lobotm. kun je mij uitleggen , heb er niet veel kennis van , hoe je kan zien dat je op ipv6 zit ipv ip[v4 ?lobotm schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:41:
Heb nu een ipv6 adres i.p.v. van mijn oude vertrouwde ipv4 adres is Ziggo nu daadwerkelijk met een uitrol naar ipv6 begonnen ?
Waarom zou ik een monteur nodig hebben voor een storing in hun netwerk? Dat kunnen ze bij mij hier niet oplossen hoorstormfly schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:03:
[...]
Heb je al eens een storingsticket gelogd en een monteur geeist, want ik denk niet dat ze hier actief meelezen...
De storingschecker geeft nu wel weer respons trouwens, maar werkt verder nog niet: m'n postcode kennen ze opeens niet meer...
Bij ons (omgeving tilburg) knalde hij er gisteren ook uit.lobotm schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:42:
Mijn internet lag er ook rond 3 uur in de ochtend uit maar dat had te maken met upgrade van mijn modem naar ipv6 ..
Daarna ook ip6. Zitten daar trouwens nog nadelen aan qua beveiliging?
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Bij meer mensen dat mijnziggo wat moeilijk doet ?
Ik krijg telkens de melding "Er konden geen producten gevonden worden behorende bij het opgegeven account". De facturen en telefonie werkt allemaal wel.
Zal vanzelf wel overgaan
Ik krijg telkens de melding "Er konden geen producten gevonden worden behorende bij het opgegeven account". De facturen en telefonie werkt allemaal wel.
Zal vanzelf wel overgaan
2250 WP Zuid PVoutput
Er is vandaag wel meer mis. De storingschecker zegt dat mijn postcode onbekend is.MdO82 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 16:34:
Bij meer mensen dat mijnziggo wat moeilijk doet ?
Zal vanzelf wel overgaan
Mijn Ziggo heeft inderdaad storing.
Kreeg net verzoek van webcare of ik iets wilde checken en toen ik aangaf dat ik foutmelding krijg bood ze excuus aan omdat het stomme vraag was tijdens een storing.
Kreeg net verzoek van webcare of ik iets wilde checken en toen ik aangaf dat ik foutmelding krijg bood ze excuus aan omdat het stomme vraag was tijdens een storing.
IPv6... IPv6 is een andere (de nieuwe versie) manier om op internet te geraken.icecreamfarmer schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:23:
[...]
Bij ons (omgeving tilburg) knalde hij er gisteren ook uit.
Daarna ook ip6. Zitten daar trouwens nog nadelen aan qua beveiliging?
Voordeel: zowel IPv4 alsook IPv6 websites zijn nu te benaderen. (Future proof)
Nadeel: Als de firewall van Ziggo (modem) niet goed staat ingesteld, is elk apparaat ansich nu per heden op op ipv6 basis op afstand te benaderen (lees: ping enzo) (mits ze IPv6 ondersteunen)
Hebben er meer mensen last van en dan vooral Regio Brabant (noord/oost) waarbij het internet traag werkt?
Laden van de pagina's werkt sloom en dat zowel op de kabel als op Wifi?
Is sinds een half weekje het geval..
Hmm toch eens kijken om die firewall op de Cisco weer aan te zetten.Dutch2007 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 17:29:
[...]
IPv6... IPv6 is een andere (de nieuwe versie) manier om op internet te geraken.
Voordeel: zowel IPv4 alsook IPv6 websites zijn nu te benaderen. (Future proof)
Nadeel: Als de firewall van Ziggo (modem) niet goed staat ingesteld, is elk apparaat ansich nu per heden op op ipv6 basis op afstand te benaderen (lees: ping enzo) (mits ze IPv6 ondersteunen)
Zeker voor IPv6 doen, voor IPv4 heb je door NAT al een soort van veiligheid. Met IPv6 heb je geen NAT en hangt alles direct aan het internet.icecreamfarmer schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 17:33:
[...]
Hmm toch eens kijken om die firewall op de Cisco weer aan te zetten.
Had het uitgezet vanwege stabiliteits issues maar die moet ik dan maar voor lief nemen.stormfly schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 18:06:
[...]
Zeker voor IPv6 doen, voor IPv4 heb je door NAT al een soort van veiligheid. Met IPv6 heb je geen NAT en hangt alles direct aan het internet.
Ik weet niet wat ik van ziggo moet zeggen op dit moment, maar ben misschien wel heel boos. en niet eens zozeer voor mijzelf maar wel voor de mensen met kleine beurs.
kijk voor de grap eens wat de goedkoopste optie is en je woont op een plek waar adsl kloten is, en je wilt internet, alleen internet.
Nee ik vind dat ze per direct de tweakers award voor 2016 moeten intrekken.
kijk voor de grap eens wat de goedkoopste optie is en je woont op een plek waar adsl kloten is, en je wilt internet, alleen internet.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Tja, qua prijs is altijd iets te zeggen..mell33 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 18:52:
Ik weet niet wat ik van ziggo moet zeggen op dit moment, maar ben misschien wel heel boos. en niet eens zozeer voor mijzelf maar wel voor de mensen met kleine beurs.
Eten is ook duur?
En internet is nog steeds geen primaire behoefte, overal is internet bereikbaar maar wanneer je meer wilt zal je in de portemonnee moeten kijken. Dat is met alle behoeftes tot nu toe nog zo.
Zit hier in Tilburg, Ziggo Webcare bevestigt dat in deze regio er momenteel nog problemen zijn waar monteurs mee bezig zouden zijn.Jordyz schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 17:30:
Hebben er meer mensen last van en dan vooral Regio Brabant (noord/oost) waarbij het internet traag werkt?
https://www.ziggo.nl/internet/vergelijken/mell33 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 18:52:
Tja, daar heb je niet meer de keuze uit 40/4, zal wel verwijderd zijn omdat ze in ieder geval digitale tv willen verkopen.
Het is een punt natuurlijk, ziggo is een commercieel bedrijf en maakt mis-/(ge)bruik van (streep door wat je zelf vindt) van de weinig concurrenten.p in sommige regio's.Jordyz schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 19:06:
[...]
Tja, qua prijs is altijd iets te zeggen..
Eten is ook duur?
En internet is nog steeds geen primaire behoefte, overal is internet bereikbaar maar wanneer je meer wilt zal je in de portemonnee moeten kijken. Dat is met alle behoeftes tot nu toe nog zo.
Ziggo heeft een groot gebied in handen waar soms alleen adsl voorhanden is.
Punt wat ik daarmee wil zeggen is dat ze het zo duur kunnen maken als ze willen, want er is geen alternatief.
Dat geldt natuurlijk niet overal.
En of het nou echt geen primaire behoeft is, ik weet het niet zo gauw.
Als je iets geregeld wilt hebben bij de overheid gaat men er vanuit dat je internet hebt, banken idem.
Maar dat is geen discussie voor hier
Maar inderdaad met adsl bijvoorbeeld heb je internet, maar wil je meer en er is een mogelijkheid dan betaal je meer.
Ben er ook nog altijd voorstander van om coax open te stellen voor andere bedrijven.
[ Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 25-02-2016 19:30 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Zag hier al laatst in de wijk een Ziggo busje staan.Wildfire schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 19:17:
[...]
Zit hier in Tilburg, Ziggo Webcare bevestigt dat in deze regio er momenteel nog problemen zijn waar monteurs mee bezig zouden zijn.
Dan weet ik dat ik niet de enigste ben gelukkig
Coax openstellen hoeft niet eens perse, dat zou hetzelfde zijn als een winkelier een ruimte huurt en een concurrent komt erbij dezelfde ruimte?MdO82 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 19:27:
[...]
