Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy111179
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 09:24
Haha, net bij mij (Achterhoek) studio sport ook weg...ongeveer 5 minuten...

Even een serieuze vraag tussendoor. Ik heb nog de 'oude' Pace DCR-7111 standaard mediabox van upc (nu dus Ziggo). Bevalt eigenlijk prima. Maar nu wil ik gaan opnemen en dat kan niet met de standaard mediabox. Kan ik, zonder het wijzigen van mijn abonnement bij Ziggo, via Marktplaats (bijvoorbeeld) een andere box aanschaffen en die in de plaats gebruiken van mijn standaard mediabox?

Ook een voorkeur voor een 'box' die ik dan zou moeten aanschaffen? Eigenlijk wil ik alleen de formule 1 wedstrijden opnemen die overdag worden verreden...

[ Voor 78% gewijzigd door roy111179 op 13-03-2016 20:01 . Reden: Aanvullende vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 19:08
Hier regio brabant noord/oost last van gekke vlekken en haperingen in het beeld.
Normaal geen last van maar lijkt nu het geval. Zal wel ergens iets niet helemaal lekker lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
roy111179 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:57:
Haha, net bij mij (Achterhoek) studio sport ook weg...ongeveer 5 minuten...
Niets gemerkt.
Kan ik, zonder het wijzigen van mijn abonnement bij Ziggo, via Marktplaats (bijvoorbeeld) een andere box aanschaffen en die in de plaats gebruiken van mijn standaard mediabox?
Nee. Kaart moet gekoppeld worden aan je abonnement en dat doen ze niet. UPC apparatuur mag ook niet verkocht worden. Je kunt wel een Humax DVB-C box kopen, maar dan kun je alleen de FTA-zenders zien.

[ Voor 9% gewijzigd door CreativeS op 13-03-2016 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy111179
Nee. Kaart moet gekoppeld worden aan je abonnement en dat doen ze niet. UPC apparatuur mag ook niet verkocht worden. Je kunt wel een Humax DVB-C box kopen, maar dan kun je alleen de FTA-zenders zien.
Maarrr...kaart blijft gekoppeld aan mijn Ziggo-abonnement. Ik koop gewoon een ander apparaat (zoals een Horizon Mediabox) waar ik de kaart in stop en maak alleen gebruik van de opnamemogelijkheid van het apparaat...Of ziet het apparaat dat het abonnement op de kaart niet klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
roy111179 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:10:
[...]

Maarrr...kaart blijft gekoppeld aan mijn Ziggo-abonnement. Ik koop gewoon een ander apparaat (zoals een Horizon Mediabox) waar ik de kaart in stop en maak alleen gebruik van de opnamemogelijkheid van het apparaat...Of ziet het apparaat dat het abonnement op de kaart niet klopt?
Als je een kaart hebt dat reeds gekoppeld is aan je abbonement dan kan je inderdaad een ander apparaat kopen bijvoorbeeld een Humax 5200c en gebruiken

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 07:14
Nee dit gaat niet lukken. Een mediabox van UPC gebruikt een andere encryptie dan een Humax. Dus die smartcard gaat het niet in een Humax doen. Daarbij zijn bij UPC de smartcards aan de box gebonden. Dus de smartcard in een andere UPC box doen werkt niet. En een tweede hand Horizon box kopen? Dat is je geld over de brug gooien. Een Horizon box heeft een virtuele smartcard geen fysieke. Een fysieke smartcard invoeren heeft geen zin, deze wordt niet gelezen want de lezer is inactief. Daarbij worden Horizon boxxen op andere wijze geactiveerd dan reguliere boxxen. Niet alleen op smartcard maar op meerdere punten vind er authorisatie plaats.

Je bent dus voor het willen opnemen gebonden aan een andere ontvanger welke Ziggo zal moeten leveren gezien je in het oude UPC gebied woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allemaal fout! :+

Je hebt helemaal geen kaart nodig om Formule 1 op te nemen! Ziggo Sport is een FTA zender. Gewoon een leuke box uitzoeken dus ;)

Als je een beetje een recente TV hebt kun je wellicht met een USB harddisk al opnemen vanaf je TV. Kan je zomaar 100 euro goedkoper uit zijn ;) Bij de meeste TV's van de afgelopen jaren is het een kwestie van gewoon TV-kabel en USB-disk in prikken, zenders laten zoeken, op kanaal 14 afstemmen en op Opnemen drukken. Of een opname plannen via de EPG.

De TV-storing van daarstraks was trouwens een landelijke. Probleem zat in Hilversum, waar het signaal van de NPO en RTL zijn oorsprong vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy111179
Bedankt allemaal voor jullie duidelijke taal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
ArChie schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:43:
[...]

Hier wat betere voorbeelden uit een TNO rapport met de deuren open.

Wijkcentrum met optical node:
[afbeelding]

Straatkast met eindversterker en multitaps voor de aansluitingen naar de huizen:
[afbeelding]
Zo dat is wel een grote optical node, die hier in de wijk staan zijn factor 2 kleiner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 22:17
Jerrythafast schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:39:
En toen hadden we geen TV meer. Ook niet via Horizon.tv (daar wel overal testbeeld).

EDIT: Terug!
ook de analoge radio over Ziggo ging er uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2021

Mr.Master

a dog in the night

Swordlord schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 22:06:
[...]

Het toepassen van een splitter is dus ook niet zomaar de oplossing, de beste oplossing is om een splitter in omgekeerde richting te gebruiken.
De 2 uitgangen zijn van elkaar geïsoleerd, maar een ingang tov uitgang zit alleen de +- 4 dB straf op, vanuit het splitsing feit.
Klopt, dat onderschijf ik ook want het is zichtbaar te maken op een DSAM. Toch wordt dit in het werkveld toegepast bij gebruik van een FRA752-N of andere versterker (bijv. de FDU44 die enkel 4dB versterkt over alle poorten). De demping door poortisolatie is bij een versterker gewoon teveel. Het is dus afhankelijk van de soort splitter die wordt gebruikt.
Gezien de Extra clients geen DVB-C signaal hoeven te hebben, kun je je voedende coax dan aansluiten op uitgang 1
Deze staat in verbinding met de ingang, wat resulteert op een 4 dB demping naar de Horizon zelf, en 30 dB demping naar de extra mediabox op uitgang 2 (lekker boeiend).
Het MOCA signaal, gaat via de Horizon op ingang en Extra client op uitgang 2 van de splitter, wat resulteert in een demping onderling van nog maar 4 dB.
Zo heb je 25 dB gewonnen, wat betekend dat je heel wat meters winst hebt gemaakt die je kan afleggen, afhankelijk van je type kabel.
Klopt. Zolang je in elk geval het type kabel gebruikt die op een hoge freq. niet teveel verlies geeft. Kom je al gauw (voor de consument) uit op coax 12. En dus wat je zegt, het type kabel.

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sjah schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:41:
Ja en dat tijdens Studio Sport, ik hoorde de AAHHH door de straat op moment van zwartgaan.
Voetbal? Ik zit altijd te lachen als er gescoord wordt, al die verschillende vertragingen bij de verschillende providers :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Sjah schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:41:
Ja en dat tijdens Studio Sport, ik hoorde de AAHHH door de straat op moment van zwartgaan.
Hier in Nieuw-Vennep (Haarlemmermeer, Noord-Holland) ook even geen tv, en het begon net precies toen de samenvatting begon. Waarschijnlijk iemand bij Ziggo over een kabeltje gestruikeld? :+ 7(8)7

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Storing was bij alle providers... Niet alleen bij ziggo

http://www.totaaltv.nl/ni...-aanbieders-op-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Geen probleem hoor gisteravond omg Rotterdam

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 07:59
Ik heb toevallig gisteren de tv aan gehad, even npo3 gezien, maar toen Studio Voetbal zou komen snel overgeschakeld naar csi:ny. Geen zwart beeld opgemerkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Miglow op 14-03-2016 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Miglow schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:03:
Ik heb toevallig gisteren de tv aan gehad, even npo3 gezien, maar toen Studio Voetbal zou komen snel overgeschakeld naar csi:ny. Geen zwart beeld opgemerkt.
Was ook rond half 8 ;)
Was op dat moment mijn router aan het verplaatsen en vond het wel erg vreemd dat er storing was :o
(router staat helemaal los van tv-signaal nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 07:59
hjs schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:07:
[...]

Was ook rond half 8 ;)
Was op dat moment mijn router aan het verplaatsen en vond het wel erg vreemd dat er storing was :o
(router staat helemaal los van tv-signaal nl)
Ohhhh, nee toen was ik nog eten aan het koken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee waar ik de contractperiode kan vinden in mijnziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:55
Nog steeds niet? Bij mij stond het er vorig jaar mei ook al niet bij. Uiteindelijk maar even gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belachelijk natuurlijk dat het nergens te vinden is. Op die manier kan je ook niet opzeggen en ben je dus aangewezen o de klantenservice alwaar ze je van alles proberen aan te smeren om maar te blijven. Even Facebooken dan maar in bellen heb ik niet zo'n zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie het probleem niet helemaal... je hoeft niet in te gaan op die aanbiedingen hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie zegt dat ik dat doe? Ik heb geen zin om te bellen, dat is alles. Daarnaast wil ik, zoals het altijd kon, inzien wanneer mijn contract afloopt. I vind het behoorlijk verneukeratief dat ze het zo doen omdat klanten nu niet zien wanneer ze bijvoorbeeld kunnen verlengen of overstappen. Hierdoor hoopt Ziggo natuurlijk dat klanten in het ongewisse blijven en blij en zitten bij hun. En als ze bellen dan is het een enorme rompslomp om op te zeggen want ze kletsen je de oren van de kop met nietszeggende aanbiedingen.

