Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Lijkt erop dat het verhogen van de snelheden weer is hervat, heb net de modem factory default gegeven en de nieuwe snelheden zijn een feit.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:37

Wildfire

Joy to the world!

Tortelli schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 19:59:
Je zult een 18MB/s moeten kunnen halen met 150Mbit inplaats van 14MB, geen wereld van verschil.

Vind het wel stom dat "wij" met 200 / 20 nu behoorlijk genaaid worden overigens :P.
Via-via heb ik gehoord dat binnen een paar maandjes de 200/20 ook iets krijgen. In hoeverre dat ook klopt, geen idee. Ook geen idee hoeveel het zou zijn. Ik heb het ook maar gehoord.

Zelf zat ik onlangs wel een paar dagen op 350 mbit/sec (met mijn vanaf vandaag voormalige Ubee EVM320B modem). Netwerktest ofzo denk ik.

[ Voor 19% gewijzigd door Wildfire op 01-04-2016 20:07 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:14
PauseBreak schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 19:55:
[...]

Doe ik al dagelijks om 8:30ish, helpt helaas niet. Wel bedankt voor de tip. Ik zal 'm eens resetten naar factory defaults als de verbinding compleet naar de filistijnen is. Misschien dat ik dan wel op een ander segment wordt gezet.
Welk modem heb je (heb je vast al ergens gezegd). Misschien kan je hem forceren met een andere ds frequentie naar de andere helft van het segment. Al zal dit niet enorm veel schelen maar soms is het toch net even iets beter. En zsm naar het nieuwe Compal modem toe als deze er is!

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Laatst online: 14-09 18:02

Millennium

Bug free !!!

sdk1985 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:51:
Heb vandaag de modem herstart. Nieuwe download snelheid komt binnen, aan de upload helaas niets verandert:

[afbeelding]
Vast een Netgear Nighthawk

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:30
Millennium schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 20:16:
[...]

Vast een Netgear Nighthawk
Ik gebruik geen bridge modus. Snelheid komt dus van de Ubee modem.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Crap... na zo'n 6 uur toch weer correctable en uncorrectable errors (63 om 60).

Niet dat ik er iets van merk qua verbinding (alles draait prima, op full speed), maar het geeft toch aan dat er ergens iets niet 100% is. Na het weekend eens kijken waar de waardes dan op staan, mocht het flink hoger zijn maar weer eens bellen. Dan mogen ze een monteur sturen om alles eens na te kijken. Ik kan dan eigenlijk alleen nog maar het AOP bedenken als oorzaak van deze errors...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:32

PauseBreak

derp!

Jim423 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 20:12:
[...]

Welk modem heb je (heb je vast al ergens gezegd). Misschien kan je hem forceren met een andere ds frequentie naar de andere helft van het segment. Al zal dit niet enorm veel schelen maar soms is het toch net even iets beter. En zsm naar het nieuwe Compal modem toe als deze er is!
Cisco EPC3925. Geen idee hoe ik daarop de ds frequentie zou kunnen forceren? Of zou de reset naar factory default daarvoor moeten zorgen?

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
Hmmm dat is een lastige. Volgens mij kan het met dat modem niet en een factory reset zal dat ook niet tot gevolg hebben. fZiggo gebied? Geen optie om naar de TC7210 te gaan? Even afgezien van de 2,4Ghz bug op dit moment is dat wel een veel beter modem.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-09 22:46
Tortelli schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 19:59:
Je zult een 18MB/s moeten kunnen halen met 150Mbit inplaats van 14MB, geen wereld van verschil.

Vind het wel stom dat "wij" met 200 / 20 nu behoorlijk genaaid worden overigens :P.
Waarom dat?
Jullie snelheden gaan naar de 300 / 30 ;)

[ Voor 30% gewijzigd door LopendeVogel op 01-04-2016 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07 13:35

Har

De pret is voorbij. Vorige week vrijdag had ik plotseling downloadsnelheden tot ca. 340 Mbps. Dit heeft precies een week geduurd. Vanmorgen was het weer strak 200 Mbps.

Hopelijk de voorbode van een mooie snelheidsverhoging voor de 200/20 klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Har schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:26:
De pret is voorbij. Vorige week vrijdag had ik plotseling downloadsnelheden tot ca. 340 Mbps. Dit heeft precies een week geduurd. Vanmorgen was het weer strak 200 Mbps.

Hopelijk de voorbode van een mooie snelheidsverhoging voor de 200/20 klanten.
Tijdje terug had ik zo'n dag of vijf dat ook, ik kwam toen bij diverse tests strak op 350 mbit/sec uit. Was lekker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Insider info, nein geen 1 april, doe ik niet aan -,-... En al helemaal niet mensen ''valse'' hoop geven..

Wellicht kan je de info krijgen indien je ze opbelt ( de bevestiging ). Je krijgt zelf nog een mail net als de 120/12 klanten (zoals ik er 1 van ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenC schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:33:
[...]

Insider info, nein geen 1 april, doe ik niet aan -,-... En al helemaal niet mensen ''valse'' hoop geven..

Wellicht kan je de info krijgen indien je ze opbelt ( de bevestiging ). Je krijgt zelf nog een mail net als de 120/12 klanten (zoals ik er 1 van ben)
Ik ben zelf 40/4 klant, dus een mail zal ik wel niet krijgen. Maar ik ben wel blij voor de 200/20 Tweakers dan, als dit inderdaad gaat komen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Jerrythafast schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:35:
[...]

Ik ben zelf 40/4 klant, dus een mail zal ik wel niet krijgen. Maar ik ben wel blij voor de 200/20 Tweakers dan, als dit inderdaad gaat komen :Y
Ik heb niks gehoord over 40/4, sterker nog, bij oud upc was dit 50/5 :P.. Dat is gewoon letterlijk voor de instap, niet de ''groot'' gebruikers. Mja ik weet helaas niks over deze snelheden, weet alleen al een aantal maanden dat 120/12 -> 150/15 wordt en 200/20 -> 300/30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Jim423 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:14:
Hmmm dat is een lastige. Volgens mij kan het met dat modem niet en een factory reset zal dat ook niet tot gevolg hebben. fZiggo gebied? Geen optie om naar de TC7210 te gaan? Even afgezien van de 2,4Ghz bug op dit moment is dat wel een veel beter modem.
Jep, oud-Ziggo inderdaad. WiFi gebruik ik toch niet van UPC/Ziggo, dat doet de Asus RT-AC56U. Ik zal de helpdesk eens lastig gaan vallen om een nieuw modem. Kijken of dat mogelijk is :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenC schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:37:
[...]

Ik heb niks gehoord over 40/4, sterker nog, bij oud upc was dit 50/5 :P.. Dat is gewoon letterlijk voor de instap, niet de ''groot'' gebruikers. Mja ik weet helaas niks over deze snelheden, weet alleen al een aantal maanden dat 120/12 -> 150/15 wordt en 200/20 -> 300/30
Tja, het probleem met het basisabonnement is dat als je de snelheid daarvan verhoogt, klanten gaan downgraden als ze de nieuwe snelheid "hoog genoeg" vinden. Dus het gat tussen 40/4 en de hogere abonnementen zal wel steeds verder groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PauseBreak schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:11:
[...]

Cisco EPC3925. Geen idee hoe ik daarop de ds frequentie zou kunnen forceren? Of zou de reset naar factory default daarvoor moeten zorgen?
Jim423 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:14:
Een frequentie change kun je toch niet forceren vanuit het modem?

Je kan hooguit een factory reset doen en hopen dat de CMTS je nieuwe frequenties toewijst. Dus echt op het knopje "Factory reset" @ modem menu klikken :P het modem van de stroom afhalen heeft geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

ArcticWolf schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 23:04:
[...]

[...]

Je kan hooguit een factory reset doen en hopen dat de CMTS je nieuwe frequenties toewijst. Dus echt op het knopje "Factory reset" @ modem menu klikken :P het modem van de stroom afhalen heeft geen nut.
Ja dat is dus wat ik dagelijks doe. Is een stuk sneller dan het ding van de stroom afhalen :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:19
Netjes die upgrade. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5217287024.png

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:53
Rebootje nodig gok ik? Er zit hier nog weinig gang in. >:)

Edit:
Rebootje werkte. 8)

[ Voor 8% gewijzigd door SmiGueL op 02-04-2016 01:32 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:30
Ondertussen is ook de upload verhoogd:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5217400679.png
Reboot was niet nodig (eerder al gedaan voor de 150 Mbit download).