Het is een punt natuurlijk, ziggo is een commercieel bedrijf en maakt mis-/(ge)bruik van (streep door wat je zelf vindt) van de weinig concurrenten.p in sommige regio's.
Ziggo heeft een groot gebied in handen waar soms alleen adsl voorhanden is.
Punt wat ik daarmee wil zeggen is dat ze het zo duur kunnen maken als ze willen, want er is geen alternatief.
Dat geldt natuurlijk niet overal.
En of het nou echt geen primaire behoeft is, ik weet het niet zo gauw.
Als je iets geregeld wilt hebben bij de overheid gaat men er vanuit dat je internet hebt, banken idem.
Maar dat is geen discussie voor hier![]()
Maar inderdaad met adsl bijvoorbeeld heb je internet, maar wil je meer en er is een mogelijkheid dan betaal je meer.
Ben er ook nog altijd voorstander van om coax open te stellen voor andere bedrijven.
Ziggo is een groot bedrijf en heeft met coax een bepaalde markt, toch merkt ook Ziggo dat steeds meer gebieden glasvezel komt. Hier in de regio zijn ze al een aantal maanden bezig met glasvezel en nu is het eindelijk zover dat een aantal gemeentes hier glasvezel krijgen. Deze week zijn de pakketten bekend geworden en inderdaad tot mijn grote verbazing geen KPN of Ziggo.
Ik snap niet waarom Ziggo ervoor kiest alleen maar via de Coax te leveren. Gevolg daarvan is dat ik over een aantal maanden ga overstappen naar glasvezel. Dat wil niet zeggen dat Ziggo de prijs maar omhoog kan gooien aangezien steeds meer mensen ervoor kunnen kiezen om naar glasvezel toe te gaan.
[ Voor 70% gewijzigd door Jordyz op 25-02-2016 20:00 ]
Sinds IPv6 hier bij mij is uitgerold hebben meerdere devices in mn netwerk last van traag of helemaal geen internet. Iemand hier die hetzelfde probleem heeft?
Are you a one or a zero
Er zijn soms websites die wel een DNS AAAA record hebben maar nog niet de goede rules in de firewall/webserver etc, dus dan lijkt het alsof je geen internet hebt, maar het is puur 1 falende website. Lijkt dit gedrag ook zo bij jou?
Dat het trager lijkt kan komen omdat het IPv6 internet nog niet zo goed "gepeerd" is met elkaar dan het al velen jaren oudere IPv4 internet. Paden zijn dan soms langer, alhoewel dat ook zeer specifiek zal zijn.
Kan je het wat concreter maken, " meerdere devices, soms traag en geen internet" is te wollig om concreet hulp te bieden via een forum.
Dat het trager lijkt kan komen omdat het IPv6 internet nog niet zo goed "gepeerd" is met elkaar dan het al velen jaren oudere IPv4 internet. Paden zijn dan soms langer, alhoewel dat ook zeer specifiek zal zijn.
Kan je het wat concreter maken, " meerdere devices, soms traag en geen internet" is te wollig om concreet hulp te bieden via een forum.
Device 1: Samsung S5, na uitrol van IPv6 helemaal geen internet.stormfly schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:28:
Er zijn soms websites die wel een DNS AAAA record hebben maar nog niet de goede rules in de firewall/webserver etc, dus dan lijkt het alsof je geen internet hebt, maar het is puur 1 falende website. Lijkt dit gedrag ook zo bij jou?
Device 2: desktop die af en toe internet krijgt. Wanneer ik een ping commando uitvoer naar google die constant doorgaat geeft hij ongeveer om de 5-7 seconde 2-3 regels lang aan "echo request failed"
[ Voor 4% gewijzigd door iTeV op 25-02-2016 20:40 ]
Are you a one or a zero
En ping je dan naar een IPv4 adres of een IPv6 adres?
Plak de output eens van:
Ping IPv6.google.com
Ping Google.com
Plak de output eens van:
Ping IPv6.google.com
Ping Google.com
Weinig te klagen de laatste tijd. Vermoedelijk hebben ze iets gewijzigd aan de achterkant

(2741)

(2741)
IPv6 staat niet aan op die machine? Weet je zeker dat je IPv6 hebt?iTeV schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:00:
IPv6 output:
http://pastebin.com/ZUMLSKMd
IPv4 output:
http://pastebin.com/mQJTm6Pc
Over WiFi of bedraad, over WiFi kan je eigenlijk geen conclusies trekker. Bedraad testen is het beste.
Ja bedraad en heb IPv6 boxje aangevinkt bij ethernet eigenschappenstormfly schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:18:
[...]
IPv6 staat niet aan op die machine? Weet je zeker dat je IPv6 hebt?
Over WiFi of bedraad, over WiFi kan je eigenlijk geen conclusies trekker. Bedraad testen is het beste.
Are you a one or a zero
Maar dan deelt je modem nog geen IPv6 uit, anders had de ping gewerkt naar IPv6.google.com.iTeV schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:26:
[...]
Ja bedraad en heb IPv6 boxje aangevinkt bij ethernet eigenschappen
Ping ook eens de gateway 192.168.178.1 tegelijk met Google.com, vallen die tegelijk weg?
En als je het IPv6 vinkje uitzet na de vorige test blijft het dan beter stabiel?
Hoewel ook nu in veel gebieden de uitrol van glasvezel helemaal kan worden vergeten omdat kpn daar nu het kopernetwerk aan het upgraden is dmv glasvezel tot aan de straatkast waarmee (helaas nog steeds) tot 100mbit kan worden geleverd met vvdsl en met bonding ook tot 200mbit.Jordyz schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 19:56:
[...]
Zag hier al laatst in de wijk een Ziggo busje staan.
Dan weet ik dat ik niet de enigste ben gelukkig
[...]
Coax openstellen hoeft niet eens perse, dat zou hetzelfde zijn als een winkelier een ruimte huurt en een concurrent komt erbij dezelfde ruimte?
Ziggo is een groot bedrijf en heeft met coax een bepaalde markt, toch merkt ook Ziggo dat steeds meer gebieden glasvezel komt. Hier in de regio zijn ze al een aantal maanden bezig met glasvezel en nu is het eindelijk zover dat een aantal gemeentes hier glasvezel krijgen. Deze week zijn de pakketten bekend geworden en inderdaad tot mijn grote verbazing geen KPN of Ziggo.
Ik snap niet waarom Ziggo ervoor kiest alleen maar via de Coax te leveren. Gevolg daarvan is dat ik over een aantal maanden ga overstappen naar glasvezel. Dat wil niet zeggen dat Ziggo de prijs maar omhoog kan gooien aangezien steeds meer mensen ervoor kunnen kiezen om naar glasvezel toe te gaan.
Deze 'uitrol' gaat sneller dan een heel ftth netwerk uitrollen waardoor kpn eigenlijk nu al, en zeker volgend jaar, echt weer concurrerende (dsl) snelheden kan leveren.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.
Ik zou het toch zoeken in iets van compressie. Speedtests gebruiken natuurlijk oncomprimeerbare data. Van Google Drive verwacht ik wel dat je met comprimeerbare data te maken hebt. Interessante resultatenGiveMeThoseTags schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 00:03:
[...]
Ziggo gaat ook meer upload geven, dat komt wel goed.In de nieuwe abbo vormen, ze zullen wel moeten en die van de 120 naar 150Mbit is al bekend en mijn 200 zal ook wel een hogere krijgen dan 20 wat het nu is.
En een false berekening? In mijn browser naar Google Drive een upload doen van een file van 20Gb+ die uren staat op 30-40Mbit waarbij hij in het verleden met vergelijkbare files strak op 20-21 bleef staan? En het programma is in dit geval mijn taskmanager die bij speedtests hetzelfde aangeeft als wat er op dat moment in je browser ook als snelheid wordt weergegeven bij zowel speedtest.net als speedtest.ziggo.nl
Dus.. De vraag is.. Waarom is het wel, en ook merkbaar, hoger bij Google Drive en niet in speedtest?
