kilometer bij jou vandaan, maar wij hebben nergens last van. On Demand, Replay TV... werkt allemaal goed.
Ik verwacht niet dat jullie in hetzelfde coaxsegment wonen waardoor jouw ervaring niet te vergelijken is met de ervaring van RHPJS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

RHPJS schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 20:33:
Zojuist weer foutcode 8160 bij het terugkijken van programma's, steeds vaker de laatste tijd. Meer mensen hier last van (PC 7071)?
Yup, totaal andere postcode, oud @home/Ziggo gebied, ook hier problemen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hm met de aanstaande verhoging van 200/20 naar 300/30 + extra € zat ik net eens te kijken, opzich is die 10mbit extra upstream wel geinig natuurlijk.. alleen of het mij die paar euro's meer waard is?
dus keek ik even bij de Zakelijke afdeling.. als ik daar 180/30 (45,-) + Play start (5,-) + TV Royaal (8,22) bij elkaar inveeg.. en de BTW over dit sommetje er bij tel kom ik op 70,46 per maand?

Schrap ik wel m`n vaste lijn (die ik toch nooit gebruik).

gezien ik nu 68,95 betaal (geen myprime) zal ik voor die 10mbits slechts 1,50 per maand extra betalen.. en de klantenservice voor Zakelijk toch een 0800 nummer is O-)

twijfel :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Ziggo meld landelijke storing ondemand, hier getest en werkt idd niet blijft hangen op getting ready.

"Op dit moment hebben we een storing m.b.t. Video On Demand. We werken aan een oplossing. We houden jullie op de hoogte. ^JB"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Ik vraag me toch af hoeveel mensen de vaste lijn nog gebruiken.. Ben hem liever kwijt dan rijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:08

PauseBreak

derp!

ArcticWolf schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 21:04:
[...]

Ik vind het wat naïef om te denken dat het openbreken van het monopolie op de kabel niet voor een beter aanbod zou zorgen eigenlijk. Zeker in gebieden waar Ziggo geen concurrentie heeft (en dat zijn er nogal wat), kan dat helpen. Het hoeft niet te gaan om meer snelheid alleen, het kan ook gaan om ander aanbod, zoals bijv. alleen internet. Iets dat nu bij Ziggo niet kan (je betaalt altijd ook voor TV, iets dat ik en veel mensen die ik ken niet meer gebruiken cq. niet meer willen gebruiken). Meer concurrentie zou daarbij kunnen helpen.
Sowieso is er niks mis met meer keuzevrijheid.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jordyz schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 21:53:
Ik vraag me toch af hoeveel mensen de vaste lijn nog gebruiken.. Ben hem liever kwijt dan rijk..
Alleen nog in gebruik voor familie.
Uitgaande telefoontjes alleen nog via cheapconnect.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
MdO82 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 23:13:
[...]

Alleen nog in gebruik voor familie.
Uitgaande telefoontjes alleen nog via cheapconnect.
hier is die de afgelopen 4 maanden totaal niet gebruikt.. beetje waste of money imo :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 23:24:
[...]

hier is die de afgelopen 4 maanden totaal niet gebruikt.. beetje waste of money imo :)
Als ik het goed heb kost het €1,45 bij het alles in 1 pakket. Dat komt op €17,45

Daar lig ik niet zo wakker van ;)
Het scheelt wel een hoop als je hem verder niet gebruikt :D

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
MdO82 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 23:33:
[...]

Als ik het goed heb kost het €1,45 bij het alles in 1 pakket. Dat komt op €17,45

Daar lig ik niet zo wakker van ;)
Het scheelt wel een hoop als je hem verder niet gebruikt :D
+ de stroom van de handsets ;) al is dat natuurlijk te verwaarlozen t.o.v. de rest van het verbruik in huis :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
FreshMaker schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:01:
[...]
Hoe 'meet' je dat dan ?
Of zijn het gevoels-metingen ?

Persoonlijk en om mij heen hoor ik niemand klagen.
De 2 hoogste abo's halen gewoon hun snelheden, maar als de tegenpartij ( server ) niet hoger kan komen dan 10Mb houdt het gewoon op.
De kanttekeningen die jij plaatst in deze post zijn goed, echter heb ik het gevoel dat jij hier het probleem volledig ontkent.