[ Voor 16% gewijzigd door sdk1985 op 02-04-2016 01:36 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:51
Toch fijn dat niemand de topic warning leest. En nee, het interesseert me geen _##:€@&) dat je snelheid is verhoogd of verlaagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47
jongetje schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 08:13:
Toch fijn dat niemand de topic warning leest. En nee, het interesseert me geen _##:€@&) dat je snelheid is verhoogd of verlaagd
Ach tja dat is elk jaar hetzelfde ;-)

Van mij zou er een Ziggo Storingen topic mogen komen en een Ziggo Verhogingen topic. My2cents.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
ArcticWolf schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 23:04:
[...]

[...]

Hangt van het modem af. Dit heb ik:

Afbeeldingslocatie: http://i125.photobucket.com/albums/p41/vis_2007/ds_zpscgihhvib.png
PauseBreak schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:45:
[...]

Jep, oud-Ziggo inderdaad. WiFi gebruik ik toch niet van UPC/Ziggo, dat doet de Asus RT-AC56U. Ik zal de helpdesk eens lastig gaan vallen om een nieuw modem. Kijken of dat mogelijk is :)
Geef duidelijk aan dat je je snelheid niet haalt omdat dit modem 8 frequenties gebruikt tegen 16 van de TC7210. Deze kan ook weer in bridge gezet worden naar mijn weten voor je router. Hopelijk kunnen ze je dan helpen (anders nog een keer proberen, junior vs senior call agent).

[ Voor 36% gewijzigd door Jim423 op 02-04-2016 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 08:56:
[...]

Ach tja dat is elk jaar hetzelfde ;-)

Van mij zou er een Ziggo Storingen topic mogen komen en een Ziggo Verhogingen topic. My2cents.
Als daar echt animo voor is geef ik je gelijk.
Maar ik denk dat die topic's vergeten raken en dat men gewoon weer in dit topic doorgaat

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-09 16:33

WeirdEye

Eindbaas

Even een vraag over Ziggo Zakelijk MKB:

Momenteel hebben wij op de zaak een 40/4 verbinding van Ziggo, deze gaan wij upgraden naar 150/30.
Wij hebben 5 vaste ip adressen ivm externe koppelingen naar het netwerk.

De 40/4 verbinding is ooit aangesloten door Ziggo, een Ubee modem met hierachter een Juniper.

Nu is is mij niet helemaal duidelijk of die Juniper er tussen uit kan bij een upgrade. Ik heb al gebeld met Ziggo hierover, maar de medewerker van zakelijk had geen idee waar ik het over had. Naar mijn idee leveren ze die Juniper ook niet meer, dus volgens mij is hij ook niet meer nodig. Weet iemand hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
MdO82 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 11:07:
Als daar echt animo voor is geef ik je gelijk.
Maar ik denk dat die topic's vergeten raken en dat men gewoon weer in dit topic doorgaat
Los daarvan... als een bericht niet bevalt, verschuif je je aandacht na een paar woordjes toch naar het volgende bericht. Tot nu toe zijn zeker niet alle berichten interessant, moet er nu voor elk oninteressant bericht een nieuw topic gemaakt worden? Men is niet alleen op de wereld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47
WeirdEye schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 11:13:
Even een vraag over Ziggo Zakelijk MKB:

Momenteel hebben wij op de zaak een 40/4 verbinding van Ziggo, deze gaan wij upgraden naar 150/30.
Wij hebben 5 vaste ip adressen ivm externe koppelingen naar het netwerk.

De 40/4 verbinding is ooit aangesloten door Ziggo, een Ubee modem met hierachter een Juniper.

Nu is is mij niet helemaal duidelijk of die Juniper er tussen uit kan bij een upgrade. Ik heb al gebeld met Ziggo hierover, maar de medewerker van zakelijk had geen idee waar ik het over had. Naar mijn idee leveren ze die Juniper ook niet meer, dus volgens mij is hij ook niet meer nodig. Weet iemand hoe dit zit?
Ik denk het niet die juniper zet vaak vpns op naar de core en andere locaties als je dat laatste hebt afgenomen.

Kan me zo maar indenken dat ze op deze manier jouw abonnementsvorm configureren op de juniper (5 adressen) dat doen ze niet op de Ubees zover ik weet. Die zijn allemaal default "dom" internet op 1 ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:57

TFHfony

Professional Weirdo

MdO82 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 12:55:
Het antwoorden op twitter gaat bij Ziggo ook niet echt vlot _O-

Ach het heeft geen haast anders bellen we wel even :)
De laatste keren helemaal geen antwoord gekregen via Twitter van Ziggo. Voor de fusie met UPC was de webcare van Ziggo uitstekend. Maar helaas is dat team er niet meer.
Support is echt afgezakt naar UPC niveau...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 12:59:
[...]

De laatste keren helemaal geen antwoord gekregen via Twitter van Ziggo. Voor de fusie met UPC was de webcare van Ziggo uitstekend. Maar helaas is dat team er niet meer.
Helaas wel idd.
Had een nieuwe AOP aangevraagd (had toch geen haast dus even via twitter gedaan) maar het antwoord laat op zich wachten :D.
Het viel mij wel op als iemand vragen stelt over een nieuwe dienst afnemen via twitter dan zijn ze snel bij (valt geld te verdienen ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 02-04-2016 13:01 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 12:39:
[...]

Los daarvan... als een bericht niet bevalt, verschuif je je aandacht na een paar woordjes toch naar het volgende bericht. Tot nu toe zijn zeker niet alle berichten interessant, moet er nu voor elk oninteressant bericht een nieuw topic gemaakt worden? Men is niet alleen op de wereld :)
Sowieso is dit topic helemaal niet zo druk.. 1 a 2 pagina's per dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
En wij hebben juist een ander gevoel... wij krijgen nu juist weinig tot geen reactie meer, terwijl dat ten tijde van UPC gewoon snel en correct was. De tests zijn ineens een stuk minder. Al maanden krijgen we alleen zoethoudertjes toegeworpen. Sinds fZiggo erbij gekomen is, is het allemaal een stuk slechter. We hadden geen reden om over te stappen, maar zelfs wij denken er nu aan.
ArcticWolf schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:11:
Sowieso is dit topic helemaal niet zo druk.. 1 a 2 pagina's per dag?
Precies. Drukte om niets dus... :)

[ Voor 20% gewijzigd door CreativeS op 02-04-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:41:
[...]

En wij hebben juist een ander gevoel... wij krijgen nu juist helemaal weinig tot geen reactie meer, terwijl dat ten tijde van UPC gewoon snel en correct was. Sinds fZiggo erbij gekomen is, is het allemaal een stuk slechter. We hadden geen reden om over te stappen, maar zelfs wij denken er nu aan.
Kortom ze zijn gewoon te groot geworden ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
MdO82 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:43:
Kortom ze zijn gewoon te groot geworden ;)
Klopt. En het gras bij de buren is echt niet groener, maar we krijgen dan wel meer (500/500 i.p.v. 200/20 en zenders die we nu kwijt zijn)... Je betaalt er dan ook iets meer voor, maar het spreekt ons wel meer aan.

[ Voor 8% gewijzigd door CreativeS op 02-04-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:44:
[...]

Klopt. En het gras bij de buren is echt niet groener, maar we krijgen dan wel meer... Je betaalt er dan ook iets meer voor, maar het spreekt ons wel meer aan.
Nou ja je hebt hier keuze uit ziggo of adsl tot 8mb
Dus tja wat kies je dan.

Straks als vvdsl actief is dan wordt het een ander verhaal, maar dan moet ik nog steeds eerst mijn emailadres goed gaan regelen :D

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:46:
[...]

Dus tja wat kies je dan.

Straks als vvdsl actief is dan wordt het een ander verhaal, maar dan moet ik nog steeds eerst mijn emailadres goed gaan regelen :D
ik@mdo82.nl? Zo te zien heb je 'm toen op 6 maart gelijk geregistreerd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:04:
[...]

Yup, maar dan moet ik de rest nog even regelen
iets van geen tijd ofzo
Herkenbaar :/ Ik heb nog 4 dagen om het laatste stukje van mijn website te migreren naar mijn servertje achter mijn Ziggo verbinding :p De rest staat er inmiddels al ruim een maand. Aanstaande woensdag ben ik officieel klant-af bij mijn voormalige hostingprovider.