Maar ik weet wel dat ik eind dit jaar opstap. Naar KPN of een andere dsl aanbieder. Het kopernet hier wordt geupgrade met een leuke verwachte snelheid middels vectoring. Schotel erbij en ik ben klaar en bespaar serieus geld op mijn abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:55
Zover ik weet is de einddatum voor de meeste abonnees inzichtelijk, alleen bij oud-Ziggo alles-in-een staat het er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:19
Ik kan mijn contract periode bekijken door naar "Mijn producten" te gaan. Dan staat daaronder 'Televisie, internet, telefonie'. Per kopje staat dan eronder wat de contract periode is.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MdO82 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 21:27:
Ik wil deze coax-utp-doos installeren in mijn slaapkamer.

Als ik daarop deze splitter zet zou de boel dan voldoende afgeschermd zijn tegen 4g?
Splitter is prima, met een goede kabel+connectoren zou het ook goed moeten gaan. Enige vraagteken is die wall outlet. Er staat in het geheel niets bij over afscherming en dat wekt niet bepaald vertrouwen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb TV Plus (het oude TV Extra/115+ digitale en 38 HD-zenders en TV Royaal.) en Internet Z1. Ik zie het nergens staan.

Kleine edit:
Was een snel telefoontje. Ik ben vrij om te gaan en staan waar en wanneer ik wil. Waarom ik het een en ander wilde weten. Uitgelegd dat KPN hier in het dorp bezig gaat met het netwerk en dat dat eind dit jaar begin volgend jaar klaar is. Of ze mij een aanbieding konden doen voor het pakket wat ik nu had. Kreeg ik korting op mijn abonnement en betaal dus de eerste zes maanden €29,95. Het duurt toch nog wel even voordat alles hier op vectoring draait dus dat vond ik wel een leuke aanbieding. En of ik een decoder of CI module wilde. Een decoder heb ik al en zo'n module leek me wel wat.

Goede service.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het valt mij op bij de HB dat als je programma's opneemt dat hij niet altijd de titel van de opname laat zien.

Weet iemand hoe dat komt ?

Of komt dat wellicht omdat ik het programma handmatig invoer en de opnametijd langer instel ?
Nu zie je wel de zenders staan en zit je een beetje van wat was het ook alweer ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:24:
Iemand een idee waar ik de contractperiode kan vinden in mijnziggo?
Wees gerust, bij ons is die datum ook niet te vinden :)
hcQd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:58:
Zover ik weet is de einddatum voor de meeste abonnees inzichtelijk, alleen bij oud-Ziggo alles-in-een staat het er niet bij.
Ow, wij zijn fUPC en het staat er ook niet bij... :)
Maken gebruik van een (jaar)aanbieding, dus ook nog niet maandelijks opzegbaar.
Raem schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:19:
Ik kan mijn contract periode bekijken door naar "Mijn producten" te gaan. Dan staat daaronder 'Televisie, internet, telefonie'. Per kopje staat dan eronder wat de contract periode is.
Helaas is dat niet voor iedereen gelijk. Heb dit al redelijk vaak aangegeven (bij Ziggo), maar het heeft geen prioriteit.
MdO82 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:07:
Of komt dat wellicht omdat ik het programma handmatig invoer en de opnametijd langer instel ?
Nu zie je wel de zenders staan en zit je een beetje van wat was het ook alweer ;)
Komt puur door het feit dat je 'handmatig opneemt'. Uitloop heeft hier niets mee te maken. Ook zonder uitloop komt er geen naam te staan.

[ Voor 17% gewijzigd door CreativeS op 14-03-2016 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:27:
Op die manier kan je ook niet opzeggen en ben je dus aangewezen o de klantenservice alwaar ze je van alles proberen aan te smeren om maar te blijven.
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:47:
En als ze bellen dan is het een enorme rompslomp om op te zeggen want ze kletsen je de oren van de kop met nietszeggende aanbiedingen.
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:20:
Was een snel telefoontje. Ik ben vrij om te gaan en staan waar en wanneer ik wil. Waarom ik het een en ander wilde weten. Uitgelegd dat KPN hier in het dorp bezig gaat met het netwerk en dat dat eind dit jaar begin volgend jaar klaar is. Of ze mij een aanbieding konden doen voor het pakket wat ik nu had. Kreeg ik korting op mijn abonnement en betaal dus de eerste zes maanden €29,95. Het duurt toch nog wel even voordat alles hier op vectoring draait dus dat vond ik wel een leuke aanbieding. En of ik een decoder of CI module wilde. Een decoder heb ik al en zo'n module leek me wel wat.

Goede service.
_/-\o_ Prachtig hoe de medewerker aan de telefoon je zo van mening heeft kunnen doen veranderen. Is dat telefoontje je denk ik toch goed bevallen ;) Nu zit je het komende jaar in ieder geval goedkoop bij Ziggo. Laat KPN maar 's wat doen aan dat telefoondraadje van ze :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Jerrythafast schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:18:
[...]

[...]

[...]

_/-\o_ Prachtig hoe de medewerker aan de telefoon je zo van mening heeft kunnen doen veranderen. Is dat telefoontje je denk ik toch goed bevallen ;) Nu zit je het komende jaar in ieder geval goedkoop bij Ziggo. Laat KPN maar 's wat doen aan dat telefoondraadje van ze :9
In het call center van Ziggo wordt nu getrakteerd op taart. Stoere principes hebben gewoon een prijs... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe is bij jullie de snelheid bij een enkele lijn? Een aantal kennissen en vrienden van mij zijn klant bij Ziggo, maar hebben problemen met snelheid; zowel via mijn FTP-server als via mijn Plex-server hebben enkel Ziggo-klanten last van lage snelheden. Zelf heb ik een 500/500 lijn van een lokale ISP, maar alleen de Ziggo klanten halen belabberde snelheden en hebben dus buffering issues met Plex. Iemand die ik ken die Ziggo heeft, heeft ook contact opgenomen met de webcare, maar daar wijzen ze het inmiddels af als dat het aan Plex zou liggen, omdat een collega, die Plex draait, hier af en toe ook last van heeft.

Als het aan Plex zou liggen, dan zou iedereen die mijn Plex gebruikt er last van hebben, maar dat is niet het geval; niet Ziggo-klanten hebben geen problemen met de Plex of de FTP, dus mijn verbinding kán het niet zijn. Nu vroeg ik mij af, of er hier meer mensen zijn die dit probleem herkennen?

Aan de regio's ligt het ook niet, de een woont in Drenthe en de ander in Noord-Brabant, die hier namelijk last van hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 15-03-2016 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:21
Wat voor snelheden halen ze dan op de ziggo speedtest? Als dat goed is kan een tracert misschien meer informatie geven. Ik vermoed dat de peering gewoon slecht is, wat zijn de snelheden uberhaupt die gehaald worden?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik haal in 99% van de gevallen gewoon m'n maximum snelheid met een gemiddelde ping tussen de 6 en 8ms, maar ik gok idd dat de peering tussen jou provider en Ziggo gewoon slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:47
CptChaos schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 00:24:
Zelf heb ik een 500/500 lijn van een lokale ISP, maar alleen de Ziggo klanten halen belabberde snelheden en hebben dus buffering issues met Plex.
Daar gaat het mis, jouw lokale ISP is (neem ik even aan ter illustratie) een kleine club. Die hebben vaak minder goed peerings naar het internet. Het is te hopen of ze een AMS-IX of een NL-IX koppeling hebben, en dat ze via een van die platformen ook daadwerkelijk peren met Ziggo om het bulk verkeer te offloaden.

Zo niet, kan het gerust zijn dat je via het buitenland met elkaar verbonden bent over de paden die bufferen in Plex.

Als ze lid zijn van de AMS-IX of NL-IX is het misschien mogelijk dat je de klantenservice benadert en vraagt of ze een peering op willen zetten, misschien krijg je dat dit jaar nog voor elkaar :9 voordat je bij de juiste afdeling bent.

Heb je voor ons:

-de naam van je ISP
-een anonieme raceroute waarin het pad te zien is

https://ams-ix.net/connected_parties
https://www.nl-ix.net/members/full-memberlist/

[ Voor 11% gewijzigd door stormfly op 15-03-2016 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:28

Trackerfire

BTC HODLER

Wat heeft Ziggo zitten slapen voor former UPC gebied zeg! Rating Netflix index schiet omhoog :D

https://ispspeedindex.netflix.com/country/netherlands/ ;)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerrythafast schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:18:
[...]

[...]

[...]

Ik moest wel bellen want het is nergens te vinden, maar mijn mening blijft onveranderd alleen is de situatie er nog niet naar. Maar ik ben de lachende derde want het duurt nog zeker een jaar voordat KPN hier de boel een upgrade heeft gegeven, dus ik zit voor de eerste zes maanden goedkoop. Had KPN hier al de upgrade gedaan was ik zeker niet op die aanbieding ingegaan.
Edgarz schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 00:06:
[...]

