Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:50

lSltAlKeR

Time destroys everything!

MediaZoo schreef op zondag 03 april 2016 @ 15:12:
[...]

Waarom is de it infrastructuur achterhaald volgens jou?

Ja het is afbetaald, maar ik zie op dit moment Ziggo meer mogelijkheden uit de infrastructuur halen dan een KPN uit zijn glasvezel netwerk en dan gaat het om het totale aanbod niet alleen de internet snelheid.

[...]

Docsis 3.1 kan 1gbit/s upload en 10gbit/s download over bestaande bekabeling... Waarom verglazen?

[...]

Blijf dan ook ver weg van Glasvezel. Reggefiber (lees KPN) doet ook aan schaal vergroting.

[...]

Alle provider doen hun best te bieden wat Jan en Truus & Henk en Ingrid gebruiken. Het aantal gebruikers wat echt daadwerkelijk aantoonbaar de hogere snelheden nodig heeft is nihil.

En gefeliciteerd dat je iets van bedrijfskunde en marketing weet *O*

[...]

Tja al medewerker behoor je ook uit te stralen wat het bedrijf je opdraagt.

Maar wat is in jouw ogen dan de bedrijfsfilosofie en cultuur? Je hebt immers kennis van bedrijfskunde en marketing.
Tja... DVB-C wat langzaam aan ook uit gefaseerd wordt.... over 10 jaar is het verleden tijd... Ultra HD TV 8K UHD word dan enkel nog maar via IP techniek aangeboden.

Het gaat er niet om wat je nu niet nodig hebt, het gaat erom dat je snel kan schakelen.
In de zin van.... stel .... er is een willie wortel... die het mogelijk maakt om 360 graden video's in hologram elders om te zetten .... ik noem maar iets geks.... wil je at voor het grote publiek toegankelijk maken moet er daarvoor wel een A2 liggen ipv een overhard zandweggetje.... waar je nog dagelijks in de file staat ook :)

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:36
lSltAlKeR schreef op zondag 03 april 2016 @ 16:44:
[...]

Tja... DVB-C wat langzaam aan ook uit gefaseerd wordt.... over 10 jaar is het verleden tijd... Ultra HD TV 8K UHD word dan enkel nog maar via IP techniek aangeboden.

Het gaat er niet om wat je nu niet nodig hebt, het gaat erom dat je snel kan schakelen.
In de zin van.... stel .... er is een willie wortel... die het mogelijk maakt om 360 graden video's in hologram elders om te zetten .... ik noem maar iets geks.... wil je at voor het grote publiek toegankelijk maken moet er daarvoor wel een A2 liggen ipv een overhard zandweggetje.... waar je nog dagelijks in de file staat ook :)
DVB-C wordt ook langzaam uitgefaseerd voor DVB-C2 wat weer meer mogelijkheden biedt. Onderbouw je bewering over het alleen aanbieden via IP techniek eens met concrete bronnen?

Je doet allerlei aannames en uitspraken die in de praktijk anders uitpakken dan je denkt.

Voorbeeld: In 1994 was de basis voor de DVB-C standaard er al. Toch duurde het tot 2004/2005 voordat dit echt bij de consument aansloeg. In 2008 is de DVB-C2 standaard al vastgelegd. Toch nog niet uitgerold, omdat er geen behoefte naar is. Is er behoefte naar kan een kabelaanbieder eenvoudig gaan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

MediaZoo schreef op zondag 03 april 2016 @ 17:05:
[...]

DVB-C wordt ook langzaam uitgefaseerd voor DVB-C2 wat weer meer mogelijkheden biedt. Onderbouw je bewering over het alleen aanbieden via IP techniek eens met concrete bronnen?

Je doet allerlei aannames en uitspraken die in de praktijk anders uitpakken dan je denkt.

Voorbeeld: In 1994 was de basis voor de DVB-C standaard er al. Toch duurde het tot 2004/2005 voordat dit echt bij de consument aansloeg. In 2008 is de DVB-C2 standaard al vastgelegd. Toch nog niet uitgerold, omdat er geen behoefte naar is. Is er behoefte naar kan een kabelaanbieder eenvoudig gaan aanbieden.
Als er een nieuwe snelweg gelegd wordt, betekend dat toch ook niet dat ik een nieuwe auto moet komen om er overheen te kunnen rijden :?

Dat is nu dus wel het geval met DVB-C2. Je kan weer investeren in nieuwe meuk en is dus niet compatible met elkaar.... das echt een nadeel in mijn ogen....
MediaZoo schreef op zondag 03 april 2016 @ 17:05:
[...]

Waarom denk je dat Ziggo ineens Replay TV voor al hun klanten uitendelijk beschikbaar heeft gemaakt?
Precies, ze voelen ook wel aan dat DVB z'n langste tijd gehad heeft en IPTV de standaard gaat worden.

[ Voor 17% gewijzigd door lSltAlKeR op 03-04-2016 19:14 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 00:17
Ik had problemen om de nieuwe 180/30 snelheid te halen. Het bleek uiteindelijk te liggen aan mijn Linksys E4200 router met Tomato firmware. Die blijkt niet sneller dan 130Mbit over de WAN poort te halen. Ook niet als je een gewone poort als WAN poort gebruikt.

Nu maar teruggegaan naar de Cisco modem als router, en alleen de Linksys als Accespoint en DHCP server ingesteld.

Het schijnt bij meerdere routers voor te komen dat custom firmware op de een of andere manier begrenst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
lSltAlKeR schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:09:
[...]

Als er een nieuwe snelweg gelegd wordt, betekend dat toch ook niet dat ik een nieuwe auto moet komen om er overheen te kunnen rijden :?

Dat is nu dus wel het geval met DVB-C2. Je kan weer investeren in nieuwe meuk en is dus niet compatible met elkaar.... das echt een nadeel in mijn ogen....
Met iptv werkt dat anders dan? Als daar nieuwe compressie technieken gebruikt worden kunnen de huidige ontvangers het prima aan? Dan moet ook het een en ander vervangen worden. Dat geldt bij iedere techniek.

Daarbij is het bij zowel iptv als DVB-C alleen de zendstraat en ontvangstkant die vervangen moet worden. Het tussen liggende netwerk voldoet in beide gevallen prima.

Dus dat iptv hier een + heeft is nonsens.
Waarom denk je dat Ziggo ineens Replay TV voor al hun klanten uitendelijk beschikbaar heeft gemaakt?
Precies, ze voelen ook wel aan dat DVB z'n langste tijd gehad heeft en IPTV de standaard gaat worden.
Omdat de concurrentie gelijksoortige diensten ook aanbied. Daarom doen ze dit. Neem de vergelijking met Caiway en Delta. Daar zijn er op zowel iptv gebied als DVB gebied vrij weinig ontwikkelingen. Daarbij is replay TV deels DVB deels ip gestuurd en voor Ziggo heeft DVB de toekomst. Slechts voor bepaalde diensten biedt iptv de voorkeur maar voor de toekomst is de inzet DVB. Net als er geen investering komt vanuit Ziggo voor FTTH. FTTC en verder komen ze niet, omdat het technisch met de huidige techniek efficiënter en goedkoper is. Bron: Bijeenkomst UPC...

Je doet weer ongefundeerde aannames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:57

TFHfony

Professional Weirdo

- peter - schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:24:
Ik had problemen om de nieuwe 180/30 snelheid te halen. Het bleek uiteindelijk te liggen aan mijn Linksys E4200 router met Totato firmware. Die blijkt niet sneller dan 130Mbit over de WAN poort te halen. Ook niet als je een gewone poort als WAN poort gebruikt.

Nu maar teruggegaan naar de Cisco modem als router, en alleen de Linksys als Accespoint en DHCP server ingesteld.

Het schijnt bij meerdere routers voor te komen dat custom firmware op de een of andere manier begrenst is.
De custom firmware kan vaak geen gebruik maken van de hardware NAT en moet het dus softwarematig doen , waardoor de WAN -> LAN snelheid gelimiteerd wordt door de CPU belasting.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:45
- peter - schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:24:
Ik had problemen om de nieuwe 180/30 snelheid te halen. Het bleek uiteindelijk te liggen aan mijn Linksys E4200 router met Totato firmware. Die blijkt niet sneller dan 130Mbit over de WAN poort te halen. Ook niet als je een gewone poort als WAN poort gebruikt.

