Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Fhristi schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 14:59:
[...]

Mb/s.... ik ben geen expert op netwerkgebied en je snapte toch wel wat ik bedoelde ;) .
Dan nog kun je overtypen wat op je contract of op Mijn Ziggo staat ;) , of Ziggo moet het ook fout hebben gedaan :X :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
answer_man schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 17:14:
Wat heb ik allemaal geprobeerd:

Begonnen met Horizon-Box.
Kabels binnenshuis vervangen.
Overgestapt naar externe modem (zelfde probleem)
Weer teruggeschakeld naar Horizon-Box
UPC monteur geweest, Kabel van wijkkast tot binnenkomst van huis vervangen.
UPC monteur week later geweest instellingen veranderen in wijkkast.

Omdat er vaak DNS problemen stonden heb ik zowel de DNS servers gebruikt die de Horizon zelf toewijst, maar ook geprobeerd met de DNS servers van google. Dit maakt helaas geen verschil...

Probleem doet zich zowel via Wi-Fi voor als bekabeld.
Wat ik mis op je lijstje: heb je al 's geprobeerd om verder álles los te trekken, WiFi uit te zetten en gewoon van muur->modem->PC bekabeld te testen? (Zo ja: ook met een andere laptop/PC als je normaal gebruikt?) Misschien is er iets in het netwerk (bekabeld of draadloos, of zelfs tv/radio op de coax) dat de boel verstoort.

En gebeurt dit de hele dag door of alleen bepaalde dagdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marius7
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-08 15:17
Oke ik zit met het volgende (langslepende) probleem.

Mijn internetverbinding valt om de paar minuten/seconden een paar seconden weg.
Dit gebeurt zo kort dat je er geen last van ondervind met programma´s die dingen bufferen (Youtube, Spotify etc.) maar wel met programma's die een continue belasting geven (Horizon GO, Skype, uTorrent etc.)
Ook als je op computer/tablet/telefoon op het verkeerde moment naar een webpagina wilt navigeren geeft deze meestal een DNS-error aan.

Het probleem zit er al lang. Het is spontaan begonnen en tot heden niet opgelost.

Omdat er vaak DNS problemen stonden heb ik zowel de DNS servers gebruikt die de Horizon zelf toewijst, maar ook geprobeerd met de DNS servers van google. Dit maakt helaas geen verschil...

Nu zou ik graag aan UPC/Ziggo een grafiek willen laten zien over hoe de verbinding is.
Ik krijg zo'n grafiek netjes in uTorrent, maar gaan ze daar niet moeilijk over doen als ik dat laat zien?

Hieronder zo'n grafiek en up/downstream gegevens uit de modem:

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Is er eventueel een site waarbij ik dat soort stabiliteits grafieken kan maken om het probleem aan UPC/Ziggo te verduidelijken?
Waarvan de snelheid normaal gesproken constant zou moeten zijn en niet zoals bij torrents afhankelijk is van anderen.

Hopen dat het probleem zich ooit nog oplost, want zijn al bijna 3 jaar bezig nu...

[De snelheid als het werkt is overigens prima, goede 6 mb/s is haalbaar via Wi-Fi]
Zit er toevallig een netwerk kabel vanaf de horizon aan het modem aangesloten?
Als dat zo is, haal deze is eruit. Dit kan DNS problemen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:36
Interessant kan je dat technisch toelichten wat er dan mis gaat als je "een netwerk kabel vanaf de horizon aan het modem aansluit" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Oke ik zit met het volgende (langslepende) probleem.

Mijn internetverbinding valt om de paar minuten/seconden een paar seconden weg.
Dit gebeurt zo kort dat je er geen last van ondervind met programma´s die dingen bufferen (Youtube, Spotify etc.) maar wel met programma's die een continue belasting geven (Horizon GO, Skype, uTorrent etc.)
Ook als je op computer/tablet/telefoon op het verkeerde moment naar een webpagina wilt navigeren geeft deze meestal een DNS-error aan.

Het probleem zit er al lang. Het is spontaan begonnen en tot heden niet opgelost.

Nu zou ik graag aan UPC/Ziggo een grafiek willen laten zien over hoe de verbinding is.
Ik krijg zo'n grafiek netjes in uTorrent, maar gaan ze daar niet moeilijk over doen als ik dat laat zien?

Hieronder zo'n grafiek en up/downstream gegevens uit de modem:

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Is er eventueel een site waarbij ik dat soort stabiliteits grafieken kan maken om het probleem aan UPC/Ziggo te verduidelijken?
Waarvan de snelheid normaal gesproken constant zou moeten zijn en niet zoals bij torrents afhankelijk is van anderen.

Hopen dat het probleem zich ooit nog oplost, want zijn al bijna 3 jaar bezig nu...

[De snelheid als het werkt is overigens prima, goede 6 mb/s is haalbaar via Wi-Fi]
Ik heb een tijd geleden ook aanhoudende problemen gehad met timeouts. In eerste instantie is mijn Cisco modem vervangen door een Ubee. Dit hielp niet. Daarna ben ik meegegaan naar de wijkkast en toen bleek daar mijn kabel op een verkeerd huisnummer te zitten. Daarna leek alles goed te gaan tot de telefoon spontaan begon weg te vallen. Toen bleek Ziggo ook geen status meldingen meer te ontvangen van het (nieuw) modem. Kwam weer een monteur die een duurmeting gedaan en het AoP/UMC heft vervangen. Tot nu toe werkt alles weer prima (behalve portforwarding in die waardeloze ubee modem :+ ).

Stabiliteit meten aan de hand van utorrent is wel vragen om probelemen. Wie weet heb je maximum connections te hoog staan en overbelast je daarmee je router. Ik zou dus utorrent uitzetten tijdens het testen. Probeer te meten via http://speedtest4.ziggo.nl/ . Verder heb ik teamspeak aangezet om mijn timeout frequentie te meten. Dat programma is aardig gevoelig en logged elke disconnect (en reconnect automatisch).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Volgens Ziggo kun je via https://www.horizon.tv/nl_nl/ ook TV kijken, zelfs al heb je geen ziggo internet. Inloggen gaat prima. Echter daarna gebeurt er niet veel. Mis ik wat?

Firefox, krijg ik de player maar verder gebeurt er niks, kan op het driehoekje rammen wat ik wil
Afbeeldingslocatie: http://i45.photobucket.com/albums/f81/wijnands/ff_zpsr2pewvg4.png

IE
Afbeeldingslocatie: http://i45.photobucket.com/albums/f81/wijnands/IE_zpsmo49cb6q.png

chrome
Afbeeldingslocatie: http://i45.photobucket.com/albums/f81/wijnands/chrome_zpsec4tzny9.png

[ Voor 5% gewijzigd door Wijnands op 29-05-2015 22:06 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werkt inderdaad niet met chrome.
Je kan alleen kijken met IE

Lezen is ook een vak. :F

Wat doet IE als je die als administrator uitvoert?

[ Voor 43% gewijzigd door MdO82 op 29-05-2015 22:34 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marius7
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-08 15:17
stormfly schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 20:33:
Interessant kan je dat technisch toelichten wat er dan mis gaat als je "een netwerk kabel vanaf de horizon aan het modem aansluit" ?
Eerlijk gezegd zou ik dat niet weten waarom precies.
Een vriend van mij had steeds DNS problemen nadat zijn Horizon geinstalleerd was. Bleek dat de installatie monteur een netwerk kabel vanuit de horizon naar het modem had aangesloten.

De volgende collega (van Ziggo) zei dat dit absoluut niet mocht. Exacte reden werd niet verteld. Modem en Horizon staan al in verbinding bij Ziggo zelf zei hij alleen.

