Is afhankelijk van waar je woont. Oud-Ziggo: een Humax 5300C, oud-UPC: een PACE.
Thanks! Alles in Italic resolved wel vanaf fZiggodevil-strike schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:44:
Heb die 2 ams dns eens in me router gezet eens kijken hoe het werkt, opendns als 3de backup gezet, je weet het nooit namelijk
Officiele DNS servers Ziggo (oud UPC)
DNS-serveradressen met navigatieservice:
62.179.104.196 (ns01.upclive.nl.)
213.46.228.196 (ns02.upclive.nl)
DNS-serveradressen zonder navigatieservice:
62.179.104.210 (ns11.upclive.nl)
213.46.228.210 (ns12.upclive.nl)
Andere DNS servers Ziggo (oud UPC)
213.93.128.11 (ns1.rott.upc.nl)
213.46.228.181 (rv042.sec.upcbroadband.com)
195.34.133.133 (ns1.upc.biz)
213.47.222.133 (ns2.upc.biz.)
Ziggo DNS servers (oud Ziggo)
212.54.40.25 (dns.tb.iss.as9143.net)
212.54.44.54 (dns.mnd.iss.as9143.net)
Sinds DDos aanval 19-08-2015 ook:
89.101.251.228 (089-101-251228.ntlworld.ie)
89 101.251.229 (089-101-251229.ntlworld.ie)
Wegens problemen (blokjes in beeld, wegvallend geluid) met de oude interactieve recorder een nieuw abonnement afgesloten en de oude recorder vervangen voor de Horizonbox. Het blokjesprobleem is hiermee opgelost al is er nu het probleem dat het beeld en geluid enkele seconden wegvalt (geen E-/foutmelding), deze kleine stotter lijkt op geheel willekeurige momenten voor te komen.
Na wat research te hebben gedaan blijkt dit een veelvoorkomend "handshake-probleem" te zijn waardoor de Horizonbox problemen geeft i.c.m de Philips tv (van enkele jaren oud) met het HDMI-signaal. Ik heb al enkele beeldinstellingen geprobeerd (RGB) maar dit bracht geen soelaas. Ook is de tv up-to-date m.b.t. software-updates.
Zijn er hier nog mensen die deze zelfde problemen herkennen en/of weten hoe dit op te lossen? Zou een HDMI-splitter/switch (merk, type?) dit probleem oplossen?
Na wat research te hebben gedaan blijkt dit een veelvoorkomend "handshake-probleem" te zijn waardoor de Horizonbox problemen geeft i.c.m de Philips tv (van enkele jaren oud) met het HDMI-signaal. Ik heb al enkele beeldinstellingen geprobeerd (RGB) maar dit bracht geen soelaas. Ook is de tv up-to-date m.b.t. software-updates.
Zijn er hier nog mensen die deze zelfde problemen herkennen en/of weten hoe dit op te lossen? Zou een HDMI-splitter/switch (merk, type?) dit probleem oplossen?
Ik had een vergelijkbaar probleem met mijn horizonbox, wat ik opgelost heb door aan de bekabeling te sleutelen. De signaalsterkte (te zien bij menu --> opties --> diagnostiek) is bij mij toen van matig naar goed gegaan en sindsdien heb ik geen problemen meer met wegvallend geluid+beeld.
Je kunt sowieso het beste een monteur laten komen om je gehele binnenhuisinstallatie na te laten kijken m.b.t. de horizonbox. Deze komt gratis als je een afspraak maakt binnen 8 weken nadat je de box ontvangen hebt (eigenlijk altijd laten doen, vooral voor het retoursignaal (myprime en replay tv). Bevestigt de monteur dat het inderdaad een handshake probleem is, dan is een actieve hdmi-splitter de oplossing. Dit betekent dat de splitter een eigen voeding moet hebben. De hdcp beveiliging vindt dan plaatst tussen de horizonbox en de actieve hdmi-splitter. Zonder voeding wordt dit protocol gewoon doorgezet naar je philips tv en heb je hetzelfde probleem.Neehoor schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:21:
Wegens problemen (blokjes in beeld, wegvallend geluid) met de oude interactieve recorder een nieuw abonnement afgesloten en de oude recorder vervangen voor de Horizonbox. Het blokjesprobleem is hiermee opgelost al is er nu het probleem dat het beeld en geluid enkele seconden wegvalt (geen E-/foutmelding), deze kleine stotter lijkt op geheel willekeurige momenten voor te komen.
NB. om zelf zeker te zijn dat het inderdaad een handshake probleem is, zonder monteursbezoek af te wachten, kun je als je de 7400 box hebt (dus niet de 7401) een scartkabel testen, Blijft het beeld en geluid dan wel stabiel dan is het inderdaad een handshake probleem. Zo niet, dan signaal probleem in de coax bekabeling.
Hier geeft ie inderdaad ook matig aan, maar we hebben verder geen problemen.kladblokje schreef op maandag 29 februari 2016 @ 17:06:
Ik had een vergelijkbaar probleem met mijn horizonbox, wat ik opgelost heb door aan de bekabeling te sleutelen. De signaalsterkte (te zien bij menu --> opties --> diagnostiek) is bij mij toen van matig naar goed gegaan en sindsdien heb ik geen problemen meer met wegvallend geluid+beeld.
2250 WP Zuid PVoutput
Bedankt voor de reacties. Bekabeling is naar mijn weten prima; onlangs nog nieuwe connectoren en Hirschmann kabels aangeschaft.
Bij Horizon diagnostiek staat dat de signaalsterkte goed is en de signaalkwaliteit uitmuntend.
Om uit te sluiten of het echt aan het handshake probleem ligt kan ik helaas niet testen via scart aangezien ik de nieuwste Horizonbox (7401) heb. Iemand een idee wat voor soort actieve hdmi-splitter ik het best kan proberen, link s.v.p?
Bij Horizon diagnostiek staat dat de signaalsterkte goed is en de signaalkwaliteit uitmuntend.
Om uit te sluiten of het echt aan het handshake probleem ligt kan ik helaas niet testen via scart aangezien ik de nieuwste Horizonbox (7401) heb. Iemand een idee wat voor soort actieve hdmi-splitter ik het best kan proberen, link s.v.p?
Als je android en IPv6 problemen denkt te hebben, van de week was hier iemand met een Cisco modem en Android problemen toch? Kan alleen de post niet meer vinden...
https://community.ziggo.n...ee-modem-9350/index2.html
WiFi spots uitschakelen schijnt te helpen, alhoewel Ziggo ook spreekt van een permanente oplossing.
Fijn het Android OS en IPv6 standaarden, hoeft maar iets scheef te gaan en die zooi faalt. Alle Apples en Windows machientjes draaien gewoon door
Wel leuk om te zien dat nog niet elke OS IP stack echt IPv6 ready is anno 2016...(google eens op DHCPv6 en Android oid)
https://community.ziggo.n...ee-modem-9350/index2.html
WiFi spots uitschakelen schijnt te helpen, alhoewel Ziggo ook spreekt van een permanente oplossing.
Fijn het Android OS en IPv6 standaarden, hoeft maar iets scheef te gaan en die zooi faalt. Alle Apples en Windows machientjes draaien gewoon door
Wel leuk om te zien dat nog niet elke OS IP stack echt IPv6 ready is anno 2016...(google eens op DHCPv6 en Android oid)
[ Voor 10% gewijzigd door stormfly op 29-02-2016 20:23 ]
Dat van die 8 weken krijg je overigens niet te horen als je telefonisch besteld.gys89 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 18:07:
[...]
Je kunt sowieso het beste een monteur laten komen om je gehele binnenhuisinstallatie na te laten kijken m.b.t. de horizonbox. Deze komt gratis als je een afspraak maakt binnen 8 weken nadat je de box ontvangen hebt (eigenlijk altijd laten doen, vooral voor het retoursignaal (myprime en replay tv).
Althans bij mij niet.
2250 WP Zuid PVoutput
In hoeverre is de snelheid die UPC/Ziggo levert gegarandeerd? Ik ervaar momenteel behoorlijk packetloss en hoge pingtijden op drukke momenten. Sterker nog, ik zie in mijn rrd-grafieken duidelijk het internetgedrag van mijn wijk terug.
's Nachts werkt alles prima, vanaf een uur of 9 gaat de ping iets omhoog tot ~20ms en is het redelijk stabiel om vervolgens sterk te pieken tussen 4 en 6 uur 's middags (~100ms, 11% packetloss, 5 min avg). Er is dan even een hele sterke daling als men zit te eten rond 18:00, maar later schiet het weer omhoog naar dezelfde waardes met daarna een gestage afbouw tot middernacht.