Even een vraag, je zegt dat IPV6 is uitgerold of heeft Ziggo enkel de fw ge-upgrade dat je nu IPV6 in het modem ziet? Een fe80 adres is geen internet IP adres.iTeV schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:26:
[...]
Ja bedraad en heb IPv6 boxje aangevinkt bij ethernet eigenschappen
Hoelang zit er eigenlijk tussen het bestellen van een horizon en de daadwerkelijke levering thuis ?
2250 WP Zuid PVoutput
Meestal zo'n 5 a 7 werkdagenMdO82 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:51:
Hoelang zit er eigenlijk tussen het bestellen van een horizon en de daadwerkelijke levering thuis ?
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Eigenlijk toch te gek voor woorden... als je alleen al kijkt naar bijvoorbeeld een verkoopmaatschappij als Coolblue... die weten wel de boel te managen..... binnen een halve dag als het moet..... terwijl het verkoop en logstieke process erachter in wezen niet heel veel van elkaar verschilt.... op macroniveau... het is gewoon order in schieten klanten aanmelden en eventueel knopje hier over daar fysiek omzetten.... meer zit er niet achter lijkt mij.....
Speedtouch freak
De fe80 is toch mijn local adres?ArcticWolf schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 08:59:
[...]
Even een vraag, je zegt dat IPV6 is uitgerold of heeft Ziggo enkel de fw ge-upgrade dat je nu IPV6 in het modem ziet? Een fe80 adres is geen internet IP adres.
http://imgur.com/ypKkEpE
Are you a one or a zero
ah je hebt ook een 2001: adres.iTeV schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:18:
[...]
De fe80 is toch mijn local adres?
Vreemd dat je die problemen hebt dan... maar goed het is nogal lastig helpen als we de router/modem instellingen en je thuis netwerk layout niet weten. Het kunnen zoveel dingen zijn namelijk...
Dat is gek? Hoe staat je DHCPv6 lan tab ingesteld? Want als jouw OS voor IPv6 aan staat gaat het tussen de ziggo router en het OS of in het OS mis?iTeV schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:18:
[...]
De fe80 is toch mijn local adres?
Je hebt gelijk je hebt echt IPv6 en je hebt een fe80 adres op je router omdat dit de router zijn link-local is.
Ik heb gekeken bij mijn IPv6 setup en dit kreeg ik te zien:stormfly schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:11:
[...]
Dat is gek? Hoe staat je DHCPv6 lan tab ingesteld? Want als jouw OS voor IPv6 aan staat gaat het tussen de ziggo router en het OS of in het OS mis?
Je hebt gelijk je hebt echt IPv6 en je hebt een fe80 adres op je router omdat dit de router zijn link-local is.

Ik heb echter deze zo gelaten aangezien mijn verstand op IPv6 erg nihil is.
Are you a one or a zero
Ter info, ik heb nog een Cisco EPC3208 in bridge modus staan hier. Ook dit is een Docsis 3.0 modem welke tot 8x4 gaat dus maximaal 440mbit down/120mbit up. Ik heb een 200/20 abonnement. http://www.google.nl/url?...mQ&bvm=bv.115339255,d.bGsANdrode schreef op maandag 08 februari 2016 @ 09:34:
[...]
Aan de andere kant staat in de documentatie van Ziggo van alle modems behalve de TC 7210 & Hitron dat ze maximaal 200 mbit ondersteunen.
Ik denk dat een upgrade naar 300 mbps misschien erg duur wordt voor Ziggo i.v.m. het vervangen van modems. Als de modems NAT met hun CPU afhandelen dan is dat op een gegeven moment de bottleneck (OSI layer 3), terwijl de fysieke en link lagen sneller zijn.
Theoretische bandbreedte - gedeeld over alle modems in coax segment:16 x 8 (uitbreidbaar tot 24ds x 8us)
- Technicolor TC7210
880 mbps down/131 mbps up (16x4 streams)[/li- EPC 3925
200 Mbit/s- EPC 3928
Ziggo: 200 Mbit/s, Cisco: 8x4 streams- Ubee EVW 321b
200 Mbit/s- Technicolor TC 7200
Ziggo: 200 mbit/s, datasheet: 440 mbps down/131 mbps up (8x4 streams)- hitron CGNV4
1 Gbit/s (24x8 streams)- Horizon SMT-G7400 - 8 x 4
Theoretisch max 400Mb/s down en max 108Mb/s up- Horizon SMT-G7401 - /s down met 16, max 1200Mb/s down met 24 en max 216Mb/s up)
Theoretisch max 800Mb
edit:
EPC 3928, 'gedeeld over coax segment'
Op een ander forum had iemand de Valid lifetime flink verhoogd omdat die problemen had met een windows computer die rechtstreeks met het modem verbonden was en dat hielp blijkbaar.iTeV schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:29:
[...]
Ik heb gekeken bij mijn IPv6 setup en dit kreeg ik te zien:
[afbeelding]
De Ubee EVW321x heeft ook 8x4basix schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:14:
[...]
Ter info, ik heb nog een Cisco EPC3208 in bridge modus staan hier. Ook dit is een Docsis 3.0 modem welke tot 8x4 gaat dus maximaal 440mbit down/120mbit up. Ik heb een 200/20 abonnement. http://www.google.nl/url?...mQ&bvm=bv.115339255,d.bGs
http://www.ubeeinteractive.com/products/cable/evw3210#
Dus waarschijnlijk hoeven er niet zo heel veel modems vervangen te worden.
Dit is blijkbaar bij mijn geen optie aangezien mijn (wifi)modem maar 4 cijfers ondersteunteasyriider schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:08:
[...]
Op een ander forum had iemand de Valid lifetime flink verhoogd omdat die problemen had met een windows computer die rechtstreeks met het modem verbonden was en dat hielp blijkbaar.
Are you a one or a zero
valid-lifetime—Length of time that an address remains in the valid state, during which the address can be used for new or existing communications. When the valid-lifetime expires, the address becomes invalid, and can no longer be used.iTeV schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:34:
[...]
Dit is blijkbaar bij mijn geen optie aangezien mijn (wifi)modem maar 4 cijfers ondersteunt
If the preferred-lifetime is also configured, the valid-lifetime must be greater than the preferred-lifetime.
1800 lijkt een veel gebruikte waarde.
Overigens opvallend dat Ziggo de waardes aanpast, mijn modem heeft nog geen IPv6 configuratie en is slechts in Dual Stack modus gereboot. Best een forse verlaging van 3600 naar 60.iTeV schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:29:
[...]
Ik heb gekeken bij mijn IPv6 setup en dit kreeg ik te zien:
[afbeelding]

Hmm, de verhoging van de valid lifetime heeft blijkelijk geholpen op het LAN gebied, maar niet op het WLAN gebied. heb nog steeds 2 smartphones (S5 met Android Lollipop, en een WP) die geen internet websites geladen krijgt.stormfly schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 20:44:
[...]
Overigens opvallend dat Ziggo de waardes aanpast, mijn modem heeft nog geen IPv6 configuratie en is slechts in Dual Stack modus gereboot. Best een forse verlaging van 3600 naar 60.
[afbeelding]
Are you a one or a zero
In mijn Ubee 320b staat valid lifetime ook op 60, maar ik heb er een router op aangesloten en die kan daar blijkbaar wel tegen.
In die router heb ik geen optie voor valid lifetime maar in ieder geval een Windows computer met netwerkkabel en twee Android devices werken er probleemloos mee op ipv6.