Mijn E4200 v1 haalt met stock firmware in ieder geval wel mijn nieuwe 150Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:17
Voordat dvb-c2 er daadwerkelijk is zijn wel nog wel 5 jaar verder, gelukkig ondersteund me tv wel dvb-c2, maarja tegen die tijd ook al weer andere tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
lSltAlKeR schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:09:
[...]
Ziggo heeft geen keuze. Als je een 4K zender wilt uitzenden heb je meer bandbreedte nodig dan nu.

De huidige streams zijn ~13500-13600 kb/s* H264. Netflix 4K verbruiken 15.5 mb/s en dat is al marginaal.

Ik denk dat er in ruil voor een aantal analoge zenders DVB-C2 streams bij komen. En later gaan er DVB-C streams over op DVB-C2. Als jouw TV het niet ondersteunt dan verhuurt Ziggo jou graag een verplicht kanaal voor upselling/marketing van diensten set top box.

*: Nederland 1, journaal, gemiddeld over twee minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ANdrode schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:26:
[...]

Ziggo heeft geen keuze. Als je een 4K zender wilt uitzenden heb je meer bandbreedte nodig dan nu.

De huidige streams zijn ~13500-13600 kb/s* H264. Netflix 4K verbruiken 15.5 mb/s en dat is al marginaal.

Ik denk dat er in ruil voor een aantal analoge zenders DVB-C2 streams bij komen. En later gaan er DVB-C streams over op DVB-C2. Als jouw TV het niet ondersteunt dan verhuurt Ziggo jou graag een verplicht kanaal voor upselling/marketing van diensten set top box.

*: Nederland 1, journaal, gemiddeld over twee minuten.
Ik denk eerder dat het een illusie is om te denken dat er een noemenswaardig aantal 4K zenders bij komt op de kabel voor 2025, laat staan voor 2020. DVB-C2 zal inderdaad wel op d'n duur zijn intrede gaan doen, maar ook dat is nog (verre) toekomstmuziek.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:37

Wildfire

Joy to the world!

TFHfony schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:31:
[...]

Ik denk eerder dat het een illusie is om te denken dat er een noemenswaardig aantal 4K zenders bij komt op de kabel voor 2025, laat staan voor 2020. DVB-C2 zal inderdaad wel op d'n duur zijn intrede gaan doen, maar ook dat is nog (verre) toekomstmuziek.
Inderdaad. We hebben niets eens full-HD zenders... (tenminste, het is op z'n best 1080i, niet 1080p)

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 03-04-2016 20:52 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:31:
[...]

Het kan sneller dan je denkt ;),maar er is nu geen plek voor op de kabel.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

MdO82 schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:52:
[...]
Het kan sneller dan je denkt ;),maar er is nu geen plek voor op de kabel.
Er KAN veel, maar of het op korte termijn ook al gaat gebeuren is een tweede. Kijk maar eens hoeveel HD zenders er al zijn ten opzichte van SD. Dus 4K is een leuke hobby voor een kleine club mensen de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Bedankt mensen voor het melden van de verhoging. De PSA was me totaal ontgaan. Hier in het midden van het land is het na een reset ook netjes ~150/~15 Mbps.
Ik hoop dat de verbinding net zo stabiel blijft als voorheen (afgezien van wat aanloop probleempjes door een ietwat losse kabel, een kleine storing hier en daar en een ddosje op de DNS is het namelijk al een aardig tijdje rustig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Wildfire schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:50:
[...]

Inderdaad. We hebben niets eens full-HD zenders... (tenminste, het is op z'n best 1080i, niet 1080p)
Die kwaliteit is ook meer dan voldoende. Zolang er alleen maar vermaak/pulp wordt uitgezonden en films die worden onderbroken door reclame hoeft het van mij echt geen 4K te worden.

Als ik echte goed beeld wil hebben zet ik wel een film op de htpc op. 4K is bij mij sowieso nog lang niet aan de orde zolang de 50 inch plasma nog steeds voldoet. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
TFHfony schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:02:
[...]
Er KAN veel, maar of het op korte termijn ook al gaat gebeuren is een tweede. Kijk maar eens hoeveel HD zenders er al zijn ten opzichte van SD. Dus 4K is een leuke hobby voor een kleine club mensen de komende jaren.
De TV's worden al gemaakt. Nu moet je de massa nog zo gek zien te krijgen dat ze het kopen.

Daarom verwacht ik dat er binnen twee jaar voetbal/eredivisie live in 4K wordt uitgezonden >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Morgen toch maar eens Ziggo bellen voor een monteur.... na 2 dagen en 7 uur on-line met het nieuwe modem heb ik weer duizenden errors en nu zelfs ook T3 time-outs.

Momenteel 2714 correctable errors en 1839 uncorrectable errors...
Basic
Docsis
This page displays the docsis information.
Startup Procedure
Acquired Downstream Status Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status Completed
Docsis TFTP Status Completed
Docsis TOD Status Completed
Security Status Enabled / BPI+

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 228000000 Hz -3.4 dBmV 42.5 dB -39 dBc
2 Locked QAM256 236000000 Hz -3.4 dBmV 42.0 dB -43 dBc
3 Locked QAM256 244000000 Hz -3.3 dBmV 41.9 dB -41 dBc
4 Locked QAM256 252000000 Hz -3.2 dBmV 42.4 dB -42 dBc
5 Locked QAM256 260000000 Hz -3.0 dBmV 42.5 dB -39 dBc
6 Locked QAM256 268000000 Hz -2.9 dBmV 41.9 dB -35 dBc
7 Locked QAM256 276000000 Hz -2.3 dBmV 42.5 dB -40 dBc
8 Locked QAM256 284000000 Hz -2.2 dBmV 42.5 dB -37 dBc

Correctables Uncorrectables
2714 1839

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 37.3 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 38.0 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 37.5 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 40.3 dBmV

Counter
T3 Timeout 4
T4 Timeout 1
Een Hirschmann KOKA 799 kabel met knijpconnectoren en een nieuw modem hebben dus geen verschil gemaakt. Kan me alleen de wandcontactdoos nog indenken dan...

Als de wijkversterker waar onze verbinding op zit nou ver weg stond zou het daar ook nog aan kunnen liggen wellicht, maar onze wijkversterker staat recht voor onze deur en de kabel van de wijkversterker naar ons AOP is maar iets van twee meter ofzo...

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 03-04-2016 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ANdrode schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:49:
[...]
De TV's worden al gemaakt. Nu moet je de massa nog zo gek zien te krijgen dat ze het kopen.

Daarom verwacht ik dat er binnen twee jaar voetbal/eredivisie live in 4K wordt uitgezonden >:).
De investering in de HD camera's en uitzendstraten zijn nog lang niet terug verdiend en/of afgeschreven. Dus ik zou er niet te hard op rekenen.
Sterker: ik durf er wel een goeie fles whiskey op in te zetten dat dit niet het geval zal zijn.

Even ter info: ik heb contact met een club binnen liberty global welke een hardware platform onderhoud (SD, scart) en ontwerpt (HD, HDMI) om realtime alle zenders in de gaten te kunnen houden en (nieuwe) hardware en/of firmware's te kunnen testen. Hier staan dus enorme racks met HB's, welke hun uitgangssignalen aanbieden aan een aantal pc's met digitizers er in, welke dan weer remote bekeken en beheerd kunnen worden.
Dit nieuwe systeem wordt gewoon op HD gebaseerd, omdat ze voor de komende jaren geen 4K verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op zondag 03 april 2016 @ 22:00:
[...]

De investering in de HD camera's en uitzendstraten zijn nog lang niet terug verdiend en/of afgeschreven. Dus ik zou er niet te hard op rekenen.
Sterker: ik durf er wel een goeie fles whiskey op in te zetten dat dit niet het geval zal zijn.

Even ter info: ik heb contact met een club binnen liberty global welke een hardware platform onderhoud (SD, scart) en ontwerpt (HD, HDMI) om realtime alle zenders in de gaten te kunnen houden en (nieuwe) hardware en/of firmware's te kunnen testen. Hier staan dus enorme racks met HB's, welke hun uitgangssignalen aanbieden aan een aantal pc's met digitizers er in, welke dan weer remote bekeken en beheerd kunnen worden.
Dit nieuwe systeem wordt gewoon op HD gebaseerd, omdat ze voor de komende jaren geen 4K verwachten.
Bedoel je nou te zeggen dat Liberty Global de zenders momenteel monitort via scart en nu nog bezig is een systeem op te zetten om dat via HDMI te kunnen gaan doen in de toekomst? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Jerrythafast schreef op zondag 03 april 2016 @ 22:08:
[...]
Bedoel je nou te zeggen dat Liberty Global de zenders momenteel monitort via scart en nu nog bezig is een systeem op te zetten om dat via HDMI te kunnen gaan doen in de toekomst? 8)7
Het systeem is in eerste instantie bedoeld om de HB's te testen qua stabiliteit (voor ze bijvoorbeeld een nieuwe firmware uitrollen). Dan worden er een x aantal (ik dacht 96) van deze machines in een rack gezet en daar gaan dan een y tijd scripts doorlopen qua zenderwisselingen, opnames starten, stoppen, afspelen, PPV starten, etc... Om de stabiliteit te testen.
Momenteel zijn al die machines inderdaad nog SD aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
TFHfony schreef op zondag 03 april 2016 @ 22:00:
[...]
Ik ga hier niets op inzetten. Nederland is een kleine markt en lijkt niet op de UK. Daar zijn twee partijen (British Telecom en Sky) aan het concurreren met techniek.

