Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 20:45
TripleQ schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 20:53:
Volgens de aannemer ligt er bij oplevering een ziggo aansluiting in de meterkast. Alleen volgens de verhuis medewerker aan de telefoon bestond het adres nog niet in zijn systeem. Moest overdag maar terug bellen omdat er dan een andere afdeling aanwezig was.

Hopelijk komt het toch nog goed de komende weken, zoiets moet toch twee weken van te voren worden aangevraagd?
Bekend probleem met nieuwbouw / nieuwe adressen. Als een adres niet in de postcodetabel staat, wordt het vaak erg lastig om bepaalde zaken te kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 19:08
Zojuist gebeld om mijn nieuwbouw verhuizing door te geven.

De woning wordt over 2 weken opgeleverd, en we willen er per 1 april internet.

Volgens de aannemer ligt er bij oplevering een ziggo aansluiting in de meterkast. Alleen volgens de verhuis medewerker aan de telefoon bestond het adres nog niet in zijn systeem. Moest overdag maar terug bellen omdat er dan een andere afdeling aanwezig was.

Hopelijk komt het toch nog goed de komende weken, zoiets moet toch twee weken van te voren worden aangevraagd?

Overigens kon hij mij wel 50% korting aanbieden voor een jaar lang op HBO/film1 zei die...niet op ingegaan. Net zoals een actie voor een tweede TV horizon box, en iets met ziggo mobiel... Ik bel voor een verhuizing... Niet om aanbiedingen aan te horen
Kan even duren omdat de postcode in het systeem moet staan.
Ik zou morgen gewoon nog eens terug bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-09 01:38

Aapje

Opel-beun
Even mijn ervaring delen hier :)

Maandag 29-feb Ziggo internet besteld (dus alleen internet, geen TV toeters en bellen). 200/20mbit

Dinsdag lag er al een kaartje door de brievenbus dat er een Ziggo monteur is langsgeweest die de kabel verbinding had aangezet in de wijkkast (Huis heeft 3 jaar leeggestaan).

Zaterdag zou PostNL langskomen, nooit gezien ook geen kaartje in de bus... Maar wel blijkbaar de eerste levering gemist. Slechte service wederom door PostNL.

Maandag erna pakket met modem eindelijk in huis.

Afgelopen dinsdag pas tijd gehad om 't aan te sluiten, het is een Technicolor Modem. Dus geen horizonmedia boxen e.d. Maar gewoon een doodsimpele modem :) (super blij mee, want al die stroomslurpers geen zin in, gebruiken we toch niet).

Alles aangesloten en werkte out of the box 200mbit down en 19,9mbit up.

Was eigenlijk bang dat er langere levertijden zouden zitten op de modem e.t.c. want die doomsday/horror verhalen zweven in dit topic nogal. Blijkbaar niet in alle situaties?

Nog niet echt kunnen doorklikken wat de mogelijkheden zijn van de Technicolor modem, maar denk dat die sowieso alleen als modem gaat spelen en anders bridgemode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:31
Snap eerlijk gezegd niet waarom je een Horizonbox had verwacht. Die krijg je alleen als je een ander (toeters en bellen, zoals jij het noemt) tv pakket neemt...

[ Voor 14% gewijzigd door jongetje op 09-03-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:51
Is er al iets bekend over de 500/40 voor particulieren wanneer dat komt dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-09 01:38

Aapje

Opel-beun
jongetje schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:13:
Snap eerlijk gezegd niet waarom je een Horizonbox had verwacht. Die krijg je alleen als je een ander (toeters en bellen, zoals jij het noemt) tv pakket neemt...
Verwachte ik ook niet? Er is een reden waarom ik alleen internet besteld heb, wil die onzin rommelboxen niet :) Maargoed, het is en blijft Ziggo/UPC.... allerbeste ervaringen mee toen ze hun administratie super goed op orde hadden back in the days...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:21
toro36 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:29:
Is er al iets bekend over de 500/40 voor particulieren wanneer dat komt dit jaar?
Het schijnt dat je het telefonisch af kan sluiten zonder bedrijf. Zit natuurlijk wel een fors prijskaartje aan vast. Zal niet anders zijn mocht er ooit een consumentenversie uitkomen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Jim423 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:50:
Het schijnt dat je het telefonisch af kan sluiten zonder bedrijf.
Klopt, maar niet in combinatie met HZN, dus ook geen Replay TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Ah dat wist ik niet, dan schiet het inderdaad niet op.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 19:33
(jarig!)
toro36 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:29:
Heb ik iets gemist??? 500/40 voor consumenten? Werkelijk?

Ik hoor graag de details.

[ Voor 5% gewijzigd door Rubén89 op 09-03-2016 18:56 ]

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Voorlopig nog niet hoor, we hebben zelfs nog niets gehoord over de mogelijke stijging van het Max 200/20 pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
(jarig!)
Jim423 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:56:
Voorlopig nog niet hoor, we hebben zelfs nog niets gehoord over de mogelijke stijging van het Max 200/20 pakket.
Maar zit het wel in de planning (500/40) of is dit gerucht compleet uit de lucht gegrepen?

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 08:40
Thin air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
(jarig!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Compleet uit de lucht gegrepen dus. En laten we er geen slowchat over maken hier, als het niet officieel is aangekondigd schieten we er toch niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:51
Ik hoorde het vandaag van een helpdesk medewerker dat het later dit jaar zou komen voor particulieren 500 down. De up zou dan ook meegaan omhoog naar 40.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
toro36 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 20:05:
Ik hoorde het vandaag van een helpdesk medewerker ........
En verder hoeven we het niet meer te lezen ... _O-

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
(jarig!)
toro36 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 20:05:
Ik hoorde het vandaag van een helpdesk medewerker dat het later dit jaar zou komen voor particulieren 500 down. De up zou dan ook meegaan omhoog naar 40.
Ziggo biedt natuurlijk wel al 500/40 aan voor het MKB dus onmogelijk is het niet, ik dacht echter dat ze dergelijke snelheden alleen aan het MKB aanboden i.v.m. overboeking.

Wanneer 500/40 aan alle consumenten wordt aangeboden vraag ik mij af welke effecten dit heeft op de daadwerkelijke snelheid van de verbinding. Coax blijft immers een gedeeld medium met een maximumcapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:21
Rubén89 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 20:53:
[...]

Ziggo biedt natuurlijk wel al 500/40 aan voor het MKB dus onmogelijk is het niet, ik dacht echter dat ze dergelijke snelheden alleen aan het MKB aanboden i.v.m. overboeking.

Wanneer 500/40 aan alle consumenten wordt aangeboden vraag ik mij af welke effecten dit heeft op de daadwerkelijke snelheid van de verbinding. Coax blijft immers een gedeeld medium met een maximumcapaciteit.
Je kan op de Ziggo site in het Zakelijke gedeelte een check doen op postcode of je gebied al 500Mbit is maar dat is hier nog niet aan de orde.

Zoals iemand anders al poste; ze geven niet eens openheid over de upgrade van het 200/20 pakket dus laten we maar niet teveel hopen op 500/40. Voorlopig nog een broodje aap verhaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 10:56
Wat een puinzooi bij Ziggo.
Nu al een week lang elke avond een storing (regio Druten), waardoor geen Internet en telefonie, dat voor uren lang (meestal na 19.00).

Meer mensen hier last van?
Geregeld de postcode check gedaan op de website van ziggo, maar de helft van de tijd 'herkennen ze de postcode niet' en de andere helft van de tijd is er zogenaamd geen storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
DGonlag2 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 22:58:
Nu al een week lang elke avond een storing (regio Druten), waardoor geen Internet en telefonie, dat voor uren lang (meestal na 19.00).
Heb je dat ook bij Ziggo gemeld? Dat alles wegvalt is niet goed hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:06
Zojuist gebeld om mijn nieuwbouw verhuizing door te geven.

De woning wordt over 2 weken opgeleverd, en we willen er per 1 april internet.