Ik snap best dat Ziggo een wijk overdimensioneert, maar 11% packetloss vind ik wel heel erg extreem. Met name in de weekenden is het storend.
's Nachts werkt alles prima, vanaf een uur of 9 gaat de ping iets omhoog tot ~20ms en is het redelijk stabiel om vervolgens sterk te pieken tussen 4 en 6 uur 's middags (~100ms, 11% packetloss, 5 min avg). Er is dan even een hele sterke daling als men zit te eten rond 18:00, maar later schiet het weer omhoog naar dezelfde waardes met daarna een gestage afbouw tot middernacht.
Ik snap best dat Ziggo een wijk overdimensioneert, maar 11% packetloss vind ik wel heel erg extreem. Met name in de weekenden is het storend.
Heb je je modem stats? Als je segment vol zit krijg je vaak ook veel modem timeouts.Martijn13 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:07:
In hoeverre is de snelheid die UPC/Ziggo levert gegarandeerd? Ik ervaar momenteel behoorlijk packetloss en hoge pingtijden op drukke momenten. Sterker nog, ik zie in mijn rrd-grafieken duidelijk het internetgedrag van mijn wijk terug.
Dat lijkt wel een vol coax segment of uplinkfiber, neemt het af rond 23:30?Martijn13 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:07:
https://ams-ix.net/technical/statistics heel grof kan je hier een beetje de cyclus uithalen, maar je hebt al vrij goed beschreven dat het piek gebonden is. Rond 04:00 heb je zeker een strak lijntje?
Heb je veel T3 en T4 errors?
Zo ziet het er momenteel uit:ArcticWolf schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:13:
[...]
Heb je je modem stats? Als je segment vol zit krijg je vaak ook veel modem timeouts.

Bij de invoering van ipv6 vorig jaar werd erbij vermeld dat het alleen ging om modems waarbij wifispots was ingeschakeld. Dus het uitschakelen ervan zal er wel voor zorgen dat ook ipv6 wordt uitgeschakeld. Maar een echte oplossing is het natuurlijk niet.stormfly schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:17:
Je bent neem ik aan wel bekent met de installatiegarantie https://www.ziggo.nl/klan...iggo/installatiegarantie/.MdO82 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:27:
[...]
Dat van die 8 weken krijg je overigens niet te horen als je telefonisch besteld.
Althans bij mij niet.
Het termijn waarbinnen je daarop kan beroepen is 8 weken na ingangsdatum.
''Nog niet geïnstalleerd?
Komen jullie er samen niet uit? Onze medewerker plant een afspraak met de monteur voor je in. Maak je
afspraak binnen 8 weken nadat je het doe-het-zelf-installatiepakket hebt ontvangen? Dan komt de monteur
gratis bij je langs. ''
https://www.ziggo.nl/pdf/...Ziggo%20Services%20BV.pdf
http://www.allekabels.nl/...sUMrzTfmWf1v7URoCgjDw_wcBNeehoor schreef op maandag 29 februari 2016 @ 19:58:
Bedankt voor de reacties. Bekabeling is naar mijn weten prima; onlangs nog nieuwe connectoren en Hirschmann kabels aangeschaft.
En dan elke versterker waarbij staat: ''ingebouwde versterkerfunctie''
Merci. Wel apart dat bij al deze hdmi splitters onderaan staat: "Opgelet voor UPC en Apple TV klanten:gys89 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 23:06:
[...]
http://www.allekabels.nl/...sUMrzTfmWf1v7URoCgjDw_wcB
En dan elke versterker waarbij staat: ''ingebouwde versterkerfunctie''
Het signaal van een UPC Horizon Box en Apple TV kan niet worden gesplitst door een hardware beveiliging door de fabrikant van deze settopbox" of zou dit betrekking hebben op de oudere Horizon boxen?
Ik had wifi sport uitgeschakeld maar wel een ipv6 afgelopen weekend toen ik mijn modem even uit bridge had...easyriider schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:23:
[...]
Bij de invoering van ipv6 vorig jaar werd erbij vermeld dat het alleen ging om modems waarbij wifispots was ingeschakeld. Dus het uitschakelen ervan zal er wel voor zorgen dat ook ipv6 wordt uitgeschakeld. Maar een echte oplossing is het natuurlijk niet.
Ja ik zie ook geen reden waarom dit samen zou moeten hangen, volgens mij een hoax verhaal door een verkeerd geïnformeerde woordvoerder of klantenservice.jongetje schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 06:40:
[...]
Ik had wifi sport uitgeschakeld maar wel een ipv6 afgelopen weekend toen ik mijn modem even uit bridge had...
En je modem waardes, DOCSIS power levels en T3 en T4 errors?Martijn13 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:18:
[...]
Zo ziet het er momenteel uit:
[afbeelding]
[afbeelding]
PS: heb je dit naar elke site of slechts naar 1 website dat hij onbereikbaar is in de piekuren?
Sony of een Philips TV?Neehoor schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:21:
Probeer eens een scart kabel, (indien jou hzn deze aansluiting nog heeft) problemen weg? Dan heb je vermoedelijk pech met jou TV. Ziggo kan hier geen update voor uitbrengen dat moet vanaf de TV kant komen, en geloof me, die doen dat niet indien je een Sony of Philips hebt
Edit ah foutje, het gaat om een Philips zo te zien... Zeer spijtig
[ Voor 14% gewijzigd door LopendeVogel op 01-03-2016 07:44 ]
Die bedoel ik nietMartijn13 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:18:
[...]
Zo ziet het er momenteel uit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Je modem stats bij; 192.168.178.1 ofzo (geen idee wat je modem adres is).
Dat heeft m.i. te maken met dat het hdcp protocol niet toestaat dat het hdmi videosignaal naar twee apparaten toegaat. Je kunt wel gewoon de splitter voor het handshake probleem gebruiken maar niet om bv. Het signaal ook te splitsen naar een hdd recorder.Neehoor schreef op maandag 29 februari 2016 @ 23:45:
[...]
Merci. Wel apart dat bij al deze hdmi splitters onderaan staat: "Opgelet voor UPC en Apple TV klanten:
Het signaal van een UPC Horizon Box en Apple TV kan niet worden gesplitst door een hardware beveiliging door de fabrikant van deze settopbox" of zou dit betrekking hebben op de oudere Horizon boxen?
Misschien komt iemand dit verhaal bekend voor. Ik heb al jaren een Ubee modem in bridge modus staan. Sinds een paar maanden stopt het uitgaande verkeer richting het internet, ik zie in tcpdump nog wel verkeer binnen komen maar al het uitgaande verkeer komt niet meer aan.
Dit komt ongeveer een keer per week voor. Het opnieuw opstarten van het modem is genoeg om de verbinding weer actief te maken. Ik kan zelfs inloggen op de webinterface en het modem op deze manier herstarten.
De helpdesk ziet inderdaad het het modem niet reageert als ik geen uitgaand verkeer heb. Het modem en later het AOP zijn vervangen maar het probleem is er nog steeds.
Het is nu zo erg geworden dat ik een script heb geschreven dat checkt of de verbinding nog actief is en zo niet het modem automatisch opnieuw opstart.
Dit komt ongeveer een keer per week voor. Het opnieuw opstarten van het modem is genoeg om de verbinding weer actief te maken. Ik kan zelfs inloggen op de webinterface en het modem op deze manier herstarten.
De helpdesk ziet inderdaad het het modem niet reageert als ik geen uitgaand verkeer heb. Het modem en later het AOP zijn vervangen maar het probleem is er nog steeds.
Het is nu zo erg geworden dat ik een script heb geschreven dat checkt of de verbinding nog actief is en zo niet het modem automatisch opnieuw opstart.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| #!/bin/bash wget -q --tries=2 --timeout=4 --spider http://google.com if [[ $? != 0 ]]; then echo "Zuiggo faal" curl --data "loginUsername=ziggo&loginPassword=draadloos" http://192.168.178.1/goform/loginMR3 sleep 1 curl --data "RestoreFactoryYes=0x01" http://192.168.178.1/goform/BasicFactoryDefault echo "Modem is gereset (hoop ik)" fi |
8 punten en 3 strepen
Nieuwsgroepen
Van de ziggosite: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/nieuwsgroepen/
"Let op: per 13 april 2015 is Ziggo gestopt met het product Nieuwsgroepen. Gebleken is dat ze zeer weinig werden gebruikt. Gebruikte je al Nieuwsgroepen? Dan blijft dat gewoon mogelijk. De toegang tot nieuwsgroepen vervalt als je van Alles-in-1 overstapt naar Connect & Play."
Ik heb de ziggo newsserver als backup ingesteld mocht mijn eerste account problemen hebben of down zijn én ben niet overgestapt op connect & play maar volgens NZB-get doet die ziggo newsserver het helemaal niet meer, klopt dit?