Vriend van mij ervaarde dat sommige website niet goed werkte (DNS errors). Terwijl er ook een paar sites goed werkte. Ook zijn snelheid (bekabeld) was behoorlijk slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Wijnands schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 22:03:
Volgens Ziggo kun je via https://www.horizon.tv/nl_nl/ ook TV kijken, zelfs al heb je geen ziggo internet. Inloggen gaat prima. Echter daarna gebeurt er niet veel. Mis ik wat?

Firefox, krijg ik de player maar verder gebeurt er niks, kan op het driehoekje rammen wat ik wil

IE

chrome
Mogelijk Silverlight verwijderen en opnieuw installeren, en anders was er nog ergens wat in een directory wat moest worden opgeruimd als Silverlight na herinstallatie nog steeds niet zou werken (zoek ik even op)..

Hier staan mogelijk wat zaken om te proberen; http://www.techamiable.co...light-plugin-has-crashed/

V.w.b. Chrome en Silverlight, ook daar is een oplossing voor volgens mij (dacht ik)...
http://blogs.technet.com/...ns-of-chrome-for-oms.aspx

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 29-05-2015 23:33 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Fhristi schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:32:
:( Waarschijnlijk kan hier niemand wat mee, maar ik probeer het toch.

2014 ziggo alles in 1 extra 180MB/s Nooit problemen gehad ping ~20ms jitter ~1ms (ubee modem)
2015 januarie tot mei 120MB/s zelfde resultaten. (Cisco modem)

Sinds deze maand heb ik me het play complete max met horizon tv laten verkopen,
200 MB\s maar vanaf de dag dat het nieuwe abbo in is gegaan ging het gamen gewoonweg kl*te.
Ik speel graag regelmatig een potje FPS op redelijk niveau maar heb nu constant last van 'rubberbanding'
Na wat testen blijk ik nu nog steeds een gemiddelde ping te hebben van 20ms maar ook een jitter van 10ms !!

Modem reset is al gebeurd, ik spreek hier over bedraad uiteraard, morgen ga ik nog proberen alles behalve 1 pc te ontkoppelen, maar eigenlijk weet ik dat het 'm daar niet in zit.

Packetloss heb ik niet.
Meting van jitter heb ik gedaan op meerdere tijdstippen van de dag via pingtest.com,
de metingen ben ik gaan doen na het opmerken van lagspikes tijdens het gamen over verchillende avonden.

Iemand hier dezelfde ervaring?
Weet iemand ziggo wel warm of koud wordt van 10ms jitter?

Ik nu meteen al spijt van mijn nieuwe abbo, internet werkte super hier..
ping doet ziggo niets mee... en 10ms jitter..dat is dus 10x niets...

1 seconder = 1000ms... met een ping van 20 met 10ms jitter is je ping effectief tussen de 10 en 30ms.. dat is zelfs nog goed voor VOIP....

gebruik je alleen het modem of ook nog een eigen apparaat(router) er tussen? heb je meerdere computers waar t op te testen is?

probeer t spel eens op laagste graphics... puur ter controle of t toch niet je pc is die ergens mee t hamere is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fhristi
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05 04:52
pfff een hele dag mee bezig geweest maar uiteindelijk toch iets voor elkaar gekregen...

Mijn probleem was teveel jitter op de lijn 10-15 ms over een ping van 20ms.
En zo nu en dan zelfs packet-loss kwam ik vandaag achter.
Resultaat onspeelbare online games en skype calls met wegvallende stukken.

3 ziggo medewerkers aan de lijn gehad die me geen van allen wilde doorverbinden met de technische service, terwijl als ik names mijn bedrijf bel dat nooit een probleem is, maargoed, zal het slechte weer van vandaag geweest zijn.
Van de 3 medewerkers hadden 2 nog nooit van jitter en packetloss gehoord (moesten het aan collega's navragen...
En 1 van de drie wist bovenstaande niet + hij wist niet wat ping was.
Deze persoon was ook merkbaar gefrustreerd door alle termen die naar zijn hoof gesmeten werden en koos ervoor mij een nieuw modem op te sturen en daarmee het gesprek te beéindigen, ik voedge nog toe dat, dat het probleem niet was maar meneer hing gewoon op :D.

Nou gaat lekker hier dacht ik :)
Moed verzameld en toch nog 1 keer gebeld en héhé eindelijk een geschoold persoon aan de lijn,
die het verhaal meteen begreep en een meting deed op de lijn waar hij uit concludeerde dat het sterkte van mijn signaal in hun "gele" zone zit groen=ok rood=niet ok, geel sommige mensen merken niets andere wel. Nu komt er woensdag a.s. een monteur aan de muur meten om het probleem te zoeken.

Ik heb zakelijk altijd erg goed contact met ziggo, maar nu eens vanuit het particulier standpunt meegemaakt liep het niet bepaald soepel. Ik krijg nu wel modem nummer 3 dit jaar, klein handeltje :P

Het probleem is dus nog niet weg, maar voor wie het aangaat, bedankt alvast voor het meedenken!

Added, sinds gister overigens een horizon box in huis (helaas wel oude type) maar dik tevreden over, snel zappen qwerty afstandbediening in veel dingen een hele vooruitgang op de cisco 8485 en humax 5200c, Enige minpunt vindt ik toch wel de lag in de menu's dat is wel jammer verder erg content mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Fhristi op 30-05-2015 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fhristi
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05 04:52
Dutch2007 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 23:43:
[...]

ping doet ziggo niets mee... en 10ms jitter..dat is dus 10x niets...

1 seconder = 1000ms... met een ping van 20 met 10ms jitter is je ping effectief tussen de 10 en 30ms.. dat is zelfs nog goed voor VOIP....

gebruik je alleen het modem of ook nog een eigen apparaat(router) er tussen? heb je meerdere computers waar t op te testen is?

probeer t spel eens op laagste graphics... puur ter controle of t toch niet je pc is die ergens mee t hamere is....
Dank je voor je antwoord Dutch,

Nou een ping van zelfs 50ms is laag te noemen voor meeste doeleinden, daar zit het hem ook niet in
de fluctuatie (afhankelijk van hoe snel en hoeveel) is wel van belang.
10 is zeer goed en 30 is ook zeer goed maar een snelle contante fluctuatie tussen die 2 betekent een niet stabiele verbinding waar zelf zoals bij mij nu het geval is packet loss uit voort gaat komen.

Ik heb vandaag alle lankabels uit de modem gehaald de wifi uit gezet, fabrieksreset gedaan en een laptop met een nieuwe 30 cm cat5e kabel eraan gehangen en getest met 2 verschillende modems ubee/cisco direct verbonden aan de hoofdingang met een nieuwe kabel. Dit resuteerde in dezelfde cijfers.

Daarmee is het thuisnetwerk op de doos aan de muur na volledig mee uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
hardware-lover schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 23:25:
[...]

Mogelijk Silverlight verwijderen en opnieuw installeren, en anders was er nog ergens wat in een directory wat moest worden opgeruimd als Silverlight na herinstallatie nog steeds niet zou werken (zoek ik even op)..

Hier staan mogelijk wat zaken om te proberen; http://www.techamiable.co...light-plugin-has-crashed/
Ik weet niet of silverlight echt crasht. De player laad tenslotte wel.
V.w.b. Chrome en Silverlight, ook daar is een oplossing voor volgens mij (dacht ik)...
Hey tnx, nu werk silverlight wel in chrome.

Op beide browsers krijg nu bij een pagina refresh de melding:

De video is onderbroken. Onze excuses voor het ongemak.