Overigens kon hij mij wel 50% korting aanbieden voor een jaar lang op HBO/film1 zei die...niet op ingegaan. Net zoals een actie voor een tweede TV horizon box, en iets met ziggo mobiel... Ik bel voor een verhuizing... Niet om aanbiedingen aan te horen
Had ik ook last van inderdaad. Wat ik heb gedaan is blijven doorzeuren, en het in iedergeval alvast in gang laten zetten. Ik wilde een zakelijk abonnement, en had dus (schijnbaar) precies een Hitron modem nodig wat slecht leverbaar was, dus liep sowieso al vertraging op. Als ik had gewacht tot de kabel er echt lag was ik nog een week verder geweest. In mijn ervaring duurt het het langste om je apparatuur in huis te krijgen, signaal op de kabel zetten is zo gebeurd.

De persoon bij de (zakelijke) helpdesk zei dat als er ergens een blauwe of groene kabel lag, ie alles al in gang kon zetten en handmatig capaciteit beschikbaar kon maken op mijn adres om de aanvraag te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 10:56
jongetje schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 07:08:
[...]

Heb je dat ook bij Ziggo gemeld? Dat alles wegvalt is niet goed hoor...
Nee nog niet gemeld. Op allestoringen.nl zie ik wel dat meer mensen er last van hebben.
Melden binnenkort eens doen, hoewel ik betwijfel of ze het al niet weten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
DGonlag2 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:09:
Nee nog niet gemeld. Op allestoringen.nl zie ik wel dat meer mensen er last van hebben.
Assumption is the mother of all fuck-ups.

Ik snap die afwachtende houding niet. Wel klagen en woorden als 'puinzooi' in de mond nemen, maar niet even de moeite nemen om te bellen. Als iedereen zo doet, wordt die storing nooit bekend lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:21
CreativeS schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:18:
[...]

Assumption is the mother of all fuck-ups.

Ik snap die afwachtende houding niet. Wel klagen en woorden als 'puinzooi' in de mond nemen, maar niet even de moeite nemen om te bellen. Als iedereen zo doet, wordt die storing nooit bekend lijkt mij.
vote +1 wilde exact hetzelfde tikken.

www.allestoringen.nl is best grappig maar totaal niet betrouwbaar voor Ziggo, met 3,1 miljoen klanten zijn er procentueel altijd wel een paar die klagen op social media. Volgen s mij missen zij een factor waarbij in het systeem staat hoeveel aansluitingen een klant heeft en wat dan het percentage klagers is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Geregeld de postcode check gedaan op de website van ziggo, maar de helft van de tijd 'herkennen ze de postcode niet' en de andere helft van de tijd is er zogenaamd geen storing.
Ik zou even bellen. Kabel internet is erg vatbaar voor kleine storingen in het signaal/interferentie. Je kan daardoor erg lokale problemen krijgen. Een externe bron kan er voor zorgen dat jouw signaal opeens wegvalt.

Volgens mij kijkt de Ziggo helpdesk ook niet verder dan signaal problemen tot er een keer een monteur heeft gerapporteerd dat er niets aan de hand was.
stormfly schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:27:
[...]
www.allestoringen.nl is best grappig maar totaal niet betrouwbaar voor Ziggo, met 3,1 miljoen klanten zijn er procentueel altijd wel een paar die klagen op social media. Volgen s mij missen zij een factor waarbij in het systeem staat hoeveel aansluitingen een klant heeft en wat dan het percentage klagers is.
En op basis van hetzelfde principe wordt je op deze site de 'beste' internet provider >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:10

Tags NL

Harmful or Harmless?

http://www.totaaltv.nl/ni...zzp-internetsnelheid.html

Ziggo voert niet alleen bij consumenten de internetsnelheid bij bepaalde Alles-in-1-abonnementen op. Ook op de zakelijke markt wordt de snelheid bij zzp-abonnementen verhoogd.

De hoogste snelheid bij de Alles-in-1-abonnementen voor zelfstandigen zonder personeel (zzp) wordt vanaf 1 april bij het Alles-in-1 Pro-abonnement geleverd. Met dit abonnement kan men downloaden met een snelheid van 300Mbps en uploaden met een snelheid van 40Mbps. Wat de prijs van het vernieuwde Pro-abonnement kost, is nog niet bekend. Ziggo levert op dit moment bij het Pro-abonnement een internetsnelheid van 200/40Mbps. Ook bij het Alles-in-1 Compleet-abonnement voor zzp-ers vindt er een snelheidsverhoging plaats. Vanaf 1 april wordt de internetsnelheid automatisch naar 180/30Mbps verhoogd. Op dit moment is de maximale snelheid 130/30Mbps.

https://powershellisfun.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:32
Als ze het 200/20 abo niet verhogen hoop ik dat de prijs iets omhoog gaat. Dan kan ik weer lekker een stapje terug want verschil tussen 150 en 200 is natuurlijk belachelijk. Hoop eigenlijk op de prijsverhoging :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DGonlag2 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:09:
[...]

Wat dacht je van zelf te kijken *wat* er exact mis is? :o

Log in op je modem op moment dat de verbinding er niet meer is (en als dat niet kan zegt het ook wat) Kijk naar de DOCSIS signaalwaardes. Kijk in de modem log.

Dat er andere mensen een probleem hebben wil absoluut niet zeggen dat jij last hebt van hetzelfde. Zeker op allestoringen.nl kom je zat voorbeelden tegen van mensen die zelf staan te prutsen met WiFi en/of modem achter een lange, slecht afgeschermde schoenveterdunne coaxkabel hebben hangen - en dat dan als storing melden voor hun provider |:( . Hopelijk is dat bij jou niet het geval, maar moge duidelijk zijn dat meldingen op zo'n site weinig tot niets over jouw situatie zeggen.

En als je echt een probleem hebt en Ziggo belt kan het helemaal geen kwaad als je eerst zelf uitgezocht hebt waar het zit en je dus snel en doelmatig het gesprek met de medewerker kunt doorlopen ipv lang, traag en wazig (voor beide partijen).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Brad Pitt schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:42:
Als ze het 200/20 abo niet verhogen hoop ik dat de prijs iets omhoog gaat. Dan kan ik weer lekker een stapje terug want verschil tussen 150 en 200 is natuurlijk belachelijk. Hoop eigenlijk op de prijsverhoging :)
Dus jij wilt dat Ziggo meer gaat vragen voor het abonnement zodat je een lager pakket kunt nemen? Je kunt toch gewoon zo-ie-zo een lager pakket nemen (of heb je een jaar abonnement, waarin je volgens mij ook prima kunt downgraden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:32
jongetje schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:27:
Dus jij wilt dat Ziggo meer gaat vragen voor het abonnement zodat je een lager pakket kunt nemen? Je kunt toch gewoon zo-ie-zo een lager pakket nemen (of heb je een jaar abonnement, waarin je volgens mij ook prima kunt downgraden).
Kan mijns inziens niet zomaar als je je, door bijv. speciale kortingen, hebt vastgelegd voor een x-periode.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 18:09

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Ahja en dan moet het maar voor andere hoger worden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Brad Pitt schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:42:
Ik heb het nu nog eens een paar keer gelezen maar de logica van bovenstaande reactie ontgaat me volledig?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 21:03

TFHfony

Professional Weirdo

hardware-lover schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:52:
[...]

Ik heb het nu nog eens een paar keer gelezen maar de logica van bovenstaande reactie ontgaat me volledig?
Hij zal nog in zijn contractsperiode zitten en daardoor niet kunnen downgraden. Na een prijswijziging mag hij dit wel ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
TFHfony schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:54:
[...]
Hij zal nog in zijn contractperiode zitten en daardoor niet kunnen downgraden. Na een prijswijziging mag hij dit wel ;)
Dat klinkt dat wel weer logisch maar zoveel tekst is het niet om toe te voegen aan zijn reactie waardoor iedereen het wel meteen begrijpt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Jordyz schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 21:12:
[...]

Kan even duren omdat de postcode in het systeem moet staan.
Ik zou morgen gewoon nog eens terug bellen.
Inderdaad, vandaag nog een keer gebeld, en deze mevrouw kon een "case" aanmaken. Krijg als het goed is een keer een bevestiging per mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:31
Even een vraag over ervaringen met mensen met Hitrons. Ik heb een aantal klanten waarbij er een Hitron als modem staat, (waardes netjes binnen alle marges) maar na een x tijd lijkt het alsof de DHCP niet meer werkt. Vervolgens kunnen er geen nieuwe apparaten meer worden aangemeld en vallen bijvoorbeeld acces points uit.
Dit zijn twee klanten van mijzelf in Nijmegen, een vriend met een aantal klanten ervaart iets soorgelijks.
Na een powercycle van het modem werkt alles weer naar behoren.