In het call center van Ziggo wordt nu getrakteerd op taart. Stoere principes hebben gewoon een prijs... :o
Hij kwam er zelf mee terwijl ik hem duidelijk verteld had dat KPN pas begin 2017 de upgrade klaar heeft. Tot die tijd heeft het voor mij geen zin om over te stappen want KPN levert nu maar 7mbits hier. Dus ik ga een nieuw jaarcontract aan tot maart 2017, ik krijg een CI+ module en zes maanden korting op mijn pakket. Tel ik mijn winst wel uit en zit ik de rit wel uit tot volgens jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Trackerfire schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 08:52:
Wat heeft Ziggo zitten slapen voor former UPC gebied zeg! Rating Netflix index schiet omhoog :D

En zo zie je maar hoe belangrijk de juiste peerings zijn (zoals ik in mijn vorige post beschreef). Wel netjes opgelost van fUPC, klein beetje lange doorlooptijd.

Ik ben benieuwd bij de volgende lijst, welke partijen waar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Mijn vriendin en ik gaan half mei in ons nieuwe (bouwjaar: 2014) appartement. Nu wonen we allebei nog bij onze ouders. Het appartement is 71 vierkante meter groot.

Na heel wat vergelijkingswerk te hebben gedaan zijn we toch 'gewoon' uitgekomen bij Ziggo. Daarbij speelde prijs, CI-module mogelijkheid en gratis Ziggo Sport een belangrijke rol. Wat het nog een beetje lastig maakte is dat we in een nieuwbouw buurt komen te wonen waar glasvezel beschikbaar is.

We hebben gekozen voor Connect Complete en Play Start pakket voor €54,50 per maand, inclusief CI-module. Vaste telefoonlijn doen we niet aan: onze mobiele nummers voldoen prima. De eerste 3 maanden zal de prijs €34,95 per maand zijn vanwege de Overstappen-weken.

Wat ik mij nu afvraag: hoe gaat dat bij appartementen en routers/modems? Ik woon nu nog bij mijn ouders in een vrijstaand huis. We hebben een modem van Ziggo die niet al te best presteert. Toen ik nog op mezelf woonde in een 1-kamer appartement voor studenten kon ik heel simpel een goede router aanschaffen en deze via de netwerkkabel verbinden. Hier thuis bij mijn ouders is dat geen optie, tenzij je een dergelijke router 'ertussenin' wilt hangen. Weet iemand hoe dat straks voor ons gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Trackerfire schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 08:52:

Maar ook als reactie op
stormfly schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:06:
En zo zie je maar hoe belangrijk de juiste peerings zijn (zoals ik in mijn vorige post beschreef). Wel netjes opgelost van fUPC, klein beetje lange doorlooptijd.

Ik ben benieuwd bij de volgende lijst, welke partijen waar komen.
Het zegt enkel wat over het gemiddeld verbruik tijdens prime-time en het dus niet per se iets over de peering hoeft te zeggen? Zie https://ispspeedindex.netflix.com/about/nl/:
Met de ISP-snelheidsindex van Netflix wordt de gemiddelde bitsnelheid tijdens primetime aangegeven voor Netflix-content die gedurende een bepaalde maand naar Netflix-leden is gestreamd. Voor primetime berekenen we de gemiddelde bitsnelheid van Netflix-content in megabits per seconde (Mbps) die wordt gestreamd door Netflix-leden per ISP. We meten de snelheid via alle beschikbare apparaten van eindgebruikers. Voor sommige apparaten kunnen we de exacte bitsnelheden niet berekenen en streaming via mobiele netwerken wordt niet meegenomen in de metingen. De snelheid die wordt aangegeven in de ISP-snelheidsindex van Netflix duidt niet op de maximale doorvoer of de maximale capaciteit van een ISP.
Kan dus aan de apparaten liggen waarop content afgespeeld wordt (ivm resolutie beperkingen), het aantal gebruikers en zelfs de eigen (wifi) verbindingen of de resolutie waar in gestreamed wordt. Het hoeft dus niet per se een peering issue te zijn geweest.
stormfly schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 08:30:
Heb je voor ons:

-de naam van je ISP
-een anonieme raceroute waarin het pad te zien is

https://ams-ix.net/connected_parties
https://www.nl-ix.net/members/full-memberlist/
Vreemde is, wat ik bij mijn eerdere bericht was vergeten te vermelden, dat ik ongeveer een maandje over ben (~4 weken nu) en het probleem pas is ontstaan twee weken daarna (het heeft dus ongeveer 2 weken wél goed gewerkt). Overigens wordt mijn ISP vermeld op de full-memberslist van NL-IX.net. Waarheen wil je dat ik de anonieme traceroute maak? Naar een van die personen die bij Ziggo zitten en problemen ervaren met Plex? Mijn ISP is Jonaz trouwens. :)
outlandos schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:35:
Wat ik mij nu afvraag: hoe gaat dat bij appartementen en routers/modems? Ik woon nu nog bij mijn ouders in een vrijstaand huis. We hebben een router van Ziggo die niet al te best presteert. Toen ik nog op mezelf woonde in een 1-kamer appartement voor studenten kon ik heel simpel een goede modem aanschaffen en deze via de netwerkkabel verbinden. Hier thuis bij mijn ouders is dat geen optie, tenzij je een dergelijke modem 'ertussenin' wilt hangen. Weet iemand hoe dat straks voor ons gaat?
Dat zal straks niet veel anders gaan. De CAI komt gewoon jullie appartement binnen alwaar Ziggo hun Ubee of Cisco aan hangt. Wil je dus beter genieten van je Ziggo verbinding, is het wel raadzaam een eigen router er achter te zetten en de Ubee of Cisco van Ziggo in bridge laten zetten. Wel ben je dan de Wifi Spots kwijt, maar ik denk, dat dat geen probleem is? Zelf heb ik overigens glasvezel icm een TV abonnement van Ziggo. Ook dan heb je 'gewoon' Ziggo Sport, want zover ik begreep is Ziggo Sport gratis voor elke Ziggo klant met TV.

[ Voor 49% gewijzigd door CH4OS op 15-03-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Nu online
Dat zal straks niet veel anders gaan. De CAI komt gewoon jullie appartement binnen alwaar Ziggo hun Ubee of Cisco aan hangt. Wil je dus beter genieten van je Ziggo verbinding, is het wel raadzaam een eigen router er achter te zetten en de Ubee of Cisco van Ziggo in bridge laten zetten. Wel ben je dan de Wifi Spots kwijt, maar ik denk, dat dat geen probleem is? Zelf heb ik overigens glasvezel icm een TV abonnement van Ziggo. Ook dan heb je 'gewoon' Ziggo Sport, want zover ik begreep is Ziggo Sport gratis voor elke Ziggo klant met TV.
Dus ik heb dan nog steeds gewoon een modem nodig? Raad jij me dan aan de straks meegeleverde router/modem van Ziggo te gebruiken of mijn eigen router? Ik heb die uit mijn studentenkamer bewaard:

pricewatch: Asus RT-N66U

Maar het klopt toch als ik zeg dat dit geen modem is en ik dus nog steeds de meegeleverde modem van Ziggo nodig heb?

Het wegvallen van Wifi Spots vind ik overigens geen probleem.

Edit: ik haal de termen 'modem' en 'router' door elkaar merk ik. Nu gefixed.

[ Voor 9% gewijzigd door outlandos op 15-03-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:37
Ik heb altijd een dom modem gehad bij upc en nu ook ziggo. Vanwege veranderen abonnement en verhogen van de snelheid, stuurden ze een modem met router op. Die om laten wisselen voor een modem en mijn eigen router blijven gebruiken vanwege benodigde functies. Daar werd niet moeilijk over gedaan. WiFi spots? Die kan ik gewoon gebruiken. Geen idee waarom eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

outlandos schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:02:
Dus ik heb nog steeds gewoon een modem nodig? Raad jij me dan aan de straks meegeleverde router/modem van Ziggo te gebruiken of mijn eigen router? Ik heb die uit mijn studentenkamer bewaard:

pricewatch: Asus RT-N66U

Maar het klopt toch als ik zeg dat dit geen modem is en ik dus nog steeds de meegeleverde modem van Ziggo nodig heb?

Het wegvallen van Wifi Spots vind ik overigens geen probleem.

Edit: ik haal de termen 'modem' en 'router' door elkaar merk ik. Nu gefixed.
De apparatuur die je van Ziggo krijgt, heb je sowieso nodig. Je kunt echter (voor een soepelere ervaring) een eigen router achter die van Ziggo zetten en die van Ziggo vervolgens in bridge-modus laten zetten. Ik zou dus de N66U zeker meenemen en die achter de Ziggo apparatuur hangen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 15-03-2016 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Nu online
CptChaos schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:14:
[...]
De apparatuur die je van Ziggo krijgt, heb je sowieso nodig. Je kunt echter (voor een soepelere ervaring) een eigen router achter die van Ziggo zetten en die van Ziggo vervolgens in bridge-modus laten zetten. Ik zou dus de N66U zeker meenemen en die achter de Ziggo apparatuur hangen. :)
Oké dan doe ik dat. Ik wist niet dat er zoiets bestond als een 'bridge-modus'. Daarvan zou ik dus eigenlijk die laatste 2 maanden dat ik nog thuis woon ook al gebruik van kunnen maken. Misschien dan toch zo even de N66U uit de doos halen! Dank voor de heldere uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
CptChaos schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:53:

Het zegt enkel wat over het gemiddeld verbruik tijdens prime-time en het dus niet per se iets over de peering hoeft te zeggen? Zie https://ispspeedindex.netflix.com/about/nl/:
Sec genomen heb je gelijk. In het Netflix topic op GoT bewezen is dat sinds de peering hersteld is over een peering platform de performance terug is. Voorheen tijdens de problemen ging het pad over Level3 over een gigantisch aantal hops, en met smokeping kon je dan goed zien dat die lijn helemaal "dicht" zat tijdens de piekuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

stormfly schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:26:
Sec genomen heb je gelijk. In het Netflix topic op GoT bewezen is dat sinds de peering hersteld is over een peering platform de performance terug is. Voorheen tijdens de problemen ging het pad over Level3 over een gigantisch aantal hops, en met smokeping kon je dan goed zien dat die lijn helemaal "dicht" zat tijdens de piekuren.
Ah oke, ik hou niet alle topics in de gaten idd... :+

Over mijn FTP en Plex issue:
Mijn ISP, Jonaz, wordt vermeld op de pagina van NL-IX. waarheen wil je dat ik de traceroute maak? Is dat naar een van de Ziggo-klanten die issues heeft met zowel FTP als Plex bij mij?