Druk op de afspeelknop om de video opnieuw te starten.

krijg de indruk dat de player wel laad maar dat de video stroom niet opgehaald kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:59
Ik ben van plan om over te stappen van ziggo alles in 1 pakket 1 naar Ziggo zakelijk zzp, krijg je daar ook een horizonbox bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
Wijnands schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 08:02:
[...]
krijg de indruk dat de player wel laad maar dat de video stroom niet opgehaald kan worden
Werkt hier met Chrome ook niet (meer). Op Opera doet 'ie het wel prima.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:35
Wijnands schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 22:03:
Geen probleem met de laatste chrome.
win7 ultimate 64.
Silverlight gedownload en in chrome flags gezeten daarna plugin ingeschakeld in chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jordyz schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 09:17:
Ik ben van plan om over te stappen van ziggo alles in 1 pakket 1 naar Ziggo zakelijk zzp, krijg je daar ook een horizonbox bij?
ik zie het antwoord staan op www.ziggo.nl, succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:59
Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 10:49:
[...]

ik zie het antwoord staan op www.ziggo.nl, succes
Ja ik snap je reactie maar het is me niet helemaal duidelijk omdat we hier alleen maar van die CI modules gebruiken of dat we dan ineens een Mediabox krijgen en dan de CI modules niet meer werken.

Het is niet zo dat ik niet gekeken heb op de site, maar het was me nog niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
jejeh schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 09:54:
[...]

Geen probleem met de laatste chrome.
win7 ultimate 64.
Silverlight gedownload en in chrome flags gezeten daarna plugin ingeschakeld in chrome.
da's mooi. Alleen nu nog steeds geen idee waar het aan ligt bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 20:16
Net ook even geprobeerd en het werkt hier zonder problemen, ook draadloos (wifi-ac, 5GHz).
Eerst een kleine hik (buffering) van minder dan een seconde en dan speelt het verder vloeiend.

Ik gebruik een laptop met W8.1 en IE11. Silverlight is ooit via de reguliere weg geïnstalleerd.
Beeldkwaliteit is full-screen (1920x1080) overigens matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 23:25:
[...]

Ik heb hem ook aangepast en net zoals in IE moet je Silverlight telkens toestemming geven om uit te mogen voeren.
Is hier misschien ook een truc voor om deze melding weg te krijgen zonder telkens toestemming te moeten geven ?

Edit: even zelf zoeken kan natuurlijk ook 8)
Als je in chrome naar chrome://plugins gaat dan kan je silverlight aanvinken "Mag altijd worden uitgevoerd"

[ Voor 10% gewijzigd door MdO82 op 30-05-2015 19:29 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljwilliam88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 16:14
Medetweakers,

Zou iemand mij kunnen helpen a.u.b... Die portforwarding op de Cisco EPC3925 is echt om te janken. Hier is het volgende:

80 to 80 | 192.168.178.20 | 80 to 80 | protocol: both | enable JA <--- NAS
80 to 80 | 192.168.178.15 | 80 to 80 | protocol: both | enable JA <--- Playstation 4

Waar het op neer komt: ik wil dus dezelfde port openen op twee verschillende ip-adressen, op een of andere manier accepteert de router dat niet omdat hij dan zegt dat er een conflict is opgetreden. Dit moet toch gewoon lukken jongens?

Ik kon hierover helaas niks op internet of dit forum vinden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:26
Vandaag even gebeld naar Ziggo wat ze kunnen leveren op het nieuwe adres. Vermeld dat er ook glasvezel al tot in de meterkast ligt. Krijg ik mij toch een verkooppraatje aan de lijn dat ze minstens net zo goed zijn, zo niet beter, als glasvezel.

Euhm.. dat was mijn vraag niet. Ik zou willen weten wat ze kunnen leveren voor welk bedrag. Schijnbaar haken er juist steeds meer en meer klanten af van de kabel en gaan naar glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:28
ljwilliam88 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 23:46:
ik wil dus dezelfde port openen op twee verschillende ip-adressen, op een of andere manier accepteert de router dat niet omdat hij dan zegt dat er een conflict is opgetreden. Dit moet toch gewoon lukken jongens?
Je router heeft gelijk, dit kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
ljwilliam88 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 23:46:
Medetweakers,

Zou iemand mij kunnen helpen a.u.b... Die portforwarding op de Cisco EPC3925 is echt om te janken. Hier is het volgende:

80 to 80 | 192.168.178.15 | 80 to 80 | protocol: both | enable JA <--- Playstation 4

Alvast bedankt!
Dit kan niet, want je router heeft aan de buitenkant slechts 1x een port 80 en jij probeert er nu 2 te gebruiken dan kan hij namelijk niet kiezen bij wie hij intern het verkeer moet afleveren.

Wat je kan doen is port translation ofwel het interne portnummer is anders dan het externe:

8080 to 8080 | 192.168.178.15 | 80 to 80 | protocol: both | enable JA <--- Playstation 4

Je zult dan wel overal ook http://playstation:8080 moeten gebruiken om te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Masimo schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 17:56:
Net ook even geprobeerd en het werkt hier zonder problemen, ook draadloos (wifi-ac, 5GHz).
Eerst een kleine hik (buffering) van minder dan een seconde en dan speelt het verder vloeiend.

Ik gebruik een laptop met W8.1 en IE11. Silverlight is ooit via de reguliere weg geïnstalleerd.
Beeldkwaliteit is full-screen (1920x1080) overigens matig.
Denk dat silverlight het wel doet. Dit soort pagina's werkt gewoon. http://bubblemark.com/silverlight2.html

Misschien liegt Ziggo gewoon weer en is het helemaal niet toegankelijk van buiten hun netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljwilliam88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 16:14
Ok, Thanks voor het antwoord, weer wat geleerd! Zijn er routers die dit wel kunnen of is dit gewoon een IT-technisch verhaal wat niet mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Nee, dit is gewoon principieel onmogelijk.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Wijnands schreef op zondag 31 mei 2015 @ 08:34:
Misschien liegt Ziggo gewoon weer en is het helemaal niet toegankelijk van buiten hun netwerk.
Nogmaals, op Chrome doet ie het hier ook niet (geen idee waarom) maar wél met andere browsers. Wellicht is dat bij jou ook het geval. Beeldkwaliteit is inderdaad "niet geweldig", om het nog maar positief te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:17
Brad Pitt schreef op zondag 31 mei 2015 @ 10:37:
[...]

Nogmaals, op Chrome doet ie het hier ook niet (geen idee waarom) maar wél met andere browsers. Wellicht is dat bij jou ook het geval. Beeldkwaliteit is inderdaad "niet geweldig", om het nog maar positief te houden :)
Schijnbaar heeft Chrome weer iets uitgezet;

Nu werkt het voor mij weer prima.
Ik krijg alleen de melding dat de silverlight plugin binnenkort niet meer ondersteund wordt.
https://support.google.com/chrome/answer/6213033

Ik moest ook apart toestemming geven dat Silverlight aan mag bij horizon.tv.
Dus als je per ongeluk op nee hebt gedrukt, ooit, dan moet je je settings ook resetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Medic op 31-05-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Medic schreef op zondag 31 mei 2015 @ 12:03:
Nu werkt het voor mij weer prima.
Ja die fix ook gedaan inderdaad.
Ik krijg alleen de melding dat de silverlight plugin binnenkort niet meer ondersteund wordt.
Klopt, die melding staat hier ook.
Ik moest ook apart toestemming geven dat Silverlight aan mag bij horizon.tv.
Dus als je per ongeluk op nee hebt gedrukt, ooit, dan moet je je settings ook resetten.
Ah okay dan is het dat het wellicht. Hou het wel bij Opera (kijk sowieso nooit tv op pc :) ). Maar thanks! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik heb silverlight aan de praat op chrome en firefox. Succesvol getest. Geen rare dingen aangeklikt op de horizon site. Boel laad nu ook gewoon maar verdomt het om af te spelen.
Ik heb geen idee waar het aan ligt. Heb ook geen zin om ziggo te bellen om te horen dat ik Windows opnieuw moet installeren of dat mijn laptop niet ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:43
heeft de monteur standaard technicolor mee, of moet je om vragen. De monteur komt morgen vroeg langs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik zie dat je in Almere woont? Dat is voormalig UPC gebied. Volgens mij kun je dan een Ubee of een Technicolor TC7200 krijgen, maar niet de 7210 die de mensen in voormalig Ziggo gebied krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
Timmert schreef op zondag 31 mei 2015 @ 13:58:
Ik zie dat je in Almere woont? Dat is voormalig UPC gebied. Volgens mij kun je dan een Ubee of een Technicolor TC7200 krijgen, maar niet de 7210 die de mensen in voormalig Ziggo gebied krijgen.
vanaf morgen Nieuw-Vennep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Echt balen weer bij een klant met een inkomend signaalprobleem. Ik wist dat er iets was met de digitale TV qua signaal want ondanks de versterker bleef de klant op 45% staan qua signaal maar qua kwaliteit zat het op 100%. Alleen soms verschenen ook blokjes dus dat wilde al zeggen dat er iets is en was er even geen signaal. Toch maar de gok genomen om een Internet pakket aan te vragen. Dus modem eergisteren aangesloten en gisteren toch maar een lijntest aangevraagd, ja hoor bingo, time outs. Ik had het al gezien bij het pingen van het modem en speedtest dus ik denk dat het probleem qua signaal is en dat het buiten ligt ipv binnen. We wachten het af.