Van de ziggosite: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/nieuwsgroepen/
"Let op: per 13 april 2015 is Ziggo gestopt met het product Nieuwsgroepen. Gebleken is dat ze zeer weinig werden gebruikt. Gebruikte je al Nieuwsgroepen? Dan blijft dat gewoon mogelijk. De toegang tot nieuwsgroepen vervalt als je van Alles-in-1 overstapt naar Connect & Play."
Ik heb de ziggo newsserver als backup ingesteld mocht mijn eerste account problemen hebben of down zijn én ben niet overgestapt op connect & play maar volgens NZB-get doet die ziggo newsserver het helemaal niet meer, klopt dit?
[ Voor 0% gewijzigd door GRUMBLER op 01-03-2016 14:40 . Reden: woordje vergeten ]
Nee, is nog steeds actief op dit moment.GRUMBLER schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:39:
[knip]
Testing, one, two ...
Raar, krijg ook met recente posts alleen maar foutmeldingen in NZB-get via de ziggo newsservers en een opmerking in de trant van: neem maar een abonnement op een (betaalde) newsserver
[ Voor 4% gewijzigd door GRUMBLER op 01-03-2016 14:57 . Reden: aanpassing ]
Ik gebruik op dit moment alleen nog maar de Ziggo server, dus als die het niet meer zou doen dan komt er ook helemaal niets meer binnen
Testing, one, two ...
stormfly schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 07:34:
[...]
En je modem waardes, DOCSIS power levels en T3 en T4 errors?
PS: heb je dit naar elke site of slechts naar 1 website dat hij onbereikbaar is in de piekuren?
Haha sorry hoor, er is hier nog een EPC3212 in gebruik dus heel veel meer dan wat power levels en SNR kan ik niet aanleveren:ArcticWolf schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:18:
[...]
Die bedoel ik niet
Je modem stats bij; 192.168.178.1 ofzo (geen idee wat je modem adres is).
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 2.3 dBmV 39.0 dB
Channel 2: 2.4 dBmV 39.0 dB
Channel 3: 2.4 dBmV 39.0 dB
Channel 4: 2.3 dBmV 38.3 dB
Channel 5: 2.5 dBmV 39.5 dB
Channel 6: 2.4 dBmV 39.6 dB
Channel 7: 2.2 dBmV 39.4 dB
Channel 8: 1.9 dBmV 39.1
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 47.0 dBmV
Channel 2: 46.7 dBmV
Channel 3: 46.7 dBmV
Channel 4: 46.7 dBmV
Ik vraag me echter af of mijn modem het probleem is, het ding doet het al jaren prima en 's nachts heb ik nergens last van
Alle dataverkeer geeft overigens problemen, het is niet specifiek een webserver of service die problemen heeft.
[ Voor 4% gewijzigd door Martijn13 op 01-03-2016 15:35 ]
Ja, herkenbaar gedrag. Sinds de samenvoeging van upc en ziggo en na de DNS perikelen hebben wij hier ook last van.
Ubee al ruim 2 a 3 jaar in bridge mode zonder problemen.
Soms gaat het dagen goed en andere dagen meerdere keren dit gedrag.
Het scriptje heb je op een raspberry Pi draaien?
PA5AM schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:09:
Misschien komt iemand dit verhaal bekend voor. Ik heb al jaren een Ubee modem in bridge modus staan. Sinds een paar maanden stopt het uitgaande verkeer richting het internet, ik zie in tcpdump nog wel verkeer binnen komen maar al het uitgaande verkeer komt niet meer aan.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 #!/bin/bash wget -q --tries=2 --timeout=4 --spider http://google.com if [[ $? != 0 ]]; then echo "Zuiggo faal" curl --data "loginUsername=ziggo&loginPassword=draadloos" http://192.168.178.1/goform/loginMR3 sleep 1 curl --data "RestoreFactoryYes=0x01" http://192.168.178.1/goform/BasicFactoryDefault echo "Modem is gereset (hoop ik)" fi
Dat zal het inderdaad geweest zijn. Na dat gedoe met de dns server aanvallen.supermm958 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:01:
Ja, herkenbaar gedrag. Sinds de samenvoeging van upc en ziggo en na de DNS perikelen hebben wij hier ook last van.
[...]
Script draait op een Debian server en loopt ieder kwartier door een crontab. Maar op een raspberry moet het ook wel lukken.
8 punten en 3 strepen
euhm, doe je een complete factory reset als hij niet reageert ?PA5AM schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:09:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 #!/bin/bash wget -q --tries=2 --timeout=4 --spider http://google.com if [[ $? != 0 ]]; then echo "Zuiggo faal" curl --data "loginUsername=ziggo&loginPassword=draadloos" http://192.168.178.1/goform/loginMR3 sleep 1 curl --data "RestoreFactoryYes=0x01" http://192.168.178.1/goform/BasicFactoryDefault echo "Modem is gereset (hoop ik)" fi
Een reboot is toch voldoende ? of kreeg je dat niet voor elkaar ?
2250 WP Zuid PVoutput
Een reboot is geen optie (in bridge mode?) en een factory reset heeft min of meer hetzelfde effect omdat ik toch geen instellingen in het modem heb.MdO82 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:33:
[...]
euhm, doe je een complete factory reset als hij niet reageert ?
Een reboot is toch voldoende ? of kreeg je dat niet voor elkaar ?
8 punten en 3 strepen
ah, in bridge mode kan je inderdaad makkelijker een factory reset doenPA5AM schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:58:
[...]
Een reboot is geen optie (in bridge mode?) en een factory reset heeft min of meer hetzelfde effect omdat ik toch geen instellingen in het modem heb.
Ik heb hem dus niet in bridge staan vandaar.
En voor een reboot moet je bij de geavanceerde instellingen zijn, dat zal met een commando niet lukken
[ Voor 12% gewijzigd door MdO82 op 01-03-2016 17:06 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Geen T3/T4 errors?Martijn13 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:33:
[...]
[...]
Haha sorry hoor, er is hier nog een EPC3212 in gebruik dus heel veel meer dan wat power levels en SNR kan ik niet aanleveren:
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 2.3 dBmV 39.0 dB
Channel 2: 2.4 dBmV 39.0 dB
Channel 3: 2.4 dBmV 39.0 dB
Channel 4: 2.3 dBmV 38.3 dB
Channel 5: 2.5 dBmV 39.5 dB
Channel 6: 2.4 dBmV 39.6 dB
Channel 7: 2.2 dBmV 39.4 dB
Channel 8: 1.9 dBmV 39.1
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 47.0 dBmV
Channel 2: 46.7 dBmV
Channel 3: 46.7 dBmV
Channel 4: 46.7 dBmV
Ik vraag me echter af of mijn modem het probleem is, het ding doet het al jaren prima en 's nachts heb ik nergens last van
Alle dataverkeer geeft overigens problemen, het is niet specifiek een webserver of service die problemen heeft.
Welk gebied? fUPC?PA5AM schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:09:
Blijven bestaande TCP sessies wel werken? Of gaan die ook plat?
Hoe is het afgelopen met jouw Android toestellen, werkt dat nu bij Ziggo met een IPv6 actief modem? Heb je zelf wijzigingen gemaakt of is het spontaan gaan werken, of werkt het nog niet?J0ey schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 19:31:
[...]
Interessant! Ik krijg inderdaad Tweakers (wel met wrong host melding, maar dat is op mijn desktop ook), pingen werkt ook op IP. Heeft dus waarschijnlijk niet met IPv6 te maken?
Gewoon ff benieuwd
Het is uiteindelijk opgelost door een tip in dit topic: https://community.ziggo.n...-wifi-problemen-ubee-9350stormfly schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:56:
[...]
Hoe is het afgelopen met jouw Android toestellen, werkt dat nu bij Ziggo met een IPv6 actief modem? Heb je zelf wijzigingen gemaakt of is het spontaan gaan werken, of werkt het nog niet?
Gewoon ff benieuwd
IPv6 staat op het moment niet enabled (stond nog zo i.v.m. testen), ik zal dit weekend eens testen of het ook nog werkt als ik IPv6 weer op enabled zet.Hier zelfde problemen, Apple wel, Android niet en laptop wel.
Heb nu wifi-hotspot uitgezet via mijn ziggo en alles werkt weer.
Kan iemand bevestigen of oude @home smartcards geheractiveerd kunnen worden?
Tot december 2015 zijn deze in gebruik geweest maar ik ben inmiddels overgestapt op Telfort glasvezel.
Nu wil ik ze overdragen aan iemand anders maar eerst wil ik zeker weten of ze gewoon te heractiveren zijn.
Ik heb naast de 2 @home smartcards ook nog 3 ziggo smartcards.