Heb net even meerdere mensen gevraagd, toevallig nog iemand, die klant is bij Ziggo, maar weer geen problemen heeft met mijn Plex Media Server. Van beiden heb ik overigens een traceroute gemaakt:

Ziggo-klant, waarbij Plex niet goed werkt:
Tracing route to hostname.dynamic.ziggo.nl [eind.punt]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  RT-AC68U-32D0 [192.168.0.1]
  2     2 ms     1 ms     1 ms  185.47.132.1
  3     2 ms     2 ms     2 ms  te0-1-1-6.rcr21.b031955-0.ams03.atlas.cogentco.com [149.14.34.193]
  4     2 ms     2 ms     2 ms  be2500.ccr42.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.49.125]
  5    79 ms    79 ms    79 ms  be2183.ccr22.lpl01.atlas.cogentco.com [154.54.58.69]
  6    80 ms    79 ms    79 ms  be2387.ccr22.bos01.atlas.cogentco.com [154.54.44.165]
  7    83 ms    83 ms    83 ms  be2096.ccr42.jfk02.atlas.cogentco.com [154.54.30.41]
  8    82 ms    82 ms    82 ms  be2325.ccr21.jfk04.atlas.cogentco.com [154.54.47.30]
  9    82 ms    82 ms    82 ms  telia.jfk04.atlas.cogentco.com [154.54.11.110]
 10    82 ms    82 ms    81 ms  liberty-ic-302304-nyk-b3.c.telia.net [62.115.13.74]
 11   197 ms   196 ms   195 ms  us-nyc03a-rd1-ae10-0.aorta.net [84.116.135.97]
 12   194 ms   194 ms   194 ms  us-was03a-rd1-xe-8-3-0-0.aorta.net [84.116.140.142]
 13     *        *        *     Request timed out.
 14   195 ms   196 ms   198 ms  84.116.195.246
 15   193 ms   215 ms   193 ms  zl-rc0001-cr102-ae0-0.core.as9143.net [213.51.158.147]
 16   198 ms   197 ms   197 ms  hgv-lc0001-ubr007-te1-0-0-207.core.as9143.net [213.51.134.67]
 17   203 ms   206 ms   203 ms  hostname.dynamic.ziggo.nl [eind.punt]

En de traceroute, bij een andere Ziggo-klant, waarbij er géén problemen zijn:

2     2 ms     2 ms     2 ms  185.47.132.1
  3     2 ms     2 ms     2 ms  te0-1-1-6.rcr21.b031955-0.ams03.atlas.cogentco.com [149.14.34.193]
  4     2 ms     2 ms     2 ms  be2499.ccr41.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.1.149]
  5    79 ms    79 ms    79 ms  be12265.ccr41.par01.atlas.cogentco.com [130.117.2.142]
  6    81 ms    81 ms    81 ms  be2746.ccr41.jfk02.atlas.cogentco.com [154.54.29.117]
  7    79 ms    79 ms    79 ms  be2324.ccr21.jfk04.atlas.cogentco.com [154.54.47.18]
  8    81 ms    81 ms    81 ms  telia.jfk04.atlas.cogentco.com [154.54.11.110]
  9    82 ms    81 ms    81 ms  liberty-ic-302304-nyk-b3.c.telia.net [62.115.13.74]
 10   195 ms   195 ms   196 ms  us-nyc03a-rd1-ae10-0.aorta.net [84.116.135.97]
 11   193 ms   193 ms   193 ms  us-was03a-rd1-xe-8-3-0-0.aorta.net [84.116.140.142]
 12     *        *        *     Request timed out.
 13   196 ms   195 ms   233 ms  84.116.195.246
 14   196 ms   196 ms   196 ms  gv-rc0052-cr102-ae0-0.core.as9143.net [213.51.158.23]
 15 t/m 30     *        *        *     Request timed out.
Vreemd dus, dat de packages via USA gaan, en uiteindelijk (schijnbaar) via Zeeland naar bestemming gaan?

[ Voor 68% gewijzigd door CH4OS op 15-03-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Jeps mooist zou zijn van jou naar hem en nog een van hem naar jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CptChaos schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:34:
[...]

Mijn ISP, Jonaz, wordt vermeld op de pagina van NL-IX. waarheen wil je dat ik de traceroute maak? Is dat naar een van de Ziggo-klanten die issues heeft met zowel FTP als Plex bij mij?

Heb net even meerdere mensen gevraagd, toevallig nog iemand, die klant is bij Ziggo, maar weer geen problemen heeft met mijn Plex Media Server. Van beiden heb ik overigens een traceroute gemaakt:

*knip*

*knip**
Vreemd dus, dat de packages via USA gaan, en uiteindelijk (schijnbaar) via Zeeland naar bestemming gaan?
UPC en Cogento gaan niet samen xD eindeloze ruzie.
En het Aorta netwerk is enigszins dynamisch, dus kan het zijn dat de ene klant via punt K gaat en de ander via P en dus problemen ondervindt.
Jou ISP peer'ed via Cogento en dat komt pas in de VS een keer samen... hier kun je helaas vrij weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Degene die o.a. de problemen heeft, zit in voormalig @Home gebied, geen UPC gebied dus, maakt dat nog wat uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Nu online
CptChaos schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:14:
[...]
Is het dan raadzaam de N66U buiten de meterkast te hangen? Of maakt dat in mijn geval weinig verschil denk je (ons appartement is geheel gelijkvloers)?

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 15-03-2016 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
[...]

4     2 ms     2 ms     2 ms  be2500.ccr42.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.49.125]
  5    79 ms    79 ms    79 ms  be2183.ccr22.lpl01.atlas.cogentco.com [154.54.58.69]
  6    80 ms    79 ms    79 ms  be2387.ccr22.bos01.atlas.cogentco.com [154.54.44.165]
  7    83 ms    83 ms    83 ms  be2096.ccr42.jfk02.atlas.cogentco.com [154.54.30.41]
  8    82 ms    82 ms    82 ms  be2325.ccr21.jfk04.atlas.cogentco.com [154.54.47.30]
 10    82 ms    82 ms    81 ms  liberty-ic-302304-nyk-b3.c.telia.net [62.115.13.74]
 12   194 ms   194 ms   194 ms  us-was03a-rd1-xe-8-3-0-0.aorta.net [84.116.140.142]
 15   193 ms   215 ms   193 ms  zl-rc0001-cr102-ae0-0.core.as9143.net [213.51.158.147]
 16   198 ms   197 ms   197 ms  hgv-lc0001-ubr007-te1-0-0-207.core.as9143.net [213.51.134.67]

4     2 ms     2 ms     2 ms  be2499.ccr41.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.1.149]
  5    79 ms    79 ms    79 ms  be12265.ccr41.par01.atlas.cogentco.com [130.117.2.142]
  6    81 ms    81 ms    81 ms  be2746.ccr41.jfk02.atlas.cogentco.com [154.54.29.117]
  7    79 ms    79 ms    79 ms  be2324.ccr21.jfk04.atlas.cogentco.com [154.54.47.18]
  9    82 ms    81 ms    81 ms  liberty-ic-302304-nyk-b3.c.telia.net [62.115.13.74]
 11   193 ms   193 ms   193 ms  us-was03a-rd1-xe-8-3-0-0.aorta.net [84.116.140.142]
 14   196 ms   196 ms   196 ms  gv-rc0052-cr102-ae0-0.core.as9143.net [213.51.158.23]
Of wat zijn de ping tijden ook rond de 196 ms totaal? Dit is wel echt een verrot lang traject |:(

Dat beide Ziggo klanten ander gedrag hebben terwijl ze dezelfde paden gebruiken kan lokaal nog ontstaan in hun eigen coax segment of thuis installatie. Maar je grootste knelpunt is dat je via de USA naar elkaar connect.