Daarom een +1:
Ik ervaar zowel subjectief als objectief (iperf, ftp tests) korte dips. Dit met een modem met 8/4 streams. Wel in fUPC gebied en in een stad. Doordat ik weinig parallelle verbindingen gebruik en korte snelheids dips mij niet uitmaken beïnvloeden de kleine dips mijn ervaring amper.

Ik merk ook korte spikes in de DNS replies. Die beïnvloeden de ervaring wel. Op hetzelfde moment ervaar ik dezelfde dips (snelheid/dns) vanaf meerdere andere netwerk perspectieven niet.

Dit soort problemen zijn ook logisch gezien de topologie en inrichting van het netwerk. Toch zal maar een klein deel van de gebruikers hier last van hebben (puur statistiek; meerdere grote gebruikers tegelijk actief in een segment).

Dit is dus geluk/pech.

En dit betekent dus niet dat dit ook echt is wat Chiyeko merkt. En zelf merk ik dit ook niet op een andere plek met een 7401 horizon box.

[ Voor 5% gewijzigd door ANdrode op 01-05-2016 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over welke geschiedenis heb je het hier? Kan je dit wat toelichten? Ik ben namelijk benieuwd hoe een monteur bepaalt of er sprake is van een capaciteitsprobleem en hoe zo'n aangevraagde capaciteitsuitbreiding wordt uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Sinds de upgrade van de @Smit 1.3 CI-module naar de laatste versie (maand geleden) heb ik last van storing in het digitale signaal. Op volledig willekeurige momenten krijg ik blokjes in beeld die in mijn ogen duiden op storing. Soms gaat het een minuut goed, soms gebeurt het meerdere keren per minuut. Het lijkt bij de ene zender meer voor te komen dan bij de andere zender en ik heb het gevoel dat bij bepaalde Tv-programma's het meer voorkomt dan bij andere.

Als ik de TV rechtstreeks op de bron in de meterkast aansluit heb ik er geen last van. Nu ben ik de bekabeling aan het nalopen, ook al vind ik het vreemd dat ik voor de update van de CI-module nooit last van signaalverlies had. Om uit te sluiten dat het aan onze Hirschmann splitter ligt wil ik de tv-kabel rechtstreeks op de bron aansluiten maar ik krijg onderstaande Tratec-connector niet los.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/qqrdp3.jpg

Handmatig losdraaien lukt niet, de kabel stil houden en met een tang het middelste zilveren ringetje draaien lukt wel maar er gebeurt vervolgens niks. Met geweld de complete connector van de kabel trekken lijkt me ook niet de bedoeling. Iemand een idee hoe je deze connector los krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:31
Helaas kan een monteur dit niet uitlezen. Met geluk kunnen ze een eventueel vorig bezoek zien. Ze kunnen in de wijk zien wat er gebeurd qua signalen. (Dus gemiddelde ds,us,snr en nog wat meer waardes)
Maar in het overgrote deel van alle klachten is het binnen huis de schuldige. Slechte kabels, verkeerd aop, teveel signaal ivm verkeerd ingeregelde versterker of juist te weinig versterking.

Een magische oplossing kan een monteur niet bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Aghanim schreef op zondag 01 mei 2016 @ 09:26:
Sinds de upgrade van de @Smit 1.3 CI-module naar de laatste versie (maand geleden) heb ik last van storing in het digitale signaal. Op volledig willekeurige momenten krijg ik blokjes in beeld die in mijn ogen duiden op storing. Soms gaat het een minuut goed, soms gebeurt het meerdere keren per minuut. Het lijkt bij de ene zender meer voor te komen dan bij de andere zender en ik heb het gevoel dat bij bepaalde Tv-programma's het meer voorkomt dan bij andere.

Als ik de TV rechtstreeks op de bron in de meterkast aansluit heb ik er geen last van. Nu ben ik de bekabeling aan het nalopen, ook al vind ik het vreemd dat ik voor de update van de CI-module nooit last van signaalverlies had. Om uit te sluiten dat het aan onze Hirschmann splitter ligt wil ik de tv-kabel rechtstreeks op de bron aansluiten maar ik krijg onderstaande Tratec-connector niet los.