Mail van mijn eigen domeinnaam heb ik eigenlijk nooit gebruikt/opgezet. Ik vraag me af of je vanaf je Ziggo consumentenverbinding een mailserver voor een eigen domeinnaam kunt opzetten. Zal wel iets moeten instellen voor uitgaande mail via de SMTP server van Ziggo enzo. Maar zoals ik zei heb ik dus totaal geen idee of het überhaupt mogelijk is, laat staan dat ik weet hoe het allemaal opgezet moet worden :9

[ Voor 38% gewijzigd door Jerrythafast op 02-04-2016 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
CreativeS schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:41:
[...]

En wij hebben juist een ander gevoel... wij krijgen nu juist weinig tot geen reactie meer, terwijl dat ten tijde van UPC gewoon snel en correct was. De tests zijn ineens een stuk minder. Al maanden krijgen we alleen zoethoudertjes toegeworpen. Sinds fZiggo erbij gekomen is, is het allemaal een stuk slechter. We hadden geen reden om over te stappen, maar zelfs wij denken er nu aan.

[...]

Precies. Drukte om niets dus... :)
Het is niet door ziggo of door UPC slechter geworden, het is door de fusie. Bij ziggo was reactie altijd snel, sinds fusie is het een drama geworden. Kortom blijkbaar was men niet in staat op 2 snelle klantenservices samen te voegen naar 1 snelle.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Weet iemand wat de volgende opties doen op de Horizon admin pagina?

Geavanceerd > Opties:
- Blokkeren WAN
- IPSec tunnel
- PPTP tunnel

Deze staan standaard aan maar ik kan niet vinden wat ze doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Tk55 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:53:
Weet iemand wat de volgende opties doen op de Horizon admin pagina?

Geavanceerd > Opties:
- Blokkeren WAN
- IPSec tunnel
- PPTP tunnel

Deze staan standaard aan maar ik kan niet vinden wat ze doen.
- ICMP ping wel/niet doorlaten
- IPSec wel/niet doorlaten
- PPTP wel/niet doorlaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:46:
[...]

Dus tja wat kies je dan.

Hier is VVDSL wel beschikbaar, maar prijs verschil is echt minimaal met KPN dus voorlopig nog geen reden om over te stappen.
Kijk ook meer uit naar de snelheidsupgrades van Ziggo in de toekomst (Docsis 3.1) dan van KPN :P zolang hier geen glas komt heb ik idd ook weinig keus (al zijn alle flats hier wel voorbereid).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
[...]

Kan je nagaan dat UPC op een veel hoger niveau opereert dan Ziggo. Toelating eisen tot de support was bij UPC 1. hoger, 2. een langere en intensievere training 3. de waarderingen voor het personeel was vele malen hoger.

Daarbij ga jij sowieso volledig de fout in, weet je waarom?
Een OUD ziggo klant zal geen UPC medewerker spreken, alle klant systemen zijn nog gescheiden, indien jij een oud ziggo klant bent en jij een UPC medewerker eraan krijgt zal die je doorverbinden naar het oude ziggo helpdesk.
OUD UPC wordt nog altijd door UPC geholpen. OUD ZIGGO door oud ziggo medewerkers. Gaat nog wel een hele tijd duren eer dat een oud Ziggo klant door een oud UPC medewerker geholpen kan worden.

Hoor hier vaker de leukste verhalen over van mijn neefje die een bijbaan heeft bij UPC (studeert aan een uni in Wageningen, geen domme jongen.), dat klanten boos bellen en zeggen dat de service veel beter of juist veel slechter is van de klantenservice medewerkers sinds de fusie, er is letterlijk 0,0 verandert haha.

Mja laten we jou bericht maar gewoon op azijnpisserij houden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

JeroenC schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 16:09:
[...]

Kan je nagaan dat UPC op een veel hoger niveau opereert dan Ziggo. Toelating eisen tot de support was bij UPC 1. hoger, 2. een langere en intensievere training 3. de waarderingen voor het personeel was vele malen hoger.

Een OUD ziggo klant zal geen UPC medewerker spreken, alle klant systemen zijn nog gescheiden, indien jij een oud ziggo klant bent en jij een UPC medewerker eraan krijgt zal die je doorverbinden naar het oude ziggo helpdesk.
OUD UPC wordt nog altijd door UPC geholpen. OUD ZIGGO door oud ziggo medewerkers. Gaat nog wel een hele tijd duren eer dat een oud Ziggo klant door een oud UPC medewerker geholpen kan worden.

Hoor hier vaker de leukste verhalen over van mijn neefje die een bijbaan heeft bij UPC (studeert aan een uni in Wageningen, geen domme jongen.), dat klanten boos bellen en zeggen dat de service veel beter of juist veel slechter is van de klantenservice medewerkers sinds de fusie, er is letterlijk 0,0 verandert haha.

Mja laten we jou bericht maar gewoon op azijnpisserij houden :D
Ik zou zeggen: Als jouw relaas het niveau van de HD bij UPC moet aangeven, maakt het veel duidelijk, want lezen kan je niet. Mijn verhaal ging over de WEBcare van Ziggo en over het TWITTER account van Ziggo.
Deze worden momenteel vanuit UPC aangestuurd. Jij hebt het over de telefonische helpdesk. Daar heb ik geen woord over gerept.

Mja, laten we jouW bericht gewoon maar op gebrek aan begrijpend lezen houden :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!
webcare is idd bagger geworden sinds de fusie... kan me nog herinneren dat ze binnen een paar uur reageerden maar dat is nu minstens 3 dagen geworden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ArcticWolf schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 16:44:
webcare is idd bagger geworden sinds de fusie... kan me nog herinneren dat ze binnen een paar uur reageerden maar dat is nu minstens 3 dagen geworden :')
Of vaak dus gewoon niet :)
Overigens heb ik als het om de helpdesk gaat normaal gesproken te maken met de zakelijke helpdesk en daar is eigenlijk weinig niets mee. Je wordt daar over het algemeen prima geholpen en daar mogen ze ook gewoon wat meer buiten de lijntjes kleuren dan op de eerste lijn van de consumenten helpdesk waar ze eerst hun scriptjes af moeten werken.
Maar via de Fora/Twitter & Facebook hulp zoeken werkt tegenwoordig niet echt meer zoals voorheen. Helaas maar waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
JeroenC schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 16:09:
[...]

<knip>
Is dit zo? Met andere woorden, ben jij op de een of andere manier helemaal bekend met de situatie daar? Je klinkt namelijk alsof je er kind aan huis bent en dat maakt me wel een beetje nieuwsgierig.
Indien ja, zitten ze dan nog op verschillende locaties? UPC zat in Leeuwarden, geen idee waar Ziggo zat met z'n helpdesk, maar het zou me niet bepaald verbazen dat het na de fusie samengevoegd is tot één plaats.Is dat nog niet het geval? Bij wel samenvoegen tot dezelfde locatie lijkt het nog gescheiden werken me erg onlogisch. Zo enorm groot zijn de verschillen niet dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Techneut schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:14:
[...]
Is dit zo? Met andere woorden, ben jij op de een of andere manier helemaal bekend met de situatie daar? Je klinkt namelijk alsof je er kind aan huis bent en dat maakt me wel een beetje nieuwsgierig.
Nee, hij heeft een neefje op de universiteit (dus bepaald niet dom) die er een bijbaantje bij UPC op na houdt blijkaar.
Zelf kom ik overigens ook met regelmaat bij Liberty Global op de Boeing Avenue. Maar dat is verder niet echt boeiende informatie. Net zo min als het feit dat ik ook een achterneef heb bij oud-Ziggo heeft gewerkt heeft. Ook dat levert gekleurde informatie op...
Indien ja, zitten ze dan nog op verschillende locaties? UPC zat in Leeuwarden, geen idee waar Ziggo zat met z'n helpdesk, maar het zou me niet bepaald verbazen dat het na de fusie samengevoegd is tot één plaats.Is dat nog niet het geval? Bij wel samenvoegen tot dezelfde locatie lijkt het nog gescheiden werken me erg onlogisch. Zo enorm groot zijn de verschillen niet dacht ik.
Sterker nog... Het zijn zelfs nog aparte bedrijven, oud-Ziggo & oud UPC -> Ziggo B.V. (= Ziggo) en Ziggo Services B.V. (= UPC)
Er wordt steed meer samengevoegd, maar dat is niet iets wat zo 1,2,3 gedaan is. Zal nog de nodige tijd overheen gaan voor alles rond is. DTV Headends zijn vorig jaar gedaan, maar de internet infra ligt nog redelijk los van elkaar.

[ Voor 31% gewijzigd door TFHfony op 02-04-2016 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:36
Techneut schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:14:
[...]
UPC Webcare zat in Leeuwarden.
Rotterdam, Nijmegen, Leeuwarden en Maastricht hadden een UPC callcenter.