In die router heb ik geen optie voor valid lifetime maar in ieder geval een Windows computer met netwerkkabel en twee Android devices werken er probleemloos mee op ipv6.
IPv6 is schijnbaar niet mogelijk in Bridge.
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat gaan oplossen bij ziggo.
Laten zitten op IPv4-only is onrealistisch op termijn, maar het opheffen van Bridge modus (de andere optie die dan overblijft) zou ik erg jammer vinden.
(Ik heb een EPC3928AD (Firmware e3928A-E10-5-c3220r5592-150612c-ZIG) in Bridge met een RT-N66U erachter, oud-Ziggo gebied bij Groningen)
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat gaan oplossen bij ziggo.
Laten zitten op IPv4-only is onrealistisch op termijn, maar het opheffen van Bridge modus (de andere optie die dan overblijft) zou ik erg jammer vinden.
(Ik heb een EPC3928AD (Firmware e3928A-E10-5-c3220r5592-150612c-ZIG) in Bridge met een RT-N66U erachter, oud-Ziggo gebied bij Groningen)
Klein vraagje.
Mijn abonnement bestaat momenteel uit:
- Alles-in-1 Plus: 55,95
- TV Extra: 13,95
- VolopBellen Altijd: 10,95
---
Totaal: 80,85
Dan heb ik: "115+ digitale en 38 HD-zenders, TV Royaal en MyPrime." en "120 / 12 Mbit/s, WifiSpots en Internetbeveiliging Basis.".
Nu kijk ik eens op de site van Ziggo, en zie ik:
- Connect & Play Max pakket: 73,95
- VolopBellen: 10,95
---
Totaal: 84,90
En dan heb ik: "115+ zenders, 38HD, MyPrime en Horizon Go" en "200 / 20 Mbit/s". Dus eigenlijk heb ik voor 3,95 per maand behoorlijk sneller internet.
Dat lijkt me eigenlijk wel wat. Nu vraag ik me af: Zijn er ook nadelen? (Of nog meer voordelen?)
Ik maak me een klein beetje zorgen: Ik heb 2 Humax 5200's. Werken die dan nog wel? Ik zie bij het abonnement een "Horizon Mediabox".
---
Dan heb ik: "115+ digitale en 38 HD-zenders, TV Royaal en MyPrime." en "120 / 12 Mbit/s, WifiSpots en Internetbeveiliging Basis.".
---
En dan heb ik: "115+ zenders, 38HD, MyPrime en Horizon Go" en "200 / 20 Mbit/s". Dus eigenlijk heb ik voor 3,95 per maand behoorlijk sneller internet.
Dat lijkt me eigenlijk wel wat. Nu vraag ik me af: Zijn er ook nadelen? (Of nog meer voordelen?)
Ik maak me een klein beetje zorgen: Ik heb 2 Humax 5200's. Werken die dan nog wel? Ik zie bij het abonnement een "Horizon Mediabox".
Je mag 3 actieve smartcards hebben, en de Horizonbox wordt ook gezien als een "smartcard".KopjeThee schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 08:37:
Klein vraagje.
---
---
Dus met jouw oude boxen erbij heb je er dan 3
Die Humax'en heb je waarschijnlijk gekocht, en die blijven gewoon werken, zolang er een actieve smartcard in zit.
Horizon Mediabox is net als een Humax, maar dan met meer functies, dus je krijgt een nieuw kastje, met aan jou de keuze deze wel of niet te gebruiken.
(Niet verkopen! Horizon het is een huurtuner)
[ Voor 3% gewijzigd door Medic op 27-02-2016 08:43 ]
Volgens mij nog steeds 3 via de mijn.ziggo.nl en 2 via de klanten service = 5. Ik heb er althans 5 staan in mijn.ziggo.nl. We hebben maar 1 TV maar ik wilde het huur programma voor zijn, achteraf blijkt dat dat elke "eigen bezit" kaart altijd geactiveerd kan worden mits je onder de 5 blijft. Zonder extra huur kosten, omdat het jouw kaart is.Medic schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 08:42:
[...]
Je mag 3 actieve smartcards hebben, en de Horizonbox wordt ook gezien als een "smartcard".
Dus met jouw oude boxen erbij heb je er dan 3
(Niet verkopen! Horizon het is een huurtuner)
Over die huur van de recorder, een maat van mij wilde hem ook op marktplaats zetten. Ziggos communicatie is daar niet echt helder over.
Volgens mij heb je die Horizon Box nodig voor TV Royaal en andere fancy diensten zoals op afstand opnemen My Prime etc.KopjeThee schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 08:37:
Maar ja zolang jij een kleiner dan 5 aantal smartcards hebt blijft het werken, als je de Horizon box nu mee gaat huren (dat zie je niet want zit in de prijs). En je zou nu al 5 cards hebben dan vragen ze je welke card je wilt deactiveren zodat zij de horizon card kunnen activeren. Maar goed 2x Humax + 1x Horion = 3 dus volgens mij zit je save.
Heeft iedereen hier trouwens de UCP WPA2 key recovery service gezien?
Ik heb zelf het modem wifi op de Technicolor 7200 uit staan. Als je het wél hebt aan staan moet je het wachtwoord even veranderen. Het wachtwoord wat er op staat is te raden door deze keygen.
Er schijn een V1 en een V2 van het modem te zijn. Bij de V1 werkte de tool bij mij
Ik heb zelf het modem wifi op de Technicolor 7200 uit staan. Als je het wél hebt aan staan moet je het wachtwoord even veranderen. Het wachtwoord wat er op staat is te raden door deze keygen.
Er schijn een V1 en een V2 van het modem te zijn. Bij de V1 werkte de tool bij mij
edit:
Bedankt voor het oplettende lezen. Het modem uitzetten werkt ook, maar ik zet alleen wifi uit…
Bedankt voor het oplettende lezen. Het modem uitzetten werkt ook, maar ik zet alleen wifi uit…
[ Voor 13% gewijzigd door ANdrode op 27-02-2016 16:34 ]
Heb je het modem uit staan?ANdrode schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 09:59:
Ik heb zelf het modem op de Technicolor 7200 uit staan.

Ik neem aan dat je modem in bridgemodus hebt staan en niet uit
Dat dacht ik dus ook... maar als je segment al wat drukker is dan normaal, dan ga je het met die 8 downstreamchannels echt niet redden. Onze Horizon SMT-G7401 had maar 8 downstreamchannels actief. In de avonduren altijd een dip van 205Mb/s naar 160 à 170Mb/s. Een paar maanden wachten en het netwerk werd gereedgemaakt. Sinds eind oktober eindelijk 16 downstreamchannels en zowaar de gehele dag de volledige beschikking over 205Mb/s.ArcticWolf schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:19:
De Ubee EVW321x heeft ook 8x4
http://www.ubeeinteractive.com/products/cable/evw3210#
Dus waarschijnlijk hoeven er niet zo heel veel modems vervangen te worden.
Je hebt niets aan de HZ box veranderd die deed al 16 down channels, maar puur na de netwerk aanpassing kon hij pas 16 down channels activeren?
Lees ik je post zo goed?
Lees ik je post zo goed?
Klopt wopper. Pas na de netwerkaanpassingen waren de 16 downstreamchannels locked. De 7401 kan in feite 24 downstreamchannels 'gebruiken', echter zijn er sowieso maar 16 bruikbaar (keuze van fUPC). En als het netwerk in je segment nog niet kan 'werken' met die 16, blijf je gewoon op 8 locked downstreamchannels zitten. Met dien verstande dat je natuurlijk wel het DOCSIS-gedeelte in de HB geactiveerd hebt hè...stormfly schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 11:18:
Je hebt niets aan de HZ box veranderd die deed al 16 down channels, maar puur na de netwerk aanpassing kon hij pas 16 down channels activeren?