[afbeelding]

Handmatig losdraaien lukt niet, de kabel stil houden en met een tang het middelste zilveren ringetje draaien lukt wel maar er gebeurt vervolgens niks. Met geweld de complete connector van de kabel trekken lijkt me ook niet de bedoeling. Iemand een idee hoe je deze connector los krijgt?
Ik heb dit ook een tijdje gehad, op verschillende zenders blokjes in het beeld. Kabels van de meterkast naar de muuraansluiting waren allemaal maar een jaar of 4 oud toen. Maar de kabels van de muuraansluiting naar de TV waren bij ons brak. Die heb ik toen vervangen door zo'n losse COAX kabel te kopen bij de Action met kabelkeur. Sindsdien nergens meer last van, geen blokje meer in beeld gehad.

Misschien kun je dat eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
Blokjes kun je ervaren bij ingress te weinig of teveel signaal. Alle drie kunnen oorzaken zijn. Voor je ci+ had je waarschijnlijk sd kanalen deze zijn minder gevoelig.

Die connector ziet er eerlijk gezegd op het oog slecht uit. Tevens welke wandcontactdoos heb je?
Aghanim schreef op zondag 01 mei 2016 @ 09:26:

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
stormfly schreef op maandag 25 april 2016 @ 20:50:
[...]
Zakelijk noemde een partij bij ons dat" bandbreedte erosie" 8) waardoor je voor hetzelfde bedrag een verdubbeling krijgt. Maar dan moeten we wel 3 jaar bijtekenen, die factor heb je hier nu niet.
Of Nielsen's Law of Internet Bandwidth:
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/media.nngroup.com/media/editor/2014/08/08/internet-bandwidth-nielsens-law-1983-2914.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
deamosreapos schreef op zondag 01 mei 2016 @ 09:36:
Blokjes kun je ervaren bij ingress te weinig of teveel signaal. Alle drie kunnen oorzaken zijn. Voor je ci+ had je waarschijnlijk sd kanalen deze zijn minder gevoelig.

Die connector ziet er eerlijk gezegd op het oog slecht uit. Tevens welke wandcontactdoos heb je?

[...]
Die connector heb ik zelf net een beetje 'verpest' met een tang, Was puntgaaf voordat ik er aan begon. Ik had geen SD-kanalen voor de CI+, ik kijk al meer dan 2 jaar zonder storing naar HD-kanalen met het huidige signaal. De problemen zijn echt begonnen na upgrade van de CI-module naar een nieuwe softwareversie (mijn Sony kwam steeds met de melding).

De setup is als volgt:

Inkomend signaal meterkast --> AOP (Tractec Tras 1000B) --> koppelpunt Tratec MCP03 of UMU1006 --> Hirschmann VFC0741 --> 10M dikke kabel 75ohm --> aansluitpunt in woonkamer* --> 2M dikke kabel --> Sony 55W805C

* het aansluitpunt in de woonkamer is als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/22ga47.jpg

Verder relevante info:
- setup heeft tot de update van de CI-module software feilloos gewerkt;
- zowel de MCP03 als de UMU1006 geven dezelfde storing;
- internet (ook op de MCP / UMU aangesloten) werkt zonder problemen;
- de gehele aansluiting in de meterkast ziet er professioneel uit (vermoedelijk door monteur gedaan)
- connectors zijn van Tratec en Hirschmann
- gebruikte bekabeling is van het dikste type dat in een bouwmarkt verkrijgbaar is
- 2M dikke kabel + connectoren is door UPC-monteur gemaakt
- CI-module al eens opnieuw ingesteld/zenders zoeken na update CI-module
- er zit geen andere TV aangesloten op de Hirschmann splitter

Om de Hirschmann splitter buitenspel te zetten moet ik dus die connector verwijderen zodat ik een male/female kan monteren die direct op het AOP van Ziggo aangesloten kan worden. Ben ook benieuwd hoe goed het signaal is dat uit het aansluitpunt in de woonkamer komt maar helaas geen meter hiervoor. Overigens lees ik op het Ziggo forum dat een enkele wandcontactdoos beter zou zijn, is het dan verstandig de versie in de woonkamer te vervangen?