Ik begreep dat die zoiezo kunnen worden geheractiveerd.
Maar de vraag is dus of de @home smartcards ook kunnen worden geheractiveerd.
Tot december 2015 zijn deze in gebruik geweest maar ik ben inmiddels overgestapt op Telfort glasvezel.
Nu wil ik ze overdragen aan iemand anders maar eerst wil ik zeker weten of ze gewoon te heractiveren zijn.
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
Ik betwijfel het. Mijn laatste TV Home smartcard is een jaar geleden vervangen met een verse Ziggo kaart. Waarschijnlijk omdat 'ie toen 10 jaar oud was.knorde schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:05:
8 punten en 3 strepen
fZiggo, alles stopt er mee omdat er geen uitgaand verkeer meer mogelijk is. Enkel met tcpdump kan ik zien dat er nog verkeer binnen komt,ANdrode schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:45:
[...]
Welk gebied? fUPC?
Blijven bestaande TCP sessies wel werken? Of gaan die ook plat?
8 punten en 3 strepen
Als je kaart begint met 401 kan het volgens mij niet meer. Heb je een brief ontvangen van ziggo dat je voor deze kaart een vervangende kaart krijgt? Als dat het geval is kun je de kaart die in die brief staat niet opnieuw activeren. Dit betekent dus niet dat alle oude @home kaarten niet meer geactiveerd kunnen worden bij een andere klant.knorde schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:05:
Als 401 al oud is dan zal dat voor 400xxxxxxxx kaarten zeker al helemaal van toepassing zijn? Wat is er anders aan die oude kaarten bij gebruik (behalve een andere opdruk misschien)?gys89 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:30:
[...]
Als je kaart begint met 401 kan het volgens mij niet meer. Heb je een brief ontvangen van ziggo dat je voor deze kaart een vervangende kaart krijgt? Als dat het geval is kun je de kaart die in die brief staat niet opnieuw activeren. Dit betekent dus niet dat alle oude @home kaarten niet meer geactiveerd kunnen worden bij een andere klant.
Testing, one, two ...
Haha, dat scriptje is briljant. Jammer dat het nodig is, maar wel kudo's hoorPA5AM schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:09:
code:
Verder hier ook al enige tijd die problemen. Ook oud-Ziggo gebied en ook sinds de overname. Het komt bij mij alleen ietsjes vaker voor dan 1x per week helaas. Ik kan er de klok op gelijkzetten: Internetverkeer doet het doordeweeks normaal tot en met 17:29 en vanaf 17:31 wordt er heel veel gedropped, time-out errors, dns errors, echt een waar genot. In het weekend is het nog erger, dan doet het internet het de hele dag maar nauwelijks. Doet me denken aan de begintijd van Chello.
En ja, een nieuw modem hè. Dat helpt hier niet voor, want het probleem ligt niet in het modem. Dit heb ik vaker gehad toen ik nog bij UPC/Chello klant was en het probleem was iedere keer ineens opgelost toen er andere apparatuur in de wijkkast werd gehangen.
Ik heb hier ook al een paar andere modems gekregen (dit is nu de derde of vierde inmiddels), en of je het ding nou in bridge hebt draaien of niet, of je via wifi erop zit of via draad, het maakt allemaal niks uit.
Nee, merp!
Ik heb een Cisco EPC3928AD, kan iemand mij vertellen of ik met mijn oude trouwe Nintendo DS die WEP encryptie vereist nog op internet kan komen?
Moet je je Cisco op WEP zetten qua encryptie.Kapot schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:04:
Ik heb een Cisco EPC3928AD, kan iemand mij vertellen of ik met mijn oude trouwe Nintendo DS die WEP encryptie vereist nog op internet kan komen?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.
Lol, blijkbaar heeft ziggo mijn IPv6 weer weggehaald. Ik krijg geen (local)IPv6 adressen meer toegekend + de "Lan IPv6 setup" tab is verdwenen...
Are you a one or a zero
Op een Cisco3928AD?iTeV schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:28:
Lol, blijkbaar heeft ziggo mijn IPv6 weer weggehaald. Ik krijg geen (local)IPv6 adressen meer toegekend + de "Lan IPv6 setup" tab is verdwenen...
Zie dat het hier ook weer weg is
2250 WP Zuid PVoutput
Nope, heb de Cisco EPC3925.MdO82 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:40:
[...]
Op een Cisco3928AD?
Zie dat het hier ook weer weg is
Wel raar tho, waarom zouden ze IPv6 weer "inrollen" als het ware?
Are you a one or a zero
Dat is een behoorlijk rotte situatie. Ik dacht dat zo'n probleem tegenwoordig wel te diagnostiseren was. En/of dat er een proces was waar een klant dan doorheen gaat waarbij het opgelost wordt of je mag ontbinden :X…PauseBreak schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 14:40:
[...]
Verder hier ook al enige tijd die problemen. Ook oud-Ziggo gebied en ook sinds de overname. Het komt bij mij alleen ietsjes vaker voor dan 1x per week helaas. Ik kan er de klok op gelijkzetten: Internetverkeer doet het doordeweeks normaal tot en met 17:29 en vanaf 17:31 wordt er heel veel gedropped, time-out errors, dns errors, echt een waar genot. In het weekend is het nog erger, dan doet het internet het de hele dag maar nauwelijks. Doet me denken aan de begintijd van Chello.
Als je steeds hetzelfde type modem krijgt kan het ook een software issue zijn. Heb jij meerdere typen gehad?
Dat hebben ze een hele poos geleden al eens eerder gedaan. Een beta versie met IPv6 ondersteuning op o.a. de 3928 (waaronder de mijne), welke voor de nodige problemen zorgde bij diverse gebruikers, waarop ook die weer werd verwijderd. Kan goed al ruim een jaar of twee geleden zijn inmiddels.iTeV schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:43:
[...]
Nope, heb de Cisco EPC3925.
Wel raar tho, waarom zouden ze IPv6 weer "inrollen" als het ware?
[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 02-03-2016 22:08 ]
Testing, one, two ...
Ik heb net mijn TC7210 opnieuw opgestart, in de hoop dat de hogere snelheden voor de ZZP pakketten al waren doorgevoerd. Nu was dit niet het geval, maar ik kreeg wel een nieuwe firmware voor het modem: Versie STF0.76.09
Ik zie niet heel veel wijzigingen, op 1 toch wel handig punt na: Ik kan nu ook zelf DNS servers toevoegen. Volgens mij was dit voorheen niet het geval:

Ik had overigens stiekem ook verwacht IPv6 support te zien, maar deze is nog niet terug te vinden.
Ik zie niet heel veel wijzigingen, op 1 toch wel handig punt na: Ik kan nu ook zelf DNS servers toevoegen. Volgens mij was dit voorheen niet het geval:

Ik had overigens stiekem ook verwacht IPv6 support te zien, maar deze is nog niet terug te vinden.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
WEP encryptie staat niet meer in het uitschuif menu......Zombymario schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:23:
[...]
Moet je je Cisco op WEP zetten qua encryptie.
Verschillende typen Cisco. Eentje zonder WiFi, twee of drie met. Staat nu een EPC3925 geloof ik.ANdrode schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:53:
[...]
Dat is een behoorlijk rotte situatie. Ik dacht dat zo'n probleem tegenwoordig wel te diagnostiseren was. En/of dat er een proces was waar een klant dan doorheen gaat waarbij het opgelost wordt of je mag ontbinden :X…
Als je steeds hetzelfde type modem krijgt kan het ook een software issue zijn. Heb jij meerdere typen gehad?
Nee, merp!
Klopt.... ook is de frontpage blauw zie http://192.168.178.1/RgHome.aspTFHfony schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 21:32:
Ik heb net mijn TC7210 opnieuw opgestart, in de hoop dat de hogere snelheden voor de ZZP pakketten al waren doorgevoerd. Nu was dit niet het geval, maar ik kreeg wel een nieuwe firmware voor het modem: Versie STF0.76.09
[afbeelding]
lSltAlKeR in "[ZIGGO][Technicolor TC7210] Wifi-Modem Firmware brak"
[ Voor 195% gewijzigd door lSltAlKeR op 03-03-2016 01:43 ]
Speedtouch freak
Goh, eindelijk.
Heb ik maar tien keer ingebracht toen ik vorig jaar mee deed aan de test fase van die Technicolor
Heb ik maar tien keer ingebracht toen ik vorig jaar mee deed aan de test fase van die Technicolor
De ene @home kaart begint met 401 en de andere met 402.gys89 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:30:
[...]