De techniek is er (net). De lineaire content is er alleen inderdaad nog niet. Hij komt er wel aan, dit zijn echter vooral aankondigingen.

Sport:
  • Baseball: ja, TSN (2016 - )
  • Golf :D (Masters): ja (2016 - )
  • Super Bowl: ja, Fox (2014 - )
  • Olympische Spelen - Rio: nee.
  • UEFA Euro 2016 (EK voetbal): ?/nee
  • Champions League: ja, BT sport (heden).
  • Bundesliga: ja, vanaf (?) (seizoen 2016-2017
  • Premier League: ja, Sky (seizoen 2016-2017)
  • Formule 1: ja, Sky (2017)
Volgens mij heeft Fox/Eredivisie Live in Nederland relatief weinig kijkers en veel problemen met piraterij ("al die p2p streaming apps" + goede breedband verbindingen). Het is lastig om de investering te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Laatst online: 19-09 00:17
TFHfony schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:28:
[...]

De custom firmware kan vaak geen gebruik maken van de hardware NAT en moet het dus softwarematig doen , waardoor de WAN -> LAN snelheid gelimiteerd wordt door de CPU belasting.
Je hebt gelijk idd.
Ik heb echter nu uiteindelijk met 'fast nat' toch nog voor elkaar gekregen om op Tomato de 180mbit te halen. Maar QoS e.d. zijn daardoor wel uitgeschakeld. Volgende snelheidsverhoging moet ik maar overstappen op iets nieuws. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:31
Cisco RV 320 of RV 325, ideale router voor dit soort zaken en kan het makkelijk aan, plus dual wan optie en gewoon super stabiel apparaat. Bij laatste test kreeg ik daarmee tot 918Mb/s aan throughput voor WAN <> LAN.

[ Voor 34% gewijzigd door tcviper op 04-04-2016 10:51 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:43
TFHfony schreef op zondag 03 april 2016 @ 22:23:
[...]

Het systeem is in eerste instantie bedoeld om de HB's te testen qua stabiliteit (voor ze bijvoorbeeld een nieuwe firmware uitrollen). Dan worden er een x aantal (ik dacht 96) van deze machines in een rack gezet en daar gaan dan een y tijd scripts doorlopen qua zenderwisselingen, opnames starten, stoppen, afspelen, PPV starten, etc... Om de stabiliteit te testen.
Momenteel zijn al die machines inderdaad nog SD aangesloten.
hoe doen ze dat dan met de 7401 (SMT-G7401)?
Of testen ze die gewoon niet?

Die heeft geen scart en een andere processor dan de versie met scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Medic schreef op maandag 04 april 2016 @ 08:06:
[...]

hoe doen ze dat dan met de 7401 (SMT-G7401)?
Of testen ze die gewoon niet?

Die heeft geen scart en een andere processor dan de versie met scart.
Geen idee.
Aansturing doen ze trouwens gewoon via opgeplakte IR-ledjes ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ben zojuist verhuisd, maar omdat ik vanuit een studentenhuis ben verhuisd is er wat gedoe met het internet. Ik wilde namelijk mijn oude abonnement opzeggen en opnieuw aanmelden bij Ziggo zodat ik een nieuwe modem kreeg, maar Ziggo heeft besloten om mij te laten verhuizen (scheelt mij weer geld), maar het probleem is dat ik dus geen nieuwe modem krijg voor het nieuwe adres.

De oude modem (die ik nu in bezit heb) staat nog in het studentenhuis, want anders hebben zij geen internet. Op 7 april zou het signaal op het nieuwe adres in gaan en dan zou ik graag een modem daar hebben staan.

Helaas kan ik niet een modem tijdelijk lenen van Ziggo voor zodat ik de oude modem mee kan nemen naar het nieuwe adres en de nieuwe modem daar kan laten staan.

Maar ik zat te denken, hypothetisch gezien, wat gebeurd er als ik het stroom van mijn huidige modem afhaal. Dan met Ziggo bel en doorgeef dat de modem niet meer aan gaat. Wordt er dan een vervangend model gestuurd zodat ik de oude modem terug kan sturen? Maar stel dat ik die modem dan tijdelijk meeneem naar het nieuwe adres en opstuur wanneer het nieuwe Ziggo abonnement ingaat op mijn oude studentenhuis, zou dat dan een tijdelijke oplossing zijn?

Want het maakt niet zoveel uit of modem a, of modem b op Ziggo verbinding 1 of verbinding 2 zit toch?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:45
MrVegeta schreef op maandag 04 april 2016 @ 08:24:
Ik ben zojuist verhuisd, maar omdat ik vanuit een studentenhuis ben verhuisd is er wat gedoe met het internet. Ik wilde namelijk mijn oude abonnement opzeggen en opnieuw aanmelden bij Ziggo zodat ik een nieuwe modem kreeg, maar Ziggo heeft besloten om mij te laten verhuizen (scheelt mij weer geld), maar het probleem is dat ik dus geen nieuwe modem krijg voor het nieuwe adres.

De oude modem (die ik nu in bezit heb) staat nog in het studentenhuis, want anders hebben zij geen internet. Op 7 april zou het signaal op het nieuwe adres in gaan en dan zou ik graag een modem daar hebben staan.

Helaas kan ik niet een modem tijdelijk lenen van Ziggo voor zodat ik de oude modem mee kan nemen naar het nieuwe adres en de nieuwe modem daar kan laten staan.

Maar ik zat te denken, hypothetisch gezien, wat gebeurd er als ik het stroom van mijn huidige modem afhaal. Dan met Ziggo bel en doorgeef dat de modem niet meer aan gaat. Wordt er dan een vervangend model gestuurd zodat ik de oude modem terug kan sturen? Maar stel dat ik die modem dan tijdelijk meeneem naar het nieuwe adres en opstuur wanneer het nieuwe Ziggo abonnement ingaat op mijn oude studentenhuis, zou dat dan een tijdelijke oplossing zijn?

Want het maakt niet zoveel uit of modem a, of modem b op Ziggo verbinding 1 of verbinding 2 zit toch?
Als het abonnement op jou naam staat dan is het jou modem. Dat modem hoor je gewoon te blijven gebruiken. Heel bot voor de studenten. Die moeten zelf een aanvraag voor internet doen. Vaak kan zoiets via een huisbaas of verhuurder. Dan blijft er namelijk internet in het pand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Misschien kort door de bocht van mij, maar het is jouw abonnement, dus jij moet het modem meenemen uit het studentenhuis naar je nieuwe woning. Als jouw abonnement is mee verhuisd, hebben zij toch niets aan het modem. Sluiten zij een nieuw abonnement af, dan krijgen ze toch een nieuwe. En ja, 'jouw' modem werkt gewoon op je nieuwe adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Cave_Boy schreef op maandag 04 april 2016 @ 08:28:
[...]

Als het abonnement op jou naam staat dan is het jou modem. Dat modem hoor je gewoon te blijven gebruiken. Heel bot voor de studenten. Die moeten zelf een aanvraag voor internet doen. Vaak kan zoiets via een huisbaas of verhuurder. Dan blijft er namelijk internet in het pand.
Wij hadden het internet zelf in beheer. De huisbaas is nu een nieuw abonnement aan het regelen met Ziggo. Dus die komt er binnenkort aan. Niet echt antwoord op mijn vragen though.
CreativeS schreef op maandag 04 april 2016 @ 08:29:
[...]

Misschien kort door de bocht van mij, maar het is jouw abonnement, dus jij moet het modem meenemen uit het studentenhuis naar je nieuwe woning. Als jouw abonnement is mee verhuisd, hebben zij toch niets aan het modem. Sluiten zij een nieuw abonnement af, dan krijgen ze toch een nieuwe. En ja, 'jouw' modem werkt gewoon op je nieuwe adres.
Dus je kan niet modem a op verbinding b gebruiken?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

MrVegeta schreef op maandag 04 april 2016 @ 08:43:
[...]