Hoe het bij Ziggo zit/zat geen idee. Maar UPC zat verspreid over het gehele land net als Ziggo ook nog steeds meerdere grotere locaties heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yash100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 17:42
Even een mededeling. Ik zag het volgende nog niet in dit topic staan:
Met de nieuwe update van Horizon Go zijn zowel Ziggo Sport Select als Ziggo Sport Voetbal 1 te bekijken. Helaas geldt dit alleen voor mobiele apparaten en PC. Ziggo Sport Select is gewoon op kanaal 14 te bekijken, maar Ziggo Sport Voetbal is geen open kanaal via Ziggo digitale TV. Je kunt natuurlijk wel castscreenen.

De TV gids van Ziggo:
http://www.ziggosporttotaal.nl/programmagids/

Ook de zender van de maand is toegevoegd aan de Horizon Go app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yash100 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:39:
Even een mededeling. Ik zag het volgende nog niet in dit topic staan:
Met de nieuwe update van Horizon Go zijn zowel Ziggo Sport Select als Ziggo Sport Voetbal 1 te bekijken. Helaas geldt dit alleen voor mobiele apparaten en PC. Ziggo Sport Select is gewoon op kanaal 14 te bekijken, maar Ziggo Sport Voetbal is geen open kanaal via Ziggo digitale TV. Je kunt natuurlijk wel castscreenen.

De TV gids van Ziggo:
http://www.ziggosporttotaal.nl/programmagids/

Ook de zender van de maand is toegevoegd aan de Horizon Go app.
Ziggo Sport Select is ook geen open kanaal. Ziggo Sport Select is kanaal 401. Kanaal 14 is het FTA kanaal van Ziggo Sport en heeft een andere programmering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ziggo Sport is inderdaad gewoon kanaal 14 en heeft een andere programmering dan de Ziggo Sport Totaal zenders, maar Ziggo Sport Totaal Select en Ziggo Sport Totaal Voetbal staan open via de app en site. Heb vanmiddag gewoon F1 VT3 kunnen kijken, terwijl we dit jaar besloten hebben geen abonnement op Ziggo Sport Totaal te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

lSltAlKeR schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:26:
Vanavond heb ik nog eens een nieuwe post toegevoegd aan lSltAlKeR in "[ZIGGO][Technicolor TC7210] Wifi-Modem Firmware brak" in iets meer Jip en Janneke taal :)

Maar mijn vraag aan jou TFHfony. Zou je dit eens alstublieft eens willen opvolgen ? Het mac-adres van de apparaten toevoegen? Wellicht kan je dat het nieuwe Ziggo modem terug sturen :9
Ben benieuwd ook wat er nu voor modem geleverd gaat worden morgen door Ziggo. Verneem graag je reactie.
Goed, inmiddels een paar dagen verder en tot mijn grote verbazing dus geen WiFi problemen meer gehad. Inmiddels draait hij ruim 3 dagen zonder troubles. Geen idee waarom het zou mogen/kunnen/moeten werken, maar goed...
De "extra TC7210" gaat voor het moment even de kast in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CreativeS schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 18:16:
Ziggo Sport is inderdaad gewoon kanaal 14 en heeft een andere programmering dan de Ziggo Sport Totaal zenders, maar Ziggo Sport Totaal Select en Ziggo Sport Totaal Voetbal staan open via de app en site. Heb vanmiddag gewoon F1 VT3 kunnen kijken, terwijl we dit jaar besloten hebben geen abonnement op Ziggo Sport Totaal te nemen.
Hé krijg nou wat, ik kan die zender inderdaad gewoon openen op Horizon.tv. Heb ik voor niks naar een lage kwaliteit stream op een schimmige site zitten kijken vanmiddag :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 18:24:
[...]

Hé krijg nou wat, ik kan die zender inderdaad gewoon openen op Horizon.tv. Heb ik voor niks naar een lage kwaliteit stream op een schimmige site zitten kijken vanmiddag :+
Lol jij ook al xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Vandaag verhuist naar onze nieuwbouw woning!

De Horizon had meteen verbinding, en het internet werkt goed. Alleen hebben we alleen npo1/2/3 bij de rest staat dat we geen abbo hebben hiervoor :-s

Dus via 1200 gebeld, via keuze 1-1-4 komen we uit bij de optie dat ze automatisch de zenders opnieuw in de horizonbox gaan zetten.. En dat ik een SMS krijg als dit gebeurd is, nu 1,5 geleden, en ik heb nog geen SMS, en ook nog geen commerciële zenders..

Weet iemand hoelang zoiets moet duren?

[Edit]
Na een stroom af/op actie hebben we weer alle zenders!

SMS nog niet gehad weliswaar

[ Voor 9% gewijzigd door TripleQ op 02-04-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:08
Een vraagje,

Ik heb op dit moment een alles-in-1 oude style dus gewoon internet met telefonie een basis abonnement tv en een smartcard.

Ik wil ergens in juli mijn internet en telefonie opzeggen, omdat ik internet via glasvezel ga nemen. Qua TV ben ik erg te spreken over ziggo en wil daar dus met TV blijven.

Als ik internet bij ziggo dus opzeg, ga ik naar een "nieuwe style" abonnement.

Ben ik dan verplicht om een horizon apparaat te nemen? (wat ik absoluut niet wil)
Ik wil gewoon doodsimpel TV basic met een smartcard, en krijg het idee dat dat niet meer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:41
Play Start kan je nemen toch?

krjig je simpele decoder of CI+ module in bruikleen.

https://www.ziggo.nl/televisie/play-start/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
boekee schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:24:
Een vraagje,

Ik heb op dit moment een alles-in-1 oude style dus gewoon internet met telefonie een basis abonnement tv en een smartcard.

Ik wil ergens in juli mijn internet en telefonie opzeggen, omdat ik internet via glasvezel ga nemen. Qua TV ben ik erg te spreken over ziggo en wil daar dus met TV blijven.

Als ik internet bij ziggo dus opzeg, ga ik naar een "nieuwe style" abonnement.

Ben ik dan verplicht om een horizon apparaat te nemen? (wat ik absoluut niet wil)
Ik wil gewoon doodsimpel TV basic met een smartcard, en krijg het idee dat dat niet meer mogelijk is.
Basic TV met smartcard is al jaren niet meer te koop in fUPC gebied. Je krijgt altijd een ontvanger + smartcard. Ziggo is overgenomen door Liberty Global en deze heeft zijn product portfolio uitgerold in het gehele Ziggo gebied. Daar valt helaas alleen een combinatie van smartcard + ontvanger/CI+ onder.

Wil je opnemen etc dan krijg je inderdaad een Horizon apparaat. Net als je bij elke andere provider je apparatuur opgedragen krijgt. Je kunt ook een CI+ nemen met smartcard. Dan ben je er vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:37

PA5AM

Kortegolf

Het is me een paar maanden geleden gelukt om van alles in een extra naar internet z3 te gaan omdat ik graag het telefoonnummer wou wegporteren.

Ik heb toen wel duidelijk moeten maken dat ik geen UPC abonnement of mediabox wilde.

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 19:08
Zijn er hier ook mensen die naar de Ziggo lijn bellen voor extra korting, dan krijg je een standaard korting maar als je zegt dat je eraan zit te denken om over te stappen naar glasvezel zouden ze dan meer korting geven? Of een hoger pakket aanbieden voor een betere prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:35
PA5AM schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:42:
[...]

Het is me een paar maanden geleden gelukt om van alles in een extra naar internet z3 te gaan omdat ik graag het telefoonnummer wou wegporteren.

Ik heb toen wel duidelijk moeten maken dat ik geen UPC abonnement of mediabox wilde.
Downgrade in oud portfolio is wel mogelijk upgrade niet dan ga je naar de nieuwe abonnementsvormen toe.
Jordyz schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 21:00:
Zijn er hier ook mensen die naar de Ziggo lijn bellen voor extra korting, dan krijg je een standaard korting maar als je zegt dat je eraan zit te denken om over te stappen naar glasvezel zouden ze dan meer korting geven? Of een hoger pakket aanbieden voor een betere prijs?
Elke provider wil zijn klanten behouden zo ook Ziggo, je zal dan vanzelf horen wat de mogelijkheden zijn lijkt mij.