[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 01-05-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drie opmerkingen:
1. De TRAS-1006 is afgekeurd. Als je een beetje een technisch persoon aan de lijn krijgt bij de klantenservice regelen ze zo een monteur om die te vervangen voor een DIO-01.
2. Die wandcontactdoos ziet er ook niet geweldig afgeschermd uit. Moet je die kabel zien :X Als je deze wandcontactdoos er tussenuit kunt halen zou ik zeker eens kijken of dat het probleem oplost.
3. Dikke kabel van de bouwmarkt klinkt leuk, maar dat zegt nog niet zo veel over de kwaliteit. Heb je iets van een merk of typenummer voor ons? Staat mogelijk ook een en ander op de buitenkant van de kabel gedrukt.

[ Voor 19% gewijzigd door Jerrythafast op 01-05-2016 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Jerrythafast schreef op zondag 01 mei 2016 @ 10:19:
Drie opmerkingen:
1. De TRAS-1006 is afgekeurd. Als je een beetje een technisch persoon aan de lijn krijgt bij de klantenservice regelen ze zo een monteur om die te vervangen voor een DIO-01.
2. Die wandcontactdoos ziet er ook niet geweldig afgeschermd uit. Moet je die kabel zien :X Als je deze wandcontactdoos er tussenuit kunt halen zou ik zeker eens kijken of dat het probleem oplost.
3. Dikke kabel van de bouwmarkt klinkt leuk, maar dat zegt nog niet zo veel over de kwaliteit. Heb je iets van een merk of typenummer voor ons? Staat mogelijk ook een en ander op de buitenkant van de kabel gedrukt.
Bedankt voor je reactie. Hierbij de input:
1. Waar zie je dat ik een TRAS-1006 heb? Ik heb, althans dat staat er op, een 1000B.
2. Kan ik de WCD verwijderen en aan het uiteinde van de kabel direct een male/female doen? Lijkt me wel.
3. Staat helaas niks op maar het is sowieso 7mm met kabelkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op zondag 01 mei 2016 @ 10:27:
[...]

Bedankt voor je reactie. Hierbij de input:
1. Waar zie je dat ik een TRAS-1006 heb? Ik heb, althans dat staat er op, een 1000B.
2. Kan ik de WCD verwijderen en aan het uiteinde van de kabel direct een male/female doen? Lijkt me wel.
3. Staat helaas niks op maar het is sowieso 7mm met kabelkeur.
1. Ik bedoelde TRAS-1000B. Haalde het typenummer door de war met die van de UMU-1006.
2. Lijkt mij ook wel. Zou dan wel voor een KOSWI/KOKWI van Hirschmann of een goede F-connector gaan. Let vooral goed op dat de kabel netjes wordt afgewerkt, die gevlochten draadjes die je ziet zijn echt niet netjes zo. Hoe dichter en regelmatiger dat is hoe beter het de verstoringen van buiten weghoudt. Wellicht kun je het hele probleem al oplossen door de kabel netjes op deze wandcontactdoos de monteren, maar ik ben niet zo thuis in de wandcontactdozen dus ik zou je niet kunnen zeggen of de contactdoos zelf nog een probleem vormt. Hoe de kabel er nu uitziet is in ieder geval niet goed.
3. Het probleem met kabelkeur is dat de eisen steeds strenger worden en ze d'r niet bij zeggen aan welke eisen de kabel gekeurd is. De TRAS-1000B is ook kabelkeur goedgekeurd. Maar sinds die is gekeurd zijn de eisen opgeschroefd i.v.m. toegenomen verstoringen van 4G netwerken. Als hij nu opnieuw gekeurd zou worden zou hij er niet meer doorheen komen. De enige manier om echt uitsluitsel te geven is door de technische specificaties van zo'n kabel erbij te zoeken (of te meten als je daar de spullen voor hebt) en zelf te keuren of hij voldoet.