Heeft iemand anders hier ervaring mee? Oftewel is dit een software matig issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wat is de firmware versie? 4.5.10.8-SIP-UPC schijnt een aantal problemen te verhelpen. De helpdesk kan een update in gang zetten. Ik heb zelf overigens geen problemen met de Hitron, maar gebruik het modem niet als router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ANdrode schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:16:
[...]

En op basis van hetzelfde principe wordt je op deze site de 'beste' internet provider >:).
Klopt. Om psychische redenen stemmen veel mensen in dat soort verkiezingen op de bedrijven waar ze zelf klant van zijn. Terwijl ik als ik objectief kijk eigenlijk maar één provider de beste internetprovider kan noemen: Tweak. Omdat ze voor hetzlefde geld als Ziggo een 25x hogere downloadsnelheid en 250x hogere uploadsnelheid bieden als Ziggo. Het is hier alleen niet te krijgen op dat oude roestige koper dat hier in de grond ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-09 21:26
Jerrythafast schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 22:06:
[...]

Klopt. Om psychische redenen stemmen veel mensen in dat soort verkiezingen op de bedrijven waar ze zelf klant van zijn. Terwijl ik als ik objectief kijk eigenlijk maar één provider de beste internetprovider kan noemen: Tweak. Omdat ze voor hetzlefde geld als Ziggo een 25x hogere downloadsnelheid en 250x hogere uploadsnelheid bieden als Ziggo. Het is hier alleen niet te krijgen op dat oude roestige koper dat hier in de grond ligt.
Dat lijkt me ook wel logisch toch? De meeste stemmen voor de provider waar ze bij zitten en er blij mee zijn. Ik kan nu ook wel op Tweak stemmen, maar als ik er geen gebruik van kan maken heb ik er niks aan en is het dus voor mij geen beste provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eric_1993 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 22:44:
[...]

Dat lijkt me ook wel logisch toch? De meeste stemmen voor de provider waar ze bij zitten en er blij mee zijn. Ik kan nu ook wel op Tweak stemmen, maar als ik er geen gebruik van kan maken heb ik er niks aan en is het dus voor mij geen beste provider.
Tja, het is hoe je het bekijkt. Van de op mijn adres beschikbare providers is Ziggo de beste. Maar dat is nogal makkelijk zonder glasvezel. (Hoewel, het groene kamp kan sinds begin dit jaar ook VDSL leveren hier, dus er zit sinds heeeeele lange tijd wel weer iets van beweging in. Maar het blijft jammer dat ze niet gewoon FttH hebben uitgerold toen de stoep toch open moest voor die VDSL kastjes.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:53

Roetzen

he.net Certified Sage

Hier is het nog extremer. Verleden jaar is de hele straat vijf maanden lang op de schop geweest voor de vervanging van de riolering. Toen zijn gelijk ook maar de gas- en waterleiding vervangen. We hebben met de buurt geprobeerd dan ook maar meteen glasvezel te krijgen. Niet gelukt, geen provider geïnteresseerd. Zelfs loze pijpjes om later glasvezel door te trekken lukte miet :(

Dus ook hier is Ziggo van de beschikbare providers nog steeds de beste...

[ Voor 5% gewijzigd door Roetzen op 11-03-2016 01:50 ]

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Roetzen schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 01:48:
Dus ook hier is Ziggo van de beschikbare providers nog steeds de beste...
Alleen dat maakt wat bij mij beschikbaar is (Ziggo) helaas nog niet opeens de beste provider. Er zijn heel veel redenen waarom ik iets een beste provider kan vinden.

Zo kan dit aan mijn referentie kader liggen ("het gras is groener aan de overkant"), volgen uit mijn ervaringen, of beslis ik dat op basis van (eventueel objectieve) criteria.

"Ziggo is de beste provider want het is hier beschikbaar" is hetzelfde soort argument als "Een fiets is het beste vervoersmiddel voor verre reizen, want ik heb een fiets".

Een fiets is trouwens geen goed voorbeeld. Voor lokaal vervoer is een fiets namelijk erg goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-09 03:00

Late reactie misschien maar ik woon in Druten en heb nergens last van gehad deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

MdO82 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:18:
Uit nieuwsgierigheid, ben zelf geen gamer, maar heb je er veel baat bij als je een upload van 10mb of 20 mkb hebt ?
Dat is heel erg afhankelijk van je internetgebruik. Als je veel upstream verkeer hebt (foto's uploaden, remote desktop, data versturen, usenet uploads, etc...) dan wel. Maar voor veel gemiddelde thuisgebruikers die wat streamen, browsen en af en toe eens een foto naar Facebook uploaden maakt het geen drol uit.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:18:
Uit nieuwsgierigheid, ben zelf geen gamer, maar heb je er veel baat bij als je een upload van 10mb of 20 mkb hebt ?
Nee, gamen verbruikt hooguit 100KB/s als het niet minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ArcticWolf schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:22:
[...]

Nee, gamen verbruikt hooguit 100KB/s als het niet minder is.
Inderdaad... Ook nog eens waar. Je hebt als gamer liever een 5mbit upstream met een stabiele ping van <10ms (latency) dan 20mbit upstream met een ping die van 10-30ms op en neer springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het hoort niet helemaal in dit topic, maar er waren ideeën geopperd om wellicht een burger initiatief te starten voor glasvezel.
Men vroeg zich af of het veel uit zou maken of je een 120/12 verbinding hebt of 100/100 :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:25
MdO82 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:37:
Het hoort niet helemaal in dit topic, maar er waren ideeën geopperd om wellicht een burger initiatief te starten voor glasvezel.
Men vroeg zich af of het veel uit zou maken of je een 120/12 verbinding hebt of 100/100 :)
Ik zou veel liever een 100/100 lijn hebben dan een 120/12 lijn met oog op de toekomst. Zelf als de
Keus 200/40 of 100/100 was had ik liever de 100/100 optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Bartosy schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:34:
[...]

Ik zou veel liever een 100/100 lijn hebben dan een 120/12 lijn met oog op de toekomst. Zelf als de
Keus 200/40 of 100/100 was had ik liever de 100/100 optie.
Klopt :) Maar daarom zitten jij (en ik) ook op t.net ipv telegraaf.nl/huishoudfurm.nl ;-)

Een jaar of 2 geleden mijn schoonouders laten downgraden van Alles-in-1 Plus naar Basis. Een paar maanden later kwamen ze vragen wanneer de downgrade nou eens uitgevoerd werd. Was dus al enkele maanden gedaan. Die zijn toen van 120/10 naar 40/4 gegaan oid, maar het verschil nooit gemerkt.

[ Voor 28% gewijzigd door TFHfony op 11-03-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:46:
[...]

Klopt :) Maar daarom zitten jij (en ik) ook op t.net ipv telegraaf.nl/huishoudfurm.nl ;-)
Ik zit ook op t.net ;) met een 200/20mbit abonnement maar gebruik m'n upload zelden tot nooit (ja leuk dat torrents snel geseed worden :+ )
Maar m'n NAS die synchroniseert m'n foto's met Onedrive maar of dat nou 1 of 10 uur duurt boeit me ook weinig.
Als webservertje is 20mbit ook prima (of je moet duizenden hits genereren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
TFHfony schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:23:
[...]

Inderdaad... Ook nog eens waar. Je hebt als gamer liever een 5mbit upstream met een stabiele ping van <10ms (latency) dan 20mbit upstream met een ping die van 10-30ms op en neer springt.
Weet niet hoe het met kabel zit, maar met glasvezel heb ik LAN pings op internet. Servers in Duitsland standaard 5ms, Frankrijk 10ms of zo. Maar ja, met 50ms kan je ook prima headies uitdelen dus wat betreft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

chim0 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:20:
[...]

Weet niet hoe het met kabel zit, maar met glasvezel heb ik LAN pings op internet. Servers in Duitsland standaard 5ms, Frankrijk 10ms of zo. Maar ja, met 50ms kan je ook prima headies uitdelen dus wat betreft..
Hier thuis (Kabel, Ziggo) heb ik een ping van 6 - 12ms met "spikes" van 20ms naar ping.xs4all.nl. Op mijn werk (Zakelijk Glas, KPN) 7ms.