[ Voor 35% gewijzigd door Megapaul op 02-04-2016 21:15 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Was de snelheidsverhoging niet 2 april doorgevoerd of gaat dat vanaf 2 april geleidelijk? Interesseert me verder niet bijzonder veel, maar net viel de stroom door eigen toedoen even uit waardoor de Ubee ook herstart is. Zie met een Speedtest nog de 120 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 19:55
Exorcist schreef op zondag 03 april 2016 @ 01:01:
Was de snelheidsverhoging niet 2 april doorgevoerd of gaat dat vanaf 2 april geleidelijk? Interesseert me verder niet bijzonder veel, maar net viel de stroom door eigen toedoen even uit waardoor de Ubee ook herstart is. Zie met een Speedtest nog de 120 Mbit.
Bij sommigen gisterenmorgen vroeg al, bij mij pas gisterenavond laat.
Zal vandaag wel goed komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:50

lSltAlKeR

Time destroys everything!

TFHfony schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 18:20:
[...]

Goed, inmiddels een paar dagen verder en tot mijn grote verbazing dus geen WiFi problemen meer gehad. Inmiddels draait hij ruim 3 dagen zonder troubles. Geen idee waarom het zou mogen/kunnen/moeten werken, maar goed...
De "extra TC7210" gaat voor het moment even de kast in.
:*) :9 *O* :) d:)b _/-\o_ *O*
VodafoneZiggo schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 18:05:
Goed dat er vanuit jullie wordt meegedacht over oplossingen en workarounds!

Deze klachten hebben onze volledige aandacht en hebben dit dan ook in onderzoek. Om een oplossing te kunnen bieden zijn we hard op zoek naar concrete voorbeelden, zodat we de exacte oorzaak kunnen achterhalen. Hier hebben we jullie hulp hard bij nodig!

Graag wil ik dan ook iedereen die vergelijkbare klachten met de Technicolor modem ervaart, oproepen om een privébericht te sturen met de onderstaande informatie.
Met jullie hulp vertrouw ik erop dat we snel de oplossing kunnen bieden. :)

Zouden jullie in het privébericht onderstaande informatie willen aanleveren?
  • Jouw klantnummer of adres.
  • Een korte probleemomschrijving/ervaren symptomen.
  • Frequentie waarmee het probleem terugkomt.
  • Is er een workaround waarmee het probleem (tijdelijk) opgelost kan worden? Denk hierbij bijvoorbeeld aan een modem reset.
  • Is het probleem reproduceerbaar? Merk je bijvoorbeeld op dat het zich voordoet bij gebruik van specifieke applicaties of apparatuur?
  • Wanneer is het probleem voor het eerst waargenomen?
  • Valt bedraad, 2.4 Ghz Wi-Fi, 5 Ghz Wi-Fi of een combinatie hiervan uit?
  • Zijn er ook problemen met telefonie waarneembaar?
  • Mogen wij je telefonisch benaderen voor verder onderzoek naar de root-cause? Graag ontvangen we dan ook nog jouw telefoonnummer.
Alvast enorm bedankt!

Groet,
Jesse
En zoals altijd blijft ineens Ziggo weer stil _O-

Ze kunnen beter heel die socialmedia divisie opheffen.... kunnen de abonnement prijzen ook omlaag... Waardeloos is nix waard of Schotanus vervangen voor een capabele manager.... man man man..... :X

Nix anders dan een klachten regen op facebook & twitter... als je niet eens de kracht en het overwicht hebt een positieve wending aan je business te geven.... wat heeft het dan voor zin zo'n afdeling binnen je bedrijf te hebben :w

:r

[ Voor 23% gewijzigd door lSltAlKeR op 03-04-2016 08:44 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 19:08
lSltAlKeR schreef op zondag 03 april 2016 @ 08:40:
[...]

:*) :9 *O* :) d:)b _/-\o_ *O*

[...]

En zoals altijd blijft ineens Ziggo weer stil _O-

Ze kunnen beter heel die socialmedia divisie opheffen.... kunnen de abonnement prijzen ook omlaag... Waardeloos is nix waard of Schotanus vervangen voor een capabele manager.... man man man..... :X

Nix anders dan een klachten regen op facebook & twitter... als je niet eens de kracht en het overwicht hebt een positieve wending aan je business te geven.... wat heeft het dan voor zin zo'n afdeling binnen je bedrijf te hebben :w

:r
Dat je je alleen maar negatieve klachten hoort is nogal begrijpelijk, klagende mensen hoor je sneller als mensen tevreden zijn. Er zijn ook genoeg klanten die wel tevreden zijn met Ziggo anders zou Ziggo niet meer bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Jordyz schreef op zondag 03 april 2016 @ 09:31:
[...]
Dat je je alleen maar negatieve klachten hoort is nogal begrijpelijk, klagende mensen hoor je sneller als mensen tevreden zijn. Er zijn ook genoeg klanten die wel tevreden zijn met Ziggo anders zou Ziggo niet meer bestaan.
Ziggo bestaat eigenlijk volledig uit voormalig monopolisten, waar iedereen wel bij moest afnemen. Een nu nog: voor mij is het Ziggo, of DSL met 9mbit. Dus ja, in ik zou weg kunnen, maar dat is theoretisch.
Maar Ziggo is flink klanten aan het verliezen. Vorig meer dan 50.000. Dit is ook een van de redenen dat ze de gratis Ziggo sport hebben gestart, terwijl ik liever zou zien dat ze dit geldt in hun support afdeling zouden stoppen, want dat is waar het aan schort.
Technisch werkt het allemaal wel o.k..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb vorige week nog contact gehad met een medewerker van de klantenservice en die was inderdaad erg ondermaats. Uiteindelijk toch zo ver gekregen dat er een monteur last kwam en die heeft het probleem dan wel weer erg goed opgelost.
En toch ga ik binnenkort weg bij Ziggo, een KPN 500/500 verbinding kost mij maar €6,55 extra per maand en dan heb ik ook meteen een vast IP-adres.
En dan ook nog 5 euro korting op mijn mobiele abonnement en gratis HBO.

[ Voor 13% gewijzigd door Ernemmer op 03-04-2016 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ernemmer schreef op zondag 03 april 2016 @ 10:48:
[..]o, een KPN 500/500 verbinding kost mij maar €6,55 extra per maand en dan heb ik ook meteen een vast IP-adres.
Fijn dat je het even gemeld hebt..stel je voor we zouden het niet weten en je dan gaan missen in het Ziggo Topic

*Zwaai*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Jordyz schreef op zondag 03 april 2016 @ 09:31:
[...]

Ziggo bestaat ook niet meer :+

Het is overgenomen door Liberty Global en wilde UPC niet hier in nederland als merknaam voeren.
Maar die bobo's al daar kunnen al niet eens het sterke merk Ziggo staande houden.... ;)

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Laatst online: 21-08 13:05
Sinds de recente snelheidsverhoging is onze UPC/Ziggo internet in Wageningen vaak onbruikbaar met een ping packet loss van 60%. Dit gebeurt typisch op drukke tijden als iedereen zit te internetten, zoals rond 18u en op zondag.

De RTT lijkt begrensd rond de 20ms, dus ze gooien maar gewoon data weg om de ping tijd laag te houden :?

Blijkbaar is de verbinding zwaar overboekt. Is dit normaal voor Ziggo of zou het helpen als we gaan klagen?
Probleem is ook dat mijn VOIP telefoon last heeft van de packet loss, dus QoS doen ze blijkbaar niet aan.

Zelf ben ik al heel lang tevreden Demon/XS4all gebruiker, maar mijn vriendin hier heeft dus UPC :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Ernemmer schreef op zondag 03 april 2016 @ 10:48:
Ik heb vorige week nog contact gehad met een medewerker van de klantenservice en die was inderdaad erg ondermaats. Uiteindelijk toch zo ver gekregen dat er een monteur last kwam en die heeft het probleem dan wel weer erg goed opgelost.
En toch ga ik binnenkort weg bij Ziggo, een KPN 500/500 verbinding kost mij maar €6,55 extra per maand en dan heb ik ook meteen een vast IP-adres.
Weet je helemaal zeker wat je van plan bent? Ik bedoel, kan KPN die buitengewoon hoge snelheid voor jou garanderen? Voor zover mijn kennis van zaken rijkt kunnen ze die snelheid alleen waarmaken bij niet te grote afstanden tot de wijkcentrale. Zou dat helemaal een achterhaald gegeven zijn, vanwaar dan de grote moeite die tegenwoordig wordt ondernomen om enkele afgelegen gebieden te voorzien van snel internet d.m.v. gasvezel? Overal zijn toch gewone "ouderwetse" telefoon aansluitingen mogelijk? Daar ontbreekt het niet aan in die afgelegen gebieden.