Wij hadden het internet zelf in beheer. De huisbaas is nu een nieuw abonnement aan het regelen met Ziggo. Dus die komt er binnenkort aan. Niet echt antwoord op mijn vragen though.

[...]

Dus je kan niet modem a op verbinding b gebruiken?
Ja en nee. Op het moment dat je je modem activeert, wordt er een profiel aan gekoppeld die bij jouw abonnement hoort. Maar je kan niet 2 modems met dezelfde activatiecode actief hebben normaal gesproken. Als jij een nieuw modem activeert op je nieuwe adres, zal normaal gesproken het oude modem op het oude adres gedeactiveerd worden. Anders zou je 2 internet verbindingen op 1 abonnement kunnen hebben. En je kan je voorstellen dat Ziggo dat niet toestaat.

Kortom: het is aan hen om tijdig een nieuw abonnement te regelen, dan hebben ze ook op tijd een nieuw modem (dit kan met een paar dagen). Maar 2 modems actief op 1 abonnement op 2 verschillende locaties, dat gaat je niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Wildfire schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:51:
Morgen toch maar eens Ziggo bellen voor een monteur.... na 2 dagen en 7 uur on-line met het nieuwe modem heb ik weer duizenden errors en nu zelfs ook T3 time-outs.

Momenteel 2714 correctable errors en 1839 uncorrectable errors...
Nou zijn de verbindingen van Ziggo momenteel uiterst instabiel, het wemelt van de problemen. Dus misschien zou je even moeten wachten voordat je er veel tijd in gaat steken.
Anders weet je niet tegen welk probleem je aan zit te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

TFHfony schreef op maandag 04 april 2016 @ 08:50:
[...]

Kortom: het is aan hen om tijdig een nieuw abonnement te regelen, dan hebben ze ook op tijd een nieuw modem (dit kan met een paar dagen). Maar 2 modems actief op 1 abonnement op 2 verschillende locaties, dat gaat je niet lukken.
Maar er zijn ook twee abonnementen. Ik heb namelijk op het studentenhuis nog voor de maand april betaald. Ik neem aan dat die tot ~20 april (oid) loopt en dan wordt afgesloten.

En ik heb een nieuw abonnement afgesloten op het nieuwe adres, hiervoor moet nog betaald worden, maar dat wordt als het goed is 7 april opgeleverd.

De makkelijkste oplossing is natuurlijk de modem meenemen, maar dan zitten 9 studenten zonder internet buiten hun schuld om, wat natuurlijk erg lastig is voor hun. Daarom probeer een oplossing te vinden waar we allemaal wat aan hebben,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:45
Jaeder schreef op maandag 04 april 2016 @ 08:57:
[...]

Nou zijn de verbindingen van Ziggo momenteel uiterst instabiel, het wemelt van de problemen. Dus misschien zou je even moeten wachten voordat je er veel tijd in gaat steken.
Waar wemelt het? Bron? Ik ervaar geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

MrVegeta schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:02:
[...]

Maar er zijn ook twee abonnementen. Ik heb namelijk op het studentenhuis nog voor de maand april betaald. Ik neem aan dat die tot ~20 april (oid) loopt en dan wordt afgesloten.

En ik heb een nieuw abonnement afgesloten op het nieuwe adres, hiervoor moet nog betaald worden, maar dat wordt als het goed is 7 april opgeleverd.

De makkelijkste oplossing is natuurlijk de modem meenemen, maar dan zitten 9 studenten zonder internet buiten hun schuld om, wat natuurlijk erg lastig is voor hun. Daarom probeer een oplossing te vinden waar we allemaal wat aan hebben,
Dit sluit niet aan bij je eerdere verhaal waarbij je aangaf bij Ziggo een verhuizing doet ipv een nieuw abonnement afgesloten te hebben.
Dus verhuis je nu vanuit Ziggo gezien, of neem je een nieuw abonnement? In het eerste geval neem je je modem mee en in het 2e geval krijg je een nieuw modem.

[ Voor 28% gewijzigd door TFHfony op 04-04-2016 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

TFHfony schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:03:
[...]

Dit sluit niet aan bij je eerdere verhaal waarbij je aangaf bij Ziggo een verhuizing doet ipv een nieuw abonnement afgesloten te hebben.
Ah, misverstandje dus? Als ik verhuis is er geen overlap? Ik dacht dat ik op mijn oude adres voor april had betaald, en dat ik straks op mijn nieuwe adres dat ook moest doen. Ik denk dat ik maar even contact ga opnemen met de webcare in plaats van het forum vol te spammen :p.
TFHfony schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:03:
[...]
Dus verhuis je nu vanuit Ziggo gezien, of neem je een nieuw abonnement? In het eerste geval neem je je modem mee en in het 2e geval krijg je een nieuw modem.
Ik verhuis en mijn abonnement verhuisd mee, dus ik krijg geen nieuwe modem. Dat is het hele punt. Nu is dus de vraag wanneer het oude signaal stopt, en het nieuwe signaal begint.

// en dat stond gewoon in het order mailtje :)

Op 07 april 2016 zijn uw diensten in de loop van de dag actief op **el *** 1*, Groningen. Per die datum vervalt uw aansluiting op ***singel *2, Groningen.

[ Voor 39% gewijzigd door MrVegeta op 04-04-2016 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

MrVegeta schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:07:
[...]
Ah, misverstandje dus? Als ik verhuis is er geen overlap? Ik dacht dat ik op mijn oude adres voor april had betaald, en dat ik straks op mijn nieuwe adres dat ook moest doen. Ik denk dat ik maar even contact ga opnemen met de webcare in plaats van het forum vol te spammen :p.
[...]
Ik verhuis en mijn abonnement verhuisd mee, dus ik krijg geen nieuwe modem. Dat is het hele punt. Nu is dus de vraag wanneer het oude signaal stopt, en het nieuwe signaal begint.
Administratief op de dag dat jij de verhuizing bij Ziggo hebt laten ingaan. Je modem zal op het oude adres in principe blijven werken tot het moment dat jij hem er weg haalt, of op je nieuwe adres een nieuw modem activeert. Overlap is er in principe niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

TFHfony schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:13:
[...]

Administratief op de dag dat jij de verhuizing bij Ziggo hebt laten ingaan. Je modem zal op het oude adres in principe blijven werken tot het moment dat jij hem er weg haalt, of op je nieuwe adres een nieuw modem activeert. Overlap is er in principe niet.
Yes, zag het net in de mail. Het signaal wordt op 7 april stopgezet op mijn oude adres en wordt dan overgezet naar het nieuwe adres. Dan moet de modem dus ook mee. Maar even een mailtje sturen naar de oude huisbaas dat vanaf 7 april daar geen internet is, en dat hij er maar wat vaart achter moet zetten.

Dus het heeft ook geen nut om een vervangende modem aan te vragen voor op het oude adres, want daar wordt het signaal stopgezet op 7 april.

[ Voor 9% gewijzigd door MrVegeta op 04-04-2016 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Niet online
Ik heb zojuist de sleutel van mijn nieuwe huis gekregen, en tref het volgende kabelaansluitpunt aan (Ziggo, A'dam). Ik heb de komende dagen nog geen gelegenheid om er naar te kijken, maar weet iemand zo op het eerste zicht of dit aansluitpunt geschikt is voor de 'moderne' diensten van Ziggo zoals 150/12 mbit internet, on demand kijken etc? Het ziet er namelijk zwaar verouderd uit in mijn ogen.

Afbeeldingslocatie: https://fgfena.by3302.livefilestore.com/y3mSLiJGmzTYiJOdP2RrnnqOPK_jZ_zZdNmoTfTXUSO3zW86VEVWr7RRpgYVb741_PZHkM8DLCl6ir6j4xDvZUdXh1cDKCiMnq_H-rJEs97k-7lYLU-pA19M8SOM0ftcrDa-XNSbQxQzGgLhmm2fJ1pdZVfkWBVHnkePtUPhU5vZFi2Llbc1OGPu8MognsmAXab/IMG_4392.JPG?psid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Lounge Deluxe schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:48:
Ik heb zojuist de sleutel van mijn nieuwe huis gekregen, en tref het volgende kabelaansluitpunt aan (Ziggo, A'dam). Ik heb de komende dagen nog geen gelegenheid om er naar te kijken, maar weet iemand zo op het eerste zicht of dit aansluitpunt geschikt is voor de 'moderne' diensten van Ziggo zoals 150/12 mbit internet, on demand kijken etc? Het ziet er namelijk zwaar verouderd uit in mijn ogen.