[ Voor 4% gewijzigd door TFHfony op 11-03-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
TFHfony schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:46:
[...]

Een jaar of 2 geleden mijn schoonouders laten downgraden van Alles-in-1 Plus naar Basis. Een paar maanden later kwamen ze vragen wanneer de downgrade nou eens uitgevoerd werd. Was dus al enkele maanden gedaan. Die zijn toen van 120/10 naar 40/4 gegaan oid, maar het verschil nooit gemerkt.
Ik had dat bij mijn schoonmoeder gedaan, toen Ziggo kwam met de optie 40/4 heb ik haar terug laten zetten naar die mogelikjheid.
Ze gebruikt niets van het digitale aanbod, alleen de basis coax-ontvangst maar.

Pas na een maand of 3 kwam ze er achter "mijn ziggo is omlaag, klopt dat" :)
voor 'veelgebruikers' natuurlijk niet altijd prettig, maar voor iemand die alleen is, en buiten puzzels.nl en facebook.com komt, is het ruim voldoende ;)
Scheelt haar zo'n 20€ in de maand nu ze ook de decoder teruggestuurd heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Nu gaan ze hier binnenkort glasvezel aanleggen en moeten iedereen die daaraan mee wil doen zich eigen aanmelden. Stuurt Ziggo een brief hoe geweldig koper is, en welke snelheden ze wel niet kunnen halen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jordyz schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 21:22:
Nu gaan ze hier binnenkort glasvezel aanleggen en moeten iedereen die daaraan mee wil doen zich eigen aanmelden. Stuurt Ziggo een brief hoe geweldig koper is, en welke snelheden ze wel niet kunnen halen :')
Toch proberen de klantjes te houden ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jordyz schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 21:22:
Goeie zet toch?

Overigens is m'n gemiddelde ping lager dan de glas speedtests die ik weleens voorbij zie komen (vooral die van de kleinere glas boeren).
Dus zal niet 123 overstappen als ze hier glas zouden leggen (de buizen liggen er, maar de VvE stemt steeds tegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
MdO82 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 21:24:
[...]

Toch proberen de klantjes te houden ;)
Ja inderdaad, veel mensen vinden het wel een lachertje hoor :P

Een week eerder voordat iedereen de brief kreeg van Ziggo kregen we een glasvezelmagazine waarom we juist moeten overstappen omdat koper voor in de toekomst niet toereikend is en volgens Ziggo wel :P

Wie moet je dan eigenlijk geloven vraagt de gemiddelde consument dan zich af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jordyz schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 21:26:
[...]

Ja inderdaad, veel mensen vinden het wel een lachertje hoor :P

Een week eerder voordat iedereen de brief kreeg van Ziggo kregen we een glasvezelmagazine waarom we juist moeten overstappen omdat koper voor in de toekomst niet toereikend is en volgens Ziggo wel :P

Wie moet je dan eigenlijk geloven vraagt de gemiddelde consument dan zich af.
Dat is nou juist het spel om "verwarring" te creëren, want dan blijven de meeste zitten

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:23

sjaool

Every life should have 9 cats

Het grappige is dat het netwerk van Ziggo ook gewoon glasvezel is, alleen de laatste meters tot aan het huis is koper (tenminste hier in Emmeloord). Voor mij is de keuze voor Ziggo heel simpel. De snelheid van 120/12 is voor mij meer dan voldoende, bovendien heb ik in drie kamers televisie en dan is Ziggo ook een goedkopere/betere keuze dan glasvezel. Het is maar net wat je nodig hebt en waar je tevreden mee bent.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
MdO82 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 21:38:
[...]

Dat is nou juist het spel om "verwarring" te creëren, want dan blijven de meeste zitten
Ja inderdaad, dat overstappen is voor veel mensen ook maar een gedoe en vaak zitten Hans en Ingrid ook op een @ziggo e-mail dus dat is helemaal vervelend... Ik snap wat je bedoeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2021

Mr.Master

a dog in the night

sjaool schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 21:43:
Het grappige is dat het netwerk van Ziggo ook gewoon glasvezel is, alleen de laatste meters tot aan het huis is koper (tenminste hier in Emmeloord).
98% van het netwerk van Ziggo is van glasvezel. Dus niet enkel Emmeloord. Alles tot en met aan de wijkcentrale is van glasvezel. Enkel de localloop (wijknet) is van koper. Dus vanaf groepsversterker naar eindversterker naar elk woonhuis is dus van koper. In de wijkcentrum switched het van optisch naar electrisch (van glas naar koper; van access network naar access low dus).

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die laatste meters zijn ook het meest kostbaar... we (de VvE) hebben een paar offertes uitgevraagd voor alle flats hier omdat er een hoofd vezel in het trottoir ligt, maar ze vragen gewoon 60.000 euro per flat (24 appartementen per flat, 5 flats).
KPN levert hier bonded VVDSL en Ziggo tot 200/40mbit op het moment... dus ik snap de VvE wel om telkens tegen te stemmen, 60.000 euro voor 24 appartementen is niet niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaool schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 21:43:
Het grappige is dat het netwerk van Ziggo ook gewoon glasvezel is, alleen de laatste meters tot aan het huis is koper (tenminste hier in Emmeloord).
Het is voor de klanten echter totaal niet relevant dat de backbone van Ziggo/UPC bestaat uit glasvezel. Al zit er maar een centimeter coax tussen jouw AOP en Ziggo/UPC, dan nog worden de mogelijkheden bepaald door dat fysieke stukje coax en de configuratie van de apparatuur in de backend infrastructuur van Ziggo/UPC. De diensten die een kabelbedrijf biedt moeten immers nog steeds op die coaxkabel gemoduleerd worden in de frequentieruimte die beschikbaar is, daar verandert een kortere of langere coax kabel niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr.Master schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 23:45:
Alles tot en met aan de wijkcentrale is van glasvezel. Enkel de localloop (wijknet) is van koper. Dus vanaf groepsversterker naar eindversterker naar elk woonhuis is dus van koper. In de wijkcentrum switched het van optisch naar electrisch (van glas naar koper; van access network naar access low dus).
Bijna goed, de coax infrastructuur van de wijk begint bij de de optical node in het wijkcentrum. Vervolgens kunnen er X groepsversterkers en een eindversterker tussen zitten voordat het signaal bij de klant via het AOP bij de klant in huis binnen komt. En in de coax infrastructuur na de optical node is het signaal voor alle klanten gelijk. In de coax infrastructuur kan het signaal dus niet gerouteerd worden. Versterkers en multitaps zijn geen routers en/of switches.

Voor het geval iemand zich afvraagt hoe je een wijkcentrum herkent. Dat is die grotere grijze kast die je hier en daar aantreft in je woonplaats:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GXf80Lh.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ArChie schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 08:16:
[...]

Het is voor de klanten echter totaal niet relevant dat de backbone van Ziggo/UPC bestaat uit glasvezel. Al zit er maar een centimeter coax tussen jouw AOP en Ziggo/UPC, dan nog worden de mogelijkheden bepaald door dat fysieke stukje coax en de configuratie van de apparatuur in de backend infrastructuur van Ziggo/UPC. De diensten die een kabelbedrijf biedt moeten immers nog steeds op die coaxkabel gemoduleerd worden in de frequentieruimte die beschikbaar is, daar verandert een kort of langere coax kabel niets aan.
Oneens. Als het op capaciteit en dus max bandbreedte per persoon aankomt is het aantal mensen met wie je dat stukje coax moet delen juist van cruciaal belang.

Als je een 1-op-1 verbinding hebt over die coax kun je met huidige technieken en apparatuur bijv makkelijk - en 100% betrouwbaar - 960Mbps down ja, met 24 EuroDOCSIS kanalen is GbE de bottleneck als je het echt helemaal open gooit :D en 120Mbps up leveren. Maar je hebt geen 1-op-1 verbinding, je deelt je verbinding met meerdere mensen waardoor je maar een deel van die capaciteit kunt gebruiken, en er is overboeking, dus mogelijk haal je zelfs dat niet. Of je dat stukje coax zoals 15 jaar terug met duizenden mensen deelt of zoals nu met honderdtal maakt enorm uit voor snelheid en betrouwbaarheid van de verbinding. Op moment dat verglaasd gaat worden van wijkcentrale tot aan groeps- of eindversterker ga je er weer op vooruit omdat je dan naar max tientallen andere gebruikers gaat. Het is denkbaar dat ooit zelfs dat laatste stuk point-to-point wordt, dan deel je met niemand je coax.