Ben heel benieuwd naar het pad van Ziggo naar jou, je kan ook je IP ff met PB sturen dan trace ik ff uit fZiggo gebied. (je hebt ook nog het fUPC gebied wat ook weer anders aan het internet peert)

Edit even getest maar ik denk dat Jonaz Cogent als transit heeft, zij kopen het "gehele"internet in via Cogent. Je zou Jonaz kunnen contacten of ze een peering met Ziggo over de AMS-IX of NL-IX kunnen maken want het is beide kanten op dus heel slecht.

pi@pi:~$ traceroute -w1 185.47.132.1
traceroute to 185.47.132.1 (185.47.132.1), 30 hops max, 60 byte packets
1 172.16.1.1 (172.16.1.1) 0.311 ms 0.183 ms 0.171 ms
2 * * *
3 mnd-rc0001-cr101-xe-1-2-1-0.core.as9143.net (213.51.189.153) 8.954 ms 12.002 ms 11.984 ms
4 asd-tr0042-cr101-ae7-0.core.as9143.net (213.51.158.2) 38.143 ms 38.058 ms 37.978 ms
5 nl-ams05a-rc2-lag-105-0.aorta.net (84.116.130.65) 116.161 ms 116.337 ms 116.318 ms
6 us-was02a-rd2-ae105-0.aorta.net (84.116.130.66) 118.311 ms 112.647 ms 113.582 ms
7 us-was03a-ri1-ae10-0.aorta.net (84.116.130.174) 113.255 ms 115.916 ms *
8 ash-b2-link.telia.net (62.115.41.9) 122.541 ms 118.157 ms 119.037 ms
9 be1299.ccr41.iad02.atlas.cogentco.com (154.54.11.93) 119.960 ms 118.204 ms 118.999 ms
10 be2657.ccr42.dca01.atlas.cogentco.com (154.54.31.109) 120.513 ms 121.921 ms 119.892 ms
11 be2806.ccr41.jfk02.atlas.cogentco.com (154.54.40.105) 119.058 ms 118.817 ms be2807.ccr42.jfk02.atlas.cogentco.com (154.54.40.109) 120.136 ms
12 be2317.ccr41.lon13.atlas.cogentco.com (154.54.30.186) 191.239 ms be2490.ccr42.lon13.atlas.cogentco.com (154.54.42.86) 188.482 ms be2317.ccr41.lon13.atlas.cogentco.com (154.54.30.186) 189.310 ms
13 be12194.ccr41.ams03.atlas.cogentco.com (154.54.56.94) 197.813 ms be12488.ccr42.ams03.atlas.cogentco.com (130.117.51.42) 197.906 ms 198.509 ms
14 be2500.rcr21.b031955-0.ams03.atlas.cogentco.com (130.117.49.126) 203.152 ms 199.970 ms 201.881 ms
15 149.14.34.194 (149.14.34.194) 200.232 ms 202.124 ms 202.835 ms

pi@pi:~$ ping 185.47.132.1
PING 185.47.132.1 (185.47.132.1) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 185.47.132.1: icmp_seq=1 ttl=241 time=194 ms
64 bytes from 185.47.132.1: icmp_seq=2 ttl=241 time=195 ms
64 bytes from 185.47.132.1: icmp_seq=3 ttl=241 time=194 ms
64 bytes from 185.47.132.1: icmp_seq=4 ttl=241 time=194 ms
64 bytes from 185.47.132.1: icmp_seq=5 ttl=241 time=195 ms
64 bytes from 185.47.132.1: icmp_seq=6 ttl=241 time=195 ms

OEF 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door stormfly op 15-03-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

stormfly schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:48:
Of wat zijn de ping tijden ook rond de 196 ms totaal? Dit is wel echt een verrot lang traject |:(

Dat beide Ziggo klanten ander gedrag hebben terwijl ze dezelfde paden gebruiken kan lokaal nog ontstaan in hun eigen coax segment of thuis installatie. Maar je grootste knelpunt is dat je via de USA naar elkaar connect.

Ben heel benieuwd naar het pad van Ziggo naar jou, je kan ook je IP ff met PB sturen dan trace ik ff uit fZiggo gebied. (je hebt ook nog het fUPC gebied wat ook weer anders aan het internet peert)
Ja, die ping zijn de ping tijden totaal, zover ik weet. Als ik een directe ping doe naar een van die eindpunten, kom ik op een vergelijkbare ping uit. :) Er loopt nu een tracer van iemand waar het niet goed werkt (die ik eerder al had getraced vanuit mij), ik edit mijn bericht zometeen dus eventjes. :)

Ik heb de trace naar mij toe inmiddels ook:
Tracing route to CptChaos [EIND.PUNT]

1     5 ms     1 ms     1 ms  192.168.0.1
  2     6 ms     5 ms    11 ms  10.225.236.1
  3     7 ms     7 ms    10 ms  zl-rc0001-cr102-xe-3-3-0-207.core.as9143.net [213.51.134.65]
  4    10 ms     8 ms     9 ms  asd-tr0610-cr101-ae3-0.core.as9143.net [213.51.158.146]
  5     *        *        *     Request timed out.
  6   119 ms   115 ms   115 ms  us-was03a-rd1-ae102-0.aorta.net [84.116.130.122]
  7   118 ms   115 ms   115 ms  us-was03a-ri1-ae11-0.aorta.net [84.116.130.165]
  8   121 ms   121 ms   122 ms  ash-b2-link.telia.net [62.115.41.9]
  9   122 ms   122 ms   120 ms  be1299.ccr41.iad02.atlas.cogentco.com [154.54.11.93]
 10   122 ms   121 ms   125 ms  be2657.ccr42.dca01.atlas.cogentco.com [154.54.31.109]
 11   122 ms   120 ms   121 ms  be2807.ccr42.jfk02.atlas.cogentco.com [154.54.40.109]
 12   193 ms   193 ms   195 ms  be2490.ccr42.lon13.atlas.cogentco.com [154.54.42.86]
 13   203 ms   202 ms   203 ms  be12488.ccr42.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.51.42]
 14   201 ms   200 ms   201 ms  be2500.rcr21.b031955-0.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.49.126]
 15   202 ms   202 ms   201 ms  149.14.34.194
 16     *        *        *     Request timed out.
 17     *        *        *     Request timed out.
 18     *        *        *     Request timed out.
 19     *        *        *     Request timed out.
 20     *        *        *     Request timed out.
 21     *        *        *     Request timed out.
 22     *        *        *     Request timed out.
 23     *        *        *     Request timed out.
 24     *        *        *     Request timed out.
 25     *        *        *     Request timed out.
 26     *        *        *     Request timed out.
 27     *        *        *     Request timed out.
 28     *        *        *     Request timed out.
 29     *        *        *     Request timed out.
 30     *        *        *     Request timed out.

Edit:
Dank voor jouw test en advies, ik heb een bericht naar Jonaz gestuurd (met linkjes naar diverse posts van mij in dit topic), hopelijk kunnen ze er wat mee. :)

[ Voor 53% gewijzigd door CH4OS op 15-03-2016 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vanaf een Vodafone glas (business) lijn:

Traceren van de route naar 185.47.132.1 via maximaal 30 hops

1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  10.201.103.251
  2     1 ms   <1 ms   <1 ms  10.201.111.7
  3     2 ms     3 ms     2 ms  10.120.147.158
  4     6 ms     6 ms     6 ms  10.120.147.137
  5     *        *        7 ms  10.201.255.10
  6     7 ms     6 ms     6 ms  static-18-197-78-212.thenetworkfactory.nl [212.78.197.18]
  7     6 ms     6 ms     6 ms  10.98.130.126
  8     9 ms     8 ms     8 ms  tnf-c7201-asd-055_gi0-2_348.net.es.vodafone.nl [80.112.228.253]
  9     7 ms     7 ms     7 ms  xe-0-1-1-100-xcr1.amt.cw.net [208.173.209.89]
 10     8 ms     8 ms     8 ms  be3037.rcr21.ams05.atlas.cogentco.com [130.117.15.153]
 11     8 ms     9 ms     8 ms  be2039.ccr42.ams03.atlas.cogentco.com [154.54.36.145]
 12     9 ms     *        9 ms  be2500.rcr21.b031955-0.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.49.126]
 13     7 ms     *        7 ms  185.47.132.1

Van wie is dat ip adres eigenlijk? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ArcticWolf schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:13:
Van wie is dat ip adres eigenlijk? 8)7
Dat IP-adres is een router / switch / ander apparaat bij Jonaz.nl. :)
outlandos schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:45:
Is het dan raadzaam de N66U buiten de meterkast te hangen? Of maakt dat in mijn geval weinig verschil denk je (ons appartement is geheel gelijkvloers)?
Waar die hangt maakt niet zo heel veel uit. Mijn RT-AC68U staat in de meterkast op de grond. Nu heb ik zelf een 72 vierkante meter gelijkvloers appartement en heb op zich overal goed wifi bereik. Al kan ik dat eventueel met een mod uitbreiden, zodat de zendingssterkte groter is, maar dan ben ik - zo lijkt het althans - mijn 5GHz Wifi kwijt, maar dit werkt ook prima, door het gehele huis overigens.

[ Voor 94% gewijzigd door CH4OS op 15-03-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 19:51
Ik vind de horizonbox echt een verschrikkelijk apparaat. het is traag, onstabiel, etc. We hebben hem ooit gehad bij een abbonement upgrade, maar ik was blij dat ik mijn Cisco mediabox weer mocht terugzetten.. gelijk terg gestuurd naar UPC.

Echter, omdat ik mijn internet snelheid wil verhogen van 120 naar 200 Mbit, en ik ons TV royaal pakket wil opzeggen, heb ik vandaag gebeld naar Ziggo om dit te wijzigen. Maar blijkbaar zorgt elke wijziging in mijn huidige pakket ervoor dat ik dan ineens een connect&play pakket krijg, en dat een Horizonbox dus verplicht is.. Hier ging ik dus niet mee akkoord, en gaf dus aan dat ik mijn oude box wil behouden. Voor nieuwe abbonees snap ik dat ze de horizonbox krijgen omdat er geen nieuwe Cisco boxen meer leverbaar zijn, maar voor bestaande abbonees maakt het toch geen reet uit welke box er staat..? Het scheelt Ziggo weer een horizonbox, dus geld.. En technisch veranderd er ook niks, dus mijn box zou gewoon moeten kunnen blijven staan.. Maar nee, wil ik iets wijzigen, dan krijg ik keihard een horizonbox..