Ik had al eerder melding gemaakt van signaalprobleem maar Ziggo bleef beweren dat het probleem binnen lag en nu heb ik hopelijk toch bewijs. Het is een maandabonnement dus we zijn er zo weer van af.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wijnands schreef op zondag 31 mei 2015 @ 13:52:
Ik heb silverlight aan de praat op chrome en firefox. Succesvol getest. Geen rare dingen aangeklikt op de horizon site. Boel laad nu ook gewoon maar verdomt het om af te spelen.
Ik heb geen idee waar het aan ligt. Heb ook geen zin om ziggo te bellen om te horen dat ik Windows opnieuw moet installeren of dat mijn laptop niet ondersteund wordt.
heb je hem bedraad of draadloos getest ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
MdO82 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:11:
[...]

heb je hem bedraad of draadloos getest ?
Draadloos, hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

cgok schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:02:
[...]

vanaf morgen Nieuw-Vennep.
Dan is de kans heel groot dat je een TC7210 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij werkt het namelijk op mijn pc die bedraad aangesloten is, maar op mijn laptop heb ik hetzelfde als jouw ;)
Zou de snelheid te laag zijn voor horizon.tv ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Timmert schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:25:
[...]

Dan is de kans heel groot dat je een TC7210 krijgt.
Meestal alleen als je het 200mbit abo afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
MdO82 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:28:
[...]

Bij mij werkt het namelijk op mijn pc die bedraad aangesloten is, maar op mijn laptop heb ik hetzelfde als jouw ;)
Zou de snelheid te laag zijn voor horizon.tv ?
Dat zal het zijn. Snelheid is overigens niet te laag voor youtube, iplayer, uitzending gemist en blueray rips van mijn NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
stormfly schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:05:
[...]

Meestal alleen als je het 200mbit abo afneemt.
jammer, heb 120mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wijnands schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:11:
[...]

Dat zal het zijn. Snelheid is overigens niet te laag voor youtube, iplayer, uitzending gemist en blueray rips van mijn NAS.
:? Dacht probeer het nog eens en nu doet ie het wel :D

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

itsalex schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:09:
Echt balen weer bij een klant met een inkomend signaalprobleem. Ik wist dat er iets was met de digitale TV qua signaal want ondanks de versterker bleef de klant op 45% staan qua signaal maar qua kwaliteit zat het op 100%. Alleen soms verschenen ook blokjes dus dat wilde al zeggen dat er iets is en was er even geen signaal. Toch maar de gok genomen om een Internet pakket aan te vragen. Dus modem eergisteren aangesloten en gisteren toch maar een lijntest aangevraagd, ja hoor bingo, time outs. Ik had het al gezien bij het pingen van het modem en speedtest dus ik denk dat het probleem qua signaal is en dat het buiten ligt ipv binnen. We wachten het af.

Ik had al eerder melding gemaakt van signaalprobleem maar Ziggo bleef beweren dat het probleem binnen lag en nu heb ik hopelijk toch bewijs. Het is een maandabonnement dus we zijn er zo weer van af.
Heb hier sinds vanmiddag 5 seconden internet, daarna nokt de verbinding ermee. Hele netwerk doorgeploegd en afgekoppeld vandaag en uiteindelijke conclusie: modem stuk, tijd voor een monteur. Laat mijn LAN verder maar afgekoppeld, gegarandeerd dat de monteur direct 50 andere mogelijkheden voor de storing oppert. Modem is een Ubee 3226, net twee weken oud (nieuw).

Nog tips?... bv wat is momenteel het best bruikbare modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Jerrythafast schreef op maandag 01 juni 2015 @ 00:20:
3226? Dat is een nieuwe voor mij? :o
http://www.ubeeinteractive.com/products/cable/evw3226

Het vreemde is alleen dat ik meende dat ze helemaal van Ubee af zouden stappen.
Schijnbaar toch niet.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
Ook dan wordt hij gewoon uitgeleverd. Er is geen regel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Jerrythafast schreef op maandag 01 juni 2015 @ 00:20:
3226? Dat is een nieuwe voor mij? :o
Dat is een ex-UPC modem. Worden gewoon nog geleverd in het UPC gebied. En de 321 in Ziggo gebied.
Lekker overzichtelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolgon
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-07 01:32

tolgon

-----------

Hey mensen,

Ik krijg in de regio capelle a/d ijssel voornamelijk vaak packet loss laatste tijd en verminderd de snelheid van mijn down en upstream zich naar 1/4de van de originele snelheid.

Iemand anders hier ook ervaring mee? Ben al bijna een jaar klant en het is pas de laatste 3 weken regelmatig aan het gebeuren.

http://www.speedtest.net/my-result/4401222130

huidige snelheid bijv. (Alles-in-1 120Mbit/s)

[ Voor 13% gewijzigd door tolgon op 01-06-2015 17:11 ]

-----------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zow. Na bijna 15 jaar Ziggo (voorheen @home) opgezegd. Kwamen ze met een "aanbieding" om 1 maand gratis te geven maar dan moet ik wel de nieuwe tarief vorm van 42,50 naar 44,50 euro nemen... nou beste service...

Tele2 maar eens proberen. Snel internet heb ik toch niet meer nodig EN ik hoef niet meer verplicht voor TV te betalen. Nederland 1 is wel voldoende.

Waardeloze klantenservice sinds het UPC is geworden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:13:
Zow. Na bijna 15 jaar Ziggo (voorheen @home) opgezegd. Kwamen ze met een "aanbieding" om 1 maand gratis te geven maar dan moet ik wel de nieuwe tarief vorm van 42,50 naar 44,50 euro nemen... nou beste service...

Tele2 maar eens proberen. Snel internet heb ik toch niet meer nodig EN ik hoef niet meer verplicht voor TV te betalen. Nederland 1 is wel voldoende.

Haha, je hebt gewoon een ex-ziggo'er aan de lijn gehad hoor :+

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Kwamen ze met een "aanbieding" om 1 maand gratis te geven maar dan moet ik wel de nieuwe tarief vorm van 42,50 naar 44,50 euro nemen... nou beste service...
Tja, in februari wou ik al weg maar na gebeld te hebben om op te zeggen boden ze mij een jaar lang iedere maand €10,- korting en eenmalig €45,- voor een nieuw accespoint gezien de wifi problemen. Nog steeds duurder dan de vodafone aanbieding maar ik dacht: Lekker makkelijk...
Nu alsnog weg vanwege de fusie en verhoging, hij wou weer een aanbod doen maar daar heb ik niet eens naar geluisterd.. Vodafone, here i come :)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:38

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Ik begrijp wat je eigenlijk bedoeld in plaats van service, maar neem het ook even van de andere kant op:
- 15 jaar lang levert het bedrijf jij waar je voor betaalt
- Om de maand ' gratis' terug te verdienen moet jij 22 maanden abonnee blijven.
Het is jouw keus om daar niet op in te gaan en een andere provider te nemen, die redelijkerwijs er vanuit kan gaan dat je een trouwe (15 jaar!) abonnee kan worden, dus daar kan wat mee gerekend worden.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolgon

tolgon

-----------

xyKE schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:02:
Hey mensen,

Ik krijg in de regio capelle a/d ijssel voornamelijk vaak packet loss laatste tijd en verminderd de snelheid van mijn down en upstream zich naar 1/4de van de originele snelheid.