Overigens, bij andere technieken (xDSL, glas) heb je natuurlijk ook overboeking op consumentenlijnen waardoor capaciteitsproblemen ook kunnen optreden. Die treden daar alleen hogerop in het netwerk op. Glas is ook niet onbeperkt ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dion_b schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 08:43:
Oneens. Als het op capaciteit en dus max bandbreedte per persoon aankomt is het aantal mensen met wie je dat stukje coax moet delen juist van cruciaal belang.
Klopt, daarom geef ik ook aan dat ook de configuratie van de apparatuur in de backbone meetelt. De configuratie van de CMTS is immers bepalend voor de hoeveelheid data die in het coaxsegment verzonden wordt en de configuratie van de digitale TV/VOD headend bepaalt hoeveel transport streams er op dat stukje coax gemoduleerd moeten worden die dus niet voor andere doeleinden ingezet kunnen worden ongeacht of de klant er nu wel of niet gebruik van maakt.
Als je een 1-op-1 verbinding hebt over die coax kun je met huidige technieken en apparatuur bijv makkelijk - en 100% betrouwbaar - 960Mbps down ja, met 24 EuroDOCSIS kanalen is GbE de bottleneck als je het echt helemaal open gooit :D en 120Mbps up leveren.
Ik ga even uit van de huidige DOCSIS en DVB-C techniek. In de toekomst is van alles mogelijk, maar daar hebben we nu niet veel aan. Ik heb denk ik ook al genoeg keer aangegeven dat een kabelbedrijf natuurlijk ook met EuroDOCSIS 3.0 alle frequentieruimte zou kunnen aanwenden voor kabel internet, maar dan is er geen ruimte meer voor DVB-C en analoge RTV wat zou inhouden dat men dan overmoet op andere technieken voor RTV en VOD. Misschien leuk om over te fantaseren voor de afdeling bedrijfsfantasie van Ziggo/UPC zodat ze in communicatie naar klanten kunnen leuteren over 10 Gbit/s, maar in de praktijk hebben we daar niets aan.
Maar je hebt geen 1-op-1 verbinding, je deelt je verbinding met meerdere mensen waardoor je maar een deel van die capaciteit kunt gebruiken, en er is overboeking, dus mogelijk haal je zelfs dat niet. Of je dat stukje coax zoals 15 jaar terug met duizenden mensen deelt of zoals nu met honderdtal maakt enorm uit voor snelheid en betrouwbaarheid van de verbinding.
Uit analyse van DOCSIS captures gemaakt op diverse plaatsen in het land trek ik vooralsnog de conclusie dat een coaxsegment tegenwoordig bestaat uit honderden kabelmodems i.p.v. een honderdtal.
Op moment dat verglaasd gaat worden van wijkcentrale tot aan groeps- of eindversterker ga je er weer op vooruit omdat je dan naar max tientallen andere gebruikers gaat. Het is denkbaar dat ooit zelfs dat laatste stuk point-to-point wordt, dan deel je met niemand je coax.
Hangt er nog steeds vanaf hoe de CMTS geconfigureerd is. Als die verglazing alleen maar een vervanging van een coax kabel door een glasvezel is, dan zal er qua signaal (data) niets veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:23

sjaool

Every life should have 9 cats

ArChie schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 08:16:
[...]

Het is voor de klanten echter totaal niet relevant dat de backbone van Ziggo/UPC bestaat uit glasvezel. Al zit er maar een centimeter coax tussen jouw AOP en Ziggo/UPC, dan nog worden de mogelijkheden bepaald door dat fysieke stukje coax en de configuratie van de apparatuur in de backend infrastructuur van Ziggo/UPC. De diensten die een kabelbedrijf biedt moeten immers nog steeds op die coaxkabel gemoduleerd worden in de frequentieruimte die beschikbaar is, daar verandert een kortere of langere coax kabel niets aan.
Is voor de klanten ook niet relevant. Voor de klant is in mijn beleving betrouwbaarheid, betaalbaarheid en het voldoen aan de wensen het belangrijkst. Op Tweakers zitten de mensen die snel, snel, snel willen voor een prijs. Voor de meeste mensen is het goedkoopste abonnement vaak al voldoende om fatsoenlijk te kunnen internetten en mailen. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ArChie schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 09:08:
[...]

Ik ga even uit van de huidige DOCSIS en DVB-C techniek. In de toekomst is van alles mogelijk, maar daar hebben we nu niet veel aan.
Ik ook. Wat ik noemde haal je met 20 ds en 6 us kanalen. Dat kan pakweg een huidige Samsung G7401 al aan.
Ik heb denk ik ook al genoeg keer aangegeven dat een kabelbedrijf natuurlijk ook met EuroDOCSIS 3.0 alle frequentieruimte zou kunnen aanwenden voor kabel internet, maar dan is er geen ruimte meer voor DVB-C en analoge RTV wat zou inhouden dat men dan overmoet op andere technieken voor RTV en VOD. Misschien leuk om over te fantaseren voor de afdeling bedrijfsfantasie van Ziggo/UPC zodat ze in communicatie naar klanten kunnen leuteren over 10 Gbit/s, maar in de praktijk hebben we daar niets aan.
Met ED3.0 ga je echt niet veel verder dan 24 DS kanalen komen, wil je meer spectrum, dan moet je naar ED3.1.

Maar m.i. andere discussie niet relevant voor punt dat ik maakte, namelijk dat segmentgrootte en niet techniek de grootste beperkende factor is voor wat je op de kabel kunt.
[...]

Uit analyse van DOCSIS captures gemaakt op diverse plaatsen in het land trek ik vooralsnog de conclusie dat een coaxsegment tegenwoordig bestaat uit honderden kabelmodems i.p.v. een honderdtal.
Honderden DOCSIS devices ja. Hoeveel daarvan zijn DTV-boxen die in de us nauwelijks en in de ds geen bandbreedte in beslag nemen (want zoals je terecht aangeeft gaat die legacy allemaal over DVB)? En hoeveel zijn alsnog echte kabelmodems?
[...]