Dus mijn vraag, zijn er meer mensen die toenvallig hun abbo gewijzigd hebben die wel hun Cisco mediabox hebben Mogen houden? Of heeft iemand mischien tips hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:09

PauseBreak

derp!

-DUS- schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:55:
Ik vind de horizonbox echt een verschrikkelijk apparaat. het is traag, onstabiel, etc. We hebben hem ooit gehad bij een abbonement upgrade, maar ik was blij dat ik mijn Cisco mediabox weer mocht terugzetten.. gelijk terg gestuurd naar UPC.

Echter, omdat ik mijn internet snelheid wil verhogen van 120 naar 200 Mbit, en ik ons TV royaal pakket wil opzeggen, heb ik vandaag gebeld naar Ziggo om dit te wijzigen. Maar blijkbaar zorgt elke wijziging in mijn huidige pakket ervoor dat ik dan ineens een connect&play pakket krijg, en dat een Horizonbox dus verplicht is.. Hier ging ik dus niet mee akkoord, en gaf dus aan dat ik mijn oude box wil behouden. Voor nieuwe abbonees snap ik dat ze de horizonbox krijgen omdat er geen nieuwe Cisco boxen meer leverbaar zijn, maar voor bestaande abbonees maakt het toch geen reet uit welke box er staat..? Het scheelt Ziggo weer een horizonbox, dus geld.. En technisch veranderd er ook niks, dus mijn box zou gewoon moeten kunnen blijven staan.. Maar nee, wil ik iets wijzigen, dan krijg ik keihard een horizonbox..

Dus mijn vraag, zijn er meer mensen die toenvallig hun abbo gewijzigd hebben die wel hun Cisco mediabox hebben Mogen houden? Of heeft iemand mischien tips hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen?

Alvast bedankt.
Bellen, aangeven dat je graag je abonnement wilt opzeggen en daarna in conclaaf gaan met de medewerker Retentie. Die hebben vaak wat meer mogelijkheden om klanten tevreden te houden.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:40

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Heb ook even voor je getest en krijg hetzelfde resultaat:

Tracing route to cptchaos

1 <1 ms <1 ms <1 ms gwlogin.net [192.168.192.1]
2 9 ms 8 ms 8 ms 92.109.155.1
3 10 ms 9 ms 9 ms 212.142.62.97
4 10 ms 12 ms 10 ms 212.142.12.181
5 * * * Request timed out.
6 117 ms 114 ms 114 ms us-was02a-rd2-ae105-0.aorta.net [84.116.130.66]
7 114 ms 111 ms 116 ms us-was03a-ri1-ae10-0.aorta.net [84.116.130.174]
8 120 ms 124 ms 119 ms ash-b2-link.telia.net [62.115.41.9]
9 120 ms 129 ms 118 ms be1299.ccr41.iad02.atlas.cogentco.com [154.54.11.93]
10 120 ms 121 ms 124 ms be2171.ccr41.dca01.atlas.cogentco.com [154.54.31.105]
11 121 ms 119 ms 119 ms be2806.ccr41.jfk02.atlas.cogentco.com [154.54.40.105]
12 192 ms 194 ms 191 ms be2317.ccr41.lon13.atlas.cogentco.com [154.54.30.186]
13 201 ms 201 ms 204 ms be12194.ccr41.ams03.atlas.cogentco.com [154.54.56.94]
14 204 ms 201 ms 201 ms be2499.rcr21.b031955-0.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.1.150]
15 203 ms 201 ms 204 ms 149.14.34.194
16 * * * Request timed out.
17 * * * Request timed out.
18 * * * Request timed out.
19 * * * Request timed out.
20 * * * Request timed out.
21 * * * Request timed out.
22 * * * Request timed out.
23 * * * Request timed out.
24 * * * Request timed out.
25 * * * Request timed out.
26 * * * Request timed out.
27 * * * Request timed out.
28 * * * Request timed out.
29 * * * Request timed out.
30 * * * Request timed out.

Trace complete.

Ik kan vanavond even Plex voor je testen, voor een FTP test moet je mijn account even resetten en doormailen... ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

bvk schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 15:56:
Ik kan vanavond even Plex voor je testen, voor een FTP test moet je mijn account even resetten en doormailen... ;)
Nou ja, het is inmiddels wel duidelijk, waar het probleem zit... :+ Plex testen kan altijd en zal zo je wat gegevens mailen. :)

[ Voor 65% gewijzigd door CH4OS op 15-03-2016 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
-DUS- schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:55:
Ik vind de horizonbox echt een verschrikkelijk apparaat. het is traag, onstabiel, etc. We hebben hem ooit gehad bij een abonnement upgrade, maar ik was blij dat ik mijn Cisco mediabox weer mocht terugzetten.. gelijk terg gestuurd naar UPC.
Mag ik vragen wanneer je die ervaring met de HZN had?
Momenteel is de HZN zeker niet slechter dan de Cisco 8485/8685.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:48
CreativeS schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 19:18:
[...]

Mag ik vragen wanneer je die ervaring met de HZN had?
Momenteel is de HZN zeker niet slechter dan de Cisco 8485/8685.
Als ze die ventilators een keer fixen (veel te lawaaierig nu) en het ding wat sneller maken, netflix en/of plex ondersteuning plus HDMI CEC ondersteuning toevoegen word het misschien een optie ;) Zolang als dat niet is, gebruik ik mooi CI+ kaartjes.

[ Voor 7% gewijzigd door tcviper op 15-03-2016 19:38 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Arunia schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:09:
WiFi spots? Die kan ik gewoon gebruiken. Geen idee waarom eigenlijk.
Omdat fUPC al had besloten dat mensen met een 'dom' modem sowieso gebruik kunnen maken van WiFi-Spots, ook al kunnen zij deze zelf niet aanbieden met hun 'domme' modem.
tcviper schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 19:37:
[...]
Als ze die ventilators een keer fixen (veel te lawaaierig nu)
Op de SMT-G7401 zit nu maar 1 uitwendig en die zit aan de zijkant en is hier stil (volume verschilt wel per box).
en het ding wat sneller maken, netflix en/of plex ondersteuning plus HDMI CEC ondersteuning toevoegen word het misschien een optie ;) Zolang als dat niet is, gebruik ik mooi CI+ kaartjes.
Ik heb het over een vergelijk tussen de HZN en de Cisco 8485/8685, niet over CI+. Ook niet vergelijkbaar ;)

[ Voor 22% gewijzigd door CreativeS op 15-03-2016 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_PseikO
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-11-2024
[...]

Met "zl" wordt geen Zeeland bedoeld, maar Zwolle ;)
Voor de duidelijkheid:
zl-rc0001-cr012 is Zwolle - regionaal center - core router
hgv-lc0001-ubr007 is Hoogeveen - lokaal center - universal broadband router (cmts)
gv-rc0052-cr102 is Den Haag ( 's Gravenhage) - regionaal center - core router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

NL_PseikO schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 21:48:
[...]

Met "zl" wordt geen Zeeland bedoeld, maar Zwolle ;)
Voor de duidelijkheid:
zl-rc0001-cr012 is Zwolle - regionaal center - core router
hgv-lc0001-ubr007 is Hoogeveen - lokaal center - universal broadband router (cmts)
gv-rc0052-cr102 is Den Haag ( 's Gravenhage) - regionaal center - core router
Feit blijft, dat de packages een vreemde route maken. :) Of dat nou uiteindelijk via Zeeland of Zwolle gaat... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01:38
Mijn vermoeden is al jaren dat veel van onze traffic word omgeleid via de VS.

De reden waarom ontgaat mij nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
toro36 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 22:59:
Mijn vermoeden is al jaren dat veel van onze traffic word omgeleid via de VS.

De reden waarom ontgaat mij nog steeds.
Iets met Liberty Global en Cogento conflict :+

Merendeel van mijn verkeer gaat toch echt "lokaal" Europees.
Paar maanden geleden was Netflix toch ook opeens traag? Zelfde issue, maar dat is opgelost door via de AMS-IX naar Netflix te peeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 07:24:
[...]
Merendeel van mijn verkeer gaat toch echt "lokaal" Europees.
Paar maanden geleden was Netflix toch ook opeens traag? Zelfde issue, maar dat is opgelost door via de AMS-IX naar Netflix te peeren.
Dat conflict was al lang aangekondigd in interviews?

Het is een andere soort ruzie van tussen Cogentco en Aorta? ("wij willen settlement free peer-en, wij zijn een tier 1", "nee jullie zijn geen tier 1, jullie zijn een klant")

[ Voor 51% gewijzigd door ANdrode op 16-03-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:46:
[...]

Dat conflict was al lang aangekondigd in interviews:

[...]

Gelukkig werkt Netflix nu weer. Ik ben alleen behoorlijk teleurgesteld dat een ISP zijn zakelijke belangen voor zijn leveringsplicht van mijn product stelt (en daarna zelfs de peering met Level 3 laat vollopen, waardoor wat andere sites ook traag worden :+).
Ja en nee... UPC/Liberty Global heeft echt al jaren problemen met Cogento (is een tijdje geleden in topic behandeld), dus toen Ziggo netwerk technisch UPC werd, was het gedaan met de peering via Cogento.

Overigens zie ik vaak genoeg Telia, NTT, Nordu terug komen... dus Level3 is zeer zeker niet de enige waar Ziggo gebruik van maakt.

Die discussie die jij aanhaalt is weer een andere discussie, overigens ook een gevaarlijke ontwikkeling.