[ Voor 6% gewijzigd door Jerrythafast op 01-05-2016 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op zondag 01 mei 2016 @ 10:37:
3. Het probleem met kabelkeur is dat de eisen steeds strenger worden en ze d'r niet bij zeggen aan welke eisen de kabel gekeurd is. De TRAS-1000B is ook kabelkeur goedgekeurd. Maar sinds die is gekeurd zijn de eisen opgeschroefd i.v.m. toegenomen verstoringen van 4G netwerken. Als hij nu opnieuw gekeurd zou worden zou hij er niet meer doorheen komen. De enige manier om echt uitsluitsel te geven is door de technische specificaties van zo'n kabel erbij te zoeken (of te meten als je daar de spullen voor hebt) en zelf te keuren of hij voldoet.
Volgens de informatie beschikbaar via keurmerk.nl staat de TRAS-1000B niet op de intrekkingen lijst:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vT8H78W.png

De UMU-1006 die nog steeds door Ziggo monteurs gemonteerd wordt staat daarintegen wel expliciet op de intrekkingen lijst.

Op zich is er volgens mij namelijk helemaal niets mis met de TRAS-1000B, alleen wil Ziggo/UPC op termijn de bovengrens van de te gebruiken frequentieband op de kabel verleggen naar 1006 MHz en daar is de de TRAS-1000B volgens de specificatie niet voor geschikt (5 - 862 MHz). Daarom vervangt Ziggo/UPC de TRAS-1000B nu standaard bij ieder klant bezoek door een DIO-01 die wel geschikt is voor de 1006 MHz bovengrens.

Zolang Ziggo/UPC echter geen gebruik maakt van de frequentieband boven de 862 MHz zou ik de TRAS-1000B dus voorlopig nog lekker laten zitten en niet gaan rommelen aan het AOP. Tegen de tijd dat men echt dat deel van de frequentieband in gebruik wil gaan nemen voor bijvoorbeeld DOCSIS 3.1 zal waarschijnlijk de monteur verplicht zijn om het AOP bij de klant alsnog geschikt te maken voor het gebruik van de frequentieband boven de 862 MHz.

Overigens introduceert Ziggo/UPC met de DIO-01 zelf ook alweer een beperking voor de volledige benutting van de mogelijke capaciteit van DOCSIS 3.1:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FjzOeSF.png

Verder dan Phase 2 komen ze niet met de DIO-01 volgens bovenstaand overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:21
deamosreapos schreef op zondag 01 mei 2016 @ 09:31:
[...]

Helaas kan een monteur dit niet uitlezen. Met geluk kunnen ze een eventueel vorig bezoek zien. Ze kunnen in de wijk zien wat er gebeurd qua signalen. (Dus gemiddelde ds,us,snr en nog wat meer waardes)
Maar in het overgrote deel van alle klachten is het binnen huis de schuldige. Slechte kabels, verkeerd aop, teveel signaal ivm verkeerd ingeregelde versterker of juist te weinig versterking.

Een magische oplossing kan een monteur niet bieden.
Ik bedoelde het meer als een ''extra'' op wat je zelf binnenhuis kan doen. Uiteraard moet de monteur eerst binnenhuis alles in orde maken als dit het niet het geval is, AOP, F-F kabeltje etc, en inderdaad nagenoeg alle klachten komen voort uit binnenhuisissues. Eventueel nog de grondkabel doormeten naar de buitenkast toe. En hoezo ''met geluk kunnen ze''? Monteur kan gewoon een history inzien van zijn collega's ten alle tijden. Alle parameters worden kan een monteur zien (dus niet alleen die jij noemt) zo kan hij dus ook bepalen of er sprake is van een congestion probleem. (of iets anders). Dit gaat wel over het RF gedeelte, dus wanneer jij een probleem aan de IP kant hebt zitten ga je dit niet terug zien (brakke router, powerline set). Of er echt een congestionprobleem is wordt getoetst aan een aantal regels, zoals al reeds gezegd is het geen dedicated zakelijke verbinding waarbij je ten alle tijden alles gegarandeerd hebt, hier betaal je ook niet voor. De uitbreiding zelf hangt echt af van de apparatuur in het wijknet, zo kan een groepsversterker een eigen segment krijgen maar wat natuurlijk ook kan is dat er excessief gebruik is in de wijk, waar dan een oplossing voor gevonden moet worden.
ArChie schreef op zondag 01 mei 2016 @ 11:07:
[...]
Overigens introduceert Ziggo/UPC met de DIO-01 zelf ook alweer een beperking voor de volledige benutting van de mogelijke capaciteit van DOCSIS 3.1:
[afbeelding]

Verder dan Phase 2 komen ze niet met de DIO-01 volgens bovenstaand overzicht.
Je hebt gelijk, al moet je wel als kanttekening erbij bedenken, een GUT14D laat ook het MoCa signaal van een extra Horizon door, en deze doos zal ook niet 1250Mhz certified zijn :) Voordat we met zijn allen overigens verder dan Phase 2 zijn zal wel weer even duren.