Ik kan me voorstellen dat men in die zogenaamde witte vlekken op de kaart zal zitten watertanden waar ze maar een "gewone" DSL-verbinding hebben en blijkt dat zulke snelheden moeiteloos mogelijk zijn.

Edit:
Oké, ik heb niks gezegd, deze supersnelle verbinding (zie onderstaande reactie) blijkt een glasvezelverbinding te zijn. Succes er mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Techneut op 03-04-2016 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Techneut schreef op zondag 03 april 2016 @ 12:10:
[...]
Weet je helemaal zeker wat je van plan bent? Ik bedoel, kan KPN die buitengewoon hoge snelheid voor jou garanderen? Voor zover mijn kennis van zaken rijkt kunnen ze die snelheid alleen waarmaken bij niet te grote afstanden tot de wijkcentrale. Zou dat helemaal een achterhaald gegeven zijn, vanwaar dan de grote moeite die tegenwoordig wordt ondernomen om enkele afgelegen gebieden te voorzien van snel internet d.m.v. gasvezel? Overal zijn toch gewone "ouderwetse" telefoon aansluitingen mogelijk? Daar ontbreekt het niet aan in die afgelegen gebieden.

Ik kan me voorstellen dat men in die zogenaamde witte vlekken op de kaart zal zitten watertanden waar ze maar een "gewone" DSL-verbinding hebben en blijkt dat zulke snelheden moeiteloos mogelijk zijn..
500/500 is een glasverbinding. Die heeft geen last van afstand. xDSL is een ander verhaal, maar daar wordt geen 500/500 mee aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Eerlijk gezegd heb ik met mijn 20/20Mb VDSL verbinding nog nooit het gevoel gehad dat het te langzaam was, maar hier met Ziggo, 60% packet loss als het even druk is... kan je verbinding nog zo snel zijn, heb ik toch echt liever een stabiele 20Mb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
lSltAlKeR schreef op zondag 03 april 2016 @ 11:49:
[...]

Ziggo bestaat ook niet meer :+
Ziggo B.V. bestaat weldegelijk nog in zijn huidige vorm.
UPC B.V. bestaat niet meer in Nederland en overgegaan in Ziggo Services B.V.

Beide B.V.'s zijn volledig eigendom van Liberty Global en voeren in Nederland gezamenlijk de merknaam Ziggo.
Het is overgenomen door Liberty Global en wilde UPC niet hier in nederland als merknaam voeren.
Maar die bobo's al daar kunnen al niet eens het sterke merk Ziggo staande houden.... ;)
Leg die even uit... Volgens mij heb je geen flauw idee wat er zich achter de schermen plaats vind bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Ziggo hebben ze juist als "sterke naam" gehouden omdat ze voor de fusie hoofdsponsor werden van Ajax en omdat Ziggo zijn eigen concertzaal, de Ziggo-Dome, heeft. Volgens mij maakte LG het voor de rest niks uit of Ziggo qua naam "beter" was dan de naam 'UPC' vanwege de service/producten. Het ging ze alleen om dat het woord 'Ziggo' als bij een grote voetbalclub werd gebruikt en een concertzaal al de naam had (marktwaarde). :+ Natuurlijk zegt LG dat niet en houd het op: "de naam Ziggo is sterker dan de naam UPC" :')

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:35
Hier, Tilburg-Centrum, helaas nog geen 150Mbps. Zojuist contact gehad met een Ziggo-medewerker en hij kon zien dat het modem wel 150Mbps afneemt, maar hij blijft hier toch hangen op 122Mbps/12Mbps. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ploink schreef op zondag 03 april 2016 @ 12:09:
Sinds de recente snelheidsverhoging is onze UPC/Ziggo internet in Wageningen vaak onbruikbaar met een ping packet loss van 60%. Dit gebeurt typisch op drukke tijden als iedereen zit te internetten, zoals rond 18u en op zondag.

De RTT lijkt begrensd rond de 20ms, dus ze gooien maar gewoon data weg om de ping tijd laag te houden :?

Blijkbaar is de verbinding zwaar overboekt. Is dit normaal voor Ziggo of zou het helpen als we gaan klagen?
Probleem is ook dat mijn VOIP telefoon last heeft van de packet loss, dus QoS doen ze blijkbaar niet aan.

Zelf ben ik al heel lang tevreden Demon/XS4all gebruiker, maar mijn vriendin hier heeft dus UPC :|
Dit klinkt naar een brakke kabel verbinding, anders kijk je even in het modem en post je hier de signaal waardes?
Uitleg staat in de FP:
[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
ArcticWolf schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:58:
[...]

Dit klinkt naar een brakke kabel verbinding, anders kijk je even in het modem en post je hier de signaal waardes?
Uitleg staat in de FP:
[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9
Waarom zou dat een brakke kabel verbinding zijn als het alleen voorkomt op drukke tijden? Ok, het zou in theorie toeval kunnen zijn....
Het lijkt me een capaciteit probleem bij Ziggo omdat ze de verhogingen niet aan kunnen.

Maar goed hier de data, TC7200u modem:

[b]Upstream Channel Status[/b]

Transmitter #	Channel ID	Lock Status	Frequency	Modulation	Symbol Rate	Channel Type	Power
1	41	Locked	24900000	64QAM	2560000	ATDMA	46.8
2	37	Locked	44000000	64QAM	5120000	ATDMA	48.0
3	38	Locked	37100000	64QAM	5120000	ATDMA	48.0
4	39	Locked	31800000	64QAM	2560000	ATDMA	47.5

[b]Downstream Channel Status[/b]

Receiver #	Channel ID	Lock Status	Frequency	Modulation	Symbol Rate	SNR	Power
1	1	Locked	306750000	256QAM	6952000	38.9	1.5
2	2	Locked	314750000	256QAM	6952000	39.0	1.6
3	3	Locked	322750000	256QAM	6952000	38.7	1.8
4	4	Locked	330750000	256QAM	6952000	38.9	2.0
5	5	Locked	338750000	256QAM	6952000	38.6	2.0
6	6	Locked	346750000	256QAM	6952000	38.6	2.1
7	7	Locked	354750000	256QAM	6952000	38.7	2.2
8	8	Locked	362750000	256QAM	6952000	38.6	2.1

Volgens FP zou dat in orde moeten zijn toch?
Wat zijn dan ideale waardes?
Downstream Power Waardes:
-10 dBmV to +10 dBmV "Aanbevolen".
-11 dBmV to -14 dBmv / +11 dBmV to +14 dBmV "Acceptabel".
-15 dBmV & +15 dBmV "Maximum"
De streefwaarde is 0dBmV
Downstream SNR Waardes:
30 dB minimum. 33 dB of hoger aanbevolen
Upstream Power Waardes:
DOCSIS3.0 modems: EWV321 EPC3925/3928 EVVW3226 CNGV4 TC7200 TC7210
Acceptabel bereik: 38-49dBmV
Maximale waarde (regelmatig uitval en terugschakelen naar 1CH): 51dBmV
Uiterste waarde (continu uitval en komt moeilijk online): 55.8dBmV

[ Voor 19% gewijzigd door Ploink op 03-04-2016 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:21
Meer mensen sinds vanmorgen een probleem met Ziggo WifiSpots?

code:
1
2
3
4
5
6
Sun Apr  3 14:18:53 2016 kern.info kernel: [11607.380000] wlan0: associate with ce:35:40:xx:xx:ce (try 1/3)
Sun Apr  3 14:18:53 2016 kern.info kernel: [11607.380000] wlan0: RX AssocResp from ce:35:40:xx:xx:ce (capab=0x1411 status=0 aid=1)
Sun Apr  3 14:18:53 2016 kern.info kernel: [11607.380000] wlan0: associated
Sun Apr  3 14:18:54 2016 kern.info kernel: [11608.080000] wlan0: deauthenticated from ce:35:xx:xx:79:ce (Reason: 23=IEEE8021X_FAILED)
Sun Apr  3 14:18:54 2016 daemon.notice netifd: Network device 'wlan0' link is down
Sun Apr  3 14:18:54 2016 daemon.notice netifd: Interface 'wwan' has link connectivity loss

Aanmelden via 802.1X gaat niet meer goed. Instellingen zijn zoals voorheen en wachtwoord is ongewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ploink schreef op zondag 03 april 2016 @ 14:34:
[...]

Waarom zou dat een brakke kabel verbinding zijn als het alleen voorkomt op drukke tijden?
Het lijkt me een capaciteit probleem bij Ziggo omdat ze de verhogingen niet aan kunnen.