Iemand anders hier ook ervaring mee? Ben al bijna een jaar klant en het is pas de laatste 3 weken regelmatig aan het gebeuren.

http://www.speedtest.net/my-result/4401222130

huidige snelheid bijv. (Alles-in-1 120Mbit/s)
Update op mijn eerdere post:

http://www.speedtest.net/my-result/4401324826

Het wordt er niet beter op. Kan momenteel niet eens meer videos streamen.

Dit alles is via ethernet.

-----------

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xyKE schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:52:
[...]

Update op mijn eerdere post:

http://www.speedtest.net/my-result/4401324826

Het wordt er niet beter op. Kan momenteel niet eens meer videos streamen.

Dit alles is via ethernet.
Wat voor modem heb je ?
En wil je de statuswaarden van je modem eens posten?
Info hierover staat in de openingspost

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolgon

tolgon

-----------

MdO82 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 18:13:
[...]

Wat voor modem heb je ?
En wil je de statuswaarden van je modem eens posten?
Info hierover staat in de openingspost
EPC3925

en de waardes zijn hier:

Afbeeldingslocatie: http://tolgon.moe/i/0673.png

Afbeeldingslocatie: http://tolgon.moe/i/7369.png

Afbeeldingslocatie: http://tolgon.moe/i/3606.png

[ Voor 13% gewijzigd door tolgon op 01-06-2015 18:21 ]

-----------

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me duidelijk: het signaal van de Internet downstream op 178 MHz is nogal verstoord wat in 22 minuten uptime al weer 12 T3 timeouts tot gevolg heeft gehad en dus heeft er 12 keer een herinitialisatie van het modem bij de CMTS plaatsgevonden. Op dergelijke momenten geen IP verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolgon

tolgon

-----------

Bedankt voor je snelle reactie.
ArChie schreef op maandag 01 juni 2015 @ 18:31:
het signaal van de Internet downstream op 178 MHz is nogal verstoord
Is dit een externe of interne probleem? Wat is hier de oplossing waar ik naar moet zoeken want het begint mij elke keer het gebeurd steeds meer te storen.

-----------

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xyKE schreef op maandag 01 juni 2015 @ 18:37:
Is dit een externe of interne probleem? Wat is hier de oplossing waar ik naar moet zoeken want het begint mij elke keer het gebeurd steeds meer te storen.
Geen idee, ik geef slechts aan wat je uit de status informatie van je modem kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xyKE schreef op maandag 01 juni 2015 @ 18:37:
Bedankt voor je snelle reactie.

[...]

Zoals Archie zegt moeilijk te achterhalen wat het kan zijn, ik denk dat je het beste even contact op kan nemen met ziggo.
Dan kunnen ze gelijk de signaalwaarden nakijken.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Je upstream power is ook een tikkie aan de hoge kant, dus er is mogelijk iets aan de hand.
Van afstand is dat echter lastig vast te stellen, dus bestel even een monteur en je weet het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Iemand ervaring met het volgende verschijnsel met mijn nieuwe Ubee3226 router/modem:

Plotseling valt de verbinding weg, om vervolgens het weer even kort (5 sec) te doen. Gedurende zo'n situatie is het modem wel bereikbaar vanuit de LAN en toont het WAN adres vaak (maar niet altijd) 0.0.0.0

Dit durft dan een aantal uren. Eerste maal begon het op zondag 23.45 om vervolgens de volgende ochtend weer stabiel te draaien. Gisteren (zondag) begon het gedoe rond 17.30. In de avond alles afgekoppeld (NASsen, AP's, switchen, sowieso geen dubbele dhcp of id.) totdat er slechts 1 pc bedraad direct aan de router hing en wireless uitgezet was. Vervolgens met Ziggo telefonisch de boel doorgenomen, maar het modem was niet meer online te krijgen behoudens de incidentele connecties. Om vervolgens vanaf vanmorgen geheel probleemloos te werken.

Zit hier een bug in het signaal van Ziggo, is de Ziggo router kaduuk of is er een LAN oorzaak aan te wijzen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:22
Installatie pakket ontvangen: ubee modem, humax decoder, aop, en startpakket. Startpakket bevat alleen papieren in het doosje, geen smartcard oid? Beetje maf of is dit normaal.

De aop heb ik nu vervangen; oude bewoner heeft blijkbaar de groene coax beschadigt, je kan een scheurtje zien in de buitenmantel waardoor de koperen buitenmantel zichtbaar is. Is dit erg? Of kwestie van voor de zekerheid ducktapen.

Aop is niet geaard. Mag dit vanuit een centraal doos komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
De smartcard zit als het goed is in een van de papieren geplakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edgarz schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:34:
Iemand ervaring met het volgende verschijnsel met mijn nieuwe Ubee3226 router/modem:

Plotseling valt de verbinding weg, om vervolgens het weer even kort (5 sec) te doen. Gedurende zo'n situatie is het modem wel bereikbaar vanuit de LAN en toont het WAN adres vaak (maar niet altijd) 0.0.0.0

Dit durft dan een aantal uren. Eerste maal begon het op zondag 23.45 om vervolgens de volgende ochtend weer stabiel te draaien. Gisteren (zondag) begon het gedoe rond 17.30. In de avond alles afgekoppeld (NASsen, AP's, switchen, sowieso geen dubbele dhcp of id.) totdat er slechts 1 pc bedraad direct aan de router hing en wireless uitgezet was. Vervolgens met Ziggo telefonisch de boel doorgenomen, maar het modem was niet meer online te krijgen behoudens de incidentele connecties. Om vervolgens vanaf vanmorgen geheel probleemloos te werken.

Zit hier een bug in het signaal van Ziggo, is de Ziggo router kaduuk of is er een LAN oorzaak aan te wijzen. Iemand een idee?
Ik heb eens iets vergelijkbaars gezien met een Cisco modem van een familielid. Oplossing was een vervanging van het modem; gevalletje monteur laten komen dus. Check als het mogelijk is even de signaalwaarden op het moment dat hij niet online komt.
Soullancer schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:33:
Installatie pakket ontvangen: ubee modem, humax decoder, aop, en startpakket. Startpakket bevat alleen papieren in het doosje, geen smartcard oid? Beetje maf of is dit normaal.

De aop heb ik nu vervangen; oude bewoner heeft blijkbaar de groene coax beschadigt, je kan een scheurtje zien in de buitenmantel waardoor de koperen buitenmantel zichtbaar is. Is dit erg? Of kwestie van voor de zekerheid ducktapen.

Aop is niet geaard. Mag dit vanuit een centraal doos komen?
Het scheurtje kan wel voor verstoringen zorgen als het koper ook beschadigd is of als het met andere geleidende zaken in aanraking komt; aftapen is wel een simpele oplossing. Mocht je toch tegen signaalproblemen aanlopen dan weet je waar je moet zoeken :p (tip: schrijf dit ergens op zodat je het niet vergeet, kan in de toekomst een zoektocht voorkomen mocht het over langere tijd pas gaan opspelen ;) ). Het AOP hoeft niet per se geaard te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
En wat zijn evt oplossingen? Kabel zodanig inkorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Jerrythafast schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 20:01:
[...]