[afbeelding]
De bekabeling die ik die afknippen en weggooien. Dat is de categorie trekdrop/rotzooi/meuk.

Het AOP zelf zegt niets. Daarvoor moet je het binnenwerk zien. Er zijn verschillende AOP's met aan de buitenkant een mooi cosmetisch kapje die gelijk is aan elkaar maar waarbij het binnenwerk sterk verschilt. Het is dus niet te zeggen of je AOP nog voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Niet online
OK thanks, klinkt ook logisch. Ik kan er pas weer over een paar dagen bij helaas, zal mijn bericht dat ff update. Uiteraard komt er een prachtig Hirschmann systeem :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

[...]

Als ik niet op de statuspagina van het modem had gekeken had ik niet geweten dat er iets mis was. In mijn verbinding zelf merk ik eigenlijk niets. Ik krijg wel een paar keer per dag een "de verbinding werd geherinitialiseerd"-melding, maar op mijn andere PC's krijg ik die niet bedenk ik me zojuist dus die melding ligt wellicht eerder aan iets op mijn PC.

Doet verder niets af van het feit dat er na nog geen drie dagen al duizenden errors op de statuspagina van het modem staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

En helaas: Het is 5 dagen goed gegaan, maar vandaag vloog de 2,4Ghz er dus weer uit. Het heeft dus niet geholpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Wildfire schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:30:
[...]
Doet verder niets af van het feit dat er na nog geen drie dagen al duizenden errors op de statuspagina van het modem staan...
Komt me bekend voor:
47580690 481451
(in drie dagen)

hoewel het vandaag niet zo hard is toegenomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jaeder op 04-04-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Jaeder schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:48:
[...]

Komt me bekend voor:
47580690 481451
(in drie dagen)

Maakt me eigenlijk benieuwd naar wat zo gemiddeld de waardes van de correctable/uncorrectable errors zijn bij onze medetweakers.

Ik kom momenteel gemiddeld per dag uit op 910 correctable en 632 uncorrectable errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47
Wildfire schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:30:
[...]

Maakt me eigenlijk benieuwd naar wat zo gemiddeld de waardes van de correctable/uncorrectable errors zijn bij onze medetweakers.

Ik kom momenteel gemiddeld per dag uit op 910 correctable en 632 uncorrectable errors.
Na 4 dagen uptime

3 correctables
0 uncorrectabels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MediaZoo
[...]

Dat heeft totaal geen nut om te vergelijken met elkaar.

Iedere aansluiting is anders. Ieder segment is anders, iedere node is anders en iedere CMTS is anders. Dit is niet een een appel met een peer vergelijken dit komt dichter bij een lego blokje vergelijken met een druppel water.

Die fouten ontstaan door een oorzaak die jij als eindgebruiker niet kan waarnemen. In sommige gevallen nog wel zelf op te lossen maar dan moet je echt weten waar te zoeken. Correctables lekker boeiend, dat houdt in dat die pakketten gewoon goed binnen gekomen zijn. Uncorrectables, tja vervelend. Werkt je lijn? Ja, dit is spijkers op laag water zoeken. Nee, bel Ziggo zij kunnen het alleen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Geldt dat ook voor het TV signaal? Ik heb de laatste 3 weken geen storingen op internet maar wel een wisselende signaalsterkte en BER codes op mijn Humax. Zelfs af en toe blokken in beeld terwijl mijn bekabeling in orde is en al jaren hier goed heeft gefunctioneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Jaeder schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:48:
[...]

Komt me bekend voor:
47580690 481451
(in drie dagen)

Als ik jou was zou ik een Ziggo bellen om het een of ander door te laten meten.....

Zulke getallen ken ik alleen met 2 breuken in de kabel....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:49:
[...]

Geldt dat ook voor het TV signaal? Ik heb de laatste 3 weken geen storingen op internet maar wel een wisselende signaalsterkte en BER codes op mijn Humax. Zelfs af en toe blokken in beeld terwijl mijn bekabeling in orde is en al jaren hier goed heeft gefunctioneerd.
Als je kabels jaren goed gewerkt hebben en nu problemen is de kans aanzienlijk dat je kabels toch aan vervanging toe zijn. Het merendeel van de storingen ontstaan door instraling van buitenaf. Dit dien je zelf op te lossen Ziggo kan hier niets voor je betekenen. Voor verdere discussie lees Ziggo Ervaringen Topic - Deel 1 t/m 9. Er wordt genoeg over gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Na 16 dagen:
19 0

Counter
T3 Timeout 0
T4 Timeout 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-09 22:46
Techneut schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:14:
[...]
Is dit zo? Met andere woorden, ben jij op de een of andere manier helemaal bekend met de situatie daar? Je klinkt namelijk alsof je er kind aan huis bent en dat maakt me wel een beetje nieuwsgierig.
Indien ja, zitten ze dan nog op verschillende locaties? UPC zat in Leeuwarden, geen idee waar Ziggo zat met z'n helpdesk, maar het zou me niet bepaald verbazen dat het na de fusie samengevoegd is tot één plaats.Is dat nog niet het geval? Bij wel samenvoegen tot dezelfde locatie lijkt het nog gescheiden werken me erg onlogisch. Zo enorm groot zijn de verschillen niet dacht ik.
Ik heb het nagevraagd maar ze hebben door het gehele land locaties.
In Rotterdam, Eindhoven, Tilburg, Leeuwarden, Nijmegen, Ede, Maastricht voor zover hij weet. Dan heb ik het over UPC.
In Tilburg en Maastricht zou zowel UPC als @home/Ziggo zitten. Wel op andere plekken in het gebouw. Ze werken dus ook niet samen, maar dat begrijp ik ook wel indien de systemen van UPC totaal anders zijn dan die van Ziggo. UPC medewerkers kunnen dus kennelijk ook geen klant gegevens van (oud) ziggo klanten oproepen omdat ze daar de systemen niet voor hebben/gebruiken. Vandaar dus ook dat doorverbinden tussen UPC <-> Ziggo.

Edit: nagevraagd aan een vriend van me waarvan zijn vriendin nog studeert, zij werkt voor (Oud ziggo) in Maastricht. Hun hebben geen contact met het UPC gedeelte in Maastricht ( Teleperformance zou die locatie heten ). Zij bevestigd dat het achter de schermen op klanten ondersteuning gebied nog 2 verschillende bedrijven zijn die elkaars klanten niet kunnen helpen, op doorverbinden na.

In Curaçao zou ook nog een locatie zitten van (oud)Ziggo.

[ Voor 14% gewijzigd door LopendeVogel op 04-04-2016 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenC schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:32:
[...]

Ik heb het nagevraagd maar ze hebben door het gehele land locaties.
In Rotterdam, Eindhoven, Tilburg, Leeuwarden, Nijmegen, Ede, Maastricht voor zover hij weet. Dan heb ik het over UPC.
In Tilburg en Maastricht zou zowel UPC als @home/Ziggo zitten. Wel op andere plekken in het gebouw. Ze werken dus ook niet samen, maar dat begrijp ik ook wel indien de systemen van UPC totaal anders zijn dan die van Ziggo. UPC medewerkers kunnen dus kennelijk ook geen klant gegevens van (oud) ziggo klanten oproepen omdat ze daar de systemen niet voor hebben/gebruiken. Vandaar dus ook dat doorverbinden tussen UPC <-> Ziggo.
Ik begreep vanmorgen dat ze sinds enkele dagen een nieuw systeem hebben waar alle oud-ziggo en oud-UPC klantgegevens in zouden staan.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

TFHfony schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:25:
[...]

En helaas: Het is 5 dagen goed gegaan, maar vandaag vloog de 2,4Ghz er dus weer uit. Het heeft dus niet geholpen....
Er is een verschil tussen uitvliegen en echt niet meer aangemeld krijgen zonder reboot....

Hier vliegt ie er soms ook nog uit... maar in mijn geval was het dus zo... dat ik er geen apparaat meer op aangemeld krijg zonder het mac adres toe te voegen....

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

lSltAlKeR schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:05:
[...]

Er is een verschil tussen uitvliegen en echt niet meer aangemeld krijgen zonder reboot....