Maar goed hier de data, TC7200u modem:

[b]Upstream Channel Status[/b]

Transmitter #	Channel ID	Lock Status	Frequency	Modulation	Symbol Rate	Channel Type	Power
1	41	Locked	24900000	64QAM	2560000	ATDMA	46.8
2	37	Locked	44000000	64QAM	5120000	ATDMA	48.0
3	38	Locked	37100000	64QAM	5120000	ATDMA	48.0
4	39	Locked	31800000	64QAM	2560000	ATDMA	47.5

[b]Downstream Channel Status[/b]

Receiver #	Channel ID	Lock Status	Frequency	Modulation	Symbol Rate	SNR	Power
1	1	Locked	306750000	256QAM	6952000	38.9	1.5
2	2	Locked	314750000	256QAM	6952000	39.0	1.6
3	3	Locked	322750000	256QAM	6952000	38.7	1.8
4	4	Locked	330750000	256QAM	6952000	38.9	2.0
5	5	Locked	338750000	256QAM	6952000	38.6	2.0
6	6	Locked	346750000	256QAM	6952000	38.6	2.1
7	7	Locked	354750000	256QAM	6952000	38.7	2.2
8	8	Locked	362750000	256QAM	6952000	38.6	2.1
Geen T3/T4 errors, correctables/uncorrectables?

T3 en T4 errors kunnen er op wijzen dat het idd te druk is op je coax segment.
Waardes zijn ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ArcticWolf schreef op zondag 03 april 2016 @ 14:48:
[...]
Geen T3/T4 errors, correctables/uncorrectables?

T3 en T4 errors kunnen er op wijzen dat het idd te druk is op je coax segment.
Waardes zijn ok.
Bij een TC7200 kan je de correctables/uncorrectables niet zien (:F). Van T3/T4 staan er meldingen in syslog.

@Ploink: Wat staat er in de 'syslog' van het modem (system -> log -> syslog)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op zondag 03 april 2016 @ 14:53:
[...]

Bij een TC7200 kan je de correctables/uncorrectables niet zien (:F). Van T3/T4 staan er meldingen in syslog.

:o echt? 8)7 leip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
ANdrode schreef op zondag 03 april 2016 @ 14:53:
Dit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
2016-04-03 14:55:11: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2016-04-03 14:09:29: [Major] 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream ...
2016-04-03 14:09:29: [Major] Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries...
2016-04-03 14:09:29: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2016-04-03 14:06:31: [Major] 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream ...
2016-04-03 14:06:31: [Major] Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries...
2016-04-03 14:06:31: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2016-04-03 14:02:35: [Major] 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream ...
2016-04-03 14:02:35: [Major] Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries...
2016-04-03 14:02:35: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2016-04-03 14:02:17: [Major] 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream ...
2016-04-03 14:02:17: [Major] Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries...
2016-04-03 14:02:17: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2016-04-03 13:33:00: [Major] 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream ...
2016-04-03 13:33:00: [Major] Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries...
2016-04-03 13:33:00: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2016-04-03 13:04:19: [Info] WiFi Interface [wl0] set to Channel 1 (Side-Band Channel:N/A)...
2016-04-03 13:04:18: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2016-04-03 13:02:13: [Major] 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream ...
2016-04-03 13:02:13: [Major] Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries...
2016-04-03 13:02:13: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2016-04-03 12:53:54: [Major] 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream ...
2016-04-03 12:53:54: [Major] Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries...
2016-04-03 12:53:54: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2016-04-03 12:33:37: [Major] 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream ...
2016-04-03 12:33:37: [Major] Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries...
2016-04-03 12:33:37: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2016-04-03 12:33:31: [Major] 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream ...
2016-04-03 12:33:31: [Major] Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries...
2016-04-03 12:33:31: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2016-04-03 12:16:13: [Major] 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream ...
2016-04-03 12:16:13: [Major] Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries...

/Edit: Kan ik hier uit opmaken dat het zo druk is op de kabel dat hij nergens een gaatje kan vinden om een packet in te proppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

MediaZoo schreef op zondag 03 april 2016 @ 12:27:
[...]

Ziggo B.V. bestaat weldegelijk nog in zijn huidige vorm.
UPC B.V. bestaat niet meer in Nederland en overgegaan in Ziggo Services B.V.

Beide B.V.'s zijn volledig eigendom van Liberty Global en voeren in Nederland gezamenlijk de merknaam Ziggo.

[...]

Leg die even uit... Volgens mij heb je geen flauw idee wat er zich achter de schermen plaats vind bij Ziggo.
Iemand die zijn eigen parochie vertegenwoordig hoef ik geen uitleg te geven.
Ziggo maakt gebruik van een achterhaalde it infrastructuur om maar zoveel mogelijk uit het kabelnetwerk te slepen en daarmee zakken te vullen van iets wat allang afbetaald is. Het is enkel een belemmeringen voor ontwikkelingen die in de toekomst mogelijk moet worden gemaakt.... maar ik kan lullen als brugman het komt toch niet binnen :+

Liberty Global moet gewoon inzetten op hogere upload snelheden en die bereikbaar maken voor iedereen.... als ze dat niet kunnen... moet ze ook tot in de woning verglazen....

Ok totaal andere discussie.... maar goed.... Liberty Global ik heb er niet veel mee. Schaal vergroting in alle facetten is gewoon niet goed.

Ook terug naar de casus......

Het is maar hoe Jan en Truus & Henk en Ingrid tegen die toko aan kijken.... voor hun is het Ziggo en van hun moeten ze het hebben. Ik heb wel degelijk kaas gegeten van bedrijfskunde & marketing.... ookal heb ik het niet gestudeerd. :)

Het hele webcareteam bestaat anders volledig uit oud UPC personeel.... wat hun bedrijfs filosofie / cultuur dus uitdraagd.... en dat merk je in alle facetten..... B)

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lSltAlKeR schreef op zondag 03 april 2016 @ 14:59:
[...]

Ziggo maakt gebruik van een achterhaalde it infrastructuur om maar zoveel mogelijk uit het kabelnetwerk te slepen en daarmee zakken te vullen van iets wat allang afbetaald is. Het is enkel een belemmeringen voor ontwikkelingen die in de toekomst mogelijk moet worden gemaakt.... maar ik kan lullen als brugman het komt toch niet binnen :+

Liberty Global moet gewoon inzetten op hogere upload snelheden en die bereikbaar maken voor iedereen.... als ze dat niet kunnen... moet ze ook tot in de woning verglazen....

*knip*
Download is relatief simpel op te schroeven met de huidige Docsis standaard, upload niet (iig niet zonder elkaar van de lijn te duwen).
En naar mijn weten is Ziggo / Liberty Global er mee bezig (met testen van Docsis 3.1 naast Docsis 3.0) maar de snelste 3.1 modems doen op het moment net aan 4Gbit/s down en een paar honderd Mbit up, dus het duurt nog wel even voordat de modems en de backend (Ziggo kant) geschikt zijn voor vele malen hogere snelheden.
Ik lig er niet wakker van, zelfs voor m'n backup is 20Mbit op dit moment ruim voldoende 8)7
Ploink schreef op zondag 03 april 2016 @ 14:57:
[...]

Dit.
code:
1
*knip*

/Edit: Kan ik hier uit opmaken dat het zo druk is op de kabel dat hij nergens een gaatje kan vinden om een packet in te proppen?
Das wel ernstig ja, je kan een modem factory reset proberen en hopen dat de CMTS je op een ander segment plaatst (soms gaat dat niet automatisch...)
Anders de klantenservice bellen, klagen en dreigen met opzeggen :P

[ Voor 16% gewijzigd door ArcticWolf op 03-04-2016 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
lSltAlKeR schreef op zondag 03 april 2016 @ 14:59:
[...]

Waarom is de it infrastructuur achterhaald volgens jou?

Ja het is afbetaald, maar ik zie op dit moment Ziggo meer mogelijkheden uit de infrastructuur halen dan een KPN uit zijn glasvezel netwerk en dan gaat het om het totale aanbod niet alleen de internet snelheid.
Docsis 3.1 kan 1gbit/s upload en 10gbit/s download over bestaande bekabeling... Waarom verglazen?
Ok totaal andere discussie.... maar goed.... Liberty Global ik heb er niet veel mee. Schaal vergroting in alle facetten is gewoon niet goed.
Blijf dan ook ver weg van Glasvezel. Reggefiber (lees KPN) doet ook aan schaal vergroting.
Ook terug naar de casus......