Wat ik mis op je lijstje: heb je al 's geprobeerd om verder álles los te trekken, WiFi uit te zetten en gewoon van muur->modem->PC bekabeld te testen? (Zo ja: ook met een andere laptop/PC als je normaal gebruikt?) Misschien is er iets in het netwerk (bekabeld of draadloos, of zelfs tv/radio op de coax) dat de boel verstoort.

En gebeurt dit de hele dag door of alleen bepaalde dagdelen?
Ja dit is inderdaad ook geprobeerd. Alleen kabel vanuit de muur naar de Horizon box en daar direct bedraad de computer aan.
Het probleem bleef zich ook dan voordoen.
Marius7 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 20:20:
[...]

Zit er toevallig een netwerk kabel vanaf de horizon aan het modem aangesloten?
Als dat zo is, haal deze is eruit. Dit kan DNS problemen veroorzaken.
De Horizon dient als modem. Deze tot 2 keer toe vervangen door externe modem om uit te sluiten dat probleem in Horizon box zat. Zowel op Horizon box als de 2 externe modems hetzelfde probleem.
sdk1985 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 20:42:
[...]

Ik heb een tijd geleden ook aanhoudende problemen gehad met timeouts. In eerste instantie is mijn Cisco modem vervangen door een Ubee. Dit hielp niet. Daarna ben ik meegegaan naar de wijkkast en toen bleek daar mijn kabel op een verkeerd huisnummer te zitten. Daarna leek alles goed te gaan tot de telefoon spontaan begon weg te vallen. Toen bleek Ziggo ook geen status meldingen meer te ontvangen van het (nieuw) modem. Kwam weer een monteur die een duurmeting gedaan en het AoP/UMC heft vervangen. Tot nu toe werkt alles weer prima (behalve portforwarding in die waardeloze ubee modem :+ ).

Stabiliteit meten aan de hand van utorrent is wel vragen om probelemen. Wie weet heb je maximum connections te hoog staan en overbelast je daarmee je router. Ik zou dus utorrent uitzetten tijdens het testen. Probeer te meten via http://speedtest4.ziggo.nl/ . Verder heb ik teamspeak aangezet om mijn timeout frequentie te meten. Dat programma is aardig gevoelig en logged elke disconnect (en reconnect automatisch).
Hier zijn ze tot een paar keer toe ook in de wijkkast bezig geweest en hoewel na een nieuwe kabel en wat gepruts het signaal aanzienlijk is verbeterd is het nogsteeds slecht met de time-outs.

Stabiliteit meten met uTorrent is idd niet bijzonder betrouwbaar, maar dit was de enige duurmeting met grafiek die ik kon vinden die duidelijk aangeeft hoe het internet hier functioneert.
Een meting via speedtest gaat eigenlijk altijd uitstekend, maar dit komt meer door de korte duur van deze test. (snelheden zijn ook uitermate goed (60Mbps/10Mbps via Wi-Fi))

Teamspeak heb ik zelf geen ervaring mee en na een snelle blik op de site durf ik ook niet te zeggen dat ik iets aan dat programma heb?

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duke66
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-07 15:09
Ik heb in de woonkamer een TV met Cisco mediabox. Daarop zit onder andere een Myprime abonnement. Nu heb ik net in de slaapkamer een nieuwe TV neergezet met een CI+ module. Deze heb ik besteld bij Ziggo. Maar nu ontdekte ik dat interactieve diensten zoals Myprime op deze module niet werken, Ik heb ergens gelezen op de Ziggo site dat ze ook interactieve CI+ modules verkopen die wèl die mogelijkheden bieden. Maar ik heb contact gezocht met de klantenservice, en zij vertelden me dat deze (nog) niet leverbaar zijn. Kan iemand dat bevestigen, en zijn deze modules misschien wel gewoon via de handel verkrijgbaar? En werkt het dan ook of moet Ziggo daar nog iets voor aanpassen in het abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online
answer_man schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:58:

[...]

Hier zijn ze tot een paar keer toe ook in de wijkkast bezig geweest en hoewel na een nieuwe kabel en wat gepruts het signaal aanzienlijk is verbeterd is het nogsteeds slecht met de time-outs.

Stabiliteit meten met uTorrent is idd niet bijzonder betrouwbaar, maar dit was de enige duurmeting met grafiek die ik kon vinden die duidelijk aangeeft hoe het internet hier functioneert.
Een meting via speedtest gaat eigenlijk altijd uitstekend, maar dit komt meer door de korte duur van deze test. (snelheden zijn ook uitermate goed (60Mbps/10Mbps via Wi-Fi))

Teamspeak heb ik zelf geen ervaring mee en na een snelle blik op de site durf ik ook niet te zeggen dat ik iets aan dat programma heb?
Je kunt zelf eventueel software installeren die de snelheid meet en dan een groot bestand downloaden. Denk aan DU meter: http://www.hageltech.com/dumeter/about

Er bestaat testbestanden van 10GB. Net even getest en ik haal nu 14,1 MB/sec op het 1 GB bestand. Zie: http://speedtest2.nl/download-test .

Teamspeak is een programma dat een live verbinding met de server in stand houdt. Dus op het moment dat er even geen internet is (timeouts waar jij het over had) dan komt dat in het status log.
<12:20:29> Connection to server lost
<12:20:30> Trying to connect to server on 85.xxx.xxx.xxx
Verder zou ik zelf bij testen tijdelijk gebruik maken van een kabel. Bij de Action liggen 10 meter Cat5e kabels voor 2,49. Dat is weer een factor minder om de schuld te geven.

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 02-06-2015 12:56 . Reden: testbestand url ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:13
sdk1985 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:22:
[...]
Bij de Action liggen 10 meter Cat5e kabels voor 2,49. Dat is weer een factor minder om de schuld te geven.
Slecht advies, laatste keer dat ik daar een netwerkkabel kocht waren de aders van aluminium ipv koperdraad: ThinkPadd in "Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels"
Weet niet meer of ik het destijds ook heb getest, maar waarschijnlijk doet zo'n kabel ook geen Gigabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online
ThinkPadd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:35:
[...]

Slecht advies, laatste keer dat ik daar een netwerkkabel kocht waren de aders van aluminium ipv koperdraad: ThinkPadd in "Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels"
Weet niet meer of ik het destijds ook heb getest, maar waarschijnlijk doet zo'n kabel ook geen Gigabit.
Lijkt me sterk dat die kabel de benodigde 120Mbit niet gaat halen... Alles beter dan wifi. Answer_man is natuurlijk vrij om een betere Cat6 kabel aan te schaffen.

Maar de kwaliteit is wel een goed punt. Ik weet het goed gemaakt ik zal van de week proberen die kabel regelen en hem testen. Dan kan hij het opnemen tegen een professionele CAT 6 fabriekskabel (dus met connector in de fabriek eraan gezet, besteld door Ericsson). Haal momenteel iets van 980Mbit de laatste keer dat ik het heb getest. Kan best dat die Action kabel ongeschikt is voor Gbit. In ieder geval interessant om te weten toch?

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 02-06-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net m'n Technicolor TC7210 in Bridge-modus laten zetten, dat was een flijtje van een cent.

Vervolgens m'n Netgear R7000 met DD-WRT erop als router erachter en na wat uurtjes stoeien werkt 't nu allemaal vrij goed.

Het was even stoeien omdat er wat gekke dingen gebeurde met DHCP-instellingen aan de WAN-zijde. Inmiddels ook al 2 keer een nieuw IP-adres gekregen, hmm, daar wordt ik niet blij van. Ik hoop wel dat het nu stabiel blijft.

Draaide op de Techhnicolor overigens met firmware .06 op het einde, maar krijg te zien dat de Leasetijd nog ruim 6 dagen en 21 uur is. (waar anderen als ik het goed lees ca. 2 dagen lease-tijd vanuit Ziggo kregen).