Hier vliegt ie er soms ook nog uit... maar in mijn geval was het dus zo... dat ik er geen apparaat meer op aangemeld krijg zonder het mac adres toe te voegen....
Nee, het ding moest echt weer uit. Geen enkel 2,4Ghz apparaat kon zich meer aanmelden hier. Zolang je nog verbonden bent lijkt hij al het verkeer over de 2,4Ghz naar /devnull te routeren en opnieuw verbinden lukt niet meer :-(

[ Voor 12% gewijzigd door TFHfony op 04-04-2016 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat twitter-account wordt echt steeds meer een lachertje :'(

Na 4 dagen een keer antwoord, maar ik had vanmorgen toch maar even gebeld (had geen verwachting dat ik nog antwoord van webcare kreeg)
Dat doorgegeven aan webcare "als er verder nog wat is weet je me te vinden" ja als je veel geduld hebt _O-

Volgende keer ondanks dat ik geen haast heb zal ik toch maar bellen :D ;)

Ik snap best dat als je direct een reactie wil of antwoord dat je beter kan bellen, maar sorry om antwoord te krijgen na 4 dagen :X.

wilde ook nog iets zeggen over als iemand bekender is, maar heb het maar gelaten...

[ Voor 23% gewijzigd door MdO82 op 04-04-2016 19:30 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even inhakend op de Correctables/Uncorrectables discussie. Hier blijven die tellers in de regel stabiel. Maar 's avonds komt het wel eens voor dat de TV een ogenblik stoort en wanneer dat is gebeurd zijn beide tellers met een paar duizend omhoog geschoten. Alsof iemand een kort momentje de verbinding blokkeert. Storing op de TV is ook echt niet meer dan een seconde en heb het op uiteenlopende zenders gezien, dus het lijkt over het hele spectrum te gebeuren. Als je even met je ogen knippert is het voorbij en heb ik d'r ook gelijk opeens een paar duizend uncorrectables bij gekregen.

Zodoende in 8 dagen tijd 72822 correctables en 63244 uncorrectables verzameld.

[ Voor 10% gewijzigd door Jerrythafast op 04-04-2016 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zit er toch ergens storing op je lijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 15:39
Vreemd geval bij mij... speedtest.net kom ik niet eens meer aan de 120 mbit, doe ik de test via speedtest.ziggo.nl dan heb ik wel 150 mbit. Terwijl dit beide van Ookla is. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SPOXYWOXY schreef op maandag 04 april 2016 @ 21:40:
Vreemd geval bij mij... speedtest.net kom ik niet eens meer aan de 120 mbit, doe ik de test via speedtest.ziggo.nl dan heb ik wel 150 mbit. Terwijl dit beide van Ookla is. Meer mensen hier last van?
Andere mirror gebruiken?

(Haarlem > Leaseweb haal ik altijd m'n max).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 15:39
ArcticWolf schreef op maandag 04 april 2016 @ 21:41:
[...]

Andere mirror gebruiken?

(Haarlem > Leaseweb haal ik altijd m'n max).
Meerdere geprobeerd, ook deze, maar steeds maar 110. Net Networking4all geprobeerd, nu wel de volle 150 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:05
Netjes 150Mbit via wireless :).

Aardig tevreden weer met de verhoging, zat net op een download snelheid van 12mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 20:45
:*)
Toevalig niet een rukke flash player op een niet zo'n krachtige cpu? Combinatie Firefox met out of date flash trok hier een I5-2410m oid helemaal vol met speedtest

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op maandag 04 april 2016 @ 21:39:
Dat zit er toch ergens storing op je lijn ;)
Inderdaad, maar het verbaast me wel hoe belachelijk tijdelijk die storing steeds is. We leven nu ruim een uur later en er is geen correctable of uncorrectable bij gekomen. Rock solid verbinding. Die bitfouten komen met duizenden tegelijk binnen een tijdsbestek van seconde en daarna gaat het weer vele uren achter elkaar volkomen foutloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 11:50

Swordlord

Act first, think never

Gezien je opmerking heb ik hier ook maar eens de normale speedtest aangezwengeld en jahoor. 110 topped hij bij, terwijl de Ziggo speedtest 150 aanduid.

Maar misschien nog fijner om te gebruiken is het volgende: http://speedtest.tele2.net/
Gewoon flinke testfiles die je kan binnentrekken via HTTP/FTP of uploaden naar FTP. Soms veel betere indicatie dan ookla speedtest.

Verder maar braaf de mond houden over het upgrade rondje :X

[ Voor 4% gewijzigd door Swordlord op 04-04-2016 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Eigenlijk vanaf het begin al om de x minuten een hapering in het geluid bij het terugkijken van een opgenomen programma. Fabrieksherstel uitgevoerd, laatste firmware op de Samsung c7140 is aanwezig. Probleem blijft. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
JBS schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:09:
Eigenlijk vanaf het begin al om de x minuten een hapering in het geluid bij het terugkijken van een opgenomen programma. Fabrieksherstel uitgevoerd, laatste firmware op de Samsung c7140 is aanwezig. Probleem blijft. Iemand hier ervaring mee?
Jup is geen storing van de Horizon zelf maar een kabel probleem. Ergens tussen de Horizon en het headend gaat het fout.

De kans kan aanzienlijk zijn dat het bij je aan je binnenhuis installatie ligt, maar een rotte connector bij de EV kan ook dit soort problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:22
MediaZoo schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:43:
Jup is geen storing van de Horizon zelf
Dat zal het zeker niet zijn, hij vroeg immers naar een probleem met zijn C7140. De verstoringen van het geluid bij opnames met deze decoder zijn al een oud probleem en is nooit opgelost ondanks toezeggingen vanuit Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 21:54
Ik heb laatst contact gehad met Ziggo of ik mijn oude horizonbox kon inruilen voor de nieuwere. Alleen gaf de klantenservice aan dat ze nog heel veel oude modellen hadden, dus de kans op een nieuwe was niet zo groot. Ik vind dat wel jammer want 802.11 ac Wi-Fi kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:44
Ik had me ook aangemeld voor ziggo.
Dag later kreeg ik de bevestigingsmail en hier stond een heel ander adres op... Ergens in het zuiden van het land. Terwijl ik in het noorden woon...

Het viel mij op door het netnummer van de vaste telefonie..Ben toen ik naar onderen scrolde zag ik het.... (Rest klopte wel. Naam, Bankrekeningnummer enz)

Vervolgens meteen ziggo weer gebeld... En deze zou geannuleerd worden en ik moest me weer opnieuw aanmelden.
30min aan de lijn gehangen met ziggo.

Hopelijk wordt niet alles 2x afgeschreven straks..... ( ze zeggen van niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 20:00
Heeft ziggo een mail storing? Kan geen mail verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Dancis schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:03:
Heeft ziggo een mail storing? Kan geen mail verzenden.
Ik kan hier prima mail versturen. Dus ik denk niet dat er storing is (of het was maar kort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Jerrythafast schreef op maandag 04 april 2016 @ 22:17:
[...]

Inderdaad, maar het verbaast me wel hoe belachelijk tijdelijk die storing steeds is. We leven nu ruim een uur later en er is geen correctable of uncorrectable bij gekomen. Rock solid verbinding. Die bitfouten komen met duizenden tegelijk binnen een tijdsbestek van seconde en daarna gaat het weer vele uren achter elkaar volkomen foutloos.
Dat idee begin ik hier ook te krijgen. Ik zal er eens wat explicieter op gaan letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wildfire schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:09:
[...]

Dat idee begin ik hier ook te krijgen. Ik zal er eens wat explicieter op gaan letten.
Hier is het vanavond opeens echt drama. Alsof de storingsbron heeft zitten meelezen gisteren :X vrijdag ga ik toch de boel nog maar weer eens grondig opnieuw aansluiten.