Lees ik je post zo goed?
Oude situatie:

Sinds eind oktober 2015:

[ Voor 9% gewijzigd door CreativeS op 27-02-2016 12:01 ]
Klopt, maar in mijn wijk kun je ook nog geen 500/40mbit abonnement krijgen, 200/40 is het hoogste hier. Dus ze zullen het of gefaseerd gaan uitrollen zoals ze ook met de 500/40 abonnementen doen, of in 1x, maar dan kan het nog wel even duren voordat ze de segmenten verder hebben opgesplitst om meer ruimte te creëren.CreativeS schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 10:49:
[...]
Dat dacht ik dus ook... maar als je segment al wat drukker is dan normaal, dan ga je het met die 8 downstreamchannels echt niet redden. Onze Horizon SMT-G7401 had maar 8 downstreamchannels actief. In de avonduren altijd een dip van 205Mb/s naar 160 à 170Mb/s. Een paar maanden wachten en het netwerk werd gereedgemaakt. Sinds eind oktober eindelijk 16 downstreamchannels en zowaar de gehele dag de volledige beschikking over 205Mb/s.
Hier hetzelfde probleem, Android telefoons werken niet meer sinds donderdag, iOS apparaten wel. Geeft aan "Verbonden, geen internet", van alles geprobeerd waaronder het modem een factory reset gegeven maar nog steeds geen internet toegang.iTeV schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 23:15:
[...]
Hmm, de verhoging van de valid lifetime heeft blijkelijk geholpen op het LAN gebied, maar niet op het WLAN gebied. heb nog steeds 2 smartphones (S5 met Android Lollipop, en een WP) die geen internet websites geladen krijgt.

Als je weet dat het een probleem met IPv6 is zou je IPv6 connectie kunnen uitschakelen d.m.v je Android smartphone te rooten, maar ik weet niet of dat een goeie optie is aangezien dan je garantie vervaltJ0ey schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 16:24:
[...]
Hier hetzelfde probleem, Android telefoons werken niet meer sinds donderdag, iOS apparaten wel. Geeft aan "Verbonden, geen internet", van alles geprobeerd waaronder het modem een factory reset gegeven maar nog steeds geen internet toegang.
Of misschien is er een optie in je modem om IPv6 uit te schakelen
[ Voor 9% gewijzigd door iTeV op 27-02-2016 17:38 ]
Are you a one or a zero
Android staat niet bekend, met hun vele releases, om zich altijd aan alle standaarden te houden. Daar zal je nu waarschijnlijk de nadelen van ondervinden.J0ey schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 16:24:
[...]
Hier hetzelfde probleem, Android telefoons werken niet meer sinds donderdag, iOS apparaten wel. Geeft aan "Verbonden, geen internet", van alles geprobeerd waaronder het modem een factory reset gegeven maar nog steeds geen internet toegang.
Toevallig dezelfde Android versie, jullie beide?
Als je op de LAN IPv6 tab het enabeld vinkje uit zet stopt IPv6 dan?
Je huidige apparatuur / smartcard blijft gewoon werken, je kan gewoon de Horizon erbij nemen.KopjeThee schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 08:37:
Klein vraagje.
---
---
Zoals eerder vermeld; je kan zelf 3 smartcards activeren nummer 4 en 5 gaat via de klantenservice.
Zelf heb ik 5 gewone smartcards geactiveerd en de virtuele smartcard in de Horizon, alles werkt gewoon.
Ik hoefde er uiteindelijk niet 1 te deactiveren, ene medewerker zei van wel toen ik belde omdat te laten doen,zei een andere medewerker het hoeft niet.
Je kan ook Connect Complete nemen met Play Max dan hou je je huidige internetsnelheid, deze gaat per 2 april omhoog van 120 naar 150 mbit, dan blijf je op 80,85 zitten.
Nu heb je nog 80 Mbit verschil insnelheid vanaf 2 april nog 50 Mbit.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
iTeV schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 17:32:
[...]
Als je weet dat het een probleem met IPv6 is zou je IPv6 connectie kunnen uitschakelen d.m.v je Android smartphone te rooten, maar ik weet niet of dat een goeie optie is aangezien dan je garantie vervalt
Bedankt voor de reacties! Ik heb IPv6 al uitgeschakeld, dit maakt geen verschil. De telefoons krijgen ook allemaal een IPv4 adres.stormfly schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 17:48:
[...]
Android staat niet bekend, met hun vele releases, om zich altijd aan alle standaarden te houden. Daar zal je nu waarschijnlijk de nadelen van ondervinden.
Toevallig dezelfde Android versie, jullie beide?
Als je op de LAN IPv6 tab het enabeld vinkje uit zet stopt IPv6 dan?
Het gaat om 2 telefoons met Android 6.0.1 en 1 telefoon met Android 5.1 van verschillende fabrikanten. iOS apparaten werken zonder problemen.
Telefoon herstarten, en WiFi even weggooien en joinen?
In het IPv6 toic op GoT heb ik een post staan over gek gedrag dmv lege Router Advertisements uit het modem.. Gebaseerd op dat gedrag zou ik IPv6 misschien wel aan laten op het modem, en kijken of je het dan werkend kan krijgen.
Maar komende periode krijg ik vast ook IPv6 en kan ik meetesten.
In het IPv6 toic op GoT heb ik een post staan over gek gedrag dmv lege Router Advertisements uit het modem.. Gebaseerd op dat gedrag zou ik IPv6 misschien wel aan laten op het modem, en kijken of je het dan werkend kan krijgen.
In principe alles al getest (weggooien, opnieuw toevoegen, SSID wijzigen), enige wat ik nog kan proberen is een telefoon factory resetten maar als er geen Wi-Fi beschikbaar is om de telefoon opnieuw in te stellen is dat ook niet erg handig.stormfly schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 18:46:
Telefoon herstarten, en WiFi even weggooien en joinen?
Het is overigens hetzelfde op het modem en op de (bridged) router, ik weet dus niet zeker of IPv6 er echt iets mee te maken heeft of dat er wat mis is bij Ziggo (ik lees enkele vergelijkbare meldingen op het Ziggo forum: https://community.ziggo.n...-wifi-problemen-ubee-9350), erg vervelend is het in ieder geval wel.
En als je pingt op IPv4
-naar je router
-naar 8.8.8.8
-naar IPv6.google.com
Werkt er iets vanaf een Ping tool vanaf je mobiel(s)
-naar je router
-naar 8.8.8.8
-naar IPv6.google.com
Ping naar de router werkt, naar 8.8.8.8 ook, IPv6.google.com (en google.com) niet. Heb even een statisch IP geprobeerd met 8.8.8.8 als DNS maar dat maakt geen verschil..stormfly schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 18:55:
En als je pingt op IPv4
-naar je router
-naar 8.8.8.8
-naar IPv6.google.com
Lijkt op een dns fail van Android.
Browse een naar http://213.239.154.20 Dat is tweakers:)
Krijg je een site?
Krijg je een site?
Interessant! Ik krijg inderdaad Tweakers (wel met wrong host melding, maar dat is op mijn desktop ook), pingen werkt ook op IP. Heeft dus waarschijnlijk niet met IPv6 te maken?stormfly schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 19:16:
Lijkt op een dns fail van Android.
Krijg je een site?
Goede vraag:) ik zou zeggen van niet maar op ziggo-gebruikers.nl rapporteerde iemand met Mac os. Die persoon kreeg een :: dns adres vanuit zijn modem gepushed, naast de twee echte IPv6 dns servers.
Ik zou eens in Android goed zoeken naar DNS instellingen, misschien heb je ook de :: staan? Heb je separate IPv4 en IPv6 instellingen in Android?