Als je kaart begint met 401 kan het volgens mij niet meer. Heb je een brief ontvangen van ziggo dat je voor deze kaart een vervangende kaart krijgt? Als dat het geval is kun je de kaart die in die brief staat niet opnieuw activeren. Dit betekent dus niet dat alle oude @home kaarten niet meer geactiveerd kunnen worden bij een andere klant.
Ik heb (tot december 2015 had ik ziggo) nooit een brief gehad dat deze vervangen moest worden.
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
Betreft ook niet alle @home kaarten maar alleen de oudste kaarten.knorde schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:01:
[...]
De ene @home kaart begint met 401 en de andere met 402.
Ik heb (tot december 2015 had ik ziggo) nooit een brief gehad dat deze vervangen moest worden.
Aghanim schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:01:
Aangezien ze net bij de Ziggo Klantenservice aangaven dit probleem de laatste weken al vaker gehoord te hebben post ik mijn TS ook even hier:
Ik heb thuis wifi problemen. Internetten werkt op meerdere apparaten prima tot op een bepaald moment. Op dat moment worden er geen pagina’s meer geladen of kan bijvoorbeeld WhatsApp geen berichten meer afleveren/ontvangen op een mobiel. Er is nog wel verbinding met het Wifi netwerk maar (tijdelijk) geen internettoegang lijkt het. Opnieuw verbinden met hetzelfde wifi netwerk lost direct het probleem op. Helaas is dit een tijdelijke, en irritante, fix. We hebben 2 wifi-netwerken in huis, 1 via het Ziggo-modem en 1 via de TP-link router. Switchen naar het andere wifi-netwerk in ons huis lost het probleem eveneens op, maar ook daar is dit van tijdelijke aard. Dus beide wifi-netwerken kennen hetzelfde probleem. Mijn gevoel is daarom dat het in de bron (Ziggo modem) al mis gaat. Bedraad kijk ik af en toe Netflix, ik kan me niet herinneren dat het probleem daar ook voorkwam maar ik kijk dat niet heel frequent dus met zekerheid zeggen dat het bedraad niet voorkomt kan ik niet.
Onze setup:
- Ziggo met Cisco EPC3928 modem met DHCP aan met Wifi-netwerk 'Draadloos' 2.4Ghz kanaal 1
- LAN-verbinding vanuit Cisco naar TP-Link router
- TP-Link WR1043ND router met DHCP uit met Wifi-netwerk 'Wireless' 2.4Ghz kanaal 6
- Alle apparaten (Macbook Pro, iPad, iPhone, Galaxy S6) verbonden met TP-Link wifi-netwerk
Geprobeerd:
- Wifi-netwerk verwijderen en opnieuw aanmaken (incl. 5Ghz netwerk geprobeerd en kanalen veranderd)
- DHCP op Ziggo modem uitgezet en op TP-Link aangezet
- Firmware update TP-Link
- Vast ip-adres toekennen aan Macbook (hier test ik op)
Ziggo stuurt nu een monteur omdat ze zelf vanuit de Klantenservice niet weten wat het probleem is. De router was verder prima, al had ik wel 33% loss maar dat is na een reboot opgelost. Wat de monteur nu echt komt doen weet ik niet, het probleem is namelijk niet op commando te reproduceren. Het modem zal wel omgeruild worden vermoed ik.
Hoe had jij het voor elkaar gekregen een nieuwe modem hiervoor te krijgen? Mij willen ze namelijk geen nieuwe modem sturen, omdat alle lampjes branden (en dus niet kapot is). Ze kan alleen aanbieden een monteur langs te sturen op mijn eigen kosten..Aghanim schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:07:
Ziggo stuurt me een nieuw modem toe. Eens kijken of dat het probleem oplost. Zo nee, dan zal er een monteur moeten komen om het signaal door te meten of iets dergelijks. Al lijkt me dat niet het issue aangezien het 1.5 jaar prima heeft gewerkt.
Het leek er niet op dat ze eerder had gehoord van deze probleem (dat internet via de wifi opeens tijdelijk geen internet toegang geeft)
Ik weet natuurlijk ook niet of het wel opgelost is met een nieuwe modem, maar nu heb ik het tijdelijk op bridge staan en een oude router ertussen, en dan heb ik niet meer deze problemen. Dus alles wijst er wel naar dat het aan de Technicolor modem ligt. Misschien dat ik de technicolor in bridge laat en zelf een betere router aanschaf.
/edit
Ik heb nu trouwens een 120 Mbps Internet abo, maar ik merk dat ik met speedtest maar max 65 Mbps haal. Volgens de klantenservice is dit een goede snelheid als ik op wifi zit, want de snelheid wordt volgens haar sowieso gehalveerd dan. Nou heb ik het zonet bekabeld geprobeerd vanaf de modem, en dan haal ik gewoon dezelfde snelheden..
Wat voor snelheid zou ik dan halen als ik een downgrade doe naar een 40 Mbps abo? Volgens de telefoniste dus 20 Mbps, maar dat betwijfel ik namelijk. Anders kan ik voor die kleine verschil net zo goed downgraden, scheelt ook weer wat in de prijs. En van al die Horizon functies maken wij ook nauwelijks gebruik, zelfs dat zou ik nog naar beneden aan kunnen passen. Maar die advies zal Ziggo zelf natuurlijk niet snel geven ;p.
[ Voor 10% gewijzigd door xileS op 03-03-2016 23:08 ]
... als blijkt dat de storing toch binnenshuis zit en zelfs dan willen monteurs wel eens een oogje dichtknijpen.xileS schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:00:
[...]
Ze kan alleen aanbieden een monteur langs te sturen op mijn eigen kosten...
[ Voor 11% gewijzigd door CreativeS op 03-03-2016 23:36 ]
Je hebt nu een oude router aan je modem in bridge? Wat meet je bekabeld als je direct aan je modem bent aangesloten, zonder router ertussen? Ook 65Mbit?xileS schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:00:
[...]Ik weet natuurlijk ook niet of het wel opgelost is met een nieuwe modem, maar nu heb ik het tijdelijk op bridge staan en een oude router ertussen, en dan heb ik niet meer deze problemen. Dus alles wijst er wel naar dat het aan de Technicolor modem ligt. Misschien dat ik de technicolor in bridge laat en zelf een betere router aanschaf.
/edit
Ik heb nu trouwens een 120 Mbps Internet abo, maar ik merk dat ik met speedtest maar max 65 Mbps haal. Volgens de klantenservice is dit een goede snelheid als ik op wifi zit, want de snelheid wordt volgens haar sowieso gehalveerd dan. Nou heb ik het zonet bekabeld geprobeerd vanaf de modem, en dan haal ik gewoon dezelfde snelheden..
Je krijgt bij een 40Mbit abonnement ook 40Mbit. Het is niet zoals bij ADSL dat de snelheid verminderd wordt door de lengte van de telefoonkabels.xileS schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:00:
Wat voor snelheid zou ik dan halen als ik een downgrade doe naar een 40 Mbps abo? Volgens de telefoniste dus 20 Mbps, maar dat betwijfel ik namelijk.
Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323
Ik heb idd nu een oude router (waarvan ik dacht dat die al kapot was) aangesloten aan de TC7200 (die nu in bridge staat). Zonet toen ik met mijn laptop bekabeld ging testen aan de modem, had ik idd geen hogere snelheid gemeten dan dat ik al op wifi doe. Ik haal met beide tussen de 60 en 65 Mbit en upload haal ik wel de maximale 12 Mbit.WEBsel schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:43:
[...]
Je hebt nu een oude router aan je modem in bridge? Wat meet je bekabeld als je direct aan je modem bent aangesloten, zonder router ertussen? Ook 65Mbit?
Ja dat dacht ik precies ook, daarom overweeg ik te downgraden. Ik heb namelijk de snelheid van 120/150 mbit ook niet echt nodig, met onze verbruik thuis. En verschil tussen 65 Mbit en 40 Mbit is al helemaal klein.. Maar volgens de telefoniste zal de snelheid over wifi altijd gehalveerd worden en zou ik met een 40 Mbit abo maar 20 Mbit halen over wifi..WEBsel schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:43:
[...]
Je krijgt bij een 40Mbit abonnement ook 40Mbit. Het is niet zoals bij ADSL dat de snelheid verminderd wordt door de lengte van de telefoonkabels.
[ Voor 3% gewijzigd door xileS op 04-03-2016 00:16 ]
Ik haal 120 Mbit met verschillende wifi devices. Het ligt aan je router ,afstand tot de router en of je b.v. veel gewapend beton tussen de router en je devices of je een goede snelheid hebt.xileS schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:59:
[...]
[...]