Als de TV straks uit is koppel ik alles behalve het modem even af om te zien of het probleem dan stopt. Ik hoop het wel, maar ik verwacht van niet. Heb al een klein cronjobje op mijn Raspberry draaiende:

code:
1
2
SHELL=/bin/bash
* * * * * cat <(date | head -c -1) <(php -r "curl_exec(curl_init('http://192.168.178.1/BasicCmState.asp'));" | grep -A 1 "Uncorrectables" | grep -Po "<td>\d+</td><td>\d+" | sed 's#\(</td>\)\?<td>#\t#g') >> /home/username/ubee.txt

Resultaat tot dusver:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
date and time   correctables    uncorrectables
Tue Apr  5 19:51:26 UTC 2016    82159   88434
Tue Apr  5 20:00:01 UTC 2016    82224   88622
Tue Apr  5 20:01:02 UTC 2016    82231   88661
Tue Apr  5 20:02:01 UTC 2016    82231   88686
Tue Apr  5 20:03:01 UTC 2016    82241   88748
Tue Apr  5 20:04:01 UTC 2016    83398   92003
Tue Apr  5 20:05:01 UTC 2016    83398   92003
Tue Apr  5 20:06:01 UTC 2016    83784   93056
Tue Apr  5 20:07:01 UTC 2016    84044   94236
Tue Apr  5 20:08:01 UTC 2016    84064   94294
Tue Apr  5 20:09:01 UTC 2016    84065   94309
Tue Apr  5 20:10:01 UTC 2016    84068   94338
Tue Apr  5 20:11:01 UTC 2016    84068   94338
Tue Apr  5 20:12:01 UTC 2016    84069   94338
Tue Apr  5 20:13:02 UTC 2016    84069   94338
Tue Apr  5 20:14:01 UTC 2016    84083   94359
Tue Apr  5 20:15:01 UTC 2016    84083   94359
Tue Apr  5 20:16:01 UTC 2016    84083   94359

(Tijd op de Raspberry staat op UTC)

En ik was te lui om standalone cURL te installeren.

[ Voor 55% gewijzigd door Jerrythafast op 05-04-2016 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Momenteel zit ik op 2782 correctables en 1946 uncorrectables. Morgenochtend, -middag en -avond eens checken hoe het er dan voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5227598899.png

Ongewenste post O-) , maar eindelijk is de verhoging doorgedrongen hier. Via wireless gemeten, dus prima verbindingen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb het al kunnen bevestigen!

Zojuist drie keer vlak achter elkaar storingen op digitale TV (fractie van een seconde, even blokvorming in beeld).

Van tevoren stond ik op 2782 correctable en 1946 uncorrectable errors.

Na de 1e beeldstoring: 2784 correctable en 1971 uncorrectable errors.
Na de 2e beeldstoring: 2785 correctable en 1983 uncorrectable errors.
Na de 3e beeldstoring: 2797 correctable en 1983 uncorrectable errors.

Het moet dus ofwel in het AOP zitten, of zelfs nog eerder dan dat... morgen Ziggo maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier is mijn plannetje in duigen gevallen. TV is nu net uit, maar heb al ruim een half uur geen blokjes meer. En geen uncorrectables. En zelfs geen correctables.

De correlatie is inderdaad 100%. Blokjes op TV komen tegelijk met verstoringen op de DOCSIS streams die het modem bereiken. Dus ófwel het probleem zit vóór het AOP, ófwel de UMU-1006 heeft geen goede scheiding tussen de TV- en de Data-poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Jerrythafast schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:54:
Hier is mijn plannetje in duigen gevallen. TV is nu net uit, maar heb al ruim een half uur geen blokjes meer. En geen uncorrectables. En zelfs geen correctables.

De correlatie is inderdaad 100%. Blokjes op TV komen tegelijk met verstoringen op de DOCSIS streams die het modem bereiken. Dus ófwel het probleem zit vóór het AOP, ófwel de UMU-1006 heeft geen goede scheiding tussen de TV- en de Data-poort.
Ik wil gerust een nieuw AOP proberen, ware het niet dat ik die niet zelf ga monteren. Toen deze AOP ooit door een Ziggo-monteur werd geplaatst, gaf die aan dat de groene kabel nèt lang genoeg was. Daar ga ik vanzelfsprekend niet mee klooien, gaat het fout dan moet er een nieuwe groene kabel komen die ik mag betalen omdat ik het verknoeid heb. Dan liever dat de monteur het doet, doet die het fout dan draait Ziggo zelf er voor op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Jerrythafast schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:54:

:') Wat een aanname... Er zit een signaaldemping van rond de 25/30dB tussen die poorten. Maar een beetje lekstroom kan meer veroorzaken dan signaal issues. Daar helpt geen demping tegen.

Ga er eerder vanuit dat er ergens een TV op een ongeaarde installatie op het netwerk gekoppeld zit en lekker storing het netwerk in pompt. Wat kan Ziggo doen? Weinig als de storing er niet is. Iets wat er niet is kun je niet zien/meten. Dit gebeurd ook wel eens met retour signalen. Het gebeurd regelmatig dat tv's op de retour frequenties ruis het netwerk in sturen waardoor een heel segment offline gaat. Oplossing is een simpele 5-65Mhz demper plaatsen op de tap. Maar dan moet de tv wel aanstaan en het ruisen gemeten worden.

Dagboekje bijhouden wanneer de problemen opspelen. Daar kan Ziggo iets mee. Als er een patroon ontstaat kunnen ze gericht gaan zoeken. Op 3x een glitch in je scherm en 3 uncorrectables erbij kunnen ze niets. Daarbij let op de uncorrectables, correctables zijn pakketjes die goed binnen zijn gekomen. En pas bellen als je echt issues ondervind. Voor 1 uncorrectable per dag terwijl je niets ervaart komt Ziggo ook voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

MediaZoo schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 23:07:
[...]

:') Wat een aanname... Er zit een signaaldemping van rond de 25/30dB tussen die poorten. Maar een beetje lekstroom kan meer veroorzaken dan signaal issues. Daar helpt geen demping tegen.

Ga er eerder vanuit dat er ergens een TV op een ongeaarde installatie op het netwerk gekoppeld zit en lekker storing het netwerk in pompt. Wat kan Ziggo doen? Weinig als de storing er niet is. Iets wat er niet is kun je niet zien/meten. Dit gebeurd ook wel eens met retour signalen. Het gebeurd regelmatig dat tv's op de retour frequenties ruis het netwerk in sturen waardoor een heel segment offline gaat. Oplossing is een simpele 5-65Mhz demper plaatsen op de tap. Maar dan moet de tv wel aanstaan en het ruisen gemeten worden.

Dagboekje bijhouden wanneer de problemen opspelen. Daar kan Ziggo iets mee. Als er een patroon ontstaat kunnen ze gericht gaan zoeken. Op 3x een glitch in je scherm en 3 uncorrectables erbij kunnen ze niets. Daarbij let op de uncorrectables, correctables zijn pakketjes die goed binnen zijn gekomen. En pas bellen als je echt issues ondervind. Voor 1 uncorrectable per dag terwijl je niets ervaart komt Ziggo ook voor niets.
Kan het zijn dat een satellietinstallatie via de TV storing de kabel opstuurt? Op satelliet is er op de TV beneden ook dezelfde soort storingen te zien, dat hadden we voorheen eigenlijk nooit. Terugdenkend lijkt het erop dat e.e.a. ongeveer tegelijkertijd begonnen is...

Misschien de satelliet maar eens tijdelijk afkoppelen van de TV (TV heeft ingebouwde satelliettuner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik sluit ook juist niett uit dat er "iets" is dat storing veroorzaakt elders in huis. Ik laat mijn Raspberry nu zoals je hierboven kunt zien gewoon elke minuut het aantal correctables en uncorrectables loggen. Kijken of daar een duidelijk patroon uit komt. Ik heb de indruk dat het echt alleen 's avonds gebeurt. Dat maakt het wel lastig troubleshooten, want mijn idee was dus om alles behalve het modem af te koppelen wanneer het gebeurt om te zien of het daarna over gaat. Maar dat wordt niet zo op prijs gesteld - men kijkt hier liever naar een TV die zo nu en dan hapert dan naar een TV die uit staat :9 En TV kijken gebeurt toch vooral 's avonds.

Maar goed, we gaan 't in de gaten houden, kijken waar het probleem vandaan komt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]
Daarbij let op de uncorrectables, correctables zijn pakketjes die goed binnen zijn gekomen.
Digitale techniek is niet echt jouw ding zo te lezen. De corretables en uncorrectables zijn de datapacketjes die verminkt binnenkomen. Het modem weet dáárvan een deel te herstellen met error correctie techniek (Reed-Solomon). Die worden geteld als correctables en de packetjes die niet meer door het modem te herstellen zijn worden geteld als uncorrectables. Het binnenkomende signaal is dus goed als beide nagenoeg 0 zijn en blijven en niet in orde als die waarden op blijven lopen waarbij de mate van ophoging gemeten over de tijd duidelijk aangeeft hoe slecht het is gesteld met het binnenkomende signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:16

icecreamfarmer

en het is

Bij mij lijkt de snelheidsverhoging doorgevoerd te zijn maar met een vreemd resultaat.
De download lijkt opeens gecapped te zijn op 50 mbit terwijl ik wel de 15 mbit upload haal :?.

Internet lijkt ook traag aan te voelen. Een herstart heeft nog niets opgeleverd.