Ik zou eens in Android goed zoeken naar DNS instellingen, misschien heb je ook de :: staan? Heb je separate IPv4 en IPv6 instellingen in Android?
http://www.techrepublic.c...d-ipv6-deployment-issues/
Google eens op IPv6 en Android je zal verbaasd zijn. Maar samengevat; hun grootste manco is dat ze geen DHCPv6 doen.
3x raden wat je modem gebruikt
inderdaad dhcpv6.
Je valt met Android terug in auto SLAAC IPv6 adres toewijzingen denk ik. Maar dat kan ik pas testen als ik zelf ziggo IPv6 heb.
https://www.dropbox.com/s...v6%20Ziggo%20LAN.PNG?dl=0
Google eens op IPv6 en Android je zal verbaasd zijn. Maar samengevat; hun grootste manco is dat ze geen DHCPv6 doen.
3x raden wat je modem gebruikt
Je valt met Android terug in auto SLAAC IPv6 adres toewijzingen denk ik. Maar dat kan ik pas testen als ik zelf ziggo IPv6 heb.
Maar als ik het vinkje bij "Enabled" uitzet zou IPv6 toch uitgeschakeld moeten zijn? Er staan in instellingen van de telefoons nog steeds IPv6 adressen.stormfly schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 20:08:
http://www.techrepublic.c...d-ipv6-deployment-issues/
3x raden wat je modem gebruiktinderdaad dhcpv6.
Ja dat komt omdat ik in het IPv6 topic heb geconstateerd dat hij dan nog steeds blijft uitsturen.
Heb je een Cisco modem?
Heb je een Cisco modem?
Nope, de Ubee EVW320b.stormfly schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 20:22:
Ja dat komt omdat ik in het IPv6 topic heb geconstateerd dat hij dan nog steeds blijft uitsturen.
Heb je een Cisco modem?
Wellicht dat er hier mensen zijn die tips hebben 
Ik heb sinds gisteren een Horizon-box binnengekregen.
Vandaag bezig met de installatie ervan, maar ik loop tegen een probleempje aan wat wellicht een instel probleem is, maar er zullen vast mensen tegenaan gelopen zijn
Ik heb mijn box ingesteld dat hij verbinding moet maken met het bestaande netwerk.
Dit omdat ik reeds een thuisnetwerk heb en ook een apart modem.
Nu zie ik echter dat er een pool gereserveerd is voor dhcp-clients.
Deze lopen echter door mijn bestaande pool heen waardoor de boel nu een beetje rommelig wordt.
Kan de pool aangepast worden zodat deze een andere range reserveert ?
Ik heb dit topic doorgenomen, maar kom er helaas niet uit
Viel mij ook op dat de volume-knop van de horizon ab en de mute knop niet werken
Dit lijk mij niet standaard zo te zijn toch ?
Daarvoor maar even contact met ziggo opnemen
Ik heb sinds gisteren een Horizon-box binnengekregen.
Vandaag bezig met de installatie ervan, maar ik loop tegen een probleempje aan wat wellicht een instel probleem is, maar er zullen vast mensen tegenaan gelopen zijn
Ik heb mijn box ingesteld dat hij verbinding moet maken met het bestaande netwerk.
Dit omdat ik reeds een thuisnetwerk heb en ook een apart modem.
Nu zie ik echter dat er een pool gereserveerd is voor dhcp-clients.
Deze lopen echter door mijn bestaande pool heen waardoor de boel nu een beetje rommelig wordt.
Kan de pool aangepast worden zodat deze een andere range reserveert ?
Ik heb dit topic doorgenomen, maar kom er helaas niet uit
Viel mij ook op dat de volume-knop van de horizon ab en de mute knop niet werken
Daarvoor maar even contact met ziggo opnemen
2250 WP Zuid PVoutput
Die werken alleen als je de HB-afstandsbediening gekoppeld hebt met je TV. Dan werken de volume-knoppen en de mute-knop wel. Die knoppen bedienen dan dus de functies op de TV en niet van de HB zelf. Het uitgaande volume van de HB is sowieso niet te regelen.MdO82 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:57:
Weet er iemand een oplossing voor het volgende probleem?
Sinds kort heb ik een ziggo abbo afgesloten waarbij ik een Technicolor TC7210 wifi-modem heb gekregen.
Ik kan het ipadres wijzigen van standaard 192.168.178.1 naar 192.168.1.1 zodat mijn huidige netwerk (incl. NAS) netjes zoals vanouds werkt. Daarvoor wijzig ik ook de DHCP range, draadloze netwerkinstellingen en doe ik aan port forwarding (t.b.v. mijn NAS).
Het modem is dan logischerwijs via 192.168.1.1 bereikbaar. Niet direct, maar al snel kan ik vanaf de inlogpagina (op 192.168.1.1) niet meer inloggen (ik krijg de inlogpagina wel te zien). Na klikken op 'inloggen' krijg ik in de browser (zowel Chrome als Edge op de pc, maar ook via Chrome op mijn gsm) de volgende melding te zien:
This webpage is not available
ERR_CONNECTION_RESET
Ik heb vanalles geprobeerd, zoals het opnieuw opstarten van mijn pc, gsm en modem. Alleen een factory reset maakt het mogelijk weer via fabrieksinstellingen in te loggen, waarna ik alle instellingen weer moet wijzigen en het probleem zich weer voordoet.
Het internet en netwerk blijft overigens gewoon functioneren, maar dat ik niet meer de instellingen in mijn modem kan wijzigen, vind ik geen wenselijke situatie.
Sinds kort heb ik een ziggo abbo afgesloten waarbij ik een Technicolor TC7210 wifi-modem heb gekregen.
Ik kan het ipadres wijzigen van standaard 192.168.178.1 naar 192.168.1.1 zodat mijn huidige netwerk (incl. NAS) netjes zoals vanouds werkt. Daarvoor wijzig ik ook de DHCP range, draadloze netwerkinstellingen en doe ik aan port forwarding (t.b.v. mijn NAS).
Het modem is dan logischerwijs via 192.168.1.1 bereikbaar. Niet direct, maar al snel kan ik vanaf de inlogpagina (op 192.168.1.1) niet meer inloggen (ik krijg de inlogpagina wel te zien). Na klikken op 'inloggen' krijg ik in de browser (zowel Chrome als Edge op de pc, maar ook via Chrome op mijn gsm) de volgende melding te zien:
ERR_CONNECTION_RESET
Ik heb vanalles geprobeerd, zoals het opnieuw opstarten van mijn pc, gsm en modem. Alleen een factory reset maakt het mogelijk weer via fabrieksinstellingen in te loggen, waarna ik alle instellingen weer moet wijzigen en het probleem zich weer voordoet.
Het internet en netwerk blijft overigens gewoon functioneren, maar dat ik niet meer de instellingen in mijn modem kan wijzigen, vind ik geen wenselijke situatie.
"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"
De HB stuurt dus een bepaalde volume uit.CreativeS schreef op zondag 28 februari 2016 @ 14:16:
[...]
Die werken alleen als je de HB-afstandsbediening gekoppeld hebt met je TV. Dan werken de volume-knoppen en de mute-knop wel. Die knoppen bedienen dan dus de functies op de TV en niet van de HB zelf. Het uitgaande volume van de HB is sowieso niet te regelen.
Dit is dus anders dan bij de Humax begrijp ik dus
Maar je kan hem wel inzetten als AP ?
Ik heb dus een los modem.
Mijn router werkt nu als AP.
Het draadloze netwerk wil ik beneden verzorgen dan door de HB en de router die nu dienst doet als AP naar de meterkast verhuizen zodat ik mijn modem in bridge kan zetten.