Ja dat dacht ik precies ook, daarom overweeg ik te downgraden. Ik heb namelijk de snelheid van 120/150 mbit ook niet echt nodig, met onze verbruik thuis. En verschil tussen 65 Mbit en 40 Mbit is al helemaal klein.. Maar volgens de telefoniste zal de snelheid over wifi altijd gehalveerd worden en zou ik met een 40 Mbit abo maar 20 Mbit halen over wifi..
Je router of laptop kan niet sneller dan 65mb.xileS schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:59:
[...]
Ik heb idd nu een oude router (waarvan ik dacht dat die al kapot was) aangesloten aan de TC7200 (die nu in bridge staat). Zonet toen ik met mijn laptop bekabeld ging testen aan de modem, had ik idd geen hogere snelheid gemeten dan dat ik al op wifi doe. Ik haal met beide tussen de 60 en 65 Mbit en upload haal ik wel de maximale 12 Mbit.
[...]
Ja dat dacht ik precies ook, daarom overweeg ik te downgraden. Ik heb namelijk de snelheid van 120/150 mbit ook niet echt nodig, met onze verbruik thuis. En verschil tussen 65 Mbit en 40 Mbit is al helemaal klein.. Maar volgens de telefoniste zal de snelheid over wifi altijd gehalveerd worden en zou ik met een 40 Mbit abo maar 20 Mbit halen over wifi..
Als je zou downgraden dan haal je de 40mb wel.
Eventueel met een andere router en wifi-kaart zal je de 150mb kunnen halen
2250 WP Zuid PVoutput
Eerlijk gezegd geen idee. Werd door Ziggo zelf voorgesteld.xileS schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:00:
[...]
[...]
Hoe had jij het voor elkaar gekregen een nieuwe modem hiervoor te krijgen? Mij willen ze namelijk geen nieuwe modem sturen, omdat alle lampjes branden (en dus niet kapot is). Ze kan alleen aanbieden een monteur langs te sturen op mijn eigen kosten..
Onzin. Wij hebben Connect en Play Max en halen ook draadloos gewoon 200Mb/s, weliswaar via 5GHz 802.11ac, maar geen halvering. Zowel op de HZN als via eigen Asus-accesspoint. Op 2.4GHz 802.11n zou je een halvering kunnen krijgen bij 200Mb/s, naar ergens rond de 100Mb/s. Altijd nog sneller dan de helft van 120xileS schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:59:
Maar volgens de telefoniste zal de snelheid over wifi altijd gehalveerd worden en zou ik met een 40 Mbit abo maar 20 Mbit halen over wifi..
Volstrekte willekeur. Ligt echt aan de medewerker die je aan de lijn krijgt. Mijn ouders hebben glasvezel van KPN. Ze klaagden over slecht draadloos bereik in hun nieuwe huis. Kan je wel gelijk met Wifi-versterkers en dergelijke gaan werken, maar als de basis al niet goed is... dus ik liet mijn vader bellen met KPN klantenservice. Telefoongesprek van bijna een uur. 'Lijnmetingen' en dergelijke, er werd hem bijna zo'n 'versterkerset' aangesmeerd à €80,- maar geen nieuw modem. Slim als hij is, wilde hij eerst overleggen. Diezelfde middag bel ik zelf. Ik leg het probleem uit en binnen tien minuten is er een ticket aangemaakt om twee dagen later een modemswap van Experiabox v8 naar v10 uit te voeren. Draadloos is nu helemaal in orde en mocht er alsnog iets zijn, dan kunnen we de basis afvinken.Aghanim schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 07:29:
Eerlijk gezegd geen idee. Werd door Ziggo zelf voorgesteld.
[ Voor 31% gewijzigd door CreativeS op 04-03-2016 09:01 ]
Meisje bij de technische dienst klonk ook niet echt ervaren, maar aangezien ik de snelheid thuis al prima vind zal een downgrade naar 40 Mbps niemand merken. Alleen een downgrade van de internet zal maar 4 euro per maand schelen zie ik, maar als ik het Play (tv) pakket ook downgrade en dus de Horizon box weg doe, scheelt het totaal al 13,50 p/m als het goed is. Ik maak namelijk zelf geen gebruik van de functies van de Horizon, om daar nou maandelijks voor te gaan betalen.. Alleen thuis even overleggen of iemand dat ding gaat missen.
Van de besparing, kan ik al een paar fatsoenlijke routers halen.
Van de besparing, kan ik al een paar fatsoenlijke routers halen.
Maar bij jou was het probleem uiteindelijk wel opgelost met een nieuwe modem toch? Ik zou nog bij een andere medewerker proberen te kunnen vragen of het dan wel lukt.Aghanim schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 07:29:
[...]
Eerlijk gezegd geen idee. Werd door Ziggo zelf voorgesteld.
[ Voor 22% gewijzigd door xileS op 04-03-2016 12:15 ]
Tis idd een roulette wie je aan de lijn krijgt bij Ziggo
maar er zitten wel goeie tussen.
Nou, dat is afhankelijk van de medewerker en van wat je ze aan informatie voert. Ik heb inmiddels zo vaak met ze gebeld dat ik wel weet wat ze willen dat je eerst zelf probeert, dus dat doe ik vóórdat ik belxileS schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:00:
[...]
Hoe had jij het voor elkaar gekregen een nieuwe modem hiervoor te krijgen? Mij willen ze namelijk geen nieuwe modem sturen, omdat alle lampjes branden (en dus niet kapot is). Ze kan alleen aanbieden een monteur langs te sturen op mijn eigen kosten..
Dat is dus heel simpel:
- Probeer meerdere apparaten (zowel via wifi als kabel om wifi uit te sluiten als probleempunt).
- Probeer je internetsnelheid direct via de modem (bekabeld zodat je je eigen apparatuur en interne aansluitingen kunt uitsluiten)
- Probeer meerdere kabels.
- Reset je modem om te kijken of dat helpt.
Kan je allemaal heel makkelijk zelf en dat kan je heel makkelijk doorgeven. Dat scheelt de medewerker ook weer een aantal kliks in zijn/haar belscript en als je een echt goede hebt kunnen ze met je meedenken en sturen ze je of een monteur om het AOP door te meten en eventueel de wijkkast, of ze sturen eerst een nieuw modem.
Ik kreeg driemaal een monteur aan de deur. Allemaal prima mensen, zeker als je ze wat koffie voert en ze lekker hun werk laat doen. Driemaal kwam er uit hun onderzoek naar voren dat mijn interne installatie tiptop in orde is (niet vreemd, allemaal Ziggo-preferred spul met extraveel isolatiemateriaal op de kabels enzo), dat het AOP in orde is, dat het signaal precies op de gewenste waarden zit, en dat er in de wijkkast niks afwijkends te zien/meten was. Dus krijg je dan een nieuw modem. Daarna nog even 1200 bellen als het ding is geactiveerd om het ding weer in bridgemode te laten zetten (kunnen de monteurs zelf niet meer doen zeiden ze) en je kunt weer een paar maanden vooruit.
Noot: Dit is mijn ervaring, your mileage may vary
Nee, merp!
Ik heb idd al proberen duidelijk te maken dat ik al heel lang met deze probleem zit en al van alles zelf heb geprobeerd. En nadat ik een oude router ertussen heb gedaan en ziggomodem op bridge heb gezet, het probleem opgelost is. Dus het lijkt wel echt aan de routerfunctie van de ziggomodem te liggen. Alleen ik weet natuurlijk niet of een nieuwe modem niet dezelfde problemen geeft.PauseBreak schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:53:
[...]
Nou, dat is afhankelijk van de medewerker en van wat je ze aan informatie voert. Ik heb inmiddels zo vaak met ze gebeld dat ik wel weet wat ze willen dat je eerst zelf probeert, dus dat doe ik vóórdat ik bel
Dat is dus heel simpel:
- Probeer meerdere apparaten (zowel via wifi als kabel om wifi uit te sluiten als probleempunt).
- Probeer je internetsnelheid direct via de modem (bekabeld zodat je je eigen apparatuur en interne aansluitingen kunt uitsluiten)
- Probeer meerdere kabels.
- Reset je modem om te kijken of dat helpt.
Kan je allemaal heel makkelijk zelf en dat kan je heel makkelijk doorgeven. Dat scheelt de medewerker ook weer een aantal kliks in zijn/haar belscript en als je een echt goede hebt kunnen ze met je meedenken en sturen ze je of een monteur om het AOP door te meten en eventueel de wijkkast, of ze sturen eerst een nieuw modem.