Hangt er nog steeds vanaf hoe de CMTS geconfigureerd is. Als die verglazing alleen maar een vervanging van een coax kabel door een glasvezel is, dan zal er qua signaal (data) niets veranderen.
Duh. Als je Cat5 door Cat6a vervangt en verder niets doet verandert er ook niets, maar normaliter als je hardware upgrades uitvoert pas je ook de configuratie aan :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaool schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 09:45:
Is voor de klanten ook niet relevant. Voor de klant is in mij beleving betrouwbaarheid, betaalbaarheid en het voldoen aan de wensen het belangrijkst. Op Tweakers zitten de mensen die snel, snel, snel willen voor een prijs. Voor de meeste mensen is het goedkoopste abonnement vaak al voldoende om fatsoenlijk te kunnen internetten en mailen. :)
Precies. Als klant zal je op basis van wensen en eisen een afweging moeten maken uit het aanbod van beschikbare infrastructuren op het adres. Iedere infrastructuur en gekozen inrichting door de provider heeft zijn beperkingen zoals wel of geen analoge/digitale RTV, wel of geen Video On Demand, wel of geen eigen apparatuur, wel of geen losse kastjes, wel of geen mogelijkheid om alleen internet af te nemen, de kwaliteit van RTV en VOD, kanalen pakketten, te behalen snelheden, ping waarden, kosten en ga zo maar door. Hoe de backbone van een provider is ingericht boeit totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dion_b schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 10:35:
Met ED3.0 ga je echt niet veel verder dan 24 DS kanalen komen, wil je meer spectrum, dan moet je naar ED3.1.
Hoe zo? Er staat in de (Euro)DOCSIS 3.0 specificaties geen enkel maximum voor het aantal kanalen dat gebundeld mag worden. Dat hangt gewoon af van de apparatuur en de markt. In het begin van EuroDOCSIS 3.0 waren er ook geen modems die 24 downstreams kunnen bundelen terwijl ze er nu wel zijn. Leuk, maar bij bijvoorbeeld Ziggo/UPC hebben ze daar op dit moment niets aan omdat er geen ruimte zit in de huidige frequentieplannen om 24 downstreans aan te kunnen bieden. Het is dan een afweging of je als provider duurdere EuroDOCSIS 3.0 modems gaat aanschaffen die meer down en upstreams kunnen bundelen of dat je gaat werken aan DOCSIS 3.1 (vanaf DOCSIS 3.1 is er gaan sprake meer van de toevoeging "Euro", de DOCSIS specificatie is overal gelijk).
Maar m.i. andere discussie niet relevant voor punt dat ik maakte, namelijk dat segmentgrootte en niet techniek de grootste beperkende factor is voor wat je op de kabel kunt.
Uiteindelijk wordt er data verstuurd en daarvoor heb je techniek nodig. De DOCSIS specificatie is ontwikkeld op basis van de gebruikskarakteristieken en de mogelijkheiden van de coaxbekabeling. Kenmerkend voor die coax infrastructuur is dat het signaal niet te routeren is en dus voor alle aangeslotenen gelijk is. Daar zal men dus in de DOCSIS specificaties en gebruikte protocolllen rekening mee moeten houden. Een groot deel van die DOCSIS specificatie heeft daarom betrekking op het versturen en ontvangen van data via een gedeeld signaal en is daarom niet geoptimaliseerd voor één op één verbindingen met een ongedeeld signaal. Een coaxsegment grootte één is in principe natuurlijk mogelijk, maar dat wil nog niet zeggen dat bijvoorbeeld ook rendabel is vanwege de CMTS inrichting en de onnodige protocol overhead.
Honderden DOCSIS devices ja. Hoeveel daarvan zijn DTV-boxen die in de us nauwelijks en in de ds geen bandbreedte in beslag nemen (want zoals je terecht aangeeft gaat die legacy allemaal over DVB)? En hoeveel zijn alsnog echte kabelmodems?
Een deel zijn daarvan DTV boxen, maar gezien de OUI's duidelijk een minderheid t.o.v. DOCSIS devices. Natuurlijk liggen die verhoudingen bij voormalig UPC anders dan bij voormalig Ziggo omdat voormalig UPC de klanten zoveel mogelijk probeert te dwingen om in ieder geval één (Horizon) Mediabox in huis te nemen vanwege de toegang tot de VOD diensten. Er zijn dus geen generieke aantallen te noemen die van toepassing zijn voor heel Ziggo, maar met honderdtal wek je gezien mijn meetresultaten de verkeerde indruk.
Duh. Als je Cat5 door Cat6a vervangt en verder niets doet verandert er ook niets, maar normaliter als je hardware upgrades uitvoert pas je ook de configuratie aan :z
Hangt er maar net vanaf wat het te bereiken doel is van die aanpassingen. Stel dat men bijvoorbeeld tot doel heeft om de VOD segmenten kleiner te krijgen nu ze meer inzetten op uitgesteld kijken en te maken hebben met beperkte capaciteit voor VOD transport streams, dan kan ik me voorstellen dat Ziggo/UPC de glasvezel verder de wijk in trekt zodat ze de VOD transport streams via aparte vezels tot dichter bij de klanten kunnen routeren en daarmee het VOD segment verkleinen terwijl ze verder niets aan de configuratie van het DOCSIS segment wijzigen omdat er dan ook kosten gemaakt moeten worden voor aanpassingen aan de DOCSIS infrastructuur.

Er zijn ook kabelproviders die gebruik maken van een glasvezel tot in de meterkast van de klant voor de distributie van het signaal naar de klant, maar uiteindelijk de boel inclusief het EuroDOCSIS signaal toch weer op een coaxkabel moduleren. De klant blijft dan voor Internet toch gebruik maken van een EuroDOCSIS modem. De vraag is echter of we dan spreken van een één op één verbinding waarbij die klant dus ook een soort privé CMTS heeft of dat er hier sprake is van het gebruik van een glasvezel kabel als alternatief voor een coax kabel waarbij er in het DOCSIS signaal nog steeds voor meerdere klanten data verstuurd wordt. Helaas nog niemand weten te vinden die een dergelijke constructie heeft en in het bezit is van PC-TV DVB-C hardware om eens wat downstream captures te maken voor onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ArChie schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 11:29:
[...]

Hoe zo? Er staat in de (Euro)DOCSIS 3.0 specificaties geen enkel maximum voor het aantal kanalen dat gebundeld mag worden. Dat hangt gewoon af van de apparatuur en de markt. In het begin van EuroDOCSIS 3.0 waren er ook geen modems die 24 downstreams kunnen bundelen terwijl ze er nu wel zijn. Leuk, maar bij bijvoorbeeld Ziggo/UPC hebben ze daar op dit moment niets aan omdat er geen ruimte zit in de huidige frequentieplannen om 24 downstreans aan te kunnen bieden. Het is dan een afweging of je als provider duurdere EuroDOCSIS 3.0 modems gaat aanschaffen die meer down en upstreams kunnen bundelen of dat je gaat werken aan DOCSIS 3.1 (vanaf DOCSIS 3.1 is er gaan sprake meer van de toevoeging "Euro", de DOCSIS specificatie is overal gelijk).
Dan moet je nog een vendor vinden die EuroDOCSIS apparatuur >24 kanalen ontwikkelt. Die zijn er niet, want alle vendors zijn al volop met 3.1 bezig.

En mbt ruimte: >860MHz is er in de downstream zat. Het is puur de us dat bottlenecked is.
[...]

Uiteindelijk wordt er data verstuurd en daarvoor heb je techniek nodig. De DOCSIS specificatie is ontwikkeld op basis van de gebruikskarakteristieken en de mogelijkheiden van de coaxbekabeling. Kenmerkend voor die coax infrastructuur is dat het signaal niet te routeren is en dus voor alle aangeslotenen gelijk is. Daar zal men dus in de DOCSIS specificaties en gebruikte protocolllen rekening mee moeten houden. Een groot deel van die DOCSIS specificatie heeft daarom betrekking op het versturen en ontvangen van data via een gedeeld signaal en is daarom niet geoptimaliseerd voor één op één verbindingen met een ongedeeld signaal. Een coaxsegment grootte één is in principe natuurlijk mogelijk, maar dat wil nog niet zeggen dat bijvoorbeeld ook rendabel is vanwege de CMTS inrichting en de onnodige protocol overhead.
Natuurlijk is het op dit moment niet rendabel, maar technisch prima mogelijk. Er zit met name in de upstream extra overhead voor collision avoidance die je op dat moment niet meer nodig hebt, maar enorm is het niet en het is bij point-to-point naar bijna nul te configureren.
[...]

Een deel zijn daarvan DTV boxen, maar gezien de OUI's duidelijk een minderheid t.o.v. DOCSIS devices. Natuurlijk liggen die verhoudingen bij voormalig UPC anders dan bij voormalig Ziggo omdat voormalig UPC de klanten zoveel mogelijk probeert te dwingen om in ieder geval één (Horizon) Mediabox in huis te nemen vanwege de toegang tot de VOD diensten. Er zijn dus geen generieke aantallen te noemen die van toepassing zijn voor heel Ziggo, maar met honderdtal wek je gezien mijn meetresultaten de verkeerde indruk.
Overgroot deel van die Horizon-boxen (sterker nog, bij oud-Ziggo 100% ervan) is gewoon als DTV-box bezig. Die VoD diensten worden over DOCSIS aangeroepen, maar alle bandbreedte ervoor komt nog altijd via MPEG.
[...]