[ Voor 15% gewijzigd door Jim423 op 01-05-2016 11:27 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deamosreapos
Jim423 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 11:23:
[...]

En hoezo ''met geluk kunnen ze''? Monteur kan gewoon een history inzien van zijn collega's ten alle tijden. Alle parameters worden kan een monteur zien (dus niet alleen die jij noemt) zo kan hij dus ook bepalen of er sprake is van een congestion probleem. (of iets anders). Dit gaat wel over het RF gedeelte, dus wanneer jij een probleem aan de IP kant hebt zitten ga je dit niet terug zien (brakke router, powerline set). Of er echt een congestionprobleem is wordt getoetst aan een aantal regels, zoals al reeds gezegd is het geen dedicated zakelijke verbinding waarbij je ten alle tijden alles gegarandeerd hebt, hier betaal je ook niet voor. De uitbreiding zelf hangt echt af van de apparatuur in het wijknet, zo kan een groepsversterker een eigen segment krijgen maar wat natuurlijk ook kan is dat er excessief gebruik is in de wijk, waar dan een oplossing voor gevonden moet worden.
Ik ga hier tegen mijn principes toch even tegenin. Ik rij zelf als monteur. En wat je hierboven stelt is pertinent onjuist. Er is inderdaad sprake dat ik via een "heerlijk" programma genaamd "servicecruiser" een eventuele historie kan inzien. Namelijk vaak het steno van een vorige monteur als zijnde: alles netjes aangesloten signaalwaardes in orde alles werkt.

De historie van de callagent kan ik in het merendeel van de gevallen maar half inzien of bestaat uit nog meer steno. "wil de klant een installaties monteur ivm storing (beschrijf de storing hier): ja" (dit is vaste prik gebeurt vaker wel dan niet. (hier kun je ook de historie van de andere monteurs inzien)

Dan zijn er meerdere programma's om andere dingen in te zien, bijvoorbeeld surfasure, hierbij kun je de wijk signalen e.d. uitlezen. Dus mocht een EV een probleem hebben kun je dat hier achterhalen. Maar geloof mij in het merendeel van de gevallen is het probleem van de klant. Een mooi voorbeeld was een klant laatst waarbij het aop in de MK bij de buren zat. Er een redelijke C12 kabel twee verdiepingen omhoog ging en een volledig huis naar de zijkant. Deze klant had last van typische signaal tekort problemen. Ik heb alles netjes uitgelezen en alle waardes staan binnen de marges. Maar als je dan het aop naar het WCD meet kom je tot de conclusie dat de afname in signaal te hoog is. Een nieuwe kabel zou dit iets kunnen fixen, maar het kwaad is daar eigenlijk al geschiedt. Een modem heeft als plaats 2 meter van het aop en een horizon max 10 meter. Als je daarbuiten zit is de eindversterker verkeerd ingeregeld. Dus ga je last krijgen van ondefinieerbare klachten. Je mag het best proberen maar dan moet je wel eerst bij jezelf te raden gaan waar het probleem zit.

Ik snap dat je graag wilt helpen, maar dit soort dingen zijn niet objectief en bekeken vanuit wat een klant verwacht. Je stoelt het niet op een ware situatie maar alleen op wat je denkt hoe iets is.

Dan even reagerend op
Aghanim schreef op zondag 01 mei 2016 @ 09:53:
[...]

Die connector heb ik zelf net een beetje 'verpest' met een tang, Was puntgaaf voordat ik er aan begon. Ik had geen SD-kanalen voor de CI+, ik kijk al meer dan 2 jaar zonder storing naar HD-kanalen met het huidige signaal. De problemen zijn echt begonnen na upgrade van de CI-module naar een nieuwe softwareversie (mijn Sony kwam steeds met de melding).