Ik kreeg driemaal een monteur aan de deur. Allemaal prima mensen, zeker als je ze wat koffie voert en ze lekker hun werk laat doen. Driemaal kwam er uit hun onderzoek naar voren dat mijn interne installatie tiptop in orde is (niet vreemd, allemaal Ziggo-preferred spul met extraveel isolatiemateriaal op de kabels enzo), dat het AOP in orde is, dat het signaal precies op de gewenste waarden zit, en dat er in de wijkkast niks afwijkends te zien/meten was. Dus krijg je dan een nieuw modem. Daarna nog even 1200 bellen als het ding is geactiveerd om het ding weer in bridgemode te laten zetten (kunnen de monteurs zelf niet meer doen zeiden ze) en je kunt weer een paar maanden vooruit.
Noot: Dit is mijn ervaring, your mileage may vary
Verwijderd
In Ziggo's Technicolor TC7210Z modems voor particulieren zijn de DNS serveradressen vast ingesteld en je kunt dus niet voor OpenDNS of een andere DNS service kiezen. Ik ben langs alle kastjes en muren van Ziggo gestuurd maar het eindresultaat is: dit gaan we niet mogelijk maken en je krijgt ook geen ander modem
Mijn vraag als OpenDNS fan: heeft Ziggo dit recht wel? En zijn er meer Ziggo klanten die hier ontevreden over zijn?
Ik weet dat het in Windows wel kan, maar met de vele devices op onze WiFi wil ik daar juist vanaf.
Mijn vraag als OpenDNS fan: heeft Ziggo dit recht wel? En zijn er meer Ziggo klanten die hier ontevreden over zijn?
Ik weet dat het in Windows wel kan, maar met de vele devices op onze WiFi wil ik daar juist vanaf.
Ja, oa daarom modem in bridge mode laten zetten en een goede router erachter gezet waarmee het wel kan. (en met een veel beter bereik).Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:20:
zijn er meer Ziggo klanten die hier ontevreden over zijn?
Maar was er niet een firmware update voor de TC laatst waarmee het opeens wel kon?
[ Voor 12% gewijzigd door hjs op 04-03-2016 16:24 ]
DHCP uit op de modem en dan gewoon op een Pi draaien? Ziggo's UBEE 321 heeft de bug dat hij na een aantal uur de handmatig geconfigureerde DNS servers niet meer uitdeelt en gewoon weer default uitdeelt.Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:20:
In Ziggo's Technicolor TC7210Z modems voor particulieren zijn de DNS serveradressen vast ingesteld en je kunt dus niet voor OpenDNS of een andere DNS service kiezen. Ik ben langs alle kastjes en muren van Ziggo gestuurd maar het eindresultaat is: dit gaan we niet mogelijk maken en je krijgt ook geen ander modem![]()
DHCP draait nu op de NAS bij mij
En daarbij kan je prima een Raspberry gebruiken als DHCPstormfly schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:24:
[...]
DHCP uit op de modem en dan gewoon op een Pi draaien? Ziggo's UBEE 321 heeft de bug dat hij na een aantal uur de handmatig geconfigureerde DNS servers niet meer uitdeelt en gewoon weer default uitdeelt.
DHCP draait nu op de NAS bij mij
En wie weet wat je er nog meer mee gaat doen
2250 WP Zuid PVoutput
En jahoor het is weer eens zover, Ziggo imap ligt er maar weer eens uit ( Gelderland). Problemen met de mail komt nu toch wat te vaak voor bij Ziggo.
Gaat echt wel tijd worden voor een andere provider, sinds Upc Ziggo is loopt het allemaal niet zo lekker
Gaat echt wel tijd worden voor een andere provider, sinds Upc Ziggo is loopt het allemaal niet zo lekker
Verwijderd
Dank voor de reacties! Kunnen jullie me uitleggen wat "DHCP uit op de modem en dan gewoon op een Pi draaien?" betekent en hoe je dat doet?
Verwijderd
Oei, even opgezocht op Wikipedia, maar zo'n single board computer lijkt me meer iets voor techies. Kan het me een 'gewoon' goed modem ook?
Als je achter je Ziggo modem een goede router plaatst, dan kan dat ding de DHCP voor je regelen.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ja kan niet zomaar zelf een modem gebruiken.Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:58:
Oei, even opgezocht op Wikipedia, maar zo'n single board computer lijkt me meer iets voor techies. Kan het me een 'gewoon' goed modem ook?
Dus ziggo modem in bridge-mode (dan staat router gedeelte van het modem helemaal uit) en zelf een goede router aanschaffen.
Dan inderdaad een goeie router aanschaffen, kijk in de pricewatch en stel daar de eventuele eisen in die je hebt 
Waar staat het modem overigens ?
Waar staat het modem overigens ?
2250 WP Zuid PVoutput
Ik heb OpenDNS servers proberen in te voeren, maar deze komen niet in plaats van de primary DNS servers (of moet de router daarvoor opnieuw opgestart worden?). 84.116.46.22 en 84.116.46.23 worden nog steeds omgeleid via Polen (volgens dnsleaktest.com).TFHfony schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 21:32:
Ik zie niet heel veel wijzigingen, op 1 toch wel handig punt na: Ik kan nu ook zelf DNS servers toevoegen.
Verwijderd
Net Ziggo aan de lijn gehad. Ze gaan kijken of met een ouder modem (Ubee of Cisco) wel OpenDNS ingesteld kan worden. Zo ja dan sturen ze die op. Wordt vervolgd...
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2016 18:56 ]
Gewoon nog een keer bellen. Je hebt duidelijk gewoon een minder goede medewerker aan de lijn gehadxileS schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:05:
[...]
Ik heb idd al proberen duidelijk te maken dat ik al heel lang met deze probleem zit en al van alles zelf heb geprobeerd. En nadat ik een oude router ertussen heb gedaan en ziggomodem op bridge heb gezet, het probleem opgelost is. Dus het lijkt wel echt aan de routerfunctie van de ziggomodem te liggen. Alleen ik weet natuurlijk niet of een nieuwe modem niet dezelfde problemen geeft.
Ja, dat kan met de oudere Cisco modems probleemloos.Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 18:54:
Net Ziggo aan de lijn gehad. Ze gaan kijken of met een ouder modem (Ubee of Cisco) wel OpenDNS ingesteld kan worden. Zo ja dan sturen ze die op. Wordt vervolgd...
Nee, merp!
Mensen het sezoen van House of Cards is weer begonnen op netflix 
Ik kijk via mijn laptop, omdat ik nog geen modernere tv heb
.
Het valt mij echter op i.t.t vorig jaar dat het beeld regelmatig een halve seconden blijft hangen.
Hebben meer mensen deze ervaring ?
En iemand een idee waar de oorzaak zou kunnen zitten.
De boel zit overigens bedraad aangesloten
Ik kijk via mijn laptop, omdat ik nog geen modernere tv heb
Het valt mij echter op i.t.t vorig jaar dat het beeld regelmatig een halve seconden blijft hangen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Power Level: Signal to Noise Ratio: Channel 1:4.3 dBmV42.0 dB Channel 2:3.7 dBmV41.9 dB Channel 3:3.9 dBmV41.9 dB Channel 4:4.3 dBmV41.9 dB Channel 5:4.1 dBmV41.9 dB Channel 6:4.2 dBmV41.9 dB Channel 7:4.3 dBmV41.5 dB Channel 8:4.2 dBmV41.4 dB Upstream Channels Power Level: Channel 1:42.0 dBmV Channel 2:43.5 dBmV Channel 3:43.5 dBmV Channel 4:44.0 dBmV |
[ Voor 36% gewijzigd door MdO82 op 04-03-2016 20:49 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Erg lastig te bepalen heb je al IPv6 of nog IPv4? Ik heb sinds vandaag (Ubee321) IPv6 van ziggoMdO82 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:28:
Ik kijk via mijn laptop, omdat ik nog geen modernere tv heb.
Ik kan nu even niet de modem waardes neerzetten, dat gaat mobiel niet zo lekker
Maar ik zal het in de gaten houden of hij stottert. House of Cards is online dus er komen vele kijkuren aan.
Ik had op mijn Cisco 3928 een ip6 tab, maar die is weer weg. Zit dus nog via ipv4..
De hapering is ook niet constant.
De hapering is ook niet constant.
2250 WP Zuid PVoutput
Verwijderd
De ontknoping: Een echte Ziggo deskundige gesproken. Hij kan een nieuw modem sturen, maar dat proces is zodanig dat ze niet kunnen beinvloeden welke ik dan krijg (sic!).
Ik koop daarom een goed modem (gelijk één met beter WiFi bereik) en als die in huis is moet ik Ziggo bellen om de Technicolor te bridgen. Dat kun je niet zelf. Vervolgens het andere modem erachter hangen.
Helaas een extra apparaat, maar alle andere opties zijn kansloos c.q. te vermoeiend.
Ik koop daarom een goed modem (gelijk één met beter WiFi bereik) en als die in huis is moet ik Ziggo bellen om de Technicolor te bridgen. Dat kun je niet zelf. Vervolgens het andere modem erachter hangen.