Hangt er maar net vanaf wat het te bereiken doel is van die aanpassingen. Stel dat men bijvoorbeeld tot doel heeft om de VOD segmenten kleiner te krijgen nu ze meer inzetten op uitgesteld kijken en te maken hebben met beperkte capaciteit voor VOD transport streams, dan kan ik me voorstellen dat Ziggo/UPC de glasvezel verder de wijk in trekt zodat ze de VOD transport streams via aparte vezels tot dichter bij de klanten kunnen routeren en daarmee het VOD segment verkleinen terwijl ze verder niets aan de configuratie van het DOCSIS segment wijzigen omdat er dan ook kosten gemaakt moeten worden voor aanpassingen aan de DOCSIS infrastructuur.
Die kosten zijn er zeker. Verschil is dat VOD een nevendienst is, maar dat internet hoofdproduct. Ik zie niet 1-2-3 die afweging veranderen. Zeker niet gezien op termijn IPTV onvermijdelijk is. Investeringen in VOD zijn hooguit tijdelijk.
Er zijn ook kabelproviders die gebruik maken van een glasvezel tot in de meterkast van de klant voor de distributie van het signaal naar de klant, maar uiteindelijk de boel inclusief het EuroDOCSIS signaal toch weer op een coaxkabel moduleren. De klant blijft dan voor Internet toch gebruik maken van een EuroDOCSIS modem. De vraag is echter of we dan spreken van een één op één verbinding waarbij die klant dus ook een soort privé CMTS heeft of dat er hier sprake is van het gebruik van een glasvezel kabel als alternatief voor een coax kabel waarbij er in het DOCSIS signaal nog steeds voor meerdere klanten data verstuurd wordt. Helaas nog niemand weten te vinden die een dergelijke constructie heeft en in het bezit is van PC-TV DVB-C hardware om eens wat downstream captures te maken voor onderzoek.
Gokje: RFDWDM. Oftewel breedbandig signaal (a la coax) over glas, met alle eigenschappen en beperkingen van dien. Heb het ook nog nooit gezien, maar zoals je beschrijf zou hopeloos kosteninefficient zijn als het pure IP was.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Storing verzorgingsgebied postcode 3317.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

NeHoX schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 11:55:
Storing verzorgingsgebied postcode 3317.
Yep, duidelijk sprake van iemand die het niet snapt op die postcode :z

Ga je ons nog verblijden met wat jij denkt dat er aan de hand is daaro?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

dion_b schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 11:58:
[...]

Yep, duidelijk sprake van iemand die het niet snapt op die postcode :z

Ga je ons nog verblijden met wat jij denkt dat er aan de hand is daaro?
Klantenservice meldt dat het een "serverstoring" is. Heb me aangemeld voor de SMS dienst. I'll let you know wanneer alles weer werkt. tastte je echt in het duister?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nee, het was puur de constatering dat je een post deed zonder inhoud waar niemand wat aan heeft.

Wat doet het niet? Je hele internetverbinding, of alleen blokjes in beeld op OutTV ofzo? Wat zijn de symptomen? Wat is er - voorzover je zelf kunt nagaan - technisch aan de hand. Is er een workaround? Etc.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dion_b schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 11:41:
Dan moet je nog een vendor vinden die EuroDOCSIS apparatuur >24 kanalen ontwikkelt. Die zijn er niet, want alle vendors zijn al volop met 3.1 bezig.
Daar doel ik op met het woord markt. Er moet ook vraag zijn naar dergelijke modems en aangezien kabelproviders veelal meer diensten doorgeven die ruimte in beslag nemen op de kabel dan alleen kabel Internet zal er ook niet echt vraag naar zijn op dit moment.
En mbt ruimte: >860MHz is er in de downstream zat. Het is puur de us dat bottlenecked is.
Tot dusver ben ik nog geen enkele EuroDOCSIS 3.0 configuratie tegen gekomen die ook daadwerkelijk gebruik maakt van de mogelijkheid om boven de 860 MHz downstreams door te geven. Ook heb ik nog geen dumps van modem status pagina's gezien op forums die laten zien dat die frequentie ruimte gebruikt wordt.
Natuurlijk is het op dit moment niet rendabel, maar technisch prima mogelijk. Er zit met name in de upstream extra overhead voor collision avoidance die je op dat moment niet meer nodig hebt, maar enorm is het niet en het is bij point-to-point naar bijna nul te configureren.
Tja, daar heb je als consument niet veel aan dat er iets technisch mogelijk is terwijl het in de dagelijkse praktijk nooit toegepast zal worden.
Overgroot deel van die Horizon-boxen (sterker nog, bij oud-Ziggo 100% ervan) is gewoon als DTV-box bezig. Die VoD diensten worden over DOCSIS aangeroepen, maar alle bandbreedte ervoor komt nog altijd via MPEG.
Klopt, in mijn voormalig Ziggo coaxsegment is sprake van 732 modems waarvan er 85 van die Horizon gevallen zijn die kennelijk niet voldoen aan de DOCSIS 3.0 specificatie en daarom niet als kabelmodem ingezet kunnen worden in voormalig Ziggo gebied. Daarnaast zijn er nog zo'n 230 OUI's geregistreerd op naam van Cisco en als ik die voor het gemak allemaal beschouw als kabelmodems in gebruik voor DTV diensten dan is er nog steeds sprake van honderden modems die gebruikt worden voor kabel internet.
Die kosten zijn er zeker. Verschil is dat VOD een nevendienst is, maar dat internet hoofdproduct. Ik zie niet 1-2-3 die afweging veranderen. Zeker niet gezien op termijn IPTV onvermijdelijk is. Investeringen in VOD zijn hooguit tijdelijk.
Voor de duidelijkheid: Onder VOD versta ik alles wat geen live TV signaal is, dus ook het uitgesteld kijken. Dat Ziggo/UPC daar een capaciteitsprobleem heeft blijkt wel uit de lagere bitrate voor dergelijke content (5 Mbps CBR voor de HD kanalen) en naarmate dat uitgesteld kijken populairder wordt zie je (en lees je op de forums) ook dat Ziggo/UPC tegen de grenzen van de beschikbare capaciteit voor VOD transport streams aanloopt. Er is niet voor niets onlangs nog in voormalig Ziggo gebied gekozen voor een verplaatsing van de VOD transport streams voor het Horizon geval zodat ze konden uitbreiden naar 4 transport streams i.p.v. 2. Ook die capaciteit zie ik nu alweer vollopen naarmate het aantal Horizon boxen groeit en er prime time meer uitgesteld gekeken wordt. Het is voor Ziggo/UPC dan natuurlijk niet prettig als ze veel klachten krijgen van klanten die erop rekenen dat de door Ziggo/UPC geleverde dienst wel gewoon beschikbaar is.
Gokje: RFDWDM. Oftewel breedbandig signaal (a la coax) over glas, met alle eigenschappen en beperkingen van dien. Heb het ook nog nooit gezien, maar zoals je beschrijf zou hopeloos kosteninefficient zijn als het pure IP was.
In feite niets anders dan het signaal dat nu ook in de wijkcentrums via glasvezel in de optical node terechtkomt en op de coaxkabel gemoduleerd moet worden. De CMTS staat immers niet in het wijkcentrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Ik heb een zakelijk Hitron modem, met daarop zowel 2.4Ghz als 5Ghz aan staan (dualband). Ik heb een Pi die verbonden zit via WiFi naar de 2.4, en m'n Mac zit verbonden naar de 5Ghz. Nu is het zo dat deze elkaar niet kunnen vinden. Zet ik op het modem de 5Ghz uit, dan werkt het prima. Mis ik ergens een instelling? Volgens Ziggo zouden de netwerken intern gebridged zijn, dus het zou moeten werken (lijkt me ook erg raar als het niet zou horen te werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
endness schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 14:40:
Ik heb een zakelijk Hitron modem, met daarop zowel 2.4Ghz als 5Ghz aan staan (dualband). Ik heb een Pi die verbonden zit via WiFi naar de 2.4, en m'n Mac zit verbonden naar de 5Ghz. Nu is het zo dat deze elkaar niet kunnen vinden. Zet ik op het modem de 5Ghz uit, dan werkt het prima. Mis ik ergens een instelling? Volgens Ziggo zouden de netwerken intern gebridged zijn, dus het zou moeten werken (lijkt me ook erg raar als het niet zou horen te werken).
Hebje ergens AP-isolation vermeld staan ?
Dan kunnen de accespoints elkaar onderling niet benaderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

endness schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 14:40:
Iirc was er een probleem met de Hitron CGNV4 dat de 5GHz geisoleerd was van 2.4GHz en LAN. Klinkt alsof je daar tegenaan loopt. Workaround is om alles of niets over 5GHz te laten lopen. Oplossing is een nieuwe firmware die deze bug eindelijk eens fixt...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Hm, mooi kut.. Voorlopig heb ik 5Ghz maar uit staan inderdaad. Wel een mooie gelegenheid om er meteen maar Ubiquiti of vergelijkbaar in te gooien, maar dat is toch nog wel aardig kostbaar, zeker aangezien ik volgende week op wintersport ga :+. Van de Ziggo helpdesk moest ik maar een mailtje sturen, maar ik vrees dus dat daar niet zoveel uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als mijn geheugen me niet in de steek laat ga je daar best case 'even geduld hebben' op terug krijgen.