[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 16-03-2016 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:53:
[...]
Ja en nee... UPC/Liberty Global heeft echt al jaren problemen met Cogento (is een tijdje geleden in topic behandeld), dus toen Ziggo netwerk technisch UPC werd, was het gedaan met de peering via Cogento.
Ok – dat had ik niet meegekregen.

Dan is mijn post off-topic, mijn excuses voor de vervuiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 19:18
Wat is de Ubee toch een irritant apparaat. Bij iedere portforward wijziging moet ik het apparaat uit- en inschakelen omdat de forwarding anders helemaal niet werkt. :( Probleem is bekend op internet en schijnt aan de firmware van de Ubee te liggen.

"Zet 'm dan in Bridge modus!" hoor ik je zeggen. Klopt, wil ook niets liever. Heb namelijk een AirPort Extreme erachter hangen die ik het liefst alles laat afhandelen.. echter heeft 'mijn' Ubee een issue dat wanneer deze in Bridge modus staat, om de 15 minuten de internetverbinding wordt verbroken. Wanneer deze in Router modus staat dan werkt hij wel prima.

Ziggo heeft hier ook geen verklaring voor..

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:24:
Wat is de Ubee toch een irritant apparaat. Bij iedere portforward wijziging moet ik het apparaat uit- en inschakelen omdat de forwarding anders helemaal niet werkt. :( Probleem is bekend op internet en schijnt aan de firmware van de Ubee te liggen.

"Zet 'm dan in Bridge modus!" hoor ik je zeggen. Klopt, wil ook niets liever. Heb namelijk een AirPort Extreme erachter hangen die ik het liefst alles laat afhandelen.. echter heeft 'mijn' Ubee een issue dat wanneer deze in Bridge modus staat, om de 15 minuten de internetverbinding wordt verbroken. Wanneer deze in Router modus staat dan werkt hij wel prima.

Ziggo heeft hier ook geen verklaring voor..
15 min (900 sec.) exact? Dat klinkt meer als een router issue dan een modem issue.

Kan me niet herinneren dat ik m'n Ubee moest resetten voor portforwarding... alleen bij DNS updaten. Hoe vul jij de forwarding in? (screenshot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Welke Ubee heb je? Ik heb de EVW321b en die heeft nergens last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:20
Dat een modem om de 15min internetverbinding verbreekt heb ik nog nooit meegemaakt en ik heb al heel wat modems geplaatst. Dat ziggo geen verklaring voor heeft is niet jouw probleem, gewoon een ander modem eisen en in bridge laten zetten.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Laatst online: 15:01
Sinds een week of twee heb ik internet via een los modem (TC7200) en heb ik er meerdere keren per dag last van dat websites niet willen laden, dit houdt ongeveer een minuut aan. Internet zelf lijkt wel gewoon te werken. Wisselen van DNS servers haalt niets uit.

Met de Horizon had ik hier nooit last van. Is dit een vaker voorkomend probleem met dit modem? Mijn waardes zijn als volgt:

Upstream
code:
1
2
3
4
1   4   Vergrendeld 37100000    16QAM   5120000 ATDMA   51.0
2   1   Vergrendeld 57800000    16QAM   5120000 ATDMA   51.0
3   2   Vergrendeld 50900000    16QAM   5120000 ATDMA   51.0
4   3   Vergrendeld 44000000    16QAM   5120000 ATDMA   51.0

Downstream
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
1   38  Vergrendeld 410750000   256QAM  6952000 39.4    -0.4
2   33  Vergrendeld 370750000   256QAM  6952000 39.8    0.1
3   34  Vergrendeld 378750000   256QAM  6952000 38.8    -2.1
4   35  Vergrendeld 386750000   256QAM  6952000 38.2    -2.9
5   36  Vergrendeld 394750000   256QAM  6952000 39.0    -1.1
6   37  Vergrendeld 402750000   256QAM  6952000 39.0    -0.7
7   39  Vergrendeld 418750000   256QAM  6952000 39.1    -0.5
8   40  Vergrendeld 426750000   256QAM  6952000 39.0    -0.6

-edit-
Ik ben nu overigens direct verbonden met het wifi van het modem, ik ben nog op een andere router aan het wachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Lunaticc op 16-03-2016 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lunaticc schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:56:
Sinds een week of twee heb ik internet via een los modem (TC7200) en heb ik er meerdere keren per dag last van dat websites niet willen laden, dit houdt ongeveer een minuut aan. Internet zelf lijkt wel gewoon te werken. Wisselen van DNS servers haalt niets uit.

Met de Horizon had ik hier nooit last van. Is dit een vaker voorkomend probleem met dit modem? Mijn waardes zijn als volgt:

Upstream
code:
1
2
3
4
1   4   Vergrendeld 37100000    16QAM   5120000 ATDMA   51.0
2   1   Vergrendeld 57800000    16QAM   5120000 ATDMA   51.0
3   2   Vergrendeld 50900000    16QAM   5120000 ATDMA   51.0
4   3   Vergrendeld 44000000    16QAM   5120000 ATDMA   51.0

Downstream
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
1   38  Vergrendeld 410750000   256QAM  6952000 39.4    -0.4
2   33  Vergrendeld 370750000   256QAM  6952000 39.8    0.1
3   34  Vergrendeld 378750000   256QAM  6952000 38.8    -2.1
4   35  Vergrendeld 386750000   256QAM  6952000 38.2    -2.9
5   36  Vergrendeld 394750000   256QAM  6952000 39.0    -1.1
6   37  Vergrendeld 402750000   256QAM  6952000 39.0    -0.7
7   39  Vergrendeld 418750000   256QAM  6952000 39.1    -0.5
8   40  Vergrendeld 426750000   256QAM  6952000 39.0    -0.6
Je Upstream waardes zijn idd een beetje hoog }:O

uit first post:
Downstream Power Waardes:
-10 dBmV to +10 dBmV "Aanbevolen".
-11 dBmV to -14 dBmv / +11 dBmV to +14 dBmV "Acceptabel".
-15 dBmV & +15 dBmV "Maximum"
De streefwaarde is 0dBmV
Downstream SNR Waardes:
30 dB minimum. 33 dB of hoger aanbevolen
Upstream Power Waardes:
DOCSIS3.0 modems: EWV321 EPC3925/3928 EVVW3226 CNGV4 TC7200 TC7210
Acceptabel bereik: 38-49dBmV
Maximale waarde (regelmatig uitval en terugschakelen naar 1CH): 51dBmV
Uiterste waarde (continu uitval en komt moeilijk online): 55.8dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
ArcticWolf schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:58:
[...]

Je Upstream waardes zijn idd een beetje hoog }:O

uit first post:

[...]
Dat kan inderdaad het een en ander verklaren. Kan de Horizon hogere waardes aan? Aangezien ik daar geen problemen mee ondervond. Waardes van Horizon:

code:
1
2
3
4
1   3   Locked  44000000    16QAM   5120    ATDMA   49.0
2   6   Locked  23300000    16QAM   2560    ATDMA   51.5
3   5   Locked  30200000    16QAM   2560    ATDMA   51.0
4   4   Locked  37100000    16QAM   5120    ATDMA   51.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
stormfly schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:47:
Welke Ubee heb je? Ik heb de EVW321b en die heeft nergens last van?
Dit is de software versie: EVW3226_1.0.20
Dus dat is de Ubee 3226 (oude UPC versie nog)

Portforward stel ik zo in. Het werkt allemaal prima hoor, maar wanneer ik een record toevoeg dan moet ik het modem vaak herstarten om 'm actief te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/portforward2gpi1.png

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lunaticc schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:01:
[...]

Dat kan inderdaad het een en ander verklaren. Kan de Horizon hogere waardes aan? Aangezien ik daar geen problemen mee ondervond. Waardes van Horizon:

code:
1
2
3
4
1   3   Locked  44000000    16QAM   5120    ATDMA   49.0
2   6   Locked  23300000    16QAM   2560    ATDMA   51.5
3   5   Locked  30200000    16QAM   2560    ATDMA   51.0
4   4   Locked  37100000    16QAM   5120    ATDMA   51.0
Je hebt mazzel bij de Horizon box dat 1 waarde zich binnen de tolerantie bevindt :P daarom valt je internet niet weg, maar die andere 3 kanalen zullen wel constant wegvallen (maar dat heb je niet 123 door).

Kun je een schets maken/omschrijven hoe jou thuis netwerk eruit ziet? Dus modem/horizon > overname punt Ziggo.
En eventueel het type van je overname punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:04
Ik kom niet op http://madb.europa.eu/ krijg een witte pagina.
Start ik mijn VPN service op, dan laadt die pagina prima.

Willen andere ziggo gebruikers eens proberen of de pagina wel laadt bij jullie?
Is site van Europese Commisie om invoerrechten e.d. op te zoeken per land. Geen vage site ofzo dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

MrDirect schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:15:

Is site van Europese Commisie om invoerrechten e.d. op te zoeken per land. Geen vage site ofzo dus :)
Werkt prima hier in Bavel, oud Ziggo/Casema gebied.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
ArcticWolf schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:12:
[...]

Je hebt mazzel bij de Horizon box dat 1 waarde zich binnen de tolerantie bevindt :P daarom valt je internet niet weg, maar die andere 3 kanalen zullen wel constant wegvallen (maar dat heb je niet 123 door).