Helaas een extra apparaat, maar alle andere opties zijn kansloos c.q. te vermoeiend.
Je koopt zelf een routerVerwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:51:
De ontknoping: Een echte Ziggo deskundige gesproken. Hij kan een nieuw modem sturen, maar dat proces is zodanig dat ze niet kunnen beinvloeden welke ik dan krijg (sic!).
Waar komt het signaal binnen bij je ?
2250 WP Zuid PVoutput
Meen me ter herinneren dat ik m'n Ubee ook moest herstarten na het instellen van andere DNS. In m'n router nu duurt het ook even voordat alle apparaten de nieuwe DNS servers gebruiken.rick77 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 18:22:
[...]
Ik heb OpenDNS servers proberen in te voeren, maar deze komen niet in plaats van de primary DNS servers (of moet de router daarvoor opnieuw opgestart worden?). 84.116.46.22 en 84.116.46.23 worden nog steeds omgeleid via Polen (volgens dnsleaktest.com).
Wat ik me nog bedacht.MdO82 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:28:
Ik kijk via mijn laptop, omdat ik nog geen modernere tv heb.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Power Level: Signal to Noise Ratio: Channel 1:4.3 dBmV42.0 dB Channel 2:3.7 dBmV41.9 dB Channel 3:3.9 dBmV41.9 dB Channel 4:4.3 dBmV41.9 dB Channel 5:4.1 dBmV41.9 dB Channel 6:4.2 dBmV41.9 dB Channel 7:4.3 dBmV41.5 dB Channel 8:4.2 dBmV41.4 dB Upstream Channels Power Level: Channel 1:42.0 dBmV Channel 2:43.5 dBmV Channel 3:43.5 dBmV Channel 4:44.0 dBmV
Zou het een goeie test kunnen zijn om het modem in bridge te laten zetten en een router erachter?
Of heeft iemand het idee dat het niet uit zal maken.
Zal morgen in ieder geval verder testen
2250 WP Zuid PVoutput
Wie zegt dat het aan het internet ligt?MdO82 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:10:
[...]
Wat ik me nog bedacht.
Zou het een goeie test kunnen zijn om het modem in bridge te laten zetten en een router erachter?
Of heeft iemand het idee dat het niet uit zal maken.
Zal morgen in ieder geval verder testen
Klinkt eerder als een video driver of browser probleem. Online filmpjes geven wel vaker een hiccup bij mij, maar dat ligt echt aan de browser en/of de Intel drivers.
Zal er morgen eens verder induiken
2250 WP Zuid PVoutput
Net opnieuw opgestart en het werkt. Dit geldt dus inderdaad ook voor de Technicolor 7210. Thanks.ArcticWolf schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 20:22:
Meen me ter herinneren dat ik m'n Ubee ook moest herstarten na het instellen van andere DNS.
Verwijderd
@MdO82: ja, ik koop zelf maar een WiFi router en reduceer de Technicolor tot modem. Wat is daar vreemd aan?MdO82 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:57:
[...]
Je koopt zelf een router
Waar komt het signaal binnen bij je ?
Je maakte een typo...Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:33:
[...]
@MdO82: ja, ik koop zelf maar een WiFi router en reduceer de Technicolor tot modem. Wat is daar vreemd aan?
Dat gaat een paar dagen goed met zelf ingestelde DNS op een Ubee modem, maar daarna worden ze genegeerd en worden weer de Ziggo DNS servers gebruikt tot een volgende reboot.ArcticWolf schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 20:22:
[...]
Meen me ter herinneren dat ik m'n Ubee ook moest herstarten na het instellen van andere DNS. In m'n router nu duurt het ook even voordat alle apparaten de nieuwe DNS servers gebruiken.
Vraag me af of dat een bug is of dat Ziggo graag wil dat de eigen servers worden gebruikt.
Mensen in de omgeving van Velp (Arnhem) toevallig last van een trage verbinding?
Ik heb sinds vandaag nog maar 8-15 Mb verbinding. Verschillende dingen getest maar niks mocht baten.
Ziggo gaat me nu dus als laatste mogelijkheid van IPv6 naar IPv4 terugzetten (Extra reden dat ik dan ook weer kan port forwarden..) maar ik heb weinig hoop dat een IPv6 -> IPv4 aanpassing mijn snelheid van 8-15 Mb terug naar 120 Mb krijgt.
Zou fijn zijn om te horen als meer mensen in de omgeving traag internet hebben. Dan weet ik i.i.g. dat het niet aan m'n huisje ligt.
Mochten mensen nog tips hebben..
Reeds getest:
Router aan/uit
Router Reset
Andere apparatuur losgekoppeld (Powerlines)
Alle kabels losgehaald
Enkel met vaste kabel (Verschillende kabels gebruikt) van router -> laptop
Ziggo had ook gekeken en het leek alsof de verbinding gewoon goed was. Verder ook geen storingen bekend.
Wellicht wat informatie die iemand iets zegt (Mij namelijk niet)
Upstream
Transmitter # Channel ID Lock Status Frequency Modulation Symbol Rate Channel Type Power
1 4 Locked 28600000 16QAM 2560000 ATDMA 47.0
2 1 Locked 44000000 16QAM 5120000 ATDMA 47.0
3 2 Locked 37100000 16QAM 5120000 ATDMA 47.0
4 3 Locked 31800000 16QAM 2560000 ATDMA 47.0
Downstream
Receiver # Channel ID Lock Status Frequency Modulation Symbol Rate SNR Power
1 80 Locked 362750000 256QAM 6952000 39.6 5.3
2 73 Locked 306750000 256QAM 6952000 39.8 5.2
3 74 Locked 314750000 256QAM 6952000 39.7 5.3
4 75 Locked 322750000 256QAM 6952000 39.4 5.1
5 76 Locked 330750000 256QAM 6952000 39.4 5.0
6 77 Locked 338750000 256QAM 6952000 39.5 5.4
7 78 Locked 346750000 256QAM 6952000 39.9 5.7
8 79 Locked 354750000 256QAM 6952000 39.8 5.5
Frequency
362750
KHzForce Frequency
Ik heb sinds vandaag nog maar 8-15 Mb verbinding. Verschillende dingen getest maar niks mocht baten.
Ziggo gaat me nu dus als laatste mogelijkheid van IPv6 naar IPv4 terugzetten (Extra reden dat ik dan ook weer kan port forwarden..) maar ik heb weinig hoop dat een IPv6 -> IPv4 aanpassing mijn snelheid van 8-15 Mb terug naar 120 Mb krijgt.
Zou fijn zijn om te horen als meer mensen in de omgeving traag internet hebben. Dan weet ik i.i.g. dat het niet aan m'n huisje ligt.
Mochten mensen nog tips hebben..
Reeds getest:
Router aan/uit
Router Reset
Andere apparatuur losgekoppeld (Powerlines)
Alle kabels losgehaald
Enkel met vaste kabel (Verschillende kabels gebruikt) van router -> laptop
Ziggo had ook gekeken en het leek alsof de verbinding gewoon goed was. Verder ook geen storingen bekend.
Wellicht wat informatie die iemand iets zegt (Mij namelijk niet)
Upstream
Transmitter # Channel ID Lock Status Frequency Modulation Symbol Rate Channel Type Power
1 4 Locked 28600000 16QAM 2560000 ATDMA 47.0
2 1 Locked 44000000 16QAM 5120000 ATDMA 47.0
3 2 Locked 37100000 16QAM 5120000 ATDMA 47.0
4 3 Locked 31800000 16QAM 2560000 ATDMA 47.0
Downstream
Receiver # Channel ID Lock Status Frequency Modulation Symbol Rate SNR Power
1 80 Locked 362750000 256QAM 6952000 39.6 5.3
2 73 Locked 306750000 256QAM 6952000 39.8 5.2
3 74 Locked 314750000 256QAM 6952000 39.7 5.3
4 75 Locked 322750000 256QAM 6952000 39.4 5.1
5 76 Locked 330750000 256QAM 6952000 39.4 5.0
6 77 Locked 338750000 256QAM 6952000 39.5 5.4
7 78 Locked 346750000 256QAM 6952000 39.9 5.7
8 79 Locked 354750000 256QAM 6952000 39.8 5.5
Frequency
362750
KHzForce Frequency
Je signaalwaardes zien er prima uit in ieder geval. Wat voor type modem heb je? Misschien kun je er ook nog ergens correctables/uncorrectables vinden, T3/T4 timeouts, en je modem uptime (zal wel niet zo lang zijn nu).
Voor de volledigheid hier ('Den Haag Omgeving') ook viermaal getest:
Voor de volledigheid hier ('Den Haag Omgeving') ook viermaal getest:
Dit topic is gesloten.