De setup is als volgt:

Inkomend signaal meterkast --> AOP (Tractec Tras 1000B) --> koppelpunt Tratec MCP03 of UMU1006 --> Hirschmann VFC0741 --> 10M dikke kabel 75ohm --> aansluitpunt in woonkamer* --> 2M dikke kabel --> Sony 55W805C

* het aansluitpunt in de woonkamer is als volgt:

[afbeelding]

Verder relevante info:
- setup heeft tot de update van de CI-module software feilloos gewerkt;
- zowel de MCP03 als de UMU1006 geven dezelfde storing;
- internet (ook op de MCP / UMU aangesloten) werkt zonder problemen;
- de gehele aansluiting in de meterkast ziet er professioneel uit (vermoedelijk door monteur gedaan)
- connectors zijn van Tratec en Hirschmann
- gebruikte bekabeling is van het dikste type dat in een bouwmarkt verkrijgbaar is
- 2M dikke kabel + connectoren is door UPC-monteur gemaakt
- CI-module al eens opnieuw ingesteld/zenders zoeken na update CI-module
- er zit geen andere TV aangesloten op de Hirschmann splitter

Om de Hirschmann splitter buitenspel te zetten moet ik dus die connector verwijderen zodat ik een male/female kan monteren die direct op het AOP van Ziggo aangesloten kan worden. Ben ook benieuwd hoe goed het signaal is dat uit het aansluitpunt in de woonkamer komt maar helaas geen meter hiervoor. Overigens lees ik op het Ziggo forum dat een enkele wandcontactdoos beter zou zijn, is het dan verstandig de versie in de woonkamer te vervangen?
Wat mij opvalt is het aop wat niet geheel aan de norm voldoet. Dat had de vorige poster ook al opgemerkt.
Vervolgens de hirschman versterker. Meestal zou ik zelf een BDA versterker plaatsen. (overigens ik lees dat het Ziggo gebied is dus deze versterkers worden daar niet actief door Ziggo zelf geleverd, althans dat denk ik ik rij zelf UPC gebied)

De kabel zal het probleem niet zijn, maar je gebruikt een C12 kabel, C9 is tegenwoordig wel de standaard maar daar zit hier je probleem niet in. Het is waarschijnlijk het aan strippen van de wandcontactdoos in de woonkamer en de wandcontactdoos zelf. Als je deze vervangt heb je waarschijnljik je probleem al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 11:23:

Monteur kan gewoon een history inzien van zijn collega's ten alle tijden.
Het is me nog steeds niet duidelijk over welke history je het hebt. Waar wordt die history vastgelegd?
Alle parameters worden kan een monteur zien (dus niet alleen die jij noemt) zo kan hij dus ook bepalen of er sprake is van een congestion probleem. (of iets anders).
Van welk apparaat zijn die parameters?
Dit gaat wel over het RF gedeelte, dus wanneer jij een probleem aan de IP kant hebt zitten ga je dit niet terug zien (brakke router, powerline set).
RF geeft geen informatie over de benutting van de capaciteit in een coaxsegment. Capaciteit gaat over data.
Of er echt een congestionprobleem is wordt getoetst aan een aantal regels, zoals al reeds gezegd is het geen dedicated zakelijke verbinding waarbij je ten alle tijden alles gegarandeerd hebt, hier betaal je ook niet voor.
Als ik de voorwaarden van Ziggo Zakelijk goed heb doorgespit dan maak ik daaruit op dat Ziggo/UPC al een tijdje geleden de snelheidsgarantie heeft laten vervallen. Vroeger stond hierover tenminste expliciet het één en ander vermeldt in de voorwaarden waarbij de zakelijke klant zelfs recht had op restituties als voormalig Ziggo op basis van eigen metingen tot dezelfde conclusie kwam. Ik denk dat je als particuliere klant er ook niet vrolijk van wordt als je zakelijke buurman van Ziggo/UPC een garantie krijgt voor zijn 500 Mbps download waardoor er voor jou en de rest van de 500 tot 800 kabelinternet klanten nog maar een schamele 300 Mbps te verdelen valt in het coaxsegment op het moment dat de buurman eens even lekker voluit gaat downloaden.
De uitbreiding zelf hangt echt af van de apparatuur in het wijknet, zo kan een groepsversterker een eigen segment krijgen maar wat natuurlijk ook kan is dat er excessief gebruik is in de wijk, waar dan een oplossing voor gevonden moet worden.
Er wordt regelmatig gesproken door diversen over uitbreiding, maar over het algemeen blijft de capaciteit constant. Het aantal downstreams zal immers niet veranderen. Wat wel verandert is de overboekingsfactor. Die zal kleiner worden als een coaxsegment kleiner wordt qua aantal aansluitingen. Het probleem is echter dat er geen garantie is dat een nodesplitsing het door de klant ervaren capaciteitsprobleem ook daadwerkelijk is opgelost. Als die klant namelijk de pech heeft dat de "excessieve" gebruikers in hetzelfde coaxsegment blijven zitten dan zal er nauwelijks iets veranderen.