[ Voor 18% gewijzigd door icecreamfarmer op 06-04-2016 09:33 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:35
Yonix schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:57:
Hier, Tilburg-Centrum, helaas nog geen 150Mbps. Zojuist contact gehad met een Ziggo-medewerker en hij kon zien dat het modem wel 150Mbps afneemt, maar hij blijft hier toch hangen op 122Mbps/12Mbps. :)
En zo'n drie dagen later heeft de nieuwe snelheid dan toch mijn huis bereikt:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5230491545.png

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:14:
Resultaat tot dusver:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19

Het vervolg van bovenstaande reeks!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Wed Apr  6 01:18:01 UTC 2016    84083   94359
Wed Apr  6 01:19:01 UTC 2016    84084   94359
Wed Apr  6 02:23:01 UTC 2016    84085   94359
Wed Apr  6 04:45:01 UTC 2016    84086   94359
Wed Apr  6 06:02:01 UTC 2016    84087   94359
Wed Apr  6 06:08:01 UTC 2016    84088   94359
Wed Apr  6 08:11:01 UTC 2016    84090   94359
Wed Apr  6 09:02:01 UTC 2016    84091   94359
Wed Apr  6 10:29:01 UTC 2016    84092   94359
Wed Apr  6 12:43:01 UTC 2016    84093   94359
Wed Apr  6 14:26:01 UTC 2016    84094   94359
Wed Apr  6 15:31:01 UTC 2016    84095   94359
Wed Apr  6 18:05:01 UTC 2016    84096   94359
Wed Apr  6 18:48:01 UTC 2016    84097   94359
Wed Apr  6 19:12:01 UTC 2016    84098   94359
Wed Apr  6 20:17:01 UTC 2016    84099   94359
Wed Apr  6 20:36:01 UTC 2016    84101   94359
Wed Apr  6 21:14:01 UTC 2016    84101   94359

Een hele dag nagenoeg foutloos dus. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:30
[...]

Sinds de snelheidsverhoging niet herstart:
376 0

Counter

T3 Timeout 0
T4 Timeout 1
Moet wel bekennen dat hier vorig jaar alles onder handen is genomen. Dus nieuwe AoP/UMU en nieuwe connector aan de kant van de wijkkast.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Niet online
Lounge Deluxe schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:48:

[afbeelding]
Inmiddels heb ik het kapje er vanaf geschroefd en er komt een splitter zichtbaar van het volgende merkt en type: Tratec TRIS-350P.

Afbeeldingslocatie: https://fgddwa.by3302.livefilestore.com/y3pyyO5vi3MM6161jRGuCyXUUueVJz993Tgr-XD3Kt7S0Nz1g50MQpp44SIkdd-Zdahvoc08TtJ7lhM-Ud_g5qSaFCsTiP_fy9paiBL4KWvm_nMwdUZVoWJ9IVGnbhAaUDo4pE97cvNUPWYTDg6tKpfxb00pcDF8C7rJNue8KGD8gk/IMG_4483-2.JPG?psid=1

Zo te zien via Google lijkt dit type retourgeschikt maar wel oud (weinig hits via Google in ieder geval).

Er staat op dat er voor radio en tv en date een demping is van 4,8 dB, wat houdt dat precies in? de meeste andere AOP's die in vond (o.a. van Hirschmann) hebben een veel lagere demping van 2 of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Niet online
Verdammt :P , Zo wel zichtbaar?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ofXLpQL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:33

Roetzen

he.net Certified Sage

Wow, dat is wel een lelijke scherpe bocht die die groene kabel daar boven maakt. :(

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Niet online
Roetzen schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:37:
Wow, dat is wel een lelijke scherpe bocht die die groene kabel daar boven maakt. :(
Kan dat kwaad voor de koperkern?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:00
Haal eens een stofzuiger en wat alcohol/allesreiniger over dat ding, krijg de kriebels ervan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Niet online
Vinnienerd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:58:
Haal eens een stofzuiger en wat alcohol/allesreiniger over dat ding, krijg de kriebels ervan :P
:) gaat zeker gebeuren, maar ik kan nog niet in het huis vanwege de schilders.

Omdat ik een stersysteem in mijn huidige huis heb, ben ik van plan om dit AOP te vervangen voor een simpeler exemplaar, bijvoorbeeld deze of deze, en dat dan via de kruipruimte aanleggen en in 4 kamers uit laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Lounge Deluxe schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:58:
[...]

Kan dat kwaad voor de koperkern?
Ja. Coax heeft een minimale buigstraal. Een vuistregel is tien maal de diameter. Als de kabel te scherp wordt gebogen kan het folie in de mantel scheuren en dat gaat ten kostte van de afscherming. Ook geeft zo'n scherpe bocht een discontinuïteit in de impedantie, wat extra demping kan geven op de hogere frequienties.

Ik zou zo'n kabel v'óór de bocht afknippen en opnieuw monteren.

Je kunt natuurlijk ook even Zoggo bellen en zeggen dat je graag wilt dat een monteur er een nieuw AOP op zet. Met een beetje geluk is dat gratis en dan heb je geen vervelende discussie als straks blijkt dat er iets niet goed werkt.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Niet online
Ziggo bellen voor een monteur kan natuurlijk nooit kwaad, maar mocht ik het zelf gaan doen, kan ik dan de AOP's die ik hierboven noemde, gebruiken als vervanger? Ik vraag dit vanwege die 4.8 dB die op de huidige verdeler staat, dat getal kom ik bij andere verdelers niet tegen (wel lagere getallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had afgelopen week melding gedaan van een falend wireless modem. Bereik in huis wordt eigenlijk met de tijd slechter, en meestal is dat een stervende wireless transmitter. Ziggo belde me vandaag en wees me erop dat ze het modem op afstand hadden getest, maar niets konden vinden. Nee dat vind je ook niet. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5232695737.png

Komt erop neer dat ze me een TP link router toesturen, zodat het modem in bridge kan, en ik gelijk kans zie om de router strategisch op te hangen precies in het midden van de woning aan het plafond (3 etage's in huis) zodat ik in ieder geval op de eerste & tweede verdieping voldoende bereik heb.

Het modem is namelijk gelimiteerd tot aan de meterkast. De router kost me voor ziggo zakelijk 6 tientjes, en als ik daarmee het hele probleem van slecht wireless of zelfs uitvallende wireless kan tackelen is het prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:14:
[...]

Hier is het vanavond opeens echt drama. Alsof de storingsbron heeft zitten meelezen gisteren :X vrijdag ga ik toch de boel nog maar weer eens grondig opnieuw aansluiten.

Als de TV straks uit is koppel ik alles behalve het modem even af om te zien of het probleem dan stopt. Ik hoop het wel, maar ik verwacht van niet. Heb al een klein cronjobje op mijn Raspberry draaiende:

code:
1
2
SHELL=/bin/bash
* * * * * cat <(date | head -c -1) <(php -r "curl_exec(curl_init('http://192.168.178.1/BasicCmState.asp'));" | grep -A 1 "Uncorrectables" | grep -Po "<td>\d+</td><td>\d+" | sed 's#\(</td>\)\?<td>#\t#g') >> /home/username/ubee.txt

Resultaat tot dusver:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19

En ik was te lui om standalone cURL te installeren.
Even na aanleiding van dit bericht en van je DM er even ingedoken.
Helaas laat een cisco 3928AD zich niet zo makkelijk uitlezen :P

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Lounge Deluxe schreef op donderdag 07 april 2016 @ 18:23:
Ziggo bellen voor een monteur kan natuurlijk nooit kwaad, maar mocht ik het zelf gaan doen, kan ik dan de AOP's die ik hierboven noemde, gebruiken als vervanger? Ik vraag dit vanwege die 4.8 dB die op de huidige verdeler staat, dat getal kom ik bij andere verdelers niet tegen (wel lagere getallen).
Beide typen AOP zijn technisch geschikt. Ik zelf zou de voorkeur geven aan het tweede type omdat ik liever overal F connectoren heb. Maar Ziggo heeft schijnbaar liever het type met een IEC connector aan de gebruikerstkant.

De nieuwe AOPs zijn alleen een dubbel galvanische scheiding. Dat oude ding van jouw is tevens een splitter. Die kun je inderdaad beter vervangen, want de demping is wel erg hoog. En bovendien kun je de splitterfunctie tegenwoordig beter op een andere manier doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jep :) , maar dat gaven de commentaren over de hoek van de groene kabel al aan :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die spin xD
En welcome to the 90s :>
Pagina: 1 ... 78 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.