Vraag: Weet iemand of ik nu nog op een of andere manier op de Technicolor kan komen om bijv. FW-versie uit te lezen of Docsis waardes? Of is dat nu in Bridge-modus echt hard verleden tijd om dat nog in te zien?

Daarnaast: Is er wellicht iemand die ervaring heeft met het toevoegen van extra IP-adressen via een GRP-tunnel? Ik heb thuis een ESXi machine staan waarop ik een aantal domeinen wil hosten, daarom ook wat extra (dedicated) IP-adressen nodig.
Die kan ik wel aanschaffen en via een GRP-tunnel naar mij thuis verwijzen (via extraip.nl). Hoe dat exact moet gaan lopen weet ik nog niet.... leuk hobbywerk dus.
Wellicht is er iemand die hiermee ervaring heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:-)

Mooie TIP! Daar was ik dus NEVER NOOIT geweest, maar idd, het modem-gedeelte op 192.168.178.1 werkt gewoon en kan inloggen met m'n oude user+PW.

Zie nu ook meteen dat ik inmiddels op FW versie STF0.76.07 draai.....

Nu nog kijken hoe we de GRP-tunnel kunnen gaan leggen (dat werkt wel, maar nu nog doorlussen van extra IP-adressen....). We gaan maar eens bellen met extraip.nl

THNX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je een zakelijk abonnement bij ziggo?

[ Voor 12% gewijzigd door MdO82 op 02-06-2015 18:15 . Reden: Het is geen account, maar een abbonement ;) ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:13
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 17:53:
net m'n Technicolor TC7210 in Bridge-modus laten zetten, dat was een flijtje van een cent.

Vervolgens m'n Netgear R7000 met DD-WRT erop als router erachter en na wat uurtjes stoeien werkt 't nu allemaal vrij goed.
[...]
Stel ook gelijk OpenDNS nog even in (208.67.222.222 & 208.67.220.220) dan heb je in het vervolg ook geen problemen meer als de Ziggo DNS-servers moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:15:
Heb je een zakelijk abonnement bij ziggo?
Ja,

nou ja,

ConnectZZP, das eigenlijk het consumentenproduct voor zakelijk, zonder vaste IP-adressen dus.
En i.p.v. op te schalen naar MKB-Connect voor minimaal 99 euro zoek ik liever een leuker tweka-alternatief waarbij ik ook nog meer adressen bij kan bestellen....

En t.z.t. switchen naar IPv6

@ Thinkpad, waar stel ik OpenDNS in? Ik ben nu ff aan het zoeken op dd-wrt en droppende LAN-connecties :/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Un de technicolor kon je niet een andere dns-server instellen. Was wel een vd verzoeken die ik gedaan heb tijdens de test-fase.
Kan het ondertussen wel?

Oh bridge, dan moet je het in je router doen.
In dd-wrt kan het zeker.

[ Voor 6% gewijzigd door hjs op 03-06-2015 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Iemand die nog wat zinnigs durft te zeggen over hoe het signaal op mijn router is? :)

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 370000000 Hz -5.0 dBmV 39.5 dB
2 Locked QAM256 338000000 Hz -5.3 dBmV 39.4 dB
3 Locked QAM256 346000000 Hz -5.2 dBmV 39.4 dB
4 Locked QAM256 354000000 Hz -5.2 dBmV 39.6 dB
5 Locked QAM256 362000000 Hz -5.1 dBmV 39.5 dB
6 Locked QAM256 378000000 Hz -4.7 dBmV 39.6 dB
7 Locked QAM256 386000000 Hz -4.4 dBmV 39.9 dB
8 Locked QAM256 394000000 Hz -4.4 dBmV 39.8 dB

Correctables Uncorrectables
0 0

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 45.5 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 45.5 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 45.5 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 44.0 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
Soullancer schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:16:
Iemand die nog wat zinnigs durft te zeggen over hoe het signaal op mijn router is? :)

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 370000000 Hz -5.0 dBmV 39.5 dB
2 Locked QAM256 338000000 Hz -5.3 dBmV 39.4 dB
3 Locked QAM256 346000000 Hz -5.2 dBmV 39.4 dB
4 Locked QAM256 354000000 Hz -5.2 dBmV 39.6 dB
5 Locked QAM256 362000000 Hz -5.1 dBmV 39.5 dB
6 Locked QAM256 378000000 Hz -4.7 dBmV 39.6 dB
7 Locked QAM256 386000000 Hz -4.4 dBmV 39.9 dB
8 Locked QAM256 394000000 Hz -4.4 dBmV 39.8 dB

Correctables Uncorrectables
0 0

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 45.5 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 45.5 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 45.5 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 44.0 dBmV
Zie start topic voor de waardes.

Om het je makkelijk te maken, het ziet er zo uit;

Wat zijn dan ideale waardes?
Downstream Power Waardes:
-10 dBmV to +10 dBmV "Aanbevolen".
-11 dBmV to -14 dBmv / +11 dBmV to +14 dBmV "Acceptabel".
-15 dBmV & +15 dBmV "Maximum"
De streefwaarde is 0dBmV
Downstream SNR Waardes:
30 dB minimum. 33 dB of hoger aanbevolen
Upstream Power Waardes:
Niet hoger dan 55dBmV

Ergo, het ziet er prachtig uit bij jou.
Geen Uncorrectables, ook erg fijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Medic op 03-06-2015 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Thanks! Ik dacht al dat ik hem ergens gezien had, maar kon hem niet meer vinden op Google. Hij stond gewoon hier dus :). Ga ik er verder niet aan knutselen laat ik het zo met deze waardes, dichter bij nul komen word sowieso lastig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
Soullancer schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:39:
Thanks! Ik dacht al dat ik hem ergens gezien had, maar kon hem niet meer vinden op Google. Hij stond gewoon hier dus :). Ga ik er verder niet aan knutselen laat ik het zo met deze waardes, dichter bij nul komen word sowieso lastig?
Of het te verbeteren valt hangt van je binnenhuis bekabeling af.

De waardes zijn goed, en je hebt geen Uncorrectables.
Je snelheid gaat er ook niet van omhoog, je ping veranderd ook niet.
Dus de noodzaak is er niet.

Deze al doorgelopen?
https://static.ziggo.nl/i...lheid_v20_tcm14-34969.pdf
En heb je een DIO-01 met een UMU-1006/T?
(volgens mij is dat de nieuwste versie, naar het schijnt beter afgeschermd tegen 4G)

Maar bij Ziggo is het meestal;
If it works, don't touch it!

[ Voor 26% gewijzigd door Medic op 03-06-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Medic schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:37:
De waardes zijn goed, en je hebt geen Uncorrectables.
Tja, dat er 0 uncorrectables staan kan ook zijn omdat dat modem net 1 seconde online was. Er staat namelijk geen uptime bij ;)
Medic schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:37:
Je snelheid gaat er ook niet van omhoog, je ping veranderd ook niet.
Dus de noodzaak is er niet.

(...)

Maar bij Ziggo is het meestal;
If it works, don't touch it!
Eensch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:06
Medic schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:19:
[...]

Zie start topic voor de waardes.

Om het je makkelijk te maken, het ziet er zo uit;

Wat zijn dan ideale waardes?
Downstream Power Waardes:
-10 dBmV to +10 dBmV "Aanbevolen".
-11 dBmV to -14 dBmv / +11 dBmV to +14 dBmV "Acceptabel".
-15 dBmV & +15 dBmV "Maximum"
De streefwaarde is 0dBmV
Downstream SNR Waardes:
30 dB minimum. 33 dB of hoger aanbevolen
Upstream Power Waardes:
Niet hoger dan 55dBmV

Ergo, het ziet er prachtig uit bij jou.
Geen Uncorrectables, ook erg fijn.
Zo is hij op mijn Asus RT-N66U Router

Afbeeldingslocatie: https://static.dyp.im/yUukv77RFY/205b8d3729034f556b4b20f68bf108ed.JPG
Afbeeldingslocatie: https://static.dyp.im/LOrpLvgsE3/768a1d836b54c60011715fc92ab68381.JPG

[ Voor 10% gewijzigd door Albert020 op 04-06-2015 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
Albert020 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:25:
[...]