Gaat dat werken ?
[ Voor 23% gewijzigd door MdO82 op 28-02-2016 15:07 . Reden: Extra verhaal ]
2250 WP Zuid PVoutput
Klopt zit een redirect in:) even goed naar de url kijken ik denk dat hij weer redirect naar het basis instellingen ip.Tobias schreef op zondag 28 februari 2016 @ 14:27:
ERR_CONNECTION_RESET
Nja je kan ook 1 belletje plegen naar ziggo en aangeven dat je terug moet op IPv4 wegens problemen. De waarom vraag boeit niet maar kunnen ze wel vragen uit interesse. Duurt enkele minuten tot max 24uur voordat je weer op IPv4 zit.iTeV schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 17:32:
[...]
Als je weet dat het een probleem met IPv6 is zou je IPv6 connectie kunnen uitschakelen d.m.v je Android smartphone te rooten, maar ik weet niet of dat een goeie optie is aangezien dan je garantie vervalt
Het is of wat wopper boven mij zegt maar wat ik in het verleden ook weleens meegemaakt heb is het volgende:Tobias schreef op zondag 28 februari 2016 @ 14:27:
ERR_CONNECTION_RESET
vergeten uit te loggen maar gewoon op X (rechtsboven) geklikt, ene keer kreeg ik de melding dat iemand al ingelogd was en andere keer een connectie probleem. Dit was op zijn snelst te verhelpen door een hard reset uit te voeren op het modem.
Naar mijn weten moet het 1 van deze 2 zijn (info van wopper, of de ervaring die ik weleens meegemaakt heb)
Klopt, de horizon mediabox heeft geen volumeregelaar (vraag me niet waarom, maar het is nu eenmaal zo). Indien je de toetsen wel wilt gebruiken op de HZN AB dan dien je deze te koppelen aan de TV. Dan zal de AB gebruik maken van de volumeregelaar die in je TV zit.CreativeS schreef op zondag 28 februari 2016 @ 14:16:
[...]
Die werken alleen als je de HB-afstandsbediening gekoppeld hebt met je TV. Dan werken de volume-knoppen en de mute-knop wel. Die knoppen bedienen dan dus de functies op de TV en niet van de HB zelf. Het uitgaande volume van de HB is sowieso niet te regelen.
HZN ( Horizon )
AB ( AfstandsBediening )
[ Voor 3% gewijzigd door LopendeVogel op 28-02-2016 15:37 ]
Yep, al sinds de introductie in september 2012. Zou wel mooi zijn als de AB te koppelen was met een receiver, al was het puur en alleen maar om 'even snel' het geluid te dempen of te verhogen of verlagen. Nee, ik wil geen Harmony. Ach ja, blijven dromenJeroenC schreef op zondag 28 februari 2016 @ 15:36:
Klopt, de horizon mediabox heeft geen volumeregelaar (vraag me niet waarom, maar het is nu eenmaal zo).
Inderdaad een beetje vreemd dat er geen volume regelaar op zit, maar goed dat krijg je als je de Humax gewend bentCreativeS schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:01:
[...]
Yep, al sinds de introductie in september 2012. Zou wel mooi zijn als de AB te koppelen was met een receiver, al was het puur en alleen maar om 'even snel' het geluid te dempen of te verhogen of verlagen. Nee, ik wil geen Harmony. Ach ja, blijven dromen
Op zich werkt het wel fijn als je de tv gekoppeld hebt, want dan heb je maar 1 afstandbediening nodig voor je volume.
Ondanks dat ik een Harmony hebt bleef je regelmatig toch de tv en humax apart verzetten qua geluid.
2250 WP Zuid PVoutput
Ik heb het geluid van de TV compleet uitgeschakeld en doe verder alles via de receiver. Op de Cisco 8485 en 8685 (ook de Pace en Thomsons) van fUPC was wel het volume direct via het apparaat te regelen.
Toen ik de HB telefonisch bestelde heb ik de medewerker gevraagd of de UMU1006 zou werken met de HB.
Volgens de medewerker die ik sprak zou de UMU ook moeten werken omdat ziggo ze al geruime tijd had uitgeleverd voordat het de SQ601 werd.
Vanmiddag bleek de UMU-1006 dus niet te werken en heb hem vervangen door de SQ601.
Wat is het verschil tussen de splitters ?
Dacht begrepen te hebben dat ze beide retourgeschikt waren.
Volgens de medewerker die ik sprak zou de UMU ook moeten werken omdat ziggo ze al geruime tijd had uitgeleverd voordat het de SQ601 werd.
Vanmiddag bleek de UMU-1006 dus niet te werken en heb hem vervangen door de SQ601.
2250 WP Zuid PVoutput
Ik heb het vermoeden dat de SQ601 meer 4g(LTE) proof is.MdO82 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 19:58:
Toen ik de HB telefonisch bestelde heb ik de medewerker gevraagd of de UMU1006 zou werken met de HB.
Speedtouch freak
De UMU-1006T is niet retourgeschikt op de TV-poort, volgens de datasheet.
[ Voor 58% gewijzigd door Jerrythafast op 28-02-2016 20:04 . Reden: Bronvermelding ]
Dat verklaard waarom hij vanmiddag niet werkteJerrythafast schreef op zondag 28 februari 2016 @ 20:03:
De UMU-1006T is niet retourgeschikt op de TV-poort, volgens de datasheet.
2250 WP Zuid PVoutput
Wie heeft er nog andere DNS servers van Liberty Global in zijn lijst je dan deze onderstaande?Jerrythafast schreef op zondag 28 februari 2016 @ 15:38:
[...]
Wat wil je dat ik copy paste? De 'oude' DNS-servers?
IPv4 DNS Servers:
84.116.46.21
84.116.46.20
89.101.251.228 LibertyDNS1 Ierland
89.101.251.229 LibertyDNS2 Ierland
84.116.46.20 LibertyDNS3 nu Amsterdam was Oostenrijk
84.116.46.21 LibertyDNS4 nu Amsterdam was Oostenrijk
84.116.46.22 LibertyDNS5 Polen
84.116.46.23 LibertyDNS6 Polen
Ik krijg default DNS 1 en 2 maar die zitten op 30ms afstand. DNS 3 en 4 zitten op maar 10ms afstand (voorheen niet). Blijkbaar schuift het toch her en der.
Ik ben wel benieuwd welke DNS servers Ziggo allemaal pushed, ze hebben in ieder geval regio verdelingen gemaakt sinds de grote DDOS attacks.
Ik dacht even nazoeken maar deze zijn dus nu verplaatst naar dichterbij is mijn gevoel, traceroute laat AMS hops zien.ArcticWolf schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:32:
grappig ik heb geen reboot gehad van m'n modem maar heb nu:
IPv4 DNS Servers: 84.116.46.20 / 84.116.46.21
en m'n alternatieve staan er ook nog in.
edit:
die 2 dnssen hebben overigens een flinke ping35ms average.
Ik heb bijna een week mijn modem uit bridge gehad. Daarbij ook een IPv6 adres gekregen maar mijn modem viel regelmatig weg. Dus nu alles maar weer terug naar het oude en dat is een stuk sneller en stabieler (met opennic DNS)
Ik woon in de buurt van Eindhoven en het internet is nu even erg traag. Ik haal nog ~12Mbps down ipv de gebruikelijke ~60Mbps. Modem heb ik al herstart.
Edit: tis alweer in orde
Edit: tis alweer in orde
[ Voor 103% gewijzigd door gravit0n_ op 28-02-2016 23:14 ]
You will understand energy and you will be happy.
Ja, dat kan, maar alleen als je dus geen horizon extra ( erbij ) hebt.MdO82 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 14:28:
[...]
Maar je kan hem wel inzetten als AP ?