Overigens is "excessief gebruik" iets waar providers nogal graag mee willen schermen om een probleem te verhullen dat ze zelf gecreëerd hebben door de overboekingsfactor steeds verder op te laten lopen. Men verkoopt iets dat ze niet kunnen garanderen en als klanten die daarvoor betalen daar terecht gebruik van willen maken gaan ze schermen met fair use policies om zichzelf in te dekken.
Je hebt gelijk, al moet je wel als kanttekening erbij bedenken, een GUT14D laat ook het MoCa signaal van een extra Horizon door, en deze doos zal ook niet 1250Mhz certified zijn :)
Daarom hoort er bij gebruik van MoCA dus ook altijd een point of entry filter of stop filter geplaatst te worden.
Voordat we met zijn allen overigens verder dan Phase 2 zijn zal wel weer even duren.
Het zal sowieso nog wel even duren totdat DOCSIS 3.1 daadwerkelijk beschikbaar komt voor de klanten. Neemt niet weg dat ze dan beter nu alvast de juiste vervanging kunnen doen om op de toekomst voorbereid te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Jerrythafast schreef op zondag 01 mei 2016 @ 10:19:
deamosreapos schreef op zondag 01 mei 2016 @ 12:01:
Wat mij opvalt is het aop wat niet geheel aan de norm voldoet. Dat had de vorige poster ook al opgemerkt.
Vervolgens de hirschman versterker. Meestal zou ik zelf een BDA versterker plaatsen. (overigens ik lees dat het Ziggo gebied is dus deze versterkers worden daar niet actief door Ziggo zelf geleverd, althans dat denk ik ik rij zelf UPC gebied)

De kabel zal het probleem niet zijn, maar je gebruikt een C12 kabel, C9 is tegenwoordig wel de standaard maar daar zit hier je probleem niet in. Het is waarschijnlijk het aan strippen van de wandcontactdoos in de woonkamer en de wandcontactdoos zelf. Als je deze vervangt heb je waarschijnljik je probleem al opgelost.
Ik vermoed dat jullie gelijk hebben. Ik heb het AOP in de woonkamer (foto) verwijderd en even professorisch een male connector op het uiteinde van de kabel geduwd. Dus zonder opnieuw strippen. Heb in het laatste uur nu 2x een storing gezien. Voorheen was het 2x per minuut. Kijk het op deze manier even aan en zal dan de kabel opnieuw strippen netjes aansluiten zonder AOP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
Aghanim schreef op zondag 01 mei 2016 @ 12:15:
[...]

[...]

Ik vermoed dat jullie gelijk hebben. Ik heb het AOP in de woonkamer (foto) verwijderd en even professorisch een male connector op het uiteinde van de kabel geduwd. Dus zonder opnieuw strippen. Heb in het laatste uur nu 2x een storing gezien. Voorheen was het 2x per minuut. Kijk het op deze manier even aan en zal dan de kabel opnieuw strippen netjes aansluiten zonder AOP.
Goeie oplossing. Welke connectors gebruik je aan die kabel? Die van de monteur? ( techentrix of cablecon) de televes kun je beter vervangen voor een van de voorgaande die zijn namelijk niet afgeschermd voor 4g.
Pagina: 1 ... 85 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.