Zo is hij op mijn Asus RT-N66U Router

[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is geen modem, maar een wifi router.
Mijn copy/paste gaat over de signaal waardes voor COAX internet verbinding, niet de WiFi verbinding en de waardes daarbij.
Je zit in het verkeerde topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Medic schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:10:
[...]

Dat is geen modem, maar een wifi router.
Mijn copy/paste gaat over de signaal waardes voor COAX internet verbinding, niet de WiFi verbinding en de waardes daarbij.
Je zit in het verkeerde topic.
Deze zijn wel van de modem router van Ziggo

Downstream:
Afbeeldingslocatie: https://static.dyp.im/IQtLcbiKfO/6855f6ae2f610ed75c082d133736ad54.JPG

Upstream:
Afbeeldingslocatie: https://static.dyp.im/GNC8lQ66yX/396eaf181f8ca632fd4c80e8267cfff3.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
Albert020 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:37:
[...]

Deze zijn wel van de modem router van Ziggo

Downstream:
[afbeelding]

Upstream:
[afbeelding]
En wat is de context van het plaatsen van jouw signaal waardes?
Heb je problemen met snelheid of stabiliteit?

Het lijkt mij niet de bedoeling dat we met zijn allen onze waardes gaan plaatsen.
In het start topic staan de optimale waardes wel aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Medic schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:45:
[...]

En wat is de context van het plaatsen van jouw signaal waardes?
Heb je problemen met snelheid of stabiliteit?

Het lijkt mij niet de bedoeling dat we met zijn allen onze waardes gaan plaatsen.
In het start topic staan de optimale waardes wel aangegeven.
Had ze geplaatst als vergelijkings-materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die toevallig weet van welk merk deze mediabox is zodat ik het met een ander remote kan gebruiken.
Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NTAwWDY2Nw==/z/7FgAAOSwqu9VIijt/$_84.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 19:21:
Iemand die toevallig weet van welk merk deze mediabox is zodat ik het met een ander remote kan gebruiken.
[afbeelding]
Pace DCR7111

Eerste afbeelding als je zoekt op UPC Mediabox...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goede grap, krijg ik een mail van Ziggo dat ik moet overstappen naar de Horizon GO app.
Alleen lukt het inloggen niet 8)7

Edit: My bad; alleen de melding klopt niet. Er staat dat de server niet bereikt kan worden, maar het wachtwoord was niet goed.

[ Voor 34% gewijzigd door MikeyMan op 04-06-2015 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Nou helaas, iets wat al ruim 3 jaar speelt bij familie en vrienden lijkt ook voor mij bij afsluiten van nieuw abonnement niet opgelost na zoveel jaren!
De modem routers geven gewoon nog steeds een keiharde time out op whatsapp na een zeg ongeveer een kwartier en het lijkt wel alsof de boel soms op moet starten voordat hij eindelijk een pagina gaat laden.

Ik word er simpel weg droevig van.. Dan maar weer zelf een router ertussen in bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 17:53:
Zelf gedaan, of laten doen door helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 22:43

TFHfony

Professional Weirdo

cgok schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:19:
[...]

Zelf gedaan, of laten doen door helpdesk?
Er staat "laten zetten"....

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Ik zit nu een tijdje bij Ziggo en heb al een tijdje last van latency issues (ca. 165 ms ping). Mijn ping is zo hoog dat speedtest vaak niet lukken en bijv. updates downloaden op mijn Xbox One tergend traag zijn. Ik doe nu bijv. over 5% downloaden van een DLC voor COD:AW meer als 15 minuten. Uit speedtest vanuit de Xbox One kan ik alleen afleiden dat mijn up/download snelheid goed is maar dat mijn ping zeer hoog is. Ik neem zelf een pakket bij Ziggo af van 120/12.

Ik heb de volgende opstelling:

Ziggo modem/router -> Switch 1 -> 2 Pc's + 1 Xbox 360
Ziggo modem/router -> Switch 2 -> Router -> Laptop
Ziggo modem/router -> Switch 2 -> Xbox one

Ik heb mijn router al eens in bridge modus laten zetten, omdat Ziggo aangeeft dat dit het probleem zou moeten verhelpen. Helaas kan ik, als bridgemodus is ingeschakeld alleen nog maar gebruik maken van poort 1 op de Ziggo router. Helaas heb ik echt poort 1 en 2 nodig i.v.m. de huidige kabelmanagement.

Weet iemand hoe ik dit probleem zou kunnen verhelpen zodat ik gewoon voor de volle 100% kan genieten van mijn 120/12 lijn (met lage ping)?

Edit: verduidelijking netwerk opstelling

[ Voor 7% gewijzigd door init op 05-06-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
init schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:36:
Ik zit nu een tijdje bij Ziggo en heb al een tijdje last van latency issues (ca. 165 ms ping). Mijn ping is zo hoog dat speedtest vaak niet lukken en bijv. updates downloaden op mijn Xbox One tergend traag zijn. Ik doe nu bijv. over 5% downloaden van een DLC voor COD:AW meer als 15 minuten. Uit speedtest vanuit de Xbox One kan ik alleen afleiden dat mijn up/download snelheid goed is maar dat mijn ping zeer hoog is. Ik neem zelf een pakket bij Ziggo af van 120/12.

Ik heb de volgende opstelling:

Ziggo modem router -> Switch -> 2 Pc's + 1 Xbox 360
-> Switch -> Router -> Laptop
-> Xbox one

Ik heb mijn router al eens in bridge modus laten zetten, omdat Ziggo aangeeft dat dit het probleem zou moeten verhelpen. Helaas kan ik, als bridgemodus is ingeschakeld alleen nog maar gebruik maken van poort 1 op de Ziggo router. Helaas heb ik echt poort 1 en 2 nodig i.v.m. de huidige kabelmanagement.

Weet iemand hoe ik dit probleem zou kunnen verhelpen zodat ik gewoon voor de volle 100% kan genieten van mijn 120/12 lijn (met lage ping)?
Zonder bridge mode ga je denk ik niet heel ver komen :P

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
tellavist schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:39:
[...]

Zonder bridge mode ga je denk ik niet heel ver komen :P
Waarom is die bridge modus zo belangrijk? Wat gebeurd er waardoor mijn ping ineens drastisch minder wordt hierdoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
init schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:40:
[...]

Waarom is die bridge modus zo belangrijk? Wat gebeurd er waardoor mijn ping ineens drastisch minder wordt hierdoor?
De exacte uitleg heb ik niet voor je, in jip en janneke taal:
je modem wil nu de controle hebben, en geeft dus niet de volledige controle over aan je router.
Het werkt hierdoor gewoon niet 'zoals het heurt'
hierdoor is het voor mij in iedergeval onmogelijk om de gewenste instellingen voor je te fixen. :)
Maar wie weet zijn er een paar handige goochems hier, die dat wel voor je hebben! :+

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
tellavist schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:44:
[...]

De exacte uitleg heb ik niet voor je, in jip en janneke taal:
je modem wil nu de controle hebben, en geeft dus niet de volledige controle over aan je router.
Het werkt hierdoor gewoon niet 'zoals het heurt'
hierdoor is het voor mij in iedergeval onmogelijk om de gewenste instellingen voor je te fixen. :)
Maar wie weet zijn er een paar handige goochems hier, die dat wel voor je hebben! :+
Maar ik heb bijv. de Xbox One "direct" (via een switch) aangesloten op de Ziggo router/modem. Hier is de 2e router die ik zelf heb aangeschaft dus helemaal niet bij betrokken.
Pagina: 1 ... 6 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.