Kun je niet alles op 5GHz zetten? Die CGNV4 heeft een erg mooie QCA9880 chipset, veel beter dan z'n 2x2 802.11n 2.4GHz geval.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Het punt is dat ik m'n Raspberry Pi's aan het voorzien ben van Airplay, en de wifistickjes die ik daarvoor heb zijn 2.4Ghz only. Nu kan ik natuurlijk nieuwe sticks kopen, maar die zijn er niet veel. Als ze er al zijn hebben ze vaak ook nog een powered hub nodig als ik het goed lees. Voorlopig alles op 2.4Ghz is prima voor nu, meeste zit toch bekabeld aangesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
  • Laatst online: 15-09 19:08
ArChie schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 08:37:
[...]

Bijna goed, de coax infrastructuur van de wijk begint bij de de optical node in het wijkcentrum. Vervolgens kunnen er X groepsversterkers en een eindversterker tussen zitten voordat het signaal bij de klant via het AOP bij de klant in huis binnen komt. En in de coax infrastructuur na de optical node is het signaal voor alle klanten gelijk. In de coax infrastructuur kan het signaal dus niet gerouteerd worden. Versterkers en multitaps zijn geen routers en/of switches.

Voor het geval iemand zich afvraagt hoe je een wijkcentrum herkent. Dat is die grotere grijze kast die je hier en daar aantreft in je woonplaats:
[afbeelding]
Ik heb ook zo'n "mooi" kastje voor mijn deur staan. Ik vraag me nou al jaren af of dat nou de wijkkast van Ziggo is.. :)

Wie kan dit beantwoorden? :P

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/xLjuaz6XJFeNytCs6JABu76m/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 07:14
michaell958 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:32:
[...]

Ik heb ook zo'n "mooi" kastje voor mijn deur staan. Ik vraag me nou al jaren af of dat nou de wijkkast van Ziggo is.. :)

Wie kan dit beantwoorden? :P

[afbeelding]
Dit kan zowel een groeps als eindversterker zijn. Een wijkkast (node/wijkcentrum) is dit niet, die zijn vele malen groter maar bevatten ook veel meer apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marctraider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 17:57
Echt geweldig grappig hoe Ziggo in zijn reclames hun Internet verbinding als 'supersnel voor gamen' etc aanduidt.

Alsof online gaming meer dan een paar MBit/s sustained nodig heeft (patchen daargelaten natuurlijk, dit valt natuurlijk niet onder gamen zelf)

Andere aspecten zijn zoveel belangrijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

ArChie schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 08:37:
[...]

[afbeelding]
Niet bijna goed, het is gewoon goed. Ik zeg het zelfde: tot en met aan de wijkcentrale, vanaf daar wordt het coax en dus local loop (access low). Die grote grijze kast kan overigens gewoon een groepsversterker zijn.

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

dion_b schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 11:41:
[...]

Punt is meer dat de eigenschappen van een coaxkabel in grote mate meespeelt. Juist op een hogere frequentie zitten de electronen aan de buitenkant van de kern. Een krasje op de koperen kern kan al storingen veroorzaken in deze. Daarbij heb je op een hogere frequentie ook 2x meer demping dan in de lage band. Het kan zeker allemaal wel, maar alles wordt dan ook gevoeliger.

Neem bijv. de Horizon client, die wordt via MoCa aangestuurd tussen de 1150 en 1500MHz vanaf de Horizon. Het is niet voor niets dat dit uiterst gevoelig is en je vaak bekabeling moet vervangen, omdat veel klanten met coax18 of gewoon verouderde enkel afgeschermde coax werken. Deze client mag je zeker niet rechtstreeks op een versterker zetten (mits MoCa, maar dat wordt nog niet ondersteund door Ziggo tot op heden) ivm poortisolatie, altijd een splitter ertussen (waarbij ook nog het type splitter telt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Laatst online: 23-09 11:50

Swordlord

Act first, think never

Mr.Master schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 19:19:
[...]
Deze client mag je zeker niet rechtstreeks op een versterker zetten (mits MoCa, maar dat wordt nog niet ondersteund door Ziggo tot op heden) ivm poortisolatie, altijd een splitter ertussen (waarbij ook nog het type splitter telt).
Op punt van gevoeligheid van de hoge frequenties, zeer zeker correct.

Maar het MOCA signaal gaat in principe door de FRA752/n poorten heen.
FRA's en ook splitters hebben een poort isolatie van rond de 25-30 dB.

Het toepassen van een splitter is dus ook niet zomaar de oplossing, de beste oplossing is om een splitter in omgekeerde richting te gebruiken.
De 2 uitgangen zijn van elkaar geïsoleerd, maar een ingang tov uitgang zit alleen de +- 4 dB straf op, vanuit het splitsing feit.

Gezien de Extra clients geen DVB-C signaal hoeven te hebben, kun je je voedende coax dan aansluiten op uitgang 1
Deze staat in verbinding met de ingang, wat resulteert op een 4 dB demping naar de Horizon zelf, en 30 dB demping naar de extra mediabox op uitgang 2 (lekker boeiend).
Het MOCA signaal, gaat via de Horizon op ingang en Extra client op uitgang 2 van de splitter, wat resulteert in een demping onderling van nog maar 4 dB.
Zo heb je 25 dB gewonnen, wat betekend dat je heel wat meters winst hebt gemaakt die je kan afleggen, afhankelijk van je type kabel.

[ Voor 4% gewijzigd door Swordlord op 12-03-2016 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
MediaZoo schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:36:
[...]

Dit kan zowel een groeps als eindversterker zijn. Een wijkkast (node/wijkcentrum) is dit niet, die zijn vele malen groter maar bevatten ook veel meer apparatuur.
De nieuwe wijkcentrales zijn maar zo groot en zitten in eenzelfde kast als de foto. Al verwacht ik dat het hier inderdaad om een GV gaat.
Marctraider schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:47:
Echt geweldig grappig hoe Ziggo in zijn reclames hun Internet verbinding als 'supersnel voor gamen' etc aanduidt.

Alsof online gaming meer dan een paar MBit/s sustained nodig heeft (patchen daargelaten natuurlijk, dit valt natuurlijk niet onder gamen zelf)

Andere aspecten zijn zoveel belangrijker ;)
Tja de gemiddelde consument neemt 200 Mb/s af en zit alleen met zijn telefoon op 2.4G WiFi. Dus ik snap de marketing wel. De latency is laag van de verbindingen dus ansich wel goed geschikt om 'supersnel te gamen'. Je zou haast zeggen dat de framerate er ook nog beter van wordt.
MdO82 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 21:27:
Ik wil deze coax-utp-doos installeren in mijn slaapkamer.

Als ik daarop deze splitter zet zou de boel dan voldoende afgeschermd zijn tegen 4g?
Zoals ik het lees is het puur een f connector koppelstuk. Dus de kabel uit de buis zou je moeten voorzien van een f connector. Wanneer je een kabeltje voor een modem o.i.d. pakt kun je vanuit dit paneel naar je splitter. Dat is gewoon 4G dicht yes :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
michaell958 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:32:
Hier wat betere voorbeelden uit een TNO rapport met de deuren open.

Wijkcentrum met optical node:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NpmOwzl.png

Straatkast met eindversterker en multitaps voor de aansluitingen naar de huizen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/U39hTs6.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:28
Ja en dat tijdens Studio Sport, ik hoorde de AAHHH door de straat op moment van zwartgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:46
Jerrythafast schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:39:
En toen hadden we geen TV meer. Ook niet via Horizon.tv (daar wel overal testbeeld).

EDIT: Terug!
Precies hetzelfde hier (Brabant / Zevenbergen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:46

D_V

Lag bij jullie alles eruit? Hier (Noord-Limburg) alleen de RTL's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kreeg ook even error 2010.
Zullen er meer geweest zijn ;)

Ik zat dus onterecht (waarschijnlijk) de box te vervloeken

[ Voor 34% gewijzigd door MdO82 op 13-03-2016 19:44 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Pagina: 1 ... 70 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.