Ik heb dus een los modem.
Mijn router werkt nu als AP.
Het draadloze netwerk wil ik beneden verzorgen dan door de HB en de router die nu dienst doet als AP naar de meterkast verhuizen zodat ik mijn modem in bridge kan zetten.
Gaat dat werken ?
De AP's in de HB zijn ( hier in huis ) geweldig van sterkte ......
Maar na het bijplaatsen van mijn box in de slaapkamer, wil de Hoofdbox dus wel IN het netwerk gezet worden, maar gaat de gateway naar een random ipadres, en krijgen de aangesloten clients wel een IP, maar geen toegang naar buiten
* FreshMaker is opgehouden met proberen
Dan krijgen je clients waarschijnlijk een IP-adres uit de range van 192.168.192.*FreshMaker schreef op maandag 29 februari 2016 @ 07:24:
[...]
Ja, dat kan, maar alleen als je dus geen horizon extra ( erbij ) hebt.
De AP's in de HB zijn ( hier in huis ) geweldig van sterkte ......
Maar na het bijplaatsen van mijn box in de slaapkamer, wil de Hoofdbox dus wel IN het netwerk gezet worden, maar gaat de gateway naar een random ipadres, en krijgen de aangesloten clients wel een IP, maar geen toegang naar buiten
* FreshMaker is opgehouden met proberen
Heb wel gezien als de HB als gateway ingesteld is dat hij het ingebouwde modem gebruikt naar buiten.
Dus ik begrijp in je verhaal dat het wel werkt, maar dat het niet een top oplossing is
* MdO82 denkt dat hij zijn huidige AP blijft gebruiken en een 2de hands/goedkope router in de meterkast zet met eventueel dd-wrt
[ Voor 7% gewijzigd door MdO82 op 29-02-2016 08:08 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Het werkt prima, als je in de thuisnetwerksettings de box aangeeft dat je via een modem aansluit.
Dan komt het ipadres in de modem range terecht, en kun je het wifi als AP gebruiken.
Maar op de één of andere manier gaat het scheef, als er een 2e horizon aangesloten is.
Hier heeft het prima gewerkt, de eerste 2 maanden, het probleem begon toen ik mijn 'slaapkamer' box aansloot.
( Jim423 heeft het een tijdje geleden ook aangegeven, maar kan zo snel de post niet terugvinden )
Dan komt het ipadres in de modem range terecht, en kun je het wifi als AP gebruiken.
Maar op de één of andere manier gaat het scheef, als er een 2e horizon aangesloten is.
Hier heeft het prima gewerkt, de eerste 2 maanden, het probleem begon toen ik mijn 'slaapkamer' box aansloot.
( Jim423 heeft het een tijdje geleden ook aangegeven, maar kan zo snel de post niet terugvinden )
Mooie resolve snelheden die servers die naar amsterdam zijn verplaatst. Die blokken in de grafiek kan ik nog even niet verklaren, gaat om de groen en gele lijn.stormfly schreef op zondag 28 februari 2016 @ 21:19:
[...]
Wie heeft er nog andere DNS servers van Liberty Global in zijn lijst je dan deze onderstaande?
89.101.251.228 LibertyDNS1 Ierland
89.101.251.229 LibertyDNS2 Ierland
84.116.46.20 LibertyDNS3 nu Amsterdam was Oostenrijk
84.116.46.21 LibertyDNS4 nu Amsterdam was Oostenrijk
84.116.46.22 LibertyDNS5 Polen
84.116.46.23 LibertyDNS6 Polen
Ik krijg default DNS 1 en 2 maar die zitten op 30ms afstand. DNS 3 en 4 zitten op maar 10ms afstand (voorheen niet). Blijkbaar schuift het toch her en der.
Ik ben wel benieuwd welke DNS servers Ziggo allemaal pushed, ze hebben in ieder geval regio verdelingen gemaakt sinds de grote DDOS attacks.

Dat is inderdaad mooi, maar ik blijf voorlopig toch even op OpenDNS zitten, die hebben een constantere stabiliteit en hebben me eigenlijk nog nooit in de steek gelaten so far. Met namebench komen die ook nu weer net 'iets' beter eruit.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Helemaal eens ;-) ik twijfel ook nog, maar 10ms is altijd beter dan 30ms. Dus ze hebben wel een betere kans van slagen dan toen tijdens de dDOS met 30ms voor al die servers.
Zal ze eens in de gaten houden met piekuren.
Zal ze eens in de gaten houden met piekuren.
Heb die 2 ams dns eens in me router gezet eens kijken hoe het werkt, opendns als 3de backup gezet, je weet het nooit namelijk 
Hier nog lijstje van dns upc/ziggo:
Officiele DNS servers Ziggo (oud UPC)
DNS-serveradressen met navigatieservice:
62.179.104.196 (ns01.upclive.nl.)
213.46.228.196 (ns02.upclive.nl)
DNS-serveradressen zonder navigatieservice:
62.179.104.210 (ns11.upclive.nl)
213.46.228.210 (ns12.upclive.nl)
Andere DNS servers Ziggo (oud UPC)
213.93.128.11 (ns1.rott.upc.nl)
213.46.228.181 (rv042.sec.upcbroadband.com)
195.34.133.133 (ns1.upc.biz)
213.47.222.133 (ns2.upc.biz.)
Ziggo DNS servers (oud Ziggo)
212.54.40.25 (dns.tb.iss.as9143.net)
212.54.44.54 (dns.mnd.iss.as9143.net)
Sinds DDos aanval 19-08-2015 ook:
89.101.251.228 (089-101-251228.ntlworld.ie)
89 101.251.229 (089-101-251229.ntlworld.ie)
Dank aan chelloo.com
in regio Haarlem/Adam krijgen we automatisch deze2
Feb 28 15:40:15 dnsmasq[396]: using nameserver 62.179.104.196#53
Feb 28 15:40:15 dnsmasq[396]: using nameserver 213.46.228.196#53
Hier nog lijstje van dns upc/ziggo:
Officiele DNS servers Ziggo (oud UPC)
DNS-serveradressen met navigatieservice:
62.179.104.196 (ns01.upclive.nl.)
213.46.228.196 (ns02.upclive.nl)
DNS-serveradressen zonder navigatieservice:
62.179.104.210 (ns11.upclive.nl)
213.46.228.210 (ns12.upclive.nl)
Andere DNS servers Ziggo (oud UPC)
213.93.128.11 (ns1.rott.upc.nl)
213.46.228.181 (rv042.sec.upcbroadband.com)
195.34.133.133 (ns1.upc.biz)
213.47.222.133 (ns2.upc.biz.)
Ziggo DNS servers (oud Ziggo)
212.54.40.25 (dns.tb.iss.as9143.net)
212.54.44.54 (dns.mnd.iss.as9143.net)
Sinds DDos aanval 19-08-2015 ook:
89.101.251.228 (089-101-251228.ntlworld.ie)
89 101.251.229 (089-101-251229.ntlworld.ie)
Dank aan chelloo.com
in regio Haarlem/Adam krijgen we automatisch deze2
Feb 28 15:40:15 dnsmasq[396]: using nameserver 62.179.104.196#53
Feb 28 15:40:15 dnsmasq[396]: using nameserver 213.46.228.196#53
[ Voor 83% gewijzigd door devil-strike op 29-02-2016 11:49 ]
Weet iemand welke standaard mediabox momenteel bij Connect & Play Start wordt geleverd?
Het gaat hier dus niet om de horizen, maar een van deze boxen : https://www.ziggo.nl/klan...levisie-radio/ontvangers/
Het gaat hier dus niet om de horizen, maar een van deze boxen : https://www.ziggo.nl/klan...levisie-radio/ontvangers/
Dit topic is gesloten.