Kun je een schets maken/omschrijven hoe jou thuis netwerk eruit ziet? Dus modem/horizon > overname punt Ziggo.
En eventueel het type van je overname punt.
Type overname punt durf ik niet te zeggen :$ Zo een:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11755382/AOP-Thumb.jpg

Structuur is momenteel als volgt:

AOP > MCP-03 > Technicolor TC7200
                  |
                  --- > Horizon G7400

Er is een AC68u onderweg die nog achter de TC7200 komt te hangen, maar eerst dit oplossen..

-edit-
De waardes van de Horizon zijn overigens wel omhoog gegaan sinds dat ik gisteren bezig ben geweest met kabel management, zaten alle 4 op 49.0

[ Voor 11% gewijzigd door Lunaticc op 16-03-2016 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
En ja hoor.. heb net een portforward ingesteld (via RDP aangezien ik op kantoor zit). RDP bleef actief totdat ik de RDP verbinding verbrak.. wil nu weer RDP opzetten en dat doet hij nu dus niet. :(

Vanavond maar eens Ziggo bellen om te vragen of ik geen ander modem kan krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door Rivanov op 16-03-2016 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
  • Laatst online: 15-09 19:08
Lunaticc schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:30:
[...]

[afbeelding]

|
                  --- > Horizon G7400

Er is een AC68u onderweg die nog achter de TC7200 komt te hangen, maar eerst dit oplossen..

-edit-
De waardes van de Horizon zijn overigens wel omhoog gegaan sinds dat ik gisteren bezig ben geweest met kabel management, zaten alle 4 op 49.0
Ja die is zeker aan vervanging toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 07:14
michaell958 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:40:
[...]

Ja die is zeker aan vervanging toe :P
Aan de hand van een cosmetisch kapje kun je nooit zeggen of hij vervangen moet worden. Het binnenwerk is belangrijk. Ik heb vaak genoeg de keuze gemaakt het oude kapje niet te vervangen maar alleen het binnenwerk, omdat het nieuwe kapje niet netjes stond.

Daarbij is een reguliere wcd als aop prima. Een zeer groot deel van oud UPC gebied is hiermee uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lunaticc schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:30:
[...]

[afbeelding]

|
                  --- > Horizon G7400

-edit-
Ja kan best dat als je wat aan die kabels loopt te pielen dat het dan tijdelijk wat beter is, maar ik denk dat je beter je AOP kan vervangen want 49.0 is eigenlijk nog steeds hoog.
Ik zou eerst Ziggo bellen en klagen :P misschien komen ze hem dan vervangen (wel die TC modem erop vanwege de slechtere waardes :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
Zal eens bellen en kijken wat ze te zeggen hebben. Er hangt overigens nog een punt maar dat is nergens op aangesloten? :')

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11755382/AOP3-Thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11755382/AOP2-Thumb.jpg
ArcticWolf schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:58:
[...]

Ja kan best dat als je wat aan die kabels loopt te pielen dat het dan tijdelijk wat beter is, maar ik denk dat je beter je AOP kan vervangen want 49.0 is eigenlijk nog steeds hoog.
Ik zou eerst Ziggo bellen en klagen :P misschien komen ze hem dan vervangen (wel die TC modem erop vanwege de slechtere waardes :+ )
Horizon er even tussenuit halen? Of maakt 't niks uit aangezien hij op de "TV" aansluiting zit.

[ Voor 39% gewijzigd door Lunaticc op 16-03-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lunaticc schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:02:
Zal eens bellen en kijken wat ze te zeggen hebben. Er hangt overigens nog een punt maar dat is nergens op aangesloten? :')

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

Horizon er even tussenuit halen? Of maakt 't niks uit aangezien hij op de "TV" aansluiting zit.
:o wtf?
Doet die andere niks?

Nee laat de Horizon maar zitten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
ArcticWolf schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:11:
[...]

:o wtf?
Doet die andere niks?

Nee laat de Horizon maar zitten dan.
Nop. De enige kabel die er naar toe gaat (of vanaf komt) is vakkundig afgeknipt. Ik ken de vorige bewoonster en ik weet dat daar niks mee is gedaan, dus dat hangt er al minstens een jaar of 6 zo bij :+

-edit-
Er komt vanavond een monteur langs. Ben benieuwd.

[ Voor 8% gewijzigd door Lunaticc op 16-03-2016 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
MrDirect schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:15:

Een tracert daarheen:
Tracing route to ip-europa.ec.europa.eu [2a01:7080:24:100::362:1]

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  ipv6.dynamic.ziggo.nl [2001:1c06:xxxx:xxxx::1]
  2     6 ms     7 ms     8 ms  ipv6.dynamic.ziggo.nl [2001:1c06:1300::1]
  3     7 ms     7 ms     8 ms  zl-rc0001-cr102-irb-202.core.as9143.net [2001:b88:0:9fd::1]
  4     9 ms     8 ms    12 ms  asd-tr0610-cr101-ae3-0.core.as9143.net [2001:b88:0:10d::1]
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     9 ms    10 ms    10 ms  2001:730:2200::5474:8023
  7    11 ms     9 ms    10 ms  ams-ix.bt.com [2001:7f8:1::a500:5400:1]
  8    10 ms    10 ms     9 ms  2a00:2000:0:8100::d1
  9    13 ms    13 ms    14 ms  2a00:2000:0:80c0::e9
 10    21 ms    20 ms    20 ms  2a00:2000:0:80c0::83
 11    23 ms    21 ms    20 ms  2a00:2000:0:8100::db
 12    22 ms    22 ms    22 ms  2a00:2000:208a::21
 13    22 ms    21 ms    21 ms  2a00:2000:208a::41
 14     *        *        *     Request timed out.
 15     *        *        *     Request timed out.
 16     *        *        *     Request timed out.
 17     *        *        *     Request timed out.
 18     *        *        *     Request timed out.
 19     *        *        *     Request timed out.
 20     *        *        *     Request timed out.

Misschien is het een specifiek ipv6 probleem. Hier dus ook een witte pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Ik kan gewoon (vanaf kantoor) op die pagina komen hoor, geen enkel probleem

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:28
Heeft niemand hier gemerkt dat HbbTV sinds gisteren werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Pierre schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:18:
Ik kan gewoon (vanaf kantoor) op die pagina komen hoor, geen enkel probleem
Over IPv4 of IPv6?

Het CBS.nl heeft namelijk bij ons op kantoor ook over IPv6 een defecte webpage, zou goed kunnen dat het hier ook niet werkt.

Oplossing is browsen op IPv4 ipv DNS naam wellich?

Non-authoritative answer:
Name: ip-europa.ec.europa.eu
Addresses: 2a01:7080:24:100::362:1
2a01:7080:14:100::361:1
2a01:7080:14:100::362:1
2a01:7080:24:100::361:1
147.67.136.102
147.67.119.2
147.67.136.2
147.67.136.20
147.67.119.20
147.67.119.102
Aliases: madb.europa.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
tiguan schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:30:
Beetje korte post, welk gebied zit jij fUPC of fZiggo? Met welke opstelling heb je dit waargenomen, hoe kunnen wij het testen voor je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:48
tiguan schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:30:
Jazeker wel :) Zelfs al gepost: http://www.techconnect.nl...838/ziggo-lanceert-hbbtv/

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:28
stormfly schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:32:
[...]

Beetje korte post, welk gebied zit jij fUPC of fZiggo? Met welke opstelling heb je dit waargenomen, hoe kunnen wij het testen voor je?
Origineel Ziggo gebied. Op een Sony 50W755C. Voorheen nooit wat gezien, sinds gisteren krijg ik elke keer "RODE KNOP" voor tv-gids in beeld.

Je hoeft niks te testen, het was gewoon een constatering en ik vond 't vreemd dat niemand hier 't er over had. Ook dat Ziggo naar mijn weten, er niks over heeft gemeld aan hun klanten. Vandaar mijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
easyriider schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:14:
Misschien is het een specifiek ipv6 probleem. Hier dus ook een witte pagina.
Misschien wel? Hoe kom ik daarachter? Kan ik forcen om het over ipv4 te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lunaticc schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:27:
[...]

Nop. De enige kabel die er naar toe gaat (of vanaf komt) is vakkundig afgeknipt. Ik ken de vorige bewoonster en ik weet dat daar niks mee is gedaan, dus dat hangt er al minstens een jaar of 6 zo bij :+

-edit-
Er komt vanavond een monteur langs. Ben benieuwd.
Das snel! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
MrDirect schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:39:
[...]

Misschien wel? Hoe kom ik daarachter? Kan ik forcen om het over ipv4 te doen?
Ja een van die ips in je browser intikken die ik net poste ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
stormfly schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:44:
[...]

Ja een van die ips in je browser intikken die ik net poste ;-)
Dat had ik geprobeerd, maar
Request Error (invalid_request)

Your request could not be processed. Request could not be handled
This could be caused by a misconfiguration, or possibly a malformed request.

For assistance, contact your network support team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
  • Laatst online: 15-09 19:08
MediaZoo schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:57:
[...]

Aan de hand van een cosmetisch kapje kun je nooit zeggen of hij vervangen moet worden. Het binnenwerk is belangrijk. Ik heb vaak genoeg de keuze gemaakt het oude kapje niet te vervangen maar alleen het binnenwerk, omdat het nieuwe kapje niet netjes stond.

Daarbij is een reguliere wcd als aop prima. Een zeer groot deel van oud UPC gebied is hiermee uitgerust.
Oké, Dat is een duidelijke uitleg, Aangezien ik al een nieuwe UMU hebt gekregen lijkt deze oud, Wat jij zegt is inderdaad er logisch.. ;)
Pagina: 1 ... 71 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.