Het is maar hoe Jan en Truus & Henk en Ingrid tegen die toko aan kijken.... voor hun is het Ziggo en van hun moeten ze het hebben. Ik heb wel degelijk kaas gegeten van bedrijfskunde & marketing.... ookal heb ik het niet gestudeerd. :)
Alle provider doen hun best te bieden wat Jan en Truus & Henk en Ingrid gebruiken. Het aantal gebruikers wat echt daadwerkelijk aantoonbaar de hogere snelheden nodig heeft is nihil.

En gefeliciteerd dat je iets van bedrijfskunde en marketing weet *O*
Het hele webcareteam bestaat anders volledig uit oud UPC personeel.... wat hun bedrijfs filosofie / cultuur dus uitdraagd.... en dat merk je in alle facetten..... B)
Tja al medewerker behoor je ook uit te stralen wat het bedrijf je opdraagt.

Maar wat is in jouw ogen dan de bedrijfsfilosofie en cultuur? Je hebt immers kennis van bedrijfskunde en marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Ploink schreef op zondag 03 april 2016 @ 14:57:
[...]

Dit.
code:
1
2
3
2016-04-03 14:55:11: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2016-04-03 14:09:29: [Major] 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream ...
&#8230;
T3 fouten. Zoals @ArticWolf post kan dit door drukte komen. Het kan natuurlijk ook aan het signaal liggen.
Als je Ziggo belt dan sturen ze waarschijnlijk (herhaaldelijk) een monteur voordat ze verder kijken.

Nog twee vragen:
  • Wat is de uptime van het modem (status -> system)? Reboot het zichzelf?*
  • Wat voor IP adres heb je (basic -> internet, laatste digits evt weghalen)? Is het IPv4 of IPv6/DS-lite?
En bij mijn TC 7200 kom ik soms op andere frequenties/"ander helft" terecht als ik het modem reboot. Het is absoluut geen oplossing alleen misschien is het 'daar' beter.
MediaZoo schreef op zondag 03 april 2016 @ 15:12:
[...]
Docsis 3.1 kan 1gbit/s upload en 10gbit/s download over bestaande bekabeling... Waarom verglazen?
Hoe snel is Docsis 3.1 als de analoge FM radio en analoge zenders blijven bestaan? Voor Jan & Truus is het erg vervelend als "ziggo bewust hun apparaten onbruikbaar maakt".

*: Mijn TC7200 verliest een stukje syslog als hij vastloopt en reboot, dus als hij reboot mis je stukjes :+

[ Voor 14% gewijzigd door ANdrode op 03-04-2016 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicco92
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09 21:35
Hier is de snelheidsverhoging ook nog niet doorgevoerd. Sterker nog, er is zelfs 30 Mb/s van de downloadsnelheid afgegaan sinds ik het modem heb gereset. In de dagen voor 1 april heb ik het modem vaak 1 keer per dag even van het stroom gehaald om te kijken of de snelheid al verhoogd was. Vanaf de avond van 1 april werd de snelheid echter niet hoger dan 90 Mb/s, zoals ook in een speedtest te zien is: Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5221106009.png
De upload is wel mooi rond de 12 Mb/s, zoals het ook was voor de resets. Ik heb de speedtest op verschillende tijdstippen uitgevoerd, maar ik krijg altijd deze snelheden. Een reset helpt ook niet, want ik blijf deze snelheden houden.

Ik heb het Cisco EPC 3928 modem, die ik tevens als router gebruik. De speedtest zijn bekabeld uitgevoerd, maar over wifi krijg ik dezelfde snelheden. Ik heb nog het oude TV Standaard & Internet Z2 abonnement.

Wat kan ik nog proberen om in ieder geval mijn oude snelheid terug te krijgen? Zie ik iets over het hoofd? Heb ik mijn modem te vaak gereset waardoor ik nu met een brakke verbinding zit opgescheept?

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sicco92

Probeer eens een factory reset? Dat doet wat meer dan de stroom eraf halen, je bent wel je instellingen kwijt dan, als je die handmatig hebt gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
ANdrode schreef op zondag 03 april 2016 @ 15:14:
[...]

T3 fouten. Zoals @ArticWolf post kan dit door drukte komen. Het kan natuurlijk ook aan het signaal liggen.
Als je Ziggo belt dan sturen ze waarschijnlijk (herhaaldelijk) een monteur voordat ze verder kijken.

Nog twee vragen:
  • Wat is de uptime van het modem (status -> system)? Reboot het zichzelf?*
  • Wat voor IP adres heb je (basic -> internet, laatste digits evt weghalen)? Is het IPv4 of IPv6/DS-lite?
System Uptime 0 days 03h:55m:11s
Dat is sinds de laatste keer dat ik hem uit/aan heb gezet, dus hij reboot niet uit zichzelf.
En bij mijn TC 7200 kom ik soms op andere frequenties/"ander helft" terecht als ik het modem reboot. Het is absoluut geen oplossing alleen misschien is het 'daar' beter.
Net nogmaals een reboot gedaan en ik krijg hetzelfde lijstje kanalen.
Zou een factory reset dan nog helpen? Ik moet dan wel het eea opnieuw instellen dus vermijd dat liever.

Overigens werkt de kabel tuner wel goed, die heeft een eigen ingebouwde docsis modem, maar ik neem aan dat die op andere kanalen werkt die rustiger zijn.

/edit: verbinding lijkt nu weer prima, maar ik kan niet zeggen of dat komt door de reboot of doordat de drukte op de kabel minder is. De vorige reboot hielp niet, dus het zal wel het laatste zijn vermoed ik...

[ Voor 7% gewijzigd door Ploink op 03-04-2016 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij hielp een factory reset wel degelijk, bij een normale reboot bleef ik op hetzelfde segment zitten, bij een factory reset kreeg ik een nieuw segment toegewezen (ik was ook sceptisch tegenover de Ziggo helpdesk medewerker).

edit:
Even ter verduidelijking, de modems claimen ten alle tijden de toegewezen kanalen of er nu wel of niet gebruik van wordt gemaakt... dus je hebt waarschijnlijk iemand anders van de lijn geduwd nu ;) maar het zal waarschijnlijk niet over gaan als je segment overbelast is.

[ Voor 38% gewijzigd door ArcticWolf op 03-04-2016 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Ploink schreef op zondag 03 april 2016 @ 15:32:
[...]
Net nogmaals een reboot gedaan en ik krijg hetzelfde lijstje kanalen.
Zou een factory reset dan nog helpen? Ik moet dan wel het eea opnieuw instellen dus vermijd dat liever.
Ik weet niet of dat helpt. Het is sowieso een workaround. Ik doe de 'factory defaults' liever ook niet (via de web interface). Bij de 'factory reset' waarbij ik 15 seconden de reset-pin ingedrukt houd verlies ik iirc geen instellingen (of juist andersom :+).

Ja: Dat zijn verschillende resets. Het is een pareltje dat modem :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op zondag 03 april 2016 @ 15:39:
[...]

Ik weet niet of dat helpt. Het is sowieso een workaround. Ik doe de 'factory defaults' liever ook niet (via de web interface). Bij de 'factory reset' waarbij ik 15 seconden de reset-pin ingedrukt houd verlies ik iirc geen instellingen (of juist andersom :+).

Ja: Dat zijn verschillende resets. Het is een pareltje dat modem :X
Bij mij kan het alleen maar via de interface :9 (Ubee EVW321B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Tot zover bedankt voor de hulp jongens, ik heb weer het eea geleerd :)
Ik ga de factory reset proberen als het probleem zich weer manifesteert (en eerst een screenshot maken van alle poort forwards enzo). Indien dat geen blijvende oplossing is kan ik de helpdesk tenminste vertellen dat ik echt alles heb geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicco92
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09 21:35
ArcticWolf schreef op zondag 03 april 2016 @ 15:24:
@Sicco92

Probeer eens een factory reset? Dat doet wat meer dan de stroom eraf halen, je bent wel je instellingen kwijt dan, als je die handmatig hebt gewijzigd.
Helaas, de downloadsnelheid blijft ingezakt tot 94 Mb/s. De upload blijft gelijk aan 12 Mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier meer mensen die na de snelheidsupgrade problemen hebben met WiFi? Bij mij moet ik om de haverklap het modem (CISCO EPC3925) herstarten. Zwaar irritant. Geen idee of het wat met elkaar te maken heeft maar het valt wel op. Vandaag is het helemaal bar slecht. WiFi is soms maar een paar minuten online en dat gaat het alweer fout. Ik ben dus benieuwd of dit een algemeen probleem is of niet...
Pagina: 1 ... 77 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.